FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Mazda RX-7] Topsnelheid?
Virus.NLzaterdag 25 december 2004 @ 16:53
Kan iemand mij vertellen wat de officiële topsnelheid is van een Mazda RX-7 (amerikaanse versie)?
De europese versie schijnt begrensd te zijn op 250 km/h.

Gegevens van de autoweek:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,3 s

De teller van onderstaande auto gaf vorige week net geen 170mph aan (en zat nog niet aan zn top) , en op de europese schaalverdeling reden we ongeveer 270km/h (best leuk voor een 1.3 tweecilinder ).

Uiteraard zit er een tellerafwijking in, maar ik zou wel eens willen weten hoe snel deze wagen officieel loopt




(ik zal binnekort eens betere foto's maken, want hij zit gewoon in de mooie rode lak)

http://www.supercars.net/cars/1995@$Mazda@$RX-7x.html

Meer links en foto's van Mazda's RX-7 zijn natuurlijk welkom
M5zaterdag 25 december 2004 @ 16:57
wat ik zo snel kan vinden:
U.S. versie: 159 MPH, 256 km/h (niet op teller, maar echte km's).
Five_Aceszaterdag 25 december 2004 @ 16:59
250-260 km/u zal wel ongeveer de top zijn denk ik, uitgaande van 241 PK.

Edit:

http://www.conceptcarz.com/view/vehicle.aspx?carID=624

Hun zeggen 259 km/u.
VOLVOMEISTERzaterdag 25 december 2004 @ 17:27
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
M5zaterdag 25 december 2004 @ 17:29
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
Dat was hier niet de vraag. Het gaat hier om topsnelheid van de laatste generatie RX-7 zonder begrenzer.
Five_Aceszaterdag 25 december 2004 @ 17:36
0-100 is niet zo boeiend bij dat soort wagens, 100-200 is veel leuker
mistermaniaczaterdag 25 december 2004 @ 17:51
Zijn aardig rappe bakkies, denk dat ze de 260 wel moeten halen.
Virus.NLzaterdag 25 december 2004 @ 18:03
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
Dat was niet de vraag, maar is ook zeker leuk


Uit GTO-magazine:
quote:
Deze trekt niet op; hij lanceert je! Waarbij een zoemer je helpt te herinneren dat het alweer tijd is om op te schakelen... De laatste RX-7.
Leffe48zaterdag 25 december 2004 @ 18:04
Wankel toch?
pchezaterdag 25 december 2004 @ 18:19
ja is wankel motor, top zal wel om en rond de 260 liggen
HAL9000Szaterdag 25 december 2004 @ 18:31
Nee, de RX8 heeft toch een wankelmotor
Virus.NLzaterdag 25 december 2004 @ 18:41
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph

http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
quote:
We wouldn't recommend challenging THIS 3rd gen to a street race!


[ Bericht 17% gewijzigd door Virus.NL op 25-12-2004 18:47:11 ]
Virus.NLzaterdag 25 december 2004 @ 18:45
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Nee, de RX8 heeft toch een wankelmotor
De RX-8 heeft ook een wankelmotor, maar er zijn meer Mazda-modellen met wankelmotor
http://www.mazda-madness.nl/rotatie.htm

nsu ro80 heeft ook een wankelmotor en er zijn ook motoren met wankelmotor:
Van Veen (ocr 1000)
Suzuki (re5 )
Norton (wankel)
M5zaterdag 25 december 2004 @ 19:18
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:41 schreef Virus.NL het volgende:
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph

http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
[..]
da's een 3 schijfs wankel, normale rx-7 (en rx-8) hebben 'r 2.
Virus.NLzaterdag 25 december 2004 @ 19:38
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:18 schreef M5 het volgende:

[..]

da's een 3 schijfs wankel, normale rx-7 (en rx-8) hebben 'r 2.
weet ik maar het blijft een brute bak

nog meer topics over de RX-7:

Bad Ass Mazda RX-7
[pics] Mazda RX7 400 pk from Team ECI
[pics] 1995 Mazda RX-7 Team Hybrid
[Pics]Extreme Dimensions Mazda RX7
[PICS] 1993 Mazda RX-7 by Carbon Creations
Mazda RX-7
ook_gekzaterdag 25 december 2004 @ 19:40
de vraag is staat deze auto bij jou? Is deze van jou?
vertel eens
Virus.NLzaterdag 25 december 2004 @ 19:44
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:40 schreef ook_gek het volgende:
de vraag is staat deze auto bij jou? Is deze van jou?
vertel eens
Nee, van een vriend/collega van me. Hij leest dit topic ook mee
Zelf heb ik maar een simpele bmw
M5zaterdag 25 december 2004 @ 19:45
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:38 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

weet ik maar het blijft een brute bak
zeker leuk wagentje, maar heeft bij mij zo iets van.. look, i've got a Audi RS4.. but it has a RS6 engine. snap je?

m'n punt is.. dit wagentje is leuk, maar niet te verglijken met gewone rx-7's.
Virus.NLzondag 26 december 2004 @ 20:23






[ Bericht 31% gewijzigd door Virus.NL op 26-12-2004 20:28:33 ]
Virus.NLmaandag 27 december 2004 @ 17:22
inside...
PayDaymaandag 27 december 2004 @ 17:25
Kijk, zo'n foto's zien we graag!
XiChicomaandag 27 december 2004 @ 17:26
Wow Mooie auto
Virus.NLmaandag 27 december 2004 @ 17:49
M5maandag 27 december 2004 @ 18:04
da's teminste een mooie rx-7. eentje die originele staat is.
Virus.NLmaandag 27 december 2004 @ 18:05
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:04 schreef M5 het volgende:
da's teminste een mooie rx-7. eentje die origineel staat is.
waarschijnlijk niet lang meer
Virus.NLdinsdag 28 december 2004 @ 22:29
Originele brochure van dit model

http://cp_www.tripod.com/rotary/pg23.htm
Virus.NLvrijdag 31 december 2004 @ 15:54
Hier nog een paar foto's van de RX-7









Andere foto's zijn natuurlijk welkom
StefanPvrijdag 31 december 2004 @ 18:07
Je kunt de theoretische maximale snelheid zelf uitrekenen.

Wat je nodig hebt:

-maximale toerental (a)
-overbrenging versnellingsbak bij de hoogste versnelling (b)
-overbrenging achteras bij hoogste versnelling (c)
-banden- en velgenmaat als in (f)/(g)R(h), bv 255/40R17

Vermenigvuldig (b) met (c) en je hebt je 'final gear ratio' (d). Deel (a) door (d) en je hebt je RPMs voor je achteras (e).

Vermenigvuldig (f) met 0,(g) en je hebt de hoogte van de wand van je band i. Vermenigvuldig i met 2 omdat je twee wanden hebt van zijkant tot zijkant, dit is (k). Doe (k) + ((h) * 2,54) en je krijgt de hoogte van je band inclusief velg, dit is (l). Vermenigvuldig met pi (3,14) en je krijgt je bandomtrek (m). Vermenigvuldig met (e) en je weet hoeveel afstand in cm je aflegt per minuut (n). Vermenigvuldig met 0,6 en je weet de snelheid in km/uur.

Ik weet niet wat de beginwaarden zijn dus die zul je zelf moeten opzoeken.
Five_Acesvrijdag 31 december 2004 @ 18:12
Dan zal je wel eerst moeten weten hoeveel toeren je draait in je hoogste versnelling, de meeste auto's halen redline niet in hun hoogste versneling.
Virus.NLzondag 6 februari 2005 @ 17:56
Langzaam & Snel

-Eddow-zondag 6 februari 2005 @ 18:21




M5zondag 6 februari 2005 @ 18:35
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef StefanP het volgende:
Je kunt de theoretische maximale snelheid zelf uitrekenen.

Wat je nodig hebt:

-maximale toerental (a)
-overbrenging versnellingsbak bij de hoogste versnelling (b)
-overbrenging achteras bij hoogste versnelling (c)
-banden- en velgenmaat als in (f)/(g)R(h), bv 255/40R17

Vermenigvuldig (b) met (c) en je hebt je 'final gear ratio' (d). Deel (a) door (d) en je hebt je RPMs voor je achteras (e).

Vermenigvuldig (f) met 0,(g) en je hebt de hoogte van de wand van je band i. Vermenigvuldig i met 2 omdat je twee wanden hebt van zijkant tot zijkant, dit is (k). Doe (k) + ((h) * 2,54) en je krijgt de hoogte van je band inclusief velg, dit is (l). Vermenigvuldig met pi (3,14) en je krijgt je bandomtrek (m). Vermenigvuldig met (e) en je weet hoeveel afstand in cm je aflegt per minuut (n). Vermenigvuldig met 0,6 en je weet de snelheid in km/uur.

Ik weet niet wat de beginwaarden zijn dus die zul je zelf moeten opzoeken.
dat is de theoretische top snelheid. je vergeet de luchtweerstand. niet alle auto's halen in hun hoogste versnelling nog de redline.
StrayDogzondag 6 februari 2005 @ 18:47
Mooie wagen, alleen die antenne kan echt niet.
En een verlaging/grotere wielen zou hem nog beter staan.
Virus.NLzondag 6 februari 2005 @ 19:09
speedfreakssjzondag 6 februari 2005 @ 19:19
Bij mij in de buurt staart vaker een RX7. geel blauw issie maar wat voor specs hij heeft.......
heb er maar een paar foto's van die eik bagger zijn.
Virus.NLzondag 6 februari 2005 @ 19:23
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:19 schreef speedfreakssj het volgende:
Bij mij in de buurt staart vaker een RX7. geel blauw issie maar wat voor specs hij heeft.......
heb er maar een paar foto's van die eik bagger zijn.
Geeft niet, posten die foto's
Virus.NLdinsdag 15 februari 2005 @ 13:06
Versleten en vies

Youpdinsdag 15 februari 2005 @ 13:39
voor 15,5K ben je de man

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=4622924&class=cars&pos=2&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=26eb9019e414bd9b490d2ff01d93f3d5
Virus.NLdinsdag 15 februari 2005 @ 14:09
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:39 schreef Youp het volgende:
voor 15,5K ben je de man
Wat is dat nederlandse kenteken toch vreselijk groot en lelijk
Youpdinsdag 15 februari 2005 @ 14:36
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:09 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Wat is dat nederlandse kenteken toch vreselijk groot en lelijk
jup.... maar daar kijken we even overheen
Furbdonderdag 17 februari 2005 @ 09:53
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:39 schreef Youp het volgende:
voor 15,5K ben je de man
alleen jammer dat je je eigen scheel betaald aan verzekering....
voor WA verzekering zou ik bijna evenveel betalen als all-risk voor een honda civic type R
en wegenbelasting is ook niet mis want het beestje weegt 1300 kg
Virus.NLdonderdag 17 februari 2005 @ 10:12
Hij is 50 kilo zwaarder dan mijn bmw, en ik heb nu al 6 schadevrije jaren, dus dan valt de schade nog mee
Virus.NLzondag 6 maart 2005 @ 22:25
RX-7 meets RX-8

Matelzondag 6 maart 2005 @ 22:59
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:41 schreef Virus.NL het volgende:
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph

http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
[..]
Deze hoop ik ooit eens te kunnen kopen
Furbzondag 6 maart 2005 @ 23:21
dit is de mijne...








mazda RX-7 FC3S 1991
13b wankel turbo
200pk 265Nm
9800 km

[edit] server is ff down... komt vanzelf in orde [/edit]
Virus.NLzaterdag 12 maart 2005 @ 10:20
Ziet er ook leuk uit, vooral die achterlichten in het donker
Alcyonezaterdag 12 maart 2005 @ 21:50
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:45 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

De RX-8 heeft ook een wankelmotor, maar er zijn meer Mazda-modellen met wankelmotor
http://www.mazda-madness.nl/rotatie.htm

nsu ro80 heeft ook een wankelmotor en er zijn ook motoren met wankelmotor:
Van Veen (ocr 1000)
Suzuki (re5 )
Norton (wankel)
Heh wat flauw! Je vermeldt de Van Veen motorfiets maar weigert te vertellen dat die motor uit de Citroen GS Birotor komt
Sjoewezaterdag 12 maart 2005 @ 21:58
RX-7 vind ik echt de coolste Jap sportwagen.
Al zit de enige die ik ooit ga bezitten in NFSU II

Dus een tijdje terug maar digitaal gepimpt

Van:
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/rx7ori.jpg
Naar:
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/rx7fin.jpg
Virus.NLzondag 27 maart 2005 @ 20:52
Btw, hij is nu te koop

http://www.marktplaats.nl(...)%3D0%26submit1.y%3D0
Virus.NLmaandag 11 juli 2005 @ 13:56


Virus.NLmaandag 11 juli 2005 @ 14:16


Drifter__maandag 11 juli 2005 @ 14:46
Heerlijke driftbak
Virus.NLmaandag 11 juli 2005 @ 14:48
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:46 schreef Drifter__ het volgende:
Heerlijke driftbak


SRD_Donmaandag 11 juli 2005 @ 22:16
wanneer mag ik mee als je gaat driften/ spelen
gekke_sandradinsdag 12 juli 2005 @ 14:50
mazda, kia, skoda, seat.. 1 pot nat
mx_playerdinsdag 12 juli 2005 @ 15:53
stond ie laatst ook niet in de autokampioen ofzo?
mistermaniacdinsdag 12 juli 2005 @ 17:34
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:50 schreef gekke_sandra het volgende:
mazda, kia, skoda, seat.. 1 pot nat
Ooit een kia skoda of seat met een wankelmotor gezien?
Daar komt nog eens bij dat Mazda van Ford is.
Mad-Mattdinsdag 12 juli 2005 @ 18:18
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:48 schreef Virus.NL het volgende:

[..]



[afbeelding]
waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
intoxicateddinsdag 12 juli 2005 @ 18:52
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:34 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Ooit een kia skoda of seat met een wankelmotor gezien?
Waarom las ik hier 'wankermotor'?
Mad-Mattdinsdag 12 juli 2005 @ 18:59
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:52 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Waarom las ik hier 'wankermotor'?
waar het hoofd van vol is....
ook_gekdinsdag 12 juli 2005 @ 19:59
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
lijkt op zandvoort te zijn bij de garage waar de technise keuring gedaan word.
Virus.NLdinsdag 12 juli 2005 @ 20:30
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:16 schreef SRD_Don het volgende:
wanneer mag ik mee als je gaat driften/ spelen
Hij is niet van mij, maar van een vriend van mij.
Afgelopen vrijdag heb ik er wel mee gereden
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:53 schreef mx_player het volgende:
stond ie laatst ook niet in de autokampioen ofzo?
Ja, dat klopt Als droom-occasion
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
Dat is op de binnenplaats van circuit Zandvoort. Als het hek open is kan je er gewoon heen rijden
Daar waren toen ook net een 325i en een EVO beziggeweest



[ Bericht 4% gewijzigd door Virus.NL op 12-07-2005 20:50:18 ]
Virus.NLdinsdag 12 juli 2005 @ 20:51
Hier nog een paar oude foto's (van slechte kwaliteit)





Best klein in vergelijking met andere wagens

mistermaniacdinsdag 12 juli 2005 @ 21:42
en toch blijft de RX het mooiste. Rotary Style.
Pr0nXXXdinsdag 12 juli 2005 @ 21:48
Welnee, de Saab is het mooiste.
Mad-Mattdinsdag 12 juli 2005 @ 21:49
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 20:30 schreef Virus.NL het volgende:

Dat is op de binnenplaats van circuit Zandvoort. Als het hek open is kan je er gewoon heen rijden
Daar waren toen ook net een 325i en een EVO beziggeweest

[afbeelding]
Das een beetje een vage gok om vanuit Rotterdam te rijden om te kijken of het hek open is
Virus.NLdinsdag 12 juli 2005 @ 21:51
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:49 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Das een beetje een vage gok om vanuit Rotterdam te rijden om te kijken of het hek open is
Moet je gewoon een keer op zondagmiddag erheen rijden. Volgens mij is het hek bijna altijd wel open.
Virus.NLdinsdag 12 juli 2005 @ 21:56
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:21 schreef Furb het volgende:
dit is de mijne...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mazda RX-7 FC3S 1991
13b wankel turbo
200pk 265Nm
9800 km

[edit] server is ff down... komt vanzelf in orde [/edit]
In Leiden staat zo een zelfde RX-7 te koop, alleen heeft die maar 1 uitlaat Wel ruimte voor 2.Beetje raar. Overigens heb ik hem nog niet van dichtbij bekeken.
errorkendinsdag 12 juli 2005 @ 22:28
De RX7 vind ik maar zozo (persoonlijk dan) , maar de RX8 vind ik echt erg vet.

Maar in het algemeen, zou het aan te durven zijn om zoiets te kopen ?
Rotary is leuk. Veel power, weinig cilinder inhoud , leuk geluid en waarschijnlijk ook een appart rijgevoel. Maar wat met duurzaamheid, iemand ervaring mee?

Stel je koopt zo'n RX8 nieuw, voor toch een behoorlijk bedrag. Wat binne 7 jaar bv?
hopjedonderdag 14 juli 2005 @ 14:09
In een Mazda Rx-7 zit een rotatiemotor deze niet begrenst is gaat hij alleen maar harder tot dat de motor het begeeft.

dus het kan zijn dat de fabrikant zegt dat topsnelheid 250 is als je daarboven komt is het eigenrisico!
dat ding loopt tegen de 280 aan.

wat ook erg mooi speelgoed is is de MX-3 de kleinste 1.8 V6 ter wereld
deze is ook erg snel.
Virus.NLdonderdag 14 juli 2005 @ 20:40
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef hopje het volgende:
In een Mazda Rx-7 zit een rotatiemotor deze niet begrenst is gaat hij alleen maar harder tot dat de motor het begeeft.

dus het kan zijn dat de fabrikant zegt dat topsnelheid 250 is als je daarboven komt is het eigenrisico!
dat ding loopt tegen de 280 aan.
Dit is een amerikaanse versie, en daar zit standaard geen begrenzer op.
Maar bij de 7.500/8.000? toeren hoor je wel een piepje dat het de hoogste tijd is om over te schakelen.

Zolang je in de hoogste versnelling je redline niet haalt maakt het toch niet uit hoe hard je gaat?
quote:
wat ook erg mooi speelgoed is is de MX-3 de kleinste 1.8 V6 ter wereld
deze is ook erg snel.
mwa, 8,5 sec en 202 km/u vind ik nou niet echt spannend
wel leuk dat het een V6je is
HAL9000Sdonderdag 14 juli 2005 @ 20:41
Wat een fijne bak is het toch
Virus.NLdonderdag 14 juli 2005 @ 20:42
http://www.mazda-madness.nl



Virus.NLdonderdag 14 juli 2005 @ 20:49
Ook leuk




Een RX-8 MPS laat nog even op zich wachten dus de motorsport afdeling van Mazda Australie ging zelf aan de slag. De "extreme" RX-8 heeft een turbocharged en intercooled rotatiemotor dat 360pk en 350Nm koppel zou moeten leveren dankzij een Garret turbolader.

--------------

De revolutionaire Renesis rotatiemotor van Mazda, die gebruikt wordt in de opwindende Mazda RX-8, is onderscheiden als de beste motor in de categorie van 2.5 tot 3.0 liter tijdens de prijzenceremonie van de ‘International Engine of the Year Awards 2004’.

Uitslag Categorie: 2.5 tot 3.0 liter

1. Mazda Renesis rotatiemotor 2.6-liter (RX-8) - 252 punten
2. BMW Diesel 3.0 liter (330d, X3, 530d, X5, 730d) - 242 punten
3. BMW 3.0 liter 6 cilinder (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) - 189 punten
4. Subaru 3.0 liter 6 cilinder boxer (Legacy, Outback) - 133 punten
5. Audi Diesel 3.0 liter V6 (A6, A8) - 70 punten
6. Mercedes-AMG Diesel 3.0 liter (C-Class) - 68 punten
Furbvrijdag 15 juli 2005 @ 18:27
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:56 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

In Leiden staat zo een zelfde RX-7 te koop, alleen heeft die maar 1 uitlaat Wel ruimte voor 2.Beetje raar. Overigens heb ik hem nog niet van dichtbij bekeken.
dan is er een andere onder gezet (wegens geldgebrek misschien? of misschien vind iemand het ook echt mooi, 1 uitlaat ipv 2 ) , maar een enkele zit er standaard niet onder in ieder geval...
de mijne blijft er iig gewoon 2 houden zoals t hoort!
Virus.NLzondag 4 september 2005 @ 19:33
Zonder kenteken aan de voorkant ziet het er toch een stuk beter uit


En de uitlaat
mistermaniaczondag 4 september 2005 @ 23:20
Is dat toegestaan dan , zo zonder kenteken aan de voorkant?
Delnoozzondag 4 september 2005 @ 23:40
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:20 schreef mistermaniac het volgende:
Is dat toegestaan dan , zo zonder kenteken aan de voorkant?
Ja joh, tuurlijk! zie je niet dat steeds meer mensen dat doen tegenwoordig? tuurlijk mag dat gewoon
Virus.NLzondag 4 september 2005 @ 23:41
>120 km/u is toch ook niet toegestaan?
mistermaniaczondag 4 september 2005 @ 23:58
Ach ja je mag wel meer niet.
FunnyNamemaandag 5 september 2005 @ 10:04
Het is standaard een 1.3 -2-rotor Wankel Bi-turbo..

PS snelheid zou rond de 260 (280+ op de teller) moeten liggen.

[ Bericht 42% gewijzigd door FunnyName op 05-09-2005 14:54:19 ]
Virus.NLmaandag 5 september 2005 @ 11:36
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:04 schreef FunnyName het volgende:
Het is standaard een 1.3 -2-rotor Wankel Bi-turbo..
Klopt, die zit er nog steeds in. (foutje in de OP door cilinder ipv van rotor te typen)
Furbmaandag 5 september 2005 @ 18:11
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:33 schreef Virus.NL het volgende:
Zonder kenteken aan de voorkant ziet het er toch een stuk beter uit
[afbeelding]

En de uitlaat
[afbeelding]
idd zonder kenteken is veel beter!, hier een fotootje van de mijne


de volgende keer als ik naar een meeting ga zijn de ramen getint, 18 inchers en een coilover kitje!
Youpmaandag 5 september 2005 @ 18:46
2 weken terug op de 24 uur van zolder reed er ook een geblazen RX7 mee in de op 1 na hoogste klasse (GTB)... erg gewaagd.. turbo, wankel... na n uurtje of 10 lag hij er ook uit
Virus.NLmaandag 5 september 2005 @ 18:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:11 schreef Furb het volgende:

[..]

idd zonder kenteken is veel beter!, hier een fotootje van de mijne
[afbeelding]

de volgende keer als ik naar een meeting ga zijn de ramen getint, 18 inchers en een coilover kitje!
Blijft een mooie bak Nog mooier als er mooie 18"velgen onder komen
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:46 schreef Youp het volgende:
2 weken terug op de 24 uur van zolder reed er ook een geblazen RX7 mee in de op 1 na hoogste klasse (GTB)... erg gewaagd.. turbo, wankel... na n uurtje of 10 lag hij er ook uit
Je weet dat ze met een 787B ook Le Mans hebben gewonnen?
http://www.monito.com/wankel/lemans.html

Mazda is the most reliable finisher: 67 % of the times it has entered (31 cars)), the highest reliability of any maker, except Honda, who entered only one year (3 cars) and all 3 finished. The next closest was D.B. (?) (France) at 55 %
Youpmaandag 5 september 2005 @ 18:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:57 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Blijft een mooie bak Nog mooier als er mooie 18"velgen onder komen
[..]

Je weet dat ze met een 787B ook Le Mans hebben gewonnen?
nope?
mistermaniacmaandag 5 september 2005 @ 20:56
http://www.scuderiaciriani.com/rx7/787B/

*Bezig met 2 filmpjes aan het uploaden van de 787B

http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS1.MPG
http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS2.MPG

That sound

[ Bericht 39% gewijzigd door mistermaniac op 05-09-2005 21:08:44 ]
Brembomaandag 5 september 2005 @ 22:36
Hoe zit het eigenlijk met onderhoud aan de motor, aangezien dat het totale zwakke punt is van de wankelmotor de de "zuiger" die langs de wand draait, en dus alles kapot draait .
FunnyNamedinsdag 6 september 2005 @ 10:28
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:36 schreef Brembo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met onderhoud aan de motor, aangezien dat het totale zwakke punt is van de wankelmotor de de "zuiger" die langs de wand draait, en dus alles kapot draait .
Een Wankel motor heeft geen zuigers.
Aan het einde van de Rotorpunten zit een seal, een kunststof semi flexibele afdichting.
Tegenwoordig zijn er specialistische bedrijven die zeer goede seals kunnen leveren. Mazda gebruikt deze ook in de MX-8. Tegenwoordig is de houdbaarheid van de motor hierdoor verhoogt naar ongeveer twee ton. Onderhoud blijft natuurlijk bijzonder belangrijk bij dit soort motoren.
GiSHdinsdag 6 september 2005 @ 10:34
waarom worden er geen wankel motoren in kleinere Mazda's gedaan???
FunnyNamedinsdag 6 september 2005 @ 10:35
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:34 schreef GiSH het volgende:
waarom worden er geen wankel motoren in kleinere Mazda's gedaan???
Omdat het specialistische, dure motoren zijn om te maken.
Dat zou nooit rendabel zijn. En dan heb ik het nog niet over het benzine verbruik..
mistermaniacdinsdag 6 september 2005 @ 15:00
MX-8?
FunnyNamedinsdag 6 september 2005 @ 15:03
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:00 schreef mistermaniac het volgende:
MX-8?
MX-8 kleiner
Furbdinsdag 6 september 2005 @ 18:45
de "oude" wankelmotoren zijn al gemaakt voor zon 2ton, en met het juiste onderhoud halen ze dit met gemak... alleen jammer dat de meeste mensen motorische veranderingen maken zonder aan de juiste dingen te denken, en daar verneuk je je blok mee!

de RX-8 is een heel ander verhaal, de renesis is een totaal neiuw ontwikkelde wankelmotor, bij deze motor is de betrouwbaarheid net zo goed als elke andere motor (mits goed gebruik! maar dat geld voor alle auto's) en het verbruik is niet zo veel meer als een vergelijkbare cilindermotor...

vergeet niet: je moet een wankelmotor niet vergelijken met motoren met dezelfde inhoud, maar met dezelfde prestaties... dan zul je zien dat het verbruik ongeveer wel gelijk ligt!
en je rechtervoet bepaald alles natuurlijk
Virus.NLdinsdag 6 september 2005 @ 23:17
Als ze een speciale editie van de mx-5 zouden maken met een wankeltje erin lijkt me dat toch ook wel heel leuk. Klein en het weegt niets
FunnyNamewoensdag 7 september 2005 @ 08:13
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:45 schreef Furb het volgende:
de "oude" wankelmotoren zijn al gemaakt voor zon 2ton, en met het juiste onderhoud halen ze dit met gemak... alleen jammer dat de meeste mensen motorische veranderingen maken zonder aan de juiste dingen te denken, en daar verneuk je je blok mee!

de RX-8 is een heel ander verhaal, de renesis is een totaal neiuw ontwikkelde wankelmotor, bij deze motor is de betrouwbaarheid net zo goed als elke andere motor (mits goed gebruik! maar dat geld voor alle auto's) en het verbruik is niet zo veel meer als een vergelijkbare cilindermotor...

vergeet niet: je moet een wankelmotor niet vergelijken met motoren met dezelfde inhoud, maar met dezelfde prestaties... dan zul je zien dat het verbruik ongeveer wel gelijk ligt!
en je rechtervoet bepaald alles natuurlijk
Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.

De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.

Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.
Virus.NLdonderdag 8 september 2005 @ 20:48
quote:
mistermaniacdonderdag 8 september 2005 @ 21:26
quote:
Op donderdag 8 september 2005 20:48 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Zo heb ik nog wel veel meer, niet speciaal van de 787 maar vanalles qua wankel.
yupdonderdag 8 september 2005 @ 21:33
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:13 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.

De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.

Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.
Wankel is leuk, maar een BMW 3 liter inlijn 6 is ongeveer net zo onzuinig qua verbruik, maar toch krachtiger...

Ze moeten het nog meer verbeteren in mijn ogen...

Leuk dat het een 1.3 of 0.8 of whatever is, maar zolang het net zoveel of zelfs meer als een 3 liter verbruikt, terwijl de 3 liter krachtiger is, schiet je er niet veel mee op...
mistermaniacdonderdag 8 september 2005 @ 21:46
http://rapidshare.de/files/4873649/MIKES3RO.MPE.html
http://rapidshare.de/files/4873747/SCOOT.WMV.html
FunnyNamedonderdag 8 september 2005 @ 22:56
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:33 schreef yup het volgende:

[..]

Wankel is leuk, maar een BMW 3 liter inlijn 6 is ongeveer net zo onzuinig qua verbruik, maar toch krachtiger...

Ze moeten het nog meer verbeteren in mijn ogen...

Leuk dat het een 1.3 of 0.8 of whatever is, maar zolang het net zoveel of zelfs meer als een 3 liter verbruikt, terwijl de 3 liter krachtiger is, schiet je er niet veel mee op...
Een 1.3l is een stuk lichter dan een 3l, dus kwa gewicht schiet je er wel degelijk mee op.
Trouwens een 1.3l wankel kan je natuurlijk niet vergelijken met een 3l, het is geen tovermotor..
Een 2.5l lijkt me een betere vergelijking.
Furbvrijdag 9 september 2005 @ 07:50
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:17 schreef Virus.NL het volgende:
Als ze een speciale editie van de mx-5 zouden maken met een wankeltje erin lijkt me dat toch ook wel heel leuk. Klein en het weegt niets
een bedrijf in nieuw zeeland heeft deze een tijd lang gemaakt, gewoon splinternieuw uit hun fabriek! das toch wel de snelste mx5 ooit gemaakt

de bullet roadster heette die, en had een 20B (3-rotor) twin turbo aan boord met ongeveer 300pk 450Nm
Furbvrijdag 9 september 2005 @ 07:52
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:13 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.

De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.

Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.
een FD heeft nogal vaak last van problemen met de koeling, daardoor loopt de levensduur ook terug...
maar een FC daarentegen heeft t al meerdere malen gepresteerd om meer als 2 ton te lopen zonder rebuild! deze info heb ik gekregen bij de rx-7 specialisten van NL

en idd... als je een sportwagen wilt, moet je niet naar verbruik kijken! das t zelfde als je zegt ik wil een grote villa met zwembad maar het mag maar 2 ton kosten....
das ook onmogelijk
mistermaniacvrijdag 9 september 2005 @ 13:00
Als je een rotary wilt hebben, moet je er ook goed voor zorgen. Simpel.
yupvrijdag 9 september 2005 @ 15:36
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:56 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Een 1.3l is een stuk lichter dan een 3l, dus kwa gewicht schiet je er wel degelijk mee op.
Trouwens een 1.3l wankel kan je natuurlijk niet vergelijken met een 3l, het is geen tovermotor..
Een 2.5l lijkt me een betere vergelijking.
Het zuipt net zoveel als een 3 liter dus ik vind die vergelijking best eerlijk
mistermaniacvrijdag 9 september 2005 @ 15:49
En dan nog doet de regel op: een rotary is NIET te verglijken met een boinger (zuigermotor)
FunnyNamevrijdag 9 september 2005 @ 16:31
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:49 schreef mistermaniac het volgende:
En dan nog doet de regel op: een rotary is NIET te verglijken met een boinger (zuigermotor)
in de praktijk wordt er natuurlijk altijd vergeleken.
Wat ik wel weet is dat verbuik en vermogen niet vergelijkbaar zijn.
Een 250 pk wankel motor is sneller dan een 250 pk zuiger motor. Volgens mij komt dit door het enorme toerengebied waarin een Wankel opereerd..
yupvrijdag 9 september 2005 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:31 schreef FunnyName het volgende:

[..]

in de praktijk wordt er natuurlijk altijd vergeleken.
Wat ik wel weet is dat verbuik en vermogen niet vergelijkbaar zijn.
Een 250 pk wankel motor is sneller dan een 250 pk zuiger motor. Volgens mij komt dit door het enorme toerengebied waarin een Wankel opereerd..
Uhhh

Een zuigermotor is echt wel krachtiger (en dus sneller) dan een wankel hoor...

Een wankel heeft echt belachelijk weinig trekkracht, dat moeten ze goed maken door korte versnellingen en veel toeren...

Een zuigermotor heeft gewoon veel betere koppelkromme... De bruikbare koppel is gewoon veel beter...
Five_Acesvrijdag 9 september 2005 @ 16:57
Niet altijd... zijn ook blokken die alleen in de laatste 2000 RPM fatsoenlijke trekracht hebben, is maar net hoe die opgebouwd is.
yupvrijdag 9 september 2005 @ 17:09
Zoals je zelf een keer zei:

Piekkoppel zegt niks.

Je moet kijken naar de koppelkromme. Max koppel van een vtec komt ook pas bij 7000 rpm ofzo, maar de koppelkromme is voorbeeldig. Waarom merk je er niks van? Omdat de koppel best laag is. Als het ding net zoveel als koppel zou hebben als een diesel, zou je een alles killer hebben omdat ie op elke toeren bij de les is...

Die RX8 volgens tests: te weinig koppel, ook al trekt het goed, je merkt dat de wagen te weinig trekkracht hebt. Als je hem op toeren houd niks aan het handje.

Uiteraard vind ik de RX8 super. Mooie auto, mooie motor. Als ze het verbruik sterk kunnen terugbrengen dan hebben ze in ieder geval een zuiger killer. Nu hebben ze dat nog niet.
Furbvrijdag 9 september 2005 @ 17:45
veel toeren valt wel mee hoor, mijn Fc draait maximum 7000...
(geen kwestie dat ie t niet aankon, een wankel kan makkelijk over de 10000, alleen toendertijd waren de ontstekingen voor meer als 7000 toeren gewoon niet te betalen, daarom hebben ze het op een max van 7000 gehouden!)

de mijne heeft een koppel van 265NM, das net zo veel als mn pa zijn ford focus 1.8 Tddi, dus das niet zo heel slecht.
de RX8 heeft een lager koppel, tuurlijk omdat deze geen hulp krijgt van een turbocharger!
de versnellingen zijn ook niet echt kort te noemen hoor, gewoon normaal
FunnyNamemaandag 12 september 2005 @ 09:19
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:54 schreef yup het volgende:

[..]

Uhhh

Een zuigermotor is echt wel krachtiger (en dus sneller) dan een wankel hoor...

Een wankel heeft echt belachelijk weinig trekkracht, dat moeten ze goed maken door korte versnellingen en veel toeren...

Een zuigermotor heeft gewoon veel betere koppelkromme... De bruikbare koppel is gewoon veel beter...
De kracht van een motor zegt niets over de snelheid. Een Honda S2000 heeft ook maar 205 Nm, maar is door zijn 240 pk (en mooie koppelkromme) behoorlijk snel.
Kijk maar een keer naar de cijfers van de 250 pk bi-turbo van de wankel motor van de RX-7 FD. Die is dus echt snel voor 250 pk en niet alleenmaar omdat deze auto ook licht is. En dat er dan een turbo is gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maakt niet uit.
yupdinsdag 13 september 2005 @ 13:49
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:19 schreef FunnyName het volgende:

[..]

De kracht van een motor zegt niets over de snelheid. Een Honda S2000 heeft ook maar 205 Nm, maar is door zijn 240 pk (en mooie koppelkromme) behoorlijk snel.
Kijk maar een keer naar de cijfers van de 250 pk bi-turbo van de wankel motor van de RX-7 FD. Die is dus echt snel voor 250 pk en niet alleenmaar omdat deze auto ook licht is. En dat er dan een turbo is gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maakt niet uit.
Dude, dat laatste wat je zegt

Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...

Ik kraak wankel zeker niet af, maar het is gewoon een feit dat er NOG steeds wat dingetjes verbetert moeten worden (o.a. verbruik).

Kijk als die wankel nou echt zo zuinig als een 1.3 was had ie in mijn ogen gewoon de zuigermotor verslagen hoor...
Tjabbodinsdag 13 september 2005 @ 16:08
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, dat laatste wat je zegt

Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...
Niet elk motorblok is geschikt om te turbochargen. Let wel dat de druk ook verlaagd moet worden, en dat dat in eerste instantie pk's kost. Dus je zult niet direct enorme winst boeken met een turbo.
Dan moet je echt veel meer veranderen.

Trouwens, zeg nou niet twin-turbo. een 'big single' turbo is veel beter/sneller dan een twinturbo.
M5dinsdag 13 september 2005 @ 16:12
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:08 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Niet elk motorblok is geschikt om te turbochargen. Let wel dat de druk ook verlaagd moet worden, en dat dat in eerste instantie pk's kost.
Compressie bedoel je denk ik?
quote:
Dus je zult niet direct enorme winst boeken met een turbo.
Dan moet je echt veel meer veranderen.

Trouwens, zeg nou niet twin-turbo. een 'big single' turbo is veel beter/sneller dan een twinturbo.
Big single turbo geeft alleen vermogen als het blok op toeren is. In lage toeren tallen gebeurd er bijna niets. Dus het is niet zo ideaal als je doet voorkomen. Voordagelijks gebruik zijn 2 kleine turbo's veel handiger.
Tjabbodinsdag 13 september 2005 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:12 schreef M5 het volgende:

[..]

Compressie bedoel je denk ik?
Ja
quote:
[..]

Big single turbo geeft alleen vermogen als het blok op toeren is. In lage toeren tallen gebeurd er bijna niets. Dus het is niet zo ideaal als je doet voorkomen. Voordagelijks gebruik zijn 2 kleine turbo's veel handiger.
Het ging om bulten pk's. niet om drivabilty dacht ik.
En daarvoor is een big single uitermate geschikt. Daarnaast is het zo dat de huidige turbo's wel zo goed gemaakt worden dat ze bij een redelijk toerental al inkomen. (2500rpm ofzo al afhankelijk van de trim )
Virus.NLdinsdag 13 september 2005 @ 21:20


blingbling-velgen onder een rx-7
FunnyNamewoensdag 14 september 2005 @ 07:56
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:20 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ja
[..]

Het ging om bulten pk's. niet om drivabilty dacht ik.
En daarvoor is een big single uitermate geschikt. Daarnaast is het zo dat de huidige turbo's wel zo goed gemaakt worden dat ze bij een redelijk toerental al inkomen. (2500rpm ofzo al afhankelijk van de trim )
Als je echt een verschil wilt maken met een single turbo, dan moet je een hele grote nemen t.o.v. twee kleinere. En die hele grote turbo's spoelen niet snel op, pas boven de 4000 rpm ongeveer.

Nee, geef mij maar bi-turbo, kan evenveel vermogen leveren als een single turbo en geeft veel meer trekkracht onderin. Dan heb je er ook nog wat aan op de weg en het circuit.

Single turbo is alleen leuk voor kansloos rechtuit blazen..
Furbzaterdag 17 september 2005 @ 18:40
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:19 schreef FunnyName het volgende:

[..]

De kracht van een motor zegt niets over de snelheid. Een Honda S2000 heeft ook maar 205 Nm, maar is door zijn 240 pk (en mooie koppelkromme) behoorlijk snel.
Kijk maar een keer naar de cijfers van de 250 pk bi-turbo van de wankel motor van de RX-7 FD. Die is dus echt snel voor 250 pk en niet alleenmaar omdat deze auto ook licht is. En dat er dan een turbo is gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maakt niet uit.
vind jij 1300kg licht????
Furbzaterdag 17 september 2005 @ 18:42
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, dat laatste wat je zegt
Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...
Ik kraak wankel zeker niet af, maar het is gewoon een feit dat er NOG steeds wat dingetjes verbetert moeten worden (o.a. verbruik).
Kijk als die wankel nou echt zo zuinig als een 1.3 was had ie in mijn ogen gewoon de zuigermotor verslagen hoor...
je moet een wankel niet vergelijken met zuigermotoren met zelfde inhoud, maar met motoren van ongeveer t zelfde vermogen! dan zul je zien dat het verbruik neit zo extreem veel hoger is!
FunnyNamemaandag 19 september 2005 @ 12:08
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:40 schreef Furb het volgende:

[..]

vind jij 1300kg licht????
Ik dacht eigenlijk dat het 1200 kilo was..
Vreemd dat het nog 1300 kilo is, als je kijkt hoeveel All en palstic is gebruikt, zou je verwachten in combinatie met een wankel motor dat de auto lichter zou zijn.
1300 is nog niet echt zwaar voor een straat auto met alle luxe aan bord..
FunnyNamedonderdag 22 september 2005 @ 08:38
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, dat laatste wat je zegt

Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...

Ik kraak wankel zeker niet af, maar het is gewoon een feit dat er NOG steeds wat dingetjes verbetert moeten worden (o.a. verbruik).

Kijk als die wankel nou echt zo zuinig als een 1.3 was had ie in mijn ogen gewoon de zuigermotor verslagen hoor...
Al die hoogtoerige motoren met een turbo gaan om de havenklap kapot.
Dus 'even' een turbo (of compressor) op een S2000 is bullshit, zo werkt dat niet.
Furbdonderdag 22 september 2005 @ 16:24
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:38 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Al die hoogtoerige motoren met een turbo gaan om de havenklap kapot.
Dus 'even' een turbo (of compressor) op een S2000 is bullshit, zo werkt dat niet.
bij elke motor, als je gaat tunen, moet je zorgen dat je mengsel in orde blijft!~bij een open uitlaat moet dit eigenlijk al bijgesteld worden, maar bijna niemand doet het
yupdonderdag 22 september 2005 @ 21:59
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:38 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Al die hoogtoerige motoren met een turbo gaan om de havenklap kapot.
Dus 'even' een turbo (of compressor) op een S2000 is bullshit, zo werkt dat niet.
Grootste onzin op aarde.

Het gaat niet alleen om toeren maar ook zuigersnelheid, met korte slag kan je wonderen verrichten hoor...

Wie kent niet de Toyota 1.6i 16v dohc 125 pk blokkie, de alomgeprezen 4A-GE. Ding trapt zijn vermogen bij 7000 rpm eruit en is een mega hoogtoerig blokje, maar toch is het een van de aller betrouwbaarste motoren die er ooit zijn gebouwd...

Betrouwbaarheid heeft wel met meer factoren te maken... En niet alleen maar toeren...
Tjabbodonderdag 22 september 2005 @ 22:47
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:59 schreef yup het volgende:

[..]

Grootste onzin op aarde.

Het gaat niet alleen om toeren maar ook zuigersnelheid, met korte slag kan je wonderen verrichten hoor...

Wie kent niet de Toyota 1.6i 16v dohc 125 pk blokkie, de alomgeprezen 4A-GE. Ding trapt zijn vermogen bij 7000 rpm eruit en is een mega hoogtoerig blokje, maar toch is het een van de aller betrouwbaarste motoren die er ooit zijn gebouwd...

Betrouwbaarheid heeft wel met meer factoren te maken... En niet alleen maar toeren...
geen appels met peren vergelijken.
de 4age is een ongeblazen motor.
daNpydonderdag 22 september 2005 @ 22:53
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

geen appels met peren vergelijken.
Volgens mij word dat in heel dit topic gedaan
yupdonderdag 22 september 2005 @ 23:09
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

geen appels met peren vergelijken.
de 4age is een ongeblazen motor.
Je hebt gelijk...

Maar turbo met hoge toeren hoeft toch niet altijd de tering in te lopen ?
daNpydonderdag 22 september 2005 @ 23:12
Maar een NA zomaar met turbo uitrusten wel
Furbvrijdag 23 september 2005 @ 07:52
als je perse turbo wilt, moet je gewoon auto kopen die standaard er al mee is uitgerust vind ik!
dan kun je veel veiliger meer vermogen eruit halen, mits het goed gebeurd natuurlijk, maar er hoeft veel minder aangepast te worden dus scheelt ook weer flink in de centen

hier ff een quick fotosjoppie met de velgen die onderweg zijn! alleen wordt het center zwart en de auot verlaagd met een set coilovers....
Tjabbovrijdag 23 september 2005 @ 08:40
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:12 schreef daNpy het volgende:
Maar een NA zomaar met turbo uitrusten wel
Inderdaad.
FunnyNamevrijdag 23 september 2005 @ 09:57
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 07:52 schreef Furb het volgende:
als je perse turbo wilt, moet je gewoon auto kopen die standaard er al mee is uitgerust vind ik!
dan kun je veel veiliger meer vermogen eruit halen, mits het goed gebeurd natuurlijk, maar er hoeft veel minder aangepast te worden dus scheelt ook weer flink in de centen

hier ff een quick fotosjoppie met de velgen die onderweg zijn! alleen wordt het center zwart en de auot verlaagd met een set coilovers....
[afbeelding]
Dit is dus ook wat ik bedoelde ..
Een motor die vanaf begin is ontworpen met turbo, is gemaakt op het kunnen verwerken van veel koppel. Hierin wordt een veiligheid marge aangehouden, waardoor vaak tuning en dus nog meer koppel, goed mogelijk is. Uiteindelijk krijg je dan natuurlijk ook meer PK's

Een hoogtoerige motor (NA) levert veel minder koppel, maar krijgt veel meer frictie (warmte) te verwerken. Ook hierin zal een veiligheid marge aangehouden worden om dit te kunnen verwerken.
Hier wordt dus in het design van de motor (en aandrijflijn) geen rekening gehouden met veel koppel. Ga je er dan een turbo of compressor toevoegen, zal het koppel van de motor enorm stijgen en gaan er dus dingen kapot, omdat de motor er niet op gebouwd is.

Kijk bijvoorbeeld maar naar de Lotus Elise. De rover 1.6 hoogtoerige motor is al vaak een compressor op gezet, maar die motoren gingen allemaal kapot!
Virus.NLvrijdag 4 november 2005 @ 20:24
Hier een filmpje (27mb) van een paar gasten die een wankel-motor slopen ( 8 minuten lang 9000 rpm)

http://www.whodyautomotive.com/video/pop.wmv
mistermaniacvrijdag 4 november 2005 @ 23:06
Zonde.
FunnyNamemaandag 7 november 2005 @ 08:24
8 min. 9000 rpm, niet echt lang, zie je maar weer hoe kwetsbaar die Wankels zijn ..
Furbmaandag 7 november 2005 @ 17:00
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:24 schreef FunnyName het volgende:
8 min. 9000 rpm, niet echt lang, zie je maar weer hoe kwetsbaar die Wankels zijn ..
vind ik niet...

hij gaat uiteindelijk kapot omdat de koeling het begeven heeft, maar als dit niet het geval was geweest, dan had de motor het toch veel en veel langer uitgehouden!

maar ik ken het verhaal een beetje achter dit filmpje, want dit is een blok geweest wat al half gaar was.
als je goed kijkt zie je dat het ding nagenoeg geen oliedruk heeft, en het blok had nagenoeg geen compressie meer door versleten afdichtingen na veel km'ers te hebben gelopen

ik weet wel zeker dat een wankelmotor het langer volhoud dan een zuigermotor!
kijk alleen al de verschillen in de racerij:

zuigermotoren worden vaak na 1 of 2 races gereviseerd of vervangen, terwijl een wankel soms zelfs heel het seizoen meegaat! de feiten liegen er niet om
FunnyNamedinsdag 8 november 2005 @ 07:20
Ja inderdaad de Wankel staat bekend om zijn betrouwbaarheid
mistermaniacdinsdag 8 november 2005 @ 09:44
Kijk maar naar de R28B
Meehdinsdag 8 november 2005 @ 12:17
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 07:20 schreef FunnyName het volgende:
Ja inderdaad de Wankel staat bekend om zijn betrouwbaarheid
Ze hebben toch wel mooi de Le Mans van 1991 gewonnen met een wankel motor. Het vereist toch wel enige duurzaamheid om 24 uur lang alles te vergen van een motor.
Furbdinsdag 8 november 2005 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 07:20 schreef FunnyName het volgende:
Ja inderdaad de Wankel staat bekend om zijn betrouwbaarheid
een wankel wordt onbetrouwbaar door de mensen die er niet mee om weten te gaan...
niet door het ontwerp, anders zou het nooit in producktie zijn gekomen!
ben er al maar zat tegengekomen die meer als 2 ton gelopen hebben, zonder noemenswaardige problemen, dus doet echt niet onder voor een zuigermotor
patje74dinsdag 8 november 2005 @ 20:33
Zelfs de oude wankelmotoren uit de GS Birotor/RO80 zijn met relatief simpele ingrepen vrij betrouwbaar te maken. Ik sprak laats met een RO80 eigenaar die inmidels 180.000Km had gereden met zijn blok. (op LPG zelfs!)
StefanPzondag 13 november 2005 @ 05:40
























Die laatste heeft trouwens de LS-1 motor van de corvette. Dat is ene hele populaire swap aan het worden, omdat mensen het beu zijn de originele rotaties continu stuk gaan. Het gewicht van de auto neemt maar met 20 kilo toe omdat de LS-1 van aluminium is en de rotary vreselijk veel kilo's aan pijpen, intercooler, turbo e.d. met zich mee draagt.
Furbzondag 13 november 2005 @ 11:08
quote:
Op zondag 13 november 2005 05:40 schreef StefanP het volgende:
Die laatste heeft trouwens de LS-1 motor van de corvette. Dat is ene hele populaire swap aan het worden, omdat mensen het beu zijn de originele rotaties continu stuk gaan. Het gewicht van de auto neemt maar met 20 kilo toe omdat de LS-1 van aluminium is en de rotary vreselijk veel kilo's aan pijpen, intercooler, turbo e.d. met zich mee draagt.
reden dat ze kapot gaan is omdat veel mensen gaan tunen, zonder na te denken!
als je er een compleet uitlaatsysteem onder legt, moet je de brandstof injectie al aanpassen, doe je dat niet, loopt ie schraal en loopt ie binnen no-time kapot!

enne die conversie... een RX is geen RX zonder Wankel
StefanPmaandag 14 november 2005 @ 04:14
Tsja, ik heb er zelf geen en het zal ongetwijfeld deels aan de eigenaren liggen, maar feit blijft dat die rotaties veel eigenzinniger zijn dan piston motoren. Je mag dit niet, dat kan niet, zus moet heel precies, zo moet elke x KM gebeuren, enz. En opvoeren is al bijna helemaal onmogelijk tenzij gReddy je persoonlijke monteurs levert Die LS-1 levert 400pk en 3x het koppel van de rotary, terwijl het gewicht hetzelfde blijft... vandaar dat ze zo vaak in de RX7 gelepeld worden nu. Geef ze eens ongelijk
FunnyNamemaandag 14 november 2005 @ 08:04
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:08 schreef Furb het volgende:

[..]

reden dat ze kapot gaan is omdat veel mensen gaan tunen, zonder na te denken!
als je er een compleet uitlaatsysteem onder legt, moet je de brandstof injectie al aanpassen, doe je dat niet, loopt ie schraal en loopt ie binnen no-time kapot!

enne die conversie... een RX is geen RX zonder Wankel
Zonder tuning staan Wankels ook niet bekend om hun betrouwbaarheid.
Motor revisie na een ton gelopen te hebben (zeker met (amateur) circuit gebruik) is bij een Wankel eerder regel dan uitzondering.
Misschien dat de Renesis Wankel uit de RX-8 daar verandering in brengt..

Wat betreft die conversie ben ik met je eens dat een RX-7 met een Wankel rond moet rijden
Virus.NLmaandag 14 november 2005 @ 20:42
Er zitten toch wel een paar mooie wagens tussen op die foto's
Furbwoensdag 16 november 2005 @ 22:39
onder mijn FC-tje komen na de winter nieuwe wielen...
heb ze van de week opgehaald

StefanPdonderdag 17 november 2005 @ 00:41
Oef da's mooi! Wat voor velgen? Diameter/breedte?
Furbdonderdag 17 november 2005 @ 17:27
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:41 schreef StefanP het volgende:
Oef da's mooi! Wat voor velgen? Diameter/breedte?
barracuda velvet met verchroomde rand.
voorzijde: 18 x 8,5J ET25 met band 225/40/18
achterzijde: 18 x 9,5J ET25 met band 255/35/18

STAGGERED
Repeatdonderdag 17 november 2005 @ 17:41
Mooie dingen
StefanPvrijdag 18 november 2005 @ 03:02
Staggered is the only way to go

*ook staggered is
Virus.NLvrijdag 18 november 2005 @ 20:00
Even over velgen, een vriend van me heeft sinds kort deze dingen onder zijn Focus:
Furbvrijdag 18 november 2005 @ 21:56
wel leuk, heb zelf in t begin die ook nog even onder ogen gehad...
alleen t probleem was dat ik ze al te veel tegenkwam, dus vond het niet interessant meer!
en ze zijn niet breed genoeg
johnwoomaandag 21 november 2005 @ 00:06
http://img305.imageshack.us/img305/9418/img9908asmall4pf.jpg

http://img305.imageshack.us/img305/6444/img9930asmall0rl.jpg

[ Bericht 37% gewijzigd door johnwoo op 21-11-2005 09:37:53 ]
Party_Pmaandag 21 november 2005 @ 01:19
ik zag een paar dagen geleden een rx7 te koopstaan, precies zo 1 als in de TS
Virus.NLmaandag 21 november 2005 @ 10:44
quote:
Op maandag 21 november 2005 01:19 schreef Party_P het volgende:
ik zag een paar dagen geleden een rx7 te koopstaan, precies zo 1 als in de TS
Dat zou best kunnen, en die in de TS staat is ook te koop
Virus.NLzondag 12 februari 2006 @ 18:04
filmpje van een RX-7 single turbo met 600pk

http://video.google.com/videoplay?docid=-2949681230062607827&q=rx-7
Furbzaterdag 4 maart 2006 @ 15:21
mijn rx heeft de nodige verandering ondervonden...
aanpassingen van de laatste paar weken...












zit nog te wachten op een aantal onderdelen voor tie weer de weg op kan...

heb ook nog dit besteld

Catch22-woensdag 8 maart 2006 @ 23:33
die bodykit ?
Virus.NLdonderdag 9 maart 2006 @ 19:40
Goed bezig met je RX-7, Furb
Catch22-donderdag 9 maart 2006 @ 20:21
Ik zag laatst een filmpje van een Rx7 met 4 cilinders (of rotors, of watdanook), ging wel hard
StephanLdonderdag 9 maart 2006 @ 20:34
De laaste versie van RX7 ziet er altijd nog modern uit
Rietvaerderdonderdag 9 maart 2006 @ 20:52
Vraagje, waar staat "FC" nu voor?
Furbvrijdag 10 maart 2006 @ 18:02
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:33 schreef Catch22- het volgende:
die bodykit ?
jep, is op dit moment onderweg vanuit japan
Furbvrijdag 10 maart 2006 @ 18:04
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:40 schreef Virus.NL het volgende:
Goed bezig met je RX-7, Furb
thanx, t heeft even geduurd maar nu eindelijk wat resultaat... zit alleen nog op een pakketje uit amerika te wachten voor ik weer de weg op kan
Furbvrijdag 10 maart 2006 @ 18:06
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Vraagje, waar staat "FC" nu voor?
Fc is gewoon een type aanduiding... dat zijn altijd de eerste letters en cijfers van het chassisnummer, zo is bij een laatste model rx-7 de aanduiding FD3S

nog wat voorbeelden: toyota mr2 SW20, Corolla AE86...
YebCarzaterdag 11 maart 2006 @ 00:08
hoe duur voor die bodykit?
want volgens jaar als me budget het toelaat wil ik ook een witte FC
Furbzaterdag 11 maart 2006 @ 07:46
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:08 schreef YebCar het volgende:
hoe duur voor die bodykit?
want volgens jaar als me budget het toelaat wil ik ook een witte FC
heb je al een FC dan?
want als je die volgend jaar wilt aanschaffen zou ik me op andere info richten als een bodykit...

je zou niet de eerste zijn die een rx-7 koopt omdat ie t mooi of vet vind, zonder eerst goed te informeren, en achteraf blijkt het allemaal te duur te zijn en vaak ook motorisch nogal wat mis te zijn.

leer eerst alles van de auto kennen via internet, vooral door vragen te stellen!
kijk dan of je het de moeite waard vind om er zoveel geld aan uit te geven.
een goedkope FC (minder dan 5000 euro) moet je haast gewoon rekenen op motorrevisie (á +/- 3500 euro) en bij elke FC waar je interesse in hebt, compressie meting laten doen, dan weet je in grote lijnen in wat voor staat het blok is!

een FC is niet zomaar een auto voor dagelijks gebruik, en absoluut een auto met gebruiksaanwijzing. hou je je daar niet aan, dan kun je erop rekenen dat de motor het niet zo heel lang uithoud! doe je dat wel, dan kun je er jaren plezier van hebben....

ik heb de FC een jaar lang dagelijks gereden, en dan nog niet eens mee naar het werk, maar dan moet je toch al gauw rekenen op 350 á 400 euro per maand wat je eraan kwijt bent met verzekering, wegenbelasting en benzine... en houd er dan ook rekening mee dat als er iets kapot gaat, en je bent zelf niet handig om dingen te repareren, dat het flink geld kost!
ook kun je niet zomaar bij de mazda dealer terecht, die wisten bij mij niet eens wat voor auto het was toen ik aan kwam zetten...

er zitten in het zuiden een aantal specialisten in het noorden helemaal niemand:
- euro-rotor in veldhoven http://www.euro-rotor.nl/nl/index.htm
- rx-service in uden http://www.rx7-service.nl/
- mazda dealer hoebeke in rilland

dit zijn eigenlijk de enige in heel nederland die genoeg er vanaf weten om een goede motorrevisie te doen...

als je meer wilt weten over de techniek, aanschaf, onderhoud en alles wat er bij komt kijken raad ik je aan om ff aan te melden op het forum van de rx-7 club nederland...
http://www.rx-7.nl/forum


ps... die bodykit kost bijna 1500 euro excl. verzenden uit japan
Dr.Droxzzaterdag 11 maart 2006 @ 13:22
quote:
Ik ben echt een impreza fan, maar deze bak klinkt erg nice man!
YebCarmaandag 13 maart 2006 @ 01:07
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 07:46 schreef Furb het volgende:

[..]

heel verhaal

ps... die bodykit kost bijna 1500 euro excl. verzenden uit japan
mijn auto kost me nu ongeveer 340 per maand
uitbouw en modificatie nog niet bijgerekend.
als je die erbij optel zit ik rond de 600-700 per maand

qua budget hou ik rekening mee met 4000-6000 voor een FC in goede staat.
maar dit alles is slecht een " plan "

het enigste wat ik een nadeel vind is dat ik in een grote stad woon en niet zelf kan sleutelen.
geen eigen oprit/garage en dat maakt het aanschaf van zo een hobbyauto al veel lastiger
Virus.NLmaandag 13 maart 2006 @ 18:29
Vandaag nog een paar foto's gemaakt




[ Bericht 22% gewijzigd door Virus.NL op 13-03-2006 18:38:38 ]
Matelmaandag 13 maart 2006 @ 21:07
Echt mooie wagen zo'n RX-7 Nu nog het geld vinden...
rameijerdinsdag 14 maart 2006 @ 11:46
Mooie bak hoor! Maar ben je nou aangehouden, in die 2e foto?
Hugsterdinsdag 14 maart 2006 @ 11:52
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:46 schreef rameijer het volgende:
Mooie bak hoor! Maar ben je nou aangehouden, in die 2e foto?
Da's een Burger King drive through
Furbmaandag 27 maart 2006 @ 19:32










specificaties:

Mazda RX-7 FC3S TurboII Coupé ‘91
13BT Rotary engine 200hp/265Nm

Imported from Germany in 2002, completely rebuild and resprayed.
There are only 23 known TurboII models in Holland, only 5 of those are of ’91


Standard features:
- Airconditioning
- Power steering
- Power windows
- Power sunroof
- Cruise control
- ABS
- Dynamic Tracking Suspension System (4 Wheel Steering)


Modifications:

Engine:
- Apexi air intake
- Forge Blow-off valve
- Corksport steel braided clutch line
- Corksport steel braided oil cooler lines
- Laser stainless steel exhaust mufflers

Suspension:
- Silkroad RM/A8 coilover kit
- *Custom* Strut braces

Brakes:
- Formel drilled brake rotors
- EBC green stuff brake pads
- Corksport steel braided brake lines
- Red caliper paint

Wheels/Tires:
- Barracuda Velvet *custom black* 18” x 8,5J 38mm offset
- Falken FK451 225/40R18
- Barracuda Velvet *custom black* 18” x 9,5J 25mm offset
- Falken FK451 255/35R18

Exterior:
- Clear front cornering lights
- Black side cornering lights
- Clear headlamps
- US-Spec mirrors
- SL Llumar Windowfilm 35%
Interior:
- Corksport double gauge pod
- Corksport Single gauge pod

Electrics:
- Greddy Turbo Timer
- 12/220V DC/AC converter 300W

ICE:
- Sony CD-F7750 headunit
- Creative Zen Touch 20GB mp3-player
- Pioneer 5100T 760W amplifier
- Polk audio 13cm speakers
- Polk audio 16cm speakers
- Polk audio 8” woofers


Future plans:
- GP-sports Aero kit
- Border headlight intake cover
- Full body respray
- Engine....


Special Thanks to:
JP from www.japtuningshop.com
Lennard from www.wandersbandenservice.nl
Patrick from www.klaassenwindowfilm.nl
Ger-E from www.j-spec.nl
johnwoomaandag 27 maart 2006 @ 19:56
Mooie wagen hoor
Foto's zien er ook goed uit
DeBastaardmaandag 27 maart 2006 @ 20:16
Zo'n FD3S neem je vanwege de wegligging man :p

Wat boeit die topspeed nou
rameijerdinsdag 28 maart 2006 @ 14:06
Gaaf! Ik zie ze hier in Griekenland ook regelmatig!

Sommige ook zwaar getuned
StefanPwoensdag 29 maart 2006 @ 05:38
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:29 schreef Virus.NL het volgende:
Vandaag nog een paar foto's gemaakt
[afbeelding]

[afbeelding]
!!!!

Alleen moet hij een stuk verlaagd worden, a la die van Furb. Die wielkassen zijn een beetje te groot.
Rietvaerderwoensdag 29 maart 2006 @ 07:32
Stoer ding Furb! En dat zeg ik niet vaak over koekblikker!

Furbwoensdag 19 april 2006 @ 21:13
de nieuwste aanwinst














nu nog op zoek naar geld en een goeie spuiter
Virus.NLzondag 23 april 2006 @ 18:09
Furb die een Lambo voorblijft

pr0fzondag 23 april 2006 @ 18:56
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef Virus.NL het volgende:
Furb die een Lambo voorblijft

[afbeelding]
Maar daarna word ingehaald door een rood 5je...
Ger-Ezondag 23 april 2006 @ 21:10
Virus, heb je nog meer foto's ?
Virus.NLzondag 23 april 2006 @ 21:38
Zelf ben ik er vandaag jammergenoeg niet geweest, maar ik heb wel wat foto's gekregen



Furbzondag 23 april 2006 @ 22:49
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef Virus.NL het volgende:
Furb die een Lambo voorblijft

[afbeelding]
da was echt helemaal in t begin, aangezien GIO in zn gele 360+pk FC nog achter me zat
Furbzondag 23 april 2006 @ 22:54
quote:
Op zondag 23 april 2006 21:38 schreef Virus.NL het volgende:
Zelf ben ik er vandaag jammergenoeg niet geweest, maar ik heb wel wat foto's gekregen

[afbeelding]

[afbeelding]
deze stoet zou ik eigenlijk ook bij gereden hebben...

reden vanaf rotterdam met 2FC's, 3 FD's en een lotus omega, maar toen ze na de trajectcontrole op de A13 het gas open gooiden, was ik ze kwijt...
ze zouden ergens nog wat meer rx-en zouden treffen, maar ik wist niet waar
dus ben maar gewoon doorgereden, waarna ze net na mij op zandvoort arriveerden
Virus.NLdonderdag 27 april 2006 @ 19:34

Furbvrijdag 28 april 2006 @ 19:12
en ik ben ook weer aan het volgende porjectje begonnen...











Ger-Evrijdag 28 april 2006 @ 19:24
Alles zit hier nog niet vast..... voor de duidelijkheid.

GP dude.... ROCKS
Furbvrijdag 28 april 2006 @ 19:25
maat! morgen gaan we weer lekker verder
johnwoovrijdag 28 april 2006 @ 19:45
JDM-style panda two-tone!
Repeatvrijdag 28 april 2006 @ 22:14
even een before and after shotje naast elkaar?
StephanLvrijdag 28 april 2006 @ 22:21
Mooie bumpers
Virus.NLzondag 30 april 2006 @ 19:45


Matelzondag 30 april 2006 @ 19:47
Zo, die is echt mooi!
Virus.NLzondag 30 april 2006 @ 21:20
Furbzondag 30 april 2006 @ 21:25
thats Maus
Fiets-toeterzondag 30 april 2006 @ 21:33
Staat de wagen nog steeds te koop, of behoud hij de wagen toch?
Virus.NLzondag 30 april 2006 @ 21:58
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:33 schreef Fiets-toeter het volgende:
Staat de wagen nog steeds te koop, of behoud hij de wagen toch?
Welke bedoel je, de rode of de grijze?

En hier nog het geluid van een HKS onder een FD3S
http://www.hksusa.com/info/media.asp?id=1761
Furbmaandag 1 mei 2006 @ 06:45
quote:
Op zondag 30 april 2006 21:33 schreef Fiets-toeter het volgende:
Staat de wagen nog steeds te koop, of behoud hij de wagen toch?
die auto gaat de deur NIET uit...
patje74maandag 1 mei 2006 @ 07:12
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 07:46 schreef Furb het volgende:
er zitten in het zuiden een aantal specialisten in het noorden helemaal niemand:
- euro-rotor in veldhoven http://www.euro-rotor.nl/nl/index.htm
- rx-service in uden http://www.rx7-service.nl/
- mazda dealer hoebeke in rilland
Je vergeet een hele goeie in het noorden!

Van Rootselaar technic
De Ward 25
8701 MB Bolsward
http://www.vanrootselaar.nl
Furbmaandag 1 mei 2006 @ 17:38
quote:
Op maandag 1 mei 2006 07:12 schreef patje74 het volgende:

[..]

Je vergeet een hele goeie in het noorden!

Van Rootselaar technic
De Ward 25
8701 MB Bolsward
http://www.vanrootselaar.nl
nooit van gehoord, en ook bij de club is deze naam nog nooit gevallen, dat zal misschien niet voor nix zijn.

als iemand de techniek van wankelmotoren echt goed onder de knie heeft, dan zou dit toch bekend moeten zijn, zeker bij de leden van de rx-7 club
Virus.NLvrijdag 12 mei 2006 @ 20:48
Zonde van zo een RX-7..



Sjoewevrijdag 12 mei 2006 @ 20:57
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:48 schreef Virus.NL het volgende:
Zonde van zo een RX-7..

[afbeelding]

[afbeelding]
3 Fast 3 Furious
Furbzondag 14 mei 2006 @ 10:04
heb m gisteren ook nog bekeken, stond op de technische dag van de rx-7 club gestald...

hij is echt gewoon op zn belgisch aangepakt, das duidelijk te merken.
het is niet mijn smaak, maar ik vind de combi best netjes staan. die lak, met de chromen velgen...
de afwerking vind ik ook echt niet slecht te noemen
StephanLzondag 14 mei 2006 @ 11:12
Voor een belg is die best mooi, belgen kunnen nog lelijkere hokken maken
Virus.NLmaandag 22 mei 2006 @ 19:07
yupmaandag 22 mei 2006 @ 19:45
Van wie is die RX7 eigenlijk
Virus.NLmaandag 22 mei 2006 @ 19:48
Van een vriend van mij. Gister heb ik er nog in gereden, superwagen
Hij leest hier ook mee, geen account.
yupmaandag 22 mei 2006 @ 19:56
Ja superwagen is het zeker wel
Fiets-toetermaandag 22 mei 2006 @ 20:30
Erg mooie wagen, ben benieuwd hoe straks z;n nieuwe staan
Virus.NLmaandag 22 mei 2006 @ 20:48
Plaatjes van de nieuwe velgen, iemand die ze misschien eronder kan photoshoppen??
http://tweakers.net/ext/f(...)14258cf7bda/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f(...)682a223a1fc/full.jpg
Furbdinsdag 23 mei 2006 @ 06:46
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:48 schreef Virus.NL het volgende:
Plaatjes van de nieuwe velgen, iemand die ze misschien eronder kan photoshoppen??
http://tweakers.net/ext/f(...)14258cf7bda/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f(...)682a223a1fc/full.jpg
toch wel staggered dan he??
Virus.NLmaandag 31 juli 2006 @ 22:36
StefanPwoensdag 2 augustus 2006 @ 05:22


Hij moet alleen broodnodig verlaagd worden. Staat in de planning?
Fiets-toeterwoensdag 2 augustus 2006 @ 08:23
Schitternde wagen! bij de aankomende fotomeeting eens met beide auto;s op een foto
Furbwoensdag 2 augustus 2006 @ 18:01
netjes! idd een setje schokdempers zou niet misstaan, maar alles op zn tijd toch
Virus.NLdonderdag 3 augustus 2006 @ 11:08


Ger-Edonderdag 3 augustus 2006 @ 12:23
sexy FD
lekker setje velgen, staan zeer nice

Dropped:



Origional:


[ Bericht 24% gewijzigd door Ger-E op 03-08-2006 12:40:40 ]
Virus.NLdonderdag 3 augustus 2006 @ 12:51
Idd Ger-E dat is zeker een mooie verbetering
Ik heb het ook al tegen hem gezegd dat die achterkant omlaag moet, maar hij wil eerst naar 300PK+



Overigens zitten er nu de nieuwe Mazda-logo's voor en achter op
Inorbitdonderdag 3 augustus 2006 @ 15:01
wat een ontzettend brute velgen zeg, staat hem goed
Ger-Edonderdag 3 augustus 2006 @ 18:28
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:51 schreef Virus.NL het volgende:
....maar hij wil eerst naar 300PK+
.....toch ook zeker geen afgekeurde investering
mistermaniacdonderdag 3 augustus 2006 @ 20:05
Super gave foto met dat stuk wankel er bij
Virus.NLdinsdag 19 september 2006 @ 17:43


Brembowoensdag 20 september 2006 @ 17:23
Wat een vette bak blijft het ! .

Zag laatst de RX8 in me straat, stond er echt van te kijken .
Furbzaterdag 28 oktober 2006 @ 18:39
mijn RX-7 staat op dit moment bij de spuiter!

vandaag even bij hoewijk langs geweest om een kijkje te nemen hoe t ervoor staat.
was wel erg zielig om m er zo bij te zien staan, maar ik weet zeker dat het eindresultaat absoluut geweldig wordt!

voor alle foto's, kijk op j-spec.nl
Furbdonderdag 2 november 2006 @ 06:41
en weer neiuwe foto's vanuit de spuiterij! auto staat bijna helemaal in de spuitplamuur en wordt deze week nog in de grondlak gezet.

j-spec.nl


sneak:
Fiets-toeterzondag 5 november 2006 @ 13:59
Wordt de auto weer zwart?
Furbzondag 5 november 2006 @ 17:38
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:59 schreef Fiets-toeter het volgende:
Wordt de auto weer zwart?
ja zekers! heb trouwens weer nieuwe foto's toegevoegd aan de gallery

[ Bericht 18% gewijzigd door Furb op 05-11-2006 17:43:30 ]
StefanPzondag 5 november 2006 @ 20:01
Ik vind hem er een beetje clownachtig uit zien... OMLAAG DAT DING! Die gaten boven de wielen kunnen echt niet.
Hugsterzondag 5 november 2006 @ 21:32
Steef je oude Suup staat in de header van Furb's site

Ger-Ezondag 5 november 2006 @ 21:47
Haha, ja, heb ooit een of andere link leeg getrokken (via supraforums) waar filmpjes en fotos van een of andere meeting in stonden.
Overigens mijn website, maar furb maakt er ook gebruik van.
Hugsterzondag 5 november 2006 @ 21:56
quote:
Op zondag 5 november 2006 21:47 schreef Ger-E het volgende:
Haha, ja, heb ooit een of andere link leeg getrokken (via supraforums) waar filmpjes en fotos van een of andere meeting in stonden.
Overigens mijn website, maar furb maakt er ook gebruik van.
Okay duidelijk

Dit is die shoot in die parkeergarage ja.
Furbmaandag 6 november 2006 @ 06:48
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef StefanP het volgende:
Ik vind hem er een beetje clownachtig uit zien... OMLAAG DAT DING! Die gaten boven de wielen kunnen echt niet.
DUHHH....
mn andere wielen zijn 18", plus hij is omhoog geschroefd omdat ie anders niet op de trailer pastte!
Ger-Emaandag 6 november 2006 @ 12:11
Furb, ik denk dat hij het over de Rode RX uit dit topic had. haha
Hugstermaandag 6 november 2006 @ 12:14
ja hij doelt op de FD.
Furbmaandag 6 november 2006 @ 19:17
ja Godver, moet ie da zeggen
SimtekF1dinsdag 7 november 2006 @ 12:16
Mooie bak.

Misschien een beetje offtopic, maar die donkere achterlichten, dat is toch officieel verboden?
Bij deze auto is dat dan wel standaard maar dan nog.
zBusdinsdag 7 november 2006 @ 14:11
quote:
Op maandag 6 november 2006 06:48 schreef Furb het volgende:

[..]

DUHHH....
mn andere wielen zijn 18", plus hij is omhoog geschroefd omdat ie anders niet op de trailer pastte!
Furbwoensdag 8 november 2006 @ 18:39
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Mooie bak.

Misschien een beetje offtopic, maar die donkere achterlichten, dat is toch officieel verboden?
Bij deze auto is dat dan wel standaard maar dan nog.


ik zie geen donkere achterlichten hoor....
SimtekF1donderdag 9 november 2006 @ 12:47
Bijna donker dan.
In ieder geval donkerder dan andere auto's hebben.
Furbdonderdag 9 november 2006 @ 17:39
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Bijna donker dan.
In ieder geval donkerder dan andere auto's hebben.
de rand om de lampen heen is donker, de lampen zelf zijn niet donker...
Furbdonderdag 9 november 2006 @ 18:24
en jawel.... hij is ZWART




voor de rest van de foto's, Check J-Spec.nl
Furbzaterdag 11 november 2006 @ 16:00
amai amai, wat een spiegeltje

teaser:


voor de overige foto's, J-Spec.nl

thnx to: Jerry Hoewijk
Furbzondag 19 november 2006 @ 18:06
EINDELIJK!!!!!!!!

de FC is echt schitterend geworden dankzij de mannen van Hoewijk, THNX!



voor de overige foto's, Check J-Spec.nl
Hugsterzondag 19 november 2006 @ 18:11
ziet er super uit zo
MikeyManzondag 19 november 2006 @ 18:12
Ziet er zeer stak uit...

En over dat verlagen; ik vind het er minder bagger uitzien dat een auto wat hoger op de poten staat dan dat de lijn tussen de band en de auto niet gelijkmatig is...
Furbzondag 19 november 2006 @ 18:25
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:12 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er zeer stak uit...

En over dat verlagen; ik vind het er minder bagger uitzien dat een auto wat hoger op de poten staat dan dat de lijn tussen de band en de auto niet gelijkmatig is...
klopt! de lijn moet kloppen
ik heb nu de ideale afstelling, laag genoeg om de wielkasten te vullen en hoog genoeg om er geen last van te hebben!
de carrosserie van de FC ligt stock al erg laag bij de grond, lager als dit kun je echt niet gaan zonder overal vast te lopen.
rameijermaandag 20 november 2006 @ 11:53
Prachtig
johnwoomaandag 20 november 2006 @ 18:54
Lekker dik en strak man!
Ook een aangenaam plakje asfalt om op te spelen trouwens Waar is dat ergens?
Furbmaandag 20 november 2006 @ 19:04
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:54 schreef johnwoo het volgende:
Lekker dik en strak man!
Ook een aangenaam plakje asfalt om op te spelen trouwens Waar is dat ergens?
thnx

dat is het terrein van LIDL distributiecentre in Etten-Leur
StefanPdinsdag 21 november 2006 @ 05:06
quote:
Op zondag 19 november 2006 18:06 schreef Furb het volgende:
EINDELIJK!!!!!!!!

de FC is echt schitterend geworden dankzij de mannen van Hoewijk, THNX!

[afbeelding]

voor de overige foto's, Check J-Spec.nl
Black rules!
Furbzaterdag 9 december 2006 @ 15:32
weer wat neiuwe fotootjes