Nitro Shogun....quote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef basterd het volgende:
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
Ook ik zou proberen onder die step-ins uit te komen....quote:
Ich auch, wil die Mölltaler wel eens doen met een verse laag sneeuw eropquote:
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef NoComment het volgende:
I am back!![]()
Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe isHeb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?quote:Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboardLes genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik
) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
[..]
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?
Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven..
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige gripquote:Op zondag 9 januari 2005 20:07 schreef XL het volgende:
[..]
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige gripOok met slippende bochten kan je prima hard op ijs!
Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
Ja, meestal noem ik dat geen slippen meer, maar stuiteren, en is dat momenten voordat ik glijdend op m'n achterste nog wat metertjes verder schuif voordat ik me al glijdend weer opdruk om verder vloekend naar beneden te gaan.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Dat ik er op het eind van de week vooral last van had kan misschien ook liggen dat m'n staalkanten bot zijn geworden na die week van ijs? Ik merk toch echt dat ik op dat ijs veel minder grip had. Maar op iets betere sneeuw ging het echt wel goedquote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.quote:Op zondag 9 januari 2005 10:38 schreef basterd het volgende:
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???quote:Op zondag 9 januari 2005 22:14 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
Bestaat sneeuw sowieso niet uit... water en verder niks?quote:Op zondag 9 januari 2005 22:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???
Just my 2 centsof 50 cents
Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).quote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beterquote:Op zondag 9 januari 2005 18:36 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ookVooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank
[afbeelding]
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijksquote:Op maandag 10 januari 2005 11:43 schreef pAin het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter!
Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker.
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nogquote:Op maandag 10 januari 2005 16:36 schreef 360sjors het volgende:
¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |