abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24553058
Word je nog steeds door deurwaarders en je bank gestalkt of had je dat bedrag al bij elkaar gespaart voor vertrek?
pi_24553194
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:49 schreef Kontiki het volgende:
Word je nog steeds door deurwaarders en je bank gestalkt of had je dat bedrag al bij elkaar gespaart voor vertrek?
Ik had alles netjes bij elkaar gespaard voor vertrek.
Ik vind het ook wel verstandig om met een redelijke financiele reserve te gaan reizen. Fruitplukken heeft natuurlijk wel zn charmes, maar het blijft een klotebaantje en ik was erg blij dat ik na een week weer gewoon leuk kon gaan reizen.
Het is eigenlijk ook best wel slim om je gewoon in Nederland een maandje of wat uit de naad te werken, want hier heb je veel minder kosten dan daar en dan kun je downunder tenminste heel veel leuke dingen doen!

Maar ik had voor mezelf van tevoren ook al vastgesteld dat ik 8 maanden weg zou gaan, want ik wilde perse mee met een scoutingkamp in mei! Dus ik had wel een soort van tijdsdruk, want ik wilde natuurlijk wel zoveel mogelijk zien.
pi_24566608
Ik ben een jaar gegaan Australie, NZ en heb ongeveer 3 maanden gewerkt en ben in totaal zo'n 14.000 euro lichter. De laatste 6 weken in Nieuw Zeeland was ik eigenlijk al door mijn geld heen, dus heb ik toen mijn credit card flink misbruikt. Dat merk ik nu dus nog
Echt probeer zo veel mogelijk hier in Nederland te werken, daar heb je als je reist helemaal geen zin in.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 21:48:05 #129
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24570360
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef Tburg het volgende:

Echt probeer zo veel mogelijk hier in Nederland te werken, daar heb je als je reist helemaal geen zin in.
Nou, je haalt de woorden uit mijn mond.. ik ben net terug.. ook helemaal niet gewerkt.. hoop dus snel een baan te vinden, maar het was me alles waard.. Die maanden in aussie neemt niemand meer van me af!
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_24572494
mmm oke 5000 voor 4 mnd moet dus opzich wel te doen zijn? ex ticket en kleren en rugzak enzo. Echt alleen voor daar reizen. Maar hebben jullie nog leuke tips over wat ik zou moeten zien wat niet in de gewone gidsen staat?
pi_24572701
Ik wil ongeveer 8 maanden Australie, 1 maand Nieuw-Zeeland en 1 maand Thailand doen. Voor Thailand hou ik 1000 euro apart, lijkt me wel genoeg. Voor AUS en NZ krijg ik zo'n 6000 euro bij elkaar, voor de rest moet ik daar gaan werken of mijn creditcard op de pijnbank leggen. Ik zou het niet zo erg vinden om een beetje rood te staan bij thuiskomst, maar duizenden euro's is zeker niet de bedoeling.
pi_24578902
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:38 schreef Mellone het volgende:
mmm oke 5000 voor 4 mnd moet dus opzich wel te doen zijn? ex ticket en kleren en rugzak enzo. Echt alleen voor daar reizen. Maar hebben jullie nog leuke tips over wat ik zou moeten zien wat niet in de gewone gidsen staat?
5000 voor 4mnd lijkt mij wel genoeg.
Over tips, ligt eraan of je alleen naar de oost kust gaat of ook naar de west kust. En waar je interesses liggen, feesten, strand, natuur, wandelen, steden, lekker relaxen etc.. Dan kan ik misschien nog wel wat tips geven
Wanneer ga je eigenlijk ?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:02:17 #133
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24579404
Ik heb in 4 maanden bijna 5800 euro uitgegeven... Maar ik had het met minder kunnen doen
Ik denk dat 5000 wel genoeg is als je het rustig aan doet, niet elke dag uitgaat en in de duurste hostels zit!
Ik heb dan zelf gereden, veel kilometers gemaakt, maar benzine is een stuk goedkoper... wel heb ik vaak op campings gestaan, terwijl je gewoon in een park kan slapen in je camper...

pi_24593853
Ik wil ook 4 maanden naar Australie

De drie weken dat ik hier nu zit gaan echt veel te snel... Maar ik zie dan ook wel ongeveer de helft van Australie voorbijkomen. Dus wat dat betreft is het zeker oke deze reis. Maar het smaakt naar veel meer!!!
Wat een prachtig land is het toch
pi_24593905
* Liejannuh zwaait even heel snel naar Calvobbes!
Vind je de Great Ocean Road ook zo geweldig??
En kun je nog net wat Australian Open meepikken of is die nog niet begonnen??
pi_24600245
Ik ga dus over 4,5 maand naar Australie..
Zal zo'n 3200 hebben om mee te nemen..en een creditcard met ik gok zo'n 1500 euro...
Het plan is om een jaar weg te gaan,maar als ik et zo lees word dat veel werken.

Wel hebben we 4 kennissen wonen daar,waar we dus ook alle 4 (hoop ik) een weekje kunnen slapen en kopen we (dit is al meegerekend) een busje waar we dan ook in kunnen slapen toch..
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  maandag 17 januari 2005 @ 00:06:06 #137
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24605320
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik ga dus over 4,5 maand naar Australie..
Zal zo'n 3200 hebben om mee te nemen..en een creditcard met ik gok zo'n 1500 euro...
Het plan is om een jaar weg te gaan,maar als ik et zo lees word dat veel werken.

Wel hebben we 4 kennissen wonen daar,waar we dus ook alle 4 (hoop ik) een weekje kunnen slapen en kopen we (dit is al meegerekend) een busje waar we dan ook in kunnen slapen toch..
Ja als je met een busje gaat en je moet het zo goedkoop mogelijk houden, probeer dan in parkjes, parkeerplaatsen en op rest areas te slapen..Het is wel veilig en Dit kost je niets.. Bij het strand zijn meestal douches.. en anders kan je bij campings voor 2 dollar even een douche nemen.
Ik denk wel dat je een aantal maanden moet werken, maar dat is ook goed voor je ... zeg ik.. haha..
geniet ervan!
pi_24609636
Even een berichtje live uit Sydney.
Niet getreurd, 't was vandaag klote weer...

Je kan het net zo duur maken als je het zelf wilt.
Mijn backpack organisatie zei dat je met 700 euro p/m makkelijk rond kan komen als je een beetje schraal leeft. Ik merk hier wel dat je overal zeer gemakkelijk geld uitgeeft.
Het hangt echt af van je zelfdiscipline, die jammer genoeg bij mij nergens te bekennen is
  maandag 17 januari 2005 @ 11:36:31 #139
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24610429
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 17:48 schreef Tburg het volgende:
Ik ben een jaar gegaan Australie, NZ en heb ongeveer 3 maanden gewerkt en ben in totaal zo'n 14.000 euro lichter. De laatste 6 weken in Nieuw Zeeland was ik eigenlijk al door mijn geld heen, dus heb ik toen mijn credit card flink misbruikt. Dat merk ik nu dus nog
Dat zijn precies de kosten die ik ook gemaakt heb toen ik een heel jaar was. Vier maanden gewerkt en 13.000 euro uitgegeven in totaal. Je kan inderdaad echt het beste in Nederland werken. Mensen die met weinig geld gaan met het idee in Australië de rest bij elkaar te werken, staan meestal toch vroeger dan gedacht weer thuis.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:42:34 #140
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24610530
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:14 schreef Liejannuh het volgende:
Qua bussen; ik heb destijds een 10.000 km pas gekocht voor Greyhound en dat werkte eigenlijk perfect. Maar je kunt natuurlijk ook gezellig met de Oz Experience gaan.
Alhoewel de Oz Experience soms wel een beetje een schoolreisje is en je een redelijk vaste route volgt. Voordeel is wel dat je alleen maar overdag reist en stops maakt bij leuke dingen onderweg.
Wat tegenwoordig ook een steeds betere optie is: de trein! Er ligt nu ook rails tussen Alice Springs en Darwin en je zou kunnen denken aan dit ticket:

http://www.gsr.com.au/fares/ghan05.htm
Great Southern Railway Pass* - International Backpackers
6 months unlimited travel in Red Kangaroo Service aboard the great trains;
The Legendary Ghan, Indian Pacific and The Overland.

Kost 450 dollar en dekt de volgende verbindingen: Sydney - Adelaide - Perth, Melbourne - Adelaide, Adelaide - Alice - Darwin en natuurlijk alle tussenliggende plaatsen. Reist een stuk relaxter dan die rot bussen. Maar een auto kopen blijft natuurlijk het beste qua plezier, avontuur en flexibiliteit!
pi_24611166
Bushranger, hoeveel geld had je gespaard toen je aankwam in Australie?
Ik haal de 8000 wel denk ik, en de rest zal bij elkaar gewerkt moeten worden.
Mocht het geld er erg snel doorheen gaan ter plekke, dan kan ik eventueel via dat WWOOF (of zo) tegen kost en inwoning ergens gaan helpen. Dan staat die geldkraan tenminste even stil.
pi_24616022
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:36 schreef Tburg het volgende:

[..]

5000 voor 4mnd lijkt mij wel genoeg.
Over tips, ligt eraan of je alleen naar de oost kust gaat of ook naar de west kust. En waar je interesses liggen, feesten, strand, natuur, wandelen, steden, lekker relaxen etc.. Dan kan ik misschien nog wel wat tips geven
Wanneer ga je eigenlijk ?
Nou natuur, steden een beetje feesten zijn wel mijn grootste interesses dus als je nog een leuke tips hebt...graag. Ik vertrek op 2 feb en kom op 4 feb aan. Ik wil van Sydney naar Melbourne - Adelaine - Alice springs - Cairns - Sydney en natuurlijk onderweg ook nog wat stops hoor maar in grote lijnen wordt dit denk ik mijn route.
pi_24626259
oke,als ik et hoor word et idd veel werken maar gaan et proberen zuinig aan te doen

Mja zoveel mogelijk idd in et busje slapen (lekker goedkoop)
Als je bv eerder terug wil(moet) kan dat dan eigenlijk,ja toch?! je kan je ticket toch 1x omzetten?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 19:05:05 #144
37305 BushRanger
in Wellington
pi_24627259
quote:
Op maandag 17 januari 2005 12:27 schreef Kontiki het volgende:
Bushranger, hoeveel geld had je gespaard toen je aankwam in Australie?
Ik haal de 8000 wel denk ik, en de rest zal bij elkaar gewerkt moeten worden.
Mocht het geld er erg snel doorheen gaan ter plekke, dan kan ik eventueel via dat WWOOF (of zo) tegen kost en inwoning ergens gaan helpen. Dan staat die geldkraan tenminste even stil.
Weet ik niet meer precies, dat ik een heel jaar ging is al weer bijna vijf jaar geleden. Maar met 8000 euro doe je het best goed. Je zal het er geen jaar op uit houden en nog wel flink moeten werken, maar dat geeft niet toch? WWOOFen is zeker wel leuk ja, maar je geeft dan nog steeds geld uit, al is het wat minder. Ze betalen namelijk niet voor je uitstapjes, je drank (meeste backpackers lusten wel een biertje of twee) en alles wat je verder opmaakt. Maar het scheelt een stuk als je je overnachtingen en de meeste maaltijden al krijgt!
pi_24637415
hoe oud zijn de meesten hier? ik wil zelf op mn 18e (volgend jaar) gaan. voor 4 a 5 maanden.
Ik stop dan een jaartje met school (zie het niet zitten om volgend jaar weer naar school te gaan)
ga de zomervakantie het halfjaar daarna werken en dan dus 4 tot 5 maanden ''down under''.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_24665512
Ik ben 21 want ik vond het makkelijker om eerst te gaan studeren voordat ik naar Australie wilde gaan. Als ik wil blijven gaat dat nu makkelijker
pi_24669391
kan je met abn pinnen in Australie? en met postbank?
the liver is evil, it must be punished
  vrijdag 21 januari 2005 @ 14:44:36 #148
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_24669411
Je kan met alles pinnen in australie.. alleen bij rabo betaal je geen geld ervoor geloof ik.
Ik heb Postbank, maar betaalde wel wat extra om te pinnen!
pi_24669825
Voor de Postbank betaal je 1,80 euro per opname. Bij ABN Amro 2,40 euro!
Ik heb bij deze banken een rekening maar zit erover te denken om:
- of een rekening bij de Rabo te nemen, alleen voor deze reis
- of al mijn geld over te storten naar de Australische bankrekening ter plaatse.

Ik denk dat ik voor de tweede optie ga.
Gemiddeld 2 euro betalen om wat geld op te nemen wordt echt te duur gedurende een jaar.
pi_24670680
op www.citibank.com.au/traveller kun je online een australische bankrekening openen. Je pas ligt dan klaar als je aankomt. Je kunt er voor kiezen om meteen al je geld erop te storten of eerst een deel. Zij rekenen wel iets voor opname maar iig veel minder dan de Nederlandse banken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')