Wie weetquote:Op woensdag 5 mei 2004 19:52 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Waarom sta ik er nu alweer niet tussen?Omdat ik nu heerlijk dun ben misschien?
Inmiddels 87kgNog eventjes en dan is mijn streefgetal 86kg bereikt
Not-your-man (1m85) was 97 kg, is nu 87 kg en wil graag 85 wegen
De momenten waarop ik denk: ik kan het toch niet. Ik val 2 kilo af, ik kom er 1,5 weer aan door bijv. een feestje. Ik word er zo moedeloos van. Weinig zelfdiscipline. Zit de hele dag tussen lekkere dingen in (slanke mensen die gezellig gebak en chocolade meebrengen en dan zeggen dat ik helemaal niet dik ben...).quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:10 schreef jolene het volgende:
Isabeau, je kan het wel.
Wat zijn je moeilijkste momenten dan?
Maar je kan misschien je er nog een beetje aan houden.quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De momenten waarop ik denk: ik kan het toch niet. Ik val 2 kilo af, ik kom er 1,5 weer aan door bijv. een feestje. Ik word er zo moedeloos van. Weinig zelfdiscipline. Zit de hele dag tussen lekkere dingen in (slanke mensen die gezellig gebak en chocolade meebrengen en dan zeggen dat ik helemaal niet dik ben...).
Maar ben je dan niet extra trots dat je het niet genomen hebt?quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:54 schreef _Flea_ het volgende:
Begon m'n vriendin gisteren Sensations van Lays te eten (en die zijn lekker). Nou, dan zit je er een beetje bij te kijken hoe ze dat weg zit te werken.
Vanavond weer lekker hardlopen en ik denk morgen weer skeeleren. Dan blijven we goed bezig.
Dat vind ik echt een goeie afspraak, je zult merken dat je dan minder snel dat patatje gaat eten dan wanneer je het niet mag van jezelf. Je mag het wel, maar je hoeft het gewoon niet.quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:53 schreef jolene het volgende:
Maar ik heb ook meteen de afspraak gemaakt van:
Heb ik zin in patat dan eet ik patat als ik denk ik mag het niet dan gaat het fout.
Tuurlijk wel. Dat maakt me ook sterker om iets te weerstaan. Maar ik heb nog wel een lange weg te gaan (met wat ik als doel voor ogen heb).quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:02 schreef Rosean het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet extra trots dat je het niet genomen hebt?
Dat is eigenlijk wel de essentie van het probleem. En hoe ik ook probeer te beredeneren dat het onzin is, mijn hersens spelen wat dat betreft een spelletje.quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:01 schreef Rosean het volgende:
Isabeau . En niet denken na een lekkere snack: de dag is toch al verziekt er kan ook nog wel een reep chocola bij.
Ik zeg het ook niet voor niksquote:Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel de essentie van het probleem. En hoe ik ook probeer te beredeneren dat het onzin is, mijn hersens spelen wat dat betreft een spelletje.
Je moet nu gewoon doen, wat jou het beste bevalt en uitkomt.quote:Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel de essentie van het probleem. En hoe ik ook probeer te beredeneren dat het onzin is, mijn hersens spelen wat dat betreft een spelletje.
Foto's werkte bij mij de vorige keer heel goed.quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:01 schreef Rosean het volgende:
jolene waarom ga je dan niet gewoon naar huis om op bed te gaan liggen? Als je je zo beroerd voelt.
Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's. Ik zal ook eens kijken of ik misschien een oude foto kan scannen en een recente. Ik vind oude foto's van mezelf echt heel erg om naar te kijken, maar misschien is het wel eens grappig om ze naast elkaar te zetten.
Het is helemaal niet erg om een stok achter de deur te hebbben. Als je dalijk een andere maat kleding past en die in de kast hebt liggen, dan is het volgens mij wel makkelijker om je aan je eetpatroon te houden (dat is mijn ervaring). Zeker als je je oude kleren hebt weggedaan. Ik heb echt alles weggedaan van toen ik maat 54 had, en alles wat daarna kwam ook. Mijn maat 46 kon ik aan mijn moeder kwijt, want op zich vond het wel zonde dat ik al die kleren die ik 2 maanden gedragen had weer weg moest doen. Ik hoop maar dat het Leger des Heils ze kon gebruiken.
Het is niet 'toch handig' want je gaat krijgt die maat gewoon niet meerquote:Op donderdag 6 mei 2004 11:03 schreef jolene het volgende:
[..]
Heb dat ook voor genomen alles wat te groot is gaat nu gewoon naar het leger des Heils.
Niet meer bewaren van tja, het is toch handig...
Ik ga twintig mei de beide kasten op zijn kop zetten...en opruimen...quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:06 schreef Rosean het volgende:
[..]
Het is niet 'toch handig' want je gaat krijgt die maat gewoon niet meer
Ik heb trouwens nog steeds wel 1 of 2 shirts in maat 46 maar dat vind ik gewoon hele leuke shirts, ookal zijn ze dan eigenlijk te groot.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vooral kleren die te klein zijn in overvloed
Lijkt me heerlijk om teveel kleren te heben die te groot zijn.
Gaaf!!! Wat voor een servies is het?quote:Op donderdag 6 mei 2004 07:47 schreef Rosean het volgende:
Maar het moet er maar even mee door want ik heb even geen geld voor een digitale weegschaal (ons nieuwe servies wordt vandaag geleverd).
Chocolade weggooien, harteloosquote:Gisteren ging het niet snoepen wel weer aardig. We raken ook echt door de lekkere dingen heen en ik heb een paashaas die nog in de koelkast stond gewoon weggedaan. Goed he? (Het was toch geen lekkere chocolade)
Ik vind het juist moeilijker als mister_d er wel is (en hij is er altijd, dussehquote:
Ik zie wel een klein beetje tegen vanavond op want dan ben ik alleen thuis en dat zijn echt mijn moeilijke momenten. Maar er moet gestreken worden dus misschien helpt dat om van de lekkere dingen af te blijven.
Dat heb ik ook heel gauw. Vandaar dat ik het niet meer in huis haal. Het lijkt wel alsof ze in dat spul een verslavend stofje hebben zitten, je blijft drinken. AH verkoopt toch versgeperst sap in flessen? Wel duur, maar goedkoper dan al die groenten/ fruit zelf halen. Misschien is dat een lekker alternatief.quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik probeer gezond te eten. Maar drink rustig het hele pak sinaasappelsap leeg als ik even niet oplet. Etc.
De mijne ook hoorquote:Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, wat goedquote:Op donderdag 6 mei 2004 11:26 schreef Pandorah het volgende:
Ik heb een hele tijd geschommeld rond de 78/79 kilo en sinds ik deze week weer strenger ben gaan opletten (lees: opschrijven wat ik eet en geen snoeptussendoortjes meer) ben ik weer op het oude niveau gekomen die wel in de update mag worden meegenomen. De centimeters waren er tijdens de schommeling niet bijgekomen en vandaag was ik zelfs een centimetertje kwijt van mijn bovenbenen. Kortom: ik moet gewoon streng zijn voor mezelf anders gaat er niets vanaf.
Nee hoor, heb ik ook weleens. Zo gaf hij één keer 56,3 aan. Nou, dat mocht ik willenquote:Mijn weegschaal (digi) had nog wel eventjes 76,5 aangegeven maar dat geloofde ik niet (2 kilo in een week leek mij iets te veel). Hebben jullie dat nou ook dat die weegschaal af en toe zo gek doet of heb ik gewoon een gekke weegschaal (of beginnen de batterijen leeg te raken)?
Ik lust geen magnums. Had ik ze wel gelust, dan had ik vast 150 kilo gewogenquote:Maar 5 (!) magnums in een week eten! Ik krijg niet eens eentje weg
.
Welke doe je erbij dan? Halfvolle mayonaise? Ik gebruik dan piri-pirisaus, iets heeeel anders maar wel heel lekker en veel minder KCal.quote:jolene: een keertje patat kan toch geen kwaad? Zelf doe ik dat ook wel eens maar dan is het gewoon mijn avondeten en let ik op wat voor saus ik er bij doe.
Welke maat heb jij nu? Ik heb vier t-shirts besteld bij Wehkamp, die zijn maat 44-46 en die pas ikquote:Oei! En kleding kopen wordt leuk. Ik pas tegenwoordig meer dingen en het is niet meer zo frustrerend (broeken af en toe nog wel maar het gaat beter) als vroeger. De te grote kledingsstukken draag ik nog wel als ze leuk zijn. Het is een beetje zonde om ze weg te gooien. Ik heb nog maar twee broeken die net iets te klein zijn. Die wil ik snel een keertje weer aan trekken.
Welke maat heb je dan eigenlijk?quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Welke maat heb jij nu? Ik heb vier t-shirts besteld bij Wehkamp, die zijn maat 44-46 en die pas ik... volgens mij zou dat niet moeten kunnen
Het is bij mij trouwens vooral mijn buik die dik is. En mijn kop
Oh! Gelukkig! Ik dacht even dat mijn weegschaal gewoon kuren had maar dat hebben dus meerdere van die digi weegschalen...quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee hoor, heb ik ook weleens. Zo gaf hij één keer 56,3 aan. Nou, dat mocht ik willen
Ik doe er dan ketchup bij. Piri piri saus ken ik niet... maar eens proberen dan.quote:Welke doe je erbij dan? Halfvolle mayonaise? Ik gebruik dan piri-pirisaus, iets heeeel anders maar wel heel lekker en veel minder KCal.
Mbt broeken: ik had maat 46. Nu heb ik maat 44 maar bij sommige winkels kom ik toch weer uit bij maat 46 en bij anderen weer bij maat 42. Mbt truitjes: zal wel iets van 42 zijn. De L-etjes vind ik het lekkerst zitten dan.quote:Welke maat heb jij nu? Ik heb vier t-shirts besteld bij Wehkamp, die zijn maat 44-46 en die pas ik... volgens mij zou dat niet moeten kunnen
Het is bij mij trouwens vooral mijn buik die dik is. En mijn kop
Het ligt erbij nu aan hoe de broek valt.quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:58 schreef Pandorah het volgende:
Ik doe er dan ketchup bij. Piri piri saus ken ik niet... maar eens proberen dan.
Ik vind er dan curry saus er ook lekker bij, maar ja het liefst sate saus
[..]
Mbt broeken: ik had maat 46. Nu heb ik maat 44 maar bij sommige winkels kom ik toch weer uit bij maat 46 en bij anderen weer bij maat 42. Mbt truitjes: zal wel iets van 42 zijn. De L-etjes vind ik het lekkerst zitten dan.
Teigan,quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:37 schreef teigan het volgende:
He, en ik maar kijken waarom er geen reacties meer bijkwamen, zijn jullie gewoon al in een nieuw topic begonnen...
Ik begin een beetje blond te worden..
Ik hou de afgelopen dagen in de eetmeter bij hoeveel ik eet, ik zit op ongeveer 1500 kcal per dag..
Maar ik ben er iets teveel mee bezig voor mijn gevoel, en daar baal ik wel van..
Bv. brood wegen voor en nadat er boter op gesmeerd is, om te zien hoeveel gram dat is en dergelijk..
En dat vind ik wel een beetje eng worden.
Je bent geen zeikerd, want je heb feitelijk gewoon gelijk (vind ik). Je valt zo inderdaad wel snel af, maar zodra je op gewicht bent en misschien die Lays Senation niet hoeft te weerstaan (van jezelf) zit het er weer ontzettend snel bij.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:29 schreef jolene het volgende:
_Flea_ zo zul je best snel afvallen.
Maar denk erom dit is niet echt de manier zorg dat je gezond gaat eten.
Wat ben ik toch een zeikerd.
Maar te veel blijkt ook niet gaan, omdat je hersens denken suiker binnen te krijgen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:58 schreef Rosean het volgende:
Cola light neemt inderdaad je hongergevoel weg. Ik heb wel eens begrepen dat dat door de cafeïne komt die er in zit; het schijnt dat dat de honger stilt. En aangezien er in cola light geen tot zeer weinig caloriën zitten kom je er ook nog eens niet van aan.
Oke, dan is het goed...zie zo weer die film voor me van een meisje met anorexia...quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:03 schreef HorrorGirl het volgende:
Ik heb dit ook pas een week geleden gedaan Jolene.....
Hoofdzakelijk omdat ik dus gewoon te weinig calorieën binnen kreeg per dag ( met mijn sinas mee)
zo ben ik dus uit gaan zoeken wat ik ongeveer moet eten om goed en gezond bezig te zijn
Zou kunnen in aardappels zitten heel veel koolhydraten, misschien dat jij daar slechter tegen kan.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
1 Kcal per glas toch? Ik vind het in elk geval heerlijk
Jolene, ik heb zelf juist het idee dat ik eerder dik word van aardappelen dan van pasta. Zou wel een keer zo'n test willen doen bij immogenics, maar ik weet niet of de verzekering dit vergoedt en heb nu ook geen zin om er achter aan te bellen.
Ik weeg het eten voor het koken. Na het koken let ik gewoon op hoeveel ik opschep (2 opscheplepels ofzo).quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:24 schreef jolene het volgende:
Pandorah, weeg jij het voor het koken of na het koken
Die is viesquote:Op donderdag 6 mei 2004 22:35 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Overigens nog een praktische tip: Drink SPA lemon / appel / perzik .. lekker en > 1 kC ..
Ja, ik heb gewoon avondeten gehad.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 07:44 schreef Rosean het volgende:
_Flea Heb je nou gewoon normaal je avondeten opgegeten?
ja die toastjes zijn het... hmmz ok moet dus even wat anders zoeken om dan te etenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 08:36 schreef Rosean het volgende:
Riannuh ik denk dat het niet heel erg verkeerd is om die toastjes te eten. Je moet eigenlijk even kijken hoeveel er precies in zit. Maar je kunt denk ik beter die toastjes nemen dan niks als je trek krijgt, want anders grijp je misschien naar echt verkeerde dingen. Zijn dat die langwerpige die als je ze doorbreekt vierkant zijn? Neem je dan de volkoren of de gewone? (Of hebben ze die nou niet in volkoren?)
Ow ik lees net dat daar veel vet in zit, als het die zijn die ik ook bedoel. Anders moet je eens die melbatoastje dingen nemen> Maar ik weet niet goed hoeveel calorieen en vetten e.d. in producten zitten. Ik leesh et wel op de verpakking maar ik onthoud het niet.
't heeft hier (zevenaar en malden) redelijk gegoten de hele tijd. Tis denk ik tussendoor net een kwartiertje droog geweest ofzo.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 08:36 schreef Rosean het volgende:
_Flea_ heeft het bij jullie geregend dan? Bij ons was het prachtig weer, wel een beetje fris maar wel een lekker zonnetje.
Alsof dat wel lekker isquote:Op vrijdag 7 mei 2004 06:04 schreef Riann het volgende:
[..]
Die is vies
ik drink gewoon dubbelfris light en water
Gelukkig maar dat smaken verschillenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 09:35 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
[..]
Alsof dat wel lekker is![]()
Vind zelf weer de roosvicee zonder suiker lekker, maar ja, is ook niet goed.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:18 schreef Rosean het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat smaken verschillen(Ik vind het namelijk allebei niet lekker
)
Riann, je weet dat er in dubbelfriss light aardig wat KCal zitten? In gewone zit 40 KCal per 100 ml, in light 60% minder volgens de site dus toch nog 16 KCal per 100 ml. Aangezien ik het spul maar blijf drinken en zo een liter wegdrink, haal ik het maar niet meer in huisquote:Op vrijdag 7 mei 2004 06:04 schreef Riann het volgende:
[..]
Die is vies
ik drink gewoon dubbelfris light en water
Ga er niet vanuit dat er in die dingen weinig zit, vaak kom je bedrogen uit.... indien er wel weinig in zit, zie ik het probleem niet zo, beter een cracker dan snoep en koekjesquote:Op vrijdag 7 mei 2004 08:08 schreef Riannuh het volgende:
Maar ik had een vraagje. In de loop van de dag eet ik meestal 1 of 2 pakjes toastjes (waar er 4 inzitten). Dat zijn van die toastjes die je in het midden door kan breken. Ik doe dat om mijn stofwisseling een beetje op gang te houden en zodat ik eventjes geen honger heb. Is dit eigenlijk wel goed? In die dingen zullen wel niet zo veel kcal zitten maar is het goed dat ik ze eet of moet ik eigenlijk liever niks eten.
1330 is netjes hoor, ik zou echt niet teveel gaan bezuinigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dan kom je geheid in de spaarstand en dan wordt het heel moeilijk. Geloof me, ik spreek uit ervaringquote:Op vrijdag 7 mei 2004 08:54 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb ingevoerd wat ik gisteren heb gegeten:
Vet: 46g
KCal: 1330.
Hier moet alleen nog even een stukje verse worst bijgeteld worden.
Vet kan ik verminderen door geen 40+ kaas meer te eten. Dus dat ga ik vandaag halen. 20+ kaas scheelt in de calorieen en ook per plak 2 gr vet. Aangezien ik redelijk wat kaas eet (9 plakken op 6 sneetjes brood) scheelt dat al 18 gram.
Maar ik kan het beter helemaal links laten liggen. Heb nu kipfilet mee op brood (3 plakjes) en dat zijn veel minder calorieen en vet (25 om 1).
/edit: Ben 2 bananen vergeten.
Tis ongeveer 1400 denk ik. Was maar een klein stukkie worst.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
1330 is netjes hoor, ik zou echt niet teveel gaan bezuinigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dan kom je geheid in de spaarstand en dan wordt het heel moeilijk. Geloof me, ik spreek uit ervaring
Hoiquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:04 schreef jolene het volgende:
Miss-D![]()
Gaat het al ietsje beter met het snaaien
Mister_D, goed van jequote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoi
Ja, gaat aardig goed, mister_d heeft gister voor mijn neus een zak wokkels weggesnaaid en ik heb er maar drie van gehad
Mijn reactie daarop, smaakt niet is hartstikke droog.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:29 schreef Rosean het volgende:
Ik vroeg me af: hoe smaakt 20+ kaas dan?
Mijn zwager is kok en die maakt altijd de lekkerste hapjes....quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:36 schreef Rosean het volgende:
jolene niet de moed op voorhand al opgeven (ik weet het... dat doe je toch)!! Het is vast heel gezellig maar dat eten maakt het niet gezelliger hoor. Je moet trots zijn op jezelf als je het weet af te slaan en extra genieten als je toch zwicht voor al dat lekkers.
Misschien helpt het als je aan de bruiloft denkt?
Hartstikke goed van je!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:39 schreef tommie_b het volgende:
Ik ben ook op dieet...
Ben in Januari begonnen en ben nu al 5 kilo aangekomen.. Ik eet om de 3 uur en het werkt echt super goed! Als iemand wil weten wat je allemaal naar binnen moet werken dan hoor ik het graag!
Als een schoenzoolquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:29 schreef Rosean het volgende:
Ik vroeg me af: hoe smaakt 20+ kaas dan?
Miss_D, je bent me voor.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hartstikke goed van je!
Misschien kun je in dit topic [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen. iemand van adviezen voorzien, de dieetclub is namelijk voor mensen die willen afvallen. Succes
Jah, dacht omdat het dieetclub heet en ik ook op dieet ben...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hartstikke goed van je!
Misschien kun je in dit topic [Centraal] Ondergewicht!! help!, ik wil aankomen. iemand van adviezen voorzien, de dieetclub is namelijk voor mensen die willen afvallen. Succes
Geeft niks, maar in het topic wat Miss_D, aangaf zitten er meer mensen die op dieet zijn om aan te komen.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:56 schreef tommie_b het volgende:
[..]
Jah, dacht omdat het dieetclub heet en ik ook op dieet ben...
Hoezo wil je dat weten?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:27 schreef _Flea_ het volgende:
Als je afvalt he, waar verlies je dan het eerste je vet?
Ik wil het er juist bij m'n buik eraf hebben. Maar ik zal geduld moeten hebben.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:59 schreef Rosean het volgende:
[..]
Hoezo wil je dat weten?
Ik heb wel eens begrepen dat het van boven naar beneden gaat (dus vanaf je gezicht naar je benen). Maar het zal wel bij iedereen anders zijn. En 1 ding heb ik geleerd: het gaat er nooit af waar je wil.
Was het maar waarquote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:59 schreef Rosean het volgende:
[..]
Hoezo wil je dat weten?
Ik heb wel eens begrepen dat het van boven naar beneden gaat (dus vanaf je gezicht naar je benen).
Kun je stimuleren door extra buikspieroefeningen te doenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:28 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Ik wil het er juist bij m'n buik eraf hebben. Maar ik zal geduld moeten hebben.
Dat werkte toch niet? Althans dat meen ik ergens op het forum gelezen te hebben. Iemand zei dat plaatselijke vetverbranding een illusie is en dat alleen algemene cardio werkt. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Misschien kun je door die spieren te trainen wel de buik wat strakker maken, zodat de boel niet meer zo 'hangt'.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Kun je stimuleren door extra buikspieroefeningen te doen
Ik weet niet wie dat gezegd heeft, bij mij werkt het in elk geval wel. Als ik tenminste braaf de oefeningen zou doenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:40 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat werkte toch niet? Althans dat meen ik ergens op het forum gelezen te hebben. Iemand zei dat plaatselijke vetverbranding een illusie is en dat alleen algemene cardio werkt. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Misschien kun je door die spieren te trainen wel de buik wat strakker maken, zodat de boel niet meer zo 'hangt'.
Dat verschilt inderdaad behoorlijk per persoon. Ik ben nu bijna 20 kilo kwijt en ben van maat 46/48 naar 42/44 gegaan. Dat is dus twee maten verschil. Maar er is ook iemand bij de Weight Watchers die "maar" 90 heeft gewogen, en toen dus al maat 48/50 had. Die is ook 20 kilo afgevallen en heeft nu maat 38! Dat scheelt dus wel 5 maten! Eigenlijk best vreemdquote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:34 schreef octopussy het volgende:
Ik vind dit wel vreemd, want ik had toen ik 108 kilo was een broekmaat van ongeveer 50-48. Nu 12 kilo slanker zit ik tussen 48-46. Dit is dus al minder dan dat vrouwtje had met 85 kilo (en ik ben dus ongeveer 10 kilo zwaarder). Ze is wel ongeveer even lang als ik dus daar zit het verschil niet.
Als zij al zoveel maten scheelt met 15 kilo, dan wil ik echt graag weten welke maat ik zou hebben met 70-75 kilo.
Ik kan mezelf gewoon nog niet voorstellen met iets wat kleiner is dan maat 42.
![]()
Wanneer je fietst met dat tempo verbrand je ongeveer 7-8 kcal per kg lichaamsgewicht per uur (kcal/kg/u)quote:Op maandag 10 mei 2004 08:25 schreef Riannuh het volgende:
Waarschijnlijk ga ik vanaf morgen weer fietsen naar mijn werk... dat is 24 km per dag... ik fiets dan ongeveer 18 km/h... Heeft iemand een idee waar ik dan kan zien hoeveel kcal ik verbrand, daar ben ik wel benieuwd naar. En ik hoorde dat fietsen ook goed is voor de buikspieren, klopt dat? Dat is natuurlijk zeer positief als dat zou kloppen
Het schijnt zo te zijn. Maar ik weet niet of het bij mij werkt. Ik heb vorig jaar zomer op de mountainbike elke dag gefietst. Iedere keer tussen de 40 en de 60 km. Maar dat ik er nou door afgevallen ben of sterkere buik heb gekregenquote:Op maandag 10 mei 2004 08:25 schreef Riannuh het volgende:
Riannuh (1m68) (26,0) was 75 kg, is nu 73.5 en wil graag 65 wegen
En ik hoorde dat fietsen ook goed is voor de buikspieren, klopt dat? Dat is natuurlijk zeer positief als dat zou kloppen
Je spieren zullen ongetwijfeld gegroeid zijn in die tijd dat je dat gedaan hebt, een reden dat je niet lichter bent geworden maar wellicht zwaarder. Je vetpercentage zal er ongetwijfeld wel van dalen als je niet ineens bent gaan bunkeren. Goed eten gelijk ná het fietsen (paar boterhammen) is wel heel belangrijk, en nee daardoor kom je niet extra aan. Je lichaam moet zich kunnen herstellen dus niet eten is zelfs slecht te noemen.quote:Op maandag 10 mei 2004 08:41 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Dank U vriendelijkquote:Op maandag 10 mei 2004 08:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Wanneer je fietst met dat tempo verbrand je ongeveer 7-8 kcal per kg lichaamsgewicht per uur (kcal/kg/u)
1 gram vet levert 9kcal, dus reken maar uit wat je verbrandt (als je niet méér gaat eten natuurlijk)
Ik ben uitgegaan van fietsen met 18 km/h gemiddeld. 7-8 kcal verbrand je bij 18-25 km/h op een racefiets. Aangezien je meer weerstand hebt op een gewone fiets denk ik dat je met die 7 kcal best goed zit.quote:Op maandag 10 mei 2004 08:51 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Dank U vriendelijkWas niet van plan meer te eten maar als ik het dus goed heb... Ik doe er heel iets minder dan 1,5 uur over in totaal (Heen en terug) dus we gaan van 7 kcal uit (het minste
)
7*73,5*1,5 = 771 kcal ... flink naar beneden afronden 700 kcal
Dat is veel aangezien ik maar 1283 kcal per dag binnen krijg. Dan zou ik dus meer dan de helft verbranden. Zou ik dan niet iets meer moeten gaan eten om gezond te blijven ? Of zie ik dat verkeerd.![]()
Netjes Rosean, ik zie het nu pas.quote:Op maandag 10 mei 2004 07:52 schreef Rosean het volgende:
Rosean 1.70 (28,0) was 145 kg, weegt nu 81 wil graag 79 wegen -64
Misschien moet ik mijn doel alvast aanpassenNee hoor, eerst maar onder de 80 komen en daarna zien we wel weer verder.
Het werkt voor mijn wel ontzettend motiverend als het in het begin zo hard gaat, dan is het wel makkelijker voor me om lekkere dingen te weerstaan. Afgelopen zondag ben ik weer een paar uur alleen geweest (moeilijke momenten voor mij) en heb ik niks genomen behalve drinken. Ik ben wel de hele tijd bezig geweest dus dat helpt ook wel, maar toch: ik was trots
Ik heb ook niet altijd direct gegeten na het fietsen. Alleen drinken (veel water).quote:Op maandag 10 mei 2004 08:48 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je spieren zullen ongetwijfeld gegroeid zijn in die tijd dat je dat gedaan hebt, een reden dat je niet lichter bent geworden maar wellicht zwaarder. Je vetpercentage zal er ongetwijfeld wel van dalen als je niet ineens bent gaan bunkeren. Goed eten gelijk ná het fietsen (paar boterhammen) is wel heel belangrijk, en nee daardoor kom je niet extra aan. Je lichaam moet zich kunnen herstellen dus niet eten is zelfs slecht te noemen.
quote:"het nieuwe basisboek training"
Peter G.J.M. Janssen
Per persoon is het verschillend waar het vet er als eerste afgaat. Dus het is zaak om eerst de plekken die eerst gaan naar 'normale' vethoeveelheid te krijgen en vanzelf komt dan de pens wel aan de orde.quote:Op maandag 10 mei 2004 08:56 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Ik heb ook niet altijd direct gegeten na het fietsen. Alleen drinken (veel water).
Het enige dat bij mij aan spieren groeit zijn die in m'n benen. Die zijn door het voetbal wat ik gedaan heb vrij groot. Maar ja, het gaat er nooit af waar jij het wil.
Dank u voor uw advies.. Ik zou niet eens weten hoeveel mijn vetpercentage atm is.. moet ik daarvoor naar een sportschool om dat te laten meten/berekenen of is er een mogelijkheid dat ik dat zelf uitreken ? Ik zal inderdaad even informeren of dat fietsen en het dieet wel goed gaat... niet dat ik te veel verbrand voor wat ik binnen krijg.. dat lijkt me niet al te gezondquote:Op maandag 10 mei 2004 09:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
Tijdens je slaap verbruik je ongeveer 1kcal/kg/u. Voor jou zou dit met 8 uur slaap op 588kcal komen. Uiteindelijk is de bedoeling dat je afvalt dus op zich zou meer eten niet nodig zijn. Vet bevat namelijk per gram 9kcal. Reken voor jezelf maar eens uit aan de hand van je vetpercentage hoeveel kcal je bij je draagtDe bedoeling is natuurlijk dat deze voorraad gaat slinken tot een mooi vetpercentage van 25-30% (voor een vrouw)
Overleg wel even met een diëtist over dat fietsen en eten. Ik weet hoeveel kcal je ongeveer verbrandt maar niet of het kwaad kan met een gematigd dieët van 1200 kcal...
bron:
[..]
Ik heb gisterochtend bij m'n vriendin thuis gewogen en ik zat rond de 88.5. Dat zou dus betekenen dat ik 300 hele grammen afgevallen zou zijn. Maar aangezien ik thuis op een digitale weeg wil ik daar eerst eens kijken wat die aangeeft. Dan heb ik het wat preciezer en op dezelfde weegschaal.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:08 schreef Rosean het volgende:
jolene dank je wel!
_Flea_ als ik lees wat je eet dan moet je toch zeker wel zijn afgevallen? Je eet niet erg veel en zelfs zonder het bewegen moet er wat af zijn.
Voor mij komt dat doordat ik 4 jaar lang naar de middelbare school fietste elke dag.. dat was 24 km per dag... hierdoor kon ik alles eten wat ik wou in princiepe daarbij volleybalde ik ook nog eens... Voor mijn examen kreeg ik een leuke brommer waardoor ik vanaf toen overal met de brommer naar toe ging maar hetzelfde bleef eten... ook kreeg ik toen de pil waardoor ik wat aangekomen ben ... en ik stopte met volleybal.. dus kwam aan... maar het afgelopen jaar heb ik veel lan-partys gehad waarbij er flink ongezond gegeten werd en daardoor vloog het erbij aan... Daarom ga ik er nu wat aan doen ... Vond dat het nu de tijd was om er wat aan te gaan doen...quote:Op maandag 10 mei 2004 09:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
Na mijn ongetwijfeld nuttige toevoeging aan dit topic mag ik vast wel iets vragen (zal ongetwijfeld wel in één van de vele lijn topics zijn, maar dat kan ik niet allemaal gaan doorspitten natuurlijk).
Hoe komen jullie in de eerste plaats aan het extra gewicht? En waarom heb je niet sneller ingegrepen (als dit binnen je eigen invloed lag)?
Erg verstandig inderdaad! Je vetpercentage kan je niet zelf meten. Hiervoor zou je een huidplooimeting moeten laten doen (sportschool?). Er bestaan wel van die elektronische apparaten/weegschalen die je respectievelijk vast moet houden of op moet gaan staan maar deze geven geen goed beeld van het werkelijke percentage. Sommige sportscholen maken er wel gebruik van omdat het makkelijk is. Het is echter geen bewezen methode. Huidplooimeting kan elke meting ook iets verschillen omdat er natuurlijk op dezelfde plek gemeten moet worden, maar dit is stukken beter.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:22 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Dank u voor uw advies.. Ik zou niet eens weten hoeveel mijn vetpercentage atm is.. moet ik daarvoor naar een sportschool om dat te laten meten/berekenen of is er een mogelijkheid dat ik dat zelf uitreken ? Ik zal inderdaad even informeren of dat fietsen en het dieet wel goed gaat... niet dat ik te veel verbrand voor wat ik binnen krijg.. dat lijkt me niet al te gezond
Bij mij is het er aangekomen door na veelvuldig sporten ineens te stoppen en op vakantie alleen maar pizza te eten. Daarna denken "dat heb ik er zo weer af". Maar ik groeide langzaamaan steeds meer. Af en toe geprobeerd om wat te verliezen maar ik kon niet van alle lekkere dingen afblijven.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
Na mijn ongetwijfeld nuttige toevoeging aan dit topic mag ik vast wel iets vragen (zal ongetwijfeld wel in één van de vele lijn topics zijn, maar dat kan ik niet allemaal gaan doorspitten natuurlijk).
Hoe komen jullie in de eerste plaats aan het extra gewicht? En waarom heb je niet sneller ingegrepen (als dit binnen je eigen invloed lag)?
Op dit moment fiets ik niet. Pas als het beter weer gaat worden (eind vd maan of in juni). Ik probeer wel 2x in de week te gaan hardlopen en tussendoor nog 45 tot 60 minuten te skeeleren (niet iedere dag).quote:Op maandag 10 mei 2004 09:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
_Flea_ als ik zo dat boek eens doorlees verbruik jij wel zo'n 2500kcal per dag minstens. Een dieet van 1400kcal per dag lijkt me dan echt wel heel minimaal hoor! Die 2500kcal is gebasseerd op 8 uur slaap en 16 uur gemiddeld licht werk (kantoor, winkel, leraar),normaal huishoudelijk werk met een verbruik van 1,5 kcal/kg/uur. Als jij ook nog eens zoveel fietst verbruik je veel meer dan dat, en zou ik uitkijken met een al te mager dieët!
Maar bij overgewicht.nl gaan ze toch verder niet uit van extra training etc? Dus ik vraag me af in hoeverre het dan nog klopt... Ik zou iig niet onder die 1500 gaan zitten als ik jou was!quote:Op maandag 10 mei 2004 09:42 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Op dit moment fiets ik niet. Pas als het beter weer gaat worden (eind vd maan of in juni). Ik probeer wel 2x in de week te gaan hardlopen en tussendoor nog 45 tot 60 minuten te skeeleren (niet iedere dag).
Volgens overgewicht.nl mag ik per dag maximaal 1508 Kcal en 50g vet om een gewicht van 85kg in 3 maanden te realiseren (voor de oplettende: het klopt dat het eerst 1611 was. Ik zag net dat ik 90kg ipv 91.4 had ingevuld)
Dikke mensen zie je... het is een uiterlijkheid, en dat is vandaag de dag erg belangrijk. Ik heb het zelf ook hoog op het lijstje staan eigenlijkquote:En wat ik me afvraag: waarom wordt aan dikke mensen altijd gevraagd waarom ze het zo ver hebben laten komen en waarom wordt er nooit aan mensen die 1 pakje per dag roken of een kratje bier en een fles jenever achteroverslaan niet dezelfde vraag gesteld?
Wat heb ik toch een hekel aan het woord.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
dikkerds ofzo
Toen ik het iemand vertelde vond die persoon het onzin maar telkens als ik dan iets nam was het zo van zou je dat wel doen en er zit wel vet in hoor... daarvan werd ik in ieder geval alleen maar chagerijniger en meer depri waardoor ik eigenlijk meer ging eten... nu weet bijna niemand dat ik er mee bezig ben en krijg ik ook geen commentaarquote:Op maandag 10 mei 2004 10:12 schreef jolene het volgende:
[..]
Automatisch vertel je haast niemand dat je bezig gaat.
Dit om de negatieve reacties niet te krijgen, want positief zijn ze vaak niet.
Mensen vergeten, dat wij hetzelf moeten doen.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:21 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Toen ik het iemand vertelde vond die persoon het onzin maar telkens als ik dan iets nam was het zo van zou je dat wel doen en er zit wel vet in hoor... daarvan werd ik in ieder geval alleen maar chagerijniger en meer depri waardoor ik eigenlijk meer ging eten... nu weet bijna niemand dat ik er mee bezig ben en krijg ik ook geen commentaar
Wat ik een verschrikkelijk gevoel vind is als ik bijv op de verjaardag van mijn vader een stukje taart eet en dan zijn er mensen die je zo raar aankijken zo van je bent al dik waarom zou je het nemen dan wordt je nog dikker... terwijl ik wel vind dat ik te zwaar ben maar tjah ik vind niet dat iemand zich er mee moet bemoeien enzo...
Precies, en dat is mijn probleem!! Je moet eten. Mijn moeder is, mijn overleden vader was een gelegenheidsroker: ze rookten bij elke gelegenheid die zich voordeedquote:Op maandag 10 mei 2004 10:21 schreef Rosean het volgende:
Een nadeel van een probleem met eten: je moet 3 keer op een dag eten, je hebt het nodig om in leven te blijven. Roken en alcohol heb je niet nodig, dus ik snap juist niet dat je daar een probleem mee kunt hebben.
Ik hou zielsveel van mijn beste vriendin, maar als ik moet kiezen tussen mijn maatje 44/46 en haar maatje 32, dan weet ik het wel, dan val ik geen gram meer af. Ik vind mezelf niet meer lelijk. Ik koop nu leuke hippe kleren die me passen, ik heb geweldig mooie nagels, heb mooi haar, kan me heel leuk opmaken en ben buiten dat een geweldig mooi mens. Dit klinkt heel arrogant, maar dit zijn dingen die ik mezelf voor moet houden als ik dit soort dingen lees. Mooi dik is niet lelijk. Ik door jouw post heb ik het idee dat jij dik zijn als negatief uiterlijk ziet en dat is fout!!quote:Op maandag 10 mei 2004 09:51 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dikke mensen zie je... het is een uiterlijkheid, en dat is vandaag de dag erg belangrijk. Ik heb het zelf ook hoog op het lijstje staan eigenlijkMaar ook bij rokers en zuiplappen vraag ik me af hoe ze het zover hebben laten komen hoor, dus ik ben niet tegen dikkerds ofzo
quote:Op maandag 10 mei 2004 10:40 schreef jolene het volgende:
Miss_D, ik vraag me weleens af. Hoe ik zou zijn geworden als ik geen gewichtsprobleem had gehad.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:40 schreef jolene het volgende:
Miss_D, ik vraag me weleens af. Hoe ik zou zijn geworden als ik geen gewichtsprobleem had gehad.
Helaas heb ik dat dus al op een hele jonge leeftijd geleerd om de verkeerde redenenquote:Op maandag 10 mei 2004 10:42 schreef jolene het volgende:
Geestelijk..
Ik ben wie ik ben..heb geleerd voor mezelf op te komen. Mede door mijn gewicht.
En soms heb je ondanks je lijnen zin in een lekker stuk appelgebak. En dat kan niet als je mensen inlicht. Als je niet neemt, zeggen mensen: ah joh, wat maakt dat ene stukje nou uit. Als je wel neemt zeggen mensen: jij was toch aan het lijnen? Het is dus nooit goedquote:Op maandag 10 mei 2004 10:42 schreef Rosean het volgende:
Riannuh en jolene: ik heb ook niet tegen mensen gezegd dat ik ging afvallen. Dan krijg je inderdaad het minste commentaar en mensen die zeggen: dat hoef jij zeker niet, daar wordt ik zo vreselijk opstandig van. Dan neem ik het toch. Ik merk nu wel dat mensen aan me vragen of ik het wil (m.n. taart en gebak) terwijl ze eigenlijk weten dat ik het tegenwoordig bijna altijd afsla. Maar iets niet nemen moet mijn eigen keuze zijn en niet die van een ander.
Ik vind niet dat je de schuld afschuift. Bij sommige mensen heeft het eetprobleem een achterliggende oorzaak.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik realiseer me dat het lijkt alsof ik de schuld afschuif, maar dat is het niet. Ik vind alleen het gedrag van mijn moeder een enorme oorzaak van mijn probleem.
Niet huilenquote:Op maandag 10 mei 2004 10:51 schreef jolene het volgende:
Miss_D, gut ik schrik ervan
![]()
Iedereen moet zijn waar hij/zij zichzelf het prettigst bij voelt natuurlijk, daar doe ik ook geen uitspraak over. Zelf ben ik blij dat ik gebouwd ben zoals ik ben en zou niet willen aankomen. Gelukkig kan ik veel eten omdat ik veel en intensief sport.quote:Op maandag 10 mei 2004 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Mooi dik is niet lelijk. Ik door jouw post heb ik het idee dat jij dik zijn als negatief uiterlijk ziet en dat is fout!!
Het zit ook in de familie bij mijquote:Op maandag 10 mei 2004 10:53 schreef Rosean het volgende:
Mijn excuus was trouwens altijd: het zit in de familie... slecht smoesje.
Toch heb ik het idee dat je je een beetje superieur voelt eigenlijkquote:Op maandag 10 mei 2004 11:01 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Iedereen moet zijn waar hij/zij zichzelf het prettigst bij voelt natuurlijk, daar doe ik ook geen uitspraak over. Zelf ben ik blij dat ik gebouwd ben zoals ik ben en zou niet willen aankomen. Gelukkig kan ik veel eten omdat ik veel en intensief sport.
Ik druk me alleen niet altijd even gelukkig uit dus misschien dat het daardoor beetje cru overkwam.
Iedereen zoekt vaak iets om zich achter te beschermen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het zit ook in de familie bij mij
Mijn nichtje gebruikt het als smoesje, maar ik ben ermee gestopt. Ik heb het hier al eens eerder gezegd: ik kom al aan als ik naar een koekje kijk, dus als ik hem dan ook nog in mijn mond stop ben ik dubbel zo dik. Mijn vriendin van 150 kilo heeft als excuus dat haar stofwisseling traag is. Tja, ik zou ook traag worden van twee pakken dubbelfriss en twee zakken chips per dag
Wie houden die mensen uiteindelijk voor de gek? Mij of zichzelf?
Uhquote:Op maandag 10 mei 2004 11:04 schreef jolene het volgende:
Miss_D,
Hoe is jou weekend vergaan qua eten.
Een beetje goed.
Misschien komt dat omdat ik tevreden ben zoals ik ben, en dat jij kennelijk niet tevreden bent met je huidige gewicht?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat je je een beetje superieur voelt eigenlijk
Neen, denk niet dat Miss_D, dat bedoelt.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:12 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat ik tevreden ben zoals ik ben, en dat jij kennelijk niet tevreden bent met je huidige gewicht?
Oh, amateurpsychologie, leukquote:Op maandag 10 mei 2004 11:12 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat ik tevreden ben zoals ik ben, en dat jij kennelijk niet tevreden bent met je huidige gewicht?
Ik had de vermelding 'speciaal' achterwege gelaten. Achquote:Op maandag 10 mei 2004 11:13 schreef jolene het volgende:
Patat is niet meteen fout.
Het is gewoon op zijn tijd lekker.
mister_d is ook zo van de roomboterquote:Asperges is oke, behalve op de manier van mijn schoonmoeder![]()
FF sausje maken...smelt jij ff dit pakje roomboter...
Heb dus niet meegegeten.
Tjee, dacht ff alles wat er af is, zullen we nu vloeibaar naar binnengieten..
Het komt gewoon van de chinees af. Ik dacht dat ik het moest voorkomen om rijst en pasta's te eten. Waarom is pasta eigenlijk zo slecht?quote:Op maandag 10 mei 2004 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
_Flea_, nasi is zo slecht nog niet hoor! Zeker niet als je het met verse groenten maakt! En een gebakje op zijn tijd is best lekker, ik hoop dat je ervan genoten hebt
Omdat mensen vaak veel meer pasta eten dan goed voor ze is. Iets met signalen in de hersenen te maken, mensen eten vaak twee borden met gemak op en realiseren zich daarna pas wat ze op hebben. Als je het afweegt, is dat risico al veel minder. Het gaat dus vooral om de hoeveelheid.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:18 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Het komt gewoon van de chinees af. Ik dacht dat ik het moest voorkomen om rijst en pasta's te eten. Waarom is pasta eigenlijk zo slecht?
Kan je uitleggen waarop je dat dikgedrukte baseert?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, amateurpsychologie, leuk
Het komt misschien omdat jij tevreden bent met jezelf over de rug van anderen. Je vraagt je af waarom mensen geen zelfbeheersing hebben en vindt jezelf superieur omdat jij dat wel hebt. Ik ben niet tevreden met mijn gewicht, dat zijn we geen van allen hier in de dieetclub, anders zaten we hier niet, dat is dus een inkoppertje. Ik ben wel tevreden met wie ik bén. Ik heb niet iemand nodig die dikker is, meer rookt of meer zuipt dan ik om me goed te voelen over mijzelf. Jij kennelijk wel.
Bij RTL shop heb je nu de grill George Foreman. Redelijk aan de prijs, maar dat is een gewone grillplaat ook tegenwoordigquote:Op maandag 10 mei 2004 11:19 schreef jolene het volgende:
Ongeloofelijk he, moet zeggen dat ik de biefstuk ook in de kruidenboter of de roomboter bereiden..
Maar ja, dat is over.. tegenwoordig hebben we de grillplaat![]()
Pasta bevat héél veel koolhydraten, te weten 350 kcal per 100 gram.. dat is ongeveer één portie. Daarbij is de saus die erbij gegeten wordt vaak ook veel te vet. Eet in plaats van rundergehakt er blokjes kip door, scheelt een slok op een borrel. Of giet al het vet van het gehakt na het rullen weg, je zal opkijken hoeveel dat is.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:18 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Het komt gewoon van de chinees af. Ik dacht dat ik het moest voorkomen om rijst en pasta's te eten. Waarom is pasta eigenlijk zo slecht?
Dat gaat zeker op voor mij. Op z'n tijd vind ik lasagna en spaghetti lekker en dan schep ik ook wel op. Later kom ik erachter dat ik wel erg vol zit. Gisteren ook weer. Maar ik had die dag ook niet veel op.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat mensen vaak veel meer pasta eten dan goed voor ze is. Iets met signalen in de hersenen te maken, mensen eten vaak twee borden met gemak op en realiseren zich daarna pas wat ze op hebben. Als je het afweegt, is dat risico al veel minder. Het gaat dus vooral om de hoeveelheid.
Doe dat ook met patatjes..quote:Op maandag 10 mei 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bij RTL shop heb je nu de grill George Foreman. Redelijk aan de prijs, maar dat is een gewone grillplaat ook tegenwoordigMisschien dat ik hem eens ga bestellen. Tot die tijd gaat er ook veel in de oven, vooral vis en zo.
Ja hoor.... ik vind dat er een bepaalde superioriteit van je toontje uitgaat. Dat je op ons neerkijkt. Zeker als je met termen als 'dikkerds' aankomt. Ik ben wel gelukkig met mijn huidige verschijning. Ik wil alleen slanker worden om NOG GELUKKIGER te worden. Een maatje 36 staat niet synoniem aan geluk, dat heb ik zelf al eens ondervonden.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:20 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Kan je uitleggen waarop je dat dikgedrukte baseert?
Ik heb voor mezelf een idee wat mijn ideale zelfbeeld is. Of je nou tevreden bent met wie je bent doet er niet toe. Je bent kennelijk niet gelukkig met je huidige verschijning.
Die saus is ook veel te vet, dat klopt. Maar 350 kcal per 100 gram is ongekookt. Gekookt hou je nog maar ongeveer de helft over.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:22 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Pasta bevat héél veel koolhydraten, te weten 350 kcal per 100 gram.. dat is ongeveer één portie. Daarbij is de saus die erbij gegeten wordt vaak ook veel te vet. Eet in plaats van rundergehakt er blokjes kip door, scheelt een slok op een borrel. Of giet al het vet van het gehakt na het rullen weg, je zal opkijken hoeveel dat is.
Jawel, maar per persoon eet je 100 gram ongekookt ongeveer... Dus een bord spaghetti bevat alleen aan pasta al 350kcal.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Die saus is ook veel te vet, dat klopt. Maar 350 kcal per 100 gram is ongekookt. Gekookt hou je nog maar ongeveer de helft over.
sausje zelf makenquote:Op maandag 10 mei 2004 11:25 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Die saus is ook veel te vet, dat klopt. Maar 350 kcal per 100 gram is ongekookt. Gekookt hou je nog maar ongeveer de helft over.
quote:Op maandag 10 mei 2004 11:27 schreef jolene het volgende:
[..]
sausje zelf maken
Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad? Als je je goed voelt zal je dat zelf misschien ook wel krijgen, het lijkt mij iig een goed teken eigenlijk.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja hoor.... ik vind dat er een bepaalde superioriteit van je toontje uitgaat. Dat je op ons neerkijkt. Zeker als je met termen als 'dikkerds' aankomt. Ik ben wel gelukkig met mijn huidige verschijning. Ik wil alleen slanker worden om NOG GELUKKIGER te worden. Een maatje 36 staat niet synoniem aan geluk, dat heb ik zelf al eens ondervonden.
Je hebt het nu in een topic vol mensen met overgewicht.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad?
Buiten arrogantie, lees je ook niet zo goed, geloof ik: Ik voel me goed! Ik voel me echt ontzettend goed! En arrogantie is aan mij niet besteed, sorry. En tja, in mijn ogen is het wel een misdaad, vooral tegen jezelf. Je sluit je ogen voor de problemen en ellende van anderen, omdat jij het allemaal zo goed doet. Ik ben benieuwd hoe jij je staande houdt als je maar de helft beleeft van wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik gun het je niet, maar het zou misschien wel eens goed zijn voor je bewustwording.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:30 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad? Als je je goed voelt zal je dat zelf misschien ook wel krijgen, het lijkt mij iig een goed teken eigenlijk.
Trust me, ik maak genoeg persoonlijke ellende mee... ook nu nog. Heb het zwaar zat. Jammer dat je daarover begint want zoiets kan je dus echt niet beoordelen!quote:Op maandag 10 mei 2004 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Buiten arrogantie, lees je ook niet zo goed, geloof ik: Ik voel me goed! Ik voel me echt ontzettend goed! En arrogantie is aan mij niet besteed, sorry. En tja, in mijn ogen is het wel een misdaad, vooral tegen jezelf. Je sluit je ogen voor de problemen en ellende van anderen, omdat jij het allemaal zo goed doet. Ik ben benieuwd hoe jij je staande houdt als je maar de helft beleeft van wat ik heb meegemaakt in mijn leven. Ik gun het je niet, maar het zou misschien wel eens goed zijn voor je bewustwording.
Wat is slecht aan cola light?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
En dan nog.... ik heb het een tijdje geprobeerd: 20+ kaas, alleen aardappelen-groente-vlees, gezonde tussendoortjes, geen cola light meer, nou: forget it. Wat is er mis met een lekker bord ietwat KCal-rijke pasta? Als je dat de volgende dag afwisselt met aardappelen-groente-vlees of rijst, is er weinig aan de hand volgens mij.
Miss_D..quote:Op maandag 10 mei 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
En ik voel me trouwens niet aangevallen, ik ben inmiddels zover dat ik me alleen laat raken door mensen die op wat voor manier dan ook iets voor me betekenen, die ik respecteer. Jij hoort niet in dat rijtje thuis.
Precies. Net zoals jij niet over mij kan oordelen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Trust me, ik maak genoeg persoonlijke ellende mee... ook nu nog. Heb het zwaar zat. Jammer dat je daarover begint want zoiets kan je dus echt niet beoordelen!![]()
In mijn hoofd was zoet en lekker fout. Er is helemaal niets slecht aan cola light verderquote:Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Wat is slecht aan cola light?
Niks _Flea_ behalve een te veel ervan.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Wat is slecht aan cola light?
Ik oordeel over helemaal niemand... Daarom begrijp ik ook geheel niet wat je nou wilt.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Precies. Net zoals jij niet over mij kan oordelen.
Kut he, als iemand die helemaal niets van je afweet over je oordeelt?
Je oordeelt wel. Wat ik wil, wat wij allemaal willen? Dat je niet zo snel je oordeel klaar hebt.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik oordeel over helemaal niemand... Daarom begrijp ik ook geheel niet wat je nou wilt.
Bruin brood. Geen pistoletjes, kaiserbroodjes, gebak, saucijzenbroodjes, chocola en ga zo maar door. Ordinair, saai, bruin broodquote:Op maandag 10 mei 2004 11:43 schreef Riannuh het volgende:
Stel het is 11:42 en het brood wat je voor de lunch mee hebt genomen is al op... je hebt honger en je lunchpauze is over 45 minuten... wat zou die persoon (ik dus) het beste kunnen halen bij de winkel of de bakker???
Zoals een te veel aan alles niet goed isquote:Op maandag 10 mei 2004 11:42 schreef jolene het volgende:
[..]
Niks _Flea_ behalve een te veel ervan.
Een grote fles met water of een flesje cola_light of wat anders en deze leegdrinkenquote:Op maandag 10 mei 2004 11:43 schreef Riannuh het volgende:
Stel het is 11:42 en het brood wat je voor de lunch mee hebt genomen is al op... je hebt honger en je lunchpauze is over 45 minuten... wat zou die persoon (ik dus) het beste kunnen halen bij de winkel of de bakker???
Vult dat zonder beleg een beetje ? en bruin brood met zaden enzo kan dat ook of is dat ook niet zo goed (vind ik namelijk verschrikkelijk lekker)quote:Op maandag 10 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bruin brood. Geen pistoletjes, kaiserbroodjes, gebak, saucijzenbroodjes, chocola en ga zo maar door. Ordinair, saai, bruin brood
Met zaden vult sneller, dus daar heb je minder van nodig!quote:Op maandag 10 mei 2004 11:46 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Vult dat zonder beleg een beetje ? en bruin brood met zaden enzo kan dat ook of is dat ook niet zo goed (vind ik namelijk verschrikkelijk lekker)
Op dit moment snoep ik niet meer, geen koekjes meer overdag en wel 2 stuks fruit. 's Avonds eet ik wel normaal, maar sla ik patat e.d. over.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:28 schreef Rosean het volgende:
_Flea- volgens mij moet je nog inzien dat als je gewoon ;s avonds eet dat er dan niet zo heel veel aan de hand is. Ook als je spagetti en nasi eet. Ik ben zo heel veel afgevallen door overdag heel goed te letten op wat ik at: dus geen koekjes en andere lekkere dingen meer, maar door bij het avondeten wel gewoon te eten wat ik wilde. Daar moet ik dan wel weer een kanttekening bij plaatsen want als er patat was dan at ik dat niet. Frituut had ik afgezworden dus dat ging er niet in. Maar spagetti en chinees en zo nam ik wel, alleen: 1 bord niet nog een keer opscheppen omdat het zo lekker is; er komt heus nog een volgende keer dat je het weer kunt eten en zo niet dan niet.
Ik zeg dit trouwens omdat elke keer als je iets van pasta of rijst hebt gegeten daar een schaamtesmiley bij zet. En dus krijg ik het idee dat jij denkt dat het bij voorbaat al slecht is wat je nam.
Als je mij kan vertellen waar ik jou en/of anderen beoordeel ben ik benieuwd. Ik reageer alleen met stelling als reply op je posts die dus weerlegd kunnen worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je oordeelt wel. Wat ik wil, wat wij allemaal willen? Dat je niet zo snel je oordeel klaar hebt.
quote:Op maandag 10 mei 2004 11:47 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik op een dag er weinig heb gegeten een bord pasta met flink wat calorieen geen kwaad kan om toch voldoende binnen te krijgen. Tevens vult het ook goed waardoor ik tussendoor niet ga snoepen of om bv 8 uur alweer trek krijg.
Juist, pasta is niet slecht, maar weeg het voor het koken
Waar ik me ook aan kan irriteren is het volgende. Bij m'n vriendin thuis hoor ik wel eens dat ik stevig ben e.d.
Omdat ik twee weken geleden besloten heb daar wat aan te doen sloeg ik in het begin patat af. Zitten ze je raar aan te kijken: hij hoeft geen friet?
En maar doorzeuren of ik dan een kroket wil.
Dus als je zwaar bent is het niet goed, maar als patat enzo weigerd omdat je wilt afvallen is het ook niet goed.
Welkom in onze wereld
Funniequote:Op maandag 10 mei 2004 11:49 schreef Funnie het volgende:
jemig wat wordt er gekletst-gediscuteerd..
Ik heb niet de moed om hier verder op in te gaan eigenlijk. Ben momenteeel te emotioneel om uberhaupt een gesprek (oke getyp) aan te gaan verder.
Maar wou toch even mijn neus laten zien hier. Ik lees alles wel mee.
Zal klein stukje van mij hier onder neerzetten hoe ik nu probeer te eten/niet eten.
Ik probeer momenteel heel erg op mijn eten te letten, gezien mijn band leeg is en ik alles in behoorlijke grote hoeveelheden naar binnen kan werken. Heb vanmorgen bij mijn medicijnen een
ontbijt biskwie gegeten. En eet straks 2 beschuitjes tussen de middag ook voor bij de medicijnen.
Voordeel van anti biotica ik moet nu 4x eten. Behalve gisteren toen kreeg ik na ontbijt niets meer binnen. Maar dat was meer om gemoedstoestand. Dus vanaf vandaag is hier rust watde klok slaat.
En ga ik proberen niet naar mijn honger/trek te gaan luisteren. Gewoon nemen, wat heb ik nodig. En meer niet.
en ja dikkerds... ik zwijg verder....![]()
Nou ik had hetzelfde bij me als normaal... ik sta om kwart voor 6 op (onmenselijk vroeg) en dan eet ik meestal een boterhammetje... heb geprobeerd echt goed te ontbijten maar dan moet ik kwart over 5 op staan en dat red ik echt niet... ik had 4 boterhammen met kaas (30+) en komkommer bij me.,.. normaal gesproken is dit meer dan genoeg en heb ik ook nog wat fruit bij me... maar het fruit ligt nog beneden op de tafel te wachten tot het in me tas gestopt wordt en tjah het brood heb ik al opquote:Op maandag 10 mei 2004 11:47 schreef jolene het volgende:
Riannuh, wat was jou ontbijt en hoe laat.
Wat had je voor je lunch bij je??
Hoe laat eet je vanavond
Nee, wat in real life leg ik niks meer uitquote:Op maandag 10 mei 2004 11:47 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Als je mij kan vertellen waar ik jou en/of anderen beoordeel ben ik benieuwd. Ik reageer alleen met stelling als reply op je posts die dus weerlegd kunnen worden.
En van mijn kant iig no hard feelings hoor. Ik ben denk ik al de 200e lul waaraan je uit moet leggen?
Labeltje: dik is lelijk.quote:Dikke mensen zie je... het is een uiterlijkheid, en dat is vandaag de dag erg belangrijk. Ik heb het zelf ook hoog op het lijstje staan eigenlijkMaar ook bij rokers en zuiplappen vraag ik me af hoe ze het zover hebben laten komen hoor, dus ik ben niet tegen dikkerds ofzo
Kijk mij eens even goed zijn.quote:Iedereen moet zijn waar hij/zij zichzelf het prettigst bij voelt natuurlijk, daar doe ik ook geen uitspraak over. Zelf ben ik blij dat ik gebouwd ben zoals ik ben en zou niet willen aankomen. Gelukkig kan ik veel eten omdat ik veel en intensief sport.
Pardonquote:Misschien komt dat omdat ik tevreden ben zoals ik ben, en dat jij kennelijk niet tevreden bent met je huidige gewicht?
Opnieuw arrogantie, hier geef je het zelf toe.quote:Dat 'dikkerds' was ook niet echt serieus te noemen eigenlijk. Je kan je natuurlijk ook te snel 'aangevallen' voelen. Superioriteit, mwoah nee niet echt. Een kleine mate van arrogantie wellicht, maar dat is toch geen misdaad? Als je je goed voelt zal je dat zelf misschien ook wel krijgen, het lijkt mij iig een goed teken eigenlijk.
Je ontbijt 's avonds klaar maken dan.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:53 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Nou ik had hetzelfde bij me als normaal... ik sta om kwart voor 6 op (onmenselijk vroeg) en dan eet ik meestal een boterhammetje... heb geprobeerd echt goed te ontbijten maar dan moet ik kwart over 5 op staan en dat red ik echt niet... ik had 4 boterhammen met kaas (30+) en komkommer bij me.,.. normaal gesproken is dit meer dan genoeg en heb ik ook nog wat fruit bij me... maar het fruit ligt nog beneden op de tafel te wachten tot het in me tas gestopt wordt en tjah het brood heb ik al op![]()
Die vier boterhammen spreid ik meestal een beetje... om 10 uur neem ik er een ... dan om 1230 2 en dan rond een uur 14:00 nog een... en dan wat fruit tussendoor
Ik eet rond half 6 kwart voor 6 (avondeten)
ghehe nee zal het niet helemaal opeten... lijkt me ook slim als ik even een lekker appeltje koop of een paar manderijntjes heb ik stiekem wel zin in ...quote:Op maandag 10 mei 2004 11:55 schreef jolene het volgende:
[..]
Je ontbijt 's avonds klaar maken dan.
Of er een schaal yoghurt bij nemen.
Haal dan maar lekker een halfje bruin.
Niet helemaal opeten he![]()
Fruit is goed.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:57 schreef Riannuh het volgende:
[..]
ghehe nee zal het niet helemaal opeten... lijkt me ook slim als ik even een lekker appeltje koop of een paar manderijntjes heb ik stiekem wel zin in ...
Antwoorden op het emotioneel vlak komen hier misschien niet goed uit de verf, daar waarschuw ik al eerder voor. Hopelijk wil je nog wel van me aannemen dat ik echt geen kwaad in de zin heb, ook al denken we heel anders.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, wat in real life leg ik niks meer uit
Iedere zin die men begint met 'ik vind dat je dik..' eindig ik met 'en wat jij vindt, moet je lekker aan de politie brengen'Ik wil alleen een beetje begrip kweken, that's all.
Het gevoel dat ik bij jouw opmerkingen kreeg:
[..]
Labeltje: dik is lelijk.
De maatschappij heeft een ideaalbeeld en die heb ik niet verzonnen
[..]
Kijk mij eens even goed zijn.
Hiermee wilde ik zeggen dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet, zolang je maar tevreden met jezelf kan zijn, dat is het belangrijkste.[b/]
[..]
Pardon??
[b]Er staat niet voor niets een vraagteken achter. Aangezien je wilt afvallen valt toch aan te nemen dat je niet tevreden bent met je huidige gewicht
[..]
Opnieuw arrogantie, hier geef je het zelf toe.
precies
De antwoorden die je geeft op 'zakelijke' dingen zijn erg goed en die vind ik ook erg fijn. Maar op het emotionele vlak oordeel je over dingen waar je geen weet van hebt. En daar baal ik van.
Die discussie moet ook rap gestopt worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:07 schreef Rosean het volgende:
Lacoste Labeltje: dik is lelijk.
Omdat de maatschappij dat vind hoef jij dat toch niet te vinden? Of er naar te handelen?
Verder wil ik me eigenlijk niet in de discussie mengen
Nou om toch even antwoord te geven, kan jij ook weer rustig verder Fok!kenquote:Op maandag 10 mei 2004 12:07 schreef Rosean het volgende:
Lacoste Labeltje: dik is lelijk.
Omdat de maatschappij dat vind hoef jij dat toch niet te vinden? Of er naar te handelen?
Verder wil ik me eigenlijk niet in de discussie mengen
Sorry hoor, maar dit vind ik slap! Die maatschappij dat zijn wij allemaal! Ook jij!quote:Op maandag 10 mei 2004 12:04 schreef 205_Lacoste het volgende:
Uiteraardquote:Hopelijk wil je nog wel van me aannemen dat ik echt geen kwaad in de zin heb, ook al denken we heel anders.
Aha, oké. Maar gelukkig verschillen smakenquote:Op maandag 10 mei 2004 12:11 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Nou om toch even antwoord te geven, kan jij ook weer rustig verder Fok!ken:
Persoonlijk vind ik een slanke vrouw met uitstraling mooier dan een stevige vrouw met dezelfde goede uitstraling. Ik laat inderdaad de maatschappij niet bepalen wat ik vind, toevallig komt het enigszins op dit vlak wel overeen.
Sorryquote:Op maandag 10 mei 2004 12:09 schreef jolene het volgende:
[..]
Die discussie moet ook rap gestopt worden.
Vooral als emotionele eters er problemen door kunnen krijgen en hetzelfs aangeven.
Ik ga nu in ieder geval even lopen naar de coop... dat is 10 minuten ofzo en dan 10 minuten terug ... zou straks even laten weten wat ik allemaal ga kopen.. heb honger dus dat vind ik nooit zo leuk om dan boodschapjes te gaan doen... maar chocolade wordt het niet hoorquote:Op maandag 10 mei 2004 12:19 schreef jolene het volgende:
Riannuh![]()
Laat jij verder ff weten hoe het je vandaag vergaat.
Daar ben ik met je eens, maar als ik dan een berichtje van Funnie lees.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Sorry
Toch vind ik het soms nuttig over dit soort dingen te discussieren. Misschien kun je nader tot elkaar komen en wederzijds begrip kweken
Erover gedacht om 's ochtends te beginnen met drinkontbijt?quote:Op maandag 10 mei 2004 11:53 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Nou ik had hetzelfde bij me als normaal... ik sta om kwart voor 6 op (onmenselijk vroeg) en dan eet ik meestal een boterhammetje... heb geprobeerd echt goed te ontbijten maar dan moet ik kwart over 5 op staan en dat red ik echt niet...
Ah, ik dacht al, wat is er nou mis met light.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In mijn hoofd was zoet en lekker fout. Er is helemaal niets slecht aan cola light verder
Ik zou me echter wel bewust zijn van de aanbevolen maximum in te nemen hoeveelheid apsartaam etc. Aangezien er nog weinig bekend is over de uiteindelijke werking van deze stoffen zijn er maximum hoeveelheden ingesteld waaronder het gebruik nog veilig wordt geacht.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:40 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Ah, ik dacht al, wat is er nou mis met light.
Doet me denken aan een leuk maar grove grap van Theo Maassen.quote:Op maandag 10 mei 2004 12:45 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik zou me echter wel bewust zijn van de aanbevolen maximum in te nemen hoeveelheid apsartaam etc. Aangezien er nog weinig bekend is over de uiteindelijke werking van deze stoffen zijn er maximum hoeveelheden ingesteld waaronder het gebruik nog veilig wordt geacht.
Al met al vond ik dat je vrij snel aan deze hoeveelheid kwam aangezien het in veel producten verwerkt is.
Ehm, ik ben wel fan van Hans T, maar welke grap?quote:Op maandag 10 mei 2004 12:50 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Doet me denken aan een leuk maar grove grap van Theo Maassen.
Maar wat is de limiet?
Hou je het ff in de gaten Rosean.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:00 schreef Rosean het volgende:
Beetje vreemd: heb net gegeten een beetje vervelend gevoel in mijn maag. Niet echt misselijk maar wel vervelend. Gisteren had ik dat ook maar toen heb ik bij mijn schoonouders eigenlijk iets te veel gegeten en dacht dat het daaraan lag.
Hmm nee dat is misschien wel een idee... schijnt ook aardig te vullenquote:Op maandag 10 mei 2004 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Erover gedacht om 's ochtends te beginnen met drinkontbijt?
quote:Op maandag 10 mei 2004 13:10 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Hmm nee dat is misschien wel een idee... schijnt ook aardig te vullen
Net even naar de winkel geweest... het is niet slim als je honger hebt om naar de winkel te gaan... overal die koekjes... koekjes vind ik lekker... en dan vooral die dunne wafeltjes .. .maarjah ik zou proberen mensen nu geen honger te laten krijgen... om een lang verhaal kort te maken ... heb nu 1 granny en een red prince appel... daarbij heb ik het maar bij gelaten
Omdat niet iedereen hem kan waarderen doe ik het even zo:quote:Op maandag 10 mei 2004 12:54 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ehm, ik ben wel fan van Hans T, maar welke grap?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet waar ik dit gelezen heb. Ik zou even googelen als ik jou was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu beweerde een collega net dat in een appel beter was in calorieen dan een banaan. Maar een banaan vult bij mij beter (geen grapjes aub). Nee, volgens haar was het echt beter als ik een appel nam.
Dat herken ik. Ik moet het ook niet doen als ik honger heb.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:10 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Hmm nee dat is misschien wel een idee... schijnt ook aardig te vullen
Net even naar de winkel geweest... het is niet slim als je honger hebt om naar de winkel te gaan... overal die koekjes... koekjes vind ik lekker... en dan vooral die dunne wafeltjes .. .maarjah ik zou proberen mensen nu geen honger te laten krijgen... om een lang verhaal kort te maken ... heb nu 1 granny en een red prince appel... daarbij heb ik het maar bij gelaten
Op het afvallen bedoel je?quote:Op maandag 10 mei 2004 13:04 schreef jolene het volgende:
[..]
Hou je het ff in de gaten Rosean.
Kan zien dat je lichaam gewoon reageert
quote:Op maandag 10 mei 2004 13:11 schreef jolene het volgende:
[..]![]()
Ben vreselijk trots op je
![]()
![]()
Ja, op het afvallen.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef Rosean het volgende:
[..]
Op het afvallen bedoel je?
Misschien zijn het hormonen (ben net ongesteld), maar ik heb dit gevoel nog niet eerder gehad dus dat zal het wel niet zijn dan.
Juist maar aangezien, _Flea_ man is. Is het heus niet verkeerd en zeker niet als je hierdoor geen hoger door krijgt.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef Riannuh het volgende:
[..]<-- leuk dingetje
dank u... ghihi ben ook wel een beetje trots op mezelf
Een banaan is inderdaad slechter dan een appel... een vriend van is aan de weightwatchers en daar zeggen ze dat een banaan meer punten is dan een appel... dus het is slechter...
edit: slechter = minder goed... en banaan blijft altijd gezond natuurlijk
Een banaan is een bom koolhydraten van heb ik jou daar! Sporters eten niet voor niets van tevoren een banaan.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:16 schreef Riannuh het volgende:
[..]<-- leuk dingetje
dank u... ghihi ben ook wel een beetje trots op mezelf
Een banaan is inderdaad slechter dan een appel... een vriend van is aan de weightwatchers en daar zeggen ze dat een banaan meer punten is dan een appel... dus het is slechter...
edit: slechter = minder goed... en banaan blijft altijd gezond natuurlijk
Nee daarom maakte ik ook van slechter minder goed... het is niet zo goed als een appel... maar het kan zeker geen kwaad... voor mij kan het meer kwaad dan voor hem iig... maarjah ik zit op de 1283 kcal p dag en hij op de 1500 ofzo... dat maakt natuurlijk ook nog uitquote:Op maandag 10 mei 2004 13:19 schreef jolene het volgende:
[..]
Juist maar aangezien, _Flea_ man is. Is het heus niet verkeerd en zeker niet als je hierdoor geen hoger door krijgt.
Je eet er toch geen 5 op een dag
Ik bedoelde het niet verkeerd.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:24 schreef Riannuh het volgende:
[..]
Nee daarom maakte ik ook van slechter minder goed... het is niet zo goed als een appel... maar het kan zeker geen kwaad... voor mij kan het meer kwaad dan voor hem iig... maarjah ik zit op de 1283 kcal p dag en hij op de 1500 ofzo... dat maakt natuurlijk ook nog uit
nog steeds eerste appel niet op heeft... wat is hij groot zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |