Dat was hier niet de vraag. Het gaat hier om topsnelheid van de laatste generatie RX-7 zonder begrenzer.quote:Op zaterdag 25 december 2004 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
Dat was niet de vraag, maar is ook zeker leukquote:Op zaterdag 25 december 2004 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
quote:Deze trekt niet op; hij lanceert je! Waarbij een zoemer je helpt te herinneren dat het alweer tijd is om op te schakelen... De laatste RX-7.
quote:We wouldn't recommend challenging THIS 3rd gen to a street race!
De RX-8 heeft ook een wankelmotor, maar er zijn meer Mazda-modellen met wankelmotorquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Nee, de RX8 heeft toch een wankelmotor
da's een 3 schijfs wankel, normale rx-7 (en rx-8) hebben 'r 2.quote:Op zaterdag 25 december 2004 18:41 schreef Virus.NL het volgende:
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph
http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
[..]
weet ikquote:Op zaterdag 25 december 2004 19:18 schreef M5 het volgende:
[..]
da's een 3 schijfs wankel, normale rx-7 (en rx-8) hebben 'r 2.
Nee, van een vriend/collega van me. Hij leest dit topic ook meequote:Op zaterdag 25 december 2004 19:40 schreef ook_gek het volgende:
de vraag is staat deze auto bij jou? Is deze van jou?
vertel eens![]()
zeker leuk wagentje, maar heeft bij mij zo iets van.. look, i've got a Audi RS4.. but it has a RS6 engine. snap je?quote:Op zaterdag 25 december 2004 19:38 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
weet ikmaar het blijft een brute bak
![]()
waarschijnlijk niet lang meerquote:Op maandag 27 december 2004 18:04 schreef M5 het volgende:
da's teminste een mooie rx-7. eentje die origineel staat is.
dat is de theoretische top snelheid. je vergeet de luchtweerstand. niet alle auto's halen in hun hoogste versnelling nog de redline.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef StefanP het volgende:
Je kunt de theoretische maximale snelheid zelf uitrekenen.
Wat je nodig hebt:
-maximale toerental (a)
-overbrenging versnellingsbak bij de hoogste versnelling (b)
-overbrenging achteras bij hoogste versnelling (c)
-banden- en velgenmaat als in (f)/(g)R(h), bv 255/40R17
Vermenigvuldig (b) met (c) en je hebt je 'final gear ratio' (d). Deel (a) door (d) en je hebt je RPMs voor je achteras (e).
Vermenigvuldig (f) met 0,(g) en je hebt de hoogte van de wand van je band. Vermenigvuldig
met 2 omdat je twee wanden hebt van zijkant tot zijkant, dit is (k). Doe (k) + ((h) * 2,54) en je krijgt de hoogte van je band inclusief velg, dit is (l). Vermenigvuldig met pi (3,14) en je krijgt je bandomtrek (m). Vermenigvuldig met (e) en je weet hoeveel afstand in cm je aflegt per minuut (n). Vermenigvuldig met 0,6 en je weet de snelheid in km/uur.
Ik weet niet wat de beginwaarden zijn dus die zul je zelf moeten opzoeken.
Geeft niet, posten die foto'squote:Op zondag 6 februari 2005 19:19 schreef speedfreakssj het volgende:
Bij mij in de buurt staart vaker een RX7. geel blauw issie maar wat voor specs hij heeft.......
heb er maar een paar foto's van die eik bagger zijn.
jup.... maar daar kijken we even overheenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:09 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Wat is dat nederlandse kenteken toch vreselijk groot en lelijk
alleen jammer dat je je eigen scheel betaald aan verzekering....quote:
Deze hoop ik ooit eens te kunnen kopenquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:41 schreef Virus.NL het volgende:
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph
http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
[..]
Heh wat flauw! Je vermeldt de Van Veen motorfiets maar weigert te vertellen dat die motor uit de Citroen GS Birotor komtquote:Op zaterdag 25 december 2004 18:45 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
De RX-8 heeft ook een wankelmotor, maar er zijn meer Mazda-modellen met wankelmotor
http://www.mazda-madness.nl/rotatie.htm
nsu ro80 heeft ook een wankelmotor en er zijn ook motoren met wankelmotor:
Van Veen (ocr 1000)
Suzuki (re5 )
Norton (wankel)
Ooit een kia skoda of seat met een wankelmotor gezien?quote:
Waarom las ik hier 'wankermotor'?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:34 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Ooit een kia skoda of seat met een wankelmotor gezien?
waar het hoofd van vol is....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:52 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Waarom las ik hier 'wankermotor'?![]()
lijkt op zandvoort te zijn bij de garage waar de technise keuring gedaan word.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
Hij is niet van mij, maar van een vriend van mij.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:16 schreef SRD_Don het volgende:
wanneer mag ik mee als je gaat driften/ spelen![]()
Ja, dat kloptquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:53 schreef mx_player het volgende:
stond ie laatst ook niet in de autokampioen ofzo?
Dat is op de binnenplaats van circuit Zandvoort. Als het hek open is kan je er gewoon heen rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
Das een beetje een vage gok om vanuit Rotterdam te rijden om te kijken of het hek open isquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:30 schreef Virus.NL het volgende:
Dat is op de binnenplaats van circuit Zandvoort. Als het hek open is kan je er gewoon heen rijden
Daar waren toen ook net een 325i en een EVO beziggeweest![]()
[afbeelding]
Moet je gewoon een keer op zondagmiddag erheen rijden. Volgens mij is het hek bijna altijd wel open.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:49 schreef Mad-Matt het volgende:
[..]
Das een beetje een vage gok om vanuit Rotterdam te rijden om te kijken of het hek open is
In Leiden staat zo een zelfde RX-7 te koop, alleen heeft die maar 1 uitlaatquote:Op zondag 6 maart 2005 23:21 schreef Furb het volgende:
dit is de mijne...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mazda RX-7 FC3S 1991
13b wankel turbo
200pk 265Nm
9800 km![]()
[edit] server is ff down... komt vanzelf in orde [/edit]
Dit is een amerikaanse versie, en daar zit standaard geen begrenzer op.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef hopje het volgende:
In een Mazda Rx-7 zit een rotatiemotor deze niet begrenst is gaat hij alleen maar harder tot dat de motor het begeeft.
dus het kan zijn dat de fabrikant zegt dat topsnelheid 250 is als je daarboven komt is het eigenrisico!
dat ding loopt tegen de 280 aan.
mwa, 8,5 sec en 202 km/u vind ik nou niet echt spannendquote:wat ook erg mooi speelgoed is is de MX-3 de kleinste 1.8 V6 ter wereld
deze is ook erg snel.
dan is er een andere onder gezet (wegens geldgebrek misschien? of misschien vind iemand het ook echt mooi, 1 uitlaat ipv 2quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:56 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
In Leiden staat zo een zelfde RX-7 te koop, alleen heeft die maar 1 uitlaatWel ruimte voor 2.Beetje raar. Overigens heb ik hem nog niet van dichtbij bekeken.
Ja joh, tuurlijk! zie je niet dat steeds meer mensen dat doen tegenwoordig? tuurlijk mag dat gewoonquote:Op zondag 4 september 2005 23:20 schreef mistermaniac het volgende:
Is dat toegestaan dan , zo zonder kenteken aan de voorkant?
Klopt, die zit er nog steeds in. (foutje in de OP door cilinder ipv van rotor te typen)quote:Op maandag 5 september 2005 10:04 schreef FunnyName het volgende:
Het is standaard een 1.3 -2-rotor Wankel Bi-turbo..
idd zonder kenteken is veel beter!, hier een fotootje van de mijnequote:Op zondag 4 september 2005 19:33 schreef Virus.NL het volgende:
Zonder kenteken aan de voorkant ziet het er toch een stuk beter uit
[afbeelding]
En de uitlaat
[afbeelding]
Blijft een mooie bakquote:Op maandag 5 september 2005 18:11 schreef Furb het volgende:
[..]
idd zonder kenteken is veel beter!, hier een fotootje van de mijne![]()
[afbeelding]
de volgende keer als ik naar een meeting ga zijn de ramen getint, 18 inchers en een coilover kitje!![]()
Je weet dat ze met een 787B ook Le Mans hebben gewonnen?quote:Op maandag 5 september 2005 18:46 schreef Youp het volgende:
2 weken terug op de 24 uur van zolder reed er ook een geblazen RX7 mee in de op 1 na hoogste klasse (GTB)... erg gewaagd.. turbo, wankel... na n uurtje of 10 lag hij er ook uit
nope?quote:Op maandag 5 september 2005 18:57 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Blijft een mooie bakNog mooier als er mooie 18"velgen onder komen
[..]
Je weet dat ze met een 787B ook Le Mans hebben gewonnen?
Een Wankel motor heeft geen zuigers.quote:Op maandag 5 september 2005 22:36 schreef Brembo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met onderhoud aan de motor, aangezien dat het totale zwakke punt is van de wankelmotor de de "zuiger" die langs de wand draait, en dus alles kapot draait.
Omdat het specialistische, dure motoren zijn om te maken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:34 schreef GiSH het volgende:
waarom worden er geen wankel motoren in kleinere Mazda's gedaan???
Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:45 schreef Furb het volgende:
de "oude" wankelmotoren zijn al gemaakt voor zon 2ton, en met het juiste onderhoud halen ze dit met gemak... alleen jammer dat de meeste mensen motorische veranderingen maken zonder aan de juiste dingen te denken, en daar verneuk je je blok mee!
de RX-8 is een heel ander verhaal, de renesis is een totaal neiuw ontwikkelde wankelmotor, bij deze motor is de betrouwbaarheid net zo goed als elke andere motor (mits goed gebruik! maar dat geld voor alle auto's) en het verbruik is niet zo veel meer als een vergelijkbare cilindermotor...
vergeet niet: je moet een wankelmotor niet vergelijken met motoren met dezelfde inhoud, maar met dezelfde prestaties... dan zul je zien dat het verbruik ongeveer wel gelijk ligt!
en je rechtervoet bepaald alles natuurlijk![]()
quote:Op maandag 5 september 2005 20:56 schreef mistermaniac het volgende:
http://www.scuderiaciriani.com/rx7/787B/
*Bezig met 2 filmpjes aan het uploaden van de 787B
http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS1.MPG
http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS2.MPG
That sound![]()
![]()
Wankel is leuk, maar een BMW 3 liter inlijn 6 is ongeveer net zo onzuinig qua verbruik, maar toch krachtiger...quote:Op woensdag 7 september 2005 08:13 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.
De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.
Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.![]()
Een 1.3l is een stuk lichter dan een 3l, dus kwa gewicht schiet je er wel degelijk mee op.quote:Op donderdag 8 september 2005 21:33 schreef yup het volgende:
[..]
Wankel is leuk, maar een BMW 3 liter inlijn 6 is ongeveer net zo onzuinig qua verbruik, maar toch krachtiger...
Ze moeten het nog meer verbeteren in mijn ogen...
Leuk dat het een 1.3 of 0.8 of whatever is, maar zolang het net zoveel of zelfs meer als een 3 liter verbruikt, terwijl de 3 liter krachtiger is, schiet je er niet veel mee op...
een bedrijf in nieuw zeeland heeft deze een tijd lang gemaakt, gewoon splinternieuw uit hun fabriek! das toch wel de snelste mx5 ooit gemaaktquote:Op dinsdag 6 september 2005 23:17 schreef Virus.NL het volgende:
Als ze een speciale editie van de mx-5 zouden maken met een wankeltje erin lijkt me dat toch ook wel heel leuk. Klein en het weegt niets
een FD heeft nogal vaak last van problemen met de koeling, daardoor loopt de levensduur ook terug...quote:Op woensdag 7 september 2005 08:13 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.
De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.
Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.![]()
Het zuipt net zoveel als een 3 liter dus ik vind die vergelijking best eerlijkquote:Op donderdag 8 september 2005 22:56 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Een 1.3l is een stuk lichter dan een 3l, dus kwa gewicht schiet je er wel degelijk mee op.
Trouwens een 1.3l wankel kan je natuurlijk niet vergelijken met een 3l, het is geen tovermotor..
Een 2.5l lijkt me een betere vergelijking.
in de praktijk wordt er natuurlijk altijd vergeleken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:49 schreef mistermaniac het volgende:
En dan nog doet de regel op: een rotary is NIET te verglijken met een boinger (zuigermotor)
Uhhhquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:31 schreef FunnyName het volgende:
[..]
in de praktijk wordt er natuurlijk altijd vergeleken.
Wat ik wel weet is dat verbuik en vermogen niet vergelijkbaar zijn.
Een 250 pk wankel motor is sneller dan een 250 pk zuiger motor. Volgens mij komt dit door het enorme toerengebied waarin een Wankel opereerd..
De kracht van een motor zegt niets over de snelheid. Een Honda S2000 heeft ook maar 205 Nm, maar is door zijn 240 pk (en mooie koppelkromme) behoorlijk snel.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:54 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh![]()
Een zuigermotor is echt wel krachtiger (en dus sneller) dan een wankel hoor...
Een wankel heeft echt belachelijk weinig trekkracht, dat moeten ze goed maken door korte versnellingen en veel toeren...
Een zuigermotor heeft gewoon veel betere koppelkromme... De bruikbare koppel is gewoon veel beter...
Dude, dat laatste wat je zegtquote:Op maandag 12 september 2005 09:19 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De kracht van een motor zegt niets over de snelheid. Een Honda S2000 heeft ook maar 205 Nm, maar is door zijn 240 pk (en mooie koppelkromme) behoorlijk snel.
Kijk maar een keer naar de cijfers van de 250 pk bi-turbo van de wankel motor van de RX-7 FD. Die is dus echt snel voor 250 pk en niet alleenmaar omdat deze auto ook licht is. En dat er dan een turbo is gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maakt niet uit.
Niet elk motorblok is geschikt om te turbochargen. Let wel dat de druk ook verlaagd moet worden, en dat dat in eerste instantie pk's kost. Dus je zult niet direct enorme winst boeken met een turbo.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef yup het volgende:
[..]
Dude, dat laatste wat je zegt
Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...
Compressie bedoel je denk ik?quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Niet elk motorblok is geschikt om te turbochargen. Let wel dat de druk ook verlaagd moet worden, en dat dat in eerste instantie pk's kost.
Big single turbo geeft alleen vermogen als het blok op toeren is. In lage toeren tallen gebeurd er bijna niets. Dus het is niet zo ideaal als je doet voorkomen. Voordagelijks gebruik zijn 2 kleine turbo's veel handiger.quote:Dus je zult niet direct enorme winst boeken met een turbo.
Dan moet je echt veel meer veranderen.
Trouwens, zeg nou niet twin-turbo. een 'big single' turbo is veel beter/sneller dan een twinturbo.
Jaquote:
Het ging om bulten pk's. niet om drivabilty dacht ik.quote:[..]
Big single turbo geeft alleen vermogen als het blok op toeren is. In lage toeren tallen gebeurd er bijna niets. Dus het is niet zo ideaal als je doet voorkomen. Voordagelijks gebruik zijn 2 kleine turbo's veel handiger.
Als je echt een verschil wilt maken met een single turbo, dan moet je een hele grote nemen t.o.v. twee kleinere. En die hele grote turbo's spoelen niet snel op, pas boven de 4000 rpm ongeveer.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:20 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ja
[..]
Het ging om bulten pk's. niet om drivabilty dacht ik.
En daarvoor is een big single uitermate geschikt. Daarnaast is het zo dat de huidige turbo's wel zo goed gemaakt worden dat ze bij een redelijk toerental al inkomen. (2500rpm ofzo al afhankelijk van de trim)
vind jij 1300kg licht????quote:Op maandag 12 september 2005 09:19 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De kracht van een motor zegt niets over de snelheid. Een Honda S2000 heeft ook maar 205 Nm, maar is door zijn 240 pk (en mooie koppelkromme) behoorlijk snel.
Kijk maar een keer naar de cijfers van de 250 pk bi-turbo van de wankel motor van de RX-7 FD. Die is dus echt snel voor 250 pk en niet alleenmaar omdat deze auto ook licht is. En dat er dan een turbo is gebruikt om dit voor elkaar te krijgen maakt niet uit.
je moet een wankel niet vergelijken met zuigermotoren met zelfde inhoud, maar met motoren van ongeveer t zelfde vermogen! dan zul je zien dat het verbruik neit zo extreem veel hoger is!quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef yup het volgende:
[..]
Dude, dat laatste wat je zegt
Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...
Ik kraak wankel zeker niet af, maar het is gewoon een feit dat er NOG steeds wat dingetjes verbetert moeten worden (o.a. verbruik).
Kijk als die wankel nou echt zo zuinig als een 1.3 was had ie in mijn ogen gewoon de zuigermotor verslagen hoor...
Ik dacht eigenlijk dat het 1200 kilo was..quote:
Al die hoogtoerige motoren met een turbo gaan om de havenklap kapot.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef yup het volgende:
[..]
Dude, dat laatste wat je zegt
Tuurlijk maakt dat wel wat uit... Doe een twin turbo op die S2000, en je hebt echt een beest van een motor hoor...
Ik kraak wankel zeker niet af, maar het is gewoon een feit dat er NOG steeds wat dingetjes verbetert moeten worden (o.a. verbruik).
Kijk als die wankel nou echt zo zuinig als een 1.3 was had ie in mijn ogen gewoon de zuigermotor verslagen hoor...
bij elke motor, als je gaat tunen, moet je zorgen dat je mengsel in orde blijft!~bij een open uitlaat moet dit eigenlijk al bijgesteld worden, maar bijna niemand doet hetquote:Op donderdag 22 september 2005 08:38 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Al die hoogtoerige motoren met een turbo gaan om de havenklap kapot.
Dus 'even' een turbo (of compressor) op een S2000 is bullshit, zo werkt dat niet.
Grootste onzin op aarde.quote:Op donderdag 22 september 2005 08:38 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Al die hoogtoerige motoren met een turbo gaan om de havenklap kapot.
Dus 'even' een turbo (of compressor) op een S2000 is bullshit, zo werkt dat niet.
geen appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:59 schreef yup het volgende:
[..]
Grootste onzin op aarde.
Het gaat niet alleen om toeren maar ook zuigersnelheid, met korte slag kan je wonderen verrichten hoor...
Wie kent niet de Toyota 1.6i 16v dohc 125 pk blokkie, de alomgeprezen 4A-GE. Ding trapt zijn vermogen bij 7000 rpm eruit en is een mega hoogtoerig blokje, maar toch is het een van de aller betrouwbaarste motoren die er ooit zijn gebouwd...
Betrouwbaarheid heeft wel met meer factoren te maken... En niet alleen maar toeren...
Volgens mij word dat in heel dit topic gedaanquote:Op donderdag 22 september 2005 22:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
geen appels met peren vergelijken.
Je hebt gelijk...quote:Op donderdag 22 september 2005 22:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
geen appels met peren vergelijken.
de 4age is een ongeblazen motor.
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 september 2005 23:12 schreef daNpy het volgende:
Maar een NA zomaar met turbo uitrusten wel
Dit is dus ook wat ik bedoelde ..quote:Op vrijdag 23 september 2005 07:52 schreef Furb het volgende:
als je perse turbo wilt, moet je gewoon auto kopen die standaard er al mee is uitgerust vind ik!
dan kun je veel veiliger meer vermogen eruit halen, mits het goed gebeurd natuurlijk, maar er hoeft veel minder aangepast te worden dus scheelt ook weer flink in de centen
hier ff een quick fotosjoppie met de velgen die onderweg zijn! alleen wordt het center zwart en de auot verlaagd met een set coilovers....
[afbeelding]
vind ik niet...quote:Op maandag 7 november 2005 08:24 schreef FunnyName het volgende:
8 min. 9000 rpm, niet echt lang, zie je maar weer hoe kwetsbaar die Wankels zijn ..
Ze hebben toch wel mooi de Le Mans van 1991 gewonnen met een wankel motor. Het vereist toch wel enige duurzaamheid om 24 uur lang alles te vergen van een motor.quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:20 schreef FunnyName het volgende:
Ja inderdaad de Wankel staat bekend om zijn betrouwbaarheid![]()
een wankel wordt onbetrouwbaar door de mensen die er niet mee om weten te gaan...quote:Op dinsdag 8 november 2005 07:20 schreef FunnyName het volgende:
Ja inderdaad de Wankel staat bekend om zijn betrouwbaarheid![]()
reden dat ze kapot gaan is omdat veel mensen gaan tunen, zonder na te denken!quote:Op zondag 13 november 2005 05:40 schreef StefanP het volgende:
Die laatste heeft trouwens de LS-1 motor van de corvette. Dat is ene hele populaire swap aan het worden, omdat mensen het beu zijn de originele rotaties continu stuk gaan. Het gewicht van de auto neemt maar met 20 kilo toe omdat de LS-1 van aluminium is en de rotary vreselijk veel kilo's aan pijpen, intercooler, turbo e.d. met zich mee draagt.
Zonder tuning staan Wankels ook niet bekend om hun betrouwbaarheid.quote:Op zondag 13 november 2005 11:08 schreef Furb het volgende:
[..]
reden dat ze kapot gaan is omdat veel mensen gaan tunen, zonder na te denken!
als je er een compleet uitlaatsysteem onder legt, moet je de brandstof injectie al aanpassen, doe je dat niet, loopt ie schraal en loopt ie binnen no-time kapot!
enne die conversie... een RX is geen RX zonder Wankel![]()
barracuda velvet met verchroomde rand.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:41 schreef StefanP het volgende:
Oef da's mooi! Wat voor velgen? Diameter/breedte?
Dat zou best kunnen, en die in de TS staat is ook te koopquote:Op maandag 21 november 2005 01:19 schreef Party_P het volgende:
ik zag een paar dagen geleden een rx7 te koopstaan, precies zo 1 als in de TS
jep, is op dit moment onderweg vanuit japanquote:Op woensdag 8 maart 2006 23:33 schreef Catch22- het volgende:
die bodykit ?
thanx, t heeft even geduurd maar nu eindelijk wat resultaat... zit alleen nog op een pakketje uit amerika te wachten voor ik weer de weg op kanquote:
Fc is gewoon een type aanduiding... dat zijn altijd de eerste letters en cijfers van het chassisnummer, zo is bij een laatste model rx-7 de aanduiding FD3Squote:Op donderdag 9 maart 2006 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Vraagje, waar staat "FC" nu voor?
heb je al een FC dan?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:08 schreef YebCar het volgende:
hoe duur voor die bodykit?
want volgens jaar als me budget het toelaat wil ik ook een witte FC
Ik ben echt een impreza fan, maar deze bak klinkt erg nice man!quote:Op maandag 5 september 2005 20:56 schreef mistermaniac het volgende:
http://www.scuderiaciriani.com/rx7/787B/
*Bezig met 2 filmpjes aan het uploaden van de 787B
http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS1.MPG
http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS2.MPG
That sound![]()
![]()
mijn auto kost me nu ongeveer 340 per maandquote:Op zaterdag 11 maart 2006 07:46 schreef Furb het volgende:
[..]
heel verhaal
ps... die bodykit kost bijna 1500 euro excl. verzenden uit japan
Da's een Burger King drive throughquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:46 schreef rameijer het volgende:
Mooie bak hoor!Maar ben je nou aangehouden, in die 2e foto?
![]()
![]()
quote:Op maandag 13 maart 2006 18:29 schreef Virus.NL het volgende:
Vandaag nog een paar foto's gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar daarna word ingehaald door een rood 5je...quote:Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef Virus.NL het volgende:
Furb die een Lambo voorblijft
[afbeelding]
da was echt helemaal in t begin, aangezien GIO in zn gele 360+pk FC nog achter me zatquote:Op zondag 23 april 2006 18:09 schreef Virus.NL het volgende:
Furb die een Lambo voorblijft
[afbeelding]
deze stoet zou ik eigenlijk ook bij gereden hebben...quote:Op zondag 23 april 2006 21:38 schreef Virus.NL het volgende:
Zelf ben ik er vandaag jammergenoeg niet geweest, maar ik heb wel wat foto's gekregen
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke bedoel je, de rode of de grijze?quote:Op zondag 30 april 2006 21:33 schreef Fiets-toeter het volgende:
Staat de wagen nog steeds te koop, of behoud hij de wagen toch?
die auto gaat de deur NIET uit...quote:Op zondag 30 april 2006 21:33 schreef Fiets-toeter het volgende:
Staat de wagen nog steeds te koop, of behoud hij de wagen toch?
Je vergeet een hele goeie in het noorden!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 07:46 schreef Furb het volgende:
er zitten in het zuiden een aantal specialisten in het noorden helemaal niemand:
- euro-rotor in veldhoven http://www.euro-rotor.nl/nl/index.htm
- rx-service in uden http://www.rx7-service.nl/
- mazda dealer hoebeke in rilland
nooit van gehoord, en ook bij de club is deze naam nog nooit gevallen, dat zal misschien niet voor nix zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 07:12 schreef patje74 het volgende:
[..]
Je vergeet een hele goeie in het noorden!
Van Rootselaar technic
De Ward 25
8701 MB Bolsward
http://www.vanrootselaar.nl
3 Fast 3 Furiousquote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:48 schreef Virus.NL het volgende:
Zonde van zo een RX-7..
[afbeelding]
[afbeelding]
toch wel staggered dan he??quote:Op maandag 22 mei 2006 20:48 schreef Virus.NL het volgende:
Plaatjes van de nieuwe velgen, iemand die ze misschien eronder kan photoshoppen??
http://tweakers.net/ext/f(...)14258cf7bda/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f(...)682a223a1fc/full.jpg
ja zekers!quote:Op zondag 5 november 2006 13:59 schreef Fiets-toeter het volgende:
Wordt de auto weer zwart?
Okay duidelijkquote:Op zondag 5 november 2006 21:47 schreef Ger-E het volgende:
Haha, ja, heb ooit een of andere link leeg getrokken (via supraforums) waar filmpjes en fotos van een of andere meeting in stonden.
Overigens mijn website, maar furb maakt er ook gebruik van.
DUHHH....quote:Op zondag 5 november 2006 20:01 schreef StefanP het volgende:
Ik vind hem er een beetje clownachtig uit zien... OMLAAG DAT DING! Die gaten boven de wielen kunnen echt niet.
quote:Op maandag 6 november 2006 06:48 schreef Furb het volgende:
[..]
DUHHH....![]()
mn andere wielen zijn 18", plus hij is omhoog geschroefd omdat ie anders niet op de trailer pastte!
quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef SimtekF1 het volgende:
Mooie bak.![]()
Misschien een beetje offtopic, maar die donkere achterlichten, dat is toch officieel verboden?
Bij deze auto is dat dan wel standaard maar dan nog.
de rand om de lampen heen is donker, de lampen zelf zijn niet donker...quote:Op donderdag 9 november 2006 12:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Bijna donker dan.
In ieder geval donkerder dan andere auto's hebben.
klopt! de lijn moet kloppenquote:Op zondag 19 november 2006 18:12 schreef MikeyMan het volgende:
Ziet er zeer stak uit...
En over dat verlagen; ik vind het er minder bagger uitzien dat een auto wat hoger op de poten staat dan dat de lijn tussen de band en de auto niet gelijkmatig is...
thnxquote:Op maandag 20 november 2006 18:54 schreef johnwoo het volgende:
Lekker dik en strak man!
Ook een aangenaam plakje asfalt om op te spelen trouwensWaar is dat ergens?
quote:Op zondag 19 november 2006 18:06 schreef Furb het volgende:
EINDELIJK!!!!!!!!
de FC is echt schitterend geworden dankzij de mannen van Hoewijk, THNX!
[afbeelding]
voor de overige foto's, Check J-Spec.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |