abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20600406
iemand die erin gelooft dat de religies die er nu zijn eigenlijk overleveringen zijn van beschrijvingen van buitenaardse wezens die vroeger op aarde zijn geland (nog tot 1.300 jaar geleden)? daarmee bedoel ik dus het christendom, de islam, egyptenaren, maya's, sumereriers e.d. en natuurlijk ook de dogonstam. wie gelooft hier in en wie juist niet?
pi_20600539
ja wordt wel meer geopperd, maar in principe blijft het idee erachter hetzelfde.. een "almachtige" en tja, volgens de gelovigen woont god niet op aarde, dus eigenlijk is hij/zij al buitenaards
pi_20600681
tjah...dan zou je dit eens moeten lezen:
her ware aardverhaal

daarin gaat het veel verder: de buitenaardsen zijn er nog steeds, en de mens is slechts een stukje gereedschap , als wijze van experiment.
die buitenaardsen hebben nog steeds de touwtjes in handen.
Inter Arma Enim Silent Leges
  dinsdag 13 juli 2004 @ 17:05:07 #4
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_20600767
hier heeft iemand iets van erich von daniken gelzen (waren de goden kosmonauten?).
ik weet niet of het waar is, zou wel kunnen!
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_20600958
ja ik heb ook wel boeken van erich von daniken gelezen en ik geloof er wel in. en inxs ze zouden dan dus niet almachtig zijn maar slechts almachtig hebben geleken vanuit een beschaving die de technologie niet kon begrijpen... ik geloof trouwens dat de buitenaardsen er nu niet per definitie meer zijn maar wel weer terugkomen (terugkomen van de messias). ze zouden ons gemaakt hebben om de overlevingskans te vergroten van henzelf...
pi_20600972
en heeft de ts misschien zelf nog een mening? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 13 juli 2004 @ 17:14:12 #7
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_20600987
was dat ook niet 's een aflevering van startrek next generations, waar klingons romulans en humans
op zoek gingen naar de macht van het heelal en bleek dat er et's hun dna in de oermixen van de thuisplaneten hadden gegooid en zo zijn de mensen etc ontstaan?
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_20601015
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 17:14 schreef killer_mac het volgende:
was dat ook niet 's een aflevering van startrek next generations, waar klingons romulans en humans
op zoek gingen naar de macht van het heelal en bleek dat er et's hun dna in de oermixen van de thuisplaneten hadden gegooid en zo zijn de mensen etc ontstaan?
volgens mij was dat star trek voyager en betrof het mensen, klingons, vulcans en romulans. ze zouden dan één of andere gemeenschappelijke voorouder hebben.
pi_20601021
ga die tekst nog wel lezen trouwens 3doorsdown.
pi_20601054
oh, en on-topic, omdat er geen enkel bewijs is dat deze buitenaardse wezens geland zijn, laat staan duizenden jaren geleden en laat stáán dat ze onze religies hebben gevormd, geloof ik niet dat het waar is.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 17:18:40 #11
64781 bonke
pipo koeie
pi_20601090
ik heb wel es een boekie over artefacten gezien en daaron stond een scepter met bovenop dat ding precies een vliegtuigie ( dat ding was al een aantal duizend jaar oud )
ook stonden er schilderingen in van ( ook weer een aantal duizend jaar terug ) van wezens in een stoel met een helm op
stond nog wel meer in maar dat ben ik vergete :-)
pies on joe toe
pi_20601398
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 17:13 schreef muus het volgende:
en heeft de ts misschien zelf nog een mening? .
persoonlijk geloof ik dat de goden waarover in alle religies gepraat wordt buitenaardse wezens waren van voornamelijk sirius (8,7 lichtjaar hier vandaan). zij zouden ons geschapen hebben om hun overlevingskans te vergroten. in december 2012 komen ze volgens mij terug en er zal een technologische singulariteit zijn. de god van christus, allah, isis (god van egyptenaren e.d.) zijn de minst machtige goden (15.000 jaar technologische voorsprong op ons). zij zijn geschapen door andere buitenaardse wezens (ander ras) dat weer geschapen is door een ander ras, dat weer geschapen is door een ander ras en dat ras ontstond door evolutie (400.000 jaar technologische voorsprong hou ik als standaard in verband met de tekeningen op rotswanden maar dit zou net zo goed slechts 100.000 jaar kunnen zijn dat geef ik toe omdat de co2 metingen niet zo nauwkeurig zijn na 50.000 jaar terugrekenen in de tijd). het gevecht tussen satan (en de 1/3e van de engelen die hem steunden) en god was het gevecht tussen een buitenaards ras en een ander buitenaards ras (van sirius). het ras van sirius won en de hel ontstond (omdat het buitenaardse ras in vuur opging, of althans voor de mensheid toen met de beperkte kennis leek op te gaan in vlammen). de apocalyps is dus in mijn redenatie hetzelfde als wat satan overkwam, en zal gebeuren wanneer de mensheid de overlevingskans van de buitenaardse wezens in gevaar brengt (dus na de technologische singulariteit wanneer ze de macht hebben om verzet te tonen zoals satan). er is volgens mij dus ook geen hemel na de dood omdat de hemel het geheel aan buitenaardse schepen in de lucht zou zijn op dat specifieke tijdsstip. wanneer mensen geloven gaan ze daar ook heen omdat ze immers de overlevingskans bevorderen waardoor de technologische singulariteit kan plaatsvinden (ruimteschepen voor de mensheid). blijkt ook wel dat het god om de overlevingskans gaat vanuit mijn idee omdat god immers ook diegene was die de reuzen doodde... deze voldeden niet aan zijn idee van een goed ras. ik stel dus ook dat de teksten van de religies wel letterlijk opgevat kunnen worden mits je vanuit het gezichtspunt (en informatiekennis-punt) van de mensheid van toen redeneert. het bied voor mij tevens een brug tussen het afdoen van 100.000den pagina's aan teksten als flauwekul (de zogenaamde wetenschappelijke benadering) en de benadering dat god almachtig is e.d. die juist weer niet instemt met de wetenschap. ik vind de theorie daarom een goede tussenweg voor mijzelf en wellicht zelfs een wetenschappelijke tussenweg als deze theorie op een later tijdsstip bewezen blijkt te worden...
pi_20601433
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 17:16 schreef monidique het volgende:
oh, en on-topic, omdat er geen enkel bewijs is dat deze buitenaardse wezens geland zijn, laat staan duizenden jaren geleden en laat stáán dat ze onze religies hebben gevormd, geloof ik niet dat het waar is.
dat ergens geen bewijs van is betekend niet dat de logica niet stelt dat het een zeer reeele kans is.

trouwens nooit gehoord van de gesmolten stenen zoals die in erich von danikens boeken wordt beschreven? of de ceremonies van de dogonstam? die zaken komen toch dichter bij 'bewijs' dan jij zou willen toegeven.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 17:37:17 ]
pi_20601724
tja, die oude afbeeldingen waar ufo's, ruimtemannetjes, vliegtuigen en dergelijke op staan zouden mij niet kunnen overtuigen. wie weet heeft het allemaal te maken met oeroude symboliek en proberen wij, die dat niet meer begrijpen, daar hedendaagse vormen in te zien.

hoewel zowel de grieken als de romeinen een onderwereld kennen, zijn de meeste christelijke religies overtuigd van een hemel, en wordt er met waarschuwende vinger naar boven gewezen. "daar zit god". voor beide beelden is in de optiek van het ontstaan wel wat te zeggen. de onderwereld als "onbekend", onder ons, niet zichtbaar. de hemel als locatie boven ons, waar zovele mystieke verschijningen zich afspelen, als de zon, maan, planeten, sterren, kometen, en zo voort. een andere verklaring voor het zoeken van god in hogere regionen zou kunnen zijn dat "ze" daarvandaan kwamen. maar dat is alleen maar speculatief.

ik meen ergens gelezen/gehoord te hebben dat er in de "ontwikkeling" van de mens inderdaad grote sprongen zijn aan te wijzen, bijvoorbeeld het moment waarop religie ontstond en er ineens kunstuitingen werden gemaakt. dat is te verklaren door bezoek van buitenaardsen, maar dat lijkt mij persoonlijk één van de minder waarschijnlijke opties. getuige ons huidig woordgebruik als "geniale invallen" en "inspiratie" denk ik dat we zo ver helemaal niet hoeven te zoeken .

dat er met sirius iets bijzonders aan de hand is staat buiten twijfel . dat er levensvormen zijn denk ik ook wel. maar ik zou niet weten waarom men bijna 9 lichtjaar ver weg reist naar een geheel andere habitat met onvoorstelbaar andere omstandigheden (sirius is spectraaltype a1, de zon g2) om daar je "overlevingskansen" te vergroten.
pi_20601951
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 17:44 schreef recreative het volgende:
tja, die oude afbeeldingen waar ufo's, ruimtemannetjes, vliegtuigen en dergelijke op staan zouden mij niet kunnen overtuigen. wie weet heeft het allemaal te maken met oeroude symboliek en proberen wij, die dat niet meer begrijpen, daar hedendaagse vormen in te zien.

uh... heb je het boek van enoch gelezen? egyptische boek der doden? gospel van thomas? dogonstamscheppingsverhaal? dat is toch wel wat anders dan afbeeldingen en het is duidelijk dat dat niet oeroude symboliek wordt bedoeld, het is namelijk zeer gedetailleerd beschreven. moet je beschrijving van god in het boek van enoch bijvoorbeeld maar eens lezen...

hoewel zowel de grieken als de romeinen een onderwereld kennen, zijn de meeste christelijke religies overtuigd van een hemel, en wordt er met waarschuwende vinger naar boven gewezen. "daar zit god". voor beide beelden is in de optiek van het ontstaan wel wat te zeggen. de onderwereld als "onbekend", onder ons, niet zichtbaar. de hemel als locatie boven ons, waar zovele mystieke verschijningen zich afspelen, als de zon, maan, planeten, sterren, kometen, en zo voort. een andere verklaring voor het zoeken van god in hogere regionen zou kunnen zijn dat "ze" daarvandaan kwamen. maar dat is alleen maar speculatief.

nee dat is allemaal interpretatie en uit die interpretatie stel je dat het speculatief is. de hemel heeft volgens genesis een heel specifieke plek, en die zit nog onder de wolken.. maar dat krijg je niet snel te horen in de kerk he

dat er met sirius iets bijzonders aan de hand is staat buiten twijfel . dat er levensvormen zijn denk ik ook wel. maar ik zou niet weten waarom men bijna 9 lichtjaar ver weg reist naar een geheel andere habitat met onvoorstelbaar andere omstandigheden (sirius is spectraaltype a1, de zon g2) om daar je "overlevingskansen" te vergroten.

jij kijkt nu naar de afstand terwijl het wellicht duidelijk mag zijn dat men de overlevingskans wil vergroten door een nieuw ras met andere capaciteiten te maken... en dan wordt het wel plotseling logischer dat men daar een nieuwe planeet voor bezoekt. onze planeet zou dan ook nog relatief dichtbij liggen dus vanuit dat gezichtspunt zou het geen slechte keus zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 17:58:48 ]
pi_20602140
dit idee is gewoon weer een andere vorm van religie...je moet het geloven

overigens vind ik deze verhalen leuker om te lezen dan de bijbel !
fokschaap
pi_20602512
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 18:05 schreef viola_holt het volgende:
dit idee is gewoon weer een andere vorm van religie...je moet het geloven

overigens vind ik deze verhalen leuker om te lezen dan de bijbel !
ja ik vind het ook leuker dan het doorspitten van de bijbel, maar ik zoek meestal toch specifiek naar zaken waardoor het toch wel leuk blijft maar het is niet een andere vorm van religie, het is een theorie die een verklaring voor religies geeft... dat is toch wel heel wat anders. net zoals bepaalde wetenschappelijke modellen een verklaring kunnen geven voor bepaalde fenomenen, zo geeft deze een verklaring voor de religies... of die verklaring klopt of niet is weer een ander verhaal, maar dat is ook bij de wetenschap het geval.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 18:23:37 ]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:29:30 #18
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_20602616
*alvast dodeca in het topic verwelkomt*
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 18:32:31 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20602669
ja ik geloof hierin , maar niet zo meelopend als het lijkt,
ik heb onder anderre erich von däniken gelezen en z. sitchin

ik merk dat het onderwerp een beetje als een *in* iets gezien word. de laatste tijd iig.
wil dus even aangeven , wie het niet kent , en het ziet als een rage of meeloop visie..
zou eens wat sitchin of von daniken moeten <(figure of speach) lezen.
er zijn ook nog anderren die hier over schrijven en\of spreken

laat ik even duidelijk stellen dat het uiteenloopt , de een ziet het als geschiedenis de ander als dat er nogsteeds remnants aanwezig zijn die ons controleren.
laat ik zeggen , dat ik er iets tussen in zit.

ik geloof dat de *invloed* nogsteeds aanwezig is van de annunaki.
(neergedaalden , goden , heersers uit de oudheid.)

groet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_20603870
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 18:32 schreef baajguardian het volgende:
ja ik geloof hierin , maar niet zo meelopend als het lijkt,
ik heb onder anderre erich von däniken gelezen en z. sitchin
sitchin gebruikt toch vaak zeer vrije vertalingen van de klei tabletten. ik denk dat je voor je informatie beter hier terecht kunt
fokschaap
pi_20604614
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 17:32 schreef #ANONIEM het volgende:
dat ergens geen bewijs van is betekend niet dat de logica niet stelt dat het een zeer reeele kans is.
.
quote:
trouwens nooit gehoord van de gesmolten stenen zoals die in erich von danikens boeken wordt beschreven? of de ceremonies van de dogonstam? die zaken komen toch dichter bij 'bewijs' dan jij zou willen toegeven.
ja, en dat zijn nu net geen overtuigende bewijzen.
pi_20605109
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 20:00 schreef monidique het volgende:

.

ja, en dat zijn nu net geen overtuigende bewijzen.
ik zeg toch ook dat het geen bewijzen zijn... en met het eerste wil ik zeggen dat niet overal bewijs voor nodig is om logisch of in ieder geval een verklaring te kunnen zijn voor iets... dat het waar is of niet dat is aan een ieder om te bepalen. maar jij brengt het alsof er geen bewijzen voor zijn (of in ieder geval zo zie ik het) en dat het daarom niet waar is...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2004 20:19:16 ]
pi_20605148
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 20:17 schreef #ANONIEM het volgende:
maar jij brengt het alsof er geen bewijzen voor zijn (of in ieder geval zo zie ik het) en dat het daarom niet waar is...
zolang er geen bewijs voor is, is het slechts als niet waar te beschouwen. wellicht is het wel zo, hoor, maar daar zijn dus geen bewijzen voor, dus onwaar.
pi_20605220
quote:
op dinsdag 13 juli 2004 20:19 schreef monidique het volgende:
zolang er geen bewijs voor is, is het slechts als niet waar te beschouwen. wellicht is het wel zo, hoor, maar daar zijn dus geen bewijzen voor, dus onwaar.
vreemd idee heb jij van het doel van bewijsvoering... het woord zegt zelf al dat het bewijs is voor iets en dat daardoor dus iets anders wordt uitgesloten... dit principe geld ook omgekeerd als er bewezen wordt dat god echt bestaat (almachtigheid) gaat het idee van buitenaardse wezens niet meer op... als er tegenbewijs is gevonden is het als onwaar te beschouwen, tot die tijd is het beiden mogelijk en daarom kan het zowel waar als onwaar zijn...

het is op dit moment helemaal niet als waar of niet-waar te beschouwen omdat er nog geen bewijs gevonden is voor beide richtingen, alleen speculaties voor beide kanten, maar die speculaties samen vormen geen bewijs.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:29:20 #25
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_20605382
nee.

vroeger had men genoeg tijd om zich bezig te houden met allerlei zaken. is de term "monnikenwerk" niet ontstaat toen monniken een complete dag bezig waren met de schrijven van slechts 1 bladzijde van een boek? kaligrafie is een tijdrovend klusje. het resultaat mag er dan zijn, het ziet er leuk uit, maar dat geeft toch wel duidelijk aan wat men te doen had.

zo hadden de analfabeten ook wat nodig om hun tijd te doden. ze gingen jagen, sporten, gezin onderhouden, en voor de mensen onder hun die echt niet in staat waren om wat zinnigs te doen, die gingen maar verhaaltjes bedenken. "hm, hoe komt die regenwolk hier nu weer, daar zal vast iemand achterzitten!".
zo begon het balletje te rollen, en mensen begonnen ook echt te geloven dat er een duistere macht bestond, die ze "god" hadden genoemd. tegen hun eigen verwachtingen in geloofden mensen hun verhaaltjes ook nog, en sommige mensen gingen daar zo diep op in dat hun hele levenswijze daarop werd aangepast. (vergelijk het met die mannetjes die zelfmoord plegen omdat hun favoriete artiest dat zo cool vindt).
we weten allemaal dat het vroeger een en al discipline was, respect voor de ouderen was het belangrijkst. als je niet anders weet, zou jij je vader dan tegenspreken als hij over god begon? nee, je had geen zin in stokslagen. wekenlang huisarrest is ook niks. buiten dat, waarom zou ik mijn vader tegenspreken? het begon zich verder en verder te verspreiden, totdat complete bevolkingsgroepen zich erin meegingen. iedere zondag vroeg uit bed, naar de kerk. ieder jaar weer, vasten. jezelf martelen door de hele dag niks te eten. volgens god is solidariteit met 3e wereldlanden... lekker solidair, als die mensen in afrika wisten dat we dat om die reden deden zouden ze ons voor gek verklaren. wie gaat er nou niet eten terwijl werkelijk alles in overvloed is?

god is geen buitenaards wezen, god is geen bijzondere macht, god is een verhaal, gecreeerd door de mens. en niet andersom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')