Ik doe liever recreatief niet-rennenquote:Recreatief Welrennen
Juist .. over wielrennen lullen in de winter is voor mij niet handig. Ik doe namelijk alleen maar aan recreatief wielrennen in de lente/zomerquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:44 schreef ErikT het volgende:
Ja dit is dan het topic om te praten over je eigen prestaties, problemen, parcoursen, uitrusting (kleding, materiaal) en dergelijke enzo.
Nou om deze openingspost een beetje op te vullen: gisteren ben ik nog een stuk wezen fietsen, van de Uithof naar Amersfoort, naar Doorn, Zeist, Bunnik en weer terug. Iets meer dan 40 km, meer tijd was er niet.
Beetje jammer dat het nu sneller donkerder wordt, de wintertijd zal ook niet zoveel helpen. En warmer wordt t ook niet...heb wat dit betreft al weer zin in de lente
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:29 schreef zjroentje het volgende:
We maken er maar Wielrennen van.
Het seizoen is wel een beetje afgelopen nu.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:29 schreef Nyluzzz het volgende:
nou?
Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:03 schreef Jeroen_M het volgende:
Na een AGR op een fiets van �10, wil ik wel meer koersen. Daarom wil ik een betere fiets kopen, maar ben niet erg vermogend.
Heb een budget van 200. Wat is er mogelijk? Wat voor materiaal heb ik per sé nodig, en wat kan ik er later ook bij kopen.
Ik wil er eventueel ook de bergen mee in vd zomer. (Zuid Frankrijk, Turbie ofzo)
3e hands is uiteraard ook de bedoeling.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.
3 bladen voor kan wel, maar kun je er niet zomaar bijzetten, omdat je voor een triple een andere voorderailleur nodig hebt. Dan moet je meteen een fiets zoeken met een triple.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:26 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
3e hands is uiteraard ook de bedoeling.
Ik hoef niet per se stuurschakeling en zo.. 2 a 300 euro budget heb ik denk ik.
Is het trouwens mogelijk om een extra kransje voor erbij te zetten, als je de bergen in wilt? En wat kost zoiets?
idd..Rustig opbouwenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef ultra_ivo het volgende:
ik niet, ik heb al vaak genoeg varianten van de Gold Race gereden.
Morgen maar weer eens wat rijden. Eens kijken of m'n schouderblessure voldoende hersteld is om m'n trainingsschema weer op te kunnen pakken.
Het gebeurde op een gelijkwaardige kruispunt,ik kwam van links en hij van rechts.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:50 schreef Wombcat het volgende:
Mooi dat je er relatief ongeschonden vanaf bent gekomen.
Hoe ontstond 't? Laat wel je frame goed checken, of 't niet beschadigd is op een of andere manier.
Ikke.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef drakenbaby het volgende:
wie heeft er wel eens born finale high energy drank (rood flesje) gebruikt.
en is er een verschil ten opzicht van bijv. isostar of een andere isotone sportdrank.
dus jij raad die gelletjes aan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ikke.
Het bevat veel meer koolhydraten. Isotone sportdrank is hoofdzakelijk voor aanvulling van vocht. In de flesjes Born (of pakjes Extran of gelletjes van Maxim) zit ca. 85 gram koolhydraten.
Die Born finale ben ik trouwens niet zo weg van. Ik gebruik altijd de gelletjes van Maxim.
Aanraden is een groot woord: ik vind die gelletjes prettig (niet de nieuwe vanillasmaak nemen, want die is verschrikkelijk smerig). Finale heb ik één keer geprobeerd, en toen kreeg ik last van mijn maag.quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:13 schreef drakenbaby het volgende:
[..]
dus jij raad die gelletjes aan.
en hoelang is de werking daarvan betrefende de afgelegde afstand.
Vrijwel constant op en af ja. Is idd anders als vlak koersen en ook anders als Alpe d'Huez oprijden. Veel meer korte hevige inspanningen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:06 schreef Zwansen het volgende:
Het is zeker constant op en af ofniet? Dat is dus niet te vergelijken met vlak koersen...
Trondheim-Oslo is inmiddels achter de rug. Goed gelopen, ondanks de beroerde voorbereiding. Minder dan 2000km in de benen, gemiddeld 5 uur slaap per nacht in de week van tevoren, pas om 1 uur 's nachts in het hotel aangekomen (op het laatste moment aangevlogen).quote:Op zondag 22 mei 2005 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:
ja, vooral rustig. Ik moest om de 25km m'n schouder rust gunnen. Dus maar 130km gereden vandaag. Dat moet in de komende weken toch sterk beter worden. Ik moet op z'n laatst tijdens Trondheim-Oslo weer normaal kunnen rijden (eind juni)
Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:20 schreef Wombcat het volgende:
Flinke tocht is dat geweest. Hoeveel kilometer is dat nu?
Kan me voorstellen dat dat langer aanvoelt. Ik hou het wel gewoon bij tochten die in één dag kunnen, vind ik al zwaar genoeg.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.
Waar is dat, hoe bergachtig bedoel ik?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
vanaf volgend seizoen wel,eerst nog een winter trainen in het "krachthok"quote:Op maandag 11 juli 2005 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Doe jij aan wedstrijdrijden dan?
*meldt*quote:Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?
Viel best mee hoor. Trondheim-Oslo was een rit voor de 2e bladzijde van m'n palmares. Ik heb al behoorlijk wat grote ritten gereden.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
Correctie: het is Luxemburg gewordenquote:Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sportquote:
OK. Ik rijd dus wel wedstrijden bij de elite, maar ik ben allang blij als ik er eentje uitrijd, tis dus niet dat ik op hoog niveau meestrijd.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:40 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sport
Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wedstrijden in het peleton uitrijden moet toch wel lukken? Lekker meepeddelen en niet al teveel met je krachten smijten.
Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
Nou, ik rijd al tien jaar wedstrijden en het blijft moeizaam.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.
Ik hoop dat ik de komende maanden (juli-augustus) wat beter ga rijden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, ik zou veel in België mee gaan rijden met de elite. Daar heb je meer aan dan in Nederland al die criteria (criteriums) te rijden.
Buiten de 1.5-wedstrijden zijn er in België genoeg kermiskoersen over mooie parkoersen. In Belgisch Limburg en Brabant bijvoorbeeld, of in Luik. Daar heb je genoeg mooie parkoersen. Vlakke racebanen heb je in Antwerpen een hoop en die zijn weer ideaal om aan je snelheid te werken. Genoeg doordeweekse wedstrijden met 80 renners aan het vertrek en een gemiddelde van boven de 45 km/h.
Ik heb er zeker lol in, een prettig muziekje op de achtergrond spoort je wel aan om door te blijven fietsen, ook al heb je vermoeide benen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:48 schreef Wombcat het volgende:
Als je blijft fietsen, gaat het 'vanzelf' ook sneller en langer op een gegeven moment. Sowieso is het al niet slecht als je al 74 kunt fietsen (zeker als je diezelfde dag ook al twee uur te hebben gezwommen) als je nog niet zo lang fietst.
Voornaamste is idd dat je het leuk vind.
Da's niet normaal.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..
Iemand raad?
(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Ventiel naar de haaien denk ik. Ik had hetzelfde, want als ik terugkwam van een ritje was die band al weer een flink stuke leger. Binnenkort maar 's even de hele boel nachecken.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..
Iemand raad?
(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Nou bij Salden of op marktplaats een nieuw draadwieltje ritselen zal zeker voordeliger zijn dan je oude naaf omspaken.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.
quote:Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?
ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
ik denk dat je maat 54 bent maar je lichaamslengte is daar voor niet bepalendquote:Op zondag 24 juli 2005 10:04 schreef maniack28 het volgende:
Ah ok En wat voor maat moet ik hebben, ik ben 1.73
En je moet wat he Ik heb wel geld, maar dat is niet bestemd voor een fiets... is bestemd voor mn uitzet (ben al op mezelf, maar heb gewoon heel veel goedkoop kunnen krijgen en heb dus behoorlijk wat geld over). Dus dat geef ik liever niet uit aan een fiets....
Op sokken, benen 15 cm uit elkaar, telefoonboek tegen je kruis trekken, tegen de muur gaan staan, bovenkant telefoonboek aftekenen, hoogte streepje opmetenquote:Op zondag 24 juli 2005 18:02 schreef maniack28 het volgende:
Binnenbeenlengte? Van waar tot waar meet je dat?
welke gek rijdt er dan ook op een trekquote:Op zondag 24 juli 2005 16:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Godver
Gelukkig verkopen ze in Luxemburg ook vorken
On the road again
Zo'n ding breekt ook echt spontaan hèquote:Op zondag 24 juli 2005 18:38 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
welke gek rijdt er dan ook op een trek
het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengtquote:Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb toevallig mijn stokoude Shimano 600 afgemonteerde Jonkers weer van zolder geplukt
Eens even kijken hoe de aan schroot gereden rug en dito knie zich houden als ik het weer voorzichtig probeer. Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.
Enne.... hij mag bejaard zijn; het blijft wel een échte Jonkers natuurlijk
Jij hebt toch al een fiets?quote:Op maandag 25 juli 2005 00:15 schreef Zwansen het volgende:
Wat kost een leuke 2e hands fiets die voldoet voor iemand die af en toe eens wil fietsen?
Tsskquote:Op maandag 25 juli 2005 00:22 schreef Zwansen het volgende:
Maar ik wil eigenlijk wel een keer in de week blijven fietsen, alleen ga ik geen 1000 euro ofzo voor een fiets neerleggen...
als je slechts af en toe fiets zoui ik op je mountenbikeje gewoon sliks zetten.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:33 schreef Zwansen het volgende:
hmm, zelfs dat vind ik nog redelijk veel geld... Maar goed, zal eens rondkijken.
Jepquote:Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
Een waarheid die zo oud is als het wielrennen zelf.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:49 schreef dop het volgende:
[..]
het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengt
ik rij zelf op een oude concorde jaja nog gewoon van staal, en als ik mijn rondje maak dan zie ik massa's snelle en dure fietsen die niet op gang te krijgen zijn omdat er geen renner op zit.
[afbeelding]
jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heenquote:Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
Tering jantje!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende: -Geweldige prestatie-
mooi ritjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
beetje plagen mag tch welquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:13 schreef knep het volgende:
@ dop ? Geen idee wat de Transalp is zeker ?
'Ritje'
Zet er dan een smiley bij, ben niet meer zo wakker .quote:
Hmm ik ga de ventoux op knallen, maar dit is andere koek.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
Er zit nauwelijks bagage in die rugzak, hij wordt voornamelijk gevuld door het waterreservoir van twee liter. Daarnaast een multitooltje, binnenband, energierepen, telefoon en misschien een regenjack. Je hebt gelijk dat je het gereedschap misschien in een zadeltasje kwijtkunt, maar meer tassen wil je echt niet aan je fiets hebben als je in een hele technische afdaling of steile klim zit. Dat slingert alle kanten op. Bovendien zijn tassen aan je fiets simpelweg voor watjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:41 schreef dop het volgende:
maar als ik deze foto zie dan vraag ik me af van waar die rugzak ?
als je al bagage mee neemt dan kun je dat toch beter aan je fiets hangen ?
Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:34 schreef dop het volgende:
tassen aan de fiets is misschioen voor mietjes maar het rijd veel prettiger.
lolquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:58 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.
je hebt je best gedaanquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:51 schreef Trainspotter het volgende:
*zucht*
Wat kan het mij het ook eigenlijk schelen. Ik ben verdomme hartstikke blij dat ik de Transalp heb uitgereden en dan moet ik opeens gaan uitleggen waarom mijn teammaat geen tassen aan zijn fiets hangt maar met een rugzak rijdt.
En nee, ik heb gelukkig nog nooit als een pakezel rondgereden.
Site,info.. more.. ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heen
in nederland heb je daar alleen de groep voor
www er voor en de er achter maakt http://www.roseversand.de/quote:
maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengenquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:38 schreef dop het volgende:
[..]
maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?
ik zou net zo makkelijk iets tweedehands van marktplaats kopen
de centen die je uitspaart kun je later weer investeren
Bij Salden.nl 36 spaaks Ultegra / CXP30 voor 125 euroquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SLquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengen
das waarquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:54 schreef dop het volgende:
[..]
ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SL
hehe een paar keer met een echt goeie afdaling dik de 80 gehaald, hoe dat voelt? kicke! maar ook wel beangstigend wanneer je eraan denkt wat er gebeurd als je op je bek zou gaanquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.
Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
op de ligfiets (flevo racer)80 km in het uur en dat is heel engquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.
Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
Hoe snel heeft men bergaf met de racefiets gehaaldquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling?
grafiekjes zijn leuk maar om een voorbeeldje te geven ik heb op mijn ligfiets 65voor 11 achterquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:30 schreef Zwansen het volgende:
Dit is voor een helling van 8%... Dit lijkt me wat weinig...
[afbeelding]
normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monterenquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:34 schreef Zwansen het volgende:
65-11?
Wat is bij wielrennen het grootst? 53-11 ofniet?
94quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.
Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
53-11 is normaal tegenwoordigquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:38 schreef dop het volgende:
[..]
normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monteren
Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn top was 87.
Niet beangstigend, wel een kick.
Technisch bochtenwerk bij 50 kan natuurlijk vele malen heftiger zijn dan recht omlaag met 80
Maar als daar iets fout gaat...quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)
quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
Maar als daar iets fout gaat...
Remmen kan dan niet meer...
Nee.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar als daar iets fout gaat...
Remmen kan dan niet meer...
Hartstikke bedankt.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:36 schreef TechnoHead het volgende:
Voor RickyB:
http://www.paul-lange.de/(...)auanl/SC_6500_SI.pdf
nicequote:Op maandag 1 augustus 2005 18:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik mag de 2006 Zero Gravity cranks gaan testen
volgens mij is dat een beetje onzinquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:22 schreef hellmondunited het volgende:
goed even een leuk vraagje:
Ik heb vandaag mijn ultegra 10 speed groep opgehaald.. heb een 10 speed body.. klopt het dat een 11-23 nog wel op een 9 speed body moet? en bij een 12-nog wat je wel een 10 speed nodig hebt?
als ik het goed vertaald heb stond dat dus in de handleiding.. en die ik er nu op heb liggen (de 11-23) past niet (bij een 12-** zou er een extra spacer tussen moeten waardoor de speling weg is bij een 10 speed body)
zoiets dacht ik dus ook, máár ik heb nu dus wel het probleem dat de casette niet past op mijn 10 speed body..quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:10 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij is dat een beetje onzin
je kunt casettes kompleet kopen of zelf samen stellen je hebt 11-23 cassetes zelfs al in 7 speed
en losse spacers zijn te vinden in zowel 9 als 10 speed casettes en ook in eerdere modelletjes
Raar dat dat zo werkt bij Shimano.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:36 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zoiets dacht ik dus ook, máár ik heb nu dus wel het probleem dat de casette niet past op mijn 10 speed body..
wéér een reden erbij om over te stappen op campaquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Raar dat dat zo werkt bij Shimano.
bij Campagnolo heb je dat probleem niet, alleen moet je voor een cassette met een 11 een andere sluitring hebben, maar die leveren ze erbij
Zo mag ik het horen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:12 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
wéér een reden erbij om over te stappen op campa
Hangt een beetje van je beenlengte af. Ik schat circa 60 cm, maar als je lange benen hebt, kan het ook zomaar 64 of 66 zijn. (Ik ben 1.81 en heb een 56 cm frame).quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Peterke het volgende:
Hey ik ben op zoek naar een leuke 2de hands racefiets. Ikzelf meet 1m87. Welke fietsmaat moet ik dan hebben?
Een vriend van me is ook 1.81 (net als ik), maar heeft een 60 cm. Als ik daar op ga zitten, kan ik amper bij de pedalen komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
Ik ben 1.85, en doe het perfect op een 61cm framequote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een vriend van me is ook 1.81 (net als ik), maar heeft een 60 cm. Als ik daar op ga zitten, kan ik amper bij de pedalen komen.
Een 64cm frame moet je zien te vermijden. Dat is echt niet handig bij veel bochtenwerk en het is gewoon een stuk minder stevig dan bijvoorbeeld een 60Cm-frame.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
IJdele fietsers gaan er gewoon vanuit dat er altijd wel een wat practischer ingesteld persoon in de buurt is die wél een goeie pomp bij zich heeftquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb al te vaak mensen die alleen een armetierig minipompje bij zich hadden moeten helpen.
Dan zwijg ik maar over mensen die geen basis onderhoud kunnen plegen. Na een paar uur regen leende ik eens m'n oliebusje uit aan een andere rijder, begon die de ketting aan de buitenkant te olieënquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
IJdele fietsers gaan er gewoon vanuit dat er altijd wel een wat practischer ingesteld persoon in de buurt is die wél een goeie pomp bij zich heeft
ik heb het zelfde pompjequote:Op zaterdag 10 september 2005 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Pompje is te weinig. Ik heb een pomp nodig. Liefst een Zéfal HPX. Daarmee krijg je tenminste en band goed op spanning. Ik heb al te vaak mensen die alleen een armetierig minipompje bij zich hadden moeten helpen.
[afbeelding]
dat kan van alles zijnquote:Op zondag 25 september 2005 20:56 schreef erikdeperik het volgende:
Ik fiets sinds een tijdje ook vrij fanatiek. Heb eerder veel gefietst maar laatst mijn hybride omgeruild tegen een bianchi. Hij fietst heerlijk, maar als ik wat langer fiets krijg ik een moe/pijnlijk gevoel in de spieren van mijn onderrug. Als ik dan even rechtop ga zitten wordt het minder, maar daarna komt het ook steeds terug. Het zelfde heb ik als ik lang schaats. Weet iemand waar dit door komt of, nog beter, wat ik er aan kan doen?
2 fietsenquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:00 schreef Astrix het volgende:
Kolere pekel.
Tis nogal saai die eerste 120 km. En als je wat minder getraind bent, is het wel verstandiger om de 140 te doen en wat rustiger op te bouwen naar de marmotte toe.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarom niet gelijk de grote versie? Je moet toch conditie hebben na het schaatsseizoen, je voorbereidngstijd hiervoor is dus een stuk minder dan bij anderen.
Vet .quote:
Splijtende demarrage mên!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Vet .
Bij mij zat het koersen er ook al vroeg in:
[afbeelding]
Toen ik precies 2 jaar en 2 weken oud was, mochten de zijwieltjes eraf. Hier kun je zien dat ik toen direct mijn 2,5 jaar oudere zus uit het wiel reed.
Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet, zo'n meerdaagse cyclo.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
* Wombcat gaat in april de Ronde van Sardinië rijden,een 7 daagse cyclo.
Ja: http://www.girobike.com/quote:Op zaterdag 1 april 2006 23:41 schreef Promovendus het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet, zo'n meerdaagse cyclo.
Is er een website?
Zadelpen kun je aardig mee compenseren, zeker tegenwoordig zijn er lange zadelpennen in de handel. Op een tweedehands fiets, zal echter niet zo'n lange pen zitten. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je dan relatief hoog komt te zitten t.o.v. het stuur, dus ver voorover moet buigen.quote:Op maandag 17 april 2006 20:39 schreef Haijo het volgende:
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?
Alvast bedankt!
Nee hoor, niets mis mee volgens mij. Was vroeger een vrij groot merk.quote:Op maandag 17 april 2006 21:37 schreef Haijo het volgende:
Oke, bedankt! Maar over Peugeots? Staan die bekend om hun slechte kwaliteit?
Als je echt wedstrijden wilt fietsen dan moet je een goed stijf frame hebben en goede wielen die ook stijf zijn anders kom je geen bocht door. Het hoeft geen nieuwe fiets te zijn met alle snufjes erop want zelfs met commandeurs op je onderbuis kun je nog heel goed mee in een wedstrijdje.quote:Op maandag 17 april 2006 20:39 schreef Haijo het volgende:
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?
Alvast bedankt!
Hopmans in Bergen op Zoom is onwijs groot met heel veel korting.quote:Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Itte het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
Daar komt dan nogeens bij, lieve schat, dat opvallend veel wielrenners een centenbak hebben. Begrijp je wat ik daar mee bedoel? Doh! Zo'n onderlip waar je voor een paar cent, als je gespaard hebt... Zo'n uitstekende kin met zo'n rare onderlip. Over hoe dat nou precies zit laat ik me nog een keer informeren. Puik plan, R_ON! I KNOW. I KNOW.quote:Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef R_ON het volgende:
Er zijn dingen die ik echt niet voor mijn plezier kan doen; wielrennen is er daar een van.
Ik heb mijn fiets en toebehoren bij Lohman gekocht, die zit in Amsterdam (zie http://www.lohman.nl)quote:Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Itte het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
Ok, ga ik daar even kijken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef the_bbk het volgende:
[..]
Ik heb mijn fiets en toebehoren bij Lohman gekocht, die zit in Amsterdam (zie http://www.lohman.nl)
Ik heb vanmorgen om een uur of 10 lekker 60 km gefietst(vrijwel geen wind). Ik zie al veel korte broeken en shirts maar ik wacht nog effe, het is nog te koud.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:51 schreef FloggingMolly het volgende:
Het was vandaag ook weer ideaal fietsweer, tot de wind opstak dan.
Leuk om te lezen!quote:Op maandag 1 mei 2006 08:55 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van de ronde van Sardinië, die nogal vermoeiend was.
-knip-
Was echt een mooie ervaring, vrijwel zeker ga ik volgend jaar weer.
Het was ook erg leuk om te doen.quote:
Is er niet een soort Tour de France voor recreanten?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het was ook erg leuk om te doen.
Opvallend was dat halverwege de week iedereen zat te zuchten aan het ontbijt (zo van: "pff, weer zo vroeg opstaan, ik wil niet fietsen, zucht steun kreun"), maar dat de dag na de ploegentijdrit iedereen zich veel beter voelde.
(De etappes startten meestal tussen 9:00 en 9:30, alleen de eerste om 10:30, aangezien je van te voren moest eten en vaak ook nog 5-10 km moest fietsen naar de start, moest je vroeg op de hele tijd. Voordeel ws wel dat je meestal ook redelijk vroeg weer terug was, rond een uur of 13:00 gemiddeld. Behalve de eerste dag. Toen moesten we ook weer met de bus terug, en dat was erg beroerd geregeld, dus ik was pas om 22:45 weer in het hotel, en moest toen eerst nog eten. En dan de volgende dag 'gewoon' weer om 9:15 starten).
Dacht het niet. Je hebt dus deze Giro delle Costa Sardegna (zoals 'ie officieel heet), in Frankrijk heb je nog de Ardechoise, da's ook een week. De afgelopen twee jaar had je nog de Deutschlandrundfahrt, ook een week, waarin je de finale van de profronde aflegde op dezelfde dag als de profs. Maar die is er dit jaar niet meerquote:Op maandag 1 mei 2006 11:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is er niet een soort Tour de France voor recreanten?
Ga je dan nu gewoon weer verder trainen of neem je een paar dagen rust?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dacht het niet. Je hebt dus deze Giro delle Costa Sardegna (zoals 'ie officieel heet), in Frankrijk heb je nog de Ardechoise, da's ook een week. De afgelopen twee jaar had je nog de Deutschlandrundfahrt, ook een week, waarin je de finale van de profronde aflegde op dezelfde dag als de profs. Maar die is er dit jaar niet meer
Ik weet ook niet of in een Tour de France voor recreanten zou overleven, dit was al zwaar zat. Ik was echt flink uitgeteld toen ik gisteren thuiskwam (nu nog wel trouwens). Hoewel ik me gistermorgen wel goed voelde, was ik op de terugreis van het vliegveld (moest met de auto van Frankfurt Hahn naar Dordrecht) wel erg moe, dus ik ben maar wat vaker gestopt.
Weekje rust. Morgen een uurtje rustig aan fietsen. Vrijdag een uurtje of anderhalf, en dan zondag een uurtje of twee. En dan moet ik wel weer hersteld zijn.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ga je dan nu gewoon weer verder trainen of neem je een paar dagen rust?
Respect. Jij zult wel onverslaanbaar zijn met handje drukken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:58 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik doe dus ook aan wielrennen.
Waarschijnlijk op een manier die weinig van jullie al gezien hebben, ik fiets nl. met mijn handen omdat de benen weigeren nog rond te gaan
http://www.tnsrijen.nl/freewheeler-unltd.asp.
De onderste dan
Ik draai zo'n 1000 á 1500 km per jaar, de meeste in toertochten en 1x per jaar twee weken in Oostenrijk.
Aha, niet dat ik mee wil doen ofzo... Dan mag ik eerst nog wel 5 jaar trainen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
Heb je meer info, website bv.?quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
www.ffct.orgquote:Sur un itinéraire tracé par les responsables de la Fédération française de cyclotourisme, tous les deux ans, ils parcourent un peu moins de 3 000 kilomètres, pendant 3 semaines, en 21 étapes... à leur propre rythme. Le tour cyclo, c’est environ 200 bénévoles mobilisés et 10 accompagnateurs qui s’engagent à faire de ces 3 semaines une réussite.
Le Tour cyclotouriste FFCT est une randonnée qui permet la découverte des régions, la rencontre des clubs sur le parcours dans un esprit amical et convivial. C'est le tourisme à bicyclette. Les participants pourront tous les jours découvrir de nouvelles régions et profiter de l’extraordinaire diversité géographique, touristique et culturelle de la France.
Chacune des étapes est l’occasion de rencontrer les habitants, de déguster la gastronomie régionale et de visiter les sites touristiques les plus remarquables.
Dan is dit leuk om mee te beginnen. Tweedehands is leuk, en idd kun je daar beter krijgen, maar dat is ook erg zoeken. En je hebt altijd het risico dat er toch iets mee aan de hand blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef mordradead het volgende:
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Ja, je moet wel geluk en geduld hebben (zeker als je niet in Brabant/Limburg woont). En als je nu wilt fietsen (wie wil dat niet?) is zo'n nieuwe 'mindere' ook een goede optie!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan is dit leuk om mee te beginnen. Tweedehands is leuk, en idd kun je daar beter krijgen, maar dat is ook erg zoeken. En je hebt altijd het risico dat er toch iets mee aan de hand blijkt te zijn.
Juist als je nog niet zeker bent of je het leuk vindt zou ik niet een nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef mordradead het volgende:
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Breedte van de velg speelt wel een rol maar in dit geval zal het prima gaan.quote:Op zondag 7 mei 2006 11:09 schreef Tommy__ het volgende:
ok, en de breedte van de velg speelt geen rol?
heel juistquote:Op zondag 7 mei 2006 12:25 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Breedte van de velg speelt wel een rol maar in dit geval zal het prima gaan.
Andersom zou het niet zo simpel zijn, band 1 op velg 2.
De enige tip die ik je kan geven is deze vraag ergens anders stellen, niet in een wielrentopicquote:Op maandag 8 mei 2006 13:07 schreef Tennis-boy het volgende:
Wellicht heb je een tip voor mij?
Als het de fiets is die juliusbackpacking geplaatst heeft, zou ik er zeker voor gaan. Is echt een mooi ding, met die kleding+schoenen erbij is't zou ik er zeker wel 100euro voor over hebben.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Als je zelf een velg weet te vervangen vallen de kosten wel mee, ik heb vandaag toevallig een velg + spaken gekocht voor mijn stadfiets en daar was ik 24 euro voor kwijt. Makkelijker is om 2dehands voor een achterwiel te kijken, of bij je lbs vragen of ze nog ergens een oud wieltje hebben liggen voor een zachte prijs.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Je hebt 'm gekocht begrijp ik in de SC?quote:Op zondag 7 mei 2006 15:29 schreef Remzz het volgende:
Eey ff vraagje
Is dit wat ? http://www.marktplaats.nl(...)ietsen/32788729.html
Ik begin net met wielrennen(samen met een vriend die 2 wielrennersfietsen heeft), maar een eigen fiets is natuurlijk veel handiger.
Jep , hij zag er erg goed uit en fietst goed ben er erg blij meequote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt 'm gekocht begrijp ik in de SC?
Leuk
Cassette kun je overzetten, mits het hetzelfde merk en systeem is. Dat betekent dat je een 7-speed Shimano cassette kunt overzetten op een 7-speed achterwiel voor Shimano, maar niet op een wiel voor Campagnolo.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:31 schreef mordradead het volgende:
En ik heb ook een fiets gekocht omdat ik het achterwiel en de banden nog moet vervangen was ik 50 euro kwijt voor de fiets + kledingset. Weet iemand ook waar ik op moet letten bij het kopen van een achterwiel? Ik heb even op marktplaats gekeken en daar werd ik gek van alle termen.... als ik het goed begrijp moet ik een 7 speed ding hebben? kun je die overzetten en ik dacht dat bij een fiets van 58cm een wielmaat van 26" hoorde?
dit kan niet toch?
Waarschijnlijk wel, met je alleen opletten dat er de goede body opzit.quote:
Dus wat denken jullie, kopen en proberen?quote:Dat moet wel gaan. Bij 7 speed zijn de tussenringen dikker om het verschil op te vangen.
Er zijn ook opvulringen in omloop. Bij een fietsenzaak te koop. Daarmee kun je een 7 speed op bijv.
een 9-speed naaf monteren.
Meestal is 7 speed-naaf dezelfde breedte als 9 speed. Ik heb nog een fiets staan waar oorspronkelijk 7-speed op zat, nu 8 speed. Naaf is dezelfde breedte als 9/10-speed.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Let alleen op dat een 7 speed naaf een stuk smaller is dan een 9 speed, maw je achtervork moet je iets uitbuigen als je dus een 9 speed erin wilt zetten. Opzich niet zo probleem met staal maar bij je lbs kunnen ze dat met een tooltje. Althans als je geen beunhaas hebt.
Je kan overigens ook gewoon een 8 speed cassette gebruiken, en dan of het kleinste of het grootste tandje niet gebruiken. Andere optie is om een 6 speed wiel te kopen en daar een 7 speed pignon op te zetten. Veel van die oude wielen is namelijk schroefpignon.
Die wielen uit die link is rommel,
Thnx. Voor mijn gevoel was de Alp toch niet zo geleidelijke klim. Vooral de 1e km was echt steil. Maar had je toen alleen de klim gedaan? Want ik neem aan dat jij toch wel iets sneller kunt dan 1 uur en 18 minuten?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[afbeelding]
Op verzoek van Zwansen.
Hier heb ik nog geen cadansmetertje. Op grote hoogte is mijn hoogtemeter ook niet zo nauwkeurig meer, hij geeft 100 meter te weinig hoogteverschil
Dikke rode lijn is hartslag.
Dunne rode lijn hoogte
blauwe lijn snelheid.
In samenvattinkje rechts wat gegevens over de klim (ALpe d'Huez).
1:18 is totale fietstijd. Tijd van de klim is 1:02.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Thnx. Voor mijn gevoel was de Alp toch niet zo geleidelijke klim. Vooral de 1e km was echt steil. Maar had je toen alleen de klim gedaan? Want ik neem aan dat jij toch wel iets sneller kunt dan 1 uur en 18 minuten?
je deed er evenlang over als ik in 1h02 toen ik hem opreed jaar of 5/6 terug . Ben toen eerst naar Bourg D'Oisans gefietst over de grote weg en dan terug om wat in te fietsenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
1:18 is totale fietstijd. Tijd van de klim is 1:02.
Piek in snelheid is idd de rotonde, waar het even iets naar beneden loopt.
Nette tijd. Leuke is als je met dat tempo omhoog fietst, dat je een hoop inhaalt, en niet ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je deed er evenlang over als ik in 1h02 toen ik hem opreed jaar of 5/6 terug . Ben toen eerst naar Bourg D'Oisans gefietst over de grote weg en dan terug om wat in te fietsen
Polar s725quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
gezien de hoogte en de temp meetingen die erin staan zou ik zeggen de Polar S700 serie?
Nee. Je moet er eentje hebben die om de zoveel (5, 15, 60) seconden de gegevens kan opslaan. Dat kan alleen met de duurdere modellen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dus met die goedkope kan dit dus niet.
Ja, dat was toen ik (redelijk in het begin) bovenop een klimmetje net iets achter een groepje zat, en volle bak de afdaling inging, om bij dat groepje te komen. Handig een 53x11 in die situaties.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
topsnelheid: 82,2km/h
Leuk dingetje inderdaad. Zitten leuke functies op zo te zien, zoals de vergelijkingsmogelijkheid met dezelfde rit die je eerder gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Morgen mijn eerste ritje van het jaar eens maken. Binnenkort ook mijn Garmin Edge 305 monteren, kan ik GPS based later mijn routes terughalen. Geinig apparaatje.
http://www.garmin.com/products/edge305/
als je niemand hebt om mee / tegen te rijden dan kan een tellertje toch wel een beetje helpen.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Je hebt meer aan een hartslagmeter dan aan een kilometerteller als je daadwerkelijk wat wilt gaan trainen. Gemiddelde snelheid is zo relatief.
dat hoge gemiddelde komt voornamelijk door een lang stuk door de duinen met wind mee. Over dat stuk fietste ik tussen de 35 en de 45 km/h de rest van de tijd dus een stuk rustiger.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, hartslagmeter heb je meer aan.
28 gemiddeld voor een beginner is erg hard trouwens, forceer jezelf niet!
Leukquote:Op maandag 15 mei 2006 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
van de week m'n 1e 2000-er van het seizoen beklommen, de Gumbashi Pereval in de Kaukasus. Helaas veel mist op de top.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |