abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18907697
Weer een nieuw deel..

Fok! Dieetclub deel XXXVII

Aanvulling op dit topic:
"dieet' recepten
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 het was erg gezellig!
Fok! Dieetclub meeting 20 maart '04

Heb je je aangemeld, maar sta je hier niet bij? Er is een nieuw topic voor degenen die al een gezond BMI (Body Mass Index) hebben. Dit is het geval als het getalletje achter je lengte lager is dan 25. Heb jij dat? Dan sta je in dit topic: SLANK de ZOMER in! (Deel XIII) Je BMI kunt je uitrekenen op www.overgewicht.nl

De dieeters die meedoen in dit topic:

Update week 18:

appelsap (1m55) (30,3) was 75,6 kg, is nu 72,9 kg en wil graag 60 kg wegen -2,7
BlondsHaveMoreFun (1m74) (25,4), is nu ongeveer 77 kg en wil graag .. kg wegen
Brighteyes (1m72) (27,6) was 84,1 kg, is nu 81,6 kg en wil graag 78 kg wegen -2,5
coolbabe [/b[ (1m61) (29,9) was 82 kg, is nu 77,5 kg en wil graag 65 wegen -4,5
[b]easy-going
(1m81) (29,9) was 98,6 kg, is nu 98,0 kg en wil graag 90 wegen -0,6
EblijsiE (1m87) (28,6) was 108,6 kg, is nu 100,7 kg en wil graag 75-80 wegen -7,9
Elvi (1m83) wil graag 85 kg wegen, tussentijds streefgewicht 100 kg -5,0
emmy (1m64) (27.2) was 74,6 kg, is nu 72,8 kg en wil graag 68 kg wegen -1,8
Fannetje (1m75) (26,5) was 100,8 kg, is nu 81,2 en wil graag 75 wegen -19,6
_Flea_ (1m86) (26.4) is 91.4 kg en wil graag 85 kg wegen
Funnie (1m70) (32,6) was 130 kg, is nu 94,1 kg en wil graag 80 wegen -35,9
Glimworm (1m75) (31,7) was 98 kg, is nu 97,0 kg en wil graag 70 kg wegen -1,0
HorrorGirl (1m65) (27,9) was 80 kg, is nu 75,9 kg en wil graag 65 kg wegen -4,1
Isabeau (1m67) (32,7) was 94,8 kg, is nu 91,2 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen -3,6
Jojogirl (1m72) (25,9) was 92 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 70 kg wegen -15,5
Jolene (1.58) (31.4) woog 86 kilo weegt nu 78.5 kilo en wil graag 56 kilo wegen - 7.5
Knuppelhout (1.88) (31.7) woog 112 kilo weegt nu 112 kilo wil graag wegen <100 kilo
Magic666 (1m82) (27,6) was 103 kg, is nu 91,5 kg en wil graag 88 kg wegen -11,5
miss_dynastie (1m70) (32,7) was 103,4 kg, is nu 94,5 en wil graag 75 kg wegen -8,9
Miss_S (1m68) (30,8) was 98 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 kg wegen -11
Mkleinman64 (1m90) (25,2) was 103,5 kg, is nu 90,8 kg en wil graag 88 kg wegen – 12,7
octopussy (1m76) (31,1) was 107,8 kg, is nu 96,3 kg en wil graag 70 kg wegen -11,5
Pandorah (1m68) (27,5) was 89,5 kg, is nu 77,6 kg en wil graag 65 kg wegen -11,9
Riann (1m72) (27,9) was 102 kg, is nu 82.5 kg en wil graag 70 kg wegen -19.5 kg en 85 cm
Riannuh (1m68) (26,6) was 75 kg, is nu 75 en wil graag 65 wegen
Rosean 1.70 (29,0) was 145 kg, weegt nu 84 wil graag 79 wegen -61
stoopkind (1m76) (27,9) was 91 kg, is nu 86,5 kg en wil graag onder de 75 kg wegen -4,5
Stout (1m70) (30,1) was 94 kg, is nu 87 kg en wil graag 75 wegen -7
Teigan (1m60) (34,2) was 88 kg, is nu 87,5 en wil graag 80 wegen -0,5
The-BoezelaaR (1m90) (26,3), was 95 kilo, is nu 95 kg en wil graag 80-82,5 kg wegen
Vriendinnie (1m80) (36,7) was 129,3 kg, is nu 119 kg en wil graag 75 kg wegen -10,3
Weopj (1m67) (26,4) was 81,9, is nu 73,6 kg en wil graag 60 wegen -8,3
Xanthe (1m69) (43) was 122,5 kg, is nu 122.9 kg en wil graag 80 kg wegen +0,4
Zuiker (1m65) (28,7) was 87,5, is nu 74.5 en wil graag 65 wegen -13
Zwahiel (1m84) (27,8) was 97 kg, is nu 94 kg en wil graag 80 wegen -3

Het roulatielijstje!
Week 19: Teigan
Week 20: jolene
Week 21: Pandorah
Week 22: Fannetje
Week 23: miss_dynastie
Week 24: Funnie
Week 25: Riann
Week 26: Teigan
Week 26: jolene
Week 27: Pandorah
Week 28: YPPY
Week 29: Fannetje
Week 30: miss_dynastie

Overzichtje topics over lijnen en andere tips op Fok!:
Met succes gewicht verliezen
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vòel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?
Vetvrij vet
ervaring met Appelslank?

De oefeningen van Lurky: Slank de zomer in!

Genoeg tips dus!

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
Voedingsmiddelentabel van het voedingscentrum - wat heb je nou per dag eigenlijk nodig?
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
De voedingssite van gezondheidsplein.nl - uitgebreide site over alles wat met voeding te maken heeft
Diëtistensite - medisch advies van/over diëtisten
digitale-dietist - met online caloriëntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
gezondgewicht redelijk informatieve site
smulweb - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over veel verschillende bekende en onbekende diëten
Vochtafdrijvend voedsel - Site over voedingsmiddelen die vochtafdrijvend werken
Calorieëntabel
Uitgebreide site met calorieteller

Engelse sites:
fitday - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
.weight-loss-diet-i - heeeel erg veel dieet advies!
how-can-i-lose-weight - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
realage - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!
ivillage.com - zeeeer overzichtelijke en volledige site
Recipefinder - heel veel recepten die je op een overzichtelijke manier kunt zoeken
3fatchicks - geweldig leuke site met een enorme hoeveelheid links naar (slanke) receptensites (en een enorm groot dieet-forum)
Dieetrecepten!!! - site met de meeste dieetrecepten wat ik tot nu toe heb gezien
caloriefreak - veel produkten met voedingswaarde

Commercieel:
www.herbalife.com - over Herbalife
slank-klup - de site van Slankklub Nederland
weightwatchers - weight watchers
afslanken - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
weightcare - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
eganederland site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)
slimfast - met veel light recepten
bodysolution - enkele Fok!kers doen aan bodysolution. Wat is dat nou precies?

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

Mensen die tegen afvallen zijn, of van dik houden of gewoon flauw, denigrerend of vervelend zijn mogen wegblijven. Je berichten kunnen worden verwijderd en bij herhaling volgt een waarschuwing.

Succes allemaal!

Als er iets veranderd moet worden, zeg dat dan even duidelijk in het topic. Eens in de zoveel tijd wordt de openingspost aangepast.

.

[ Bericht 57% gewijzigd door Mylene op 05-05-2004 21:14:21 ]
pi_18907842
Oke een poging gedaan het is niet helemaal gelukt...
Ga het nog ff aanpassen
pi_18908123
Joepie Volgens mij is het lijstje redelijk .

Zoniet zou dan een mod. hem aan kunnen passen.
pi_18908586
Goed hoor Jolene dat je een nieuw deeltje hebt geopend ...
.. alleen doen de links het niet... Ik heb wel een lijstje met links die Schatje heeft aangepast... maar dat ligt natuurlijk weer thuis . Dussuh: ik kan het lijstje met links wel verderop posten (als ik eenmaal thuis ben en de heren hebben mijn computer niet gesloopt...) zodat je de openingspost kan aanpassen want dat kan ik weer niet
pi_18908638
Anders kan ik het wel

Ik heb het lijnen trouwens even aan de wilgen gehangen, het lukt me toch niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:52:57 #6
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_18911802
Waarom sta ik er nu alweer niet tussen? Omdat ik nu heerlijk dun ben misschien?
Inmiddels 87kg Nog eventjes en dan is mijn streefgetal 86kg bereikt

Not-your-man (1m85) was 97 kg, is nu 87 kg en wil graag 85 wegen
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_18913380
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Waarom sta ik er nu alweer niet tussen? Omdat ik nu heerlijk dun ben misschien?
Inmiddels 87kg Nog eventjes en dan is mijn streefgetal 86kg bereikt

Not-your-man (1m85) was 97 kg, is nu 87 kg en wil graag 85 wegen
Wie weet
Maar uh knap hoor hoelang heb je daar over gedaan? owja en wat is je BMI?

Hier gaat het wel lekker Fitness gaat goed, steeds ietsje langer enzo
Morgen weer weegdag, ik ben benieuwd
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:14:58 #8
16715 Mylene
*schatje*
pi_18913887
Ik heb de O.P. aangepast .
pi_18915097
Dank je Schatje. Je was me voor met de juiste links te plaatsen .

NYM: Ik weet niet waarom je niet bent opgenomen in de lijst. Kan zijn dat je je niet eerder hebt gemeld. Wie weet word je in de volgende update meegenomen en word je hopelijk snel naar het andere topic (slank de zomer in) geschopt .

HorrorGirl: goed hoor dat je lekker hebt kunnen fitnessen . Ik wilde gaan badmintonnen maar omdat het bevrijdingsdag is was de zaal niet open . Maar nu heb ik even 15 km weer eens gefietst en het ging best goed !

Isabeau: Je kan het best dat lijnen! Het is proberen je eetpatroon aan te passen. Je moet niet ineens alles aanpassen, maar in kleine stapjes... Dat moet toch best lukken .

miss_d: genoten van bevrijdingspop? Ik ben hooguit hier even langsgefietst omdat het toch op de weg was naar huis. Maar als ik mijn raam open zet, kan ik het wel horen . Verstandig om broodjes mee te nemen hoor. Beter dat dan daar een beetje vet lopen eten!
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2004 @ 22:03:22 #10
43556 miss_dynastie
pi_18915395
We zijn om half acht thuis gekomen!! We hebben het echt gezellig gehad, maar het was als ik eerlijk ben wel te vermoeiend. We hebben gezellig in een parkje onze broodjes met cola ligt opgesmikkeld Excuses dat ik geen nieuw topic heb geopend, ik had het niet gezien
  woensdag 5 mei 2004 @ 22:53:55 #11
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_18916914
Hoe ik het heb gedaan is erg sim-pel

Korte info:

Ik ben in februari begonnen met fitnessen. Ik ben iemand met weinig geduld en het woordje discipline ken ik alleen uit een woordenboek Dus heb ik me meteen ingeschreven om twee keer per week aan het fenomeen 'bodypump' te doen. Ik heb dus een schema gemaakt:

maandag: bodypump
dinsdag: fitness
woensdag: rennen
donderdag: bodypump
vrijdag: rennen

Zaterdag moet ik werken dus heb ik helaas geen tijd om te sporten en zondag is een rustdag
Nu is dit niet het enige wat ik doe. Ik heb sinds februari een nieuwe hobby erbij: kJ en kC bijhouden van wat je eet. Ik probeer nu kC arme voedsel te vinden. Ik was een verwend ontbijter bv met veel hagelslag / pindakaas etc. Nu heb ik op mijn ontbijt bv alleen bruinbrood en een plakje kaas en een tomaat of komkommer erbij. Ik eet 's middags zo'n droge (dieet)koek (toast) en tegen de avond aan (het liefst zo rond 5 uur) een warme maaltijd. Tegen een uur of 9 ga ik sporten.

Dit heb ik tot op heden kunnen doen en dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik bijna 10kg ben afgevallen 3 maanden.

Exacte reden waarom ik ben aangekomen was heel simpel. Een kapotgelopen relatie en een niet zo prettige stageplaats. De hele dag voor een pc zitten en tussen de middag snacken met je dikke collega's heeft ervoor gezorgd dat ik flink aankwam. Zo woog ik bv in 2002 80kg. Het was voor iedereen schrikken toen ik mijn piek had bereikt van 97kg. Nu ben ik gelukkig goed bezig en dat motiveert mij enorm. Mij spijkerbroeken vallen nu allemaal van mijn kont

Ik hoop dat dit jullie ook allemaal motiveert! Ik heb ook zo nu en dan mijn 'off momenten'. Ik heb bijvoorbeeld in een week toen 5 magnums gegeten (jammy) of een paar chipszakken tijdens het kijken van films. Maar zo nu en dan moet dat ook kunnen.

Nu maar hopen dat ik voor mijn zomervakantie nog 2 kg afval en dat ik weer heerlijk kan zonnen in Turkije
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_18922444
Volgens mij was ik vanmorgen wel afgevallen ondanks dat ik dacht dat het misschien wel niet zo zou zijn. Ik kon alleen niet goed zien hoeveel door die stomme streepjes Maar het moet er maar even mee door want ik heb even geen geld voor een digitale weegschaal (ons nieuwe servies wordt vandaag geleverd ).
Volgens mij was er toch zeker een kilo af, maar ik ga morgen even voor de zekerheid extra goed kijken en dan plaats ik een update.

Gisteren ging het niet snoepen wel weer aardig. We raken ook echt door de lekkere dingen heen en ik heb een paashaas die nog in de koelkast stond gewoon weggedaan. Goed he? (Het was toch geen lekkere chocolade )
Ik zie wel een klein beetje tegen vanavond op want dan ben ik alleen thuis en dat zijn echt mijn moeilijke momenten. Maar er moet gestreken worden dus misschien helpt dat om van de lekkere dingen af te blijven.
pi_18922581
Ik heb dus alles gekopieerd uit de OP van het vorige deel.
Dat werkt dus niet.
Hoe moet het dan wel.

OT: Ik ben beroerd en hartstikke misselijk.
En ik wou dat ik in bed kon liggen.
Heb vanochtend foto's gemaakt. Dus misschien wanneer ze ooit ontwikkeld zijn dat ik ze hier post.
En dan zijn er vast meer foto's omdat we dan weer wat kilo's kwijt zijn.
pi_18922597
Rosean, wat goed van je?
Heel netjes.
Hoe is je avond verlopen.

Not_your_man. Ik heb niet gekeken of ik iemand moest toevoegen ik heb gewoon gekopieerd en geplakt.

Isabeau, je kan het wel.
Wat zijn je moeilijkste momenten dan?

Miss_D, gaaf dat het zo leuk was.
Geeft toch niks dat jij hem niet geopend hebt.
Met behulp van de rest is het weer een topic geworden?
pi_18922620
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:10 schreef jolene het volgende:
Isabeau, je kan het wel.
Wat zijn je moeilijkste momenten dan?
De momenten waarop ik denk: ik kan het toch niet. Ik val 2 kilo af, ik kom er 1,5 weer aan door bijv. een feestje. Ik word er zo moedeloos van. Weinig zelfdiscipline. Zit de hele dag tussen lekkere dingen in (slanke mensen die gezellig gebak en chocolade meebrengen en dan zeggen dat ik helemaal niet dik ben...).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_18922734
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De momenten waarop ik denk: ik kan het toch niet. Ik val 2 kilo af, ik kom er 1,5 weer aan door bijv. een feestje. Ik word er zo moedeloos van. Weinig zelfdiscipline. Zit de hele dag tussen lekkere dingen in (slanke mensen die gezellig gebak en chocolade meebrengen en dan zeggen dat ik helemaal niet dik ben...).
Maar je kan misschien je er nog een beetje aan houden.
Door de rest goed gezond te houden.
mmm, ook ik heb zulke mensen gekend.
Maar als we dan kleren gingen kopen moesten ze toch wel erkennen dat ik dan toch niet zo slank was...

Maar je moet doen waar je zelf achterstaat.
En ook ik ben iemand met weinig zelfdiscipline..maar het is nu zo dat ik er achter sta.
Oke ik heb een bruiloft in augustus ben getuige en ik weiger om met mijn dikke kop en kont op die foto te gaan. Dat is mijn stok achter de deur. ik weet het heel erg...
Maar nu ik er aan geroken heb en ik de eerste 7,5 kilo eraf heb. Heb ik er ook weer schrik van.
Behalve toen ik een bepaalde broek wou passen... ik ben nog lang niet waar ik wezen moet.
pi_18922798
De momenten dat ik besef dat ik toch echt te dik ben is ook tijdens het kleren kopen. Broeken die niet of slecht passen. Truitjes (alle maten) die domweg veel en veel te strak zitten.

Of dat je niet meer op het bankje van de schommel past. En ik vind schommelen leuk. (nieuw lijndoel: ik wil schommelen)

Ik probeer gezond te eten. Maar drink rustig het hele pak sinaasappelsap leeg als ik even niet oplet. Etc.

Ik zit gewoon even in een lijndipje.
pi_18922952
Een dip is te begrijpen vooral als je al een tijdje bezig bent.
Ik moet nu bijvoorbeeld al de cross trainer opgeschopt worden door vriendjelief.
Want ik wil niet en heb geen zin.
Maar door de stapjes die ik neem blijft het overzichtelijk...
En blijft tot nu toe de dip uit.
Maar ik heb ook meteen de afspraak gemaakt van:
Heb ik zin in patat dan eet ik patat als ik denk ik mag het niet dan gaat het fout.
pi_18922964
Begon m'n vriendin gisteren Sensations van Lays te eten (en die zijn lekker). Nou, dan zit je er een beetje bij te kijken hoe ze dat weg zit te werken.

Vanavond weer lekker hardlopen en ik denk morgen weer skeeleren. Dan blijven we goed bezig.
pi_18923059
jolene waarom ga je dan niet gewoon naar huis om op bed te gaan liggen? Als je je zo beroerd voelt.
Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's. Ik zal ook eens kijken of ik misschien een oude foto kan scannen en een recente. Ik vind oude foto's van mezelf echt heel erg om naar te kijken, maar misschien is het wel eens grappig om ze naast elkaar te zetten.
Het is helemaal niet erg om een stok achter de deur te hebbben. Als je dalijk een andere maat kleding past en die in de kast hebt liggen, dan is het volgens mij wel makkelijker om je aan je eetpatroon te houden (dat is mijn ervaring). Zeker als je je oude kleren hebt weggedaan. Ik heb echt alles weggedaan van toen ik maat 54 had, en alles wat daarna kwam ook. Mijn maat 46 kon ik aan mijn moeder kwijt, want op zich vond het wel zonde dat ik al die kleren die ik 2 maanden gedragen had weer weg moest doen. Ik hoop maar dat het Leger des Heils ze kon gebruiken.

Isabeau als je 2 kilo afvalt en er weer 1,5 bij komt, dan is er toch nog steeds een pond af? Het is helemaal niet zo erg om op feestjes wat te nemen, als je de rest van de week dan maar aan je eetpatroon houdt. En niet denken na een lekkere snack: de dag is toch al verziekt er kan ook nog wel een reep chocola bij.
Het is wel jammer dat je ongemerkt een pak sinaasappelsap leeg drinkt. Want ondanks dat het wel gezond is zitten er in een heel pak redelijk veel calorieen (overigens nog steeds beter dan een zak chips). Misschien moet je eens gaan opschrijven wat je eet en drinkt? En dan wel eerlijk zijn natuurlijk, niemand ander hoeft of mag het zelfs lezen dus je hoeft je voor niemand te schamen. Bij mij heeft dit in het begin heel erg goed gewerkt.
pi_18923076
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:54 schreef _Flea_ het volgende:
Begon m'n vriendin gisteren Sensations van Lays te eten (en die zijn lekker). Nou, dan zit je er een beetje bij te kijken hoe ze dat weg zit te werken.

Vanavond weer lekker hardlopen en ik denk morgen weer skeeleren. Dan blijven we goed bezig.
Maar ben je dan niet extra trots dat je het niet genomen hebt?
pi_18923092
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:53 schreef jolene het volgende:
Maar ik heb ook meteen de afspraak gemaakt van:
Heb ik zin in patat dan eet ik patat als ik denk ik mag het niet dan gaat het fout.
Dat vind ik echt een goeie afspraak, je zult merken dat je dan minder snel dat patatje gaat eten dan wanneer je het niet mag van jezelf. Je mag het wel, maar je hoeft het gewoon niet.
pi_18923273
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 09:02 schreef Rosean het volgende:

[..]

Maar ben je dan niet extra trots dat je het niet genomen hebt?
Tuurlijk wel. Dat maakt me ook sterker om iets te weerstaan. Maar ik heb nog wel een lange weg te gaan (met wat ik als doel voor ogen heb).
pi_18923278
Klopt dat is een afspraak die werkt voor mij.

Ik zou wel willen maar er loopt ook nog 12 man op de bouwen die ik begeleid, en er moet wat teken werk gewijzigd worden en doorgefaxt worden.
En anders komen ze stil te staan
pi_18924544
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 09:01 schreef Rosean het volgende:

Isabeau . En niet denken na een lekkere snack: de dag is toch al verziekt er kan ook nog wel een reep chocola bij.
Dat is eigenlijk wel de essentie van het probleem. En hoe ik ook probeer te beredeneren dat het onzin is, mijn hersens spelen wat dat betreft een spelletje.
pi_18924908
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel de essentie van het probleem. En hoe ik ook probeer te beredeneren dat het onzin is, mijn hersens spelen wat dat betreft een spelletje.
Ik zeg het ook niet voor niks dat was bij mij namelijk ook een onderdeel van mijn probleem.
Het is moeilijk om jezelf dat in te prenten en voornamelijk ook er naar te handelen. Als je maar onthoud dat je elke dag, elk uur en elke minuut kunt besluiten vanaf dat moment weer opnieuw te beginnen met je aan je eetpatroon te houden. Ik had het vroeger zelfs nog erger: als ik op maandag iets verkeerds had gegeten was de week al verziekt, dus hield ik me er al niet meer aan... stom natuurlijk, maar zo werkten mijn gedachten. Toen ik zag ik op een gegeven moment in dat dat absoluut niet het geval was en dat ik per dag opnieuw kon beginnen als de dag ervoor slecht was.

Je eetpatroon wijzigen is ook vreselijk moeilijk. Volgens mij heeft het namelijk met aangeleerd gedrag te maken en dat is heel moeilijk te veranderen. Ik ben wel heel erg veel afgevallen maar ben nog steeds niet slank te noemen maar ik ben ook niet meer dik (vind ik zelf).
pi_18924943
quote:

[..]

Je moet nu gewoon doen, wat jou het beste bevalt en uitkomt.
Niet meer aankomen is ook een opgave.
Er niet teveel mee bezig zijn ook.
pi_18925239
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 09:01 schreef Rosean het volgende:
jolene waarom ga je dan niet gewoon naar huis om op bed te gaan liggen? Als je je zo beroerd voelt.
Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's. Ik zal ook eens kijken of ik misschien een oude foto kan scannen en een recente. Ik vind oude foto's van mezelf echt heel erg om naar te kijken, maar misschien is het wel eens grappig om ze naast elkaar te zetten.
Het is helemaal niet erg om een stok achter de deur te hebbben. Als je dalijk een andere maat kleding past en die in de kast hebt liggen, dan is het volgens mij wel makkelijker om je aan je eetpatroon te houden (dat is mijn ervaring). Zeker als je je oude kleren hebt weggedaan. Ik heb echt alles weggedaan van toen ik maat 54 had, en alles wat daarna kwam ook. Mijn maat 46 kon ik aan mijn moeder kwijt, want op zich vond het wel zonde dat ik al die kleren die ik 2 maanden gedragen had weer weg moest doen. Ik hoop maar dat het Leger des Heils ze kon gebruiken.
Foto's werkte bij mij de vorige keer heel goed.
Daarop kon ik het echt zien en geloven.
en dat was wat mij toe motiveerde...vanochtend had ik zoiets van hup.
Fototoestel kleren aan een staan.
Heb dat ook voor genomen alles wat te groot is gaat nu gewoon naar het leger des Heils.
Niet meer bewaren van tja, het is toch handig...
pi_18925338
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:03 schreef jolene het volgende:

[..]

Heb dat ook voor genomen alles wat te groot is gaat nu gewoon naar het leger des Heils.
Niet meer bewaren van tja, het is toch handig...
Het is niet 'toch handig' want je gaat krijgt die maat gewoon niet meer
Ik heb trouwens nog steeds wel 1 of 2 shirts in maat 46 maar dat vind ik gewoon hele leuke shirts, ookal zijn ze dan eigenlijk te groot.
pi_18925403
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:06 schreef Rosean het volgende:

[..]

Het is niet 'toch handig' want je gaat krijgt die maat gewoon niet meer
Ik heb trouwens nog steeds wel 1 of 2 shirts in maat 46 maar dat vind ik gewoon hele leuke shirts, ookal zijn ze dan eigenlijk te groot.
Ik ga twintig mei de beide kasten op zijn kop zetten...en opruimen...
pi_18925618
Ik heb vooral kleren die te klein zijn in overvloed
Lijkt me heerlijk om teveel kleren te heben die te groot zijn.
pi_18925809
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vooral kleren die te klein zijn in overvloed
Lijkt me heerlijk om teveel kleren te heben die te groot zijn.
dan doe jij het net zo goed als mij...
het begint bij maat 38...in de kast het is bijna een winkel.....
Het ergste is dat ik er ook nog spullen in heb hangen met prijskaartje eraan
Moet gewoon mijn kaken op elkaar laten naaien , maar ja dat praat zo moeilijk
Dus geen optie...moet wel kunnen blijven functioneren
pi_18925906
Ik heb een hele tijd geschommeld rond de 78/79 kilo en sinds ik deze week weer strenger ben gaan opletten (lees: opschrijven wat ik eet en geen snoeptussendoortjes meer) ben ik weer op het oude niveau gekomen die wel in de update mag worden meegenomen. De centimeters waren er tijdens de schommeling niet bijgekomen en vandaag was ik zelfs een centimetertje kwijt van mijn bovenbenen . Kortom: ik moet gewoon streng zijn voor mezelf anders gaat er niets vanaf.

Mijn weegschaal (digi) had nog wel eventjes 76,5 aangegeven maar dat geloofde ik niet (2 kilo in een week leek mij iets te veel). Hebben jullie dat nou ook dat die weegschaal af en toe zo gek doet of heb ik gewoon een gekke weegschaal (of beginnen de batterijen leeg te raken)?

Pandorah (1m68) (27,6) was 89,5 kg, is nu 77,8 kg en wil graag 65 kg wegen -11,7

miss_d: ik had al zo'n vermoeden dat je in de haast vergeten was / niet gedacht had om een nieuw topic te openen. Maakt niet uit .

NYM: voor de een is het simpel om zijn of haar levenswijze aan te passen, voor de ander is het wat moeilijker. Dus zo "sim-pel" is het nou ook weer niet . In de middag eet ik trouwens wel wat meer (3 boterhammen) anders houd ik het niet vol op mijn werk. Zelf heb ik ook een sportschema gemaakt zodat ik me daar aan moet (proberen) te houden.
Maar 5 (!) magnums in een week eten ! Ik krijg niet eens eentje weg .

Isabeau: iedereen heeft wel eens zijn lijdipje. Dat moet kunnen hoor als je daarna maar uit die dip komt na paar maandjes.

jolene: een keertje patat kan toch geen kwaad? Zelf doe ik dat ook wel eens maar dan is het gewoon mijn avondeten en let ik op wat voor saus ik er bij doe.

Chips kan me trouwens niets meer schelen. Ik vind het niet meer lekker dus dat is makkelijk. Ik merk nu als ik wat te snoepen koop (bijv. reep chocola of een softijsje) dat ik er echt van loop te genieten en dat ik het langzaam opeet. Zo had vriendjelief een reep choco binnen no time op en ik was nog aan het nagenieten van mijn eerste stukje .

Oei! En kleding kopen wordt leuk. Ik pas tegenwoordig meer dingen en het is niet meer zo frustrerend (broeken af en toe nog wel maar het gaat beter) als vroeger. De te grote kledingsstukken draag ik nog wel als ze leuk zijn. Het is een beetje zonde om ze weg te gooien. Ik heb nog maar twee broeken die net iets te klein zijn. Die wil ik snel een keertje weer aan trekken .
pi_18926221
Heb gisteren zo'n perenijsjes gehad van festini.. 50 cal geen vet maar ja, wel de koolhydraten.
Maar het was lekker hoor...
Leuk is dat he...kleren...ja, het is ook zonde...maar voor mij misschien de stok achter de deur.
pi_18926281
Pandorah: mijn weegschaal doet ook wel eens vreemd inderdaad. Ga ik erop staan, pak een glas drinken of zo, loop wat door het huis, ga er nog een keer opstaan: 2 kilo erbij! Dat soort fratsen
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 11:51:06 #36
43556 miss_dynastie
pi_18926691
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 07:47 schreef Rosean het volgende:
Maar het moet er maar even mee door want ik heb even geen geld voor een digitale weegschaal (ons nieuwe servies wordt vandaag geleverd ).
Gaaf!!! Wat voor een servies is het?
quote:
Gisteren ging het niet snoepen wel weer aardig. We raken ook echt door de lekkere dingen heen en ik heb een paashaas die nog in de koelkast stond gewoon weggedaan. Goed he? (Het was toch geen lekkere chocolade )
Chocolade weggooien, harteloos Nee hoor, je hebt groot gelijk als het niet eens lekker is, is het zonde om op te eten De keren dat ik chocola eet (is al weer een paar weekjes geleden) haal ik milka...... als ik dan zondig, wil ik wel lekker zondigen
Mocht je een keer twintig euro overhebben, dit is de goedkoopste digiweegschaal van de kijkshop, ik heb goede ervaringen met het merk.
quote:

Ik zie wel een klein beetje tegen vanavond op want dan ben ik alleen thuis en dat zijn echt mijn moeilijke momenten. Maar er moet gestreken worden dus misschien helpt dat om van de lekkere dingen af te blijven.
Ik vind het juist moeilijker als mister_d er wel is (en hij is er altijd, dusseh )... hij is een behoorlijke lekkerbek, zelf kan ik er in mijn eentje makkelijker weerstand tegen bieden. Misschien kun je alvast wat komkommer schillen en zo.....
pi_18926992
Ik ben even de naam kwijt van het servies. Het is vierkant, is Bon China gemaakt en het heet iets van Makassa ofzo (maar dat is het niet).

Idd, als je zondigt moet het wel lekker zijn en moet je geen consessies doen. Niet in de zin van: dan maar een goedkope reep.

Ik weet nog niet zeker hoe ik het vanavond ga doen, maar ik moet sowieso even fotorolletjes wegbrengen en ik wil gaan strijken. Misschien helpt het als ik van te voren een pot thee maak, of de cola light naast me neer zet.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 12:06:01 #38
43556 miss_dynastie
pi_18927037
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik probeer gezond te eten. Maar drink rustig het hele pak sinaasappelsap leeg als ik even niet oplet. Etc.
Dat heb ik ook heel gauw. Vandaar dat ik het niet meer in huis haal. Het lijkt wel alsof ze in dat spul een verslavend stofje hebben zitten, je blijft drinken. AH verkoopt toch versgeperst sap in flessen? Wel duur, maar goedkoper dan al die groenten/ fruit zelf halen. Misschien is dat een lekker alternatief.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 12:09:16 #39
43556 miss_dynastie
pi_18927126
quote:

[..]

De mijne ook hoor
Vandaag gaat het echt perfect en ik weet dat ik de hele dag niet zal verlangen naar 'iets lekkers'.... gisteren had ik broodjes gegeten en eigenlijk is dat natuurlijk fout als je af wilt vallen, dus heb ik echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeite moeten doen om de kipnuggets van mister_d af te slaan. Wat overigens wel gelukt is. Ik ben dan dubbel zo trots op mezelf
pi_18927207
Miss_D wat goed joh.
Ben wel benieuwd, hoe gaat het nu met het avondeten??
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 12:15:04 #41
43556 miss_dynastie
pi_18927283
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:26 schreef Pandorah het volgende:
Ik heb een hele tijd geschommeld rond de 78/79 kilo en sinds ik deze week weer strenger ben gaan opletten (lees: opschrijven wat ik eet en geen snoeptussendoortjes meer) ben ik weer op het oude niveau gekomen die wel in de update mag worden meegenomen. De centimeters waren er tijdens de schommeling niet bijgekomen en vandaag was ik zelfs een centimetertje kwijt van mijn bovenbenen . Kortom: ik moet gewoon streng zijn voor mezelf anders gaat er niets vanaf.
Wow, wat goed
quote:
Mijn weegschaal (digi) had nog wel eventjes 76,5 aangegeven maar dat geloofde ik niet (2 kilo in een week leek mij iets te veel). Hebben jullie dat nou ook dat die weegschaal af en toe zo gek doet of heb ik gewoon een gekke weegschaal (of beginnen de batterijen leeg te raken)?
Nee hoor, heb ik ook weleens. Zo gaf hij één keer 56,3 aan. Nou, dat mocht ik willen
quote:
Maar 5 (!) magnums in een week eten ! Ik krijg niet eens eentje weg .
Ik lust geen magnums. Had ik ze wel gelust, dan had ik vast 150 kilo gewogen Gelukkig houd ik het bij waterijsjes van 50 KCal per stuk, al heb ik die ook al een tijd niet meer gehad
quote:
jolene: een keertje patat kan toch geen kwaad? Zelf doe ik dat ook wel eens maar dan is het gewoon mijn avondeten en let ik op wat voor saus ik er bij doe.
Welke doe je erbij dan? Halfvolle mayonaise? Ik gebruik dan piri-pirisaus, iets heeeel anders maar wel heel lekker en veel minder KCal.
quote:
Oei! En kleding kopen wordt leuk. Ik pas tegenwoordig meer dingen en het is niet meer zo frustrerend (broeken af en toe nog wel maar het gaat beter) als vroeger. De te grote kledingsstukken draag ik nog wel als ze leuk zijn. Het is een beetje zonde om ze weg te gooien. Ik heb nog maar twee broeken die net iets te klein zijn. Die wil ik snel een keertje weer aan trekken .
Welke maat heb jij nu? Ik heb vier t-shirts besteld bij Wehkamp, die zijn maat 44-46 en die pas ik ... volgens mij zou dat niet moeten kunnen Het is bij mij trouwens vooral mijn buik die dik is. En mijn kop
pi_18927299
Ik heb het servies gevonden en hoop dat het linkje gaat werken

Mikasa Elegance White

[ Bericht 7% gewijzigd door Rosean op 06-05-2004 12:21:23 (Ik had het linkje dus verkeerd :P) ]
pi_18927534
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:

Welke maat heb jij nu? Ik heb vier t-shirts besteld bij Wehkamp, die zijn maat 44-46 en die pas ik ... volgens mij zou dat niet moeten kunnen Het is bij mij trouwens vooral mijn buik die dik is. En mijn kop
Welke maat heb je dan eigenlijk?
pi_18927605
Rosean, wat een mooi servies zeg.

Miss_D, Ik geloof dat je niet teveel naar de maten moet kijken.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 12:41:30 #45
43556 miss_dynastie
pi_18928023
Uh... ik weet niet eigenlijk Toen ik 103.4 kilo woog, had ik 48 qua broek, 50 qua bloesje en jasje. In 44 pas ik nog niet met mijn kont, maar dus wel in een truitje 44/46 terwijl ik eigenlijk een grotere bovenmaat had. Ach, maakt het mij uit, als het zo hard zakt, is 36/38 wel haalbaar qua maat
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 12:41:58 #46
43556 miss_dynastie
pi_18928040
Wow, wat een mooi servies Rosean!
pi_18928452
Dank jullie wel

Je moet inderdaad maar niet te veel naar maten kijken. Het zegt meestal niet zo heel veel.
Maar ik was benieuwd omdat je verbaasd was dat je daar in paste
pi_18928457
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee hoor, heb ik ook weleens. Zo gaf hij één keer 56,3 aan. Nou, dat mocht ik willen
Oh! Gelukkig! Ik dacht even dat mijn weegschaal gewoon kuren had maar dat hebben dus meerdere van die digi weegschalen...
quote:
Welke doe je erbij dan? Halfvolle mayonaise? Ik gebruik dan piri-pirisaus, iets heeeel anders maar wel heel lekker en veel minder KCal.
Ik doe er dan ketchup bij. Piri piri saus ken ik niet... maar eens proberen dan.
quote:
Mbt broeken: ik had maat 46. Nu heb ik maat 44 maar bij sommige winkels kom ik toch weer uit bij maat 46 en bij anderen weer bij maat 42. Mbt truitjes: zal wel iets van 42 zijn. De L-etjes vind ik het lekkerst zitten dan.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 14:37:40 #49
43556 miss_dynastie
pi_18930866
Jolene, hoe voel je je nu?
pi_18930906
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:58 schreef Pandorah het volgende:

Ik doe er dan ketchup bij. Piri piri saus ken ik niet... maar eens proberen dan.
Ik vind er dan curry saus er ook lekker bij, maar ja het liefst sate saus

[..]

Mbt broeken: ik had maat 46. Nu heb ik maat 44 maar bij sommige winkels kom ik toch weer uit bij maat 46 en bij anderen weer bij maat 42. Mbt truitjes: zal wel iets van 42 zijn. De L-etjes vind ik het lekkerst zitten dan.
Het ligt erbij nu aan hoe de broek valt.
Maar alles komt ook wel langzaam aan
pi_18930931
Als ik bovenstaande zo lees, heb ik een groot voordeel op jullie (absoluut niet lullig bedoeld)
Tegelijkertijd is het ook weer een groot nadeel (snappen jullie het nog? )

Ik zal het even proberen uit te leggen....
Ik snoep niet, nooit gedaan ook eigelijk, het voordeel wat ik dus bedoelde is, dat ik dus ook niet constant in de verleiding kom om toch een stukje chocolade of een koekje te pakken...Het nadeel is dan meteen, dat omdat ik niet snoep, ik dus in dat opzicht mijn eetpatroon niet hoef/kan veranderen... ik bedoel als je normaal elke dag snoept en dat nu laat staan, gaat het afvallen misschien iets makkelijker. Eigelijk ben ik nu meer gaan eten, ik at alleen 's avonds mijn warme eten, omdat ik de rest van de dag eigelijk gewoon geen honger/trek had.... dat dit dus niet zo goed is ben ik ondertussen wel achter.... nu eet ik 's morgens een appel en 's middags 2 beschuitjes met smeerkaas.
Ook drink ik veel meer water, zeker 2 liter per dag en ben dus voorzichtig begonnen met wat
fitness oefeningen... dat is eigelijk het enige waar ik het dus van moet hebben....
Het enige wat ik me absoluut niet ontzeg is een paar glaasjes sinas, ik heb light geprobeerd maar vind dit gewoon echt vies en kan er niet aan wennen, ik blijf dit eigelijk drinken omdat ik het erg lekker vind en als ik dit patroon wil vasthouden dan hoort daar voor mij toch wel af en toe een glaasje sinas bij, anders blijft er alleen water en thee over want koffie drink ik niet.

Wat wil ik hier nou eigelijk mee zeggen hmz ik weet het niet precies....
Aan de ene kant ben ik misschien wel jaloers op jullie en aan de andere kant ben ik toch wel
blij dat ik niet iedere dag een gevecht moet leveren tegen de drang om te gaan snoepen.

Vanmorgen ben ik me, met mijn domme hoofd, vergeten te wegen dit doe ik morgen dus wel
Gisteravond om een uur of 10 heb ik een cheesburger gegeten bij de mac.... niet echt slim maar ik had bami van de chinees gegeten en had 's avonds dus echt enorme honger en natuurlijk
had ik niets in huis dus toen maar even naar de mac ( vanaf nu zorg ik dus dat ik altijd
iets gezonds te eten in huis heb)

Morgen komt dus mijn update.....
Iedereen veel succes weer de komende week
pi_18930981
Het trekt wel weg.
Heb net ff twee crackers gegeten.
En tot nu toe gaat het goed.
Wat ik heel vreemd vind is, dat ik totaal geen trek gevoel heb gehad.
Rommel in de buik..en dat heb ik normaal wel...
Vraag me af hoe dat kan?
pi_18931199
Horrorgirl
Zeer onbeleefde vraag..
Maar hoe komt het dat jij op een te hoog gewicht kwam.

Kijk ik nam met alles gewoon te veel, at niet gezond.
At niet elke avond warm en na rond 8 uur wel chips of een koekie.

Wij proberen ons allemaal een goed gezond levenspatroon aan te meten.
Door elke dag te ontbijten, lunchen en avondeten.
En niet meer er tussendoor te eten.
en de slechte dingen uit te bannen.
Je zit namelijk in zo'n levenspatroon, welke je moet doorbreken.

Kort samengevat, ik vat het niet verkeerd op, bedoel het ook niet lullig.
Want we willen allemaal een ding en dat is afvallen
pi_18931906
Gelukkig dat je het niet verkeerd opvat Jolene

Hoe ik aan mijn overgewicht kom?
Ten eerste zit het in de familie (geen excuus) maar zowel mijn moeder en mijn zus hebben een dikke buik en maag......... dat heb ik dus ook, gelukkig een stuk minder dan hun, maar toch.
Ten tweede ben ik steeds zwaarder geworden vanaf het moment dat ik wat aan mijn enkel kreeg
( een heel lang verhaal ) maar met als eindresultaat dat ik na een aantal operaties posttraumatische dystrofie heb, wat inhoud dat ik niet lang kan lopen, staan en sporten en ook ben afgekeurd dus zit ik de hele dag thuis......
Ten derde heb ik een hormonaal probleem, waardoor er in de laatste maanden een kilo of 8 á 10 aan zijn gekomen Ik sta op de wachtlijst van de gynacoloog voor een curretage.... er blijkt nogal wat rotzooi in m'n baarmoeder te zitten, dit gaan ze verwijderen en dan onderzoeken, waarna ze eindelijk weten wat ze ertegen kunnen doen (hopelijk hoor ik morgen wanneer ik aan de beurt ben)
Voor dit probleem schommelde ik zo tussen de 70 en 72 kilo, wel te zwaar maar niet erg hinderlijk...Ineens was ik zo'n 80 á 82 kilo en voelde ik me daar niet echt lekker bij

Dat is dus zo'n beetje mijn verhaal, ik at natuurlijk ook niet goed, alleen 's avonds... waardoor mijn lichaam waarschijnlijk in die beruchte spaarstand kwam te staan, gelukkig heb ik dat nu wat veranderd
Ow en ik vind het zeker geen onbeleefde vraag hoor, je mag me alles vragen
pi_18932078
Gaat goed vandaag.

Heb nu pas 4 boterhammen op. 2 liga continue "koekjes", veel water. En ben nu nog bezig met een fles Cola Light. Het is een beetje lauw dus het vult als een gek! Hoef niets meer te eten op die manier.

Vanavond misschien warm eten en anders maar de overige 2 broodjes met 2 bananen.
pi_18932159
Nou op mij heb je dus geen voordeel maar een nadeel
Ik weet dat het gewicht wat nu te veel is...er ook door mij zit.
Ja, ook ik gebruikte mijn moeder wel eens met haar zussen als voorbeeld.
Maar nu ik gezond eet..gaat het gewicht eraf.
En ik kan erbij bewegen ik kan lopen en sporten.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik toch ontzag voor je hebt Horrorgirl dus op naar gezond eten.
En dat je morgen positief bericht krijgt.

pi_18932222
_Flea_ zo zul je best snel afvallen.
Maar denk erom dit is niet echt de manier zorg dat je gezond gaat eten.

Wat ben ik toch een zeikerd.
pi_18932404
He, en ik maar kijken waarom er geen reacties meer bijkwamen, zijn jullie gewoon al in een nieuw topic begonnen...

Ik begin een beetje blond te worden..
Ik hou de afgelopen dagen in de eetmeter bij hoeveel ik eet, ik zit op ongeveer 1500 kcal per dag..
Maar ik ben er iets teveel mee bezig voor mijn gevoel, en daar baal ik wel van..
Bv. brood wegen voor en nadat er boter op gesmeerd is, om te zien hoeveel gram dat is en dergelijk..
En dat vind ik wel een beetje eng worden.

Qua maten, ik zit met broeken/rokken tussen de maat 44 en 48.
Badpakheb ik nou laatst maar maat 48 gekocht..
BH's kwam ik achter dat ik niet meer 85B/C heb, maar 85E(ik heb de verkoopster heel verbaasd aangekeken, ik kon het niet geloven..)
Er wil trouwens nog niet echt iets af, maar ik zat ook redelijk verstopt de afgelopen dagen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_18932482
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:37 schreef teigan het volgende:
He, en ik maar kijken waarom er geen reacties meer bijkwamen, zijn jullie gewoon al in een nieuw topic begonnen...

Ik begin een beetje blond te worden..
Ik hou de afgelopen dagen in de eetmeter bij hoeveel ik eet, ik zit op ongeveer 1500 kcal per dag..
Maar ik ben er iets teveel mee bezig voor mijn gevoel, en daar baal ik wel van..
Bv. brood wegen voor en nadat er boter op gesmeerd is, om te zien hoeveel gram dat is en dergelijk..
En dat vind ik wel een beetje eng worden.
Teigan,

Meissie.
Meteen mee stoppen boter heb je nodig klaar.
Je smeert er niet een heel pakje op.
Dus niets om je druk over te maken.

Mocht je vaak op de weegschaal gaan staan, stop daar dan ook mee.

Hoe gaat het met de tussendoortjes??

En natuurlijk met je Oma
pi_18932521
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:29 schreef jolene het volgende:
_Flea_ zo zul je best snel afvallen.
Maar denk erom dit is niet echt de manier zorg dat je gezond gaat eten.

Wat ben ik toch een zeikerd.
Je bent geen zeikerd, want je heb feitelijk gewoon gelijk (vind ik). Je valt zo inderdaad wel snel af, maar zodra je op gewicht bent en misschien die Lays Senation niet hoeft te weerstaan (van jezelf) zit het er weer ontzettend snel bij.
pi_18932634
Gelukkig, dacht al.
Soms denk ik ook weleens..ik weet het ook best.
Wrom heb ik het dan ook zo ver laten oplopen.

Owja, Teigan cupmaat kan kloppen wordt vanzelf weer minder
pi_18932714
Jolene Dank je, ik hoop ook op goed nieuws morgen *begint te duimen*
En verder idd zo gezond mogelijk eten en bewegen wanneer mogelijk, ik kom er wel

_Flea_ Nooit geweten dat lauwe cola goed vult Toch denk ik dat je beter wat 'gezonds' kunt eten en zeker je warme eten 's avonds niet overslaan

teigan Ik denk dat je er idd iets teveel mee bezig bent....
Wat ik gedaan heb, is de calorieën en vet opgeschreven van alles wat ik eet en drink, toen ben ik gewoon gaan kijken hoeveel bijv. een broodje kaas is en heb dit genoteerd... dat je de ene dag misschien een gram boter meer of minder heb maakt denk ik niet zoveel uit.
Ik heb dus een lijstje gemaakt van alles eigelijk en weet zo dat als ik een bord bami eet, dit 425C en 15 vet is, dat is dus een gemiddelde maar het scheelt wel alles wegen enzo.
Het is maar een tip, maar voor mij werkt dit erg goed

Kleding maten let ik opzich niet zoveel op, het verschilt gewoon te veel per merk, als je denkt dat je bijv. maat 44 van broek heb en je gaat een ander merk passen blijkt dat heel vaak nogal te verschillen, dan ineens is 44 veels te groot of te klein
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 15:50:14 #63
43556 miss_dynastie
pi_18932738
Jolene, je bent geen zeikerd. Het kan echt geen kwaad mensen bewust te laten worden, want iedereen verliest weleens de werkelijkheid een klein beetje uit het oog. Af en toe een bakje of minizakje chips kan geen kwaad Flea, echt niet. Je moet er dan wel bewust van genieten!!
pi_18932920
Ow, horrorgirl, gut dat heb ik niet eens dat ik het zo op schrijf.
Ik weet dat ik op moet passen met pasta's en rijst endergelijke.
Dus ik weeg het ongekookt af, en dan mag ik 75 gram...
Verder lees ik heus wel in de winkel de verpakkingen met wat er in zit.

Nu je zult toch echt af en toe een beetje vet binnen moeten krijgen.
Anders gaan je darmen weer problemen krijgen.

Ja, het is niet makkelijk...een gezond leven
pi_18932970
Cola light neemt inderdaad je hongergevoel weg. Ik heb wel eens begrepen dat dat door de cafeïne komt die er in zit; het schijnt dat dat de honger stilt. En aangezien er in cola light geen tot zeer weinig caloriën zitten kom je er ook nog eens niet van aan.
pi_18933081
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:58 schreef Rosean het volgende:
Cola light neemt inderdaad je hongergevoel weg. Ik heb wel eens begrepen dat dat door de cafeïne komt die er in zit; het schijnt dat dat de honger stilt. En aangezien er in cola light geen tot zeer weinig caloriën zitten kom je er ook nog eens niet van aan.
Maar te veel blijkt ook niet gaan, omdat je hersens denken suiker binnen te krijgen.
Ik weet het ook niet precies ik mag van mezelf max. twee glazen op een avond de rest doe ik met water of thee
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 16:02:21 #67
43556 miss_dynastie
pi_18933082
1 Kcal per glas toch? Ik vind het in elk geval heerlijk
Jolene, ik heb zelf juist het idee dat ik eerder dik word van aardappelen dan van pasta. Zou wel een keer zo'n test willen doen bij immogenics, maar ik weet niet of de verzekering dit vergoedt en heb nu ook geen zin om er achter aan te bellen.
pi_18933111
Ik heb dit ook pas een week geleden gedaan Jolene.....
Hoofdzakelijk omdat ik dus gewoon te weinig calorieën binnen kreeg per dag ( met mijn sinas mee)
zo ben ik dus uit gaan zoeken wat ik ongeveer moet eten om goed en gezond bezig te zijn
pi_18933183
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:03 schreef HorrorGirl het volgende:
Ik heb dit ook pas een week geleden gedaan Jolene.....
Hoofdzakelijk omdat ik dus gewoon te weinig calorieën binnen kreeg per dag ( met mijn sinas mee)
zo ben ik dus uit gaan zoeken wat ik ongeveer moet eten om goed en gezond bezig te zijn
Oke, dan is het goed...zie zo weer die film voor me van een meisje met anorexia...
wist ook alles en ging dus steeds minder.
Jullie snappen het wel
en ja, voor jou is het anders.
pi_18933267
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
1 Kcal per glas toch? Ik vind het in elk geval heerlijk
Jolene, ik heb zelf juist het idee dat ik eerder dik word van aardappelen dan van pasta. Zou wel een keer zo'n test willen doen bij immogenics, maar ik weet niet of de verzekering dit vergoedt en heb nu ook geen zin om er achter aan te bellen.
Zou kunnen in aardappels zitten heel veel koolhydraten, misschien dat jij daar slechter tegen kan.
je kan het ook zelf testen een week....hetzelfde ontbijten hetzelfde tussen de middag en 's avonds avondeten met aardappels en die week erom hetzelfde herhalen alleen dan 75 gram ongekookte pasta of rijst afwegen en dat erbij eten.
Op die manier kun je zelf al een verschil testen.
Ik weet het zijn dan twee hele saaie weken...
omdat je niks anders tussendoor moet nemen.
Misschien is dit een optie
pi_18933347
HorrorGirl: die verleiding aan snoep heb ik niet totdat het pak open is. Dan moet het hele pak op namelijk. Echt raar … Tegenwoordig lukt het me beter om gewoon naar gezonde tussendoortjes te grijpen ipv naar snoep maar dat komt omdat ik gewoon geen snoep meer in huis haal (hooguit een zak drop voor vriendelief maar dan leg ik het weg op zijn bureau). Zorg dat je brood, ontbijtkoek, fruit en/of komkommer ed in huis hebt om de lekkere trek te weerstaan. Of stel het toetje uit tot later op de avond.
Als je door je enkel alleen daardoor kan fitnessen is dat toch goed? Dan beweeg je toch nog .
Hopelijk hoor je morgen goed bericht!

_Flea_: Zorg wel dat je savonds normaal eet ipv extra boterhammen want je eet best weinig! Voer alles eens in op overgewicht.nl en kijk daar eens de uitkomsten. Je moet immers je eetpatroon aanpassen en dat moet wel gezond zijn .

teigan
Zelf ben ik niet al te veel aan het afwegen. Hooguit rijst/couscous weeg ik af en kijk ik goed wat er ergens in zit in de supermarkt. Het moet wel leuk blijven dat aanpassen van je leefwijze .

Pfoe, ik zou het niet zo weten wat dat is met die aardappels. Zelf eet ik meer rijst/couscous dan aardappels omdat ik daar niet zo dol op ben.
pi_18933574
Pandorah, weeg jij het voor het koken of na het koken
pi_18934083
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 16:24 schreef jolene het volgende:
Pandorah, weeg jij het voor het koken of na het koken
Ik weeg het eten voor het koken. Na het koken let ik gewoon op hoeveel ik opschep (2 opscheplepels ofzo).

Vanavond weer eens lekker sporten met collega's.. dus ik ben zo weg
pi_18934113
Veel plezier en sportse
  donderdag 6 mei 2004 @ 22:35:37 #75
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_18941816
Overigens nog een praktische tip: Drink SPA lemon / appel / perzik .. lekker en > 1 kC ..
pi_18947713
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 22:35 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Overigens nog een praktische tip: Drink SPA lemon / appel / perzik .. lekker en > 1 kC ..
Die is vies

ik drink gewoon dubbelfris light en water
pi_18947901
Vanmorgen ben ik op de weegschaal gaan staan en volgens mij was er toch bijna 2 kilo af. Ik hou echter een slag om de arm en hou het op 1,5 kilo:
Rosean 1.70 (28,4) was 145 kg, weegt nu 82,5 wil graag 79 wegen -62,5

Gisterenavond heb ik niet gestreken maar ben een beetje gaan winkelen nadat ik mijn fotorolletjes heb weggebracht. En ik vond zowaar een heel leuk bh-setje dat ook nog eens lekker zat

_Flea Heb je nou gewoon normaal je avondeten opgegeten?
pi_18948026
Ik weeg me zondag pas dus ik weet nog niet of ik al iets kwijt ben. Maar ik had een vraagje. In de loop van de dag eet ik meestal 1 of 2 pakjes toastjes (waar er 4 inzitten). Dat zijn van die toastjes die je in het midden door kan breken. Ik doe dat om mijn stofwisseling een beetje op gang te houden en zodat ik eventjes geen honger heb. Is dit eigenlijk wel goed? In die dingen zullen wel niet zo veel kcal zitten maar is het goed dat ik ze eet of moet ik eigenlijk liever niks eten.

Vandaag heb ik als brood:
4 boterhammen met kaas (zonder boter en 20+ kaas)
en dan heb ik mee om erbij op te doen plakjes komkommer en tomaat.

Mijn moeder vond dit wel verantwoord

Om nog even antwoord te geven op de vraag wat pilates nou eigenlijk was:
Pilates is door meneer pilates ontwikkeld om door een reeks opeenvolgende bewegingen lichaam en geest in balans te brengen. Bij het lichaam gaat het vooral om het maken van lange spieren. De oefeningen zijn moeilijk maar niet superzwaar voor je lichaam. Het vergt wat oefening natuurlijk maar je krijgt er geen spierpijn van en je wordt er niet moe van. Er was dacht ik ook een topic van ergens

Hopelijk ga ik nu lange spieren krijgen dan kan ik misschien een keer een broek aan waar mijn bovenbenen in passen
pi_18948161
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 07:44 schreef Rosean het volgende:

_Flea Heb je nou gewoon normaal je avondeten opgegeten?
Ja, ik heb gewoon avondeten gehad.
Ik kreeg in de auto zin in m'n boterhammen en die heb ik toen gegeten. Toen ik bij m'n vriendin kwam zijn we even later gaan eten.

Heb alleen niet kunnen lopen door het slechte weer. Dat vind ik jammer, heeeel misschien vanavond wel als het een momentje droog is.

Ik zal eens kijken aan hoeveel KCal ik gisteren kwam.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 08:33:37 #80
30203 sefer
Larrios
pi_18948191
@Riannuh; ik denk dat je die creamcrackers bedoeld, en die kan je beter vermijden. In zo'n pakje a 25 gram zit al gauw 5 gram vet en dat is best veel voor iets dat ook helemaal niet vult.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_18948218
_Flea_ heeft het bij jullie geregend dan? Bij ons was het prachtig weer, wel een beetje fris maar wel een lekker zonnetje.

Riannuh ik denk dat het niet heel erg verkeerd is om die toastjes te eten. Je moet eigenlijk even kijken hoeveel er precies in zit. Maar je kunt denk ik beter die toastjes nemen dan niks als je trek krijgt, want anders grijp je misschien naar echt verkeerde dingen. Zijn dat die langwerpige die als je ze doorbreekt vierkant zijn? Neem je dan de volkoren of de gewone? (Of hebben ze die nou niet in volkoren? )
Ow ik lees net dat daar veel vet in zit, als het die zijn die ik ook bedoel. Anders moet je eens die melbatoastje dingen nemen> Maar ik weet niet goed hoeveel calorieen en vetten e.d. in producten zitten. Ik leesh et wel op de verpakking maar ik onthoud het niet.
pi_18948220
Goedemorgen

Ben weer helemaal toppie...
Lekker geslapen redelijk uitgerust...nog een daggie werken en dan weekend.
Deze weer goed zien door te komen
en dan maandag wegen.

Leuk rosean, een nieuw lingerie setje.

_Flea_ Goed dat je toch warm hebt gegeten.

Riann hoe is het bij jou.
pi_18948262
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:36 schreef Rosean het volgende:
Riannuh ik denk dat het niet heel erg verkeerd is om die toastjes te eten. Je moet eigenlijk even kijken hoeveel er precies in zit. Maar je kunt denk ik beter die toastjes nemen dan niks als je trek krijgt, want anders grijp je misschien naar echt verkeerde dingen. Zijn dat die langwerpige die als je ze doorbreekt vierkant zijn? Neem je dan de volkoren of de gewone? (Of hebben ze die nou niet in volkoren? )
Ow ik lees net dat daar veel vet in zit, als het die zijn die ik ook bedoel. Anders moet je eens die melbatoastje dingen nemen> Maar ik weet niet goed hoeveel calorieen en vetten e.d. in producten zitten. Ik leesh et wel op de verpakking maar ik onthoud het niet.
ja die toastjes zijn het... hmmz ok moet dus even wat anders zoeken om dan te eten Zou als ik thuis ben even kijken op het pak melba toastjes of dat beter is (waarschijnlijk wel), dan neem ik die in het vervolg wel

Moet gewoon iets bij de hand hebben hier wat ik kan eten... ik programmeer namelijk en als ik dan even aan het nadenken ben ofzo of even niet druk ben heb ik snel trek of neem ik gewoon wat... en als ik niet iets van een appel bij de hand heb of toastjes neem ik dan warme chocolade melk uit de automaat en dat lijkt me niet echt slim.. ook al is het poederspul
pi_18948277
en komkommer dan of worteltjes of radijsjes ipv toastjes...
pi_18948353
Ik heb ingevoerd wat ik gisteren heb gegeten:
Vet: 46g
KCal: 1330.

Hier moet alleen nog even een stukje verse worst bijgeteld worden.

Vet kan ik verminderen door geen 40+ kaas meer te eten. Dus dat ga ik vandaag halen. 20+ kaas scheelt in de calorieen en ook per plak 2 gr vet. Aangezien ik redelijk wat kaas eet (9 plakken op 6 sneetjes brood) scheelt dat al 18 gram.
Maar ik kan het beter helemaal links laten liggen. Heb nu kipfilet mee op brood (3 plakjes) en dat zijn veel minder calorieen en vet (25 om 1).

/edit: Ben 2 bananen vergeten.
pi_18948365
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:36 schreef Rosean het volgende:
_Flea_ heeft het bij jullie geregend dan? Bij ons was het prachtig weer, wel een beetje fris maar wel een lekker zonnetje.
't heeft hier (zevenaar en malden) redelijk gegoten de hele tijd. Tis denk ik tussendoor net een kwartiertje droog geweest ofzo.
pi_18948638
_Flea_ als je kaas errug lekker vind moet je dat gewoon blijven nemen, alleen inderdaad misschien overstappen op 20+ kaas. Je moet je namelijk ook steeds afvragen of je dit eetpatroon gaat volhouden. Als je denkt dat je inderdaad vaker kipfilet zult eten, ook als je op je streefgewicht bent, dan moet je het vooral doen
(Het lijkt trouwens wel of ik je alleen maar zit af te kraken maar das niet de bedoeling hoor!!!)

jolene blij te horen dat je misselijkheid van gisteren weg is. En idd: bijna weekend!!!
pi_18948640
Nou _Flea_ zo verkeerd is dat toch niet.
Tja, kipfilet is mager, gebraden gehakt.
Smeerkaas kan ook i.pv. kaas
  vrijdag 7 mei 2004 @ 09:35:07 #89
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_18948900
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 06:04 schreef Riann het volgende:

[..]

Die is vies

Alsof dat wel lekker is
pi_18949432
iedereen heeft zijn eigen smaak
pi_18949541
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 09:35 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Alsof dat wel lekker is
Gelukkig maar dat smaken verschillen (Ik vind het namelijk allebei niet lekker )
pi_18950255
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:18 schreef Rosean het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat smaken verschillen (Ik vind het namelijk allebei niet lekker )
Vind zelf weer de roosvicee zonder suiker lekker, maar ja, is ook niet goed.
Pfff.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 10:58:49 #93
43556 miss_dynastie
pi_18950357
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 06:04 schreef Riann het volgende:

[..]

Die is vies

Riann, je weet dat er in dubbelfriss light aardig wat KCal zitten? In gewone zit 40 KCal per 100 ml, in light 60% minder volgens de site dus toch nog 16 KCal per 100 ml. Aangezien ik het spul maar blijf drinken en zo een liter wegdrink, haal ik het maar niet meer in huis
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:00:58 #94
43556 miss_dynastie
pi_18950423
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:08 schreef Riannuh het volgende:
Maar ik had een vraagje. In de loop van de dag eet ik meestal 1 of 2 pakjes toastjes (waar er 4 inzitten). Dat zijn van die toastjes die je in het midden door kan breken. Ik doe dat om mijn stofwisseling een beetje op gang te houden en zodat ik eventjes geen honger heb. Is dit eigenlijk wel goed? In die dingen zullen wel niet zo veel kcal zitten maar is het goed dat ik ze eet of moet ik eigenlijk liever niks eten.
Ga er niet vanuit dat er in die dingen weinig zit, vaak kom je bedrogen uit.... indien er wel weinig in zit, zie ik het probleem niet zo, beter een cracker dan snoep en koekjes
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:02:01 #95
43556 miss_dynastie
pi_18950456
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 08:54 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb ingevoerd wat ik gisteren heb gegeten:
Vet: 46g
KCal: 1330.

Hier moet alleen nog even een stukje verse worst bijgeteld worden.

Vet kan ik verminderen door geen 40+ kaas meer te eten. Dus dat ga ik vandaag halen. 20+ kaas scheelt in de calorieen en ook per plak 2 gr vet. Aangezien ik redelijk wat kaas eet (9 plakken op 6 sneetjes brood) scheelt dat al 18 gram.
Maar ik kan het beter helemaal links laten liggen. Heb nu kipfilet mee op brood (3 plakjes) en dat zijn veel minder calorieen en vet (25 om 1).

/edit: Ben 2 bananen vergeten.
1330 is netjes hoor, ik zou echt niet teveel gaan bezuinigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dan kom je geheid in de spaarstand en dan wordt het heel moeilijk. Geloof me, ik spreek uit ervaring
pi_18950536
Miss-D
Gaat het al ietsje beter met het snaaien
pi_18950777
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

1330 is netjes hoor, ik zou echt niet teveel gaan bezuinigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dan kom je geheid in de spaarstand en dan wordt het heel moeilijk. Geloof me, ik spreek uit ervaring
Tis ongeveer 1400 denk ik. Was maar een klein stukkie worst.
Ik ben met 1400 ook tevreden en heb nog iets ruimte (mag max 1611). Alleen moet ik de hoeveelheid vet naar beneden brengen.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:15:37 #98
43556 miss_dynastie
pi_18950848
Mag ik je dan adviseren het eerst eens met 30+ kaas te proberen? De stap van 40+ naar 20+ is heel, eigenlijk te, groot. Ikzelf eet weer 30+, het ging me zo tegenstaan, dat ik in plaats van die 20+ een vette plak cheddar at die ook nog in de koelkast lag Dan maar wat minder hard, het leven moet wel leuk blijven!
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:16:25 #99
43556 miss_dynastie
pi_18950867
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:04 schreef jolene het volgende:
Miss-D
Gaat het al ietsje beter met het snaaien
Hoi
Ja, gaat aardig goed, mister_d heeft gister voor mijn neus een zak wokkels weggesnaaid en ik heb er maar drie van gehad
pi_18951139
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoi
Ja, gaat aardig goed, mister_d heeft gister voor mijn neus een zak wokkels weggesnaaid en ik heb er maar drie van gehad
Mister_D, goed van je

Miss_D, van jou natuurlijk ook.
Af en toe heb ik dat ook dat ik denk ik wil dit en dat enne enne.
Maar mensen ik heb dit weekend twee verjaardagen een etentje en twee keer op bezoek voor moederdag.
Ik zit me nu al druk te maken hoe we dit weekend moeten doorkomen.....

ben ook zo'n watje....

Werd vanochtend wakker en zeg tegen vriendje...zullen we alles afzeggen...ik red het nooit.
Zegt hij jawel hoor...want als jij wat wil pakken vanavond roep ik wel telkens Speklappie
Ik zie eten ook echt als gezellig, sommige hebben dat met roken ikke dus met eten.

Ow en vriendje bedoeld het lief, wou toch dat ie eens een andere naam bedacht
pi_18951197
Ik dronk eerst altijd Orangina Light, tot mijn vader vroeg of ik wist dat ook daar nog best wel wat calorieen in zitten (zeker als je bedenkt da tik van dat spul zo een 1,5 literfles leegdrink).

miss_d goed van je!!!!

Ik vroeg me af: hoe smaakt 20+ kaas dan?
pi_18951246
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:29 schreef Rosean het volgende:
Mijn reactie daarop, smaakt niet is hartstikke droog.
pi_18951321
jolene niet de moed op voorhand al opgeven (ik weet het... dat doe je toch )!! Het is vast heel gezellig maar dat eten maakt het niet gezelliger hoor. Je moet trots zijn op jezelf als je het weet af te slaan en extra genieten als je toch zwicht voor al dat lekkers.
Misschien helpt het als je aan de bruiloft denkt?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:39:51 #104
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_18951369
Ik ben ook op dieet...

Ben in Januari begonnen en ben nu al 5 kilo aangekomen.. Ik eet om de 3 uur en het werkt echt super goed! Als iemand wil weten wat je allemaal naar binnen moet werken dan hoor ik het graag!
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_18951440
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:36 schreef Rosean het volgende:
jolene niet de moed op voorhand al opgeven (ik weet het... dat doe je toch )!! Het is vast heel gezellig maar dat eten maakt het niet gezelliger hoor. Je moet trots zijn op jezelf als je het weet af te slaan en extra genieten als je toch zwicht voor al dat lekkers.
Misschien helpt het als je aan de bruiloft denkt?
Mijn zwager is kok en die maakt altijd de lekkerste hapjes....
Denk dat ik er gewoon zover mogelijk vanaf moet gaan zitten.
Bruiloft helpt ook wel of een broek aantrekken die nu nog te strak zit...

Ach ik moet gewoon gaan kijken hoe het loopt misschien ben ik wel vreselijk sterk.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:44:43 #106
43556 miss_dynastie
pi_18951495
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:39 schreef tommie_b het volgende:
Ik ben ook op dieet...

Ben in Januari begonnen en ben nu al 5 kilo aangekomen.. Ik eet om de 3 uur en het werkt echt super goed! Als iemand wil weten wat je allemaal naar binnen moet werken dan hoor ik het graag!
Hartstikke goed van je!
Misschien kun je in dit topic [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen. iemand van adviezen voorzien, de dieetclub is namelijk voor mensen die willen afvallen. Succes
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:46:19 #107
43556 miss_dynastie
pi_18951541
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:29 schreef Rosean het volgende:
Als een schoenzool
De eerste vijf pakjes ging het nog wel, daarna ging het me zo tegenstaan
Als ik zoals nu minder moet eten (en dat moeten is natuurlijk ook een relatief iets, maar je begrijpt wat ik bedoel) dan wil ik dat datgene wat ik wel eet, in elk geval lekker is.
pi_18951545
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hartstikke goed van je!
Misschien kun je in dit topic [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen. iemand van adviezen voorzien, de dieetclub is namelijk voor mensen die willen afvallen. Succes
Miss_D, je bent me voor.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 11:46:51 #109
43556 miss_dynastie
pi_18951551
Jolene, probeer eraf te blijven en lukt dat niet, geniet dan van de lekkere hapjes!
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:56:22 #110
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_18951737
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hartstikke goed van je!
Jah, dacht omdat het dieetclub heet en ik ook op dieet ben...
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
pi_18951905
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:56 schreef tommie_b het volgende:

[..]

Jah, dacht omdat het dieetclub heet en ik ook op dieet ben...
Geeft niks, maar in het topic wat Miss_D, aangaf zitten er meer mensen die op dieet zijn om aan te komen.
pi_18952023
miss_d je hebt helemaal gelijk; das ook mijn regel: dat wat je mag eten moet ook lekker zijn. Anders werkt het niet, dan ga je zitten snaaien omdat je extra medelijden met jezelf hebt.
pi_18952512
Er is hoop er werd net voor in de pauze vis of patat gehaald en heb beide afgeslagen en er gewoon rustig bijgezeten.

Ik kan het wel
pi_18953057
jolene goehoed!! Je mag trots op je zelf zijn!
pi_18953335
Ben Ik ook voel me heel sterk

Juicht gezellig mee.

Vraagt zich ondertussen af, hoe het met Funnie Zal zijn
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 14:23:45 #116
43556 miss_dynastie
pi_18953509
Ik heb net ff op Funnie's site gekeken, maar nog geen nieuws.

Goed zo Jolene
pi_18953558
Daar heb ik dus niet aan gedacht.
Een hele slimme van kou Miss-D.
Ben wel benieuwd en ik hoop dat alles goed met d'r gaat.

Ja, ik voel me echt goed...dit puntje had ik gewoon vandaag nodig..dan moet de rest ook goed komen.
pi_18953587
Als je afvalt he, waar verlies je dan het eerste je vet?
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 14:27:36 #119
43556 miss_dynastie
pi_18953599
Bij ieder mens anders _Flea_
pi_18954422
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:27 schreef _Flea_ het volgende:
Als je afvalt he, waar verlies je dan het eerste je vet?
Hoezo wil je dat weten?
Ik heb wel eens begrepen dat het van boven naar beneden gaat (dus vanaf je gezicht naar je benen). Maar het zal wel bij iedereen anders zijn. En 1 ding heb ik geleerd: het gaat er nooit af waar je wil.
pi_18954488
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:59 schreef Rosean het volgende:

[..]

het gaat er nooit af waar je wil.
pi_18955185
HorrorGirl (1m65) (27,7) was 80 kg, is nu 75,4 kg en wil graag 65 kg wegen -4,6
pi_18955345
Netjes HorrorGirl, je gaat lekker.
Goed volhouden he, voldoende eten.

ff vreugededansje voor HorrorGirl
pi_18955375
quote:

[..]

Hoezo wil je dat weten?
Ik heb wel eens begrepen dat het van boven naar beneden gaat (dus vanaf je gezicht naar je benen). Maar het zal wel bij iedereen anders zijn. En 1 ding heb ik geleerd: het gaat er nooit af waar je wil.
Ik wil het er juist bij m'n buik eraf hebben. Maar ik zal geduld moeten hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 15:31:38 #125
43556 miss_dynastie
pi_18955458
quote:

[..]

Hoezo wil je dat weten?
Ik heb wel eens begrepen dat het van boven naar beneden gaat (dus vanaf je gezicht naar je benen).
Was het maar waar
Bij mij is het allemaal uit mijn kont gegaan, terwijl ik die zelfs toen ik 103.4 woog niet heel lelijk vond
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 15:32:02 #126
43556 miss_dynastie
pi_18955473
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:28 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik wil het er juist bij m'n buik eraf hebben. Maar ik zal geduld moeten hebben.
Kun je stimuleren door extra buikspieroefeningen te doen
pi_18955524
en geduld....je zult er behalve het afvallen ook heel veel oefeningen moeten doen
pi_18955732
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Kun je stimuleren door extra buikspieroefeningen te doen
Dat werkte toch niet? Althans dat meen ik ergens op het forum gelezen te hebben. Iemand zei dat plaatselijke vetverbranding een illusie is en dat alleen algemene cardio werkt. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Misschien kun je door die spieren te trainen wel de buik wat strakker maken, zodat de boel niet meer zo 'hangt'.
pi_18955758
Bij mij ging het er voornamelijk bij mijn bosten af, en die wilde ik juist houden!!! ik wil het er graag rond mijn maagstreek en benen afhebben. Met name rond mijn maag vind ik echt heel erg vervelend, maar ja het zit niet meer zo in de weg als dat het gezeten heeft
pi_18955809
Ik weet dat het bij de maag langzaam weg zal trekken de rusg de benen.
Maar ik blijf altijd zo'n achterlijke achteruitstanden kont houden
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 15:45:23 #131
43556 miss_dynastie
pi_18955877
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:40 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat werkte toch niet? Althans dat meen ik ergens op het forum gelezen te hebben. Iemand zei dat plaatselijke vetverbranding een illusie is en dat alleen algemene cardio werkt. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Misschien kun je door die spieren te trainen wel de buik wat strakker maken, zodat de boel niet meer zo 'hangt'.
Ik weet niet wie dat gezegd heeft, bij mij werkt het in elk geval wel. Als ik tenminste braaf de oefeningen zou doen
pi_18955933
Slank in de zomer, maar dat is ook anders dat zijn mensen die al een gezond gewicht hebben.
Wij moeten met behulp van oefeningen en gewichtsverlies weer een figuur krijgen
pi_18955993
Zou kunnen dat het iemand in Slank de Zomer In was die dat gezegd heeft, ja. Ik heb in elk geval wel bij een vriendin gezien dat haar buikomvang juist toenam toen ze als een gek buikspieroefeningen ging doen. Je traint die spieren he, dus die worden groter. Maar wellicht is dat inderdaad alleen een 'probleem' bij slankere mensen, en werken deze oefeningen wel als er echt nog overgewicht is. Zou idd wel kunnen.
pi_18957246
wow wat word er veel gepost zeg! Moest 3 pagina's bijlezen...

Ik ben gisteren weer eens naar de WW geweest en blijkt dat ik ben afgevallen.
Over 2 weken ben ik 0,8 kilo kwijt, wat voor mij geweldig is omdat ik de laatste paar maanden alleen maar aan het jojo-en was. Ik ben nu dus weer onder mijn gewicht van het lijstje.

octopussy (1m76) (31,1) was 107,8 kg, is nu 95,9 kg en wil graag 70 kg wegen -11,9

ik vind het trouwens wel frappant hoe die kledingmaten zo verschillen. Gisteren is iemand 'lid voor het leven' geworden (dat is als je 6 weken lang op je streefgewicht bent bij de WW) en die is 15 kilo afgevallen. Ze was 85 en is nu dus 70 kilo. Ze had een broek mee van voor het lijnen en die was in maat 48! Ze zegt dat ze nu ongeveer maat 40 heeft.

Ik vind dit wel vreemd, want ik had toen ik 108 kilo was een broekmaat van ongeveer 50-48. Nu 12 kilo slanker zit ik tussen 48-46. Dit is dus al minder dan dat vrouwtje had met 85 kilo (en ik ben dus ongeveer 10 kilo zwaarder). Ze is wel ongeveer even lang als ik dus daar zit het verschil niet.
Als zij al zoveel maten scheelt met 15 kilo, dan wil ik echt graag weten welke maat ik zou hebben met 70-75 kilo.

Ik kan mezelf gewoon nog niet voorstellen met iets wat kleiner is dan maat 42.
pi_18957366
ik heb maat 44 en af en toe 46 heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe ligt aan de winkel. en boven heb ik M terwijl ik eerst altijd XL had of ooit zelfs XXL
  vrijdag 7 mei 2004 @ 23:36:40 #136
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_18967480
Hallo

Daar was ik weer even ...
Kort verslagje.

Maandagopgenomen en dinsdag als eerste geholpen. kweet niet hoe ik die erste dagen ben door gekomen, maar weet nog wel dat ik mij 1000x afvroeg hoe ik hier door heen moest komen. Heb het gered met veel morfine spuiten. Gisteren ochtend ben ik beetje bij gekomen. En gisteren middag begonnen met de lange wilde avontuurlijke tocht naar buiten toe (zie voor je:: vrouw, suf, ziet er niet uit, infuus paal tussen de benen. die voortgeduwt word door mijn armen, lift in lift uit (en nee geen moderne deuren maar loeizware deuren) en dan door de draaideur naar buiten Je moet toch tegenwoordig er wat voor over hebben om te kunnen roken)

En toen was het vrij snel gepiept. Gisteren alles met rolstoel gedaan. En vanmorgen om 9 uur infuus eruit en lekker gedoucht (heeeeeerlijk) en was weer vrij om te gaan. De kids lekker verrast bij hun oppasadres Was erg leuk. Alles gaat nog traag en moeilijk. Maar beter thuis vervelen dan in het ziekenhuis. Ik heb wel een anti biotica kuur gekregen omdat ik koorts had. (foto volgt nog)
Nu nog niet echt de zin om wat te doen op de site. Maar lief dat jullie aan mij dachten!!!

Kvoel me plofferig en DIK Ben zelfs een halve kilo aangekomen deze week en ik heb maar 2 bakjes vla gegeten in de hele week
Hormonen en vocht denk ik. Ik ben gigantisch ongi geworden snachts. (sjees wat kun je bloeden zeg) maar kwam waarschijnlijk door trombose spuiten. Want mijn infuuus gaatje wou ook maar niet stoppen met bloeden.

Ben verder redelijk oke. Maar moet echt rustgaan houden. Lukt mij alleen nog niet al te best.
Morgen begin ik overnieuw met rust nemen Maar ga vannacht lekker in mijn eigen bedje slapen naast mijn eigen vent. En niet 1 of andere vreemde man uit Hardenberg
Ik mocht eigenlijk pas maandag weg, maar toen ik vroeg waarom niet nu (vanmorgen dus) zei die.. Als je je echt oke voelt en rust houdt, dan mag je nu ook wel naar huis. Dat wou ik horen

Ik laat het hier weer even bij. Zie jullie snel weer.

vrijdag 7 mei 2004 @ 23:41:45 #137
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_18967588
ooh ja maten.. Ik was met 130 kilo toe aan een maat 60 !!!
En dat puur door mijn buik. En gold voor boven en beneden kleding. Nu zit ik op maat 50/52
Tenzij broeken met elastiek is dan wil 48 ook nog wel. Heb net een 46 en een 48 gekocht. Maar nog niet aan gedurft om te passen. Maar ja moet ik toch maar eens gaan doen.

Ik denk dat als ik OOIT op gewicht kom. Ik na de buik correctie ineens naar maat 40/42 vlieg ofzo. Ik heb zo'n achterlijk figuur nu voor kleding wat dat betreft.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 09:34:19 #138
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_18971742
Funnie (1m70) (32,6) was 130 kg, is nu 94,1 kg en wil graag 80 wegen -35,9

Funnie (1m70) (32,2) was 130 kg, is nu 93,2 kg en wil graag 80 wegen -36,8

Gelukkig er toch nog wel wat vanaf.. Was gisteren ligtaangekleed en nietnuchter toen ik mij woog.Want was 94.6 gisteren middag. Was er al beroerd van..Maar goed. Toch iets resultaat...

Nieuwe broeken paste ik niet, nieuwe blouse wel. Ga straks broeken ff ruilen voor een andere
pi_18972847
Funnie

Poeh, wat heb je het zwaar gehad.
Ben blij te lezen dat het goed met je gaat.

Ik hoop dat je nu snel weer aansterkt.
En goed je rust nemen he..

pi_18973476
Funnie! Je bent er weer . Doe maar even rustig aan want zo te lezen heb je het zwaar gehad .

Gisteren was het wel grappig op mijn werk: ik ging met wat collega's lunchen en toen vroeg een collega (man nog wel!) of ik weer een beetje was afgevallen. Dat sommige mensen dat zo goed zien zeg !
pi_18980718
funnie zwaai zwaai

Je hebt het zo te lezen zwaar gehad gelukkig gaat het nu weer wat beter met je.... en neem je tijd en rust ervoor. Dat gewicht komt later wel weer. Nu maar eerst zorgen dat je eigen weer op en top voelt.
  zondag 9 mei 2004 @ 10:42:24 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18991281
Funnie, goed te lezen dat je er zo redelijk doorheen gekomen bent.
Ik doe deze week even geen update van mezelf. Ben ongesteld en dan is het toch zowieso wat negatiever.

Er komt nu best een zware maand aan met steeds een paar dagen in het buitenland voor mijn werk, wat dus ontbijtjes in een hotel en etentjes in een restaurant in houdt.
Naja, gewoon een beetje in houden en opletten wat ik neem.
pi_18993874
stomme cookies
.
pi_18993908
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Tackleberry op 09-05-2004 13:48:11 ]
.
pi_18993923
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 16:34 schreef octopussy het volgende:

Ik vind dit wel vreemd, want ik had toen ik 108 kilo was een broekmaat van ongeveer 50-48. Nu 12 kilo slanker zit ik tussen 48-46. Dit is dus al minder dan dat vrouwtje had met 85 kilo (en ik ben dus ongeveer 10 kilo zwaarder). Ze is wel ongeveer even lang als ik dus daar zit het verschil niet.
Als zij al zoveel maten scheelt met 15 kilo, dan wil ik echt graag weten welke maat ik zou hebben met 70-75 kilo.

Ik kan mezelf gewoon nog niet voorstellen met iets wat kleiner is dan maat 42.
Dat verschilt inderdaad behoorlijk per persoon. Ik ben nu bijna 20 kilo kwijt en ben van maat 46/48 naar 42/44 gegaan. Dat is dus twee maten verschil. Maar er is ook iemand bij de Weight Watchers die "maar" 90 heeft gewogen, en toen dus al maat 48/50 had. Die is ook 20 kilo afgevallen en heeft nu maat 38! Dat scheelt dus wel 5 maten! Eigenlijk best vreemd Maar ik vind het wel prima zo hoor, ik kan heel goed leven met maat 42.

Ik ben deze week 5 dagen naar Berlijn geweest en ik ben één ons zwaarder dan toen ik ging. Dat vind ik best knap van mezelf Maar ik wil deze week er toch wel graag een pondje af, zodat ik bij de WW nu echt op de 20 kilo eraf zit
  † In Memoriam † zondag 9 mei 2004 @ 15:15:37 #146
43556 miss_dynastie
pi_18995556
Funnie, wat heb je het zwaar gehad!! Laat je lekker verwennen en doe rustig aan
  zondag 9 mei 2004 @ 17:22:44 #147
80407 glimworm
'The Shining'
pi_18998338
Funnie, ik hoop dat je snel weer wat beter gaat voelen, blijven volhouden he?

Bij mezelf gaat het eigenlijk helemaal niet goed. Eet te onregelmatig en verkeerd, drink te veel alcohol, en daarom durf ik hier eigenlijk niet zo te posten, lees wel veel mee. Het is namelijk allemaal mijn eigen schuld dat het lijnen niet opschiet... Maar ik ga morgen weer met frisse moed 'beginnen'... Het enige positieve is dat ik ook niet aankom...
Glimmen is een keuze
  zondag 9 mei 2004 @ 17:24:07 #148
80407 glimworm
'The Shining'
pi_18998369
Oh ja, wat maten betreft, ik heb maat 46/48... heel soms ook maat 44.. Truitjes meestal L.. heb lang geleden toen ik 72 woog oooit is een levi's 501 maat 30 aangekund, dat zou ik nog wel weer is willen...
Glimmen is een keuze
  maandag 10 mei 2004 @ 01:24:00 #149
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19009548
hey Glimworm, wat jammer dat het niet zo goed wil. Ik hoop dat het snel wat beter zal gaan en dat datje meer stimulans zal gaan geven om door te gaan !!!

En bedankt voor jullie berichtjes. Ben der erg blij mee. Geeft me goed gevoel.

even over die maten door zeuren. Glimworm ik ben iets lichten dan jou nu. Dacht zo uit mijn hoofd 5 kilo. En toch zat ik de hele tijd op maat 50/52. Het licht gewoon aan het postuur die iemand heeft. Heeft iemand het moooi verdeeld zitten die gaat sneller naar kleinere maten dan iemand die het op 1 of 2 plekken heeft zitten.
Ik heb net mijn site ge updated. De maand Mei is erbij gekomen. Met mijn verslag van afgelopen week. En daarbij dus ook naar aanleiding van dit topic een stukje over maten. En over de kleren die ik afgelopen weeekend had gekocht. (ieeuuw en foto's, maar ja dat hoort gewoon bij de stijl van de site. Maar het is wel elke keer weer eng om ze online te zetten)
Ik pas dus voor het eerst 46, toevallig 2 broeken van die maat. Want48 verzoop ik in. En zoals ik op mijn site ook heb vermeld, is dat ik zodra ik kan, ik de stad in ga. En naar de gewone kleding winkels ga om te kijken of ik ECHT 46 pas. (maar gloof er niets van) Maten zijn vreemde dingen elke winkel hanteerd wel dezelfde maten met alleen andere groottes. Datis een groot nadeel.
pi_19011047
Funnie Fijn dat je er weer bent maar wel vervelend om te lezen dat je zo veel pijn hebt (gehad).

jolene Hoe is je moederdag verlopen?

Over de maten: toen ik 145 woog had ik maat 52/54 nu ik iets boven de 80 weeg heb ik maat 42 en soms 40, maar dan valt het gewoon groot denk ik.
Ik ging vanmorgen weer op de weegschaal staan, omdat ik ongesteld ben geworden en dat scheelt bij mij altijd wel een kilo in mijn voordeel. Dus er was ineens weer wat af:
Rosean 1.70 (28,0) was 145 kg, weegt nu 81 wil graag 79 wegen -64
Misschien moet ik mijn doel alvast aanpassen Nee hoor, eerst maar onder de 80 komen en daarna zien we wel weer verder.
Het werkt voor mijn wel ontzettend motiverend als het in het begin zo hard gaat, dan is het wel makkelijker voor me om lekkere dingen te weerstaan. Afgelopen zondag ben ik weer een paar uur alleen geweest (moeilijke momenten voor mij) en heb ik niks genomen behalve drinken. Ik ben wel de hele tijd bezig geweest dus dat helpt ook wel, maar toch: ik was trots
pi_19011106
Goedemorgen allemaal

Update: niks erbij en niks eraf

Vrijdagavond waren allemaal lekker hapies dus heb van alles geproefd.
Zaterdag overdag extra bewogen, iets minder gegeten.
Zaterdagavond op de verjaardag alleen komkommer gegeten.

Gisteren de moederdagen goed overleeft.
Alle het gebak af gelagen, etentje ging goed.
Gewoon normaal.

Maten..het is wisselend in een broek maat 44 pas ik wel in een andere niet.
Maar pas ook weer in een broek maat 42...het klopt niet.
truien draag ik nu ook weer wisselend.

Heb mijn pilates boek.
Nu nog beginnen
Dat is vaak bij mij het geval het beginnen.
Er staan beginners oefeningen in...gut als ik dat voor elkaar krijg voel ik me al vergevorderd...
maar we gaan er aan werken...
pi_19011156
Riannuh (1m68) (26,0) was 75 kg, is nu 73.5 en wil graag 65 wegen

Waar die 1.5 Kg is gebleven ik heb geen idee... Het lijnen lukte niet echt heel goed... mijn vader was jarig en we hadden lekkere rijst-slagroom vlaai uit limburg en dat was extreem lekker. Maarjah niet zo goed natuurlijk. Op dat moment maakte het me niet echt veel uit hoor Waarschijnlijk ga ik vanaf morgen weer fietsen naar mijn werk... dat is 24 km per dag... ik fiets dan ongeveer 18 km/h... Heeft iemand een idee waar ik dan kan zien hoeveel kcal ik verbrand, daar ben ik wel benieuwd naar. En ik hoorde dat fietsen ook goed is voor de buikspieren, klopt dat? Dat is natuurlijk zeer positief als dat zou kloppen

Welk pilates boek heb jij dan jolene.... Ik heb het boek van een of andere Brooke nog iets (weet het zo niet uit mijn hoofd) maar vond in het begin de oefeningen heel erg moeilijk. Ben nog steeds bij het beginners gedeelte. Vind dat nog inspannend genoeg
pi_19011236
Grinnik Brooke Silver ofzoiets...

Ach we gaan gewoon beginnen...
Maar of het wat wordt vraag ik me af...
pi_19011243
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:25 schreef Riannuh het volgende:

Waarschijnlijk ga ik vanaf morgen weer fietsen naar mijn werk... dat is 24 km per dag... ik fiets dan ongeveer 18 km/h... Heeft iemand een idee waar ik dan kan zien hoeveel kcal ik verbrand, daar ben ik wel benieuwd naar. En ik hoorde dat fietsen ook goed is voor de buikspieren, klopt dat? Dat is natuurlijk zeer positief als dat zou kloppen
Wanneer je fietst met dat tempo verbrand je ongeveer 7-8 kcal per kg lichaamsgewicht per uur (kcal/kg/u)

1 gram vet levert 9kcal, dus reken maar uit wat je verbrandt (als je niet méér gaat eten natuurlijk )
pi_19011248
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:25 schreef Riannuh het volgende:
Riannuh (1m68) (26,0) was 75 kg, is nu 73.5 en wil graag 65 wegen
En ik hoorde dat fietsen ook goed is voor de buikspieren, klopt dat? Dat is natuurlijk zeer positief als dat zou kloppen
Het schijnt zo te zijn. Maar ik weet niet of het bij mij werkt. Ik heb vorig jaar zomer op de mountainbike elke dag gefietst. Iedere keer tussen de 40 en de 60 km. Maar dat ik er nou door afgevallen ben of sterkere buik heb gekregen

Toch ga ik weer fietsen als het goed weer wordt. Het is ideaal om zo te zweten en lekker bezig te zijn. Het liefst in m'n eentje zodat ik geen rekening met het tempo van anderen hoef te houden.
pi_19011249
Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden naar Pilates. Misschien maar eens kijken in de boekhandel wat het precies is.

jolene goed hoor dat je het gebak hebt kunnen afslaan!!

Riannuh afvallen is soms heel raar: denk je dat je het niet goed hebt gedaan dan ben je afgevallen en soms heb je een week dat je denkt: zo deze week was goed en dan is er niks veranderd. Lekker iig dat er 1,5 kilo af is
pi_19011271
ja, goed he...
Het gebak afslaan ging ook zonder moeite nu nog de rest van de lekkere dingen...

af en toe. Wou ik dat ik mezelf een trap onder de kont kon geven.
Ben ook zo'n sllome vandaag..
pi_19011286
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:41 schreef _Flea_ het volgende:

[..]
Je spieren zullen ongetwijfeld gegroeid zijn in die tijd dat je dat gedaan hebt, een reden dat je niet lichter bent geworden maar wellicht zwaarder. Je vetpercentage zal er ongetwijfeld wel van dalen als je niet ineens bent gaan bunkeren. Goed eten gelijk ná het fietsen (paar boterhammen) is wel heel belangrijk, en nee daardoor kom je niet extra aan. Je lichaam moet zich kunnen herstellen dus niet eten is zelfs slecht te noemen.
pi_19011309
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:40 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Wanneer je fietst met dat tempo verbrand je ongeveer 7-8 kcal per kg lichaamsgewicht per uur (kcal/kg/u)

1 gram vet levert 9kcal, dus reken maar uit wat je verbrandt (als je niet méér gaat eten natuurlijk )
Dank U vriendelijk Was niet van plan meer te eten maar als ik het dus goed heb... Ik doe er heel iets minder dan 1,5 uur over in totaal (Heen en terug) dus we gaan van 7 kcal uit (het minste )

7*73,5*1,5 = 771 kcal ... flink naar beneden afronden 700 kcal
Dat is veel aangezien ik maar 1283 kcal per dag binnen krijg. Dan zou ik dus meer dan de helft verbranden. Zou ik dan niet iets meer moeten gaan eten om gezond te blijven ? Of zie ik dat verkeerd.
pi_19011328
Ik denk dat er niet veel vanaf is deze week. Maar ik zal het woensdag weer wegen. Moet wel steeds op dezelfde weegschaal natuurlijk.
Heb eigenlijk niet meer gesport en gisteren een gebakje en nasi gehad. Verder wel gezond gegeten met fruit e.d.
's Ochtends een paar knackebrodjes of Cracottes (erg lekker). Alleen maar light producten drinken, niet snoepen, geen gebakken maar een gekookt ei en dat soort dingen.
Hopelijk gaat het nog goed als ik weer wat ga bewegen. Maar het is zulk rotweer dat je niets kan doen.
pi_19011330
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:51 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Dank U vriendelijk Was niet van plan meer te eten maar als ik het dus goed heb... Ik doe er heel iets minder dan 1,5 uur over in totaal (Heen en terug) dus we gaan van 7 kcal uit (het minste )

7*73,5*1,5 = 771 kcal ... flink naar beneden afronden 700 kcal
Dat is veel aangezien ik maar 1283 kcal per dag binnen krijg. Dan zou ik dus meer dan de helft verbranden. Zou ik dan niet iets meer moeten gaan eten om gezond te blijven ? Of zie ik dat verkeerd.
Ik ben uitgegaan van fietsen met 18 km/h gemiddeld. 7-8 kcal verbrand je bij 18-25 km/h op een racefiets. Aangezien je meer weerstand hebt op een gewone fiets denk ik dat je met die 7 kcal best goed zit.

Een kleine versnapering na het fietsen kan denk ik niet héél veel kwaad. Ik zal even kijken wat je aan energie verbrand tijdens het slapen.
pi_19011333
quote:
Op maandag 10 mei 2004 07:52 schreef Rosean het volgende:

Rosean 1.70 (28,0) was 145 kg, weegt nu 81 wil graag 79 wegen -64
Misschien moet ik mijn doel alvast aanpassen Nee hoor, eerst maar onder de 80 komen en daarna zien we wel weer verder.
Het werkt voor mijn wel ontzettend motiverend als het in het begin zo hard gaat, dan is het wel makkelijker voor me om lekkere dingen te weerstaan. Afgelopen zondag ben ik weer een paar uur alleen geweest (moeilijke momenten voor mij) en heb ik niks genomen behalve drinken. Ik ben wel de hele tijd bezig geweest dus dat helpt ook wel, maar toch: ik was trots
Netjes Rosean, ik zie het nu pas.
Nee, eerst naar de 79, daarna kun je het wel naar de 75 zetten ofzo.

Moedigt aan
pi_19011352
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:48 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Je spieren zullen ongetwijfeld gegroeid zijn in die tijd dat je dat gedaan hebt, een reden dat je niet lichter bent geworden maar wellicht zwaarder. Je vetpercentage zal er ongetwijfeld wel van dalen als je niet ineens bent gaan bunkeren. Goed eten gelijk ná het fietsen (paar boterhammen) is wel heel belangrijk, en nee daardoor kom je niet extra aan. Je lichaam moet zich kunnen herstellen dus niet eten is zelfs slecht te noemen.
Ik heb ook niet altijd direct gegeten na het fietsen. Alleen drinken (veel water).
Het enige dat bij mij aan spieren groeit zijn die in m'n benen. Die zijn door het voetbal wat ik gedaan heb vrij groot. Maar ja, het gaat er nooit af waar jij het wil.
pi_19011396
Tijdens je slaap verbruik je ongeveer 1kcal/kg/u. Voor jou zou dit met 8 uur slaap op 588kcal komen. Uiteindelijk is de bedoeling dat je afvalt dus op zich zou meer eten niet nodig zijn. Vet bevat namelijk per gram 9kcal. Reken voor jezelf maar eens uit aan de hand van je vetpercentage hoeveel kcal je bij je draagt De bedoeling is natuurlijk dat deze voorraad gaat slinken tot een mooi vetpercentage van 25-30% (voor een vrouw)

Overleg wel even met een diëtist over dat fietsen en eten. Ik weet hoeveel kcal je ongeveer verbrandt maar niet of het kwaad kan met een gematigd dieët van 1200 kcal...
bron:
quote:
"het nieuwe basisboek training"
Peter G.J.M. Janssen
pi_19011407
Miss_D hoe is het bij jou?
Heb ergens gelezen dat je naar de HA mag.

Funnie Hoe was jou moederdag ?
En hoe is het nu met je..
pi_19011410
quote:
Op maandag 10 mei 2004 08:56 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik heb ook niet altijd direct gegeten na het fietsen. Alleen drinken (veel water).
Het enige dat bij mij aan spieren groeit zijn die in m'n benen. Die zijn door het voetbal wat ik gedaan heb vrij groot. Maar ja, het gaat er nooit af waar jij het wil.
Per persoon is het verschillend waar het vet er als eerste afgaat. Dus het is zaak om eerst de plekken die eerst gaan naar 'normale' vethoeveelheid te krijgen en vanzelf komt dan de pens wel aan de orde.
pi_19011466
jolene dank je wel!

_Flea_ als ik lees wat je eet dan moet je toch zeker wel zijn afgevallen? Je eet niet erg veel en zelfs zonder het bewegen moet er wat af zijn.
pi_19011502
Meid, je doet het gewoon fantastisch.
Moet je zelf maar eens kijken.
Je scherpt het zelf iets aan en kijk hoe het gaat.

En stappen werk, is niet vreemd hoor.

Zelf zit in stap 8, wil toch eigenlijk volgende week graag aan stap 7 beginnen.
Dus deze week maar ff flink op de CT.
Verder goed bewegen enne enne... pfff
pi_19011534
Na mijn ongetwijfeld nuttige toevoeging aan dit topic mag ik vast wel iets vragen (zal ongetwijfeld wel in één van de vele lijn topics zijn, maar dat kan ik niet allemaal gaan doorspitten natuurlijk).

Hoe komen jullie in de eerste plaats aan het extra gewicht? En waarom heb je niet sneller ingegrepen (als dit binnen je eigen invloed lag)?
pi_19011590
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
Tijdens je slaap verbruik je ongeveer 1kcal/kg/u. Voor jou zou dit met 8 uur slaap op 588kcal komen. Uiteindelijk is de bedoeling dat je afvalt dus op zich zou meer eten niet nodig zijn. Vet bevat namelijk per gram 9kcal. Reken voor jezelf maar eens uit aan de hand van je vetpercentage hoeveel kcal je bij je draagt De bedoeling is natuurlijk dat deze voorraad gaat slinken tot een mooi vetpercentage van 25-30% (voor een vrouw)

Overleg wel even met een diëtist over dat fietsen en eten. Ik weet hoeveel kcal je ongeveer verbrandt maar niet of het kwaad kan met een gematigd dieët van 1200 kcal...
bron:
[..]
Dank u voor uw advies.. Ik zou niet eens weten hoeveel mijn vetpercentage atm is.. moet ik daarvoor naar een sportschool om dat te laten meten/berekenen of is er een mogelijkheid dat ik dat zelf uitreken ? Ik zal inderdaad even informeren of dat fietsen en het dieet wel goed gaat... niet dat ik te veel verbrand voor wat ik binnen krijg.. dat lijkt me niet al te gezond
pi_19011591
Bij mij heel simpel..weinig bewegen.
Niet op juiste manier eten..
Bedoel hier mee niet gezond warm eten, maar een boterham nemen en later op de avond chips of wat anders.
Waarom niet eerder begonnen.
Tja, het is en blijft een kwestie van een knop omzetten.
Weten dat je goed moet gaan eten, dat je bepaalde dingen moet laten staan.
Dat je meer moet gaan bewegen.

En verder tja, ik streef niet na om met een bikini te gaan showen op het strand, het gaat erom dat ik me beter ga voelen.
en makkelijker kleren kan kopen
pi_19011627
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:08 schreef Rosean het volgende:
jolene dank je wel!

_Flea_ als ik lees wat je eet dan moet je toch zeker wel zijn afgevallen? Je eet niet erg veel en zelfs zonder het bewegen moet er wat af zijn.
Ik heb gisterochtend bij m'n vriendin thuis gewogen en ik zat rond de 88.5. Dat zou dus betekenen dat ik 300 hele grammen afgevallen zou zijn. Maar aangezien ik thuis op een digitale weeg wil ik daar eerst eens kijken wat die aangeeft. Dan heb ik het wat preciezer en op dezelfde weegschaal.
pi_19011639
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
Na mijn ongetwijfeld nuttige toevoeging aan dit topic mag ik vast wel iets vragen (zal ongetwijfeld wel in één van de vele lijn topics zijn, maar dat kan ik niet allemaal gaan doorspitten natuurlijk).

Hoe komen jullie in de eerste plaats aan het extra gewicht? En waarom heb je niet sneller ingegrepen (als dit binnen je eigen invloed lag)?
Voor mij komt dat doordat ik 4 jaar lang naar de middelbare school fietste elke dag.. dat was 24 km per dag... hierdoor kon ik alles eten wat ik wou in princiepe daarbij volleybalde ik ook nog eens... Voor mijn examen kreeg ik een leuke brommer waardoor ik vanaf toen overal met de brommer naar toe ging maar hetzelfde bleef eten... ook kreeg ik toen de pil waardoor ik wat aangekomen ben ... en ik stopte met volleybal.. dus kwam aan... maar het afgelopen jaar heb ik veel lan-partys gehad waarbij er flink ongezond gegeten werd en daardoor vloog het erbij aan... Daarom ga ik er nu wat aan doen ... Vond dat het nu de tijd was om er wat aan te gaan doen...
pi_19011654
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:22 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Dank u voor uw advies.. Ik zou niet eens weten hoeveel mijn vetpercentage atm is.. moet ik daarvoor naar een sportschool om dat te laten meten/berekenen of is er een mogelijkheid dat ik dat zelf uitreken ? Ik zal inderdaad even informeren of dat fietsen en het dieet wel goed gaat... niet dat ik te veel verbrand voor wat ik binnen krijg.. dat lijkt me niet al te gezond
Erg verstandig inderdaad! Je vetpercentage kan je niet zelf meten. Hiervoor zou je een huidplooimeting moeten laten doen (sportschool?). Er bestaan wel van die elektronische apparaten/weegschalen die je respectievelijk vast moet houden of op moet gaan staan maar deze geven geen goed beeld van het werkelijke percentage. Sommige sportscholen maken er wel gebruik van omdat het makkelijk is. Het is echter geen bewezen methode. Huidplooimeting kan elke meting ook iets verschillen omdat er natuurlijk op dezelfde plek gemeten moet worden, maar dit is stukken beter.

Je BMI zegt ook niet zoveel aangezien daarin niet meegenomen wordt of dit gewicht door vet komt of door spieren. Vetpercentage lijkt me dus zeker wel belangrijk.
pi_19011665
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:15 schreef 205_Lacoste het volgende:

Bij mij is het er aangekomen door na veelvuldig sporten ineens te stoppen en op vakantie alleen maar pizza te eten. Daarna denken "dat heb ik er zo weer af". Maar ik groeide langzaamaan steeds meer. Af en toe geprobeerd om wat te verliezen maar ik kon niet van alle lekkere dingen afblijven.
Tot 2 weken terug. Ik had er genoeg van. Ik wilde er gewoon vanaf. M'n vriendin stimuleerde me daar ook wel in door me steeds te confronteren met m'n buik (ze bedoeld het allemaal goed hoor) en ik had er genoeg van om dat aan te horen. Tuurlijk vond ik zelf ook dat ik te zwaar was.

Nu heb ik een doel gesteld van 85 kg. Dat moet haalbaar zijn aangezien ik daar ook vandaan kwam toen ik met m'n vriendin kreeg. Daarna wil ik naar de 80 proberen te komen. Maar daar hoef ik nu nog niet aan te denken.
pi_19011679
oh ja, ik had vrijdag ook nog spaghetti gehad
pi_19011702
Teigan

Hoe is het nu. Wil het een beetje?
pi_19011729
_Flea_ als ik zo dat boek eens doorlees verbruik jij wel zo'n 2500kcal per dag minstens. Een dieet van 1400kcal per dag lijkt me dan echt wel heel minimaal hoor! Die 2500kcal is gebasseerd op 8 uur slaap en 16 uur gemiddeld licht werk (kantoor, winkel, leraar),normaal huishoudelijk werk met een verbruik van 1,5 kcal/kg/uur. Als jij ook nog eens zoveel fietst verbruik je veel meer dan dat, en zou ik uitkijken met een al te mager dieët!
pi_19011735
Hoe het er aan is gekomen: gewoon door te veel, te slecht en te vaak te eten. Lees: een zal mm's in de middag, gewoon avondeten en dan 's avonds nog wat lekkers. Niet per se altijd hetzelfde maar ik heb gewoon echt te veel gesnoept.

Waarom ik niet eerder ben begonnen.
Ik vond het altijd ontzettend frustrerend om te weten dat ik een ander eetpatroon mijn hele leven zal moeten volhouden. Daarnaast vond ik het zelf niet echt nodig. Ik was wel veel te zwaar maar ik was niet ongelukkig. En wat jolene zegt: je moet een knop omdraaien en er voor gaan en je niks van anderen aantrekken. Als je begint met afvallen dan wil je het liefst dat er gelijk 20 kilo af is maar zo werkt het niet, dus is het best moeilijk om dan te beginnen omdat je weet dat je daar misschien wel ontzettend lang over gaat doen en je weet ook dat 20 kilo nog niet eens de helft is van wat er af zou moeten. Niet erg motiverend dus.

MEnsen die slank zijn kunnen het zich niet voorstellen hoe je zo veel te zwaar wordt. Maar het gaat geleidelijk, en bovendien: mensen die te zwaar worden hebben gewoon een probleem. Die rem die slanke mensen hebben zit/zat er bij mij gewoon niet op. Ik was toch al te dik dus dat gebakje kan er ook nog bij. Een bijkomend probleem: als je te zwaar bent en je hebt de 'moed' om iets lekkers af te slaan zeggen mensen al gauw tegen je: aaaa doe niet zo ongezellig. Terwijl het van slanke mensen wel geaccepteerd wordt dat ze een keer niks nemen.
En wat ik me afvraag: waarom wordt aan dikke mensen altijd gevraagd waarom ze het zo ver hebben laten komen en waarom wordt er nooit aan mensen die 1 pakje per dag roken of een kratje bier en een fles jenever achteroverslaan niet dezelfde vraag gesteld?
pi_19011781
Rosean dat komt gewoon omdat mensen ons nog als het meest ongezond zien..of met ons nog het meeste de spot kunnen drijven..
Denk ik..
En ja, het is iets voor de rest van je leven.
En het blijft ook ons leven.
Die rem zal er nooit automaisch zijn, we zullen er altijd aan moeten blijven denken.
pi_19011810
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
_Flea_ als ik zo dat boek eens doorlees verbruik jij wel zo'n 2500kcal per dag minstens. Een dieet van 1400kcal per dag lijkt me dan echt wel heel minimaal hoor! Die 2500kcal is gebasseerd op 8 uur slaap en 16 uur gemiddeld licht werk (kantoor, winkel, leraar),normaal huishoudelijk werk met een verbruik van 1,5 kcal/kg/uur. Als jij ook nog eens zoveel fietst verbruik je veel meer dan dat, en zou ik uitkijken met een al te mager dieët!
Op dit moment fiets ik niet. Pas als het beter weer gaat worden (eind vd maan of in juni). Ik probeer wel 2x in de week te gaan hardlopen en tussendoor nog 45 tot 60 minuten te skeeleren (niet iedere dag).
Volgens overgewicht.nl mag ik per dag maximaal 1508 Kcal en 50g vet om een gewicht van 85kg in 3 maanden te realiseren (voor de oplettende: het klopt dat het eerst 1611 was. Ik zag net dat ik 90kg ipv 91.4 had ingevuld )
pi_19011869
Heb net op overgewicht.nl een nieuw profiel aangemaakt met de juiste gegevens.
Ik mag dus:
Kcal: 1508
Vet: 50g

Op dit moment zit ik op 200 Kcal en 4g vet en een liter water.
Het aantal calorieen wil ik eigenlijk niet benaderen (1400 ongeveer) en het vet zoveel mogelijk beperken.
Maar ja vanavond weer nasi dus dat zal wel niet lukken.
pi_19011920
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:42 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Op dit moment fiets ik niet. Pas als het beter weer gaat worden (eind vd maan of in juni). Ik probeer wel 2x in de week te gaan hardlopen en tussendoor nog 45 tot 60 minuten te skeeleren (niet iedere dag).
Volgens overgewicht.nl mag ik per dag maximaal 1508 Kcal en 50g vet om een gewicht van 85kg in 3 maanden te realiseren (voor de oplettende: het klopt dat het eerst 1611 was. Ik zag net dat ik 90kg ipv 91.4 had ingevuld )
Maar bij overgewicht.nl gaan ze toch verder niet uit van extra training etc? Dus ik vraag me af in hoeverre het dan nog klopt... Ik zou iig niet onder die 1500 gaan zitten als ik jou was!
quote:
En wat ik me afvraag: waarom wordt aan dikke mensen altijd gevraagd waarom ze het zo ver hebben laten komen en waarom wordt er nooit aan mensen die 1 pakje per dag roken of een kratje bier en een fles jenever achteroverslaan niet dezelfde vraag gesteld?
Dikke mensen zie je... het is een uiterlijkheid, en dat is vandaag de dag erg belangrijk. Ik heb het zelf ook hoog op het lijstje staan eigenlijk Maar ook bij rokers en zuiplappen vraag ik me af hoe ze het zover hebben laten komen hoor, dus ik ben niet tegen dikkerds ofzo

Interessant om te lezen wel hoe het zover is gekomen toch. Kan ik me wat makkelijker inleven.
pi_19012266
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
dikkerds ofzo
Wat heb ik toch een hekel aan het woord.

Inleven, ik weet niet of dat wel zo makkelijk gaat.
Het is niet zo dat die knop makkelijk omgaat.
De kans om terug te vallen is groot.

Automatisch vertel je haast niemand dat je bezig gaat.
Dit om de negatieve reacties niet te krijgen, want positief zijn ze vaak niet.
pi_19012440
Dat mensen dik zijn wil niet zeggen dat ze uiterlijk niet op hoog op hun lijstje hebben staan. Als je dik bent kun je er nog steeds ongeloofelijk goed uitzien. Uiterlijk heeft niet alleen met je confectiemaat te maken maar ook met uitstraling, de manier van kleden en verzorging van jezelf.

Ik denk ook niet dat het makkelijk te snappen is voor mensen die dat probleem niet hebben. Maar ík snap niet dat mensen het roken niet kunnen laten, net zoals rokers waarschijnlijk niet snappen dat ik zo vreselijk zwaar ben geweest. Een nadeel van een probleem met eten: je moet 3 keer op een dag eten, je hebt het nodig om in leven te blijven. Roken en alcohol heb je niet nodig, dus ik snap juist niet dat je daar een probleem mee kunt hebben.
205_Lacosta: het is niet om je aan te vallen, ik vind het juist wel leuk om het te proberen uit te leggen, en dat je er interesse in hebt, maar het is erg moeilijk uitleggen, waardoor het voor jou dusook moeilijk te bevatten is.
pi_19012447
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:12 schreef jolene het volgende:

[..]

Automatisch vertel je haast niemand dat je bezig gaat.
Dit om de negatieve reacties niet te krijgen, want positief zijn ze vaak niet.
Toen ik het iemand vertelde vond die persoon het onzin maar telkens als ik dan iets nam was het zo van zou je dat wel doen en er zit wel vet in hoor... daarvan werd ik in ieder geval alleen maar chagerijniger en meer depri waardoor ik eigenlijk meer ging eten... nu weet bijna niemand dat ik er mee bezig ben en krijg ik ook geen commentaar

Wat ik een verschrikkelijk gevoel vind is als ik bijv op de verjaardag van mijn vader een stukje taart eet en dan zijn er mensen die je zo raar aankijken zo van je bent al dik waarom zou je het nemen dan wordt je nog dikker... terwijl ik wel vind dat ik te zwaar ben maar tjah ik vind niet dat iemand zich er mee moet bemoeien enzo...
pi_19012486
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:21 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Toen ik het iemand vertelde vond die persoon het onzin maar telkens als ik dan iets nam was het zo van zou je dat wel doen en er zit wel vet in hoor... daarvan werd ik in ieder geval alleen maar chagerijniger en meer depri waardoor ik eigenlijk meer ging eten... nu weet bijna niemand dat ik er mee bezig ben en krijg ik ook geen commentaar

Wat ik een verschrikkelijk gevoel vind is als ik bijv op de verjaardag van mijn vader een stukje taart eet en dan zijn er mensen die je zo raar aankijken zo van je bent al dik waarom zou je het nemen dan wordt je nog dikker... terwijl ik wel vind dat ik te zwaar ben maar tjah ik vind niet dat iemand zich er mee moet bemoeien enzo...
Mensen vergeten, dat wij hetzelf moeten doen.
Wij moeten het willen, wij moeten die knop omzetten.
Wij moeten ons aanpassen.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:32:04 #188
43556 miss_dynastie
pi_19012637
Wat beppen jullie veel

Jolene, ik ben trots op je !! Ik ga woensdag om negen uur naar de huisarts. Daarna krijg ik stickers tja, ik ben er nu eenmaal dol op en het is beter dan iets lekkers, dusseh

_Flea_, nasi is zo slecht nog niet hoor! Zeker niet als je het met verse groenten maakt! En een gebakje op zijn tijd is best lekker, ik hoop dat je ervan genoten hebt
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:35:00 #189
43556 miss_dynastie
pi_19012698
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:21 schreef Rosean het volgende:
Een nadeel van een probleem met eten: je moet 3 keer op een dag eten, je hebt het nodig om in leven te blijven. Roken en alcohol heb je niet nodig, dus ik snap juist niet dat je daar een probleem mee kunt hebben.
Precies, en dat is mijn probleem!! Je moet eten. Mijn moeder is, mijn overleden vader was een gelegenheidsroker: ze rookten bij elke gelegenheid die zich voordeed . Hoe belangrijk roken voor deze mensen ook is, roken is geen primaire levensbehoefte, eten is dat wel. In de huidige consumptiemaatschappij is het moeilijk daar een goede balans in te vinden. Want slank zijn is niet een synoniem voor gezond eten.
pi_19012746
Miss_D, de dokter wat goed.
Ik hoop dat die ei, ook nog wat nuttigs heeft
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:37:48 #191
43556 miss_dynastie
pi_19012753
quote:
Op maandag 10 mei 2004 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dikke mensen zie je... het is een uiterlijkheid, en dat is vandaag de dag erg belangrijk. Ik heb het zelf ook hoog op het lijstje staan eigenlijk Maar ook bij rokers en zuiplappen vraag ik me af hoe ze het zover hebben laten komen hoor, dus ik ben niet tegen dikkerds ofzo
Ik hou zielsveel van mijn beste vriendin, maar als ik moet kiezen tussen mijn maatje 44/46 en haar maatje 32, dan weet ik het wel, dan val ik geen gram meer af. Ik vind mezelf niet meer lelijk. Ik koop nu leuke hippe kleren die me passen, ik heb geweldig mooie nagels, heb mooi haar, kan me heel leuk opmaken en ben buiten dat een geweldig mooi mens. Dit klinkt heel arrogant, maar dit zijn dingen die ik mezelf voor moet houden als ik dit soort dingen lees. Mooi dik is niet lelijk. Ik door jouw post heb ik het idee dat jij dik zijn als negatief uiterlijk ziet en dat is fout!!
pi_19012800
Miss_D, ik vraag me weleens af. Hoe ik zou zijn geworden als ik geen gewichtsprobleem had gehad.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:41:13 #193
43556 miss_dynastie
pi_19012814
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:40 schreef jolene het volgende:
Miss_D, ik vraag me weleens af. Hoe ik zou zijn geworden als ik geen gewichtsprobleem had gehad.

Leg eens uit wat je bedoelt? Geestelijk of lichamelijk?
pi_19012847
Geestelijk..
Ik ben wie ik ben..heb geleerd voor mezelf op te komen. Mede door mijn gewicht.
pi_19012852
Riannuh en jolene: ik heb ook niet tegen mensen gezegd dat ik ging afvallen. Dan krijg je inderdaad het minste commentaar en mensen die zeggen: dat hoef jij zeker niet, daar wordt ik zo vreselijk opstandig van. Dan neem ik het toch. Ik merk nu wel dat mensen aan me vragen of ik het wil (m.n. taart en gebak) terwijl ze eigenlijk weten dat ik het tegenwoordig bijna altijd afsla. Maar iets niet nemen moet mijn eigen keuze zijn en niet die van een ander.

Ik was zaterdag bij een verjaardag en daar kwam ik mensen tegen die me een paar jaar niet gezien hebben en het is dan op zich wel leuk om complimentjes te krijgen. Alleen heb ik mijn vriend leren kennen toen ik al zoveel was afgevallen en ik praat er in zijn bijzijn niet graag over. Hij weet wel dat ik heel veel ben afgevallen maar ik ben er nog niet aan toe om te laten zien hoeveel dat eigenlijk was. Ik weet dat het een deel van mijn verleden is en dat dat dus bij mij hoort, maar ik ben bang dat hij dan anders naar me gaat kijken terwijl ik weet dat hij dat niet zou doen. En hij zal ook echt niet minder van me gaan houden, maar ik schaam me soms gewoon ontzettend voor hoe zwaar ik was terwijl ik ook trots ben dat ik het er weer af heb gekregen. Stom he?
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:47:09 #196
43556 miss_dynastie
pi_19012937
Oh ja, mijn probleem is ontstaan door geestelijke en lichamelijke mishandeling door mijn moeder. Daardoor heb ik met een gewicht van ik meen 52 kilo bij een lengte van 1.60 boulimia opgelopen, ze bleef maar herhalen dat ik dik was en op een gegeven moment zag ik ook een vies vet varken in de spiegel. Door sporten en lijnen kreeg ik er niets meer af (dah, met een BMI van 20.4) en ik zag geen andere oplossing dan mijn vinger in mijn keel te steken. De gevolgen waren vreetbuien, die ik redelijk onder controle kon houden, totdat een aantal jaren later mijn papa overleed. 1 1/2 jaar na zijn overlijden ben ik het huis uit gevlucht, nadat mijn moeder mij heeft willen vermoorden. Ik heb mijn zware jeugd nooit kunnen verwerken en omdat voedsel altijd mijn beste vriend en grootste vijand is gemaakt door mijn moeder, ben ik gaan vreten..... mijn jeugd heb ik nog steeds niet verwerkt, daar ga ik zeker hulp voor zoeken, ik moet alleen eerst nog wat dingen afhandelen met mijn moeder. Ik realiseer me dat het lijkt alsof ik de schuld afschuif, maar dat is het niet. Ik vind alleen het gedrag van mijn moeder een enorme oorzaak van mijn probleem.
pi_19012961
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:40 schreef jolene het volgende:
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:48:52 #198
43556 miss_dynastie
pi_19012974
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:42 schreef jolene het volgende:
Geestelijk..
Ik ben wie ik ben..heb geleerd voor mezelf op te komen. Mede door mijn gewicht.
Helaas heb ik dat dus al op een hele jonge leeftijd geleerd om de verkeerde redenen
Maar ik denk dat het mij als mens mooier maakt omdat ik niet zo gauw oordeel over andermans uiterlijk. Al vind ik een meisje van 100 kilo in een naveltruitje nog steeds niet mooi. Maar ik zal echt niet oordelen over iemands zijn: iemand die dik is is niet lui, lelijk en laf!!
pi_19013005
Ik denk begrijpelijk Rosean.
Het is iets wat jezelf afgesloten wil houden.
Je kan hem altijd een foto laten zien
pi_19013038
Miss_D , gut ik schrik ervan
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:53:24 #201
43556 miss_dynastie
pi_19013069
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:42 schreef Rosean het volgende:
Riannuh en jolene: ik heb ook niet tegen mensen gezegd dat ik ging afvallen. Dan krijg je inderdaad het minste commentaar en mensen die zeggen: dat hoef jij zeker niet, daar wordt ik zo vreselijk opstandig van. Dan neem ik het toch. Ik merk nu wel dat mensen aan me vragen of ik het wil (m.n. taart en gebak) terwijl ze eigenlijk weten dat ik het tegenwoordig bijna altijd afsla. Maar iets niet nemen moet mijn eigen keuze zijn en niet die van een ander.
En soms heb je ondanks je lijnen zin in een lekker stuk appelgebak. En dat kan niet als je mensen inlicht. Als je niet neemt, zeggen mensen: ah joh, wat maakt dat ene stukje nou uit. Als je wel neemt zeggen mensen: jij was toch aan het lijnen? Het is dus nooit goed
pi_19013079
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik realiseer me dat het lijkt alsof ik de schuld afschuif, maar dat is het niet. Ik vind alleen het gedrag van mijn moeder een enorme oorzaak van mijn probleem.
Ik vind niet dat je de schuld afschuift. Bij sommige mensen heeft het eetprobleem een achterliggende oorzaak.
Ik begreep een poos geleden van mijn moeder dat ik vroeger bij een vriendin altijd al eten kreeg voor ik naar huis ging. Van haar moeder mocht ik dan niks zeggen wat er in resulteerde dat ik thuis ook weer mijn bord moest leegeten. In vakanties van mijn vriendin viel ik dus enorm af omdat ik gewoon normaal te eten kreeg. Ik denk zelf eigenlijk dat die moeder er voor gezorgd heeft dat mijn maag groter is geworden waardoor ik meer kon eten. Daarna heb ik het natuurlijk eigenhandig voortgezet. Mijn excuus was trouwens altijd: het zit in de familie... slecht smoesje.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 10:53:48 #203
43556 miss_dynastie
pi_19013080
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:51 schreef jolene het volgende:
Miss_D , gut ik schrik ervan
Niet huilen
pi_19013241
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:

Mooi dik is niet lelijk. Ik door jouw post heb ik het idee dat jij dik zijn als negatief uiterlijk ziet en dat is fout!!
Iedereen moet zijn waar hij/zij zichzelf het prettigst bij voelt natuurlijk, daar doe ik ook geen uitspraak over. Zelf ben ik blij dat ik gebouwd ben zoals ik ben en zou niet willen aankomen. Gelukkig kan ik veel eten omdat ik veel en intensief sport.

Ik druk me alleen niet altijd even gelukkig uit dus misschien dat het daardoor beetje cru overkwam.
pi_19013303
Miss_D,

Hoe is jou weekend vergaan qua eten.
Een beetje goed.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:05:31 #206
43556 miss_dynastie
pi_19013313
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:53 schreef Rosean het volgende:
Mijn excuus was trouwens altijd: het zit in de familie... slecht smoesje.
Het zit ook in de familie bij mij
Mijn nichtje gebruikt het als smoesje, maar ik ben ermee gestopt. Ik heb het hier al eens eerder gezegd: ik kom al aan als ik naar een koekje kijk, dus als ik hem dan ook nog in mijn mond stop ben ik dubbel zo dik . Mijn vriendin van 150 kilo heeft als excuus dat haar stofwisseling traag is. Tja, ik zou ook traag worden van twee pakken dubbelfriss en twee zakken chips per dag Wie houden die mensen uiteindelijk voor de gek? Mij of zichzelf?
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:08:18 #207
43556 miss_dynastie
pi_19013368
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:01 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Iedereen moet zijn waar hij/zij zichzelf het prettigst bij voelt natuurlijk, daar doe ik ook geen uitspraak over. Zelf ben ik blij dat ik gebouwd ben zoals ik ben en zou niet willen aankomen. Gelukkig kan ik veel eten omdat ik veel en intensief sport.

Ik druk me alleen niet altijd even gelukkig uit dus misschien dat het daardoor beetje cru overkwam.
Toch heb ik het idee dat je je een beetje superieur voelt eigenlijk
pi_19013376
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het zit ook in de familie bij mij
Mijn nichtje gebruikt het als smoesje, maar ik ben ermee gestopt. Ik heb het hier al eens eerder gezegd: ik kom al aan als ik naar een koekje kijk, dus als ik hem dan ook nog in mijn mond stop ben ik dubbel zo dik . Mijn vriendin van 150 kilo heeft als excuus dat haar stofwisseling traag is. Tja, ik zou ook traag worden van twee pakken dubbelfriss en twee zakken chips per dag Wie houden die mensen uiteindelijk voor de gek? Mij of zichzelf?
Iedereen zoekt vaak iets om zich achter te beschermen.
Kan ook wel zeggen dat het aan mijn fam. ligt gaat alleen niet echt op.
Alhoewel
Zonder gekheid.
Ik ben blij met dit internetgebeuren.
Ben nog steeds op een kwart van het af te vallen gewicht.
En alles komt goed.

En niet alleen met mij maar met iedereen..
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:08:48 #209
43556 miss_dynastie
pi_19013381
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:04 schreef jolene het volgende:
Miss_D,

Hoe is jou weekend vergaan qua eten.
Een beetje goed.
Uh .... zaterdag patat (fout!!) en gisteren asperges, dus dat was wel goed
pi_19013469
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Toch heb ik het idee dat je je een beetje superieur voelt eigenlijk
Misschien komt dat omdat ik tevreden ben zoals ik ben, en dat jij kennelijk niet tevreden bent met je huidige gewicht?
pi_19013490
Patat is niet meteen fout.
Het is gewoon op zijn tijd lekker.

Asperges is oke, behalve op de manier van mijn schoonmoeder
FF sausje maken...smelt jij ff dit pakje roomboter...
Heb dus niet meegegeten.
Tjee, dacht ff alles wat er af is, zullen we nu vloeibaar naar binnengieten..
pi_19013535
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:12 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat ik tevreden ben zoals ik ben, en dat jij kennelijk niet tevreden bent met je huidige gewicht?
Neen, denk niet dat Miss_D, dat bedoelt.
Miss_D, zit al een stuk makkelijker in de vel.

Probeerde het net al te vertellen, in leven kan haast niet,
Neen, ik kruip niet in de slachtofferrol.

Hoe ons leven is, kun je je niet voorstellen.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:15:11 #213
43556 miss_dynastie
pi_19013537
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:12 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Oh, amateurpsychologie, leuk
Het komt misschien omdat jij tevreden bent met jezelf over de rug van anderen. Je vraagt je af waarom mensen geen zelfbeheersing hebben en vindt jezelf superieur omdat jij dat wel hebt. Ik ben niet tevreden met mijn gewicht, dat zijn we geen van allen hier in de dieetclub, anders zaten we hier niet, dat is dus een inkoppertje. Ik ben wel tevreden met wie ik bén. Ik heb niet iemand nodig die dikker is, meer rookt of meer zuipt dan ik om me goed te voelen over mijzelf. Jij kennelijk wel.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:17:34 #214
43556 miss_dynastie
pi_19013576
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:13 schreef jolene het volgende:
Patat is niet meteen fout.
Het is gewoon op zijn tijd lekker.
Ik had de vermelding 'speciaal' achterwege gelaten. Ach
quote:
Asperges is oke, behalve op de manier van mijn schoonmoeder
FF sausje maken...smelt jij ff dit pakje roomboter...
Heb dus niet meegegeten.
Tjee, dacht ff alles wat er af is, zullen we nu vloeibaar naar binnengieten..
mister_d is ook zo van de roomboter
Nu bereidt hij als hij biefstuk bereidt, mijn stuk apart
pi_19013590
Springt vrolijk heen en weer
Omdat ze heel blij met iedereen hier is...
pi_19013598
quote:
Op maandag 10 mei 2004 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:

_Flea_, nasi is zo slecht nog niet hoor! Zeker niet als je het met verse groenten maakt! En een gebakje op zijn tijd is best lekker, ik hoop dat je ervan genoten hebt
Het komt gewoon van de chinees af. Ik dacht dat ik het moest voorkomen om rijst en pasta's te eten. Waarom is pasta eigenlijk zo slecht?
pi_19013631
Ongeloofelijk he, moet zeggen dat ik de biefstuk ook in de kruidenboter of de roomboter bereiden..
Maar ja, dat is over.. tegenwoordig hebben we de grillplaat
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:19:59 #218
43556 miss_dynastie
pi_19013632
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:18 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Het komt gewoon van de chinees af. Ik dacht dat ik het moest voorkomen om rijst en pasta's te eten. Waarom is pasta eigenlijk zo slecht?
Omdat mensen vaak veel meer pasta eten dan goed voor ze is. Iets met signalen in de hersenen te maken, mensen eten vaak twee borden met gemak op en realiseren zich daarna pas wat ze op hebben. Als je het afweegt, is dat risico al veel minder. Het gaat dus vooral om de hoeveelheid.
pi_19013634
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh, amateurpsychologie, leuk
Het komt misschien omdat jij tevreden bent met jezelf over de rug van anderen. Je vraagt je af waarom mensen geen zelfbeheersing hebben en vindt jezelf superieur omdat jij dat wel hebt. Ik ben niet tevreden met mijn gewicht, dat zijn we geen van allen hier in de dieetclub, anders zaten we hier niet, dat is dus een inkoppertje. Ik ben wel tevreden met wie ik bén. Ik heb niet iemand nodig die dikker is, meer rookt of meer zuipt dan ik om me goed te voelen over mijzelf. Jij kennelijk wel.
Kan je uitleggen waarop je dat dikgedrukte baseert?

Ik heb voor mezelf een idee wat mijn ideale zelfbeeld is. Of je nou tevreden bent met wie je bent doet er niet toe. Je bent kennelijk niet gelukkig met je huidige verschijning.

Dat ik hier in dit topic verschijn was om wat hulp te geven over verbruik van kcal en niet om te rellen, dat wil ik wel even duidelijk hebben.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:21:37 #220
43556 miss_dynastie
pi_19013661
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:19 schreef jolene het volgende:
Ongeloofelijk he, moet zeggen dat ik de biefstuk ook in de kruidenboter of de roomboter bereiden..
Maar ja, dat is over.. tegenwoordig hebben we de grillplaat
Bij RTL shop heb je nu de grill George Foreman. Redelijk aan de prijs, maar dat is een gewone grillplaat ook tegenwoordig Misschien dat ik hem eens ga bestellen. Tot die tijd gaat er ook veel in de oven, vooral vis en zo.
pi_19013677
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:18 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Pasta bevat héél veel koolhydraten, te weten 350 kcal per 100 gram.. dat is ongeveer één portie. Daarbij is de saus die erbij gegeten wordt vaak ook veel te vet. Eet in plaats van rundergehakt er blokjes kip door, scheelt een slok op een borrel. Of giet al het vet van het gehakt na het rullen weg, je zal opkijken hoeveel dat is.
pi_19013678
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Omdat mensen vaak veel meer pasta eten dan goed voor ze is. Iets met signalen in de hersenen te maken, mensen eten vaak twee borden met gemak op en realiseren zich daarna pas wat ze op hebben. Als je het afweegt, is dat risico al veel minder. Het gaat dus vooral om de hoeveelheid.
Dat gaat zeker op voor mij. Op z'n tijd vind ik lasagna en spaghetti lekker en dan schep ik ook wel op. Later kom ik erachter dat ik wel erg vol zit. Gisteren ook weer. Maar ik had die dag ook niet veel op.
pi_19013710
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bij RTL shop heb je nu de grill George Foreman. Redelijk aan de prijs, maar dat is een gewone grillplaat ook tegenwoordig Misschien dat ik hem eens ga bestellen. Tot die tijd gaat er ook veel in de oven, vooral vis en zo.
Doe dat ook met patatjes..
Het ergste is.. nu is vriendje lief, afgevallen.
Dus moet toch apart gaan koken.
Anders kan hij binnenkort in Help, ik wil aankomen
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:24:57 #224
43556 miss_dynastie
pi_19013734
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:20 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Kan je uitleggen waarop je dat dikgedrukte baseert?

Ik heb voor mezelf een idee wat mijn ideale zelfbeeld is. Of je nou tevreden bent met wie je bent doet er niet toe. Je bent kennelijk niet gelukkig met je huidige verschijning.
Ja hoor.... ik vind dat er een bepaalde superioriteit van je toontje uitgaat. Dat je op ons neerkijkt. Zeker als je met termen als 'dikkerds' aankomt. Ik ben wel gelukkig met mijn huidige verschijning. Ik wil alleen slanker worden om NOG GELUKKIGER te worden. Een maatje 36 staat niet synoniem aan geluk, dat heb ik zelf al eens ondervonden.
pi_19013749
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:22 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Pasta bevat héél veel koolhydraten, te weten 350 kcal per 100 gram.. dat is ongeveer één portie. Daarbij is de saus die erbij gegeten wordt vaak ook veel te vet. Eet in plaats van rundergehakt er blokjes kip door, scheelt een slok op een borrel. Of giet al het vet van het gehakt na het rullen weg, je zal opkijken hoeveel dat is.
Die saus is ook veel te vet, dat klopt. Maar 350 kcal per 100 gram is ongekookt. Gekookt hou je nog maar ongeveer de helft over.
pi_19013765
_Flea_
Probeer eens om de pasta van te voren af te wegen en dit te koken.
Probeerd een 100 gram ongekookt.
pi_19013782
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Die saus is ook veel te vet, dat klopt. Maar 350 kcal per 100 gram is ongekookt. Gekookt hou je nog maar ongeveer de helft over.
Jawel, maar per persoon eet je 100 gram ongekookt ongeveer... Dus een bord spaghetti bevat alleen aan pasta al 350kcal.
pi_19013802
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

sausje zelf maken
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:28:34 #229
43556 miss_dynastie
pi_19013829
En dan nog.... ik heb het een tijdje geprobeerd: 20+ kaas, alleen aardappelen-groente-vlees, gezonde tussendoortjes, geen cola light meer, nou: forget it. Wat is er mis met een lekker bord ietwat KCal-rijke pasta? Als je dat de volgende dag afwisselt met aardappelen-groente-vlees of rijst, is er weinig aan de hand volgens mij.
pi_19013831
_Flea- volgens mij moet je nog inzien dat als je gewoon ;s avonds eet dat er dan niet zo heel veel aan de hand is. Ook als je spagetti en nasi eet. Ik ben zo heel veel afgevallen door overdag heel goed te letten op wat ik at: dus geen koekjes en andere lekkere dingen meer, maar door bij het avondeten wel gewoon te eten wat ik wilde. Daar moet ik dan wel weer een kanttekening bij plaatsen want als er patat was dan at ik dat niet. Frituut had ik afgezworden dus dat ging er niet in. Maar spagetti en chinees en zo nam ik wel, alleen: 1 bord niet nog een keer opscheppen omdat het zo lekker is; er komt heus nog een volgende keer dat je het weer kunt eten en zo niet dan niet.

Ik zeg dit trouwens omdat elke keer als je iets van pasta of rijst hebt gegeten daar een schaamtesmiley bij zet. En dus krijg ik het idee dat jij denkt dat het bij voorbaat al slecht is wat je nam.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:29:27 #231
43556 miss_dynastie
pi_19013854
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:27 schreef jolene het volgende:

[..]

sausje zelf maken

Gelijk twee liter maken en invriezen
Als je dan een keer geen tijd hebt om te koken, heb je lekker gezonde saus die zo ontdooid is al heeft natuurlijk niet iedereen een vriezer
pi_19013883
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:

Ja hoor.... ik vind dat er een bepaalde superioriteit van je toontje uitgaat. Dat je op ons neerkijkt. Zeker als je met termen als 'dikkerds' aankomt. Ik ben wel gelukkig met mijn huidige verschijning. Ik wil alleen slanker worden om NOG GELUKKIGER te worden. Een maatje 36 staat niet synoniem aan geluk, dat heb ik zelf al eens ondervonden.
Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad? Als je je goed voelt zal je dat zelf misschien ook wel krijgen, het lijkt mij iig een goed teken eigenlijk.
pi_19013928
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad?
Je hebt het nu in een topic vol mensen met overgewicht.
Die dagelijks aangevallen worden op hun uiterlijk.
Ongeacht of ze tevreden met zichzelf zijn.

Mij schot het woord dikkerd ook in het verkeerde keelgat.
pi_19013972
ik had al gewaarschuwd dat ik me niet altijd even goed uitdruk

en dat een luchtig grapje af en toe ook niet goed valt, of moedwillig verkeerd wordt uitgelegd
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:39:17 #235
43556 miss_dynastie
pi_19014086
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad? Als je je goed voelt zal je dat zelf misschien ook wel krijgen, het lijkt mij iig een goed teken eigenlijk.
Buiten arrogantie, lees je ook niet zo goed, geloof ik: Ik voel me goed! Ik voel me echt ontzettend goed! En arrogantie is aan mij niet besteed, sorry. En tja, in mijn ogen is het wel een misdaad, vooral tegen jezelf. Je sluit je ogen voor de problemen en ellende van anderen, omdat jij het allemaal zo goed doet. Ik ben benieuwd hoe jij je staande houdt als je maar de helft beleeft van wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik gun het je niet, maar het zou misschien wel eens goed zijn voor je bewustwording.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:40:18 #236
43556 miss_dynastie
pi_19014105
En ik voel me trouwens niet aangevallen, ik ben inmiddels zover dat ik me alleen laat raken door mensen die op wat voor manier dan ook iets voor me betekenen, die ik respecteer. Jij hoort niet in dat rijtje thuis.
pi_19014123
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Buiten arrogantie, lees je ook niet zo goed, geloof ik: Ik voel me goed! Ik voel me echt ontzettend goed! En arrogantie is aan mij niet besteed, sorry. En tja, in mijn ogen is het wel een misdaad, vooral tegen jezelf. Je sluit je ogen voor de problemen en ellende van anderen, omdat jij het allemaal zo goed doet. Ik ben benieuwd hoe jij je staande houdt als je maar de helft beleeft van wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik gun het je niet, maar het zou misschien wel eens goed zijn voor je bewustwording.
Trust me, ik maak genoeg persoonlijke ellende mee... ook nu nog. Heb het zwaar zat. Jammer dat je daarover begint want zoiets kan je dus echt niet beoordelen!
pi_19014129
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
En dan nog.... ik heb het een tijdje geprobeerd: 20+ kaas, alleen aardappelen-groente-vlees, gezonde tussendoortjes, geen cola light meer, nou: forget it. Wat is er mis met een lekker bord ietwat KCal-rijke pasta? Als je dat de volgende dag afwisselt met aardappelen-groente-vlees of rijst, is er weinig aan de hand volgens mij.
Wat is slecht aan cola light?
pi_19014136
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
En ik voel me trouwens niet aangevallen, ik ben inmiddels zover dat ik me alleen laat raken door mensen die op wat voor manier dan ook iets voor me betekenen, die ik respecteer. Jij hoort niet in dat rijtje thuis.
Miss_D..
Dat is de manier.
Hoe gaat het met de popcorn?
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:41:52 #240
43556 miss_dynastie
pi_19014146
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:40 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Trust me, ik maak genoeg persoonlijke ellende mee... ook nu nog. Heb het zwaar zat. Jammer dat je daarover begint want zoiets kan je dus echt niet beoordelen!
Precies. Net zoals jij niet over mij kan oordelen.
Kut he, als iemand die helemaal niets van je afweet over je oordeelt?
Dat heb ik nou ook. Jammer dat ik persoonlijk moet worden voordat je dat begrijpt.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:42:30 #241
43556 miss_dynastie
pi_19014157
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

In mijn hoofd was zoet en lekker fout. Er is helemaal niets slecht aan cola light verder
pi_19014166
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Niks _Flea_ behalve een te veel ervan.
pi_19014178
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Precies. Net zoals jij niet over mij kan oordelen.
Kut he, als iemand die helemaal niets van je afweet over je oordeelt?
Ik oordeel over helemaal niemand... Daarom begrijp ik ook geheel niet wat je nou wilt.
pi_19014184
Stel het is 11:42 en het brood wat je voor de lunch mee hebt genomen is al op... je hebt honger en je lunchpauze is over 45 minuten... wat zou die persoon (ik dus ) het beste kunnen halen bij de winkel of de bakker???
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:44:13 #245
43556 miss_dynastie
pi_19014191
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:43 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik oordeel over helemaal niemand... Daarom begrijp ik ook geheel niet wat je nou wilt.
Je oordeelt wel. Wat ik wil, wat wij allemaal willen? Dat je niet zo snel je oordeel klaar hebt.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:44:58 #246
43556 miss_dynastie
pi_19014205
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:43 schreef Riannuh het volgende:
Stel het is 11:42 en het brood wat je voor de lunch mee hebt genomen is al op... je hebt honger en je lunchpauze is over 45 minuten... wat zou die persoon (ik dus ) het beste kunnen halen bij de winkel of de bakker???
Bruin brood. Geen pistoletjes, kaiserbroodjes, gebak, saucijzenbroodjes, chocola en ga zo maar door. Ordinair, saai, bruin brood
pi_19014207
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:42 schreef jolene het volgende:

[..]

Niks _Flea_ behalve een te veel ervan.
Zoals een te veel aan alles niet goed is
pi_19014215
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:43 schreef Riannuh het volgende:
Een grote fles met water of een flesje cola_light of wat anders en deze leegdrinken

en wat fruit.

Riannuh, waarom heb je alles al opgegeten dan??
pi_19014233
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bruin brood. Geen pistoletjes, kaiserbroodjes, gebak, saucijzenbroodjes, chocola en ga zo maar door. Ordinair, saai, bruin brood
Vult dat zonder beleg een beetje ? en bruin brood met zaden enzo kan dat ook of is dat ook niet zo goed (vind ik namelijk verschrikkelijk lekker)
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:46:18 #250
43556 miss_dynastie
pi_19014234
En fruit Riannuh!!
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:47:10 #251
43556 miss_dynastie
pi_19014250
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:46 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Vult dat zonder beleg een beetje ? en bruin brood met zaden enzo kan dat ook of is dat ook niet zo goed (vind ik namelijk verschrikkelijk lekker)
Met zaden vult sneller, dus daar heb je minder van nodig!
Hoeveel brood had je bij je?
Misschien kun je morgen iets meer klaarmaken, want je hebt er blijkbaar niet genoeg aan!
pi_19014256
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:28 schreef Rosean het volgende:
_Flea- volgens mij moet je nog inzien dat als je gewoon ;s avonds eet dat er dan niet zo heel veel aan de hand is. Ook als je spagetti en nasi eet. Ik ben zo heel veel afgevallen door overdag heel goed te letten op wat ik at: dus geen koekjes en andere lekkere dingen meer, maar door bij het avondeten wel gewoon te eten wat ik wilde. Daar moet ik dan wel weer een kanttekening bij plaatsen want als er patat was dan at ik dat niet. Frituut had ik afgezworden dus dat ging er niet in. Maar spagetti en chinees en zo nam ik wel, alleen: 1 bord niet nog een keer opscheppen omdat het zo lekker is; er komt heus nog een volgende keer dat je het weer kunt eten en zo niet dan niet.

Ik zeg dit trouwens omdat elke keer als je iets van pasta of rijst hebt gegeten daar een schaamtesmiley bij zet. En dus krijg ik het idee dat jij denkt dat het bij voorbaat al slecht is wat je nam.
Op dit moment snoep ik niet meer, geen koekjes meer overdag en wel 2 stuks fruit. 's Avonds eet ik wel normaal, maar sla ik patat e.d. over.
Ik denk dat ik veel dingen door elkaar haal mbt wat goed en slecht is. Maar dat komt denk ik door dat de een zegt: valt wel mee dat het slecht is en de ander zegt: dat moet je niet nemen want, bla bla.

Ik denk dat als ik op een dag er weinig heb gegeten een bord pasta met flink wat calorieen geen kwaad kan om toch voldoende binnen te krijgen. Tevens vult het ook goed waardoor ik tussendoor niet ga snoepen of om bv 8 uur alweer trek krijg.

Waar ik me ook aan kan irriteren is het volgende. Bij m'n vriendin thuis hoor ik wel eens dat ik stevig ben e.d.
Omdat ik twee weken geleden besloten heb daar wat aan te doen sloeg ik in het begin patat af. Zitten ze je raar aan te kijken: hij hoeft geen friet?
En maar doorzeuren of ik dan een kroket wil.
Dus als je zwaar bent is het niet goed, maar als patat enzo weigerd omdat je wilt afvallen is het ook niet goed .
pi_19014258
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je oordeelt wel. Wat ik wil, wat wij allemaal willen? Dat je niet zo snel je oordeel klaar hebt.
Als je mij kan vertellen waar ik jou en/of anderen beoordeel ben ik benieuwd. Ik reageer alleen met stelling als reply op je posts die dus weerlegd kunnen worden.

En van mijn kant iig no hard feelings hoor. Ik ben denk ik al de 200e lul waaraan je uit moet leggen?
pi_19014268
Riannuh, wat was jou ontbijt en hoe laat.
Wat had je voor je lunch bij je??

Hoe laat eet je vanavond
pi_19014271
dubbel sorry
  maandag 10 mei 2004 @ 11:49:38 #256
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19014318
jemig wat wordt er gekletst-gediscuteerd..
Ik heb niet de moed om hier verder op in te gaan eigenlijk. Ben momenteeel te emotioneel om uberhaupt een gesprek (oke getyp) aan te gaan verder.
Maar wou toch even mijn neus laten zien hier. Ik lees alles wel mee.
Zal klein stukje van mij hier onder neerzetten hoe ik nu probeer te eten/niet eten.

Ik probeer momenteel heel erg op mijn eten te letten, gezien mijn band leeg is en ik alles in behoorlijke grote hoeveelheden naar binnen kan werken. Heb vanmorgen bij mijn medicijnen een
ontbijt biskwie gegeten. En eet straks 2 beschuitjes tussen de middag ook voor bij de medicijnen.
Voordeel van anti biotica ik moet nu 4x eten. Behalve gisteren toen kreeg ik na ontbijt niets meer binnen. Maar dat was meer om gemoedstoestand. Dus vanaf vandaag is hier rust watde klok slaat.
En ga ik proberen niet naar mijn honger/trek te gaan luisteren. Gewoon nemen, wat heb ik nodig. En meer niet.

en ja dikkerds... ik zwijg verder....
pi_19014336
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:47 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik op een dag er weinig heb gegeten een bord pasta met flink wat calorieen geen kwaad kan om toch voldoende binnen te krijgen. Tevens vult het ook goed waardoor ik tussendoor niet ga snoepen of om bv 8 uur alweer trek krijg.
Juist, pasta is niet slecht, maar weeg het voor het koken

Waar ik me ook aan kan irriteren is het volgende. Bij m'n vriendin thuis hoor ik wel eens dat ik stevig ben e.d.
Omdat ik twee weken geleden besloten heb daar wat aan te doen sloeg ik in het begin patat af. Zitten ze je raar aan te kijken: hij hoeft geen friet?
En maar doorzeuren of ik dan een kroket wil.
Dus als je zwaar bent is het niet goed, maar als patat enzo weigerd omdat je wilt afvallen is het ook niet goed .

Welkom in onze wereld
pi_19014397
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:49 schreef Funnie het volgende:
jemig wat wordt er gekletst-gediscuteerd..
Ik heb niet de moed om hier verder op in te gaan eigenlijk. Ben momenteeel te emotioneel om uberhaupt een gesprek (oke getyp) aan te gaan verder.
Maar wou toch even mijn neus laten zien hier. Ik lees alles wel mee.
Zal klein stukje van mij hier onder neerzetten hoe ik nu probeer te eten/niet eten.

Ik probeer momenteel heel erg op mijn eten te letten, gezien mijn band leeg is en ik alles in behoorlijke grote hoeveelheden naar binnen kan werken. Heb vanmorgen bij mijn medicijnen een
ontbijt biskwie gegeten. En eet straks 2 beschuitjes tussen de middag ook voor bij de medicijnen.
Voordeel van anti biotica ik moet nu 4x eten. Behalve gisteren toen kreeg ik na ontbijt niets meer binnen. Maar dat was meer om gemoedstoestand. Dus vanaf vandaag is hier rust watde klok slaat.
En ga ik proberen niet naar mijn honger/trek te gaan luisteren. Gewoon nemen, wat heb ik nodig. En meer niet.

en ja dikkerds... ik zwijg verder....
Funnie

Emotioneel moet jij zeker eerst aansterken.
Ik vind dat je een ongeloofelijke wilskracht heb.
Lees aub langs de discussie heen...
Voor mij goed...
pi_19014432
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:47 schreef jolene het volgende:
Riannuh, wat was jou ontbijt en hoe laat.
Wat had je voor je lunch bij je??

Hoe laat eet je vanavond
Nou ik had hetzelfde bij me als normaal... ik sta om kwart voor 6 op (onmenselijk vroeg) en dan eet ik meestal een boterhammetje... heb geprobeerd echt goed te ontbijten maar dan moet ik kwart over 5 op staan en dat red ik echt niet... ik had 4 boterhammen met kaas (30+) en komkommer bij me.,.. normaal gesproken is dit meer dan genoeg en heb ik ook nog wat fruit bij me... maar het fruit ligt nog beneden op de tafel te wachten tot het in me tas gestopt wordt en tjah het brood heb ik al op

Die vier boterhammen spreid ik meestal een beetje... om 10 uur neem ik er een ... dan om 1230 2 en dan rond een uur 14:00 nog een... en dan wat fruit tussendoor

Ik eet rond half 6 kwart voor 6 (avondeten)
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 11:54:36 #260
43556 miss_dynastie
pi_19014477
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:47 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Als je mij kan vertellen waar ik jou en/of anderen beoordeel ben ik benieuwd. Ik reageer alleen met stelling als reply op je posts die dus weerlegd kunnen worden.

En van mijn kant iig no hard feelings hoor. Ik ben denk ik al de 200e lul waaraan je uit moet leggen?
Nee, wat in real life leg ik niks meer uit
Iedere zin die men begint met 'ik vind dat je dik..' eindig ik met 'en wat jij vindt, moet je lekker aan de politie brengen' Ik wil alleen een beetje begrip kweken, that's all.

Het gevoel dat ik bij jouw opmerkingen kreeg:
quote:
Labeltje: dik is lelijk.
quote:
Kijk mij eens even goed zijn.
quote:
Pardon ??
quote:
Opnieuw arrogantie, hier geef je het zelf toe.

De antwoorden die je geeft op 'zakelijke' dingen zijn erg goed en die vind ik ook erg fijn. Maar op het emotionele vlak oordeel je over dingen waar je geen weet van hebt. En daar baal ik van.
pi_19014491
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:53 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Nou ik had hetzelfde bij me als normaal... ik sta om kwart voor 6 op (onmenselijk vroeg) en dan eet ik meestal een boterhammetje... heb geprobeerd echt goed te ontbijten maar dan moet ik kwart over 5 op staan en dat red ik echt niet... ik had 4 boterhammen met kaas (30+) en komkommer bij me.,.. normaal gesproken is dit meer dan genoeg en heb ik ook nog wat fruit bij me... maar het fruit ligt nog beneden op de tafel te wachten tot het in me tas gestopt wordt en tjah het brood heb ik al op

Die vier boterhammen spreid ik meestal een beetje... om 10 uur neem ik er een ... dan om 1230 2 en dan rond een uur 14:00 nog een... en dan wat fruit tussendoor

Ik eet rond half 6 kwart voor 6 (avondeten)
Je ontbijt 's avonds klaar maken dan.
Of er een schaal yoghurt bij nemen.

Haal dan maar lekker een halfje bruin.
Niet helemaal opeten he
pi_19014539
_Flea_ misschien moet je dat ook gewoon tegen je schoonouders durven zeggen. Precies wat je hier ook zegt. Je hoeft geen patat omdat je wil afvallen dus wil je ook geen kroket (heb ik nog iets leuks over trouwens ). Wat bij mij soms ook werkt als mensen blijven doorzeuren, is met een iets hardere toon in je stem zeggen: ik hoef het niet! Daar schrikken ze dan wel van maar het is wel duidelijk. Maar ik geef je gelijk: het is vreselijk irritant als mensen dat doen.

Over de kroket: gisteren gingen we een stukje door de duinen wandelen en mijn vriend wilde eigenlijk wel wat eten (had ik hem thuis al voor gewaarschuwd, hij kwam thuis van het voetballen en ik vroeg of hij wat wilde eten. hij wilde niet en toen zei ik: maar je krijgt om 3 uur weer honger en we moeten vanavond bij je ouders eten en dan gaan ze weer zeuren dat je altijd snoept voor het eten. Dus ik had weer eens gelijk ) dus hij ging een patatje halen.
Komt er een vrouw: een broodje korket graat.
Meisje van de patazaak: kalfs of rundvlees
Vrouw: wat is magerder

Ik kan me dan bijna niet inhouden.
pi_19014547
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:55 schreef jolene het volgende:

[..]

Je ontbijt 's avonds klaar maken dan.
Of er een schaal yoghurt bij nemen.

Haal dan maar lekker een halfje bruin.
Niet helemaal opeten he
ghehe nee zal het niet helemaal opeten... lijkt me ook slim als ik even een lekker appeltje koop of een paar manderijntjes heb ik stiekem wel zin in ...
pi_19014571
Geweldig he....Vind dat zulke schattige opmerkingen altijd
pi_19014580
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:57 schreef Riannuh het volgende:

[..]

ghehe nee zal het niet helemaal opeten... lijkt me ook slim als ik even een lekker appeltje koop of een paar manderijntjes heb ik stiekem wel zin in ...
Fruit is goed.
pi_19014694
Isabeau Hoe is het aan het begin van een nieuwe week met je?
pi_19014720
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, wat in real life leg ik niks meer uit
Iedere zin die men begint met 'ik vind dat je dik..' eindig ik met 'en wat jij vindt, moet je lekker aan de politie brengen' Ik wil alleen een beetje begrip kweken, that's all.

Het gevoel dat ik bij jouw opmerkingen kreeg:
[..]

Labeltje: dik is lelijk.
De maatschappij heeft een ideaalbeeld en die heb ik niet verzonnen
[..]

Kijk mij eens even goed zijn.
Hiermee wilde ik zeggen dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet, zolang je maar tevreden met jezelf kan zijn, dat is het belangrijkste.[b/]
[..]

Pardon ??
[b]Er staat niet voor niets een vraagteken achter. Aangezien je wilt afvallen valt toch aan te nemen dat je niet tevreden bent met je huidige gewicht

[..]

Opnieuw arrogantie, hier geef je het zelf toe.
precies

De antwoorden die je geeft op 'zakelijke' dingen zijn erg goed en die vind ik ook erg fijn. Maar op het emotionele vlak oordeel je over dingen waar je geen weet van hebt. En daar baal ik van.
Antwoorden op het emotioneel vlak komen hier misschien niet goed uit de verf, daar waarschuw ik al eerder voor. Hopelijk wil je nog wel van me aannemen dat ik echt geen kwaad in de zin heb, ook al denken we heel anders.

Aangezien ik heel erg op gezondheid let door voeding etc laat ik regelmatig ook de vette hap links liggen. Een steviger iemand maakte hier een opmerking over dat dat belachelijk was omdat ik al zo dun was. Omgekeerde wereld? Storen doe ik me er niet aan, ben toch veel te eigenwijs daarvoor.
pi_19014813
Lacoste Labeltje: dik is lelijk.

Omdat de maatschappij dat vind hoef jij dat toch niet te vinden? Of er naar te handelen?
Verder wil ik me eigenlijk niet in de discussie mengen
pi_19014857
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:07 schreef Rosean het volgende:

Omdat de maatschappij dat vind hoef jij dat toch niet te vinden? Of er naar te handelen?
Die discussie moet ook rap gestopt worden.
Vooral als emotionele eters er problemen door kunnen krijgen en hetzelfs aangeven.
pi_19014906
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:07 schreef Rosean het volgende:

Nou om toch even antwoord te geven, kan jij ook weer rustig verder Fok!ken :

Persoonlijk vind ik een slanke vrouw met uitstraling mooier dan een stevige vrouw met dezelfde goede uitstraling. Ik laat inderdaad de maatschappij niet bepalen wat ik vind, toevallig komt het enigszins op dit vlak wel overeen.
pi_19014977
* 205_Lacoste houdt wijselijk z'n mond wel en zal het maar bij de praktische tips houden dan
pi_19015086
Riannuh

Laat jij verder ff weten hoe het je vandaag vergaat.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 12:22:35 #273
43556 miss_dynastie
pi_19015154
Funnie, meis, sterkte
Zou je een keer kunnen posten wat je met een goed werkende maagband allemaal mag/kan eten op een dag?
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 12:24:18 #274
43556 miss_dynastie
pi_19015188
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:04 schreef 205_Lacoste het volgende:
Sorry hoor, maar dit vind ik slap! Die maatschappij dat zijn wij allemaal! Ook jij!
quote:
Hopelijk wil je nog wel van me aannemen dat ik echt geen kwaad in de zin heb, ook al denken we heel anders.
Uiteraard
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 12:24:55 #275
43556 miss_dynastie
pi_19015200
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:11 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Nou om toch even antwoord te geven, kan jij ook weer rustig verder Fok!ken :

Persoonlijk vind ik een slanke vrouw met uitstraling mooier dan een stevige vrouw met dezelfde goede uitstraling. Ik laat inderdaad de maatschappij niet bepalen wat ik vind, toevallig komt het enigszins op dit vlak wel overeen.
Aha, oké. Maar gelukkig verschillen smaken
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 12:25:37 #276
43556 miss_dynastie
pi_19015214
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:09 schreef jolene het volgende:

[..]

Die discussie moet ook rap gestopt worden.
Vooral als emotionele eters er problemen door kunnen krijgen en hetzelfs aangeven.
Sorry
Toch vind ik het soms nuttig over dit soort dingen te discussieren. Misschien kun je nader tot elkaar komen en wederzijds begrip kweken
pi_19015261
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:19 schreef jolene het volgende:
Riannuh

Laat jij verder ff weten hoe het je vandaag vergaat.
Ik ga nu in ieder geval even lopen naar de coop... dat is 10 minuten ofzo en dan 10 minuten terug ... zou straks even laten weten wat ik allemaal ga kopen.. heb honger dus dat vind ik nooit zo leuk om dan boodschapjes te gaan doen... maar chocolade wordt het niet hoor

heb al wel 1,5 l water op wat ik heel goed vind van mezelf .. normaal gesproken red ik net 2 liter op een dag... ik red nu zeker 2 liter alleen op het werk al dus zeer trots is

zoo nu naar de winkel tot straks
pi_19015276
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Sorry
Toch vind ik het soms nuttig over dit soort dingen te discussieren. Misschien kun je nader tot elkaar komen en wederzijds begrip kweken
Daar ben ik met je eens, maar als ik dan een berichtje van Funnie lees.
Heb ik zoiets van dan moet het een andere keer worden voortgezet.

Snappie, bedoelde er niks raars mee.

Nader tot elkaar zullen dat soort mensen nooit komen.
pi_19015328
Veel plezier in de winkels...
Veel verse groentes he
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 12:37:40 #280
43556 miss_dynastie
pi_19015479
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:53 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Nou ik had hetzelfde bij me als normaal... ik sta om kwart voor 6 op (onmenselijk vroeg) en dan eet ik meestal een boterhammetje... heb geprobeerd echt goed te ontbijten maar dan moet ik kwart over 5 op staan en dat red ik echt niet...
Erover gedacht om 's ochtends te beginnen met drinkontbijt?
pi_19015533
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In mijn hoofd was zoet en lekker fout. Er is helemaal niets slecht aan cola light verder
Ah, ik dacht al, wat is er nou mis met light.
pi_19015651
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:40 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Ah, ik dacht al, wat is er nou mis met light.
Ik zou me echter wel bewust zijn van de aanbevolen maximum in te nemen hoeveelheid apsartaam etc. Aangezien er nog weinig bekend is over de uiteindelijke werking van deze stoffen zijn er maximum hoeveelheden ingesteld waaronder het gebruik nog veilig wordt geacht.

Al met al vond ik dat je vrij snel aan deze hoeveelheid kwam aangezien het in veel producten verwerkt is.
pi_19015754
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:45 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik zou me echter wel bewust zijn van de aanbevolen maximum in te nemen hoeveelheid apsartaam etc. Aangezien er nog weinig bekend is over de uiteindelijke werking van deze stoffen zijn er maximum hoeveelheden ingesteld waaronder het gebruik nog veilig wordt geacht.

Al met al vond ik dat je vrij snel aan deze hoeveelheid kwam aangezien het in veel producten verwerkt is.
Doet me denken aan een leuk maar grove grap van Theo Maassen.

Maar wat is de limiet?
pi_19015847
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:50 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Doet me denken aan een leuk maar grove grap van Theo Maassen.

Maar wat is de limiet?
Ehm, ik ben wel fan van Hans T, maar welke grap?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet waar ik dit gelezen heb. Ik zou even googelen als ik jou was.
pi_19015992
Beetje vreemd: heb net gegeten een beetje vervelend gevoel in mijn maag. Niet echt misselijk maar wel vervelend. Gisteren had ik dat ook maar toen heb ik bij mijn schoonouders eigenlijk iets te veel gegeten en dacht dat het daaraan lag.
pi_19016072
Jemig! Jullie lopen veel te praten zeg !

Lacoste: eerst even een antwoord op je vraag waar dat extra
gewicht toch vandaan komt. Die extra kilo's zijn in de loop van de
jaren bij gekomen. Ook wrsch een stuk frustratie. Mijn vader heeft
vroeger altijd tegen me geroepen dat ik te dik was in vergelijking met
mijn moeder (wat wil je als die een BMI had van 17,8! ) dus dan kan je
het niet meer schelen wat je doet en eet want je bent toch te dik. Een
vorig vriendje van mij zat ook altijd al te zeuren dat ik te dik was
en daar moest ik altijd hele veldslagen doorstaan (ik won wel )
zodat ik eindelijk een stuk chocola kon kopen in de tijden dat ik ongi
was. En ik was niet eens te dik (woog toen 60-65 geloof ik zo rond
mijn 20e)! Echt mis is het gegaan met de combinatie drukke baan, minder
tijd om fatsoenlijk te eten en te sporten. In mijn studententijd
sportte ik 5 keer per week. Gedurende de drukke werkjaren is dit
gedaald tot 1 keer per week. Te weinig is dat. En verder komen de
kilo's snel aan door het dumpen van de ex en huidig vriendjelief dat van
lekker eten houdt. Ten tijde van Big Diet zag ik dat mijn gewicht rond
100 kilo geraken en toen vond ik het echt tijd om er wat aan te gaan
doen. Als die mensen het daar kunnen, kan ik het ook. Dus die knop
ging om. Minder eten en goed bewegen was een goed dieet voor mij. Toen
ben ik 15 kilo afgevallen maar ben toen gaan samenwonen. En dat is trouwens
ook slecht voor een goed gewicht . Na 4 kilo aangekomen te zijn werd
het tijd om echt er wat aan te doen en voor altijd die knop om. Ook
bij vriendelief moet de knop om omdat hij toch iets te dik is.
Langzamerhand merk ik dat hij telkens bewuster bezig is .

Maar het is niet slim om tegen dikke mensen "dikkerds" te zeggen. Dat
komt te negatief over!

Rosean, Riannuh, jolene: Ik zeg ook niet tegen mensen dat ik
aan het afvallen ben. Krijg je toch alleen maar gezeur van dat "jij
toch niet te dik bent". Dat kreeg ik ook te horen toen ik bijna 100
woog! Verder bepaal ik zelf of ik een taartje eet of niet. Dat hoeft
niet iemand anders voor mij te doen.
pi_19016094
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:00 schreef Rosean het volgende:
Beetje vreemd: heb net gegeten een beetje vervelend gevoel in mijn maag. Niet echt misselijk maar wel vervelend. Gisteren had ik dat ook maar toen heb ik bij mijn schoonouders eigenlijk iets te veel gegeten en dacht dat het daaraan lag.
Hou je het ff in de gaten Rosean.
Kan zien dat je lichaam gewoon reageert
pi_19016212
Pandorah

Juist de beroemde knop.
En het klopt zelf bepalen wat mag en niet mag.
Het valt me wel op, dat haast niemand van ons wat vertelt heeft.
pi_19016263
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Erover gedacht om 's ochtends te beginnen met drinkontbijt?
Hmm nee dat is misschien wel een idee... schijnt ook aardig te vullen

Net even naar de winkel geweest... het is niet slim als je honger hebt om naar de winkel te gaan... overal die koekjes... koekjes vind ik lekker... en dan vooral die dunne wafeltjes .. .maarjah ik zou proberen mensen nu geen honger te laten krijgen ... om een lang verhaal kort te maken ... heb nu 1 granny en een red prince appel... daarbij heb ik het maar bij gelaten
pi_19016297
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:10 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Net even naar de winkel geweest... het is niet slim als je honger hebt om naar de winkel te gaan... overal die koekjes... koekjes vind ik lekker... en dan vooral die dunne wafeltjes .. .maarjah ik zou proberen mensen nu geen honger te laten krijgen ... om een lang verhaal kort te maken ... heb nu 1 granny en een red prince appel... daarbij heb ik het maar bij gelaten
Ben vreselijk trots op je
pi_19016326
quote:
Op maandag 10 mei 2004 12:54 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ehm, ik ben wel fan van Hans T, maar welke grap?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet waar ik dit gelezen heb. Ik zou even googelen als ik jou was.
Omdat niet iedereen hem kan waarderen doe ik het even zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu beweerde een collega net dat in een appel beter was in calorieen dan een banaan. Maar een banaan vult bij mij beter (geen grapjes aub). Nee, volgens haar was het echt beter als ik een appel nam.
pi_19016361
Pandorah

Wat je allemaal omschrijft zijn inderdaad dingen die niet echt positief werken! En het is me inmiddels duidelijk dat het ene woord wat ik gebruikte niet gewaardeerd wordt, achteraf ook logisch

En inderdaad, je bepaalt zelf wanneer je iets wel of niet doet. Doe je dat niet ben je volgens mij verkeerd bezig.
pi_19016392
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:10 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Dat herken ik. Ik moet het ook niet doen als ik honger heb.
pi_19016404
_Flea_, eet lekker je banaan.
Jij vult 's avonds alles in.
En als je voldoende binnenkrijgt is er niks aan de hand.
Het kan ook eventueel een stoppend werken
pi_19016429
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:04 schreef jolene het volgende:

[..]

Hou je het ff in de gaten Rosean.
Kan zien dat je lichaam gewoon reageert
Op het afvallen bedoel je?
Misschien zijn het hormonen (ben net ongesteld ), maar ik heb dit gevoel nog niet eerder gehad dus dat zal het wel niet zijn dan.
pi_19016437
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:11 schreef jolene het volgende:

[..]

Ben vreselijk trots op je
<-- leuk dingetje

dank u... ghihi ben ook wel een beetje trots op mezelf

Een banaan is inderdaad slechter dan een appel... een vriend van is aan de weightwatchers en daar zeggen ze dat een banaan meer punten is dan een appel... dus het is slechter...

edit: slechter = minder goed... en banaan blijft altijd gezond natuurlijk
pi_19016490
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef Rosean het volgende:

[..]

Op het afvallen bedoel je?
Misschien zijn het hormonen (ben net ongesteld ), maar ik heb dit gevoel nog niet eerder gehad dus dat zal het wel niet zijn dan.
Ja, op het afvallen.
Het patroon waar je lichaam aan is gewent scherp je weer aan
pi_19016517
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef Riannuh het volgende:

[..]

<-- leuk dingetje

Een banaan is inderdaad slechter dan een appel... een vriend van is aan de weightwatchers en daar zeggen ze dat een banaan meer punten is dan een appel... dus het is slechter...

Juist maar aangezien, _Flea_ man is. Is het heus niet verkeerd en zeker niet als je hierdoor geen hoger door krijgt.
Je eet er toch geen 5 op een dag
pi_19016535
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef Riannuh het volgende:

[..]

<-- leuk dingetje

Een banaan is een bom koolhydraten van heb ik jou daar! Sporters eten niet voor niets van tevoren een banaan.
pi_19016626
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:19 schreef jolene het volgende:

[..]

Juist maar aangezien, _Flea_ man is. Is het heus niet verkeerd en zeker niet als je hierdoor geen hoger door krijgt.
Je eet er toch geen 5 op een dag
Nee daarom maakte ik ook van slechter minder goed... het is niet zo goed als een appel... maar het kan zeker geen kwaad... voor mij kan het meer kwaad dan voor hem iig... maarjah ik zit op de 1283 kcal p dag en hij op de 1500 ofzo... dat maakt natuurlijk ook nog uit

nog steeds eerste appel niet op heeft... wat is hij groot zeg
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2004 @ 13:26:10 #301
43556 miss_dynastie
pi_19016667
Riannuh, ik ben trots op je
pi_19016681
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:24 schreef Riannuh het volgende:

[..]

Nee daarom maakte ik ook van slechter minder goed... het is niet zo goed als een appel... maar het kan zeker geen kwaad... voor mij kan het meer kwaad dan voor hem iig... maarjah ik zit op de 1283 kcal p dag en hij op de 1500 ofzo... dat maakt natuurlijk ook nog uit

nog steeds eerste appel niet op heeft... wat is hij groot zeg
Ik bedoelde het niet verkeerd.

Goed zo, lekker genieten he van die appel
pi_19016697
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:18 schreef jolene het volgende:

[..]

Ja, op het afvallen.
Het patroon waar je lichaam aan is gewent scherp je weer aan
Ik hoop maar dat dat het is want het is niet echt een prettig gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')