Defaitisten zijn niet agressief. Choco-monopolist.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:22 schreef Sidekick het volgende:
Goed, ik weet dus niet of ik een defaitist ben. Dat zal wel, want het klinkt zeer negatief, maar ik kom toch als een medelander geheel ongevraagd en agressief dit topic binnenstormen.
Doe mij 's niet stalken.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Jij bent overigens niet welkom.
Be the first to choke.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Doe mij 's niet stalken.
Scheer mij eens niet over 1 kam.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Defaitisten zijn niet agressief.
Baukelquote:Op maandag 12 juli 2004 17:33 schreef Johan_de_With het volgende:
vroeger
op de 1e van de havo
was ik verliefd op marlies
ik was met haar aan het schuifelen
en wilde haar zoenen
maar vlak voordat ik met haar wilde gaan zoenen
werd er tijdens dat schuifelen worst uitgedeelt
en zij nam leverworst
ik heb dus niet gezoend die avond ;-)))
hebben jullie nog leuke herinneringen aan klassavonden
quote:Op maandag 12 juli 2004 17:58 schreef RichardQuest het volgende:
Zo is 't, Johan. Leer ze maar 's flink de les.
Die is wanhopig op zoek naar een bierstube met internetaansluiting.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat zou Wolfje nu al die tijd doen?
Ik ben een bomenknuffelaarquote:Op maandag 12 juli 2004 18:25 schreef Drugshond het volgende:
Moet je niet ergens een boom gaan knuffelen ? (Er staan al een paar leuke jonge boompjes in het "smulbos").
Doe ik. En iedereen is natuurlijk uitgenodigd, en vooral de minderheden zijn welkom. En daarbij komt er een veganistische barbecue.quote:Op maandag 12 juli 2004 20:59 schreef du_ke het volgende:
Ik zou het vieren!
Organiseer een knuffelsessie in het bos![]()
.
Jij bent toch aanhanger van NVU?quote:Op maandag 12 juli 2004 20:57 schreef Flumina het volgende:
Eindelijk, ik ben eruit:
[..]
Ik ben een bomenknuffelaarIk heb er lang over getwijfeld.
Ik weet het ook niet meer Sidekickquote:Op maandag 12 juli 2004 21:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij bent toch aanhanger van NVU?
Misschien is een psychiatrische instelling toch beter.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:20 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet meer SidekickDan een bomenknuffelaar, dan weer (extreem)-rechts?! Misschien is groenrechts wel iets voor mij
![]()
Yeeaaahhhh je coming out....quote:Op maandag 12 juli 2004 20:57 schreef Flumina het volgende:
Eindelijk, ik ben eruit:
Ik ben een bomenknuffelaarIk heb er lang over getwijfeld.
Maartje komt wat volgzamer over dan Clairy. Van Maartje hoeven we weinig kritische vragen aan een man als Wouter Bos te verwachten maar ik verwacht van haar ook weinig kritische vragen aan een man als Jan Peter Balkenende. Clairy straalt op haar beurt voor mij dan weer meer zelfingenomenheid en vooringenomenheid uit, alsof ze de antwoorden die op haar vragen komen reeds tevoren weet en volgens een draaiboek werkt om ze genoemd te krijgen. Indien dat het subject van interview niet meewerkt belooft de houding van Clairy dat zij haar best zal doen om alsnog de kijker ervan te overtuigen dat het interviewsubject niet helemaal au serieux genomen hoeft te worden...quote:Op maandag 12 juli 2004 22:22 schreef pberends het volgende:
Maartje van Wegen die Nova presenteert![]()
Liever Clairy.
Lieve Wouter, geef jij me het goede antwoord op mijn vraag? Dit zijn de lettertjes die we tot nu toe hebben: BAK E**ENDE......Zeg het maar Woutertje!quote:Op maandag 12 juli 2004 22:58 schreef sjun het volgende:
[..]
Maartje komt wat volgzamer over dan Clairy. Van Maartje hoeven we weinig kritische vragen aan een man als Wouter Bos te verwachten maar ik verwacht van haar ook weinig kritische vragen aan een man als Jan Peter Balkenende. Clairy straalt op haar beurt voor mij dan weer meer zelfingenomenheid en vooringenomenheid uit, alsof ze de antwoorden die op haar vragen komen reeds tevoren weet en volgens een draaiboek werkt om ze genoemd te krijgen. Indien dat het subject van interview niet meewerkt belooft de houding van Clairy dat zij haar best zal doen om alsnog de kijker ervan te overtuigen dat het interviewsubject niet helemaal au serieux genomen hoeft te worden...
Beiden kunnen wat mij betreft van het scherm verdwijnen zolang ze maar niet vervangen worden door collega's van het niveau belspeldoos.
quote:weetje van de dag
Als we alle elektriciteit in Nederland nucleair zouden opwekken, dan
zou dat volgens prof. dr. Tim van der Hagen (TU Delft) een hoeveelheid
kernafval opleveren ter grootte van 1 suikerklontje per persoon per
jaar.
Je moet Balkenende ook niet te moeilijke vragen stellen, dan gaat ie stotteren. Niet om aan te zien.quote:Op maandag 12 juli 2004 22:58 schreef sjun het volgende:
maar ik verwacht van haar ook weinig kritische vragen aan een man als Jan Peter Balkenende.
Beetje zakgeld en het is weer geregeldquote:CAO-akkoord be๋indigt staking PPG
westerbroek - De zaterdagavond uitgebroken staking bij PPG in Westerbroek is voorbij. De partijen kwamen maandagavond tot een akkoord over een nieuwe CAO, die voorziet in een ouderenregeling en een eenmalige uitkering van 500 euro.
In de middaguren werd de stemming onder de stakers alleen maar grimmiger. Vooral een brief van directeur Burger aan het personeel schoot de werknemers in het verkeerde keelgat. Daarin stelde de directeur dat wanneer de "toekomst belangrijk is voor u en uw gezin", dat het werk dan snel hervat diende te worden.
Uit de hand gelopen
Achteraf lijkt de staking bij PPG een uit de hand gelopen actie. "Dat is ook mijn inschatting", zegt FNV-bestuurder Dick Heinen, "maar ik heb er geen bewijzen voor." En PPG-directeur Gerard Burger constateert vlak: "Er wordt inderdaad gezegd dat het uit de hand is gelopen."
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. De stakers wilden op zaterdagavond alleen een werkonderbreking, zo zeggen ze keer op keer, en Burger zei al vlot voor de tv-camera dat PPG wellicht gebruikt werd als voorproefje van de Hete Herfst die vakbonden voorbereidden voor kabinet en werkgevers.
In twee dagen waren de gemoederen stevig opgelopen. De ploeg die de werkonderbreking begon, voelt zich als "honden behandeld", zoals ze de fabriek werden uitgedreven. En dan was er ook nog die brief van Burger. De directeur betoogde ook nog eens dat het risico bestond dat de hele productielijn zou kunnen vastlopen waardoor er onherstelbare schade zou worden aangericht.
En juist dat verwijt stak de stakers, want hun zorg voor de fabriek was groot, zo vonden ze. Ze lieten speciaal mensen binnen in de fabriek om ervoor te zorgen dat het proces te vervaardiging van glasvezel intact bleef. Dat deden ze door de ovens op temperatuur te houden, maar ook door de afvoeren schoon te maken; het proces bleef overeind, niet de productie.
Akkoord
Maandagavond om kwart over zeven gingen de werknemers akkoord met een ouderenregeling waarvan de effecten goed worden doorgerekend en die eerst nog in een proef wordt gestopt opdat de kinderziektes eruit kunnen worden gehaald. De werknemers krijgen geen eenmalige uitkering van 2,5 procent zoals ze hadden ge๋ist. "Maar de 500 euro is wel 2,5 procent voor de mensen uit de laagste schalen", weet Heinen.
Burger is tevreden met het akkoord. "Iedereen heeft water bij de wijn gedaan", zegt hij. Maandagavond om elf uur ging de eerste ploeg alweer aan het werk. Burger: "We moeten onze klanten ook weer zo snel mogelijk leveren."
De man maakt zelfs handig gebruik van zijn zwakheden. Een ijzersterke premier.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 07:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je moet Balkenende ook niet te moeilijke vragen stellen, dan gaat ie stotteren. Niet om aan te zien.
Misschien kun je er een paperclip van vouwenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:55 schreef sjun het volgende:
[..]
De man maakt zelfs handig gebruik van zijn zwakheden. Een ijzersterke premier.
Ook zo'n gebruiksvoorwerp houdt de boel bijeenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Misschien kun je er een paperclip van vouwen
quote:"Today because America has acted, and because America has led, the forces of terror and tyranny have suffered defeat after defeat, and America and the world are safer," Bush told employees at Oak Ridge National Laboratory, where components of Libya's nuclear program are being stored.
en tenminste nog nuttig ookquote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:44 schreef sjun het volgende:
[..]
Ook zo'n gebruiksvoorwerp houdt de boel bijeen![]()
't zou een mooie nieuwe ervaring voor hem zijn!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:44 schreef sjun het volgende:
[..]
Ook zo'n gebruiksvoorwerp houdt de boel bijeen![]()
Zijn kapsel kan fungeren als vogelnestje idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:55 schreef sjun het volgende:
[..]
De man maakt zelfs handig gebruik van zijn zwakheden. Een ijzersterke premier.
eh, Sidekick, dat lijkt best wel op recyclen... willen we dat echt?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zijn kapsel kan fungeren als vogelnestje idd.
Het scalpeer-gedeelte lokt mij gewoon. Sue me.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:15 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
eh, Sidekick, dat lijkt best wel op recyclen... willen we dat echt?
Hee leuk, ze heeft van haar hobby haar beroep gemaakt..quote:Mabel scherp over aidsaanpak VS
Van onze verslaggeefster Annieke Kranenberg
AMSTERDAM - Prinses Mabel heeft maandag op de internationale aidsconferentie in Bangkok kritiek geuit op het Amerikaanse plan om aids te bestrijden (het propageren van seksuele onthouding). De aanpak van aids moet niet door ideologie gedreven zijn, maar door de praktijk, aldus de echtgenote van prins Johan Friso, die optrad namens de organisatie van de Amerikaans-Hongaarse filantroop George Soros.
da's een doodsbedreiging, dat weet je he?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het scalpeer-gedeelte lokt mij gewoon. Sue me.
Tja blijkt toch wel vaak het gevalquote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:33 schreef RichardQuest het volgende:
Twijfels over antisemitische aanval op Fran็aise
H่ toch....
Aha, bestrijden met hun eigen facistische praktijkenquote:''Ketchup-activiste lid van AFA''
Het Katholiek Nieuwsblad meldt in een artikel over de Anti Fascistische Aktie (AFA) dat ้้n van de twee activistes die ketchup naar minister Verdonk gooide, lid is van die beweging. Het zou gaan om de 28-jarige Agnes Wijbrands, die onlangs werd gesignaleerd met een AFA-speldje.
In het artikel wordt verder de vraag gesteld waarom justitie nimmer lijkt op te treden tegen gewelddadige akties van de AFA. De Anti-Fascistische Aktie is een in 1992 opgerichte actiegroep, die zich ten doel heeft gesteld ''racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden". De AFA-top wilde niet meewerken aan het artikel in het nieuwsblad. Over een 18-jarige AFA-activiste die dat wel wilde (Amber Fernandes, kraakster uit Apeldoorn) werd prompt door een AFA-woordvoerder een bericht rondgestuurd waarin voor Fernandes werd gewaarschuwd.
Volgens onderzoeker Peter Siebelt liggen de wortels van de AFA in de kraakbeweging uit het begin van de jaren 80, toen Hans Janmaat met zijn Centrumpartij (CP) in opkomst was. Toen werd onder de naam Antifascistisch Kollektief geopereerd. Uit deze onderzoeksgroep komt later in de jaren 80 het Fascisme Onderzoek Kollektief (FOK) voort.
In het artikel worden verschillende vormen van intimidatie aangehaald die AFA-activisten hanteren. Onder andere Michiel Smit en leden van zijn Nieuw Rechts waren daar slachtoffer van, alsmede leden van de jongerenbeweging van de LPF.
Overigens trad justitie onlangs wel hard op tegen AFA-demonstranten, toen die in Den Haag met geweld een demonstratie van de neo-nazistische NVU wilden verstoren. In totaal werden toen 350 AFA-aanhangers opgepakt.
quote:Microsoft: Windows-gebruik nog lang niet op maximum
Ondanks dat er al zo'n 600 miljoen computer zijn die gebruikmaken van Microsoft Windows, is de markt volgens het softwarebedrijf nog lang niet verzadigd. Al in 2010 zal het aantal naar verwachting gestegen zijn tot meer dan een miljard, aldus Microsoft. Analisten verwachten juist dat er geen grote winsten meer te behalen zijn en dat inkomstenstijgingen in de orde van grootte die we in het verleden gezien hebben niet meer haalbaar zijn. Microsoft zelf verwacht voornamelijk dat vervangingen de grootste uitgaven van dit jaar zullen zijn; zo'n 35 procent van de bedrijven draait nog op Windows 9x / ME en is dus rijp voor een upgrade, als het aan de computergigant ligt.
Algemeen bekend dat de AFA net zo fascistisch zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:43 schreef pberends het volgende:
[..]
Aha, bestrijden met hun eigen facistische praktijkenWeinig zelfreflectie die mensen
alsof ze even in je boxershort willen voelen of het 'goedzit'quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Er worden ook behoorlijk wat plannen in uitgebroed.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zijn kapsel kan fungeren als vogelnestje idd.
Demonstreren ze ook tegen zichzelf?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat de AFA net zo fascistisch zijn.
LOLquote:
Adaware en Webroot Spysweeper heb ik gebruikt, een firewall vind ik lastig, want ik gebruik ook programma's als Dc++ die dan weer bepaalde poorten nodig hebben en zoquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
adaware plus spybot gebruiken. Vergeet ook niet voortaan een firewall te gebruiken.
Dat klopt, maar de vorige keer dat ik dat probeerde gaf het een hoop trammelantquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dan zet je die poorten gewoon open in je router. Kleine moeite en je hebt er veel plezier van.
Ja, ze schijnen nog steeds te bestaanquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
Mensen zonder firewall
Ik volgens mij ook, maar heb ook nog een software firewall. Kerio, totaal geen problemen mee.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:56 schreef Monidique het volgende:
Ik heb een firewall in de router zitten.
Wat is IRCquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:12 schreef Monidique het volgende:
Underworld, waarom ben je niet aanwezig op IRC? Je... werkt... toch niet? Dat zou namelijk wel erg extreem-rechts zijn.
Bedoel je mIRCquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:12 schreef Monidique het volgende:
Underworld, waarom ben je niet aanwezig op IRC? Je... werkt... toch niet? Dat zou namelijk wel erg extreem-rechts zijn.
Kijk hier en hier ffquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
Mijn hele fucking pc zit onder de spyware wat ik niet meer weg kan krijgen
Had je het hier over Pberends?quote:Minister Zalm van Financien wil een eind maken aan het ondemocratisch functioneren van verzelfstandigde overheidsdiensten (zbo's). Een deel van hun taken moet de overheid weer zelf kunnen uitvoeren.
Welke organen vallen onder zbo?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:57 schreef Harry_Sack het volgende:
Opmerkelijk:
[..]
Had je het hier over Pberends?
De volkskrant zegt dat het gaat over: instellingen als de uitkeringsinstantie UWV, de Kiesraad, ziekenfondsen en de Nederlandsche Bank.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:00 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Welke organen vallen onder zbo?
Lang niet zo leuk als jouw hypocrisie, muzelman.quote:
Waarschijnlijk is deze uitspraak alleen van toepassing op organen die in de toekomst geen privatisering tegemoet gaan. De NS is juist een zbo geworden (of was het al?) om geprivatiseerd te worden. De Nederlandse Bank is overigens een onafhankelijke instelling volgens mij. Hoewel dit nu minder relevant is omdat het belangrijke besluitvorming heeft afgedragen aan de ECB. Voor de rest mogen de meeste zbo's eerder geprivatiseerd worden dan dat de politiek er meer invloed op moet krijgen. Toch is het goed dat voor het ้้n of het ander wordt gekozen (of sturing door politiek, of markt; beide niet is geen goed idee).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:08 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
De volkskrant zegt dat het gaat over: instellingen als de uitkeringsinstantie UWV, de Kiesraad, ziekenfondsen en de Nederlandsche Bank.
Maar ook de NS is een zelfstandig bestuursorgaan.
Het is opmerkelijk, omdat PvdA, D66, CDA en VVD eerder juist voor het afstoten van deze overheidstaken gepleit had
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:29 schreef sjun het volgende:
[..]
Kijk hier en hier ff
Verder nog een handleiding voor de liefhebber in pdf.
Sterkte
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Lang niet zo leuk als jouw hypocrisie, moslim.
Kusje op je bolletjequote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik heb nog even gezocht naar achtergrond informatie:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:20 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is deze uitspraak alleen van toepassing op organen die in de toekomst geen privatisering tegemoet gaan. De NS is juist een zbo geworden (of was het al?) om geprivatiseerd te worden. De Nederlandse Bank is overigens een onafhankelijke instelling volgens mij. Hoewel dit nu minder relevant is omdat het belangrijke besluitvorming heeft afgedragen aan de ECB. Voor de rest mogen de meeste zbo's eerder geprivatiseerd worden dan dat de politiek er meer invloed op moet krijgen. Toch is het goed dat voor het ้้n of het ander wordt gekozen (of sturing door politiek, of markt; beide niet is geen goed idee).
En ik kan het natuurlijk niet nalaten om een stukje extra te publiceren:quote:Zalm wil scherper toezich op zbo's
Ondemocratische werkwijze overheidsdiensten aanpakken.
Minister Zalm van Financien wil een eind maken aan het ondemocratisch functioneren van verzelfstandigde overheidsdiensten (zbo's). Een deel van de taken zou de overheid zelf weer kunne uitvoeren. Als dat niet wenselijk is, moet de controle op zbo's worden aangescherpt.
Nederland telt ruim 430 zelfstandige bestuursorganen die samen 109 miljard euro aan belasting -en premiegeld beheren. Het gaat om instellingen als de uitkeringsinstantie UWV, de Kiesraad, ziekenfondsen en De Nederlandsche Bank. In NRC Handelsblad sprak Zalm maandag over een ondemocratische tussenlaag waar hij vanaf wil. Ook de regeringspartijen CDA, VVD en D66 vinden meer democratische controle op de zbo's wenselijk.
Het kabinet buigt zich binnenkort over een rapport dat D66-senator Kohnstamm onlangs presenteerde over de wildgroei aan verzelfstandigde overheidsdiensten.
Kohnstamm concludeert dat deze instellingen belangrijke overheidstaken uitvoeren maar daar niet altijd verantwoordelijkheid voor dragen. De democraat bepleit onder meer een grootscheepse renationalisatie van de zbo's.
Zalm erkent dat de huidige verantwoordelijkheidsverdeling schimmig is. Hij wil daarom alle zbo's doorlichten om na te gaan of zij nog bestaansrecht hebben. Dit onderzoek kan ertoe leiden dat de overheid een deel van het werk weer terugneemt, stellen ambtenaren van Financien.
Een andere mogelijkheid is dat de zbo blijft bestaan, maar dat duidelijker wordt vastgelegd op welke taken zij aanspreekbaar is. Zalm loop met zijn opmerkingen vooruit op de discussie in het kabinet over het rapport-Kohnstamm.
Onlangs riep de Tweede Kamer Zalm op het matje vanwege riante salaris- en pensioenregelingen bij De Nederlandsche Bank (DNB) en de Pensioen- en Verzekeringskamer (PVK). Dat zijn beide zbo's maar ze vallen officieel onder de verantwoordelijkheid van de minister. Die heeft echter nauwelijks invloed op de beloning die de PVK -en DNB-bestuurders zichzelf toekennen.
Minister de Geus van Sociale Zaken kwam dit voorjaar in politieke problemen door de luxe kantoor- en toiletruimten in het nieuwe UWV-onderkomen. De minister zei niet goed geinformeerd te zijn over de verbouwingskosten door de inmiddels weggepromoveerde UWV-topman Joustra. De Geus was afhankelijk van diens informatie.
Volkskrant 13-07-04
quote:‘Volg advies aan kabinet over ZBO’s: begin met NS’
24-06-2004 • De overheid moet de verzelfstandiging van meer dan vierhonderd overheidsorganisaties ongedaan maken. Ministers dienen hun verantwoordelijkheid te nemen voor tal van op afstand gezette instellingen, om het gedeukte vertrouwen in de politiek te herstellen. Dat staat in het vertrouwelijke interdepartementaal beleidsonderzoek “Een herkenbare staat: investeren in de overheid”, dat via het Financieele Dagblad is uitgelekt. “Prima, laten we beginnen met de NS!” zegt SP-Kamerlid Agnes Kant.
“Het kabinet doet er goed aan het advies op te volgen,” zegt Kant. “Laten we beginnen met een van de grootste zorgenkindjes, waar de verzelfstandiging veel ellende heeft gebracht: de NS.” Ook het UWV zou volgens Kant met voorrang geheel terug in handen van de overheid moeten komen. “De Geus moet daar snel orde op zaken stellen en hoe meer bevoegdheden hij heeft, des te beter.”
Volgende week vrijdag wordt het advies in de ministerraad besproken en daarna gaat het naar de Tweede Kamer. In het advies staat dat overheidstaken in principe weer binnen de eigen organisatie moeten worden uitgevoerd. “Vrijwel alle huidige zelfstandige bestuursorganen (ZBO’s) kunnen vervallen omdat er inhoudelijk en juridisch geen noodzaak voor is,” concludeert de werkgroep onder leiding van Eerste-Kamerlid Jacob Kohnstamm.
De opstellers bepleiten dat alle ruim vierhonderd ZBO’s stapsgewijs weer naar de overheid worden gehaald. De overheid moet “re๋le problemen met sturen, beheersen en gevoel voor de omgeving niet over de schutting gooien, maar zelf aanpakken en oplossen”. Volgens SP-Kamerlid Agnes Kant is dit precies wat haar partij al jaren bepleit. “De neoliberale dogma’s dicteerden dat de gemeenschap beter af was wanneer allerlei overheidstaken werden afgestoten. PvdA, D66, CDA en VVD negeerden de SP toen wij stelden dat de verantwoordelijkheid veel te schimmig zou worden. Maar voor inkeer is het nooit te laat.”
http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2509
Nee, Zalm ging op RTLZ over de 3% norm van de euro.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:57 schreef Harry_Sack het volgende:
Opmerkelijk:
[..]
Had je het hier over Pberends?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Kusje op je bolletje.
Turkenhater.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:52 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik heb nog even gezocht naar achtergrond informatie:
[..]
En ik kan het natuurlijk niet nalaten om een stukje extra te publiceren:
[..]
Ja, leuk he, eigen verantwoordelijkheidquote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn
Maar ik snap iets niet, die organisaties worden toch sterk door de politiek aangestuurd.
Nog niet. Ik ga eind juli en probeer hem ook echt in de laatste minuut te boeken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
Heb je nog een lastminute geboekt?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Wat is jouw pijnlijkste opmerking ooit?
Goed topic.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:15 schreef milagro het volgende:
Mijn zoontje als pleuter die tijdens de Olympische Spelen op tv in het Aussie team een aboriginal in trainingspak zag en enthousiast gilt "Ze hebben ook apen, mama!, kijk met een kleren aan!"
Die is wel ergquote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen he apie.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Die is wel erg.
Racist.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:44 schreef Ype het volgende:
[..]
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen he apie.
Tevens heeft de koter natuurlijk wel gelijk. Evolutionair gezien dan.
Briljant! Schandalen sieren inderdaad een democratie omdat ze bij een minder democratische staatsvorm niet eens bekend worden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:56 schreef Sidekick het volgende:
Die 'schandalen' in Amerika siert de staatsvorm toch ook weer van Amerika.
In een dictatuur hadden schandalen nooit de media bereikt.
Kijk hier maken ze de fout. Er zijn al experimenten gestart waarbij privaat de taken van het UWV geregeld kunnen worden dacht ik. Op termijn kan deze zbo dus geprivatiseerd worden. Ook de NS kan geprivatiseerd worden. De opmerking van Zalm is gericht op het integreren van taken die niet geprivatiseerd kunnen worden (kiesraad, etc).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:52 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik heb nog even gezocht naar achtergrond informatie:
[..]
En ik kan het natuurlijk niet nalaten om een stukje extra te publiceren:
[..]
Goed planquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:07 schreef Ype het volgende:
[..]
Nog niet. Ik ga eind juli en probeer hem ook echt in de laatste minuut te boeken.
maar ik dacht dat Bush wel meer geld wilde besteden in de strijd tegen AIDS, maar blijkbaar niet genoeg/effectiefquote:186 tt-TV1 186 di 13 jul 20:20:47
gezondheid ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
KOFI ANNAN WIL MEER GELD VOOR AIDS
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
VN-secretaris-generaal Kofi Annan
verwijt de Amerikanen dat ze
onvoldoende geld vrijmaken voor de
strijd tegen aids. Dat zei hij op de
internationale aids-conferentie in
Bangkok.
Kofi Annan was niet mals voor de VS. Ze
zouden de strijd tegen aids met dezelf-
de toewijding en middelen moeten voeren
als de strijd tegen terreur, zei Annan.
Maar ook Europa blijft in gebreke, zegt
hij. Het stopt onvoldoende geld in het
aids-fonds van de Verenigde Naties.
Twintig miljoen mensen zijn al aan aids
gestorven, 38 miljoen anderen zijn
besmet met HIV.
een gezondere bevolking die productiever zal zijn en meer monden kan voedenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:08 schreef pberends het volgende:
Ja en dan? Meer hongersnoden omdat die mensen blijven leven?
Ik vraag het me af als er geen werk is.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
een gezondere bevolking die productiever zal zijn en meer monden kan voeden
landbouwgrond genoeg zou ik zeggen, bovendien kan via een verbeterde productiewijze de productie ook omhoog worden geschroefdquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vraag het me af als er geen werk is.
In echte democratische landen zou de democratisch gekozen leider allang zijn opgestapt bij deze schandalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:06 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Briljant! Schandalen sieren inderdaad een democratie omdat ze bij een minder democratische staatsvorm niet eens bekend worden.![]()
![]()
![]()
![]()
Werk ontstaat niet vanzelf, dat blijft toch mensenwerk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vraag het me af als er geen werk is.
Leuk.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:37 schreef Meki het volgende:
heey Fokkers
ik ben nu in Marokko
Jah zekerquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Leuk.
Hebben ze goedkope internetcafe's?
Nu zeg je het zelf, ze nemen kinderen terwijl ze geinfecteerd zijn. Vooralsnog is er geen vaccin voor aids, dus ze zullen de rest van hun leven geinfecteerd zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:14 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Werk ontstaat niet vanzelf, dat blijft toch mensenwerk.
Aids roei je niet uit door het maar zijn beloop te laten. Geinfecteerde mensen nemen kinderen, waarmee ze het overdragen.
Mag je daar porno kijkenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah zekeroude pc
0.50 CENT PER UUR
Coca cola in nl 0.90 CENT hier 0.30
http://faycal.mehrez.free(...)-place-du-palais.jpg
ik ben nu daar in de buurt
foto plaatsen gaat niet omdat ik de code niet kan vinden :
jah welquote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Mag je daar porno kijken
En spelen ze er ook counterstrike en dat soort dingen?
Inderdaad. Daarom moet je Aids ook (proberen te) voorkomen. Betere voorlichting, betere voorzieningen, etc.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Nu zeg je het zelf, ze nemen kinderen terwijl ze geinfecteerd zijn. Vooralsnog is er geen vaccin voor aids, dus ze zullen de rest van hun leven geinfecteerd zijn![]()
slapen , gegetenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
MEKI!!!!
wazzup???
Wat heb je allemaal al gedaan?
Je mag in marokko je rijbewijs halen en die in Nederland gebruiken?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:12 schreef Meki het volgende:
[..]
slapen , gegeten
morgen strand en leren auto te rijden
en overmorgen gq ik ff een dagje naar Ceuta![]()
ff oefenenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:14 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Je mag in marokko je rijbewijs halen en die in Nederland gebruiken?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:40 schreef Monidique het volgende:
Meki, ik zag je nog in zo'n rapclip op The Box.
oow jahquote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
The Box.
Ik heb The Box.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:54 schreef Sappy het volgende:
hej domi heb je de box dan daar in die polder waar je woont?
krijg trouwens mn OV terug over 10 dagen![]()
hier kan je het clipje vinden. Je moet klikken op het kleine tv-tje in het midden van de pagina.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah
ik trap er niet in
kom met je bewijs of stream![]()
Dus kun je dat beter doen, dan de mensen helpen die aids hebben.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom moet je Aids ook (proberen te) voorkomen. Betere voorlichting, betere voorzieningen, etc.
Hoe zou hij je afzichtelijke kop kunnen missen?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
oow jah
ik trap er niet in
kom met je bewijs of stream![]()
Wat een aardige opmerking weer Dora.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoe zou hij je afzichtelijke kop kunnen missen?
Voor zijn doen wel ja.quote:Op woensdag 14 juli 2004 01:15 schreef du_ke het volgende:
Nah Sizzler dat was toch best een kwaliteitstopic van Tong?.
Ach we hebben vandaag ook topics gehad die rassenscheiding predikken dan kan dit ookquote:Op woensdag 14 juli 2004 01:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Voor zijn doen wel ja.
voor de POL-standaard was het echter bedroevelijk
inderdaadquote:Op woensdag 14 juli 2004 10:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.degezonderoker.nl/ebru_92.html
Wat een heerlijk domme doos is ze toch ook he![]()
quote:Hoofddoekje taboe in Haags restaurant
Restaurant De Haagse Lounge accepteert geen hoofddeksels en dus ook geen vrouwen met hoofddoekjes.
Na klachten van tien vrouwen bekijkt de Commissie Gelijke Behandeling of de huisregels discriminerend zijn.
,,Wij zien het als etiquette'', zegt bedrijfsleider Mike Crooy. ,,In het Amstelhotel moeten bezoekers een colbertje aan, wij vinden hoofddeksels niet bij onze zaak passen. Iedereen is vrij om zijn eigen huisregels te bepalen.'' De regels hangen aan de deur.
Crooy heeft zelf nooit klachten gekregen, zegt hij. Volgens hem doen sommige vrouwen hun hoofddoek af als ze bij binnenkomst horen dat die niet gewenst zijn. Anderen worden boos. Blijft de hoofddoekdraagster zitten, dan wordt zij niet bediend.
Volgens Crooy komen er in zijn zaak weinig vrouwen met een hoofddoek. ,,Als het er drie of vier per week zijn, is het veel.''
Nee, je moet beide doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus kun je dat beter doen, dan de mensen helpen die aids hebben.
Ahhhwatlief, nu zijn ze net zo cool als hun amerikaanse rap-voorbeelden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:14 schreef Monidique het volgende:
[...]
Is in dit geval "totale anarchie" geen verbetering?quote:Isra๋l vreest 'totale anarchie' bij dood Arafat
JERUZALEM - Isra๋l vreest een uitbraak van totale anarchie en de ineenstorting van de Palestijnse Autoriteit in het geval van Yasser Arafats overlijden. Dat blijkt uit een uitgelekt intern document van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Het document waarschuwt dat waarschijnlijk ,,honderdduizenden'' Palestijnen naar Jeruzalem zullen komen om de begrafenis van hun leider bij te wonen, meldde de publieke radio. Dat zal dan vermoedelijk gepaard gaan met enorme demonstraties tegen de Isra๋lische bezetting.
De Palestijnse Autoriteit, met aan het hoofd Yasser Arafat, zou in een dergelijk scenario als een kaartenhuis kunnen instorten. Dat zou uiteindelijk kunnen eindigen in een ,,complete anarchie'', voegde het stuk van het Isra๋lische ministerie eraan toe.
Huisarrest
De 75-jarige Arafat zit al ruim twee jaar opgesloten in zijn zwaargehavende hoofdkwartier in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever. De Amerikaanse en Isra๋lische regering willen niets meer met hem van doen hebben. De Isra๋lische premier Sharon heeft hem ,,irrelevant'' verklaard.
Sharon zorgde in april nog voor grote internationale verontwaardiging toen hij zei zich niet langer gebonden te voelen aan de belofte aan Washington om zijn aartsvijand Arafat niet aan te zullen vallen. Isra๋lische ministers bagatelliseerden later de kans op een liquidatie van Arafat.
Over de gezondheid van Arafat wordt al lang gespeculeerd nadat hij vorig jaar een aantal afspraken miste. Hij lijdt al jaren aan verschijnselen die veel weg hebben van de ziekte van Parkinson, maar dit wordt officieel ontkend. Arafat onderging in 1992 een hersenoperatie
quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:33 schreef Chewie het volgende:
Nog wat vrolijk nieuws![]()
[..]
Is in dit geval "totale anarchie" geen verbetering?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:43 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
![]()
Arafat is irrelevant. De grootste bedreigingen voor het vredesproces zitten in Washington en de regering van Israel. Die hebben veel meer invloed dan die bejaarde man. En hebben niet de guts om tot een win-win situatie te komen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:51 schreef sp3c het volgende:
ze hadden arafat imo al heel lang geleden af moeten schieten ipv om de zoveel tijd zijn hoofdkwartier plat te walsen
Maar ik vroeg nog ergens of je voorstander van de JSF was?quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:51 schreef sp3c het volgende:
ze hadden arafat imo al heel lang geleden af moeten schieten ipv om de zoveel tijd zijn hoofdkwartier plat te walsen
De politiek in Isra๋l is erg afhankelijk van die rechts-extremistische zionisten. Zelfs Sharon wordt nu bedreigd. En in Amerika is de politiek erg afhankelijk van fanatieke christenen die Isra๋l steunen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Arafat is irrelevant. De grootste bedreigingen voor het vredesproces zitten in Washington en de regering van Israel. Die hebben veel meer invloed dan die bejaarde man. En hebben niet de guts om tot een win-win situatie te komen.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah zekeroude pc
0.50 CENT PER UUR
Coca cola in nl 0.90 CENT hier 0.30
http://faycal.mehrez.free(...)-place-du-palais.jpg
ik ben nu daar in de buurt
foto plaatsen gaat niet omdat ik de code niet kan vinden :
http://www.nieuws.nl/bericht/4/26234quote:Historicus Mak pleit voor 'caf้ Europa' 14-07-2004
De toekomst van de Europese Unie (EU) moet meer 'kroegpraat' worden om zo de EU dichter bij de burger te krijgen. Dat stelt historicus en journalist Geert Mak. Hij pleit voor een 'caf้ Europa', waar gewone mensen bijeen kunnen komen om over de EU te discussi๋ren. Mak zegt dit in een vraaggesprek met het Franse persbureau AFP. Hij zegt zich ondanks alle conflicten en tragedies die Europa heeft gekend, nog steeds een 'Europtimist' te voelen.
Ondanks de vele conflicten die Europa de afgelopen decennia hebben geteisterd, zoals de oorlog in het voormalige Joegoslavi๋, blijft Mak geloof houden in Europa. Hij stelt dat de EU op het gebied van klimaat, demografische verandering en veiligheid nog tal van uitdagingen voor de boeg heeft. "De roep om structurering van Europa is groot. De EU is een zeer belangrijk experiment in het realiseren van internationale orde. Als het werkt, is het een inspiratiebron voor de rest van de wereld."
Voor zijn laatste boek 'In Europa' reisde Mak in 1999 een heel jaar over het continent per trein, vrachtwagen en zelfs per fiets om verslag te doen van de geschiedenis van Europa. Zijn bevindingen werden eerst in NRC Handelsblad gepubliceerd. Later vulde hij de verslagen aan met historisch onderzoek.
In Nederland zijn tot nu toe 135 duizend exemplaren verkocht van het boek. Inmiddels wordt gewerkt aan Engelse en Duitse vertalingen en zijn er ook plannen voor een Franse versie. De populariteit van Mak's boek is opmerkelijk, omdat de EU er niet in slaagt de burger warm te laten lopen voor Europa.
"We zouden bijna vergeten dat de EU een ongelooflijk succes is. Een nieuwe oorlog tussen Duitsland en Frankrijk is bijna ondenkbaar, en de economische voordelen zijn enorm", zegt Mak. Hij realiseert zich wel dat de EU een probleem heeft. "Er is een probleem met de Europese identiteit. Wat we nodig hebben is een 'caf้ Europa', een echt democratisch debat over de toekomst van het continent."
Binnen de Unie ziet Mak problemen. "Er zal een crisis ontstaan. De Britten zullen de grondwet afwijzen en de Nederlanders misschien ook, maar dat is prima. Het zal een discussie op gang brengen." De historicus verwacht dat die discussie uiteindelijk zal leiden tot een duidelijke grondwet.
[Copyright 2004, Novum]
waar ... wanneer ... natuurlijk ben ik voorstander van de JSF, net als elke gezonde luchtmachtigerquote:Op woensdag 14 juli 2004 12:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar ik vroeg nog ergens of je voorstander van de JSF was?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar ... wanneer ... natuurlijk ben ik voorstander van de JSF, net als elke gezonde luchtmachtiger
okquote:Op woensdag 14 juli 2004 11:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Arafat is irrelevant. De grootste bedreigingen voor het vredesproces zitten in Washington en de regering van Israel. Die hebben veel meer invloed dan die bejaarde man. En hebben niet de guts om tot een win-win situatie te komen.
why?quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben tegen als echte pacifistquote:Op woensdag 14 juli 2004 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar ... wanneer ... natuurlijk ben ik voorstander van de JSF, net als elke gezonde luchtmachtiger
Volgens mij zitten er een hoop potentiele bij #onzquote:Chattend kind vaker depressief
Van onze verslaggeefster Seada Nourhussen
AMSTERDAM - Kinderen die veel chatten zijn depressiever en hebben minder eigenwaarde dan kinderen die dat niet doen. Dat blijkt uit enqu๊tes van het Instituut voor Onderzoek naar Leefwijzen en Verslaving (IVO). Voor een grootschalig onderzoek naar dwangmatig internetgebruik onderwierp het IVO ruim zevenhonderd scholieren tussen de 13 en 16 jaar aan een vragenlijst.
Ach, zo'n belachelijk onderzoek. Jaren geleden is al aangetoond dat er een correlatie bestaat tussen computeren en depressiviteit, dus lijkt het mij toch logischer dat deze depressiviteit niet te wijten is aan MSN, maar aan de computer, waar het 'msn-en' toch voornamelijk op gedaan wordt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er een hoop potentiele bij #onz![]()
hmja, maar in een ander onderzoek las ik laatst dat er totvoorkort een hoop schadelijke stoffen verwerkt werden in computer, onder andere in het plastic van de kasten dat voor psychische stoornissen, slapeloosheid en depressie kon zorgen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ach, zo'n belachelijk onderzoek. Jaren geleden is al aangetoond dat er een correlatie bestaat tussen computeren en depressiviteit, dus lijkt het mij toch logischer dat deze depressiviteit niet te wijten is aan MSN, maar aan de computer, waar het 'msn-en' toch voornamelijk op gedaan wordt.
Sinds wanneer stofzuigen ze in een kraakpandquote:Op woensdag 14 juli 2004 12:50 schreef sp3c het volgende:
je kraakpand stofzuigen is geen werk
pamfletten uitdelen ook niet
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=42881quote:Welvaart glipt EU door vingers
door onze redacteur Rinder Sekeris
AMSTERDAM/BRUSSEL - In twee lezingen luidde premier Balkenende gisteren de noodklok over de toekomst van de Europese Unie. Nederland is al druk bezig, maar ook de andere lidstaten moeten rap hun economie en sociale zekerheid hervormen om de welvaart te behouden.
Aan het begin van zijn een halfjaar durende EU-voorzitterschap gaf Balkenende zijn visitekaartje af als Europees leider. In Amsterdam hield hij de Dr. Sicco L. Mansholtlezing. En in Brussel voerde hij het woord op een bijeenkomst van de Europese denktank CEPS. En zoals een leider betaamt, wees Balkenende de weg die de EU moet inslaan: Europa moet een werelddeel zijn, waar burgers veilig en in welvaart kunnen leven. Er is echter een probleem. Welvaart moet betaald worden, maar Europa dreigt in economisch opzicht verdrongen te worden door vooral Azi๋. Dus moet er serieus en snel werk worden gemaakt van versterking van de Europese economie en hervorming van (dure) sociale stelsels. Concreet: de kosten van arbeid moeten lager, de arbeidsdeelname moet omhoog, evenals de arbeidsproductiviteit, ontslagregels moeten soepeler en er moet langer worden gewerkt. Balkenende vindt bovendien dat de Europese Commissie van groei prioriteit nummer ้้n moet maken. Waar het kan moet verder in de regelgeving worden geschrapt, zodat ondernemers meer ruimte krijgen om te ondernemen. ,,We zijn zelf het obstakel voor de groei van de Europese economie'', zei de premier in Brussel. ,,We houden de economische groei tegen met administratieve regels die Europese ondernemers tormenteren.''
In Nederland heeft het kabinet het sociaal-economisch stelsel stevig in de steigers gezet, ook al moest de polder daarvoor worden omgevormd tot bouwput. Politici in veel andere EU-landen nemen echter een te aarzelende houding aan. ,,Het gevoel voor urgentie ontbreekt nog te veel, maar de realiteit is dat China en India ons inhalen.''
Balkenendes pleidooi voor versterking van de Europese economie is in feite een herhaling van wat de Europese regeringsleiders al in 2000 in Lissabon vaststelden, zij het met een realistischer toon. In Lissabon werd voorgenomen Europa in tien jaar om te maken tot meest dynamische kenniseconomie ter wereld. Maar sindsdien is er weinig gebeurd, constateerde Balkenende. ,,Waar het aan ontbreekt, is de vastberaden wil om het uit te voeren. Het wordt tijd dat Europa uit de leunstoel van gemakzucht komt.'' Om lidstaten in beweging te krijgen, kunnen ze op sleeptouw worden genomen door een groep voortrekkers, landen die w่l opstomen in de vaart der volkeren. Lidstaten die te weinig doen aan hervorming van hun economie, zouden vanuit Brussel op de vingers moeten worden getikt.
,,Gevaarlijk spel'', noemt de EU-voorzitter de houding die hij in 'Brussel' en de nationale lidstaten constateert. ,,Het stelt het voortbestaan van de welvaart van 450 miljoen Europeanen in de waagschaal.'' Koste wat kost vasthouden aan bepaalde (sociale) verworvenheden, is volgens Balkenende geen optie. ,,Als Europa uitgaat van de traditionele arbeidsverhoudingen, dan staat men met een voet in het verleden.''
Ik zie een hoop progressie in zijn woorden, hervormen en aanpassen aan een nieuwe tijd hebben immers een toekomstvisie. Kunnen we zijn speech ergens lezen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:12 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=42881
hebben we onze doemdenker Balkenende weer
weet ik niet, maar waarom noemt hij niet de vergrijzing als reden voor het streven naar hervormingen, dat India en China ons qua economische grootte gaan inhalen gaat ons heus geen veel welvaart kosten, als het uiteindelijk ons welvaart gaat kosten, volgens mij is dat niet zoquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:19 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik zie een hoop progressie in zijn woorden, hervormen en aanpassen aan een nieuwe tijd hebben immers een toekomstvisie. Kunnen we zijn speech ergens lezen?
hij verliest steeds meer de grip op de werkelijkheid, hij heeft het allang niet meer over feitenquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:12 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=42881
hebben we onze doemdenker Balkenende weer
Op termijn zullen deze landen zich ontwikkelen naar welvaartsstaten. Ze komen dan op gelijk niveau met de westerse wereld. We zullen dan sterke competitie kunnen verwachten van deze landen. Maar ook vergrijzing en een cultuur omslag naar minder afhankelijkheid spelen een belangrijke rol.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
weet ik niet, maar waarom noemt hij niet de vergrijzing als reden voor het streven naar hervormingen, dat India en China ons qua economische grootte gaan inhalen gaat ons heus geen veel welvaart kosten, als het uiteindelijk ons welvaart gaat kosten, volgens mij is dat niet zo
Het betekent dat de rule of law is herstelt in Europa. Een veel belangrijker principe dan die paar miljard boete die Frankrijk en Duitsland zouden krijgen. Hoewel dat ook een goed streven is.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
hij verliest steeds meer de grip op de werkelijkheid, hij heeft het allang niet meer over feiten![]()
Dit is net zulke pulp als dat ik las in de Volkskrant over dat Zalm gelijk heeft gekregen van Europa over het stabiliteitspact, daar koop je niets voor..
Dat zou ik met je eens zijn, ware het niet dat Balkenende voor de zoveelste keer een modderfiguur slaat op Europeesch speelterrein, hij wordt uitgelachen..quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Het betekent dat de rule of law is herstelt in Europa. Een veel belangrijker principe dan die paar miljard boete die Frankrijk en Duitsland zouden krijgen. Hoewel dat ook een goed streven is.
ik denk ook dat dat op de lange termijn er wel in zit, maar ze kunnen niet zolang er bv. handelsbarrieres zijn voluit concurreren, en in deze landen zullen de mensen ook wel meer sociale voorzieningen ed. eisen, wat ook een aanslag op hun concurrentiekracht betekent, en de EU kan (dan) ook profiteren van een koopkrachtijker India en Chinaquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:29 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Op termijn zullen deze landen zich ontwikkelen naar welvaartsstaten. Ze komen dan op gelijk niveau met de westerse wereld. We zullen dan sterke competitie kunnen verwachten van deze landen. Maar ook vergrijzing en een cultuur omslag naar minder afhankelijkheid spelen een belangrijke rol.
Wat bedoel je? De speech is zo concreet als wat. De boodschap is het hervormen van de sociale zekerheid, het terugdringen van regelgeving en inzetten op ondernemerschap. Lijkt mij perfect.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:36 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn, ware het niet dat Balkenende voor de zoveelste keer een modderfiguur slaat op Europeesch speelterrein, hij wordt uitgelachen..
In plaats van afspraken proberen te maken, krijg je een holle speech waarmee je alle kanten op kan.
De boodschap is volgens mij vooral dat de sociale zekerheid in Europa t้ veel. Niet alleen de uitkeringen, maar vooral de regelgeving zijn een belemmeringN niet alleen voor de concurrentiekracht, maar ook voor onszelf (onslagbescherming, regelgeving die ondernemerschap belemmert, etc). Ons stelsel moet dus worden ingekrompen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik denk ook dat dat op de lange termijn er wel in zit, maar ze kunnen niet zolang er bv. handelsbarrieres zijn voluit concurreren, en in deze landen zullen de mensen ook wel meer sociale voorzieningen ed. eisen, wat ook een aanslag op hun concurrentiekracht betekent, en de EU kan (dan) ook profiteren van een koopkrachtijker India en China
Ja en amenquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Wat bedoel je? De speech is zo concreet als wat. De boodschap is het hervormen van de sociale zekerheid, het terugdringen van regelgeving en inzetten op ondernemerschap. Lijkt mij perfect.
je kan het er niet mee eens zijn, maar zijn boodschap is concreet, duidelijk, en op het juiste moment. Een goede speech op de juiste plaats. Nu moet balkenende zijn macht als voorzitter nog gebruiken om deze doelen te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:49 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ja en amen
Nee, ik weet het. Dit is bedroevelijk.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is bedroevelijk?
En zeg nu niet: Meki.
Vertel eens, wat voor concreets haal je uit die speech? Hij wijst 'ons' de weg:quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
je kan het er niet mee eens zijn, maar zijn boodschap is concreet, duidelijk, en op het juiste moment. Een goede speech op de juiste plaats. Nu moet balkenende zijn macht als voorzitter nog gebruiken om deze doelen te bewerkstelligen.
wellicht, met als reden de vergrijzing dus wat dus de werkelijke reden hierachter is, want die sociale stelsels waren tot nu toe niet te duur want de economieen groeiden nog steeds, als de economie in de toekomst per hfd vd bevolking groeit lijkt het me gezond, snijden in de regelgeving, sociale voorzieningen lijkt me alleen nodig als groei lange tijd uitblijftquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:49 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De boodschap is volgens mij vooral dat de sociale zekerheid in Europa t้ veel. Niet alleen de uitkeringen, maar vooral de regelgeving zijn een belemmeringN niet alleen voor de concurrentiekracht, maar ook voor onszelf (onslagbescherming, regelgeving die ondernemerschap belemmert, etc). Ons stelsel moet dus worden ingekrompen.
Sociale zekerheid is niet slecht, maar dan wel op een goede manier, niet zoals het nu is.
Maar wat is daar bedroevelijk aan? Het geld daar voor alle hoofddeksels, dus ook voor die van nonnen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, ik weet het. Dit is bedroevelijk.
Hij geeft aan dat het sociale stelsel hervormd moet worden om meerdere aspecten te bereiken. Hierbij kan je denken ana een verlaging van de kosten (vergrijzing), een cultuuromslag en het richten op competitie. En concurreren met India is een goede en reeele uitdaging. Je moet niet in je starre wereldbeeld blijven hangen dat bedrijven simpel naar lonen kijken. Er zijn tal van factoren waar ze rekening mee houden totaan cultuur aan toe. Op haast alle factoren hebben wij een enorme voorsprong. Concreet betekent dit dat alleen op (laagwaardige) industriele productie wij niet kunnen concurreren met landen als India. Voor de rest wel. En gelukkig is onze economie al voornamelijk op deze sectoren gericht. Er zijn dus totaal geen problemen met concurrentie met landen als india.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:58 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Vertel eens, wat voor concreets haal je uit die speech? Hij wijst 'ons' de weg:
We moeten een andere weg inslaan, we moeten allemaal harder werken, we moeten niet zo zeuren dat we het zo slecht hebben, we moeten, als we het hebben over werkgelegenheid, concurreren met 3e wereldlanden als India..
Balkenende: het enige dat ik moet is schijten
Besturen is vooruitzien. Het aanhalen van historische data heeft geen nut, jij weet net zo goed als ik dat de hele demografie in een aantal jaar alle verhoudingen zal veranderen waardoor historische data irrelevant zal zijn. We kunnen voorspellen dat dit negatieve effecten zal hebben op alle aspecten van onze welvaart. Het is dus doel om niet af te wachten, maar nu in te grijpen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wellicht, met als reden de vergrijzing dus wat dus de werkelijke reden hierachter is, want die sociale stelsels waren tot nu toe niet te duur want de economieen groeiden nog steeds, als de economie in de toekomst per hfd vd bevolking groeit lijkt het me gezond, snijden in de regelgeving, sociale voorzieningen lijkt me alleen nodig als groei lange tijd uitblijft
Gewoon:quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
why?
Is deze simplistische manier van overtuigen ook je normale manier van dialoog? Ah, ik zie het al. Systeembeheerder. Dat scheelt, je hoeft niet te vaak met andere mensen te praten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar wat is daar bedroevelijk aan? Het geld daar voor alle hoofddeksels, dus ook voor die van nonnen.
Anders zou je toch ook een moskee aan kunnen klagen omdat ze mensen met schoenen niet toestaan?
liever ingrijpen als het nodig blijkt te zijn, de toekomstige demografische en economische data wisselt ook trouwens, het blijven voorspellingen, we moeten het stap voor stap bekijken lijkt mij, en niet op voorhand heel veel van ons sociaal stelsel opgevenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Besturen is vooruitzien. Het aanhalen van historische data heeft geen nut, jij weet net zo goed als ik dat de hele demografie in een aantal jaar alle verhoudingen zal veranderen waardoor historische data irrelevant zal zijn. We kunnen voorspellen dat dit negatieve effecten zal hebben op alle aspecten van onze welvaart. Het is dus doel om niet af te wachten, maar nu in te grijpen.
Het lijkt mij dat Balkenende een beetje voor eigen parochie aan het preken is.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:06 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hij geeft aan dat het sociale stelsel hervormd moet worden om meerdere aspecten te bereiken. Hierbij kan je denken ana een verlaging van de kosten (vergrijzing), een cultuuromslag en het richten op competitie. En concurreren met India is een goede en reeele uitdaging. Je moet niet in je starre wereldbeeld blijven hangen dat bedrijven simpel naar lonen kijken. Er zijn tal van factoren waar ze rekening mee houden totaan cultuur aan toe. Op haast alle factoren hebben wij een enorme voorsprong. Concreet betekent dit dat alleen op (laagwaardige) industriele productie wij niet kunnen concurreren met landen als India. Voor de rest wel. En gelukkig is onze economie al voornamelijk op deze sectoren gericht. Er zijn dus totaal geen problemen met concurrentie met landen als india.
De factoren die jij als slecht ziet, zie ik als goed. Het werken tot 65 jaar zie ik als positief voor een cultuur van inzet, ook een 40 urige werkweek hangt hier mee samen. etc etc. Kijk wat verder dan de starre opmerking zoals verkondigd door de SP.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Is deze simplistische manier van overtuigen ook je normale manier van dialoog? Ah, ik zie het al. Systeembeheerder. Dat scheelt, je hoeft niet te vaak met andere mensen te praten.
Nu hoeft nog niet, over een jaar of 10 is het pas nodig.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:09 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Besturen is vooruitzien. Het aanhalen van historische data heeft geen nut, jij weet net zo goed als ik dat de hele demografie in een aantal jaar alle verhoudingen zal veranderen waardoor historische data irrelevant zal zijn. We kunnen voorspellen dat dit negatieve effecten zal hebben op alle aspecten van onze welvaart. Het is dus doel om niet af te wachten, maar nu in te grijpen.
Er zijn velen onderzoeken geweest waaruit blijkt dat de sociale zekerheid in (west-) europa niet houdbaar is. Daarom is het noodzaak om actie te ondernemen. Het verder uitstellen zorgt voor problemen. Hele grote problemen. Je moet ingrijpen voor problemen ontstaan, niet als ze beginnen. Dit is precies wat het huidige kabinet doet.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:13 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
liever ingrijpen als het nodig blijkt te zijn, de toekomstige demografische en economische data wisselt ook trouwens, het blijven voorspellingen, we moeten het stap voor stap bekijken lijkt mij, en niet op voorhand heel veel van ons sociaal stelsel opgeven
Nee, het is vanuit noodzaak. De rapporten concentreren zich voornamelijk op de kosten van de sociale zekerheid. De conclusie is altijd een hele forse hervorming. Dit is wat gedaan moet worden om Nederland klaar te maken voor deze eeuw. Jouw mening is gedreven door ideologie. Mijn mening tot noodzakelijke hervorming valt samen met mijn ideologie, dat is het verschil.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:25 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, maar dat is meer vanuit ideologie dan vanuit noodzaak
volgens mij stelde men geen forse hervormingen voor, in die rapporten, alleen dat onze beroepsbevolking vergroot moet worden hoofdzakelijk, willen we onze welvaartsgroei behoudenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:29 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Nee, het is vanuit noodzaak. De rapporten concentreren zich voornamelijk op de kosten van de sociale zekerheid. De conclusie is altijd een hele forse hervorming. Dit is wat gedaan moet worden om Nederland klaar te maken voor deze eeuw. Jouw mening is gedreven door ideologie. Mijn mening tot noodzakelijke hervorming valt samen met mijn ideologie, dat is het verschil.
Ik dacht dat een gemiddelde groei van 3% noodzakelijk zou zijn om het in stand te houden. Dit is een percentage dat totaal niet reeel is. 1.5 - 2.0 procent is meer reeel. Daarom is het noodzakelijk om de sociake zekerheid te hervormen en aan te passen aan de werkelijkheid. Daarmee is het ook een doel om door het opheffen van regelgeving ondernemerschap en innovatie te stimuleren en zo de groei weer extra kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
volgens mij stelde men geen forse hervormingen voor, in die rapporten, alleen dat onze beroepsbevolking vergroot moet worden hoofdzakelijk, willen we onze welvaartsgroei behouden
mja, of we besteden minder aan dingen anders dan sociale voorzieningen, met de huidige situatie en groei, maar als er meer mensen gaan werken blijft het huidig sociaal stelsel min of meer betaalbaar heb ik begrepenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:34 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat een gemiddelde groei van 3% noodzakelijk zou zijn om het in stand te houden. Dit is een percentage dat totaal niet reeel is. 1.5 - 2.0 procent is meer reeel. Daarom is het noodzakelijk om de sociake zekerheid te hervormen en aan te passen aan de werkelijkheid. Daarmee is het ook een doel om door het opheffen van regelgeving ondernemerschap en innovatie te stimuleren en zo de groei weer extra kracht bij te zetten.
Lijkt me niet. Een extra participatie heeft geen effect van 1% op de groei. Het is een feit dat de kosten liggen in de sociale zekerheid. Andere uitgaven zijn vaak investeringen en daarmee onmisbaar. De sociale zekerheid vaak niet.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
mja, of we besteden minder aan dingen anders dan sociale voorzieningen, met de huidige situatie en groei, maar als er meer mensen gaan werken blijft het huidig sociaal stelsel min of meer betaalbaar heb ik begrepen
extra participatie betekent dat er geld blijft om de huidige sociale zekerheid in stand te houdenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Een extra participatie heeft geen effect van 1% op de groei. Het is een feit dat de kosten liggen in de sociale zekerheid. Andere uitgaven zijn vaak investeringen en daarmee onmisbaar. De sociale zekerheid vaak niet.
Ik bedoel dat de extra participatie niet genoeg is om de huidige sociale zekerheid in stand te houden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
extra participatie betekent dat er geld blijft om de huidige sociale zekerheid in stand te houden
ik dacht van wel, hoezo nietquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:58 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de extra participatie niet genoeg is om de huidige sociale zekerheid in stand te houden.
De extra participatie zal zoveel extra toegevoegde waarde moeten leveren dat de economische groei stijgt van 2% gemiddeld naar 3% gemiddeld. Dit lijkt mij niet reeel.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik dacht van wel, hoezo niet
Waar wordt het radicaler en radicaler in wat?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:03 schreef Ype het volgende:
Ligt het nou aan mij, of wordt het hier steeds radicaler?
een D66-er in PaarsII had het er ook over dacht ik, en hier staat het weer:quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:05 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De extra participatie zal zoveel extra toegevoegde waarde moeten leveren dat de economische groei stijgt van 2% gemiddeld naar 3% gemiddeld. Dit lijkt mij niet reeel.
Zover ik het zo snel kan zien geeft dat document aan dat het belangrijk is (waar ik het mee eens ben), maar lang niet genoeg om de kosten van de sociale zekerheid te blijven dragen. Daarnaast zijn de hervormingen van dit kabinet nodig.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
een D66-er in PaarsII had het er ook over dacht ik, en hier staat het weer:
(Verhoging arbeidsdeelname belangrijker dan migratie)
http://www.awvn.nl/bis/plain-1-102-4-1.html
Algemeen. De meningen die hier neergepleurd worden. Ik bedoel dus niet SC, maar heel Fok. Het lijkt steeds meer te polariseren allemaal.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar wordt het radicaler en radicaler in wat?
Ken je het woord outsourcing?quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
hij verliest steeds meer de grip op de werkelijkheid, hij heeft het allang niet meer over feiten![]()
Dit is net zulke pulp als dat ik las in de Volkskrant over dat Zalm gelijk heeft gekregen van Europa over het stabiliteitspact, daar koop je niets voor..
als de sociale zekerheid maar gegarandeerd op hetzelfde niveau blijft voor de mensen die het nodig hebben, zoals de WW, AOW, en uitkeringen, en dit kabinet geeft hierin niet veel vertrouwenquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Zover ik het zo snel kan zien geeft dat document aan dat het belangrijk is (waar ik het mee eens ben), maar lang niet genoeg om de kosten van de sociale zekerheid te blijven dragen. Daarnaast zijn de hervormingen van dit kabinet nodig.
Wat bedoel je met op hetzelfde niveau blijven?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
als de sociale zekerheid maar gegarandeerd op hetzelfde niveau blijft voor de mensen die het nodig hebben, zoals de WW, AOW, en uitkeringen, en dit kabinet geeft hierin niet veel vertrouwen
ik vind dat de hoogte en duur ook gehandhaafd moeten blijven, ik zie geen noodzaak deze te verminderen, deze mensen hebben het al moeilijker dan de mensen die wel werk hebben (WW dan)quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:28 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Wat bedoel je met op hetzelfde niveau blijven?
Dat mensen aanspraak kunnen maken op deze regelingen wanneer nodig? Dan is het antwoord ja.
Dat de uitkering en de duur even hoog/lang blijven? Dan is het antwoord nee.
Hoewel ik het probleem van dit tweede niet zie. Jij wel?
Wat mij betreft hoeven we helemaal niet te concureren met China of India, dat is nog nooit het geval geweest en beschouw dat nu dus ook als non-argument. Een outsourcing naar zulke 3e wereldlanden zorgt ook helemaal niet voor kwaliteit, men werkt er immers voor het geld, niet om de prestatie, laat staan de prestige.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:19 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Ken je het woord outsourcing?
Volgens mij ben jij de gene die grip op de werkelijkheid verliest. Jij schijnt niet te realiseren dat landen als china en india hogere groei cijfers hebben en tevens een grotere markt waardoor europa en de VS hun koppositie verliezen. Verder zijn china en india niet gebonden aan strenge milieu en sociale regels als in europa die miljarden kosten. Dus we zijn economisch minder flexibel dus minder concurrerend. Willen we concurreren met china en india dan zullen we onze milieu en sociale regels moeten inpreken. Onze welvaart is niet zo vanzelfsprekend als je denkt vooral als je nagaat dat heel europa 60 jaar geleden geheel aan puin gebombardeerd en geschoten was en op het randje van anarchie balanceerde.
Het heeft verschillende redenen deze aan te passen. Voornamelijk om de kosten van de sociale zekerheid te verlagen (we moeten de vergrijzing kunnen betalen) maar ook om meer participatie te creeeren en een cultuuromslag te bewerkstelligen (minder afhankelijkheid).quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik vind dat de hoogte en duur ook gehandhaafd moeten blijven, ik zie geen noodzaak deze te verminderen, deze mensen hebben het al moeilijker dan de mensen die wel werk hebben (WW dan)
tja, ik vind dat dus overbodig, voor zover het te zien is, maar dat is dus mijn mening maarquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Het heeft verschillende redenen deze aan te passen. Voornamelijk om de kosten van de sociale zekerheid te verlagen (we moeten de vergrijzing kunnen betalen) maar ook om meer participatie te creeeren en een cultuuromslag te bewerkstelligen (minder afhankelijkheid).
http://www.nieuws.nl/bericht/4/26240quote:'Alcoholoorlog tussen Zweden en Bolkestein' 14-07-2004
De Zweedse krant Expressen stelt op de voorpagina dat een 'volledige alcoholoorlog' tussen Zweden en de EU is uitgebroken. Uitlatingen van EU-commissaris Frits Bolkestein liggen daaraan ten grondslag, aldus de krant.
Bolkestein zou de Zweedse minister van Volksgezondheid Morgan Johansson te verstaan hebben gegeven dat het Zweedse staatsmonopolie op alcoholverkoop 'schandalig' is. De commissie pleit voor vrije verkoop van alcohol en stelt dat de Zweedse regering haar burgers niet mag verbieden langs andere kanalen dan de staat wijn of sterke drank te importeren. Volgens Johansson het 'neoliberale vrije marktbeleid van Bolkestein' schadelijk voor de Zweedse volksgezondheid.
In Zweden is drank alleen te verkrijgen in door de staat gerunde winkels. De prijzen zijn kunstmatig hoog en de weinige drankwinkels beperkt open. Jonathan Todd, woordvoerder van Bolkestein, zegt in de Zweedse krant dat de commissie niet is gediend van de kritiek van de minister van Volksgezondheid. "De hele EU-commissie staat achter het besluit dat er vrijheid van handel in goederen moet zijn binnen de EU. Daarom is het importmonopolie van de staat op alcohol in strijd met de reglementen. Zweedse consumenten moeten de vrijheid hebben te kiezen", aldus Todd.
Volgens de Zweedse oppositie is het kabinet niet zo fel gekant tegen het EU-beleid vanwege de volksgezondheid, maar meer omdat het dreigt grote inkomsten mis te lopen als het staatsmonopolie op alcohol illegaal wordt verklaard door Brussel.
[Copyright 2004, Novum]
Zoals gezegd is alleen de arbeidsparticipatie verhogen niet voldoendequote:Op woensdag 14 juli 2004 15:55 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
tja, ik vind dat dus overbodig, voor zover het te zien is, maar dat is dus mijn mening maar
Volksgezondheid is ook een loos argument, wij hebben toch ook niet een massaal alcohol probleemquote:ander nieuws dan maar
[..]
http://www.nieuws.nl/bericht/4/26240
zal Zweden hierdoor uit de EU stappen?
quote:Scheepvaart moet wijken voor plant
Uit een onderzoek van vorig jaar is gebleken dat er in de geplande vaarroute tussen Veendam en het Zuidlaardermeer een beschermde waterplant leeft. De plant waterweegbree zorgt er voor dat het project dat achttien miljoen euro heeft gekost nu nog duurder uit gaat vallen, omdat er van de geplande route moet worden afgeweken. Het is namelijk verboden om de plant te verwijderen voor de scheepvaart. De geplande vaarroute tussen Veendam en het Zuidlaardermeer moet worden omgeleid.
Het project wordt bekostigd door een samenwerking van drie gemeentes in Drenthe en Groningen en het waterschap. De wethouder van de gemeente Veendam Edzko Smid zei dat door het plantje er meer gedacht moet worden aan 100.000 euro dan aan 1000 euro voor al het extra tekenwerk en graafwerk dat nu moet worden verricht. Door de aanpassing zal er ongeveer 1500 tot 2000 meter moeten worden omgegraven.
* noteert, RQ houdt zich niet bezig met het eurpeesch waterweegbreebeleidquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:18 schreef RichardQuest het volgende:
Mental note: als er iets is in m'n leven waar ik me niet in ga verdiepen is het het waterweegbreebeleid van de EU omtrent de aanlegging van infrastructurele lijnen.
ieder zij dingquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:18 schreef RichardQuest het volgende:
Mental note: als er iets is in m'n leven waar ik me niet in ga verdiepen is het het waterweegbreebeleid van de EU omtrent de aanlegging van infrastructurele lijnen.
quote:Bankenfusie in Japan leidt mogelijk tot grootste bank ter wereld
UFJ Holdings, de op drie na grootste bank in Japan, overweegt fusiebesprekingen te beginnen met de branchegenoot Mitsubishi Tokyo Financial Group, nummer twee op de ranglijst.
Grootste bank ter wereld
Als het tot een samengaan komt, ontstaat de grootste bank ter wereld, met een balanstotaal van 190 biljoen yen (1425 miljard euro).
UFJ Holdings, dat in grote problemen verkeert, maakte het voornemen woensdag bekend naar aanleiding van berichten in de Japanse pers. De bank zei er wel bij dat nog geen definitief besluit is genomen. Wel is alvast een in mei gesloten akkoord voor een gedeeltelijke fusie met Sumitomo Bank and Trust Company opgezegd. Sumitomo liet woensdag weten juridische stappen tegen dat besluit te overwegen.
Waarom niet, zeer interessant hoor. Het schijnt dat de Rijn het afgelopen jaar 2 cm ondieper is geworden, maar dat wordt gecompenseerd door extra regenval in het Oeral-gebergte.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:18 schreef RichardQuest het volgende:
Ok้ danquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
* noteert, RQ houdt zich niet bezig met het eurpeesch waterweegbreebeleid
sinds wanneer heet ik sidekickquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ok้ danDaar hou je me aan h่.
Om nog maar te zwijgen over de links-omwentelende trend door de Waterweegbree...quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom niet, zeer interessant hoor. Het schijnt dat de Rijn het afgelopen jaar 2 cm ondieper is geworden, maar dat wordt gecompenseerd door extra regenval in het Oeral-gebergte.
Als een vriendendienst dan maarquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Sinds je reply van daarnet.
You owe mequote:Op woensdag 14 juli 2004 16:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Braaf
eh.. moet ik nou iets doen ofzo?quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:31 schreef RichardQuest het volgende:
[afbeelding]
Issie dan, de rondbladige waterweegbree
Het had natuurlijk altijd erger gekund..quote:Oosting wilde driekwart schuld kwijtschelden
ANP
DEN HAAG - De commissie-Oosting, die heeft gezocht naar een oplossing in het conflict over aandelenlease, wilde driekwart van de schuld van beleggers laten kwijtschelden. Die ingreep zou Dexia, de verkoper van deze aandelenleaseconstructie, honderden miljoenen hebben gekost.
Tering, ik heb me verdiept in de rondbladige waterweegbree.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:32 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
eh.. moet ik nou iets doen ofzo?
Daar kun je mee naar Brussel, wist je datquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Tering, ik heb me verdiept in de rondbladige waterweegbree.
Heerlijkquote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Interview met Bill Clitton
NOVA praat vanavond met Bill Clitton, de oud-president van de Verenigde Staten. Aan de hand van een serie foto's, vari๋rend van de alcoholistische vader van Clitton, z'n ambitieuze vrouw Hillary tot de rebelse documentairemaker Michael Moore, vertelt Bill Clitton over zijn leven.
Hij had toch maar net tijd voor een broodje?quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:46 schreef pberends het volgende:
Bill Clitton vanavond bij nova:
[..]
Heerlijk
NOVA werd te rechts, denk ik.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:49 schreef Harry_Sack het volgende:
Wat doet Maartje van Weegen eigenlijk bij Nova, ik erger me altijd groen en geel aan dat mens
Die man moet hangen!quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:33 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het had natuurlijk altijd erger gekund..
Je hoort er nog net niet de doitse invluden swischen inderdaad..quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
NOVA werd te rechts, denk ik.
Sociale systemen hebben toch ook de aandacht van de beheerder nodig. Alleen programmeurs kunnen nog als nerds door het leven.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Is deze simplistische manier van overtuigen ook je normale manier van dialoog? Ah, ik zie het al. Systeembeheerder. Dat scheelt, je hoeft niet te vaak met andere mensen te praten.
Je zou inderdaad zeggen, je bent best wel een klootzak als je in de winstverdriedubbelaar gelooft, maar dat gun ik Dexia natuurlijk nietquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Die man moet hangen!
Alles om de bedrijven te naaien, of niet Harry?quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:43 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je zou inderdaad zeggen, je bent best wel een klootzak als je in de winstverdriedubbelaar gelooft, maar dat gun ik Dexia natuurlijk niet
Doe je mee? Dan geven we mekaar opslag enzoquote:Op woensdag 14 juli 2004 18:01 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Alles om de bedrijven te naaien, of niet Harry?![]()
Ik had geen 950 euro om zijn etentje bij te wonen. Helaas.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:46 schreef pberends het volgende:
Bill Clitton vanavond bij nova:
[..]
Heerlijk
Nee?quote:Op woensdag 14 juli 2004 18:47 schreef du_ke het volgende:
Nog een beetje gezellig hier?
....een bron van inspiratiequote:Op woensdag 14 juli 2004 18:47 schreef du_ke het volgende:
Nog een beetje gezellig hier?
Inderdaad, ophoeren met die graftakquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:49 schreef Harry_Sack het volgende:
Wat doet Maartje van Weegen eigenlijk bij Nova, ik erger me altijd groen en geel aan dat mens
Dineetje. 950 euro en je was er ook bij.quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:47 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Hij had toch maar net tijd voor een broodje?
bont gezelschap, lijkt me zoquote:164 tt-TV1 164 wo 14 jul 21:13:45
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
NIEUWE FRACTIE IN EUROPEES PARLEMENT
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
In Brussel is de "Alliantie van libera-
len en democraten voor Europa" aan de
pers voorgesteld, een nieuwe fractie in
het Europees Parlement. De nieuwe groep
telt 88 parlementsleden en wordt daar-
mee de derde fractie van het EP.
De fractie kwam er onder impuls van
commissievoorzitter Romano Prodi en
groepeert liberale verkozenen, een
aantal christen-democratische
dissidenten onder wie G้rard Deprez, de
Italiaanse verkozenen van het kartel
rond Prodi, twee Italiaanse radicalen
en vijf verkozenen uit Litouwen.
De nieuwe fractie heeft een 10-punten-
programma klaar. Opmerkelijk is dat
daarin niet over Turkije gerept wordt.
Wat zou het verschil zijn met de ELDR?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
bont gezelschap, lijkt me zo
nietsquote:Op woensdag 14 juli 2004 21:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat zou het verschil zijn met de ELDR?
Ik ben lui.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:32 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien moet je dat 10-puntenplan eerst 's lezen, sidekick
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |