Hoi Xessive, bij het lezen van je liefdesbrief aan Anna, lijkt het of je niet aan Anna zelf schrijft, maar meer òver haar. Je moest en zou haar leren kennen, schrijf je, in plaats daarvan begin je Anna te stalken en lijkt het meer op een dreigbrief Wellicht begrijp ik het niet goed, daarom... dus, hoe is deze liefdesbrief bedoeld? Ik ben oprecht geinteresseerd, hoor!quote:Op zondag 13 juni 2004 03:33 schreef Xessive het volgende:
Nee het is niet autobiografisch...en fb is uiteraard welkom...![]()
Dan is het toch een beetje overgekomen zoals ik het bedoeld had.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:03 schreef Francesca het volgende:
[..]
in plaats daarvan begin je Anna te stalken en lijkt het meer op een dreigbrief Wellicht begrijp ik het niet goed, daarom... dus, hoe is deze liefdesbrief bedoeld? Ik ben oprecht geinteresseerd, hoor!![]()
Wat een ontzettend leuk verhaal echt super. Ik hoop nu al dat deze wint ik vind hem echt helemaal geweldig!quote:Op zondag 13 juni 2004 13:46 schreef Francesca het volgende:
verhaal
bedankt voor je uitleg, maar het ligt aan mij, hoor, verwachtte het helemaal niet, zo'n soort "liefdesbrief" !! Nu begrijp ik het beter, je hebt het dus wél goed overgebracht, ik had het alleen beter moeten lezen....stom van me!quote:Op zondag 13 juni 2004 14:27 schreef Xessive het volgende:
[..]
Dan is het toch een beetje overgekomen zoals ik het bedoeld had.
Ik probeerde de brief te schrijven vanuit het perspectief van een eventueel gevaarlijk wordende stalker die zelf niet vindt dat hij fout bezig is. Daarnaast hoopte ik dat de lezer vanuit Anna zou lezen die als ze deze brief in de bus vindt ineens beseft dat ze al een tijdje gestalkt wordt door een onbekende...maar dat zit er niet helemaal in blijkbaar...
Ik dacht rond half 3.. tweede uur van de uitzending. En ja, had m'n wekker er destijds voor gezet, wel erg leuk hoor.. Je kunt het ook terugluisteren via www.nachtlicht.nl al is mij dat toen niet gelukt (met downloaden enzo)quote:Op zondag 13 juni 2004 14:15 schreef Francesca het volgende:
@Hannekez (of wie het ook weet), ik vrees dat ik niet op tijd een antwoord terug ontvang (van Nachflicht), maar ik herinner mij dat jij het ook had gevraagd?
Hoe laat ongeveer wordt het liefdesverhaal voorgelezen? Op Nachtlicht ontbreekt nog de link naar het geluidsbestand van "ik mis je", dus dat heb ik ook nog niet gehoord, daarom dacht ik: dan maar "live" luisteren, deze week dus naar "Benauwd".
Ik hoop dat je dit op tijd leest???? :'( (jankerd weer, he?)
quote:Op zondag 13 juni 2004 18:44 schreef Here2Stay het volgende:
[..]
Ik dacht rond half 3.. tweede uur van de uitzending. En ja, had m'n wekker er destijds voor gezet, wel erg leuk hoor.. Je kunt het ook terugluisteren via www.nachtlicht.nl al is mij dat toen niet gelukt (met downloaden enzo)
Daarnaast hebben de verhalen van de eerste weken allemaal een RMbestandje gekregen om het terug te kunnen luisteren. Ben best benieuwd of dat voor de verhalen later ook nog komt (puur eigenbelang natuurlijk)
quote:Op zondag 13 juni 2004 19:40 schreef hannekez het volgende:
2e uur van de uitzending inderdaad, ongeveer op de helft. erg leuk om terug te luisteren. en inderdaad jammer dat er niet overal terug geluisterd kan worden...
by the way, mijn inzending is niet bijster indrukwekkend en vol kwaliteit, maar er komt nog een andere.
dank jequote:Op zondag 13 juni 2004 22:32 schreef hannekez het volgende:
Silmarwen, ik heb net je verhaal voor de eerste keer gelezen en ik kreeg tranen in mijn ogen. zo mooi. Pfoe ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen, maar ik heb dat beeld van de Titanic (ja, die film) voor me, wanneer de boot aan het zinken is en je 2 oude mensen in bed ziet liggen.
Hoop dat je hier wat aan hebt..
Heb geen word op deze pcquote:Op zondag 13 juni 2004 22:35 schreef hannekez het volgende:
Oh, PS Silmarwen, denk je aan de spellingcontrole ?
Mooi verhaal Xessive, mijn favoriet tot nu toe.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:45 schreef Xessive het volgende:
-knip-
Ik vind dit een heel gevoelig verhaal. Ooit bekeek ik een documentaire, ging over dementie etc. en over een echtpaar dat al heel lang bij elkaar was en door opname van de vrouw, plotseling gescheiden werd.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:23 schreef Silmarwen het volgende:
Dit verhaal hoort bij het verhaal FOK!/NachtLicht topic week 23: 'Ik mis je zo...'
Ik schrijf deze brief aan ons.
Ik ken dat beeld ook, is een heel emotioneel beeld en heeft zeker net zoveel indruk gemaakt als de hele film...quote:Op zondag 13 juni 2004 22:32 schreef hannekez het volgende:
Silmarwen, ik heb net je verhaal voor de eerste keer gelezen en ik kreeg tranen in mijn ogen. zo mooi. Pfoe ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen, maar ik heb dat beeld van de Titanic (ja, die film) voor me, wanneer de boot aan het zinken is en je 2 oude mensen in bed ziet liggen.
Hoop dat je hier wat aan hebt..
Dank je wel p-etr-aquote:Op maandag 14 juni 2004 16:25 schreef p-etr-a het volgende:
Ik vind het mooi gemaakt Blinky.
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik meedoe
Het is mooi geschreven in ieder geval!quote:Op maandag 14 juni 2004 21:34 schreef p-etr-a het volgende:
Nee dit is niet autobiografisch, maar het idee komt wel uit mijn hoofd door iets dergelijks.
Hoi Leintje, ik las zojuist je aangepaste versie. Ik vind het begin mooi, krachtig, het einde ook (maar wel teveel vraagtekens), ertussenin vind ik het eerlijk gezegd een beetje saai. Een beetje teveel van alles, teveel woorden voor jullie verliefdheid: .quote:Op maandag 14 juni 2004 23:15 schreef Leintje het volgende:
Heb het toch nog een beetje aangepast. FB graag !
Hallo Francesca,quote:Op dinsdag 15 juni 2004 07:55 schreef Francesca het volgende:
[..]
Hoi Leintje, ik las zojuist je aangepaste versie. Ik vind het begin mooi, krachtig, het einde ook (maar wel teveel vraagtekens), ertussenin vind ik het eerlijk gezegd een beetje saai. Een beetje teveel van alles, teveel woorden voor jullie verliefdheid: .
Ik dacht aangepast? Misschien een beetje flauw, maar er staan nog steeds spelfouten in: bijv. dat je je (2x) vastklampt, jouw graf ipv jou, Romeo en Julia met een hoofdletter, nog nooit zo gevoeld als in (niet ik) die tijd.
"Het begon allemaal in de zomer van 2000...." hier zou ik beginnen met een nieuwe alinea.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Het is weer als vanouds dikke crap, Praatpaal.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:43 schreef Praatpaal.net het volgende:
edit: feedback is uiteraard niet ongewenst
Kijk! Eindelijk eens wat goed onderbouwde kritiek waar iedereen wat aan heeft...bis bisquote:Op woensdag 16 juni 2004 00:18 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is weer als vanouds dikke crap, Praatpaal.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:18 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Mooi!!!!quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:04 schreef ellekep het volgende:
In haar hand geklemd....
helemaal mee eens, Blinky, maar ehm... kan moet kant zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:04 schreef ellekep het volgende:
In haar hand geklemd
een vodje met drie kruisjes
zijn ogen aan de andere kan van het bureau
een glimlach op haar lippen
zijn ogen, hoopvol stralend blauw
ik, zijn juf, met een brok in mijn keel
Drie kruisjes op een vodje papier
de mooiste liefdesbrief van een vijf-jarige
zijn blauwe ogen stralen,
mijn grijze nat van de tranen.
Liefde ....puur en echt.
Van hem voor mij,
en van mij voor hem!
Ja, klopt, daar had ik overheen gelezen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:33 schreef Francesca het volgende:
[..]
helemaal mee eens, Blinky, maar ehm... kan moet kant zijn?
en waarom "grijze"? "die van mij nat van tranen" vind ik mooier (kan ook alleen aan mij liggen....)
... zucht... daar gaan we weer... dit noem ik geen echte fb... je lijkt wel een duveltje uit een doosje, zodiakk!!quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:18 schreef zodiakk het volgende:
[..]
ja!!! helemaal prachtig, nu loopt het als een trein (tje)quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:39 schreef ellekep het volgende:
Zo beter????
sjank joe!quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:45 schreef Francesca het volgende:
[..]
ja!!! helemaal prachtig, nu loopt het als een trein (tje)![]()
Ik kan mijn kritiek prima onderbouwen en dan nog steeds kan je het naast je neer leggen. Het is immers een mening. Praatpaal.net kan niet schrijven. Ik durf met grote waarschijnlijkheid te zeggen dat er bijna niemand is die zijn stuk met plezier zal lezen. Het zit te slecht in elkaar, een opeenstapeling van cliches en slechtlopende zinnen, het heeft geen enkele sprankeling, alleen een monotoon gebrek aan creativiteit en levendigheid. Ja, dit klinkt als afzeiken, maar dat is het niet. Het stuk zweeft overal tussendoor en je moet wel heel slechte boeken lezen wil je er enig talent of potentieel in ontdekken. Het stuk zal misschien leuk zijn voor degene die het onderwerp is van Praatpaal's mijmeringen, maar het heeft absoluut geen enkele meerwaarde dan dat. Als je dit soort stukken schrijft, hou ze dan privé, koester ze dan als een uiting van liefde. Maar plaats het niet in een schrijfwedstrijd, waar het beoordeelt wordt op literaire kwaliteiten.quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:56 schreef Xessive het volgende:
Kijk! Eindelijk eens wat goed onderbouwde kritiek waar iedereen wat aan heeft...bis bis![]()
oké, hier komt het: bij dit verhaal voel ik geen emotie, ik mis het echt. je beschrijft een herinnering(en) en dat komt saai over.quote:Op maandag 14 juni 2004 14:25 schreef Blinky het volgende:
Hierbij mijn eerste inzending...(niet autobiografisch)
FB is natuurlijk welkom!
________________________________________________________________________________
Ik was 9 jaar. Samen met mama was ik op zolder om de slee tevoorschijn te halen. Papa moest overwerken en zou pas later thuiskomen. Opeens viel er van een kastje een stapeltje brieven. 'Mama' zei ik, 'wat is dit?' en hield het pakketje omhoog. 'Dat, lieve schat', zei mama, 'zijn de liefdesbrieven die je vader heeft geschreven, toen we net verkering hadden.'
Ik kan het me nog heel goed herinneren, die glans in haar ogen. Ze leek opeens tien jaar jonger. 'Mama, mag ik ze lezen?' Mama schoot in de lach. 'Nee meiske, liefdesbrieven zijn daar te persoonlijk voor. Je kunt er kracht uit halen als het even niet gaat.'
Ik was 14 jaar. Ik was wel eens verliefd geweest en mijn eerste kus had ik ook gehad. En op de dag dat ik mijn eerste brief kreeg van de jongen waarmee ik verkering had, ging ik trots naar mama. 'Kijk mam, ik heb mijn eerste liefdesbrief gehad, maar je mag hem niet lezen...'
Mama was verbaasd dat ik me nog herinnerde dat we toen op de zolder haar brieven waren tegengekomen. Mama glimlachte en gaf me een kus op mijn voorhoofd. Ze zei dat ze blij voor me was. Ze draaide zich om en ging naar boven om te strijken. Ze zag er moe uit.
Ik ben 25 jaar. Pasgeleden zijn mijn ouders gescheiden. Het bleek dat papa al heel lang een verhouding had met iemand van zijn werk. Ze is 15 jaar jonger dan mama. Mama daarentegen is juist 15 jaar ouder geworden. Van de week viel het me op dat ze grijze haren kreeg. Ze wil ze niet laten wegwerken want: 'als het gebeurt, dan gebeurt het toch wel'. Ze lijkt in alles berusting te hebben, terwijl ik boos ben en papa als zondebok zie. Ik voel me klein en ik ben mijn basis kwijt. Ik weet nog niet hoe ik het moet verwerken, maar mijn eerste zorg gaat uit naar mama. Vandaar dat ik haar vandaag een brief heb geschreven. Ik heb hem net gepost. Een echte liefdesbrief, want ik hou van haar.
Je kan gewoon niet schrijven, Praatpaal.net. Kom maar eens terug als je het wat minder in je bol hebt. En concurrentie tja, als je zo denkt dan wordt het helemaal niks.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:35 schreef Praatpaal.net het volgende:
Het is ook maar goed dat ik mijn tijd verdoe om te schrijven voor mensen als jullie Twinky en Zodi-zak. Goh, wat ben ik toch blij met goed onderbouwde feedback. Ik ga toch ook niet op jullie simplistische en debiele verhalen zitten zeiken of wel soms? Degene waar het verhaal voor was bedoeld waardeert het tenminste! Kutmongolen!
Volgens mij zijn er hier een paar bang voor concurrentie!
Het is eigenlijk de bedoeling dat het daar stopt. Bij het fenomeen liefdesbrief denkt iedereen aan geliefden, terwijl je ook een brief kunt schrijven aan een 'gewoon' iemand waar je heel veel van houdt, zoals in dit geval een moeder. Ik wilde een andere benadering ervan.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:05 schreef Francesca het volgende:
[..]
oké, hier komt het: bij dit verhaal voel ik geen emotie, ik mis het echt. je beschrijft een herinnering(en) en dat komt saai over.
maar... ik ben wel heel nieuwsgierig naar de liefdesbrief die aan je moeder schreef! wat zou daar niet allemaal in staan???? (heimwee naar vroeger, boosheid naar vader, medelijden met moeder, etc.)
hoop dat je hier iets aan hebt?
ik begreep je bedoeling, maar ff overnieuw dan: je benadering vond ik een beetje saai. Met het idee is ook niets mis: waarom alleen schrijven aan je vriend, man of minnaar, voor mijn part allemaal tegelijk... maar een beetje zoetsappigheid kan geen kwaad hoor, liefde is zoet en sap tegelijk!quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:19 schreef Blinky het volgende:
[..]
Het is eigenlijk de bedoeling dat het daar stopt. Bij het fenomeen liefdesbrief denkt iedereen aan geliefden, terwijl je ook een brief kunt schrijven aan een 'gewoon' iemand waar je heel veel van houdt, zoals in dit geval een moeder. Ik wilde een andere benadering ervan.
Misschien kan ik idd proberen om er wat meer emotie in te leggen, maar ik was bang dat het dan te zoetsappig zou gaan worden.
Maar thanx in elk geval! Ik laat het even bezinken en zal dan aanpassingen aanbrengen.
Ennem...het zijn geen herinneringen. Mijn eigen ouders zijn nog steeds gelukkig getrouwd.
Ik heb die opbouwende kritiek alsnog gegeven, met meer dan genoeg handvatten om er wat mee te doen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:39 schreef Silmarwen het volgende:
[quote]
Het is de bedoeling opbouwende kritiek te geven en niet iemand af te kraken of te beledigen. Dat ligt toch wel ver onder het niveau van volwassen personen in een wedstrijd.
Dat is het probleem niet. Zo schrijft hij zijn verhalen niet. Die jongen heeft allemaal indianenideeen over schrijven in zijn kop en die moeten er eens flink uitgemept worden. Hem aanraden dat hij zich nergens wat van aan moet trekken is waarschijnlijk wel het stomste wat je kan zeggen, zo gaat men alleen maar verder in dwalingen.quote:Schrijf gewoon je eigen verhaal en vind je iemands anders verhaal niet mooi, zeg dan waarom.
Praatpaal trek je nergens wat van aan en schrijf lekker voor jezelf, mocht je winnen is dat leuk meegnomen. Zo schrijf ik iig mijn verhalen.
Nou, ik heb geleerd uit eigen ervaringen dat ik het meeste heb gehad aan de grootste azijnpissers. Niks laf, niks sneu: keihard confronteren.quote:Kunnen we nu allemaal gewone feedback geven? Ik heb op de PABO het volgende geleerd over feedback. Feedback werkt het beste als je 1 to grow (negatief als het ware) en 2 to glow (positief dus) geeft. En als je feedback geeft beargumenteer het dan. En zeg niet "Ik denk dat ..... zoiezo moeite heeft met iets op papier te zetten." want dat vind ik erg laf en erg snue.
Ik hoef mij niet te verplaatsen in iemand anders om te weten hoe kritiek soms voelt. Maar: zachte heelmeesters maken stinkende wonden, Silmarwen. Je doet praatpaal geen plezier door te zeggen 'ach jongen, trek het je allemaal niet aan'. En weet je waarom ik zelden wat instuur hier? Omdat ik het niet goed genoeg vind om aan anderen te laten zien. Zo'n houding heb ik bij de meeste deelnemers hier nog niet waargenomen, die kalken maar wat en pleuren dat op een forum waar ze vervolgens een keer harde kritiek krijgen, zodat ze lekker kunnen uithuilen bij anderen.quote:Nog 1 ding, verplaats je even in degene waar je zo op reageert. Ik kan ook wel knetterharde kritiek gaan geven maar dat haalt de lol er goed af.
Als het kalf verdronken is? Edit anders je eerste post haal je die weg.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:20 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik heb die opbouwende kritiek alsnog gegeven, met meer dan genoeg handvatten om er wat mee te doen.
Dan lees je het niet. Ben je de jury? Neen, laat dat maar aan hun over dus.quote:Dat is het probleem. Zo schrijft hij zijn verhalen niet. Die jongen heeft allemaal indianenideeen over schrijven in zijn kop en die moeten er eens flink uitgemept worden. Hem aanraden dat hij zich nergens wat van aan moet trekken is waarschijnlijk wel het stomste wat je kan zeggen, zo gaat men alleen maar verder in dwalingen.
We geven hier feedback. Feedback is altijd opbouwend. En je hebt je te houden aan de regels die hier gelden. Als iedereen zo gaat reageren durft niemand meer te posten.quote:Nou, ik heb geleerd uit eigen ervaringen dat ik het meeste heb gehad aan de grootste azijnpissers. Niks laf, niks sneu: keihard confronteren.
Zoals ik al zei, je hebt je te houden aan de regels die hier gelden. Feedback mag mits opbouwend. Niet simpel weg afkraken.quote:Ik hoef mij niet te verplaatsen in iemand anders om te weten hoe kritiek soms voelt. Maar: zachte heelmeesters maken stinkende wonden, Silmarwen. Je doet praatpaal geen plezier door te zeggen 'ach jongen, trek het je allemaal niet aan'. En weet je waarom ik zelden wat instuur hier? Omdat ik het niet goed genoeg vind om anderen te laten lezen. Zo'n houding heb ik bij de meeste deelnemers hier nog niet waargenomen, die kalken maar wat en pleuren dat op een forum waar ze vervolgens een keer harde kritiek krijgen, zodat ze lekker kunnen uithuilen bij anderen.
De jury maakt enkel de winnaar bekend en geeft aan waarom het verhaal heeft gewonnen. Nogmaals: ik bash niet, dringt dat nog steeds niet door? Nouja, dat jij het niet door hebt doet er verder niet toe, als praatpaal het maar snapt. Waarom neem je het voor hem op? Vind je hem zo zielig? Alweer iets waar je niemand een plezier mee doet.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:25 schreef Silmarwen het volgende:
Dan lees je het niet. Ben je de jury? Neen, laat dat maar aan hun over dus.
En niets aantrekken van simpelweg gebash raad ik altijd aan.
Ik heb opbouwende kritiek gegeven. Helaas bleef er na de opbouwende kritiek weinig over van de inzending van praatpaal. Ik hou me prima aan de regels, alleen jij blijkt maar al te bang dat dit theekransje verstoord wordt door iemand die net even een andere kijk op de zaken heeft.quote:We geven hier feedback. Feedback is altijd opbouwend. En je hebt je te houden aan de regels die hier gelden. Als iedereen zo gaat reageren durft niemand meer te posten.
Ik hou me prima aan de regels. Het idee dat opbouwende kritiek per definitie bestaat uit een negatieve én positieve opmerkingen is een ernstige misvatting. Als er niets positiefs aan het stuk is dan is het dus onmogelijk om opbouwende kritiek te geven?quote:Zoals ik al zei, je hebt je te houden aan de regels die hier gelden. Feedback mag mits opbouwend. Niet simpel weg afkraken.
Argumentum ad hominem. Wees blij dat ik me daar niet toe verlaag, Silmarwen.quote:En om jouw onzekerheid te projecteren op een ander is not done. Open er anders fijn een R&P topic over. Iedereen is welkom om hier zijn of haar verhaal te posten of je dat leuk vind of niet.
Ik doe mensen juist een plezier, lijkt me. Ik neem zelfs het risico dat niemand me meer serieus neemt. 'Oh dat is die zodiakk: niet luisteren dus'. Ja, ik zeik bijna alleen maar, ten eerste omdat ik dat een van de betere manieren van kritiekgeven vind en ten tweede: de inzendingen hebben nog niet echt aanleiding gegeven tot positieve opmerkingen. En plezier? Mensen schrijven toch voor zichzelf? Dat schreeuwt Praatpaal ook regelmatig van de daken. Hoe kan kritiek van buitenaf dan je plezier bederven?quote:Deze wedstrijd is voor de lol. Ontneem mensen hun plezier er dan niet in.
Je eerste feedback was geen feedback maar simpelweg afkraken.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:48 schreef zodiakk het volgende:
[..]
De jury maakt enkel de winnaar bekend en geeft aan waarom het verhaal heeft gewonnen. Nogmaals: ik bash niet, dringt dat nog steeds niet door? Nouja, dat jij het niet door hebt doet er verder niet toe, als praatpaal het maar snapt. Waarom neem je het voor hem op? Vind je hem zo zielig? Alweer iets waar je niemand een plezier mee doet.
Je mag van mij prima feedback geven. Maar doe het dan wel op een respectvolle manier. En jou kritiek is niet zaligmakend. Misschien verschillen er mensen van mening. Dat is ook nog een optie.quote:Ik heb opbouwende kritiek gegeven. Helaas bleef er na de opbouwende kritiek weinig over van de inzending van praatpaal. Ik hou me prima aan de regels, alleen jij blijkt maar al te bang dat dit theekransje verstoord wordt door iemand die net even een andere kijk op de zaken heeft.
Iemand afkraken is niet volgens de regels. En je hebt kritiek en afzeiken.quote:Ik hou me prima aan de regels. Het idee dat opbouwende kritiek per definitie bestaat uit een negatieve én positieve opmerkingen is een ernstige misvatting. Als er niets positiefs aan het stuk is dan is het dus onmogelijk om opbouwende kritiek te geven?
Nee hoor, ik ben absoluut niet onzeker over wat ik schrijf. Ik weet het zelf wel als iets van mij goed is of niet. Maar ik vind het gewoon leuk om het ook eens aan andere te laten lezen. zo weet ik dat er in het vorige topic een absoluut bagger verhaal stond en dat in dit topic het tweede beter is dan het eerste.quote:Argumentum ad hominem. Wees blij dat ik me daar niet toe verlaag, Silmarwen.
Je weet dat wat je nu zegt onzinnig is. Als iemand je afkraakt raakt dat je altijd, of je dat nu voor jezelf hebt geschreven of voor een ander. daar is geen mens tegn bestand.quote:Ik doe mensen juist een plezier, lijkt me. Ik neem zelfs het risico dat niemand me meer serieus neemt. 'Oh dat is die zodiakk: niet luisteren dus'. Ja, ik zeik bijna alleen maar, ten eerste omdat ik dat een van de betere manieren van kritiekgeven vind en ten tweede: de inzendingen hebben nog niet echt aanleiding gegeven tot positieve opmerkingen. En plezier? Mensen schrijven toch voor zichzelf? Dat schreeuwt Praatpaal ook regelmatig van de daken. Hoe kan kritiek van buitenaf dan je plezier bederven?
Is het ook daarom stop ik er al meequote:Op woensdag 16 juni 2004 13:00 schreef Blinky het volgende:
Verder heb ik het gevoel dat het een beetje een welles-nietes spelletje aan het worden is, dat vind ik jammer.
Dank je voor je opbouwende kritiekquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:04 schreef Praatpaal.net het volgende:
Beste Blinky...
Allereerst vind ik de climax op het einde erg tof. Ik had hem niet aan zien komen en vind hem persoonlijk erg origineel.
Je verhaal an sich vind ik ook beter dan de vorige qua emotie, maar toch mis ik nog steeds een groot deel van deze emotie. Ga vooral door met schrijven
Nee, we hoeven deze discussie niet voort te zetten. Ik vind deze post onvoorstelbaar. Je lijkt de boel maar voor de helft te snappen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:59 schreef Silmarwen het volgende:
-snip-
quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:00 schreef Blinky het volgende:
Als iemand vraagt om kritiek (feedback) dan vind ik dat je moet beseffen dat andere mensen het niets vinden. In principe ben ik het met de basisregels van kritiek geven eens, zo probeer ik het ook te doen. Maar het is een ander zijn keuze om dat niet te doen. Aan de andere kant: je kunt natuurlijk besluiten om niets met de kritiek te doen, simpelweg omdat je het er als schrijver niet mee eens bent. Het is en blijft je eigen verhaal. Wij anderen kunnen er alleen tips over geven, of onze mening. Wat je er dus mee doet is een tweede.
Point taken. De eerste zin was gewoon stangen. De andere posts meer gericht op feedbacken. Maar dat is niet goed uit de verf gekomen en dat is idd geheel mijn schuld. Ik was al lang en breed voorbij die eerste post, wellicht te snel. Maar dan nog: als mensen dan blijven zaniken over mijn eerste zinnetje terwijl ik daarna al commentaar geleverd heb, dan is dat hun probleem. Overigens is het wel tekenend hoe verkrampt serieus men hier is als men al over een schertsend zinnetje valt. Dit topic zit vol met broze ego's. Het is net alsof er allemaal ballonnen rondhangen die elkaar zachtjes aantikken. En owee als daar eens een naald doorheen prikt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:54 schreef Dagonet het volgende:
Dus wacht even met op invoeren drukken tot je een volledige post hebt de volgende keer graag.
Ok geef maar opbouwende kritiek over mij 2 verhalen in dit topic.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:10 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Point taken. De eerste zin was gewoon stangen. De andere posts meer gericht op feedbacken. Maar dat is niet goed uit de verf gekomen en dat is idd geheel mijn schuld. Ik was al lang en breed voorbij die eerste post, wellicht te snel. Maar dan nog: als mensen dan blijven zaniken over mijn eerste zinnetje terwijl ik daarna al commentaar geleverd heb, dan is dat hun probleem. Overigens is het wel tekenend hoe verkrampt serieus men hier is als men al over een schertsend zinnetje valt. Dit topic zit vol met broze ego's. Het is net alsof er allemaal ballonnen rondhangen die elkaar zachtjes aantikken. En owee als daar eens een naald doorheen prikt.
I give up.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:04 schreef Praatpaal.net het volgende:
Ik heb nu de 'onderbouwde' feedback van je gelezen zodiakk en moet zeggen dat jij er misschien zo wel over denkt, maar ik krijg toch regelmatig positieve feedback en nee, niet alleen van bekenden en mensen die me naar mijn zin willen praten. Met negatieve feedback vind ik niets mis, maar als het op een misselijkmakende manier gebeurd, hoeft het van mij niet. Ik denk dat je nog maar eens goed in de spiegel moet kijken om er achter te komen dat je absoluut geen beleefdheidsvormen kent. Ik weet dat je me niet mag (wie mag jij eigenlijk wel?), maar dat is geen reden om me op de persoon aan te vallen. En als je iemand de 'indianendingen' uit mijn hoofd moet meppen, wil ik ze bij deze graag uitnodigen om eens echt te komen meppen.
jammer dat je geen kritiek wilt uiten op mijn verhalenquote:Op woensdag 16 juni 2004 14:38 schreef zodiakk het volgende:
[..]
I give up.
Grappig? Iedere week?quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:37 schreef convinced het volgende:
Wat een gejank over kritiek hier toch iedere week. Grappig hoor.
Nou, ik wil best even mijn goede wil tonen en commentaar leveren op je verhalen. Ten eerste zijn ze beter dan die van Praatpaal, maar toch stoort schort er een hoop aan. Bijvoorbeeld het melodrama. Het is goedkope sentimentaliteit en het erge is dat de 'twist' op het eind van je verhaal niet deze sentimentaliteit ontstijgt, maar dat deze erin zwelgt. Ik vind het verschrikkelijk hoe flets en aan de oppervlakte je blijft. Wat moeten lezers hiermee? Het zijn zwelgverhaaltjes en ik heb daar een verschrikkelijke hekel aan, maar ander publiek zou dit wel kunnen waarderen. Ik vind het truttige pathetiek dat bovendien is doortrokken met spel- en stijlfouten. Vanaf zin 1 word ik in niets uitgenodigd om verder te lezen, zeker niet als Juffrouw Silmarwen om elke hoek je handje meesleurt in haar oninteressante verhalenuniversum. Want dat is het erge, de personages staan niet opzichzelf, maar worden teveel beschreven zoals de schrijver wil dat de lezer ze ziet. Onderstaande selectie geeft wellicht mijn puint duidelijker weer.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
jammer dat je geen kritiek wilt uiten op mijn verhalen
Spelfouten en stijlfouten, ik heb het door word gehaald die gaf niets verkeerds aan. Ik zelf kan mijn spelfouten niet zien hoe graag ik dit ook wil. Ik ben woordblind. Ik had ook al eerder gevraagd dat als iemand stijl en of spelfouten zag, dit even te melden. Word geeft aan dat er niets mis mee is en daar ben ik nogal afhankelijk van.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:54 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nou, ik wil best even mijn goede wil tonen en commentaar leveren op je verhalen. Ten eerste zijn ze beter dan die van Praatpaal, maar toch stoort schort er een hoop aan. Bijvoorbeeld het melodrama. Het is goedkope sentimentaliteit en het erge is dat de 'twist' op het eind van je verhaal niet deze sentimentaliteit ontstijgt, maar dat deze erin zwelgt. Ik vind het verschrikkelijk hoe flets en aan de oppervlakte je blijft. Wat moeten lezers hiermee? Het zijn zwelgverhaaltjes en ik heb daar een verschrikkelijke hekel aan, maar ander publiek zou dit wel kunnen waarderen. Ik vind het truttige pathetiek dat bovendien is doortrokken met spel- en stijlfouten. Vanaf zin 1 word ik in niets uitgenodigd om verder te lezen, zeker niet als Juffrouw Silmarwen om elke hoek je handje meesleurt in haar oninteressante verhalenuniversum. Want dat is het erge, de personages staan niet opzichzelf, maar worden teveel beschreven zoals de schrijver wil dat de lezer ze ziet. Onderstaande selectie geeft wellicht mijn puint duidelijker weer.
"Maar de tijd is cru, het heelt wonden en maakt nieuwe."
"De machteloosheid is onbeschrijvelijk."
"Ze had niets meer vernomen tot vandaag."
"Hij moest naar het front, vechten tegen de Amerikanen, ze had gesmeekt of hij hier wilde blijven, maar hij had een plichtsgevoel, het vaderland verdedigen."
"Hij had wel vaker vrouwen moeten vertellen dat hun man of verloofde gestorven was, maar dat was altijd aan het front"
Ik vond het zum kotzen.
Sinds ik in de nachtlicht-topics post zie ik iedere week wel mensen vragen om kritiek en hier vervolgens boos om worden. Ik vind het vreemd dat wanneer iemand om kritiek vraagt hij / zij reageert als hierin nuance ontbreekt. En dat de criticus vervolgens weer terughapt is mi ook misplaatst.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:50 schreef Francesca het volgende:
[..]
Grappig? Iedere week?
Beste convinced, hoe kom je daar nu bij? En wat precies versta jij onder "gejank" over kritiek? Sorry, hoor, het voorgaande was allemaal duidelijk, maar dit begrijp ik niet....![]()
quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:13 schreef Francesca het volgende:
Iedere week is overdreven convinced, echt waar, alleen deze week zijn de gemoederen weer verhit geraakt, logisch ook, na het voorgaande gelezen te hebben. Nogmaals, ik vind er niets grappig aan.
@Silmarwen,![]()
![]()
(wij zijn vriendjes, he
)
Ik zag iedere week wel iemand zeiken. Maar dat doet er niet zo toe. Ik lees die klaagposts trouwens niet eens, want dat zou echt zonde van mijn tijd zijn. (Ik lees zelfs de afgelopen weken niet eens de verhalen meer.) De grap zit'm in de ophef die ik sommige mensen erom zie maken. Want ondanks dat ik het ook hartstikke klote zou vinden wanneer ik (of mijn werk, maar dat is hetzelfde) op een mi onterechte wijze beoordeeld wordt, wat al eens gebeurde, zou ik me dan toch stil houden, wat ik toen ook deed. Ik zou het mij niet gunnen die opwinding te tonen aan mijn criticus. Het grappige zit'm dus voor mij ook in het verschil qua karakters.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:13 schreef Francesca het volgende:
Iedere week is overdreven convinced, echt waar, alleen deze week zijn de gemoederen weer verhit geraakt, logisch ook, na het voorgaande gelezen te hebben. Nogmaals, ik vind er niets grappig aan.
om met de woorden van een dwaas te spreken (sorry schrijven...) I give up, ain't that funny??quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:21 schreef convinced het volgende:
[..]
Ik zag iedere week wel iemand zeiken. Maar dat doet er niet zo toe. Ik lees die klaagposts trouwens niet eens, want dat zou echt zonde van mijn tijd zijn. (Ik lees zelfs de afgelopen weken niet eens de verhalen meer.) De grap zit'm in de ophef die ik sommige mensen erom zie maken. Want ondanks dat ik het ook hartstikke klote zou vinden wanneer ik (of mijn werk, maar dat is hetzelfde) op een mi onterechte wijze beoordeeld wordt, wat al eens gebeurde, zou ik me dan toch stil houden, wat ik toen ook deed. Ik zou het mij niet gunnen die opwinding te tonen aan mijn criticus. Het grappige zit'm dus voor mij ook in het verschil qua karakters.
Hmm, nu ben ik op mijn beurt het spoor bijster.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:27 schreef Francesca het volgende:
[..]
om met de woorden van een dwaas te spreken (sorry schrijven...) I give up, ain't that funny??"me, laughing"
Convinced, deze woorden, dit verhaal, het is niet "jij", het lijkt wel gekopieerd (oei!). De 2e zin, vind ik echt niets, veel te onduidelijk. En dan op de bank zitten "met jouw hoofd op haar schoot", dat is pas horror!quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:07 schreef convinced het volgende:
Een groot schrijver zei eens dat een liefdesbrief beter is dan het lief zelf. En met spijt moet ik dat beamen. De woorden die de in mijn buik ronddartelende vlinders mij lieten schrijven, smolten jouw hart en lieten je het met het grootste genoegen aan mij overhandigen.
Ik accepteerde het, maar het is me nooit gelukt hetzelfde te doen. Mijn hoofd is te koppig om de heerlijkste gevoelens te vertrouwen en trachtte mijn hart zelfs af te sluiten van de zielsverterende minne.
Met onze beide harten in mijn borstkas, raakte ik inderdaad verloren in een doolhof van paradijselijke genietingen. Ik geloof niet dat dit gevoel ooit over kan gaan en ik houd van je als nooit tevoren. Maar ik word verscheurd door de angst die hand in hand met ons ultiem genot gaat. Een angst die ik niet alleen ervaar.
Toen wij op de bank luisterden naar Grieg’s Peer Gynt suite, met mijn hoofd op jouw schoot, zei je dat het ervaren van dit geluk je ertoe zou kunnen brengen jezelf het leven te ontnemen. Mijn tranen bevochtigden jouw nachthemd, want ik voel dat ook zo.
Ik ben een oude danser in een versleten doosje, maar als jij me opwindt maak ik de prachtigste bewegingen en zing ik het schoonste lied. Ik ben slechts de weerkaatsing van jouw schittering en als we gescheiden zijn ben ik niets dan schaduw. Je hart heb ik niet verdiend, want ik heb niets om jou mee lief te hebben.
Ik denk niet dat ik leven kan zonder je, maar ik weet dat jij zonder mij kunt. Jij moet vrij zijn, los van mijn inferieure wezen. Ik doe je onrecht aan, want de liefde die jij in je hebt is voor mij te veel. Jij hebt me gelukkiger gemaakt dan wie of wat dan ook, maar ik kan voor jou zo weinig betekenen. Mijn enige optie is je te verlaten.
Allereerst bedankt voor je oprechte, beschaafde en opbouwende kritiek. Wat je zegt klopt, maar mijn woorden en verhaal hoeven ook niet persé mij te zijn. Noem het experimenteren.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:54 schreef Francesca het volgende:
[..]
Convinced, deze woorden, dit verhaal, het is niet "jij", het lijkt wel gekopieerd (oei!). De 2e zin, vind ik echt niets, veel te onduidelijk. En dan op de bank zitten "met jouw hoofd op haar schoot", dat is pas horror!
Ik vind deze liefde ook vreemd beschreven, Jezus zeg, als ik zo gelukkig was, wil ik alleen maar genieten, ja samen ja, en bovenal LEVEN! Maar het zal wel heeeeeel diep bedoeld zijn? (welk boek lees je nu eigenlijk?)
... dat laatste stukje, ja, dat leek een beetje meer op jou, convinced.
Zo!
quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:01 schreef pjotr2001 het volgende:
He mensen, ik ben benieuwd. Wordt dit een live versie van Jerry Springer op FOK! of gaan we gewoon ff serieuzzzzz op elkaar reageren.
Ohw btw....heb je mijn verhaal al gelezen???????????? Ik smeek jullie het af te kraken. Kijken of dat mijn zelfbeeld helpt. Straks knapt mijn ballon en dat zou kut zijn. Dus kommaar op.
trouwens dames Silmarwen en Francesca, ik heb diep respect voor jullie! EN DAT IS GEEN GESLIJM!
Pjotr, ik vind je woordkeuze echt heel mooi, maar... nu komt het, een paar zinnen "llopen" voor mijn gevoel niet lekker: bijvoorbeeld de zinnen beginnend met "Zoektochten naar woorden" en "Het is een taal... (heb je je verhaal wel eens hardop gelezen?)quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:17 schreef pjotr2001 het volgende:
Hey lieve mensen, ik heb al een tijdje niet meer meegedaan....maar kreeg een nachtelijke ingeving, dus ik ben er weer. Ik hoop dat jullie het mooi vinden.
Ohw....btw....die andere brieven/verhalen hier zijn echt super mooi! Ik geniet er nog steeds van.
Hier is dan weer mijn probeersel, reageer er maar op:
Lange tijden heb ik naar je gehunkerd. Je betoverende schoonheid maakt me vaak in de war. Je blauwgroene ogen raken me tot in het diepst in van mijn hart. En je stem klinkt louter als zoete honing, waaraan mijn gehoor zich tegoed doet. Je gezicht is schitterender dan de zon en je blonde haar is gemaakt van het zuiverste goud. In de stilte van de nacht, denk ik aan jou. Zoektochten naar woorden die kunnen omschrijven welk gevoel zich van mij meester maakt, wanneer jij in mijn gedachten verkeert, blijken oneindig lang. Ik zal je nooit kunnen vertellen hoeveel ik van je hou.
Het is een taal die ik niet kan spreken, noch hem schrijven. Al zou ik een leven lang hebben om je elke seconde te zeggen hoe mooi je bent, dan nog zou het niet voldoende zijn. Ik wou dat je één minuutje mij kon zijn, om dat gevoel te ervaren. Dan zou je weten hoe bijzonder je bent. Dan zou je weten hoe kwetsbaar ik ben.
Je hebt nu je ogen gesloten en je lichaam ten ruste gelegd. Ik ben de prins die op jou mag letten, wanneer de nacht langzaam voortschrijdt. Zachtjes, zonder je wakker te maken, raak ik je even aan en geniet van je zachte huid.
Ik wil jou liefde niet wekken, noch haar dwingen.......
voor zij zelf ontwaakt.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:10 schreef pjotr2001 het volgende:
Mijn hart klopt van spaniing francesca
Ik vind dit heel lief. Dat is het goede woord ervoor denk ik. Lief.quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:17 schreef pjotr2001 het volgende:
Voor jou
ik hou van je.
Lange tijden heb ik naar je gehunkerd. Je betoverende schoonheid maakt me vaak in de war. Je blauwgroene ogen raken me tot in het diepst in van mijn hart. En je stem klinkt louter als zoete honing, waaraan mijn gehoor zich tegoed doet. Je gezicht is schitterender dan de zon en je blonde haar is gemaakt van het zuiverste goud. In de stilte van de nacht, denk ik aan jou. Zoektochten naar woorden die kunnen omschrijven welk gevoel zich van mij meester maakt, wanneer jij in mijn gedachten verkeert, blijken oneindig lang. Ik zal je nooit kunnen vertellen hoeveel ik van je hou.
Het is een taal die ik niet kan spreken, noch hem schrijven. Al zou ik een leven lang hebben om je elke seconde te zeggen hoe mooi je bent, dan nog zou het niet voldoende zijn. Ik wou dat je één minuutje mij kon zijn, om dat gevoel te ervaren. Dan zou je weten hoe bijzonder je bent. Dan zou je weten hoe kwetsbaar ik ben.
Je hebt nu je ogen gesloten en je lichaam ten ruste gelegd. Ik ben de prins die op jou mag letten, wanneer de nacht langzaam voortschrijdt. Zachtjes, zonder je wakker te maken, raak ik je even aan en geniet van je zachte huid.
Ik wil jou liefde niet wekken, noch haar dwingen.......
voor zij zelf ontwaakt.
Ik vind het erg mooi. Die kronkel en het kromme in het verhaal (degene waarvan je houdt, willen verlaten omdat je niet anders kunt...) De metaforen vind ik ook erg mooi.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:07 schreef convinced het volgende:
Een groot schrijver...
Ik heb het 2e verhaal voor een deel herzien. Zie vorige pagina...quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:04 schreef Praatpaal.net het volgende:
Beste Blinky...
Allereerst vind ik de climax op het einde erg tof. Ik had hem niet aan zien komen en vind hem persoonlijk erg origineel.
Je verhaal an sich vind ik ook beter dan de vorige qua emotie, maar toch mis ik nog steeds een groot deel van deze emotie. Ga vooral door met schrijven
ik heb praatpaal nu echt al zo vaak feedback gegeven, columns tot op de laatste SPELfout (en dat vind ik erg, als er spelvauten inzitten) gecorrigeerd, en ik krijg het gevoel dat hij er gewoon niks mee doet. Het spijt me als het bot klinkt, maar als je om fb vraagt, gebuik het dan ook okay? want nu heb ik er genoeg van.quote:Op woensdag 16 juni 2004 10:39 schreef Silmarwen het volgende:
Twinky en Zodiak, waren halen jullie de arrogantie vandaan om iemand zo af te kraken.
Het is de beodeling opbouwende kritiek te geven en niet iemand af te kraken of te beledigen. Dat ligt toch wel ver onder het niveau van volwassen personen in een wedstrijd.
Schrijf gewoon je eigen verhaal en vind je iemands anders verhaal niet mooi, zeg dan waarom.
Dit valt me echt enorm tegen van jullie.
Praatpaal trek je nergens wat van aan en schrijf lekker voor jezelf, mocht je winnen is dat leuk meegnomen. Zo schrijf ik iig mijn verhalen.
Kunnen we nu allemaal gewone feedback geven? Ik heb op de PABO het volgende geleerd over feedback. Feedback werkt het beste als je 1 to grow (negatief als het ware) en 2 to glow (positief dus) geeft. En als je feedback geeft beargumenteer het dan. En zeg niet "Ik denk dat ..... zoiezo moeite heeft met iets op papier te zetten." want dat vind ik erg laf en erg snue.
Nog 1 ding, verplaats je even in degene waar ej zo op reageert. Ik kan ook wel knetterharde kritiek gaan geven maar dat haalt de lol er goed af.
Als je van mening bent dat jouw kritiek niet wordt gebruikt dan wel gewaardeerd dan hoef je die kritiek niet te blijven leveren laat staan steeds harder te worden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:37 schreef Twinky het volgende:
ik heb praatpaal nu echt al zo vaak feedback gegeven, columns tot op de laatste SPELfout (en dat vind ik erg, als er spelvauten inzitten) gecorrigeerd, en ik krijg het gevoel dat hij er gewoon niks mee doet. Het spijt me als het bot klinkt, maar als je om fb vraagt, gebuik het dan ook okay? want nu heb ik er genoeg van.![]()
![]()
zo goed? gebruik het nou eens...quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:55 schreef Praatpaal.net het volgende:
Verloren liefdesbrief
'Waar heb ik hem gelaten, die brief die je me stuurde?' Haastig doorzoek ik mijn torenhoge stapels met post. Ik hoor je verveeld zuchten in de kamer langs naast, langs is in beweging me en het angstzweet breekt uit. Als ik hem maar niet kwijt ben!
In mijn haast stoot ik een glas om dat met een dof geluid, en ik zou hier en weg halen, geeft wat meer spanning zonder te breken, op de vloerbedekking landt. Waar is die brief met die lieve woordjes van je toch vraagteken, en toch is niet zo mooi.. In een verliefd moment had je gevraagd of ik je eerste liefdesbrief bewaard had en ik weet zeker dat ik niet gelogen heb had! Ik heb hem nog! Hij ligt ergens, maar ik weet niet waar!
Ik wil je niet teleurstellen! komma is hier mooier Ik wil niet dat je denkt dat ik je liefdesbrief niet waardeer, dat ik je brief niet serieus neem! Waar heb ik dat ding toch gelaten! wat een berg uitroeptekens... Ik kan kán? natuurlijk zeggen dat de hond hem verscheurd heeft, maar ik heb geen hond. Ik kan je zeggen dat mijn moeder hem weg heeft gegooid toen ze mijn kamer op ging ruimen, maar ik ruim mijn kamer altijd zelf op. Ik kan je ook eerlijk zeggen dat ik hem kwijt heb ben, maar dat durf ik niet.
Je stem klinkt uit de andere kamer.komma 'Is er iets? Ik dacht dat ik wat hoorde vallen.' Ik moet reageren, komma weg... maar ik weet niet wat ik zeggen moet. De waarheid lijkt me het beste. 'Ik ben je brief kwijt,' mompel ik in mezelf, maar je hoort me niet. 'Ik stootte een glas om. Ik ruim het zelf wel even op,' roep ik naar je nah.. niet zo mooi. Misschien beter om de laatste vier woorden helemaal weg te laten. om een antwoord op je vraag te geven. Ik heb mezelf wat extra zoektijd gegeven, geef mezelf wat extra zoektijd? maar er zijn zoveel plaatsen waar ik nog moet zoeken. Als ík dat accent vind ík hier niet nodig... een liefdesbrief was, waar zou ik dan zijn? Ik kijk naar mijn vensterbank en zie een vaalgele enveloppe. 'Daar is ie,' zucht ik en snel gris ik de brief van de vensterbank voor ik hem weer uit het oog verlies! Opgelucht loop ik de kamer uit. 'Kijk schatje, hier is ie!' hier zou ik doen 'ik heb hem', voor de variatie
Nee, die zin loopt niet mooi, al klopt-ie wel. Ik zal hem eens wat wijzigen. Tessa de Loo, ik heb dat boek nooit gelezen volgens mij. Ik heb sowieso weinig Nederlandse litteratuur tot me genomen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:42 schreef Francesca het volgende:
niet dramatisch, maar zoals jij het beschrijft, zie ik haar voor me met jouw afgehakte hoofd op schoot, sorry, hoor, zal mijn zieke geest wel zijn. Overigens lees ik momenteel De Tweeling, ook woest, hoor. Niet het einde verklappen, he!
En die 2e zin van je verhaal, die loopt gewoon niet! Had gewoon een paar korte zinnen gebruikt.
Op zo'n manier fb-en is leuker dan alleen maar grapig, of niet?
Het is geen afkraak wedstrijd maar ik vind dit voor geen meter weglezen. Veelste veel dubbelop, dat vind ik alleen mooi als je het bij bv elke alinea gebruikt, of aan het begin en eind.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:30 schreef Twinky het volgende:
Eenzaamheid
Morgen, vroeg je. Morgen. Morgen en overmorgen zou ik willen. Morgen en overmorgen en overovermorgen, altijd, zou ik willen.
Samen, vroeg je. Samen. Samen zou ik willen. Samen, morgen en overmorgen en overovermorgen, altijd, zou ik willen.
Alleen, vroeg je. Alleen. Alleen met jou? Alleen met je zelf. Allen met jou zou ik willen, morgen en overmorgen en overovermorgen, altijd, zou ik willen.
Maar alleen met jezelf wil ik niet. Ik wil bij jou zijn, bij jou blijven, vasthouden, strelen, altijd, zou ik willen.
Samen zijn is het einde, het einde van de wereld, het einde der tijd, het einde van alles, maar het begin van nog meer. Het begin van alles wat mijn leven gaat veranderen, jouw leven, altijd, zou ik willen.
Een hand, een vinger, een rilling, zou ik willen. Een gevoel, een rimpeling van een oppervlakte. Een klein beetje stroming tussen jou en mij. Een klein beetje connectie, altijd, zou ik willen.
Geef me een beetje van jou, en ik neem de rest. Vertel me wat je wil, wat je voelt, wat je denkt, en ik raad de rest, ik zoek de rest, ik vind de rest.
Deel een beetje van wat je bent, wie je bent, en ik volg je, ik zal zijn zoals jij, altijd, zou ik willen.
Alleen, vroeg je. Alleen. Alleen met jou? Samen, vroeg je. Samen en alleen. Alleen met elkaar. Een trilling, een verbinding, een gevoel. Altijd, overal, een beetje, heel veel, een gift.
Alleen, vroeg je. Alleen wil ik zijn. Alleen, rust, stilte, alleen, voor altijd. Met jou, zonder jou, alleen. Een gevoel, een tinteling, eenzaamheid, samen met jou.
En morgen zijn we samen, alleen, wij twee. Om te proeven wat liefde is. Een verbinding zal ontstaan, een connectie. Je zal me geven, ik zal nemen, ik zal geven. Samen, en alleen. Eenzaam.
drie minuten over gedaan. AFKRAKEN!
beetje? eerlijk gezegd, word ik hier heel erg moe van....Twinky, jij kan beter, doe er maar iets langer over....quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:40 schreef pjotr2001 het volgende:
beetje vaak herhaling van woorden
Ik vind het leuk en er is niks mis mee. Het is apart, het is anders.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:30 schreef Twinky het volgende:
Eenzaamheid
-snip-
Praatpaal, dit vind ik jouw allerbeste verhaal! Echt, ik zag het voor me, je paniek, het zenuwachtige zoeken, de "nonchalante" vraag op de achtergrond, werkelijk, kei-leuk geschreven!!quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:55 schreef Praatpaal.net het volgende:
Verloren liefdesbrief
'Waar heb ik hem gelaten, die brief die je me stuurde?' Haastig doorzoek ik mijn torenhoge stapels met post. Ik hoor je verveeld zuchten in de kamer naast me en het angstzweet breekt uit. Als ik hem maar niet kwijt ben!
In mijn haast stoot ik een glas om dat met een dof geluid, en zonder te breken, op de vloerbedekking landt. Waar is die brief met die lieve woordjes van je toch? In een verliefd moment had je gevraagd of ik je eerste liefdesbrief bewaard had en ik weet zeker dat ik niet gelogen had! Ik heb hem nog! Hij ligt ergens, maar ik weet niet waar!
Ik wil je niet teleurstellen, ik wil niet dat je denkt dat ik je liefdesbrief niet waardeer, dat ik je brief niet serieus neem! Waar heb ik dat ding toch gelaten! Ik kan natuurlijk zeggen dat de hond hem verscheurd heeft, maar ik heb geen hond. Ik kan je zeggen dat mijn moeder hem weg heeft gegooid toen ze mijn kamer op ging ruimen, maar ik ruim mijn kamer altijd zelf op. Ik kan je ook eerlijk zeggen dat ik hem kwijt heb, maar dat durf ik niet.
Je stem klinkt uit de andere kamer, 'Is er iets? Ik dacht dat ik wat hoorde vallen.' Ik moet reageren maar ik weet niet wat ik zeggen moet. De waarheid lijkt me het beste. 'Ik ben je brief kwijt,' mompel ik in mezelf, maar je hoort me niet. 'Ik stootte een glas om. Ik ruim het zelf wel even op,' roep ik naar je om een antwoord op je vraag te geven. Met mijn antwoord heb ik mezelf wat extra zoektijd gegeven, maar er zijn zoveel plaatsen waar ik nog moet zoeken. Als ik een liefdesbrief was, waar zou ik dan zijn? Ik kijk naar mijn vensterbank en zie een vaalgele enveloppe. 'Daar is ie,' zucht ik en snel gris ik de brief van de vensterbank voor ik hem weer uit het oog verlies! Opgelucht loop ik de kamer uit. 'Kijk schatje, Ik hem hem!'
nee, niet voor jou geschreven, jou stel ik me heel anders voor, peacemaker fo zoiets. wat heb je vannacht geschreven, of ben je nog niet wakker?quote:Op donderdag 17 juni 2004 00:17 schreef pjotr2001 het volgende:
is dat voor mij geschreven ....![]()
ik zou dit topic beter moeten doorlezen.
eik. vind ik het wel een heel mooi verhaal francesca, het zet me iig aan tot om zometeen na het typen van deze laatste nachtelijke woorden, naast mijn lieve vrouw te kruipen en haar dan de nacht te laten beleven als ware het een zoete droom als zij morgen weer in een leeg bed zal ontwaken.
Dat zal wel niet....want ik slaap uit morgen
Dikke zoen voor iedereen![]()
Dit heb ik vannacht bedachtquote:Op donderdag 17 juni 2004 09:28 schreef Francesca het volgende:
nee, niet voor jou geschreven, jou stel ik me heel anders voor, peacemaker fo zoiets. wat heb je vannacht geschreven, of ben je nog niet wakker?![]()
mooi, dromerig verhaal, maar.... met je armen uitgestrekt én om je lichaam heen, dat zijn .m.i. 2 verschillende handelingen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:19 schreef pjotr2001 het volgende:
[..]
Dit heb ik vannacht bedachtOhw trouwens ik ben geen peacemaker hoor, maar een grapjas die een hekel heeft aan ruzie
![]()
hier is dan de volgnde inzending:
Het is in woorden niet te vertellen hoezeer mijn gevoelens voor jou een loopje met me nemen. Als ik ’s nachts in bed lig en ik van de realiteit naar mijn dromen vlucht, beleef ik samen met jou de meest mooie momenten:
Er is een veld vol met gele paardebloemen, waarin jij lekker rondrent, met je armen uitgestrekt om je lichaam heen. Ik zie een klein meisje dat in de jonge vreugde van haar leven zich compleet ontspant en geniet van wat de schepping ons gegeven heeft. Je valt lachend op je de grond en laat je tegen mijn lichaam aanrollen. Ik voel hoezeer jouw lichaam naar liefde en genegenheid zoekt, maar datgene nog nooit gekregen heeft. Ik sluit mijn ogen en laat mijn gezicht warm worden door de stralen van de zon, die nog op de beste manier laten voelen hoe het zou zijn wanneer je de liefde zou moeten ervaren of er een omschrijving aan zou moeten geven.
Ik ontwaak uit de droom en merk dat je achtergebleven bent. De realiteit kent jou plaats naast de mijne niet, hoezeer ik ook van je hou. Je zult misschien wel nooit ervaren welke liefde ik stil van binnen voor jou koester, maar het zijn de dromen die mij elke keer weer vrolijk aan een nieuwe dag doen beginnen. Intens geniet ik van de nachtelijke ontmoetingen met jou, waarin het mooiste wat de wereld te bieden heeft in overvloed op me neerkomt.
Ik hou van jou, maar dat zul je misschien wel nooit weten.
Pardon????quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:29 schreef zodiakk het volgende:
Dat geeft niks hoor, Ry.. Francesca!
Volgens mij kicked hij op aandacht.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:03 schreef Francesca het volgende:
[..]
Pardon????
Ach, Silmarwen, dat weet ik heus, ik wilde alleen maar weten: is Ry een scheldwoord of zo?quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Volgens mij kicked hij op aandacht.
Lekker negeren dus!
Ryan3 denk ik dat hij bedoelt. Is een user.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:06 schreef Francesca het volgende:
[..]
Ach, Silmarwen, dat weet ik heus, ik wilde alleen maar weten: is Ry een scheldwoord of zo?
maar Praatpaal toch....we hebben het toch goed naar onze zin?quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:56 schreef Praatpaal.net het volgende:
Ik vind je derde zin niet helemaal lekker lopen.
Verder is dit forum niet zo geweldig hoor
Bartolio, een paar dingen::quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:30 schreef Bartolio het volgende:
Mijn eerste poging in dit geweldige forum, heb met veel plezier veel van jullie vorige verhalen gelezen
-------------------------------------------------------------------------------
Als ik aan je denk, voel ik een heerlijke warmte.
Zachtjes begin ik te zweten en mijn mondhoeken krullen lichtjes omhoog.
Ik krijg kriebels in mijn buik en droom langzaam weg, daar waar ik alleen ben met jou in mijn gedachten.
Het is al weer bijna een week geleden dat ik je voor het laatst omhelste en ik heb het sindsdien elk uur wel even aan dat moment gedacht.
Ik zag je de trein in stappen, de beste plaats zoeken voor je lange reis, maar tegelijkertijd kon je je blik niet van mij afhouden.
De trein reed rustig weg en je ging steeds verder van mij vandaan.
Terwijl ik naar mijn auto loop vormt er zich een glimlach op mijn gezicht.
Ik moet denken aan die kus, die omhelzing, dat intense gevoel.
Plotseling voel ik een koude rilling en ik besef me dat ik dat intense gevoel een hele tijd moet gaan missen, mijn glimlach maakt plaats voor een treurig gezicht.
Een half uur later, onderweg naar huis, hoor ik dat fijne geluid, waar ik stiekem toch een beetje op zat te hopen, een sms!
Ik hoef niet eens te kijken om te weten dat hij van jou is, ik ken je maar al te goed en weet dat jij mij nu ook al mist en me dat zeker wil laten weten.
Jij kent mij ook maar al te goed, ik ben een persoon die heel onzeker kan zijn en veel bevestiging nodig heeft om grote twijfels en onzekerheid te voorkomen.
Wat een sms al niet kan doen; die connectie, dat zielsverwantschap, die woorden, je kent me nu al door en door, ondanks dat we elkaar pas zo kort kennen.
Je weet precies wat ik wil horen, wat mij blij maakt en mij door moeilijke en onzekere momenten helpt, op dat moment weet ik het zeker: jij bent wie ik wil !!!
oh....quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:16 schreef Bartolio het volgende:
Heb het stukje niet echt geschreven voor de "wedstrijd", kwam meer in me op na het lezen van al jullie verhalen, knalde er zo uit in een minuut of 2
Soms is een stukje schrijven zo lekker
Oh omdat:quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:31 schreef Francesca het volgende:
[..]
oh....
jaquote:Op donderdag 17 juni 2004 16:48 schreef Bartolio het volgende:
[..]
Oh omdat:
ik zomaar wat post ?
ik het in 2 minuten schreef ?
het leuk vindt wat te schrijven?
verklaar u nader
mijn klokje staat op 19.11u, bij jou ook? (17.00, ja, ja)quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:41 schreef hannekez het volgende:
Mijn kalender zegt van wel ja!ben weer eens benieuwd
wat dan?quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:45 schreef Praatpaal.net het volgende:
Donderdag ja, maarja... ze zullen wel even wat beters te doen hebben
Met ingang van 1 februari 2004 organiseert FOK! in samenwerking met het literaire NCRV-radioprogramma NachtLicht een verhalenwedstrijd.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:46 schreef Leintje het volgende:
Wanneer is die deadline eigenlijk? Kd8 ook op donderdag....
Daar kreeg ik dus de rillingen van maar niet in positieve zin. Heb waarschijnlijk te vaak idioten achter me aan gehad. Hoewel zo'n brief wil toch denk ik niemand krijgen.quote:Op zondag 13 juni 2004 04:01 schreef p-etr-a het volgende:
Dat je zegt
"onze zielen horen bij elkaar, wij horen bij elkaar"
vind ik een mooi stukje.
Oh jij weet het nog niet? Jij bent Ryan3 hoor. Eigenlijk zijn alle users op Fok! Ryan3.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:21 schreef Francesca het volgende:
Ooooooh, COMPLIMENT NATUURLIJK! Neem mij niet kwalijk, zodiakk, dàt ben ik van jou niet gewend...wat ben je toch een lieverd![]()
Laat ik je uit je droom helpen. Als zodiakk zegt dat je een Ry bent, dan is dat geen compliment hoor.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:21 schreef Francesca het volgende:
Ooooooh, COMPLIMENT NATUURLIJK! Neem mij niet kwalijk, zodiakk, dàt ben ik van jou niet gewend...wat ben je toch een lieverd![]()
En jij bent zelfs convinced Ryan3.quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:16 schreef convinced het volgende:
Mijn dank! Heb ik toch een beetje de juiste toon weten te raken...quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:02 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Daar kreeg ik dus de rillingen van maar niet in positieve zin. Heb waarschijnlijk te vaak idioten achter me aan gehad. Hoewel zo'n brief wil toch denk ik niemand krijgen..
quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:51 schreef convinced het volgende:
Je fleurt de boel wel op! Ik stem voor blijven!
Tot ziens!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:10 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..], gek is dat toch, toen ik vanavond de ingezonden posts las, dacht ik toch bij mezelf, laat ik wat inzenden. En hoezeer ik van schrijven hou, of nee het is dan een moeten. Ik doe het dan toch niet terwijl ik nooit zo verwrongen ben bij kritiek zoals bijvoorbeeld een miskende Zodiakk.
Vind het toch een leuke reeks. Zonder namen te noemen vind ik sommige posts wat krampachtig, maar wat het leuk maakt is dat er met zoveel plezier in gepost wordt.
Ps. nu ben ik echt weg..
Natuurlijk raakt het je. Wanneer je iets schrijft is het iets van jezelf, er is bar weinig wat meer dichterbij staat. Soms wil je het publiceren maar natuurlijk geen kritiek en je krijgt het toch t.a.t. wel. Dat maakt het tegelijkertijd zo naar. Laat het alleen niet zo wrang worden dat je wild om je heen gaat trappen.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:40 schreef OllieA het volgende:
Als feedback op je schrijven geen pijn doet, dan snijdt het geen hout, en heb je er niks aan.
Als je het wilt publiceren is het niet meer van je zelf, maar van je lezer en heb je maar te accepteren wat die ervan vindt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:52 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Natuurlijk raakt het je. Wanneer je iets schrijft is het iets van jezelf, er is bar weinig wat meer dichterbij staat. Soms wil je het publiceren maar natuurlijk geen kritiek en je krijgt het toch t.a.t. wel. Dat maakt het tegelijkertijd zo naar. Laat het alleen niet zo wrang worden dat je wild om je heen gaat trappen.
Ja precies zoals ik ook er over denk.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als je het wilt publiceren is het niet meer van je zelf, maar van je lezer en heb je maar te accepteren wat die ervan vindt.
Als je daar niet tegen kunt moet je het niet publiek maken.
sorry, hoor, maar hier druipt het slijm van af, gatver.....quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:51 schreef convinced het volgende:
Je fleurt de boel wel op! Ik stem voor blijven!
nou, hier krijg IK dus spontaan de rillingen van.... oeiii, deze meneer is écht? En hij duikt zomaar op, net als zodiakk, als een duveltje.quote:Op donderdag 17 juni 2004 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat ik je uit je droom helpen. Als zodiakk zegt dat je een Ry bent, dan is dat geen compliment hoor..
Je kunt slijmen toch wel onderscheiden van een beetje ouwehoeren?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 07:21 schreef Francesca het volgende:
[..]
sorry, hoor, maar hier druipt het slijm van af, gatver.....![]()
ja, daarom juist....quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:28 schreef convinced het volgende:
[..]
Je kunt slijmen toch wel onderscheiden van een beetje ouwehoeren?
al mijn nagels zijn kort, tot op het bot afgekloven, ik ben wel tienmaal naar het toilet geweest, de laatste keer kwam ik er bijna niet meer af, ik heb mijn moeder tig keer aan de telefoon gehad, de kat een schop gegeven en nu is de whisky ook al op, ik kan hier niet meer tegen.....quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:04 schreef Silmarwen het volgende:
Het is al 12:00 geweest
zodiakk is idd een gekwelde miskende ziel, je moet het hem niet kwalijk dulden. Ondanks alle stemmen die hij van de #filo-kliek verzamelde, heeft hij het af moeten leggen tegen de uitspraak van de jury. Zoiets steekt. Vergeet daarbij niet dat hij al enkele jaren achter het net vist bij het enige echte gymnasiummeisje dat hij kent, plus dat hij van huis uit havist is en een typische representant van de huidige jeugd en voilà zijn hyperchondrisme is verklaarbaar. Maar goed, hij is nog jong, hij kan nog makkelijk debuteren op zijn 25ste.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 07:42 schreef Francesca het volgende:
[..]
nou, hier krijg IK dus spontaan de rillingen van.... oeiii, deze meneer is écht? En hij duikt zomaar op, net als zodiakk, als een duveltje.
Mijn droom ziet er gelukkig héél anders uit, beste meneer Ryan3
(en bij deze vergeef ik zodiakk, onze meest miskende ziel, hij verloor slechts heel even de controle.... )
Van het bovenstaande de antithese.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 13:56 schreef Francesca het volgende:
en stel jezelf ook eens voor???
Duidelijk ook hè?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:48 schreef Francesca het volgende:
goh, interessant...
Hallo!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:02 schreef Francesca het volgende:
Dit mag niet, dit kan echt niet, wat wij doen, het is verboden! Wij mogen hier niet slowchatten, hier wacht iedereen vol spanning op de uitslag. Ik ook en daarom smeek ik je, verdwijn uit deze topic... voor het te laat is....het zwaard van Dagonet hangt boven ons hoofd....
Ik verwacht ook niet te winnen en duim voor het frans verhaaltje van francesca. Maar brand wel van nieuwsgierigheid!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:06 schreef Praatpaal.net het volgende:
Pfff... het duurt dit keer wel érg lang. Niet dat ik verwacht dat ik win hoor, maar sommigen willen de uitslag echt heel graag weten, dus vind ik het niet erg netjes van Nachtlicht.
goh, bedankt, Eb!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:54 schreef Eb het volgende:
Heb zojuist een mail gestuurd aan NachtLicht met het verzoek voort te maken
Nog maar even quoten.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:20 schreef NachtLicht het volgende:
Helemaal gelijk, het is inderdaad 12.00 uur geweest. Vanwege een communicatiefout op de redactie heeft een redactielid de verhalen niet ontvangen. Er is deze week een record aantal verhalen geplaatst. Vanaf 14.00 uur kan diegene al jullie verhalen lezen en na overleg hopen we rond 15.00 uur de winnaar bekend te kunnen maken op www.NachtLIcht.nl. Onze excuses voor het lange wachten...
Namens NachtLicht, Peter.
Goh, bedankt Dagonet! Maar dat hebben we al 10x gelezen, wat dacht je? Toch bedankt, hoor, lieverdquote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nog maar even quoten.
Mensen, hoewel het inderdaad later is dan normaal vanwege een foutje, zíjn ze er wel mee bezig
heu, dat roert mij...jij ook, dank Silmarwen!! Wat duurt het toch lang, he? (zeg maar wat, hoor, gewoon... om de tijd een beetje te doden en zo, ik heb Fransje Bauer opgezet "Heb je EVEN voor mij, speciaal voor Nachtlicht!!)quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet te winnen en duim voor het frans verhaaltje van francesca. Maar brand wel van nieuwsgierigheid!
whehehehequote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:20 schreef Francesca het volgende:
[..]
heu, dat roert mij...jij ook, dank Silmarwen!! Wat duurt het toch lang, he? (zeg maar wat, hoor, gewoon... om de tijd een beetje te doden en zo, ik heb Fransje Bauer opgezet "Heb je EVEN voor mij, speciaal voor Nachtlicht!!)"ligt weer dubbel" als vanouds
Iets minder sarcastisch kan ook wel Francesca.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:15 schreef Francesca het volgende:
[..]
Goh, bedankt Dagonet! Maar dat hebben we al 10x gelezen, wat dacht je? Toch bedankt, hoor, lieverd
ja, dat kan ook. Sorry!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Iets minder sarcastisch kan ook wel Francesca.
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:31 schreef Francesca het volgende:
Jaaaaaaa, het is gelukt! Schattig, he?
Nou peter, het moet ons helemaal niet zo veel uit maken. Soms lopen de dingen nu eenmaal een beetje in de soep. Onze levens hangen niet van de uitslag af, dus we kunnen best een dagje wachten.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:03 schreef NachtLicht het volgende:
Na een dag wachten, het is echt erg vervelend, is het niet gelukt de winnaar te kiezen. Jullie hebben maar liefst 27 verhalen geplaatst en omdat er ook nog zoiets als radioprogramma's hier worden gemaakt, hebben we de race tegen de klok niet gewonnen. Het spijt ons oprecht dat we jullie zolang hebben laten wachten. We durven bijna niets meer te beloven, maar de redactie zal een deel van haar weekend opgeven en hoopt zaterdagmiddag de winnaar hier op het forum bekend te maken.
Kom maar op met de klachten ;-)
Namens de redactie, Peter.
Oh mijn god. Je zaterdagmiddag opgeven om een stel kutverhalen te lezen. I'm feelin' it, Peter.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:03 schreef NachtLicht het volgende:
Na een dag wachten, het is echt erg vervelend, is het niet gelukt de winnaar te kiezen. Jullie hebben maar liefst 27 verhalen geplaatst en omdat er ook nog zoiets als radioprogramma's hier worden gemaakt, hebben we de race tegen de klok niet gewonnen. Het spijt ons oprecht dat we jullie zolang hebben laten wachten. We durven bijna niets meer te beloven, maar de redactie zal een deel van haar weekend opgeven en hoopt zaterdagmiddag de winnaar hier op het forum bekend te maken.
Kom maar op met de klachten ;-)
Namens de redactie, Peter.
Hahah, dat dacht ik dus ook!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:51 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Oh mijn god. Je zaterdagmiddag opgeven om een stel kutverhalen te lezen. I feelin' it, Peter.
Ok 'altijd is zodiakkje ziek'...ik zal ingaan op je schreeuw om aandacht, anders ga je straks weer huilen dat niemand iets terug durft te zeggen:quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:51 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Oh mijn god. Je zaterdagmiddag opgeven om een stel kutverhalen te lezen. I feelin' it, Peter.
Ik vind dat je wel eerlijk moet blijven, zodiakk heeft in deze wel degelijk een punt natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 19:03 schreef Xessive het volgende:
[..]
Ok 'altijd is zodiakkje ziek'...ik zal ingaan op je schreeuw om aandacht, anders ga je straks weer huilen dat niemand iets terug durft te zeggen:
Hè wat vervelend dat je de verhalen hier kutverhalen noemt...ik voel me echt heel erg naar nu. Volgens mij kan ik echt niet slapen vanavond. Ik ben er helemaal ondersteboven van...want jouw mening is zooooooooooooooooooobelangrijk...
Ik las het op een cynische maar positieve manier, je kunt in 1 zin tegen meerdere schenen trappen. Ik vind zodiakk in LIT helaas vaak als een miskend kind reageren. Kan me je reactie dus voorstellen, maar ik vond je post aan zijn adres behoorlijk overtrokken.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:28 schreef Xessive het volgende:
@thumb-bolt-on:
Ik weet niet of jij hetzelfde zinnetje hebt gelezen als ik, maar dat punt wat jij zodiakk toedicht haal ik daar niet uit...
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:20 schreef Xessive het volgende:
@Francesca: Jij bent ook lekker druk bezig! Verhalen schrijven, reizen, Clooney lastig vallen...
Bloedmooie Clooney-fan betrapt
Ach ja...zodiakk overleeft het wel...en ik verwacht nog wel een snerpend stukje terug...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:40 schreef thumb-bolt-on het volgende:
*knip*
wehehehe....quote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:18 schreef Xessive het volgende:
[..]
Ach ja...zodiakk overleeft het wel...en ik verwacht nog wel een snerpend stukje terug...![]()
En over de organisatie van Nachtlicht. Natuurlijk is het jammer en onnadenkend, maar zoals Leintje zegt: mijn leven hangt er niet van af. En laten we wel wezen. Waar hebben we het over? Een groepje amateurschrijvers die er kans op maken dat hun verhaaltje voorgelezen wordt in een radioprogramma, dat zo laat wordt uitgezonden dat alleen nachtreceptionisten en mensen die lijden aan insomnia er naar luisteren...
Natuurlijk. Ik vind dat hier af en toe briljante verhalen voorbij komen en ik zou dolgelukkig zijn als een van mijn verhalen zou winnen! Maar je moet het wel een beetje in perspectief blijven zien...
goh, was dat ff snel op FOK!. Ik zal het maar bekennen....ja, ik ben bloedmooi....en ik kan ook héééél lekker..... schrijven.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:20 schreef Xessive het volgende:
@Francesca: Jij bent ook lekker druk bezig! Verhalen schrijven, reizen, Clooney lastig vallen...
Bloedmooie Clooney-fan betrapt
niet één verhaal, niet twee, geen tien en zelfs geen vijftien, nee, het zijn er maar liefst zevenentwintig!!!! wel goed lezen, he, mensen...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:21 schreef thumb-bolt-on het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel eerlijk moet blijven, zodiakk heeft in deze wel degelijk een punt natuurlijk.
Het is bijzonder triest dat een organisatie niet binnen een week vijftien verhalen kan beoordelen en tot een besluit kan komen.
Ook jij bent een wachtende in het rijtje nietwaar?
Mijn idee! Waarover schrijf jij?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:17 schreef ellekep het volgende:
Doodstil!!!! Misschien de stilte voor de storm. Maar wel een heerlijk moment om een gedichtje uit de vingers te laten vloeien, een stukje aan mijn boek te werken of in de kop een kort verhaal te 'bakken'.
Ben heel benieuwd!
Hey Pjotr!! Your wish is my command:quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:20 schreef NachtLicht het volgende:
Helemaal gelijk, het is inderdaad 12.00 uur geweest. Vanwege een communicatiefout op de redactie heeft een redactielid de verhalen niet ontvangen. Er is deze week een record aantal verhalen geplaatst. Vanaf 14.00 uur kan diegene al jullie verhalen lezen en na overleg hopen we rond 15.00 uur de winnaar bekend te kunnen maken op www.NachtLIcht.nl. Onze excuses voor het lange wachten...
Namens NachtLicht, Peter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |