Nee, dat scheelt bijna nietsquote:Op zondag 26 december 2004 15:13 schreef Liejannuh het volgende:
En volgens mij is 645 euro nou niet echt goedkoper dan 1095 aus $.
ik heb eens n blik bier van 4.25 liter van heineken van AMS naar Sydney genomen, daar n week gezeten, en doorgegaan naar Auckland (nieuw zeeland).quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:07 schreef Dos37 het volgende:
ik denk niet dat je dat flesje bier mee mag nemen het is natuurlijk wel glas misschien in de gewone bagage.
Vertel mij wat.. Toen wij binnenkwamen vorig jaar bij Perth aankwamen, met 2 mandarijntjes, moest mijn moeder voor de rechter verschijnen, tussen de verkrachters en alles zitten.. Daar komt een paar duizend dollar boete bovenop plus 4 uur totaal uitgeput ondervraagd worden op het vliegveld:quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:14 schreef Kontiki het volgende:
Hmm dat flesje bier, ik weet het niet. Ze zijn daar niet zo dol op uitheemse etenswaren in ieder geval, of dat voor drank ook geldt zou ik niet weten.
Je wordt er in het vliegtuig ook nog mee doogegooid.quote:Op zondag 2 januari 2005 10:37 schreef m0ridin het volgende:
Damn, dat moet ik toch zien te voorkomen! Een boete van een paar duizend dollar en ik kan meteen weer naar huis hehe. Njah, fruit en kaas enzo wist ik allemaal wel. Maar bier lijkt me toch moeten kunnen, ach... heb ondertussen ook de KLM maar gemaild. Die kunnen er vast meer over vertellenIk laat het hier wel weten
Ja ok, maar toch... zou een beetje jammer zijn dat ik in het vliegtuig te horen krijg dat ik 20 jaar krijg voor het meenemen van een flesje bier en deze diep in mn rugtas zitquote:Op zondag 2 januari 2005 11:00 schreef Jaytonized het volgende:
[..]
Je wordt er in het vliegtuig ook nog mee doogegooid.![]()
Het bedrijf waarvoor ik werk regelt dus permanente visa's voor NZ, Aus en CAN. En het is idd waar dat ze technisch personeel nodig hebben (zoals automonteurs, metselaars etc.)quote:Op donderdag 23 december 2004 23:18 schreef Tburg het volgende:
[..]
Ik sprak overigens in Nieuw Zeeland een jongen uit Nederland die werkte daar ook in de elekotrotechniek als monteur en hij had binnen 2 dagen werk gevonden, zijn baas wou hem zelfs helpen met emigreren mocht hij daar zin in hebben. Zo hoog is de behoefte aan technisch personeel daar blijkbaar.
Idem hier. Maar vind je het niet erg om hartje winter naar Australie te gaan? Volgens mij kan het daar flink koud zijn.quote:Op zondag 2 januari 2005 18:52 schreef Squad het volgende:
Ik ben blij met dit topic. Ik ben aan het kijken of het me financieel lukt om te gaan en dan wil ik in juni of augustus weg. Dit jaar is om mijn droom waar te maken!!
heeft iemand mijn post wel gelezen?quote:Op zondag 2 januari 2005 11:21 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ja ok, maar toch... zou een beetje jammer zijn dat ik in het vliegtuig te horen krijg dat ik 20 jaar krijg voor het meenemen van een flesje bier en deze diep in mn rugtas zit
Nah, het meeste wil ik liever van tevoren ff weten want dan kan ik er gewoon rekening mee houden. En 3 weken moet toch genoeg zijn om dat uit te vogelen
Dude waarom in hemelsnaam zo'n blik meenemen...?quote:Op zondag 2 januari 2005 23:43 schreef mechatronics het volgende:
[..]
heeft iemand mijn post wel gelezen?
[afbeelding]
serieus, die meest rechter blik heb ik gewoon in mn bagage gedaan hoor.
was geldig voor 3 weken gratis overnachtenquote:Op maandag 3 januari 2005 00:37 schreef Mellone het volgende:
[..]
Dude waarom in hemelsnaam zo'n blik meenemen...?
Hehe, wij waren onderweg in de richting van Katherine s'avonds en toen hebben we er echt honderden plat gereden. En je hoeft er niet eens voor te slingeren, ze springen toch niet wegquote:Op maandag 3 januari 2005 00:41 schreef Kontiki het volgende:
Yeah, ik heb ooit iets op televisie gezien over reuze-padden in Australie. Daar waren er ooit eens een paar van meegenomen naar het land. Sindsdien is er een gebied waar een plaag is van die beesten. Je mag ze legaal doodmaken, en daarom slingeren automobilsiten zoveel mogelijk over de weg. Om er maar zoveel mogelijk plat te rijden
Die beesten waren echt monsterlijk groot!
Ligt eraan welk gebied... daar zal ik wel rekeing mee moeten houden, maar ik wil een jaar blijven, dus winter maak ik toch mee.quote:Op zondag 2 januari 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Idem hier. Maar vind je het niet erg om hartje winter naar Australie te gaan? Volgens mij kan het daar flink koud zijn.
Yuh, wij hebben er vorig jaar ook mee naar Australië gevlogen, was zéér aangenaam. Iedereen had een eigen TV'tje waar je DVD's op kon kijken en een Supernintendo met een tal van spellen. Je moet alleen een beetje Engels spreken tegen de crewquote:Op vrijdag 7 januari 2005 14:28 schreef Roosje11 het volgende:
Yeey!! 4 Feb. vlieg ik naar Australie!! Tot 1 juli! Ik kan niet wachten!! We vliegen met Malaysia Airlines, iemand ervaring hiermee? is Malaysia goed? comfortabel?
Ja, ik wil naar Darwin vliegen en dan wil ik langs de westkust afzakken naar Perth. Ik heb er zo'n zin in!! Ik heb me vandaag aangemeld bij Travel Active, op hun bijeenkomst. Verder nog niks vastgelegd, want ik moet nog zoveel uitzoeken. Ik kreeg wel mooi een 'Lonely Planet' cadeau, dus die heb ik alvast :-)quote:Op donderdag 6 januari 2005 08:13 schreef MrJonez het volgende:
Exact, 't is in juni-juli-augustus uitstekend vertoeven in Cairns of Darwin bv. Sowieso veel beter dan tijdens de natte, kleffe zweetzomers die je daar hebt. En de late herft/vroege winter is in zuidelijk Queensland (Brisbane bv) ook prima uit te houden.
Je kan denk ik het beste een speciale verzekering afsluiten. Je particuliere verzekering is meestal niet flexibel genoeg voor een lange reis. Die krengen kunnen trouwens aardig duur zijn heb ik gemerkt. Een eurotje of 400, 500 is niet ongewoon.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:58 schreef Roosje11 het volgende:
mag ik vragen hoe jullie het allemaal gedaan hebben met reisverzekering enzo? ik ben nu aan het orienteren, maar ik kom er niet echt uit...kan ik beter me particuliere verzekering aanhouden, of moet ik echt een speciale reisverzekering afsluiten? ik ga 5mnd. weg.
Hee, daar was ik ook bij. Ik heb me nog niet aangemeld, ik wil eerst ook nog even koekeloeren bij de bijeenkomst van Australian Backpackers. Die hebben wat leukere vliegroutes, vind ik zelf.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:13 schreef Squad het volgende:
Ja, ik wil naar Darwin vliegen en dan wil ik langs de westkust afzakken naar Perth. Ik heb er zo'n zin in!! Ik heb me vandaag aangemeld bij Travel Active, op hun bijeenkomst. Verder nog niks vastgelegd, want ik moet nog zoveel uitzoeken. Ik kreeg wel mooi een 'Lonely Planet' cadeau, dus die heb ik alvast :-)
Weet iemand welk hostel dit was. Ik ken een 19 jarige nederlandse jongen die daar zat omstreeks die tijd. Ik hoop het toch verdomme niet zegquote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:18 schreef Gert het volgende:
Niet toevallig een (ex-)fokkertje?
Nederlander komt om na val balkon Sydney
SYDNEY - Een Nederlandse toerist is vrijdag in de Australische stad Sydney van een veertien meter hoog balkon was gevallen. Hij was op slag dood, aldus het persbureau AAP.
De 19-jarige man vierde op het moment van het ongeval met vrienden een feestje in een jeugdherberg. Er waren volgens een politiewoordvoerster geen verdachte omstandigheden. Zij weigerde te zeggen of er alcohol in het spel was. De ouders van de man zijn inmiddels geīnformeerd.
Het Surry Hills hostelquote:Op zondag 9 januari 2005 09:21 schreef Kamigot het volgende:
[..]
Weet iemand welk hostel dit was. Ik ken een 19 jarige nederlandse jongen die daar zat omstreeks die tijd. Ik hoop het toch verdomme niet zeg
Dat hostel waar wij zaten heette big hostel en had inderdaad een balkon van een meter of 14. Die jongen (vincent) zat vaak op het dak.
ongeloof...quote:Teenage tourist in fatal fall off roof
By Angela Kamper and Lisa Miller
08jan05
A CELEBRATION turned to tragedy yesterday when a Dutch backpacker died after falling from the roof of a Sydney hostel, just two weeks before he was due to go home.
The 19-year-old was watching the sunrise with two friends when he fell 8m from the top of the Big Hostel on Elizabeth St, Surry Hills.
It was the culmination of a night out to mark the end of his Australian adventure.
A worker at the hostel said the teenager had spent 10 months travelling Australia's east coast, the last six months with about 12 others.
The group had spent Thursday night farewelling two of their members due to fly overseas today, ending the night back at the hostel.
"They were an extremely close group of friends and of course they are all just devastated," the employee said.
Witnesses told police the man was in a restricted area of the building and tried to climb over a railing and slipped, landing on a carport next door.
Two British travellers he was with on the roof called for help and contacted emergency services.
They borrowed a ladder from the hostel to reach the top of a tin carport attached to Red Spot car rentals.
But an ambulance spokesman said he was dead when paramedics came at 5.25am.
Backpackers at the hostel were too emotional to talk.
"Everybody is very upset," another employee said.
The teen was due to return to his hometown, Deventer, in two weeks after being at the hostel for several months.
"We all got to know him well," she said.
"It's a terrible thing to happen and a very sad way for a lot of our guests who knew him to start their New Year.
"People staying here have been silent and upset all day, a lot of them cutting short their holidays to return home."
Superintendent Daryl Donnolley said witnesses were interviewed but there seemed to be no suspicious circumstances.
Police have contacted Interpol to notify his family in the Netherlands.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |