abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24863753
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:50 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook TM two's en als ik mijn schoenen heb gekocht dan twijfel ik ook wel de eerste dagen dat ik ze deze keer echt te klein heb gekocht maar dat komt altijd weer goed, je loopt ze wel wat uit Je kunt anders altijd nog wat winnen door dunnere sokken te dragen
Gebruik jij dat plastic " tongue" geval om hem stijver te maken?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_24864910
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Thermo het volgende:

[..]

Gebruik jij dat plastic " tongue" geval om hem stijver te maken?
ja, die heb ik er gewoon inzitten
pi_24865050
... ik denk dat het wel goed komt met Thermo zijn boots als ik het zo allemaal lees. En dus bekruipt mij nu een gevoel van jaloezie aangezien aankomend weekend al weer behoorlijk wat mensen richting de sneeuw verdwijnen. En ik maar achterblijven in het carnavaleske zuidelijke deel van ons land.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 2 februari 2005 @ 14:52:26 #254
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24883950
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:12 schreef beerke het volgende:
... ik denk dat het wel goed komt met Thermo zijn boots als ik het zo allemaal lees. En dus bekruipt mij nu een gevoel van jaloezie aangezien aankomend weekend al weer behoorlijk wat mensen richting de sneeuw verdwijnen. En ik maar achterblijven in het carnavaleske zuidelijke deel van ons land.
Beer, ik zit met hetzelfde... ik blijf komende week ook achter in het Zeeuwsche om me een in kleine week helemaal naar de tering te helpen. En dan Woensdag weer naar school uiteraard

Ik vind het trouwens echt klote dat ik niet met jullie mee ben gegaan, ik heb vorige week de hele week vrij gehad! En dat terwijl ik dus lekker in de (goede...) sneeuw had kunnen zitten Heb de week na Carnaval (dus niet komende week maar de week erop) nog wel vrij, nog iemand die naar een mooi wit gebied gaat en plek over heeft?
Life's like music, get the rhythm..
pi_24884870
Het is dat ik dan echt eff moet afstuderen anders was ik wel een week langer in les2alpes gebleven
pi_24888295
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Winterberg, Het schijnt vandaag de hele dag gesneeuwd te hebben en voor morgen en vrijdag verwachten ze nog veel meer
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:20:55 #257
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24897792
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:54 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Winterberg, Het schijnt vandaag de hele dag gesneeuwd te hebben en voor morgen en vrijdag verwachten ze nog veel meer
maandag was het k*T in winterberg. Was een beetje combinatie van regen en hagel. Was vooral leuk omdat de lenzen van mijn nieuwe bril lek bleken te zijn. Kwam vocht tussen, zag dus geen hond. Zeik en ook echt zeiknat werd je van de regen. Maar ik heb me wel vermaakt.

Maandag was het helemaal niet druk, maar ik hoorde verhalen van andere personen in de lift dat die de dag ervoor (zondag) soms meer dan 40 minuten moesten wachten voordat ze met de lift mee konden.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_24899881
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:20 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

maandag was het k*T in winterberg. Was een beetje combinatie van regen en hagel. Was vooral leuk omdat de lenzen van mijn nieuwe bril lek bleken te zijn. Kwam vocht tussen, zag dus geen hond. Zeik en ook echt zeiknat werd je van de regen. Maar ik heb me wel vermaakt.

Maandag was het helemaal niet druk, maar ik hoorde verhalen van andere personen in de lift dat die de dag ervoor (zondag) soms meer dan 40 minuten moesten wachten voordat ze met de lift mee konden.
Lol in die tijd dat je dan staat te wachten kun je 2 keer naar boven lopen in winterberg! Nee, winterberg moet je echt op dagen doen dat er weinig mensen zijn, doordeweeks dus.
pi_24902526
Iemand daarnet op mtv stukje over urban snow gezien?
Werden mooie tricks neergezet! Leuk dat het op mtv komt.

BTW

shaun white en gevolg kregen een pak slaag @ superpipe X-games

Het is eng om te zien eigenlijk, vorige week met albie door een superpipe gereden in Avoriaz en die dingen zijn ECHT hoog, als je dan lees dat andy Finch bijna 5 meter boven de pipe uitkomt dan is dat erg indrukwekkend om te zien
pi_24910961
Ik heb even een vraagje!

De laatste tijd ben ik aan het leren snowboarden, heel leuk. En nu wil ik een snowboardbroek kopen, gewoon een goedkope van Protest ofzo. Dus ik allemaal sportwinkels bezocht, maar blijkbaar is dit niet zo'n gunstige tijd daarvoor, want ik kon nergens m'n maat vinden (heb een heel klein maatje). Had wel een mooie van Roxy gevonden maarja ¤200.. Balen dus

Hoelang moet ik nou wachten tot de nieuwe spullen weer binnen gaan komen? Ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren, of niet?
pi_24916432
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:15 schreef MoeSha het volgende:
Ik heb even een vraagje!

De laatste tijd ben ik aan het leren snowboarden, heel leuk. En nu wil ik een snowboardbroek kopen, gewoon een goedkope van Protest ofzo. Dus ik allemaal sportwinkels bezocht, maar blijkbaar is dit niet zo'n gunstige tijd daarvoor, want ik kon nergens m'n maat vinden (heb een heel klein maatje). Had wel een mooie van Roxy gevonden maarja ¤200.. Balen dus

Hoelang moet ik nou wachten tot de nieuwe spullen weer binnen gaan komen? Ik vrees dat dat nog wel een tijdje gaat duren, of niet?
Aan het einde van het seizoen (maart/april zullen veel artikelen enorm in prijs dalen, nadeel is alleen wel dat er veel minder keus is, en als jij dan zo'n kleine maat hebt loop je dus kans dat die er niet is.

Als ik jou was zou ik gewoon een iets duurdere kopen, dat scheelt ook weer koude/natte benen wanneer je dat ook echt niet wilt .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 4 februari 2005 @ 20:57:49 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_24925137
Heeey lui!!!

ff weer een berichtje van mij
Het is alweer zo lang geleden...

Ik moet zeggen dat ik internet en fok enzo echt zwaar begin te missen, maar verder is het hier in Oostenrijk nog steeds moddervet.

Wat zeg ik.... het is de afgelopen paar dagen alleen maar vetter geworden aangezien het zo mega heeft gesneeuwd hiero.
Gewoon anderhalve meter gevallen. Het moet niet gekker worden.
Gisteren en eergisteren was het echt super moeilijk om uit de poeder te blijven want het zag er zo verleidelijk uit maar er is zoveel gevallen dat je gewoon niet vooruit komt.
Vandaag was de eerste dag dat dit wel het geval was en ik had dus uitgerekend vanmorgen gewoon les (terwijl ik de hele week vrij ben geweest)
Gelukkig alleen vanmorgen dus de hele middag lijnen getrokken totdat de liften dicht gingen

Ik heb trouwens een nieuw board omdat ze mijn oude hebben verneukt in de shop. Ik weet nog of ik dat al in mijn vorige bericht gezet heb maar ze hadden mijn board verkeerd gewaxed waardoor er een plek van 5 bij 5cm op zit waar je de core kunt zien

Nu heb ik een nieuwe Burton Triumph 1,69m van ze gekregen.
Hij is wat minder stijf dan mijn oude K2 maar hij rijdt wel lekker. vooral in de poeder want daar is hij een beetje voor gemaakt

Voor de rest is het hier vooral Boarden en Feesten.
Echt een straf dus

Tot later!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_24928022
WTF? een gesloopt board, da's niet kewl zeg.
wel beter dat je een nieuwe plank hebt.
hoe lang zit je daar eigenlijk nog/

ik ga morgen ochtend naar zwitserland, bad vulpera, helemaal in het oosten
weer ff een weekje

hopelijk wat betere sneeuw dan een paar weken terug in frankrijk

waar kan ik trouwens die zooi terug vinden over waterkolommen, wat betreft kleren enzo?
heb het in 1 van de topics langs zien komen, kan het alleen niet terug vinden :/

[ Bericht 20% gewijzigd door Tha_Butcha op 05-02-2005 10:24:08 ]
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_24935238
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:07 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Aan het einde van het seizoen (maart/april zullen veel artikelen enorm in prijs dalen, nadeel is alleen wel dat er veel minder keus is, en als jij dan zo'n kleine maat hebt loop je dus kans dat die er niet is.

Als ik jou was zou ik gewoon een iets duurdere kopen, dat scheelt ook weer koude/natte benen wanneer je dat ook echt niet wilt .
Maar begrijp ik het nou goed dat tussen nu en maart/april geen nieuwe artikelen meer binnenkomen?? Of heb je het alleen over de speciaalzaken?
pi_24935553
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:27 schreef MoeSha het volgende:

[..]

Maar begrijp ik het nou goed dat tussen nu en maart/april geen nieuwe artikelen meer binnenkomen?? Of heb je het alleen over de speciaalzaken?
Nieuwe artikelen komen van de grootste merken vrijwel allemaal binnen aan het begin van het seizoen. Daarna worden ze meestal ook niet meer bijgemaakt, het hangt dus een beetje van de zaak af wat ze in voorraad hebben, of de distributeur, maar zo goed ben ik nou ook weer niet in die mark wereld thuis .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_25003342
Update van mij....

Afgelopen maandag door mijn rug gegaan...
slecht opgestaan ofzo, was in het park bezig en had al wat last.
Afzet op kicker ging ik er door, voelde direct dat het fout zat.
Landing, uurtje niet kunnen lopen of niks, naar beneden geraakt en sinds maandag zit ik dus beneden...

Vandaag wilde ik naar grenoble om daar nieuwe ilocks op te halen, maar de bussen staken.
Zijn ook weer 2 ilocks gebroken, buckles af en de 32 boos waren ruim te klein, zondag al andere gehuurd.

Zijn niet zo lekkere vakanties... het zal wel zo moeten lopen:
Ben wat aan het zwemmen om het los te krijgen: maybe dat ik morgen kan boarden en een board kan regelen.

ow, veel zon en weinig sneeuw hier trouwens;
laterz;
chris
pi_25004658
fuckin' hell dat is allemaal goed klote, het zit echt tegen maar het zal allemaal maar weer goed komen en het had nog erger gekund, het had ook nog kunnen regenen
pi_25006198
mensen ik heb even jullie hulp nodig.

eind dit jaar ga ik naar amerika. aangezien de dollar nu zo goedkoop is ben ik van plan daar een board te kopen. daar kost de board van mijn keuze 399 dollar en omgerekend is dat plus minus 308 euro. hier kost dat zelfde board 449 euro. dat scheelt dus bijna 150 euro's! natuurlijk kost dat ook nog de tax erbij, maar dan is het nog goedkoper. mijn vraag is wat voor kosten er allemaal bij komt. daarmee bedoel ik hoeveel mij het nog ga kosten als ik hem in nederland wilt krijgen. belastingen bij de douane enzo. heeft er iemand ervaring mee met zoiets? alvast bedankt
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:50:17 #269
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25006828
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:05 schreef poehoe het volgende:
mensen ik heb even jullie hulp nodig.

eind dit jaar ga ik naar amerika. aangezien de dollar nu zo goedkoop is ben ik van plan daar een board te kopen. daar kost de board van mijn keuze 399 dollar en omgerekend is dat plus minus 308 euro. hier kost dat zelfde board 449 euro. dat scheelt dus bijna 150 euro's! natuurlijk kost dat ook nog de tax erbij, maar dan is het nog goedkoper. mijn vraag is wat voor kosten er allemaal bij komt. daarmee bedoel ik hoeveel mij het nog ga kosten als ik hem in nederland wilt krijgen. belastingen bij de douane enzo. heeft er iemand ervaring mee met zoiets? alvast bedankt
Regels van de Douane (te lezen op www.douane.nl)
quote:
Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal ¤ 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan ¤ 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van ¤ 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de ¤ 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van ¤ 125 en een vulpen van ¤ 55 (totaal ¤ 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
Kort samengevat. Over de 308 euro moet je dan gewoon 19% belasting betalen (als je het netjes aangeeft bij passeren van de Douane). Dan kom je dus op een totaal van 366,52 euro.
Ik kan alleen niets vinden over invoerrechten e.d. wel over douanerechten (dat schijnt de vervanger te zijn van invoerrechten), maar daar word alleen over gesproken bij een bestelling via internet en niet als je het zelf gaat halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door WaSTeiL op 09-02-2005 15:05:03 ]
pi_25006912
damn dus al met al is het niet eens veel goedkoper. shit daar gaat mijn goedkope board
pi_25007282
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:50 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Regels van de Douane (te lezen op www.douane.nl)
[..]

Kort samengevat. Over de 308 euro moet je dan gewoon 19% belasting betalen (als je het netjes aangeeft bij passeren van de Douane). Dan kom je dus op een totaal van 366,52 euro.
Ik kan alleen niets vinden over invoerrechten e.d. wel over douanerechten (dat schijnt de vervanger te zijn van invoerrechten), maar daar word alleen over gesproken bij een bestelling via internet en niet als je het zelf gaat halen.
Hoe waren ze van plan te bewijzen dat je die in de VS hebt gekocht?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:53:42 #272
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_25014054
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Niet Ik denk als je er voor zorgt dat je hem al gebruikt hebt (neem aan dat je ook gaat boarden daar?) dat ze dan niet moeilijk zullen doen... Zo werkt het ook met kleding toch? En fototoestellen, en iPod's, en alles waarvoor je geen vrachwagen nodig hebt :p
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:19:26 #273
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25018613
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Kijk je wel eens Schiphol Airport met het stukje over de Douane dan weet je dat jij moet bewijzen dat je het in Nederland heb gekocht, dus je moet het kunnen overleggen met een bonnetje uit Nederland. Tot die tijd blijft het gewoon bij Douane staan.
Of ze pluizen je hele tas na op een bon of factuur.

Denk maar niet dat je er zo makkelijk mee door de Douane komt. Zeker niet als je board nog helemaal in perfecte staat is aangezien je er nog helemaal niet op geboard hebt.
pi_25019502
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:53 schreef NoComment het volgende:

[..]

Niet Ik denk als je er voor zorgt dat je hem al gebruikt hebt (neem aan dat je ook gaat boarden daar?) dat ze dan niet moeilijk zullen doen... Zo werkt het ook met kleding toch? En fototoestellen, en iPod's, en alles waarvoor je geen vrachwagen nodig hebt :p
nee de mogelijkheid om er gelijk mee te boarden zit er niet in. het is ook helemaal geen wintersportvakantie naar de states. ik vind het alleen maar interessant om een board te kopen wegens de lage dollar koers. mocht ik hem dan echt kopen dan moet ik maar hard duimen dat ze me bij de douane er niet uitpikken om alles te controleren, maarja ik ben niet voor het geluk geboren
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:27:14 #275
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_25023463
Die eikels van de Perry Sport in Gouda wil mijn bril gewoon niet ruilen. Vorige week maandag naar Winterberg geweest waar het behoorlijk nat was, maar na een paar uurtjes had ik al een laag water staan tussen de twee lenzen.
Met de Perry in Utrecht gebeld en daar mocht ik hem zo komen ruilen, maar dan moet ik weer naar het centrum komen. Ik mocht ook gewoon bij elke vestiging van Perry langs gaan om te ruilen. Komt mooi uit. Ik werk in Gouda en daar zit ook een Perry.

Jongen achter de verkoopbalie wist het niet, maar hij belde zijn chef even op. Die hoorde ik al aan de telefoon zeggen dat het een normaal verschijnsel was door sneeuw die bovenop de bril komt te liggen. Erg leuk, maar dat gaat niet op in dit verhaal. aangezien de lenzen nog ergens tussen zitten.

Maar de man in kwestie had 25 jaar ski-ervaring en hij had gelijk en ik niet. In de winkel nog gebeld naar Utrecht en die gaf nogmaals aan dat het niet normaal was en dat hij geruild kon worden, maar de persoon van de Perry Gouda wilde waarschijnlijk geen gezichtsverlies lijden dus gaf geen krimp.
Heb ik hem nog maar duidelijk gemaakt dat je met deze service niet hoeft te verwachten dat er nog mensen terugkomen.

Maar het is toch niet normaal dat er echt een laag vocht tussen de twee lenzen komt te staan? Ik hoor vanuit een hoop mensen uit mijn omgeving dat zij er allemaal nog nooit last van hebben gehad en het ook niet zou mogen. Wat vinden jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')