Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezetquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:33 schreef WaSTeiL het volgende:
Dit topic staat gewoon al een uur open en niemand heeft nog gereageerd!!!
Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet
maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Hier is de situatie ook vrij zuur:quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..![]()
IK!quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet
maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Sinds deel 3 ofzo?quote:Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
eerste fotomooi! hoeveel delen staat ie er in?
Nu was ik dus op 14 december in Les Menuires en daar waren ook 2 bikini-boardsters.quote:Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
eerste fotomooi! hoeveel delen staat ie er in?
Dit zal voor mij waarschijnlijk mijn laatste post worden voor ik op vakantie gaquote:Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Nog 58 nachtjes slapen en ik ga ook eindelijk weer een weekje boarden! Ondertussen natuurlijk elke dag een paar keer de webcam bekijken: http://www.le-corbier.com/webcams/webcam.asp
Toen het afgelopen dinsdag zo enorm zwaar ging sneeuwen (in het oosten van het land dan), wist ik het zeker, ik moest gaan boarden (indoor). Dus met een groep naar de Uithof Den Haag gegaan. Na al eerder in Valkenswaard, Rucphen, Landgraaf en Zoetermeer te zijn geweest, moest ik toch ook eens de Uithof aandoen. In het westen des lands aangekomen, was de eerste deceptie al dat de sneeuw buiten helemaal verdwenen was en er een miezerregen voor in de plaats gekomen was.
Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...
Nee zonde van mn geld dus, maar ja, heb wel weer ff op een board gestaan in de sneeuw
Ik ben woensdag indoor geweest in peer en daar was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Maar dit is natuurlijk ook wel te verwachten rond deze tijd. In ieder geval heb je in peer nog wel het geluk dat het funpark altijd goed te doen is wat betreft de drukte.quote:Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...
Die foto blijft te ruig!quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:30 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, bij mij begint het ook weer een beetje kriebelen. Mijn concrete en vage plannen:
- volgend weekend naar Winterberg als er nog sneeuw ligt,
- 14 januari een week naar Val Thorens,
- 5 maart een week naar Val Gardena, onderdeel van Dolomiti superski,
- Vrijwel zeker nog een weekje Zweden met een bezoek aan Värmullsåsen
- Halve afspraak voor nog eens een week Franse Alpen.
En uiteraard weer hopen op poeder in eigen land, voor onderstaande pret![]()
[afbeelding]
Aye, vind ik ookquote:Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef XL het volgende:
[..]
Die foto blijft te ruig!
Die moet terug in de startpost
Hoe laat was je er dan?quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:21 schreef Kentaro het volgende:
Gisteren weer een dag in Landgraaf geweest, wat een drama echt veel te druk - een uur geboard, vier uur rijden. Wel echt een super funpark - maar die wachttijden voor de lift echt niet te doen
Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!quote:Op maandag 3 januari 2005 21:39 schreef Komakie het volgende:
ff een heel snel berichtje van mij (fuck dat internetten hier is duur...)
Hier gaat het relaxt!!!!
Ben hier nou 3 weken en vermaak me prima.
Sneeuw is nog niet super maar er komt een dump aan heb ik begrepen.
Tweedehands altijd zelf even proberen om te controleren op verborgen gebreken (kan prima indoor). Extra goed opletten bij boards met dichtgedruppeld belag. Laatst was er een aanbieding bij Makro voor een plank rond de 100 euro (Volkl). Dat biedt meer vertrouwen dan een tweedehandsboard, zeker als je zelf niet goed weet waar je op moet letten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:28 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!
Anyway ik heb een vraag!
Ik ga in februari voor de 3e keer snowboarden, alleen heb ik geen zin om wéér een board te huren (slechte ervaringen vorige keer). Maar omdat ik een arme student ben en m'n ouders geen nieuw board voor me willen kopen (vinden ze te duur
) moet een 2e hands nog wel lukken denk ik.
Alleen... sinds ik natuurlijk geen pro ben weet ik niet precies waar ik dan op moet letten als je zo'n ding in je handen hebt, bijvoorbeeld met krassen op de onderkant en de flexibiliteit van het ding... Heeft iemand tips voor me?
Enneh, met die Flow bindingen, gaan daar alleen Flow boots in?
Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:52 schreef Thermo het volgende:
Update:
Ben vandaag naar de importeur geweest van forum etc hier in NL.
Naast de F*CK load of goodies die ze hebben, ( ze doen meer dan forum alleen ) en de boards caps bags gloves etc etc. Konden ze ook tijd vinden om even mijn board te repareren!
Echt, als een kind tussen een berg lego voelde je je daar
Voelde me toch redelijk stom, blijkt dat die i-locks gewoon heel makkelijk te vervangen zijn mocht er 1 kapot zijn, wel eens goed kunnen zien hoe ze zich vast zetten. Ziet er echt erg degelijk uit. Jammer dat er 1 gesloopt was.
Snel naar Peer vrijdag
1 van mijn i-locks was kapot en ik had naar forum usa gemailt hoe ik dat makkelijk kon oplossen omdat mijn board uit Canada komt. Nu is forum overgenomen door Burton, dit maakt voor de producten niks uit maar wel voor de service en support, want amerika en canada worden nu door burton behandeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:36 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).
Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:13 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Iemand ervaring met dit board of van ervaringen van dit board gehoord?
Nitro Shogun 166
[afbeelding]
Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:
[..]
Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.
Je moet wel al redelijk wat ervaring hebben om dit board helemaal te gebruiken, vraagt redelijk agressieve rijstijl door zijn stijfheid
Is het een 2de hands board of kan je hem nog ergens uit overstock krijgen?
Je moet hem idd agressief op snelheid rijden, echt freeride plankje, ben je zo lang dat je een 166 nodig hebt?quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
[..]
Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.
Maar nog verdere ervaringen hiermee?![]()
Ik vind het er super strak uitzien. Ik hoop dat ze de Idiom kledinglijn ook gaan voeren in Europa. Tot op heden was het bij mijn weten alleen in Japan te koop.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:28 schreef Thermo het volgende:
Burton is trouwens weer late models aan het uitbrengen, limiteds etc.
Grote shops krijgen allemaal verschillende , nu hebben ze bij blue tomato de idiom
[afbeelding]
Raar alleen dat de 154 en de 158 ongveer 100 euro schelen, dit ding heeft zo'n base die je niet moet waxen omdat zelf laag voor laag vrij komt. Moet wel zeggen dat ik de Un Inc serie vorig jaar als limiteds vetter vond.
Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierigquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:05 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
166 is degene die hij nog heeft staan. Ik ben zelf iets groter dan 1.90 m en weeg ongeveer 80-85 kg. Dus dat past er wel bij.
De frontier wilde inderdaad wel eens gaan zwabberen op erg hoge snelheden en deze schijnt dat veel minder te hebben.
Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keerquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:44 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierig
Ja ze waren (en zijn) best duur maar het is een super freeride board. Je moet wel van een stijf board houden en er flink veel energie instoppen. Grootste verschil met de frontier is de nose. Die van de frontier is vrij slap en deze echt niet. Een nadeel is wel de base, inmiddels heeft Nitro het wel redelijk op orde maar bij deze serie, met name de Naturals en de Shogun, is de base veel te zacht en beschadigd snel en diep. Maar goed het is verder en echte knalbak, superplankquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
[..]
Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keer![]()
Respect bedoel je denk ikquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef XL het volgende:
GESPREK trouwens voor deze brave man! DIEP GESPREK:
[afbeelding]
Teoretisch allemaal heel mooi, maar eerst nog even wat reviews afwachten voor men even 600 euro lapt voor zo'n plankjequote:Bataleon Snowboards - a Revolution!
Bataleon has landed and it is causing a revolution baby! We have just received some of the first Bataleon boards outside of Norway and we love them. The new 3-dimensional base technology brings a whole new aspect to snowboarding... eventually an innovation that actually works and brings something to our sport! The new technology certainly needs some explaining so check out this story to find out exactly what advantages it brings to your riding.
--------------------------------------------------------------------------------
BATALEON snowboards introduces to the world market a 3-dimensional base with radically improved properties when it comes to dynamics, speed and control. Research and years of testing have proven that the Triple Base concept provides major improvements as compared to the flat-base snowboard:
- Improved Dynamics
- Easier Manoeuvring
- Safer Landing
- Increased Speed
- Better Safety
--------------------------------------------------------------------------------
//TRIPLE BASE TECHNOLOGY - A SNOWBOARD REVOLUTION
Snowboards have a strong sidecut, resulting in a number of problems because the edgegrip is too aggressive at the widest parts of the board. The Triple Base concept is developed to achieve a snowboard with an optimal edgegrip. Through analysis of the factors allowing for a sufficient edgegrip, which will offer full control in every situation, Bataleon have come up with a 3-D base shape. For a snowboard with a strong sidecut, to achieve the optimal edgegrip would imply increased edgegrip at the mid-section and reduced edgegrip at the tip and tail.
Triple Base Technology provides a great improvement, particularly in these three situations:Going through a sharp curve, the steel edges at the front and rear sections carve too deeply into the snow, braking and causing vibrations because the edgegrip is too strong. Triple Base provides a lesser angle at the front and the rear, thus reducing the problem. Softer snow treatment results in higher speed.
In straight line motion the centrifugal forces are zero, and the need for edgegrip is minimal. Edgegrip from the steel edges at the flat mid-section alone is required to ensure the necessary steering control. In flat position, the Triple Base snowboard will have a reduced base surface against the snow, allowing a higher speed. Because the front and rear steel-edges are lifted, the board will not cut away unintentionally in flat position, allowing for a more relaxed and safe ride.At landing after jumping, a snowboard which lands almost flat, risks catching an edge and thus causing a spill. With Triple Base only the parallel edges between the feet are active against the snow, and this risk is significantly reduced.
--------------------------------------------------------------------------------
// THE TRIPLE BASE GEOMETRY The base is divided into the following sections:
Tip: Approx. 15 cm long
Front section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces. From the flat middle section of the board towards the tip, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards. At the transition to the tip the uplift reaches its maximum.
Middle section: The base is flat from edge to edge like an ordinary board.
Rear section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces - a triple base. From the flat middle section of the board towards the rear end, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards.
Tail:
Usually the same shape as the tip, but sometimes much shorter.
--------------------------------------------------------------------------------
Looking at the snowboard’s cross section, the 3 gliding surfaces will make 3 straight lines, forming a polygon structure. In order to function both in a right and a left turn, the snowboard is given a symmetrical shape with a left, middle and right gliding surface.
--------------------------------------------------------------------------------
Example
A Triple Base snowboard has a total length of 160cm and a maximum angle of 3 degrees between the middle gliding surface and each of the side surfaces. Through a curve the snowboard is tilted 20 degrees, and it then forms the following angles to the ground before the torsion forces twist it more.
Since a flat board will form an angle of 20 degrees along the entire length, it is evident that the Triple Base geometry will give a softer snow treatment. The purpose of the uplifted surfaces is to reduce the edgegrip to an optimum in the wider parts of the board. Because the rider stands with his feet apart, the board will have great difficulties in achieving an optimally twisted surface.
--------------------------------------------------------------------------------
// CONTROL IN A STRAIGHT LINE MOTION
Control in straight line motion
To calculate the forces from the ground on a Bataleon Triple Base board in straight line motion (the board is then flat to the ground), the following is assumed.
In the middle section the board is flat from one steel-edge to the other
The flat middle section of the base has half the length of the total length of the gliding surface
The camber of the board is ideal so the weight is divided evenly over the length of the board
The Triple Base board will be compared to a similar flat board:
Riding in straight line motion the board may cut away unintentionally. On a Triple Base board the forces (F) from the ground will act on the middle section of the board, which is the area between the rider’s legs. Given the assumptions above, the forces’ average distance (d) from the centre of the board will be only half the distance compared with a similar board with a flat base. Half the force multiplied by half the distance gives one fourth twisting momentum (M). This momentum is proportional to the force the rider must apply to counteract the board from cutting away unintentionally (or the force he must apply to twist it intentionally, which is actually a possibility on this board)
--------------------------------------------------------------------------------
The conclusion is that under the above assumptions a Bataleon snowboard requires only one ninth the strength to be controlled in straight line motion.
To illustrate the difference; to keep a Bataleon Triple Base board from cutting away, as compared to a similar flat base board, is like lifting 30 kg instead of 210 kg (or more correctly it is like withholding a force of 300 kN instead of 2100 kN.)
--------------------------------------------------------------------------------
// WHY CHOOSE TRIPLE BASE TECHNOLOGY
The World’s Fastest Snowboard
The braking effect which occurs when the aggressive steel edges carve too deeply into the snow is greatly reduced, allowing for higher speed.
Better Safety
The BATALEON board is safer in straight line motion at high speed, being less inclined to cut away unintentionally. It also rides more smoothly.
Greater Control
When landing with a flat board after a jump, the BATALEON board has less of a tendency to cut away unintentionally, which may otherwise result in a spill.
Snow Treatment
The BATALEON snowboard has a softer impact on the snow at the front and rear sections, where the angle from the ground is reduced in relation to the mid-section.
Less Vibrations
The steel edges of the BATALEON board do not dig in as deeply or as hard at the front and rear. For this reason it will vibrate less.
Fluid Transitions
The transition between turns is more fluid with the BATALEON board. The strong edgegrip fades out and builds up again, as the rider goes from a left turn to straight-line motion to a right turn, and vice versa.
Reduced Braking effect of the Snow Plough
Going straight, the negative braking effect of a snow plough at the rear section of the board is simply eliminated by elevation of the side base.
Better float in powder snow
reducing the angle from the ground of the base at the tip and tail results in a better float in powder conditions.
Always Sufficient Edgegrip
In straight line motion the steel edges are only active at about half the length of the board, but in this case there are no active centrifugal forces, thus no need for more steering edges. At a tilt of more than 3 degrees, the total length of the steel edge is active, with the edgegrip increasing in proportion to the increase of the centrifugal forces.
More optimal gliding surface
Any board going through a curve has less gliding surface than what is optimal with regard to speed, and Triple Base provides a greater gliding surface because of less angle at the front and rear sections of the board. On the other hand, when a board rides flat it has too much gliding surface, and then Triple Base provides less gliding surface because more than 50% of the base is lifted. Both tilted and flat a Triple Base board will go faster than a flat board.
En? Is het gelukt??quote:Op vrijdag 7 januari 2005 04:07 schreef XL het volgende:
Gelukkig hoef ik er pas om 07:00 uit!
Koop maar iets langs en stijfs, zodat je goed blijft drijven op de poeder en hard kunt knallen op de piste. En wat bindingen betreft.. je gaat hoe dan ook vooruit als je hiervoor altijd step-in hebt gebruikt, zelfs Flowbindingen zijn niet zo slechtquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Nu ben ik nog opzoek naar een freeride board icm strap bindingen. De winkel waar ik die schoenen had gepast had nog wel een leuk board (hammer) a 450 euro staan volgens de verkoper. Bindingen welke kwalitatief bij deze set zouden passen kosten ook zo'n 250 euro...
Al met al een erg dure bedoeling voor een student.
Ik ben er wel van overtuigd dat ik niet moet besparen op bindingen. Dat brengt de prijs al op zo'n 550 euro zonder board. Aangezien het ook wel handig is als ik nog een keertje (misschien 2x dit jaar nog) richting sneeuw kan is het handig als er wat geld overblijft
. Gelukkig ben ik voorzien van een ski gekke vader die mij haast beveeld om een nieuwe set aan te schaffen. Hij mocht tenslotte wachten op mij als een binding weer een los schoot. Hij betaald daarom ook flink mee
. Dus als het zoveel gewoon kost dan kost het maar zoveel.
Daarom mijn vraag, wat voor type board en bindingen raden jullie aan voor iemand van net geen 1.90 a 90 kg met mijn ervaring? Het doeleinde wordt toch grotendeels op en off de piste (hicken naar de poeder met vrienden). Een kleine sprong zo hier een daar ga ik niet uit de weg maar in een funpark zal je mij vrij weinig zien.
Verder woon ik in Duitsland voor mijn studie, ik ben hier al even naar een intersport geweest om de prijzen te vergelijken maar het lijkt wel of de prijzen grotendeels door de fabrikant worden bepaald. Veel prijsverschil zat er niet tussen. Iemand een idee of het materiaal hier toch goedkoper te vinden is?
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,quote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:14 schreef Dirrrrk het volgende:
Nog even snel een vraagje tussendoor:
Kan je burton bindingen op een niet-burton board schroeven of kan je burton echt alleen met burton gebruiken
Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Ik heb wat advies nodig, hopelijk kan iemand dat mij geven hier.
Koele shit he? ben alleen niet zo van het hout, meer van strak witte C16's met witte topsheet van mijn forum plankquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:58 schreef Kentaro het volgende:
Die Idiom bindingen, hoe vet. Ook bij Blue-Tomato tekoopOp basis van de Cartels maar met straps van de C60
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog een boel Idiom gear
http://www.backbowl.co.jp/
Het leek me ook logisch dat je begint met het uitzoeken van schoenen die goed zitten en daarna verder kijkt. Maar okay iig bedankt voor de 2 tips. In eerste instantie zou ik toch hebben gekeken naar salomon bindingen aangezien de schoen daar ook van is.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:19 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.
Voor je budget moet je zeker goed kunnen slagen. oja koop geen Salomon bindingen, ze maken goede schoenen maar bagger bindingen. De board zijn kwalitatief wel goed maar rijden erg laf.
Sorry, was me echt niet opgevallenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:17 schreef Thermo het volgende:
[..]
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,
je krijgt er 4d en 3d discs bij en de 4 kan je gewoon op elk board gebruiken.
Ja die rails kunnen toch goed veel pijn doen, maar ben weer herstellende om volgende week weer los te gaanquote:Op vrijdag 7 januari 2005 23:24 schreef Thermo het volgende:
[..]
Afgelopen 2 dagen wezen boarden, ging wel weer lekker los in peer, jammer dat albie vandaag nog 2 gaten in zijn schenen kreeg![]()
Rails DO HURT BOYS!
Tuurlijk: 's ochtends een vent, 's avonds een vent enzoquote:
quote:Maareh, dat verhaal over die Triple Base klinkt errug interessant!
Zou die base dan niet een stuk kwetsbaarder omdat ie uit verschillende banen bestaat?
Lijkt me wel interessant om een keertje te proberen...
Dat verhaal komt op mij in ieder geval heel geloofwaardig over...
Dat was dus het eerste waar ik aan dacht, hoe gaat dat werken op een rail?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:41 schreef Kentaro het volgende:
Die Bataleon boards lijken mij ook best wel chill. Ik ga ze binnenkort een keer indoor proberen. Het heeft een concave als bij skateboards. In poeder en op de piste moet dat wel werken maar rails lijkt me een ander verhaal, dan hou je toch maar weinig contact met de rail, lijkt mij. Als je ze ook een keer wil proberen moet je deze gast even een mailtje sturen, hij heeft er een heleboel liggen -dutch_elli@hotmail.com - Kun je er 1 lenen om hier indoor te testen.
Schneeuw mag zonder sch en dat wax-verhaal is denk ik een fabel.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:09 schreef fs180 het volgende:
ja.. schneeuw is harder en dus is je wax eerder weg... maar dat heb ik ook alleen maar gehoord
Nitro Shogun....quote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef basterd het volgende:
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
Ook ik zou proberen onder die step-ins uit te komen....quote:
Ich auch, wil die Mölltaler wel eens doen met een verse laag sneeuw eropquote:
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef NoComment het volgende:
I am back!![]()
Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe isHeb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?quote:Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboardLes genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik
) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
[..]
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?
Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven..
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige gripquote:Op zondag 9 januari 2005 20:07 schreef XL het volgende:
[..]
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige gripOok met slippende bochten kan je prima hard op ijs!
Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
Ja, meestal noem ik dat geen slippen meer, maar stuiteren, en is dat momenten voordat ik glijdend op m'n achterste nog wat metertjes verder schuif voordat ik me al glijdend weer opdruk om verder vloekend naar beneden te gaan.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Dat ik er op het eind van de week vooral last van had kan misschien ook liggen dat m'n staalkanten bot zijn geworden na die week van ijs? Ik merk toch echt dat ik op dat ijs veel minder grip had. Maar op iets betere sneeuw ging het echt wel goedquote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.quote:Op zondag 9 januari 2005 10:38 schreef basterd het volgende:
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???quote:Op zondag 9 januari 2005 22:14 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
Bestaat sneeuw sowieso niet uit... water en verder niks?quote:Op zondag 9 januari 2005 22:27 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???
Just my 2 centsof 50 cents
Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).quote:Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beterquote:Op zondag 9 januari 2005 18:36 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ookVooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank
[afbeelding]
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijksquote:Op maandag 10 januari 2005 11:43 schreef pAin het volgende:
[..]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter!
Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker.
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nogquote:Op maandag 10 januari 2005 16:36 schreef 360sjors het volgende:
¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
Jep, dat zei de vorige eigenaar ook. Je kan de binnenschoen met een fohn verwarmen (moet je wel je voeten erin hebbenquote:Op maandag 10 januari 2005 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |