Ik had alles netjes bij elkaar gespaard voor vertrek.quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:49 schreef Kontiki het volgende:
Word je nog steeds door deurwaarders en je bank gestalkt of had je dat bedrag al bij elkaar gespaart voor vertrek?
Nou, je haalt de woorden uit mijn mond.. ik ben net terug.. ook helemaal niet gewerkt.. hoop dus snel een baan te vinden, maar het was me alles waard.. Die maanden in aussie neemt niemand meer van me af!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef Tburg het volgende:
Echt probeer zo veel mogelijk hier in Nederland te werken, daar heb je als je reist helemaal geen zin in.
5000 voor 4mnd lijkt mij wel genoeg.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:38 schreef Mellone het volgende:
mmm oke 5000 voor 4 mnd moet dus opzich wel te doen zijn? ex ticket en kleren en rugzak enzo. Echt alleen voor daar reizen. Maar hebben jullie nog leuke tips over wat ik zou moeten zien wat niet in de gewone gidsen staat?
Ja als je met een busje gaat en je moet het zo goedkoop mogelijk houden, probeer dan in parkjes, parkeerplaatsen en op rest areas te slapen..Het is wel veilig en Dit kost je niets.. Bij het strand zijn meestal douches.. en anders kan je bij campings voor 2 dollar even een douche nemen.quote:Op zondag 16 januari 2005 18:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik ga dus over 4,5 maand naar Australie..
Zal zo'n 3200 hebben om mee te nemen..en een creditcard met ik gok zo'n 1500 euro...
Het plan is om een jaar weg te gaan,maar als ik et zo lees word dat veel werken.
Wel hebben we 4 kennissen wonen daar,waar we dus ook alle 4 (hoop ik) een weekje kunnen slapen en kopen we (dit is al meegerekend) een busje waar we dan ook in kunnen slapen toch..
Dat zijn precies de kosten die ik ook gemaakt heb toen ik een heel jaar was. Vier maanden gewerkt en 13.000 euro uitgegeven in totaal. Je kan inderdaad echt het beste in Nederland werken. Mensen die met weinig geld gaan met het idee in Australië de rest bij elkaar te werken, staan meestal toch vroeger dan gedacht weer thuis.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef Tburg het volgende:
Ik ben een jaar gegaan Australie, NZ en heb ongeveer 3 maanden gewerkt en ben in totaal zo'n 14.000 euro lichter. De laatste 6 weken in Nieuw Zeeland was ik eigenlijk al door mijn geld heen, dus heb ik toen mijn credit card flink misbruikt. Dat merk ik nu dus nog![]()
Echt probeer zo veel mogelijk hier in Nederland te werken, daar heb je als je reist helemaal geen zin in.
Wat tegenwoordig ook een steeds betere optie is: de trein! Er ligt nu ook rails tussen Alice Springs en Darwin en je zou kunnen denken aan dit ticket:quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:14 schreef Liejannuh het volgende:
Qua bussen; ik heb destijds een 10.000 km pas gekocht voor Greyhound en dat werkte eigenlijk perfect. Maar je kunt natuurlijk ook gezellig met de Oz Experience gaan.
Alhoewel de Oz Experience soms wel een beetje een schoolreisje is en je een redelijk vaste route volgt. Voordeel is wel dat je alleen maar overdag reist en stops maakt bij leuke dingen onderweg.
Nou natuur, steden een beetje feesten zijn wel mijn grootste interesses dus als je nog een leuke tips hebt...graag. Ik vertrek op 2 feb en kom op 4 feb aan. Ik wil van Sydney naar Melbourne - Adelaine - Alice springs - Cairns - Sydney en natuurlijk onderweg ook nog wat stops hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2005 12:36 schreef Tburg het volgende:
[..]
5000 voor 4mnd lijkt mij wel genoeg.
Over tips, ligt eraan of je alleen naar de oost kust gaat of ook naar de west kust. En waar je interesses liggen, feesten, strand, natuur, wandelen, steden, lekker relaxen etc.. Dan kan ik misschien nog wel wat tips geven
Wanneer ga je eigenlijk ?
Weet ik niet meer precies, dat ik een heel jaar ging is al weer bijna vijf jaar geleden. Maar met 8000 euro doe je het best goed. Je zal het er geen jaar op uit houden en nog wel flink moeten werken, maar dat geeft niet toch? WWOOFen is zeker wel leuk ja, maar je geeft dan nog steeds geld uit, al is het wat minder. Ze betalen namelijk niet voor je uitstapjes, je drank (meeste backpackers lusten wel een biertje of twee) en alles wat je verder opmaakt. Maar het scheelt een stuk als je je overnachtingen en de meeste maaltijden al krijgt!quote:Op maandag 17 januari 2005 12:27 schreef Kontiki het volgende:
Bushranger, hoeveel geld had je gespaard toen je aankwam in Australie?
Ik haal de 8000 wel denk ik, en de rest zal bij elkaar gewerkt moeten worden.
Mocht het geld er erg snel doorheen gaan ter plekke, dan kan ik eventueel via dat WWOOF (of zo) tegen kost en inwoning ergens gaan helpen. Dan staat die geldkraan tenminste even stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |