Dat is de keuze die jij zelf maakt, gelukkig ben ik vrij om mijn eigen keuzes te maken. Ik heb verder heus wel "respect" (ik heb het alleen niet zo op dat woord) voor de Aboriginals en hun rots, wijk dan ook niet van het pad af en ga niet lopen urineren op de rots ofzo, maar het leek mij gewoon een geweldige kans, en die heb ik niet laten lopen. Ik heb er dan ook absoluut geen spijt van.quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het word iedereen gevraagd om Uluru niet te beklimmen omdat de Aborginals het als hun heilige plaats beschouwen.
Ik heb dat gewoon gerespecteerd.
wie was je tour guide?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:22 schreef Flem het volgende:
Ik chillde 'm met Wayward van Adelaide naar Alice Springs. Zit nu - na een potverdomme lange treinreis, die Ghan rijdt echt gruwelijk langzaam - in de tropen in Darwin.
Dat is natuurlijk wel het mooist jaquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:39 schreef Calayuga het volgende:
had je met de auto moeten doen man! gewoon liften, heb k ook gedaan
Ik heb hem trouwens ook beklommen, we hadden geluk dat de klim net nadat we begonnen gesloten werd dus we waren met z'n 2-en heerlijk alleen boven (wel veel wind). Best zwaar met een kilootje of 10 aan rugzak inhoud. Over het respect naar hun cultuur toe, die heb ik wel zeker het is alleen zo dat de Aborigines niet echt hun cultuur open willen stellen wat wel een beetje jammer is. Ze verdienen genoeg geld met deze attractie en het houdt juist hun uitstervende cultuur nog enigsins in standquote:Op zondag 8 mei 2005 05:03 schreef Flem het volgende:
[..]
Dat is de keuze die jij zelf maakt, gelukkig ben ik vrij om mijn eigen keuzes te maken. Ik heb verder heus wel "respect" (ik heb het alleen niet zo op dat woord) voor de Aboriginals en hun rots, wijk dan ook niet van het pad af en ga niet lopen urineren op de rots ofzo, maar het leek mij gewoon een geweldige kans, en die heb ik niet laten lopen. Ik heb er dan ook absoluut geen spijt van.
Het is trouwens niet zo dat zij die rots daar geplant hebben ofzo, ze voelen zich inderdaad verantwoordelijk voor ongelukken enzo, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik in staat was om fatsoenlijk boven en beneden te komen. Er is trouwens zelfs een ketting om je aan vast te houden!
Die is dan ook niet door de aboriginals gemaaktquote:Op zondag 8 mei 2005 05:03 schreef Flem het volgende:
Er is trouwens zelfs een ketting om je aan vast te houden!
Dat denk ik ook wel, waarschijnlijk was het 7 jaar geleden allemaal veel minder qua informatie. Hierbij teken ik ook meteen aan dat je vaak niet altijd eerlijk wordt voorgelicht als je een georganiseerde tour wordt, want die mensen willen alleen maar aan je verdienen.quote:Dat mag je zeker zeggen. Ik heb ook geen idee wat mijn keuze zou zijn als ik nu bij Uluru zou staan. Zoals ik al zei heb ik 7 jaar geleden ervoor gekozen om de rots wel te beklimmen en we zijn destijds wel bij het cultural centre geweest, maar pas nadat we de mogelijkheid hadden gehad om de rots te beklimmen (als ik het mij goed herinner). Het zou best wel eens kunnen dat de beschikbare informatie flink uitgebreid is in de afgelopen 7 jaar.
In totaal ben ik 6 maanden weg en heb heel Australie al gezienquote:Veel plezier nog tijdens je reis! Hoe lang ben je in totaal weg? En hoe ziet je route er uit?
Pech voor hen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:46 schreef calvobbes het volgende:
En er zijn meer mensen geweest die dachten dat ze het wel aankonden, en die hebben het beklimmen van de rots niet overleefd.
Pascalle ben ik wel tegen gekomen geloof ikquote:Op woensdag 11 mei 2005 09:33 schreef Flem het volgende:
[..]
Eerst Peter (kaal), daarna Jen (irritant) en Pascalle (Frans).
echt coole foto's! grappig om te zien dat je op pcies de zelfde plekken bent geweest als ikquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Re het volgende:
Parlez-vous Francais? Maar ze was nog een beginner als guide, deed en zei eigenlijk nog niet zo veel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Re het volgende:
Pascalle ben ik wel tegen gekomen geloof ik
Sandy ken ik geloof ik wel, hoe ziet ze er ook alweer uit? Slapen in de buitenlucht is super inderdaad, vooral als er een mooie sterrenhemel is. Ik had het ook niet echt koud eigenlijk, anderen klaagden daarover, maar ik vond het wel meevallen.quote:Ik had Sandy, Tom en Barney.. die laatste was wat zuur maar was ook NT explorer die ik wat minder vond. Face the Outback 8 dagen was echt het leukste wat ik heb meegemaakt. lekker slapen in de buitenlucht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |