Weer alleen wakker geworden in mijn bed, wat een teringleven eigenlijk. Het is licht in de slaapkamer, veel te licht. Ik heb vannacht toch wel mijn gordijnen gesloten? Niet goed genoeg, zonnestralen schijnen recht in mijn ogen. Die weten pas hoe ze je leven moeten binnendringen, elke kier, elk gaatje weten ze te vinden.
“Net als jij…”
Ik schud mijn hoofd, pijn schiet van rechts naar links, weer teveel gezopen gisteren. Nee, ik ben niet verslaafd, vind het niet eens lekker, pure frustratie, alleen maar ergernis, dát is het en anders niets.
Ik sta voorzichtig op, een hand beschermt mijn ogen, schuifel rechtdoor, richting woonkamer. Het is alles wat ik heb, woon-, slaapkamer en piepkleine keuken, een goedkope flat, niet veel om schoon te maken, maar genoeg om in te leven.
Het eerste wat ik doe, is mijn computer aanzetten, ik heb mijn verzet allang opgegeven. Er flikkert iets, linksonder op mijn monitor, stom, ik heb mijn computer alweer aan laten staan.
“Omdat je zo moe was, van het zoeken… naar hem…”
Weer schud ik mijn hoofd. Nee, echt niet, ik wilde alleen maar even kijken. Of er nieuws was, een reactie, iets interessants, of ik zijn naam ergens zag staan…
“Zie je wel? Je wilt hem terug, geef het maar toe…”
Mijn hand raakt het toetsenbord, te hard, het schuift bijna van mijn bureau. Oppassen nu, de computer, het is alles wat ik nog heb, het is mijn leven geworden eigenlijk, iets anders doe ik niet meer.
“Want je houdt nog steeds van hem, zoekt hem voortdurend, zijn naam, betovering, zijn woorden, verslaving, je moet het weten: wat doet hij en met wie?”
Het is alsof mijn hand een eigen leven leidt, ik zie hoe het pijltje een snelkoppeling aanwijst, klikt, hoe het langzaam over het beeldscherm glijdt.
" Dáár, zijn naam! Vooruit, klik aan, kijk naar wat hij geschreven heeft!"
Mijn knieën voelen slap, mijn blote billen raken de stoel, heerlijk koel hout, een walm van alcohol vermengd met andere lichaamsgeuren strijkt langs mijn neus, het is niet erg, die douche kan wachten. Maar hij niet!
[ Bericht 0% gewijzigd door Francesca op 22-06-2004 08:51:25 ]