Je kijkt me aan. Een waas kruipt voor alles wat ik zie. Voor jou, voor de mensen die zo rustig en vrolijk zitten te kletsen achter je, een waas maakt alles mistig, grijs, hetzelfde.
Een traan glijdt over mijn wang naar beneden. Te laat om te beseffen dat ik huil hoor ik hem uiteenspatten op de grond. De volgende traan, andere kant. Een gigantische plons op de grond.
Mijn voet verschuift. Heen en weer, grasprietjes verpletterd. Ik kijk naar de tegels. Een mier kruipt tussen twee grijze vierkanten door. Nog een traan, het geluid is onbegrijpelijk. Hoe kan één druppeltje oogvocht zo'n lawaai maken. Stemmen verstommen, alleen ruis. Ruis van de bomen, van de grassprietjes, van het bloed in mijn hoofd.
Je kijkt me aan, je wacht. Vragend probeer je te begrijpen wat er in me omgaat als ik huil. Je kijkt een tikje verwonderd. Zo vreemd. Je lippen vormen woorden, ik kan je niet verstaan, ik kan je niet zien, de waas zit overal, in mijn oren, ogen, overal.
De mier loopt verder, een zwart gat in de grijze mist. Hij stopt bij iets groens. Gras? Of mos, of kauwgom. Ik weet het niet. Ik weet het niet, ik weet het niet! Ik weet niet wat ik wil! Ik wil jou!
Dan krijg je het idee dat er iets mis zou kunnen zijn. Dat de tranen die uiteenspatten op de stenen niet voor niks zijn. Je fronst je wenkbrauwen een klein beetje, op de manier die ik zo schattig vond, zo vertederend, zo lief.
Het was leuk met jou, een beetje van een beetje, een beetje samen, een beetje alleen, een beetje.
De tegels vervagen, jij vervaagt, de mier verdwijnt, één kleur, één gevoel, alles hetzelfde, alles grijs, stil, luisteren, kijken, ruis. Ik hoor je niet ik zie je niet ik weet het niet.
Help me, alsjeblieft! Ik wil je wel!
Ik kan het niet ik kan het niet ik kan het niet ikkanhetnietikkanhetnietikkanhetnietikkanhetnietnietniet.
Alweer een traan spat uiteen op de grond. Spletsj. Je kijkt naar me, misschien vind je me vreemd, heb je er spijt van, zo'n gek iemand, ik doe raar.
Ik wil wel, zo graag, zo ontzettend graag...
Ik kan het niet, het spijt me.
[ Bericht 0% gewijzigd door Twinky op 04-06-2004 20:26:24 ]