Zal dan vanzelf toch ook wel afnemen? Als je een langere tijd niet meer dik bent geweest zijn ze daar wel aan gewend en sta je niet meer bekend om het dikke meisjequote:Op dinsdag 9 november 2004 12:24 schreef Riann het volgende:
Ik merk toch af en toe nog dat ik bekend sta om dat dikke meisje... terwijl ik niet meer echt dik te noemen ben. Ik ben meer mollig te noemen.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:29 schreef Threep het volgende:
BH2 -> LIF
vlug vlug, voor het gehele topic wordt afgezeken
Volgens mij duurt het een tijdje, maar wennen mensen vanzelf wel aan je nieuwe "image", hoor.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat mensen altijd een beeld zullen houden van 'dik meisje' en als ze je dan zien elke keer weer uitroepen "wat ben jij afgevallen zeg!!" althans dat is mijn ervaring. Ik sta al bijna 2 maanden op hetzelfde gewicht en mensen roepen nog steeds dat ik steeds meer afval. Dat klopt niet, ik ben gewoon nog even zwaar als de vorige keer dat ze dat riepenZe hebben alleen een soort mental memory van mij die nog niet is aangepast.
Dat kan best lang duren. Ik heb nog steeds mensen die vragen of ik meer ben afgevallen, terwijl ik toch echt al een half jaar op hetzelfde gewicht zit. Vanochtend vond een collega zelfs dat ik wel erg smal was van de zijkant.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:42 schreef Ripley het volgende:
[..]
Volgens mij duurt het een tijdje, maar wennen mensen vanzelf wel aan je nieuwe "image", hoor.
quote:Op woensdag 10 november 2004 18:59 schreef Riann het volgende:
3.5 cmtjes kwijt
nieuw zinnetje:
Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 139.5 cm
Ik wou mijn vriend jou foto's laten zien van voor en hoe je nu bent alleen op je huisje staan ze er niet meer. ?????quote:Op woensdag 10 november 2004 19:07 schreef marchien het volgende:
[..]riann in de bocht
Ik kan alleen wegen bij mn ouders, maar volgens mij is er al wel wat af hier
Ik had de verkeerde gequote ik bedoelde dit voor funnie sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyquote:Op woensdag 10 november 2004 21:23 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik wou mijn vriend jou foto's laten zien van voor en hoe je nu bent alleen op je huisje staan ze er niet meer. ?????
Wow, een marathon. Echt knap als dat jullie lukt!quote:Op donderdag 11 november 2004 18:21 schreef Isabeau het volgende:
De marathon...nou da's wel heel ambitieus, Yppy...misschien nog een jaar later voor mij(NY Marathon 2006
)
Ik hoor niets van Sanne, dus ik denk dat ze naar het ziekenhuis is. Laten we hopen dat alles verder wel naar wens is gegaan.
Gisteren gesport en vandaag kan ik een broek aan die ik al een paar maanden niet meer pastequote:Op donderdag 11 november 2004 18:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind die 10 mijl voorlopig uitdagend genoeg, Ripley
Ik mag dus geen snoep e.d. van mezelf, omdat ik dan voor mijn gevoel gestopt ben met iets aan mijn gewicht doen, wat zich meteen weer uit in allerlei dingen opetenquote:Op vrijdag 12 november 2004 21:41 schreef Funnie het volgende:
Waarom zou je niet een twix mogen dan?
Gewoon lekker doen hoor! Ik eet ook in het weekend altijd wel wat met henk en de kids mee. chippies, nootjes, koekjes. Wat er maar voor handen is. Vanavond toevallig chocolade
Zolang je maar geen 2 of meerdere twixen repen chocolade zakken chips enzo gaat eten.
En erin door blijft gaan (wat ik vorige week had) Maar ja emo eten. En niet meer kunnen stoppen.
Was die 1,2 kilo gelijk kwijt na 3 dagen niet eten. Dus het waren losse flodders van een week onbehoorlijk gedrag. Dus gewoon (h)eerlijk blijven genieten van zo nu en dan een chocolade (vul in wat van toepassing is)
En ja, ik was wel blij met mijn nieuwe maat. Ik denk als vocht en zwelling allemaal weg is. En ik de laatste kilo's kwijt ben. Dat ik dan wel op een redelijke normale maat kom
Maar wat ik noooooit heb gekunt. is kortere dingen dragen. En ik zag vanavond dat het wel kon. Ik zal kijken of ik bij naomi een te groot shirt kan vinden om even boven mijn nieuwe broek te doen. Dan kom ik hem hier nog wel showen
dank je.....quote:Op zaterdag 13 november 2004 12:36 schreef Funnie het volgende:
tssk.. Dat sommige ouders daar niet bij nadenken. Dat kinderen gewoon heel eerlijk zijn.
(of moeders napraten dus he!!!) Niet dat ik zeg dat je een dikke kont. Ik zou niet durven!!
Want ik ken je niet eens ! Dus zou niet weten, wat voor een figuur je hebt! Nah, je snapt wel wat ik bedoel toch? Ouders moeten niet kletsen over dit soort dingen met de kids in de buurt dus.
Og eigenlijk helemaal maar niet.
Mopper maar raak hoor!
Ik ken dit soort opmerkingen wel, maar merk dat ik heel verschillend kan reageren.quote:Op zaterdag 13 november 2004 15:22 schreef octopussy het volgende:
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik had vorig jaar ook een meisje van 5 ofzo op schoot op een verjaardag (kind van aangetrouwde tante's zus) en die zei doodleuk tegen mij "Jij bent dik".
Ja, en toen was het stil...want wat zeg je dan terug?
Ik vind dat je dan toch wel wat beter je kinderen mag opvoeden hoor, zelf wist ik op die leeftijd ook wel dat je dat niet zomaar tegen iemand zegt.
Dit bedoelde ik dus. Alleen wat beter verwoordquote:Op zaterdag 13 november 2004 16:16 schreef Essebes het volgende:
[..]
Als het echter zo'n opmerking is als "mijn moeder vindt dat jij een dikke kont hebt" dan kan ik daar een behoorlijke depri bui van krijgen. Het kind is slechts de spreekbuis, maar die moeder loopt dus aan alle kanten te roddelen achter je rug om. De intentie van de opmerking is dus veel gemener.
ach joh, ik zou er wel om kunnen lachen. ben zo langzamerhand wel gewend aan zulke opmerkingen. misschien is dat voor vrouwen anders dan voor mannen, maar ik word er niet meer warm of koud van. Als volwassenen zo direct zijn geef ik een grote bek terug, maar koters.... nee, kan wel lachen om hun eerlijkheid (want ze hebben wel gelijk, ik ben ook dik)quote:[b]
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik had vorig jaar ook een meisje van 5 ofzo op schoot op een verjaardag (kind van aangetrouwde tante's zus) en die zei doodleuk tegen mij "Jij bent dik".
Ja, en toen was het stil...want wat zeg je dan terug?
Ik vind dat je dan toch wel wat beter je kinderen mag opvoeden hoor, zelf wist ik op die leeftijd ook wel dat je dat niet zomaar tegen iemand zegt.
Als het vanuit het kind komt, vind ik het ook wel anders. Maar niet als het kind zijn/haar ouders gaat napraten. Dan wordt het anders naar mijn idee!quote:Op zondag 14 november 2004 15:31 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
ach joh, ik zou er wel om kunnen lachen. ben zo langzamerhand wel gewend aan zulke opmerkingen. misschien is dat voor vrouwen anders dan voor mannen, maar ik word er niet meer warm of koud van. Als volwassenen zo direct zijn geef ik een grote bek terug, maar koters.... nee, kan wel lachen om hun eerlijkheid (want ze hebben wel gelijk, ik ben ook dik)
precies, een kind mag zoiets best een keer zeggen, daar kan ik wel wat mee.quote:Op zondag 14 november 2004 16:26 schreef Funnie het volgende:
[..]
Als het vanuit het kind komt, vind ik het ook wel anders. Maar niet als het kind zijn/haar ouders gaat napraten. Dan wordt het anders naar mijn idee!
Een kind zegt gewoon wat ie ziet. En dat is in mijn geval ook een dikke kont. En als iemand een donkere huid heeft wordt hij door een kind al gauw uitgemaakt voor 'zwarte piet'. Maar dat is niet kwaad bedoeld. Het is gewoon een constatering. Van een kindje van die leeftijd kan ik het wel hebben (als het uit hemzelf komt dan he). Als er iets uit komt als 'mijn mama zegt dat jij dik bent', dan zeg ik gewoon: 'gelukkig ben ik mooi van binnen. Of ik nu dik ben of dun, ik ben aardig tegen andere mensen en praat niet slecht over anderen. Daar zou jouw mama nog wat van kunnen leren'. Dat klinkt misschien heel arrogant, maar heb geen zin om zo'n iemand te verdedigenquote:Op zaterdag 13 november 2004 15:22 schreef octopussy het volgende:
snack-a-jacks zijn er ook in lightquote:Op maandag 15 november 2004 22:12 schreef miss_sly het volgende:
ik heb een slechte dag
de hele dag ging het goed, maar net heb ik met mijn vriend een zak m&m's op en nog een klein zakje snack a jacks erna. ik zit even niet zo lekker in mijn vel en dat moet dan weer op zo'n manier worden weggegeten...waarom hebben sommige mensen (ik o.a.) dat wel en anderen helemaal niet?
!!!!!!!Waarom niet?quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:14 schreef Sanne het volgende:
Ik ben er ook weer. De operatie is niet doorgegaan. Afgetekend en al kon ik het ziekenhuis weer verlaten. Sindsdien ben ik het afvalspoor even bijster. Ik heb het op een walgelijk vreten gezet waardoor ik sinds donderdag drie kilo ben aangekomen. Morgen maar weer sporten, hoop dat het wat scheelt. Ook aan mijn humeur, want dat is ongeveer om op te schieten.
Ik doe de cardio altijd als eerste, dat wordt ons ook aangeraden. Is er een speciale reden dat jij het als laatste doet?quote:Op woensdag 17 november 2004 11:41 schreef knuppelhout het volgende:
update van mij:(2 daagies te laat vanwege onvrede met de weegschaal)
Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,1 kg en wil graag wegen <100 kg -8,9
Gaat niet meer zo super de laatste weken, maar ik heb bij de fitness het standaard intro-programma afgerond en nu hebben ze achter de pc een speciaal programma voor mij gemaakt: wat minder toestellen (11 ipv 15), zodat ik wat meer tijd heb voor cardio (na een uur of anderhalf word ik het altijd zat en aangezien ik op t einde pas cardio doe wordt dat dan vaak verkort, nu dus niet meer!)
een beetje spieropbouw is ook wel lekker (niet dat ik nu een vaatdoek ben, helemaal niet), want spieren kosten meer energie om te onderhouden dan vet.
begin de spirit weer te vinden!
nee, dat zeggen ze er niet bij, is gewoon zo gegroeid. Je moet iig je krachtprogramma in 1 rits afmaken, verder zelf weten.quote:Op woensdag 17 november 2004 12:36 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik doe de cardio altijd als eerste, dat wordt ons ook aangeraden. Is er een speciale reden dat jij het als laatste doet?
Ik doe 12 minuten fietsen 10 minuten roeien en daarna 12 minuten loopband. Daarna doe ik het hele gewichten programma. En daarna de powerplate. Ik zal eens vragen waarom ze bij ons in het schema de cardio eerst zetten.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:27 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
nee, dat zeggen ze er niet bij, is gewoon zo gegroeid. Je moet iig je krachtprogramma in 1 rits afmaken, verder zelf weten.
ik start altijd wel met 5 min fietsen als warming up en dan soms nog 7min hard roeien om er lekker in te komen. op t einde nog 20min fietsen of 15min crosstrainen. ik wil alleen geen slapjanus-programmaatje dus maak ik t mezelf zo zwaar dat ik niet langer dan 15min kan. Ik moet van mezelf namelijk lekker kapot gaan. Maar ach, gezond is t toch!
Vet kun je niet stroomlijnen.quote:Op woensdag 17 november 2004 14:42 schreef imago het volgende:
Maargoed, je wil niet alleen vet verbranden, het moet er ook nog een beetje gestroomlijnd uit komen te zien! En daar is krachttraining wel goed voor![]()
Van krachttraining neemt volgens mij alleen je spiermassa toe. Daardoor wordt je zwaarder. Van buikspieroefeningen verdwijnt je bierbuik ook niet. In tegendeel zelfs.quote:Bovendien vertelde het vriendelijke sportschoolmeisje mij dat de combinatie van cardio en fitness wel zorgt voor sneller afvallen dan met cardio alleen.
Is het normaal dat er dan zomaar een hele dikke vette kilo bijkomt :|?quote:knuffeldees, hier idem dito!
Maar ben al erg blij dat er een klein beetje regelmaat in begint te komen bij mij...
Moet ook eigenlijk wat meer gaan bewegen. Alleen betalen aan de fitness helpt niet echt.quote:[b]Op vrijdag 19 november 2004 09:22 schreef Gia het volgende:
Hardlopen met overgewicht is niet een van de beste dingen die je kunt doen hé. Als arts hoef ik je denk ik niet te vertellen over de enorme belasting die je hiermee op je gewrichten teweeg brengt...quote:Op donderdag 18 november 2004 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben trouwens steeds gedisciplineerder aan het hardlopen en het bevalt me wel. Ik had nooit gedacht het vol te kunnen houden, maar ik voel me er goed bij
leuk dat je daar special een cursus voor gaat doen!quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:37 schreef Gia het volgende:
Heb me net aangemeld voor de cursus Bassisopleiding voedingsleer van het LOI.
Wil die op het dubbele tempo doen, omdat ik er toch al wel veel van af weet.
Daarna ga ik de cursus gewichtsconsulent doen.
Doe dit in eerste instantie voor mezelf, maar wie weet, kan ik ooit nog een praktijk aan huis beginnen of zo.
Het is in ieder geval een onderwerp wat mij erg boeit, dus ben benieuwd.
Houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen en eventuele nieuwtjes.
Ik heb het er eerst met een orthopeed over gehadquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:44 schreef 205_Lacoste het volgende:
Hardlopen met overgewicht is niet een van de beste dingen die je kunt doen hé. Als arts hoef ik je denk ik niet te vertellen over de enorme belasting die je hiermee op je gewrichten teweeg brengt...
ohquote:Op vrijdag 19 november 2004 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Zo verschrikkelijk dik ben ik nu ook weer niet![]()
Ik ben zo benieuwd hoe je er nu uitziet Isa! Ik vond je namelijk altijd al een mooie vrouwquote:Op vrijdag 19 november 2004 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Hij heeft me wel op het hart gedrukt het rustig aan te doen. Ook verder gaan met gewichtsverlies was verstandig als ik de Dam tot Dam loop wilde gaan doen. Hij was best enthousiast![]()
Ik heb trouwens tot nu toe echt nog nergens last van muv kortademigheid als ik weer langer hardloop dan de week ervoor. En zweten. Ik zweet meer dan ooitIk ben wel bang dat mijn knieën pijnlijk worden want daar heb ik al eerder last van gehad, alleen tot nu toe nog geen problemen. Ik ga er ook vanuit dat het overgewicht vanzelf minder wordt zolang ik maar blijf lopen (en op mijn eten letten).
Ik moet zeggen dat ik hier voor de volle 100 % achter staquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:27 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd hoe je er nu uitziet Isa! Ik vond je namelijk altijd al een mooie vrouw
Ik dnek dat jij gezegend bent met goeie proporties, dus ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet als je straks op je streefgewicht bent
quote:Op woensdag 24 november 2004 10:52 schreef Isabeau het volgende:
oh, heb ik de foto niet geplaatst
[afbeelding]
Wij eten elk jaar kalkoen, hetgeen dus wel meevalt qua vettigheid. En ben niet van d etoetjes, dat scheelt ook. 2e kerstdag ga ik bij een vriendin eten en zij kookt meestal sowieso best gezondquote:Op woensdag 24 november 2004 11:49 schreef Isabeau het volgende:
Hoe gaan jullie het trouwens doen met de feestdagen? Kook je zelf en kook je dan slank, ga je bij iemand anders eten en houdt die dan rekening met je dieet of gooi je gewoon alle overboord en laat je het dieet voor wat het is?
quote:Op woensdag 24 november 2004 14:13 schreef Pandorah het volgende:
Isabeau: klopt het dat ik maar één foto zie (de voor of na?)?
Weet iemand hier iets opquote:Op dinsdag 23 november 2004 13:15 schreef Riann het volgende:
weet je waar ik de laatste tijd last van heb:
Als ik me aan het drinken hou wat ik moet drinken op een dag dan heb ik diarree en als ik niet zoveel drink dan kan ik weer niet naar de wc. Heel lastig dus. Iemand tips????
meer vezelrijk eten misschien?quote:Op woensdag 24 november 2004 14:54 schreef Riann het volgende:
[..]
Weet iemand hier iets op
vandaag weer hetzelfde: diarree
Als je vocht kwijt wilt moet je twee dagen venkelthee en solidagothee gaan drinken. Werkt bijzonde vocht-afdrijvendquote:Op woensdag 24 november 2004 18:16 schreef octopussy het volgende:
riannmm misschien wat vaker een banaantje eten?
. Misschien hou ik ook wel wat vocht vast ofzo, ik weet het niet.
ik heb venkelthee in huis, meteen maar even water opzetten.quote:Op woensdag 24 november 2004 20:05 schreef marchien het volgende:
[..]
Als je vocht kwijt wilt moet je twee dagen venkelthee en solidagothee gaan drinken. Werkt bijzonde vocht-afdrijvend
* octopussy gebruikt dat bij blaasontstekingen en last van nieren en gaat dan opeens HEEEL veel plassen
huh? heb ik wat gemist ofzo? banaan is hartstikke gezond!quote:Op woensdag 24 november 2004 20:56 schreef Riann het volgende:
Riann (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 144.5 cm
Nieuw zinnetje
Riann 25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 148 cm
btw banaan lijkt me niet zo slim want dat is weer niet goed voor het lijnen.
Gezonde dingen zijn niet noodzakelijkerwijs geschikt als je wil afvallen.quote:Op woensdag 24 november 2004 22:47 schreef octopussy het volgende:
[..]
huh? heb ik wat gemist ofzo? banaan is hartstikke gezond!
Ja, het bevat meer calorieeen dan een appel, maar dat is geen goede reden om het uit je dieet te bannen.
Hey dat is leukquote:Op vrijdag 26 november 2004 06:33 schreef Isabeau het volgende:
[[url=http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;50;104;1;1/c/84/t/69/s/97/k/9515/weight.png]afbeelding]
[/url]
Hoi,quote:Op donderdag 25 november 2004 21:30 schreef Funnie het volgende:
Oh ja.. ehm
M82 (1m75) (25,8) was 94,1 kg, weegt nu (78,9???)79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -15,2
Deze klopte niet. Heb het even zo gedaan nu.
lekkerquote:Op woensdag 1 december 2004 15:12 schreef Riann het volgende:
ik heb net 2 stroopwafels op![]()
![]()
ik kon me een keer niet beheersen.
Zeer lekker ja, kan wel een keertje ja gelukkig waren het er maar 2 en niet de hele pakquote:Op woensdag 1 december 2004 15:33 schreef marchien het volgende:
[..]
lekker![]()
kan een keertje hoor!![]()
quote:U bent ingeschreven voor de volgende wedstrijden
18-09-2005: 21e Dam tot Damloop, Amsterdam-Zaandam
Saskia Derksen, -censuur-, Hoogeveen, 30-11-1973
Onderdeel: 16.1 km (10 EM) trimloop, Categorie: Vrouwen recreanten
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"U bent ingeschreven voor de volgende wedstrijden
18-09-2005: 21e Dam tot Damloop, Amsterdam-Zaandam
Saskia Derksen, -censuur-, Hoogeveen, 30-11-1973
Onderdeel: 16.1 km (10 EM) trimloop, Categorie: Vrouwen recreanten"ik kan niet meer terug
oh mijn hemel wat ga ik doen!
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:17 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon net als ik belachelijk dure schoenen kopen die zo lelijk zijn dat ze nergens onder passen en je er dus wel op móet hardlopen. Dat had succes
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:19 schreef Riann het volgende:
faithy dit weet minkeltje al lang zelfs al voordat ik het in het topic had geposten minkeltje komt hier nooit
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mijn eerste dag volgens schema erop zitten: 10-12 keer 1 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen. En het ging boven verwachting lekkerBen best een beetje trots dat ik het gedaan heb, nu alleen nog volhouden. Mijn vriend is meegeweest, maar hij gaat niet iedere keer mee. Voor hem is het te eenvoudig, want zijn conditie is al wel goed.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]de eerste stap is altijd gebaseerd op veel uitstellen, maar nu kan je niet meer uitstellen! en je gaat het absoluut volhouden, en je komt hopenlijk op een punt dat jij thuis blijft omdat zijn schema te simpel is
(at least, dat zou ik wensen)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:49 schreef Isabeau het volgende:
Volgens het schema wat ik loop is het allemaal heel realistisch wat ik wil, dus daar vertrouw ik dan maar op.
Is het trouwens raar om tijdens zo'n loop te gaan wandelen. Dat je na elke 15 minuten bijv. een minuut wandelt en dan weer verder gaat? Zijn er meer die een stukje lopen?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:35 schreef Isabeau het volgende:
En ik altijd maar denken dat iedereen bij dat soort tochten altijd rent. Lopen is zwak. Dat soort dingen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:52 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn naar de Zevenheuvelenloop geweest om te kijken, want mijn zwager zou meelopen. Die hebben we niet gezien, maar het was op zich wel leerzaam. Ook daar zag je best wel wat mensen wandelen, of mensen met een heel rustig hardlooptempo. Ik denk dat het belangrijkste is dat jet het uitloopt op een manier waarop je je prettig voelt. Dat is toch een hele prestatie?
Ken je de film a beautiful mind? Die man heeft dus 3 personen in zijn hoofd. Voor hem zijn ze echt. Hij draait door, wordt opgenomen en krijgt pillen die deze denkbeeldige personen onderdrukken. Door de pillen wordt hij duf, impotent en stukken minder geniaal. Hij stopt met de pillen en een van de personen duikt al snel weer op, het begint weer door te draaien, maar ineens realiseert de man zich dat die personen in al die jaren geen steek ouder zijn geworden. En is hij zich ineens bewust van het feit dat die mensen niet echt zijn, ondanks dat ze dat voor hem wel heel erg zijn. Zo is het ook met eten. Ik denk ook steeds aan eten. Lekkere chocola, chipjes, meeeer chocola, mayonaise.... Maar ik weet ook dat ik op dat moment geen honger heb. En ook niet echt trek. En toch is er die impuls om giga hoeveelheden eten in mijn smuicheltje te proppen. En dan denk ik steeds nou als die meneer 3 personen in zijn hoofd kan negeren, kan ik ook wel een nutteloze drang om me vol te stoppen negeren. En dan moet ik ook nog eens stiekum heel hard giegelen omdat de vergelijking natuurlijk nergens op slaat, maar wel werktquote:Op dinsdag 7 december 2004 01:27 schreef octopussy het volgende:
het gaat hier even heel slecht.
Ik ben zo dwangmatig aan het eten en ik denk ook continue aan eten. Ik word helemaal gek van mezelf en ik kom in razend tempo aan![]()
ik heb nu maar het boek "uit de ban van eetbuien"besteld, kijken of ik kan ontdekken waarom ik zo dwangmatig aan het eten ben de laatste tijd. Ik denk dat ik ergens toch wel een eetprobleem heb, maar ik zou niet zo snel naar een psycholoog of counseler durven gaan. Ik heb zo het idee dat ze me dan maar een aansteller vinden ofzo![]()
Ben net een weekendje in Keulen geweest naar de kerstmarkt met vriendinnen. Dat was wel een lekkere afleiding, maar niet helemaal guilt-free (chocolade-museum, gluhwein en apfelstrudel )![]()
zonde! psychologen vinden je echt geen zeikerd hoor als je komt praten over een evt. eetstoornis!quote:Op dinsdag 7 december 2004 01:27 schreef octopussy het volgende:
Ik denk dat ik ergens toch wel een eetprobleem heb, maar ik zou niet zo snel naar een psycholoog of counseler durven gaan. Ik heb zo het idee dat ze me dan maar een aansteller vinden ofzo![]()
quote:Op dinsdag 7 december 2004 08:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ken je de film a beautiful mind? Die man heeft dus 3 personen in zijn hoofd. Voor hem zijn ze echt. Hij draait door, wordt opgenomen en krijgt pillen die deze denkbeeldige personen onderdrukken. Door de pillen wordt hij duf, impotent en stukken minder geniaal. Hij stopt met de pillen en een van de personen duikt al snel weer op, het begint weer door te draaien, maar ineens realiseert de man zich dat die personen in al die jaren geen steek ouder zijn geworden. En is hij zich ineens bewust van het feit dat die mensen niet echt zijn, ondanks dat ze dat voor hem wel heel erg zijn. Zo is het ook met eten. Ik denk ook steeds aan eten. Lekkere chocola, chipjes, meeeer chocola, mayonaise.... Maar ik weet ook dat ik op dat moment geen honger heb. En ook niet echt trek. En toch is er die impuls om giga hoeveelheden eten in mijn smuicheltje te proppen. En dan denk ik steeds nou als die meneer 3 personen in zijn hoofd kan negeren, kan ik ook wel een nutteloze drang om me vol te stoppen negeren. En dan moet ik ook nog eens stiekum heel hard giegelen omdat de vergelijking natuurlijk nergens op slaat, maar wel werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |