abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24202837
Kan iemand mij vertellen wat de officiële topsnelheid is van een Mazda RX-7 (amerikaanse versie)?
De europese versie schijnt begrensd te zijn op 250 km/h.

Gegevens van de autoweek:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,3 s

De teller van onderstaande auto gaf vorige week net geen 170mph aan (en zat nog niet aan zn top) , en op de europese schaalverdeling reden we ongeveer 270km/h (best leuk voor een 1.3 tweecilinder ).

Uiteraard zit er een tellerafwijking in, maar ik zou wel eens willen weten hoe snel deze wagen officieel loopt




(ik zal binnekort eens betere foto's maken, want hij zit gewoon in de mooie rode lak)

http://www.supercars.net/cars/1995@$Mazda@$RX-7x.html

Meer links en foto's van Mazda's RX-7 zijn natuurlijk welkom
pi_24202893
wat ik zo snel kan vinden:
U.S. versie: 159 MPH, 256 km/h (niet op teller, maar echte km's).
V10
  zaterdag 25 december 2004 @ 16:59:54 #3
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24202928
250-260 km/u zal wel ongeveer de top zijn denk ik, uitgaande van 241 PK.

Edit:

http://www.conceptcarz.com/view/vehicle.aspx?carID=624

Hun zeggen 259 km/u.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24203354
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
Verwijderd door Admin.
pi_24203379
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
Dat was hier niet de vraag. Het gaat hier om topsnelheid van de laatste generatie RX-7 zonder begrenzer.
V10
  zaterdag 25 december 2004 @ 17:36:13 #6
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24203489
0-100 is niet zo boeiend bij dat soort wagens, 100-200 is veel leuker
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24203666
Zijn aardig rappe bakkies, denk dat ze de 260 wel moeten halen.
pi_24203800
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Topsnelheid is niet zo zeer van belang, de tussenaccerlatie en 0-100 accerlatie is VEEL leuker.
Dat was niet de vraag, maar is ook zeker leuk


Uit GTO-magazine:
quote:
Deze trekt niet op; hij lanceert je! Waarbij een zoemer je helpt te herinneren dat het alweer tijd is om op te schakelen... De laatste RX-7.
  zaterdag 25 december 2004 @ 18:04:07 #9
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_24203804
Wankel toch?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_24203968
ja is wankel motor, top zal wel om en rond de 260 liggen
Hertz addict 2 the max
  zaterdag 25 december 2004 @ 18:31:56 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24204085
Nee, de RX8 heeft toch een wankelmotor
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_24204180
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph

http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
quote:
We wouldn't recommend challenging THIS 3rd gen to a street race!


[ Bericht 17% gewijzigd door Virus.NL op 25-12-2004 18:47:11 ]
pi_24204241
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Nee, de RX8 heeft toch een wankelmotor
De RX-8 heeft ook een wankelmotor, maar er zijn meer Mazda-modellen met wankelmotor
http://www.mazda-madness.nl/rotatie.htm

nsu ro80 heeft ook een wankelmotor en er zijn ook motoren met wankelmotor:
Van Veen (ocr 1000)
Suzuki (re5 )
Norton (wankel)
pi_24204642
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:41 schreef Virus.NL het volgende:
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph

http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
[..]
da's een 3 schijfs wankel, normale rx-7 (en rx-8) hebben 'r 2.
V10
pi_24204911
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:18 schreef M5 het volgende:

[..]

da's een 3 schijfs wankel, normale rx-7 (en rx-8) hebben 'r 2.
weet ik maar het blijft een brute bak

nog meer topics over de RX-7:

Bad Ass Mazda RX-7
[pics] Mazda RX7 400 pk from Team ECI
[pics] 1995 Mazda RX-7 Team Hybrid
[Pics]Extreme Dimensions Mazda RX7
[PICS] 1993 Mazda RX-7 by Carbon Creations
Mazda RX-7
  zaterdag 25 december 2004 @ 19:40:58 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_24204939
de vraag is staat deze auto bij jou? Is deze van jou?
vertel eens
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_24204981
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:40 schreef ook_gek het volgende:
de vraag is staat deze auto bij jou? Is deze van jou?
vertel eens
Nee, van een vriend/collega van me. Hij leest dit topic ook mee
Zelf heb ik maar een simpele bmw
pi_24204994
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 19:38 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

weet ik maar het blijft een brute bak
zeker leuk wagentje, maar heeft bij mij zo iets van.. look, i've got a Audi RS4.. but it has a RS6 engine. snap je?

m'n punt is.. dit wagentje is leuk, maar niet te verglijken met gewone rx-7's.
V10
pi_24222652






[ Bericht 31% gewijzigd door Virus.NL op 26-12-2004 20:28:33 ]
pi_24238081
inside...
  maandag 27 december 2004 @ 17:25:05 #21
108705 PayDay
Best in Life is TURBO-drive!!
pi_24238133
Kijk, zo'n foto's zien we graag!
pi_24238173
Wow Mooie auto
pi_24238594
pi_24238834
da's teminste een mooie rx-7. eentje die originele staat is.
V10
pi_24238847
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:04 schreef M5 het volgende:
da's teminste een mooie rx-7. eentje die origineel staat is.
waarschijnlijk niet lang meer
pi_24264626
Originele brochure van dit model

http://cp_www.tripod.com/rotary/pg23.htm
pi_24321707
Hier nog een paar foto's van de RX-7









Andere foto's zijn natuurlijk welkom
pi_24324498
Je kunt de theoretische maximale snelheid zelf uitrekenen.

Wat je nodig hebt:

-maximale toerental (a)
-overbrenging versnellingsbak bij de hoogste versnelling (b)
-overbrenging achteras bij hoogste versnelling (c)
-banden- en velgenmaat als in (f)/(g)R(h), bv 255/40R17

Vermenigvuldig (b) met (c) en je hebt je 'final gear ratio' (d). Deel (a) door (d) en je hebt je RPMs voor je achteras (e).

Vermenigvuldig (f) met 0,(g) en je hebt de hoogte van de wand van je band i. Vermenigvuldig i met 2 omdat je twee wanden hebt van zijkant tot zijkant, dit is (k). Doe (k) + ((h) * 2,54) en je krijgt de hoogte van je band inclusief velg, dit is (l). Vermenigvuldig met pi (3,14) en je krijgt je bandomtrek (m). Vermenigvuldig met (e) en je weet hoeveel afstand in cm je aflegt per minuut (n). Vermenigvuldig met 0,6 en je weet de snelheid in km/uur.

Ik weet niet wat de beginwaarden zijn dus die zul je zelf moeten opzoeken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:12:45 #29
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24324580
Dan zal je wel eerst moeten weten hoeveel toeren je draait in je hoogste versnelling, de meeste auto's halen redline niet in hun hoogste versneling.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24956498
Langzaam & Snel

pi_24956879




http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_24957146
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:07 schreef StefanP het volgende:
Je kunt de theoretische maximale snelheid zelf uitrekenen.

Wat je nodig hebt:

-maximale toerental (a)
-overbrenging versnellingsbak bij de hoogste versnelling (b)
-overbrenging achteras bij hoogste versnelling (c)
-banden- en velgenmaat als in (f)/(g)R(h), bv 255/40R17

Vermenigvuldig (b) met (c) en je hebt je 'final gear ratio' (d). Deel (a) door (d) en je hebt je RPMs voor je achteras (e).

Vermenigvuldig (f) met 0,(g) en je hebt de hoogte van de wand van je band i. Vermenigvuldig i met 2 omdat je twee wanden hebt van zijkant tot zijkant, dit is (k). Doe (k) + ((h) * 2,54) en je krijgt de hoogte van je band inclusief velg, dit is (l). Vermenigvuldig met pi (3,14) en je krijgt je bandomtrek (m). Vermenigvuldig met (e) en je weet hoeveel afstand in cm je aflegt per minuut (n). Vermenigvuldig met 0,6 en je weet de snelheid in km/uur.

Ik weet niet wat de beginwaarden zijn dus die zul je zelf moeten opzoeken.
dat is de theoretische top snelheid. je vergeet de luchtweerstand. niet alle auto's halen in hun hoogste versnelling nog de redline.
V10
pi_24957352
Mooie wagen, alleen die antenne kan echt niet.
En een verlaging/grotere wielen zou hem nog beter staan.
pi_24957718
  zondag 6 februari 2005 @ 19:19:19 #35
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24957887
Bij mij in de buurt staart vaker een RX7. geel blauw issie maar wat voor specs hij heeft.......
heb er maar een paar foto's van die eik bagger zijn.
pi_24957952
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:19 schreef speedfreakssj het volgende:
Bij mij in de buurt staart vaker een RX7. geel blauw issie maar wat voor specs hij heeft.......
heb er maar een paar foto's van die eik bagger zijn.
Geeft niet, posten die foto's
pi_25099257
Versleten en vies

pi_25100172
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:39 schreef Youp het volgende:
voor 15,5K ben je de man
Wat is dat nederlandse kenteken toch vreselijk groot en lelijk
pi_25100589
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:09 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Wat is dat nederlandse kenteken toch vreselijk groot en lelijk
jup.... maar daar kijken we even overheen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:53:38 #41
60383 Furb
Project Rotary
pi_25122976
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:39 schreef Youp het volgende:
voor 15,5K ben je de man
alleen jammer dat je je eigen scheel betaald aan verzekering....
voor WA verzekering zou ik bijna evenveel betalen als all-risk voor een honda civic type R
en wegenbelasting is ook niet mis want het beestje weegt 1300 kg
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_25123273
Hij is 50 kilo zwaarder dan mijn bmw, en ik heb nu al 6 schadevrije jaren, dus dan valt de schade nog mee
pi_25402810
RX-7 meets RX-8

pi_25403360
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:41 schreef Virus.NL het volgende:
Mazda RX-7 Banzai edition: top speed is estimated at 240 mph

http://www.pettitracing.com/sections/Banzai.html
http://www.turbomagazine.com/features/0207tur_shape/
[..]
Deze hoop ik ooit eens te kunnen kopen
  zondag 6 maart 2005 @ 23:21:41 #45
60383 Furb
Project Rotary
pi_25403754
dit is de mijne...








mazda RX-7 FC3S 1991
13b wankel turbo
200pk 265Nm
9800 km

[edit] server is ff down... komt vanzelf in orde [/edit]
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_25486310
Ziet er ook leuk uit, vooral die achterlichten in het donker
pi_25495552
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 18:45 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

De RX-8 heeft ook een wankelmotor, maar er zijn meer Mazda-modellen met wankelmotor
http://www.mazda-madness.nl/rotatie.htm

nsu ro80 heeft ook een wankelmotor en er zijn ook motoren met wankelmotor:
Van Veen (ocr 1000)
Suzuki (re5 )
Norton (wankel)
Heh wat flauw! Je vermeldt de Van Veen motorfiets maar weigert te vertellen dat die motor uit de Citroen GS Birotor komt
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:58:39 #48
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_25495734
RX-7 vind ik echt de coolste Jap sportwagen.
Al zit de enige die ik ooit ga bezitten in NFSU II

Dus een tijdje terug maar digitaal gepimpt

Van:
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/rx7ori.jpg
Naar:
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/rx7fin.jpg
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_28705645


pi_28706167


pi_28706976
Heerlijke driftbak
pi_28707039
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:46 schreef Drifter__ het volgende:
Heerlijke driftbak


pi_28720429
wanneer mag ik mee als je gaat driften/ spelen
pi_28738086
mazda, kia, skoda, seat.. 1 pot nat
Delivered without an information leaflet
pi_28740178
stond ie laatst ook niet in de autokampioen ofzo?
had je niet verwacht!
pi_28743574
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 14:50 schreef gekke_sandra het volgende:
mazda, kia, skoda, seat.. 1 pot nat
Ooit een kia skoda of seat met een wankelmotor gezien?
Daar komt nog eens bij dat Mazda van Ford is.
pi_28744721
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:48 schreef Virus.NL het volgende:

[..]



[afbeelding]
waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_28745508
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:34 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Ooit een kia skoda of seat met een wankelmotor gezien?
Waarom las ik hier 'wankermotor'?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_28745693
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:52 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Waarom las ik hier 'wankermotor'?
waar het hoofd van vol is....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  dinsdag 12 juli 2005 @ 19:59:23 #61
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_28747364
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
lijkt op zandvoort te zijn bij de garage waar de technise keuring gedaan word.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_28748217
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:16 schreef SRD_Don het volgende:
wanneer mag ik mee als je gaat driften/ spelen
Hij is niet van mij, maar van een vriend van mij.
Afgelopen vrijdag heb ik er wel mee gereden
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:53 schreef mx_player het volgende:
stond ie laatst ook niet in de autokampioen ofzo?
Ja, dat klopt Als droom-occasion
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:18 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

waar the hell is dat, daar wil ik ook ff burnen
Dat is op de binnenplaats van circuit Zandvoort. Als het hek open is kan je er gewoon heen rijden
Daar waren toen ook net een 325i en een EVO beziggeweest



[ Bericht 4% gewijzigd door Virus.NL op 12-07-2005 20:50:18 ]
pi_28748822
Hier nog een paar oude foto's (van slechte kwaliteit)





Best klein in vergelijking met andere wagens

pi_28750376
en toch blijft de RX het mooiste. Rotary Style.
pi_28750550
Welnee, de Saab is het mooiste.
pi_28750579
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 20:30 schreef Virus.NL het volgende:

Dat is op de binnenplaats van circuit Zandvoort. Als het hek open is kan je er gewoon heen rijden
Daar waren toen ook net een 325i en een EVO beziggeweest

[afbeelding]
Das een beetje een vage gok om vanuit Rotterdam te rijden om te kijken of het hek open is
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_28750655
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:49 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Das een beetje een vage gok om vanuit Rotterdam te rijden om te kijken of het hek open is
Moet je gewoon een keer op zondagmiddag erheen rijden. Volgens mij is het hek bijna altijd wel open.
pi_28750801
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:21 schreef Furb het volgende:
dit is de mijne...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mazda RX-7 FC3S 1991
13b wankel turbo
200pk 265Nm
9800 km

[edit] server is ff down... komt vanzelf in orde [/edit]
In Leiden staat zo een zelfde RX-7 te koop, alleen heeft die maar 1 uitlaat Wel ruimte voor 2.Beetje raar. Overigens heb ik hem nog niet van dichtbij bekeken.
pi_28751926
De RX7 vind ik maar zozo (persoonlijk dan) , maar de RX8 vind ik echt erg vet.

Maar in het algemeen, zou het aan te durven zijn om zoiets te kopen ?
Rotary is leuk. Veel power, weinig cilinder inhoud , leuk geluid en waarschijnlijk ook een appart rijgevoel. Maar wat met duurzaamheid, iemand ervaring mee?

Stel je koopt zo'n RX8 nieuw, voor toch een behoorlijk bedrag. Wat binne 7 jaar bv?
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:09:44 #70
95753 hopje
Mooi rood is niet lelijk
pi_28800527
In een Mazda Rx-7 zit een rotatiemotor deze niet begrenst is gaat hij alleen maar harder tot dat de motor het begeeft.

dus het kan zijn dat de fabrikant zegt dat topsnelheid 250 is als je daarboven komt is het eigenrisico!
dat ding loopt tegen de 280 aan.

wat ook erg mooi speelgoed is is de MX-3 de kleinste 1.8 V6 ter wereld
deze is ook erg snel.
(Wave 200, Siemens M35i, Nokia 8310, SonyEricsson T610, SonyEricsson T630, Sony Ericsson W800i, HTC P3300, SonyEricsson K800i,
pi_28811046
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef hopje het volgende:
In een Mazda Rx-7 zit een rotatiemotor deze niet begrenst is gaat hij alleen maar harder tot dat de motor het begeeft.

dus het kan zijn dat de fabrikant zegt dat topsnelheid 250 is als je daarboven komt is het eigenrisico!
dat ding loopt tegen de 280 aan.
Dit is een amerikaanse versie, en daar zit standaard geen begrenzer op.
Maar bij de 7.500/8.000? toeren hoor je wel een piepje dat het de hoogste tijd is om over te schakelen.

Zolang je in de hoogste versnelling je redline niet haalt maakt het toch niet uit hoe hard je gaat?
quote:
wat ook erg mooi speelgoed is is de MX-3 de kleinste 1.8 V6 ter wereld
deze is ook erg snel.
mwa, 8,5 sec en 202 km/u vind ik nou niet echt spannend
wel leuk dat het een V6je is
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:41:56 #72
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_28811083
Wat een fijne bak is het toch
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_28811294
Ook leuk




Een RX-8 MPS laat nog even op zich wachten dus de motorsport afdeling van Mazda Australie ging zelf aan de slag. De "extreme" RX-8 heeft een turbocharged en intercooled rotatiemotor dat 360pk en 350Nm koppel zou moeten leveren dankzij een Garret turbolader.

--------------

De revolutionaire Renesis rotatiemotor van Mazda, die gebruikt wordt in de opwindende Mazda RX-8, is onderscheiden als de beste motor in de categorie van 2.5 tot 3.0 liter tijdens de prijzenceremonie van de ‘International Engine of the Year Awards 2004’.

Uitslag Categorie: 2.5 tot 3.0 liter

1. Mazda Renesis rotatiemotor 2.6-liter (RX-8) - 252 punten
2. BMW Diesel 3.0 liter (330d, X3, 530d, X5, 730d) - 242 punten
3. BMW 3.0 liter 6 cilinder (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) - 189 punten
4. Subaru 3.0 liter 6 cilinder boxer (Legacy, Outback) - 133 punten
5. Audi Diesel 3.0 liter V6 (A6, A8) - 70 punten
6. Mercedes-AMG Diesel 3.0 liter (C-Class) - 68 punten
  vrijdag 15 juli 2005 @ 18:27:22 #75
60383 Furb
Project Rotary
pi_28837787
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:56 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

In Leiden staat zo een zelfde RX-7 te koop, alleen heeft die maar 1 uitlaat Wel ruimte voor 2.Beetje raar. Overigens heb ik hem nog niet van dichtbij bekeken.
dan is er een andere onder gezet (wegens geldgebrek misschien? of misschien vind iemand het ook echt mooi, 1 uitlaat ipv 2 ) , maar een enkele zit er standaard niet onder in ieder geval...
de mijne blijft er iig gewoon 2 houden zoals t hoort!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_30266724
Zonder kenteken aan de voorkant ziet het er toch een stuk beter uit


En de uitlaat
pi_30274211
Is dat toegestaan dan , zo zonder kenteken aan de voorkant?
pi_30274843
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:20 schreef mistermaniac het volgende:
Is dat toegestaan dan , zo zonder kenteken aan de voorkant?
Ja joh, tuurlijk! zie je niet dat steeds meer mensen dat doen tegenwoordig? tuurlijk mag dat gewoon
pi_30274870
>120 km/u is toch ook niet toegestaan?
pi_30275397
Ach ja je mag wel meer niet.
pi_30281439
Het is standaard een 1.3 -2-rotor Wankel Bi-turbo..

PS snelheid zou rond de 260 (280+ op de teller) moeten liggen.

[ Bericht 42% gewijzigd door FunnyName op 05-09-2005 14:54:19 ]
pi_30283423
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:04 schreef FunnyName het volgende:
Het is standaard een 1.3 -2-rotor Wankel Bi-turbo..
Klopt, die zit er nog steeds in. (foutje in de OP door cilinder ipv van rotor te typen)
  maandag 5 september 2005 @ 18:11:19 #83
60383 Furb
Project Rotary
pi_30294188
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:33 schreef Virus.NL het volgende:
Zonder kenteken aan de voorkant ziet het er toch een stuk beter uit
[afbeelding]

En de uitlaat
[afbeelding]
idd zonder kenteken is veel beter!, hier een fotootje van de mijne


de volgende keer als ik naar een meeting ga zijn de ramen getint, 18 inchers en een coilover kitje!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_30295179
2 weken terug op de 24 uur van zolder reed er ook een geblazen RX7 mee in de op 1 na hoogste klasse (GTB)... erg gewaagd.. turbo, wankel... na n uurtje of 10 lag hij er ook uit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30295479
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:11 schreef Furb het volgende:

[..]

idd zonder kenteken is veel beter!, hier een fotootje van de mijne
[afbeelding]

de volgende keer als ik naar een meeting ga zijn de ramen getint, 18 inchers en een coilover kitje!
Blijft een mooie bak Nog mooier als er mooie 18"velgen onder komen
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:46 schreef Youp het volgende:
2 weken terug op de 24 uur van zolder reed er ook een geblazen RX7 mee in de op 1 na hoogste klasse (GTB)... erg gewaagd.. turbo, wankel... na n uurtje of 10 lag hij er ook uit
Je weet dat ze met een 787B ook Le Mans hebben gewonnen?
http://www.monito.com/wankel/lemans.html

Mazda is the most reliable finisher: 67 % of the times it has entered (31 cars)), the highest reliability of any maker, except Honda, who entered only one year (3 cars) and all 3 finished. The next closest was D.B. (?) (France) at 55 %
pi_30295492
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:57 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Blijft een mooie bak Nog mooier als er mooie 18"velgen onder komen
[..]

Je weet dat ze met een 787B ook Le Mans hebben gewonnen?
nope?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_30299479
http://www.scuderiaciriani.com/rx7/787B/

*Bezig met 2 filmpjes aan het uploaden van de 787B

http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS1.MPG
http://members.home.nl/mhemmelder/LEMANS2.MPG

That sound

[ Bericht 39% gewijzigd door mistermaniac op 05-09-2005 21:08:44 ]
pi_30303077
Hoe zit het eigenlijk met onderhoud aan de motor, aangezien dat het totale zwakke punt is van de wankelmotor de de "zuiger" die langs de wand draait, en dus alles kapot draait .
pi_30313016
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:36 schreef Brembo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met onderhoud aan de motor, aangezien dat het totale zwakke punt is van de wankelmotor de de "zuiger" die langs de wand draait, en dus alles kapot draait .
Een Wankel motor heeft geen zuigers.
Aan het einde van de Rotorpunten zit een seal, een kunststof semi flexibele afdichting.
Tegenwoordig zijn er specialistische bedrijven die zeer goede seals kunnen leveren. Mazda gebruikt deze ook in de MX-8. Tegenwoordig is de houdbaarheid van de motor hierdoor verhoogt naar ongeveer twee ton. Onderhoud blijft natuurlijk bijzonder belangrijk bij dit soort motoren.
  dinsdag 6 september 2005 @ 10:34:45 #90
70795 GiSH
waiting for sun
pi_30313163
waarom worden er geen wankel motoren in kleinere Mazda's gedaan???
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_30313195
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:34 schreef GiSH het volgende:
waarom worden er geen wankel motoren in kleinere Mazda's gedaan???
Omdat het specialistische, dure motoren zijn om te maken.
Dat zou nooit rendabel zijn. En dan heb ik het nog niet over het benzine verbruik..
pi_30321259
MX-8?
pi_30321353
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:00 schreef mistermaniac het volgende:
MX-8?
MX-8 kleiner
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:45:32 #94
60383 Furb
Project Rotary
pi_30328089
de "oude" wankelmotoren zijn al gemaakt voor zon 2ton, en met het juiste onderhoud halen ze dit met gemak... alleen jammer dat de meeste mensen motorische veranderingen maken zonder aan de juiste dingen te denken, en daar verneuk je je blok mee!

de RX-8 is een heel ander verhaal, de renesis is een totaal neiuw ontwikkelde wankelmotor, bij deze motor is de betrouwbaarheid net zo goed als elke andere motor (mits goed gebruik! maar dat geld voor alle auto's) en het verbruik is niet zo veel meer als een vergelijkbare cilindermotor...

vergeet niet: je moet een wankelmotor niet vergelijken met motoren met dezelfde inhoud, maar met dezelfde prestaties... dan zul je zien dat het verbruik ongeveer wel gelijk ligt!
en je rechtervoet bepaald alles natuurlijk
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_30338157
Als ze een speciale editie van de mx-5 zouden maken met een wankeltje erin lijkt me dat toch ook wel heel leuk. Klein en het weegt niets
pi_30343910
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:45 schreef Furb het volgende:
de "oude" wankelmotoren zijn al gemaakt voor zon 2ton, en met het juiste onderhoud halen ze dit met gemak... alleen jammer dat de meeste mensen motorische veranderingen maken zonder aan de juiste dingen te denken, en daar verneuk je je blok mee!

de RX-8 is een heel ander verhaal, de renesis is een totaal neiuw ontwikkelde wankelmotor, bij deze motor is de betrouwbaarheid net zo goed als elke andere motor (mits goed gebruik! maar dat geld voor alle auto's) en het verbruik is niet zo veel meer als een vergelijkbare cilindermotor...

vergeet niet: je moet een wankelmotor niet vergelijken met motoren met dezelfde inhoud, maar met dezelfde prestaties... dan zul je zien dat het verbruik ongeveer wel gelijk ligt!
en je rechtervoet bepaald alles natuurlijk
Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.

De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.

Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.
pi_30400057
quote:
Op donderdag 8 september 2005 20:48 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Zo heb ik nog wel veel meer, niet speciaal van de 787 maar vanalles qua wankel.
pi_30400388
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:13 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Misschien waren de oude blokken gemaakt voor 2 ton, in de praktijk is gebleken dat veel van de FD motoren na ongeveer een ton een revisie nodig hadden. Fora en andere media bevestigen dit.
Wanneer er getuned wordt loopt dit inderdaad nog veel harder terug. OP zich is dit normaal, alleen bij een zuigermotor is de terugloop toch minder.

De Renesis moet zichzelf nog bewijzen, er zijn niet veel (straat) auto's die al meer dan een ton gelopen hebben.. Eerst zien dan geloven. Feit is wel dat het zwakste punt (de seals) veel beter zijn dan van de oudere Wankel motoren.

Ook als je een Wankel motor vergelijkt met motoren met evenveel PK's, valt het verbruik slechter uit.
De RX-8 is al veel getest tegenover de 350Z. Ondanks dat de laatste zwaarder is, was deze bij iedere test signifikant zuiniger.
Maar goed, een sportauto koop je niet met verbuik in het achterhoofd. Daarom vind ik persoonlijk het verbruik minder belangrijk in dit geval.
Het geluid en de sensatie van een Wankel blijven fantastisch.
Wankel is leuk, maar een BMW 3 liter inlijn 6 is ongeveer net zo onzuinig qua verbruik, maar toch krachtiger...

Ze moeten het nog meer verbeteren in mijn ogen...

Leuk dat het een 1.3 of 0.8 of whatever is, maar zolang het net zoveel of zelfs meer als een 3 liter verbruikt, terwijl de 3 liter krachtiger is, schiet je er niet veel mee op...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')