quote:Op maandag 31 mei 2004 21:52 schreef Isabeau het volgende:
Als je niet tegen kritiek kan vraag dan niet om feedback. Zodiakk geeft feedback op zijn manier en is niet bang om tere zieltjes te kwetsen (alhoewel ik dat deze keer totaal niet zag in zijn opbouwende vorm van 'kritiek'/suggestie).
Phileine, waarom sorry? Als jij de ik-vorm lekker vindt schrijven, dan doe je dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:51 schreef phileine het volgende:
Ik waag ook eens een poging. In de ik-vorm overigens, vind ikzelf de heerlijkste vorm om te lezen čn te schrijven. Sorry....
--------
Thnx, Twinky!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:41 schreef Twinky het volgende:
geweldig francesca. jij maakt deze week echt een grote kans. ik vind deze echt super goed!
verder prachtig hoor meidquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:51 schreef phileine het volgende:
Ik waag ook eens een poging. In de ik-vorm overigens, vind ikzelf de heerlijkste vorm om te lezen čn te schrijven. Sorry....
--------
Vannacht zijn we wakkergebleven, de laatste paar uren samen wilden we niet verspillen aan slaap. Met wallen onder onze ogen zitten we katterig ? in de trein. Zelfs Schiphol slaapt nog. Landerig ? dwalen we langs de gesloten winkeltjes, maken lacherig een zoet kiekje in de pasfoto automaat pasfotoautomaat. ziet er raar uit, moet wel.. Dat laatste uurtje voor vertrek is altijd het moeilijkste. Je net was het nog we bent nog bij elkaar maar door het op hande zijnde bah afscheid wordt het slechts een zorgelijk genieten. komma? De omroepster een zwaard van Damocles. Liever bijt je maar door de zure appel –brace for impact- dan deze uitgerekte momenten, waarin elke poging tot gesprek wordt overstemd door het tikken van de klok. op Schiphol. right. als je het figuurlijk bedoelt vind ik het hier niet passen, sorry
Op het panoramadek van Schiphol ben ik niet de enige die een beetje verloren de bedrijvigheid rond de vertrekkende vliegtuigen gadeslaat. vervelende zin, erg lang en 'moeilijk' In het donker tel ik de slurven tot ik mijn blik kan vestigen op de plek waar hij straks het vliegtuig in wandelt. waar blijft de 'we'? Nu loopt hij door de slurf. komma? Nee nu pas. Nu stapt hij in. Nu trekt hij zijn jas uit. Nu gaat hij zitten, legt zijn hoofd misschien wel? tegen de hoofdsteun en kijkt triest naar buiten. Ik zwaai symbolisch, symbolish zal ik hier weglaten, gewoon ik zwaai, ook al... ook al kan ik hem niet zien en hij mij niet.
Het aarzelend rood van de opkomende zon kan voor deze ene keer mijn interesse niet vasthouden, omdat het de achtergrond biedt voor het kleine groene toestel dat hem al klimmend van mij wegvoert. weer veel te lang... te saai.. Pas als ik me het kleine verdwijnende stipje met de beste wil van de wereld niet meer kan inbeelden, wandel ik met tegenzin door de vertrekhallen heen naar het treinperron. dit vind ik weer wél een mooie zin. Nooit voel je je net was het nog ihik.. zo eenzaam als in de kille hallen van Schiphol na het uitzwaaien van je geliefde.
Thuis kleed ik me direct uit en kruip weer in bed waar de geur van vannacht, van ons, van hem, nog in de lakens hangt. Ik trek mijn knieën tegen mijn borst, sla mijn armen eromheen en sluit mijn ogen. Het Grote Missen is weer begonnen.
Uhmmm...als je me heel laat...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:31 schreef Francesca het volgende:
Hoi, Xessive, stel je prijs op feedback?![]()
hmmm, ik zal het proberen...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:57 schreef Xessive het volgende:
[..]
Uhmmm...als je me heel laat...![]()
Zag nu pas je vraagtekentjes bij de eerste paar zinnen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:56 schreef Twinky het volgende:
[..]
verder prachtig hoor meid
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Overigens, dank voor je fb.quote:Op woensdag 2 juni 2004 07:51 schreef phileine het volgende:
O ja Francesca, nog even over jouw verhaal. De insteek vind ik heel origineel en herkenbaar. Mooi dat het een bijna poëzie-achtige kadans krijgt (ik mis je.... maar niet als....). Het enige minpuntje vind ik dat het na de eerste twee alinea's vrij voorspelbaar wordt, en je daarmee het einde ook al een tijdje ziet aankomen. Ik had het daar wat sterker, dramatischer aangezet, om die wanhoop (het contrast, want dat is het interessante) er meer uit te halen. ipv "het zal nog wel even duren..." bijvoorbeeld iets van "ik denk niet dat ik er ooit aan zal wennen" of "ik denk niet dat de pijn ooit nog over gaat" of zelfs nog veel meer drama.
quote:Verleden tijd
Ik kijk naar je gezicht wat ooit zo knap was.
Je ogen staan dof, ze staren in de verte.
Ik vraag je of je koffie wilt, maar krijg geen reactie. Je bent ergens anders, ergens waar ik je niet kan volgen. Je leeft nu enkel in de herrineringen van vroeger, in dromen van vroeger. Je zei me altijd dat ik teveel droomde, dat ik niet in het verleden moest leven maar nu.
Ik loop naar de keuken en voel de tranen opkomen. Vroeger liep je met me mee. Ik kon niet eens werken in de keuken want bij elke stap die ik zette elke beweging die ik maakte, moest je me even aanraken, kussen of knuffelen.
Ik voel wat nats op mijn hand. Het zijn mijn tranen die nu alweer op de loop gaan.
Ik kijk je aan maar je ziet me niet, ik praat tegen je maar je luisterd niet. Alles is verandert ik weet dat je me over een tijdje niet eens meer zult herkennen, de kinderen hun naam niet meer zal herinneren.
Je bent niet meer de man waar ik getrouwd mee ben, ik weet niet meer wie jij bent en jij niet meer wie ik ben. Tijd heelt alle wonden zegt men, maar tijd brengt ook veel nieuwe aan.
Ik ga zitten op de grond en laat de tranen maar stromen.
Mijn god wat mis ik je.
quote:Ik werd naast je wakker vanmorgen en had zoals vanouds ontzettend veel moeite om me uit het warme nest van laken dekbed en lichaamswarmte los te weken.
Ik gaf je een een kus op je voorhoofd en maakte je nog even wakker voordat ik mijn vermoeide lichaam richting de deur kon verplaatsen.
Terwijl je weer in slaap sukkelt kijk ik nog naar je en bedenk me dat ik je vanavond pas weer zie.
De brok in mijn keel wegslikkend wandel ik mijn donkere trap af en gooi mezelf in het dagelijkse verkeer richting werk.
Problemen met concentreren en het enige dat me echt langer dan 10 seconden bezig kan houden is de gedachte aan jou in mijn bed met een gelukkige glimlach op je gezicht.
Ik kijk naar de klok en ziedat het nog minstens 7 uur duurt voor ik mijn armen weer om je heen kan slaan.
Ik mis je.
Tot zo.
quote:Ik hoor de deur dichtvallen en open mijn ogen.
Nu pas besef ik dat je weg bent en dat ik nog 8 uur moet wachten voor je terug komt.
Ik sluit mijn ogen en probeer weer te gaan slapen maar het bed is te groot en leeg. Jij ligt er niet meer. Ik hoor je niet meer zachtjes ademen.
Ik zucht diep rek me uit en stap het bed maar uit.
10 minuutjes verderop zit jij maar het voelt alsof je aan de andere kant van de wereld bent.
Seconden duren minuten en minuten duren uren.
Ik kruip achter je laptop en zet msn aan. Starend naar het beeld steek ik een peuk op. Ik mis je nu al en ik ken je pas 2 weken. Dit moet wel echte liefde zijn toch?
Alleen kent elk positief ding iets negatiefs. Ik hou van je en nu moet ik je missen.
Dan het bekende toonje van msn. Je komt online. Dat maakt alles al wat beter.
Nog maar 7 uurtjes en dan ben je er weer.
Nog 7 uur een gemis.
Tot vanavond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |