abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24587338
Hallo,
Ik ben van plan om binnekort een snowboard aan te schaffen i.c.m. schoenen, maar ik vraag me nou af wat de beste bindingen zijn.

BVD

Misschien even belangrijk te melden ik ga voor het derde jaar snowboarden.
pi_24588474
wat vind je zelf het lekkerste boarden is misschien belangrijker dan wat anderen ervan vinden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24588495
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:31 schreef Deetch het volgende:
wat vind je zelf het lekkerste boarden is misschien belangrijker dan wat anderen ervan vinden.
Inderdaad. Een aantal jaar geleden zweerde ik bij Flow, maarja..
  zaterdag 15 januari 2005 @ 22:34:30 #4
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_24588521
ik zelf vind flow bindingen ideaaaal... had daarvoor normale bindingen, er zijn mensen die zeggen dat flow bindingen minder stevig zijn.. dat is bullshit iig, ik heb nu met beide geboard en vind flow bindingen nog lekkerder/steviger zitten omdat heel je voet geklemd zit en niet tussen 2 bandjes, dus ik zou voor flow bindingen gaan, koop dan wel goeie flow bindingen. ze zijn dan wel prijzig maarja dan heb je wel wat, je doet ze zo aan en uit.. 5sec werk
  zondag 16 januari 2005 @ 18:28:50 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24600117
GC --> sport
  zondag 16 januari 2005 @ 21:14:56 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24602434
De beste snowboard binding is van Flow!
Wil je ook weten wat de op-een-na-beste snowboard binding is?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_24602843
Is zo'n flow binding zo'n binding waar je gewoon inklikt, met behulp van die pinnejtes aan de zijkant van je schoen, of is het een speciaal merk?
  zondag 16 januari 2005 @ 21:48:27 #8
80382 manny
30 is best veel
pi_24602924
neen flow bindingen hebben een soort grotere band voor je wreef. Kijk maar eens op marktplaats, daar staan er te koop, ook met foto's

proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 16 januari 2005 @ 21:55:44 #9
71115 Rnej
I walk the line
pi_24603039
flowbindingen zijn de op een na beste wat mij betreft...

wat je nu het beste kan hebben (als je miereneuker bent hoor) .. zijn straps en dan van die die over de neus van je schoen gaan... (o.a. de nieuwe burton customs geloof ik) met een carbon back (hoe stijver de achterplaat hoe preciezer de controle over je board)

als je veel indoor boardt wil je trouwens geen straps... maar flow.. maar op een berg heb je t liefst straps of flow.. step-in is zowieso bagger.... weinig controle over je board en t zit zo vol met sneeuw en werkt dan niet meer goed...
  zondag 16 januari 2005 @ 23:13:12 #10
80382 manny
30 is best veel
pi_24604264
quote:
Op zondag 16 januari 2005 21:55 schreef Rnej het volgende:
flowbindingen zijn de op een na beste wat mij betreft...

wat je nu het beste kan hebben (als je miereneuker bent hoor) .. zijn straps en dan van die die over de neus van je schoen gaan... (o.a. de nieuwe burton customs geloof ik) met een carbon back (hoe stijver de achterplaat hoe preciezer de controle over je board)

als je veel indoor boardt wil je trouwens geen straps... maar flow.. maar op een berg heb je t liefst straps of flow.. step-in is zowieso bagger.... weinig controle over je board en t zit zo vol met sneeuw en werkt dan niet meer goed...
dat heten toe-clips

dingen zijn compleet uitverkocht. Ideaal, is over 2 jaar De Standaard. Echt ideaal, heb ze een weekie getest. Maximale controle zeker als je een backside bocht maakt doordat je direct met je tenen je board kan kantelen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_24605202
Ik vind die pins inderdaad bagger. Zitten heel snel vol en na 3 afdalingen heb je al minder controle... Flow is in principe super, maar moet je wel echt goeie namen. De goedkopere zijn vaak bagger. Ik hou nog steeds van de simpele dubbele straps. Niet modern, maar degelijk en niet duur... Ik zou alleen iets meer controle willen, maar dat moet ik meer uit betere schoenen gaan halen... Then again, boarden is maar een bijzaak (voor mij dan natuurlijk, haha)...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_24608106
hebben jullie misschien afbeelding van die toe-clips.
pi_24612122
Toe-clips heten Cap-Straps en je vindt ze alleen op de bindingen van Burton en Technine. Info en een afbeelding van deze strap vind je hier: http://www.burton.com/burton/gear/products.asp?productID=56

Ik rij met straps en ben daar uitermate tevreden over. XL rijdt met Flow en is daar eveneens uitermate tevreden over. Het is dus per persoon afhankelijk wat men prefereert.

En dan heb je inderdaad ook nog de de stijfheid van je binding. Daarbij moet je voornamelijk naar je highback kijken. De ene highback buig je eenvoudig van links naar rechts. De ander is stijver (carbon) en daarbij gaat dat minder eenvoudig. En dat betekent dus dat je directere controle hebt. Maar ook dat fouten sneller worden afgestraft.

Ik denk dat jij het beste een goede boardshop binnen kunt stappen met een divers assortiment. Daar kunnen ze jou ongetwijfeld een stuk verder helpen. Mocht je toch nog behoefte hebben aan info op dit forum, dan moet je eens in het snowboardtopic kijken. Daar zitten een aantal Flowers en Strappers.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 17 januari 2005 @ 14:36:16 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24612675
Ik had verwacht dat Mitt dit topic zou sluiten en zou verwijzen naar het centrale topic, dat heeft hij niet gedaan. Hij deed er slechts 1 dicht, dus zal ik ook in dit topic serieus reageren.

Er is geen beste binding. Het is de discussie van de kip of het ei...
Wat jij de beste binding vind, daarover kan ik slechts speculeren. Zoals Beerke zegt, het is echt persoonlijk.

De enige juiste methode om een binding-systeem te kiezen is door de verschillende methodes allemaal een eerlijke kans te geven en ze dus allemaal een keer te proberen. Step-in kun je huren in de Uithof in Den Haag, Flow in de Snowdome in Rucphen en Straps volgens mij in Landgraaf en Zoetermeer. Waarschijnlijk is het zo dat wanneer je op het niveau board dat je deze vraag nog moet stellen het voor jou helemaal niets uitmaakt welk systeem je kiest.

en de enige juiste keuze is Flow
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_24612859
Ik heb nog nooit van die cap-strap bindingen gezien, maar ze lijken me wel veel steun geven aan je tenen. Ik zelf heb slechte ervaring met van die bindingen met 2 van die bandjes over je voeten, het duurde lang voordat ze vast zaten en weer los waren, maar ze gaven wel veel meer steun dan die step in, het wordt dus een moeilijke keus, maar bedankt voor jullie reactie's.
pi_24616872
De cap-strap is vorig jaar door Burton geintroduceerd op de Mission Greed binding. Dit was om de Greed uniek te maken tov de normale Mission. De Greed en dan met name de cap-strap was niet aan te slepen en dus in een mum van tijd uitverkocht.
Aanvankelijk was het ook absoluut niet de bedoeling om het gros van de huidige bindingen te voorzien van de cap-strap. Maar van alle luxere modellen is alleen de Fusion niet uitgerust met deze strap. De Custom is overigens alleen in Limited Edition voorzien van een cap-strap.
Ik heb zelf nu een week met de Burton CP1's (Carbon highback) geboard en deze bevallen mijn heel goed. Met de cap-strap merk je dat je een stuk steviger in je binding staat. Dit omdat je er als het ware met je hiel in geduwd wordt. Ook de druk op de voorkant van je voet is een stuk minder en dus een stuk aangenamer.
Bedenk wel dat je met staps een minuutje nodig hebt om jezelf in te "strappen" en met Flows binnen een paar seconden klaar bent. Ideaal dus als je vaak los moet in je binding. Maar je doet er verstandig aan een keer informatie in te winnen bij een goede boardshop. En zoals XL al aangaf, beide (of alle 3) de systemen zelf een keer testen.

Maar wat ook niet onbelangrijk is in deze. Wat voor board ben je eigenlijk van plan aan te schaffen. Want om nou een paar Carbon bindingen op een freestyle plankje te zetten lijkt mij in ieder geval niet zo verstandig.

Ik denk overigens dat voor jou een all round middenklasser binding perfect zal zijn.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_24624827
Ik zit nog te twijfelen tussen een freestyle en freeride.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')