abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf donderdag 16 december 2004 @ 12:18:49 #151
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_24009444
Zo.... nog een halve dag lab-opruimen en dan....
Drie weken verplicht ATV dagen opmaken....

Toegegeven, er zijn ergere dingen, maar het zou prettig zijn als je zelf ook nog wat dagen kan inplannen...
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  donderdag 16 december 2004 @ 13:07:14 #152
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24010407
Goeiemorgenmiddag! U krijgt allen weer de hartelijke groeten vanuit het legolab, alwaar ik heden in m'n eentje zit te werken!

[ Bericht 3% gewijzigd door Subhuman op 16-12-2004 13:29:15 (Typfoutje) ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 december 2004 @ 13:21:30 #153
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24010751
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:07 schreef Subhuman het volgende:
Goeiemorgenmiddag! U krijgt allen weer de hartelijke groeten vanuit het legolab, alweer ik heden in m'n eentje zit te werken!
Gezien de aanwezigheid hier kunnen we beginnen te stellen dat je er in je eentje bent

ook goeiemiddag......haatsjoe...... allemaal
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 13:29:48 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24010975
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:09 schreef dawg het volgende:
Rewimo, die standen doen niets meer als alles voor jou instellen. Als je het draaiwieltje bekijkt (waar ook Av, Tv, M & P opzitten) zie je een aantal afbeeldingen erbij staan. Oa een hoofd (=portret), een bergje (landschap), een bloemetje (=macro), etc etc. Deze standen stellen alles voor jou in, wat past bij het soort fotografie. Je hoeft bij deze standen dus alleen maar de ontspanknop in te drukken. Dus, een landschap-stand zal een klein diafragma instellen zonder flits, omdat je een landschap niet inflitst. Het hoofdje (portret-stand) kiest een groot diafragma met flits, omdat je in de regel bij portretten een onscherpe achtergrond wilt, en het gezicht goed belicht.

Wil je dus niet dat hij automatisch flitst, dan kies je dus geen voorgeprogrammeerde stand. Want in die standen heb je dus niets zelf in de hand. Je kiest dan wel Av, Tv, P of M.

En anders heb je nog altijd een handleiding!
Die bovenste symbooltjes zijn me duidelijk, die ken ik al van de Ixus.

Het gaat me juist om die Av, Tv, P.

M weet ik ook, daar ben ik nog helemaal niet aan toe

Handleiding? Wat doe je daarmee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 16 december 2004 @ 13:30:32 #155
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24011000
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:21 schreef Ouwesok het volgende:

Gezien de aanwezigheid hier kunnen we beginnen te stellen dat je er in je eentje bent
Ik en de radio vermaken zich uitstekend!
quote:
ook goeiemiddag......haatsjoe...... allemaal
Beetje verkouden? Hier is het lekker warm!
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 december 2004 @ 14:38:26 #156
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24012502
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:30 schreef Subhuman het volgende:
Beetje verkouden? Hier is het lekker warm!
Laat dat beetje er maar af. Ik zit momenteel te twijfelen wie ik moet bellen, de huisarts of de loodgieter
  donderdag 16 december 2004 @ 14:55:05 #157
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24012878
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 16 december 2004 @ 14:56:45 #158
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24012910
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:28 schreef PdeHoog het volgende:
Domme vragen bestaan niet werd mij altijd voorgehouden. Domme antwoorden daarentegen in overvloed .
Ik heb altijd begrepen dat domme vragen inderdaad niet bestaan, het komt er meestal op neer dat de persoon die ze stelt niet al te intelligent is.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 december 2004 @ 14:59:42 #159
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24012983
quote:
Hoezo
pi_24013211
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:56 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat domme vragen inderdaad niet bestaan, het komt er meestal op neer dat de persoon die ze stelt niet al te intelligent is.
Wees eens wat aardiger voor Xil

edit:

overigens is er altijd de uitzondering op de regel natuurlijk
quote:
Op woensdag 15 december 2004 22:55 schreef Ymke het volgende:

Ik ben alweer bezig hoor , heb een nieuwe camera , kan er alleen nog niet helemaal mee overweg
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:58 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Merk? type? Vertel!!!!!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 16 december 2004 @ 15:10:39 #161
40714 Subhuman
Televised confession
pi_24013245
Ik heb net nogmaals voor je geïnformeerd naar de vraagprijs van de Olympus, PdeHoogje. Je krijgt zo snel mogelijk antwoord!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 15:19:15 #162
13151 crew  Rewimo
pi_24013493
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:09 schreef PdeHoog het volgende:
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 16 december 2004 @ 15:19:16 #163
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24013494
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:59 schreef Ouwesok het volgende:
Hoezo
Teveel bandbreedte denk ik.. alle gelinkte plaatjes zijn vervangen door grijze placeholders met een stuk tekt...
  donderdag 16 december 2004 @ 15:21:39 #164
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24013554
quote:
Wees eens wat aardiger voor Xil

edit:

[..]

[..]
Precies... ik ben een uitzondering.. de vragen zijn dom en ik niet
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef Rewimo het volgende:
Lees PdeHoog zijn betoog.. ik zeg: de vraag is niet dom, de vraagsteller is dom. Hij zegt dat er uitzonderingen zijn en verwijst naar mij: dus ik ben niet dom, mijn vraag is dom. En jij lacht daarom.. leg mij eens uit
  donderdag 16 december 2004 @ 15:27:26 #165
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24013676
quote:
[..]

[..]
En nog iets.. ik zag nergens staan waar Ymke zei wat voor merk ze had, noch welk type. Je kan mij hoogstens 'onwetendheid' verwijten.

Volgende keer een duidelijker voorbeeld graag, nee, volgende keer een voorbeeld ipv 2 mensen quoten, wat tekst erboven plakken en denken dat lezen ze toch niet, ze zullen meteen lachen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 15:34:12 #166
13151 crew  Rewimo
pi_24013842
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

En nog iets.. ik zag nergens staan waar Ymke zei wat voor merk ze had, noch welk type. Je kan mij hoogstens 'onwetendheid' verwijten.

Volgende keer een duidelijker voorbeeld graag, nee, volgende keer een voorbeeld ipv 2 mensen quoten, wat tekst erboven plakken en denken dat lezen ze toch niet, ze zullen meteen lachen.
Hm... Slowchattopic #16 alweer
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 16 december 2004 @ 15:34:40 #167
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24013856
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:19 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Teveel bandbreedte denk ik.. alle gelinkte plaatjes zijn vervangen door grijze placeholders met een stuk tekt...
Net even de terms of use doorgenomen, we doen volgens mij niks wat niet mag . Ze gaan er prat op dat je zonder beperking plaatjes kunt uploaden en kunt linken. Ik zie het probleem dus even niet.

Gelukkig heb ik nog zeker 90 andere gratis hosting-adressen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 15:37:43 #168
13151 crew  Rewimo
pi_24013922
qltel heeft een eigen server Al deed die het vandaag ook niet maar dat lag aan zijn provider (zegt ie).
  donderdag 16 december 2004 @ 15:42:23 #169
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24014036
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:34 schreef Rewimo het volgende:
Hm... Slowchattopic #16 alweer

En dan nog... ik ben niet dom, mijn vraag is dus dom volgens P.
En dan had P dat moeten quoten vind ik

Ik ben dus een van die mensen die slowchattopics niet of nauwelijks terugleest. Komt omdat ik van mening ben dat het lezen van "hoi" en "goeiemorgen" van eergisteren mij niet zoveel zegt denk ik, ook al moet ik zeggen dat de FOT-slowchats zo nu en dan ook interessante Foto-gerelateerde informatie bevat
  donderdag 16 december 2004 @ 15:45:27 #170
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24014107
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:34 schreef Ouwesok het volgende:
Net even de terms of use doorgenomen, we doen volgens mij niks wat niet mag . Ze gaan er prat op dat je zonder beperking plaatjes kunt uploaden en kunt linken. Ik zie het probleem dus even niet.
Men denkt, inclusief ik, dat het aan het stukje ligt waarin ze het hebben over het bannen van domains die teveel BB opslokken.
quote:
Gelukkig heb ik nog zeker 90 andere gratis hosting-adressen
Precies..

Wel geinig dat ik nu zie hoeveel mensen er gebruik van maken hier op Fok
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 december 2004 @ 15:48:58 #171
13151 crew  Rewimo
pi_24014195
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:42 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

En dan nog... ik ben niet dom, mijn vraag is dus dom volgens P.
En dan had P dat moeten quoten vind ik

Ik ben dus een van die mensen die slowchattopics niet of nauwelijks terugleest. Komt omdat ik van mening ben dat het lezen van "hoi" en "goeiemorgen" van eergisteren mij niet zoveel zegt denk ik, ook al moet ik zeggen dat de FOT-slowchats zo nu en dan ook interessante Foto-gerelateerde informatie bevat
Iemands nieuwe camera is zeer belangrijke Foto-gerelateerde informatie
  donderdag 16 december 2004 @ 15:57:27 #172
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24014423
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:48 schreef Rewimo het volgende:
Iemands nieuwe camera is zeer belangrijke Foto-gerelateerde informatie
Ik heb heel snel en ws ook heel oppervlakkig een aantal topics doorzocht om te kijken welke ze aangeschaft had. En dus in mijn haast waarschijnlijk niets gevonden daarover.

Maar end goed al goed. Athans.. Ik mag een kitlens niet brak noemen van fr.oosje

fr.oosje, ik ken een aantal voorbeelden waarvan men zegt dat de kitlens die erbij geleverd word rommel is. En ik acht jouw zus toch wel iemand die dat verschil zal opmerken (zodra ze er een beter opzet). Als ze nou een doorsnee burger was die een pats camera wilde om de buren groen en geel te laten worden met jaloezie, okee, dan heb je gelijk, maar voor een hobbyist als Ymke denk ik dat een kitlens (als ze die heeft, wat ik wel denk) een slechte koop is. Jij hebt haar zeker geholpen met het uitzoeken, (gezien je reactie) ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Shark.Bait op 16-12-2004 16:04:08 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 16:14:42 #173
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_24014806
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:57 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik heb heel snel en ws ook heel oppervlakkig een aantal topics doorzocht om te kijken welke ze aangeschaft had. En dus in mijn haast waarschijnlijk niets gevonden daarover.

Maar end goed al goed. Athans.. Ik mag een kitlens niet brak noemen van fr.oosje

fr.oosje, ik ken een aantal voorbeelden waarvan men zegt dat de kitlens die erbij geleverd word rommel is. En ik acht jouw zus toch wel iemand die dat verschil zal opmerken (zodra ze er een beter opzet). Als ze nou een doorsnee burger was die een pats camera wilde om de buren groen en geel te laten worden met jaloezie, okee, dan heb je gelijk, maar voor een hobbyist als Ymke denk ik dat een kitlens (als ze die heeft, wat ik wel denk) een slechte koop is. Jij hebt haar zeker geholpen met het uitzoeken, (gezien je reactie) ?
Ja ik heb haar inderdaad geholpen met uitzoeken, maar daar komt mijn reactie niet vandaan. Ik snap het gewoon niet. Ik heb op dpreview hele andere verhalen gelezen over de kit lens. En nog belangrijker ik heb hem zelf ook en ik vind het (zeker gezien de prijs) een goede scherpe lens. Tuurlijk het is een L glas zoals ik al zei, maar voor de meeste hobbyisten, zoals Ymke en ik toch meer dan goed. Dus om een lang verhaal kort te maken, het is mischien niet de beste lens door Canon gemaakt, maar zeker niet brak.

Trouwens heb je zelf deze lens wel eens geprobeerd (weet eigenlijk niet wat je zelf mee schiet)

En zou je eens kunnen aangeven wat er nu zo brak aan is?

[ Bericht 5% gewijzigd door fr.oosje op 16-12-2004 16:22:07 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 16:16:44 #174
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_24014852
even wat citaten van een test over de kit lens

Canon EF 18 - 55 mm F3.5 - F5.6
This lightweight 'consumer' lens performed remarkably well considering its relatively cheap price ($100 included with the EOS 300D). It's clearly a little soft at maximum aperture (almost all lenses are), but stopped down it produced good resolution at wide angle and average resolution at full telephoto. It's not going to break any resolution records but overall it's a useful, light and relatively good lens.

The EF-S 18 - 55 mm lens is actually a fairly respectable macro lens at telephoto providing a fairly close coverage (by D-SLR zoom lens standards) of 67 x 45 mm. The macro tests below are using our new macro focus test chart and measurement system; each line on the grid is 10 mm, taken at shortest subject distance in macro mode.

The EF-S 18 - 55 mm lens exhibited 1.0% barrel distortion at full wide angle, this was to be expected considering the focal length at this zoom position and the low cost of the lens. At telephoto we managed to measure some pincushion distortion but it's unlikely to be visible in most everyday shots. Distortion was better than we would expect of a wide angle 3x zoom prosumer digital camera lens.

Al met al niet echt een bark verhaal

[ Bericht 96% gewijzigd door fr.oosje op 16-12-2004 16:45:26 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 16:41:24 #175
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24015398
quote:
Op donderdag 16 december 2004 16:14 schreef fr.oosje het volgende:
Ja ik heb haar inderdaad geholpen met uitzoeken, maar daar komt mijn reactie niet vandaan. Ik snap het gewoon niet. Ik heb op dpreview hele andere verhalen gelezen over de kit lens. En nog belangrijker ik heb hem zelf ook en ik vind het (zeker gezien de prijs) een goede scherpe lens. Tuurlijk het is een L glas zoals ik al zei, maar voor de meeste hobbyisten, zoals Ymke en ik toch meer dan goed. Dus om een lang verhaal kort te maken, het is mischien niet de beste lens door Canon gemaakt, maar zeker niet brak.

Trouwens heb je zelf deze lens wel eens geprobeerd (weet eigenlijk niet wat je zelf mee schiet)

En zou je eens kunnen aangeven wat er nu zo brak aan is?
Kitlenzen zijn meestal goedkope optiekjes, meestal uit arme landen waar ze zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet kunnen worden. Ik heb zelf een Nikon F100. Ik heb ooit 1 F70 gekocht, liet mij een kitlens aanpraten. Foutste koop die ik ooit gedaan heb op fotografie gebied Er zat speling op de zoomring (heet dat zo?) en de focus ring was erg smal (autofocus is niet altijd wat ik zou willen dat het was). Dit merk ik ook bij het optiek van mijn zus d'r camera (EOS 300). het ziet er goedkoop uit, het voelt goedkoop aan. Ik wil niet zeggen dat je meteen een "L" objectief moet kopen, maar er zijn beter objectieven dan de kit lens.
Jij lijkt mij ook iemand die niet voor een kwaliteitsobjectief zou gaan...

Het kan natuurlijk ook zijn dat canon tegenwoordig betere kitlenzen levert dan een paar jaar terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')