abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2005 @ 13:03:54 #226
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_26120093
Wie kan me nog een goede tip geven voor een accomadatie in Melbourne: we zoeken een hostel (of B&B) met 2 persoonkamer, liefst met en-suite en niet al te duur.... Ik denk nu aan Toadhall hotel (90 dollar) of de YHA (86 dollar) maar zou liever iets minder masaals vinden..... help! Thanks!
  zondag 10 april 2005 @ 13:08:09 #227
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26120206
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:03 schreef sivado het volgende:
Wie kan me nog een goede tip geven voor een accomadatie in Melbourne: we zoeken een hostel (of B&B) met 2 persoonkamer, liefst met en-suite en niet al te duur.... Ik denk nu aan Toadhall hotel (90 dollar) of de YHA (86 dollar) maar zou liever iets minder masaals vinden..... help! Thanks!
Friendly Backpacker is wel een goeie!!! Ik weet alleen niet zeker of die ook 2 pers. kamer hebben maar wel goed gelegen!!!

http://www.friendlygroup.com.au/

of kijk hier eens voor hostels in Australia:

http://www.bugaustralia.com/

Veel plezier!!!

PS K WIL ER OOK WEER HEEN!!!!!
No Worries Mate!!!
  maandag 11 april 2005 @ 12:31:08 #228
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26144604
quote:
Op zondag 10 april 2005 13:03 schreef sivado het volgende:
Elizabeth Hostel (vlabij corner Elizabeth/Franklin Street, receptie is in een supermarkt, Thai dus, hehe) is het goedkoopste dat ik heb kunnen vinden. 17 dollar voor een 10 bed dorm als je een week blijft, wat een tweepersoonskamer kost weet ik niet, zou je even moeten checken, denk dat het best goedkoop is.

Trouwens, MrMadMan: The Friendly Backpacker goed gelegen? Als je van stripclubs en hoeren houdt misschien :>.
pi_26145271
Even ongegeneerd een TVP plaatsen. Ik ga *ergens* (exacte data onbekend) in 2007 voor een jaartje downunder dus kan ik thuis even op mijn gemak de 5 topics doorspitten. ;-)
Don't hurry, be crappy!
pi_26145432
http://www.hotelclaremont.com/

Hier heb ik overnacht, met de trein ben je zo in het centrum. Lekker goedkoop (had single room) en netjes. Om de hoek van South Yarra station..
pi_26146903
overigens als je goedkoop wil eten of drinken ´s avonds moet je naar RSL clubs gaan.
Mijn favoriet: Revesby workers club (ook op internet te vinden).
Vormen van entertainment (film vertoningen, live shows, gratis snooker! dans avonden, karaoke avonden)
Je ontmoet er vaak veel mensen, op de karaoke/dans avonden in Chester hill heel veel jongelui ontmoet.

eten en drinken zijn er goedkoop (hotels en bars zijn daar niet happy mee). Wordt deels bekostigd van opbrengsten van de poky´s).

Het is zo dat als je binnen 5 of 10km woont van de rsl dat je lid moet worden (tegen 10 dollar per jaar ofzo). En als je van buiten die grens komt moet je je naam inschrijven en ben je tijdelijk lid en dat was in 1998 in elk geval nog overal gratis.

Ideaal!
Ik kwam er te laat achter dat je gratis kon snookeren. Hier in Nederland kost je dat 5 euro per uur.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 11 april 2005 @ 19:50:59 #232
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26154674
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:31 schreef Flem het volgende:

[..]

Trouwens, MrMadMan: The Friendly Backpacker goed gelegen? Als je van stripclubs en hoeren houdt misschien :>.
vlakbij station, tram en kwartiertje lopen naar centrum. is toch niet echt slecht. Plus t is wel een goed hostel.
No Worries Mate!!!
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:55:56 #233
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26165089
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:20 schreef merry77 het volgende:
overigens als je goedkoop wil eten of drinken ´s avonds moet je naar RSL clubs gaan.
All you can eat voor zeven dollar op de hoek van Elizabeth en Bourke Street de gexte. Enfin; Nieuw-Zeeland is ook wel chill, donderdag (te vroeg, dus op vliegveld "slapen") weer terug naar Melbourne.
pi_26229215
Hiep hoi, visumaanvraag is goedgekeurd! Ik mag er officieel naar toe! Binnen 20 uur al antwoord gekregen.

Natuurlijk is het maar een formaliteit, maar ik ben in zekere zin blij dat ik niet een bericht terug kreeg als "You idiot, stay in your own country!"
pi_26236736
quote:
Op donderdag 14 april 2005 19:16 schreef Kontiki het volgende:
Hiep hoi, visumaanvraag is goedgekeurd! Ik mag er officieel naar toe! Binnen 20 uur al antwoord gekregen.

Natuurlijk is het maar een formaliteit, maar ik ben in zekere zin blij dat ik niet een bericht terug kreeg als "You idiot, stay in your own country!"
So,jij bent snel!! je gaat pas over 7 mnd las ik op je site.
Ik ga 15 Juni maar ga morgen pas mijn visum aanvragen.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_26241551
Nederlandse toeristenvisa of working holiday visa's worden over het algemeen binnen 24 uur door de DIMIA (Australische Immigratiedienst) binnen 24 uur goedgekeurd.
pi_26246918
quote:
Op donderdag 14 april 2005 23:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

So,jij bent snel!! je gaat pas over 7 mnd las ik op je site.
Ik ga 15 Juni maar ga morgen pas mijn visum aanvragen.
Ja, ik weet het, ik kon niet meer wachten
Het schijnt beter te zijn om zo lang mogelijk te wachten. Als je dan vlak voor vertrek een ongeluk krijgt, heb je langer om te herstellen. Ik heb vanaf nu nog een jaar om er te komen. Maar goed, dat is nog altijd een marge van meer dan 5 maanden na december.
pi_26423235
Voor iedereen die nog naar Australie gaat, jullie gaan het zo leuk hebben!! Het is hier echt super! Ik zit hier nu 2,5 maand en ben van Sydney naar Cairns gereisd, ben nu in Cairns, en Australie is echt zo'n mooi land! 1 tip, neem veel meer geld mee dan dat je van tevoren berekent, want het gaat zo snel op! Veel plezier allemaal!!
the liver is evil, it must be punished
pi_26426646
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 05:53 schreef Roosje11 het volgende:
Voor iedereen die nog naar Australie gaat, jullie gaan het zo leuk hebben!! Het is hier echt super! Ik zit hier nu 2,5 maand en ben van Sydney naar Cairns gereisd, ben nu in Cairns, en Australie is echt zo'n mooi land! 1 tip, neem veel meer geld mee dan dat je van tevoren berekent, want het gaat zo snel op! Veel plezier allemaal!!
Hoe ben je naar Cairns gereisd? En meer geld meenemen is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
  dinsdag 26 april 2005 @ 02:56:16 #240
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_26511507
Kangaroo Island (ten zuiden van Adelaide) de gexte, heb me een partijtje in de rondte gelift en gewandeld en onwijs veel wildlife gezien. Zeker een aanrader, maar ga dan wel op eigen houtje en niet met zo'n gare tour met mannetjes die je vertellen dat je overal maar twintig minuten mag blijven. Vrijdag de Outback in.
pi_26517627
Tip voor Kontiki, ga in januari niet naar het noordoosten, daar kun je namelijk niet in de zee zwemmen van oktober tot mei. Er zijn daar dan kwallen die ervoor kunnen zorgen dat je niet levend uit het water komt.

Je zou in december ook nog even naar Canberra kunnen, de hoofdstad. Een beetje saai misschien, maar volgens mij zijn daar wel mooie musea over het land te zien. En voor oud en nieuw in Sydney zou ik toch maar alvast wel iets van een hotel gaan boeken. Een collega van mij had vorig jaar om deze tijd al moeite om een slaapplek te vinden die een beetje betaalbaar was.

Voor de rest veel plezier!
pi_26523458
Nu al moeite om met oud en nieuw een slaapplek te vinden?! wow!!

Maar ja,et is dus helemaal happening in sydney dan.
Andere steden zullen toch ook wel tof zijn rond die tijd..en minder druk ..lijkt mij?!

Of moet je er echt gewoon geweest zijn; Sydney met oud en nieuw..?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_26524115
Ik heb afgelopen oud en nieuw meegmaakt in Cairns. En dat was eigenlijk niet zo bijzonder. 10 minuten vuurwerk en that's it. Geen vuurwerk door de "locals" zelfs, daar zorgt de gemeente voor.
Volgens mij is dat in alle grote steden zo.

En het vuurwerk in Sydney is voor zover ik weet altijd wel een groot spektakel. Misschien dat je je de Olympische Spelen van Sydney herinnert hoe het toen was, zoiets hebben ze nu bij elke feestdag. Toen ik eind januari in Sydney was, waren ze bijvoorbeeld drie al dagen bezig om een lichtshow bij de Harbour Bridge voor te bereiden.
Of je daarbij geweest moet zijn... Ik weet het niet. Komen altijd wel miljoenen mensen op het vuurwerk af. En zoveel ruimte is er eigenlijk niet om te kijken, dus het is best wel druk. Hoe het in andere steden is, geen idee.

Maar oud en nieuw in je korte broek kunnen vieren vond ik sowieso al heel bijzonder
pi_26525650
Ik ga waarschijnlijk van oktober/november tot juni/juli... We willen eigelijk ook de zon achterna reizen maar ik moet nog even uitzoeken hoe we dan het beste kunnen reizen. Ik denk ook aan zo''n combinatie pakket van een vlucht naar Australie en later een retour nieuw zeeland.
-
-
pi_26634729
* AtDaMotDaMotDa schrijft vanuit Alice Springs

Als je oud en nieuw in sydney wil vieren moet je idd NU al boeken, alle hostels zitten propvol. Ik heb in December het vuurwerk gezien van de Harbour Bridge, once in your lifetime expierence. Gelukkig hadden we familie in Sydney, anders kom je nergens meer in.
Bloed, zweet en tranen!
  zondag 1 mei 2005 @ 18:36:42 #246
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26645706
Mocht je trouwens ervaring hebben in de bouw (metselen of als loodgieter etc) en je wil best in de hitte werken dan kun je naar ik begrepen heb een goed salaris bij elkaar sprokkelen in Australie.

Naar wat ik begrepen heb zou de Australische overheid weer een vakantie_werk_visum beschikbaar gaan maken voor mensen die het al 1x eerder gedaan hebben, is dat er nog van gekomen?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26650629
ik vond melbourne ook leuker dan sydney...misschien omdat sydney zo pefect is. het lijkt wel gemaakt voor toeristen. trendy stranden, mooie uitzichten op de skyline, alles goed verzorgd. Melbourne is meer een 'stad' ipv een toeristische attractie. en ik was er met de GP van 2002, wat echt een spektakel was(webber 5e, een australier in een minardi)

ik dacht dat werkvisa eenmalig waren, maar dat je via indonesie(?) ofzo toch aan een werkvisum voor australie kon komen. niet dat ik dat zou doen. vorige keer had ik een working holiday visum, en toen heb ik zwart gewerkt, deed toch alleen maar backpackersbaantjes zoals fruit plukken
pi_26650708
ik had voor de oostkust trouwens een buspas. je koopt gewoon een route en die kan je dan flexibel in etappes gebruiken. gelden voor een paar maanden ofzo. door het binnenland gelift, en dat was eigenlijk veel leuker, en goedkoper!!
  maandag 2 mei 2005 @ 16:44:23 #249
37305 BushRanger
in Wellington
pi_26669015
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Naar wat ik begrepen heb zou de Australische overheid weer een vakantie_werk_visum beschikbaar gaan maken voor mensen die het al 1x eerder gedaan hebben, is dat er nog van gekomen?
Dit is interessante informatie. Hoe kom je hierbij?
  maandag 2 mei 2005 @ 17:06:23 #250
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26669696
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:44 schreef BushRanger het volgende:

Dit is interessante informatie. Hoe kom je hierbij?
Hmm het blijkt te gaan om het verlengen van WHV van mensen die er al zijn, dus twee jaar ipv 1 jaar.
Maar dan moet men wel in die hitte met de agrarische sector aan de gang.

Hier staan wat meer details
http://66.102.9.104/search?q=cache:utpDXG8e_aMJ:www.tourism.australia.com/al.asp%3Fal%3D1372+second+working+holiday+visa&hl=nl%20target=nw
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')