abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23186864
Vervolg van: Fok! Dieetclub deel 55

Aanvulling op dit topic:
Dieetrecepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling in september - Van Droomvlucht tot Pegasus
Dieetclubmeeting V - nog in de maak

Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hogerHier kan je ook goed je BMI berekenen). Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank voor de Feestdagen".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
  • Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 45:

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    coolbabe (1m61) (28,9) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen -7
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0[/b]
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, weegt nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,0 kg en wil graag 95 kg wegen -1,0
    Faithy (1m75) (26,1) was 87 kg, weegt nu 79 kg en wil graag 70 kg wegen -8
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (29,6) was 130 kg, weegt nu 85,6 kg en wil graag 80 kg wegen -44.4
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Gia (1m72) (32) was 98,6 kg, weegt nu 94,6 kg en wil graag 68 kg wegen -4
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,3 kg en wil graag wegen <100 kg -8,7
    Malchevia (1m87) (26,3) was 98 kg, weegt nu 92 kg en wil graag 85 kg wegen -6
    Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen -11,5
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen - 5,5
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
    miss_dynastie (1m70) (35,6) was 104,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 72 kg wegen -1,5
    miss_sly (1,65) (29,4) was 84.5 weegt nu 80. en wil graag 75 wegen -4.5
    M82 (1m75) (26,12) was 94,1 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -14,6
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 136 cm
    Rosean (1m70) (28,7) was 145 kg, weegt nu 83 kg en wil graag 79 kg wegen -62
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg wil graag 48 kg wegen -18,1 kg
    stoopkind (1m76) (27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5
    stout (1m70) (28,9) was 96 kg, weegt nu 83,5 kg en wil graag 67 kg wegen -12,5
    Teigan (1m60) (36,9) was 94,4 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 90 kg wegen -0.1

LadyS en Marchien, willen jullie ook even een regeltje posten voor de lijst? Kon de gegevens niet zo een-twee-drie uit de posts halen

Updatelijstje
    Week 46: Fannetje
    Week 47: Riann
    Week 48: Funnie
    Week 49: Teigan
    Week 50: Pandorah
    Week 51: Glimworm

[ Bericht 49% gewijzigd door Isabeau op 21-11-2004 17:33:56 ]
  • pi_23188251
    vlug tvp-tje, zit op m ijn werk
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_23188333
    Ik merk toch af en toe nog dat ik bekend sta om dat dikke meisje... terwijl ik niet meer echt dik te noemen ben. Ik ben meer mollig te noemen.
    pi_23189582
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 12:24 schreef Riann het volgende:
    Ik merk toch af en toe nog dat ik bekend sta om dat dikke meisje... terwijl ik niet meer echt dik te noemen ben. Ik ben meer mollig te noemen.
    Zal dan vanzelf toch ook wel afnemen? Als je een langere tijd niet meer dik bent geweest zijn ze daar wel aan gewend en sta je niet meer bekend om het dikke meisje
    pi_23189724
    Ik denk dat mensen altijd een beeld zullen houden van 'dik meisje' en als ze je dan zien elke keer weer uitroepen "wat ben jij afgevallen zeg!!" althans dat is mijn ervaring. Ik sta al bijna 2 maanden op hetzelfde gewicht en mensen roepen nog steeds dat ik steeds meer afval. Dat klopt niet, ik ben gewoon nog even zwaar als de vorige keer dat ze dat riepen Ze hebben alleen een soort mental memory van mij die nog niet is aangepast.

En Funnie, kan je mij uitleggen waarom jouw buikcorrectie niet onder cosmetische chirurgie viel? Misschien kan ik daar later (ik wil graag huisarts worden) mensen mee helpen. Zover ik weet vallen alle buikcorrecties onder de noemer cosmetisch omdat het niet noodzakelijk is.

En Riann, een maagbandje gaat er in principe nooit meer uit. Tenzij er complicaties optreden. Vroeger werden ze wel na een paar jaar verwijderd, maar dan kwamen de meesten gewoon weer aan en had het helemaal geen zin gehad.

Funnie, ik heb dossiers doorgewerkt voor wetenschappelijk onderzoek mbt de maagband en maar weinig mensen hadden jouw resultaat Echt heel erg knap! (als je belangstelling hebt voor de statistieken moet je het maar zeggen ) Ik heb je foto niet ontvangen, maar ik ben straks wel reuze benieuwd naar een 'voor en na' foto (voor correctie en na correctie dus)
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:29:39 #6
    53924 Threep
    Thoughts & Experiences
    pi_23189815
    BH2 -> LIF
    vlug vlug, voor het gehele topic wordt afgezeken
    Du vin, du pain, et ... encore du vin !
    pi_23189836
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:29 schreef Threep het volgende:
    BH2 -> LIF
    vlug vlug, voor het gehele topic wordt afgezeken
    Dank je wel.

Hey, wij zijn ook babes hoor
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 9 november 2004 @ 13:35:55 #8
    53924 Threep
    Thoughts & Experiences
    pi_23189945
    zeggen ze allemaal, bewijsmateriaal hebben we nodig ...

ontopic: ik zit hier niet op mijn plaats maar wens jullie allemaal succes, zeker met de komende feestdagen
    Du vin, du pain, et ... encore du vin !
    pi_23190087
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:26 schreef Isabeau het volgende:
    Ik denk dat mensen altijd een beeld zullen houden van 'dik meisje' en als ze je dan zien elke keer weer uitroepen "wat ben jij afgevallen zeg!!" althans dat is mijn ervaring. Ik sta al bijna 2 maanden op hetzelfde gewicht en mensen roepen nog steeds dat ik steeds meer afval. Dat klopt niet, ik ben gewoon nog even zwaar als de vorige keer dat ze dat riepen Ze hebben alleen een soort mental memory van mij die nog niet is aangepast.
    Volgens mij duurt het een tijdje, maar wennen mensen vanzelf wel aan je nieuwe "image", hoor.

Ik werd van de week overigens geconfronteerd met het verschil tussen je eigen visie en die van anderen. Ik sport dus met een collega en toen we het over doelen hadden vertelde ik over de bikini en zij zei: Ik zou wel ongeveer zoals jij nu willen worden. Ik kon me dat niet voorstellen, dat iemand qua lichaam op mij zou willen lijken

Zo'n maagbandje lijkt me onwijs eng. En het lijkt me ook heel moeilijk dat het iets constants is, zeg maar. Dus dat je niet een keer per jaar met kerst wel gewoon lekker veel van de kalkoen kunt eten. Maar goed, het is natuurlijk wel hartstikke goed dat mensen die echt een gewichtsprobleem hebben er zo mee geholpen worden.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_23190165
    Er zijn mensen met een maagband die kunnen eten wat ze willen, als je het maar genoeg forceert Dan creëer je een 'pouch' boven de maagband die als een soort maag gaat functioneren en eten langzaam door de maagband laat zakken naar de echte maag. Maar goed, dat is du sniet de bedoeling.

Heb ook een dossier van een man gelezen die aankwam met een maagband....die bleek een aantal (!) pakken chocomel per dag te drinken. Tsja, dat gaat er ook gewoon door natuurlijk.

eh, Ripley, meid, ik zou jouw figuur ook wel willen hebben
    pi_23190268
    Hey Funnie!

Ik ben in 3 jaar tijd 36 kilo afgevallen en daar had ik ook een hangbuik aan over gehouden. De pc vroeg me zelfs of ik kinderen had gehad want zo zag me buik eruit (hangend en veel straie). Maar ik ben 23 en heb "gelukkig" nog geen kinderen. Ik heb niet me spieren aan laten spannen omdat ik nog wel een kinderwens heb, heb jij je spieren laten aan spannen?

Bij mij hebben ze er een kilo afgehaald, maar het is toch een kilo huid wat daar niet behoord te zitten. Nu ben ik dus meer als een maand verder en ben dus weer 4 kilo aangekomen. En hou ontzettend veel vocht vast, jij ook?

Mijn bwc was wel cosmetisch ik had geen last van smet ofzo. Zat bij mij meer geestelijk.

groetjes
    pi_23191805
    Mijn regeltje:
    marchien (1m.74)(28,74) was 87 KG, weegt nu 87 KG en wil graag 65 KG wegen. -0,0 kg

dus...

En verder ook iedereen weer veel succes, en dat je in dit nieuwe topic maar weer een kilootje mag afvallen
    Carpe diem
      dinsdag 9 november 2004 @ 15:46:17 #13
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23193486
    Ik had heeel erg last van smet. Het deed otzettend veel pijn en was helemaal kapot onder de buik. Ik heb btw wel 2 kinderen gehad. En heb geen kinderwens meer... 1 Kilo is dus ook best wel veel!!!
    En ja ik hou nu (ondanks het afvallen) ook erg veel vocht vast in gezicht vingers handen en benen.
    Zal ik er vanazelf wel uit piesen. 4 dagen continu infuus gehad. Ik kom altijd aangekomen van het ziekenhuis weer. Dit was de eerste keer, van niet.

Ik weet niet eens of hij ook mijn spieren heeft aangespannen. Het voelt wel zo??

isa het klopt. Je kunt een vergroot bovenmaagje krijgen. En dat is absoluut niet de bedoeling. Niet altijd komt het dat je het forceert. Maar doordat je gewoon erg veel kan verdragen. Wat ik ook hoorde is dat er vet om je maag heen zit. En als je afvalt, je maag ook afvalt en het bandje losser kan gaan zitten. Dan zou hij weer goed gezet moeten worden. Er zijn zoveel redenen. Ik twijvel soms ook best nog wel over mijn keuze. Had ik niet beter een andere vorm van maagverkleining kunnen doen. Of een omleiding erbij van de darmen. Er zijn zoveeeel mogelijkheden. En nee, idd de band wordt er in princiepe nooit meer uitgehaald. Tenzij het spoed is. Dat hij gekanteld is en dat is levensgevaarlijk. Dat kan veroorzaakt worden door te veel overgeven. Dus echt risico vrij zijn deze ingrepen niet. Maar 130, 175 en meer wegen ook niet. Dan leg je de lat ook op een gegeven moment anders. En ga je het juist doen VOOR je gezondheid. En je moet er echt altijd mee bezig zijn. En niet zomaar wat pakken om te eten. Zonder erbij na te denken. Dat heb ik nog wel eens als ik last van een (vr)eetbui heb. Ja, dan ga je spugen. Eigen schuld dikke bult. Dus het gaat hier ook niet altijd 100% en moet echt heel erg uitkijke. Ik was niet voor niets 1,2 kilo aangekomen voor de operatie. Chocolade voor en na. En toen de pepernootjes en speculaasjes. Voor mij erg jammer dat ik die slechte dingen zo enorm goed kan verdragen! En gezonde dingen over het algemeen niet.

Ik heb wel intresse in die cijfers Isa. Lijkt mij wel intressant. Der zijn vele sites wel te vinden op het inet over maagverkleiningen. Op welke manier dan ook. En velen ook gewoon in het nederlands.
    Erg intressant om te lezen. Want het gaat niet altijd goed. Die realiteit moet je dan ook zien. Voor iemand echt voor zo'n beslissing zal gaan. Ik zal het verder ook nooit promoten. Het is iets waar je op een gegeven moment zelf wel aan denkt. Als oplossing (hulpmiddel!!!) En zal dan geleidelijk aan ernaar gaan zoeken. Zo is het bij mij ook begonnen. Helemaal ontwetend. Tot ik de huisarts alles kon gaan uitleggen van voor en nadelen...

Pfft heel verhaal sorrie, kon er geen kleinere verhaal van maken. Ik hoop dat dit mij voor eeuwig blijft lukken! Mocht het niet lukken over ik weet niet hoveel jaar. schroom ik er ook niet voor om toch alsnog een andere maagverkleining te doen! Want dit (!!!) noooit meer! (understatement)
    pi_23194120
    quote:
    Op dinsdag 9 november 2004 13:42 schreef Ripley het volgende:

[..]

Volgens mij duurt het een tijdje, maar wennen mensen vanzelf wel aan je nieuwe "image", hoor.
    Dat kan best lang duren. Ik heb nog steeds mensen die vragen of ik meer ben afgevallen, terwijl ik toch echt al een half jaar op hetzelfde gewicht zit. Vanochtend vond een collega zelfs dat ik wel erg smal was van de zijkant.
    Mensen zijn trouwens ook verbaasd dat ik niet aangekomen ben. Op wat schommelen na dan. Net alsof iedereen die afgevallen is weer aan moet komen.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:36:00 #15
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23202613
    Oke ik heb mijn buik nu voor het eerst gezien.. En zat gewoon te janken.. mijn buik? Wat doe je?

Moet dit ff verwerken. Maaar ben bang dat dat echt NIET goed komt.!!

help kan moeilijk die foto's hier neurpleuren uiteraard. En ja het is nog maar net gedaan. Maar nee, echt dit komt niet goed...

sorrie
    pi_23202801
    Jawel Funnie, het komt wel goed. Die buik heeft heel veel te verduren gehad door het getrek en gedoe van de chirurg. Niet kijken, gewoon tot rust laten komen en de kans geven te genezen. Het is niet zomaar iets wat er is gebeurd. Kop op, het komt echt wel goed *knuffel*
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:46:57 #17
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23202934
    Isa? Mag ik het jou toesturen? Want het overhangt echt gewoon weer.
    vreselijk ben ik toch een janksmoel eigenlijk he..
    Maar ja kmoest me echt ff douchen. Dat ging niet met mijn broek aan (ja ja ik mocht een broek dragen van de chirurg omdat het een broek normaal voor na liposuctie is)

ik mail je wel eerst ff met waarschuwingen voor "mij" zien...
    pi_23202937
    Heb je er foto's van funnie als je durft wil je ze dan e-mail ik ben benieuwd. Hoe het er NU uit ziet.
    En zoals Isabeau ook al zei het komt echt wel goed. Dikke knuffel en kus
      dinsdag 9 november 2004 @ 21:48:59 #19
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_23203008
    Funnie, geef het wat tijd, je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te herstellen. Knuff
    pi_23203092
    Je bent geen janksmoel Ik denk dat ik ook zou schrikken zo vlot na een operatie. Het is daar allemaal gekwetst en beurs, maar het hoort allemaal goed te komen. En als je gaat douchen moet t ff af en dat kan wel schrikken zijn. Ik heb alleen de operaties gezien en de resultaten weken later, dus ik denk niet dat ik iets kan zeggen over hoe het er nu uit hoort te zien. Wanneer moet je weer naar de chirurg voor controle?
      dinsdag 9 november 2004 @ 22:04:55 #21
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23203521
    23 nov pas. Over 2 weken.

en oke.. ik ben niet 70 kilo. Dat is ook wel te zien. Maar das het probleem natuurlijk ook niet.
    Hoeft ook niet meer voor mij. Maar dit??? operaties moeten staand gebeuren!!!
    Maar denk dat jullie wel geijk hebben. Afwachten....

Maar toch bedankt allemaal

Ik stuur jullie riann en isa ze op zodra ze bewerkt zijn. Ik kon niet op verzenden net klikken...
    pi_23203705
    *nog een dikke knuffel voor Funnie*
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 22:46:12 #23
    5428 crew  miss_sly
    pi_23205067
    funnie, meid toch. natuurlijk ziet het er net na zo'n operatie nog niet mooi uit, en dat had je waarschijnlijkj ook niet verwacht, maar toch valt het nog tegen. Het komt vast helemaal goed, echt waar
    enne, je bent geen janksmoel!
      Moderator dinsdag 9 november 2004 @ 22:50:29 #24
    5428 crew  miss_sly
    pi_23205240
    Sinds we terug zijn van vakantie gaat het eigenlijk best goed Kan goed dingen laten staan en heb zelfs meer discipline, waardoor ik dingen kan weigeren en laten staan!

Vanmiddag had ik het wel even moeilijk. Ik moest op de terugweg naar huis echt even tanken. Staat daar op de balie bij de kassa een mand met heerlijke cote d'or repen, 2 voor 1 euro! ik kon de verleiding niet weerstaan, ik had honger en moest nog 3 kwartier rijden...dus ik kocht er twee
    Ik was amper vertrokken van het tankstation of ik had alweer spijt, want ik weet hoe dat gaat: voor ik thuis ben zijn beide repen op...dus heb ik mijn vriendje gebeld (die was al thuis) en hem verteld dat ik twee repen had gekocht en dat ik die straks na het eten met hem zou delen...en dat heb ik ook gedaan Nou heb ik alsnog dus een reep op, maar wel maar 1 ipv 2 en ik heb hem niet in een keer opgegeten, maar ik heb er een uur over gedaan...

de rest van de week maar weer wat beter opletten maar de reep was wel lekker
    pi_23210346
    ik ben blij dat het goed gaat mis_sly. De knop in de goede stand staan dus

Ik vind het knap vanje wat die repen chocolade betreft. ik weet niet of ik dat had gekunt hoor.
    Maar als je het doet, moet je er iid maar gewoon van genieten!!

Het slapen hier wil niet zo vannacht, en vandaag komen er weer bouwlui neer. Dus hoogstwaarschijnlijk ook geen kans om ff te gaan pitten tussendoor..
      woensdag 10 november 2004 @ 07:06:25 #26
    102582 Asics
    Asics HIGH !!!
    pi_23210420
    die recepten zien er goed uit!
    binnenkort weer wat nieuws proberen
    Asics neemt de tijd.
    Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
    pi_23211226
    Heej Funnie,

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de foto's, zou je ze mij ook kunnen toesturen??
    Ennuh, ik sluit me aan bij Isabeau, die chirurg heeft zo hard aan die buik lopen sjorren en doen, daar kan je nu nog weinig van zeggen hoe het wordt... Wie weet wat daar nu aaan vocht inzit wat volgende week alweer weg is..

Doe het rustig aan, en kijk volgende week nog eens, ok?

Knuffel mij
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_23211472
    update van mijn kant (omdat t maandag echt NIET naar mn zin was!)
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,0 kg en wil graag wegen <100 kg -9,0
    voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
    pi_23215620
    Jeetje wat een rotweer is het vandaag... al 2 keer natgeregend, en wilde niet een derde keer, dus heb mijn plan om te gaan zwemmen maar afgeblazen...
    Glimmen is een keuze
    pi_23220583
    Hey!

Funnie maak je niet zo'n zorgen, Ik vond het ook even schikken toen ik het voor het eerst zag. Maar na een aantal weken zal je zo trots zijn op je buikje. Niet om je nu te gaan zitten demotiveren maar je buikje zal er een aantal maanden niet uitzien zoals het hoort. In mijn buik zit denk ik nog een liter vocht. En ik meen dat dit uiterst 6 maanden kan gaan duren voordat je het uit eindelijke resultaat zal zien.
    Waar ik nogal van schok waren de zogenaamde "dog ears" die ik nu nog steeds heb, maar ze zeggen dat dit meestal wel weg trekt dus dat hopen we dan maar. Anders moet ik dit alsnog poli klinisch laten verwijderen
    Maar alles beter dan die hangbuik denk ik dan maar!

Rust nou maar goed uit, die niet teveel en maak je vooral geen zorgen!

Groetjes
    pi_23223301
    3.5 cmtjes kwijt

nieuw zinnetje:
    Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 139.5 cm
    pi_23223483
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 18:59 schreef Riann het volgende:
    3.5 cmtjes kwijt

nieuw zinnetje:
    Riann (1m72) (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 139.5 cm
    riann in de bocht
    Ik kan alleen wegen bij mn ouders, maar volgens mij is er al wel wat af hier
    Carpe diem
      woensdag 10 november 2004 @ 19:07:31 #33
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_23223496
    whaaa.. wat hebben jullie veel gekletst!!! heb niet alles gelezen
    ik weet niet hoe het hier werkt met de updates, maar ik moet altijd op dinsdagavond naar de WW om te wegen, dus dan kan ik pas een update geven
    Gisteren dus gewogen.. en er was gewoon 1,8 kilo vanaf
    Ondanks dat ik een paar keer gruwelijk de mist in ben gegaan!!! (chips, appeltaart, nog meer chips )
    Ik zag dit al een oefenweekje en nu ben ik er weer een beetje ingekomen, dus kan ik er weer flink tegenaan

LadyS (1m68) (38,6) was 111,6 kg, weegt nu 109,8 kg en wil graag 75 kg wegen -1,8
    dat 2e getalletje is toch je bmi?

ik heb nog een goeie kaastip: Twight kaas heerlijk pittig en toch 20+
    Ik heb hem op de markt gekocht!

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyS op 10-11-2004 19:49:25 (20 cm teveel ingevuld) ]
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      woensdag 10 november 2004 @ 19:33:07 #34
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23224169
    Ik kom net thuis en tref het ziekenhuis op mijn voicemail; waarom ik niet gekomen ben? Terwijl ik maandag toch echt gebeld ben dat de operatie niet door kan gaan.

Ik snap er maar weinig van. Chirurg is nu niet meer te bereiken. De verpleegafdeling is nu aan het informeren of mijn operatie morgen toch nog gepland staat...
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_23226130
    Och, Sanne, dat is toch om stapelgek van te worden
    ik kan me voorstellen dat je je nu echt niet fijn voelt....hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt!
    wil je wel morgen alsnog, als het in hun planning gaat?
    pi_23227243
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 19:07 schreef marchien het volgende:

[..]

riann in de bocht
    Ik kan alleen wegen bij mn ouders, maar volgens mij is er al wel wat af hier
    Ik wou mijn vriend jou foto's laten zien van voor en hoe je nu bent alleen op je huisje staan ze er niet meer. ?????
    pi_23235760
    Wat een idioot gedoen Sanne! Om gefrustreerd van te worden. Nou, ik hoop maar dat het nu toch goed komt. Sterkte hoor.

En Riann wat blijf je lekker goed gaan zeg
    pi_23235895
    Ik ben gisteren voor 't eerst weer gaan sporten na de operatie aan m'n voet, en 't ging GOED!
    Eindelijk weer lekker bewegen!
    pi_23237518
    Sanne WTF????

Wat zijn ze in godsnaam aan het doen daar!! Tis toch niet te geloven!!
    Ik zie dat je je hier nog niet gemeld hebt. Ik hoop dat dat betekent dat je alsnog kon komen. Ik zou wel een klacht doen richting opname buro!!Kweet niet of het zal uitmaken. Maar het zou mij vreselijk opluchten om wel even mijn beklag te doen.. Ik heb hier geen woorden voor

Darkphorze, dank je wel .. Ik wacht nu idd maar even af. Maar ben er idd nog niet echt content mee. Omdat ik zeker weet dat hij 1 ding niet heeft gedaan wat hij wel zou doen. Maar dat zijn dingen die komen 23 nov. wel aan de orde. Die dog ears was hij zeker van dat ik dat kreeg. dat zou tzt poliklinisch weggehaald worden. Heeft hij maandag gezegt.

LadyS, iedereen update eigenlijk op een andere dag. Omdat iedereen zijn eigen vaste weegdag heeft. (die ze dan doorgeven.) En de updater doet 1 soms 2 maal per week ligt aan de drukte. De updates doorvoeren in de pdate lijst. Die is vrij simpel bij te houden. Onze BMI halen we allemaal bij overgewicht.nl vandaan. Anders kom je op verschillende bmi's uit. Want ik had een belgische die ook de leeftijd meerekent. Dan mag je bmi hoger zijn als je wat ouder bent blijkbaar?? En ja die tweede is idd je BMI

Je hoeft trouwens niet persee aan te komen als je gezondigt hebt! Ik val soms erg veel af, als ik een rare week met veeeeel slechte dingen heb gehad. Voornamelijk gebak en slagroom. Maar papernoten en speculaas. Moet ik dus erg mee uitkijken ben ik achter gekomen. elke avond een gebakje is niet zo erg bij wijze van spreken zeg maar. Maar goed. ik reageer totaal anders op sommige dingen. Dus ik ben niet echt een goede voorbeeld.

Rianne, jij gaat ook lekker zeg!!! Nog ff en je mag verhuizen meis! Ik gun het je van harte btw!

En vandaag ga ik echt veel rusten en liggen. Gisteren door die gekte die in nederland is terecht is gekomen. Veel hier gezeten. tv op pc aan. Gewone tv aan. Scanner tussendoor aan van den haag. Nou.. heb er geen woorden voor. Ik hoop dat dit allemaal snel ophoudt!

nah is offtopic.. Ik ga ervan tussen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Funnie op 11-11-2004 11:11:56 (oren zijn dus orde) ]
    pi_23238523
    quote:
    Op woensdag 10 november 2004 21:23 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik wou mijn vriend jou foto's laten zien van voor en hoe je nu bent alleen op je huisje staan ze er niet meer. ?????
    Ik had de verkeerde gequote ik bedoelde dit voor funnie sorryyyyyyyyyyyyyyyyyy

en funnie als ik 74 weeg dan mag ik naar het andere topic ik hoop dat ik het nog voor januari haal maar ik denk het net niet.
    pi_23239940
    oohwww.. das raar

Want ik kom gewoon op mijn site als ik op mijn huisje klik.. En kan gewoon de foto's aanklikken. Heb je het anders geprobeerd het via mijn link te doen in mijn sig?

Hier is rechtstreeks naar de foto's. Maar de site is absoluut niet up to date. Moet hoognodig er wat aan gaan doen....
    http://members.home.nl/kikina/foto.htm

ik denk trouwens op zich dat het wel haalbaar zou zijn voor het nieuwe jaar. Maar gezien die dagen net met al die feestdagen is Zou ik er ook idd rekening mee houden dat het niet lukt. Ik hoop in maart op 79,9 minimaal te zijn

Dan is mijn streef bereikt..

[ Bericht 29% gewijzigd door Funnie op 11-11-2004 12:57:38 (ff toevoeging :)) ]
    pi_23245375
    nu lukt het ook funnie ik laat ze van het weekend wel aan mijn vriend zien vanaf morgenavond zijn we weer het hele weekend bij elkaar.

Al zijn we de hele zaterdag wel in zo'n saunacomplex HEEEEEEEEEEERLIJK
    pi_23247080
    Het gaat vast nog goedkomen Funnie. Op tv heb je ook zo'n programma waarin er vanalles geopereerd wordt. Een tijdje geleden hadden ze iemand met een buikcorrectie. De eerste keer na de operatie ben ik altijd verbaasd hoe het eruit ziet. Dik, blauwe plekken, kneuzingen oid? En toch is het na een paar weken super mooi.

Misschien ga ik me opgeven voor de maraton. Lijkt me wel leuk, maar ik twijfel nog. Wel voor de 10 km hoor, dan loop ik samen met 3 collega's de hele marathon.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
    pi_23247571
    De marathon...nou da's wel heel ambitieus, Yppy...misschien nog een jaar later voor mij (NY Marathon 2006 )

Ik hoor niets van Sanne, dus ik denk dat ze naar het ziekenhuis is. Laten we hopen dat alles verder wel naar wens is gegaan.
    pi_23247596
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 18:21 schreef Isabeau het volgende:
    De marathon...nou da's wel heel ambitieus, Yppy...misschien nog een jaar later voor mij (NY Marathon 2006 )

Ik hoor niets van Sanne, dus ik denk dat ze naar het ziekenhuis is. Laten we hopen dat alles verder wel naar wens is gegaan.
    Wow, een marathon. Echt knap als dat jullie lukt!

Ik ga vanavond weer sporten Dat is voorlopig ambitieus genoeg
    pi_23247801
    Ik vind die 10 mijl voorlopig uitdagend genoeg, Ripley
    pi_23248017
    De hele maraton ga ik never nooit niet halen. Het is de bedoeling dat we met vier collega's per persoon ongeveer 10 km lopen. Dat hoop ik wel te kunnen.
    *OUD heilige*
    pi_23262238
    quote:
    Op donderdag 11 november 2004 18:32 schreef Isabeau het volgende:
    Ik vind die 10 mijl voorlopig uitdagend genoeg, Ripley
    Gisteren gesport en vandaag kan ik een broek aan die ik al een paar maanden niet meer paste

Na 2,5 week sporten!

*Blij is*
    pi_23267441
    ik lukr hier eigenlijk al tijden
    ik ben zelf al een tijd bezig met gewicht verliezen, ik ben altijd wel groot geweest, maar ik begon eigenlijk steeds meer een hekel aan mezelf te krijgen
    sommigen hier zijn echt al veel verloren, wat een prestaties
    ik ben nu ruim 10 kilo wkijt, maar schaam me nog steeds voor mijn gewicht
    maargoed, ik blijf wel vrolijk doorgaan, want ben stiekem wel een beetje trots op mezelf
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_23275324
    Jeuhh wat een gesport
    Moet er nu ff niet aan denken. Net een rondje winkelcentrum gedaan.. Auauau hoor in de buik. Ga zo lekker douchen en weer rap op de bank liggen.. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoelang ik mij nu gedeist moet houden??

Bedoel huishoudelijk, winkelend
    Sport en band is sowiezo 6 weken. Net een broek gehaald. Ben van een 48 niet stretch nu naar een 44 (spijker) stretch gegaan. Maar dat was met band en dikkigheid nog. Dus ik denk dat ik op een stretch 42 en niet stretch 44 ofzo ga eindigen? Nu alleen nog een leuke kortere shirt hebben. Maar wel wat wijder. Alles is zo superstrak allemaal. Dat moet ik weer net niet hebben (nee, ben nog steeds niet blij met de buik zonder kleding aan . Met kleding wel meer)

MissyMirjaM, en je hebt alle recht om trots te zijn op jezelf hoor!!! 10 kilo Is ook niet niets!
    Blijf je lurken of ga je met ons actief meedoen? Zou wel leuk zijn als je meedoet.
    Alleen in het weekend is het hier altijd errug stil
    pi_23276093
    vandaag een twix gehad
    (moet je ook maar niet juf zijn, de dag na sint maarten )
    verder alles hier goed

Funny: lekker dat je daar in past voelt zo lekker als je maten kleiner aan kan! felici!
    Carpe diem
    pi_23276664
    Waarom zou je niet een twix mogen dan?

Gewoon lekker doen hoor! Ik eet ook in het weekend altijd wel wat met henk en de kids mee. chippies, nootjes, koekjes. Wat er maar voor handen is. Vanavond toevallig chocolade
    Zolang je maar geen 2 of meerdere twixen repen chocolade zakken chips enzo gaat eten.
    En erin door blijft gaan (wat ik vorige week had) Maar ja emo eten. En niet meer kunnen stoppen.
    Was die 1,2 kilo gelijk kwijt na 3 dagen niet eten. Dus het waren losse flodders van een week onbehoorlijk gedrag. Dus gewoon (h)eerlijk blijven genieten van zo nu en dan een chocolade (vul in wat van toepassing is)

En ja, ik was wel blij met mijn nieuwe maat. Ik denk als vocht en zwelling allemaal weg is. En ik de laatste kilo's kwijt ben. Dat ik dan wel op een redelijke normale maat kom
    Maar wat ik noooooit heb gekunt. is kortere dingen dragen. En ik zag vanavond dat het wel kon. Ik zal kijken of ik bij naomi een te groot shirt kan vinden om even boven mijn nieuwe broek te doen. Dan kom ik hem hier nog wel showen
    pi_23276995
    quote:
    Op vrijdag 12 november 2004 21:41 schreef Funnie het volgende:
    Waarom zou je niet een twix mogen dan?

Gewoon lekker doen hoor! Ik eet ook in het weekend altijd wel wat met henk en de kids mee. chippies, nootjes, koekjes. Wat er maar voor handen is. Vanavond toevallig chocolade
    Zolang je maar geen 2 of meerdere twixen repen chocolade zakken chips enzo gaat eten.
    En erin door blijft gaan (wat ik vorige week had) Maar ja emo eten. En niet meer kunnen stoppen.
    Was die 1,2 kilo gelijk kwijt na 3 dagen niet eten. Dus het waren losse flodders van een week onbehoorlijk gedrag. Dus gewoon (h)eerlijk blijven genieten van zo nu en dan een chocolade (vul in wat van toepassing is)

En ja, ik was wel blij met mijn nieuwe maat. Ik denk als vocht en zwelling allemaal weg is. En ik de laatste kilo's kwijt ben. Dat ik dan wel op een redelijke normale maat kom
    Maar wat ik noooooit heb gekunt. is kortere dingen dragen. En ik zag vanavond dat het wel kon. Ik zal kijken of ik bij naomi een te groot shirt kan vinden om even boven mijn nieuwe broek te doen. Dan kom ik hem hier nog wel showen
    Ik mag dus geen snoep e.d. van mezelf, omdat ik dan voor mijn gevoel gestopt ben met iets aan mijn gewicht doen, wat zich meteen weer uit in allerlei dingen opeten

het enige wat op dit moment echt niet te schrappen valt is mijn wijntje
    Voor de rest eet ik gewoon drie maaltijden op een dag en NIKS tussendoor (ok, heel soms om 4 uur een snack-a-jack, maar dat is alleen als ik vergeten ben om te ontbijten )

Als TARAraboemdijee hier is, heb ik er altijd wat meer moeite mee en eet ik soms wel een chippie mee , maar dat komt omdat hij NIET aankomt en dus alles kan opeten wat hij eetbaar vindt.

Ik hoop voor je dat je een lekker klein maatje gaat passen. ik was laatst zelf zo blij toen ik opeens in een 44 pastte
    Ik ben dagen vrolijk geweest, gun ik iedereen hier!!!!!
    Doe maar een lekker kort dingetje aan hoor als dat kan en dan SHOWEN!
    Carpe diem
    pi_23278436
    hmm mijn laatste kilo's mogen vooral onder mijn maagstreek nog vandaag komen.

Ik klop gewoon niet.. Is het enige wat in mij opkomt. Wat moet ik toch met mijn beeld?
    Mijn eigen beeld. Hoe moet ik mijzelf nu zien? Moet ik toch maar geen genoegen
    nemen met 80 kilo? Wat kan en mag ik wel dragen en wat niet? Zonder optevallen dus. En er toch leuk bij te lopen.. Ik heb net dus wat kleding gezocht wat mij nog te klein was.Pas ik nu wel.. Maar jah.. Mijn maagstreek is nog.. Sjah...

Ik ben aan de ene kant heel erg blij hoor!! Pfft blij dat die 47,5 kilo eraf zijn!!! Nu mijn buik.. Nu mijn bovenbuik nog. Ik hoop dat mij dat met trainen nog allemaal gaat lukken?

Ik denk dat ik ook gewoon nog enorm aan alles moet gaan wennen. en weer een stijl te gaan ontdekken. Wat dan echt mijn stijl is. Want nu is het van alles wat vaak. En eerder was het maar. Alles wat mij maar paste droeg ik. Omdat ik geen geld had voor de duurdere grote maten zaken.
    En als ik nu dan foto's terug zie. Pffttt... Dat wordt dus werken aan mijzelf.

Ik kan niet afwachten tot het 23 nov. is. Want ik wil graag van mijn dokter weten, wat ik nu nog kan verwachten. Waar ik mij nog wel op kan en mag instellen. Maar goed. Dat is over ander halve week. Ik ga eerst nog ff bijkomen van de operatie zelf. En mij niet proberen druk te maken

Kzal proberen het er niet meer zoveel over te hebben hierover. Ik ga even naar een daarvoor bedoelde forum heen denk ik. Want ik vind het eigenlijk ook wel vervelend voor jullie dat ik hier zo dubbel zit te zijn...

ik had al lang op invoeren gedrukt. Maar fok was ff niet bereikbaar= Dus een beetje mosterd na de maaltijd enzo. Foto´s zijn gemaakt. Komen zodra ik wat beter in mijn vel zit

Marchien,

Ik kan mij voorstellen dat het dan niet goed voelt. Maar dit kan je niet je hele leven lang vol houden toch? Dus ik denk dat je beter kan gaan leren het wel op regelmaat te "mogen" van jezelf. En ja. Dat is iets wat idd alleen jij kan. Iedereen doet het op zijn eigen manier. ik sta het juist wel toe. omdat ik anders op verkeerde momenten ga eten. Tenzij het moment zo verkeerd is. Dan niets mij tegen eten bergen hoor. Kijk maar naar vorige week. Maar ik merk wel dat ik steeds sneller er ook daadwerkelijk weer mee op kan houden.

Dus dit wordt niet weer een 4 jaren plan hoe wordt ik zo snel mogelijk weer dik. Want dat is wat mij eigenlijk "overkomen" is door bepaalde gebeurtenissen. En gegeten als of het een lieve lust was. Hoe meer ik at, hoe ellendiger ik mij voelde. Waardoor ik nog meer ging eten. Zo'n regelrechte klote cirkel waar je niet uit kan komen op een gegeven moment.
    Door het gewoon domweg niet kunnen verwerken van iets. Heeft mij 48 kilo erbij op gekost in dus die 4 jaar. Gelukkig in iets meer dan een jaar er ook weer af. Maar wel met alle gevolgen van dien.

Door de band heb ik mijn keerpunt weer gevonden. ik kan wel afvallen. Ik ga het ook volhouden. Maar nu moet ik het ook! Anders is alles voor niets geweest. En dat gewoon echt NOOIT meer.
    pi_23283897
    Funnie, ik vind het juist wel interessant wanneer je verteld over je maagband en die operatie. Wat mij betreft heeft het zeker te maken met (de gevolgen van) afvallen en daarom denk ik dat je hier best wat over kunt zeggen. Wel ontzettend jammer van dat stuk bij je maag. Is dat nu opgezet door de operatie of is het 'gewoon' zo?
    *OUD heilige*
      zaterdag 13 november 2004 @ 09:17:45 #56
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23284120
    Afgelopen donderdag weer gaan wegen na 3 weken. Totaal 6 ons afgevallen.
    Maar omdat ik 4 weken geleden 9 ons was aangekomen, kan ik mijn regeltje nog niet aanpassen. Zou nog steeds 3 ons negatief zijn.

Mijn doel was 5 kilo eraf in december. Moet dus nu nog 1,3. Is dus nog haalbaar.
    We gaan weer stug door.
    pi_23284612
    Hoi Yppy,

Heel erg lief van je hoor. Maar ik doelde meer op het "zeuren" over de buikwandcorrectie.
    Dat ik wou proberen, omdat op een "andere' plek te gaan doen. Daar waar erg veel mensen deze correctie al hebben gedaan. Ik laat jullie de reacties dan nog wel weten. Hoe hun het vinden.
    Ik heb er al een paar gehad. Het zijn natuurlijk geen specialisten. Maar wel ervaringsdeskundigen.

Maar dat horen jullie nog wel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Funnie op 13-11-2004 10:41:39 ]
    pi_23286001
    Gisteren op mijn stage:

Kind: Juf (ik dus) heeft een dikke kont
    ...even stil....
    Mijn mamma zegt ook dat de juf een dikke kont heeft!

stomme mamma!!!

(moest gewoon ff mopperen)
    Carpe diem
    pi_23286186
    tssk.. Dat sommige ouders daar niet bij nadenken. Dat kinderen gewoon heel eerlijk zijn.
    (of moeders napraten dus he!!!) Niet dat ik zeg dat je een dikke kont. Ik zou niet durven!!
    Want ik ken je niet eens ! Dus zou niet weten, wat voor een figuur je hebt! Nah, je snapt wel wat ik bedoel toch? Ouders moeten niet kletsen over dit soort dingen met de kids in de buurt dus.
    Og eigenlijk helemaal maar niet.

Mopper maar raak hoor!
    pi_23286334
    quote:
    Op zaterdag 13 november 2004 12:36 schreef Funnie het volgende:
    tssk.. Dat sommige ouders daar niet bij nadenken. Dat kinderen gewoon heel eerlijk zijn.
    (of moeders napraten dus he!!!) Niet dat ik zeg dat je een dikke kont. Ik zou niet durven!!
    Want ik ken je niet eens ! Dus zou niet weten, wat voor een figuur je hebt! Nah, je snapt wel wat ik bedoel toch? Ouders moeten niet kletsen over dit soort dingen met de kids in de buurt dus.
    Og eigenlijk helemaal maar niet.

Mopper maar raak hoor!
    dank je.....
    Die zelfde mamma had ook al een keertje aan haar zoontje wijsgemaakt dat ik zwanger was
    Ik ken haar eigenlijk niet, nooit met haar gesproken oid. Ze heeft me misschien 1 keer vlug gezien

Verder is mijn kont wel WAT te dik, maar dat is echt niet het eerste wat mensen zou moeten opvallen aan mij hoor!
    Carpe diem
    pi_23288864
    pff de meeste moeders met jonge kinderen hebben ook niet de kleinste maatjes...
    Niets van aantrekken hoor.

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik had vorig jaar ook een meisje van 5 ofzo op schoot op een verjaardag (kind van aangetrouwde tante's zus) en die zei doodleuk tegen mij "Jij bent dik".
    Ja, en toen was het stil...want wat zeg je dan terug?
    Ik vind dat je dan toch wel wat beter je kinderen mag opvoeden hoor, zelf wist ik op die leeftijd ook wel dat je dat niet zomaar tegen iemand zegt.
    pi_23289970
    quote:
    Op zaterdag 13 november 2004 15:22 schreef octopussy het volgende:
    Maar ik snap wat je bedoelt. Ik had vorig jaar ook een meisje van 5 ofzo op schoot op een verjaardag (kind van aangetrouwde tante's zus) en die zei doodleuk tegen mij "Jij bent dik".
    Ik vind dat je dan toch wel wat beter je kinderen mag opvoeden hoor, zelf wist ik op die leeftijd ook wel dat je dat niet zomaar tegen iemand zegt.
    Ik ken dit soort opmerkingen wel, maar merk dat ik heel verschillend kan reageren.
    Als het een opmerking is zoals hierboven in de quote, kan ik me daar best makkelijk overheen zetten. Kinderen zijn eerlijk, of je het nou leuk vindt of niet.
    Als het echter zo'n opmerking is als "mijn moeder vindt dat jij een dikke kont hebt" dan kan ik daar een behoorlijke depri bui van krijgen. Het kind is slechts de spreekbuis, maar die moeder loopt dus aan alle kanten te roddelen achter je rug om. De intentie van de opmerking is dus veel gemener.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_23291023
    quote:
    Op zaterdag 13 november 2004 16:16 schreef Essebes het volgende:

[..]

Als het echter zo'n opmerking is als "mijn moeder vindt dat jij een dikke kont hebt" dan kan ik daar een behoorlijke depri bui van krijgen. Het kind is slechts de spreekbuis, maar die moeder loopt dus aan alle kanten te roddelen achter je rug om. De intentie van de opmerking is dus veel gemener.
    Dit bedoelde ik dus. Alleen wat beter verwoord
      zondag 14 november 2004 @ 12:37:39 #64
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_23303894
    TVP

Ik ga zo tenissen en daarna uitgebreid verslag van de afgelpen maand van mijn leven (tevens mijn afwezigheid van een maand hier....)
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_23306439
    Ik zie opeens dat ik weer ben verschenen in het update-lijstje en dat ik deze week moet updaten. Zou iemand dat heel alsjeblieft van mij kunnen overnemen? Mijn hoofd staat er helemaal niet naar en ik heb nog zóveel te doen vandaag... Ik wil het gerust een ander keertje voor iemand anders doen!
    pi_23307560
    quote:
    [b]
    ach joh, ik zou er wel om kunnen lachen. ben zo langzamerhand wel gewend aan zulke opmerkingen. misschien is dat voor vrouwen anders dan voor mannen, maar ik word er niet meer warm of koud van. Als volwassenen zo direct zijn geef ik een grote bek terug, maar koters.... nee, kan wel lachen om hun eerlijkheid (want ze hebben wel gelijk, ik ben ook dik)
      zondag 14 november 2004 @ 16:26:57 #67
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23308669
    quote:
    Op zondag 14 november 2004 15:31 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

ach joh, ik zou er wel om kunnen lachen. ben zo langzamerhand wel gewend aan zulke opmerkingen. misschien is dat voor vrouwen anders dan voor mannen, maar ik word er niet meer warm of koud van. Als volwassenen zo direct zijn geef ik een grote bek terug, maar koters.... nee, kan wel lachen om hun eerlijkheid (want ze hebben wel gelijk, ik ben ook dik)
    Als het vanuit het kind komt, vind ik het ook wel anders. Maar niet als het kind zijn/haar ouders gaat napraten. Dan wordt het anders naar mijn idee!
    pi_23309027
    quote:
    Op zondag 14 november 2004 16:26 schreef Funnie het volgende:

[..]

Als het vanuit het kind komt, vind ik het ook wel anders. Maar niet als het kind zijn/haar ouders gaat napraten. Dan wordt het anders naar mijn idee!
    precies, een kind mag zoiets best een keer zeggen, daar kan ik wel wat mee.
    Maar als het vanuit een ouder komt, komt het best wel hard aan.
    Carpe diem
      † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 19:28:51 #69
    43556 miss_dynastie
    pi_23313098
    quote:
    Op zaterdag 13 november 2004 15:22 schreef octopussy het volgende:
    Een kind zegt gewoon wat ie ziet. En dat is in mijn geval ook een dikke kont. En als iemand een donkere huid heeft wordt hij door een kind al gauw uitgemaakt voor 'zwarte piet'. Maar dat is niet kwaad bedoeld. Het is gewoon een constatering. Van een kindje van die leeftijd kan ik het wel hebben (als het uit hemzelf komt dan he). Als er iets uit komt als 'mijn mama zegt dat jij dik bent', dan zeg ik gewoon: 'gelukkig ben ik mooi van binnen. Of ik nu dik ben of dun, ik ben aardig tegen andere mensen en praat niet slecht over anderen. Daar zou jouw mama nog wat van kunnen leren'. Dat klinkt misschien heel arrogant, maar heb geen zin om zo'n iemand te verdedigen
      † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 19:30:49 #70
    43556 miss_dynastie
    pi_23313149
    funnie, dikke voor jou, ik kan even niet bij mijn mail, maar mail je zodra ik kan!!! En ik ben ook benieuwd naar je foto's. En ik wil ff zeggen dat ik waanzinnig trots op jou ben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      zondag 14 november 2004 @ 22:18:20 #71
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23317199
    Hey Miss_D,

We maken morgen nieuwe foto's het is nu allemaal wat beter te zien.
    Beter te zien dat het fout gaat dus 1 kant begint nu al wat over te hanngen. Ben enorm verdrietig. Maar het is even niet anders.

Ik ga een gesprek aan wanneer hij de hechtingen weg haalt. En vanuit daar zie ik wel hoe en wat allemaal.
    Lief dat je aan mij denkt !
      zondag 14 november 2004 @ 23:31:18 #72
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_23319176
    Als jullie geen zin hebben om dit allemaal te lezen, dan kan ik het begrijpen. Het is eenmaal een grote lap tekst. Maar mog je dat wel doen, dan bedank ik je alvast voor je geduld en je tijd

Hoi allemaal.

Ten eerste, mijn excuses voor mijn afwezigheid van een hele lange periode. Ik heb absoluut geen leuke tijd achter de rug gehad de afgelopen maand en ben daarom ook afwezig geweest hier. Stom, want dit is de plek op fok waar ik over een van mijn problemen kan praten. Gewicht!In de afgelopen periode, ben ik een familie lid verloren aan kanker (dit is de 5e persoon in mijn familie binnen 2 jaar) en ik heb te horen gekregen dat een goede kennis van mij, ook kanker heeft. Het maakt het allemaal niet makkelijker op voor mijn persoonlijke problemen.

Ik had het bereikt, eindelijk onder de 90 kilo maar helaas, is daar dus weer een halve kilo bijgekomen. In de afgelopen periode is mijn zelfverzekerheid verdwenen en ik twijfel weer aan alles wat ik doe. Aan iedereen die ik ken en aan mijnzelf. Dit is niet echt prettig. Het beinvloed mijn gedrag tegenover andere mensen. Mensen vragen mij constant waarom ik zo sjaggie ben. Ik kan er niks aan doen. Elke keer als ik weer mensen zie die slank zijn een mooie meid aan hun zijde, dan ben ik weer down. Elke keer als er een reklame op tv komt over spieren of weet ik veel wat, dan ben ik down. Het doet me gewoon pijn. Elke keer zeg ik tegen mijnzelf dat uiterlijk niet het belangrijkste is in het leven maar toch knaagt het. Tegenwoordig is eten niet meer leuk. Ik let op alles wat ik eet. Ik eet wel van alles, maar ik kijk bij alles op de calorien. Ik lees op elke voedseldoos wat ik te pakken krijg. Het is niet leuk, maar ik moet wel. Ik probeer niet meer dan 2000 calorien op 1 dag naar binnen te krijgen maar mijn vrienden ondersteunen mij daar niet in. Als we wat gaan doen, is het altijd BurgerKing of McDonalds. Het is gewoon niet meer leuk. Chocola ben ik de smaak van zowat vergeten. Ik eet dat zowat niet meer en chips raak ik met moeite aan. Ik wil het graag eten maar ben bang dat ik weer richting de 95 kilo ga terwijl ik de afgelopen half jaar zo hard heb gewerkt naar de 90. Veel mensen vinden dat ik mijnzelf pijn doe hiermee. Maar als ik het wel eet, dan voel ik me juist verdrietig dat ik dus niet mijn best doe om naar de 80 te gaan.

Thuis gaat alles behalve goed. Ik heb geen goede band meer met mijn ouders en dat maakt alles nog moeilijker. Thuis is op dit moment geen leuk sfeertje. Op mijn werk is het gezellig maar de collega's die ik had om met ze over mijn problemen te praten zijn er niet meer. Op school heb ik het zo druk dat ik alleen tussendoor een snelle hap kan eten. Meestal twee bollen met vleeswaren erop en een banaan.

Maar goed, vandaag was wel weer een lichtpuntje in mijn leven. Ik ben vandaag voor het eerst wezen tenissen. Ik heb overal pijn, maar dat voelt heerlijk. Spierpijn door sport is altijd goed! En ik heb een afspraak met een kennis dat we vanaf volgende week (niet aankomende) op fitness gaan. Dit houdt in, voorlopig de winter door met twee avonden fitness en een middagje tennis. Ik hoop hiermee dus mijn gezondheid weer op te bouwen en dus ook naar de 80 kilo te gaan. Ik eet tegenwordig bijna elke dag 3 maaltijden. Voorheen had ik maar 1x in de week ontbijt, maar tegenwoordig heb ik juist maximaal 1 dag GEEN ontbijt in de week. Ik lunch elke dag een aantal boterhammen en ik neem een normale portie avondeten. Ik moet nog werken aan mijn avondeten, want dat is de laatste tijd qua hoeveelheid toegenomen en dat voelt gewoon niet goed op de maag. Tussendoor eet ik meestal een banaan of sinaasappel of iets anders wat onder de gezonde categorie valt. Echt zoete dingen eet ik niet. Chocola of zo iets raak ik niet aan en meestal demp ik mijn trek met thee of koffie.

Wat ik me afvraag, het is mij in de afgelopen half jaar gelukt om 5 kilo af te vallen zonder echt te gaan sporten maar wel normaal en gezond eten. Maar nu lukt het niet meer. Kan het zo zijn dat je lichaam gewoon niet meer kan afvallen zonder aan sport te gaan doen? Want ik wil nog echt 10 kilo kwijt. En ik hoop met sport het te kunnen bereiken.
    pi_23319750
    Jeetje Dizer, wat een treurige tijd voor jou zeg! Soms lijkt het alsof alles mis gaat tegelijkertijd, en het is zo moeilijk om dan de moed niet op te geven. voor mij is het ook een hele vervelende maand omdat mijn tante vorige week plotseling is overleden aan een hersenbloeding. Ze was pas 44 en ze laat een man en 3 kinderen achter. Die gaan het nu verschrikkelijk moeilijk krijgen en dat vind ik nog het ergste eigenlijk.
    Tja en dan ga je relativeren. Het leven kan zomaar voorbij zijn en je moet van elke dag genieten. Nou ben ik zo ondersteboven van het hele gebeuren dat ik me ook echt niet meer kan inhouden wat betreft eten, hoe graag ik ook wil. Ik probeer nog wel om niet aan te komen, maar ik weet dat afvallen op dit moment psychisch een beetje te veel gevraagd is. Het is misschien heel gevaarlijk wat ik zeg, maar misschien moet je niet te streng voor jezelf zijn. Ik heb een beetje het idee dat je obsessief met (niet) eten omgaat. Gun jezelf een pauze!

Ik moet zelf ook nog 15 kilo kwijt, maar ik weet dat dat wel weer een keertje gaat gebeuren. Ik hoef niet perse over een jaar op streef te zijn ofzo. Ik voel me nu gezegend dat ik gezond ben en dat ik mijn ouders en vriend heb voor steun. En om eerlijk te zijn is het nu ook wel eens een uitdaging om te kijken of ik kan zorgen dat ik niet aankom. Een soort van acclimatiseren halverwege mijn afval-proces. Je moet dit tenslotte ook kunnen als je wel op je streefgewicht bent.
    pi_23340129
    ik heb een slechte dag
    de hele dag ging het goed, maar net heb ik met mijn vriend een zak m&m's op en nog een klein zakje snack a jacks erna. ik zit even niet zo lekker in mijn vel en dat moet dan weer op zo'n manier worden weggegeten...waarom hebben sommige mensen (ik o.a.) dat wel en anderen helemaal niet?
    pi_23351143
    quote:
    Op maandag 15 november 2004 22:12 schreef miss_sly het volgende:
    ik heb een slechte dag
    de hele dag ging het goed, maar net heb ik met mijn vriend een zak m&m's op en nog een klein zakje snack a jacks erna. ik zit even niet zo lekker in mijn vel en dat moet dan weer op zo'n manier worden weggegeten...waarom hebben sommige mensen (ik o.a.) dat wel en anderen helemaal niet?
    snack-a-jacks zijn er ook in light
    Verder komt het me wel bekend voor! sterkte ermee vandaag meisje!
    En nu niet denken: "vandaag maakt het toch niet meer uit" en je helemaal klem eten de rest van de dag.
    Carpe diem
      dinsdag 16 november 2004 @ 19:09:26 #76
    34182 knuffeldees
    Fris en Fruitig
    pi_23358727
    tvp.

Ik lees altijd stiekem mee met jullie verhalen enzo, dat steunt mij in het doorgaan met afvallen
    Ben zelf al 20 kilo kwijt en ik weet hoe moeilijk het is, en soms heb je er gewoon geen zin meer in.
    Maar zet hem op, als je blij met jezelf bent straal je dat ook uit

x Dees
    Dubbel zo Frissss
      dinsdag 16 november 2004 @ 19:14:41 #77
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23358870
    Ik ben er ook weer. De operatie is niet doorgegaan. Afgetekend en al kon ik het ziekenhuis weer verlaten. Sindsdien ben ik het afvalspoor even bijster. Ik heb het op een walgelijk vreten gezet waardoor ik sinds donderdag drie kilo ben aangekomen. Morgen maar weer sporten, hoop dat het wat scheelt. Ook aan mijn humeur, want dat is ongeveer om op te schieten.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_23359429
    quote:
    Op dinsdag 16 november 2004 19:14 schreef Sanne het volgende:
    Ik ben er ook weer. De operatie is niet doorgegaan. Afgetekend en al kon ik het ziekenhuis weer verlaten. Sindsdien ben ik het afvalspoor even bijster. Ik heb het op een walgelijk vreten gezet waardoor ik sinds donderdag drie kilo ben aangekomen. Morgen maar weer sporten, hoop dat het wat scheelt. Ook aan mijn humeur, want dat is ongeveer om op te schieten.
    !!!!!!!Waarom niet?
    En wel afgetekent?

wanneer gaat het nou dan wel door?
    Dikke knuffel van mij
    Carpe diem
    pi_23360980
    Heej Sanne, ik moest vandaag nog aan je denken, ik vroeg me al af of je al geopereerd was...

MAar jeetje, hadden ze niet eerder kunnen bedenken dat het niet doorging? Wat was er nou dan de reden voor? Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

Ennuh, je kan mij niet wijsmaken dat je sinds donderdag echt 3 kilo bent aangekomen.. Als je weer een paar dagen normaal eet en de resten je lijf hebben verlaten(om het eens netjes te zeggen), dan valt het vast wel weer mee...

Knuffel teigan
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      dinsdag 16 november 2004 @ 20:51:01 #80
    39219 Briefcase
    Koekie El-Bai?
    pi_23361381

lijkt me niet verkeerd om het hier maar eens te gaan proberen.

Vele pogingen ondernomen, sportschool anders eten etc. Tot nu toe weinig resultaat omdat ik het nooit langer dan twee maanden volhield.

Nu is het toch anders aangezien ik nu écht de noodzaak begin in te zien. De cijfers spreken voor zich

123.9KG zwaar, 1.92M lang , BMI 33.64. Ik wil graag naar 90KG.

Ik hoop dat ik nu het doorzettingsvermogen kan opbrengen om definitief op gezond gewicht te komen.
    Doe relaxed weetje?!
      dinsdag 16 november 2004 @ 21:35:17 #81
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_23362524
    Ik ben 6 ons aangekomen Gelukkig weet ik waar het vandaan komt..
    Er was iemand bij de WW vanavond die was 61,2 kilo (!!!!)! afgevallen.

LadyS (1m68) (39,0) was 111,6 kg, weegt nu 110,4 kg en wil graag 75 kg wegen -1,2
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      † In Memoriam † woensdag 17 november 2004 @ 11:06:02 #82
    43556 miss_dynastie
    pi_23372980
    Funnie, meis hoe is het met je?????!!!!

Sanne, wat raar !! En die drie kilo is heel goed te begrijpen meissie, voel je niet te schuldig
    pi_23373620
    update van mij:(2 daagies te laat vanwege onvrede met de weegschaal)
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,1 kg en wil graag wegen <100 kg -8,9

Gaat niet meer zo super de laatste weken, maar ik heb bij de fitness het standaard intro-programma afgerond en nu hebben ze achter de pc een speciaal programma voor mij gemaakt: wat minder toestellen (11 ipv 15), zodat ik wat meer tijd heb voor cardio (na een uur of anderhalf word ik het altijd zat en aangezien ik op t einde pas cardio doe wordt dat dan vaak verkort, nu dus niet meer!)
    een beetje spieropbouw is ook wel lekker (niet dat ik nu een vaatdoek ben, helemaal niet), want spieren kosten meer energie om te onderhouden dan vet.
    begin de spirit weer te vinden!
    pi_23374602
    is het eiegnlijk de bedoeling dat je elke week update?
    Ik heb namelijk geen weegschaal hier alleen bij mijn ouders

Knuppelhout: goed zo!!! en nu vasthouden he?
    Carpe diem
    pi_23374729
    Wanneer je een update geeft mag je zelf weten Marchien

Ik heb al 2 maanden ofzo geen update gegeven, want blijf schommelen rond de 81-82,5 kg. Weeg nu 81,5, dus heeft weinig zin om dan steeds een update te geven.
    Deze week gaat het wel weer met afvallen, maar wil nou een x onder de 80 kg komen. Zaterdag ga ik alweer uit eten (breugels feest) en hoop zo dat ik me in kan houden en niet te veel aan kom.
    pi_23374744
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 11:41 schreef knuppelhout het volgende:
    update van mij:(2 daagies te laat vanwege onvrede met de weegschaal)
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,1 kg en wil graag wegen <100 kg -8,9

Gaat niet meer zo super de laatste weken, maar ik heb bij de fitness het standaard intro-programma afgerond en nu hebben ze achter de pc een speciaal programma voor mij gemaakt: wat minder toestellen (11 ipv 15), zodat ik wat meer tijd heb voor cardio (na een uur of anderhalf word ik het altijd zat en aangezien ik op t einde pas cardio doe wordt dat dan vaak verkort, nu dus niet meer!)
    een beetje spieropbouw is ook wel lekker (niet dat ik nu een vaatdoek ben, helemaal niet), want spieren kosten meer energie om te onderhouden dan vet.
    begin de spirit weer te vinden!
    Ik doe de cardio altijd als eerste, dat wordt ons ook aangeraden. Is er een speciale reden dat jij het als laatste doet?
    pi_23374847
    Ik heb net als Meimeltje al een hele tijd hgeen update gegeven omdat ik schommel en momenteel alleen hardloop en niet echt lijn. Mijn enige lijnen bestaat eruit dat ik bijv. gisteren in de bioscoop geen snoep (lees M&M's) heb gekocht. Ik wil graag voor 1 januari onder de 80 kg wegen en dat zou wel moeten lukken.

En Sanne, wat een nare situatie! Hoezo 'afgetekend en al'? Was er een spoedoperatie tussendoor of zo? En heb je al een nieuwe afspraak.... Wat moet jij je rot voelen zeg, ik begrijp heel goed dat je het dan op een (vr)eten zet. En wat teigan al zei: je bent heus niet plots 3 kg aangekomen in vet Dat kan bijna niet. Je zult zien dat als je verder gaat met je dieet dat dat gewicht er binnen no time af is. Sterkte verder.
    pi_23374931
    Dat doel heb ik dus ook Isabeau....eind december wil ik gewoon in de 70 wegen, dus iets van 79!!! Die 8 wil ik dan niet meer zien
    pi_23375690
    begrijp ik nu goed dat fannetje deze week moet en ik dan??? of fannetje vorige week en ik deze week???? ik wil het anders wel overnemen ????? Maar dan moet ik wel weten vanaf wanneer????
    pi_23375746
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 12:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik doe de cardio altijd als eerste, dat wordt ons ook aangeraden. Is er een speciale reden dat jij het als laatste doet?
    nee, dat zeggen ze er niet bij, is gewoon zo gegroeid. Je moet iig je krachtprogramma in 1 rits afmaken, verder zelf weten.
    ik start altijd wel met 5 min fietsen als warming up en dan soms nog 7min hard roeien om er lekker in te komen. op t einde nog 20min fietsen of 15min crosstrainen. ik wil alleen geen slapjanus-programmaatje dus maak ik t mezelf zo zwaar dat ik niet langer dan 15min kan. Ik moet van mezelf namelijk lekker kapot gaan. Maar ach, gezond is t toch!
    pi_23376363
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 13:27 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

nee, dat zeggen ze er niet bij, is gewoon zo gegroeid. Je moet iig je krachtprogramma in 1 rits afmaken, verder zelf weten.
    ik start altijd wel met 5 min fietsen als warming up en dan soms nog 7min hard roeien om er lekker in te komen. op t einde nog 20min fietsen of 15min crosstrainen. ik wil alleen geen slapjanus-programmaatje dus maak ik t mezelf zo zwaar dat ik niet langer dan 15min kan. Ik moet van mezelf namelijk lekker kapot gaan. Maar ach, gezond is t toch!
    Ik doe 12 minuten fietsen 10 minuten roeien en daarna 12 minuten loopband. Daarna doe ik het hele gewichten programma. En daarna de powerplate. Ik zal eens vragen waarom ze bij ons in het schema de cardio eerst zetten.
    pi_23376538
    Ik kreeg bij mijn sportschool de uitleg dat je warm moet zijn voor het hele gewichtengedoe. Maar je mag ook je cardio niet onderbreken (omdat je hartslag constant hoog moet blijven). Dus eerst hardlopen en dan gewichten en dan de rest van de cardio zou volgens hun geen goed idee zijn. Ik doe dus zelf altijd eerst cardio (paar km hardlopen, 15 minuten crosstrainer, 15 minuten fietsen, 8 min steppen) en daarna ga ik dan in de gewichten hangen
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_23376985
    PLOP

* kaputwiehund ontlurkt

Ik ben geen specialist, maar het lijkt me toch dat je met cardio meer calorieën verbrandt dan met krachttraining. (anders ben ik al een jaar voor Jan L*l bezig. ). Misschien toch een idee om wat meer aandacht aan het cardiogedeelte te geven. Wellicht kun je het krachtgedeelte ook opsplitsen over meerdere dagen.

Wel aardig om te zien dat de tachtig kilo grens voor anderen ook een grote barriere blijkt. Ik ben al een half jaar bezig om van 85 kg naar <80 kg te gaan.De laatste meting was 81 kilo. Maar voor de jaarwisseling wil ik het ook voor elkaar hebben. Daarna hoef ik nog maar 5 kilo tot m'n streefgewicht. Ik hoop het voor 19 juli 2005 af te ronden. Dan is er 40 kg in 24 maanden af. Da's een mooi gemiddelde.
    Zu hause ist alles besser
    pi_23377477
    Maargoed, je wil niet alleen vet verbranden, het moet er ook nog een beetje gestroomlijnd uit komen te zien! En daar is krachttraining wel goed voor

Bovendien vertelde het vriendelijke sportschoolmeisje mij dat de combinatie van cardio en fitness wel zorgt voor sneller afvallen dan met cardio alleen.
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_23377863
    quote:
    Op woensdag 17 november 2004 14:42 schreef imago het volgende:
    Maargoed, je wil niet alleen vet verbranden, het moet er ook nog een beetje gestroomlijnd uit komen te zien! En daar is krachttraining wel goed voor
    Vet kun je niet stroomlijnen. . Dus je moet het eerst verbranden voordat je je spiermassa kunt vergroten
    quote:
    Bovendien vertelde het vriendelijke sportschoolmeisje mij dat de combinatie van cardio en fitness wel zorgt voor sneller afvallen dan met cardio alleen.
    Van krachttraining neemt volgens mij alleen je spiermassa toe. Daardoor wordt je zwaarder. Van buikspieroefeningen verdwijnt je bierbuik ook niet. In tegendeel zelfs.

Maar ik ben geen expert, dus ik laat me graag overtuigen.
    pi_23378130
    Ik heb het zelf al ff nagekeken.

Funnie is het goed als ik hier vrijdagavond de nieuwe update neerzet van de afgelopen 2 weken dus ook die van fannetje en dat jij hem dan vanaf vrijdagavond overneemt. Want ik ben dit weekend bij mijn vriend. En weet dus niet of ik zaterdags of zondag online zal zijn en als ik dat al ben of ik er dan tijd voor heb. Ik hoor het wel.
    pi_23380095
    Sanne, wat is dat vreselijk balen zeg!! Lijkt mij ook wel heel erg. om al afgetekend en alles te zijn. Alle zenuwen alle voorbereidingen. en dan niet ge-opereerd worden
    Doe maar kalm aan verder. En wees niet te hard voor jezelf. en die kilo's. Geloof me. Dat zijn echt losse flodders. Ik had er ook 1,2 opgegeten voor de operatie. Die was ik daarna gelijk weer kwijt!

Ehm. de updates.. eigenlijk staat mijn hoofd er totaal niet naar. Maar is wel goed. Vanaf zaterdagochtend neem ik hem wel over.

Hier gaat het wel. Niet al te enthousiast overigens. Ik zie mijn buik met de dag erger achteruit gaan. (met douchen dus, verder blijft de band continu om) En er niet aan denken is een beetje heel erg moeilijk als je continu bij alles je buik voelt... Dan word je er wel aan herinnert.
    Ik heb het 1 en ander opgeschreven voor de 23ste. Zodat ik, als ik dichtklap. Nog weet wat ik allemaal wou vragen. Meer kan ik nu niet doen. behalve dan sparen alvast voor een nieuwe operatie. Dan laat ik het desnoods in een prive kliniek doen maar laat ik eerst de 23ste maar afwachten.
    En willen jullie aub niet meer zeggen dat het allemaal nog moet genezen. Dat druist momenteel zooooo tegen mijn gevoel in. Omdat het nu ander halve week later al gewoon weer helemaal overhangt. En niets kan mij wijs maken dat dat allemaal terug gaat groeien. Dan zouden namelijk nog heel wat stukken vel, spontaan moeten verdwijnen. En dat zal niet gebeuren. (sorry dat moest ik echt kwijt)
    pi_23387423
    5 cm kwijt ik post het zinnetje nu ff niet geen zin in ik moet toch zelf de update doen
    pi_23387697
    Sanne hoe is het nu met je?
    hoe kan het nu dat je afgetekend en wel in dat ziekenhuis bent en het dan niet doorgaat? kan me voorstellen dat je je heel rot voelt. Probeer je niet druk te maken over die paar kilo's, dat is zo weer weg!
      woensdag 17 november 2004 @ 21:55:39 #100
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23388405
    Hello ladies.

De operatie vóór de mijne was uitgelopen, en aangezien ik de laatste op de dag was ging de mijne helemaal niet door. Vandaag eindelijk contact gehad met bureau opname. Op de korte termijn is er geen ruimte voor de operatie; misschien in december wel. Maar dat is nog niet zeker.

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn verzekering over wachtlijstbemiddeling. Normaal gesproken geven ze de garantie dat je binnen 10 werkdagen ergens geholpen kunt worden, maar het is momenteel zo druk dat ze dat niet kunnen garanderen. Per 1 januari aanstaande gaan niet alleen borstvergrotingen uit het ziekenfonds, maar ook de verkleiningen. Niet alleen dat, ik begreep alle plastische ingrepen; dus ook een ooglidcorrectie bijvoorbeeld.

Nog even afwachten dus, ik krijg waarschijnlijk over 2 dagen een telefoontje of ik ergens anders terecht kan. Zelf een ander zkh zoeken is nu geen optie meer, dan krijg ik de goedkeuring dit jaar zeker niet meer binnen, en zal ik het zelf moeten betalen.

De vreetbuien zijn nog niet over. Vandaag heb ik wel weer gesport, dat scheelt weer iets. Wat wel heel erg is is dat ik weer ben gaan roken. Ik weet dat dat niet mag voor de operatie, maar nu november toch al uitgesloten wordt is het voor mij niet meer uit te houden om het zonder mijn peuk te doen. Zodra ik een datum weet stop ik accuut weer, ik weet ook dat dat zal lukken, maar nu even niet.
      woensdag 17 november 2004 @ 23:17:24 #101
    4177 Jojogirl
    pi_23390790
    Je kan door krachttraining wel meer spiermassa opbouwen en meer spiermassa zal ook meer energie verbruiken en dus helpen bij het afvallen.

* Jojogirl heeft afgelopen zondag geen update gegeven (was niet thuis maar bij m'n ouders ivm de begrafenis van m'n opa, de 2e begrafenis al in 3 weken ) en kan dat de komende zondag ook niet doen omdat ik dan in Zeeland zit met m'n softballteam. Ik zal dus vrijdagochtend wel een update doen, al zal die niet echt goed zijn, wegens weinig sporten en teveel slecht eten.
    pi_23395199
    2e begravenis in 3 weken. Wat is er toch aan de hand hier ik hoor van verschillende mensen dat er iets gebeurd met familie en etc en allemaal in dezelfde tijd......
      donderdag 18 november 2004 @ 07:47:17 #103
    34182 knuffeldees
    Fris en Fruitig
    pi_23395287
    bah, menstruarieklachten en de weegschaal doet niet liev tegen me deze week
    Dubbel zo Frissss
    pi_23395987
    Sanne, ik kan het niet geloven dat je doordat het ziekenhuis de operatie uitstelt nu zelf de operatie zou moeten betalen als het na 1 januari valt! Dat zou wel heel erg onrechtvaardig zijn. Je ziektekostenverzekering heeft toch ruim voor 1 januari al toestemming gegeven voor deze ingreep, telt dat niet als datum? Het lijkt me echt niet kunnen als het anders zou zijn.

Jojogirl, maak je niet druk over updates of zo. Gecondoleerd met je opa en sterke gewenst voor jou en je familie.
    pi_23396921
    Naar mijn weten ook isa.. Ik ken er genoeg die nu nog naar de specialist willen om iig op die wachtlijst te kunnen komen. Want na 1 jan. kan dat dus niet meer. Ja, kan wel. Maar moet je zelf betalen.

Sanne, ik weet niet met wie je gesproken hebt. Maar dat is gewoon absoluut niet waar. Jij hebt toestemming., En die toestemming geldt niet alleen voor dit jaar! Zou mooi zijn zeg voor al die zorgverkeraars.. Dan kunnen ze nu iedereen toestemming geven.. En in je achterhoofd weten dat ze het toch niet hoeven te betalen omdat vanaf 1 jan. ze het zelf moeten betalen!!! Nehhhhh...

Ik zou desnoods nog een 1 of andere hulpgebeuren inschakelen om goede navraag erover te doen.
    )rechtsbijstand of iets dergelijks (Die de regels WEL goed weten over dit soort dingen)

jojogirl, Gecondoleerd ermee. En veel sterkte toegewenst. Dit zijn geen leuke tijden dan!
    Ik hoop dat er nu eerst even eens rust voor je komt. Updates kunnen echt wachten!!

knuffeldees, hier idem dito!
    Maar ben al erg blij dat er een klein beetje regelmaat in begint te komen bij mij...
    pi_23397787
    ik zit alweer op de 78 kg!!!

*dansje*
    Doei.
    pi_23400365
    knuffeldees ik weet hoe shit het is. En het kan ook je weegschaal beinvloeden.
      donderdag 18 november 2004 @ 19:20:42 #108
    34182 knuffeldees
    Fris en Fruitig
    pi_23407904
    quote:
    knuffeldees, hier idem dito!
    Maar ben al erg blij dat er een klein beetje regelmaat in begint te komen bij mij...
    Is het normaal dat er dan zomaar een hele dikke vette kilo bijkomt :|?
    Ik weet wel dat er iets bijkomt vanwege vochtophoping of iets dergelijks, maar dat het zoveel is ?
    Dubbel zo Frissss
    pi_23408787
    Ik ben trouwens steeds gedisciplineerder aan het hardlopen en het bevalt me wel. Ik had nooit gedacht het vol te kunnen houden, maar ik voel me er goed bij
    Vanavond wel helemaal nat geregend, maar dat is niet erg

Waar zijn eigenlijk al die links uit de OP gebleven
      Moderator vrijdag 19 november 2004 @ 08:03:16 #110
    5428 crew  miss_sly
    pi_23418567
    mijn slechte eetbuien van deze week hebben gelukkig geen al te vreselijke uitwerking gehad op de weegschaal: ik ben hetzelfde gebleven
    ik heb het idee dat de buien nu ook weer weg zijn, dus kan ik misschien volgende week wel weer een nieuwe update met een lager gewicht plaatsen!
      vrijdag 19 november 2004 @ 09:22:14 #111
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23419356
    Ik ben maar een onsje afgevallen, dus nog steeds geen update. Had eigenlijk zelf meer verwacht, viel dus wel tegen.

Maar goed, we houden stug vol.

Moet ook eigenlijk wat meer gaan bewegen. Alleen betalen aan de fitness helpt niet echt.
    pi_23419519
    quote:
    [b]Op vrijdag 19 november 2004 09:22 schreef Gia het volgende:
    Moet ook eigenlijk wat meer gaan bewegen. Alleen betalen aan de fitness helpt niet echt.
    [/quote]

Dat heb ik ook meer dan een jaar lang gedaan Ben in die periode wèl meer dan 10 kg afgevallen, maar nooit naar de sportschool (a 35 euro per maand) geweest. Dus of tijd vrijmaken of sportschool opzeggen. Ik heb het laatste gedaan want ik had domweg echt de tijd niet. Voor het geld van de sportschool heb ik hardloopschoenen en een mp3-speler gekocht en nu loop ik wanneer het mij uit komt.
    pi_23421720
    Hallo mensen!
    Ik heb even alles weer bijgelezen, ga nu niet overal reacties op geven.
    bij mij nog alles hetzelfde hier, alleen gisteravond (gezellig avondje met twee vriendinnen) twee slagroomsoesjes met chocola gehad!!!!
    En ik kan helemaal niet tegen chocola daar krijg ik bulten van
    Het lijkt gelukkig mee te vallen deze keer.

Bewegen komt er nog niet zo van bij mij, omdat ik na 1 keer fitnessen twee dagen in bed kan blijven liggen in verband met mijn spieren.....

Maar.... ik heb de stadsbus in de ban gedaan en knar nu al een maandje op de fiets door de hele stad heen, regen of niet dat helpt misschien ook wel? ik kom er in ieder geval mee aan mijn half uur beweging per dag en dan fiets ik in een pittig tempo
    Carpe diem
      vrijdag 19 november 2004 @ 12:37:36 #114
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23422740
    Heb me net aangemeld voor de cursus Bassisopleiding voedingsleer van het LOI.
    Wil die op het dubbele tempo doen, omdat ik er toch al wel veel van af weet.
    Daarna ga ik de cursus gewichtsconsulent doen.

Doe dit in eerste instantie voor mezelf, maar wie weet, kan ik ooit nog een praktijk aan huis beginnen of zo.
    Het is in ieder geval een onderwerp wat mij erg boeit, dus ben benieuwd.
    Houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen en eventuele nieuwtjes.
    pi_23422867
    quote:
    Op donderdag 18 november 2004 19:56 schreef Isabeau het volgende:
    Ik ben trouwens steeds gedisciplineerder aan het hardlopen en het bevalt me wel. Ik had nooit gedacht het vol te kunnen houden, maar ik voel me er goed bij
    Hardlopen met overgewicht is niet een van de beste dingen die je kunt doen hé. Als arts hoef ik je denk ik niet te vertellen over de enorme belasting die je hiermee op je gewrichten teweeg brengt...
    pi_23422934
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2004 12:37 schreef Gia het volgende:
    Heb me net aangemeld voor de cursus Bassisopleiding voedingsleer van het LOI.
    Wil die op het dubbele tempo doen, omdat ik er toch al wel veel van af weet.
    Daarna ga ik de cursus gewichtsconsulent doen.

Doe dit in eerste instantie voor mezelf, maar wie weet, kan ik ooit nog een praktijk aan huis beginnen of zo.
    Het is in ieder geval een onderwerp wat mij erg boeit, dus ben benieuwd.
    Houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen en eventuele nieuwtjes.
    leuk dat je daar special een cursus voor gaat doen!
    Ik denk dat je alsje klaar bent daar inderdaad ook heel goed anderen mee kunt helpen!
    Carpe diem
    pi_23423214
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2004 12:44 schreef 205_Lacoste het volgende:

Hardlopen met overgewicht is niet een van de beste dingen die je kunt doen hé. Als arts hoef ik je denk ik niet te vertellen over de enorme belasting die je hiermee op je gewrichten teweeg brengt...
    Ik heb het er eerst met een orthopeed over gehad Die heeft me wat tips gegeven. Zo verschrikkelijk dik ben ik nu ook weer niet
    pi_23423430
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2004 13:00 schreef Isabeau het volgende:
    Zo verschrikkelijk dik ben ik nu ook weer niet
    oh

Maar dat is dan in ieder geval verstandig
    pi_23423547
    Hij heeft me wel op het hart gedrukt het rustig aan te doen. Ook verder gaan met gewichtsverlies was verstandig als ik de Dam tot Dam loop wilde gaan doen. Hij was best enthousiast

Ik heb trouwens tot nu toe echt nog nergens last van muv kortademigheid als ik weer langer hardloop dan de week ervoor. En zweten. Ik zweet meer dan ooit Ik ben wel bang dat mijn knieën pijnlijk worden want daar heb ik al eerder last van gehad, alleen tot nu toe nog geen problemen. Ik ga er ook vanuit dat het overgewicht vanzelf minder wordt zolang ik maar blijf lopen (en op mijn eten letten).
    pi_23426459
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2004 13:15 schreef Isabeau het volgende:
    Hij heeft me wel op het hart gedrukt het rustig aan te doen. Ook verder gaan met gewichtsverlies was verstandig als ik de Dam tot Dam loop wilde gaan doen. Hij was best enthousiast

Ik heb trouwens tot nu toe echt nog nergens last van muv kortademigheid als ik weer langer hardloop dan de week ervoor. En zweten. Ik zweet meer dan ooit Ik ben wel bang dat mijn knieën pijnlijk worden want daar heb ik al eerder last van gehad, alleen tot nu toe nog geen problemen. Ik ga er ook vanuit dat het overgewicht vanzelf minder wordt zolang ik maar blijf lopen (en op mijn eten letten).
    Ik ben zo benieuwd hoe je er nu uitziet Isa! Ik vond je namelijk altijd al een mooie vrouw

Ik dnek dat jij gezegend bent met goeie proporties, dus ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet als je straks op je streefgewicht bent
    pi_23426537
    quote:
    Op vrijdag 19 november 2004 15:27 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik ben zo benieuwd hoe je er nu uitziet Isa! Ik vond je namelijk altijd al een mooie vrouw

Ik dnek dat jij gezegend bent met goeie proporties, dus ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet als je straks op je streefgewicht bent
    Ik moet zeggen dat ik hier voor de volle 100 % achter sta
    pi_23427893
    Update: week 46 en 47

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0[/b]
    Darthirii (1m77) (37,3) was 120 kg, weegt nu 116,8 kg en wil graag 115 kg wegen -3,8
    Dizer (1m89) (25,1) was 95,3 kg, weegt nu 89,7 kg en wil graag 80-85 kg wegen -5,6
    Essebes (1m77) (31,8) was 100 kg, weegt nu 99,0 kg en wil graag 95 kg wegen -1,0
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    Jojogirl (1m72) (28,7) was 87 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 75 kg wegen -2,0
    LadyS (1m68) (39,0) was 111,6 kg, weegt nu 110,4 kg en wil graag 75 kg wegen -1,2
    marchien (1m.74)(28,74) was 87 KG, weegt nu 87 KG en wil graag 65 KG wegen. -0,0 kg
    Meimeltje (1m64) (30,1) was 92,5 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 65 kg wegen -11,5
    Merisse (1,70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen - 5,5
    Mevrouw Korn (1m62) (27,7) was 71,4 kg weegt nu 71,4 kg en wil graag 58 kg wegen -0
    miss_dynastie (1m70) (35,6) was 104,5 kg, weegt nu 103 kg en wil graag 72 kg wegen -1,5
    M82 (1m75) (26,12) was 94,1 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -14,6
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Pizzakoeriertje (1m87) (34,3) was 120 kg, weegt nu 120 kg, en wil graag 75 kg wegen -0
    Riann 25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 144.5 cm
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg wil graag 48 kg wegen -18,1 kg
    stoopkind (1m76) (27,9) was 92 kg, weegt nu 86,5 kg en wil graag 70 kg wegen -5,5
    Teigan (1m60) (36,9) was 94,4 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 90 kg wegen -0.1

Updatelijstje

[ Bericht 0% gewijzigd door Riann op 19-11-2004 18:15:18 ]
    pi_23428688
    [update]
    Ga niet, ik herhaal NIET, hardlopen wanneer het hagelt. Dat doet pijn! Kom dan ook niet iemand tegen die verteld dat er op de kortste route naar huis een potloodventer staat. Resultaat: ik heb 20 minuten extra door de regen/hagel gelopen. Nou ja, wel goed voor m'n conditie.
    [/update]
    *OUD heilige*
    pi_23428910
    Met mij gaat het ook niet zo goed helaas. Sinds de vakantie in Turkije kan ik het ritme niet meer vinden. Ik snoep veel te veel (pepernoten zijn momenteel erg populair...) en de vakantiekilo's zitten er ook dus nog steeds aan. Ik schommel nu thuis al 3 weken in de 78, hoewel ik dus maanden in de 76 heb geschommeld. En ik weet heel goed dat dit niet is wat ik wil, maar ik kan momenteel de kracht gewoon niet vinden om er iets aan te doen. Ik doe nog mijn best om niet boven die 78 te komen, maar omlaag lukt me even niet.
    Ik hoop dat ik de motivatie snel weer terug vind, want erg vrolijk word ik hier ook niet van...
      † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 17:20:14 #125
    43556 miss_dynastie
    pi_23449443
    Funnie, Sanne, hoe is het met jullie??
    pi_23451905
    Hallo!!
    Ik begrijp degenen die last hebben van eetbuien e.d. want rond deze tijd van het jaar wordt het ons ook niet echt makkelijk gemaakt: pepernoten, snoep, chocoladeletters etc!!! Kheb zelf vorige week een beetje een dip gehad daarom toen ook geen update.
    Nu gaat het gelukkig weer wat beter. Gisteren bij Ladyline gaf de weegschaal 78,9 aan
    Dinsdag heb ik meting, nu zit ik op 96,5 cm dus dinsdag hoop ik over de 100 heen te zijn

Nou hierbij dus alsnog mijn update:
    M82 (1m75) (25,8) was 94,1 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -15,2

Fijn weekend allemaal!!!
    pi_23459385
    Ik denk trouwens dat ik iets helemaal verkeerd doe met opmeten want ik meet amper centimeters die er af zijn, maar zie wel duidelijk verschil in de spiegel èn ik bemerk een zeer duidelijk verschil in broeken etc. Maf.
    pi_23463124
    Isabeau Ik laat altijd iemand anders opmeten. Is misschien voor jou ook wel een goed idee.
    pi_23468737
    Ook hier gaat het even wat minder. Door die kou ben ik alleen maar aan het snoepen. De wilskracht is even wat minder helaas. Het zal ook wel te maken hebben door dat examen dat je door stress meer gaat snoepen. Gelukkig lust ik inmiddels geen borstplaat en marsepein meerwant dat is nu zo mierzoet! Daardoor ben ik inmiddels 1,5 kilo zwaarder maar broeken ala maat 42 zakken van mijn kont af. Ik snap er helemaal niets van...

Met hardlopen is het ook even wat minder gegaan. Ik had weliswaar nieuwe sokken gekocht maar op een of andere manier kreeg ik maandag weer flinke blaren toen ik 7 km had hardgelopen. Dus dat moest weergenezen waardoor ik ook niet kon badmintonnen (lopen was niet zo makkelijk ). Hopelijk kan ik zo weer 7,5 km rennen want ik heb maar voor de gelegenheid gelijk anti-blaar tape gekocht. Dus met die tape, speciale hardloopsokken en goede schoenen moeten die blaren voorbij zijn lijkt mij.

Sanne: ongelooflijk dat ze je zo in de war hebben gemaakt door het wel of niet opereren. Weet je al wanneer je nu wel wordt geholpen? Blijf die lui bellen hoor om te vragen wanneer je geholpen wordt! Sterkte

Met Funnie ook alles goed? Je moet niet te snel wanhopen hoor want, zoals de meesten al zeiden, de boel moet genezen en bijkomen en dat is niet gedaan in een paar dagen. Daar gaan weken overheen. Sterkte ermee meid!

marchien: iedere beweging meer is winst toch? De stadsbus hier heb ik al sinds ik hier woon in de ban gedaan. Ik houd niet van wachten dus ik vind dat ik dan sneller ben met de fiets of lopend .

Gia: Leuk hoor zo'n cursus voedingsleer. Het lijkt mij ook erg interessant .

YPPY: hardlopen wanneer het glad is, is ook geen pretje . Maar hagel lijkt mij ook niets. 20 minuten extra is inderdaad goed voor de conditie. Hoeveel loop je al inmiddels?

Fannetje: ik kan je helaas geen tips geven om uit die snoepbui te komen. Ik zit daar momenteel ook in en ik ben me rot aan het bedenken hoe ik daar uit moet komen (wellicht manderijntjes gaan snoepen want die zijn er weer). Sterkte
    pi_23469055
    Funnie en Sannie, ik weet niet wat ik moet zeggen, maar wens jullie beide sterkte.

Jammer dat je zo'n last hebt van blaren Pandorah. Ik draag gewone huis-tuin-en-keuken sokken en heb er nog nooit last van gehad. Voor de Kerst vraag ik wel andere sokken, maar de termosokken die ik nu heb zijn ook wel lekker warm.
    Vanochtend heb ik ruim 8 kilometer gelopen in iets meer dan een uur. Het was een halve km meer dan de vorige keer, en ik had niet het idee dat ik aan mijn maximum zat. Misschien loop ik de volgende keer wel weer iets verder. Als ik op de 10 km zit, moet ik aan mijn snelheid gaan werken. Die zit nu rond de 8 km/uur. In april doe ik mee aan de marathon en dan moet ik 10 of 11 km lopen binnen een uur.

Ik eet nog steeds veel manderijntjes. Die behoeden me voor het ergste snoepen, al zijn de pepernoten wel erg aantrekkelijk. Ik zal blij zijn als die periode van overal snoep weer voorbij is. Het lukt me nog wel om op hetzelfde gewicht te blijven gelukkig.
    Is het nu toevallig dat zo veel van degenen die al langer mee doen hier het nu zo moeilijk hebben of komt dat door de tijd van het jaar?
    *OUD heilige*
    pi_23469067
    Hoe weten jullie de afgelopen trimafstand in kilometers? Ik vertrouw stappentellers nooit...
    pi_23469241
    Die gebruik ik ook niet. Ik reken het uit op internet. Op www.map24.com kun je je adres intikken en dan met een meetlat meten hoeveel je hebt gelopen.
    *OUD heilige*
    pi_23470896
    Ik loop op fietspaden en over de dijk langs het kanaal, maar ik kan de fiets van Tara wel lenen om te kijken hoeveel km ik loop. Hij heeft een kilometerteller
      Licht Ontvlambaar zondag 21 november 2004 @ 17:23:10 #134
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_23471231
    Hallootjes,

Ik ben Sjeen, via LadyS ben ik bij dit topic terecht gekomen. Ik ben 13 juli bevallen van een dochter, Isa. De kilo's van de zwangerschap ben ik kwijt, maar er is nog genoeg van mij om kwijt te raken. Omdat ik nog borstvoeding geef, wil ik het wel rustig aan doen. Dus zou ik graag mee in het lijstje komen

Sjeen (1m70) (35,6) was 103,0 kg, weegt nu 103,0 kg, wil graag < 100 kg wegen -0
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_23471290
    Hey hallo Sjeen, hartelijk gefeliciteerd met je dochter! Laat haar maar groeien, dan kan mama wat gewicht kwijtraken Hoe wil je het nu gaan aanpakken, want zoals je zelf al aangeeft moet je nu niet drastische maatregelen nemen.
    pi_23471533
      Licht Ontvlambaar zondag 21 november 2004 @ 17:38:52 #137
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_23471644
    Isa moet idd goed groeien, daarin heeft ze helaas nog niet echt iets van papa en mama weg Ze weegt nu nog net geen 5 kilo... Maar eten doet ze gelukkig graag, ze is alleen veel te beweegelijk

Ik denk trouwens dat het alleen al heel goed zal helpen als ik weer ga werken in januari, dan ga ik nl weer dagelijks fietsen en dan begin ik ook weer met volleyballen (1 training en 1 wedstrijd per week). Nu doe ik alleen aan babyzwemmen en dat kost nu niet echt veel energie.
    Verder lijkt het me verstandig om alle snoepgoed eens te laten staan, maar da's moeilijk want als ik alleen thuis ben eet ik uit verveling...
    Qua koken, probeer ik toch iig gezond te doen. Veel verse groente enzo. Het fruit ligt hier wel, maar ik vergeet het steeds te eten. Dus maak ik vaker een shake van verschillende dingen. Gewoon de staafmixer erdoor.

Vandaag maak ik trouwens Boeuf Bourgignon in de Römertopf, dan hoef je geen vet toe voegen. Sinds ik de Römertopf op de zolder vond (ja, we wonen hier inmiddels 1,5 jaar in een nieuwbouwwoning. Zelfs dan vind je nog dingen waarvan je niet wist dat je ze hebt ) maak ik elk weekend iets ermee. Het kost namelijk wel veel tijd, maar tot nu toe was het erg lekker.

Ik wil heel graag tegen januari onder de 100 kilo wegen. Van daaruit gaan we dan wel weer verder. Voorlopig einddoel is < 90 kilo, als dat eenmaal gelukt is en enigszins stabiel is, kijken we wel weer verder.

Groetjes
    Sjeen
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_23472052
    Ik gebruik de stappenteller ook niet. Als het licht is, dan ren ik naar de Berenkuil en daar is zo'n stedelijke hardlooproute van 2,5 km. Tot nu toe loop ik dan 3 rondjes maar als het goed gaat dan doe ik een rondje weer extra. Andere routes reken ik uit met YPPY's map24 of ik fiets even de afstand en meet het met mijn fietsenteller.

Vandaag ging het best aardig met hardlopen. Door de anti-blaar tape en goede sokken had ik geen last van blaren (hooguit van de ouwe, maar ik ben wat eigenwijs ). Het is heel raar YPPY, want die blaren krijg ik pas na 5 km hardlopen. Zal wel door het vele zweten komen. Gemiddeld doe ik over een rondje van 7,5 km 40 minuten...

Welkom sjeen! Ik gebruik trouwens het bakvelletje van de Blokker. Hoef je ook niets toe te voegen in de pan.
    pi_23472554
    En het bakvelletje van Blokker heeft in huize Isabeau al voor heerlijke gerechten gezorgd! Knaperig vlees/vis aan de buitenkant en mals binnen in, echt een super uitvinding.

Sjeen, de römertopf is inderdaad een geweldige manier om eten vetarm te maken. En lekker. Heb zelf ooit zo'n ding gehad, maar ja, geen idee waar die is gebleven. Wel jammer.

En stoppen met snoepen zo rond sinterklaas :x moeilijk
      † In Memoriam † zondag 21 november 2004 @ 18:20:43 #140
    43556 miss_dynastie
    pi_23472683
    Ik heb ook een bakvelletje van de blokker, geweldig ding! Verder maak ik veel gebruik van de oven. Met het vet dat ik zo 'opspaar', kan ik mijn wekelijkse biefstukje lekker zonder verder schuldgevoel in roomboter bakken, want dat vind ik het lekkerstniet al teveel hoor, dan doe ik nog heel zuinig

Moderator zondag 21 november 2004 @ 18:42:09 #141
    5428 crew  miss_sly
    pi_23473224
    Wij hebben vandaag gekeken bij de Zevenheuvelenloop, want mijn zwager zou meelopen. Wow, wat een hoop mensen, we hebben mijn zwager natuurlijk helemaal niet gezien. Ik vroeg me af waarom hij wilde weten waar we gingen staan, zodat hij ons zou kunnen zien, maar nu snap ik dat wel wat een drukte!

Ik vind het toch zo knap he, die mensen die dat kunnen. Wat me wel opviel, is dat iedereen zo duidelijk zijn eigen manier van lopen heeft. Ik dacht altijd dat als je het niet op een bepaalde manier deed, je het niet zou kunnen, maar dat lijkt me toch niet helemaal waar. Als je maar een manier vindt die je zelf prettig vindt en lang kunt volhouden, is het goed.

Isa, hoe lang loop je nou? en Pandorah, wanneer ben jij begonnen? Allebei volgens een schema, of gewoon begonnen met een bepaald traject en lopen zolang het lukt?
      maandag 22 november 2004 @ 00:32:05 #142
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_23481992
    Welkom Sjeen! Doe je heel rustig aan? Volgens de boekjes moet je als je borstvoeding geeft tevreden zijn met een halve tot een hele pond per week, anders krijgt Isa allerlei vervelende afvalstoffen binnen die ze helemaal niet nodig heeft. Frustrerend, vind ik, want een beetje lijnen is eigenlijk net zo moeilijk als helemaal lijnen.

Toen ik een paar maanden geleden begon (Alex is inmiddels 9 maanden) waarschuwden o.a. Pandorah en Isabeau dat ik misschien voorlopig beter tevreden kon zijn met het behouden van m'n huidige gewicht en eigenlijk (let op dames: ) hadden ze daar gelijk in. Zo af en toe kruipt er met veel moeite wat vanaf, maar na een lange vakantie ben ik weer vrijwel terug bij af. Mijn ervaring bij Iris (en van een paar vriendinnen) leert dat het voor sommigen kennelijk moeilijk is om borstvoeding te geven én af te vallen. Ik ben er voorlopig maar tevreden mee dat ik fitter word en een fatsoenlijk eetpatroon heb. Nou ja.... ik probeer er tevreden mee te zijn.

Rot dat het niet lukt Fannetje. Is een korte pauze -zeg een maand- geen idee? Even jezelf toestemming geven op trots te zijn op alle kilo's die je al kwijt bent, in plaats van de balen van de kilo's die je maar niet kwijt raakt?

Wat een raar gedoe in het ziekenhuis Sanne. Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Is het shirt trouwens aangekomen?

Go Isa! Het klinkt alsof je erg goed bezig bent met hardlopen. Loop je volgens een schema?

Wij zijn dus weer terug van vakantie: we hebben heerlijk een maand in Australië rondgereisd. De eerste twee weken ging het erg goed met mijn lijn, maar toen werd het moeilijker om vol te houden. Ik kreeg erge hooikoorts maar kon door de borstvoeding veel middeltjes niet nemen en voelde me belabberd. En tja, dan gaan mijn wilskracht naar de maan. Het viel trouwens best mee: anderhalve kilo in een maand. En dat is die anderhalve kilo die er zo vreselijk graag aan wil.

Ik weet op het moment niet wat ik ga doen. Het kost zo veel moeite; echt onevenredig veel. Wel ben ik voorzichtigjes begonnen met hardlopen. Het is alleen nog moeilijk daar tijd voor te vinden: eigenlijk lukt het alleen 's avonds rond half 9, als het hele zooitje in bed ligt, maar dan heb ik net gegeten en dat loopt niet erg prettig. De andere optie is om half 6 m'n bed uit stuiteren, maar met een baby die me nog niet een nacht door laat slapen sta ik daar niet om te juichen. Maar ik probeer mezelf aan te praten dat dat toch maar moet.

Gelukkig hebben we hier geen Sinterklaaslekkerigheden
      Moderator maandag 22 november 2004 @ 09:00:07 #143
    5428 crew  miss_sly
    pi_23485176
    Sjeen welkom! ik heb niet veel verstand van borstvoeding enzo, maar gelukkig zitten hier veel verschillende mensen Succes!

Goaxing, wat lekker, die vakantie! jammer van die anderhalve kilo, maar het valt inderdaad best mee hoor!
    Lastig he, tijd vinden om te hardlopen? ik heb dat ook, ook al heb ik geen kinderen. Door mijn werk ben ik 3 avonden in de week pas rond 8 uur thuis, dan moet ik nog eten, dus wordt het erg laat voor ik kan lopen. En 's ochtends sta ik al om 6 uur onder de douche, dus nog vroeger zie ik niet zo zitten...En alleen in het weekend heeft weinig zin, toch? daarmee bouw je niet veel op.
      maandag 22 november 2004 @ 11:28:45 #144
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23487289
    Al een tijd nergens op gelet, weinig gesport, maar ben niet aangekomen.. heb wel het idee dat ik iets dikker ben geworden... Vanaf nu moet het echt weer beter, want ik wil echt eigenlijk nog 3 kilo kwijt voor januari...
    Glimmen is een keuze
    pi_23489096
    Goede tip, van die map 24.. Nu weet ik eindelijk eens hoelang die rondjes nou zijn die ik toen liep..
    Hier komt nog weinig van sporten terecht, ik heb net twee weken last van mijn rug gehad, en nu kan ik weer wta gaan doen.... Mijn knieen en enkels zijn niet zo blij met hardlopen, ik kan het ze niet kwalijk nemen met mijn gewicht...
    Dus ik zie wel even wta ik ga doen..
    Misschien dat er binnenkort een nieuw regeltje komt, maar dat zien jullie dan wel.

groetjes teigan
    pi_23510547
    Ik heb qua gewicht een verschrikkelijk weekend achter de rug.
    Vrijdagavond lekker gefeest, zaterdag zo'n kater dat ik pas bij het avondeten weer kon eten. Na het eten vrolijk aan de chips....
    Ik was het weekend bij mijn vriend, die niet de hobby heeft om te koken en ik vertik het in hun keuken
    Resultaat: pizza en veel tussendoortjes.
    En verder heb ik gisteren de hele dag gereisd en dus alleen tussendoor wat gesnackt (weer geen normaal eten) en had ik gisteravond ook nog een feestje van mijn broer....
    Vanaf vandaag ga ik er weer tegenaan!
    maar ik baal er wel een beetje van. Als ik in zo'n weekend dan eenmaal weer begin met vanalles opeten, ga ik er ook mee door
    Carpe diem
      dinsdag 23 november 2004 @ 10:50:22 #147
    1087 Merisse
    broddeltante
    pi_23510974
    oud: Merisse (1m70) (26,3) was 81,5 kg, weegt nu 76 kg en wil graag 68 kg wegen - 5,5
    nieuw: Merisse (1m70) (26,0) was 81,5 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen - 6,3

Sjeen welkom. Het lijkt me een goed plan om gewoon verstandig i.p.v. echt minder te gaan eten en dan kijken wat je gewicht doet. Maar goed dat weet je allemaal vast zelf ook wel. Veel succes !

Fannetje, niet te streng voor jezelf zijn hoor! Iemand anders zei het al: spreek anders met jezelf af om een maandje rustig aan te doen en alleen niet aan te komen.

Miss_sly, hoe is 't met je stoelgang? Heb je het gevoel dat die probiotica van de Etos geholpen heeft?

Met mij gaat het langzaam maar zeker. Ik heb wat dipjes gehad, een korte vakantie en wat etentjes die ervoor gezorgd hebben dat het wat langzamer gaat. Nu wil ik er toch een paar weekjes tegenaan zodat ik voor de feestdagen toch nog een paar kilootjes eraf heb. We vieren iig geen Sinterklaas dus dat scheelt weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Merisse op 23-11-2004 11:02:49 ]
    You will never leave my mind
    And it turns out to be so much different than our dreams
    Now you're, you're a star in heaven
      dinsdag 23 november 2004 @ 12:18:44 #148
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_23512754
    Hoi allemaal,

ik kom ook weer eens kijken.
    Eigenlijk isset zo dat ik een nieuwe start maak, met lijnen. De laatste tijd is er echt niets van gekomen, en ben dan ook de nodige kilo's weer aangekomen.
    Vanaf nu ga ik er echter wel weer tegenaan en hier ook weer regelmatig posten!
    Dus hoi allemaal

Mijn nieuwe update:
    Darthirii (1m77) (39,6) was 120 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 115 kg wegen +4

Zucht, wat een rotregeltje, maar goed .
    Hopen dat dat snep beter wordt!
    pi_23513849
    Darthirii, waarom is het de vorige keer misgegaan? en waarom gaat het dit keer wel lukken?

Ik wil overigens wel weer in het lijstje. Ik heb me ooit aangemeld, maar ben toen weer verdwenen. Ben ondertussen niet gestopt met m'n nieuwe levenswijze. Ik ga alleen niet wekelijks updaten. Ik weeg me eens per 3 maanden en daar haal ik genoeg voldoening uit. Bovendien mogen er wel wat meer mannen in het lijstje

Dus:
    Kaputwiehund (1m73) (27,0) was 114,5 kg, weegt nu 81 kg en wil graag 75 kg wegen -33,5
    pi_23514094
    weet je waar ik de laatste tijd last van heb:

Als ik me aan het drinken hou wat ik moet drinken op een dag dan heb ik diarree en als ik niet zoveel drink dan kan ik weer niet naar de wc. Heel lastig dus. Iemand tips????
      dinsdag 23 november 2004 @ 14:07:50 #151
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23515433
    ff snel tussendoor. De rest lees ik vanavond wel en morge zorg ik voor de updates..

Nou goed..Ik ben in Hardenberg geweest.

Ik mag dus overnieuw.

Hij schrok er best wel van en dit was ook niet zijn idee van hoe het eruit zou te komen zien. Het hangt idd over schuin al teveel over. En dit kwam niet goed als alle vocht weg zou zijn. Dan zou het zelfs nog meer gaan hangen. Hij gaat het waarschijnlijk dan overdwars doen. maar dat liet hij liever nog in het midden. Ik moet eerst weer opknappen en alles moet helen. en 11 jan. moet ik terug komen en dan wordt alles besproken en operatie geregeld. Hij gaat nu in deze tussentijd ook met mijn zorgverzeraar alles regelen.
      † In Memoriam † dinsdag 23 november 2004 @ 14:19:27 #152
    43556 miss_dynastie
    pi_23515733
    Funnie, heel vervelend allemaal
    Ik ben wel blij dat jouw gevoel je niet bedrogen heeft, je had dit idee zelf ook al, en dat is wel prettig, dat je op jezelf kunt vertrouwen.
    Dikke smak
    pi_23515761
    Het gaat wel van een leien dakje Funnie

Je verhaal is langzamerhand genoeg voor een avondvullende aflevering van Vinger aan de Pols
    pi_23523497
    Funnie, wat jammer zeg.....
    Moet je weer een keer door al die ellende heen..
    Het zit jou niet mee he...

Knuffel mij
      Moderator dinsdag 23 november 2004 @ 20:05:40 #155
    5428 crew  miss_sly
    pi_23524286
    jeuh, Funnie, er blijft jou niet veel bespaard
    Wel fijn dat die arts hetzelfde dacht en er meteen achteraan gaat. Maar heel rot natuurlijk dat je weer onder het mes moet.
    pi_23525168
    voor funnie!
    Carpe diem
      dinsdag 23 november 2004 @ 21:36:57 #157
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23526749
    @Gaoxing: Hartstikke bedankt voor het T-shirt. Het is helemaal te gek, mijn eerste Girlie versie!!! Ik had het nog in één van de vorige topics gepost, maar toen was je tuurlijk op vakantie. Vind het supertof van je!

@Funnie: dikke kus mop, wat balen dat je opnieuw moet. Maar wees maar blij dat zij ook vinden dat het er niet goed uit ziet. Ik denk aan je. Hoop dat het meevalt.

@allemaal: van hier nog weinig nieuws. Geen nieuwe operatiedatum. Verleden week was de planster vrij en vandaag vertelde ze dat ik boven aan haar lijstje sta. Jaja. Was gisteren bij chirurg. Zij vond het ook allemaal vervelend hoe het gelopen was maar kan er weinig aan doen. Heb veel vragen kunnen stellen en duidelijk kunnen maken dat ik zelf wat over de maat te zeggen wilde hebben. Daar was ze niet blij mee, maar het staat nu wel in mijn dossier. Raar gedoe allemaal.

Mevrouw was wat teleurgesteld dat ik weer was gaan roken. Lang niet zo teleurgesteld als ik in het ziekenhuis ben dacht ik nog. Maar goed, ze begreep niet goed wat het probleem was, waarom ik zo gestressed was. Dat was voor mij wel genoeg om het hoge woord eruit te gooien; allebei mijn ouders zijn in het ziekenhuis door een foutje overleden. Hierna kon ik geen woord meer uitbrengen, maar geloof ook niet dat dat nodig of zinvol was. Chirurge adviseerde me een paar maanden rust te nemen voor de operatie. Vond dat ik momenteel te stressy was. Ze had 11 november eens moeten zien hoe rustig ik in mijn o.k. kleren klaar lag, maar goed, wat geweest is is geweest.

Mijn verzekering heeft via wachtlijstbemiddeling een ziekenhuis in België gevonden waar ik eventueel dit jaar nog geopereerd kan worden. Ik moest echter wel direct mijn afspraak in het AMC af zeggen. Omdat België toch wel een beetje ver is (het ligt nog onder Brussel) met het oog op de controles ben ik er (nog) maar niet op in gegaan.

Wordt vast vervolgd...

Geen update op het afvalgebeuren. Het meeste van de drie kilo die ik eraan had gevroten zijn er weer af, nog niet allemaal. Ik had de puf niet om naar de WeightWatchers te gaan. Ben doodmoe, en vind het nog heel wat dat ik mijn werk nog voor elkaar krijg. Voor de rest is het lichtje even uit.

Kwam er van het weekend wel achter dat ik toch wel een soort eetprobleem heb. Het is niet leuk meer wat ik aan vettigheid en rotzooi naar binnen kan werken als ik me klote voel. En niet één he. De hele verpakking. En dat is nou precies waar het al die jaren is misgegaan; ze moesten het allemaal maar in eenpersoonsporties gaan verpakken want ik ben niet meer te houden...
    pi_23536489
    Hoe vinden jullie mijn voor (links) en na (rechts) foto?

miss_sly en gaoxing ik loop volgens een schema van www.asics.nl en dat bevalt me prima. Ik doe nu voornamelijk nog intervaltraining (lopen, hardlopen, lopen, hardlopen).

gaoxing Wat zalig, een maandje naar Australië! Wel heel erg jammer dat je daar ziek bent geworden. En een goed tijdstip zoeken om hard te lopen...is er echt geen andere mogelijkheid dan 's avonds laat of 's morgens waanzinnig vroeg?
    pi_23536597
    Darthirii ik zou het begingewicht gewoon op 124 kg zetten, nu staat er +4 en dat is toch ook niet motiverend zeg

Funnie wat een gedoe, jeetje. Nu moet je dus nog een keer onder het mes. Had dat niet in 1x goed gekund Ik dacht ook eerst dat het wel mee zou vallen, het ziet er altijd afschuwelijk uit zo vlak na een operatie, maar toen ik je foto's zag dacht ik al dat dit vast ook niet de bedoeling van de chirurg was Nou, kop op en sterkte!

Sanne, bij jou gaat ook alles niet van een leien dakje. Ik raad je trouwens af om de operatie in het buitenland te laten doen, niet dat ze daar niet goed zouden zijn, maar het is heel vervelend qua controles. En ik herken het vreten als ik me ongelukkig voel. Voedsel als troost. En ik kan dan tegen mezelf 'preken' wat ik wil, het interesseert me dan helemaal niets. Nu heb ik achteraf ook geen spijt want die vreetbuien komen niet vaak voor en duren nooit lang.
    pi_23536608
    oh, heb ik de foto niet geplaatst

pi_23536715
    Isabeau ik zal een sop die site kijken. ik heb moeite met beginnen, maa rik wil het echt!!

Merisse ik heb voor de vakantie die capsules gebruikt, en dat hielp inderdaad erg goed! maar sinds de vakantie heb ik er geen last meer van. Ik heb een kleine verandering in mijn dieet aangebracht: een extra boterham ipv een banaan en 2 mandarijntjes ipv een appel en dat werkt kennelijk beter
    pi_23536938
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 10:52 schreef Isabeau het volgende:
    oh, heb ik de foto niet geplaatst

[afbeelding]

Jeetje, wat een verhaal Funnie! Ben je net helemaal door alles heen gegaan, moet je nog een keer! Veel sterkte en bespreek goed met je arts hoe het zit met littekens etc. Het is niet de bedoeling dat jij straks met veel meer littekens zit doordat hij het niet goed heeft gedaan. Ik zou ook even goed met je zorgverzekeraar: het is denk ik ook mogelijk om bij een andere arts een vervolgoperatie te doen, als je niet voldoende vertrouwen hebt in deze arts. Ik zou het iig even overleggen. Sterkte!

Ik ben zelf nog steeds fanatiek aan het sporten: gisteren mijn cardio een stuk opgevoerd en vanavond ga ik weer
    pi_23537815
    Hoe gaan jullie het trouwens doen met de feestdagen? Kook je zelf en kook je dan slank, ga je bij iemand anders eten en houdt die dan rekening met je dieet of gooi je gewoon alle overboord en laat je het dieet voor wat het is?
    pi_23537959
    Wat een verhalen weer zeg. sterkte voor iedereen die het kan gebruiken.

Eerste kerstdag dan gaan we boiljonfondueen met de fam. dus op zich valt dat nog wel mee met de vettigheid. Alleen je eet met kerst wat meer altijd. En 2e kerstdag dat word zeer waarscheindelijk bij mijn vriend thuis en wat die doen weet ik niet. En ik ga niet zitten stressen o neeeee mijn dieet want dat verpest het vind ik. Dus die 2 daagjes daar ga ik me niet druk om maken.
    pi_23537998
    Ik mag het kerstdiner verzorgen, maar ik weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken.
    pi_23538197
    Ik hou met m'n avondeten eigenlijk nergens rekening mee (nou ja nergens). Ik heb ook een stevige maaltijd nodig aangezien ik na het eten ga sporten en daarna niets meer eet. Met de kerst eet ik bij mijn ouders. Mijn moeder is van de oude stempel Veel en Vet. So what een keer sporten en ik ben het weer kwijt.
    pi_23538505
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 11:49 schreef Isabeau het volgende:
    Hoe gaan jullie het trouwens doen met de feestdagen? Kook je zelf en kook je dan slank, ga je bij iemand anders eten en houdt die dan rekening met je dieet of gooi je gewoon alle overboord en laat je het dieet voor wat het is?
    Wij eten elk jaar kalkoen, hetgeen dus wel meevalt qua vettigheid. En ben niet van d etoetjes, dat scheelt ook. 2e kerstdag ga ik bij een vriendin eten en zij kookt meestal sowieso best gezond

Maar ik ga er niet op letten verder, van die twee dagen iets meer eten kom je geen kilo's aan of zo
    pi_23538541
    Nee, zo denk ik dus ook, Ripley. Alleen oud & nieuw en ik ben dól op oliebollen
    pi_23538657
    1e kerstdag gourmetten bij de ouders van mijn vriend. NIet echt gezond ofzo, maar dat is dan jammer!
    2e kerstdag komen mijn ouders en zus/schoonzus/neefje bij ons en doen we allemaal iets koken. wij doen zelf t voorgerecht (in tapas-vorm, jummie) en 1 deel van het nagerecht: de door mijn vader, zus en vriend bestelde zelfgemaakte tiramisu. die is erg slecht, maar wel lekker.
    Ach en die 2 dagen maken het verschil niet, denk ik zo.

Oliebollen vind ik wel aardig, maar niet overdreven lekker, dus daar zal ik me niet aan vergrijpen!
    pi_23538678
    Wat een leuke foto Isabeau!

miss_sly, ik ben ook met zo'n schema begonnen. Alleen had ik de pech door mijn hooikoorts afhankelijk te zijn van het weer. De ene dag liep ik dus veel korter en andere dagen juist weer langer. Het begin vind ik echt niet leuk. Nu loop ik zonder problemen een uur achter elkaar en dat vind ik heerlijk. De eerste 20 minuten warmlopen, en dan gewoon door gaan.

Met Kerst eet ik wel overal mee, maar ik eet zoveel mogelijk groente en zo min mogelijk ongezonds. En ik eet langzaam, zodat niet iedereen zegt dat mijn bord steeds leeg is. Met gourmetten kies ik dan vlees dat lang duurt om gaar te worden en ik zorg ervoor dat het goed gaar is. Alleen chocoladeijs toetjes eet ik gewoon mee.
    *OUD heilige*
    pi_23538689
    Isa, heb jij je ook aangemeld enzo op die site van asics? of staan er ook schema's die je zo aan kunt?
    pi_23538749
    Ik heb me aangemeld en ingevoerd dat ik in sept. 2005 de 10 mijl wil lopen, daar is mijn schema op afgesteld.
    pi_23538838
    Het is onvermijdelijk dat ik met kerst een kilo of meer aan kom hoor. Maar dat is een losse kilo dus ook vaak er weer zo af. Ik let dan echt bijna nergens op. Ook al eet ik veel minder als mijn moeder ik kom aan en mijn moeder niet. Zo oneerlijk af en toe.
    pi_23539610
    yeah, ik heb eindelijk de stap gezet (letterlijk) en ben eens gaan hardlopen. Nou, dat is me nog vies tegen gevallen zeg! Volgens mijn schema zou ik 10-12 keer 1 minuut hardlopen en dan 1 minuut lopen. Ik had geen horloge of stopwatch waar ik goed de minuten af kon lezen dus ik heb het op gevoel gedaan. Ik kan qua lopen eigenlijk niet zoveel hebben denk ik. Het maffe is dat ik met zwemmen (onderwaterhockey) toch wel een redelijke conditie lijk te hebben. Eigenlijk is dat natuurlijk niet zo maf want in het water heb ik geen last van mijn gewicht, bij het hardlopen maakt het natuurlijk wel veel uit.
    Nouja, ik had in ieder geval een sportief dagje want ik had 's avonds dus ook onderwaterhockey cursus en je bent dan 2 uur lang bezig.
    En nu heb ik veeeeeeeel spierpijn in mijn bovenbenen

Maar goed, ik moet echt weer hard gaan sporten en op mijn eten letten want mijn weegschaal gaf me een paar dagen geleden een hele harde klap: 94 kilo!!!!
    AAAAAAAAH
    pi_23539698
    octopussy: ik heb een uitstekende conditie qua zwemmen of fietsen (iedereen klaagt bijv. dat ik zo hard fiets), maar hardlopen: ho maar Du sik herken dat heel goed, mijn conditie bij het hardlopen is ook bagger.

En hoe kom je nu ineens op 94 kg!?!?!
    pi_23540740
    Dat jullie alles al hebben gepland voor kerst!
    Ik denk dat wij een dag lekker thuis blijven omdat vriendlief dan net klaar is met de vermoedelijke drukke (ambulance)coschappen. Een dag maken we zelf wat simpels klaar en gaan we naar de film en de andere dag zullen we bij een van de ouders gaan gourmetten oid. Maar die ijstaart komt wel in huis hoor . Dit mag wel één keer per jaar . Ook ik ben niet zo dol op oliebollen dus daar zullen er niet zo veel van in huis komen (of we kunnen besluiten om naar Parijs oid te gaan)...

Ik zag trouwens in een folder zo'n roltrainer gezien (kan je je achterwiel van je fiets in zetten en kan je als het ware indoor trainen). Dit lijkt mij wel wat... dan kan ik thuis ook aan spinning doen . Heeft iemand hier ook zo'n ding en is het wat?

miss-sly: ik heb het hardloopschema bij run2day gedownload maar ik ben meer het type van eigen schema's. Ik ben wel een tijdje bezig maar deed meer de kleine (a 3 km) afstanden. Nu eerst zorgen dat ik van die blaren af ben en dan kan ik overgaan op de 10 km. Ik ren altijd eerst even in, dan ga ik rekken en dan loop ik de 7,5 km (of een andere afstand) en doe dan de coling down (rekken weer en teruglopen).

Goaxing: stoer hoor dat je bent gaan hardlopen. Lijkt mij ook best zwaar als je nog een baby te verzorgen hebt. Misschien kan je ook gewoon met de wandelwagen flink doorstappen? Dan heb je iig ook bewegen .

Isabeau: klopt het dat ik maar één foto zie (de voor of na? )?

Funnie: vervelend allemaal weer zeg. Dacht je ervanaf te zijn moet je alsnog onder het mes! Sterkte .

Dikke kus voor Sanne die dat wel even nodig zal hebben.
    pi_23541069
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 14:13 schreef Pandorah het volgende:
    Isabeau: klopt het dat ik maar één foto zie (de voor of na? )?
    ik sta alleen twee keer op die foto: 1x weerspiegeld in het raam met een enorme kont en 1x normaal
    pi_23541661
    quote:
    Op dinsdag 23 november 2004 13:15 schreef Riann het volgende:
    weet je waar ik de laatste tijd last van heb:

Als ik me aan het drinken hou wat ik moet drinken op een dag dan heb ik diarree en als ik niet zoveel drink dan kan ik weer niet naar de wc. Heel lastig dus. Iemand tips????
    Weet iemand hier iets op
    vandaag weer hetzelfde: diarree
    pi_23544528
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 14:54 schreef Riann het volgende:

[..]

Weet iemand hier iets op
    vandaag weer hetzelfde: diarree
    meer vezelrijk eten misschien?
    Of gewoon een tijdje doorzetten, misschien went je lichaam er na een tijdje aan?

Ik krijg wel snel diarree als ik veel KOUD drinken drink, maar als ik warm drinken (thee oid) drink weer niet.
    Carpe diem
    pi_23546787
    riannmm misschien wat vaker een banaantje eten?

kweenie, ik vind het eigenlijk wel raar dat water zoveel invloed kan hebben op je ontlasting. Te weinig water snap ik dan wel...

Een oplossing: meer zweten, dan haal je al heel wat vocht eruit dat wordt dus flink sauna'en.

Isabeau ik heb wel vreetbuien gehad en niet zo veel gesport, maar dat dat nou meteen 4 kilo erbij betekent vind ik ook niet echt lekker. Misschien hou ik ook wel wat vocht vast ofzo, ik weet het niet.
    pi_23549450
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 18:16 schreef octopussy het volgende:
    riannmm misschien wat vaker een banaantje eten?

. Misschien hou ik ook wel wat vocht vast ofzo, ik weet het niet.
    Als je vocht kwijt wilt moet je twee dagen venkelthee en solidagothee gaan drinken. Werkt bijzonde vocht-afdrijvend

* marchien gebruikt dat bij blaasontstekingen en last van nieren en gaat dan opeens HEEEL veel plassen
    Carpe diem
    pi_23550562
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 20:05 schreef marchien het volgende:

[..]

Als je vocht kwijt wilt moet je twee dagen venkelthee en solidagothee gaan drinken. Werkt bijzonde vocht-afdrijvend

* octopussy gebruikt dat bij blaasontstekingen en last van nieren en gaat dan opeens HEEEL veel plassen
    ik heb venkelthee in huis, meteen maar even water opzetten.
    Maar mijn vetmassa is ook toegenomen volgens de weegschaal, helaas. Ik moet gewoon strenger voor mezelf zijn en weer regelmatig aan sport gaan doen. Dat maakt toch wel veel uit geloof ik. Het is wel verontrustend dat je even niet oplet en je dan meteen weer zo snel aankomt. Wordt je zo moedeloos van
    pi_23550819
    Riann (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 144.5 cm

Nieuw zinnetje

Riann 25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 148 cm

btw banaan lijkt me niet zo slim want dat is weer niet goed voor het lijnen.
      woensdag 24 november 2004 @ 21:33:17 #184
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23551828
    Ik ben dit jaar weer alleen met de Kerst, maar betwijfel of ik "slank" ga koken. Misschien bestel ik een visschotel, lekker makkelijk en toch gezond.
      woensdag 24 november 2004 @ 21:34:29 #185
    99257 Darthirii
    Bitch From Hell
    pi_23551861
    Kaputwiehund De reden dat het de vorige keer mis ging was waarschijnlijk dat ik niet gemotiveerd genoeg was , verder ben ik verhuist, dat leverde veel stress op, ben een nieuwe opleiding begonnen en werk momenteel ook nogal veel, alles bij elkaar niet echt een goede basis.
    Maar aangezien ik nu een stuk gemotiveerder ben, verhuist ben en minder stress heb, wil er toch weer voor gaan.

isabeau op zich heb je wel gelijk, werkt een stuk motiverender als er 2 kilo af is volgende week ofzo

Nieu regeltje:
    Darthirii (1m77) (39,6) was 124 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 115 kg wegen -0

Verders gaat alles hier lekker tot nu toe, maar dat is wel te verwachten na 1 dagje lijnen .
    Mer Kerst ga ik gourmetten bij schoonouders, en ik geloof nog met een groep vrienden eten, ik ga dan niet heel erg op m'n lijn letten, maar zal bijvoorbeel gefrituurde dingen wel zoveel mogelijk vermijden...
    pi_23554122
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 20:56 schreef Riann het volgende:
    Riann (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 144.5 cm

Nieuw zinnetje

Riann 25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 148 cm

btw banaan lijkt me niet zo slim want dat is weer niet goed voor het lijnen.
    huh? heb ik wat gemist ofzo? banaan is hartstikke gezond!
    Ja, het bevat meer calorieeen dan een appel, maar dat is geen goede reden om het uit je dieet te bannen.
    pi_23554318
    --dubbel--
    BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
    pi_23554335
    quote:
    Op woensdag 24 november 2004 22:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

huh? heb ik wat gemist ofzo? banaan is hartstikke gezond!
    Ja, het bevat meer calorieeen dan een appel, maar dat is geen goede reden om het uit je dieet te bannen.
    Gezonde dingen zijn niet noodzakelijkerwijs geschikt als je wil afvallen.
    Veel calorieën staat niet per se gelijk aan ongezond en omgekeerd staat weinig calorieën niet gelijk aan gezond. Bananen zijn gezond maar bevatten per stuk iets van 125 calorieën. Nou is dat nog niet bijzonder veel, maar je kan beter ander fruit eten (in een abrikoos zitten bijv. 20 cal en in een appel 60).
    BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
    pi_23554434
    volgens overgewicht.nl heeft een banaan maar 80 cal.
    dat is wel meer dan het meeste andere fruit (tussen 25 en 60 ongeveer) maar het valt best mee. bovendien zitten er toch ook vitamines in. Als je daarnaast last hebt van diarree is banaan een gezond stopmiddel, lijkt me
    pi_23575475
    Update: week 48

Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0
    Darthirii (1m77) (39,6) was 124 kg, weegt nu 124 kg en wil graag 115 kg wegen -0
    Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2
    Kaputwiehund (1m73) (27,0) was 114,5 kg, weegt nu 81 kg, en wil graag 75 kg wegen 33,5
    Merisse (1,70) (26,0) was 81,5 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen - 6,3
    M82 (1m75) (25,8) was 94,1 kg, weegt nu (78,9???)79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -15,2
    Sanne (1m43) (26,9) was 73 kg, weegt nu 54,9 kg en wil graag 48 kg wegen -18,1 kg
    sjeen (1m70) (35,6) was 103 kg, weegt nu 103 kg en wil graag <100 kg wegen 0

Updatelijstje
    week 52: Riann
    week 53: Funnie
    pi_23575528
    ik wilde eigenlijk gaan lopen, maar het is zo koud! het lijkt me niet echt geschikt en mijn vriend is nu ook niet echt enthousiast om me in die kou en alleen te laten gaan. Als compensatie heeft ie gezegd dat ie van het weekend een keer met me meeloopt, als stimulans om te zorgen dat van uitstel geen afstel komt! dus: dit weekend ga ik beginnen met lopen!
    pi_23575596
    helleu...

hier gaat het absoluut niet goed. Ik ga woensdag de band weer laten opspuiten.
    Ik kon mij normaal wel redelijk inhouden. Nu ben ik alle remmen kwijt.
    En moet ik de band maar wat strakker laten zetten. Dat daar iig een rem erop zit.
    Tot ik mijn knopje weer terug heb gevonden.

zit totaal niet lekker in mijn vel door alles wat er gaande is. En vind dit gevoel gewoon vreseijk.
    Vooral omdat je gewoon alle pijn nog hebt van een operatie die gewoon nog een keer moet.
    En dan is pijn ff niet fijn.

Ben absoluut verder niet ingelezen. Heb alleen de updates nu doorgenomen. Sorry daarvoor.
    Kom wel terug als ik beter in mijn vel zit. en wat is dat nu een dubbele opmerking zeg
    pi_23575617
    Oh ja.. ehm

M82 (1m75) (25,8) was 94,1 kg, weegt nu (78,9???)79,5 kg en wil graag 68 kg wegen -15,2
    Deze klopte niet. Heb het even zo gedaan nu.
    pi_23582216

vrijdag 26 november 2004 @ 07:58:26 #195
    34182 knuffeldees
    Fris en Fruitig
    pi_23582391
    quote:
    Op vrijdag 26 november 2004 06:33 schreef Isabeau het volgende:

[[url=http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;50;104;1;1/c/84/t/69/s/97/k/9515/weight.png]afbeelding
    ]
    [/url]

Hey dat is leuk

Heb vanmorgen eindelijk mijn doel bereikt
    Dubbel zo Frissss
      vrijdag 26 november 2004 @ 08:16:36 #196
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23582470

Leuk!
      Moderator vrijdag 26 november 2004 @ 08:19:22 #197
    5428 crew  miss_sly
    pi_23582491
    dat is echt leuk!

Moderator vrijdag 26 november 2004 @ 08:19:45 #198
    5428 crew  miss_sly
    pi_23582496
    Sanne, hoe is het met je?
      vrijdag 26 november 2004 @ 08:25:54 #199
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23582532
    Het gaat wel. Ik focus me maar vooral op de dingen die wel goed gaan. Het dieet wil even niet, ben van plan maandag het weer op te pakken door naar de WW te gaan. Nu rap naar het werk, spannende dag. Ik heb mijn beoordelingsgesprek en Sinterklaas komt vanmiddag voor de kinderen van medewerkers langs.

Met jou alles goed miss_sly?
      vrijdag 26 november 2004 @ 08:41:13 #200
    4177 Jojogirl
    pi_23582627
    M'n update geef ik zondag wel, maar die zal ook wel weer niet best zijn. Dit was gewoon een kutmaand, met 2 begrafenissen/crematies en straks om half elf een afspraak voor de uitslag van m'n CF dragerschapstest. Ik hoop dat ik geen drager ben, zodat ik deze rotmaand af kan sluiten en weer met nieuwe energie verder kan, want ik heb het even helemaal gehad met alle ellende.

Die tickers zijn trouwens wel erg leuk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jojogirl op 26-11-2004 08:46:35 ]
      Moderator vrijdag 26 november 2004 @ 12:06:12 #201
    5428 crew  miss_sly
    pi_23586244
    Jojogirl, kan me voorstellen dat het in zo'n moeilijke maand een stuk moeilijker is!
    Ik zag in het andere topic dat de uitslag van de test goed was! dat is dan toch een postief nieuwtje!
      vrijdag 26 november 2004 @ 12:14:40 #202
    4177 Jojogirl
    pi_23586414
    * Jojogirl is blij, ze is geen draagster.

Hopelijk kan ik nu m'n gedachten weer verzetten naar positievere dingen dan de afgelopen maand.
      vrijdag 26 november 2004 @ 16:00:48 #203
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23588890

Weer 3 ons erbij.

Maar die tickers zijn wel leuk.
    pi_23589825
    quote:
    Op donderdag 25 november 2004 21:30 schreef Funnie het volgende:
    Oh ja.. ehm

Deze klopte niet. Heb het even zo gedaan nu.
    Hoi,

Er is onderhand weer iets meer af (vandaag gewogen) er moet nu het volgende staan:
    M82 (1m75) (25,47) was 94,1 kg, weegt nu 78,0 kg en wil graag 68 kg wegen -16,1
    In de tussentijd ook weer een meting gehad en ik zit nu over de 100 cm, 105 om precies te zijn

Iedereen fijn weekend gewenst!!!! En sterkte voor degenen die het even kwijt zijn op dit moment, het komt allemaal wel weer goed joh!! Het weer helpt nu ook echt niet mee, zo deprimerend die miste enzo maar dat veranderd wel weer en dan gaat het vast weer stukken beter
    -XXX-
    pi_23591319

Nou de mijne ook nog ff dan
      zaterdag 27 november 2004 @ 00:25:06 #206
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23600104
    Ik mocht vandaag zwarte piet spelen!

en trots dat ik was!
    pi_23610266
    Oeh ik ben ook druk aan het lijnen. Ik heb geen streefgewicht, maar zou graag mt 40/42 hebben. Ipv 46-48 die ik had voor ik begon. Daar werk ik nu naar toe, niet door een streefgewicht te zetten. Omdat er dan ontzettend veel van af zou moeten. Ik weet van mezelf dat ik dat dan bij voorbaat als onmogelijk zie en er maar de brui aan geef. Nu probeer ik iedere keer 5 kilo af te vallen en dan te kijken of ik verder ga, of even een pauze inlas. Ik ben nu een paar weken bezig en de eerste ronde van 5 kilo zit erop en ik ben bezig met de 2e ronde van 5 kilo, en daar is al weer 1 kilo af! Dus in totaal 6 kilo.

Ik probeer niet zo zeer te lijnen door weinig te eten, maar door heel veel te eten van dingen waar weinig calorien inzitten. Dus de yoghurt met meusli en de tomaat/komkommer salade komt mijn neus uit.

Ik heb een paar regels, (bij elkaar geraapt uit diverse artikelen in bladen en tv programmas en sommige gewoon vanzelfsprekend) waar ik me aan probeer te houden:

- Zo min mogelijk brood en aardappels
    - Geen sauzen meer bij het eten (hooguit ketchup, dus geen klodders mayo)
    - Geen frisdrank (ik was verslaafd aan nep-redbull)
    - Niet eten na 6 uur 's avonds (lukt helaas niet altijd ivm werktijden vriend)
    - Als ik trek heb in iets lekkers, neem ik er 1 voor de lekker. Vullen doe ik dan met iets anders met weinig calorieen.
    - Meer dan 2 liter water per dag en zo min mogelijk ander drinken (Lukt ook niet altijd omdat ik soms +4 uur per dag in de bus zit)

Dus Op naar de volgende 5!
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
      zaterdag 27 november 2004 @ 17:38:56 #208
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23610517
    `Klinkt goed, maar vergeet niet dat er in muesli wel veel calorieen in zitten (maar je moet natuurlijk ook niet te weinig calo's eten, dus volgens mij doe je het hardstikke goed!!)
    Glimmen is een keuze
    pi_23610780
    Ben je ook van plan (meer) te gaan sporten/bewegen?
    pi_23612619
    Weet ik glimworm, er is ook een ontzettend verschil in meuslis onderling. Ik heb die met de minste calorieen, die me ook nog erg goed smaakt, dus de gulden middenweg.

En ja Kaputwiehund, dat ben ik wel van plan, maar dat ben ik al een jaar... De enige bereikbare sportschool op dit moment is een verschrikkelijke popi jopi tent, waar ik wel een (ontzettend duur) lidmaatschap heb, maar zelden kom. Ik hoop binnenkort mijn rijbewijs te halen en dan een sportschool te zoeken, waar ik me lekkerder voel.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    pi_23612717
    "Niet meer eten na x uur 's avonds" moet je natuurlijk niet laten gelden voor de gewone avondmaaltijd. De regel is een handige omdat het het snoepen in de avonduren beperkt (fris, koekjes, toastjes, chips). Voor je gewicht/lijn/gezondheid/stofwisseling maakt het helemaal niets uit of je nu om 18:00 of om 21:00 eet. Dat is een fabeltje.
    pi_23615133
    Nou voor mij denk ik wel hoor Isabeau. Ik woon erg ver van mijn school vandaan en ga normaal gesproken vroeg slapen. Echt rond een uur of 10 lig ik er wel in. Dus als ik pas laat klaar ben met school ben ik pas tegen een uur of 8 thuis, doordat ik zo laat thuis ben, ben ik ook extra moe, waardoor ik ook nog eens eerder naar bed ga. Dus dan zou ik om 8 uur thuis zijn en dan gaan koken. Dus dan is het half 9 voor ik kan eten. Dan ga ik half 10/10 uur naar bed, dus dan zou ik een volledige avondmaaltijd eten, voor hooguit anderhalf uur. Dat lijkt me nogal onnodig, dus eet ik iets heel kleins en lichts.

O en nog een andere "regel" waar ik me aan probeer te houden is, niet door eten wanneer je vol zit. Nu ik probeer hier op te leggen merk ik eigenlijk pas hoe vaak ik door at terwijl ik al vol zat, omdat het zo lekker is, of omdat het toch bijna op is, of omdat ..., of.....
    pi_23615267
    Het tijdstip waarop je die maaltijd eet maakt nog steeds niets uit, DancingPhoebe. Je eet niet voor hooguit 1,5 uur, je eet gewoon een maaltijd. Wanneer je de opgenomen energie verbruikt maakt niet veel uit. Als die maaltijd uit 500 kcal bestaat dan krijg je 500 kcal binnen die heus niets anders doen om 18:00 of om 22:00. Ze gaan niet plots op je heupen zitten omdat je gaat slapen of zo.

En eten als je vol zit is een goede, zou ik ook eens moeten doen Ik wil nog wel eens dooreten omdat het lekker is terwijl ik gewoon al vol zit. Stoppen dus.
    pi_23615462
    Ik zie je punt wel, maar die maaltijd zou je dus ook energie moeten geven voor een bepaald gedeelte van de dag, die energie om de dag door te komen heb ik dus niet meer nodig, omdat ik dat kleine stukje dag ook wel red op mijn middagmaaltijd. De volgende ochtend word ik dan wel wakker met honger (ipv een opgeblazen gevoel, wanneer ik wel die maaltijd zou nemen), maar dan neem ik gelijk een flink ontbijt en kan ik er de rest van de dag weer tegen aan. En dat zijn toch weer een flinke smak calorieen, die ik niet binnen krijg.

En ophouden wanneer je vol zit, scheelt echt inmens veel. Toen ik er op ging letten, was ik geschokt over hoeveel er nog over was en de gedachte dat ik dat dus altijd op at. Wat ik nu ook doe met avondeten is eerst de groenten, dan het vlees, en als er nog ruimte over is een beetje aardappelen. Misschien zou eerst groenten, dan aardappelen, dan vlees nog iets beter/gezonder zijn, maar vlees is mijn chocola .
    pi_23615505
    Je kan idd ook het ontbijt en de lunch wat uitgebreider doen en dan een lichte avondmaaltijd, want het enige bezwaar tegen 's avonds laat eten is dat je dan met een volle maag in bed ligt en da's niet zo prettig
      Moderator zondag 28 november 2004 @ 10:20:21 #216
    5428 crew  miss_sly
    pi_23624429
    Ik probeer inderdaad als ik te laat mijn avondeten kan eten, de maaltijd iets lichter te maken. Maar ik eet mijn avondmaaltijd altijd, ook al is het pas om 8 uur of half 9, wat ook geregeld voorkomt.
    Gewoon proberen niet meer te ' snoepen/snacken' na het avondeten is wel een goed idee
      zondag 28 november 2004 @ 11:31:15 #217
    4177 Jojogirl
    pi_23625070
    Update:

Niets veranderd dus.

zondag 28 november 2004 @ 19:53:37 #218
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_23632058
    Sorry mensen, maar ik ga stoppen met dieeten. Ik heb het gehad met caloriën lezen, met op alles letten en maar niet afvallen. Ik ben weer normaal gaan eten, niet te vet, maar normale porties en gewoon eetpatroon. Ik sport nu drie keer in de week en heb daarmee wel mijn evenwicht gevonden.

Ik wens jullie allemaal nog heen veel success en heel veel sterkte.
    pi_23639395
    Hmmm, ik ga weer even wat actiever lijnen denk ik

Ik heb de afgelopen paar dagen echt wel veel chips/snoepjes e.d gehad en ga nu weer even gezond en licht doen

Ik was bij mijn ouders en had me dus kunnen wegen, maar dat ben ik totaal vergeten
    Update volgt dus nog.....
    Carpe diem
    pi_23643547
    Ik heb vandaag de eerste bijeenkomst gehad van de wachtlijstgroep, het was ook wel een hele grote groep(wel 2!!! mensen)...
    Ik ben benieuwd of het verder gaat helpen, ik voel me nu een beetje in de war eerlijk gezegd...
    pi_23663906
    Mijn oude regeltje:
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 101,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5,0

Mijn nieuwe regeltje:
    Cutie (1m87) (30,3) was 106,5 kg, weegt nu 103,4 kg en wil graag 75 kg wegen -3,1

GVD, bijna 2 kilo er bij in een paar weken tijd!
    Waarom is 't eten in Turkije zo lekker? En waarom kun je niet sporten met een gebroken teen?

Maar ok, vakantie is voorbij, we gaan er weer tegenaan!

pi_23664998
    Gefeliciteerd met je verjaardag Isa!
    pi_23665804
    Dank je wel cutie!!

Ikke ben lekker jaaaaaaaarig!!! EN heb al heel lieve cadeautjes gehad (en niets eetbaars ) (om het maar ontopic te houden )
    pi_23665958
    Gefeliciteerd Isabeau
      Moderator dinsdag 30 november 2004 @ 12:35:44 #225
    5428 crew  miss_sly
    pi_23666126
    Gefeliciteerd Isa!!
    pi_23666322
    D'r gaat bij mij de laatste weken niks meer af in kilo's Ik heb me nu ook al een paar dagen niet meer gewogen morgenvroeg toch maar weer eens doen. En dan savonds weer meten. Maar het belangerijkste zijn bij mij toch de CM-ters alleen die kilo's dat klinkt juist zo mooi. Zeker om onder dat BMI van 25 te komen. Daar ben ik echt naar uit aan het kijken.
    pi_23666434
    gefeliciteerd Isa!!!!

en nog vele jaren...
    pi_23672028
    voor isa!!!!

Carpe diem
    pi_23674604

je eet wel een stukje toch Isa?
    pi_23674624
    Gefeliciteerd!!!
      dinsdag 30 november 2004 @ 21:10:22 #231
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23678711
    Isa gefeli met je verjaardag.. Veel plezier verder nog
    pi_23679285
    Stoer zeg Sanne dat je Piet mocht spelen!

Deze week kan ik eindelijk wat actiever aan de slag met afvallen omdat ik geslaagd ben voor mijn opleiding. Maar helaas gooit een verkoudheid roet in het eten. Maar goed... we gaan zo maar eens actief rennen met mijn nieuwe mp3 speler .

Isa: gefeliciteerd met je verjaardag!

Leuk die tickers!

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandorah op 30-11-2004 21:38:13 ]
      dinsdag 30 november 2004 @ 21:39:56 #233
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23679574
    Isa gefeliciteerd!!!

(oef, nog net op tijd)
      woensdag 1 december 2004 @ 01:31:56 #234
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_23685731
    Nog van harte gefeliciteerd Isa

Dizer, ik kan me het goed voorstellen dat je er de brui aan geeft. Eigenlijk is het hartstikke positief: je voelt je goed bij dit gewicht, je hebt een evenwicht gevonden.... wat wil je nog meer? Misschien is het wel goed om met jezelf een maximum gewicht af te spreken, waarop je wel weer moet gaan dieten of tijdelijk je sporten opvoeren.

Geweldig leuke foto Sanne! Hoe gaat het verder?

Jee Pandorah wat goed dat je bent geslaagd!!!! Ga je nog verder studeren, of moet je een baan zoeken?

Funnie wat is u stil? Knopje nog altijd kwijt?

Hier is de knop weer om, gelukkig. Ik ben me een week lang te buiten gegaan aan van alles en nog wat. Wat me opviel was dat het niet écht belachelijk wordt: na drie koekjes voel ik me al heel slecht; een pak opeten zal ik niet snel meer doen. Én ik weet hoe ik de knop om moet zetten: niet door te gaan lijnen, maar door te gaan sporten. Ik ben vanmorgen met m'n hardloopschema begonnen.

Om je vraag van een tijdje terug te beantwoorden Isa: ja, het is heel erg moeilijk om een fatsoenlijke tijd te vinden om te lopen. Over het algemeen zijn de monsters om half 7 wakker. Op schooldagen moet het hele zooitje dan gepoetst, gekleed en gevoed worden, zitten we om half 8 in de auto en zijn Alex en ik rond half 9 weer thuis. Dan wil Alex eerst drinken, moet ik me omkleden, maar vandaag waren we even voor negenen dan toch echt onderweg. Het grote nadeel: wat is het heet! Ik heb tijdens en na een half uurtje lopen al anderhalve liter water gedronken. Maar goed..... ik ben vastbesloten
    pi_23687675
    na 2 weken weer eens een update, ik was namelijk van 105.1 naar (vorige week) 105.6 gegaan en was daar nie blij mee.
    helaas was afgelopen maandag de weegschaal nog VEEL on-liever voor me: 106.7 (had niet slecht maar gewoon te veel gegeten)
    gelukkig was t vanmorgen weer 105.1 (zal wel een hoop vocht kwijt zijn geraakt ofzo), dus daar ben ik heel blij mee.

en nou ga ik ook zo'n leuke ticker maken

pi_23694709
    Ik ben erg in mijn nopjes! Ik ben nu 7 kilo kwijt en ik begin het nu eindelijk ook te zien!

Voor ik ging samenwonen, woonde ik nog bij mijn ouders. Daar heb je toch altijd wel enige controle over je snackgedrag. Toen ging ik samenwonen. En dan bepaal je ineens zelf wat je inkoopt en opeet. Dus de kiloos vlogen erbij. Nu zit ik nagenoeg weer op het gewicht wat ik had voor ik ging samenwonen, toen was ik ook wel te dik, maar evengoed vond ik mezelf toch een lekker wijf! Dus vandaag loop ik heel de dag in mezelf te gniffelen als ik mezel zie in een spiegel of een ruit ofzo!
    pi_23694828
    Hallo mensjes

Komt er eigenlijk wel eens iemand in het irc kanaal? ik ben daar laatst een paar keer binnengehobbeld, maar er was steeds niemand.
    Carpe diem
    pi_23694860
    ik heb net 2 stroopwafels op
    ik kon me een keer niet beheersen.
    pi_23694876
    als je ziet hoe weinig hier gepost wordt de laatste tijd, gok ik dat t meestal vrij rustig is. misschien vroeg in de avond ofzo, maar overdag zallet wel rustig zijn
    pi_23695255
    quote:
    Op woensdag 1 december 2004 15:12 schreef Riann het volgende:
    ik heb net 2 stroopwafels op
    ik kon me een keer niet beheersen.
    lekker
    kan een keertje hoor!
    Carpe diem
    pi_23696136
    quote:
    Op woensdag 1 december 2004 15:33 schreef marchien het volgende:

[..]

lekker
    kan een keertje hoor!
    Zeer lekker ja, kan wel een keertje ja gelukkig waren het er maar 2 en niet de hele pak vanavond lekker loempia van de chinees. JUMMIE JUMMIE
    pi_23711115
    Oei Oei. Gisteren had ik een kater! Ik heb toen heerlijk alles gesnoept waar ik zin had!

Gelukkig heb ik niet te vaak een kater!
    pi_23711157
    Ik blijf, ondanks deze moeilijke maand, netjes op gewicht. Als ik toch deze maand door kan komen zonder aan te komen, ben ik heeel happy
    pi_23711309
    Hier gaat het nog niet zo...
    Zo af en toe komt er weer een enorme zin in snoep opzetten..
    Ik blijf ongeveer gelijk qua gewicht denk ik, ik weet het niet zeker..

Vooral de therapie roept nogal wat op...
    pi_23711902
    Riann (25.9) was 102 kg, weegt nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -25,5 kg en 150 cm

Dat is mijn nieuw zinnetje ik was maar 2 cm kwijt
    pi_23712082
    Vanmorgen al een stuk banketletter op (in plaats van mijn 1/2 11 snack) en net 6 pepernoten en een schuimpje (en m'n normale lunch van twee boterhammen, bakje yoghurt en beker Cup a Soup helder). Van mijn baas een hele banketletter gekregen, die geef ik dan maar aan m'n ouders, anders is het hek helemaal van de dam.

Bovendien kan ik deze week maar drie keer sporten. Kunnen we december niet schrappen uit de kalender?
    pi_23726007
    quote:
    U bent ingeschreven voor de volgende wedstrijden
    18-09-2005: 21e Dam tot Damloop, Amsterdam-Zaandam
    Saskia Derksen, -censuur-, Hoogeveen, 30-11-1973
    Onderdeel: 16.1 km (10 EM) trimloop, Categorie: Vrouwen recreanten

ik kan niet meer terug
    oh mijn hemel wat ga ik doen!
    pi_23726547
    Isa, wat ontzettend goed van je!!
    pi_23726580
    ...of dom
    pi_23726607
    nee hoor, ik vind van niet! en jijzelf zult misschien regelmatig switchen tussen dom en goed
    pi_23726699
    maar ik hou me tot nu toe prima aan mijn trainingsschema en heb deze week 8 minuten achter elkaar hardgelopen en ik was héél trots (8 minuten is niets natuurlijk, maar voor iemand die altijd na 30 seconden al uitgebreid stond te hijgen en te puffen is het heel erg veel)
    pi_23726805
    Ik vind het heel erg knap en ik vind dat je alle reden hebt om trots te zijn!
    Ik heb het schema al uitgeprint en hier liggen, maar ik moet nog beginnen....
    pi_23726841
    Gewoon net als ik belachelijk dure schoenen kopen die zo lelijk zijn dat ze nergens onder passen en je er dus wel op móet hardlopen. Dat had succes
    pi_23726960

wie weet doe ik nog eens gek!
    ik heb met mezelf afgesproken dat ik snel moet beginnen (dit weekend bij voorkeur) en tot de wintersport (22 januari) op mijn oude schoenen moet lopen. Als ik dan terugkom van wintersport, mag/moet ik nieuwe schoenen kopen.
      vrijdag 3 december 2004 @ 01:06:01 #255
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23729195
    quote:
    Op donderdag 2 december 2004 22:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
    "U bent ingeschreven voor de volgende wedstrijden
    18-09-2005: 21e Dam tot Damloop, Amsterdam-Zaandam
    Saskia Derksen, -censuur-, Hoogeveen, 30-11-1973
    Onderdeel: 16.1 km (10 EM) trimloop, Categorie: Vrouwen recreanten"

ik kan niet meer terug
    oh mijn hemel wat ga ik doen!

Ik ben trots op je!!!! You go girl!!!

mini-meeting doen bij de finish? ik loop hem ook weer!
      vrijdag 3 december 2004 @ 01:08:58 #256
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23729232
    quote:
    Op donderdag 2 december 2004 23:17 schreef Isabeau het volgende:
    Gewoon net als ik belachelijk dure schoenen kopen die zo lelijk zijn dat ze nergens onder passen en je er dus wel op móet hardlopen. Dat had succes

en die kan ik beamen, mijn hardloopschoenen waren ook te duur voor woorden, en ik kan ze nergens onder aan. de perfecte stok achter de deur.
    pi_23730875
    Wat goed Isa!!! Nu moet je echt.

Ik durf nog me nog steeds niet aan te melden. Na de marathon heb ik hopelijk genoeg moed verzameld.
    *OUD heilige*
    pi_23731410
    16,1 km wat een tyfuseind. Ik heb er geen moeite mee om 2,5 uur op een stepapparaat te staan, maar na 5 minuten hardlopen stoten mijn darmen tegen mijn adamsappel. Dus petje af
    pi_23732046
    Volgens het schema wat ik loop is het allemaal heel realistisch wat ik wil, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Is het trouwens raar om tijdens zo'n loop te gaan wandelen. Dat je na elke 15 minuten bijv. een minuut wandelt en dan weer verder gaat? Zijn er meer die een stukje lopen?
    pi_23732200
    Ik heb vorig jaar eens een serie gezien op de Duitse TV, "von 0 auf 42" Een serie waarin een groep willekeurige personen werd klaargestoomd voor de marathon van NY. Hierin was ook een vrouw die de hele marathon in wandeltempo gelopen heeft. Dus als jij al en toe een stukje wandelt zal niemand er over vallen. Overigens is die serie wel een aanrader voor mensen die hetzelfde van plan zijn.
    pi_23732586
    En Oprah Winfrey heeft ook de marathon van NY gelopen en is begonnen met trainen in januari en zij kon in het begin niet eens hardlopen, wandelde alleen maar. Maar goed, zij had dan ook een personal trainer, ik alleen een vriend die steeds zegt dat ik nog moet hardlopen

Ik hoop trouwens wel dat ik voor de 10 mijl in ieder geval nog 10 kg ben afgevallen. Dan zeul ik ook minder gewicht mee en dat zal toch ook wel schelen.
      vrijdag 3 december 2004 @ 11:34:05 #262
    3542 Gia
    User under construction
    pi_23734007
    Eindelijk weer een keer een update. Na weken van jojo-en rond de 95 kilo, was er nu weer ineens 8 ons vanaf. Dus nu onder het laatste laagste gewicht.

Nieuwe regeltje dus:

Gia (1m72) (32) was 98,6 kg, weegt nu 94,3 kg en wil graag 68 kg wegen -4,3

Hoop dat het nu weer even wat beter gaat.

Trouwens, iedereen veel dieet-wijsheid gewenst voor de komende feestdagen. Laat je niet al teveel gaan. Het moet er straks ook weer af. En gezond kan ook heel lekker zijn.
    pi_23734125
    Grmbl

ik leef te onregelmatig, te ongezond enzovoorts..

ben niet echt aangekomen, dus dat is wel goed, maar ben ook niet echt afgevallen..

zit nu nog op de 78kg, en dat had al veel meer kunnen zijn als ik niet zo onregelmatig geleefd had.

Drukke volle dagen, vaak geen tijd om rustig te lunchen of mn avondeten klaar te maken/op te eten..

Ben alleen maar bezig met studie, werk en klussen in mn huisje, en het is ook nog eens december...

weet niet of ik het allemaal ga trekken.
    het is allemaal voor het goede doel, en ik doe mn best en ga door: Ik wil over een maand in mn huisje zitten...

Maar *zucht*....

wel nieuw regeltje dus, maar niet echt van harte:

Faithy: (1.75m) was 87kg, weegt nu 78kg en wil graag 70kg wegen -9
    Doei.
    pi_23734276
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 09:49 schreef Isabeau het volgende:
    [...]

Tof man! Echt super!
    Ik heb ergens al eens gepost over mijn vriendin die vorig jaar om deze tijd nog nooit had hardgelopen (wel wat geaerobicd). Die begon ergens in januari met hardlopen, vond in mei de 10km van de Marikenloop nog te ver, maar heeft een paar weken terug in november de finish van de Zevenheuvelenloop (15 km) gehaald Het kan dus. En zij had ook geen personal trainer en nog een drukke baan ook.

Qua stukjes wandelen> dat zie je bij zo'n loop best mensen doen. Sommigen zijn gewoon uitgeput, anderen hebben last van een enkel of knie. Of er echt mensen bij zijn die steeds een stukje rennen en dan weer wandelen weet ik niet, maar dat kun je rustig doen als je dat wilt, want je hoeft je er niet druk over te maken of het vreemd of raar is: niemand merkt het op (iemand die jou inhaalt als je aan het wandelen bent kom je daarna heus niet nog een keer tegen )

Ik vind het echt tof dat je je hebt ingeschreven, en eh, er was vorig jaar toch ook iemand uit dit topic die had meegedaan? (of was dat het Slank de Zomer in topic?). Die heeft het ook gered en wil vast vertellen wanneer ze is begonnen met trainen en hoe ze het heeft aangepakt etc
    pi_23734900
    even 2 foto's van hoe 't er nu uitziet hier:

en

(let niet op de teringzooi, ik zit midden in een verhuizing )

gelukkig zie ik wel verschil met begin mei
    Doei.
    pi_23735078
    Minkeltje!

Volgens Riann hebben wij geneukt!

heb het al wel ontkracht...

*grinnik*

[edit = never mind... ]

[ Bericht 7% gewijzigd door Faithy op 03-12-2004 12:38:25 (grmbl) ]
    Doei.
    pi_23736310
    faithy dit weet minkeltje al lang zelfs al voordat ik het in het topic had gepost en minkeltje komt hier nooit
    pi_23737451
    Zelfs ik was, met mijn verhalen over een hardloopvriendin, meer ontopic
    pi_23743839
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 13:19 schreef Riann het volgende:
    faithy dit weet minkeltje al lang zelfs al voordat ik het in het topic had gepost en minkeltje komt hier nooit

loop naar de hel (doodsverwensingen mogen niet toch, dus lopen mag wel), naar eng mens...
    Doei.
    pi_23743863
    faithy rot is lekker op. Dit is het fokdieettopic

ontopic:
    trouwens de weegschaal stond vanmorgen om 76 daarna was ik 76.5 dus die halve kilo zit er aan te komen.
    pi_23743911
    rot ééns lekker op, is het nog altijd
    Doei.
    pi_23743931
    en ik ben al on-topic genoeg geweest voor vandaag (zie een paar posts boven je)
    Doei.
    pi_23744106
    en nu: ongezond chinezen!

(morgen ECHT weer gezond hoor mensen!! echt!)
    Doei.
    pi_23744142
    Wou je 4 op een rij gaan doen faithy

Ach vandaag heb ik MAC gehad en morgen gaan we sinterklaas fondueen
    pi_23744637
    nee, boter kaas en eieren, daar heb ik er maar 3 voor nodig
    Doei.
    pi_23744662
    Nu mn mooie jurk aan doen en op naar 't schoolfeest van mn oude schooltje

ik mag de foto's maken in het fotohoekje van de aula: krijg dus een man of 500 voor mn camera!

Gelukkig zie ik er een stuk mooier uit in mn jurk dan in mei
    Doei.
      Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 20:00:49 #277
    5428 crew  miss_sly
    pi_23745147
    Zo, en ik ga nu de eerste dag van mijn schema lopen!

tot straks
    pi_23745312
    Dames en heren, volgen jullie eigenlijk een specifiek dieet?
    Of eten jullie gewoon minder en bewegen meer ( en snoepen niet)
    Ik was door prednison 10 kilo aangekomen, vocht maar ook gewoon vetklepperij
    Prednison geeft je een meer dan gezonde eetlust, naast het vele vocht dat je gaat vasthouden.
    Ging er na het stoppen met prednison er maar niet vanaf, ondanks exercise en niet snoepen.
    Heb ik een kleine drie weken Atkins gedaan en alles eraf!
    Vooral de eerste week ging het als een trein.
    Ik ben nu al weer een aantal weken gestopt en ben niet aangekomen, een kilo of 2 (schommelt) eraf zelfs nog.
    Milagro heeft haar ouwe magere afgeleefde rotkop weer terug en past weer in de spijkerbroekjes 29 " met gemak en is dus buitengewoon content.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_23747091
    Aloha!!

Ik heb echt respect voor alle hardlopers onder ons!! Ik zit er wel eens aan te denken maar heb mezelf er echt nog niet toe kunnen zetten om het te gaan doen. Loop nu met het idee om (als het weer het weer een beetje toelaat) te gaan skeeleren, das ook goed voor de benen en billen

Deze week was voor mij een heen en weer geschommel van jewelste!! Dinsdag was ik t.o.v. vrijdag 1,5 (!!) kilo aangekomen en vandaag was er weer 1,9 af Ik was ongesteld geworden dinsdag dus daar heeft het aan gelegen.

Update: M82 (1m75) (25,47) was 94,1 kg, weegt nu 77,6 kg en wil graag 68 kg wegen -16,5

Fijn Sinterklaas weekend allemaal geniet ervan!!!
    Liefs!!
      Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 21:53:49 #280
    5428 crew  miss_sly
    pi_23747827
    Ik heb mijn eerste dag volgens schema erop zitten: 10-12 keer 1 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen. En het ging boven verwachting lekker Ben best een beetje trots dat ik het gedaan heb, nu alleen nog volhouden. Mijn vriend is meegeweest, maar hij gaat niet iedere keer mee. Voor hem is het te eenvoudig, want zijn conditie is al wel goed.
    pi_23747893
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 21:53 schreef miss_sly het volgende:
    Ik heb mijn eerste dag volgens schema erop zitten: 10-12 keer 1 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen. En het ging boven verwachting lekker Ben best een beetje trots dat ik het gedaan heb, nu alleen nog volhouden. Mijn vriend is meegeweest, maar hij gaat niet iedere keer mee. Voor hem is het te eenvoudig, want zijn conditie is al wel goed.

de eerste stap is altijd gebaseerd op veel uitstellen, maar nu kan je niet meer uitstellen! en je gaat het absoluut volhouden, en je komt hopenlijk op een punt dat jij thuis blijft omdat zijn schema te simpel is (at least, dat zou ik wensen)
      Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 22:02:17 #282
    5428 crew  miss_sly
    pi_23748020
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 21:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

de eerste stap is altijd gebaseerd op veel uitstellen, maar nu kan je niet meer uitstellen! en je gaat het absoluut volhouden, en je komt hopenlijk op een punt dat jij thuis blijft omdat zijn schema te simpel is (at least, dat zou ik wensen)

klinkt als een heel erg goed doel

Tja, als ik nog eens iets wil gaan lopen (zevenheuvelenloop, dam-tot-damloop, een marathon, wie weet) zal hij niet mee kunnen, of hij moet ook gaan trainen. Dat vooruitzicht bevalt me wel
      vrijdag 3 december 2004 @ 22:33:26 #283
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23748738
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 09:49 schreef Isabeau het volgende:
    Volgens het schema wat ik loop is het allemaal heel realistisch wat ik wil, dus daar vertrouw ik dan maar op.

Is het trouwens raar om tijdens zo'n loop te gaan wandelen. Dat je na elke 15 minuten bijv. een minuut wandelt en dan weer verder gaat? Zijn er meer die een stukje lopen?

Nee dat is niet raar. Ik kan nog steeds geen acht minuten achter elkaar voluit gaan. Ik heb er een combinatie hardlopen/snelwandelen van gemaakt.
    pi_23748782
    En ik altijd maar denken dat iedereen bij dat soort tochten altijd rent. Lopen is zwak. Dat soort dingen.
      vrijdag 3 december 2004 @ 22:40:13 #285
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_23748917
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 22:35 schreef Isabeau het volgende:
    En ik altijd maar denken dat iedereen bij dat soort tochten altijd rent. Lopen is zwak. Dat soort dingen.

Niet iedereen redt het om de hele afstand te rennen. Je zou de dames van Albert Heijn moeten hebben gezien die gelijk met mij gestart zijn. De meeste middelbare leeftijd en het zag er niet fit uit. Maar ze deden het wel. Met af en toe gewoon snel wandelen. Geen enkel probleem.

Het enige wat af en toe vervelend is is als je nogal ruw wordt ingehaald. Ik heb het 2 keer gehad dat ik hardhandig opzij werd geduwd omdat er een snelle jongen aan kwam. Vooral in de IJ-tunnel vond ik het een beetje eng.
      Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 22:52:20 #286
    5428 crew  miss_sly
    pi_23749211
    Wij zijn naar de Zevenheuvelenloop geweest om te kijken, want mijn zwager zou meelopen. Die hebben we niet gezien, maar het was op zich wel leerzaam. Ook daar zag je best wel wat mensen wandelen, of mensen met een heel rustig hardlooptempo. Ik denk dat het belangrijkste is dat jet het uitloopt op een manier waarop je je prettig voelt. Dat is toch een hele prestatie?
      zaterdag 4 december 2004 @ 04:44:06 #287
    2177 Gaoxing
    (bijna) altijd gelukkig
    pi_23753182
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 22:52 schreef miss_sly het volgende:
    Wij zijn naar de Zevenheuvelenloop geweest om te kijken, want mijn zwager zou meelopen. Die hebben we niet gezien, maar het was op zich wel leerzaam. Ook daar zag je best wel wat mensen wandelen, of mensen met een heel rustig hardlooptempo. Ik denk dat het belangrijkste is dat jet het uitloopt op een manier waarop je je prettig voelt. Dat is toch een hele prestatie?

Lijkt mij ook een hele prestatie. Je moet maar zo denken: aan de kant van de weg staan er nog altijd een heleboel die het helemaal niet doen.

Hier heb je heel veel fun run/walks, van 5 km, 10 km of soms een halve marathon. Het is een wedstrijd, maar er zijn heel veel mensen die echt alleen maar wandelen. Ik dus ook (ha, tot nu toe dan ;-) ). Veel mensen doen met de hele familie mee, incl. jonge kinderen. Ik loop meestal met een kind in de wandelwagen. De sfeer is gigantisch positief, of je nou de wedstrijd wint, of gewoon wandelt. Het gaat er simpelweg om dat je niet in je luie stoel blijft zitten.

Ik heb mijn tweede schemadag ook braaf gelopen: dit gaat lukken! Het was trouwens wel pittig: ik loop met Alex in de wagen, en er stond een sterke wind. Toevallig kwam het steeds zo uit dat m'n ren-stukken heuvel-op en tegen de wind in gingen. Auch!

Nog een vraagje: wat dragen jullie momenteel buiten als jullie gaan rennen? We gaan over drie weken naar NL (helaas vanwege ernstige ziekte in de familie; we waren het helemaal niet van plan), en ik weet niet wat ik mee moet nemen.

Overigens werkte de schoenentruuk ook op vakantie: ik weet zeker dat hubby vreselijk was gaan zeuren als ik ze niet had gebruikt, dus ik moest wel (regel 1 van een gelukkig huwelijk: nóóit hubby gelijk laten hebben als je er iets tegen kan doen ).
    pi_23753419
    Wat goed dat je geweest bent miss_sly! Nog even, en je bent er verslaafd aan. Het gaat steeds leuker worden.

Gaoxing, tijdens het lopen draag ik: lange thermobroek met daarover een dunne jogging broek, een dunne thermotrui met een dun jasje (van een ander joggingpak) en ook thermosokken. De laatste dagen droeg ik ook een muts. Ik weet het, ik ben een koukleun.
    *OUD heilige*
      Moderator zaterdag 4 december 2004 @ 10:56:31 #289
    5428 crew  miss_sly
    pi_23754194
    Dank je Yppy! ik ben ook wel blij en trots, moet ik zeggen. Alleen zorgen dat ik niet heel lang trots blijf op deze ene keer

Gaoxing, ik loop in joggingbroek (geen dikke), t-shirt met fleecetrui en daarover een bodywarmer. En natuurlijk een petje op, maar dat is meer een tik van mij dan dat het nodig is hoor
    pi_23754327
    Leuke foto's trouwens Faithy

Gaoxing, ik loop in een trainingsbroek van Dennis (is hij heel blij mee), een T-shirt van 'start to run' (gratis gekregen) en een speciaal jack voor het hardlopen van Brooks. Als ik van huis ga is het allemaal misschien nèt iets te koud, maar als ik dan begin hard te lopen dan ben ik binnen no time warm. Ik heb ook fijne thermosokken aan trouwens. Wat bij mij altijd het koudst is en het langst koud blijft zijn mijn vingers. Maar om nu al met handschoenen te gaan lopen vind ik ook zo wat.

Voor hoe lang blijf je in Nederland? Alleen met de kerstdagen en oud & nieuw of blijven jullie langer? Sterkte met het zieke familielid.

YPPY, ik wacht nog steeds op het 'leuker' Maar ik word al wel steeds trotser dat ik het doe en dat ik echt heel goed kan merken dat mijn conditie vooruit gaat. Nooit gedacht dat je dat zo goed kon merken.

Sanne en miss_sly bedankt voor het beeld van de werkelijkheid. Ik had dat zelf neem ik aan ook wel ontdekt aangezien ik eerst aan een paar kleinere tochten wil mee gaan doen (5 en 10 km, dat soort). Daar zullen er voldoende van komen in het voorjaar en de zomer.

Alleen....nu het lijnen nog. Ik snoep weer veel te veel en ik drink te weinig water. Mijn gewicht kruipt zéér traag (maar kruipt) omhoog en daar schrik ik wel van. Nu moet ik ongesteld worden en hou ik weer vocht vast en is het meteen schrikken 86 kg op de weegschaal vanmorgen. Paniek! Dus weer nadenken bij wat ik doe en vol goede moed ook dat gedeelte van het gezond bezig zijn weer oppakken. Met alleen hardlopen kom ik er niet. (dit was een motivatie pep talk voor Isabeau zelf, bedankt voor het lezen )
      zaterdag 4 december 2004 @ 17:57:55 #291
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_23761288
    hallo, daar ben ik weer ff. Ben even verstoken geweest van mijn pc. Met kapotte videokaart gaat pjoeteren niet echt goed. Heb nu vanmiddag snel ff een nieuwe gehaald en ga mijn oude claimen want daar heb ik nog 2 jaar garantie op. Maar ik wilde niet te lang verstoken van alles zijn..

Het afvallen gaat mwah mwah hier. Ben woensdag wel opgespoten. Piep klein beetje. Maar merk het wel iets. Verder sjah. Ben druk en soms gelukkig te druk om met mijn buik bezig te zijn. Hoewel die mij er wel op wijst als ik te druk ben geweest.

Ik heb alle frustratie er ff flink uitgegeten. En heb nu allemaal kleding gekocht via Ebay. Leuk gebeuren is dat. Ben 5 broeken 3 vesten 2 shirts en een spencer rijker.

Verder probeer ik verstand op nul doen wat ik dus idd moet doen. En maar door gaan. Mijn gewicht schommelt tussen de 82,5 en 83,7 ongeveer. Was vanmorgen 82,7 .
    Mijn knopje is verder nog steeds zoek. Maar het asociale eten van laatste weken wordt nu gelukkig al minder. In de zin. Dat wat ik eet is minder. Maar soms nog wel erg slecht. Ik heb mijn boterkoek/cake enz bakperiode weer te pakken. Maar goed dat ik opgespoten ben

Ik ben wel jaloers op dat ge-ren hier. Ik vraag me soms af of ik ooit nog wel weer aan sporten toe komen. Want elke keer is er wel iets waardoor ik niet mag. Ik slenter wel veel door de stad heen de laatste tijd. Dus beweging op zich, krijg ik nog wel redelijk...

Mijn moeder vertelde mij, dat er hier naar mij gevraagd werdt. Vandaar dat ik gelijk hierheen ging toen mijn pc het net weer deed.

En nu ga ik mijn pc formateren. Dan weet ik zeker dat alles weer goed is.. Dus kan weer ff duren voor ik terug ben

maandag 6 december 2004 @ 13:01:05 #292
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23797274
    Ben bij mijn ouders geweest, dus update:

oude regeltje: marchien (1m.74)(28,74) was 87 KG, weegt nu 87 KG en wil graag 65 KG wegen. -0,0 kg

nieuw regeltje: Marchien (1m.74) (28,08) was 87 KG, weegt nu 85 KG en wil graag 65 KG wegen -2,0 KG

Carpe diem
      maandag 6 december 2004 @ 14:53:55 #293
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23799569
    Ik ben vanmorgen ook begonnen met een hardloopschema.. 4 keer 2 minuten hardlopen met een minuut pauze... Viel me toch wel tegen... Ik ga nu even bijlezen wat iedereen allemaal heeft beleefd, want ben hier al veel te lang niet geweest!
    Glimmen is een keuze
    pi_23806732
    Vandaag heb ik 10 km hardgelopen in 57 minuten en die blaren zijn weggebleven . Het hardlopen gaat goed, nu de lijn nog. Ik blijf maar snoepen verdorie. Volgens mij ligt het aan de kou en gewenning van het snoepen. Naja, als ik sneller wil lopen moet ik toch eens dat snoepen laten

Goaxing: dank voor de felicitatie. Ik deed deze opleiding naast mijn werk. Dus een nieuwe baan zoeken lijkt mij niet nodig .
    Ik trek als ik met dit weer ga hardlopen een joggingsbroek, hempje + sweater + fleecevest aan. Het geheim met het koude weer, schijnt in de vele laagjes te zitten die je warm houden. Handschoenen doe ik niet aan, ik krijg het toch wel warm gedurende het hardlopen.

DancingPhoebe: ja, dat gaan samenwonen is niet goed voor de lijn . Want dan ga je gezellig samen zitten snoepen...

marchien: je gaat goed zeg . In dat IRC kanaal kom ik de laatste tijd weinig. Een tijdje geleden was ik er wat vaker maar ook toen was het rustig (toch maar es langskomen .

kaputwiehund: goed idee om die decembermaand te schrappen! Ik had ook een banketletter gekregen opt werk. Die heb ik gewoon aan twee snoeperige vrienden meegegeven. Erg handig .

Ai! Isabeau! Stoer dat je je nu al hebt opgegeven! Euh, ja, nu moet ik ook he? Ik moet nog even moed verzamelen en aankijken hoe het met die blaren gaat op lange afstanden...
      Moderator maandag 6 december 2004 @ 21:28:46 #295
    5428 crew  miss_sly
    pi_23807319
    Ik voel een heuse Fok!dieetclub-hardloopmeet aankomen

Ik heb gisteren mijn tweede schemadag gelopen: 2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen en dat 5-6 keer. Het leek me onmogelijk om 2 minuten te hardlopen, maar het is me gelukt, zelfs 6 keer!
    Vandaag heb ik getennist, wat ook goed is voor mijn conidtie. MOrgen of woensdag ga ik dan dag 3 doen. Vrijdag dag 4, zaterdag tennissen en zondag dag 5. Het wordt nog wel wat
    pi_23812932
    het gaat hier even heel slecht.
    Ik ben zo dwangmatig aan het eten en ik denk ook continue aan eten. Ik word helemaal gek van mezelf en ik kom in razend tempo aan

ik heb nu maar het boek "uit de ban van eetbuien"besteld, kijken of ik kan ontdekken waarom ik zo dwangmatig aan het eten ben de laatste tijd. Ik denk dat ik ergens toch wel een eetprobleem heb, maar ik zou niet zo snel naar een psycholoog of counseler durven gaan. Ik heb zo het idee dat ze me dan maar een aansteller vinden ofzo

Ben net een weekendje in Keulen geweest naar de kerstmarkt met vriendinnen. Dat was wel een lekkere afleiding, maar niet helemaal guilt-free (chocolade-museum, gluhwein en apfelstrudel )
      dinsdag 7 december 2004 @ 07:57:17 #297
    80407 glimworm
    'The Shining'
    pi_23815029
    Isabeau Wat goed dat je je hebt aangemeld! Nu moet je wel rennen!

Miss_Sly Loop jij met het schema van run2day? Ik vind dat schema veel sneller gaan dan dat van myasics die ik zelf doe. V alt het erg zwaar of is het wel te doen? Zit te twijfelen of ik over zal stappen, want ik denk dat een snelle vordering wel goed is voor mijn motivatie.

pandorah De tien kilometer, daar kan ik alleen van dromen.. kom ik aan met mijn trotse gevoel over 4 keer 2 minuten..

Octopussy Een psycholoog kan vaak goed helpen en een aansteller zullen ze je niet gauw vinden... En zou toch zonde zijn als je door niet te gaan vanwege een stomme reden, slecht in je vel blijft zitten.

De lekkernijen uit de decembermaand kan ik hier ook maar moeilijk negeren... heb hier 2 chocolade letters liggen die me gisteravond heel lief aankeken.. Maar ik heb ze niet genomen.. numaar kijken hoe lang dat me blijft lukken
    Glimmen is een keuze
    pi_23815169
    quote:
    Op dinsdag 7 december 2004 01:27 schreef octopussy het volgende:
    het gaat hier even heel slecht.
    Ik ben zo dwangmatig aan het eten en ik denk ook continue aan eten. Ik word helemaal gek van mezelf en ik kom in razend tempo aan

ik heb nu maar het boek "uit de ban van eetbuien"besteld, kijken of ik kan ontdekken waarom ik zo dwangmatig aan het eten ben de laatste tijd. Ik denk dat ik ergens toch wel een eetprobleem heb, maar ik zou niet zo snel naar een psycholoog of counseler durven gaan. Ik heb zo het idee dat ze me dan maar een aansteller vinden ofzo

Ben net een weekendje in Keulen geweest naar de kerstmarkt met vriendinnen. Dat was wel een lekkere afleiding, maar niet helemaal guilt-free (chocolade-museum, gluhwein en apfelstrudel )
    Ken je de film a beautiful mind? Die man heeft dus 3 personen in zijn hoofd. Voor hem zijn ze echt. Hij draait door, wordt opgenomen en krijgt pillen die deze denkbeeldige personen onderdrukken. Door de pillen wordt hij duf, impotent en stukken minder geniaal. Hij stopt met de pillen en een van de personen duikt al snel weer op, het begint weer door te draaien, maar ineens realiseert de man zich dat die personen in al die jaren geen steek ouder zijn geworden. En is hij zich ineens bewust van het feit dat die mensen niet echt zijn, ondanks dat ze dat voor hem wel heel erg zijn. Zo is het ook met eten. Ik denk ook steeds aan eten. Lekkere chocola, chipjes, meeeer chocola, mayonaise.... Maar ik weet ook dat ik op dat moment geen honger heb. En ook niet echt trek. En toch is er die impuls om giga hoeveelheden eten in mijn smuicheltje te proppen. En dan denk ik steeds nou als die meneer 3 personen in zijn hoofd kan negeren, kan ik ook wel een nutteloze drang om me vol te stoppen negeren. En dan moet ik ook nog eens stiekum heel hard giegelen omdat de vergelijking natuurlijk nergens op slaat, maar wel werkt .
    pi_23815269
    quote:
    Op dinsdag 7 december 2004 01:27 schreef octopussy het volgende:
    Ik denk dat ik ergens toch wel een eetprobleem heb, maar ik zou niet zo snel naar een psycholoog of counseler durven gaan. Ik heb zo het idee dat ze me dan maar een aansteller vinden ofzo
    zonde! psychologen vinden je echt geen zeikerd hoor als je komt praten over een evt. eetstoornis!
    net zo'n misverstand als dat heel veel mensen 'bang' zijn voor psycholoog of psychiater omdat ze dan "gek" zouden zijn. pure onzin, die mensen zijn er om je te helpen, en: baat t niet...
      dinsdag 7 december 2004 @ 08:49:05 #300
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_23815342
    quote:
    Op dinsdag 7 december 2004 08:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ken je de film a beautiful mind? Die man heeft dus 3 personen in zijn hoofd. Voor hem zijn ze echt. Hij draait door, wordt opgenomen en krijgt pillen die deze denkbeeldige personen onderdrukken. Door de pillen wordt hij duf, impotent en stukken minder geniaal. Hij stopt met de pillen en een van de personen duikt al snel weer op, het begint weer door te draaien, maar ineens realiseert de man zich dat die personen in al die jaren geen steek ouder zijn geworden. En is hij zich ineens bewust van het feit dat die mensen niet echt zijn, ondanks dat ze dat voor hem wel heel erg zijn. Zo is het ook met eten. Ik denk ook steeds aan eten. Lekkere chocola, chipjes, meeeer chocola, mayonaise.... Maar ik weet ook dat ik op dat moment geen honger heb. En ook niet echt trek. En toch is er die impuls om giga hoeveelheden eten in mijn smuicheltje te proppen. En dan denk ik steeds nou als die meneer 3 personen in zijn hoofd kan negeren, kan ik ook wel een nutteloze drang om me vol te stoppen negeren. En dan moet ik ook nog eens stiekum heel hard giegelen omdat de vergelijking natuurlijk nergens op slaat, maar wel werkt .
    Ik kan me er nog wat bij voorstellen ook!
    Toen ik gisteren thuiskwam en nog even wachtte met eten heb ik ook hardop precies aan die witte chocoladeletter uitgelegd waarom ik hem NIET ging opeten.
    (ik heb hem ook niet opgegeten, chocoladeletters houden niet van liegen )

Maar de komende tijd is denk ik wel de moeilijkste van het jaar. Ik ga er van uit dat er dan wel weer wat bij komt bij mij. Met oud en nieuw kauw ik niet de hele nacht op een komkommertje!
    Carpe diem
    pi_23815356
    Octopussy, ik denk zeker niet dat ze je daar een aansteller vinden hoor...
    Daar was ik ook steeds bang voor, en ondertussen begin ik al bijna aan mijn deeltijdopname in de eetstoornissengroep......
    Ik weet niet hoe goed je met je huisarts overweg kan, maar misschien kun je er met hem/haar eens over beginnen....

Verder....
    Tja, ik weet niet of ik hier nog wel echt op mijn plekje zit. De meeste mensen proberen hier toch nog steeds af te vallen, en dat lukt mij niet, ook vanwege mijn eetstoornis. Ik ben een weblog begonnen om daar bij te houden hoe ik mij voel, en hoe het er in zo'n groep aantoe gaat.
    Ik zou het leuk vinden als jullie daar ook af en toe eens een kijkje nemen, het adres staat hier wel onder...
    Ik blijf hier ook zeker meelezen, en mocht ik afvallen, dan komt het hier ook wel te staan, maar verder denk ik dat ik het in mijn weblog zet, aangezien ik het hier gewoon niet echt vind passen...

Iedereen heel veel suc6!!

Knuffel teigan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')