abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23861413
Omdat ik de vorige volpostte, ook maar een nieuw topic.

Dit zijn de vorige topics met bergen informatie:
Australië & Nieuw-Zeeland
Australië & Nieuw-Zeeland, deel 2
Australië deel 3
Australië deel 4

Let's go downunder!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door Liejannuh op 09-12-2004 21:51:08 ]
pi_23861470
Bedankt voor het advies Liejannuh..

Dan is mijn vraag; wat is er verder zoal aan banen te vergaren in Australie voor een periode van een jaar..?
pi_23861634
Het hangt er een beetje vanaf wat je achtergrond is.
Als je een baan zoekt die in het verlengde van je studie ligt, dan heb je denk wel een probleem (tenzij je in de verpleging zit), want je hebt altijd een taalachterstand ten opzichte van de bergen met engelsen die aan het backpacken zijn en die een opleiding hebben gedaan die de Ozzies ook begrijpen.

Maar eenvoudig werk is redelijk goed te regelen. Fruit plukken is klote werk, maar achteraf kun je er wel om lachen en het betaalt redelijk. Ik kreeg 6 jaar geleden 10 AUS$ per uur. Horecawerk is volgens mij ook best wel goed te krijgen, mits je wat ervaring hebt (of bluft dat je ervaring hebt!). En er zijn in Australie ook bergen met uitzendbureaus waar je baantjes kunt vinden.

Zorg in ieder geval voor een redelijke financiele buffer, zodat je ook kunt stoppen met een klotebaantje als je er geen zin in hebt. Als je 3 maanden fruit moet plukken om een maand te kunnen reizen, dan is het al snel niet leuk meer.
pi_23861664
Overigens mag je met je Work & Travel visum maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.
  donderdag 9 december 2004 @ 20:04:20 #5
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23862043
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens mag je met je Work & Travel visum maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken.
en dat is bij elk visum voor een tijdelijk (1 jaar) bezoek aan australie?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_23862155
Geen idee. De meeste mensen die een jaar naar Australie gaan om te reizen , nemen een Work & Travel visum.
Met een ander visum kun je geen sofi-nummer aanvragen en mag je dus ook officieel niet werken.

Kijk eens op http://www.australian-embassy.nl/
pi_23864543
tvp

(linkje naar deel vier ontbrak in OP overigens)
pi_23864607
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef Singa het volgende:
tvp

(linkje naar deel vier ontbreekt in op overigens)
Nee hoor!
pi_23864637
zei ik dan "ontbreekt"?
  donderdag 9 december 2004 @ 22:03:58 #10
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_23864954
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:40 schreef jeoren het volgende:
Bedankt voor het advies Liejannuh..

Dan is mijn vraag; wat is er verder zoal aan banen te vergaren in Australie voor een periode van een jaar..?
als jij niet bang bent voor vieze handjes is er zeker wel werk, maar wacht niet tot het laatste moment met werken. Veel backpackers wachten totdat de laatste dollar aan bier hebben uitgegeven met het zoeken en dan is het echt te laat.

verder is er altijd wel fruitpluk werk ergens in Australië er is zelfs een heuse harvest kalender die door de australische variant van het CWI wordt uitgegeven onder de backpackers. (http://jobsearch.gov.au/HarvestTrail/default.aspx)

verder is er nog WWOOF dat wil zeggen dat je tegen kost en inwoning bij een organische boer wat werkzaamheden vericht, je moet wel eerst even lid worden van de stichting maar dat is slechts een paar dollars. je krijgt er volgens vele een super ervaring voor terug en je ziet gelijk hoe de ozzies leven in rural australia en niet zoals de ozzies in de stad of als backpackers in een hostel. Een leuke ervaring dus. Let wel een beetje op de ervaringen van anderen.
pi_23890095
Hmmm, ik ben er nog niet uit. Ik wil al jaren eens een paar maanden naar Australie. De planning was altijd om met een enthousiast vriendengroepje te gaan, maar dat is gaan slijten in de loop der jaren. Vrienden krijgen relatie, wonen samen, willen niet meer op reis, etc. Maar ik heb een beetje koudwatervrees om alleen te gaan. Dat lijkt me zo moeilijk!

Heeft iemand ervaring met de Backpackers Jumbo van Australian Backpackers?
Zie http://www.backpackersjumbo.nl
pi_23890292
Oew!! Die backpackersjumbo lijkt me heeeeeeeeel fout!!
Beetje een schoolreisgevoel enzo.
Nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen, maar volgens mij heeft die backpackersjumbo alleen maar tot gevolg dat je in het begin veel te veel geld uit gaat geven aan drank.
  zaterdag 11 december 2004 @ 12:22:28 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23896121
tvp

volgend jaar ga ik ook en zo als het er nou uitziet ga ik ook alleen maar mijn oom woont daar met mijn neef en die wil met me mee en mensen ontmoed je daar wel snel ik ben er al een x geweest voor 3 weken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23904161
Nog 31 dagen en dan ga ik ook down under.
Zijn er hier toevallig nog mensen die ook met Travel Active gaan op 12 januari?
pi_23941941
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:48 schreef Liejannuh het volgende:
Oew!! Die backpackersjumbo lijkt me heeeeeeeeel fout!!
Beetje een schoolreisgevoel enzo.
Nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen, maar volgens mij heeft die backpackersjumbo alleen maar tot gevolg dat je in het begin veel te veel geld uit gaat geven aan drank.
Mja, ik weet het niet. Ik heb 0,0% ervaring met backpacken. Het aardige van die Jumbo lijkt me dat je in ieder geval voor de eerste 6 dagen meteen veel leuke dingen gaat doen. Het schoolreis-gehalte lijkt me inderdaad heel erg hoog (met zijn allen in het vliegtuig, gezellig....), maar het is maar voor zes dagen - daarna kan je gaan en staan waar je wilt. Ik vrees een beetje dat ik anders moederziel alleen in Sydney aankom en niet weet waar te beginnen. Of zou dat juist de kick zijn?
  maandag 13 december 2004 @ 15:01:20 #16
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23942265
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:45 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Mja, ik weet het niet. Ik heb 0,0% ervaring met backpacken. Het aardige van die Jumbo lijkt me dat je in ieder geval voor de eerste 6 dagen meteen veel leuke dingen gaat doen. Het schoolreis-gehalte lijkt me inderdaad heel erg hoog (met zijn allen in het vliegtuig, gezellig....), maar het is maar voor zes dagen - daarna kan je gaan en staan waar je wilt. Ik vrees een beetje dat ik anders moederziel alleen in Sydney aankom en niet weet waar te beginnen. Of zou dat juist de kick zijn?
Ik ben ook nog nooit alleen op reis gegaan. Mijn ouders hebben heel veel gereisd, dus de wil om te reizen bij mij is groot. Ik ben in totaal meer dan 1x rond de aarde gevlogen, maar dat was dus nog met me ouders. Ik ben wel 5 jaar jonger als jou, maar ik wil graag na mijn middelbare school naar australie, en dan alleen. Ik denk dat het juist de kick is om alleen te gaan, je leert veel en komt denk ik veel sterker in je schoenen te staan, veel zelfverzekerder. Maar mss is het niet eens zo gek om de 1e 6 dagen met een groep te gaan, btje kijken wat de andere doen. Je kan altijd nog alleen verder.

Ik ben nog nooit in australie geweest, mij pa wel en die vertelde dat de meest ossies heel vriendelijk waren. Het lijkt me idd een heel vriendelijk en laidback volk. Als je gewoon wat geld opzak hebt en genoeg geld voor een ticket terug moet het toch wel te doen zijn lijkt me voor de 1e keer. Je gaat heus niet dood
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:42:06 #17
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23964747
quote:
Heeft iemand ervaring met de Backpackers Jumbo van Australian Backpackers?
Zie http://www.backpackersjumbo.nl
Ik heb geen ervaring met de jumbo, volgens mij doen ze dat voor het eerst dit jaar, maar wel met AB. Ik heb er een paar jaar geleden mee gereist, en ik ben prima tevreden over de service en voorlichting.
pi_23966384
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:01 schreef The.PhantoM het volgende:
Je gaat heus niet dood
Het is meer de drang om alles voor de volle 100% uit de trip te halen. Ik ben echt niet mensenschuw maar een beetje hapklaar vermaak bij aankomst lijkt me niet verkeerd.

De bevolking zal zeker nog vriendelijk zijn, maar wanneer is je vader geweest? Tegenwoordig landt er elke dag wel een jumbo met backpackers (bij wijze van spreken) dus ik kan me voorstellen dat sommige locals het een beetje zat beginnen te worden

P.S. De wereld rondvliegen qua kilometers valt mee hoor. 1 retourtje naar westelijk Amerika en je zit al bijna op de helft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kontiki op 14-12-2004 14:04:51 ]
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:22:44 #19
25637 hbruyn
Ben benieuwd
pi_23967007
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:55 schreef Kontiki het volgende:

Tegenwoordig landt er elke dag wel een jumbo met backpackers (bij wijze van spreken) dus ik kan me voorstellen dat sommige locals het een beetje zat beginnen te worden
In Australie, en dan met name de grote steden, is het eigenlijk niet veel anders als in andere wereldsteden. De werkelijke laid-back cultuur vindt je meer als je eropuit gaat, de binnenlanden in.
pi_24024379
[tvp]
Wie is er met oud & nieuw in Melbourne te vinden?
pi_24034223
Kan je in australie een auto huren/kopen als je een nederlands rijbewijs hebt? Of heb je een speciaal internationaal rijbewijs nodig?
the liver is evil, it must be punished
pi_24040630
en weet iemand misschien waar je een soort kalender kan bekijken met activiteiten die er zijn in Australie gedurende het jaar? Zoals de autralian open, popconcerten en sportwedstrijden enzo
pi_24041200
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:49 schreef Liejannuh het volgende:
Jep, dus niet wisselen.

gewoon tvp
pi_24041328
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:01 schreef Roosje11 het volgende:
Kan je in australie een auto huren/kopen als je een nederlands rijbewijs hebt? Of heb je een speciaal internationaal rijbewijs nodig?
Je hebt een internationaal rijbewijs nodig.
quote:
Het Internationaal Rijbewijs
Het Internationaal Rijbewijs is een internationaal verkeersdocument. In veel landen is het vereist als men daar als niet - ingezetene bij een tijdelijk bezoek een (motor) voertuig wil besturen. Ook kan het Internationaal Rijbewijs door een huurbedrijf worden gevraagd als men een motorvoertuig wil huren. Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 12,70).

Waar?
Het Internationaal Rijbewijs is verkrijgbaar bij ieder ANWB- verkooppunt (ook voor niet-leden!) Het is dus niet verkrijgbaar via internet of telefoon.

Wat moet u meenemen?
Neemt u uw geldig Nederlands rijbewijs en een recente pasfoto mee (kosten EUR 12,70).
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_24045354
Misschien is het leuk om te vertellen over de manier waarop jullie je reis naar Australie geregeld hebben. Zelf een ticket geboekt, of heb je een organisatie ingeschakeld?

Op zich lijkt een organisatie (bijv. Travel Active) me wel handig, maar ze doen niets wat ik zelf niet kan doen. Een rekening voor me openen is handig hoor, maar daar ben ik zelf misschien 2 uur aan kwijt.
pi_24058870
Australie Ik zit nu net in mijn "ik ben net terug na 1 jaar reizen dip" Echt zo'n ontzettend gave tijd gehad Maar ja dan zit je weer thuis, is al je geld op kan je elke dag weer gaan werken.
Ik wou dat ik er nog steeds was....
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:57:02 #27
64461 xNijNx
lief, lief, lief en uhhh lief.
pi_24059235
tvp, voor als ik toch besluit om volgend jaar te gaan..
NijN!! Sghapie sghapie en poesjah *grauw* HOEZO onsamenhangend geneuzel?
pi_24059297
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:57 schreef xNijNx het volgende:
tvp, voor als ik toch besluit om volgend jaar te gaan..
Waarom twijfel je nog ??
pi_24064542
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:36 schreef Tburg het volgende:
Australie Ik zit nu net in mijn "ik ben net terug na 1 jaar reizen dip" Echt zo'n ontzettend gave tijd gehad Maar ja dan zit je weer thuis, is al je geld op kan je elke dag weer gaan werken.
Haha, beetje waardeloos gevoel is dat he! Maareh.... waar gaat je volgende reis heen?
pi_24064927
quote:
dat gevoel ken ik. Niet leuk....niet leuk.
pi_24072036
* AtDaMotDaMotDa reist over 6 dagen naar Australie!

Maarreh, wij hebben alles gewoon zelf geregeld, maar dat scheelt omdat er zoiets bestaat als familie. Ovr het algemeen maakt het niet veel uit of je het alleen doet of met een organisatie. Voordeel van een organisatie is dat alles de eerste dagen geregeld is: er staat iemand bij een vliegveld, er is een hostel geregeld, ze vragen met je een sofi nummer, bankrekening en visum aan.
Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, op het eerste gezicht lijkt een organisatie duurder (omdat je ook meer afneemt) maar zij krijgen uiteraard overal kwantumkortingen, dus uiteindelijk zal het niks uitmaken. Sta je er alleen voor, 100% zeker met een organisatie vliegen, tenzij je al een hogere studie hebt afgerond (leeftijd) of echt avontuurlijk bent.
Bloed, zweet en tranen!
pi_24082077
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:49 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

Maarreh, wij hebben alles gewoon zelf geregeld, maar dat scheelt omdat er zoiets bestaat als familie. Ovr het algemeen maakt het niet veel uit of je het alleen doet of met een organisatie. Voordeel van een organisatie is dat alles de eerste dagen geregeld is: er staat iemand bij een vliegveld, er is een hostel geregeld, ze vragen met je een sofi nummer, bankrekening en visum aan.
Voor de prijs hoef je het ook niet te doen, op het eerste gezicht lijkt een organisatie duurder (omdat je ook meer afneemt) maar zij krijgen uiteraard overal kwantumkortingen, dus uiteindelijk zal het niks uitmaken. Sta je er alleen voor, 100% zeker met een organisatie vliegen, tenzij je al een hogere studie hebt afgerond (leeftijd) of echt avontuurlijk bent.
Mja het lijkt me gewoon niet zo heel erg moeilijk om dat zelf te regelen. Hostel kan je in 10 minuten boeken, thuis via internet. Visum kan je ook al thuis doen. En sofi en bankrekening weet ik eigenlijk niet. Maar het is natuurlijk wel fijn als je daar de eerste dagen meteen wat leuke dingen te doen hebt.
  zondag 19 december 2004 @ 15:33:31 #33
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24082432
quote:
Ik heb toch elke keer weer de grootste culture shock als ik in nederland aankom na een paar weken vakantie. Ik wil het niet eens weten hoe erg dat is na een jaar. Bah, dan kom je weer aan op schiphol in je korte broek en slippers, maar het is dan weer kutweer, weer het saaie koeie landschap
  zondag 19 december 2004 @ 15:37:42 #34
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_24082505
quote:
Op zondag 19 december 2004 00:49 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

maar als buitelander kan je toch niet hooggeschoold werk doen in australie. Tenminste als je geen echt werkvisum hebt. Ik denk dat iedereen hier onder het holidayvisum valt en mag je maar 3 maanden werken bij 1 werkgever. En die werkgever maakt het volgens mij echt niet uit of ze nou een hooggeschoolde of laaggeschoolde inhuren om fruit of wat dan ook te plukken
pi_24087947
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:55 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Haha, beetje waardeloos gevoel is dat he! Maareh.... waar gaat je volgende reis heen?
Erg waardeloos idd Volgende reis zal nog even op zich laten wachten, laatste jaar was namelijk beetje duur... Maar iig dichterbij huis, scandinavie verkennen lijkt me wel wat, nog nooit geweest.
Het liefste zou ik er weer een jaar tussen uit gaan, maar dat wordt lastig. Dus dan maar korte reizen houden he.
pi_24093104
hoeveel geld heb je ongeveer nodig in australie per maand? als je gewoon in hostels slaapt enzo, en niet te duur leeft?
En voor hoeveel geld koop je in australie een auto? Is dit een voordeligere optie dan reizen met bus of trein?
pi_24100404
quote:
maar als buitelander kan je toch niet hooggeschoold werk doen in australie. Tenminste als je geen echt werkvisum hebt. Ik denk dat iedereen hier onder het holidayvisum valt en mag je maar 3 maanden werken bij 1 werkgever. En die werkgever maakt het volgens mij echt niet uit of ze nou een hooggeschoolde of laaggeschoolde inhuren om fruit of wat dan ook te plukken
Ehm, je hebt uiteraard helemaal gelijk Ik formuleerde het wat krom. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het makkelijker is om die zaken allleen te regelen als je al wat ouder bent (sta je wat steviger in je schoenen).
Bloed, zweet en tranen!
pi_24100494
quote:
hoeveel geld heb je ongeveer nodig in australie per maand? als je gewoon in hostels slaapt enzo, en niet te duur leeft?
Ik neem aan dat je excursies hierbij niet meerekent? Dan kom je uit op zo'n 700 euro (volgens backpackers)
quote:
LEVENSONDERHOUD DOWN UNDER
Iedere dag krijgen wij de vraag wat je nou ongeveer kwijt bent voor een dag in Oz.
Het antwoord is eigenlijk altijd hetzelfde, geen idee!
Het ligt een beetje aan je manier van leven. Voor degene die graag een biertje drinkt en/of een sigaretje rookt zijn de kosten heel anders dan voor iemand die het liefst de hele dag lekker in het park een boek leest en op een worteltje knaagt. Ook hangt het een beetje af van de inkomsten als je aan het werk bent, iemand die werkt als accountant houdt aan het eind van de dag meer over dan iemand die parttime appeltjes plukt. Gemiddeld ben je zo´n ¤ 700 per maand kwijt aan accommodatie, eten/drinken, beperkte reiskosten en af en toe een leuke excursie.
Dit is een indicatie, wellicht heb jij minder geld nodig, maar het kan natuurlijk ook andersom.
quote:
En voor hoeveel geld koop je in australie een auto? Is dit een voordeligere optie dan reizen met bus of trein?
Als je langere tijd reist wel. Voordeel van een auto/bus is dat je hem ook weer kunt verkopen, dus dan beur je er weer wat van terug. Reken voor een Ford-Falcon achtig iets (lange auto) op 3000-4000 AUS als ie redelijk geserviced is. Busjes kosten meer, 5000 a 6000 AUS. Goedkoper en duurder kan altijd, maar dat is erg afhankelijk van het bouwjaar, staat van de auto, pink/green slip, verzekeringen en rego.
Bloed, zweet en tranen!
pi_24106868
quote:
Op zondag 19 december 2004 23:44 schreef Roosje11 het volgende:
Of met de auto reizen werkelijk goedkoper is durf ik niet te zeggen, maar ik raad het je zeker aan. Ten eerste ben je veel vrijer als je zelf een auto hebt, je kan zelf bepalen waar je naar toe gaat en hoe lang je er blijft. Ook kan je makkelijk naar plaatsen waar de bus dus niet komt. Die reist eigenlijk alleen tussen de steden en wat andere toeristische trekpleisters. Ik heb zelf in Australie bijna 40.000 km gereden, als je dat met de bus wilt doen ben je iig zeker duurder uit
Prijzen van de auto's verschillen nogal per seizoen heb ik wel gemerkt. Toen wij in september een auto gingen kopen in Sydney was de goedkooptste auto in de carmarket 3000 dollar, busjes zijn weer wat duurder. Toen we onze auto weer gingen verkopen in juli was de duurste auto 3000 dollar, en was er ook veel meer aanbod. Maar ja een goede auto kost je iets tussen de 2000 en 4000 dollar.
Gemiddeld heb ik zelf iets van 900 euro per maand uitgegeven, en dan hebben we toch best zuinig aan gedaan. Ik dacht eerst dat het veel goedkoper moest kunnen, maar dat valt toch tegen.
pi_24147466
't Wordt vandaag 34 graden hier in Melbourne.

Pfff...warm zeg
pi_24149500
Lekker nog 4 dagen en ik ben in Sydney
Bloed, zweet en tranen!
pi_24151920
Ik heb nog even wat informatie bekeken van die Backbackers Jumbo, en het lijkt me eigenlijk verschrikkelijk! Je vertrekt met een groep van 100(!) man + reisleiding naar Australie. Daar aangekomen blijf je nog 6 dagen bij die enorme groep.

Dat lijkt me nog erger dan een schoolreisje. Je hebt ook groepsvluchten van 18 man, dat lijkt me al wat leuker.
pi_24164302
Mooi geld hebben die Australiërs

*verkapte "volgende week zit ik in Cairns" post*
  donderdag 23 december 2004 @ 20:05:33 #44
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24165126
Ik heb 10 jaar ervaring in de elektrotechniek als monteur en als autocad tekenaar enig id of je in australie makkelijk aan de bak komt in de techniek?
reach out and touch faith
pi_24169731
quote:
Op donderdag 23 december 2004 20:05 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik heb 10 jaar ervaring in de elektrotechniek als monteur en als autocad tekenaar enig id of je in australie makkelijk aan de bak komt in de techniek?
Ik denk het wel hoor, zelfs in Tasmanie konden we werk krijgen en dan zonder werkervaring alleen een hts diploma. Jammer genoeg waren we met zijn 2-en en hadden ze maar direct plek voor 1 persoon. Als je langere tijd op 1 plek blijft moet het geen probleem zijn.
Ik sprak overigens in Nieuw Zeeland een jongen uit Nederland die werkte daar ook in de elekotrotechniek als monteur en hij had binnen 2 dagen werk gevonden, zijn baas wou hem zelfs helpen met emigreren mocht hij daar zin in hebben. Zo hoog is de behoefte aan technisch personeel daar blijkbaar.
pi_24216825
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:22 schreef calvobbes het volgende:
Mooi geld hebben die Australiërs

*verkapte "volgende week zit ik in Cairns" post*
Calvobbes! Mail je af en toe hoe het met je gaat? Veel plezier alvast (ik krijg je niet te pakken op de chat)!!!
pi_24216860
Ja!!!! Ik wil ook mailtjes van Calvobbes!!!!
pi_24216887
*aansluit bij bovenstaande users.

En natuurlijk veel plezier, calvobbes.
I intend to live forever, or die trying.
pi_24216908
Calvobbes gaat echt een supertoffe reis maken!
Ik wil ook weer op vakantie!!!!!
pi_24218084
Ik vertrek op 2 februari en op 4 februari land ik (tiefus vroeg) in Sydney. Ik heb gewoon zelf een ticket geboekt en Visum en alles. Ik heb een creditcard dus een bankrekening heb ik daar niet nodig. Mij lijkt het niks om met zo'n giga groep te gaan. Ik ga daar niet heen om dan weer de hele tijd tussen de nederlanders te zitten. En je hebt op Sydney Airport pickups van Hostels die je direct naar een mooi hostel rijden dus daar heb ik zo'n organisatie ook niet voor nodig.

Ik wil graag een outback tour doen van australian backpackers http://www.backpackers.nl/site/content/excursies/html/adventure/adventure0.html Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het precies en is het cool? Want alleen de outback in lijkt mij niet zo'n heel erg goed idee dus volgens mij is dit ideaal om de outback goed te kunnen verkennen.
pi_24218219
Geen idee of het een leuke trip is. Er staat niet echt bij waar je allemaal naar toe gaat. Maar er zijn genoeg organisaties waarbij je in Australie zelf tours kunt boeken. Kun je ze vergelijken ook. En volgens mij is 645 euro nou niet echt goedkoper dan 1095 aus $.
pi_24219837
nou ik heb geen studentenpas dus voor mij zou het 1195 zijn en dan is nu bestellen wel goedkoper
pi_24220005
Je krijgt ook vaak korting met een CJP, YHA of VIP pas.
Zoek de organisatie even op op internet.
En de outback is trouwens ook erg goed te bereizen hoor. Als je semi-georganiseerd wilt kun je bijvoorbeeld kijken op www.waywardbus.com.au of www.adventuretours.com.au
En er zijn vast nog bergen organisaties.

Verder kun je met de Greyhound of McAfferty's bussen ook overal komen. Alleen stoppen die niet op de leuke plekken om een wandeling te maken. Een organisatie als Oz Experience doet dat wel.
pi_24223879
Als je onderaan kijkt dan kan je per dag zien wat je gaat doen. Zit zelf een helivlucht tussen maar denk wel dat ik deze tour ga doen. Het klinkt iig wel erg gaaf en zoiets is met een groep wel leuk om te doen natuurlijk. Al zijn die sites die jij geeft ook wel de overweging waard, thnx!
pi_24227349
Wat heb je voor je ticket betaald? En was dat visum lastig om aan te vragen?
pi_24240814
1136 voor mijn ticket en een visum gewoon via inet met een creditcard. Ging bij mij allemaal heel gemakkelijk. Dat formulier voor je visum vond ik behoorlijk appeltje eitje om in te vullen. Je moet wel een beetje redelijk engels kunnen maar dat lijkt me altijd wel handig als je naar Australie wil.
pi_24306031
Die tour is dus alleen voor mensen die ook via die organisatie vliegen dus ga ik maar opzoek naar een andere leuke tour. Suggesties welkom
pi_24320893
Ok, ik ga eind 2005 ook naar Australie.
* hakt knoop door

Zo, dat voelt lekker!
Nu nog even sparen.
pi_24320920
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:13 schreef Liejannuh het volgende:
En volgens mij is 645 euro nou niet echt goedkoper dan 1095 aus $.
Nee, dat scheelt bijna niets
Beetje loze reclame eigenlijk.

"Bij ons is het 2 euro, elders 4 gulden 40!"
pi_24336814
Ik weet niet precies wat je plannen zijn Mellone en hoeveel tijd je precies hebt..
Sydney zou ik in ieder geval een kleine week toch wel blijven, erg veel te doen. Als je de outback wil verkennen per organisatie zou ik www.adventuretours.com.au aanraden. Hier heb ik zeer goede ervaringen mee. De outback zou ik voornamelijk de west-kust willen noemen en raad een trip tussen darwin-broome (ook nog meer zuidelijk... maar misschien heb je daar de tijd niet voor) aan. De gidsen die in dit gebied opereren zijn GEWELDIG. Je zal een te gekke tijd meemaken.

Ik geloof dat dit 1195 AUD kost (ex korting, inc eten, bushkampen e.d.). Ik zou niet rond augustus hierin gaan want dan is het 40+ graden (was wel errug heet, heeft ook wel wat maar goed). En er is nu het regenseizoen dus is het gesloten denk ik.

Maar adventure tours heeft overal goede tours, misschien niet altijd de allergoedkoopste (al zullen ze goed concurreren) maar je hebt gegarandeerd kwaliteit.
pi_24343938
Hmmm, ook maar eens posten hier

Over 3 weken (22 januari) vertrek ik voor ongeveer 3 maandjes naar Australie. Ik vlieg naar Melbourne, dan een binnenlandse vlucht naar Bundaberg waar mijn vriendin zit (die zit nu al ruim 3 maanden in Australie) en dan trekken we samen verder.

Heb het verder zelf geregeld eigenlijk, ticket bij het reisburo gehaald net als een buspass voor daar. Visum kon via internet en hostels enzo zie ik/zien we daar verder wel. Heb er echt enorm veel zin in Wordt uberhaupt de eerste keer dat ik ga vliegen

Ik vertrek dus vanaf schiphol, dan land ik 's ochtends in Hong Kong waar ik een hele dag heb. (Land om 7:50 en vertrek weer om 23:50). Dan land ik de volgende dag om ik geloof 10:30 in Melbourne en neem ik aan het einde van de dag een vlucht naar Bundaberg. En daar... zal ik kapot zijn en even heel goed bij moeten komen denk ik

Mag je trouwens een flesje bier in het vliegtuig meenemen? Ik zou voor mn vriendin een flesje Hertog Jan meenemen maar vraag me af of dat zomaar kan in je handbagage. Lijkt me wel maar je weet maar nooit...
pi_24344958
Hmm dat flesje bier, ik weet het niet. Ze zijn daar niet zo dol op uitheemse etenswaren in ieder geval, of dat voor drank ook geldt zou ik niet weten.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:07:28 #63
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24346083
ik denk niet dat je dat flesje bier mee mag nemen het is natuurlijk wel glas misschien in de gewone bagage.
pi_24347327
Hehe, ik denk dat ik het maar eens ga informeren bij de KLM zelf Die kunnen het vast met grotere zekerheid zeggen. Groenten, kaas, fruit en dat soort dingen zijn inderdaad verboden, kans op dingetjes die ze daar liever niet willen hebben maar of dat met een afgesloten flesje bier ook zo zou zijn? Je mag toch ook een (plastic) flesje water ofzo het vliegtuig in (en dus?) uit nemen.

Dat van het glas is wel een goed punt trouwens, daar had ik niet eens aan gedacht.
pi_24347432
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:07 schreef Dos37 het volgende:
ik denk niet dat je dat flesje bier mee mag nemen het is natuurlijk wel glas misschien in de gewone bagage.
ik heb eens n blik bier van 4.25 liter van heineken van AMS naar Sydney genomen, daar n week gezeten, en doorgegaan naar Auckland (nieuw zeeland).
Zolang het dichtzit is het wel best hoor.
Ze zien in de X-ray toch wel wat het is.
Bonnetje erbij kan evt. handig zijn, lijkt me niet noodzakelijk.
En als er 1 land streng is met eten en drinken is het NIeuw Zeeland wel
m.a.w. neem gewoon bier mee als je wil.
Drank, wat dicht is kan, maar zodra het open is geweest, dus niet meer zo makkelijk. Of gewoon niet zeg maar.
edit, ik zou em niet in je handbagage doen, maar in je koffer.
En uiteraard gewoon aangeven bij de douane, heb ik ook gedaan, ging PRIMA.
Dat blik bier wat ik had stond zelfs onder druk weet ik nu
Ik zou alleen het flesje hertog jan wel in n handdoek rollen, en dan in n plastic zak.
Ik heb zo een vermoeden dat het wel eens handig kan zijn.
Je krijgt in je vliegtuig van de kaartjes, waar je in moet vullen dat je wat aan te geven heb, en dan de categorie alcohol ofzo.
-
  zondag 2 januari 2005 @ 09:19:44 #66
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24351188
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:14 schreef Kontiki het volgende:
Hmm dat flesje bier, ik weet het niet. Ze zijn daar niet zo dol op uitheemse etenswaren in ieder geval, of dat voor drank ook geldt zou ik niet weten.
Vertel mij wat.. Toen wij binnenkwamen vorig jaar bij Perth aankwamen, met 2 mandarijntjes, moest mijn moeder voor de rechter verschijnen, tussen de verkrachters en alles zitten.. Daar komt een paar duizend dollar boete bovenop plus 4 uur totaal uitgeput ondervraagd worden op het vliegveld:

"Is it your food?" "Did somebody else put the fruit in the bag?"
Foto's gemaakt van het fruit alsof het een lijk was

Kan d'r nu wel om lachen, toendertijd toch iets minder.
pi_24351472
Damn, dat moet ik toch zien te voorkomen! Een boete van een paar duizend dollar en ik kan meteen weer naar huis hehe. Njah, fruit en kaas enzo wist ik allemaal wel. Maar bier lijkt me toch moeten kunnen, ach... heb ondertussen ook de KLM maar gemaild. Die kunnen er vast meer over vertellen Ik laat het hier wel weten
  zondag 2 januari 2005 @ 11:00:38 #68
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24351645
quote:
Op zondag 2 januari 2005 10:37 schreef m0ridin het volgende:
Damn, dat moet ik toch zien te voorkomen! Een boete van een paar duizend dollar en ik kan meteen weer naar huis hehe. Njah, fruit en kaas enzo wist ik allemaal wel. Maar bier lijkt me toch moeten kunnen, ach... heb ondertussen ook de KLM maar gemaild. Die kunnen er vast meer over vertellen Ik laat het hier wel weten
Je wordt er in het vliegtuig ook nog mee doogegooid.
pi_24351859
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:00 schreef Jaytonized het volgende:

[..]

Je wordt er in het vliegtuig ook nog mee doogegooid.
Ja ok, maar toch... zou een beetje jammer zijn dat ik in het vliegtuig te horen krijg dat ik 20 jaar krijg voor het meenemen van een flesje bier en deze diep in mn rugtas zit

Nah, het meeste wil ik liever van tevoren ff weten want dan kan ik er gewoon rekening mee houden. En 3 weken moet toch genoeg zijn om dat uit te vogelen
  zondag 2 januari 2005 @ 11:30:19 #70
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24351972
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:18 schreef Tburg het volgende:

[..]

Ik sprak overigens in Nieuw Zeeland een jongen uit Nederland die werkte daar ook in de elekotrotechniek als monteur en hij had binnen 2 dagen werk gevonden, zijn baas wou hem zelfs helpen met emigreren mocht hij daar zin in hebben. Zo hoog is de behoefte aan technisch personeel daar blijkbaar.
Het bedrijf waarvoor ik werk regelt dus permanente visa's voor NZ, Aus en CAN. En het is idd waar dat ze technisch personeel nodig hebben (zoals automonteurs, metselaars etc.)
Via een zuster (recruitment) bedrijf vragen NZ werkgevers voor dat personeel uit Europa en dat regelen ze dan. Met een 'job offer' is het mogelijk om binnen 2,5 maand al te emigreren. (krijgt eerst een werkvergunning en daarna een permanent visum aanvragen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_24356738
Weet iemand of je die papieren echt nodig hebt als je in de horeca daar wilt werken? (soort van vergunning om drank te mogen schenken geloof ik)

En hoe kan je daar dan weer aan komen,als je al in Australie ben dan he
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_24357675
Die papieren heb je zeker nodig, in ieder geval in de meeste provincies. Verplicht!

Je kan daar een tweetal cursussen doen, voor een euro of 50 per cursus. Daar krijg je dan een certificaat voor.
  zondag 2 januari 2005 @ 18:40:38 #73
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24358045
Zijn er eigenlijk fokkers die zijn geëmigreert of die wonen in australië om te zeggen dat ik dat wil is overdreven maar ik zou wel willen weten of dat nog heel erg moeilijk is en hoe dit dan is gegaan.
  zondag 2 januari 2005 @ 18:52:04 #74
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24358219
Ik ben blij met dit topic. Ik ben aan het kijken of het me financieel lukt om te gaan en dan wil ik in juni of augustus weg. Dit jaar is om mijn droom waar te maken!!
Life may not be the party we hoped for, but while we're here we might as well dance
pi_24359966
quote:
Op zondag 2 januari 2005 18:52 schreef Squad het volgende:
Ik ben blij met dit topic. Ik ben aan het kijken of het me financieel lukt om te gaan en dan wil ik in juni of augustus weg. Dit jaar is om mijn droom waar te maken!!
Idem hier. Maar vind je het niet erg om hartje winter naar Australie te gaan? Volgens mij kan het daar flink koud zijn.
pi_24361309
whiej ik ga al over 31 dagen
pi_24362561
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:21 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ja ok, maar toch... zou een beetje jammer zijn dat ik in het vliegtuig te horen krijg dat ik 20 jaar krijg voor het meenemen van een flesje bier en deze diep in mn rugtas zit

Nah, het meeste wil ik liever van tevoren ff weten want dan kan ik er gewoon rekening mee houden. En 3 weken moet toch genoeg zijn om dat uit te vogelen
heeft iemand mijn post wel gelezen?

serieus, die meest rechter blik heb ik gewoon in mn bagage gedaan hoor.
GEEN HANDBAGAGE TUURLIJK!
gewoon netjes aangeven en invullen, en t is allemaal wel best.

en P.S er staat bij de ingang van de douna bij NZ nog n poort, heeeeel groot, gooi hier je levensmiddelen in,
toch wel raar dat je dan je mandarijn gewoon nog meeneem.
(5 maanden later, toen ik nog n keer aankwam in NZ was het echter n groene bak met n bord erboven.)
maar dan nog!

in de grote koffer ermee, netjes vragen aan de douna bij het instappen&uitstappen
altijd bij die rode poortjes van ik heb wat aan te geven, etc etc en t komt echt wel goed.

enneuh, je kan skie-en in Ozzy, zo ergens rond juni-augustus dacht ik.
www.weather.com
>>
http://www.weather.com/outlook/travel/local/ASXX0075?lswe=Melbourne&lswa=WeatherLocalUndeclared&y=2&x=13

allerlaatste keer dus, je ben wel n ongelooflijke randdebebiel als je denkt te kunnen smokkelen.
over bier en fruit, en het verschil, ga ik toch ff uitleggen.
Bier wordt geproduceerd onder een beschermde atmosfeer. Er zitten geen rare beestjes in.
Fruit staat gewoon buiten, er kan makkelijk 1 of ander beestje in kruipen, of weet ik wat. Een rups ofzo, die uitgroeit tot n vlinder. Etc.
Zijn soms nationale rampen daar, omdat het ecosysteem daar niet voorbereid op is.
Heel simpel, hele steden moeten soms worden afgezet, en hele gebieden worden ontsmet.

Als je t zo eens gaat bekijken

[ Bericht 8% gewijzigd door mechatronics op 02-01-2005 23:51:23 ]
-
pi_24363868
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:43 schreef mechatronics het volgende:

[..]

heeft iemand mijn post wel gelezen?
[afbeelding]
serieus, die meest rechter blik heb ik gewoon in mn bagage gedaan hoor.
Dude waarom in hemelsnaam zo'n blik meenemen...?
pi_24363968
Yeah, ik heb ooit iets op televisie gezien over reuze-padden in Australie. Daar waren er ooit eens een paar van meegenomen naar het land. Sindsdien is er een gebied waar een plaag is van die beesten. Je mag ze legaal doodmaken, en daarom slingeren automobilsiten zoveel mogelijk over de weg. Om er maar zoveel mogelijk plat te rijden
Die beesten waren echt monsterlijk groot!
pi_24364160
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:37 schreef Mellone het volgende:

[..]

Dude waarom in hemelsnaam zo'n blik meenemen...?
was geldig voor 3 weken gratis overnachten
-
pi_24364528
@mechatronics: Mijn excuses Wel gelezen maar de woorden drongen niet echt door denk ik

Had het ondertussen ook al aan de KLM gevraagd hehe, die zeiden van "Vraag het maar aan de australische ambassade en als het van hun mag mag het van ons ook." Ach, zal allemaal inderdaad wel goed komen maar hey, een second opinion kan nooit kwaad toch?

Ik duik mn bedje in... lekker dromen over Australie, trusten allemaal!
pi_24368341
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:41 schreef Kontiki het volgende:
Yeah, ik heb ooit iets op televisie gezien over reuze-padden in Australie. Daar waren er ooit eens een paar van meegenomen naar het land. Sindsdien is er een gebied waar een plaag is van die beesten. Je mag ze legaal doodmaken, en daarom slingeren automobilsiten zoveel mogelijk over de weg. Om er maar zoveel mogelijk plat te rijden
Die beesten waren echt monsterlijk groot!
Hehe, wij waren onderweg in de richting van Katherine s'avonds en toen hebben we er echt honderden plat gereden. En je hoeft er niet eens voor te slingeren, ze springen toch niet weg In het begin wisten we niet eens waar we de hele tijd overheen reden, tot dat we ff stopten
pi_24373172
quote uit the Rough Guide van Australie: "Australia has strict quarantine laws that apply to fruit, vegetables, fresh and packaged food, seed and some animal products among other things.
Those over 18 can take advantage of a duty-free allowance on entry of 1 litre of alcohol and 250 cigarettes of 250 g. of tobacco."

Dit betekent dat het gewoon is toegestaan, toch? Volgens mij in ieder geval wel....succes!
  maandag 3 januari 2005 @ 16:43:29 #84
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24374301
quote:
Op zondag 2 januari 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Idem hier. Maar vind je het niet erg om hartje winter naar Australie te gaan? Volgens mij kan het daar flink koud zijn.
Ligt eraan welk gebied... daar zal ik wel rekeing mee moeten houden, maar ik wil een jaar blijven, dus winter maak ik toch mee.
Life may not be the party we hoped for, but while we're here we might as well dance
pi_24427209
Exact, 't is in juni-juli-augustus uitstekend vertoeven in Cairns of Darwin bv. Sowieso veel beter dan tijdens de natte, kleffe zweetzomers die je daar hebt. En de late herft/vroege winter is in zuidelijk Queensland (Brisbane bv) ook prima uit te houden.
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_24451745
Yeey!! 4 Feb. vlieg ik naar Australie!! Tot 1 juli! Ik kan niet wachten!! We vliegen met Malaysia Airlines, iemand ervaring hiermee? is Malaysia goed? comfortabel?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:12:44 #87
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24453044
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:28 schreef Roosje11 het volgende:
Yeey!! 4 Feb. vlieg ik naar Australie!! Tot 1 juli! Ik kan niet wachten!! We vliegen met Malaysia Airlines, iemand ervaring hiermee? is Malaysia goed? comfortabel?
Yuh, wij hebben er vorig jaar ook mee naar Australië gevlogen, was zéér aangenaam. Iedereen had een eigen TV'tje waar je DVD's op kon kijken en een Supernintendo met een tal van spellen. Je moet alleen een beetje Engels spreken tegen de crew . De ruimte die je kreeg was toch ook netjes.. En dan allemaal voor Economy Class (das de normale toch? ) Bij ons was het enige spijtig dat we bij een tussenlanding in Kuala Lumpur, twaalf uur moesten wachten. Nou ja, konden we mooi de stad in, naar Petronas Towers !
  Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 17:18:50 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24453846
Niet toevallig een (ex-)fokkertje?

Nederlander komt om na val balkon Sydney

SYDNEY - Een Nederlandse toerist is vrijdag in de Australische stad Sydney van een veertien meter hoog balkon was gevallen. Hij was op slag dood, aldus het persbureau AAP.

De 19-jarige man vierde op het moment van het ongeval met vrienden een feestje in een jeugdherberg. Er waren volgens een politiewoordvoerster geen verdachte omstandigheden. Zij weigerde te zeggen of er alcohol in het spel was. De ouders van de man zijn inmiddels geïnformeerd.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24454256
14 meter hoog.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:13:07 #90
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24466605
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 08:13 schreef MrJonez het volgende:
Exact, 't is in juni-juli-augustus uitstekend vertoeven in Cairns of Darwin bv. Sowieso veel beter dan tijdens de natte, kleffe zweetzomers die je daar hebt. En de late herft/vroege winter is in zuidelijk Queensland (Brisbane bv) ook prima uit te houden.
Ja, ik wil naar Darwin vliegen en dan wil ik langs de westkust afzakken naar Perth. Ik heb er zo'n zin in!! Ik heb me vandaag aangemeld bij Travel Active, op hun bijeenkomst. Verder nog niks vastgelegd, want ik moet nog zoveel uitzoeken. Ik kreeg wel mooi een 'Lonely Planet' cadeau, dus die heb ik alvast :-)
pi_24468716
mag ik vragen hoe jullie het allemaal gedaan hebben met reisverzekering enzo? ik ben nu aan het orienteren, maar ik kom er niet echt uit...kan ik beter me particuliere verzekering aanhouden, of moet ik echt een speciale reisverzekering afsluiten? ik ga 5mnd. weg.
pi_24476410
ik heb een speciale reisverzekering genomen. Een speciale backpackersverzekering leek mij het handigst omdat die veel ervaring met backpackers hebben. Ik heb hier: www.travelactiveinsurance.nl een verzekering afgesloten. Je gewone lijkt mij niet voldoende qua buitenland dekking maar bel anders je evrzekeringsmaatschappij gewoon ff.
pi_24479985
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:58 schreef Roosje11 het volgende:
mag ik vragen hoe jullie het allemaal gedaan hebben met reisverzekering enzo? ik ben nu aan het orienteren, maar ik kom er niet echt uit...kan ik beter me particuliere verzekering aanhouden, of moet ik echt een speciale reisverzekering afsluiten? ik ga 5mnd. weg.
Je kan denk ik het beste een speciale verzekering afsluiten. Je particuliere verzekering is meestal niet flexibel genoeg voor een lange reis. Die krengen kunnen trouwens aardig duur zijn heb ik gemerkt. Een eurotje of 400, 500 is niet ongewoon.
pi_24479990
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:13 schreef Squad het volgende:
Ja, ik wil naar Darwin vliegen en dan wil ik langs de westkust afzakken naar Perth. Ik heb er zo'n zin in!! Ik heb me vandaag aangemeld bij Travel Active, op hun bijeenkomst. Verder nog niks vastgelegd, want ik moet nog zoveel uitzoeken. Ik kreeg wel mooi een 'Lonely Planet' cadeau, dus die heb ik alvast :-)
Hee, daar was ik ook bij. Ik heb me nog niet aangemeld, ik wil eerst ook nog even koekeloeren bij de bijeenkomst van Australian Backpackers. Die hebben wat leukere vliegroutes, vind ik zelf.
pi_24480098
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:18 schreef Gert het volgende:
Niet toevallig een (ex-)fokkertje?

Nederlander komt om na val balkon Sydney

SYDNEY - Een Nederlandse toerist is vrijdag in de Australische stad Sydney van een veertien meter hoog balkon was gevallen. Hij was op slag dood, aldus het persbureau AAP.

De 19-jarige man vierde op het moment van het ongeval met vrienden een feestje in een jeugdherberg. Er waren volgens een politiewoordvoerster geen verdachte omstandigheden. Zij weigerde te zeggen of er alcohol in het spel was. De ouders van de man zijn inmiddels geïnformeerd.
Weet iemand welk hostel dit was. Ik ken een 19 jarige nederlandse jongen die daar zat omstreeks die tijd. Ik hoop het toch verdomme niet zeg

Dat hostel waar wij zaten heette big hostel en had inderdaad een balkon van een meter of 14. Die jongen (vincent) zat vaak op het dak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kamigot op 09-01-2005 09:26:40 ]
pi_24480784
quote:
Op zondag 9 januari 2005 09:21 schreef Kamigot het volgende:

[..]

Weet iemand welk hostel dit was. Ik ken een 19 jarige nederlandse jongen die daar zat omstreeks die tijd. Ik hoop het toch verdomme niet zeg

Dat hostel waar wij zaten heette big hostel en had inderdaad een balkon van een meter of 14. Die jongen (vincent) zat vaak op het dak.
Het Surry Hills hostel
pi_24480787
Ik ben er even stil van...

Ik ben er net achter gekomen dat het inderdaad om Vincent gaat uit Deventer.

Hij trok een half jaar op met een groep van 12 man. Ik kende ook een paar mensen goed uit die groep en we trokken samen op in Sydney de eerste weken van December voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrok. Met de hele groep zaten we tot vroeg in de morgen op het dak van het hostel. Te praten, te drinken, te schaken en naar muziek te luisteren. Het was een geweldige tijd.

Ze klommen blijkbaar van het dak naar een naarbij gelegen dak via een ladder toen hij uitgleed.
Om 5:25 in de morgen. Z'n 2 beste vrienden Tom en Darren probeerde nog hulp in te schakelen maar het was te laat. Vincent was op slag dood.

Dit is verdomme niet te geloven. Hij had het zo ongeloofelijk naar z'n zin in Australie en had nog grootse plannen voor zich. Nog 2 weken en hij zou naar huis gaan. Ik geloof dat veel mensen van het hostel hun reis hebben afgebroken en naar huis zijn gegaan.

Zo jong en dan op zo'n manier gaan... het leven is oneerlijk
pi_24480884
Tering.
Dat is wel ff heel bizar.
pi_24480927
quote:
Teenage tourist in fatal fall off roof
By Angela Kamper and Lisa Miller
08jan05

A CELEBRATION turned to tragedy yesterday when a Dutch backpacker died after falling from the roof of a Sydney hostel, just two weeks before he was due to go home.

The 19-year-old was watching the sunrise with two friends when he fell 8m from the top of the Big Hostel on Elizabeth St, Surry Hills.

It was the culmination of a night out to mark the end of his Australian adventure.

A worker at the hostel said the teenager had spent 10 months travelling Australia's east coast, the last six months with about 12 others.

The group had spent Thursday night farewelling two of their members due to fly overseas today, ending the night back at the hostel.

"They were an extremely close group of friends and of course they are all just devastated," the employee said.

Witnesses told police the man was in a restricted area of the building and tried to climb over a railing and slipped, landing on a carport next door.

Two British travellers he was with on the roof called for help and contacted emergency services.

They borrowed a ladder from the hostel to reach the top of a tin carport attached to Red Spot car rentals.

But an ambulance spokesman said he was dead when paramedics came at 5.25am.

Backpackers at the hostel were too emotional to talk.

"Everybody is very upset," another employee said.

The teen was due to return to his hometown, Deventer, in two weeks after being at the hostel for several months.

"We all got to know him well," she said.

"It's a terrible thing to happen and a very sad way for a lot of our guests who knew him to start their New Year.

"People staying here have been silent and upset all day, a lot of them cutting short their holidays to return home."

Superintendent Daryl Donnolley said witnesses were interviewed but there seemed to be no suspicious circumstances.

Police have contacted Interpol to notify his family in the Netherlands.
ongeloof...
  zondag 9 januari 2005 @ 11:29:10 #100
43016 Tburg
hopeloos
pi_24481072
shit zeg, 2 weken voordat hij terug zou komen.... En familie en vrienden in Nederland hadden hem al 10 maanden niet gezien natuurlijk, bizar...
  zondag 9 januari 2005 @ 12:36:52 #101
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24482054
quote:
Op zondag 9 januari 2005 08:07 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Hee, daar was ik ook bij. Ik heb me nog niet aangemeld, ik wil eerst ook nog even koekeloeren bij de bijeenkomst van Australian Backpackers. Die hebben wat leukere vliegroutes, vind ik zelf.
Ja, dat wilde ik eerst ook doen. Maar ik weet dat Travel Active betrouwbaar is en ik ben toch wel verleid door de reisverhalen daar en die 2 extra overnachtingen bij aankomst en de Lonely Planet. (daar doen ze het voor he) Misschien dat ik alsnog naar die bijeenkomst ga, ook voor de reisverhalen.
Ik had gister meteen kriebels in mn buik na het aanmelden...
pi_24485835
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:36 schreef Squad het volgende:
Ja, dat wilde ik eerst ook doen. Maar ik weet dat Travel Active betrouwbaar is en ik ben toch wel verleid door de reisverhalen daar en die 2 extra overnachtingen bij aankomst en de Lonely Planet. (daar doen ze het voor he) Misschien dat ik alsnog naar die bijeenkomst ga, ook voor de reisverhalen.
Ik had gister meteen kriebels in mn buik na het aanmelden...
Ik heb ook het idee dat Travel Active wat professioneler (en groter) is. Maar ik ben er nog niet uit.
Backpackers heeft bijv. standaard al 4 overnachtingen, welkomst-BBQ, boottocht door de haven e.d. en de prijzen liggen enkele honderden euro's lager. Voor de rest lijken de pakketten behoorlijk op elkaar. Maar Travel Active ziet er allemaal wat strakker uit. Ik neig ook naar hun. Qua reisverhalen: die liggen natuurlijk vooral aan de persoon zelf. Ik heb ook geweldige verhalen gehoord van mensen die op de bonnefooi een ticket hadden geboekt bij een duister reisbureautje
P.S. zie ook dit artikel voor mijn mening

Heel triest van die jongen. Maar het klinkt nogal gevaarlijk: met alcohol op (denk ik) van het ene dak naar het andere klimmen. Of viel dat wel mee?
Wanneer ga je trouwens?

[ Bericht 5% gewijzigd door Kontiki op 09-01-2005 16:48:42 ]
pi_24495642
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zulke fantastische ervaringen heb met Travel Active. Begon al toen ze tot twee maal toe m'n vertrek datum veranderde, waardoor ik uiteindelijk over Parijs en Seoul met Korean Air (gatverdamme, zeewiersoep, tot 3 maal toe ) moest vliegen. Verder zou er een bankrekening voor me open zijn en zou ik hulp krijgen bij de aanvraag van een taxfilenumber. Niks van dat alles. "Daar zit een National Bank en dan de tweede straat links kun je je taxfilenummer aanvragen". Zucht.

Het was op zich wel relaxt om vanaf het vliegveld in Sydney meteen naar een hostel te kunnen, om bij te komen van de reis en het was idd ook wel prettig om de 30 uur reizen naar de andere kant van de wereld, als je nog iets heb van "ok, waar de fuck ben ik aan begonnen..." met wat anderen te kunnen maken, maar voor de rest kan 't eigenlijk prima zonder.

Overigens was dit alles 3 jaar terug, dus wie weet is het tegenwoordig allemaal supersoepeltjes. Maar als ik verhalen van andere backpackers hoorde die voor én na me vertrokken waren, had T.A. altijd van dit soort kuurtjes.
pi_24506194
pcies en er is tegenwoordig zoiets als airportpickup wat veel hostels aanbieden. Gewoon een nummer bellen en dan komen ze je ophalen en serieus ff 15 min met de trein naar de stad is nou ook niet echt een moeite te noemen.
pi_24506769
inderdaad...alhoewel het wel handig is dat het hostel al voor je geboekt is vantevoren...

maar verder is het op de bonnefooi ook prima te doen, dunkt me.
pi_24507055
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:02 schreef MrJonez het volgende:
inderdaad...alhoewel het wel handig is dat het hostel al voor je geboekt is vantevoren...
Mwoah, via Hostelworld.com kan je echt binnen 5 minuten iets in Sydney boeken.
Dingen als een bankrekening en sofi-nummer vind ik wel lekker als die voor je geregeld worden.
Maar de reden dat ik zowieso bij een organisatie ga, is dat die prijs niet eens zo gek veel hoger is dan een gewoon ticket. Een retourticket naar Sydney kost al snel in de 700 euro, terwijl je voor 995 euro al een pakket hebt bij Backpackers, incl. de voordelen en je kan dan (moet niet) 4 stopovers maken als je wilt. Dat vind ik wel het extra geld waard, plus dat daar ook nog wat extra dingen bijzitten.
pi_24507134
trouwens, voor 10 - 12 - 15 dollar, heb je busjes voor het vliegveld, die je naar elke bestemming binnen sydney brengen,
een soort collectieve taxi, maar dan goedkoop
-
pi_24508437
en zonder organisatie gaan is gewoon veel stoerder
pi_24508557
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:23 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Mwoah, via Hostelworld.com kan je echt binnen 5 minuten iets in Sydney boeken.
absoluut waar. maar toen ik vetrok/aankwam was ik erg groen, dus dan is 't wel fijn om iets te hebben. maar idd, desnoods regel je, als je niet al te zwaar gejetlagged bent, op het vliegveld accomodatie
quote:
Dingen als een bankrekening en sofi-nummer vind ik wel lekker als die voor je geregeld worden.
ja, maar dat was in mijn geval dus mooi niet goed gegaan. moest allemaal zelf geregeld worden. enige wat wel handig was, was een post adres, vanwaar er ook nog eens dingen achter je aan gestuurd konden worden (was erg handig voor m'n pinpas en medicare card)
quote:
Maar de reden dat ik zowieso bij een organisatie ga, is dat die prijs niet eens zo gek veel hoger is dan een gewoon ticket. Een retourticket naar Sydney kost al snel in de 700 euro, terwijl je voor 995 euro al een pakket hebt bij Backpackers, incl. de voordelen en je kan dan (moet niet) 4 stopovers maken als je wilt. Dat vind ik wel het extra geld waard, plus dat daar ook nog wat extra dingen bijzitten.
ik zeg ook helemaal niet dat je per definitie niet met een organisatie mee moet gaan. integendeel zelfs. maar iemand had het over travel active, een organisatie waar ik, en een aantal kennisen van me, slechte ervaringen mee heb(ben)
pi_24512715
Ik heb op zich niks tegen geplande reizen, maar ikzelf heb liever de touwtjes in eigen handen. Ik kwam wat nederlandse meiden tegen die echt al 3 maanden diverse tours vooruit hadden geplanned omdat het goedkoper was. Ik denk dat een beetje eigen initiatief en flexibiliteit uiteindelijk de reis een stuk interessanter maakt omdat je steeds weer voor andere verassingen komt te staan. Beetje sense of adventure
pi_24513759
exact. plus ik vraag me af of het wel goedkoper is. ja, misschien als je enorme package deals met én kakadu én fraser island én whitsundays én uluru én een reef dive én de sydnet bridge climb er in koopt. maar mijn ervaring is juist dat een beetje last minute op komen dagen en een rappe babbel best wat van de prijs af haalt. lukte o.a. uitstekend bij m'n snorkeltocht vanuit cairns.
pi_24517619
Ja, die organisaties roepen maar dat het goedkoper is om al hier in Nederland te boeken. Maar daar klopt volgens mij echt geen hout van. Wat kost een retourtje Nieuw-Zeeland? Volgens mij kan je ter plekke boeken met bijv. Blue Virgin voor een eurootje of 60. Travel Active roept dat het goedkoper is om bij hen die reis vooruit bij te boeken, maar dan betaal je er 75 tot 100 euro meer voor
En de excursies die ik zo op Australische sites zie staan zijn ook goedkoper dan dat Backpackers ze aanbiedt.

Mr. Jonez, ik reageerde niet op jou hoor, dat was mijn mening over organisaties. Alleen die Hostelworld-quote was een reactie
Echt een topsite vind ik dat trouwens. Ik heb net een week Londen hostelletjes geboekt voor maar 100 euro. Scheelt enorm t.o.v. een hotel.
pi_24538376
Zijn er mensen die de gemiddelde prijzen weten van een retourticket Nieuw-Zeeland vanaf Australie? (tevens goede sites gezocht om te boeken)

En wat kost nou een busreis waarbij je onbeperkt kan uitstappen en een flink eind kan reizen? Ik twijfel nog om daar een auto te kopen, want de benzine is erg goedkoop zag ik. Maar toch, een auto brengt wel weer veel kosten met zich mee.
pi_24538731
Retourtje Australie / Nieuw Zeeland heb je al vanaf 800 euro tegenwoordig. Maar dat zijn geen flexibele tickets en die zijn waarschijnlijk ook maar beperkt geldig (dus geen jaar ticket).
Wat dat betreft is het wel verstandig om te kijken of je niet alleen een ticket kunt boeken via www.backpackers.nl ofzo. Of gewoon even bij het reisbureau langs gaan.

Qua bussen; ik heb destijds een 10.000 km pas gekocht voor Greyhound en dat werkte eigenlijk perfect. Maar je kunt natuurlijk ook gezellig met de Oz Experience gaan.
Alhoewel de Oz Experience soms wel een beetje een schoolreisje is en je een redelijk vaste route volgt. Voordeel is wel dat je alleen maar overdag reist en stops maakt bij leuke dingen onderweg.
pi_24538890
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 23:56 schreef Kontiki het volgende:
Zijn er mensen die de gemiddelde prijzen weten van een retourticket Nieuw-Zeeland vanaf Australie? (tevens goede sites gezocht om te boeken)

En wat kost nou een busreis waarbij je onbeperkt kan uitstappen en een flink eind kan reizen? Ik twijfel nog om daar een auto te kopen, want de benzine is erg goedkoop zag ik. Maar toch, een auto brengt wel weer veel kosten met zich mee.
ik denk dat hij bedoelde TUSSEN Ozzy en New Zealand

Neem iig Quantas oid. en geen Air New Zealand, die laatste is nl echt reteduur.
maar wel superluxe
economy voelt al als 1e klas....
www.flightcentre.com.au of www.flightcentre.co.nz is ook n goede
let op, er zit nog steeds n groot verschil tussen de ozzy dollar en de kiwi dollar, hou daar ff rekening mee.
je zou voor n retour zeker onder de 250 euro moeten zitten, inc taxes.
dat moet wel te doen zijn.
als je tijd zat heb, kan je misschien ook last-minute gaan vliegen, alleen is dat niet zo gebruikelijk als dat het in NL is....
-
pi_24540835
De Oz Experience is (wat ik er van gezien heb tenminste) een beetje Salou in de bus, met erg veel Engelsen. Laten we het erop houden dat het je ding maar net moet zijn...Overigens ben ik precies andersom: 's nachts rijden is veel prettiger, want je spaart een hostelnacht betalen uit en je komt meestal 's ochtends/vroeg in de middag aan, waardoor je de hele dag hebt om het nieuwe gat te bewonderen en een slaapplaats te vinden.

En idd, Greyhound bussen zijn prima. Veel mee rond gecrosst in m'n pre- en post Ford Falcon '84 perioden. Echter nooit zo'n kilometer pas gekocht, wat gewoon veel goedkoper was geweest. Trouwens, als ik zeg dat Greyhound bussen prima zijn, dan geldt dat vor de wat "kleinere" afstanden, zeg maar tot een kilometer of 1000. Want de 46 uur die Cairns - Sydney met de bus kost zou ik niemand aan willen raden.
pi_24544131
Kan je bij die Greyhound-bussen ook gewoon uitstappen? Ik zoek een pas waarmee ik gewoon in eigen tempo over in ieder geval de oostkust kan crossen. 2 daagjes in de bus, 2 weken in een stad, weer instappen, etc.
pi_24544426
Je kunt gewoon onderweg uitstappen en alles in je eigen tempo doen.
Als je een km pas koopt, dan kun je ook backtracken, iets wat met een andere pas vak weer niet kan.
  donderdag 13 januari 2005 @ 12:13:24 #119
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24544796
Het grote voordeel van een kilometerpas is dat je kriskras door Australië de bus kunt nemen én, dat hij een jaar geldig is. Als je alleen van plan bent om (een gedeelte) van bijvoorbeeld de oostkust te bereizen ben je goedkoper uit met een trajectkaart.

Ik ben zelf met de bus van Sydney naar Cairns gereisd met een Travellerspass (90 dagen geldig):
zie hier: http://www.greyhound.com.au/aussieexplorer.asp
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24547674
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:52 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt gewoon onderweg uitstappen en alles in je eigen tempo doen.
Als je een km pas koopt, dan kun je ook backtracken, iets wat met een andere pas vak weer niet kan.
backtrack? dat je heen en weer kunt gaan zeg maar? Want ik denk erover een kilometer pas te kopen want het lijkt me ook leuk om stukken met de trein te doen. Iemand eenig idee hoeveel kilometers ik moet nemen als ik van Sydney -- Melbourne -- Adelaide -- Alice Springs -- Cairns -- Sydney wil reizen?
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:18:04 #121
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24547980
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:59 schreef Mellone het volgende:

[..]

backtrack? dat je heen en weer kunt gaan zeg maar? Want ik denk erover een kilometer pas te kopen want het lijkt me ook leuk om stukken met de trein te doen. Iemand eenig idee hoeveel kilometers ik moet nemen als ik van Sydney -- Melbourne -- Adelaide -- Alice Springs -- Cairns -- Sydney wil reizen?
Hie een kilometeroverzichtskaartje; you do the math!

bron: http://www.greyhound.com.au/aussieexplorer.asp
pi_24548764
yeah heb deze ook gevonden ja, ik denk dan maar dat ik voor de 10.000 km pas ga. Zit ik iig niet snel zonder en mocht er iets gebeuren kan ik altijd de snelle route terug nemen
pi_24548953
Ik heb het destijds een beetje laten uitrekenen wat handig was. Want ik wilde ook bepaalde stukken met de trein doen en stukken vliegen en stukken met een tour.
Ik heb dus ook een 10.000 km pas genomen voor de oostkust (Sydney en omhoog) en vanaf Darwin naar Perth. En dan had ik nog genoeg kilometers over om nog even naar Coober Pedy te gaan. Van Coober Pedy naar Adelaide moest ik wel een ticket kopen, maar dat viel ook wel mee qua kosten.
pi_24550711
hoelang ben jij bijelkaar weg geweest en hoeveel was je hier ongeveer voor kwijt?
pi_24551014
Ik ben destijds 8 maanden weggeweest en inclusieef alles (dus tickets, rugzak, verzekering, kleding en alle uitgaven daar) was ik zo'n 25.000 gulden kwijt.
En ik heb niet zuinig aan gedaan en slechts 2 weken gewerkt.

Een hostel was toen iets van 15 Aus$ per nacht in een dorm en volgens mij was ik voor die 10.000 km pas iets van 662 Aus$ kwijt (heb het even nagezocht), maar dat is dus best een stuk duurder geworden.
Nouja, ter compensatie is dat natuurlijk ook ruim 6 jaar geleden.
pi_24553058
Word je nog steeds door deurwaarders en je bank gestalkt of had je dat bedrag al bij elkaar gespaart voor vertrek?
pi_24553194
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:49 schreef Kontiki het volgende:
Word je nog steeds door deurwaarders en je bank gestalkt of had je dat bedrag al bij elkaar gespaart voor vertrek?
Ik had alles netjes bij elkaar gespaard voor vertrek.
Ik vind het ook wel verstandig om met een redelijke financiele reserve te gaan reizen. Fruitplukken heeft natuurlijk wel zn charmes, maar het blijft een klotebaantje en ik was erg blij dat ik na een week weer gewoon leuk kon gaan reizen.
Het is eigenlijk ook best wel slim om je gewoon in Nederland een maandje of wat uit de naad te werken, want hier heb je veel minder kosten dan daar en dan kun je downunder tenminste heel veel leuke dingen doen!

Maar ik had voor mezelf van tevoren ook al vastgesteld dat ik 8 maanden weg zou gaan, want ik wilde perse mee met een scoutingkamp in mei! Dus ik had wel een soort van tijdsdruk, want ik wilde natuurlijk wel zoveel mogelijk zien.
pi_24566608
Ik ben een jaar gegaan Australie, NZ en heb ongeveer 3 maanden gewerkt en ben in totaal zo'n 14.000 euro lichter. De laatste 6 weken in Nieuw Zeeland was ik eigenlijk al door mijn geld heen, dus heb ik toen mijn credit card flink misbruikt. Dat merk ik nu dus nog
Echt probeer zo veel mogelijk hier in Nederland te werken, daar heb je als je reist helemaal geen zin in.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:48:05 #129
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24570360
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef Tburg het volgende:

Echt probeer zo veel mogelijk hier in Nederland te werken, daar heb je als je reist helemaal geen zin in.
Nou, je haalt de woorden uit mijn mond.. ik ben net terug.. ook helemaal niet gewerkt.. hoop dus snel een baan te vinden, maar het was me alles waard.. Die maanden in aussie neemt niemand meer van me af!
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_24572494
mmm oke 5000 voor 4 mnd moet dus opzich wel te doen zijn? ex ticket en kleren en rugzak enzo. Echt alleen voor daar reizen. Maar hebben jullie nog leuke tips over wat ik zou moeten zien wat niet in de gewone gidsen staat?
pi_24572701
Ik wil ongeveer 8 maanden Australie, 1 maand Nieuw-Zeeland en 1 maand Thailand doen. Voor Thailand hou ik 1000 euro apart, lijkt me wel genoeg. Voor AUS en NZ krijg ik zo'n 6000 euro bij elkaar, voor de rest moet ik daar gaan werken of mijn creditcard op de pijnbank leggen. Ik zou het niet zo erg vinden om een beetje rood te staan bij thuiskomst, maar duizenden euro's is zeker niet de bedoeling.
pi_24578902
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:38 schreef Mellone het volgende:
mmm oke 5000 voor 4 mnd moet dus opzich wel te doen zijn? ex ticket en kleren en rugzak enzo. Echt alleen voor daar reizen. Maar hebben jullie nog leuke tips over wat ik zou moeten zien wat niet in de gewone gidsen staat?
5000 voor 4mnd lijkt mij wel genoeg.
Over tips, ligt eraan of je alleen naar de oost kust gaat of ook naar de west kust. En waar je interesses liggen, feesten, strand, natuur, wandelen, steden, lekker relaxen etc.. Dan kan ik misschien nog wel wat tips geven
Wanneer ga je eigenlijk ?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:02:17 #133
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24579404
Ik heb in 4 maanden bijna 5800 euro uitgegeven... Maar ik had het met minder kunnen doen
Ik denk dat 5000 wel genoeg is als je het rustig aan doet, niet elke dag uitgaat en in de duurste hostels zit!
Ik heb dan zelf gereden, veel kilometers gemaakt, maar benzine is een stuk goedkoper... wel heb ik vaak op campings gestaan, terwijl je gewoon in een park kan slapen in je camper...

pi_24593853
Ik wil ook 4 maanden naar Australie

De drie weken dat ik hier nu zit gaan echt veel te snel... Maar ik zie dan ook wel ongeveer de helft van Australie voorbijkomen. Dus wat dat betreft is het zeker oke deze reis. Maar het smaakt naar veel meer!!!
Wat een prachtig land is het toch
pi_24593905
* Liejannuh zwaait even heel snel naar Calvobbes!
Vind je de Great Ocean Road ook zo geweldig??
En kun je nog net wat Australian Open meepikken of is die nog niet begonnen??
pi_24600245
Ik ga dus over 4,5 maand naar Australie..
Zal zo'n 3200 hebben om mee te nemen..en een creditcard met ik gok zo'n 1500 euro...
Het plan is om een jaar weg te gaan,maar als ik et zo lees word dat veel werken.

Wel hebben we 4 kennissen wonen daar,waar we dus ook alle 4 (hoop ik) een weekje kunnen slapen en kopen we (dit is al meegerekend) een busje waar we dan ook in kunnen slapen toch..
  maandag 17 januari 2005 @ 00:06:06 #137
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24605320
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik ga dus over 4,5 maand naar Australie..
Zal zo'n 3200 hebben om mee te nemen..en een creditcard met ik gok zo'n 1500 euro...
Het plan is om een jaar weg te gaan,maar als ik et zo lees word dat veel werken.

Wel hebben we 4 kennissen wonen daar,waar we dus ook alle 4 (hoop ik) een weekje kunnen slapen en kopen we (dit is al meegerekend) een busje waar we dan ook in kunnen slapen toch..
Ja als je met een busje gaat en je moet het zo goedkoop mogelijk houden, probeer dan in parkjes, parkeerplaatsen en op rest areas te slapen..Het is wel veilig en Dit kost je niets.. Bij het strand zijn meestal douches.. en anders kan je bij campings voor 2 dollar even een douche nemen.
Ik denk wel dat je een aantal maanden moet werken, maar dat is ook goed voor je ... zeg ik.. haha..
geniet ervan!
pi_24609636
Even een berichtje live uit Sydney.
Niet getreurd, 't was vandaag klote weer...

Je kan het net zo duur maken als je het zelf wilt.
Mijn backpack organisatie zei dat je met 700 euro p/m makkelijk rond kan komen als je een beetje schraal leeft. Ik merk hier wel dat je overal zeer gemakkelijk geld uitgeeft.
Het hangt echt af van je zelfdiscipline, die jammer genoeg bij mij nergens te bekennen is
  maandag 17 januari 2005 @ 11:36:31 #139
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24610429
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef Tburg het volgende:
Ik ben een jaar gegaan Australie, NZ en heb ongeveer 3 maanden gewerkt en ben in totaal zo'n 14.000 euro lichter. De laatste 6 weken in Nieuw Zeeland was ik eigenlijk al door mijn geld heen, dus heb ik toen mijn credit card flink misbruikt. Dat merk ik nu dus nog
Dat zijn precies de kosten die ik ook gemaakt heb toen ik een heel jaar was. Vier maanden gewerkt en 13.000 euro uitgegeven in totaal. Je kan inderdaad echt het beste in Nederland werken. Mensen die met weinig geld gaan met het idee in Australië de rest bij elkaar te werken, staan meestal toch vroeger dan gedacht weer thuis.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:42:34 #140
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24610530
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:14 schreef Liejannuh het volgende:
Qua bussen; ik heb destijds een 10.000 km pas gekocht voor Greyhound en dat werkte eigenlijk perfect. Maar je kunt natuurlijk ook gezellig met de Oz Experience gaan.
Alhoewel de Oz Experience soms wel een beetje een schoolreisje is en je een redelijk vaste route volgt. Voordeel is wel dat je alleen maar overdag reist en stops maakt bij leuke dingen onderweg.
Wat tegenwoordig ook een steeds betere optie is: de trein! Er ligt nu ook rails tussen Alice Springs en Darwin en je zou kunnen denken aan dit ticket:

http://www.gsr.com.au/fares/ghan05.htm
Great Southern Railway Pass* - International Backpackers
6 months unlimited travel in Red Kangaroo Service aboard the great trains;
The Legendary Ghan, Indian Pacific and The Overland.

Kost 450 dollar en dekt de volgende verbindingen: Sydney - Adelaide - Perth, Melbourne - Adelaide, Adelaide - Alice - Darwin en natuurlijk alle tussenliggende plaatsen. Reist een stuk relaxter dan die rot bussen. Maar een auto kopen blijft natuurlijk het beste qua plezier, avontuur en flexibiliteit!
pi_24611166
Bushranger, hoeveel geld had je gespaard toen je aankwam in Australie?
Ik haal de 8000 wel denk ik, en de rest zal bij elkaar gewerkt moeten worden.
Mocht het geld er erg snel doorheen gaan ter plekke, dan kan ik eventueel via dat WWOOF (of zo) tegen kost en inwoning ergens gaan helpen. Dan staat die geldkraan tenminste even stil.
pi_24616022
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:36 schreef Tburg het volgende:

[..]

5000 voor 4mnd lijkt mij wel genoeg.
Over tips, ligt eraan of je alleen naar de oost kust gaat of ook naar de west kust. En waar je interesses liggen, feesten, strand, natuur, wandelen, steden, lekker relaxen etc.. Dan kan ik misschien nog wel wat tips geven
Wanneer ga je eigenlijk ?
Nou natuur, steden een beetje feesten zijn wel mijn grootste interesses dus als je nog een leuke tips hebt...graag. Ik vertrek op 2 feb en kom op 4 feb aan. Ik wil van Sydney naar Melbourne - Adelaine - Alice springs - Cairns - Sydney en natuurlijk onderweg ook nog wat stops hoor maar in grote lijnen wordt dit denk ik mijn route.
pi_24626259
oke,als ik et hoor word et idd veel werken maar gaan et proberen zuinig aan te doen

Mja zoveel mogelijk idd in et busje slapen (lekker goedkoop)
Als je bv eerder terug wil(moet) kan dat dan eigenlijk,ja toch?! je kan je ticket toch 1x omzetten?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 19:05:05 #144
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24627259
quote:
Op maandag 17 januari 2005 12:27 schreef Kontiki het volgende:
Bushranger, hoeveel geld had je gespaard toen je aankwam in Australie?
Ik haal de 8000 wel denk ik, en de rest zal bij elkaar gewerkt moeten worden.
Mocht het geld er erg snel doorheen gaan ter plekke, dan kan ik eventueel via dat WWOOF (of zo) tegen kost en inwoning ergens gaan helpen. Dan staat die geldkraan tenminste even stil.
Weet ik niet meer precies, dat ik een heel jaar ging is al weer bijna vijf jaar geleden. Maar met 8000 euro doe je het best goed. Je zal het er geen jaar op uit houden en nog wel flink moeten werken, maar dat geeft niet toch? WWOOFen is zeker wel leuk ja, maar je geeft dan nog steeds geld uit, al is het wat minder. Ze betalen namelijk niet voor je uitstapjes, je drank (meeste backpackers lusten wel een biertje of twee) en alles wat je verder opmaakt. Maar het scheelt een stuk als je je overnachtingen en de meeste maaltijden al krijgt!
pi_24637415
hoe oud zijn de meesten hier? ik wil zelf op mn 18e (volgend jaar) gaan. voor 4 a 5 maanden.
Ik stop dan een jaartje met school (zie het niet zitten om volgend jaar weer naar school te gaan)
ga de zomervakantie het halfjaar daarna werken en dan dus 4 tot 5 maanden ''down under''.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_24665512
Ik ben 21 want ik vond het makkelijker om eerst te gaan studeren voordat ik naar Australie wilde gaan. Als ik wil blijven gaat dat nu makkelijker
pi_24669391
kan je met abn pinnen in Australie? en met postbank?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:44:36 #148
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24669411
Je kan met alles pinnen in australie.. alleen bij rabo betaal je geen geld ervoor geloof ik.
Ik heb Postbank, maar betaalde wel wat extra om te pinnen!
pi_24669825
Voor de Postbank betaal je 1,80 euro per opname. Bij ABN Amro 2,40 euro!
Ik heb bij deze banken een rekening maar zit erover te denken om:
- of een rekening bij de Rabo te nemen, alleen voor deze reis
- of al mijn geld over te storten naar de Australische bankrekening ter plaatse.

Ik denk dat ik voor de tweede optie ga.
Gemiddeld 2 euro betalen om wat geld op te nemen wordt echt te duur gedurende een jaar.
pi_24670680
op www.citibank.com.au/traveller kun je online een australische bankrekening openen. Je pas ligt dan klaar als je aankomt. Je kunt er voor kiezen om meteen al je geld erop te storten of eerst een deel. Zij rekenen wel iets voor opname maar iig veel minder dan de Nederlandse banken.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 17:03:53 #151
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24671533
Ik ga eerst afstuderen en dan zijn de plannen om een jaar flink te werken en dan Australia, NZ en Zuid-Afrika te doen. (veel vrienden van me komen uit die landen)
Onderdak zal niet zo'n probleem zijn opzich, het geld bij elkaar krijgen wel... (veel werken)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_24674764
Is die Citibank beter dan de Common Wealth Bank? (www.commonwealthbank.com.au)
Daar kan je ook online een rekening openen.

P.S. Hieruit blijkt maar weer dat je geen organisatie nodig hebt. Ze doen heel gewichtig over het aanvragen van een bankrekening ("Wij openen een rekening voor je!") terwijl je dat gewoon thuis zelf kunt doen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:00:01 #153
73888 DIA
die ja .....
pi_24681183
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:58 schreef Kontiki het volgende:

P.S. Hieruit blijkt maar weer dat je geen organisatie nodig hebt. Ze doen heel gewichtig over het aanvragen van een bankrekening ("Wij openen een rekening voor je!") terwijl je dat gewoon thuis zelf kunt doen.
Pcies, makkelijk geld verdiennen voor ze maar geen idee of de common wealth bank beter is. Citi leek mij wel erg makkelijk iig.
pi_24681252
quote:

Citibank is dan wel n internationale (wel gevestigd in NZ en in USA), ik gok dat het een beetje dezelfde mentaliteit als de Rabo heeft oid.
Lijkt me niks mis mee dus.

voor de goede oorde,

ik had trouwens een Westpac account geopend
misschien moet je daar ook even naar kijken, ik weet niet of je die zomaar kan openen, ik moest langskomen, maar ze zijn iig actief vanuit Australie.

http://www.westpac.com.au(...)/Content/PB+HomePage
-
  zaterdag 22 januari 2005 @ 16:46:05 #156
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24690213
Bij de Commonwealth Bank moet je tegenwoordig per maand betalen voor het hebben van je rekening. Dit is bij een standaard rekening. Maar wat ze vaak niet vertellen is dat ze ook een gratis rekening hebben met beperkte mogelijkheden, maar voor een backpacker maakt dat niet uit. Je mag dan iets van vijf transacties per maand gratis doen en daarna ga je per transactie betalen. Als je nu zorgt dat je niet in winkels pint, maar gewoon cash betaald en je mikt het zo aan dat je maar één keer in de week geld hoeft op te nemen, dan zit je goed. Vooral handig als je wil dat je bankrekening open blijft na je vertrek uit Australië voor een eventueel volgend bezoek, zit je niet met die maandelijkse kosten.
pi_24690836
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 16:46 schreef BushRanger het volgende:
Bij de Commonwealth Bank moet je tegenwoordig per maand betalen voor het hebben van je rekening. Dit is bij een standaard rekening. Maar wat ze vaak niet vertellen is dat ze ook een gratis rekening hebben met beperkte mogelijkheden, maar voor een backpacker maakt dat niet uit. Je mag dan iets van vijf transacties per maand gratis doen en daarna ga je per transactie betalen. Als je nu zorgt dat je niet in winkels pint, maar gewoon cash betaald en je mikt het zo aan dat je maar één keer in de week geld hoeft op te nemen, dan zit je goed. Vooral handig als je wil dat je bankrekening open blijft na je vertrek uit Australië voor een eventueel volgend bezoek, zit je niet met die maandelijkse kosten.
ik heb dit ter plaatste nagevraagd, dat mag niet zomaar hoor
-
  zaterdag 22 januari 2005 @ 19:50:41 #158
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24693308
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 17:25 schreef mechatronics het volgende:

[..]

ik heb dit ter plaatste nagevraagd, dat mag niet zomaar hoor
Wat mag niet? Dit is toch echt zoals ik het vorig jaar geregeld heb....
pi_24760916
Waar zijn de goedkoopste vliegtickets naar australie te krijgen? We zijn nu een beetje de reis aan het plannen (qua kosten enzo..) het plan is om vanaf januari 2006 rond de 6 maanden te reizen/werken in oz.
alvast bedankt
pi_24811061
tis eindelijk rond.... ik ga 15 feb vertrekken naar Sydney voor mijn afstudeerstage. Moet alleen nog goedkeuring krijgen van school, maar de opdracht is wel zo aan te passen dat ze die uiteindelijk wel geven.
  zondag 30 januari 2005 @ 20:31:58 #161
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_24838664
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:09 schreef Stifler182 het volgende:
Waar zijn de goedkoopste vliegtickets naar australie te krijgen? We zijn nu een beetje de reis aan het plannen (qua kosten enzo..) het plan is om vanaf januari 2006 rond de 6 maanden te reizen/werken in oz.
alvast bedankt
Zoals zoveel backpackers heb ik destijds mijn ticket via backpackers.nl gekocht. Die kopen een groot aantal in en kunnen ze zodoende relatief goedkoop aanbieden. Jaartickets zijn nu eenmaal duurder dan tockets voor kortere duur. Maar heb ook goede ervaringen met MyTravel reisbureaus.

Gewoon veel opties nagaan (internet, reisbureau's, bovenstaande tips) en dan de goedkoopste uitkiezen
  zondag 30 januari 2005 @ 22:09:45 #162
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24839902
Probeer eens www.vliegwinkel.nl of ebookers ofzo. Ik heb vandeweek een aanbieding gehad om over 2 jaar op een boerderij in NZ (zuid eiland te gaan werken)
Werk je dan 4/5 per dag en de rest van de tijd ben je vrij, als tegen prestatie krijg je onderdak en eten.
pi_24846978
quote:
Op zondag 30 januari 2005 22:09 schreef Public_NME het volgende:
Probeer eens www.vliegwinkel.nl of ebookers ofzo. Ik heb vandeweek een aanbieding gehad om over 2 jaar op een boerderij in NZ (zuid eiland te gaan werken)
Werk je dan 4/5 per dag en de rest van de tijd ben je vrij, als tegen prestatie krijg je onderdak en eten.
Dat klinkt eigenlijk gewoon als een WWOOF-aanbieding. Dat is een organisatie waar je lid van kan worden (20 dollar of zo) en dan krijg je een paar duizend van dit soort adresjes.
pi_24865231
Morgen om 19:05 vlieg ik naar Sydney!! Ik heb er nu vet veel zin in en gelukkig nog niet heel veel zenuwen...:p
pi_24868209
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:23 schreef Mellone het volgende:
Morgen om 19:05 vlieg ik naar Sydney!! Ik heb er nu vet veel zin in en gelukkig nog niet heel veel zenuwen...:p
zeer cool, ik moet nog 2 weekjes wachten, maar goed jij gaat reizen of niet? ( ik mag gaan stagelopen )
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:02:06 #166
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_24869043
Enjoy Mellone, ik ben net 2 weekjes terug en zou zo weer terug willen. I love Sydney!!!
pi_24869263
Ja ik ga een beetje rondtrekken maar ik heb al gehoord dat Sydney een van de mooiste steden van de wereld is. Dus ik verheug me er echt super op!
pi_24886652
Veel plezier!
Ik ben nu 18. Hierna ga ik nog een opleiding doen, maar ik zit eraan te denken om na die opleiding misschien wel op reis te gaan. Misschien is het een opwelling van nu, maar dat zie ik dan wel. Het zou in ieder geval om 3 of 4 maanden gaan. Dan is het ook niet al te duur. Het lijkt me wel prachtig om een keer te doen.

Ik heb verder alleen echt geen ervaring met dit soort reisjes. Is er ergens een site met verhalen en hoe alles geregeld was enzo in die tijd? Of verhalen van jullie natuurlijk. En wat is slimmer? Alleen of in een groep met een organisatie? Zoals gezegd, ik heb er nog de ballen verstand van, moet vooral eerst orienteren hoe alles in zijn werk gaat.
pi_24907318
ik vroeg me af hoe het zit met foto's op internet zetten als je een digitale camera meeneemt. Moet je het stekkertje en de software meenemen, die je dan in het internet cafe installeert, of kan je bij een foto winkel gewoon je kaartje met foto's in zo'n apparaat doen en de foto's op cd branden, en ze dan vervolgens van de cd op internet zetten?
  zondag 6 februari 2005 @ 23:40:51 #170
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24962418
ik heb zitten twijfelen of ik 2005 of 2006 weg ga, uiteindelijk 2006 geworden, wat is mooiste tijd om te gaan?

tevens een tvp
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_24968879
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:07 schreef Roosje11 het volgende:
ik vroeg me af hoe het zit met foto's op internet zetten als je een digitale camera meeneemt. Moet je het stekkertje en de software meenemen, die je dan in het internet cafe installeert, of kan je bij een foto winkel gewoon je kaartje met foto's in zo'n apparaat doen en de foto's op cd branden, en ze dan vervolgens van de cd op internet zetten?
Dat kan allebei heb ik begrepen. Niet bij elk internetcafe (net als hier), maar wel vaak.
Ik zou in ieder geval je kabeltje meenemen, want het gratis overzetten naar PC is uiteraard voordeliger dan het laten branden op CD.
Ik neem een analoog toestel mee en heb begrepen dat de kosten voor het schrijven van film naar CD ook reuze meevallen. Prijzen van 5 tot 10 dollar werden vaak genoemd.

Trouwens, hoe zit het met het prijsniveau daar? Ik lees vaak dat Australie iets duurder is dan NL, maar uit reisverhalen e.d. lijkt het wel mee te vallen. Hostels zijn goedkoper dan hier en ook duiken is veel voordeliger. Maar hebben ze er ook Aldi-achtige supermarkten? Dat zou wel flink schelen.

Oh ja, ik heb alvast geboekt Begin december zit ik in de lucht!
  maandag 7 februari 2005 @ 12:15:10 #172
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24968931
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:12 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Trouwens, hoe zit het met het prijsniveau daar? Ik lees vaak dat Australie iets duurder is dan NL, maar uit reisverhalen e.d. lijkt het wel mee te vallen. Hostels zijn goedkoper dan hier en ook duiken is veel voordeliger. Maar hebben ze er ook Aldi-achtige supermarkten? Dat zou wel flink schelen.

Oh ja, ik heb alvast geboekt Begin december zit ik in de lucht!
tis goedkoper dan in nederland behalve bier en rookwaar. Een collega is net terug uit sydney. maar voor de rest is het wel wat goedkoper
AFC Ajax 4 ever
  maandag 7 februari 2005 @ 14:03:32 #173
11476 VilleRoy
© 2005 VilleRoy
pi_24970694
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:12 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Het is een stukje goedkoper daar. Grootste supermarkten zijn Coles en Woolworths en die hebben beide een goed eigen huismerk (homebrand) als je het wat goedkoper wil houden.
Zit daar dus maar niet over in !
pi_24979202
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:15 schreef JPM01 het volgende:

[..]

tis goedkoper dan in Nederland behalve bier en rookwaar. Een collega is net terug uit Sydney. maar voor de rest is het wel wat goedkoper
Klopt inderdaad. Bier is te verkregen vanaf zo'n 32 dollar (19 euro) per "slab" (24 flesjes a 375ml). Dan heb je VB (Victoria Bitter). De premium bieren zijn duurder, Heineken is zo'n 47 dollar (27 euro), net als Crown Lager, James Boag's en Cascade. In de pub valt het verder wel mee. Een pint (0,6 liter) heb je voor 6 of 7 dollar (3,5 - 4 euro).

In de supermarkten (en op markten) zijn vooral het (rund)vlees en het groente/fruit goedkoper dan in Nederland. De rest ligt zo'n 10-15% onder het prijsniveau.

Sydney is duurder dan Melbourne, Melbourne is weer duurder dan de andere drie grote steden.
pi_25003169
Als ik klaar ben met mijn nieuwe opleiding ben ik 22/23 jaar. Ik weet niet hoe oud de gemiddelden zijn die hier een paar maanden in Australie hebben gezeten, maar is die leeftijd niet te oud om nog een paar maanden weg te gaan? Als iedereen ongeveer 18/19 is lijkt het me niks
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:46:27 #176
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25005071
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:44 schreef JeroenV het volgende:
Als ik klaar ben met mijn nieuwe opleiding ben ik 22/23 jaar. Ik weet niet hoe oud de gemiddelden zijn die hier een paar maanden in Australie hebben gezeten, maar is die leeftijd niet te oud om nog een paar maanden weg te gaan? Als iedereen ongeveer 18/19 is lijkt het me niks
Je gaat toch voor jezelf... omdat je het leuk vindt!?!? Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar denk je nu echt dat er geen mensen meer zijn die na hun 20ste gaan reizen? Ik ben 27 en ik ga binnenkort ook weer op reis, geen enkel punt. Er zijn mensen jonger en er zijn mensen ouder, punt.
pi_25005520
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:44 schreef JeroenV het volgende:
Dat maakt echt niet uit. Ik denk dat 22 wel een mooie gemiddelde leeftijd is. Bovendien heb je al wat meer levenservaring dan iemand van 18, en dat kan in je voordeel werken met bijv. het regelen van werk e.d. Je zal misschien ook makkelijker een auto kunnen huren en dat soort dingen.
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:37:13 #178
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25019216
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:19 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat maakt echt niet uit. Ik denk dat 22 wel een mooie gemiddelde leeftijd is. Bovendien heb je al wat meer levenservaring dan iemand van 18, en dat kan in je voordeel werken met bijv. het regelen van werk e.d. Je zal misschien ook makkelijker een auto kunnen huren en dat soort dingen.
22/23 is idd een mooie leeftijd.., mijn plan is als ik 23 ben om daarheen te gaan.
AFC Ajax 4 ever
pi_25023512
De meeste die ik om me heen hoor zijn juist jonger, rond de 19/20. Ik ben nu 18 en vind mezelf echt nog veel te jong om het nu te doen. Veel te weinig ervaring, ik kan amper zelf een ei bakken . Dan moet je het niet doen naar mijn mening.

Ik maak dus zowieso eerst een nieuwe opleiding af. Dan ben ik 22. Nog een half jaartje werken en dan als het winter is hier ben ik 23. Dan kijken of ik er nog steeds zin in heb. Er kan natuurlijk zoveel veranderen in die tijd.

Maar ik ben wel benieuwd hoe alles in zijn werk gaat. Van het plannen van de reis, kosten, hoe dat zit als je een auto koopt/huurt, overnachten, de reis daar natuurlijk,alles wel eigenlijk. Wat zijn de goede sites hiervoor? Ik heb nog weinig kunnen vinden.
pi_25046774
Ik kan iedereen aanraden om WEL te gaan! Australie is zo ontzettend gaaf!!
ben zelf net terug na 2 maanden down under te zijn geweest. in totaal 9000 km
gereden met de auto, echt waar het is zo'n mooi land! DOEN!!! 1 nadeel: Het is heeeel
erg klote om weer thuis te komen, maar das dan ook het enige nadeel!

kees
pi_25084110
Hey guys..!

Alles goed..!? Ik zit nu lekker in Melbourne te internetten.. ben net 3 weken naar Tasmanie geweest, erg mooi..! Alleen major breakdown gehad met onze Ford Falcon (1988, V6, 3,9 liter motor), dus een nieuwe transmissie, nieuwe banden en nieuwe fan... 1200 dollar!

Ga aanstaande maandag verder reizen over de Great Ocean Road richting Adelaide, naar Perth over de Nullabor Plain!

Daarna omhoog naar Broome, en dan zien we het wel weer..

Als ik 1 tip aan iedereen mag geven; GA NIET MET EEN ORGANISATIE!!!. Alles wat ze voor je doen, kun je ook makkelijk zelf, en scheelt je HEEL, HEEL veel geld. Bovendien is het ontzettend NIET COOL als je met 25 onzekere Nederlanders in een hostel/bus/vliegtuig zit..

Wij kwamen om 6u 'sochtends aan in Sydney, om 1 uur hadden we een auto.. (op gas, mag ook wel, want hij ZUIPT!), en 2 dagen later lekker weggegaan!

Nog een tip.. Ga lekker naar de WESTKUST! De hele wereld doet de oostkust namelijk.. oftwel; duur & toeristisch! En daarvoor kom je niet naar australie! Zuipen en neuken kun je ook in Spanje, Texel of bij de hoeren.

Nou.. ik neem nog een lekker biertje.. en ga terug naar mijn appertementje in St Kilda.

Ow, dan nog maar even een tip; als je van plan bent om langer in een grote stad te blijven; ga NIET in een hostel zitten! Duur, ranzig en je zit gegarandeert tussen dronken megolen in.. Ga gewoon naar internetcafe's, bookshops etc.etc, zijn altijd mensen die een kamer/appartement aanbieden voor een prikkie!

Wij zitten in St. Kilda, eigen keuken/badkamer, grote tuin, voor 110 dollar per week per persoon..

Als je nog meer vragen hebt of tips wilt.. ik ben ondertussen aardig ingelezen, dus mail me op luukenninaopreis@hotmail.com!

Groetjes!

EN weet je wat nou 1 van de lekkerste dingen van Australie is? Geen turken/marokkanen. Veilig voelen, iedereen spreekt fatsoenlijk engels, geen wigga's, joho's etc.etc. Weinig idioten, mensen zijn beleefd, en je kan als vrouw in elke buurt in elke grote stad sn8s alleen over straat zonder lastig gevallen te worden..!
  maandag 14 februari 2005 @ 12:14:51 #182
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25084557
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:45 schreef Oksel het volgende:
iedereen spreekt fatsoenlijk engels
Ja, daar verbaasde ik mij ook over, dat die aussies zo goed engels spreken..
pi_25085765
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:45 schreef Oksel het volgende:
Als ik 1 tip aan iedereen mag geven; GA NIET MET EEN ORGANISATIE!!!. Alles wat ze voor je doen, kun je ook makkelijk zelf, en scheelt je HEEL, HEEL veel geld. Bovendien is het ontzettend NIET COOL als je met 25 onzekere Nederlanders in een hostel/bus/vliegtuig zit..
Dat is wel makkelijk gezegd, maar ik heb nog geen een los jaarticket gezien wat veel goedkoper is dan het pakket van een organisatie dat ik gekozen heb. Dus voor het geld hoef ik het niet te laten.

En het lijkt me inderdaad eigenlijk niet zo leuk om met een groep te reizen. Minder avontuurlijk. Maar aangezien je het over 'wij' hebt, neem ik aan dat je met een vriend/vriendin bent gegaan. Als je alleen gaat is het toch wel leuk om wat lotgenoten te hebben. 22 uur alleen in het vliegtuig lijkt me echt saai.
pi_25085906
Met een organisatie lijkt mij ook wel minder. Je kan toch niet echt precies doen wat je wilt lijkt me?
  maandag 14 februari 2005 @ 14:25:41 #185
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25086147
ik heb over het via een organisatie reizen gemengde gevoelens, tis aan de ene kant goed want je weet niet echt wat je kan verwachten daar met het regelen van dingen. aan de andere kant het maakt het ook wat minder.

en een gezelige groep maakt denk ik ook wel aardig goed je kunt teminste zuipen in de kroeg
AFC Ajax 4 ever
pi_25086231
Daarvoor ontmoet je daar denk ik toch wel genoeg mensen
pi_25086833
'Met een organisatie' betekent eigenlijk alleen dat je de eerste 2 a 4 dagen met een groep van ongeveer 15 man wat dingen gaat regelen. D.w.z. bankrekening openen, sofinummer aanvragen, postadres aanvragen, etc. Ook ga je uit eten en in sommige gevallen doe je ook nog wat excursies. De eerste overnachtingen in een hostel zitten erbij.

Dat zijn natuurlijk allemaal dingen die je zelf ook kunt regelen, zo gebeurd. Maar voor de wat minder ervaren reiziger is het gewoon handig. Ook krijg je korting op een verzekering, en dat scheelt zo 100 euro. De vliegtickets zijn ook zeer flexibel. Ik ben niet zo ervaren, en heb daarom bij een organisatie geboekt. Ik vind het ook wat minder avontuurlijk, maar je moet er niet te zwaar aan tillen: ik ben daar 365 dagen, wat boeien die 4 dagen met een groep dan? Ik houd er 361 over om te doen wat ik wil.

*edit* Als die groep niet bevalt, neem ik er wel afstand van.
Over de prijs: ik heb dus zo'n pakket met bovenstaande voordelen, plus kortingspas, noodnummer etc. Ticket is een jaar geldig en ik kan op de terugweg stoppen (en een paar weken blijven) in Taiwan@Taipei, Hongkong en Thailand@Bangkok. Op de heenweg zit er een stop van 1 dag in Taipei in.
Excl. belasting is dit pakket 1195. De losse tickets die ik ben tegengekomen schelen echt niet zoveel met dit bedrag.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kontiki op 14-02-2005 15:48:37 ]
  maandag 14 februari 2005 @ 15:47:36 #188
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25086901
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:51 schreef JeroenV het volgende:
Daarvoor ontmoet je daar denk ik toch wel genoeg mensen
dat zal ook wel, maar je zit in feite in het zelfde schuitje.

Hoeveel scheelt het als je het niet via een organisatie regelt?
AFC Ajax 4 ever
pi_25089195
Je hoeft bij een organisatie niet met een groepsreis mee te gaan. Ik ben destijds ook met Australian Backpackers geweest, maar niet met een groep.
Ik ben samen met een vriendin geweest, eerst een week naar Hong Kong en dan door naar Sydney.
Vond het eigenlijk wel prettig dat we werden opgehaald van het vliegveld en dat de eerste paar dagen in een hostel gewoon al geregeld waren.
pi_25090235
Ik dacht al dat je veel langer bij een groep zou zitten...

Zo klinkt het misschien wel beter om te starten met een groep. Dan heb je met belangrijke dingen wat meer zekerheid en kan je je daarna zelf wel vermaken.
  maandag 14 februari 2005 @ 23:44:46 #191
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25092687
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:55 schreef JeroenV het volgende:
Ik dacht al dat je veel langer bij een groep zou zitten...

Zo klinkt het misschien wel beter om te starten met een groep. Dan heb je met belangrijke dingen wat meer zekerheid en kan je je daarna zelf wel vermaken.
ik denk een week max dat je bij zo'n groep blijft. maar ik ga eens wat oud collega's vragen die de reis naar down under er al op hebben zitten.
AFC Ajax 4 ever
pi_25102223
Via Skype (www.skype.com) kun je naar Australische vaste nummers bellen voor 1,7 cent per minuut. Werkt heel goed als je een headset hebt. Misschien handig om al wat voorbereidend werk te doen.
  woensdag 16 februari 2005 @ 08:12:29 #193
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25108450
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:38 schreef Kontiki het volgende:
Via Skype (www.skype.com) kun je naar Australische vaste nummers bellen voor 1,7 cent per minuut. Werkt heel goed als je een headset hebt. Misschien handig om al wat voorbereidend werk te doen.
klopt, en tis zeker handig
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:38:08 #194
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_25214911
tvp
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:40:07 #195
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25215776
quote:
mooie site heb je trouwens
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:26:04 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25217056
quote:
Op maandag 31 januari 2005 10:34 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dat klinkt eigenlijk gewoon als een WWOOF-aanbieding. Dat is een organisatie waar je lid van kan worden (20 dollar of zo) en dan krijg je een paar duizend van dit soort adresjes.
Dat klopt, dat is het ook gewoon. Alleen het verschil is dat ik de mensen ken, en dus niet bij vreemden terecht kom.

En dat Australiers fatsoenlijk Engels spreken, mwa van die rednecks die ergens in de outback wonen spreken dus echt niet. Wat een onmogelijk kutaccent zeg! Maarja misschien ben ik bevooroordeeld omdat al mijn Australische vrienden een schurfthekel hebben aan de Redneck boeren...

Maarja ik ga dus over 2 jaar, heb genoeg addressen om langs te gaan (en ga voor nog meer connecties zorgen, altijd handig als je ergens kan blijven slapen die de omgeving goed kent)
pi_25243312
Ik zit nu een week in Sydney, doe hier mijn afstudeerstage, ben afgelopen maandag begonnen. Het openbaar vervoer is hier niet echt fantastisch. Je kunt wel overal komen maar tis gewoon duur en langzaam. Voor de rest... al een hoop andere internationale studenten leren kennen.

De accommodatie waar ik zit valt een beetje tegen, maarja je kunt het vergelijken met een nederlands studentenhuis, alleen kost het 190 dollar per week.
pi_25557841
Bah, het regent hier al 2 dagen...
pi_25558949
Het zal vast ergens in dit topic gestaan hebben, maar zo snel zie ik het niet meer. Maar hoe duur is het ongeveer om drie maanden in Australie te verblijven en een beetje rond te trekken? En dan wel gewoon af en toe uit gaan en dingen doen, maar slapen op parkeerplaatsen met een camper.
pi_25655677
goed, zoals zovelen is een jaar ook mijn doel.

echter vraagje mbt achter de zon aanreizen.
kan dit een beetje? dus niet in de winter naar NZ.
Wat is een beetje goede route? linksom of rechtsom? en wanner vertrekken?
plus, NZ aan het begin, midden of eind van je reis?
pi_25655940
Heb destijds alles zelf geregeld, ticket via Duitsland gekocht (scheelde veel geld met mijn ISIC) en met de allerbeste maatschappij gevlogen (Emirates) was top! meer info: www.statravel.de

Een mooi gemiddelde vind ik 50 euro per dag. Rondreizen met gekochte auto (later verkocht) slapen op campings en overal de activiteiten doen (Duiken, Kanoen, Zeilen, Quadrijden, Fraser, nat.parks, musea, steden, etc.). Maar dan niet veel stappen etc. dat kan thuis wel. Dit is dan wel excl. ticket en bagage en met 2 personen...
geen commentaar
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:45:09 #202
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25664792
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 11:17 schreef ReisStuiter het volgende:
goed, zoals zovelen is een jaar ook mijn doel.

echter vraagje mbt achter de zon aanreizen.
kan dit een beetje? dus niet in de winter naar NZ.
Wat is een beetje goede route? linksom of rechtsom? en wanner vertrekken?
plus, NZ aan het begin, midden of eind van je reis?
Heel goed mogelijk, als je het goed plant, dan kun je anderhalf jaar zomer hebben! Dat is dan met de Nederlandse zomer erbij he. Dat doe je zo:

December en januari ==> Zorg dat je in de zomer in NZ bent.
Mei, juni, juli, augustus, september ==> In de winter moet je dan in Australië zijn, boven de lijn Carnarvon - Brisbane globaal gezien. Het noorden dus, ook omdat het daar dan het droge seizoen is en je dus niet vast komt te zitten. Je moet niet tussen november en maart naar het noorden gaan, tenzij je daar specifieke redenen voor hebt en je schema niet zo strak is dat je een week of meer vast kan zitten.
Februari, maart, april, oktober, november ==> Mooie tijd om in het zuiden van Australië te reizen, niet echt superheet, maar ook geen echte winter.

Om het helemaal compleet te maken ga je in april uit Nederland weg, volg je de bovenstaande aanwijzingen op, kom je een jaar later terug in Nederland en... dan wordt het hier weer zomer!

Tja, ik houd van de zomer en pas mijn reisschema's daar dan ook wel meestal op aan
pi_25710467
Ik ben op zoek naar tips om in Sydney een leuke kerst en jaarwisseling mee te maken.
Welke hostels zijn leuk? En hoe lang van tevoren moet je boeken?

Ik zie nu al op hostelboekingsites dat er veel slaapzalen al vol zitten met Oud en Nieuw. Nu al!
En is Bondi Beach een aanrader om de kerst door te brengen? De hostels aldaar krijgen nogal slechte beoordelingen op bijv. www.hostelworld.com
  zaterdag 26 maart 2005 @ 08:57:35 #204
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_25751474
De hostel zijn nog niet vol hoor, alleen willen de hostels die kamers graag zelf verhuren zonder (dure) tussenkomst van hostelworld.

Bij de grotere hostels is het wel vaak de bedoeling dat je voor een week of langer boekt tijdens de NYE periode.

De YHA's doen hier gewoon normaal over en hanteren ook normale prijzen. deze kun je vanaf 1 juni a.s. boeken. (hooguit 6 maanden van te voren)
pi_25762846
Whoehoee...geboekt...

Vertrekdatum is 15 of 16 Juni...welke precies horen we nog.
Gaan via Australian Backpackers.

Jaartje down under...5 dgn Bangkok en op de terug weg 2 wkn Thailand nog...:7

Fucking Great..!!
pi_25762936
Ikzelf zou ervoor kiezen om nieuw zeeland als laatste te doen, wellicht kan je nog een stopover maken op Fiji. Dus eerst via de USA naar Ozzy, dan NZ en om het af te maken een weekje uitblazen in Fiji.

Ik had gekozen voor beachcomber island. was wel cool
-
pi_25763061
Whoehoee...geboekt...!!!!

Vertrekdatum is 15 of 16 Juni...welke precies horen we nog.
Gaan via Australian Backpackers.

Jaartje down under...5 dgn Bangkok en op de terug weg 2 wkn Thailand nog...B-)

Fucking Great..!!
pi_25763586
Onzinnig om alles van tevoren gaan lopen boeken. 2 weken van tevoren (behalve Sydney tussen kerst en oud op nieuw) is meer dan voldoende. Ik heb nog nooit zonder plaats gezeten. Flexibiliteit is juist het leukste van reizen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 19:45:23 #209
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25764172
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 19:27 schreef Kamigot het volgende:
Onzinnig om alles van tevoren gaan lopen boeken. 2 weken van tevoren (behalve Sydney tussen kerst en oud op nieuw) is meer dan voldoende. Ik heb nog nooit zonder plaats gezeten. Flexibiliteit is juist het leukste van reizen
Precies, alleen boeken bij speciale evenementen of met kerst/oud en nieuw. Ik kom meestal gewoon ergens aan en dan kijk ik wel. Helaas heb ik wel eens zonder plaats gezeten, maar dat houdt het spannend he, maar bijna altijd gaat het goed!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 19:46:10 #210
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_25764194
quote:
Hangt er natuurlijk af wat je wilt betalen voor een ticket, hoe eerder je boekt hoe groter de kans dat je een goedkoper ticket in je handen krijgt. Vooral de directe vluchten naar Australië met BA, Qantas, Singapore Airlines en Cathay Pacific lopen snel vol.
pi_25765345
quote:
Daar heb ik het toch ook over? Of bedoelde je vliegtickets? Die worden natuurlijk duurder naarmate de datum dichterbij komt.
pi_25808263
Dan maar zo :

Ben van plan om na mijn studie naar Australie te vertrekken voor een jaartje ofzo.
Maar het kost allemaal erg veel geld en ben al druk aan het sparen.

Helaas heb ik nog geen rijbewijs, en als ik naar Oz wil heb ik ook geen geld om mijn rijbewijs te gaan halen.

Is het volgens jullie een must om een rijbewijs te hebben om bijv een auto te kopen daar, en lekker zelf te gaan cruisen? Of lukt dat ook wel goed via het vliegtuig en openbaar vervoer?

Alvast bedankt!
pi_25809180
Je kan altijd meerijden met andere backpackers (hangen meestal briefjes bij de hostels met oproepjes) en Australie heeft verschillende busmaatschappijen waar je bijvoorbeeld een kilometer-pas bij kan kopen. Je hebt zeker geen eigen auto nodig, maar het schijnt wel leuker te zijn omdat je dan overal kan komen.
pi_25816422
quote:
Dan ben je niet met Pasen in Sydney geweet... Mijn God, ALLES zit dan vol, van hostel tot ***** hotel. ALLES, trust me..

Maar voor de rest ben ik het wel voor 100% met je eens!
geen commentaar
pi_25816835
quote:
Op maandag 28 maart 2005 21:52 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Dan ben je niet met Pasen in Sydney geweet... Mijn God, ALLES zit dan vol, van hostel tot ***** hotel. ALLES, trust me..

Maar voor de rest ben ik het wel voor 100% met je eens!
Of met de Grand Prix in Melbourne!
pi_25823000
Melbourne is vreselijk qua accomodatie in eind Januari (Australian Open), Maart (GP) en eerste week November (Spring Racing Carnival). Daarbuiten valt het meestal wel mee.

Wat ik mij afvraag, een hoop Fok!kers zijn al in Melbourne geweest; wat vonden jullie ervan? Want als je slechts een paar dagen in Melbourne blijft, heb je het eigenlijk wel snel gezien. Sydney is qua uitzichten en "oppervlakkig" leven veel spectaculairder dan Melbourne. De vibe van Melbourne speelt zich juist af in de kleine steegjes in de stad, verborgen en verstopte cafeetjes en nachtclubs waar je pas na enkele weken achterkomt. Ik woon er nu anderhalf jaar en ik moet eerlijk zeggen dat het mij steeds beter gaat bevallen en Sydney eigenlijk steeds meer tegenvalt. Wat vinden jullie?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:46:53 #217
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25839649
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 03:00 schreef JSR het volgende:
Melbourne is vreselijk qua accomodatie in eind Januari (Australian Open), Maart (GP) en eerste week November (Spring Racing Carnival). Daarbuiten valt het meestal wel mee.

Wat ik mij afvraag, een hoop Fok!kers zijn al in Melbourne geweest; wat vonden jullie ervan? Want als je slechts een paar dagen in Melbourne blijft, heb je het eigenlijk wel snel gezien. Sydney is qua uitzichten en "oppervlakkig" leven veel spectaculairder dan Melbourne. De vibe van Melbourne speelt zich juist af in de kleine steegjes in de stad, verborgen en verstopte cafeetjes en nachtclubs waar je pas na enkele weken achterkomt. Ik woon er nu anderhalf jaar en ik moet eerlijk zeggen dat het mij steeds beter gaat bevallen en Sydney eigenlijk steeds meer tegenvalt. Wat vinden jullie?
Melbourne RULEZZZZZZZZZZZZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben nu twee keer in Australie geweest en de 2e keer moest ik gewoon weer terug naar Melbourne. De sfeer die daar hangt is gewoon een stuk relaxter dan in Sydney. Gewoon lekker slenteren over Bourke sr. Naar het strand in St Kilda en lekker wijntjes proeven in Yara valley!!!! k zou er best kunnen wonen!!!!
No Worries Mate!!!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:56:49 #218
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_25839942
Melbourne is inderdaad super. Helaas heb ik er niet zo lang kunnen blijven! Maar was inderdaad veel mooier, leuker en gezelliger dan Sydney!!!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:34:12 #219
37305 BushRanger
in Wellington
pi_25841020
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 03:00 schreef JSR het volgende:

Eens, Melbourne rules!
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:14:24 #220
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_25901722
JSR al bij de vegie bar geweest? heeeeeerlijk restaurantje. Ik heb zelf 5 maanden in North Melbourne gewoond en geleefd, ik vond het heerlijk. Maar ook sydney heeft zijn leuke kanten en ik zou geen keus kunnen maken tussen deze 2 steden.
pi_25906408
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:14 schreef Gumtree het volgende:
JSR al bij de vegie bar geweest? heeeeeerlijk restaurantje. Ik heb zelf 5 maanden in North Melbourne gewoond en geleefd, ik vond het heerlijk. Maar ook sydney heeft zijn leuke kanten en ik zou geen keus kunnen maken tussen deze 2 steden.
nog nooit bij de vegie bar geweest. zoals je weet wordt melbourne door de yarra min of meer twee helften gedeeld, het "zuiden" (zoals st kilda, brighton, south yarra, prahran, albert park, middle park, port melbourne, south melbourne) en het "noorden" (richmond, collingwood, fitzroy, carlton, north & west melbourne.
nu is het vreemd genoeg zo dat de yarra een wat rare barriere is. het enige moment dat inwoners van de twee helften de rivier oversteken is als de zuiderlingen naar de cbd moeten en als de noorderlingen in st kilda gaan chillen.
dat heb ik (jammer genoeg) ook bij mezelf gemerkt. ik kom nauwelijks in carlton, fitzroy, collingwood en/of north melbourne (ik woon op chapel street, hoek met commercial rd, da's de grens tussen prahran en south yarra). de eerste 3 maanden heb ik overigens in west melbourne gewoond, 200m van de queen vic market vandaan. en toen kwam ik dus nooit in het "zuiden" alleen als ik naar st kilda ging.

dus om een lang verhaal kort te maken, ik ben nog niet bij de vegie bar geweest. niet verwonderlijk, want als er aan iets een overvloed is in melbourne, dan zijn het wel restaurantjes. lekker
en nu weer terug richting het balkon en de TV; het AFL seizoen is weer begonnen en ondanks het beginnen van de herfst en inmiddels weer wintertijd; 't is nog steeds 30 graden hier...
  maandag 4 april 2005 @ 05:33:38 #222
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_25969856
Melbourne is een chille stad om lekker door heen te slenteren, maar werk is er een stuk moeilijker te vinden dan in Sydney. Ik heb de afgelopen drie weken fruit geplukt en verpakt in en rond een gehucht zo'n 2 1/2 uur ten noorden van Melbourne, zwaar werk, vroeg opstaan, lange dagen en veel Aziaten, maar het is op zich wel lachen en het geld is erg goed. Woensdag vlieg ik naar Christchurch, Nieuw-Zeeland.
pi_25970970
Zit er op dit moment iemand in Cairns??
Iedereen praat maar over Melbourne, maar Cairns is ook erg aangenaam!!

(Ik zit nu voor eventjes in Nieuw-Zeeland (na 2,5 maanden Australia) en ik vlieg de 17e weer terug naar Cairns. 't Kan mij niet snel genoeg gaan, pokkeweer hier....regen, kou, wind, bah...net NL)
  donderdag 7 april 2005 @ 00:06:18 #224
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_26037125
Cairns was echt geweldig, niet te grote stad! Prachtige dingen te doen! Ik heb me daar prima vermaakt en het langst geweest!
Veel plezier in Cairns, ben jaloers!
  zaterdag 9 april 2005 @ 09:35:55 #225
58560 Oksel
Gezellig.
pi_26091096
Ik zit nu in Mt Barker, boven Albany, WA. Beetje boompjes potten voor 15 dollar per uur.. 40 uur per week. Goed te doen! Alleen maar vrouwen om me heen..

Over weekje weer terug naar de kust, en dan via de kust naar Perth, Exmouth, Ningaloo, Broom.. Darwin -> Thailand -> London -> Amsterdam -> Thuis. Maar dat duurt nog 4 maanden!

Erg naar mn zin.. ookal heb ik vandaag geen zalm gevangen..
  zondag 10 april 2005 @ 13:03:54 #226
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_26120093
Wie kan me nog een goede tip geven voor een accomadatie in Melbourne: we zoeken een hostel (of B&B) met 2 persoonkamer, liefst met en-suite en niet al te duur.... Ik denk nu aan Toadhall hotel (90 dollar) of de YHA (86 dollar) maar zou liever iets minder masaals vinden..... help! Thanks!
  zondag 10 april 2005 @ 13:08:09 #227
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26120206
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:03 schreef sivado het volgende:
Wie kan me nog een goede tip geven voor een accomadatie in Melbourne: we zoeken een hostel (of B&B) met 2 persoonkamer, liefst met en-suite en niet al te duur.... Ik denk nu aan Toadhall hotel (90 dollar) of de YHA (86 dollar) maar zou liever iets minder masaals vinden..... help! Thanks!
Friendly Backpacker is wel een goeie!!! Ik weet alleen niet zeker of die ook 2 pers. kamer hebben maar wel goed gelegen!!!

http://www.friendlygroup.com.au/

of kijk hier eens voor hostels in Australia:

http://www.bugaustralia.com/

Veel plezier!!!

PS K WIL ER OOK WEER HEEN!!!!!
No Worries Mate!!!
  maandag 11 april 2005 @ 12:31:08 #228
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26144604
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:03 schreef sivado het volgende:
Elizabeth Hostel (vlabij corner Elizabeth/Franklin Street, receptie is in een supermarkt, Thai dus, hehe) is het goedkoopste dat ik heb kunnen vinden. 17 dollar voor een 10 bed dorm als je een week blijft, wat een tweepersoonskamer kost weet ik niet, zou je even moeten checken, denk dat het best goedkoop is.

Trouwens, MrMadMan: The Friendly Backpacker goed gelegen? Als je van stripclubs en hoeren houdt misschien :>.
pi_26145271
Even ongegeneerd een TVP plaatsen. Ik ga *ergens* (exacte data onbekend) in 2007 voor een jaartje downunder dus kan ik thuis even op mijn gemak de 5 topics doorspitten. ;-)
Don't hurry, be crappy!
pi_26145432
http://www.hotelclaremont.com/

Hier heb ik overnacht, met de trein ben je zo in het centrum. Lekker goedkoop (had single room) en netjes. Om de hoek van South Yarra station..
pi_26146903
overigens als je goedkoop wil eten of drinken ´s avonds moet je naar RSL clubs gaan.
Mijn favoriet: Revesby workers club (ook op internet te vinden).
Vormen van entertainment (film vertoningen, live shows, gratis snooker! dans avonden, karaoke avonden)
Je ontmoet er vaak veel mensen, op de karaoke/dans avonden in Chester hill heel veel jongelui ontmoet.

eten en drinken zijn er goedkoop (hotels en bars zijn daar niet happy mee). Wordt deels bekostigd van opbrengsten van de poky´s).

Het is zo dat als je binnen 5 of 10km woont van de rsl dat je lid moet worden (tegen 10 dollar per jaar ofzo). En als je van buiten die grens komt moet je je naam inschrijven en ben je tijdelijk lid en dat was in 1998 in elk geval nog overal gratis.

Ideaal!
Ik kwam er te laat achter dat je gratis kon snookeren. Hier in Nederland kost je dat 5 euro per uur.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 11 april 2005 @ 19:50:59 #232
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26154674
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:31 schreef Flem het volgende:

[..]

Trouwens, MrMadMan: The Friendly Backpacker goed gelegen? Als je van stripclubs en hoeren houdt misschien :>.
vlakbij station, tram en kwartiertje lopen naar centrum. is toch niet echt slecht. Plus t is wel een goed hostel.
No Worries Mate!!!
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:55:56 #233
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26165089
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:20 schreef merry77 het volgende:
overigens als je goedkoop wil eten of drinken ´s avonds moet je naar RSL clubs gaan.
All you can eat voor zeven dollar op de hoek van Elizabeth en Bourke Street de gexte. Enfin; Nieuw-Zeeland is ook wel chill, donderdag (te vroeg, dus op vliegveld "slapen") weer terug naar Melbourne.
pi_26229215
Hiep hoi, visumaanvraag is goedgekeurd! Ik mag er officieel naar toe! Binnen 20 uur al antwoord gekregen.

Natuurlijk is het maar een formaliteit, maar ik ben in zekere zin blij dat ik niet een bericht terug kreeg als "You idiot, stay in your own country!"
pi_26236736
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:16 schreef Kontiki het volgende:
Hiep hoi, visumaanvraag is goedgekeurd! Ik mag er officieel naar toe! Binnen 20 uur al antwoord gekregen.

Natuurlijk is het maar een formaliteit, maar ik ben in zekere zin blij dat ik niet een bericht terug kreeg als "You idiot, stay in your own country!"
So,jij bent snel!! je gaat pas over 7 mnd las ik op je site.
Ik ga 15 Juni maar ga morgen pas mijn visum aanvragen.
pi_26241551
Nederlandse toeristenvisa of working holiday visa's worden over het algemeen binnen 24 uur door de DIMIA (Australische Immigratiedienst) binnen 24 uur goedgekeurd.
pi_26246918
quote:
Op donderdag 14 april 2005 23:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

So,jij bent snel!! je gaat pas over 7 mnd las ik op je site.
Ik ga 15 Juni maar ga morgen pas mijn visum aanvragen.
Ja, ik weet het, ik kon niet meer wachten
Het schijnt beter te zijn om zo lang mogelijk te wachten. Als je dan vlak voor vertrek een ongeluk krijgt, heb je langer om te herstellen. Ik heb vanaf nu nog een jaar om er te komen. Maar goed, dat is nog altijd een marge van meer dan 5 maanden na december.
pi_26423235
Voor iedereen die nog naar Australie gaat, jullie gaan het zo leuk hebben!! Het is hier echt super! Ik zit hier nu 2,5 maand en ben van Sydney naar Cairns gereisd, ben nu in Cairns, en Australie is echt zo'n mooi land! 1 tip, neem veel meer geld mee dan dat je van tevoren berekent, want het gaat zo snel op! Veel plezier allemaal!!
pi_26426646
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 05:53 schreef Roosje11 het volgende:
Voor iedereen die nog naar Australie gaat, jullie gaan het zo leuk hebben!! Het is hier echt super! Ik zit hier nu 2,5 maand en ben van Sydney naar Cairns gereisd, ben nu in Cairns, en Australie is echt zo'n mooi land! 1 tip, neem veel meer geld mee dan dat je van tevoren berekent, want het gaat zo snel op! Veel plezier allemaal!!
Hoe ben je naar Cairns gereisd? En meer geld meenemen is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
  dinsdag 26 april 2005 @ 02:56:16 #240
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26511507
Kangaroo Island (ten zuiden van Adelaide) de gexte, heb me een partijtje in de rondte gelift en gewandeld en onwijs veel wildlife gezien. Zeker een aanrader, maar ga dan wel op eigen houtje en niet met zo'n gare tour met mannetjes die je vertellen dat je overal maar twintig minuten mag blijven. Vrijdag de Outback in.
pi_26517627
Tip voor Kontiki, ga in januari niet naar het noordoosten, daar kun je namelijk niet in de zee zwemmen van oktober tot mei. Er zijn daar dan kwallen die ervoor kunnen zorgen dat je niet levend uit het water komt.

Je zou in december ook nog even naar Canberra kunnen, de hoofdstad. Een beetje saai misschien, maar volgens mij zijn daar wel mooie musea over het land te zien. En voor oud en nieuw in Sydney zou ik toch maar alvast wel iets van een hotel gaan boeken. Een collega van mij had vorig jaar om deze tijd al moeite om een slaapplek te vinden die een beetje betaalbaar was.

Voor de rest veel plezier!
pi_26523458
Nu al moeite om met oud en nieuw een slaapplek te vinden?! wow!!

Maar ja,et is dus helemaal happening in sydney dan.
Andere steden zullen toch ook wel tof zijn rond die tijd..en minder druk ..lijkt mij?!

Of moet je er echt gewoon geweest zijn; Sydney met oud en nieuw..?
pi_26524115
Ik heb afgelopen oud en nieuw meegmaakt in Cairns. En dat was eigenlijk niet zo bijzonder. 10 minuten vuurwerk en that's it. Geen vuurwerk door de "locals" zelfs, daar zorgt de gemeente voor.
Volgens mij is dat in alle grote steden zo.

En het vuurwerk in Sydney is voor zover ik weet altijd wel een groot spektakel. Misschien dat je je de Olympische Spelen van Sydney herinnert hoe het toen was, zoiets hebben ze nu bij elke feestdag. Toen ik eind januari in Sydney was, waren ze bijvoorbeeld drie al dagen bezig om een lichtshow bij de Harbour Bridge voor te bereiden.
Of je daarbij geweest moet zijn... Ik weet het niet. Komen altijd wel miljoenen mensen op het vuurwerk af. En zoveel ruimte is er eigenlijk niet om te kijken, dus het is best wel druk. Hoe het in andere steden is, geen idee.

Maar oud en nieuw in je korte broek kunnen vieren vond ik sowieso al heel bijzonder
pi_26525650
Ik ga waarschijnlijk van oktober/november tot juni/juli... We willen eigelijk ook de zon achterna reizen maar ik moet nog even uitzoeken hoe we dan het beste kunnen reizen. Ik denk ook aan zo''n combinatie pakket van een vlucht naar Australie en later een retour nieuw zeeland.
-
-
pi_26634729
* AtDaMotDaMotDa schrijft vanuit Alice Springs

Als je oud en nieuw in sydney wil vieren moet je idd NU al boeken, alle hostels zitten propvol. Ik heb in December het vuurwerk gezien van de Harbour Bridge, once in your lifetime expierence. Gelukkig hadden we familie in Sydney, anders kom je nergens meer in.
Bloed, zweet en tranen!
  zondag 1 mei 2005 @ 18:36:42 #246
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26645706
Mocht je trouwens ervaring hebben in de bouw (metselen of als loodgieter etc) en je wil best in de hitte werken dan kun je naar ik begrepen heb een goed salaris bij elkaar sprokkelen in Australie.

Naar wat ik begrepen heb zou de Australische overheid weer een vakantie_werk_visum beschikbaar gaan maken voor mensen die het al 1x eerder gedaan hebben, is dat er nog van gekomen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26650629
ik vond melbourne ook leuker dan sydney...misschien omdat sydney zo pefect is. het lijkt wel gemaakt voor toeristen. trendy stranden, mooie uitzichten op de skyline, alles goed verzorgd. Melbourne is meer een 'stad' ipv een toeristische attractie. en ik was er met de GP van 2002, wat echt een spektakel was(webber 5e, een australier in een minardi)

ik dacht dat werkvisa eenmalig waren, maar dat je via indonesie(?) ofzo toch aan een werkvisum voor australie kon komen. niet dat ik dat zou doen. vorige keer had ik een working holiday visum, en toen heb ik zwart gewerkt, deed toch alleen maar backpackersbaantjes zoals fruit plukken
pi_26650708
ik had voor de oostkust trouwens een buspas. je koopt gewoon een route en die kan je dan flexibel in etappes gebruiken. gelden voor een paar maanden ofzo. door het binnenland gelift, en dat was eigenlijk veel leuker, en goedkoper!!
  maandag 2 mei 2005 @ 16:44:23 #249
37305 BushRanger
in Wellington
pi_26669015
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Naar wat ik begrepen heb zou de Australische overheid weer een vakantie_werk_visum beschikbaar gaan maken voor mensen die het al 1x eerder gedaan hebben, is dat er nog van gekomen?
Dit is interessante informatie. Hoe kom je hierbij?
  maandag 2 mei 2005 @ 17:06:23 #250
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26669696
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:44 schreef BushRanger het volgende:

Dit is interessante informatie. Hoe kom je hierbij?
Hmm het blijkt te gaan om het verlengen van WHV van mensen die er al zijn, dus twee jaar ipv 1 jaar.
Maar dan moet men wel in die hitte met de agrarische sector aan de gang.

Hier staan wat meer details
http://66.102.9.104/search?q=cache:utpDXG8e_aMJ:www.tourism.australia.com/al.asp%3Fal%3D1372+second+working+holiday+visa&hl=nl%20target=nw
  maandag 2 mei 2005 @ 18:24:17 #251
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_26671851
vanavond geef ik om 20.00 uur een interview over hostels in Australië op Radio 1 bij weg met BNN.

mede i.v.m. de lancering van de site www.oz-hostels.com een Nederlandse review site voor hostels in Australië
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:31:19 #252
37305 BushRanger
in Wellington
pi_26696369
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:06 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Hmm het blijkt te gaan om het verlengen van WHV van mensen die er al zijn, dus twee jaar ipv 1 jaar.
Maar dan moet men wel in die hitte met de agrarische sector aan de gang.

Hier staan wat meer details
http://66.102.9.104/search?q=cache:utpDXG8e_aMJ:www.tourism.australia.com/al.asp%3Fal%3D1372+second+working+holiday+visa&hl=nl%20target=nw
Tja jammer dat je niet gewoon nog een keer een visum kan aanvragen als je in 2000 bent geweest dus... Wat wel minder is, is dat ze nu ook voorstellen om een WHV voor Amerikanen beschikbaar te stellen. Ik zit daar persoonlijk niet zo op zitten te wachten...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:54:55 #253
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26697106
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 14:31 schreef BushRanger het volgende:

Tja jammer dat je niet gewoon nog een keer een visum kan aanvragen als je in 2000 bent geweest dus...
Ja, ik had graag ook nog een keer gegaan!
quote:
Wat wel minder is, is dat ze nu ook voorstellen om een WHV voor Amerikanen beschikbaar te stellen. Ik zit daar persoonlijk niet zo op zitten te wachten...
Oh daar stoor ik mij niet zo aan, Amerikanen zijn meestal wel leuke mensen.
In Australie zitten ze ook niet altijd te wachten op de lange Nederlanders met hun afritsbroeken, en niet bestaande fooien
  woensdag 4 mei 2005 @ 09:45:39 #254
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26719441
Ik kan het beklimmen van Uluru aan iedereen aanraden, echt een geweldige ervaring.
pi_26719581
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:45 schreef Flem het volgende:
Ik kan het beklimmen van Uluru aan iedereen aanraden, echt een geweldige ervaring.
Het word iedereen gevraagd om Uluru niet te beklimmen omdat de Aborginals het als hun heilige plaats beschouwen.

Ik heb dat gewoon gerespecteerd.
pi_26746655
quote:
Je wist ook dat dit voor de 'Mala-men' een zeer spirituele route is? En je niet geacht wordt om het te beklimmen omdat het een zeer heilige plaats is?

Of heb je een tour geboekt van 1/2 dagen samen met andere mieren waar het sunset/klimmen/photo?photo? is
Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:25:42 #257
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26750805
Ik denk dat iedereen voor zichzelf die afweging moet maken over het wel of niet beklimmen van Ayers Rock. In iedere reisgids wordt er genoeg over verteld.
Ik heb m destijds (7 jaar geleden) ook beklommen. Vond destijds dat de aboriginals ook weinig respect toonde voor de toerist omdat je in Uluru NP overal de hoofdprijs voor betaalde en dus vond ik dat ik dan Uluru ook wel kon beklimmen. Er was ook niet voor niets zo'n mooie wandelroute uitgestippeld over de rots inclusief de ketting waaraan je jezelf vast kon houden.
Als ze het echt niet willen, dan moeten ze het vooral ook niet makkelijk maken.
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:43:24 #258
37305 BushRanger
in Wellington
pi_26754016
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:25 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk dat iedereen voor zichzelf die afweging moet maken over het wel of niet beklimmen van Ayers Rock. In iedere reisgids wordt er genoeg over verteld.
Ik heb m destijds (7 jaar geleden) ook beklommen. Vond destijds dat de aboriginals ook weinig respect toonde voor de toerist omdat je in Uluru NP overal de hoofdprijs voor betaalde en dus vond ik dat ik dan Uluru ook wel kon beklimmen. Er was ook niet voor niets zo'n mooie wandelroute uitgestippeld over de rots inclusief de ketting waaraan je jezelf vast kon houden.
Toen de blanken het gebied bij Ayer's Rock teruggaven of verkochten (dat weet ik niet) aan de aboriginals, was een bijkomende eis dat de Ayer's Rock open zou blijven. Ook om te beklimmen. Het is dus niet zozeer hun keuze. Aan de andere kant vind ik ook dat ze het financieel wel goed voor elkaar hebben en dus niet tegen mij kunnen zeggen dat ik niet mag klimmen na eerst veel entree te hebben betaald. Ik heb Ayer's Rock twee keer beklommen, in 2000 en 2004, prachtig uitzicht, echt genieten.

Het probleem van de aboriginals is ook niet zozeer dat we over een heilige plaats lopen, maar dat er soms doden vallen. Zij voelen zich verantwoordelijk voor de zielen van de doden die dan de droomwereld niet zouden kunnen bereiken en daar eeuwig rond moeten blijven hangen. Dat is wat me bij is gebleven, iemand die dit kan bevestigen?
pi_26770859
Erg jammer dat er zo gereageerd wordt op deze stelling.
quote:
Ik heb m destijds (7 jaar geleden) ook beklommen. Vond destijds dat de aboriginals ook weinig respect toonde voor de toerist omdat je in Uluru NP overal de hoofdprijs voor betaalde en dus vond ik dat ik dan Uluru ook wel kon beklimmen.
Vind je dit nu zelf zo'n goede reden omdat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten? Allereerst wordt het Ayers Rock Resort niet gerund door Aboriginals maar door ons (blanken). De community krijgt hier zelf bar weinig van. Ik zit er nu zelf (nou ja, Alice, ben net terug) en de entree kost nu 25 dollar voor drie dagen. Dat is een bedrag ja, maar gaat geheel naar het NP (+ overheid). De aboriginals hebben hier alleen een touroperator (anangu tours) en wat art-gallery's. Denk maar niet dat er ook maar veel van het Ayers Rock resort naar community zelf gaat. Toevallig sprak ik laatst een meisje dat voor haar socialogische werk een paar maanden bij de community zit. Ze leven daar nog steeds in tenten en blank en zwart gaat apart naar school. Ik vind daarom jouw prijsargument weinig te maken hebben met de eigenlijke respectargumenten.
quote:
Er was ook niet voor niets zo'n mooie wandelroute uitgestippeld over de rots inclusief de ketting waaraan je jezelf vast kon houden.
Wat ze willen is juist de mogenlijkheid open houden zodat toeristen de waarde ervan inschatten en zelf er voor kiezen om het niet te doen. Iedereen is vrij om die keuze te maken maar mag ik op basis van jouw voorgaande argument zeggen dat jouw keus weinig repsectvol is?
quote:
Toen de blanken het gebied bij Ayer's Rock teruggaven of verkochten (dat weet ik niet) aan de aboriginals, was een bijkomende eis dat de Ayer's Rock open zou blijven. Ook om te beklimmen. Het is dus niet zozeer hun keuze.
Dit is een misvatting. Het is hun uitgesproken keuze. De 'board' van Uluru NP bestaat uit 8 aborginals en 4 Rangers. Als iedere aborginal zijn hand opsteekt dat ze niet willen dat ie beklommen wordt, is de keuze gemaakt. Het is hun uitgesproken keuze en daarom hebben ze ook het cultural centre er neergezet, om jou te vertellen waarom ze die keuzes gemaakt hebben.
quote:
Het probleem van de aboriginals is ook niet zozeer dat we over een heilige plaats lopen, maar dat er soms doden vallen. Zij voelen zich verantwoordelijk voor de zielen van de doden die dan de droomwereld niet zouden kunnen bereiken en daar eeuwig rond moeten blijven hangen. Dat is wat me bij is gebleven, iemand die dit kan bevestigen?
Dit klopt wat je zegt, alleen is Ayers Rock wel een heilige plaats. De (uluru)route vertelt over de 'mala-men' die deze route beklimmen als deel van een ceremonie die een hoge sprituele waarde heeft. De 'mala-men' (harige kangaroe) wordt ook beschouwd als een van de 'ancesters' die geholpen heeft de wereld te scheppen zoals hij nu is. (volgens de aboriginals off course). Het verhaal van de doden klopt, maar helemaal omdat het juist zo'n heilige plaats is.

Nogmaals, het is een vrije keus die je zelf maakt. Maar is iedereen ook naar het cultural centre geweest en heeft die ook de verhalen serieus gelezen? Uit de reacties kan ik concluderen van niet. Je hebt elk recht om zelf te beslissen, maar persoonlijk vind ik het 'geld' argument appels met peren vergelijken.
Bloed, zweet en tranen!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:07:52 #260
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26772281
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 03:37 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Erg jammer dat er zo gereageerd wordt op deze stelling.
[..]

Wat ze willen is juist de mogenlijkheid open houden zodat toeristen de waarde ervan inschatten en zelf er voor kiezen om het niet te doen. Iedereen is vrij om die keuze te maken maar mag ik op basis van jouw voorgaande argument zeggen dat jouw keus weinig repsectvol is?
Dat mag je zeker zeggen. Ik heb ook geen idee wat mijn keuze zou zijn als ik nu bij Uluru zou staan. Zoals ik al zei heb ik 7 jaar geleden ervoor gekozen om de rots wel te beklimmen en we zijn destijds wel bij het cultural centre geweest, maar pas nadat we de mogelijkheid hadden gehad om de rots te beklimmen (als ik het mij goed herinner). Het zou best wel eens kunnen dat de beschikbare informatie flink uitgebreid is in de afgelopen 7 jaar.

Veel plezier nog tijdens je reis! Hoe lang ben je in totaal weg? En hoe ziet je route er uit?
  zondag 8 mei 2005 @ 05:03:18 #261
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26817967
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het word iedereen gevraagd om Uluru niet te beklimmen omdat de Aborginals het als hun heilige plaats beschouwen.

Ik heb dat gewoon gerespecteerd.
Dat is de keuze die jij zelf maakt, gelukkig ben ik vrij om mijn eigen keuzes te maken. Ik heb verder heus wel "respect" (ik heb het alleen niet zo op dat woord) voor de Aboriginals en hun rots, wijk dan ook niet van het pad af en ga niet lopen urineren op de rots ofzo, maar het leek mij gewoon een geweldige kans, en die heb ik niet laten lopen. Ik heb er dan ook absoluut geen spijt van.

Het is trouwens niet zo dat zij die rots daar geplant hebben ofzo, ze voelen zich inderdaad verantwoordelijk voor ongelukken enzo, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik in staat was om fatsoenlijk boven en beneden te komen. Er is trouwens zelfs een ketting om je aan vast te houden!
pi_26829507
mijn keuze was snel gemaakt, want het was die ene dag dat we tijd hadden voor een beklimming veel te gevaarlijk ivm wind. ik wilde opzich wel belkimmen. is het niet zo dat de aboriginals Uluru in 2050 'echt' terug krijgen? staat me iets van bij. staat me ook iets van bij dat ze vanaf dan het hele gebied wilde afsluiten voor toeristen. (wat ik niet echt snap als je er geld aan verdient, zelfs als je de beklimming afschaft wil iedereen het nog steeds zien)
pi_26831229
Ik heb hem destijds niet beklommen, want als mensen aangeven dat ze liever niet hebben dat je het doet, dan vind ik het wel zo netjes om het dan ook niet te doen. Ik vond de wandeling om de basis van de Uluru opzich al geweldig. Pas als je er zo dichtbij staat kan je goed zien hoe verschrikkelijk groot dat ding nu eigenlijk is. Alleen vond ik Katja Tjuta en Kings Canyon eigenlijk net zo indrukwekkend terwijl die een stuk minder bekend zijn.
pi_26833381
die vond ik eigenlijk nog mooier
  dinsdag 10 mei 2005 @ 01:07:28 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26871937
ff spammen

Foto's Australie van Maart 2005

http://remon2003.fotopic.net/

ben via dit topic bij Wayward uitgekomen en echt een aanrader
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:22:04 #266
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26879275
Ik chillde 'm met Wayward van Adelaide naar Alice Springs. Zit nu - na een potverdomme lange treinreis, die Ghan rijdt echt gruwelijk langzaam - in de tropen in Darwin.
pi_26879722
had je met de auto moeten doen man! gewoon liften, heb k ook gedaan
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:20:34 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26880940
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:22 schreef Flem het volgende:
Ik chillde 'm met Wayward van Adelaide naar Alice Springs. Zit nu - na een potverdomme lange treinreis, die Ghan rijdt echt gruwelijk langzaam - in de tropen in Darwin.
wie was je tour guide?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:23:26 #269
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26881023
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:39 schreef Calayuga het volgende:
had je met de auto moeten doen man! gewoon liften, heb k ook gedaan
Dat is natuurlijk wel het mooist ja
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:46:03 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26881710
quote:
Op zondag 8 mei 2005 05:03 schreef Flem het volgende:

[..]

Dat is de keuze die jij zelf maakt, gelukkig ben ik vrij om mijn eigen keuzes te maken. Ik heb verder heus wel "respect" (ik heb het alleen niet zo op dat woord) voor de Aboriginals en hun rots, wijk dan ook niet van het pad af en ga niet lopen urineren op de rots ofzo, maar het leek mij gewoon een geweldige kans, en die heb ik niet laten lopen. Ik heb er dan ook absoluut geen spijt van.

Het is trouwens niet zo dat zij die rots daar geplant hebben ofzo, ze voelen zich inderdaad verantwoordelijk voor ongelukken enzo, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik in staat was om fatsoenlijk boven en beneden te komen. Er is trouwens zelfs een ketting om je aan vast te houden!
Ik heb hem trouwens ook beklommen, we hadden geluk dat de klim net nadat we begonnen gesloten werd dus we waren met z'n 2-en heerlijk alleen boven (wel veel wind). Best zwaar met een kilootje of 10 aan rugzak inhoud. Over het respect naar hun cultuur toe, die heb ik wel zeker het is alleen zo dat de Aborigines niet echt hun cultuur open willen stellen wat wel een beetje jammer is. Ze verdienen genoeg geld met deze attractie en het houdt juist hun uitstervende cultuur nog enigsins in stand
pi_26881711
quote:
Op zondag 8 mei 2005 05:03 schreef Flem het volgende:

Er is trouwens zelfs een ketting om je aan vast te houden!
Die is dan ook niet door de aboriginals gemaakt

En er zijn meer mensen geweest die dachten dat ze het wel aankonden, en die hebben het beklimmen van de rots niet overleefd.
pi_26903671
quote:
Dat mag je zeker zeggen. Ik heb ook geen idee wat mijn keuze zou zijn als ik nu bij Uluru zou staan. Zoals ik al zei heb ik 7 jaar geleden ervoor gekozen om de rots wel te beklimmen en we zijn destijds wel bij het cultural centre geweest, maar pas nadat we de mogelijkheid hadden gehad om de rots te beklimmen (als ik het mij goed herinner). Het zou best wel eens kunnen dat de beschikbare informatie flink uitgebreid is in de afgelopen 7 jaar.
Dat denk ik ook wel, waarschijnlijk was het 7 jaar geleden allemaal veel minder qua informatie. Hierbij teken ik ook meteen aan dat je vaak niet altijd eerlijk wordt voorgelicht als je een georganiseerde tour wordt, want die mensen willen alleen maar aan je verdienen.

Alleen nog een laatste opmerking: die aboriginals verdienen er al veel aan is dus een lulargument zoals je in mijn verhaal al had kunnen lezen
quote:
Veel plezier nog tijdens je reis! Hoe lang ben je in totaal weg? En hoe ziet je route er uit?
In totaal ben ik 6 maanden weg en heb heel Australie al gezien behalve de oostkust. Nu al 4,5 maand onderweg, maar we zijn in Sydney begonnen, vervolgens Canberra - Melbourne - Adelaide - Perth - Exmouth - Broome - Kununnara - Katherine - Darwin - Kakadu - Alice Springs - Tennant Creek - Mt Isa - Townsville en zijn dus nu in Townsville. Over 1 maand hebben we dus heel Australie rondgereden, er staat nu ongeveer 20.000 km op de teller
Bloed, zweet en tranen!
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:33:29 #273
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26905118
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:20 schreef Re het volgende:

[..]

wie was je tour guide?
Eerst Peter (kaal), daarna Jen (irritant) en Pascalle (Frans).
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:35:01 #274
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26905144
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:46 schreef calvobbes het volgende:
En er zijn meer mensen geweest die dachten dat ze het wel aankonden, en die hebben het beklimmen van de rots niet overleefd.
Pech voor hen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:40:54 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26915805
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:33 schreef Flem het volgende:

[..]

Eerst Peter (kaal), daarna Jen (irritant) en Pascalle (Frans).
Pascalle ben ik wel tegen gekomen geloof ik

Ik had Sandy, Tom en Barney.. die laatste was wat zuur maar was ook NT explorer die ik wat minder vond. Face the Outback 8 dagen was echt het leukste wat ik heb meegemaakt. lekker slapen in de buitenlucht

En je kan uren over die Aborigens praten, maar dat is het dan ook, je kan er over praten, niet mee
pi_26931202
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Re het volgende:
echt coole foto's! grappig om te zien dat je op pcies de zelfde plekken bent geweest als ik
  donderdag 12 mei 2005 @ 04:40:56 #277
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26934461
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Re het volgende:
Pascalle ben ik wel tegen gekomen geloof ik
Parlez-vous Francais? Maar ze was nog een beginner als guide, deed en zei eigenlijk nog niet zo veel.
quote:
Ik had Sandy, Tom en Barney.. die laatste was wat zuur maar was ook NT explorer die ik wat minder vond. Face the Outback 8 dagen was echt het leukste wat ik heb meegemaakt. lekker slapen in de buitenlucht
Sandy ken ik geloof ik wel, hoe ziet ze er ook alweer uit? Slapen in de buitenlucht is super inderdaad, vooral als er een mooie sterrenhemel is. Ik had het ook niet echt koud eigenlijk, anderen klaagden daarover, maar ik vond het wel meevallen.
  donderdag 12 mei 2005 @ 04:42:32 #278
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26934465
Het land is mooi,de ausies,het volk dus,sucks qua mentaliteit!
Watch the white line......
pi_26938232
wat we me is opgevallen, is dat australiers vrij rascistisch zijn....
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:41:35 #280
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26939542
Ja maar een stuk minder dan vroeger, toen hadden ze ook een hekel aan Grieken etc.
Maar eigenlijk zijn Australiers toch wel een heel erg fijn volk,
net zoals de blanke Zuid-Afrikanen... enorm vrolijk, gastvrij en behulpzaam....

Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:33:38 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26945201
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 04:40 schreef Flem het volgende:

[..]

Parlez-vous Francais? Maar ze was nog een beginner als guide, deed en zei eigenlijk nog niet zo veel.
[..]

Sandy ken ik geloof ik wel, hoe ziet ze er ook alweer uit? Slapen in de buitenlucht is super inderdaad, vooral als er een mooie sterrenhemel is. Ik had het ook niet echt koud eigenlijk, anderen klaagden daarover, maar ik vond het wel meevallen.
Sandy staat op een paar foto's in mijn sig. Ik had het ook geheel niet koud, zelfs in Coober Pedy nog buiten geslapen omdat die kerkers wel erg warm waren, was wel grappig want het begon te stortregenen.. iets wat je ook niet vaak meemaakt in die regionen
  zondag 15 mei 2005 @ 23:33:48 #282
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_27040536
Hi folks

OK wat is de vetste stad: Brisbane of Sydney?

Ik weet sinds een week dat ik van nov-jan een coschap moet lopen in australië, moet het nog allemaal regelen dus kan ook nog de stad kiezen. Denk dat ik nog vaak in dit topic zal komen
Kun je in een van die steden ook nog (beter) duiken?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 16 mei 2005 @ 07:29:09 #283
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27046571
Sydney is leuker qua stad, maar in Brisbane zit je een stuk dichter bij het Great Barrier Reef. Komt bij dat Brisbane ook niet vervelend is!
pi_27047118
Ik vond Brisbane echt een klote stad....heel erg saai. Sydney daarentegen vond ik echt super! veel meer te doen, maar het duiken zal er inderdaad niet echt spectaculair zijn. Vanuit brisbane zit je inderdaad dichter bij het great barrier reef, maar alsnog niet heel dichtbij. Als ik jou was zou ik gewoon naar sydney gaan, en als je graag wilt duiken, gewoon met jet star of virgin blue een weekendje naar cairns vliegen, is prima te doen!
  maandag 16 mei 2005 @ 11:36:25 #285
37305 BushRanger
in Wellington
pi_27048784
Zeker naar Sydney gaan! In Brisbane is echt weinig te doen, je zal daar veel sneller op uitgekeken zijn dan op Sydney. En zoals Roosje zegt zit je nog steeds best ver van Cairns af (waar het meeste te duiken valt) en kan je dus net zo goed in Sydney zitten. Heb je ook tijd om rond te reizen tussendoor of naderhand?
  maandag 16 mei 2005 @ 14:23:49 #286
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_27052927
Hartstikke bedankt!
Een vriend van me zei ook al dat sydney veel leuker was, maar ik wou even wat second opinions. Moet het er wel 3 maanden uit kunnen houden
Het duiken hoeft niet, ik dacht misschien kan ik dat daar leren, omdat ik later nog naar aruba ga...

Oh well, Sydney it is.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_27053913
Ik heb langer in Brisbane gezeten dan in Sydney. Sydney is idd meer te doen, maar Brisbane is ook niet onaardig. De dierentuin van Steve "croc hunter" Irwin zit er in de buurt, daarnaast is Byron Bay op zo'n 2 uur rijden een erg relaxed plaatsje.
pi_27057711
ik vond brisbane ook een leuke stad, maar als je moet kiezen....zou ik toch voor sydney kiezen
pi_27071353
Ik vond Brisbane echt super gaaf. De laguun waar je relaxt kon hangen, zat erg dichtbij. Verder waren de openlucht bios avondjes elke keer geweldig en een paar weken terug vierde het casina (Conrad) zijn verjaardag en daar treede Kate Seberano op, jaja die zat in de juri van X-factor. Zij was gewoonweg fenomenaal, echt te grappig en ook nog heel mooi zingen. en natuurlijk de 3 dollar Daiquiries . Verder heb ik op mijn laatste avond 45 dollar in het casino gewonnen op de pokies . Maar leuker dan Sydney? ik vind het niet te vergelijken. Gewoon allebei gaan zien!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:55:47 #290
58560 Oksel
Gezellig.
pi_27075682
Ik zit nu in Canarvon.. onder Exmouth. Vanochtend bij Monkey Mia geweest.. saai! Maarja, vriendin vond het geweldig. Verder wat pech met de auto.. tis nu bijna helemaal een nieuwe auto!

Erg relaxed weer.. beetje haaien vangen savonds, biertje op het strand.. karaoke.. relaxed!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:15:12 #291
37305 BushRanger
in Wellington
pi_27079244
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 09:55 schreef Oksel het volgende:
Ik zit nu in Canarvon.. onder Exmouth. Vanochtend bij Monkey Mia geweest.. saai! Maarja, vriendin vond het geweldig. Verder wat pech met de auto.. tis nu bijna helemaal een nieuwe auto!

Erg relaxed weer.. beetje haaien vangen savonds, biertje op het strand.. karaoke.. relaxed!
Welke kant reis je op? Als je richting Exmouth gaat, zeker gaan duiken bij het Ningaloo Reef, ik vond het een stuk mooier dan het Great Barrier Reef (iedereen schijnt tussen deze twee te moeten vergelijken, dus ik doe het ook maar).
pi_27098948
post al weer een tijdje zo nu en dan op het fok forum, maar nog niet echt in het ozzie topic.
ik ga in september voor 8/9 weken down under.
en nee ik beklim Uluru niet! weet ik nu al, ik respecteer de aborigine mensen en hun dromen
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 18 mei 2005 @ 08:19:17 #293
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_27106674
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:05 schreef Dandilion het volgende:
ik respecteer de aborigine mensen en hun dromen
Jij gelooft zeker ook in een god.
pi_27110269
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:19 schreef Flem het volgende:

Jij zou in een kerk over het altaar gaan lopen?
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:57:05 #295
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_27143244
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:01 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij zou in een kerk over het altaar gaan lopen?
Jouw grootste hobby is het maken van niet-originele vergelijkingen? Dit terwijl het iets totaal anders is natuurlijk.

Maar mijn antwoord is nee, aangezien je dan - lijkt me - in de problemen komt, en ik heb geen zin om in de problemen te komen voor zoiets. Maar de kerk en al zijn dingetjes kan me eerlijk gezegd aan m'n aars roesten, dat is echter een andere discussie.
pi_27143973
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:57 schreef Flem het volgende:

Jouw grootste hobby is het maken van niet-originele vergelijkingen? Dit terwijl het iets totaal anders is natuurlijk.
Nee hoor.
De christenen beschouwen de kerk / een altaar als een heilig iets, de aboriginals beschouwen Uluru als een heilig iets.

JIJ was diegene die met "geloof je in God" op de proppen kwam. Dus niet gaan janken dat ik rare vergelijkingen maak.
pi_27155720
Nou ik geloof niet in een god. niet in een god als in het christendom en andere god gerelateerde geloven.
in de droomtijd bestaat er geen god die de wereld schiep.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:07:49 #298
37305 BushRanger
in Wellington
pi_27156502
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:19 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee hoor.
De christenen beschouwen de kerk / een altaar als een heilig iets, de aboriginals beschouwen Uluru als een heilig iets.

JIJ was diegene die met "geloof je in God" op de proppen kwam. Dus niet gaan janken dat ik rare vergelijkingen maak.
Nou vind ik die vergelijking 'ik loop toch ook niet over jou kerk/altaar' ook verre van origineel hoor! Die vergelijking wordt zoveel gemaakt en slaat echt nergens op. Bij ons in de kerk hoef je trouwens ook geen entree van 25 dollar te betalen en al zou dat wel moeten, dan mogen alle aboriginals van mij gerust een rondje over het dak van de kerk lopen mochten ze daar behoefte aan hebben. Dan span ik nog wel een kabeltje voor ze... Een kerk is trouwens helemaal niet heilig, dat is gewoon een gebouw.

En ik heb zeker wel respect voor sommige aboriginals en zeker ook heel weinig respect voor andere aboriginals. Net zoals ik dat ook heb voor alle andere bevolkingsgroepen, dus kom nu niet aan met nog zo'n dooddoener dat ik andere culturen niet zou respecteren ofzo.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:12:57 #299
37305 BushRanger
in Wellington
pi_27156666
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:19 schreef Flem het volgende:

[..]

Tss, wat een waardeloos argument. Als je dan nog een onderbouwing erbij geeft.
pi_27157272
als iemand uluru niet wil beklimmen, dan mag hij/zij het argument dat het heilig is voor aboriginals natuurlijk gewoon gebruiken. dan ben je geen mietje ofzo. dat iemand anders graag zijn voeten veegt met een heligdom betekent niet dat dit argument ongeldig is ofzo...

ikzelf zal eerlijk zeggen dat het te hard waaide toen ik er was...dus de beklimming was gesloten. ik was wel van plan om m te beklimmen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:49:06 #301
37305 BushRanger
in Wellington
pi_27159160
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:34 schreef Calayuga het volgende:
als iemand uluru niet wil beklimmen, dan mag hij/zij het argument dat het heilig is voor aboriginals natuurlijk gewoon gebruiken. dan ben je geen mietje ofzo. dat iemand anders graag zijn voeten veegt met een heligdom betekent niet dat dit argument ongeldig is ofzo...

ikzelf zal eerlijk zeggen dat het te hard waaide toen ik er was...dus de beklimming was gesloten. ik was wel van plan om m te beklimmen.
Ik zie op je homepage dat je ook in Broken Hill bent geweest, of in ieder geval langs gekomen. Wat vond je daar van? Ik ben er al verschillende keren geweest en vind het helemaal geweldig daar. Er is redelijk veel te doen voor een woestijnstadje en de sfeer die het uitstraalt vind ik heel aardig. Allemaal van die dikke V8's die door de straten rijden, Silverton waar MadMax gedeeltelijk is opgenomen, de kunst in Silverton en het openluchtmuseum, Flying Doctors, School of the Air, Sculpture garden, het woestijnachtige, echt allemaal mooi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')