abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_22950530
Ja dit is dan het topic om te praten over je eigen prestaties, problemen, parcoursen, uitrusting (kleding, materiaal) en dergelijke enzo.

Nou om deze openingspost een beetje op te vullen: gisteren ben ik nog een stuk wezen fietsen, van de Uithof naar Amersfoort, naar Doorn, Zeist, Bunnik en weer terug. Iets meer dan 40 km, meer tijd was er niet.
Beetje jammer dat het nu sneller donkerder wordt, de wintertijd zal ook niet zoveel helpen. En warmer wordt t ook niet...heb wat dit betreft al weer zin in de lente
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_22951084
W to the I to the E to the L to the R to the E to the N to the N to the E to the N
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_22951626
quote:
Recreatief Welrennen
Ik doe liever recreatief niet-rennen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:27:00 #4
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22953742
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 10:44 schreef ErikT het volgende:
Ja dit is dan het topic om te praten over je eigen prestaties, problemen, parcoursen, uitrusting (kleding, materiaal) en dergelijke enzo.

Nou om deze openingspost een beetje op te vullen: gisteren ben ik nog een stuk wezen fietsen, van de Uithof naar Amersfoort, naar Doorn, Zeist, Bunnik en weer terug. Iets meer dan 40 km, meer tijd was er niet.
Beetje jammer dat het nu sneller donkerder wordt, de wintertijd zal ook niet zoveel helpen. En warmer wordt t ook niet...heb wat dit betreft al weer zin in de lente
Juist .. over wielrennen lullen in de winter is voor mij niet handig. Ik doe namelijk alleen maar aan recreatief wielrennen in de lente/zomer
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_22953789
We maken er maar Wielrennen van.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 1 november 2004 @ 12:13:57 #6
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_22995080
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 14:29 schreef zjroentje het volgende:
We maken er maar Wielrennen van.

Wat stond er dan?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_22995584
welrennen

Ik heb al tijden het plan om ook een beetje te gaan wielrennen. Maar ik heb geen fiets en uitrusting. En ik heb geen zin om al te veel geld uit te gaan geven. Hoeveel denken jullie dat ik ongeveer nodig zal hebben om een beetje fatsoenlijke fiets etc te kopen. En waar moet ik op letten.

Tips gevraagd
...drop it like it's hot...
pi_23070149
nou?
...drop it like it's hot...
pi_23070825
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:29 schreef Nyluzzz het volgende:
nou?
Het seizoen is wel een beetje afgelopen nu.
Dat betekent wel dat het een goed moment is om een fiets te kopen.
Je kan 50 tot een paar duizend euro uitgeven aan een fiets. Het is maar wat je wilt...
Kijk eens op marktplaats, ga eens naar de wielrenwinkel...
Het is maar net wat je ervoor over hebt. Als ik oneindig geld zou hebben zou ik het wel weten: het mooiste en duurste spul kopen
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_25642078
Het nieuwe seizoen is alweer begonnen. Ik ga binnenkort maar eens foto;s maken van mn fiets misschien is het zelfs een postje waard hier.

Zaterdag en zondag gefietst maar nog niet zo lang een kilometer of 20 gewoon een beetje inrijden, even vlammen op mooie stukjes en beetje genieten van omgeving en het weer op andere stukjes
pi_26959386
kick
in a crowd you lose humanity
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:41:49 #12
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_26961472
nice,eindelijk een goede topic
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_26995318
Na een AGR op een fiets van €10, wil ik wel meer koersen. Daarom wil ik een betere fiets kopen, maar ben niet erg vermogend.
Heb een budget van 200. Wat is er mogelijk? Wat voor materiaal heb ik per sé nodig, en wat kan ik er later ook bij kopen.
Ik wil er eventueel ook de bergen mee in vd zomer. (Zuid Frankrijk, Turbie ofzo)
  maandag 16 mei 2005 @ 19:53:07 #14
56724 Wombcat
rent wiel
pi_27061637
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 01:03 schreef Jeroen_M het volgende:
Na een AGR op een fiets van �10, wil ik wel meer koersen. Daarom wil ik een betere fiets kopen, maar ben niet erg vermogend.
Heb een budget van 200. Wat is er mogelijk? Wat voor materiaal heb ik per sé nodig, en wat kan ik er later ook bij kopen.
Ik wil er eventueel ook de bergen mee in vd zomer. (Zuid Frankrijk, Turbie ofzo)
Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.
in a crowd you lose humanity
pi_27064987
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.
3e hands is uiteraard ook de bedoeling.
Ik hoef niet per se stuurschakeling en zo.. 2 a 300 euro budget heb ik denk ik.

Is het trouwens mogelijk om een extra kransje voor erbij te zetten, als je de bergen in wilt? En wat kost zoiets?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 07:21:58 #16
56724 Wombcat
rent wiel
pi_27074190
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:26 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

3e hands is uiteraard ook de bedoeling.
Ik hoef niet per se stuurschakeling en zo.. 2 a 300 euro budget heb ik denk ik.

Is het trouwens mogelijk om een extra kransje voor erbij te zetten, als je de bergen in wilt? En wat kost zoiets?
3 bladen voor kan wel, maar kun je er niet zomaar bijzetten, omdat je voor een triple een andere voorderailleur nodig hebt. Dan moet je meteen een fiets zoeken met een triple.
in a crowd you lose humanity
pi_27209396
Er blijkt ook een ronde van duitsland te zijn als cyclo. Ik denk er over om die te gaan rijden, lijkt me wel leuk (zeker nu sinds vorig jaar de Driedaagse van Charleroi niet meer wordt gehouden). ZIjn er meer liefhebbers?
Website: http://www.gianttour.de/

Maar eerst de Eddy Merckx, en dan naar Franse en Italiaanse Alpen en de Fausto Coppi rijden.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:23:06 #18
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27223392
Doet er iemand trouwens mee met Limburgs mooiste?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  FOK!fotograaf zaterdag 21 mei 2005 @ 20:34:40 #19
73911 ultra_ivo
pi_27225530
ik niet, ik heb al vaak genoeg varianten van de Gold Race gereden.
Morgen maar weer eens wat rijden. Eens kijken of m'n schouderblessure voldoende hersteld is om m'n trainingsschema weer op te kunnen pakken.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:23:59 #20
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27255894
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef ultra_ivo het volgende:
ik niet, ik heb al vaak genoeg varianten van de Gold Race gereden.
Morgen maar weer eens wat rijden. Eens kijken of m'n schouderblessure voldoende hersteld is om m'n trainingsschema weer op te kunnen pakken.
idd..Rustig opbouwen

heel mijn traningsschema komt door de war.. omdat ik verplicht ben om mee te gaan met schoolreis 5 dagen niet op de fiets zitten..

terwijl ik elke dag 40 km fiets.. maarja tijd voor een goede onderhouds beurt voor mijn fiets bij de plaatselijke fietsboer
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  FOK!fotograaf zondag 22 mei 2005 @ 23:29:55 #21
73911 ultra_ivo
pi_27260580
ja, vooral rustig. Ik moest om de 25km m'n schouder rust gunnen. Dus maar 130km gereden vandaag. Dat moet in de komende weken toch sterk beter worden. Ik moet op z'n laatst tijdens Trondheim-Oslo weer normaal kunnen rijden (eind juni)
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:37:49 #22
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27734539
Pfff.. Gistere aangereden door een auto,vol op mijn rug terecht gekomen,ik heb geluk gehad een paar schaafwonden op mijn rug,en mijn schouder is lichtelijk gekneusd.

Mijn voorwiel heeft het niet overleefd.

Gelukkig was de beste man ook zwaar geschrokken,maar ik zou het toch geen 2de x mee willen maken
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_27752419
Mooi dat je er relatief ongeschonden vanaf bent gekomen.

Hoe ontstond 't? Laat wel je frame goed checken, of 't niet beschadigd is op een of andere manier.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:31:11 #24
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27769004
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:50 schreef Wombcat het volgende:
Mooi dat je er relatief ongeschonden vanaf bent gekomen.

Hoe ontstond 't? Laat wel je frame goed checken, of 't niet beschadigd is op een of andere manier.
Het gebeurde op een gelijkwaardige kruispunt,ik kwam van links en hij van rechts.
Maar door een beschutting zag ik hem veelste laat.Mijn fiets is al naar de plaatselijke fietsenboer,om hem weer goed aftestellen.

Ik heb geluk gehad
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_27961083
wie heeft er wel eens born finale high energy drank (rood flesje) gebruikt.
en is er een verschil ten opzicht van bijv. isostar of een andere isotone sportdrank.
pi_27961546
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef drakenbaby het volgende:
wie heeft er wel eens born finale high energy drank (rood flesje) gebruikt.
en is er een verschil ten opzicht van bijv. isostar of een andere isotone sportdrank.
Ikke.

Het bevat veel meer koolhydraten. Isotone sportdrank is hoofdzakelijk voor aanvulling van vocht. In de flesjes Born (of pakjes Extran of gelletjes van Maxim) zit ca. 85 gram koolhydraten.

Die Born finale ben ik trouwens niet zo weg van. Ik gebruik altijd de gelletjes van Maxim.
in a crowd you lose humanity
pi_27962378
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ikke.

Het bevat veel meer koolhydraten. Isotone sportdrank is hoofdzakelijk voor aanvulling van vocht. In de flesjes Born (of pakjes Extran of gelletjes van Maxim) zit ca. 85 gram koolhydraten.

Die Born finale ben ik trouwens niet zo weg van. Ik gebruik altijd de gelletjes van Maxim.
dus jij raad die gelletjes aan.
en hoelang is de werking daarvan betrefende de afgelegde afstand.
pi_27962974
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:13 schreef drakenbaby het volgende:

[..]

dus jij raad die gelletjes aan.
en hoelang is de werking daarvan betrefende de afgelegde afstand.
Aanraden is een groot woord: ik vind die gelletjes prettig (niet de nieuwe vanillasmaak nemen, want die is verschrikkelijk smerig). Finale heb ik één keer geprobeerd, en toen kreeg ik last van mijn maag.
Andere mensen zweren weer bij Finale, of bij pakjes Extran.
Tis een beetje persoonlijke voorkeur.


Mijn ervaring is dat je op zo'n gelpakje circa een half uur tot een uur kunt fietsen (met flinke inspanning). Hoelang precies is ook afhankelijk van de mate waarin je uitgerust bent, en hoe zwaar de tocht is.

Sowieso zou ik gebruik ik ze alleen maar bij zware tochten of wedstrijden, want ze zijn te duur voor dagelijks gebruik. Vorig jaar heb ik de Fietschallenge gereden op 4 pakjes Maxim (en 2 grote bidons water, voor de start ook nog een bidon leeggedronken), en dat ging prima (heb er 4 uur 18 minuten over gedaan toen).
in a crowd you lose humanity
pi_27963455
dankje voor de info
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2005 @ 21:52:47 #30
73911 ultra_ivo
pi_27965849
Ik rij zelf het liefst op de energiedrank van Decathlon. Die verdraag ik het beste. Is ook in veel verschillende smaken te koop.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:55:20 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27965955
Ik wil graag volgend jaar de Amstel Gold Race fietsen... Na de Alp d'Huez heb ik de smaak te pakken,

Weet iemand hoe dat parcours eruit ziet? Volgens mij is het 150 km...
pi_27966142
Je kunt kiezen tussen verschillende afstanden: 50-100-150-250 kilometer.
Het parkoers is nogal heuvelachtig, alle afstanden doen sowieso de Keutenberg en de Cauberg aan (alwaar de finish is).
Ik denk dat je het parkoers wel kunt vinden op www.amstelgoldrace.nl
Er is een speciale subsite voor de toerversie, met kaartjes van het parkoers.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:01:47 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27966212
Ja klopt, ik had het al gevonden. 50km is te kort. 150 lijkt me leuk om mee te beginnen, alleen heb ik nog nooit meer dan 65 km gefietst.

250 is denk ik echt te hoog gegrepen...
pi_27966325
Er was ook nog een afstand van 125 km zag ik in de gauwigheid.

Je hebt nog 9 maanden om te trainen, dus tijd genoeg. 250 zou ik nog niet aan beginnen als ik jou was.

Hou er wel rekening mee dat de Keutenberg bijna op het einde is (met daarvoor de Eyserbosweg). Ik heb daar aardig wat mensen zien lopen vorig jaar.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2005 @ 22:06:49 #35
73911 ultra_ivo
pi_27966423
In 9 maanden tijd kun je je prima opwerken tot 200km en meer. Er zijn er genoeg sneller gegroeid.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:06:56 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27966433
Het is zeker constant op en af ofniet? Dat is dus niet te vergelijken met vlak koersen...
pi_27966558
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:06 schreef Zwansen het volgende:
Het is zeker constant op en af ofniet? Dat is dus niet te vergelijken met vlak koersen...
Vrijwel constant op en af ja. Is idd anders als vlak koersen en ook anders als Alpe d'Huez oprijden. Veel meer korte hevige inspanningen.

Doe de VAM-berg maar eens 10 keer op een dag, zoiets is het (alhoewel de VAM-berg wat korter is).
in a crowd you lose humanity
  maandag 4 juli 2005 @ 23:46:58 #38
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28496514
Ben weer terug van twee weekjes fietsen in de bergen, franse en italiaanse Alpen. Gisteren de Fausto Coppi gereden (118e geëindigd, waren iets van 1200 inshrijvers, waarvan denk ik 40% de lange afstand reed). Dat is wel de zwaarste cyclo die ik gereden heb. Een stuk zwaarder dan de Marmotte, omdat de cols (Madonna delle Collette, Colle Faunieri en Colle Sampeyre) veel onregelmatiger zijn (met maxima van 18, 14 en 15%). Vooral die tweede en derde zijn echt heel lastig, want lang (ongeveer 25 en 20 km) en met lange steile stukken.
Daar komt dan nog bij dat de afdalingen echt lastig zijn. Ik vond de Faunieri zelfs levensgevaarlijk (en de meeste anderen vonden ze alle driede afdalingen levensgevaarlijk, de eerste en derde vond ik nog wel acceptabel grotendeels). Slecht wegdak, smalle weg, veel grind en zand en een diepe afgrond. Nog nooit zulke zere handen gehad van het remmen als in die laatste twee afdalingen (ook de Sampeyre was namelijk een erg lange afdaling). Eigenlijk onverantwoord om de Faunieri in een cyclo af te dalen.

Verder veel cols beklommen nog, o.a. de Vars, Allos, Cayolle, Champs, Pontis, Agnello, Lombardo rondom Barcelonnette en Cuneo en diverse kleinere cols rondom Castellane.

In de afdaling van de Allos een bocht volledig gemist, en 15 meter naar beneden geduikeld (niet recht gelukkig maar langs een met gras en (heel prettig ) brandnetels begroeide berghelling.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 04:39:00 #39
73911 ultra_ivo
pi_28501526
Wow, daar heb je geluk gehad met die duikelpartij.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 21:51:01 #40
73911 ultra_ivo
pi_28527528
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:
ja, vooral rustig. Ik moest om de 25km m'n schouder rust gunnen. Dus maar 130km gereden vandaag. Dat moet in de komende weken toch sterk beter worden. Ik moet op z'n laatst tijdens Trondheim-Oslo weer normaal kunnen rijden (eind juni)
Trondheim-Oslo is inmiddels achter de rug. Goed gelopen, ondanks de beroerde voorbereiding. Minder dan 2000km in de benen, gemiddeld 5 uur slaap per nacht in de week van tevoren, pas om 1 uur 's nachts in het hotel aangekomen (op het laatste moment aangevlogen).
Maar goed, een kort verslag met foto's

Met regenachtig weer vertrok ik om 8u30 vanuit Trondheim. Al snel verloor ik het contact met m'n startgroep. Ik had geen kans gehad m'n fiets te testrijden nadat ik 'm op m'n hotelkamer in elkaar had gezet. 2x moest ik dus van de fiets om iets bij te stellen. Al snel ging het goed omhoog. Trondheim ligt aan zee. Met een fiets die volbeladen 25kilo weegt klim je wat langzamer.



Maar al snel vond ik twee anderen die ongeveer mijn tempo reden. Met hen reed ik een heel eind door. Door allerhande pittoreske dorpjes reden we verder naar het zuiden. Inmiddels was is het droog geworden.



Na een kleine 40km werden we ingehaald door de groep die een kwartier na ons gestart was. Ik pik snel in en begin mee te draaien. De groep loopt prima en het tempo ligt me. Inmiddels doet m'n fiets het ook weer goed. Met deze groep bereik ik de eerste verversingspost.



De groep speert door terwijl ik er m'n gemak van neem. Mijn opdracht vandaag is geen scherpe tijd maar veel foto's maken en een goed verslag maken voor Fietssportmagazine. Na een minuut of twintig rij ik weer verder samen met Andreas uit Beieren. Na een tijdje moet ik hem laten gaan. Even later wordt ik ingehaald door een grote groep van de fietsclub van Eidsvoll. Zij laten niemand toe bij het meedraaien, wel hangt er al een forse groep achter hen. Ook Andreas wordt opgeraapt door de groep uit Eidsvoll.



Ik weet dat ik dit tempo niet kan volgen als het verderop omhoog gaat. Ik zit wel al op het middenterras, halverwege de klim. Dit middenterras probeer ik in de groep te blijven. Na een tijdje gaat het weer omhoog. Ik wapper er direct vanaf. Een half uur later komt er een groepje achterop. Ik zie nogal wat gezichten die eerder ook in de groep Eidsvoll zaten. Ben ik toch nog een stuk verder meegekomen dan ik gedacht had. Met deze groep rij ik verder.



Langzaam komen de bergen rond om de Dovrefjell in zicht. Daar moeten we naartoe. Vrijwel de hele groep wordt verzorgd door volgwagens. Ze rijden dus lichtgewicht rond en hoeven niet persé te stoppen op de verversingsposten. Voor mij is het probleem nog groter. Als vegetariër is er voor mij bijna niks te krijgen op de verversingsposten. Na een tijdje laat ik de groep dan ook gaan en doe boodschappen. Veel mogelijkheden zijn er niet. Ik weet dus dat ik voor een flinke periode eten en drinken moet inslaan. Ik voel me goed, koop dus alleen normaal spul in, geen cola of ander opwekkend spul.



Ergens aan het begin van het tweede gedeelte van de klim zie ik een drietal Noren langs de kant. Met een minipompje probeert een Noorse haar achterband weer op spanning te brengen. Echt veel succes heeft ze er niet mee. Ik leen haar m'n Zéfal HPX hogedrukpomp. Zo kan ze weer verder. Maar echt ver komt ze niet. De band blijkt echt lek te zijn. Ik merk voor de tweede keer vandaag dat de Noren weinig weten van fietsen. Ik moet hen uitleggen hoe ze zonder bandenlichters en brute kracht de buitenband erom kunnen leggen. Eerder moest ik een van de Noorses uitlegen hoe ze met behulp van wat volgwagens terug bij de groep kon komen.
Met hen rij ik verder omhoog. Het 2e deel van de klim naar de Dovrefjell ligt me goed. Maar een paar procent en heel gelijkmatig. Ik zet de diesel aan en blijf doorrijden. Langzaam verzamelt zich een groepje achter me.
Niet gehinderd door enige terreinkennis besluit ik bovenop dat dit wel de top is. De hoogtemeter geeft dat in ieder geval aan. Ik trek warme kleren aan en verwacht een afdaling. Het tegendeel is waar. Ik zit op een hoogvlakte van zo'n 30km lang. Ook nog een forse tegenwind. Al snel raak ik oververhit. Ik zak helemaal in. Veel groepjes komen me nu voorbij, volgen kan ik niet meer.

  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 23:05:25 #41
73911 ultra_ivo
pi_28530860
Ik had dus bij de supermarkt een forse fles cola moeten kopen...
Maar ook aan deze kwelling komt een eind, de afdaling komt in zicht en ik val met volle snelheid Dombas binnen. Wederom een verversingspost hier die voor mij niet de goede voeding heeft. Maar ook een supermarkt tegenover. Even later ga ik aan tafel om eens goed te eten, brood, krabsalade, cola, zoutjes en ander krachtvoer.
Na Dombas gaat het lang vals plat naar beneden. Ik merk, net zoals eerder op de dag, dat ik de totaal verkeerde versnellingen bij me heb. De 28 sleep ik ongebruikt mee, de 50 is veel te klein. Bij Trondheim-Oslo heb je absoluut een 53x12 nodig, zo niet 54x12. Als ik 'm overdoe denk ik dat ik een speciale triple maak, 34/44/54.



Landschappelijk blijft het mooi. De hele avond rij ik goed. Ik blijf de 50 met gemak doordraaien, de kilomters vliegen onder me door. Grote groepen zijn er niet meer. Maar die heb ik ook niet nodig als ik me zo goed voel. Ergens in de loop van de avond kom ik op een verversingspost aan. Tot mijn grote verrassing vind ik nu wel wat te eten, brood met jam en thee. Geen ideale sportvoeding maar wel goed te eten.



Na deze controle wordt het langzaam schemerig. Voordat ik wegrij doe ik dan ook mijn nachtuitrusting om. Reflecterend vest en zoeklicht op de helm. Echt donker wordt het niet, meer schermerig. Aan het begin van de nacht kom ik op een verversingspost Tineke uit Amsterdam tegen. Zij vraagt of er een fysiotherapeut is op de verversingspost. Helaas voor haar niet. Ik vraag wat er aan scheelt. Knieklachten. Na wat doorvragen concludeer ik dat het waarschijnlijk een te laag zadel is. Ik zet haar zadel een paar milimeter hoger. Samen met haar en haar maat rij ik verder de nacht in. Binnen de 10km gaat het met haar al een stuk beter. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben.
Een hele tijd later wordt ik ingehaald door een groep Noren. Ook hier draait het goed rond. Ik doe mijn deel van het kopwerk. Eindelijk is dit een groep die ook gezellig is. Met een aantal Noren heb ik een goed gesprek. Samen komen we aan op de controle van Lillehammer. Hier is het een behoorlijk slagveld. Een sporthal is goed gevuld met slapende mensen. Ook Tineke en haar maat gaan slapen. Ik hou het bij een dutje van een kwartier. Het grootste gedeelte van de Noorse groep is al door.
Bij het uitrijden van Lillehammer koop ik nog wat cola en eten bij een tankstation. Andere klanten zijn late uitgaanders. Een bekende ervaring tijdens nachtritten. Na Lillehammer begint het lichter te worden. Ik heb heel mooi uitzicht over diverse meren.



Erg wakker ben ik niet meer. Ik merk dat ik veel te weinig heb geslapen. Maar ik ken dit, de slaap gaat vanzelf over. Rustig rij ik verder. Heel af en toe stop ik om op het stuur een hazeslaapje van een minuut te doen. Ook een aantal andere rijders sukkelen voort. Na een uurtje of twee sukkelen ben ik door het dal heen, ik ben weer wakker en kan weer behoorlijk doorrijden. Dat is niet zo voor iedereen. Op de volgende verversingspost is het een slagveld. Her en der liggen mensen in het gras te slapen.



Alle groepjes zijn totaal uit elkaar gevallen. Ik rij tussen de geslagenen. Sommigen komen amper vooruit vanwege allerhande pijntjes of oververmoeidheid. Ik graaf nog maar eens in mijn ervaring en rij door. Ik merk dat m'n lichaam zich voor het eerst dit jaar aanpast aan de lange afstand. De kilomters beginnen weer onder m'n wielen door te vliegen. De verversingsposten volgen elkaar nu in snel tempo op. Vanaf de laatste verversingspost rij ik samen met Torunn uit Stavanger. ZIj rijdt Trondheim-Oslo voor de tweede keer. Echt kop over nemen kan ze niet, maar zij weet wel hoe ver het nog is. Da's heel handig, ik laat haar dan ook rustig in m'n wiel zitten. De laatste kilometers zijn vrij saai. Eerst worden we van de E6 afgehaald om een kilometer of tien voor de finish er weer opgestuurd te worden. De rechterrijstrook en de vluchtstrook van de snelweg zijn afgezet. Daar mogen we op rijden. Na een paar dodelijk saaie kilometers draaien we van de snelweg af. Niet lang daarna is de finish in zicht. Ik ben tevreden. Nog 23minuten over op de maximale tijd, de eerste lange rit van het seizoen en dan al een hoger gemiddelde dan normaal. Angst voor de volgende opdrachten, de 600km van Orchies en London-Edinburgh-London heb ik niet meer.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:20:48 #42
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28531561
Flinke tocht is dat geweest. Hoeveel kilometer is dat nu?

En ik had idd wel wat mazzel met die val.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 23:22:46 #43
73911 ultra_ivo
pi_28531661
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:20 schreef Wombcat het volgende:
Flinke tocht is dat geweest. Hoeveel kilometer is dat nu?
Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:27:06 #44
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28531876
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.
Kan me voorstellen dat dat langer aanvoelt. Ik hou het wel gewoon bij tochten die in één dag kunnen, vind ik al zwaar genoeg.
in a crowd you lose humanity
  zondag 10 juli 2005 @ 14:00:39 #45
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28680006
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
WBT de technische specs:
38 (!) - 53 met 12-25 does the job for me.
Net nieuwe SPD-SL pedalen, tot nu toe tevreden over.
Gisteren ook maar ff nieuwe remblokjes gemonteerd.
(1 afdaling van de Col de Schlucht in de stromende regen (2004) en 4 dagen in de Ardennen (5 tm 8 mei 2005) hebben de oude toch wat dunner gemaakt )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 10 juli 2005 @ 16:53:46 #46
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28684593
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
Waar is dat, hoe bergachtig bedoel ik?
in a crowd you lose humanity
  zondag 10 juli 2005 @ 17:22:56 #47
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28685273
Buurt van Spa
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 10 juli 2005 @ 17:47:27 #48
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28685929
Iemand de Marmotte gereden?
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 10 juli 2005 @ 17:49:28 #49
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28685981
Het schijnt een chaos te zijn geweest met auto's
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 11 juli 2005 @ 09:49:38 #50
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
  maandag 11 juli 2005 @ 10:40:59 #51
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28700872
Ook wedstrijdrijders hiero ?

ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28702415
Doe jij aan wedstrijdrijden dan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28702481
wedstrijden rijden: nee niet meer wel gedaan
  maandag 11 juli 2005 @ 11:49:35 #54
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28702550
Ik rij soms trimmerskoersjes in Lisse (en vroeger ook wel eens in Spaarndam)
Beste resultaat: 2e
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28702619
Ik kom tegenwoordig geen viaduct meer op.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28702678
een viaduct lukt nog wel als het iets meer bergop gaat moet ik net zoals Weening gaan harken. Alleen is het niet zo efficient als bij pieter
pi_28702747
Hahaha. Vorige zomer nog wel wat op de mountainbike gezeten, maar dat is er dit jaar ook nog niet van gekomen helaas.

Het voetbalseizoen gaat weer beginnen, dus ik ga binnenkort mijn conditie weer eens aanscherpen. Van mijn huidige conditie zal de trainer niet echt blij worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28702820
ik moet vanmiddag ook maar weer eens wat gaan fietsen. Vrijdag was dan wel de laatste keer maar ervoor was het ook 1 of 2 weken ervoor dat ik geweest was . Kan snel gaan met je conditie en de zin als je gestopt bent met koersen
pi_28702949
Conditie en zin daar ligt ook wel een verband tussen. Als je conditie goed is, dan is het niet erg om te gaan fietsen als het waait, maar als je conditie op het nulpunt bivakkeert dan is het echt geen pretje om te fietsen als het hard waait.

Ik heb afgelopen jaar af en toe wat gemountainbiked, maar dan ook nog vooral voor de fun.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 juli 2005 @ 13:43:18 #60
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28705345
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Doe jij aan wedstrijdrijden dan?
vanaf volgend seizoen wel,eerst nog een winter trainen in het "krachthok"
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28711750
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?
*meldt*
Hoezo?
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 11 juli 2005 @ 22:42:31 #62
73911 ultra_ivo
pi_28721401
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
Viel best mee hoor. Trondheim-Oslo was een rit voor de 2e bladzijde van m'n palmares. Ik heb al behoorlijk wat grote ritten gereden.
Afgelopen weekend nog even een 600km brevet in Orchies gereden. Nu kon ik direct vergelijken met Trondheim-Oslo. Mijn vergelijking komt overeen met die van een aantal andere randonneurs, Trondheim-Oslo is makkelijker dan een gewoon 600km brevet.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:08:29 #63
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28722319
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
Correctie: het is Luxemburg geworden

Oberheisenbach
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:40:43 #64
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28733508
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

*meldt*
Hoezo?
Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sport
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28777874
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:40 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sport
OK. Ik rijd dus wel wedstrijden bij de elite, maar ik ben allang blij als ik er eentje uitrijd, tis dus niet dat ik op hoog niveau meestrijd.

In de bergen fietsen vind ik veel leuker.
Eind augustus ga ik weer een weekje naar Alpe d'Huez. Mijn broer is sinds een jaartje ook weer begonnen met fietsen, en die wil daar een keertje naar boven fietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_28783738
Wedstrijden in het peleton uitrijden moet toch wel lukken? Lekker meepeddelen en niet al teveel met je krachten smijten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28783770
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wedstrijden in het peleton uitrijden moet toch wel lukken? Lekker meepeddelen en niet al teveel met je krachten smijten.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
in a crowd you lose humanity
pi_28783791
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28783965
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.
Nou, ik rijd al tien jaar wedstrijden en het blijft moeizaam.
Alleen in de zomerperiode (nadat ik in de bergen ben geweest) gaat het meestal makkelijker.
Criteriums mijd ik ook, ik rijd vooral in België.

Ik mik ook voornamelijk op de cyclosportieven, omdat ik dat leuker vind. De wedstrijden doe ik er maar een beetje bij.
Elite is eigenlijk iets te hoog gegrepen voor mij. Als ik bij de amateurs-A zou rijden, zou ik denk ik momenteel niet zoveel problemen met uitrijden hebben.
Maar voordeel van onze club is dat ik bij de elite wel de kans krijg om leuke wedstrijden te rijden (vorig jaar bijvoorbeeld een 1.5 klassieker in België, die ik bijna uitreed, maar toen ik eraf moest, was het peloton al gehalveerd).
in a crowd you lose humanity
pi_28784077
Ja, ik zou veel in België mee gaan rijden met de elite. Daar heb je meer aan dan in Nederland al die criteria (criteriums) te rijden.

Buiten de 1.5-wedstrijden zijn er in België genoeg kermiskoersen over mooie parkoersen. In Belgisch Limburg en Brabant bijvoorbeeld, of in Luik. Daar heb je genoeg mooie parkoersen. Vlakke racebanen heb je in Antwerpen een hoop en die zijn weer ideaal om aan je snelheid te werken. Genoeg doordeweekse wedstrijden met 80 renners aan het vertrek en een gemiddelde van boven de 45 km/h.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28784317
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, ik zou veel in België mee gaan rijden met de elite. Daar heb je meer aan dan in Nederland al die criteria (criteriums) te rijden.

Buiten de 1.5-wedstrijden zijn er in België genoeg kermiskoersen over mooie parkoersen. In Belgisch Limburg en Brabant bijvoorbeeld, of in Luik. Daar heb je genoeg mooie parkoersen. Vlakke racebanen heb je in Antwerpen een hoop en die zijn weer ideaal om aan je snelheid te werken. Genoeg doordeweekse wedstrijden met 80 renners aan het vertrek en een gemiddelde van boven de 45 km/h.
Ik hoop dat ik de komende maanden (juli-augustus) wat beter ga rijden.
In het vroege voorjaar ging het al best goed (reed ik er al zelfs eentje uit, wat me meestal in het voorjaar niet lukt), maar in april/mei was het wat minder.
Nu ben ik dus net uit de bergen terug (waar overigens wel bleek dat ik een stuk minder goed was dan vorig jaar), een weekje rust genomen, dus ik hoop dat het nu toch weer beter gaat.
Afgelopen dinsdag op de club kon ik iig gemakkelijk mee met demarrages.
in a crowd you lose humanity
pi_28784493
Het voorjaar is kut of je moet van slecht weer en waaierkoersen houden. Persoonlijk ben ik meer iemand van het warme weer, dan wordt het ook wel een uitputtingsslag, maar dat lag me altijd beter dan regen, wind en hagel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:04:59 #73
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_28806251
zitten hier mensen van rtv de bollenstreek?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_28871588
Ik heb sinds kort een 2de hands Koga Miyata voor 75 euro.
Ik fiets alleen voor de lol en kan niet zulke grote afstanden fietsen.
Vandaag bijvoorbeeld had ik eerst 4km in 2 uur gezwommen, en ongeveer anderhalf uur later 74km gefietst (van Koedijk naar Den Helder langs het kanaal tot de Albert Heyn en weer terug).
Over het fietsen deed ik toch nog 2 uur en 50 minuten, maar het is dan ook vooral prettig om op je eigen tempo te fietsen, en van het uitzicht te genieten.
Donderdag had ik dezelfde afstand afgelegd en ik hoop dat ik morgen weer fit genoeg ben om evenlang te zwemmen en te fietsen.
Ik merk wel dat ik vrij snel afval, terwijl mijn BMI in het gezonde gedeelte zit (ik heb nog wel een buikje weg te werken).
Eigenlijk vind ik het gewoon prettig om in mijn eentje te bewegen met muziek op, want mijn geestelijke gesteldheid alleen maar ten goede komt.
Ik heb geen speciale fietskleding, en het enige wat ik heb veranderd aan de fiets zijn een geldzadel, een voorzetstuur (verdeeld in 2 losse stuurtjes die je aan het stuur vastzet) en een 2de bidonhouder (nu 1 liter+ een halve liter).
Met die 1,5 liter red ik het net om die 74km af te leggen.
Wat ik ook prettig vind is een zonnebril, tegen de vliegjes, en minder wind in mijn ogen.
Het ziet er niet echt uit als een zonnebril, maar het is er wel een, helemaal doorzichtig zeg maar, zonder bovenrand of wat dan ook.
Ik weet ook niet of ik ooit de conditie heb om de snelheden te bereiken als echte wielrenners die al jaren wielrennen (mijn max ligt zo rond de 35 km/h met wind mee, maar dan niet meer dan enkele minuten).
Met het weer van vandaag is het echt super fietsen, ik hoop dat het voorlopig nog zo blijft.
@luna
pi_28871713
Als je blijft fietsen, gaat het 'vanzelf' ook sneller en langer op een gegeven moment. Sowieso is het al niet slecht als je al 74 kunt fietsen (zeker als je diezelfde dag ook al twee uur te hebben gezwommen) als je nog niet zo lang fietst.
Voornaamste is idd dat je het leuk vind.
in a crowd you lose humanity
pi_28875739
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:48 schreef Wombcat het volgende:
Als je blijft fietsen, gaat het 'vanzelf' ook sneller en langer op een gegeven moment. Sowieso is het al niet slecht als je al 74 kunt fietsen (zeker als je diezelfde dag ook al twee uur te hebben gezwommen) als je nog niet zo lang fietst.
Voornaamste is idd dat je het leuk vind.
Ik heb er zeker lol in, een prettig muziekje op de achtergrond spoort je wel aan om door te blijven fietsen, ook al heb je vermoeide benen.

Is het ook niet zo dat naarmate je lichter wordt, door de calorieverbranding, je ook sneller kan fietsen doordat je lichter bent (en uiteraard de verbeterde conditie).

En tevens vraag ik me af of het gewicht van de fiets een rol speelt.
Ik denk dat mijn frame niet eens van aluminium is (weegt vrij zwaar), dus een aluminium frame of zelfs een carbon frame zou misschien al behoorlijk schelen in de snelheid.
Maar ik denk dat de topsporters zelfs met een zware fiets al bloedsnel kunnen fietsen.

Je kan het natuurlijk ook zo zien dat een zwaarder frame goed is voor de conditie, denk ik.
@luna
  zondag 17 juli 2005 @ 09:26:19 #77
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28876537
Op het vlakke maakt het gewicht van je fiets niet zo heel veel uit. Alleen bij aanzetten scheelt het wat.
Dus een lichtere fiets, daar ga je niet heel veel sneller door. Bergop wel wat, maar ook dan scheelt het geen kilometers per uur.

Als je zelf nog wat te zwaar bent, dan is daar meer winst te halen dan met je fiets.
Een normale niet al te lichte fiets is ongeveer 10-11 kilo.
Een echt lichte fiets 7 kilo.
Maar om op die 7 kilo te komen, moet je wel iets van ¤ 5000 (minimaal) investeren.
in a crowd you lose humanity
  zondag 17 juli 2005 @ 12:20:01 #78
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28878890
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..

Iemand raad?

(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 17 juli 2005 @ 12:41:41 #79
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28879412
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..

Iemand raad?

(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Da's niet normaal.
Gewoon binnenband vervangen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 17 juli 2005 @ 17:40:26 #80
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_28886231
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..

Iemand raad?

(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Ventiel naar de haaien denk ik. Ik had hetzelfde, want als ik terugkwam van een ritje was die band al weer een flink stuke leger. Binnenkort maar 's even de hele boel nachecken.
  zondag 17 juli 2005 @ 18:06:33 #81
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28886806
Jup, zat een flinke jaap in het ventiel zelf..

probleem opgelost
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 18 juli 2005 @ 20:28:48 #82
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28920668
Zo weer lekker gereden vandaag,mooie 80 km,32 km/p gemiddeld..

Ik doe het nu zo'n beetje 4 maanden,ben dus nog echt een rookie,maar het mooie van wielrennen is dat je ook echt beetje bij beetje stukken beter wordt
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 24 juli 2005 @ 09:15:04 #83
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29079059
Jullie kunnen me vast wel helpen Door studie e.d. ben ik 2 jaar terug gestopt met voetbal, maar ik wil nu weer gaan sporten. Ik heb altijd al een liefde gehad voor wielrennen (toen ik 10 jaar was had ik een peugeot racefiets en daarmee fietste ik altijd de hele wijk rond ) en ik wil nu graag een racefiets kopen en lekker gaan fietsen. Ik heb alleen totaal geen idee waar ik op moet letten en helaas heb ik niet zo heel veel geld (max 150 euro ofzo), maar ik wil gewoon een racefiets kopen waarmee je een jaartje of 2-3 kan doen (uitgaande van 3x per week fietsen ). Ik weet dat marktplaats een hoop bied, maar waar moet je dus op letten als je die fiets koopt?

Oh en vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar Zweden (Syssleback, ligt in het westen tegen de "bergen" aan) en ik kan je vertellen dat het heerlijk is om daar te fietsen. We (vriendin en ik) hadden mtb's tot onze beschikking en ik heb iedere dag gefietst. We zijn zelfs heen-en-weer naar Noorwegen gefietst, maar dat was behoorlijk pittig omdat het op de heenweg giganitisch omhoog ging.... niet zo een steile maar wel een lange klim Ook hebben we een mountainbiketocht gedaan met een hele groep en wat me daar opviel was hoe slecht de conditie van een hoop mensen is zeg.... het was maar 50 km (deels door bospaadjes) en de laatste 10 waren er lekker veel klimmetjes, nou sommigen hebben dat geweten die stonden geparkeerd

Het leuke van klimmen is dat je jezelf helemaal kan geven, dat heb ik op een vlakke weg niet. Helemaal heerlijk is om tegen je max aan te fietsen, dat je bijna jezelf de tyfus intrapt en dan gewoon even doorzetten en dan kan je op de een of andere manier gewoon weer verder, hebben jullie dat ook weleens?

Genoeg lulverhalen Anders krijg ik straks geen antwoord op mijn vraag, dus: Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een 2e hands racefiets tot ongeveer 150 euro?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29079151
Ja, waar moet je op letten... of het frame niet beschadigd is. Een krasje is niet erg, maar als er vaak mee gevallen is dan heeft het frame toch wat vormveranderingen ondergaan of kan het gebroken zijn. Daar zou ik goed op letten, verder even kijken of de voorvork in orde is.

De rest... tja... niemand gaat een fiets helemaal laten voorzien van gloednieuwe onderdelen vlak voor dat hij hem verkoopt voor ¤ 150,00.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 24 juli 2005 @ 09:43:08 #85
545 dop
:copyright: dop
pi_29079199
voor ¤150 blijft er niet zoovel te wensen over
ik ben beng dat als je de smaak te pakken krijgt je dan toch snel een wat leuker fietsje wilt gaan zoeken
met z'n budget zou ik er in elk geval opletten dat je een fiets koopt waar je geen onderdelen aan hoeft te vervangen zoals ketting en tandwielen.
als dat wel het geval is dan geef je al heel snel veel meer uit als je zou wensen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 24 juli 2005 @ 09:46:27 #86
545 dop
:copyright: dop
pi_29079214
http://www.marktplaats.nl(...)253D800%2526js%253D1
voorbeeldje van een aardig fietsje voor dat geld

merken die ik zelf niet zou kopen
peugot
panasonic
raleigh
MBK
motobecane

[ Bericht 30% gewijzigd door dop op 24-07-2005 10:02:01 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 24 juli 2005 @ 10:04:50 #87
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29079357
Ah ok En wat voor maat moet ik hebben, ik ben 1.73

En je moet wat he Ik heb wel geld, maar dat is niet bestemd voor een fiets... is bestemd voor mn uitzet (ben al op mezelf, maar heb gewoon heel veel goedkoop kunnen krijgen en heb dus behoorlijk wat geld over). Dus dat geef ik liever niet uit aan een fiets....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 24 juli 2005 @ 10:12:28 #88
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29079423
Ik heb toevallig mijn stokoude Shimano 600 afgemonteerde Jonkers weer van zolder geplukt

Eens even kijken hoe de aan schroot gereden rug en dito knie zich houden als ik het weer voorzichtig probeer. Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.

Enne.... hij mag bejaard zijn; het blijft wel een échte Jonkers natuurlijk
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 24 juli 2005 @ 13:22:38 #89
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29082736
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.
Nou bij Salden of op marktplaats een nieuw draadwieltje ritselen zal zeker voordeliger zijn dan je oude naaf omspaken.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 24 juli 2005 @ 13:53:41 #90
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29083479
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?

ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
OJAAJOH?
  zondag 24 juli 2005 @ 16:56:08 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
  zondag 24 juli 2005 @ 17:45:41 #92
545 dop
:copyright: dop
pi_29089341
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:04 schreef maniack28 het volgende:
Ah ok En wat voor maat moet ik hebben, ik ben 1.73

En je moet wat he Ik heb wel geld, maar dat is niet bestemd voor een fiets... is bestemd voor mn uitzet (ben al op mezelf, maar heb gewoon heel veel goedkoop kunnen krijgen en heb dus behoorlijk wat geld over). Dus dat geef ik liever niet uit aan een fiets....
ik denk dat je maat 54 bent maar je lichaamslengte is daar voor niet bepalend
binnen beenlengte bepaald voor het grootste deel je fietsmaat
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 24 juli 2005 @ 18:02:15 #93
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29089828
Binnenbeenlengte? Van waar tot waar meet je dat?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:18:11 #94
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29090185
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:02 schreef maniack28 het volgende:
Binnenbeenlengte? Van waar tot waar meet je dat?
Op sokken, benen 15 cm uit elkaar, telefoonboek tegen je kruis trekken, tegen de muur gaan staan, bovenkant telefoonboek aftekenen, hoogte streepje opmeten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 24 juli 2005 @ 18:32:29 #95
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29090495
Dank
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:38:41 #96
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29090633
quote:
welke gek rijdt er dan ook op een trek
OJAAJOH?
  zondag 24 juli 2005 @ 18:45:46 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29090796
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:38 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

welke gek rijdt er dan ook op een trek
Zo'n ding breekt ook echt spontaan hè
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 24 juli 2005 @ 18:49:53 #98
545 dop
:copyright: dop
pi_29090899
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb toevallig mijn stokoude Shimano 600 afgemonteerde Jonkers weer van zolder geplukt

Eens even kijken hoe de aan schroot gereden rug en dito knie zich houden als ik het weer voorzichtig probeer. Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.

Enne.... hij mag bejaard zijn; het blijft wel een échte Jonkers natuurlijk
het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengt
ik rij zelf op een oude concorde jaja nog gewoon van staal, en als ik mijn rondje maak dan zie ik massa's snelle en dure fietsen die niet op gang te krijgen zijn omdat er geen renner op zit.



[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 24-07-2005 19:02:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 25 juli 2005 @ 00:15:20 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29100674
Wat kost een leuke 2e hands fiets die voldoet voor iemand die af en toe eens wil fietsen?
  maandag 25 juli 2005 @ 00:19:37 #100
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29100806
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:15 schreef Zwansen het volgende:
Wat kost een leuke 2e hands fiets die voldoet voor iemand die af en toe eens wil fietsen?
Jij hebt toch al een fiets?

Hangt er dus helemaal vanaf wat je wilt.
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 00:22:00 #101
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29100862
Ja een mountainbike... Maar ik heb bijvoorbeeld sinds de Alp 'd Huez al niks meer gefietst op dat ding.

Maar ik wil eigenlijk wel een keer in de week blijven fietsen, alleen ga ik geen 1000 euro ofzo voor een fiets neerleggen...
  maandag 25 juli 2005 @ 00:30:08 #102
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29101065
Beetje behoorlijke tweedehands moet je denk ik toch al snel 400-500 Euro voor neerleggen
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 00:30:29 #103
11102 knep
Mountainfreak
pi_29101072
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:22 schreef Zwansen het volgende:

Maar ik wil eigenlijk wel een keer in de week blijven fietsen, alleen ga ik geen 1000 euro ofzo voor een fiets neerleggen...
Tssk
  maandag 25 juli 2005 @ 00:32:08 #104
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29101103
Mijn broer heeft van de winter eentje gekocht, die alles bij elkaar 650-700 Euro kostte. Maar vrijwel alles was nieuw, plus wat spul dat ik nog had liggen om 'm compleet te maken.
Was dus een bij elkaar geraapte fiets zeg maar. Maar hij heeft nu wel een leuke Giant Cadez (nieuw, maar wel overjarig frame) met Campagnolo Veloce (geloof ik) 9 speed met triple. Daar kun je overal mee fietsen.
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 00:33:14 #105
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29101130
hmm, zelfs dat vind ik nog redelijk veel geld... Maar goed, zal eens rondkijken.
  maandag 25 juli 2005 @ 00:34:33 #106
11102 knep
Mountainfreak
pi_29101157
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
  maandag 25 juli 2005 @ 08:08:40 #107
545 dop
:copyright: dop
pi_29103988
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:33 schreef Zwansen het volgende:
hmm, zelfs dat vind ik nog redelijk veel geld... Maar goed, zal eens rondkijken.
als je slechts af en toe fiets zoui ik op je mountenbikeje gewoon sliks zetten.
daar kun je ook prima mee uit de voeten om een beetje recreatief te toeren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 25 juli 2005 @ 09:41:33 #108
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29104723
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
Jep
En voor 1600 extra een Dura Ace SRM
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 25 juli 2005 @ 12:16:30 #109
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29107503
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:49 schreef dop het volgende:

[..]

het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengt
ik rij zelf op een oude concorde jaja nog gewoon van staal, en als ik mijn rondje maak dan zie ik massa's snelle en dure fietsen die niet op gang te krijgen zijn omdat er geen renner op zit.

[afbeelding]
Een waarheid die zo oud is als het wielrennen zelf.
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:00:02 #110
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29147146
Ik ben gisteren teruggekomen van de Transalp voor mountainbikers. Een achtdaagse etappekoers over 725 kilometer en 23000 hoogtemeters, waarin je als een van de 555 teams van twee rijders meedoet. Ondanks een slepende peesontsteking, diarree en maagproblemen heb ik hem weten uit te rijden. Het was het mooiste en tevens zwaarste wat ik ooit gedaan heb op fietsgebied.

De eerste dag zou ik als testdag van mijn peesontsteking zien, rustig rijden en kijken hoe ie het houdt. Gelukkig bleek dat ik er bij lange klims nauwelijks hinder van ondervond, dus dat was erg prettig. Wel kreeg ik al direct maagproblemen, waardoor ik niet echt naar behoren kon presteren. Het was niet zo’n zware etappe, dus het finishen was niet zo’n probleem.

Na een nacht waar ik me steeds beroerder ging voelen door mijn maag en hevige diarree had ik weinig hoop voor de volgende dag. Het bleek al snel dat het totaal niet ging. We kwanen helemaal in de achterhoede te rijden doordat ik totaal geen kracht in mijn benen had. Tijdens de eerste lange klim zeker tien keer gestopt om enigszins op krachten te komen. Voor het begin van de tweede klim waren echt alle krachten op en besloot ik uit te stappen. Mijn teamgenoot reed wel door. Hierdoor bleven we nog wel in het klassement, omdat in een van de acht etappes een teamlid mag uitvallen, weliswaar gevolgd door een forse tijdstraf. In ons geval werd aan onze tijd ruim vier uur toegevoegd. Na een bezoek aan de dokter bleek ik rijp voor het infuus.



Na een goede nachtrust (twaalf uur geslapen, ik had ook slaapmiddel toegediend gekregen) ging het weer beter. Op de loodzware derde en vierde dag at ik nog steeds slecht, maar was ik weer voldoende op kracht om twee vreselijk zware loopstukken te overleven. Een keer hebben we zelfs ruim twee uur met de fiets op de nek gelopen, deels door de sneeuw, om over een pas te geraken. De vijfde dag ging het alweer iets beter. We reden voor het begin van de laatste beklimming zo rond de 70e plaats, maar omdat ik nog steeds niet goed at kreeg ik een enorme hongerklop, waardoor we uiteindelijk rond de 110e plaats finishten.



De zesde dag dag kon ik weer redelijk normaal eten. We waren inmiddels in de werkelijk schitterende omgeving van de Dolomieten aanbeland. Hier werden de etappes korter, de beklimmingen minder zwaar en de afdalingen technischer: precies wat we wilden. Het ging goed. Onze goede positie konden we dit keer wel tot het eind vasthouden. De zesde dag waren we 72e en de zevende dag zelfs 49e.



De laatste dag zou niet zo veel voorstellen. Een klim van duizend hoogtemeters gevolgd door een vlak stuk van 80 kilometer naar de Adriatische Zee. Na de beklimming lagen we weer zo rond de 50e plek. Daarna sloeg het noodlot echter toe. Mijn freewheel overleed. Bij vooruit trappen gebeurde hetzelfde als bij achteruit trappen: niks. We hadden geen gereedschap meegenomen om eventueel de cassette aan het achterwiel te binden om zo nog enigszins te kunnen doorrijden, dus toen hebben we elkaar maar afgewisseld met het voortslepen van de achterste fiets middels twee aan elkaar geknoopte binnenbanden. Helaas in de achterhoede geeindigd, maar toch als een van de 440 teams de transalp volbracht.

Voor de hoogteprofielen: www.transalpchallenge.com

  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:42:13 #111
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29149983
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heen

in nederland heb je daar alleen de groep voor
OJAAJOH?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:44:08 #112
11102 knep
Mountainfreak
pi_29150045
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende: -Geweldige prestatie-
Tering jantje!
Respect man
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:41:02 #113
545 dop
:copyright: dop
pi_29151643
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
mooi ritje
maar als ik deze foto zie dan vraag ik me af van waar die rugzak ?
als je al bagage mee neemt dan kun je dat toch beter aan je fiets hangen ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:13:37 #114
11102 knep
Mountainfreak
pi_29152736
@ dop ? Geen idee wat de Transalp is zeker ?

'Ritje'
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:31:21 #115
545 dop
:copyright: dop
pi_29153292
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:13 schreef knep het volgende:
@ dop ? Geen idee wat de Transalp is zeker ?

'Ritje'
beetje plagen mag tch wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:33:34 #116
11102 knep
Mountainfreak
pi_29153351
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:31 schreef dop het volgende:

[..]

beetje plagen mag tch wel
Zet er dan een smiley bij, ben niet meer zo wakker .
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:02:11 #117
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29154049
Vandaag een Thomson Elite zadelpen op mijn racertje gezet
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:10:40 #118
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29158650
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
Hmm ik ga de ventoux op knallen, maar dit is andere koek.

Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:14:47 #119
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29162572
Dank voor de waardering, allen.

Het is overigens niet zo dat je per se over een ijzeren conditie moet beschikken om de tocht uit te rijden. Hoe goed je ook bent getraind: kapot ga je toch wel. De een doet er alleen wat langer over dan de ander. Het belangrijkste is doorzettingsvermogen en de absolute wil om het tot een goed einde te brengen. Je merkt ook wel het verschil in benadering. Voorin wordt volop gekoerst door wereldtoppers en achterin wordt rustig een kwartiertje gestopt bij de ravitailleringsposten en wordt afgestapt om een mooie foto te maken. Sommigen komen elke dag ruim na de maximale tijd binnen, maar dat interesseert ze niks. Ze hebben de tijd van hun leven.
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:41 schreef dop het volgende:
maar als ik deze foto zie dan vraag ik me af van waar die rugzak ?
als je al bagage mee neemt dan kun je dat toch beter aan je fiets hangen ?
Er zit nauwelijks bagage in die rugzak, hij wordt voornamelijk gevuld door het waterreservoir van twee liter. Daarnaast een multitooltje, binnenband, energierepen, telefoon en misschien een regenjack. Je hebt gelijk dat je het gereedschap misschien in een zadeltasje kwijtkunt, maar meer tassen wil je echt niet aan je fiets hebben als je in een hele technische afdaling of steile klim zit. Dat slingert alle kanten op. Bovendien zijn tassen aan je fiets simpelweg voor watjes.

Overigens heb ik zelf mijn tas al na de eerste dag afgedaan. Ik drink niet zo heel erg veel, dus kan ik mijn drinken in bidons vervoeren. De rest kun je dan wel in de steekzakken van je shirtje kwijt. Vind ik een stuk prettiger rijden.

Bij thuiskomst bleek ik trouwens te zijn ingeloot voor de Cape Epic. Da's ook een achtdaagse rittenkoers, maar dan langs de Zuid-Afrikaanse Westkaap. Deze telt 900 km en 16000 hoogtemeters. Heb er nu al zin in .
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:34:40 #120
545 dop
:copyright: dop
pi_29163858
tassen aan de fiets is misschioen voor mietjes maar het rijd veel prettiger.
zeker een zadeltas raak je echt niet kwijt.
een rugzak is op technische stukken echt in je nadeel
ook sluit een rugzak je rug teveel af, zeker bij warm weer ikun je je warmte dan slecht kwijt,
kleine tip voor greedschap en plakspullen kun je natuurlijk ook een bidon gebruiken
heb je het toch op je fiets en ben je geen mietje

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 27-07-2005 10:45:44 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:58:27 #121
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29164371
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:34 schreef dop het volgende:
tassen aan de fiets is misschioen voor mietjes maar het rijd veel prettiger.
Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:30:21 #122
545 dop
:copyright: dop
pi_29165258
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:58 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.
lol
jij hebt denk ik nog nooit op een goed bepakte fiets gezeten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:51:45 #123
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29165894
*zucht*

Wat kan het mij het ook eigenlijk schelen. Ik ben verdomme hartstikke blij dat ik de Transalp heb uitgereden en dan moet ik opeens gaan uitleggen waarom mijn teammaat geen tassen aan zijn fiets hangt maar met een rugzak rijdt.

En nee, ik heb gelukkig nog nooit als een pakezel rondgereden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:40:31 #124
545 dop
:copyright: dop
pi_29167221
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:51 schreef Trainspotter het volgende:
*zucht*

Wat kan het mij het ook eigenlijk schelen. Ik ben verdomme hartstikke blij dat ik de Transalp heb uitgereden en dan moet ik opeens gaan uitleggen waarom mijn teammaat geen tassen aan zijn fiets hangt maar met een rugzak rijdt.

En nee, ik heb gelukkig nog nooit als een pakezel rondgereden.
je hebt je best gedaan
en ik hoop ook oprecht dat je veel plezier hebt in zuid afrika
het is niet mijn bedoeling je te beledigen of op je tenen te gaan staan
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:42:11 #125
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_29168927
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:42 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heen

in nederland heb je daar alleen de groep voor
Site,info.. more.. ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:43:53 #126
545 dop
:copyright: dop
pi_29172423
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:42 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Site,info.. more.. ?
www er voor en de er achter maakt http://www.roseversand.de/
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:54:38 #127
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29181791
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
OJAAJOH?
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:08 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29182716
In principe kun je alles voor trainingswiel gebruiken. Die Mavic Ksyrium SL hebben ook nog een goedkopere versie, of je kunt Mavic Cosmos nemen (nog wat goedkoper). Of bv. Campagnolo Vento (da's voor zover ik weet het goedkoopste set wielen, ¤ 159 bij Math Salden).
Of je kunt een stel wielen laten spaken natuurlijk.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:38:27 #129
545 dop
:copyright: dop
pi_29183107
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?
ik zou net zo makkelijk iets tweedehands van marktplaats kopen
de centen die je uitspaart kun je later weer investeren
http://www.marktplaats.nl(...)onderdelen/66237.htm
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:42:17 #130
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29183226
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:38 schreef dop het volgende:

[..]

maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?
ik zou net zo makkelijk iets tweedehands van marktplaats kopen
de centen die je uitspaart kun je later weer investeren
in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengen
OJAAJOH?
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:45:03 #131
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29183326
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
Bij Salden.nl 36 spaaks Ultegra / CXP30 voor 125 euro
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:54:41 #132
545 dop
:copyright: dop
pi_29183680
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:42 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengen
ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SL
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:09:26 #133
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29209601
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:54 schreef dop het volgende:

[..]

ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SL
das waar

ik ga waarschijnlijk inderdaad voor de wielen die boven je gepost zijn
OJAAJOH?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:18:04 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29209854
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:25:59 #135
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29210080
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
hehe een paar keer met een echt goeie afdaling dik de 80 gehaald, hoe dat voelt? kicke! maar ook wel beangstigend wanneer je eraan denkt wat er gebeurd als je op je bek zou gaan
OJAAJOH?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:33:54 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29210334
Mijn top was 87.
Niet beangstigend, wel een kick.
Technisch bochtenwerk bij 50 kan natuurlijk vele malen heftiger zijn dan recht omlaag met 80
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:36:57 #137
11102 knep
Mountainfreak
pi_29210448
86 op m'n ATB
Zeker mooie kick, angst heb ik zeker niet .
Morgen cross ik naar de Eifel paar bekende huevels onderweg waar je toch eind 70 begin 80 kan rijden .
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:50:57 #138
545 dop
:copyright: dop
pi_29210887
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
op de ligfiets (flevo racer)80 km in het uur en dat is heel eng
op de atb rond de 70 geen probleem
op de racefiets 82 geen probleem
op een onbepakte tandem 65 niet eng maar word iets zoekerig
op de zelfde tandem maar dan met bob en bepakking 75 gek genoeg rijd hij bepakt in de afdaling prettiger, waarschijnlijk door het lager zwaartepunt
beperkende factor is mijn bijrijder die boven de 65 de sleeprem er op gooit, kan ik me ook wel voorstellen, achterop voelt het toch anders

ik moet wel zeggen dat de angst in een afdaling erg afhankelijk is van hoe de weg en de bochten lopen, hoe langer en vloeiender de afdaling is hoe makkelijker je overgeeft aan de snelheid.
na 10 minuten voelt 70 in het uur toch anders als in het begien van de afdaling
en het is ook een groot verschil of je er hard voor moet trappen of dat het vanzelf lijkt te gaan
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:12:39 #139
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29215581
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling?
Hoe snel heeft men bergaf met de racefiets gehaald

Mijn record is dus 88,9 km/h op mtb met slicks. Vorige week haalde ik nog de 87 km/h, maar dat voelde gek genoeg een stuk minder sensationeel aan dan mijn recordsnelheid. Overigens heb je bij een snelheid van 70 km/h op een schotterpad ook niet bepaald het idee dat je stilstaat .
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:27:56 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216042
Tja wat in dat andere topic stond over Breukink en 110 geloof ik weinig van...

http://home.conceptsfa.nl/~rivala/helling.htm

Dit schept enige duidelijkheid.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:30:53 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216147
Dit is voor een helling van 8%... Dit lijkt me wat weinig...

  donderdag 28 juli 2005 @ 22:33:10 #142
545 dop
:copyright: dop
pi_29216225
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:30 schreef Zwansen het volgende:
Dit is voor een helling van 8%... Dit lijkt me wat weinig...

[afbeelding]
grafiekjes zijn leuk maar om een voorbeeldje te geven ik heb op mijn ligfiets 65voor 11 achter
dan kan je dus bij 80 in het uur gewoon mee trappen
verder weeg ik 95 kilo zonder fiets dus pas ik niet eens in dit grafiekje
en op de tandem met bepakking zaten we geloof ik tegen de 200 kilo totaal gewicht
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:34:55 #143
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216264
65-11?

Wat is bij wielrennen het grootst? 53-11 ofniet?
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:38:24 #144
545 dop
:copyright: dop
pi_29216368
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:34 schreef Zwansen het volgende:
65-11?

Wat is bij wielrennen het grootst? 53-11 ofniet?
normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monteren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_29216659
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
94

Een keer 93 in de afdaling van de Fedaia (Marmolada)
Een jaar later daar 90 (toen met tegenwind)
Vorig jaar 2x de Ventoux afgedaald, max 89 en 94
Iseran vorig jaar 91
Een keertje een naamloos colletje in de buurt van Bormio met 89 (was 13% naar beneden, een ilometer rechtdoor. Een vriend van me haalde een maand later daar (toen was ik niet mee) daar 98, toen kende hij dat stuk en zette voor dat stuk flink aan).

En nog best vaak tussen de 80 en 85 in het hooggebergte.

Die grafiekjes gaan uit van zonder bijtrappen, dat scheelt al aardig.
Sommige van bovenstaande topsnelheden zijn met twee of drie man (die Fedaia van 90 was met zijn tweeën bijvoorbeeld), wat ook aardig in snelheid scheelt.

In een voortrazend peloton kan ik best geloven dat je op die steile rechte stukken richting 110 gaat, maar dat was zo'n beetje het maximaal haalbare denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wombcat op 28-07-2005 23:14:27 ]
in a crowd you lose humanity
pi_29216668
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:38 schreef dop het volgende:

[..]

normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monteren
53-11 is normaal tegenwoordig
in a crowd you lose humanity
pi_29216712
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn top was 87.
Niet beangstigend, wel een kick.
Technisch bochtenwerk bij 50 kan natuurlijk vele malen heftiger zijn dan recht omlaag met 80
Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)
in a crowd you lose humanity
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:52:30 #148
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216818
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)
Maar als daar iets fout gaat...

Remmen kan dan niet meer...
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:54:02 #149
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29216879
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
Maar als daar iets fout gaat...

Remmen kan dan niet meer...


Je lijkt mn moeder wel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29217012
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Maar als daar iets fout gaat...

Remmen kan dan niet meer...
Nee.
En afgelopen vakantie in de bergen had ik een bocht in de afdaling van de Allos dus te laat gezien, waardoor ik die met geen mogelijkheid meer kon halen en een flinke duikeling heb gemaakt (dat heeft mijn zelfvertrouwen wel wat aangetast moet ik zeggen).
Het was gelukkig geen afgrond, maar een met gras (en vooral veel distels) begroeide helling, maar ik ben wel een metertje of 15 naar beneden gerold.
Best mazzel gehad daar. Vooral ook omdat ik pas terug in het hotel er achter kwam dat mijn zadelpen was gebroken, en daar had ik nog 2 cols mee beklommen (en gedaald, maar dat wel veel rustiger).
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:36:41 #151
30692 TechnoHead
Hartjeesss!
pi_29233137
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 19:47:59 #152
73911 ultra_ivo
pi_29244553
Ben ook weer terug uit GB. Van London-Edinburgh-London. Dat is een randonneurstocht van 1415km, af te leggen binnen de 116uur en 40 minuten. Een echt verslag volgt over anderhalve week, als ik m'n foto's online heb. Maar even in het kort, eerste stuk behoorlijk doorgereden zonder in het rood te gaan. Net na het donker kwam ik op de controle na 300km aan. Zoals gebruikelijk reed ik de eerste nacht door, maar dat ging niet zo goed als normaal. Halverwege nog een kwartiertje in een bushokje geslapen. Daardoor kwam ik later dan verwacht op de controle van Hovingham (km380) aan. Daar maar nog een half uurtje geslapen. Vervolgens ging het al veel beter. Er was inmiddels een aardige oostenwind, met de wind in de rug dan ook doorrijden richting Zuid-West Schotland. In Alston maakte ik de fout nogmaals te eten terwijl ik 30km eerder ook al eens at. Ik wist dat ik voor het donker in Canonbie mocht zijn wilde ik nog de kans maken om bij de controle van 640km (Ettrick) te kunnen slapen. Net na het donker kwam ik in Canonbie aan. Dus maar een snelle tijd laten varen. 8 uur rust in Canonbie, waaronder dik 5 uur slaap. Met een groepje Itlaianen door naar Ettrick, en verder solo naar Edinburgh. Vrijwel het hele stuk terug deed ik alleen. Inmiddels een noordenwind, dus makkelijk rijden, veel makkelijker dan wind tegen naar Edinburgh. Ik was op tijd in Canonbie om nog door te gaan naar Alston. Dat stuk had ik 4 jaar geleden al eens in het donker gereden, prima te doen.
na een uurtje of 3 in een prima bed de klim naar Yad Moss begonnen. Het liep niet echt op dat hele stuk, ook na de klim kwam ik niet echt vooruit. Met als gevolg dat ik voor de nacht strandde in Thorne. Nog 300km te gaan dus voor de laatste dag. Thorne was weer de gebruikelijke controle, een volledig vluchtelingenkamp. Overal lagen mensen. Ik ken nogal wat van de controleurs, kon dus direkt een slaapzak lenen. Slaapt wat lekkerder dan een reddingsdeken. Als laatste vertrokken uit Thorne, samen met wat clubgenoten van Willesden CC. Met hen reed ik door naar Lincoln. Onderweg nog een stop in een chauffeurscafé voor een 2e ontbijt. In Lincoln liet ik de groep gaan, ik moest dringend nieuwe handschoenen halen (oude helemaal platgetrild) en geld pinnen. Dat kon alleen in de binnenstad. Ik kwam dan ook als laatste op de voorlaatste controle aan. Ook niet zo'n probleem, nog altijd was ik op tijd binnen.
Van Thurlby naar de laatste controle in Gamlinggay ook rustig gereden. Veel bekende gezichten op de controle, anderhalf uur reserve op tijdsschema. Onderweg haalde ik een hele groep tegen die een bakkie koffie ging drinken. In het donker aangekomen in Gamlinggay. Niet snel na de controle haalde ik een groepje clubgenoten in. Zij bleken bij een deelnemer te blijven die ernstige nekklachten had. Die kwam echt niet meer vooruit. Ook een oog deed het niet meer zo goed. Uiteindlijk zo'n 30km voor de finish opgeld naar de chef controle. 2 man kregen toestemming via de hoofdweg te rijden samen met de onfortuinlijke rijder. Zij zouden extra tijd bijkrijgen. Ik zou samen met de tandem van Willesden CC de rijders van Willesden Nippon binnenbrengen. Dat is een traditie binnen de club, we letten op elkaar. Met nog 15km te gaan stuurde ik de tandem door. Zij hadden een eerdere startgroep, moesten dus ook eerder binnen zijn. Mark komt van de streek, kent ieidere bocht en is dan ook niet bij te houden in de afdalingen. Zonder verdere problemen bereikten we de finish. Onderweg nog 2 andere rijders oppikkend. Akiko en haar maat waren heleemaal door het dolle toen de controle zichtbaar werd. Ik was gewoon tevreden. Meer geslapen dan normaal, niet hoeven af te zien en toch op tijd binnen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:34:50 #153
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_29252724
Mooi verhaal ultra_ivo .
sig verwijderd door FA
  zaterdag 30 juli 2005 @ 09:12:44 #154
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
  zondag 31 juli 2005 @ 09:48:51 #155
3485 kavorka
lure of the animal
pi_29287126
Ik ben van plan om met een paar vrienden te beginnen met fietsen, gewoon recreatief. Omdat we beginners zijn willen we eerst een tweedehands fiets kopen rond de 300 euro. Kan je hier iets leuks voor krijgen en waar moet ik op letten bij een eventuele koop?
animal magnetism sexual attractive state
  zondag 31 juli 2005 @ 09:55:22 #156
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29287165
Ik zou zeggen: Lees eerst het topic eens door, daar staan al aardig wat tips in.
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:04:23 #157
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29330416

Ik mag de 2006 Zero Gravity cranks gaan testen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:22:31 #158
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29332774
goed even een leuk vraagje:

Ik heb vandaag mijn ultegra 10 speed groep opgehaald.. heb een 10 speed body.. klopt het dat een 11-23 nog wel op een 9 speed body moet? en bij een 12-nog wat je wel een 10 speed nodig hebt?

als ik het goed vertaald heb stond dat dus in de handleiding.. en die ik er nu op heb liggen (de 11-23) past niet (bij een 12-** zou er een extra spacer tussen moeten waardoor de speling weg is bij een 10 speed body)
OJAAJOH?
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:23:20 #159
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29332809
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ik mag de 2006 Zero Gravity cranks gaan testen
nice
OJAAJOH?
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:10:36 #160
545 dop
:copyright: dop
pi_29342290
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:22 schreef hellmondunited het volgende:
goed even een leuk vraagje:

Ik heb vandaag mijn ultegra 10 speed groep opgehaald.. heb een 10 speed body.. klopt het dat een 11-23 nog wel op een 9 speed body moet? en bij een 12-nog wat je wel een 10 speed nodig hebt?

als ik het goed vertaald heb stond dat dus in de handleiding.. en die ik er nu op heb liggen (de 11-23) past niet (bij een 12-** zou er een extra spacer tussen moeten waardoor de speling weg is bij een 10 speed body)
volgens mij is dat een beetje onzin
je kunt casettes kompleet kopen of zelf samen stellen je hebt 11-23 cassetes zelfs al in 7 speed
en losse spacers zijn te vinden in zowel 9 als 10 speed casettes en ook in eerdere modelletjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:36:16 #161
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29362766
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:10 schreef dop het volgende:

[..]

volgens mij is dat een beetje onzin
je kunt casettes kompleet kopen of zelf samen stellen je hebt 11-23 cassetes zelfs al in 7 speed
en losse spacers zijn te vinden in zowel 9 als 10 speed casettes en ook in eerdere modelletjes
zoiets dacht ik dus ook, máár ik heb nu dus wel het probleem dat de casette niet past op mijn 10 speed body..
OJAAJOH?
pi_29385072
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:36 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

zoiets dacht ik dus ook, máár ik heb nu dus wel het probleem dat de casette niet past op mijn 10 speed body..
Raar dat dat zo werkt bij Shimano.
bij Campagnolo heb je dat probleem niet, alleen moet je voor een cassette met een 11 een andere sluitring hebben, maar die leveren ze erbij
in a crowd you lose humanity
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:12:16 #163
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29387472
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Raar dat dat zo werkt bij Shimano.
bij Campagnolo heb je dat probleem niet, alleen moet je voor een cassette met een 11 een andere sluitring hebben, maar die leveren ze erbij
wéér een reden erbij om over te stappen op campa
OJAAJOH?
pi_29408746
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:12 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

wéér een reden erbij om over te stappen op campa
Zo mag ik het horen.
in a crowd you lose humanity
pi_29831938
Gaat er hier iemand meedoen aan een ritje van Diekirch naar Valkenswaard?

http://www.diekirch-valkenswaard.nl/
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:46:37 #166
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29898923
Hebben er nog mensen deelgenomen aan de Ride for the Roses? Ik wel. Wat een ellende. Het was weliswaar voor het goede doel, maar om dan maar 115 km een geneutraliseerd potje te gaan toeren a 25 km/h... Zo'n compact peloton van 10000 man is ook nog best link, want de helft weet totaal niet hoe je in een groep moet rijden. Er waren aardig wat valpartijen.

Positief waren het weer en de vele enthousiaste toeschouwers, maar ik ga het niet nog eens doen op deze manier.
pi_29927469
Hey ik ben op zoek naar een leuke 2de hands racefiets. Ikzelf meet 1m87. Welke fietsmaat moet ik dan hebben?
pi_29928520
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Peterke het volgende:
Hey ik ben op zoek naar een leuke 2de hands racefiets. Ikzelf meet 1m87. Welke fietsmaat moet ik dan hebben?
Hangt een beetje van je beenlengte af. Ik schat circa 60 cm, maar als je lange benen hebt, kan het ook zomaar 64 of 66 zijn. (Ik ben 1.81 en heb een 56 cm frame).
in a crowd you lose humanity
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:03:45 #169
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29929278
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29929497
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
Een vriend van me is ook 1.81 (net als ik), maar heeft een 60 cm. Als ik daar op ga zitten, kan ik amper bij de pedalen komen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:58:50 #171
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_30091808
Ben tijdens mijn vakantie in de Provence op een ''boodschappenfiets'' de Mont Ventoux opgefietst. Vanuit Bédoin de zuidelijke helling opgefietst.

Vertrek: Bédoin (hoogte: 300m)
Afstand naar top: 21,5 km
Hoogteverschil: 1610m
Gemiddelde percentage: 7,5 %
Maximale percentage: 11 %
Moeilijkheid: ****

ik sta rechts

Zijn er op het forum personen die mee gaan doen aan het Nederlands Kampioenschap Weg voor Studenten (NSK Wielrennen 2005)??

Zie: http://www.nsk2005.nl
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_30325565
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een vriend van me is ook 1.81 (net als ik), maar heeft een 60 cm. Als ik daar op ga zitten, kan ik amper bij de pedalen komen.
Ik ben 1.85, en doe het perfect op een 61cm frame
  woensdag 7 september 2005 @ 15:24:45 #173
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_30355239
Ik heb last van piepende remmen, zowel voor als achter. (Shimano Tiagra)
En dan niet zomaar piepen, maar dat ze me vijftig meter verderop nog duidelijk kunnen horen.
Na het fietsen maak ik altijd heel de fiets schoon met water en een doek, incl. de velgen.
Doe ik iets verkeerd bij het schoonmaken, of zijn de blokjes versleten?
De groeven zijn nog zeker 3/4 cm diep, maar het kan toch zo zijn.
  woensdag 7 september 2005 @ 15:43:54 #174
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30355832
mm neem ik aan? Mogelijk staan de blokjes niet helemaal lekker afgesteld. Het is de bedoeling dat de voorkant van het blokje de velg het eerst raakt. Als eerst de achterkant de velg raakt, of het hele blokje ineens, dan kan dat tot irritant gepiep leiden.
  donderdag 8 september 2005 @ 10:27:38 #175
545 dop
:copyright: dop
pi_30380053
het ene blokje is ook niet het andere
sommige blokken piepen sneller dan anderen
over het algemeen zijn het de goedkopere blokken van mindere kwaliteid die hier het meest last van hebben
ik rij zelf met 105 remmen met daar op ultegra blokken remt goed en piepen nooit
zelfs niet als ik ze er slordig op zet, wat niet wegneemt dat het verhaal van Trainspotter natuurlijk als eerste geprobeert moet worden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_30447734
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
Een 64cm frame moet je zien te vermijden. Dat is echt niet handig bij veel bochtenwerk en het is gewoon een stuk minder stevig dan bijvoorbeeld een 60Cm-frame.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:30:12 #177
545 dop
:copyright: dop
pi_30449727
niet voor niets zie je steeds meer sloping frames
hoe kleiner het kader hoe stijver en lichter het frame
en dat komt de rij eigenschappen ten goede, doudelijk iets dat de racewereld langzaam overneemt van uit de atb
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_30451956
Ik heb toch zo m'n twijfels over de sloping-mode. Een framebuis is nog altijd stijver dan een stuurpen of zadelpen. Voor de langeafstand komt er nog een probleem bij met sloping frames, waar laat je je pomp en je 2e bidon? Grote bidons krijg je sowieso niet tussen het sloping frame gepropt.
  zaterdag 10 september 2005 @ 14:47:58 #179
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30453531
Sja, de bovenbuis laten aflopen kan geen kwaad. (voor de stijfheid)
Een kortere balhoofdbuis en dan meer spacers om je stuur hoog genoeg te krijgen maakt de boel wel slapper natuurlijk.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:09:49 #180
545 dop
:copyright: dop
pi_30455467

hier kun je prima je bidon en of pompje op schroeven
de grootste krachten op een Frame komen niet vanaf het zadel of het stuur

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 10-09-2005 16:18:54 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_30463306
Pompje is te weinig. Ik heb een pomp nodig. Liefst een Zéfal HPX. Daarmee krijg je tenminste en band goed op spanning. Ik heb al te vaak mensen die alleen een armetierig minipompje bij zich hadden moeten helpen.

  zaterdag 10 september 2005 @ 20:28:37 #182
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30463409
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb al te vaak mensen die alleen een armetierig minipompje bij zich hadden moeten helpen.
IJdele fietsers gaan er gewoon vanuit dat er altijd wel een wat practischer ingesteld persoon in de buurt is die wél een goeie pomp bij zich heeft
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30463802
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

IJdele fietsers gaan er gewoon vanuit dat er altijd wel een wat practischer ingesteld persoon in de buurt is die wél een goeie pomp bij zich heeft
Dan zwijg ik maar over mensen die geen basis onderhoud kunnen plegen. Na een paar uur regen leende ik eens m'n oliebusje uit aan een andere rijder, begon die de ketting aan de buitenkant te olieën
  zondag 11 september 2005 @ 11:54:19 #184
545 dop
:copyright: dop
pi_30479015
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Pompje is te weinig. Ik heb een pomp nodig. Liefst een Zéfal HPX. Daarmee krijg je tenminste en band goed op spanning. Ik heb al te vaak mensen die alleen een armetierig minipompje bij zich hadden moeten helpen.

[afbeelding]
ik heb het zelfde pompje
past op mijn atb maar ook op mijn racefiets wat overigens een ct 63 cm frame is
waar de atb een 20.5i nch sloping frame is
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_30926143
Ik fiets sinds een tijdje ook vrij fanatiek. Heb eerder veel gefietst maar laatst mijn hybride omgeruild tegen een bianchi. Hij fietst heerlijk, maar als ik wat langer fiets krijg ik een moe/pijnlijk gevoel in de spieren van mijn onderrug. Als ik dan even rechtop ga zitten wordt het minder, maar daarna komt het ook steeds terug. Het zelfde heb ik als ik lang schaats. Weet iemand waar dit door komt of, nog beter, wat ik er aan kan doen?
athletes row, others just play games
pi_30944793


Mn nieuwe gass "jack" stuurtje
Gister voor t eerst mee gefietst, zit prima, vooral als je diep in beugel hangt
  woensdag 28 september 2005 @ 16:17:52 #187
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31002060
Mijn fiets gaat ook duchtig gepimpt worden binnenkort


Zero Gravity cranks
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 28 september 2005 @ 18:17:05 #188
545 dop
:copyright: dop
pi_31004307
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:56 schreef erikdeperik het volgende:
Ik fiets sinds een tijdje ook vrij fanatiek. Heb eerder veel gefietst maar laatst mijn hybride omgeruild tegen een bianchi. Hij fietst heerlijk, maar als ik wat langer fiets krijg ik een moe/pijnlijk gevoel in de spieren van mijn onderrug. Als ik dan even rechtop ga zitten wordt het minder, maar daarna komt het ook steeds terug. Het zelfde heb ik als ik lang schaats. Weet iemand waar dit door komt of, nog beter, wat ik er aan kan doen?
dat kan van alles zijn
maar ik kan een gokje wagen
de afstand tussen je zadel en je voorbouw is te groot , waar door je te ver met je handen naar voren zit, en of je fiets met een gebogen rug ?

je kunt zelf gaan expirimenteren met je houding , of een sportarts of fisio om hulp vragen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_32790809
*schopt*

Iemand hier ervaring met wielrennen/trainen op de Canarische eilanden? Ik ben wel eens op Mallorca geweest, met Fred Rompelberg en Cemi wielerkampen, maar het weer wordt daar elk jaar slechter. Het leek me dus wel wat om in januari/februari een tot twee weken op de Canarische eilanden rond te fietsen, maar ik kan niet echt veel vinden op dat vlak.
in a crowd you lose humanity
pi_32790920
Oh ja. En ik ben bekend met Henkl Lubberding, maar dat begint pas vanaf 26 februari en ik wil dus eerder.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:57:42 #191
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36093658


Vandaag voor het eerst weer buiten gefietst
Hendig koud (1 a 2 graden), maar dik ingepakt niks aan de hand. 2.15 uur, kilometertje of... 45 a 50 zal t geweest zijn


1 april ga k de toerversie van de Ronde van Vlaamderen fietsen, 140 km, en 8 juli La Marmotte


Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2006 @ 18:59:13 #192
73911 ultra_ivo
pi_36093702
Waarom niet gelijk de grote versie? Je moet toch conditie hebben na het schaatsseizoen, je voorbereidngstijd hiervoor is dus een stuk minder dan bij anderen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:04:58 #193
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36093874
Nou, zo goed ben ik niet uit de winter gekomen..... en het verschil tussen de lange versie en de 140 zit er vooral in dat de 140 niet zo'n lange vlakke aanloop heeft..... + degenen met wie ik de toch ga rijden gaan ook voor de 140.

k Ben al ingeschreven voor de Marmotte trouwens
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 16 maart 2006 @ 19:15:54 #194
73911 ultra_ivo
pi_36094171
Met wat ervaring kan het trouwens zonder probleem. Ik rij al jaren direct na het schaatsseizoen (soms zelfs 2-3 dagen na een 10km langebaan) een 200km brevet op de fiets. Soms is de rit naar het station de eerste rit die ik op de lange afstandsfiets maak
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:27:04 #195
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36094538
Nou ik ben juist niet zo'n ster in lange afstanden
Ik vond dat ik deze 2 uur vandaag al behoorlijk goed volhield
(ook doordat k op het eind iemand tegenkwam waarmee k kop over kop reed, en zo mooi HF 150-155 vast kon houden)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:00:40 #196
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36095596
Kolere pekel.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:06:14 #197
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36095757
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:00 schreef Astrix het volgende:
Kolere pekel.
2 fietsen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_36096292
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarom niet gelijk de grote versie? Je moet toch conditie hebben na het schaatsseizoen, je voorbereidngstijd hiervoor is dus een stuk minder dan bij anderen.
Tis nogal saai die eerste 120 km. En als je wat minder getraind bent, is het wel verstandiger om de 140 te doen en wat rustiger op te bouwen naar de marmotte toe.

* Wombcat gaat in april de Ronde van Sardinië rijden,een 7 daagse cyclo.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:52:46 #199
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36504186
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_36510557
Ben ook weer een paar weekjes voorzichtig bezig. Deze week vier keer weg geweest. het kriebelen begint weer...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:13:09 #201
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36536838
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Vet .

Bij mij zat het koersen er ook al vroeg in:



Toen ik precies 2 jaar en 2 weken oud was, mochten de zijwieltjes eraf. Hier kun je zien dat ik toen direct mijn 2,5 jaar oudere zus uit het wiel reed.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:33:48 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36537388
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:13 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Vet .

Bij mij zat het koersen er ook al vroeg in:

[afbeelding]

Toen ik precies 2 jaar en 2 weken oud was, mochten de zijwieltjes eraf. Hier kun je zien dat ik toen direct mijn 2,5 jaar oudere zus uit het wiel reed.
Splijtende demarrage mên!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_36564400
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

* Wombcat gaat in april de Ronde van Sardinië rijden,een 7 daagse cyclo.
Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet, zo'n meerdaagse cyclo.
Is er een website?
  zondag 2 april 2006 @ 09:17:05 #204
56724 Wombcat
rent wiel
pi_36570573
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:41 schreef Promovendus het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet, zo'n meerdaagse cyclo.
Is er een website?
Ja: http://www.girobike.com/
En in het engels: http://www.peteranne.it/index_Page432.htm
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 april 2006 @ 09:18:55 #205
56724 Wombcat
rent wiel
pi_36570577
Overigens was er tot voor een paar jaar ook de driedaagse van Charleroi, een diredaagse Cyclo in de Ardennen.
En vorig jaar en het jaar daarvoor was de Ronde van Duitsland er ook als Jedermannrennen. Vanwege organisatorische eisen die de Protour stelt, kunnen ze dat nu niet meer doen
(De Protour frustreert dus de breedtesport )
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 april 2006 @ 14:49:54 #206
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_36577801
he een fietstopic ? nooit geweten

Ik heb Maart2006 afgesloten met 812.3km fietsen en 147km lopen. hoop dat april op 1000+km fietsen komt, 200 loopkilometers en weer de nodige zwemkilometers. na een te lange winter is het eindelijk weer voorjaar; helaas even een dipje nu in het weer (vorige week nog alle tariningen in korte broek gedaan). maar we zien wel

1 van mijn fietsen, mijn droomfiets (die uitgekomen is):


config van vorig seizoen



nieuwe cockpit


nog een totaalbeeldje (moet echt een nieuwe camera hebben)

voor de geintresseerden:

frame: Giant MCR Pro series 46cm
crankset: Shimano Ultegra FC-6600 HT-II
binnenblad: Gebhardt GiP 42T of 44T of 46T
buitenblad:: Gebhardt CiP 53T of Shimano Dura-Ace 7700 54T
BB/lagerschalen: Shimano Dura-Ace 7800
voorderailleur: Shimano Dura-Ace FD-7700
achterderailleur: Shimano Dura-Ace RD-7700
cassette: Shiman Dura-Ace CS-7700 Titanium 21-12T 9speed
ketting: SRAM PC89R
remmen: Shimano Dura-Ace BR-7700
remhendels: Xtreme
shifters: Shimano Dura-Ace SL-BS77
stem: ITM Millenium ADJ 120mm
basebar:Profile Design Airwing 42cm (wordt een Profile Design OS Wing)
aerobars: Profie Design T2+ customized
drinksystemen: Profile Design Aerodrink customized + 2 tacx houders achter het zadel
zadelpen: Mike Burrows Carbon
zadel: BBB Anatomic Race M (nog zoekende naar het jusite zadel)
pedalen: Time RVX
fietscomputer: Sigma BC1200

wielen:
Mavic Ksyrium SSC - Vittoria Rubino 23C
Rodi Black Jack - Schwalbe Blizzard 23C vouwbanden
FiR Antara Carbon customized / Dura Ace 7700 naven / Sapim CX-Ray spaken - Vittoria Rally 21c tubes
HED3 carbon - Vittoria Corsa CX Evo 21c tubes


In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 17 april 2006 @ 18:52:25 #207
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37038960
*schopt*

Vandaag toertochtje gereden in Driebergen. Vrijdag vertrek ik naar Sardinië, voor de Ronde van Sardinië.
in a crowd you lose humanity
pi_37042127
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?

Alvast bedankt!
  maandag 17 april 2006 @ 21:30:50 #209
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37044253
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:39 schreef Haijo het volgende:
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?

Alvast bedankt!
Zadelpen kun je aardig mee compenseren, zeker tegenwoordig zijn er lange zadelpennen in de handel. Op een tweedehands fiets, zal echter niet zo'n lange pen zitten. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je dan relatief hoog komt te zitten t.o.v. het stuur, dus ver voorover moet buigen.
Ik denk dat je zo'n beetje een framemaat van 57-60 kunt aanhouden. Effe proberen hoe het zit is altijd handig.

Met ¤ 100,- wordt je keus beperkt. Je zult dan sowieso op een fiets komen met iets van 12 versnellingen. Niets mis mee, maar dat is wel incourant tegenwoordig. Wat betekent dat als je tandwielen moet gaan vervangen (wat bij een oude fiets toch op een gegeven moment moet gaan gebeuren), dat je moet gaan zoeken.

Waar je vooral op moet letten is de staat van de tandwielen, zowel voor als achter, dat die niet te erg zijn ingesleten.
in a crowd you lose humanity
pi_37044525
Oke, bedankt! Maar over Peugeots? Staan die bekend om hun slechte kwaliteit?
  dinsdag 18 april 2006 @ 06:57:17 #211
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37053112
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:37 schreef Haijo het volgende:
Oke, bedankt! Maar over Peugeots? Staan die bekend om hun slechte kwaliteit?
Nee hoor, niets mis mee volgens mij. Was vroeger een vrij groot merk.
in a crowd you lose humanity
pi_37196530
ik heb m'n banden eens geplakt ipv altijd een nieuwe te steken, met doorsnee plakgrief (plakkers, lijm en schuurpapier)
kan ik er nu trug 8 bar op zetten?
balsporten :r
  zaterdag 22 april 2006 @ 22:00:12 #213
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37196791
Als je ze goed geplakt hebt wel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_37243608
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
pi_37246122
Er zijn dingen die ik echt niet voor mijn plezier kan doen; wielrennen is er daar een van.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_37252122
Heerlijk lente-ritje gemaakt vandaag, Putten- Nijkerk - Bunschoten-Spakenburg - Eemdijk - Baarn - Soest - Amersfoort - Nijkerkerveen - Putten.
Kilometer of 70 ongeveer.

Ben op zoek naar redelijke tour-fiets om volgende maand Zuiderzee-route mee te fietsen.
welk type fiets daar het beste voor geschikt is zou ik wel willen weten. (rij nu nog op oude mountainbike van 3 jaar oud) Nog niet iets gevonden waar van je zegt van ja..

Enige suggesties? Heb er niet meer dan 400 ¤ voor over.
  maandag 24 april 2006 @ 19:46:43 #217
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_37254088
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:39 schreef Haijo het volgende:
Hey mensen, ik zit er ook over te denken om te gaan wielrennen, mede omdat ik een cardio wil/moet doen en het liefst in de buitenlucht. Hardlopen bevalt me absoluut niet. Ik loop me nu dus te orienteren op racefietsen op marktplaats en dergelijke, maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen bij het bepalen wat voor fiets geschikt is als beginner. Ik zat te denken aan een budget voor 100 euro. Het is laag, maar je kan er op marktplaats wel fietsen voor krijgen, dat zijn voornamelijk Peugeots. Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn het inderdaad goedkope fietsen, die het geld niet waard zijn, en moet ik mijn budget verhogen?
Wat betreft framehoogte, ik heb een binnenbeenlengte van 89 cm, wat dus in zou houden een framehoogte van 58/59. Hoeveel kan/mag ik hiervan afwijken, en tot hoever kan ik het aanpassen met zadelhoogte?
Verder, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als beginner? Zoals welke dingen ik absoluut niet moet doen, en dingen die ik absoluut wel moet doen?

Alvast bedankt!
Als je echt wedstrijden wilt fietsen dan moet je een goed stijf frame hebben en goede wielen die ook stijf zijn anders kom je geen bocht door. Het hoeft geen nieuwe fiets te zijn met alle snufjes erop want zelfs met commandeurs op je onderbuis kun je nog heel goed mee in een wedstrijdje.
Ik denk niet dat je zo'n fiets kunt vinden voor ¤ 100 maar je weet nooit.
Als je puur tochten gaat fietsen kun je best beginnen met een fiets van ¤ 100 denk ik.
Mijn binnenbeenlengte is 85 cm en ik heb een frame van 60 cm.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  maandag 24 april 2006 @ 19:48:47 #218
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_37254169
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Itte het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
Hopmans in Bergen op Zoom is onwijs groot met heel veel korting.
Mat Salden in Limbricht is ook goedkoop en je kunt via de website bestellen.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
pi_37255534
Afgelopen week mijn fiets voor het eerst dit jaar weer gepakt, was weer een goed gevoel!
pi_37262868
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef R_ON het volgende:
Er zijn dingen die ik echt niet voor mijn plezier kan doen; wielrennen is er daar een van.
Daar komt dan nogeens bij, lieve schat, dat opvallend veel wielrenners een centenbak hebben. Begrijp je wat ik daar mee bedoel? Doh! Zo'n onderlip waar je voor een paar cent, als je gespaard hebt... Zo'n uitstekende kin met zo'n rare onderlip. Over hoe dat nou precies zit laat ik me nog een keer informeren. Puik plan, R_ON! I KNOW. I KNOW.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_37270084
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Itte het volgende:
Weet iemand van jullie een beetje grote winkel waar ik een nieuw paar schoenen kan kopen. Liefst in Amsterdam.
Ik heb mijn fiets en toebehoren bij Lohman gekocht, die zit in Amsterdam (zie http://www.lohman.nl)
pi_37274272
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef the_bbk het volgende:

[..]

Ik heb mijn fiets en toebehoren bij Lohman gekocht, die zit in Amsterdam (zie http://www.lohman.nl)
Ok, ga ik daar even kijken.
pi_37287548
Het was vandaag ook weer ideaal fietsweer, tot de wind opstak dan.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:25:12 #224
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_37295783
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:51 schreef FloggingMolly het volgende:
Het was vandaag ook weer ideaal fietsweer, tot de wind opstak dan.
Ik heb vanmorgen om een uur of 10 lekker 60 km gefietst(vrijwel geen wind). Ik zie al veel korte broeken en shirts maar ik wacht nog effe, het is nog te koud.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:58:27 #225
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37404452
Ik ben ook van plan te gaan fietsen en ben mij nu een beetje aan het orienteren op een fiets, ik wil absoluut niet meer dan 400 euro uit geven omdat ik in de vakantie ook nog het een en ander wil gaan doen. Ik ben ongeveer 1.83 lang en m'n binnenbeenlengte moet ik opmeten, weet iemand naar welke maat ik ongeveer zou moeten kijken? Er komen wel een aantal mooie fietsen op marktplaats langs alleen de een is weer heel groot (63) en de ander weer heel klein (50)
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:31:07 #226
545 dop
:copyright: dop
pi_37405086
ergens tussen de 58 en 60 gok ik
maar meet toch maar even je binnenbeen lengte dat maakt het een stuk makkelijker

als de fiets center center is gemeten dat binnenbeen x 0,65
is hij center top dan binnenbeen x 0,67
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 29 april 2006 @ 18:54:09 #227
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37408738
Ik zal het zometeen even opmeten
Ik zat ook nog een beetje te kijken en er worden een heleboel verschillende merken aangeboden, Batavus, Koga Myata en Gazelle lijken mij, logischerwijs, prima fietsen maar namen als Concorde, Giant wel een beetje vaag, Specialized, Zanata, Monoc, Colnago, Ridley en Cannondale zeggen mij eigenlijk helemaal niets.

Overigens zag ik voor 399 ook een Giant OCR 4.0 nieuw maar ik denk dat je beter een tweedehands voor dat geld kunt kopen of niet?
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 1 mei 2006 @ 08:55:37 #228
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37445590
Ik ben weer terug van de ronde van Sardinië, die nogal vermoeiend was.

1e etappe, tevens GF Costa Smeralda (dus ook veel deelnemers aan de start die alleen die dag reden, waaronder ene Raimundas Rumsas (ja, dé Rumsas van de tour een paar jaar geleden), die won). Vanwege dat deze etappe aan de andere kant van het eiland was (Olbia) terwijl wij in Alghero een hotel hadden, moesten we eerst 's ochtends naar getransporteerd worden. De planning was niet zo tof, dus we stonden achteraan in het startvak van de Giro (wel het eerste startvak). Flinke inhaalrace gereden, maar na 100 km kregen we een steile klim met 2 km aan 10% en dat was er wat teveel aan. In totaal 155 km die dag en 1700 hoogtemeters. Eindigde 242e op 800 deelnemers.

2e etappe. Een vlakke rit van 80 km (toch nog 350 hoogtemeters, maar vooral als vals plat). Ging lekker, kon goed voorin zitten. Peloton brak 4 keer, 3 keer werd het teruggereden. De 4e keer was op 10 km van de finish. Ik zat net tever om direct mee te kunnen. Nog geprobeerd met 4 man er naar toe te rijden, we kwamen tot op 50 meter, en toen werd het gat weer groten. Niet meer meegesprint in het peloton van 100 man. 20 Man waren weg, ik was 81e van de 250.

3e etappe. Weer klimwerk. In het begin ging het me niet zo gemakkelijk af. Op een steile klim ( 6 km, waarvan in de eerste 4 km resp 10%, 9%, 10,5% en 10% waren) draaide ik niet lekker. Ik verloor het contact met een redelijk grote groep. Ik kwam in een groepje terecht wat me net niet hard genoeg reed. We reden de hele tijd een meter of 500 achter de groep voor ons. Na 40 km ging er toch eentje verschikkelijk hard op kop rijden op een klim van een procent of 5. Ik beet me vast in zijn achterwiel. Onze groep explodeerde. We kwamen met 5 man boven op deze klim, en waren aardig dichterbij de groep voor ons gekomen. Het leek er op alsof we er naartoe gingen rijden, op een gegeven moment was het gat nog maar 150 meter, en toen reden ze weer langzaam weg. We werden uiteindelijk weer opgepikt door een groepje van 6 man achter ons (de groep waaruit we waren vertrokken was in drieën gesplitst op de klim.
Ik eindigde 197e op 5o0 man (meer deelnemers dan de vorige etappe, omdat er een Grangiro en Mediogiro waren. Deze etappe werd gezamenlijk gereden, dus had twee keer zoveel deelnemers). In het klassement 97e. Etappe was 99 km met 1800 hoogtemeters.

4e etappe: ploegentijdrit. Ik had een ploegje met drie nederlanders en twee engelsen. Er zat een klimmetje in het begin, daarna redelijk vlak. Eén van de engelsen was niet zo goed, die moest lossen na 15 minuten. Verder ging het echt lekker, we draaiden goed rond. Een gemiddelde van 43,5 over 26 km. Gezien het parkoers was dat best snel (het klimmetje in het begin was niet echt steil, maar harder dan 30 reden we daar niet).
15e op 85 ploegen. Gestegen naar de 91e plek in het klassement.

5e etappe: 115 km, 1800 hoogtemeters. Soort Luik-Bastenaken-Luik.
In het begin zat ik goed voorin. Toen er twintig man wegreden op een klim, ben ik er met iemand naartoe gesprongen. Dat bleek achteraf een foutje, want ten eerste kwam het peloton terug en ten tweede blies ik mezelf een beetje op. Ik zakte naar achteren in het peloton, dat op een lange klim in verschillende stukken brak. Ik kwam terecht in een groepje waarin niet werd gereden. De engelsman die in mijn ploegentijdrit zat (en goed reed), zat ook in deze groep. We klaagden tegen elkaar dat ze niet wilde rijden en toen demarreerde hij. Ik dacht niet dat het veel nut zou hebben, maar toen hij 100 meter had, en er nog steeds niet werd gereden bij ons, ging ik ook maar. Tot mijn verbazing pakten we heel snel een flinke voorsprong. De rest van de dag hebben we samen gereden. Met een kilometer of 35 te gaan kwamen we bij 3 man, die bij ons aanpikten. Uiteindelijk 78e in deze etappe, geklommen naar de 81e plek in het klassement (nog 188 in de Grangiro geklasseerd).

6e etappe: 115 km, 900 hoogtemeters. Redelijk vlak, wat klimmetjes na 1/3 en 2/3, en een slotklim van 2 km.
Ik zat de hele tijd goed voorin. Op de slotklim ging bij het terugschakelen mijn ketting eraf, waardoor ik naar achterin het peloton zakte. Ik kon nog wel weer wat opschuiven, maar eindigde dus ver achterin (80e, in een groep van 120). Nog steeds 81e in het klassement, nog maar 178 geklasseerd.

7e etappe: klimtijdrit 5 km, 350 hoogtemeters. Laatste twee kilometer waren vrij steil. Dit is simpelweg volle bak omhoog fietsen. 161e op 450 man (weer gezamenlijk voor Grangiro en Mediogiro). Nog twee plaatsen gestegen naar de 79e plek, waarschijnlijk vanwege uitvallers, want eigenlijk kon ik niet meer stijgen of dalen (had 3 minuten achter me, en ook zoiets voor me).

Was echt een mooie ervaring, vrijwel zeker ga ik volgend jaar weer.
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 mei 2006 @ 11:07:56 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37447923
quote:
Op maandag 1 mei 2006 08:55 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van de ronde van Sardinië, die nogal vermoeiend was.

-knip-

Was echt een mooie ervaring, vrijwel zeker ga ik volgend jaar weer.
Leuk om te lezen!
  maandag 1 mei 2006 @ 11:13:10 #230
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37448072
Even tvp'n
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 1 mei 2006 @ 11:16:14 #231
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37448156
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Leuk om te lezen!
Het was ook erg leuk om te doen.

Opvallend was dat halverwege de week iedereen zat te zuchten aan het ontbijt (zo van: "pff, weer zo vroeg opstaan, ik wil niet fietsen, zucht steun kreun"), maar dat de dag na de ploegentijdrit iedereen zich veel beter voelde.
(De etappes startten meestal tussen 9:00 en 9:30, alleen de eerste om 10:30, aangezien je van te voren moest eten en vaak ook nog 5-10 km moest fietsen naar de start, moest je vroeg op de hele tijd. Voordeel ws wel dat je meestal ook redelijk vroeg weer terug was, rond een uur of 13:00 gemiddeld. Behalve de eerste dag. Toen moesten we ook weer met de bus terug, en dat was erg beroerd geregeld, dus ik was pas om 22:45 weer in het hotel, en moest toen eerst nog eten. En dan de volgende dag 'gewoon' weer om 9:15 starten).
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 mei 2006 @ 11:17:10 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37448195
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het was ook erg leuk om te doen.

Opvallend was dat halverwege de week iedereen zat te zuchten aan het ontbijt (zo van: "pff, weer zo vroeg opstaan, ik wil niet fietsen, zucht steun kreun"), maar dat de dag na de ploegentijdrit iedereen zich veel beter voelde.
(De etappes startten meestal tussen 9:00 en 9:30, alleen de eerste om 10:30, aangezien je van te voren moest eten en vaak ook nog 5-10 km moest fietsen naar de start, moest je vroeg op de hele tijd. Voordeel ws wel dat je meestal ook redelijk vroeg weer terug was, rond een uur of 13:00 gemiddeld. Behalve de eerste dag. Toen moesten we ook weer met de bus terug, en dat was erg beroerd geregeld, dus ik was pas om 22:45 weer in het hotel, en moest toen eerst nog eten. En dan de volgende dag 'gewoon' weer om 9:15 starten).
Is er niet een soort Tour de France voor recreanten?
  maandag 1 mei 2006 @ 11:21:06 #233
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37448309
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Is er niet een soort Tour de France voor recreanten?
Dacht het niet. Je hebt dus deze Giro delle Costa Sardegna (zoals 'ie officieel heet), in Frankrijk heb je nog de Ardechoise, da's ook een week. De afgelopen twee jaar had je nog de Deutschlandrundfahrt, ook een week, waarin je de finale van de profronde aflegde op dezelfde dag als de profs. Maar die is er dit jaar niet meer

Ik weet ook niet of in een Tour de France voor recreanten zou overleven, dit was al zwaar zat. Ik was echt flink uitgeteld toen ik gisteren thuiskwam (nu nog wel trouwens). Hoewel ik me gistermorgen wel goed voelde, was ik op de terugreis van het vliegveld (moest met de auto van Frankfurt Hahn naar Dordrecht) wel erg moe, dus ik ben maar wat vaker gestopt.
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 mei 2006 @ 11:29:51 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37448562
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dacht het niet. Je hebt dus deze Giro delle Costa Sardegna (zoals 'ie officieel heet), in Frankrijk heb je nog de Ardechoise, da's ook een week. De afgelopen twee jaar had je nog de Deutschlandrundfahrt, ook een week, waarin je de finale van de profronde aflegde op dezelfde dag als de profs. Maar die is er dit jaar niet meer

Ik weet ook niet of in een Tour de France voor recreanten zou overleven, dit was al zwaar zat. Ik was echt flink uitgeteld toen ik gisteren thuiskwam (nu nog wel trouwens). Hoewel ik me gistermorgen wel goed voelde, was ik op de terugreis van het vliegveld (moest met de auto van Frankfurt Hahn naar Dordrecht) wel erg moe, dus ik ben maar wat vaker gestopt.
Ga je dan nu gewoon weer verder trainen of neem je een paar dagen rust?
  maandag 1 mei 2006 @ 11:33:17 #235
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37448670
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ga je dan nu gewoon weer verder trainen of neem je een paar dagen rust?
Weekje rust. Morgen een uurtje rustig aan fietsen. Vrijdag een uurtje of anderhalf, en dan zondag een uurtje of twee. En dan moet ik wel weer hersteld zijn.
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 mei 2006 @ 11:34:50 #236
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37448717
Je kon dit shirtje kopen als herinnering (voor maar ¤15), dus dat heb ik maar gedaan:
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 mei 2006 @ 11:58:01 #237
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37449502
De Ardechoise is een driedaagse, maar ik vind 'm een beetje wazig, met een hoop verschillende afstanden. Meer info: http://www.ardechoise.com/english2/index.php3
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 mei 2006 @ 18:35:24 #238
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_37461397
Leuke verhalen Wombcat. Ik was erg benieuwd. Je hebt het goed gedaan en een leuk shirt
Be sure to wear some flowers in your hair
  maandag 1 mei 2006 @ 22:20:06 #239
11102 knep
Mountainfreak
pi_37469310
Gave shit Wombcat, moet er langzaamaan maar eens van komen, eindelijk die racefiets kopen .
pi_37470736
heftig wombcat
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_37489086
Ik doe dus ook aan wielrennen.

Waarschijnlijk op een manier die weinig van jullie al gezien hebben, ik fiets nl. met mijn handen omdat de benen weigeren nog rond te gaan

http://www.tnsrijen.nl/freewheeler-unltd.asp.

De onderste dan

Ik draai zo'n 1000 á 1500 km per jaar, de meeste in toertochten en 1x per jaar twee weken in Oostenrijk.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  FOK!fotograaf donderdag 4 mei 2006 @ 11:19:08 #242
73911 ultra_ivo
pi_37538697
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:44:45 #243
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37539528
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 16:58 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik doe dus ook aan wielrennen.

Waarschijnlijk op een manier die weinig van jullie al gezien hebben, ik fiets nl. met mijn handen omdat de benen weigeren nog rond te gaan

http://www.tnsrijen.nl/freewheeler-unltd.asp.

De onderste dan

Ik draai zo'n 1000 á 1500 km per jaar, de meeste in toertochten en 1x per jaar twee weken in Oostenrijk.
Respect. Jij zult wel onverslaanbaar zijn met handje drukken.
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
Aha, niet dat ik mee wil doen ofzo... Dan mag ik eerst nog wel 5 jaar trainen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:17:16 #244
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37550032
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Zwansen, er is een Tour Cyclotouriste. Die wordt georganiseerd door de Franse bond FFCT (Federation Francaise du Cyclotourisme). Veel meer weet ik ook niet dan dat ie erg goed moet zijn volgens diegenen die 'm gereden hebben.
Heb je meer info, website bv.?
Is het echt een cyclosportieve, of meer een toertocht/voor randonneurs?
in a crowd you lose humanity
  donderdag 4 mei 2006 @ 17:20:35 #245
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37550139
Heb al wat gevonden:
quote:
Sur un itinéraire tracé par les responsables de la Fédération française de cyclotourisme, tous les deux ans, ils parcourent un peu moins de 3 000 kilomètres, pendant 3 semaines, en 21 étapes... à leur propre rythme. Le tour cyclo, c’est environ 200 bénévoles mobilisés et 10 accompagnateurs qui s’engagent à faire de ces 3 semaines une réussite.
Le Tour cyclotouriste FFCT est une randonnée qui permet la découverte des régions, la rencontre des clubs sur le parcours dans un esprit amical et convivial. C'est le tourisme à bicyclette. Les participants pourront tous les jours découvrir de nouvelles régions et profiter de l’extraordinaire diversité géographique, touristique et culturelle de la France.
Chacune des étapes est l’occasion de rencontrer les habitants, de déguster la gastronomie régionale et de visiter les sites touristiques les plus remarquables.
www.ffct.org

Niet een cyclo dus zo te zien (mijn frans is niet helemaal top), maar inderdaad voor randonneurs (toertocht dus). Ik zoek eigenlijk dan eerder iets met wedstrijdelemnt, hoewel dat drie weken achter elkaar misschien wat veel is.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2006 @ 09:25:09 #246
73911 ultra_ivo
pi_37567854
Een cyclo is het inderdaad niet, wel een toertocht. Een randonneurstocht ook niet, dan zou ie toch in een wat kortere tijd afgelegd worden . De minumafstand bij randonneurstochten van dergelijke lengte ligt toch op 200km/dag (incl. rusten), dus dan moet ie in een week of 2 afgelegd worden
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:28:47 #247
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37602419
Ik zit op dit moment tussen 3 fietsen te twijfelen, jullie zullen vast zeggen dat ik beter door kan sparen maarja deze vakantie wil ik ook nog naar Lowlands en Rusland dus dat zit er niet echt in
Het gaat om de volgende fietsen:

Giant OCR 4.0, prijs: 400 Euro


Target Race 14-speed 400 euro


Gitane Mach 300, prijs: 440 Euro
Bernie en ik zijn tof.
pi_37602737
Ik zou voor die Giant of Gitane gaan. Maar nog steeds kan je 2e hands beter krijgen..
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:47:47 #249
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37602766
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:53:17 #250
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37602882
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef mordradead het volgende:
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Dan is dit leuk om mee te beginnen. Tweedehands is leuk, en idd kun je daar beter krijgen, maar dat is ook erg zoeken. En je hebt altijd het risico dat er toch iets mee aan de hand blijkt te zijn.
in a crowd you lose humanity
pi_37603610
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan is dit leuk om mee te beginnen. Tweedehands is leuk, en idd kun je daar beter krijgen, maar dat is ook erg zoeken. En je hebt altijd het risico dat er toch iets mee aan de hand blijkt te zijn.
Ja, je moet wel geluk en geduld hebben (zeker als je niet in Brabant/Limburg woont). En als je nu wilt fietsen (wie wil dat niet?) is zo'n nieuwe 'mindere' ook een goede optie!
pi_37618634
ik sleutel al jaren aan fietsen, maar ik geraak maar niet aan de maten van banden uit

daarom, vraagje:

ik heb 2 velgen met buiten- en binnenbanden:

1) velg: 19.5mm breedt
buitenband: 700-23c (622-23)
binnenband: 700-20/25c (20/25-622/630)

2) velg: 23.5mm breedt
buitenband: 700-25c (622-25)
binnenband: 25/28/32 - 622 630-655

nu komt het:

kan ik de binnen- en buitenband van de 2de velg op de 1ste velg leggen zonder problemen?
(heb het ondertussen al gedaan omdat het ok lijkt, ook van maten, maar toch even voor de zekerheid (ik rij gemiddeld 3 banden lek per maand ))
balsporten :r
  zondag 7 mei 2006 @ 07:21:59 #253
545 dop
:copyright: dop
pi_37621446
Dat kan, als het echt niet zou kunnen , komt de binnenband er met het oppompen al uit
Deze banden verschillen alleen in breedte
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_37622984
ok, en de breedte van de velg speelt geen rol?
balsporten :r
pi_37624694
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:47 schreef mordradead het volgende:
Ik zit al een maand marktplaats, speurder en 2e hands enzo af te pluizen maar een mooie fiets + goede maat is best hard to get ook omdat ik niet teveel afstand (100km) wil overbruggen, daarbij is de fiets voor een jaartje en daarna ga ik besluiten of ik doorga en een duurdere koop of stop.
Juist als je nog niet zeker bent of je het leuk vindt zou ik niet een nieuwe kopen.
En op marktplaats staan genoeg leuke karretjes.

7 speeds shimano geindexeerde buiscommandeurs, inclusief klikpedalen.
enkel nieuw stuurlintje erop(7,50) en 2 nieuwe bandjes(8,95 per stuk) en je kan er prima mee vooruit.
'The Less you know, The more you believe'
pi_37624754
quote:
Op zondag 7 mei 2006 11:09 schreef Tommy__ het volgende:
ok, en de breedte van de velg speelt geen rol?
Breedte van de velg speelt wel een rol maar in dit geval zal het prima gaan.
Andersom zou het niet zo simpel zijn, band 1 op velg 2.
'The Less you know, The more you believe'
  zondag 7 mei 2006 @ 15:19:33 #257
545 dop
:copyright: dop
pi_37628944
quote:
Op zondag 7 mei 2006 12:25 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Breedte van de velg speelt wel een rol maar in dit geval zal het prima gaan.
Andersom zou het niet zo simpel zijn, band 1 op velg 2.
heel juist
een bredereband kan wel om een smalle velg andersom word lastiger
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_37629147
Eey ff vraagje
Is dit wat ? http://www.marktplaats.nl(...)ietsen/32788729.html
Ik begin net met wielrennen(samen met een vriend die 2 wielrennersfietsen heeft), maar een eigen fiets is natuurlijk veel handiger.
pi_37639728
Voor die ¤100,- die hij vraagt zeker niet slecht. Bekijk wel even de ketting, tandwielen en banden en dergelijke, want als alles versleten is kost het je nog een hoop.
pi_37654821
...
pi_37654875
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:07 schreef Tennis-boy het volgende:
Wellicht heb je een tip voor mij?
De enige tip die ik je kan geven is deze vraag ergens anders stellen, niet in een wielrentopic
  maandag 8 mei 2006 @ 14:08:46 #262
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37656435
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Bernie en ik zijn tof.
pi_37659250
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Als het de fiets is die juliusbackpacking geplaatst heeft, zou ik er zeker voor gaan. Is echt een mooi ding, met die kleding+schoenen erbij is't zou ik er zeker wel 100euro voor over hebben.
Ik zou er gewoon een nieuw (2ehands) wiel bij kopen.
pi_37664013
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:08 schreef mordradead het volgende:
Ik heb nu met iemand gemaild van de fiets waarop iemand mij in dit topic wees, het blijkt dat er een klein scheurtje in de achtervelg zit, daarom zou ik wel leuke korting maar ik weet niet of ik dit wel zou kunnen maken. De voorband vervangen is geen probleem en een velg vervangen bij een normale fiets ook niet afgelopen weekend nog gedaan
Is dat een beetje te doen? En wat kost een nieuwe achtervelg?
Als je zelf een velg weet te vervangen vallen de kosten wel mee, ik heb vandaag toevallig een velg + spaken gekocht voor mijn stadfiets en daar was ik 24 euro voor kwijt. Makkelijker is om 2dehands voor een achterwiel te kijken, of bij je lbs vragen of ze nog ergens een oud wieltje hebben liggen voor een zachte prijs.

Koop iig niet zo'n shimano R500 setje, dat is rommel van de bovenste plank en weeg je meer dan 60 kilo dan gaan ze heel rap kapot.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:19:29 #265
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37699895
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:29 schreef Remzz het volgende:
Eey ff vraagje
Is dit wat ? http://www.marktplaats.nl(...)ietsen/32788729.html
Ik begin net met wielrennen(samen met een vriend die 2 wielrennersfietsen heeft), maar een eigen fiets is natuurlijk veel handiger.
Je hebt 'm gekocht begrijp ik in de SC?
Leuk
in a crowd you lose humanity
pi_37700053
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt 'm gekocht begrijp ik in de SC?
Leuk
Jep , hij zag er erg goed uit en fietst goed ben er erg blij mee
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:31:10 #267
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37704907
En ik heb ook een fiets gekocht omdat ik het achterwiel en de banden nog moet vervangen was ik 50 euro kwijt voor de fiets + kledingset. Weet iemand ook waar ik op moet letten bij het kopen van een achterwiel? Ik heb even op marktplaats gekeken en daar werd ik gek van alle termen.... als ik het goed begrijp moet ik een 7 speed ding hebben? kun je die overzetten en ik dacht dat bij een fiets van 58cm een wielmaat van 26" hoorde?
dit kan niet toch?

[ Bericht 25% gewijzigd door mordradead op 10-05-2006 09:59:18 ]
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:40:30 #268
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37706528
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:31 schreef mordradead het volgende:
En ik heb ook een fiets gekocht omdat ik het achterwiel en de banden nog moet vervangen was ik 50 euro kwijt voor de fiets + kledingset. Weet iemand ook waar ik op moet letten bij het kopen van een achterwiel? Ik heb even op marktplaats gekeken en daar werd ik gek van alle termen.... als ik het goed begrijp moet ik een 7 speed ding hebben? kun je die overzetten en ik dacht dat bij een fiets van 58cm een wielmaat van 26" hoorde?
dit kan niet toch?
Cassette kun je overzetten, mits het hetzelfde merk en systeem is. Dat betekent dat je een 7-speed Shimano cassette kunt overzetten op een 7-speed achterwiel voor Shimano, maar niet op een wiel voor Campagnolo.
7-speed cassette passen iig niet op wielen voor 9- en 10-speed, ik denk ook niet op wielen voor 8-speed, maar dat weet ik niet zeker.
5/6 speed-wielen heb je niets aan, want daar past 7-speed niet op (en de as van 5/6 speed is smaller, dus die past sowieso niet in je fiets).

Kortom: bij het kopen van een achterwiel moet je letten op het merk en het aantal kransjes.
Overigens: als je een Shimano schakelset hebt, en je koopt een achterwiel met een Campagnolo 7-speed cassette, dan werkt dat wel, alleen kun je de cassettes niet verwisselen.

Wielen zijn altijd 28'' trouwens, tenzij je een tijdritfiets hebt gekocht, dan kan het 26'' zijn.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:42:55 #269
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37706561
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:31 schreef mordradead het volgende:

dit kan niet toch?
Waarschijnlijk wel, met je alleen opletten dat er de goede body opzit.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:24:43 #270
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37707972
Ik had iemand gemaild die een paar wielen had en toen ik vroeg of ze ook voor 7-speed geschikt waren kreeg ik het volgende mailtje:
quote:
Dat moet wel gaan. Bij 7 speed zijn de tussenringen dikker om het verschil op te vangen.
Er zijn ook opvulringen in omloop. Bij een fietsenzaak te koop. Daarmee kun je een 7 speed op bijv.
een 9-speed naaf monteren.
Dus wat denken jullie, kopen en proberen?
ze zijn slechts 40 euro
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:30:25 #271
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37708123
Met wat vulringen moet t wel kunnen denk ik
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:36:46 #272
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_37708312
moet idd geen probleem zijn, gewoon doen dus
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_37709065
Iemand nog meegedaan aan de Elfdorpentocht afgelopen zondag?
pi_37712068
Let alleen op dat een 7 speed naaf een stuk smaller is dan een 9 speed, maw je achtervork moet je iets uitbuigen als je dus een 9 speed erin wilt zetten. Opzich niet zo probleem met staal maar bij je lbs kunnen ze dat met een tooltje. Althans als je geen beunhaas hebt.

Je kan overigens ook gewoon een 8 speed cassette gebruiken, en dan of het kleinste of het grootste tandje niet gebruiken. Andere optie is om een 6 speed wiel te kopen en daar een 7 speed pignon op te zetten. Veel van die oude wielen is namelijk schroefpignon.

Die wielen uit die link is rommel,
'The Less you know, The more you believe'
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:14:06 #275
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37712549
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Let alleen op dat een 7 speed naaf een stuk smaller is dan een 9 speed, maw je achtervork moet je iets uitbuigen als je dus een 9 speed erin wilt zetten. Opzich niet zo probleem met staal maar bij je lbs kunnen ze dat met een tooltje. Althans als je geen beunhaas hebt.

Je kan overigens ook gewoon een 8 speed cassette gebruiken, en dan of het kleinste of het grootste tandje niet gebruiken. Andere optie is om een 6 speed wiel te kopen en daar een 7 speed pignon op te zetten. Veel van die oude wielen is namelijk schroefpignon.

Die wielen uit die link is rommel,
Meestal is 7 speed-naaf dezelfde breedte als 9 speed. Ik heb nog een fiets staan waar oorspronkelijk 7-speed op zat, nu 8 speed. Naaf is dezelfde breedte als 9/10-speed.

6-speed is smaller idd, en vaak schroefpignon. 7-speed is ook al cassette (tenminste de 7-speed Shimano die ik toen had).
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:57:56 #276
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37768364


Op verzoek van Zwansen.
Hier heb ik nog geen cadansmetertje. Op grote hoogte is mijn hoogtemeter ook niet zo nauwkeurig meer, hij geeft 100 meter te weinig hoogteverschil
Dikke rode lijn is hartslag.
Dunne rode lijn hoogte
blauwe lijn snelheid.

In samenvattinkje rechts wat gegevens over de klim (ALpe d'Huez).
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:00:25 #277
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37768431
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[afbeelding]

Op verzoek van Zwansen.
Hier heb ik nog geen cadansmetertje. Op grote hoogte is mijn hoogtemeter ook niet zo nauwkeurig meer, hij geeft 100 meter te weinig hoogteverschil
Dikke rode lijn is hartslag.
Dunne rode lijn hoogte
blauwe lijn snelheid.

In samenvattinkje rechts wat gegevens over de klim (ALpe d'Huez).
Thnx. Voor mijn gevoel was de Alp toch niet zo geleidelijke klim. Vooral de 1e km was echt steil. Maar had je toen alleen de klim gedaan? Want ik neem aan dat jij toch wel iets sneller kunt dan 1 uur en 18 minuten?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:01:28 #278
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37768459
En die piek is zeker bij die rotonde.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:02:56 #279
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37768492
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:00 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Thnx. Voor mijn gevoel was de Alp toch niet zo geleidelijke klim. Vooral de 1e km was echt steil. Maar had je toen alleen de klim gedaan? Want ik neem aan dat jij toch wel iets sneller kunt dan 1 uur en 18 minuten?
1:18 is totale fietstijd. Tijd van de klim is 1:02.

Piek in snelheid is idd de rotonde, waar het even iets naar beneden loopt.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:04:37 #280
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37768536
En het lijkt zo geleidelijk, omdat de klim over het geheel genomen vrij regelmatig is, en ik nu een deel van de rit eruit heb genomen. Dan rekt het allemaal wat uit.
Ik zal later nog wel een ritje van de Ronde van Sardinië posten, maar ga nu eerst effe eten.
in a crowd you lose humanity
pi_37768609
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

1:18 is totale fietstijd. Tijd van de klim is 1:02.

Piek in snelheid is idd de rotonde, waar het even iets naar beneden loopt.
je deed er evenlang over als ik in 1h02 toen ik hem opreed jaar of 5/6 terug . Ben toen eerst naar Bourg D'Oisans gefietst over de grote weg en dan terug om wat in te fietsen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:07:39 #282
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37771599
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:07 schreef Bartoli het volgende:

[..]

je deed er evenlang over als ik in 1h02 toen ik hem opreed jaar of 5/6 terug . Ben toen eerst naar Bourg D'Oisans gefietst over de grote weg en dan terug om wat in te fietsen
Nette tijd. Leuke is als je met dat tempo omhoog fietst, dat je een hoop inhaalt, en niet ingehaald wordt.

In mijn fotoboek zit trouwens een foto van me op Alpe d'Huez in de laatste haarspeld voor het dorp. Is wel een paar dagen later "in scene gezet".
in a crowd you lose humanity
pi_37776572
Heey Wombcat, nette grafiek zo Zie je eens de resultaten hoe een hartslagmeter dit dus op je computer omzet. Als ik dit lees bij beschrijvingen van die dingen in folders etc. weet ik nooit wat ik me erbij voor moet stellen, maar dit dus Met welke hartslagmeter is dit gemaakt?
pi_37795590
gezien de hoogte en de temp meetingen die erin staan zou ik zeggen de Polar S700 serie?
'The Less you know, The more you believe'
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:00:13 #285
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37797902
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
gezien de hoogte en de temp meetingen die erin staan zou ik zeggen de Polar S700 serie?
Polar s725
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:05:14 #286
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37798046
Effe post uit Girotopic hier quoten, anders gaat het daar te veel offtopic.
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]



Dus met die goedkope kan dit dus niet.
Nee. Je moet er eentje hebben die om de zoveel (5, 15, 60) seconden de gegevens kan opslaan. Dat kan alleen met de duurdere modellen.
Toen ik deze ongeveer een jaar geleden kocht, was dit volgens mij de goedkoopste met die mogelijkheid (van Polar althans).

[ Bericht 1% gewijzigd door Wombcat op 13-05-2006 21:17:55 ]
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:28:38 #287
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37798673
En zoals beloofd nog een screenshotje van een etappe (de eerste) van de ronde van Sardinië hier

Effe als linkje, omdat het een wat groot plaatje is.
Hierin kun je beter de hoogte/steilte zien, omdat het wat minder uitgerekt is. De klim die na ongeveer 100 km is, die begint met 2 km aan 10%. Dat was erg leuk .
in a crowd you lose humanity
pi_37799231
topsnelheid: 82,2km/h
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:59:28 #289
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37799540
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:48 schreef komrad het volgende:
topsnelheid: 82,2km/h
Ja, dat was toen ik (redelijk in het begin) bovenop een klimmetje net iets achter een groepje zat, en volle bak de afdaling inging, om bij dat groepje te komen. Handig een 53x11 in die situaties.

Overigens is mijn all-time top 94 km/u (afdaling Mont Ventoux).
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:20:28 #290
40566 Ericr
Livewrong
pi_37800199
Morgen mijn eerste ritje van het jaar eens maken. Binnenkort ook mijn Garmin Edge 305 monteren, kan ik GPS based later mijn routes terughalen. Geinig apparaatje.

http://www.garmin.com/products/edge305/
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:03:33 #291
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37801565
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:20 schreef Ericr het volgende:
Morgen mijn eerste ritje van het jaar eens maken. Binnenkort ook mijn Garmin Edge 305 monteren, kan ik GPS based later mijn routes terughalen. Geinig apparaatje.

http://www.garmin.com/products/edge305/
Leuk dingetje inderdaad. Zitten leuke functies op zo te zien, zoals de vergelijkingsmogelijkheid met dezelfde rit die je eerder gemaakt hebt.
in a crowd you lose humanity
  zondag 14 mei 2006 @ 14:08:54 #292
40566 Ericr
Livewrong
pi_37814062
Eerste rondje van het jaar gereden, viel me eigenlijk nog mee. Hartslag meestal rond de 140, stukken met forse wind tegen iets hoger. Vaartje er in gehouden tussen de 30-35 Km/u, alleen in de duinen en met wind mee een stukje harder. Me in ieder geval gespaard, even wennen aan mijn nieuwe bike en voor het eerst weer echt actief zijn op de fiets sinds 2 jaar.
  zondag 14 mei 2006 @ 18:57:46 #293
32474 janatwork
...leeg...
pi_37821917
Ik heb 2 weken geleden ook een racefiets van marktplaats afgehaald en nu net mijn 4de ritje achter de rug. Aangezien ik vrij zwaar ben (100 kilo 1.85meter) en geen conditie heb is het vrij zwaar. maar ik vind het wel verdomde lekker. Ik heb er dus net mijn 4de rit op zitten (Leiden, Katwijk, Wassenaar; Leiden) 37 kilometer en ik heb er 1 uur en 18 minuten over gedaan. gemiddeld 28.4 km/h. Ben er zelf zeker in vergelijking met de vorige 3 ritten niet ontevreden over, dat wil zeggen ik merk al wat verbetering. Maar eigenlijk ben ik nog opzoek naar wat leuke trainings schema's danwel goede tips voor een beginnend wielrenner.
eten!!!
pi_37823863
Je hebt meer aan een hartslagmeter dan aan een kilometerteller als je daadwerkelijk wat wilt gaan trainen. Gemiddelde snelheid is zo relatief.
'The Less you know, The more you believe'
  zondag 14 mei 2006 @ 20:23:16 #295
545 dop
:copyright: dop
pi_37824632
quote:
Op zondag 14 mei 2006 19:58 schreef juliusbackpacking het volgende:
Je hebt meer aan een hartslagmeter dan aan een kilometerteller als je daadwerkelijk wat wilt gaan trainen. Gemiddelde snelheid is zo relatief.
als je niemand hebt om mee / tegen te rijden dan kan een tellertje toch wel een beetje helpen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 14 mei 2006 @ 22:58:40 #296
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37830564
Idd, hartslagmeter heb je meer aan.

28 gemiddeld voor een beginner is erg hard trouwens, forceer jezelf niet!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 14 mei 2006 @ 23:10:56 #297
40566 Ericr
Livewrong
pi_37831137
http://www.futurumshop.nl/redir.cgi?page=index.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?page=./Html/fp/prod_12.html&cat=Hartslagmeters

Polar CS100, heb je alles en nog redelijk betaalbaar. Hartslagmeter en fietscomputer in 1. Er zijn ook Polar horloges met die functies, maar die zijn een fors stuk duurder.

Wil je alleen een hartslagmeter dan kan ik de Sigma PC15 aanraden :

http://www.futurumshop.nl/redir.cgi?page=index.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?page=./Html/fp/prod_12.html&cat=Hartslagmeters

Op Ebay nog goedkoper te vinden, betaalde er zelf minder dan ¤ 40,- voor, incl verzending. Voordeel Sigma is dat je de batterij van de hartslagband zelf kan vervangen. Prima apparaatje, net zo nauwkeurig als duurdere Polars of andere merken.
  maandag 15 mei 2006 @ 14:27:42 #298
32474 janatwork
...leeg...
pi_37844427
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, hartslagmeter heb je meer aan.

28 gemiddeld voor een beginner is erg hard trouwens, forceer jezelf niet!
dat hoge gemiddelde komt voornamelijk door een lang stuk door de duinen met wind mee. Over dat stuk fietste ik tussen de 35 en de 45 km/h de rest van de tijd dus een stuk rustiger.

Over hardslag meters, werken ze allemaal met een borstband? en zit dat niet vervelend?
eten!!!
  maandag 15 mei 2006 @ 17:27:57 #299
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37850031
Ja, alle serieuze hartslagmeters werken met borstband.

Zit absoluut niet vervelend. De wat duurdere Polars hebben een WearLink borstband, die zit nóg lekkerder, maar met een gewone heb ik ook geen problemen, zeker met fietsen niet, dan zit je toch redelijk stil.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf maandag 15 mei 2006 @ 20:04:49 #300
73911 ultra_ivo
pi_37854628
van de week m'n 1e 2000-er van het seizoen beklommen, de Gumbashi Pereval in de Kaukasus. Helaas veel mist op de top.
  maandag 15 mei 2006 @ 20:10:32 #301
56724 Wombcat
rent wiel
pi_37854771
quote:
Op maandag 15 mei 2006 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
van de week m'n 1e 2000-er van het seizoen beklommen, de Gumbashi Pereval in de Kaukasus. Helaas veel mist op de top.
Leuk

Ik ben nog niet hoger geweest dan 1027 meter dit jaar.
Ga wel volgende week naar de Vogezen, dus kom weer wat hoger op de Grand Ballon.
in a crowd you lose humanity
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')