abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:36:41 #151
30692 TechnoHead
Hartjeesss!
pi_29233137
registreer om deze reclame te verbergen
Voor RickyB:

http://www.paul-lange.de/(...)auanl/SC_6500_SI.pdf

1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
  FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 19:47:59 #152
73911 ultra_ivo
pi_29244553
Ben ook weer terug uit GB. Van London-Edinburgh-London. Dat is een randonneurstocht van 1415km, af te leggen binnen de 116uur en 40 minuten. Een echt verslag volgt over anderhalve week, als ik m'n foto's online heb. Maar even in het kort, eerste stuk behoorlijk doorgereden zonder in het rood te gaan. Net na het donker kwam ik op de controle na 300km aan. Zoals gebruikelijk reed ik de eerste nacht door, maar dat ging niet zo goed als normaal. Halverwege nog een kwartiertje in een bushokje geslapen. Daardoor kwam ik later dan verwacht op de controle van Hovingham (km380) aan. Daar maar nog een half uurtje geslapen. Vervolgens ging het al veel beter. Er was inmiddels een aardige oostenwind, met de wind in de rug dan ook doorrijden richting Zuid-West Schotland. In Alston maakte ik de fout nogmaals te eten terwijl ik 30km eerder ook al eens at. Ik wist dat ik voor het donker in Canonbie mocht zijn wilde ik nog de kans maken om bij de controle van 640km (Ettrick) te kunnen slapen. Net na het donker kwam ik in Canonbie aan. Dus maar een snelle tijd laten varen. 8 uur rust in Canonbie, waaronder dik 5 uur slaap. Met een groepje Itlaianen door naar Ettrick, en verder solo naar Edinburgh. Vrijwel het hele stuk terug deed ik alleen. Inmiddels een noordenwind, dus makkelijk rijden, veel makkelijker dan wind tegen naar Edinburgh. Ik was op tijd in Canonbie om nog door te gaan naar Alston. Dat stuk had ik 4 jaar geleden al eens in het donker gereden, prima te doen.
na een uurtje of 3 in een prima bed de klim naar Yad Moss begonnen. Het liep niet echt op dat hele stuk, ook na de klim kwam ik niet echt vooruit. Met als gevolg dat ik voor de nacht strandde in Thorne. Nog 300km te gaan dus voor de laatste dag. Thorne was weer de gebruikelijke controle, een volledig vluchtelingenkamp. Overal lagen mensen. Ik ken nogal wat van de controleurs, kon dus direkt een slaapzak lenen. Slaapt wat lekkerder dan een reddingsdeken. Als laatste vertrokken uit Thorne, samen met wat clubgenoten van Willesden CC. Met hen reed ik door naar Lincoln. Onderweg nog een stop in een chauffeurscafé voor een 2e ontbijt. In Lincoln liet ik de groep gaan, ik moest dringend nieuwe handschoenen halen (oude helemaal platgetrild) en geld pinnen. Dat kon alleen in de binnenstad. Ik kwam dan ook als laatste op de voorlaatste controle aan. Ook niet zo'n probleem, nog altijd was ik op tijd binnen.
Van Thurlby naar de laatste controle in Gamlinggay ook rustig gereden. Veel bekende gezichten op de controle, anderhalf uur reserve op tijdsschema. Onderweg haalde ik een hele groep tegen die een bakkie koffie ging drinken. In het donker aangekomen in Gamlinggay. Niet snel na de controle haalde ik een groepje clubgenoten in. Zij bleken bij een deelnemer te blijven die ernstige nekklachten had. Die kwam echt niet meer vooruit. Ook een oog deed het niet meer zo goed. Uiteindlijk zo'n 30km voor de finish opgeld naar de chef controle. 2 man kregen toestemming via de hoofdweg te rijden samen met de onfortuinlijke rijder. Zij zouden extra tijd bijkrijgen. Ik zou samen met de tandem van Willesden CC de rijders van Willesden Nippon binnenbrengen. Dat is een traditie binnen de club, we letten op elkaar. Met nog 15km te gaan stuurde ik de tandem door. Zij hadden een eerdere startgroep, moesten dus ook eerder binnen zijn. Mark komt van de streek, kent ieidere bocht en is dan ook niet bij te houden in de afdalingen. Zonder verdere problemen bereikten we de finish. Onderweg nog 2 andere rijders oppikkend. Akiko en haar maat waren heleemaal door het dolle toen de controle zichtbaar werd. Ik was gewoon tevreden. Meer geslapen dan normaal, niet hoeven af te zien en toch op tijd binnen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:34:50 #153
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_29252724
Mooi verhaal ultra_ivo .
sig verwijderd door FA
  zaterdag 30 juli 2005 @ 09:12:44 #154
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_29260141
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Hartstikke bedankt.
  zondag 31 juli 2005 @ 09:48:51 #155
3485 kavorka
lure of the animal
pi_29287126
Ik ben van plan om met een paar vrienden te beginnen met fietsen, gewoon recreatief. Omdat we beginners zijn willen we eerst een tweedehands fiets kopen rond de 300 euro. Kan je hier iets leuks voor krijgen en waar moet ik op letten bij een eventuele koop?
animal magnetism sexual attractive state
  zondag 31 juli 2005 @ 09:55:22 #156
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29287165
Ik zou zeggen: Lees eerst het topic eens door, daar staan al aardig wat tips in.
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:04:23 #157
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29330416
registreer om deze reclame te verbergen

Ik mag de 2006 Zero Gravity cranks gaan testen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:22:31 #158
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29332774
goed even een leuk vraagje:

Ik heb vandaag mijn ultegra 10 speed groep opgehaald.. heb een 10 speed body.. klopt het dat een 11-23 nog wel op een 9 speed body moet? en bij een 12-nog wat je wel een 10 speed nodig hebt?

als ik het goed vertaald heb stond dat dus in de handleiding.. en die ik er nu op heb liggen (de 11-23) past niet (bij een 12-** zou er een extra spacer tussen moeten waardoor de speling weg is bij een 10 speed body)
OJAAJOH?
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:23:20 #159
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29332809
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ik mag de 2006 Zero Gravity cranks gaan testen
nice
OJAAJOH?
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:10:36 #160
545 dop
:copyright: dop
pi_29342290
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:22 schreef hellmondunited het volgende:
goed even een leuk vraagje:

Ik heb vandaag mijn ultegra 10 speed groep opgehaald.. heb een 10 speed body.. klopt het dat een 11-23 nog wel op een 9 speed body moet? en bij een 12-nog wat je wel een 10 speed nodig hebt?

als ik het goed vertaald heb stond dat dus in de handleiding.. en die ik er nu op heb liggen (de 11-23) past niet (bij een 12-** zou er een extra spacer tussen moeten waardoor de speling weg is bij een 10 speed body)
volgens mij is dat een beetje onzin
je kunt casettes kompleet kopen of zelf samen stellen je hebt 11-23 cassetes zelfs al in 7 speed
en losse spacers zijn te vinden in zowel 9 als 10 speed casettes en ook in eerdere modelletjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:36:16 #161
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29362766
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:10 schreef dop het volgende:

[..]

volgens mij is dat een beetje onzin
je kunt casettes kompleet kopen of zelf samen stellen je hebt 11-23 cassetes zelfs al in 7 speed
en losse spacers zijn te vinden in zowel 9 als 10 speed casettes en ook in eerdere modelletjes
zoiets dacht ik dus ook, máár ik heb nu dus wel het probleem dat de casette niet past op mijn 10 speed body..
OJAAJOH?
pi_29385072
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:36 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

zoiets dacht ik dus ook, máár ik heb nu dus wel het probleem dat de casette niet past op mijn 10 speed body..
Raar dat dat zo werkt bij Shimano.
bij Campagnolo heb je dat probleem niet, alleen moet je voor een cassette met een 11 een andere sluitring hebben, maar die leveren ze erbij
in a crowd you lose humanity
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:12:16 #163
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29387472
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Raar dat dat zo werkt bij Shimano.
bij Campagnolo heb je dat probleem niet, alleen moet je voor een cassette met een 11 een andere sluitring hebben, maar die leveren ze erbij
wéér een reden erbij om over te stappen op campa
OJAAJOH?
pi_29408746
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:12 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

wéér een reden erbij om over te stappen op campa
Zo mag ik het horen.
in a crowd you lose humanity
pi_29831938
Gaat er hier iemand meedoen aan een ritje van Diekirch naar Valkenswaard?

http://www.diekirch-valkenswaard.nl/
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:46:37 #166
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29898923
Hebben er nog mensen deelgenomen aan de Ride for the Roses? Ik wel. Wat een ellende. Het was weliswaar voor het goede doel, maar om dan maar 115 km een geneutraliseerd potje te gaan toeren a 25 km/h... Zo'n compact peloton van 10000 man is ook nog best link, want de helft weet totaal niet hoe je in een groep moet rijden. Er waren aardig wat valpartijen.

Positief waren het weer en de vele enthousiaste toeschouwers, maar ik ga het niet nog eens doen op deze manier.
pi_29927469
Hey ik ben op zoek naar een leuke 2de hands racefiets. Ikzelf meet 1m87. Welke fietsmaat moet ik dan hebben?
pi_29928520
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:04 schreef Peterke het volgende:
Hey ik ben op zoek naar een leuke 2de hands racefiets. Ikzelf meet 1m87. Welke fietsmaat moet ik dan hebben?
Hangt een beetje van je beenlengte af. Ik schat circa 60 cm, maar als je lange benen hebt, kan het ook zomaar 64 of 66 zijn. (Ik ben 1.81 en heb een 56 cm frame).
in a crowd you lose humanity
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:03:45 #169
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29929278
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29929497
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:03 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Een 64cm bij 1m87......
Lijkt mij wel heel erg groot, zelfs als je lange benen hebt.
Een vriend van me is ook 1.81 (net als ik), maar heeft een 60 cm. Als ik daar op ga zitten, kan ik amper bij de pedalen komen.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:58:50 #171
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_30091808
Ben tijdens mijn vakantie in de Provence op een ''boodschappenfiets'' de Mont Ventoux opgefietst. Vanuit Bédoin de zuidelijke helling opgefietst.

Vertrek: Bédoin (hoogte: 300m)
Afstand naar top: 21,5 km
Hoogteverschil: 1610m
Gemiddelde percentage: 7,5 %
Maximale percentage: 11 %
Moeilijkheid: ****

ik sta rechts

Zijn er op het forum personen die mee gaan doen aan het Nederlands Kampioenschap Weg voor Studenten (NSK Wielrennen 2005)??

Zie: http://www.nsk2005.nl
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_30325565
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een vriend van me is ook 1.81 (net als ik), maar heeft een 60 cm. Als ik daar op ga zitten, kan ik amper bij de pedalen komen.
Ik ben 1.85, en doe het perfect op een 61cm frame
  woensdag 7 september 2005 @ 15:24:45 #173
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_30355239
Ik heb last van piepende remmen, zowel voor als achter. (Shimano Tiagra)
En dan niet zomaar piepen, maar dat ze me vijftig meter verderop nog duidelijk kunnen horen.
Na het fietsen maak ik altijd heel de fiets schoon met water en een doek, incl. de velgen.
Doe ik iets verkeerd bij het schoonmaken, of zijn de blokjes versleten?
De groeven zijn nog zeker 3/4 cm diep, maar het kan toch zo zijn.
  woensdag 7 september 2005 @ 15:43:54 #174
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30355832
mm neem ik aan? Mogelijk staan de blokjes niet helemaal lekker afgesteld. Het is de bedoeling dat de voorkant van het blokje de velg het eerst raakt. Als eerst de achterkant de velg raakt, of het hele blokje ineens, dan kan dat tot irritant gepiep leiden.
  donderdag 8 september 2005 @ 10:27:38 #175
545 dop
:copyright: dop
pi_30380053
het ene blokje is ook niet het andere
sommige blokken piepen sneller dan anderen
over het algemeen zijn het de goedkopere blokken van mindere kwaliteid die hier het meest last van hebben
ik rij zelf met 105 remmen met daar op ultegra blokken remt goed en piepen nooit
zelfs niet als ik ze er slordig op zet, wat niet wegneemt dat het verhaal van Trainspotter natuurlijk als eerste geprobeert moet worden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')