abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:07:22 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24262468
"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:33:25 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24264724
Dit topic staat gewoon al een uur open en niemand heeft nog gereageerd!!!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:46:51 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24265010
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:33 schreef WaSTeiL het volgende:
Dit topic staat gewoon al een uur open en niemand heeft nog gereageerd!!!
Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet

maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:50:28 #4
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24265076
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb misschien minder discussiepunten dan gebruikelijk in de openingspost gezet

maar er vertrekken veel mensen naar de sneeuw zaterdag en die moeten dwangmatig allemaal posten dat ze gaan vertrekken, dus het komt toch wel op gang
Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:03:59 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24265371
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:50 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Was ik die persoon maar die zaterdag zo vetrekken, maar ik moet nog wachten tot eind Maart..
Hier is de situatie ook vrij zuur:
Mijn ouders vertrekken vannacht naar Oostenrijk.
Het sneeuwt daar al dagen onophoudelijk als je de weerberichten mag geloven...

...en ik kan en mag niet met ze mee.
  woensdag 29 december 2004 @ 00:09:55 #6
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24266932
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:46 schreef XL het volgende:

[..]

IK!

VERTREK!

ZATERDAG!!!!!!!!!

En heb er uiteraard helemaal geen zin in

Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 29 december 2004 @ 00:11:26 #7
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24266962
eerste foto mooi! hoeveel delen staat ie er in?
  woensdag 29 december 2004 @ 00:28:05 #8
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24267345
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
Sinds deel 3 ofzo? Hij gaat volgens mij al 2 jaar mee

Wel klote trouwens, ik wil nog gaan kijken voor een extra lens voor m'n goggle, maar ik moet elke freakin' dag werken Toch ff kijken of ik morgen in de pauze een half uurtje weg kan sneaken.. Ik hoop namelijk op veel zon en dan is een spiegellensje wel lekker natuurlijk. En is ook wel vet natuurlijk

ben alleen bang dat die dingen verschrikkelijk duur zijn...
pi_24267577
ja, even een tvp'tje, is wel zo makkelijk .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24271084
Ik ben vandaag hier:http://www.panoramablick.com/content/livecam.php?nav_id=51&kat_id=1778&cam_id=1410&title=Hohe%20Wand〈=de

Volgens de site is het een live webcam, misschien zie je me nog voorbij gaan
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
  woensdag 29 december 2004 @ 09:59:39 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24271706
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:11 schreef fs180 het volgende:
Nu was ik dus op 14 december in Les Menuires en daar waren ook 2 bikini-boardsters.
Zweden of Noren waren het en o o o wat waren ze mooi....

Alleen heb ik ze zelf niet in bikini gezien en waren diegene die ze wel zagen niet in staat een foto van ze te maken. Dat vind ik nog steeds jammer.... Het waren ook 2 belachelijk goede snowboardsters trouwens.
  woensdag 29 december 2004 @ 13:17:33 #12
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_24274883
nog 4 nachtjes slapen

'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  woensdag 29 december 2004 @ 15:25:22 #13
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_24277302

Zondag ga ik weg !!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  donderdag 30 december 2004 @ 10:17:55 #14
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24293091
Ik hoef nog maar vier weekjes te wachten..
Dan mag ik weer los
Hopelijk zijn er dan wat minder sneeuwmollen en kuitenbijters...

(ja, dit is een verkapte tvp...)
pi_24294776
nog zwei tagen, tvp.
  donderdag 30 december 2004 @ 12:10:40 #16
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24295070
Nog 3 dagen...

en dan kan ik me weer twee uurtjes verblijden op de piste in Zoetermeer.
pi_24296439
1 Januari naar La Plagne! Ik hoop dat het dan nog even flink gaat sneeuwen...
pi_24296519
Gisteren met albie weer in peer wezen boarden.. bij gebrek aan bergen.

+ toch maar duck stance eens geprobeerd.
Even wennen maar ik sta er eigenlijk wel erg fijn op
Volgende week kijken of ik nog steeds geen last van mijn knieen krijg.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 30 december 2004 @ 14:42:29 #19
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24298087
Net even wezen kijken voor nieuwe schoenen. Ik kijk alleen altijd bij de schoenen voor het verkeerde geslacht. Zowel voor normale schoen (sport wel te verstaan) en nu ook weer voor snowboard schoenen..

Nu ik zit te kijken lijkt het alleen zo dat ze bij Verzijl Sport in Gouda nog de oude collectie verkopen als zijnde nieuwe. De nieuwe collectie voor mannen van Burton is namelijk er wel in het grijs/wit. Stelletje honden.

Ik wil deze hebben (als ze lekker zitten tenminste)
pi_24302421
Nog 58 nachtjes slapen en ik ga ook eindelijk weer een weekje boarden! Ondertussen natuurlijk elke dag een paar keer de webcam bekijken: http://www.le-corbier.com/webcams/webcam.asp

Toen het afgelopen dinsdag zo enorm zwaar ging sneeuwen (in het oosten van het land dan), wist ik het zeker, ik moest gaan boarden (indoor). Dus met een groep naar de Uithof Den Haag gegaan. Na al eerder in Valkenswaard, Rucphen, Landgraaf en Zoetermeer te zijn geweest, moest ik toch ook eens de Uithof aandoen. In het westen des lands aangekomen, was de eerste deceptie al dat de sneeuw buiten helemaal verdwenen was en er een miezerregen voor in de plaats gekomen was.

Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...

Nee zonde van mn geld dus, maar ja, heb wel weer ff op een board gestaan in de sneeuw
  donderdag 30 december 2004 @ 23:58:29 #21
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24309004
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Nog 58 nachtjes slapen en ik ga ook eindelijk weer een weekje boarden! Ondertussen natuurlijk elke dag een paar keer de webcam bekijken: http://www.le-corbier.com/webcams/webcam.asp

Toen het afgelopen dinsdag zo enorm zwaar ging sneeuwen (in het oosten van het land dan), wist ik het zeker, ik moest gaan boarden (indoor). Dus met een groep naar de Uithof Den Haag gegaan. Na al eerder in Valkenswaard, Rucphen, Landgraaf en Zoetermeer te zijn geweest, moest ik toch ook eens de Uithof aandoen. In het westen des lands aangekomen, was de eerste deceptie al dat de sneeuw buiten helemaal verdwenen was en er een miezerregen voor in de plaats gekomen was.

Nou, dat was dus de eerste en laatste keer daar, en ook de laatste keer indoor zeg. Een redelijke tweede deceptie.. het krioelde er van de mensen en natuurlijk had 80% ofzo zeker nog nooit op een board/lat gestaan. Na een kwartiertje was ik al redelijk gefrustreerd, maar goed, toch de tijd volgemaakt. De piste was ook dramatisch natuurlijk, bovenaan allemaal kuilen met ijs en toen je eenmaal leuk op gang was, was je alweer beneden en kon je weer in de liftrij staan. Argh...

Nee zonde van mn geld dus, maar ja, heb wel weer ff op een board gestaan in de sneeuw
Dit zal voor mij waarschijnlijk mijn laatste post worden voor ik op vakantie ga

Vandaag board opgehaald, nieuw laagje wax.. zal me benieuwen wat het uitmaakt want het was wel erg hard nodig. Nu nog hopen dat de sneeuw een beetje blijft liggen, in het dal is het namelijk 10+ overdag

Tas is overigens al gepakt
pi_24318235
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:36 schreef RichardX het volgende:
Ik ben woensdag indoor geweest in peer en daar was het eigenlijk hetzelfde verhaal. Maar dit is natuurlijk ook wel te verwachten rond deze tijd. In ieder geval heb je in peer nog wel het geluk dat het funpark altijd goed te doen is wat betreft de drukte.
white p0wder rush
pi_24318764
Albie show je nieuwe board + bindingen hier eens Ik denk dat ze dat wel kunnen waarderen.

Jammer dat je op de foto het hoge " aahh mijn ogen wat bling bling" effect niet kan zien.
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:30:36 #24
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_24320091
Zo, bij mij begint het ook weer een beetje kriebelen. Mijn concrete en vage plannen:

- volgend weekend naar Winterberg als er nog sneeuw ligt,
- 14 januari een week naar Val Thorens,
- 5 maart een week naar Val Gardena, onderdeel van Dolomiti superski,
- Vrijwel zeker nog een weekje Zweden met een bezoek aan Värmullsåsen
- Halve afspraak voor nog eens een week Franse Alpen.

En uiteraard weer hopen op poeder in eigen land, voor onderstaande pret

vrijdag 31 december 2004 @ 18:07:53 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24324504
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 14:30 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, bij mij begint het ook weer een beetje kriebelen. Mijn concrete en vage plannen:

- volgend weekend naar Winterberg als er nog sneeuw ligt,
- 14 januari een week naar Val Thorens,
- 5 maart een week naar Val Gardena, onderdeel van Dolomiti superski,
- Vrijwel zeker nog een weekje Zweden met een bezoek aan Värmullsåsen
- Halve afspraak voor nog eens een week Franse Alpen.

En uiteraard weer hopen op poeder in eigen land, voor onderstaande pret

[afbeelding]
Die foto blijft te ruig!

Die moet terug in de startpost
pi_24324744
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef XL het volgende:

[..]

Die foto blijft te ruig!

Die moet terug in de startpost
Aye, vind ik ook .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24328864
11 februari ga ik lekker naar dolimieten jippie iemand ervaringen daar ?

@ apoc kijk ff in de kanne of ze daar nog nieuwe schilderijen hebben neer gehangen want die van vorig jaar gingen toch mee in de bus
pi_24328947
Gisteren weer een dag in Landgraaf geweest, wat een drama echt veel te druk - een uur geboard, vier uur rijden. Wel echt een super funpark - maar die wachttijden voor de lift echt niet te doen
  zaterdag 1 januari 2005 @ 14:32:57 #29
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24336888
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 22:21 schreef Kentaro het volgende:
Gisteren weer een dag in Landgraaf geweest, wat een drama echt veel te druk - een uur geboard, vier uur rijden. Wel echt een super funpark - maar die wachttijden voor de lift echt niet te doen
Hoe laat was je er dan?
pi_24338494
Dit is m'n goodbye post, Mallnitz here we come .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 januari 2005 @ 21:39:35 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_24379221
yoooo gasten

ff een heel snel berichtje van mij (fuck dat internetten hier is duur...)

Hier gaat het relaxt!!!!
Ben hier nou 3 weken en vermaak me prima.
Sneeuw is nog niet super maar er komt een dump aan heb ik begrepen.

Ze hebben alleen me snowboard verknalt in de shop.

laterz
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:28:32 #32
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24383923
quote:
Op maandag 3 januari 2005 21:39 schreef Komakie het volgende:
ff een heel snel berichtje van mij (fuck dat internetten hier is duur...)

Hier gaat het relaxt!!!!
Ben hier nou 3 weken en vermaak me prima.
Sneeuw is nog niet super maar er komt een dump aan heb ik begrepen.
Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!

Anyway ik heb een vraag!
Ik ga in februari voor de 3e keer snowboarden, alleen heb ik geen zin om wéér een board te huren (slechte ervaringen vorige keer ). Maar omdat ik een arme student ben en m'n ouders geen nieuw board voor me willen kopen (vinden ze te duur ) moet een 2e hands nog wel lukken denk ik.
Alleen... sinds ik natuurlijk geen pro ben weet ik niet precies waar ik dan op moet letten als je zo'n ding in je handen hebt, bijvoorbeeld met krassen op de onderkant en de flexibiliteit van het ding... Heeft iemand tips voor me?
Enneh, met die Flow bindingen, gaan daar alleen Flow boots in?
vijfhonderd stuks
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:15:04 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24388245
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:28 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Meer dan 3 weken op wintersport gaan en dan zeuren dat het internet duur is?!

Anyway ik heb een vraag!
Ik ga in februari voor de 3e keer snowboarden, alleen heb ik geen zin om wéér een board te huren (slechte ervaringen vorige keer ). Maar omdat ik een arme student ben en m'n ouders geen nieuw board voor me willen kopen (vinden ze te duur ) moet een 2e hands nog wel lukken denk ik.
Alleen... sinds ik natuurlijk geen pro ben weet ik niet precies waar ik dan op moet letten als je zo'n ding in je handen hebt, bijvoorbeeld met krassen op de onderkant en de flexibiliteit van het ding... Heeft iemand tips voor me?
Enneh, met die Flow bindingen, gaan daar alleen Flow boots in?
Tweedehands altijd zelf even proberen om te controleren op verborgen gebreken (kan prima indoor). Extra goed opletten bij boards met dichtgedruppeld belag. Laatst was er een aanbieding bij Makro voor een plank rond de 100 euro (Volkl). Dat biedt meer vertrouwen dan een tweedehandsboard, zeker als je zelf niet goed weet waar je op moet letten.

Flowbindingen kun je met alle schoenen in.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:15:50 #34
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24390558
http://www.kingsize-the-movie.com/

Wat een geweldig relaxte boardfilm

En nu ga ik eens beginnen met het voorbereiden van wat tentamens
pi_24395560
Update:

Ben vandaag naar de importeur geweest van forum etc hier in NL.

Naast de F*CK load of goodies die ze hebben, ( ze doen meer dan forum alleen ) en de boards caps bags gloves etc etc. Konden ze ook tijd vinden om even mijn board te repareren!
Echt, als een kind tussen een berg lego voelde je je daar

Voelde me toch redelijk stom, blijkt dat die i-locks gewoon heel makkelijk te vervangen zijn mocht er 1 kapot zijn, wel eens goed kunnen zien hoe ze zich vast zetten. Ziet er echt erg degelijk uit. Jammer dat er 1 gesloopt was.

Snel naar Peer vrijdag
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:36:14 #36
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24396367
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:52 schreef Thermo het volgende:
Update:

Ben vandaag naar de importeur geweest van forum etc hier in NL.

Naast de F*CK load of goodies die ze hebben, ( ze doen meer dan forum alleen ) en de boards caps bags gloves etc etc. Konden ze ook tijd vinden om even mijn board te repareren!
Echt, als een kind tussen een berg lego voelde je je daar

Voelde me toch redelijk stom, blijkt dat die i-locks gewoon heel makkelijk te vervangen zijn mocht er 1 kapot zijn, wel eens goed kunnen zien hoe ze zich vast zetten. Ziet er echt erg degelijk uit. Jammer dat er 1 gesloopt was.

Snel naar Peer vrijdag
Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).
pi_24397686
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:36 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Hoe ben je daar beland (of heb ik iets gemist in 1 van de vorige delen?).
1 van mijn i-locks was kapot en ik had naar forum usa gemailt hoe ik dat makkelijk kon oplossen omdat mijn board uit Canada komt. Nu is forum overgenomen door Burton, dit maakt voor de producten niks uit maar wel voor de service en support, want amerika en canada worden nu door burton behandeld.

In Nederland doet de forum importeur nog gewoon de grarantie zaken. En na een belletje bleek dat die het geen probleem vond om mij uit de brand te helpen

Zag er erg toppie uit trouwens, doen ook merken als foursquare, jeenyus, Sector nine, Zero, ZooYork.
pi_24411004
Iemand ervaring met dit board of van ervaringen van dit board gehoord?

Nitro Shogun 166
pi_24411866
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:13 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Iemand ervaring met dit board of van ervaringen van dit board gehoord?

Nitro Shogun 166
[afbeelding]
Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.
Je moet wel al redelijk wat ervaring hebben om dit board helemaal te gebruiken, vraagt redelijk agressieve rijstijl door zijn stijfheid
Is het een 2de hands board of kan je hem nog ergens uit overstock krijgen?
pi_24412366
Burton is trouwens weer late models aan het uitbrengen, limiteds etc.

Grote shops krijgen allemaal verschillende , nu hebben ze bij blue tomato de idiom

Raar alleen dat de 154 en de 158 ongveer 100 euro schelen, dit ding heeft zo'n base die je niet moet waxen omdat zelf laag voor laag vrij komt. Moet wel zeggen dat ik de Un Inc serie vorig jaar als limiteds vetter vond.
pi_24412853
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Zo te zien is dat de shogun uit 02/03 seizoen, ik weet wel dat die van 03/04 een erg goed allround all mountain/freeride board was, koste behoorlijk wat geld maar was wel 1 van de best verkochte boards van nitro ooit.
Je moet wel al redelijk wat ervaring hebben om dit board helemaal te gebruiken, vraagt redelijk agressieve rijstijl door zijn stijfheid
Is het een 2de hands board of kan je hem nog ergens uit overstock krijgen?
Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.
Maar nog verdere ervaringen hiermee?
pi_24413095
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:58 schreef Tkeldertje.nl het volgende:

[..]

Board is uit 2003 en overstock. Ervaring is er inmiddels wel genoeg. Wat ik hoorde was dat dit board vooral tot z'n recht kwam op hoge snelheden, poeder en schijnt heerlijk te carven. M'n board hiervoor was een Burton Frontier 163.
Maar nog verdere ervaringen hiermee?
Je moet hem idd agressief op snelheid rijden, echt freeride plankje, ben je zo lang dat je een 166 nodig hebt?
Op ebay staat namelijk nog een 163 van dit jaar die maar 2 x bereden is incl bindingen.
Trouwens die frontier is ook een super stijf boardje dus je zal deze ook wel uitgezocht hebben op zijn stijfheid en zijn hogere stabiliteit dan die frontier op hoge snelheid.
pi_24414949
166 is degene die hij nog heeft staan. Ik ben zelf iets groter dan 1.90 m en weeg ongeveer 80-85 kg. Dus dat past er wel bij.
De frontier wilde inderdaad wel eens gaan zwabberen op erg hoge snelheden en deze schijnt dat veel minder te hebben.
pi_24416827
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:28 schreef Thermo het volgende:
Burton is trouwens weer late models aan het uitbrengen, limiteds etc.

Grote shops krijgen allemaal verschillende , nu hebben ze bij blue tomato de idiom

[afbeelding]

Raar alleen dat de 154 en de 158 ongveer 100 euro schelen, dit ding heeft zo'n base die je niet moet waxen omdat zelf laag voor laag vrij komt. Moet wel zeggen dat ik de Un Inc serie vorig jaar als limiteds vetter vond.
Ik vind het er super strak uitzien. Ik hoop dat ze de Idiom kledinglijn ook gaan voeren in Europa. Tot op heden was het bij mijn weten alleen in Japan te koop.
pi_24416855
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 18:05 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
166 is degene die hij nog heeft staan. Ik ben zelf iets groter dan 1.90 m en weeg ongeveer 80-85 kg. Dus dat past er wel bij.
De frontier wilde inderdaad wel eens gaan zwabberen op erg hoge snelheden en deze schijnt dat veel minder te hebben.
Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierig
pi_24417165
Die Idiom bindingen, hoe vet. Ook bij Blue-Tomato tekoop Op basis van de Cartels maar met straps van de C60

Hier nog een boel Idiom gear

http://www.backbowl.co.jp/

[ Bericht 67% gewijzigd door Kentaro op 05-01-2005 20:04:15 ]
pi_24417783
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Wat moet dat nog kosten? _ puur nieuwsgierig
Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keer
pi_24418773
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef Tkeldertje.nl het volgende:

[..]

Geen idee.. nog niet over gehad. De nieuwprijs vorig jaar was 680 euro dacht ik. Ik neem het board mee op m'n wintersport en bepaal daar of die me definitief bevalt en dan koop ik hem. Huidige board is gescheurd dus heb wel een nieuw board nodig maar wil nooit in korte tijd beslissen voor een snowboard en aangezien ik al bijna weg ga doe ik het nu zo maar deze keer
Ja ze waren (en zijn) best duur maar het is een super freeride board. Je moet wel van een stijf board houden en er flink veel energie instoppen. Grootste verschil met de frontier is de nose. Die van de frontier is vrij slap en deze echt niet. Een nadeel is wel de base, inmiddels heeft Nitro het wel redelijk op orde maar bij deze serie, met name de Naturals en de Shogun, is de base veel te zacht en beschadigd snel en diep. Maar goed het is verder en echte knalbak, superplank
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:19:49 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24418804
GESPREK trouwens voor deze brave man! DIEP GESPREK:

En wie heeft hier al opgestaan? of over gelezen?

donderdag 6 januari 2005 @ 21:16:51 #50
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24439459
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:19 schreef XL het volgende:
GESPREK trouwens voor deze brave man! DIEP GESPREK:

[afbeelding]
Respect bedoel je denk ik

Anyway ik ga proberen wat meer geld te krijgen voor een nieuw snowboard, ik ben precies een week voordat ik naar Oostenrijk vertrek jarig, dus dat moet wel lukken Ik zit eraan te denken om in Duitsland een board te kopen, volgens mij is dat goedkoper (bijvoorbeeld [url=http://www.snow24.de/]hier[/url, da's een uurtje met de auto en ze hebben er afgeprijsde boards van vorig seizoen).

En ik weet nog niet helemaal zeker of ik een freeride of freestyle board moet nemen... Ik wil wel gewoon van de piste en door de tiefschnee rauschen, maar ik wil ook wel een beetje gaan stunten (freeride denk ik he)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirrrrk op 06-01-2005 21:28:29 ]
vijfhonderd stuks
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:26:11 #51
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24439659
Ik had vanmiddag de goede intentie in alle rust mezelf af te zonderen om mijn tentamen eens in mijn kop te rammen. De bieb leek me wel een plek zonder te veel afleiding!

Helaas, na 3 pagina's saaie stof was ik het beu, dus ging ik in de bieb maar eens rondneuzen naar boekjes gerelateerd aan wintersport.

Met als gevolg dat ik nu vanalles van lawines en sneeuwsamenstelling afweet, maar nog steeds niets van mijn tentamen
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:18:11 #52
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24440674
Best interessant dat snowboard Lars!
quote:
Bataleon Snowboards - a Revolution!
Bataleon has landed and it is causing a revolution baby! We have just received some of the first Bataleon boards outside of Norway and we love them. The new 3-dimensional base technology brings a whole new aspect to snowboarding... eventually an innovation that actually works and brings something to our sport! The new technology certainly needs some explaining so check out this story to find out exactly what advantages it brings to your riding.

--------------------------------------------------------------------------------

BATALEON snowboards introduces to the world market a 3-dimensional base with radically improved properties when it comes to dynamics, speed and control. Research and years of testing have proven that the Triple Base concept provides major improvements as compared to the flat-base snowboard:
- Improved Dynamics
- Easier Manoeuvring
- Safer Landing
- Increased Speed
- Better Safety

--------------------------------------------------------------------------------

//TRIPLE BASE TECHNOLOGY - A SNOWBOARD REVOLUTION

Snowboards have a strong sidecut, resulting in a number of problems because the edgegrip is too aggressive at the widest parts of the board. The Triple Base concept is developed to achieve a snowboard with an optimal edgegrip. Through analysis of the factors allowing for a sufficient edgegrip, which will offer full control in every situation, Bataleon have come up with a 3-D base shape. For a snowboard with a strong sidecut, to achieve the optimal edgegrip would imply increased edgegrip at the mid-section and reduced edgegrip at the tip and tail.

Triple Base Technology provides a great improvement, particularly in these three situations:Going through a sharp curve, the steel edges at the front and rear sections carve too deeply into the snow, braking and causing vibrations because the edgegrip is too strong. Triple Base provides a lesser angle at the front and the rear, thus reducing the problem. Softer snow treatment results in higher speed.

In straight line motion the centrifugal forces are zero, and the need for edgegrip is minimal. Edgegrip from the steel edges at the flat mid-section alone is required to ensure the necessary steering control. In flat position, the Triple Base snowboard will have a reduced base surface against the snow, allowing a higher speed. Because the front and rear steel-edges are lifted, the board will not cut away unintentionally in flat position, allowing for a more relaxed and safe ride.At landing after jumping, a snowboard which lands almost flat, risks catching an edge and thus causing a spill. With Triple Base only the parallel edges between the feet are active against the snow, and this risk is significantly reduced.

// THE TRIPLE BASE GEOMETRY The base is divided into the following sections:

Tip: Approx. 15 cm long

Front section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces. From the flat middle section of the board towards the tip, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards. At the transition to the tip the uplift reaches its maximum.

Middle section: The base is flat from edge to edge like an ordinary board.

Rear section: The triple base is comprised of right, centre and left gliding surfaces - a triple base. From the flat middle section of the board towards the rear end, the right and left gliding surfaces are gradually twisted upwards.

Tail:
Usually the same shape as the tip, but sometimes much shorter.

Looking at the snowboard’s cross section, the 3 gliding surfaces will make 3 straight lines, forming a polygon structure. In order to function both in a right and a left turn, the snowboard is given a symmetrical shape with a left, middle and right gliding surface.

Example
A Triple Base snowboard has a total length of 160cm and a maximum angle of 3 degrees between the middle gliding surface and each of the side surfaces. Through a curve the snowboard is tilted 20 degrees, and it then forms the following angles to the ground before the torsion forces twist it more.
Since a flat board will form an angle of 20 degrees along the entire length, it is evident that the Triple Base geometry will give a softer snow treatment. The purpose of the uplifted surfaces is to reduce the edgegrip to an optimum in the wider parts of the board. Because the rider stands with his feet apart, the board will have great difficulties in achieving an optimally twisted surface.

// CONTROL IN A STRAIGHT LINE MOTION

Control in straight line motion
To calculate the forces from the ground on a Bataleon Triple Base board in straight line motion (the board is then flat to the ground), the following is assumed.
In the middle section the board is flat from one steel-edge to the other
The flat middle section of the base has half the length of the total length of the gliding surface
The camber of the board is ideal so the weight is divided evenly over the length of the board
The Triple Base board will be compared to a similar flat board:

Riding in straight line motion the board may cut away unintentionally. On a Triple Base board the forces (F) from the ground will act on the middle section of the board, which is the area between the rider’s legs. Given the assumptions above, the forces’ average distance (d) from the centre of the board will be only half the distance compared with a similar board with a flat base. Half the force multiplied by half the distance gives one fourth twisting momentum (M). This momentum is proportional to the force the rider must apply to counteract the board from cutting away unintentionally (or the force he must apply to twist it intentionally, which is actually a possibility on this board)

The conclusion is that under the above assumptions a Bataleon snowboard requires only one ninth the strength to be controlled in straight line motion.

To illustrate the difference; to keep a Bataleon Triple Base board from cutting away, as compared to a similar flat base board, is like lifting 30 kg instead of 210 kg (or more correctly it is like withholding a force of 300 kN instead of 2100 kN.)

// WHY CHOOSE TRIPLE BASE TECHNOLOGY
The World’s Fastest Snowboard
The braking effect which occurs when the aggressive steel edges carve too deeply into the snow is greatly reduced, allowing for higher speed.
Better Safety
The BATALEON board is safer in straight line motion at high speed, being less inclined to cut away unintentionally. It also rides more smoothly.

Greater Control
When landing with a flat board after a jump, the BATALEON board has less of a tendency to cut away unintentionally, which may otherwise result in a spill.

Snow Treatment
The BATALEON snowboard has a softer impact on the snow at the front and rear sections, where the angle from the ground is reduced in relation to the mid-section.

Less Vibrations
The steel edges of the BATALEON board do not dig in as deeply or as hard at the front and rear. For this reason it will vibrate less.

Fluid Transitions
The transition between turns is more fluid with the BATALEON board. The strong edgegrip fades out and builds up again, as the rider goes from a left turn to straight-line motion to a right turn, and vice versa.

Reduced Braking effect of the Snow Plough
Going straight, the negative braking effect of a snow plough at the rear section of the board is simply eliminated by elevation of the side base.

Better float in powder snow
reducing the angle from the ground of the base at the tip and tail results in a better float in powder conditions.

Always Sufficient Edgegrip
In straight line motion the steel edges are only active at about half the length of the board, but in this case there are no active centrifugal forces, thus no need for more steering edges. At a tilt of more than 3 degrees, the total length of the steel edge is active, with the edgegrip increasing in proportion to the increase of the centrifugal forces.

More optimal gliding surface
Any board going through a curve has less gliding surface than what is optimal with regard to speed, and Triple Base provides a greater gliding surface because of less angle at the front and rear sections of the board. On the other hand, when a board rides flat it has too much gliding surface, and then Triple Base provides less gliding surface because more than 50% of the base is lifted. Both tilted and flat a Triple Base board will go faster than a flat board.
Teoretisch allemaal heel mooi, maar eerst nog even wat reviews afwachten voor men even 600 euro lapt voor zo'n plankje
  vrijdag 7 januari 2005 @ 04:07:58 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24446457
Kut Sjors.....

.... heb je toch gelijk

Gelukkig hoef ik er pas om 07:00 uit!
  vrijdag 7 januari 2005 @ 09:40:11 #54
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_24448035
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 04:07 schreef XL het volgende:
Gelukkig hoef ik er pas om 07:00 uit!
En? Is het gelukt??

Maareh, dat verhaal over die Triple Base klinkt errug interessant!
Zou die base dan niet een stuk kwetsbaarder omdat ie uit verschillende banen bestaat?
Lijkt me wel interessant om een keertje te proberen...
Dat verhaal komt op mij in ieder geval heel geloofwaardig over...
pi_24451280
Ik heb wat advies nodig, hopelijk kan iemand dat mij geven hier.

Ik snowboard nu zo'n 6 jaar, 6 x een week per jaar that is. Ik ben op een salomon rider (160cm) board begonnen. Dit bleek een perfect beginboard. Alleen ben ik nu toch echt "het board voorbij gegroeid". Ik ben net terug uit Frankrijk waar ik veel off piste ben geweest en mijn bindingen soms (step in ) gewoon loslieten. Niet erg leuk als je met maar 1 binding vast ergens off piste hard neergaat Verder flapperd het board ontiegelijk op de piste bij wat hogere snelheden. Kortom basterd gaat opzoek naar een nieuw wat stijver setje.

Nu ben ik voorzien van ontiegelijke breede voeten waardoor het vinden van goedzittende schoenen een ramp is. Nu heb ik in de winkel de salomon F24 gepast (a 300 euro ). Die zat toch eigenlijk wel heel erg goed. Gisteren van 10 tot 19:30 bijna full time in bottrop kunnen testen op deze schoenen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt dat dit ze gaan worden.

Nu ben ik nog opzoek naar een freeride board icm strap bindingen. De winkel waar ik die schoenen had gepast had nog wel een leuk board (hammer) a 450 euro staan volgens de verkoper. Bindingen welke kwalitatief bij deze set zouden passen kosten ook zo'n 250 euro...

Al met al een erg dure bedoeling voor een student.

Ik ben er wel van overtuigd dat ik niet moet besparen op bindingen. Dat brengt de prijs al op zo'n 550 euro zonder board. Aangezien het ook wel handig is als ik nog een keertje (misschien 2x dit jaar nog ) richting sneeuw kan is het handig als er wat geld overblijft . Gelukkig ben ik voorzien van een ski gekke vader die mij haast beveeld om een nieuwe set aan te schaffen. Hij mocht tenslotte wachten op mij als een binding weer een los schoot. Hij betaald daarom ook flink mee . Dus als het zoveel gewoon kost dan kost het maar zoveel.

Daarom mijn vraag, wat voor type board en bindingen raden jullie aan voor iemand van net geen 1.90 a 90 kg met mijn ervaring? Het doeleinde wordt toch grotendeels op en off de piste (hicken naar de poeder met vrienden ). Een kleine sprong zo hier een daar ga ik niet uit de weg maar in een funpark zal je mij vrij weinig zien.

Verder woon ik in Duitsland voor mijn studie, ik ben hier al even naar een intersport geweest om de prijzen te vergelijken maar het lijkt wel of de prijzen grotendeels door de fabrikant worden bepaald. Veel prijsverschil zat er niet tussen. Iemand een idee of het materiaal hier toch goedkoper te vinden is?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:37:04 #56
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24451862
via blue-tomato.at
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:51:10 #57
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24452036
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Nu ben ik nog opzoek naar een freeride board icm strap bindingen. De winkel waar ik die schoenen had gepast had nog wel een leuk board (hammer) a 450 euro staan volgens de verkoper. Bindingen welke kwalitatief bij deze set zouden passen kosten ook zo'n 250 euro...

Al met al een erg dure bedoeling voor een student.

Ik ben er wel van overtuigd dat ik niet moet besparen op bindingen. Dat brengt de prijs al op zo'n 550 euro zonder board. Aangezien het ook wel handig is als ik nog een keertje (misschien 2x dit jaar nog ) richting sneeuw kan is het handig als er wat geld overblijft . Gelukkig ben ik voorzien van een ski gekke vader die mij haast beveeld om een nieuwe set aan te schaffen. Hij mocht tenslotte wachten op mij als een binding weer een los schoot. Hij betaald daarom ook flink mee . Dus als het zoveel gewoon kost dan kost het maar zoveel.

Daarom mijn vraag, wat voor type board en bindingen raden jullie aan voor iemand van net geen 1.90 a 90 kg met mijn ervaring? Het doeleinde wordt toch grotendeels op en off de piste (hicken naar de poeder met vrienden ). Een kleine sprong zo hier een daar ga ik niet uit de weg maar in een funpark zal je mij vrij weinig zien.

Verder woon ik in Duitsland voor mijn studie, ik ben hier al even naar een intersport geweest om de prijzen te vergelijken maar het lijkt wel of de prijzen grotendeels door de fabrikant worden bepaald. Veel prijsverschil zat er niet tussen. Iemand een idee of het materiaal hier toch goedkoper te vinden is?
Koop maar iets langs en stijfs, zodat je goed blijft drijven op de poeder en hard kunt knallen op de piste. En wat bindingen betreft.. je gaat hoe dan ook vooruit als je hiervoor altijd step-in hebt gebruikt, zelfs Flowbindingen zijn niet zo slecht

Even serieus, ook je bindingen mogen wel stijf zijn... het is bij zowel je board als je bindingen de vraag hoeveel comfort je wil. Sommige boards/bindingen rijden erg laid back en bij andere combinaties wordt er wat meer input van je verwacht. Koop eens een boardtijdschriftje waarin ze wat freeride/allmountain wide-boards met elkaar vergelijken om je te oriënteren zou ik zeggen.
pi_24453907
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:14:10 #59
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24455642
Nog even snel een vraagje tussendoor:
Kan je burton bindingen op een niet-burton board schroeven of kan je burton echt alleen met burton gebruiken
vijfhonderd stuks
pi_24455683
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:14 schreef Dirrrrk het volgende:
Nog even snel een vraagje tussendoor:
Kan je burton bindingen op een niet-burton board schroeven of kan je burton echt alleen met burton gebruiken
Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,
je krijgt er 4d en 3d discs bij en de 4 kan je gewoon op elk board gebruiken.
pi_24455723
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:51 schreef basterd het volgende:
Ik heb wat advies nodig, hopelijk kan iemand dat mij geven hier.
Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.

Voor je budget moet je zeker goed kunnen slagen. oja koop geen Salomon bindingen, ze maken goede schoenen maar bagger bindingen. De board zijn kwalitatief wel goed maar rijden erg laf.
pi_24455824
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:58 schreef Kentaro het volgende:
Die Idiom bindingen, hoe vet. Ook bij Blue-Tomato tekoop Op basis van de Cartels maar met straps van de C60

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier nog een boel Idiom gear

http://www.backbowl.co.jp/
Koele shit he? ben alleen niet zo van het hout, meer van strak witte C16's met witte topsheet van mijn forum plank

Afgelopen 2 dagen wezen boarden, ging wel weer lekker los in peer, jammer dat albie vandaag nog 2 gaten in zijn schenen kreeg Rails DO HURT BOYS!

* Thermo enorm veel zin in powder.
pi_24456216
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:19 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Wat je goed hebt gedaan is, dat je eerst goede schoenen heb gekocht. Nu is het zaak de rest te kopen. Neem je schoenen mee naar een goede snowboardshop. Zoek de bindingen uit, zorg dat je schoenen daar perfect in passen en vraag dan om een passend overjarig board (veel goedkoper, net zo goed). Laat de bindingen erop zetten en kijk of je schoenen niet over de rand van je board hangen.

Voor je budget moet je zeker goed kunnen slagen. oja koop geen Salomon bindingen, ze maken goede schoenen maar bagger bindingen. De board zijn kwalitatief wel goed maar rijden erg laf.
Het leek me ook logisch dat je begint met het uitzoeken van schoenen die goed zitten en daarna verder kijkt. Maar okay iig bedankt voor de 2 tips. In eerste instantie zou ik toch hebben gekeken naar salomon bindingen aangezien de schoen daar ook van is.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 01:22:04 #64
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24457739
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:17 schreef Thermo het volgende:

[..]

Beetje zoeken kan geen kwaad hoor, op de burton site zelf staat ook gewoon dat dat werkt,
je krijgt er 4d en 3d discs bij en de 4 kan je gewoon op elk board gebruiken.
Sorry, was me echt niet opgevallen
Toch bedankt!!!
vijfhonderd stuks
pi_24463405
Zo, ik ben weer terug van een weekje Mallnitz. Goede tijd gehad .

Veel sneeuw de eerste 3 dagen, 3e dag lag er overal 20 cm verse poeder, + ongeprepareerde pistes = hele ochtend feest .

4e dag naar de Molltäler gletscher geweest, enorm lekker weer, mooi gebied, wat gevariëerder dan de Ankogel berg waar ik de eerste 3 dagen had geboard.

5e dag naar de hoogste berg van Oostenrijk, maar het was erg slecht weer dus in de ochtend waren de hoogste liften gesloten. Gelukkig gingen die later op de dag nog open en konden we nog een paar mooie afdalingen maken.

Laatste dag weer naar de Ankogel, daar met wat vrienden een klein schansje gebouwd en de hele dag daar gechilled, wat grabs geoefend e.d. ging wel goed. .

Nieuwe board reed trouwens erg goed (Burton Bullet), heerlijk om mee door de poeder te cruisen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Mzraki- op 08-01-2005 14:04:53 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:09:25 #66
12059 albiez
board Fever
pi_24464635
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 23:24 schreef Thermo het volgende:

[..]

Afgelopen 2 dagen wezen boarden, ging wel weer lekker los in peer, jammer dat albie vandaag nog 2 gaten in zijn schenen kreeg Rails DO HURT BOYS!
Ja die rails kunnen toch goed veel pijn doen, maar ben weer herstellende om volgende week weer los te gaan
white p0wder rush
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:24:01 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24467951
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 09:40 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

En? Is het gelukt??
Tuurlijk: 's ochtends een vent, 's avonds een vent enzo
quote:
Maareh, dat verhaal over die Triple Base klinkt errug interessant!
Zou die base dan niet een stuk kwetsbaarder omdat ie uit verschillende banen bestaat?
Lijkt me wel interessant om een keertje te proberen...
Dat verhaal komt op mij in ieder geval heel geloofwaardig over...

Ik vind het verhaal allemaal heel logisch, zoals het daar staat.
Ik wil hem dan ook graag proberen en wil het ook in mijn hadden hebben... want hoe ga je zoiets bijvoorbeeld waxen? en ook de prints op die boards vind ik echt wel ruig....
Je weet in ieder geval dat men erover gaat praten in de lift, daar is geen apple-sticker voor nodig
pi_24474101
Die Bataleon boards lijken mij ook best wel chill. Ik ga ze binnenkort een keer indoor proberen. Het heeft een concave als bij skateboards. In poeder en op de piste moet dat wel werken maar rails lijkt me een ander verhaal, dan hou je toch maar weinig contact met de rail, lijkt mij. Als je ze ook een keer wil proberen moet je deze gast even een mailtje sturen, hij heeft er een heleboel liggen -dutch_elli@hotmail.com - Kun je er 1 lenen om hier indoor te testen.
  zondag 9 januari 2005 @ 00:15:11 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24474919
hij heeft er wat liggen
whhah nou dan neem ik ge wel graag mee hoor
pi_24477207
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 23:41 schreef Kentaro het volgende:
Die Bataleon boards lijken mij ook best wel chill. Ik ga ze binnenkort een keer indoor proberen. Het heeft een concave als bij skateboards. In poeder en op de piste moet dat wel werken maar rails lijkt me een ander verhaal, dan hou je toch maar weinig contact met de rail, lijkt mij. Als je ze ook een keer wil proberen moet je deze gast even een mailtje sturen, hij heeft er een heleboel liggen -dutch_elli@hotmail.com - Kun je er 1 lenen om hier indoor te testen.
Dat was dus het eerste waar ik aan dacht, hoe gaat dat werken op een rail?
Ik wil het gerust proberen maar ik ben er niet van overtuigd dat het mijn boardje gaat overtreffen

* Thermo mailtje stuurt.
pi_24480444
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
  zondag 9 januari 2005 @ 12:09:31 #72
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24481597
ja.. schneeuw is harder en dus is je wax eerder weg... maar dat heb ik ook alleen maar gehoord
  zondag 9 januari 2005 @ 12:46:45 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24482229
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:09 schreef fs180 het volgende:
ja.. schneeuw is harder en dus is je wax eerder weg... maar dat heb ik ook alleen maar gehoord
Schneeuw mag zonder sch en dat wax-verhaal is denk ik een fabel.
Als ik veel in goede sneeuw rijd heb ik na een paar dagen de behoefte om te waxen. Afgelopen december op de ijsbanen van Les Menuires daarentegen had ik die behoefte totaal niet.

Hoe kom je aan het mailadres van die gast Kentaro, want ik wil toch ook wel erg graag Bataleon proberen. Bij Blue-tomato mag je hem proberen in Schladming.... en als ik dan dit jaar toch nog een week naar Oostenrijk wil...
pi_24482344
Ik heb dat mail adres gekregen van een gast die ik vaak in SWZ zie. Ik ken hem niet zelf maar die jongen heeft 5 Bataleon boards liggen en ik weet al van best wat jongens die een boardje van hem hebben geleend om te testen. (ik geloof dat hij iets doet in de vertegenwoordiging van die boards hier maar dat weet ik niet helemaal zeker meer) Van de paar mensen die ik gesproken heb die er indoor op gereden hebben zijn de mensen best wel heel positief. Met name de snelle kantenwissel en de enorme pop die in de boards zit. Ik wil het binnenkort ook zeker gaan proberen.
pi_24482912
Nog maar 5 nachtjes slapen en dan is het zo ver !

Zometeen alvast spulletjes bijelkaar zoeken .
  zondag 9 januari 2005 @ 15:34:16 #76
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_24484843
gaat er trouwens nog iemand naar de US meet?
pi_24484972
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef basterd het volgende:
Bedankt voor je antwoord, iets wat lang en stijf is ja. Probleem is een beetje welke modellen zijn relatief stijf. Dat vind ik moeilijk te bepalen. Om in een winkel wat te "wapperen" met een board en dan te concluderen of ie stijf is of niet, daar heb ik teweinig kennis/ervaring voor. Kan ik de conclusie trekken dat wanneer een freeride board voor gevorderden is het board automatisch een stuk stijver is. Ik vermoed van wel, dat zou het zoeken nl al een stuk vereenvoudigen.
Nitro Shogun....
Ik was ook toe aan een nieuw board en wilde nog wat stijvers hebben dan mijn vorige board. Dit board is 166, stijf, stabiel op hoge snelheden en schijnt goed te presteren in poeder..
Ik heb er btw wel Burton SI bij gedaan omdat ik nog wel eens lui ben Maar de techniek van de SI bindingen is de laatste jaren sterk verbeterd dus je zou er heus niet zo maar uit flikkeren.. (mij in iedergeval nog nooit gebeurd)
Ik krijg de mijne volgende week
pi_24485311
Vrijdag over de big air in peer was er een die bij landing uit zijn binding schoot..

Goed spul ja dat step in.
pi_24487167
Ik denk dat misschien voor de wat lichtere mensen die lekker hun meters op een piste maken een degelijke step in binding voldoende is. Maar zoals Thermo ook al zegt, wil je meer dan kan je sprong nog wel eens anders uitpakken.

Ik ben zo'n 90 kg en heb het meerdere malen gehad dat mijn emery SI binding al in de losse sneeuw losschiet bij een beetje snelheid. Ik denk dat een SI binding daar gewoon tekort schiet.

pi_24487196
<hier ging iets mis>
  zondag 9 januari 2005 @ 17:58:06 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24487383
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:42 schreef Tkeldertje.nl het volgende:
Ik krijg de mijne volgende week
Ook ik zou proberen onder die step-ins uit te komen....
Step-in is echt meuk, als Flow te duur is kun je altijd nog Straps overwegen...
  zondag 9 januari 2005 @ 18:19:00 #82
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24487729
I am back!

Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe is Heb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.

Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboard Les genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik ) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..

Owja, de blessurestand van de vakantie: van de 6 personen twee met behoorlijk zere knieen, eentje die niet meer kon skien vanwege een andere knieblessure, en eentje een behoorlijk gekneusd sleutelbeen als ie niet gebroken is dan, ik denk dat ie morgen wel naar de huisarts gaat..

Owja, het leren van Composieten en Wiskunde is niet echt gelukt deze vakantie... *kuch*

En in Maart gaan we als het goed is weer...
  zondag 9 januari 2005 @ 18:36:24 #83
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24488063
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ook Vooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank

[ Bericht 17% gewijzigd door Dirrrrk op 09-01-2005 18:51:56 (plaatje toegevoegd) ]
vijfhonderd stuks
pi_24488984
Ik wil weer terug naar Mallnitz!
pi_24489154
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:22 schreef DearPrudence het volgende:
Ik wil weer terug naar Mallnitz!
Ich auch, wil die Mölltaler wel eens doen met een verse laag sneeuw erop .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24489218
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:19 schreef NoComment het volgende:
I am back!

Terug uit het zonovergoten Pra Loup that is, echt het weer was super, elke dag zon, alleen de tweede dag in de verte wat wolkjes gezien... Jammer was wel dat de kwaliteit van de pistes omgekeerd evenredig waren met het weer.. Wat betekend dat mijn board nu aan een behoorlijke restauratie toe is Heb onder andere een put erin zitten tot aan het glasvezel, oftewel het belag is daar gewoon helemaal WEG. Verder een heleboel minder diepe krassen, niet te tellen.
Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
quote:
Maar het belangrijkste, ik heb wel lekker geboard Les genomen op niveau 1 (0 is beginners) waarbij de eerste dag de groep in tweeen gedeeld werd zodat de beteren (waaronder ik ) ook nog eens wat snelheid konden oppikken. Beetje het carven geoefend enzo is echt heerlijk om te doen. Jammer alleen dat de pistes zeker aan het eind van de week nogal ijzig werden waardoor het carven wel vergeten kon worden, want carven + ijsplaat = op-je-bek-gaan heb ik wel gemerkt..
Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?

Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 9 januari 2005 @ 20:07:05 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24489860
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:34 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Mja, mijn board is hier nu ook wel aan wat bijvullen toe, 2 putjes en 3 redelijke krassen, gelukkig niets door het belag heen of tegen de staalrand aan, maar ik schrok er wel van, hoe snel zoiets gaat.
[..]

Is de hele bedoeling van carven niet juist dat je wel over ijs heen kunt gaan? Ik bedoel, als je een beetje scherpe rand hebt moet dat toch wel gaan?

Niet dat het mij lukt ofzo, ik ben niet zo'n carver, maar m'n snowboard leraar zei dat toen ik vroeg waarom we weer gingen carven. .
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Als je dus hard over ijs wilt moet je wel carven!
  zondag 9 januari 2005 @ 21:02:13 #88
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24490776
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:07 schreef XL het volgende:

[..]
Precies.... je staalkanten zijn je enige grip op ijs.
Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige grip Ook met slippende bochten kan je prima hard op ijs!

Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
  zondag 9 januari 2005 @ 21:14:31 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_24490971
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:02 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je staalkanten zijn zowieso nagenoeg je enige grip Ook met slippende bochten kan je prima hard op ijs!

Carven is per definitie wel sneller, omdat je in de bocht geen weerstand opwekt en dus in de bocht geen snelheid verliest
Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
pi_24491873
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:14 schreef XL het volgende:

[..]

Op het moment van slippen ervaar ik verlies van controle, met name als de piste hard is.
Ja, meestal noem ik dat geen slippen meer, maar stuiteren, en is dat momenten voordat ik glijdend op m'n achterste nog wat metertjes verder schuif voordat ik me al glijdend weer opdruk om verder vloekend naar beneden te gaan.

Conclusie: Stijle harde ijzige bobbelige pistes zijn kut.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 9 januari 2005 @ 22:09:49 #91
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24491936
quote:

[..]

Dat ik er op het eind van de week vooral last van had kan misschien ook liggen dat m'n staalkanten bot zijn geworden na die week van ijs? Ik merk toch echt dat ik op dat ijs veel minder grip had. Maar op iets betere sneeuw ging het echt wel goed

Morgen maar m'n board mee naar school nemen, en na school even naar Revert voor een langdurige operatie... ik hoop dat ie het red
  zondag 9 januari 2005 @ 22:14:01 #92
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_24492028
quote:
Op zondag 9 januari 2005 10:38 schreef basterd het volgende:
Ik hoorde pas dat de sneeuw op een indoor baan anders is dan op de bergen. Dat zal vast wel zo zijn. Het gevolg zou zijn dat je waxlaag in no time weg is. Weet iemand of dit waar is of is dit een fabeltje?
Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
  zondag 9 januari 2005 @ 22:27:05 #93
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_24492297
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:14 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik op een aantal snowboard fora gelezen had dat de sneeuw indoor zuurder zou zijn dan normale sneeuw waardoor de wax er veel sneller af zou gaan. Hoor ook van een hoop mensen die voornamelijk indoor boarden of skieen dat ze voor indoor ook eigenlijk niet waxen omdat het niet nodig zou zijn. Bronnen heb ik er zo even niet voor.
Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???

Just my 2 cents of 50 cents
  zondag 9 januari 2005 @ 23:58:37 #94
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24494262
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:27 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik heb van de vakantie gehoord dat het percentage water in de sneeuw op indoorpistes en de sneeuw van de sneeuwkanonnen hoger is dan van de natuurlijke sneeuw. Die sneeuw is ook harder (heb ik gemerkt in Pra Loup...) dus misschien dat de waxlaag op natuurlijke sneeuw minder snel weg is omdat deze sneeuw gewoonweg zachter is???

Just my 2 cents of 50 cents
Bestaat sneeuw sowieso niet uit... water en verder niks?
De manier waarop het gekristalliseerd is verschilt lijkt me
Ik denk meer op elkaar geplakte kristallen bij indoor sneeuw, dus meer ijs-achtig dus harder
vijfhonderd stuks
  maandag 10 januari 2005 @ 07:38:46 #95
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24497364
quote:

[..]

Als het goed is ga je als je carved op ijs ook niet sneller dan wat je slippend aan kunt (i.v.m. remmen, wat je toch slippend zult moeten doen).

Hard platgewalste pistes zijn (vind ik) de beste gelegenheden om hard te carven, eerste lift naar boven dus Op ijs gaat carven minder goed (je kant snijdt minder makkelijk in en door ijs). In slush (en indoor) hoef je er helemaal al niet aan te beginnen..
pi_24497923
ik had op mijn wintersport vakantie een 'shogun 698' het board was volgens mij redelijk stijf. Ik heb 4 jaar 1 week ervaring met snowboarden is dit dan een goed board? iemand enig idee wat voor een bord de shogun 698 is, ben namelijk niet zo'n profesional hierin.

nog een vraag voor als ik weer ga
Ik wil graag een makkelijk te besturen board de snelheden hoeven niet eens zo hoog te liggen als ik er maar makkelijk mee kan draaien en hier en daar een sprong. Wat voor een soort board is dan ok met mijn 4 weekjes ervaring ? En hoelang moet je board zijn, tot aan je kin ofzo?
pi_24499838
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:36 schreef Dirrrrk het volgende:
Ik heb net een paar zo goed als nieuwe softboots (Burton Hail, wel van vorig seizoen) van iemand gekocht. Hij had ze te klein gekocht maar mij passen ze perfect!
Wat een enorm lichte dingen ook Vooral vergeleken met die step-in krengen.
Nu alleen nog een paar bindingen en een plank

[afbeelding]
Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter !

Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker .
pi_24503187
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:43 schreef pAin het volgende:

[..]

Die schoenen heb ik ook nog aangehad toen ik mn board ging kopen. Vond ze zelf erg lekker zitten, redelijk stijf, maar ik vind mn huidige Flow TXT (gewoon veters, je hebt ook nog de TXP met powerlace) schoenen stukken beter !

Heeft er trouwens al iemand ooit eens een Powerlace systeem gebruikt of gezien?? Lijkt me echt super makkelijk; met een draai aan de knop zitten je schoenen losser of strakker .
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 10 januari 2005 @ 16:36:24 #99
72282 360sjors
King of the Hill
pi_24503288
Nitro heeft ook zo'n powerlace systeem geïntroduceerd dit seizoen, en ik ben er erg benieuwd naar!

Ik was ook wat rond aan het kijken voor wat spul om serieus backcountry te kunnen gaan (pieper, kompas, hoogtemeter) maar die shit is allemaal behoorlijk prijzig ¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
pi_24503348
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:36 schreef 360sjors het volgende:

¤150 voor een kompas/barometer/hoogtemeter/klok is vrij heftig..
en dan de rugtas, pieper, sonde, schep en sneeuwschoenen nog
  maandag 10 januari 2005 @ 17:29:54 #101
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_24503839
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:24 schreef -Mzraki- het volgende:
Volgens mij heb ik die ook aangehad alleen dan van het jaar 2005, het waren iig zwarte Burton schoenen die echt super, super licht waren met van die dikke veters en de verkoper zei dat je er ook nog warme lucht in kon pompen om hem beter te vormen, of iets dergelijks .
Jep, dat zei de vorige eigenaar ook. Je kan de binnenschoen met een fohn verwarmen (moet je wel je voeten erin hebben ) en dan vormt het materiaal zich om je voet heen.

Ik heb vandaag ook nog een 2e hands F2 superglide 158 gekocht (de 2002 Durex uitvoering). Er is 3x op geboard, de base ziet er nieuw uit en de randen zijn nog aardig scherp. Samen met een stel F2 Pipe bindingen, ¤125

Dus ik ben wel klaar om te gaan boarden binnenkort denk ik maar even naar Snowworld om em uit te proberen en af te stellen
vijfhonderd stuks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')