Ruiluh???quote:Op woensdag 15 december 2004 18:45 schreef Ymke het volgende:
Mijn nieuwe camera is veels te snel voor mij![]()
Nee dank je , ik oefen gewoon gestaag doorquote:
Maar hoezo te snel? je hoeft toch pas op het knopje te drukken als jij klaar bent?quote:Op woensdag 15 december 2004 18:51 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee dank je , ik oefen gewoon gestaag door
Jawel , maar als ik met powershot het knopje indrukte duurde het nog even voordat hij werkelijk de foto maakte, Bij deze hoef ik maar naar het knopje te wijzen en hij klikt alquote:Op woensdag 15 december 2004 18:54 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maar hoezo te snel? je hoeft toch pas op het knopje te drukken als jij klaar bent?
Wat een luxequote:Op woensdag 15 december 2004 18:57 schreef Ymke het volgende:
[..]
Jawel , maar als ik met powershot het knopje indrukte duurde het nog even voordat hij werkelijk de foto maakte, Bij deze hoef ik maar naar het knopje te wijzen en hij klikt al
FF wennen hoor
En zo loop ik nog tegen wat meer probleempjes aan.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:01 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wat een luxeMijn camera wordt al wat ouder. Hij doet het nog best hoor, maar hij is vrij traag. Ach ja, dat went.
In PS kan je in het dropdownfiletje toch kiezen hoe je het opslaat?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
En zo loop ik nog tegen wat meer probleempjes aan.
Hoe zet je de filtser uit ? Ik wil hem soms dwingen om niet te flitsen maar toch......![]()
En PS slaat nu geen foto als jpg op maar alleen als PSD.
hmz
@pea , Met mijn powershot staat er wel jpg en nog veel meer. nu met de eos 300d niet meer , hmzquote:Op woensdag 15 december 2004 19:13 schreef Subhuman het volgende:
Misschien heb je per ongeluk in Photoshop een bestand met meerdere lagen. Dan wil hij het alleen als .PSD opslaan. Kies voor Layer > Flatten image en je kan het wel als .JPG opslaan.
Dat met die lagen he? Ik werk er haast nooit mee (gewoon omdat ik niet weet hoe) Maar nu heb ik dus een kalender gemaakt, waarvoor ik wel met lagen moest werken, en dat wilde hij ook als psd opslaan, maar ik kon wel jpg selecteren in het dropdownfiletje...alleen werden het jpg.s van 7000kb of meer. Of is dat weer iets anders?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:15 schreef dawg het volgende:
Ymke, opslaan als .jpg kan alleen als je a. geen lagen meer hebt, dus slecht 1, en b. wanneer het beeld geen 16-bit is. Maar dat laatste lijkt me niet, dan moet je nml in RAW schieten, en opslaan als .tiff.
Ah, dank je fotoloog, weer wat duidelijkheid in het archief!quote:Op woensdag 15 december 2004 18:34 schreef fotoloog het volgende:
@CompuMess
Het gaat hier inderdaad om een Contina ||| ,gebouwd van1955~1958
Objectief is een pantar 45 mm 2:8
Dat schuifje met m,x,v heeft te maken met de flitsssssssssssssynchronisatie
x= is voor electronenflits,de andere voor het gebruik van losse flitslampjes zoals PF1b of AG3m
Topcameraatje
[afbeelding]
Hier afgebeeld met een steritar D adapter voor 3D plaatjes.
Verder is de frontlens te verwijderen en kan er een 30 of een 75MM opgezet worden.
Ik wil je best helpen Pea maar i heb er echt geen verstand vanquote:Op woensdag 15 december 2004 19:28 schreef pea4fun het volgende:
Deze is 2 lagen, maar toch opgeslagen als jpg, hoe kan dat dan? is dat omdat de onderste laag geen foto is ofzo?
[afbeelding]
edit: misschien omdat het allebei al jpg's zijn....
1 waterpomptang is genoeg,met een stuk handdoek ertussen,heel voorzichtig aanzetten en draaienquote:Op woensdag 15 december 2004 19:25 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Ah, dank je fotoloog, weer wat duidelijkheid in het archief!
De frontlens is overigens voorzien van een vervuild voorschroeffilter (waarschijnlijk UV). Dit ding zit echter zo vast als een huis. Is er een 'knappe' methode om zo'n filter knap loshalen? of is dat gewoon een kwestie van twee waterpomptangen en hopen dat alles heel blijft...
Leuke Kalender, ga je de verjaardagen van alle FOTters ook bij houdenquote:Op woensdag 15 december 2004 19:28 schreef pea4fun het volgende:
Deze is 2 lagen, maar toch opgeslagen als jpg, hoe kan dat dan? is dat omdat de onderste laag geen foto is ofzo?
[afbeelding]
edit: misschien omdat het allebei al jpg's zijn....
Klinkt als tegenzin.... je krijgt toch een zekere vergoeding voor die arbeid mag ik aannemenquote:Op woensdag 15 december 2004 22:40 schreef Xilantof het volgende:
zow, alle verplichten dingen zijn weer gedaan, straks naar bed en morgen weer verplicht aan de slag![]()
goedenavond![]()
die tegenzin kloptquote:Op woensdag 15 december 2004 22:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Klinkt als tegenzin.... je krijgt toch een zekere vergoeding voor die arbeid mag ik aannemen
Je moet het anders bekijken......quote:Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die tegenzin klopt![]()
en de vergoeding is laag(stagiaire he
)
ongeveer 1,8 euro per uur.
Ik heb wel stagiaires meegemaakt die in alle opzichten helemaal niks kregen. geen vorm van vergoeding en ook niet datgene wat je tijdens een stage mag verwachten, het proeven aan het echte grotemensenwerk. Slechts één van die stagiares kwam op het gezonde idee om zijn biezen te pakken en aan zijn opleidingsinstantie kenbaar te maken dat ie simpelweg als goeiekope produktiekracht werd ingezet. De rest schikte zich mokkend in de situatiequote:Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die tegenzin klopt![]()
en de vergoeding is laag(stagiaire he
)
ongeveer 1,8 euro per uur.
Je kunt het ook omrekenen naar de benodigde spaarperiode voor een Maseratiof een andere prestigieuze automobiel naar keuzequote:Op woensdag 15 december 2004 23:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je moet het anders bekijken......
Da's dus 1/22e van het door jou gewenste Nikkor 70-200mm F2.8 VR-objectief. Dus 22 weken werken bij je stage en je hebt die lens bij elkaar
welterustenquote:Op donderdag 16 december 2004 07:32 schreef Bowiefan het volgende:
werkze luitjens, ik gaan zo tussen de klamme lappen
Zeg daar dan wat vanquote:Op donderdag 16 december 2004 07:20 schreef Xilantof het volgende:
weet ik Pdehoog, maar tis raar als je als stagiair (voor mij gevoel) zo veel op je bordje krijgt
Als je daarachter bent wil ik het ook graag wetenquote:Op woensdag 15 december 2004 19:07 schreef Ymke het volgende:
[..]
En zo loop ik nog tegen wat meer probleempjes aan.
Hoe zet je de filtser uit ? Ik wil hem soms dwingen om niet te flitsen maar toch......![]()
hmz
In feite maakt dat niet uit hoor Rewimoquote:Op donderdag 16 december 2004 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Wil je eens uitleggen wat die standen doen? En wat moet je dan zelf doen?
Ik moet nog zoveel leren...Ik wilde ook eerst met een "echte" SLR aan de slag om dit soort dingen onder de knie te krijgen. En ik heb nog niet eens 1 rolletje vol of ik heb die DSLR al in huis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |