abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24218219
Geen idee of het een leuke trip is. Er staat niet echt bij waar je allemaal naar toe gaat. Maar er zijn genoeg organisaties waarbij je in Australie zelf tours kunt boeken. Kun je ze vergelijken ook. En volgens mij is 645 euro nou niet echt goedkoper dan 1095 aus $.
pi_24219837
nou ik heb geen studentenpas dus voor mij zou het 1195 zijn en dan is nu bestellen wel goedkoper
pi_24220005
Je krijgt ook vaak korting met een CJP, YHA of VIP pas.
Zoek de organisatie even op op internet.
En de outback is trouwens ook erg goed te bereizen hoor. Als je semi-georganiseerd wilt kun je bijvoorbeeld kijken op www.waywardbus.com.au of www.adventuretours.com.au
En er zijn vast nog bergen organisaties.

Verder kun je met de Greyhound of McAfferty's bussen ook overal komen. Alleen stoppen die niet op de leuke plekken om een wandeling te maken. Een organisatie als Oz Experience doet dat wel.
pi_24223879
Als je onderaan kijkt dan kan je per dag zien wat je gaat doen. Zit zelf een helivlucht tussen maar denk wel dat ik deze tour ga doen. Het klinkt iig wel erg gaaf en zoiets is met een groep wel leuk om te doen natuurlijk. Al zijn die sites die jij geeft ook wel de overweging waard, thnx!
pi_24227349
Wat heb je voor je ticket betaald? En was dat visum lastig om aan te vragen?
pi_24240814
1136 voor mijn ticket en een visum gewoon via inet met een creditcard. Ging bij mij allemaal heel gemakkelijk. Dat formulier voor je visum vond ik behoorlijk appeltje eitje om in te vullen. Je moet wel een beetje redelijk engels kunnen maar dat lijkt me altijd wel handig als je naar Australie wil.
pi_24306031
Die tour is dus alleen voor mensen die ook via die organisatie vliegen dus ga ik maar opzoek naar een andere leuke tour. Suggesties welkom
pi_24320893
Ok, ik ga eind 2005 ook naar Australie.
* hakt knoop door

Zo, dat voelt lekker!
Nu nog even sparen.
pi_24320920
quote:
Op zondag 26 december 2004 15:13 schreef Liejannuh het volgende:
En volgens mij is 645 euro nou niet echt goedkoper dan 1095 aus $.
Nee, dat scheelt bijna niets
Beetje loze reclame eigenlijk.

"Bij ons is het 2 euro, elders 4 gulden 40!"
pi_24336814
Ik weet niet precies wat je plannen zijn Mellone en hoeveel tijd je precies hebt..
Sydney zou ik in ieder geval een kleine week toch wel blijven, erg veel te doen. Als je de outback wil verkennen per organisatie zou ik www.adventuretours.com.au aanraden. Hier heb ik zeer goede ervaringen mee. De outback zou ik voornamelijk de west-kust willen noemen en raad een trip tussen darwin-broome (ook nog meer zuidelijk... maar misschien heb je daar de tijd niet voor) aan. De gidsen die in dit gebied opereren zijn GEWELDIG. Je zal een te gekke tijd meemaken.

Ik geloof dat dit 1195 AUD kost (ex korting, inc eten, bushkampen e.d.). Ik zou niet rond augustus hierin gaan want dan is het 40+ graden (was wel errug heet, heeft ook wel wat maar goed). En er is nu het regenseizoen dus is het gesloten denk ik.

Maar adventure tours heeft overal goede tours, misschien niet altijd de allergoedkoopste (al zullen ze goed concurreren) maar je hebt gegarandeerd kwaliteit.
pi_24343938
Hmmm, ook maar eens posten hier

Over 3 weken (22 januari) vertrek ik voor ongeveer 3 maandjes naar Australie. Ik vlieg naar Melbourne, dan een binnenlandse vlucht naar Bundaberg waar mijn vriendin zit (die zit nu al ruim 3 maanden in Australie) en dan trekken we samen verder.

Heb het verder zelf geregeld eigenlijk, ticket bij het reisburo gehaald net als een buspass voor daar. Visum kon via internet en hostels enzo zie ik/zien we daar verder wel. Heb er echt enorm veel zin in Wordt uberhaupt de eerste keer dat ik ga vliegen

Ik vertrek dus vanaf schiphol, dan land ik 's ochtends in Hong Kong waar ik een hele dag heb. (Land om 7:50 en vertrek weer om 23:50). Dan land ik de volgende dag om ik geloof 10:30 in Melbourne en neem ik aan het einde van de dag een vlucht naar Bundaberg. En daar... zal ik kapot zijn en even heel goed bij moeten komen denk ik

Mag je trouwens een flesje bier in het vliegtuig meenemen? Ik zou voor mn vriendin een flesje Hertog Jan meenemen maar vraag me af of dat zomaar kan in je handbagage. Lijkt me wel maar je weet maar nooit...
pi_24344958
Hmm dat flesje bier, ik weet het niet. Ze zijn daar niet zo dol op uitheemse etenswaren in ieder geval, of dat voor drank ook geldt zou ik niet weten.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:07:28 #63
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24346083
ik denk niet dat je dat flesje bier mee mag nemen het is natuurlijk wel glas misschien in de gewone bagage.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_24347327
Hehe, ik denk dat ik het maar eens ga informeren bij de KLM zelf Die kunnen het vast met grotere zekerheid zeggen. Groenten, kaas, fruit en dat soort dingen zijn inderdaad verboden, kans op dingetjes die ze daar liever niet willen hebben maar of dat met een afgesloten flesje bier ook zo zou zijn? Je mag toch ook een (plastic) flesje water ofzo het vliegtuig in (en dus?) uit nemen.

Dat van het glas is wel een goed punt trouwens, daar had ik niet eens aan gedacht.
pi_24347432
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:07 schreef Dos37 het volgende:
ik denk niet dat je dat flesje bier mee mag nemen het is natuurlijk wel glas misschien in de gewone bagage.
ik heb eens n blik bier van 4.25 liter van heineken van AMS naar Sydney genomen, daar n week gezeten, en doorgegaan naar Auckland (nieuw zeeland).
Zolang het dichtzit is het wel best hoor.
Ze zien in de X-ray toch wel wat het is.
Bonnetje erbij kan evt. handig zijn, lijkt me niet noodzakelijk.
En als er 1 land streng is met eten en drinken is het NIeuw Zeeland wel
m.a.w. neem gewoon bier mee als je wil.
Drank, wat dicht is kan, maar zodra het open is geweest, dus niet meer zo makkelijk. Of gewoon niet zeg maar.
edit, ik zou em niet in je handbagage doen, maar in je koffer.
En uiteraard gewoon aangeven bij de douane, heb ik ook gedaan, ging PRIMA.
Dat blik bier wat ik had stond zelfs onder druk weet ik nu
Ik zou alleen het flesje hertog jan wel in n handdoek rollen, en dan in n plastic zak.
Ik heb zo een vermoeden dat het wel eens handig kan zijn.
Je krijgt in je vliegtuig van de kaartjes, waar je in moet vullen dat je wat aan te geven heb, en dan de categorie alcohol ofzo.
-
  zondag 2 januari 2005 @ 09:19:44 #66
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24351188
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:14 schreef Kontiki het volgende:
Hmm dat flesje bier, ik weet het niet. Ze zijn daar niet zo dol op uitheemse etenswaren in ieder geval, of dat voor drank ook geldt zou ik niet weten.
Vertel mij wat.. Toen wij binnenkwamen vorig jaar bij Perth aankwamen, met 2 mandarijntjes, moest mijn moeder voor de rechter verschijnen, tussen de verkrachters en alles zitten.. Daar komt een paar duizend dollar boete bovenop plus 4 uur totaal uitgeput ondervraagd worden op het vliegveld:

"Is it your food?" "Did somebody else put the fruit in the bag?"
Foto's gemaakt van het fruit alsof het een lijk was

Kan d'r nu wel om lachen, toendertijd toch iets minder.
pi_24351472
Damn, dat moet ik toch zien te voorkomen! Een boete van een paar duizend dollar en ik kan meteen weer naar huis hehe. Njah, fruit en kaas enzo wist ik allemaal wel. Maar bier lijkt me toch moeten kunnen, ach... heb ondertussen ook de KLM maar gemaild. Die kunnen er vast meer over vertellen Ik laat het hier wel weten
  zondag 2 januari 2005 @ 11:00:38 #68
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24351645
quote:
Op zondag 2 januari 2005 10:37 schreef m0ridin het volgende:
Damn, dat moet ik toch zien te voorkomen! Een boete van een paar duizend dollar en ik kan meteen weer naar huis hehe. Njah, fruit en kaas enzo wist ik allemaal wel. Maar bier lijkt me toch moeten kunnen, ach... heb ondertussen ook de KLM maar gemaild. Die kunnen er vast meer over vertellen Ik laat het hier wel weten
Je wordt er in het vliegtuig ook nog mee doogegooid.
pi_24351859
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:00 schreef Jaytonized het volgende:

[..]

Je wordt er in het vliegtuig ook nog mee doogegooid.
Ja ok, maar toch... zou een beetje jammer zijn dat ik in het vliegtuig te horen krijg dat ik 20 jaar krijg voor het meenemen van een flesje bier en deze diep in mn rugtas zit

Nah, het meeste wil ik liever van tevoren ff weten want dan kan ik er gewoon rekening mee houden. En 3 weken moet toch genoeg zijn om dat uit te vogelen
  zondag 2 januari 2005 @ 11:30:19 #70
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24351972
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:18 schreef Tburg het volgende:

[..]

Ik sprak overigens in Nieuw Zeeland een jongen uit Nederland die werkte daar ook in de elekotrotechniek als monteur en hij had binnen 2 dagen werk gevonden, zijn baas wou hem zelfs helpen met emigreren mocht hij daar zin in hebben. Zo hoog is de behoefte aan technisch personeel daar blijkbaar.
Het bedrijf waarvoor ik werk regelt dus permanente visa's voor NZ, Aus en CAN. En het is idd waar dat ze technisch personeel nodig hebben (zoals automonteurs, metselaars etc.)
Via een zuster (recruitment) bedrijf vragen NZ werkgevers voor dat personeel uit Europa en dat regelen ze dan. Met een 'job offer' is het mogelijk om binnen 2,5 maand al te emigreren. (krijgt eerst een werkvergunning en daarna een permanent visum aanvragen)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_24356738
Weet iemand of je die papieren echt nodig hebt als je in de horeca daar wilt werken? (soort van vergunning om drank te mogen schenken geloof ik)

En hoe kan je daar dan weer aan komen,als je al in Australie ben dan he
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_24357675
Die papieren heb je zeker nodig, in ieder geval in de meeste provincies. Verplicht!

Je kan daar een tweetal cursussen doen, voor een euro of 50 per cursus. Daar krijg je dan een certificaat voor.
  zondag 2 januari 2005 @ 18:40:38 #73
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24358045
Zijn er eigenlijk fokkers die zijn geëmigreert of die wonen in australië om te zeggen dat ik dat wil is overdreven maar ik zou wel willen weten of dat nog heel erg moeilijk is en hoe dit dan is gegaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 2 januari 2005 @ 18:52:04 #74
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24358219
Ik ben blij met dit topic. Ik ben aan het kijken of het me financieel lukt om te gaan en dan wil ik in juni of augustus weg. Dit jaar is om mijn droom waar te maken!!
Life may not be the party we hoped for, but while we're here we might as well dance
pi_24359966
quote:
Op zondag 2 januari 2005 18:52 schreef Squad het volgende:
Ik ben blij met dit topic. Ik ben aan het kijken of het me financieel lukt om te gaan en dan wil ik in juni of augustus weg. Dit jaar is om mijn droom waar te maken!!
Idem hier. Maar vind je het niet erg om hartje winter naar Australie te gaan? Volgens mij kan het daar flink koud zijn.
pi_24361309
whiej ik ga al over 31 dagen
pi_24362561
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:21 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ja ok, maar toch... zou een beetje jammer zijn dat ik in het vliegtuig te horen krijg dat ik 20 jaar krijg voor het meenemen van een flesje bier en deze diep in mn rugtas zit

Nah, het meeste wil ik liever van tevoren ff weten want dan kan ik er gewoon rekening mee houden. En 3 weken moet toch genoeg zijn om dat uit te vogelen
heeft iemand mijn post wel gelezen?

serieus, die meest rechter blik heb ik gewoon in mn bagage gedaan hoor.
GEEN HANDBAGAGE TUURLIJK!
gewoon netjes aangeven en invullen, en t is allemaal wel best.

en P.S er staat bij de ingang van de douna bij NZ nog n poort, heeeeel groot, gooi hier je levensmiddelen in,
toch wel raar dat je dan je mandarijn gewoon nog meeneem.
(5 maanden later, toen ik nog n keer aankwam in NZ was het echter n groene bak met n bord erboven.)
maar dan nog!

in de grote koffer ermee, netjes vragen aan de douna bij het instappen&uitstappen
altijd bij die rode poortjes van ik heb wat aan te geven, etc etc en t komt echt wel goed.

enneuh, je kan skie-en in Ozzy, zo ergens rond juni-augustus dacht ik.
www.weather.com
>>
http://www.weather.com/outlook/travel/local/ASXX0075?lswe=Melbourne&lswa=WeatherLocalUndeclared&y=2&x=13

allerlaatste keer dus, je ben wel n ongelooflijke randdebebiel als je denkt te kunnen smokkelen.
over bier en fruit, en het verschil, ga ik toch ff uitleggen.
Bier wordt geproduceerd onder een beschermde atmosfeer. Er zitten geen rare beestjes in.
Fruit staat gewoon buiten, er kan makkelijk 1 of ander beestje in kruipen, of weet ik wat. Een rups ofzo, die uitgroeit tot n vlinder. Etc.
Zijn soms nationale rampen daar, omdat het ecosysteem daar niet voorbereid op is.
Heel simpel, hele steden moeten soms worden afgezet, en hele gebieden worden ontsmet.

Als je t zo eens gaat bekijken

[ Bericht 8% gewijzigd door mechatronics op 02-01-2005 23:51:23 ]
-
pi_24363868
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:43 schreef mechatronics het volgende:

[..]

heeft iemand mijn post wel gelezen?
[afbeelding]
serieus, die meest rechter blik heb ik gewoon in mn bagage gedaan hoor.
Dude waarom in hemelsnaam zo'n blik meenemen...?
pi_24363968
Yeah, ik heb ooit iets op televisie gezien over reuze-padden in Australie. Daar waren er ooit eens een paar van meegenomen naar het land. Sindsdien is er een gebied waar een plaag is van die beesten. Je mag ze legaal doodmaken, en daarom slingeren automobilsiten zoveel mogelijk over de weg. Om er maar zoveel mogelijk plat te rijden
Die beesten waren echt monsterlijk groot!
pi_24364160
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:37 schreef Mellone het volgende:

[..]

Dude waarom in hemelsnaam zo'n blik meenemen...?
was geldig voor 3 weken gratis overnachten
-
pi_24364528
@mechatronics: Mijn excuses Wel gelezen maar de woorden drongen niet echt door denk ik

Had het ondertussen ook al aan de KLM gevraagd hehe, die zeiden van "Vraag het maar aan de australische ambassade en als het van hun mag mag het van ons ook." Ach, zal allemaal inderdaad wel goed komen maar hey, een second opinion kan nooit kwaad toch?

Ik duik mn bedje in... lekker dromen over Australie, trusten allemaal!
pi_24368341
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:41 schreef Kontiki het volgende:
Yeah, ik heb ooit iets op televisie gezien over reuze-padden in Australie. Daar waren er ooit eens een paar van meegenomen naar het land. Sindsdien is er een gebied waar een plaag is van die beesten. Je mag ze legaal doodmaken, en daarom slingeren automobilsiten zoveel mogelijk over de weg. Om er maar zoveel mogelijk plat te rijden
Die beesten waren echt monsterlijk groot!
Hehe, wij waren onderweg in de richting van Katherine s'avonds en toen hebben we er echt honderden plat gereden. En je hoeft er niet eens voor te slingeren, ze springen toch niet weg In het begin wisten we niet eens waar we de hele tijd overheen reden, tot dat we ff stopten
pi_24373172
quote uit the Rough Guide van Australie: "Australia has strict quarantine laws that apply to fruit, vegetables, fresh and packaged food, seed and some animal products among other things.
Those over 18 can take advantage of a duty-free allowance on entry of 1 litre of alcohol and 250 cigarettes of 250 g. of tobacco."

Dit betekent dat het gewoon is toegestaan, toch? Volgens mij in ieder geval wel....succes!
the liver is evil, it must be punished
  maandag 3 januari 2005 @ 16:43:29 #84
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24374301
quote:
Op zondag 2 januari 2005 20:50 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Idem hier. Maar vind je het niet erg om hartje winter naar Australie te gaan? Volgens mij kan het daar flink koud zijn.
Ligt eraan welk gebied... daar zal ik wel rekeing mee moeten houden, maar ik wil een jaar blijven, dus winter maak ik toch mee.
Life may not be the party we hoped for, but while we're here we might as well dance
pi_24427209
Exact, 't is in juni-juli-augustus uitstekend vertoeven in Cairns of Darwin bv. Sowieso veel beter dan tijdens de natte, kleffe zweetzomers die je daar hebt. En de late herft/vroege winter is in zuidelijk Queensland (Brisbane bv) ook prima uit te houden.
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_24451745
Yeey!! 4 Feb. vlieg ik naar Australie!! Tot 1 juli! Ik kan niet wachten!! We vliegen met Malaysia Airlines, iemand ervaring hiermee? is Malaysia goed? comfortabel?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:12:44 #87
105739 Jaytonized
.. Reloaded ..
pi_24453044
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:28 schreef Roosje11 het volgende:
Yeey!! 4 Feb. vlieg ik naar Australie!! Tot 1 juli! Ik kan niet wachten!! We vliegen met Malaysia Airlines, iemand ervaring hiermee? is Malaysia goed? comfortabel?
Yuh, wij hebben er vorig jaar ook mee naar Australië gevlogen, was zéér aangenaam. Iedereen had een eigen TV'tje waar je DVD's op kon kijken en een Supernintendo met een tal van spellen. Je moet alleen een beetje Engels spreken tegen de crew . De ruimte die je kreeg was toch ook netjes.. En dan allemaal voor Economy Class (das de normale toch? ) Bij ons was het enige spijtig dat we bij een tussenlanding in Kuala Lumpur, twaalf uur moesten wachten. Nou ja, konden we mooi de stad in, naar Petronas Towers !
  Moderator vrijdag 7 januari 2005 @ 17:18:50 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_24453846
Niet toevallig een (ex-)fokkertje?

Nederlander komt om na val balkon Sydney

SYDNEY - Een Nederlandse toerist is vrijdag in de Australische stad Sydney van een veertien meter hoog balkon was gevallen. Hij was op slag dood, aldus het persbureau AAP.

De 19-jarige man vierde op het moment van het ongeval met vrienden een feestje in een jeugdherberg. Er waren volgens een politiewoordvoerster geen verdachte omstandigheden. Zij weigerde te zeggen of er alcohol in het spel was. De ouders van de man zijn inmiddels geīnformeerd.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_24454256
14 meter hoog.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 17:13:07 #90
26583 Squad
If I could, I would stay
pi_24466605
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 08:13 schreef MrJonez het volgende:
Exact, 't is in juni-juli-augustus uitstekend vertoeven in Cairns of Darwin bv. Sowieso veel beter dan tijdens de natte, kleffe zweetzomers die je daar hebt. En de late herft/vroege winter is in zuidelijk Queensland (Brisbane bv) ook prima uit te houden.
Ja, ik wil naar Darwin vliegen en dan wil ik langs de westkust afzakken naar Perth. Ik heb er zo'n zin in!! Ik heb me vandaag aangemeld bij Travel Active, op hun bijeenkomst. Verder nog niks vastgelegd, want ik moet nog zoveel uitzoeken. Ik kreeg wel mooi een 'Lonely Planet' cadeau, dus die heb ik alvast :-)
pi_24468716
mag ik vragen hoe jullie het allemaal gedaan hebben met reisverzekering enzo? ik ben nu aan het orienteren, maar ik kom er niet echt uit...kan ik beter me particuliere verzekering aanhouden, of moet ik echt een speciale reisverzekering afsluiten? ik ga 5mnd. weg.
pi_24476410
ik heb een speciale reisverzekering genomen. Een speciale backpackersverzekering leek mij het handigst omdat die veel ervaring met backpackers hebben. Ik heb hier: www.travelactiveinsurance.nl een verzekering afgesloten. Je gewone lijkt mij niet voldoende qua buitenland dekking maar bel anders je evrzekeringsmaatschappij gewoon ff.
pi_24479985
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:58 schreef Roosje11 het volgende:
mag ik vragen hoe jullie het allemaal gedaan hebben met reisverzekering enzo? ik ben nu aan het orienteren, maar ik kom er niet echt uit...kan ik beter me particuliere verzekering aanhouden, of moet ik echt een speciale reisverzekering afsluiten? ik ga 5mnd. weg.
Je kan denk ik het beste een speciale verzekering afsluiten. Je particuliere verzekering is meestal niet flexibel genoeg voor een lange reis. Die krengen kunnen trouwens aardig duur zijn heb ik gemerkt. Een eurotje of 400, 500 is niet ongewoon.
pi_24479990
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:13 schreef Squad het volgende:
Ja, ik wil naar Darwin vliegen en dan wil ik langs de westkust afzakken naar Perth. Ik heb er zo'n zin in!! Ik heb me vandaag aangemeld bij Travel Active, op hun bijeenkomst. Verder nog niks vastgelegd, want ik moet nog zoveel uitzoeken. Ik kreeg wel mooi een 'Lonely Planet' cadeau, dus die heb ik alvast :-)
Hee, daar was ik ook bij. Ik heb me nog niet aangemeld, ik wil eerst ook nog even koekeloeren bij de bijeenkomst van Australian Backpackers. Die hebben wat leukere vliegroutes, vind ik zelf.
pi_24480098
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:18 schreef Gert het volgende:
Niet toevallig een (ex-)fokkertje?

Nederlander komt om na val balkon Sydney

SYDNEY - Een Nederlandse toerist is vrijdag in de Australische stad Sydney van een veertien meter hoog balkon was gevallen. Hij was op slag dood, aldus het persbureau AAP.

De 19-jarige man vierde op het moment van het ongeval met vrienden een feestje in een jeugdherberg. Er waren volgens een politiewoordvoerster geen verdachte omstandigheden. Zij weigerde te zeggen of er alcohol in het spel was. De ouders van de man zijn inmiddels geīnformeerd.
Weet iemand welk hostel dit was. Ik ken een 19 jarige nederlandse jongen die daar zat omstreeks die tijd. Ik hoop het toch verdomme niet zeg

Dat hostel waar wij zaten heette big hostel en had inderdaad een balkon van een meter of 14. Die jongen (vincent) zat vaak op het dak.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kamigot op 09-01-2005 09:26:40 ]
pi_24480784
quote:
Op zondag 9 januari 2005 09:21 schreef Kamigot het volgende:

[..]

Weet iemand welk hostel dit was. Ik ken een 19 jarige nederlandse jongen die daar zat omstreeks die tijd. Ik hoop het toch verdomme niet zeg

Dat hostel waar wij zaten heette big hostel en had inderdaad een balkon van een meter of 14. Die jongen (vincent) zat vaak op het dak.
Het Surry Hills hostel
pi_24480787
Ik ben er even stil van...

Ik ben er net achter gekomen dat het inderdaad om Vincent gaat uit Deventer.

Hij trok een half jaar op met een groep van 12 man. Ik kende ook een paar mensen goed uit die groep en we trokken samen op in Sydney de eerste weken van December voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrok. Met de hele groep zaten we tot vroeg in de morgen op het dak van het hostel. Te praten, te drinken, te schaken en naar muziek te luisteren. Het was een geweldige tijd.

Ze klommen blijkbaar van het dak naar een naarbij gelegen dak via een ladder toen hij uitgleed.
Om 5:25 in de morgen. Z'n 2 beste vrienden Tom en Darren probeerde nog hulp in te schakelen maar het was te laat. Vincent was op slag dood.

Dit is verdomme niet te geloven. Hij had het zo ongeloofelijk naar z'n zin in Australie en had nog grootse plannen voor zich. Nog 2 weken en hij zou naar huis gaan. Ik geloof dat veel mensen van het hostel hun reis hebben afgebroken en naar huis zijn gegaan.

Zo jong en dan op zo'n manier gaan... het leven is oneerlijk
pi_24480884
Tering.
Dat is wel ff heel bizar.
pi_24480927
quote:
Teenage tourist in fatal fall off roof
By Angela Kamper and Lisa Miller
08jan05

A CELEBRATION turned to tragedy yesterday when a Dutch backpacker died after falling from the roof of a Sydney hostel, just two weeks before he was due to go home.

The 19-year-old was watching the sunrise with two friends when he fell 8m from the top of the Big Hostel on Elizabeth St, Surry Hills.

It was the culmination of a night out to mark the end of his Australian adventure.

A worker at the hostel said the teenager had spent 10 months travelling Australia's east coast, the last six months with about 12 others.

The group had spent Thursday night farewelling two of their members due to fly overseas today, ending the night back at the hostel.

"They were an extremely close group of friends and of course they are all just devastated," the employee said.

Witnesses told police the man was in a restricted area of the building and tried to climb over a railing and slipped, landing on a carport next door.

Two British travellers he was with on the roof called for help and contacted emergency services.

They borrowed a ladder from the hostel to reach the top of a tin carport attached to Red Spot car rentals.

But an ambulance spokesman said he was dead when paramedics came at 5.25am.

Backpackers at the hostel were too emotional to talk.

"Everybody is very upset," another employee said.

The teen was due to return to his hometown, Deventer, in two weeks after being at the hostel for several months.

"We all got to know him well," she said.

"It's a terrible thing to happen and a very sad way for a lot of our guests who knew him to start their New Year.

"People staying here have been silent and upset all day, a lot of them cutting short their holidays to return home."

Superintendent Daryl Donnolley said witnesses were interviewed but there seemed to be no suspicious circumstances.

Police have contacted Interpol to notify his family in the Netherlands.
ongeloof...
  zondag 9 januari 2005 @ 11:29:10 #100
43016 Tburg
hopeloos
pi_24481072
shit zeg, 2 weken voordat hij terug zou komen.... En familie en vrienden in Nederland hadden hem al 10 maanden niet gezien natuurlijk, bizar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')