Nou ja, 't was iets langer. En je vergeet nog wat lenzenquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij niet. Je acties
.
drie camera's binnen twee of drie weken
quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou ja, 't was iets langer. En je vergeet nog wat lenzen
- een MZ3 met standaardlens
- een Super ME met standaardlens
- een macrolens
- een groothoeklens
- een Eos 300D
Nu nog een tas waarin ik wat van dit spul kwijt kan
Megacarrier... klinkt meer als iets voor Bowiefanquote:
Het gaat meer om het tijdsbestek geloof ikquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:58 schreef ultra_ivo het volgende:
3 camera's kopen valt toch nog erg mee?![]()
Ik weet er niet zoveel van natuurlijk, maar ik geloof niet dat een Eos 300D een lens isquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou ja, 't was iets langer. En je vergeet nog wat lenzen
- een MZ3 met standaardlens
- een Super ME met standaardlens
- een macrolens
- een groothoeklens
- een Eos 300D
quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Nonixje je kan het gewoon niet hebben dat jij geen 300d hebt![]()
Zow....weer zo'n ding erbijquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:57 schreef Ymke het volgende:
Ik heb een nieuwe camera gekocht , ja ook de eos 300d, ik durf hem alleen nog niet aan te raken , ik kijk er nog alleen maar verliefd na![]()
Dan is het goed.quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:17 schreef Ymke het volgende:
Batterij staat op te laden , ik ga eens het boekje lezen, morgen fotos maken
Handleiding is erg vernmakelijk :Flits niet in het gezicht van automobilistenquote:
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinstquote:Op dinsdag 14 december 2004 15:57 schreef Ymke het volgende:
Ik heb een nieuwe camera gekocht , ja ook de eos 300d, ik durf hem alleen nog niet aan te raken , ik kijk er nog alleen maar verliefd na![]()
quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:10 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
wist je al dat ik een D70 had?
![]()
Je geeft blijkbaar nu toe dat je liever die D70 gehad had? En dat de aanschaf van de 300D een fout is?quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2004 16:11 schreef PdeHoog het volgende:
Echte fotografen gebruiken een Powershot A75 of een Olympus OM-2
D'r viel in die dagen ook nog wat te kleurenquote:
Ik dacht dat jongesok een groeispurtje doorgemaakt hadquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:18 schreef Ouwesok het volgende:
nee, ik ben niet op diëet, dit is gewoon een ouwe feauteau
Ik kan best een maandje over slaan hoorquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:29 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb medelijden met hayk en Ymke...moeten weer helemaal wennen aan een nieuwe camera...dat wordt natuurlijk helemaal niks deze maand
Kerst? Wat maakt kerst nu nog uit als je een nieuwe camera hebt?quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:39 schreef Xilantof het volgende:
Gefeliciteerd iedereen met de leuke aankopen![]()
* Xilantof vraagt zich af of ze nu nog gelukkig zijn te krijgen met kerst![]()
de rest van het huis wordt nu gewoon continu verblind door de flitsquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:41 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Kerst? Wat maakt kerst nu nog uit als je een nieuwe camera hebt?
Doet me denken....quote:Op dinsdag 14 december 2004 19:43 schreef Xilantof het volgende:
de rest van het huis wordt nu gewoon continu verblind door de flits![]()
Ik ben vrij met de Kerstquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:46 schreef Ymke het volgende:
Krijg ik wat met de kerst dan? Ik vier helemaal geen kerst , zit zielig en alleen in de nachtdienst voor de zieke medemens te zorgen
Met kerst![]()
Dat lijkt me nou nog eens een zinvolle invulling van de kerstdagenquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:46 schreef Ymke het volgende:
........zit zielig en alleen in de nachtdienst voor de zieke medemens te zorgen
-O_ nou, dat valt allemaal érg mee... Tenzij ik iets heb gemist natuurlijk... Door die verhuisdrukte krijg je ook niet álles mee natuurlijk. Zometeen maar even vragen dusquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:53 schreef Bowiefan het volgende:
* Bowiefan zat ouwe slow (ging toch eigenlijk best wel snel) chat topic nog ff door te nemen.
Welcome back Hayk
en ik zie dat ik erg veel gemist heb....
volgens PdeHoog is je eega aan het bevallen
en volgens Nonixje heb je al 6 dochters
Leuk dat jij er weer bentquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:01 schreef Hayk het volgende:
* Hayk Pimpt ook even mee
En ik heb een Nikon F65 gekocht. Tweedehands dan wel, maar toch... *o*
Trouwens, 't is LEUK om weer terug te zijn!!!!
Ministatiefje kost minder dan 1 tientje. Soms krijg je ze gratis bij een of andere actie zelfs... Alleen, verwacht niet teveel van de statiefkop, da's meestal een balsocket geval die niet al teveel gewicht kan verdragen.... een F100 met patspak en zware lens kan ie al niet aan ...quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien Sok niet wenst te reageren op msnhier ook even de vraag: wat kost een ministatiefje ongeveer?
En zou dit iets zijn (is namelijk zo goedkoop dat ik me dat ten zeerste afvraag)?
neequote:Op dinsdag 14 december 2004 19:39 schreef Xilantof het volgende:
Gefeliciteerd iedereen met de leuke aankopen![]()
* Xilantof vraagt zich af of ze nu nog gelukkig zijn te krijgen met kerst![]()
Voor een compactcamera is ie goed bruikbaar.quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien Sok niet wenst te reageren op msnhier ook even de vraag: wat kost een ministatiefje ongeveer?
En zou dit iets zijn (is namelijk zo goedkoop dat ik me dat ten zeerste afvraag)?
Je kan ook niet overal van op de hoogte zijn hčquote:Op dinsdag 14 december 2004 21:18 schreef Hayk het volgende:
[..]
-O_ nou, dat valt allemaal érg mee... Tenzij ik iets heb gemist natuurlijk... Door die verhuisdrukte krijg je ook niet álles mee natuurlijk. Zometeen maar even vragen dus![]()
Moven danquote:Op woensdag 15 december 2004 09:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben de rest van de dag niet meer te genieten denk ik.
je pept hem zo wel op.quote:Op woensdag 15 december 2004 09:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moven danChagrijnig zijn doe je maar ergens anders
Volgens mij wil hij op reis.quote:Op woensdag 15 december 2004 09:42 schreef Rewimo het volgende:
Misschien wordt ie hier wat vrolijker van:
[afbeelding]
Laptoptas gepromoveerd tot poezenmand
Als ik chagrijnig wil zijn hier doe ik dat lekkerquote:Op woensdag 15 december 2004 09:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moven danChagrijnig zijn doe je maar ergens anders
Ik zie aan de horizon nog een klein gaatje in de bewolkingen volgens mij zitten wij niet ver van elkaar verwijderdquote:Op woensdag 15 december 2004 10:43 schreef Oceanonix het volgende:
Het is hier gewoon weer grijs en grauw.![]()
Ga jij eens gauw legolabben...volgens mij heb je dat nog niet genoeg gedaan deze weekquote:Op woensdag 15 december 2004 10:37 schreef Subhuman het volgende:
Goeiemorgen allemaal! Ook hier doet de zon z'n best om door de wolken heen te breken!
Het lijkt er alleen op dat de wolken gaan winnen want volgens mij zag ik zonet nog meer blauwe lucht...
Het enige blauwe wat ik buiten zie is die toren op het terrein en de kozijnen van het gebouw tegenover mequote:Op woensdag 15 december 2004 10:59 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik zie aan de horizon nog een klein gaatje in de bewolkingen volgens mij zitten wij niet ver van elkaar verwijderd
Hoofdzaak is dat ik weer eens blauwe lucht heb gezien
Je moet ook niet naar buiten kijken Oceanonixquote:Op woensdag 15 december 2004 11:24 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Het enige blauwe wat ik buiten zie is die toren op het terrein en de kozijnen van het gebouw tegenover me![]()
Managementstraining gehad Pquote:Op woensdag 15 december 2004 11:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je moet ook niet naar buiten kijken Oceanonix. Da's niet goed voor de productiviteit.
Welke productiviteit????quote:Op woensdag 15 december 2004 11:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je moet ook niet naar buiten kijken Oceanonix. Da's niet goed voor de productiviteit.
Zo goed is het weer nou ook weer niet.....quote:
quote:Op woensdag 15 december 2004 11:47 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Managementstraining gehad P
Eerst in een koffiearm overleg aan politiek doen en dan je frustraties botvieren op je omgeving![]()
Voor de lange termijn is het af te radenhoewel het bij tijd en wijle lekker verdientquote:
Ach....een echte managementfunctie levert teveel stress op voor mequote:Op woensdag 15 december 2004 12:10 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Voor de lange termijn is het af te radenhoewel het bij tijd en wijle lekker verdient
Het heerst kennelijkquote:Op woensdag 15 december 2004 12:14 schreef PdeHoog het volgende:
....projectleed.....
Ja kloptquote:Op woensdag 15 december 2004 12:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zo goed is het weer nou ook weer niet.....
Silverstone.... is dat die in Zwanenburg
quote:Op woensdag 15 december 2004 12:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het heerst kennelijkik ben hier inmiddels een gevecht tegen de plaatselijke ambtenarij begonnen waarvan de poppen ineens verschrikkelijke dansneigingen krijgen, alleen zieke en dooie poppen dansen nog niet
Ondergetekende heeft daar in het grijze verleden ook nog eens wat rondjes afgelegd, helaas was het weggedrag van zo'n kart onder invloed van mijn gewicht vrij goed vergelijkbaar met dat van een landbouwtractorquote:
Nee, we zoeken de persoon op die in de afgelopen jaren de minste ziektedagen heeft gehad en leggen alles op gebied van beheer van alle omgevingen op zijn bordjequote:Op woensdag 15 december 2004 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zullen we gewoon de gebruikers laten ontslaan? Zijn we ook van het probleem af
Groetjes vanuit het legolab!quote:Op woensdag 15 december 2004 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ga jij eens gauw legolabben...volgens mij heb je dat nog niet genoeg gedaan deze week
quote:Op woensdag 15 december 2004 13:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee, we zoeken de persoon op die in de afgelopen jaren de minste ziektedagen heeft gehad en leggen alles op gebied van beheer van alle omgevingen op zijn bordje.
Dan nog een scriptje dat iedereen die aanlogt automatisch overal autorisatie op verstrekt en dan moet jij eens zien hoe weinig projecten er nog uitlopen.
Je bent zeker nu bezig met projectontwijkend gedrag? Of is dit nou het typische voorbeeld van het management wat het werk delegeert en daarna zichzelf te buiten gaat aan internet?quote:Op woensdag 15 december 2004 13:27 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Groetjes vanuit het legolab!
* Sub ontwijkt alle boze blikken van projectgenoten die wel aan het werk zijn...
Als je projectgenoten weten dat jij aan het fok!ken bent, zijn ze duidelijk met iets anders bezig dan met hun werkquote:Op woensdag 15 december 2004 13:27 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Groetjes vanuit het legolab!
* Sub ontwijkt alle boze blikken van projectgenoten die wel aan het werk zijn...
Ruiluh???quote:Op woensdag 15 december 2004 18:45 schreef Ymke het volgende:
Mijn nieuwe camera is veels te snel voor mij![]()
Nee dank je , ik oefen gewoon gestaag doorquote:
Maar hoezo te snel? je hoeft toch pas op het knopje te drukken als jij klaar bent?quote:Op woensdag 15 december 2004 18:51 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee dank je , ik oefen gewoon gestaag door
Jawel , maar als ik met powershot het knopje indrukte duurde het nog even voordat hij werkelijk de foto maakte, Bij deze hoef ik maar naar het knopje te wijzen en hij klikt alquote:Op woensdag 15 december 2004 18:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maar hoezo te snel? je hoeft toch pas op het knopje te drukken als jij klaar bent?
Wat een luxequote:Op woensdag 15 december 2004 18:57 schreef Ymke het volgende:
[..]
Jawel , maar als ik met powershot het knopje indrukte duurde het nog even voordat hij werkelijk de foto maakte, Bij deze hoef ik maar naar het knopje te wijzen en hij klikt al
FF wennen hoor
En zo loop ik nog tegen wat meer probleempjes aan.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:01 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wat een luxeMijn camera wordt al wat ouder. Hij doet het nog best hoor, maar hij is vrij traag. Ach ja, dat went.
In PS kan je in het dropdownfiletje toch kiezen hoe je het opslaat?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
En zo loop ik nog tegen wat meer probleempjes aan.
Hoe zet je de filtser uit ? Ik wil hem soms dwingen om niet te flitsen maar toch......![]()
En PS slaat nu geen foto als jpg op maar alleen als PSD.
hmz
@pea , Met mijn powershot staat er wel jpg en nog veel meer. nu met de eos 300d niet meer , hmzquote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Subhuman het volgende:
Misschien heb je per ongeluk in Photoshop een bestand met meerdere lagen. Dan wil hij het alleen als .PSD opslaan. Kies voor Layer > Flatten image en je kan het wel als .JPG opslaan.
Dat met die lagen he? Ik werk er haast nooit mee (gewoon omdat ik niet weet hoe) Maar nu heb ik dus een kalender gemaakt, waarvoor ik wel met lagen moest werken, en dat wilde hij ook als psd opslaan, maar ik kon wel jpg selecteren in het dropdownfiletje...alleen werden het jpg.s van 7000kb of meer. Of is dat weer iets anders?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:15 schreef dawg het volgende:
Ymke, opslaan als .jpg kan alleen als je a. geen lagen meer hebt, dus slecht 1, en b. wanneer het beeld geen 16-bit is. Maar dat laatste lijkt me niet, dan moet je nml in RAW schieten, en opslaan als .tiff.
Ah, dank je fotoloog, weer wat duidelijkheid in het archief!quote:Op woensdag 15 december 2004 18:34 schreef fotoloog het volgende:
@CompuMess
Het gaat hier inderdaad om een Contina ||| ,gebouwd van1955~1958
Objectief is een pantar 45 mm 2:8
Dat schuifje met m,x,v heeft te maken met de flitsssssssssssssynchronisatie
x= is voor electronenflits,de andere voor het gebruik van losse flitslampjes zoals PF1b of AG3m
Topcameraatje
[afbeelding]
Hier afgebeeld met een steritar D adapter voor 3D plaatjes.
Verder is de frontlens te verwijderen en kan er een 30 of een 75MM opgezet worden.
Ik wil je best helpen Pea maar i heb er echt geen verstand vanquote:Op woensdag 15 december 2004 19:28 schreef pea4fun het volgende:
Deze is 2 lagen, maar toch opgeslagen als jpg, hoe kan dat dan? is dat omdat de onderste laag geen foto is ofzo?
[afbeelding]
edit: misschien omdat het allebei al jpg's zijn....
1 waterpomptang is genoeg,met een stuk handdoek ertussen,heel voorzichtig aanzetten en draaienquote:Op woensdag 15 december 2004 19:25 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Ah, dank je fotoloog, weer wat duidelijkheid in het archief!
De frontlens is overigens voorzien van een vervuild voorschroeffilter (waarschijnlijk UV). Dit ding zit echter zo vast als een huis. Is er een 'knappe' methode om zo'n filter knap loshalen? of is dat gewoon een kwestie van twee waterpomptangen en hopen dat alles heel blijft...
Leuke Kalender, ga je de verjaardagen van alle FOTters ook bij houdenquote:Op woensdag 15 december 2004 19:28 schreef pea4fun het volgende:
Deze is 2 lagen, maar toch opgeslagen als jpg, hoe kan dat dan? is dat omdat de onderste laag geen foto is ofzo?
[afbeelding]
edit: misschien omdat het allebei al jpg's zijn....
Klinkt als tegenzin.... je krijgt toch een zekere vergoeding voor die arbeid mag ik aannemenquote:Op woensdag 15 december 2004 22:40 schreef Xilantof het volgende:
zow, alle verplichten dingen zijn weer gedaan, straks naar bed en morgen weer verplicht aan de slag![]()
goedenavond![]()
die tegenzin kloptquote:Op woensdag 15 december 2004 22:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Klinkt als tegenzin.... je krijgt toch een zekere vergoeding voor die arbeid mag ik aannemen
Je moet het anders bekijken......quote:Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die tegenzin klopt![]()
en de vergoeding is laag(stagiaire he
)
ongeveer 1,8 euro per uur.
Ik heb wel stagiaires meegemaakt die in alle opzichten helemaal niks kregen. geen vorm van vergoeding en ook niet datgene wat je tijdens een stage mag verwachten, het proeven aan het echte grotemensenwerk. Slechts één van die stagiares kwam op het gezonde idee om zijn biezen te pakken en aan zijn opleidingsinstantie kenbaar te maken dat ie simpelweg als goeiekope produktiekracht werd ingezet. De rest schikte zich mokkend in de situatiequote:Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die tegenzin klopt![]()
en de vergoeding is laag(stagiaire he
)
ongeveer 1,8 euro per uur.
Je kunt het ook omrekenen naar de benodigde spaarperiode voor een Maseratiof een andere prestigieuze automobiel naar keuzequote:Op woensdag 15 december 2004 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je moet het anders bekijken......
Da's dus 1/22e van het door jou gewenste Nikkor 70-200mm F2.8 VR-objectief. Dus 22 weken werken bij je stage en je hebt die lens bij elkaar
welterustenquote:Op donderdag 16 december 2004 07:32 schreef Bowiefan het volgende:
werkze luitjens, ik gaan zo tussen de klamme lappen
Zeg daar dan wat vanquote:Op donderdag 16 december 2004 07:20 schreef Xilantof het volgende:
weet ik Pdehoog, maar tis raar als je als stagiair (voor mij gevoel) zo veel op je bordje krijgt
Als je daarachter bent wil ik het ook graag wetenquote:Op woensdag 15 december 2004 19:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
En zo loop ik nog tegen wat meer probleempjes aan.
Hoe zet je de filtser uit ? Ik wil hem soms dwingen om niet te flitsen maar toch......![]()
hmz
In feite maakt dat niet uit hoor Rewimoquote:Op donderdag 16 december 2004 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Wil je eens uitleggen wat die standen doen? En wat moet je dan zelf doen?
Ik moet nog zoveel leren...Ik wilde ook eerst met een "echte" SLR aan de slag om dit soort dingen onder de knie te krijgen. En ik heb nog niet eens 1 rolletje vol of ik heb die DSLR al in huis
Gezien de aanwezigheid hier kunnen we beginnen te stellen dat je er in je eentje bentquote:Op donderdag 16 december 2004 13:07 schreef Subhuman het volgende:
Goeiemorgenmiddag! U krijgt allen weer de hartelijke groeten vanuit het legolab, alweer ik heden in m'n eentje zit te werken!
Die bovenste symbooltjes zijn me duidelijk, die ken ik al van de Ixus.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:09 schreef dawg het volgende:
Rewimo, die standen doen niets meer als alles voor jou instellen. Als je het draaiwieltje bekijkt (waar ook Av, Tv, M & P opzitten) zie je een aantal afbeeldingen erbij staan. Oa een hoofd (=portret), een bergje (landschap), een bloemetje (=macro), etc etc. Deze standen stellen alles voor jou in, wat past bij het soort fotografie. Je hoeft bij deze standen dus alleen maar de ontspanknop in te drukken. Dus, een landschap-stand zal een klein diafragma instellen zonder flits, omdat je een landschap niet inflitst. Het hoofdje (portret-stand) kiest een groot diafragma met flits, omdat je in de regel bij portretten een onscherpe achtergrond wilt, en het gezicht goed belicht.
Wil je dus niet dat hij automatisch flitst, dan kies je dus geen voorgeprogrammeerde stand. Want in die standen heb je dus niets zelf in de hand. Je kiest dan wel Av, Tv, P of M.
En anders heb je nog altijd een handleiding!
Ik en de radio vermaken zich uitstekend!quote:Op donderdag 16 december 2004 13:21 schreef Ouwesok het volgende:
Gezien de aanwezigheid hier kunnen we beginnen te stellen dat je er in je eentje bent
Beetje verkouden? Hier is het lekker warm!quote:ook goeiemiddag......haatsjoe...... allemaal
Laat dat beetje er maar af. Ik zit momenteel te twijfelen wie ik moet bellen, de huisarts of de loodgieterquote:Op donderdag 16 december 2004 13:30 schreef Subhuman het volgende:
Beetje verkouden? Hier is het lekker warm!
Ik heb altijd begrepen dat domme vragen inderdaad niet bestaan, het komt er meestal op neer dat de persoon die ze stelt niet al te intelligent is.quote:Op woensdag 15 december 2004 23:28 schreef PdeHoog het volgende:
Domme vragen bestaan niet werd mij altijd voorgehouden. Domme antwoorden daarentegen in overvloed.
Hoezoquote:Op donderdag 16 december 2004 14:55 schreef Shark.Bait het volgende:
heeft imageshack.us fok verbannen?
Wees eens wat aardiger voor Xilquote:Op donderdag 16 december 2004 14:56 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat domme vragen inderdaad niet bestaan, het komt er meestal op neer dat de persoon die ze stelt niet al te intelligent is.
quote:Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Ymke het volgende:
Ik ben alweer bezig hoor , heb een nieuwe camera , kan er alleen nog niet helemaal mee overweg
quote:
quote:Op donderdag 16 december 2004 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
overigens is er altijd de uitzondering op de regel natuurlijk
Teveel bandbreedte denk ik.. alle gelinkte plaatjes zijn vervangen door grijze placeholders met een stuk tekt...quote:
Precies... ik ben een uitzondering.. de vragen zijn dom en ik nietquote:Op donderdag 16 december 2004 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
Wees eens wat aardiger voor Xil
edit:
[..]
[..]
Lees PdeHoog zijn betoog.. ik zeg: de vraag is niet dom, de vraagsteller is dom. Hij zegt dat er uitzonderingen zijn en verwijst naar mij: dus ik ben niet dom, mijn vraag is dom. En jij lacht daarom.. leg mij eens uitquote:
En nog iets.. ik zag nergens staan waar Ymke zei wat voor merk ze had, noch welk type. Je kan mij hoogstens 'onwetendheid' verwijten.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Hm... Slowchattopic #16 alweerquote:Op donderdag 16 december 2004 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En nog iets.. ik zag nergens staan waar Ymke zei wat voor merk ze had, noch welk type. Je kan mij hoogstens 'onwetendheid' verwijten.
Volgende keer een duidelijker voorbeeld graag, nee, volgende keer een voorbeeld ipv 2 mensen quoten, wat tekst erboven plakken en denken dat lezen ze toch niet, ze zullen meteen lachen.
Net even de terms of use doorgenomen, we doen volgens mij niks wat niet magquote:Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Teveel bandbreedte denk ik.. alle gelinkte plaatjes zijn vervangen door grijze placeholders met een stuk tekt...
quote:
Men denkt, inclusief ik, dat het aan het stukje ligt waarin ze het hebben over het bannen van domains die teveel BB opslokken.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:34 schreef Ouwesok het volgende:
Net even de terms of use doorgenomen, we doen volgens mij niks wat niet mag. Ze gaan er prat op dat je zonder beperking plaatjes kunt uploaden en kunt linken. Ik zie het probleem dus even niet.
Precies..quote:Gelukkig heb ik nog zeker 90 andere gratis hosting-adressen
Iemands nieuwe camera is zeer belangrijke Foto-gerelateerde informatiequote:Op donderdag 16 december 2004 15:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]![]()
En dan nog... ik ben niet dom, mijn vraag is dus dom volgens P.
En dan had P dat moeten quoten vind ik
Ik ben dus een van die mensen die slowchattopics niet of nauwelijks terugleest. Komt omdat ik van mening ben dat het lezen van "hoi" en "goeiemorgen" van eergisteren mij niet zoveel zegt denk ik, ook al moet ik zeggen dat de FOT-slowchats zo nu en dan ook interessante Foto-gerelateerde informatie bevat
Ik heb heel snel en ws ook heel oppervlakkig een aantal topics doorzocht om te kijken welke ze aangeschaft had. En dus in mijn haast waarschijnlijk niets gevonden daarover.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:48 schreef Rewimo het volgende:
Iemands nieuwe camera is zeer belangrijke Foto-gerelateerde informatie
Ja ik heb haar inderdaad geholpen met uitzoeken, maar daar komt mijn reactie niet vandaan. Ik snap het gewoon niet. Ik heb op dpreview hele andere verhalen gelezen over de kit lens. En nog belangrijker ik heb hem zelf ook en ik vind het (zeker gezien de prijs) een goede scherpe lens. Tuurlijk het is een L glas zoals ik al zei, maar voor de meeste hobbyisten, zoals Ymke en ik toch meer dan goed. Dus om een lang verhaal kort te maken, het is mischien niet de beste lens door Canon gemaakt, maar zeker niet brak.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik heb heel snel en ws ook heel oppervlakkig een aantal topics doorzocht om te kijken welke ze aangeschaft had. En dus in mijn haast waarschijnlijk niets gevonden daarover.
Maar end goed al goed. Athans.. Ik mag een kitlens niet brak noemen van fr.oosje![]()
fr.oosje, ik ken een aantal voorbeelden waarvan men zegt dat de kitlens die erbij geleverd word rommel is. En ik acht jouw zus toch wel iemand die dat verschil zal opmerken (zodra ze er een beter opzet). Als ze nou een doorsnee burger was die een pats camera wilde om de buren groen en geel te laten worden met jaloezie, okee, dan heb je gelijk, maar voor een hobbyist als Ymke denk ik dat een kitlens (als ze die heeft, wat ik wel denk) een slechte koop is. Jij hebt haar zeker geholpen met het uitzoeken, (gezien je reactie) ?
Kitlenzen zijn meestal goedkope optiekjes, meestal uit arme landen waar ze zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet kunnen worden. Ik heb zelf een Nikon F100. Ik heb ooit 1 F70 gekocht, liet mij een kitlens aanpraten. Foutste koop die ik ooit gedaan heb op fotografie gebied Er zat speling op de zoomring (heet dat zo?) en de focus ring was erg smal (autofocus is niet altijd wat ik zou willen dat het was). Dit merk ik ook bij het optiek van mijn zus d'r camera (EOS 300). het ziet er goedkoop uit, het voelt goedkoop aan. Ik wil niet zeggen dat je meteen een "L" objectief moet kopen, maar er zijn beter objectieven dan de kit lens.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:14 schreef fr.oosje het volgende:
Ja ik heb haar inderdaad geholpen met uitzoeken, maar daar komt mijn reactie niet vandaan. Ik snap het gewoon niet. Ik heb op dpreview hele andere verhalen gelezen over de kit lens. En nog belangrijker ik heb hem zelf ook en ik vind het (zeker gezien de prijs) een goede scherpe lens. Tuurlijk het is een L glas zoals ik al zei, maar voor de meeste hobbyisten, zoals Ymke en ik toch meer dan goed. Dus om een lang verhaal kort te maken, het is mischien niet de beste lens door Canon gemaakt, maar zeker niet brak.
Trouwens heb je zelf deze lens wel eens geprobeerd (weet eigenlijk niet wat je zelf mee schiet)
En zou je eens kunnen aangeven wat er nu zo brak aan is?
Aha het wordt met duidelijkquote:Op donderdag 16 december 2004 16:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dit merk ik ook bij het optiek van mijn zus d'r camera (EOS 300). het ziet er goedkoop uit, het voelt goedkoop aan.
waarom lijkt je dat?quote:Jij lijkt mij ook iemand die niet voor een kwaliteitsobjectief zou gaan...
quote:Het kan natuurlijk ook zijn dat canon tegenwoordig betere kitlenzen levert dan een paar jaar terug.
Of hier in de slowchatquote:Op donderdag 16 december 2004 16:46 schreef Bowiefan het volgende:
heren, heren, please...
hier Het grote lenzen topic: deel 4! of hier [Centraal] Canon DSLR
Ha, dank je welquote:Op donderdag 16 december 2004 17:18 schreef dawg het volgende:
Rewimo:
Av = Diafragma voorkeuze, camera kiest bijpassende sluitertijd
Tv = Sluitertijd voorkeuze, camera kiest bijpassend diafragma
P = Program, camera kiest zowel diafragma als sluitertijd, je kunt beide echter wel aanpassen
M = Manueel
Dacht het nietquote:
Ze heeft net een nieuwe van me gehad !!quote:
Werk ze!quote:Op donderdag 16 december 2004 19:30 schreef Bowiefan het volgende:
ga dan koekjes bakken
ik ben naar mijn werk , dag allemaaaaaaal
Veel moeten vouwen?quote:Op donderdag 16 december 2004 20:16 schreef Xilantof het volgende:
dag bowiefan
ik ga lekker genieten van mijn rust
Hahaquote:Op vrijdag 17 december 2004 04:34 schreef Bowiefan het volgende:
niet waar, je zit nog op de msn te chatten![]()
trusttuuuhh Sub
Neequote:Op vrijdag 17 december 2004 06:59 schreef Rewimo het volgende:
Zijn we allemaal alweer fris en fruitig?![]()
Het heerst kennelijk. Ik krijg straks ook mijn manneger op bezoek. Mocht er dus een doordringende brandlucht over de oostkant van Utrčg komen te hangen, dan ben /was ik dat.quote:Op vrijdag 17 december 2004 08:19 schreef PdeHoog het volgende:
....... en nu alweer op kantoor om zometeen een evaluatie te mogen ontvangen.....
Heb jij zķ'n kort lontje?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:54 schreef Ouwesok het volgende:
Mocht er dus een doordringende brandlucht over de oostkant van Utrčg komen te hangen, dan ben /was ik dat.
Ah....ik heb die van mij net gehad. Ik stond op het punt van ontploffen, maar dat viel uiteindelijk allemaal meequote:Op vrijdag 17 december 2004 09:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het heerst kennelijk. Ik krijg straks ook mijn manneger op bezoek. Mocht er dus een doordringende brandlucht over de oostkant van Utrčg komen te hangen, dan ben /was ik dat.
Goeiemorgen ieder1
Inmiddels ook weer terugquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah....ik heb die van mij net gehad. Ik stond op het punt van ontploffen, maar dat viel uiteindelijk allemaal mee. Ik moet wel zo eens even met wat mensen hier bij de client gaan praten geloof ik
quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kreeg de opmerking omdat ik weinig op ons intranet te bekennen ben dat ik niet zo'n community-mens zou zijn......nee, kunst....ik zit de hele godsganselijke dag hier al te posten.....
Hmmmm...bij jou ook alquote:Weinig ontploffingsgevaar hierzo, naar het schijnt zijn alle partijen tevredener dan ik zelf
Het wordt pas erg als je alleen maar functioneert als je onder de drugks zitquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:44 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmmm...bij jou ook al. Ik kreeg te horen dat ik goed functioneerde onder druk
. Nooit wat van gemerkt
quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:50 schreef ultra_ivo het volgende:
georganiseerde chaos
blijft er weinig over....quote:Op vrijdag 17 december 2004 19:31 schreef huiz het volgende:
Goed weekend allemaal, huiz gaat een een weekendje internetloos doorbrengen
en nog pokkeweer ook, dus weinig fotografiekansen
Nou, vooruit....klein beetje dan....quote:
Misschien maar eens een partij oprichten, met als belangrijkste statement: Meer blauw in de luchtquote:Op zaterdag 18 december 2004 10:31 schreef Xilantof het volgende:
.... maar het blauw is toch duidelijk te zien)
Bedankt, ben alweer uurtje 'wakker' wegens geforceerd omschakelen uit het nachtritme.quote:Op zaterdag 18 december 2004 10:15 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh Bowiefan
Slaap lekker Bowiefan
Je bent geweest naar dat project waarvan afval een kunstwerk gemaakt zou worden???quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:13 schreef Ymke het volgende:
Ben net terug oceanonix , het begon te regenen
Zag er erg leuk uit
Ja daar ben ik geweestquote:Op zaterdag 18 december 2004 18:18 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Je bent geweest naar dat project waarvan afval een kunstwerk gemaakt zou worden???
Of heb ik nog iets anders gemist?
Die heb ik gezien vandaagquote:Op zaterdag 18 december 2004 18:21 schreef Rewimo het volgende:
Misschien is dit nog iets voor de Delftenaren?
Studenten zijn echt cool!quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die heb ik gezien vandaag
Twee van die grote kraanwagens om alle pallets bovenop de stapel te tillen. Geniaal
Ik bevind me niet achter de geraniaquote:Op zaterdag 18 december 2004 19:50 schreef Ymke het volgende:
Ouwe Sok , achter de geraniums : Īk ga er NIET uit "
[afbeelding]
Opkrikpostquote:
elke dag 3 keer...quote:Op zaterdag 18 december 2004 23:22 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dus zķ krijg jij van die hoge postaantallen!
U gaat slapen?quote:
Dat had gemakkelijk in twee posts gekundquote:
Hij moet nog veel lerenquote:Op zondag 19 december 2004 00:54 schreef Ouwesok het volgende:
Dat had gemakkelijk in twee posts gekund
quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:23 schreef dawg het volgende:
Offy!
User [2K] op DPZ heeft jou icon gejat.
Undercover gaan en dan wel dezelfde avatar user-iconquote:Op zaterdag 18 december 2004 20:30 schreef Xilantof het volgende:
is het niet toevallig een Offy undercover
maar dat lijkt met niet
Bovenste, die heeft er nog wel iets 'abstracts' inquote:Op zondag 19 december 2004 00:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Zie hier de kleurenversie van deze:
[afbeelding]
Die ik eindelijk heb laten ontwikkelen omdat mijn rolletje vol was...
Welke vinden jullie leuker?
Ga je bed in manquote:Op zondag 19 december 2004 07:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeiemorgen en bedankt trouwens nog Shark, Bowie, Xila en Ouwesok
Dat doet ie al een een paar biljard jaar en zal ie ook nog wel een tijdje blijven doenquote:Op zondag 19 december 2004 10:14 schreef Oceanonix het volgende:
goedemorgen allen.
DE ZON SCHIJNT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ah..ok.. txquote:Op zondag 19 december 2004 03:26 schreef Offy het volgende:
Bovenste, die heeft er nog wel iets 'abstracts' in![]()
Ehm.. zet je naam in je avatar zou ik zeggenquote:
Ja, dat zeker... mijn rolletje bevat ook nog 2 foto's met blauwe lucht... zo lang zat ie dus al in mijn toestelquote:Op zondag 19 december 2004 10:47 schreef Oceanonix het volgende:
Ja maar nu zie ik ook een blauwe lucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En dat is toch heel bijzonder![]()
waarvoor?quote:Op zondag 19 december 2004 07:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeiemorgen en bedankt trouwens nog Shark, Bowie, Xila en Ouwesok
Ik ga zo maar eens een zoveelste poging wagen mijn neefje te fotograferenquote:Op zondag 19 december 2004 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, ik ben oook wer wakker, maar nu echt
Het is idd schitterend weerEigenlijk wel zin om naar buiten te gaan en foto's te maken
Moet alleen nog een hoop papierwerk doen, kerstkaarten schrijven
reiskostendeclaratie verwerken, GE-NEU-ZEL
Jaloers dat jij je posts niet kan opkrikken?quote:Op zondag 19 december 2004 11:02 schreef Xilantof het volgende:
damn, wat kunnen jullie 's nachts slap ouwehoeren
Mogguhquote:Goedemorgen![]()
Misschien heb je tijd voor wat-minder-heerlijke-fotografie ?quote:en hier in den haag ook een mooie strak blauwe lucht![]()
jammer dat ik geen tijd heb voor wat heerlijke fotografie
quote:Op zondag 19 december 2004 11:04 schreef Xilantof het volgende:
en dan zit ie mij voor spammerd uit te maken.
U heeft verder geen levenquote:
nee hoor, ik heb heerlijk geslapenquote:Op zondag 19 december 2004 11:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jaloers dat jij je posts niet kan opkrikken?![]()
eensgelijkquote:[..]
Mogguh
dat zit er ook niet in helaas...quote:[..]
Misschien heb je tijd voor wat-minder-heerlijke-fotografie ?
dat moet ik ook doenquote:Hmmm... straks eens productfotografie gaan doen.. misschien kan ik dan meedoen aan de wedstrijd!!!!
En dan stol met schimmel eten............. nee dank je, ik maak en eet ze liever vers.......quote:Op zondag 19 december 2004 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Kerststol??Nu nog? Ik heb gehoord dat je die het beste in oktober kan maken en dat die 2 maanden moet doorrijpen oid. De ECHTE dan he?
En dan heb je van oktober tot eind december om je kaken te trainenquote:Op zondag 19 december 2004 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Kerststol??Nu nog? Ik heb gehoord dat je die het beste in oktober kan maken en dat die 2 maanden moet doorrijpen oid. De ECHTE dan he?
Ja dat vond ik ook al raarquote:Op zondag 19 december 2004 11:27 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
En dan stol met schimmel eten............. nee dank je, ik maak en eet ze liever vers.......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |