Als u begrijpt wat ik bedoel...quote:Op woensdag 21 april 2004 23:10 schreef dolledingo het volgende:
Olivier B Bommel - Zwelgje
Das Experiment was een goede film, het geeft je een hoop stof om over na te denken, maar voel je je daar slecht bij? Het heeft toch een soort 'revenge' element in zich op het eind? ...O ja, wacht daar kun je ook weer over filosoferenquote:Op woensdag 21 april 2004 23:36 schreef stoopkind het volgende:
Gattaca
Das Experiment
Dancer in the dark
The elephant man
Watership Down?quote:Op woensdag 21 april 2004 23:41 schreef static het volgende:
Die tekenfilm met die konijntjes. Naja, 20 jaar geleden dan.
Zie edit.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Watership Down?
Funny Games? Die was toch gewoon tof manquote:Op donderdag 22 april 2004 10:47 schreef pazuzu het volgende:
Sympathy For Mr. Vengeance
Scrapbook
Seul Contre Tous
Irreversible
Spoorloos
Funny Games
The Conversation
Se7en
Taxi Driver
Lilja 4-ever
Henry: POASK
een van de weinige films die me echt fysiek slecht doet voelen, idd geniaalquote:Op donderdag 22 april 2004 00:51 schreef mr.marcus het volgende:
Requiem for a dream
quote:Op donderdag 22 april 2004 12:16 schreef Kolkus het volgende:
- The Tenant
at zijn er wel meer niet. Ik denk dat ik het ff niet goed snapte... soz, is al aangepastquote:Op donderdag 22 april 2004 12:18 schreef RuneRose het volgende:
the green mile
the pianist
scindlers list
voorderest zouk het niet weten
en blablasjit....the shawshank redemption is toch geen feel bad movie?
het is een triest feit maar films met een somber einde verkopen gewoon niet in americaquote:Op donderdag 22 april 2004 21:19 schreef AgeEll het volgende:
schiet er nog 1 binnen.
verfilming van Tim Krabe, het gouden ei oftwel Burried Alive
en dus t orgineel he, niet die remake met sandra bulluck. hadde ze een 3de persoon toegevoegd die hun redde. kut amerikanen met hun happy-ends
Over het algemeen gezien misschien wel ja.. ik bedoel eigenlijk bepaalde scenes,quote:Op vrijdag 23 april 2004 01:27 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
[..]
Uh.....dat is toch absoluut een feel-good movie?
*eens is* ik begrijp de ophef niet van die film, ik vond de waterige oogjes in de zaal interessanter dan dat theatrale gedoe van een vent die zich liever laat afrossen dan dat hij met iets zinnigs komt ipv. een beetje reaktief en vooral bijdehand oneliners te lopen spuien en zichzelf tot martelaar te veroordelen. Ja, zo kan ik ook de toekomst voorspellen..quote:Op donderdag 22 april 2004 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Passion of the Christ.![]()
nog steeds nietquote:Op donderdag 22 april 2004 21:13 schreef ranja het volgende:
oja, Dancer in the dark heb ik nog niet gezien.
quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:59 schreef LostFormat het volgende:
Beide van Michael Haneke:
Dan moet je die ook maar 'es proberen.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:06 schreef Arcee het volgende:
Kortom: wat is jouw top 10 van grootste (en beste) feel-bad-movies?
4. Der Siebente Kontinent
Jij hebt zeker erg hard gelachen toen dat zoontje werd doodgeschoten? En dan vooral in de scene die erop volgt waarin je minuten lang gekweld wordt met het lijden van z'n ouders?quote:Op zondag 25 april 2004 03:26 schreef victorinox het volgende:
Het verbaast me dat een aantal mensen hier Funny Games noemen.
Die mensen hebben dan toch echt een andere visie dan ik.
Ik vond Funny Games namelijk een erg leuke zwarte komedie. En ben met een erg tevreden gevoel de zaal uitgelopen.
Is dat niet erg genoeg dan? Mensen gedegradeerd tot nummertjes in een koud systeem? Tuurlijk wordt het cynisch en grappig gebracht, maar in weze is de boodschap die de film over wil brengen vreselijk trieststemmend, toch?quote:Op zondag 25 april 2004 16:36 schreef Kolkus het volgende:
Wat vinden jullie zo "feel-bad" aan Brazil dan!?!?
Een allesoverheersende bureaucratie, verder kan ik niets bedenken.
Jij hebt duidelijk nog geen kennis gemaakt met het genre feel-bad-movie.quote:Op zondag 25 april 2004 16:33 schreef hanna het volgende:
Brazil
Perfect Blue
Very bad things
Arlington road
The pledge
Niemand die gezien?quote:Op donderdag 22 april 2004 12:41 schreef Lithion het volgende:
'My life without me' was ook wel erg deprimerend.
Ik natuurlijkquote:Op dinsdag 27 april 2004 00:03 schreef Lithion het volgende:
[..]
Niemand die gezien?
Gaan we nu samen The way we were kijken? Ook heel erg deprimerendquote:Op dinsdag 27 april 2004 01:14 schreef Lithion het volgende:
[..]
Natuurlijk..
inderdaad, vooral dat 'beklemmende' sfeertje op het eindequote:Op dinsdag 27 april 2004 00:02 schreef scanman01 het volgende:
Spoorloos
It's a date.quote:Op dinsdag 27 april 2004 01:33 schreef GRAZ het volgende:
Gaan we nu samen The way we were kijken?
Ghost World is bij mij veel eerder een feel good film, eigenlijk.quote:Op zondag 25 april 2004 12:13 schreef DonStefano het volgende:
3. Ghost World
Ik vind Festen helemaal geen feel bad movie. Integendeel zelfs.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:29 schreef California het volgende:
Een top 10 zou ik zo snel niet weten, maar wat me het eerste te binnen schiet:
Festen
Irréversible
Citizen X
21 Grams vond ik wel meevallen, die eindigde wat minder deprimerend dan sommige scènes halverwege,.
Nee? Ik nu misschien ook niet meer, weet ik niet.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vind Festen helemaal geen feel bad movie. Integendeel zelfs.
ho ho .. het is de remake van hemzelf. Dus kennenlijk is ie gezwicht voor het amerikaanse publiekquote:Op donderdag 22 april 2004 21:19 schreef AgeEll het volgende:
schiet er nog 1 binnen.
en dus t orgineel he, niet die remake met sandra bulluck. hadde ze een 3de persoon toegevoegd die hun redde. kut amerikanen met hun happy-ends
Je zult hem ongetwijfeld al gezien hebben, maar ik heb het heel erg gehad met Jacob's Ladder.quote:
Ging toch over legermonsters te maken van onze 'jongens'. Door bio-preperaten ?!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:07 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je zult hem ongetwijfeld al gezien hebben, maar ik heb het heel erg gehad met Jacob's Ladder.
Die film bezorgt me uren nadat ik hem gezien heb nog een heel onaangenaam gevoel.
Waarschijnlijk omdat de inhoud erg aansluit bij mijn grootste angsten.
My arm... my fuckin' arm!quote:Op zondag 28 mei 2006 22:01 schreef Steeven het volgende:
Reqiuem For A Dream.
ik vond m vooral te donkerquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:28 schreef Doff het volgende:
Wilde laatst Le Temps du Loup gaan kijken maar ben er halverwege mee opgehouden (om je te schamen), het was me te zware kost. Heb het einde dus nog niet gezien, maar dat vond ik nou niet echt een film om erg vrolijk van te worden. Kijk 'm natuurlijk snel wel, was volgens mij wel heel goed.
Stoorde me eigenlijk helemaal niet. Was wel passend vond ik. Maar natuurlijk geen film om in het zonnetje te gaan kijken.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:21 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik vond m vooral te donker
weinig in te herkennen
jammer
Echt? Dat vond ik, ondanks het onderwerp, juist een humoristische film.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:34 schreef ivosnivo het volgende:
American psycho
Het was een tamelijk zwarte aanklacht tegen de post-moderne maatschappij maar cynisme kan ook grappig zijn :=) .quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:04 schreef Hills het volgende:
[..]
Echt? Dat vond ik, ondanks het onderwerp, juist een humoristische film.
I know, I know. Maar dat kwam in het boek wat beter tot zijn recht.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:41 schreef bramiozo2002 het volgende:
Het was een tamelijk zwarte aanklacht tegen de post-moderne maatschappij maar cynisme kan ook grappig zijn :=) .
whehehe ik vond ghost world best deprimerend.... de hele relatie tussen steve buscemi en thora birch... eigenlijk gaat ze voor 'm uit medelijden enzo... maar idd absoluut niet feel bad...quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:47 schreef sweek het volgende:
[..]
Ghost World is bij mij veel eerder een feel good film, eigenlijk.
Natuurlijk verloopt niet alles geweldig, maar er zit een erg leuke vorm van humor in.
komt binnenkort op tv, ben benieuwdquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:46 schreef ivosnivo het volgende:
The hole heeft ook een goed einde (slecht dus).
Ik neem deze lijst even over. Ik heb ze allemaal gezien, behalve nr5. De enige die ik enigzins mee vond vallen, was se7en. De rest (vooral Salo) lieten me achter met een zwaar kutgevoel.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:38 schreef Asskicker14 het volgende:
1. Salò o le 120 giornate di Sodoma (1974)
2. Reqiuem for a dream (2000)
3. Lilja 4-ever (2002)
4. Irréversible (2002)
5. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)
6. Das Experiment (2001)
7. Spoorloos (1989)
8. Schindler's List (1994)
9. The Green Mile (1999)
10. Se7en (1995)
Bill Hicks (1961 - 1994): links-liberale kettingrokerquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:07 schreef Bill_Hicks_-Still-Alive-_ het volgende:
Christiane F. is dé overtreffende trap van Trainspotting als het gaat om de gevolgen van drugs.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:54 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Trainspotting zet ik neer in plaats van Wir Kinder vom Bahnhof Zoo. Hij eindigt best vrolijk, maar films waarin zulk destructief gedrag neergezet worden, hakken er bij mij altijd enorm in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en was The Wall al genoemd? daar werd ik ook niet echt vrolijk van, net als van de DC versie van Bladerunner (dus zonder het opgedrongen Hollywould Happy End), die op het einde eigenlijk alleen maar verliezers kent.
[edit]
Komt ook nog bovenborrelen: Eraserhead en de scene in Forrest Gump waarin Jenny bijna van het balkon afspringt. Maar die film als geheel is beslist geen feel-bad-movie
[ Bericht 46% gewijzigd door NT-T.BartMan op 14-06-2006 13:32:38 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
En hieraan wil ik toevoegen: Open Water.quote:Op donderdag 22 april 2004 21:18 schreef Tokay het volgende:
American History X
8MM
Rosemary's Baby
Schindler's List
The Killing Fields
Se7en
Boys Don't Cry
Wat is daar nou feel-bad aan? Ik kwam met een erg goed gevoel uit de zaal. De aftiteling is erg fijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:47 schreef Falco het volgende:
The Pianist
Hij was net weer op TV, niet ultiem maar wel zeer hoog waanzin-/zinloosheidsgehalte met betrekking tot de oorlog.quote:Een Bosnische en een Servische militair treffen elkaar in een tussen de linies gelegen loopgraaf. De drang om elkaar om zeep te helpen verdwijnt spoedig als ze beseffen dat samenwerking de enige kans is op een uitweg. Ze treffen een gewonde Bosnische soldaat die ze per ongeluk op een mijn leggen die zal ontploffen mocht de gewonde bewegen. Alle partijen van de Bosnië-oorlog krijgen er van langs in deze absurde, maar vinnige satire. Versloeg favoriet Amelie bij de Oscars van 2002.
Ik zie Grave of the Fireflies juist heel vaak genoemd worden in dit soort topics. Iedereen vindt het zo mooi en zo zielig. Dus ben ik van de week maar eens gaan kijken... Wat een tegenvaller. Sorry hoor, maar ik denk dat getekende personen nou eenmaal weinig emotie bij mij oproepen. Ik had echt het gevoel alsof ik naar een matige serie op Nickolodeon aan het kijken was.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:34 schreef Terecht het volgende:
Het valt me op dat Grave of the fireflies nog maar heel weinig genoemd is, want die staat echt MIJLENver voor als het gaat om de feel-bad-movie allertijden.
verder nomineer ik:
Lilja-4-ever
Das Expiriment
Deze natuurlijk.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:59 schreef Jed1Gam het volgende:
De rest verbleekt van feel-goodheid vergeleken met the Elephant man
Misschien helpt het om te weten dat Grave Of The Fireflies (semi)autobiografisch is. De schrijver van het verhaal is daadwerkelijk op zo'n manier zijn zusje kwijtgeraakt in de oorlog.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:22 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Ik zie Grave of the Fireflies juist heel vaak genoemd worden in dit soort topics. Iedereen vindt het zo mooi en zo zielig. Dus ben ik van de week maar eens gaan kijken... Wat een tegenvaller. Sorry hoor, maar ik denk dat getekende personen nou eenmaal weinig emotie bij mij oproepen. Ik had echt het gevoel alsof ik naar een matige serie op Nickolodeon aan het kijken was.
Eigenlijk hoort Grave of the Fireflies misschien toch niet in een top 10 van feel-bad movies. Ja, de hoofdpersonen ondergaan een heel triest lot maar er is wel de suggestie van een soort "spirituele redding". Het einde is wel triest maar toch ook wel weer mooi. En bij een echte feel-bad movie zou het einde juist ook heel deprimerend moeten zijn. Ik zou hem een volgende keer niet meer in m'n lijstje zetten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:23 schreef beantherio het volgende:
4. Hotaru no haka (1988)
Lees de OP nog eens.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:15 schreef k_i_m het volgende:
[afbeelding]
Mên, wat een kutfilm!
[afbeelding]
En deze is zo mogelijk nog erger.
Sorry, ik kwam maar tot 2quote:
Wat zijn dat dan voor soort films?quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:39 schreef pinow het volgende:
Al eerder genoemd, Seven en American History X.
Ik haat dat soort films
Ik werd er anders behoorlijk manisch depressief vanquote:
Ik herinner me vooral een boos gevoel over het onrecht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:46 schreef Aparteling het volgende:
Philadelphia is wel jankbaar.
Nee, vond ik ook niet, integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:15 schreef Crazykill het volgende:
Gister The Green Mile gekeken en zo feel bad was hij toch niet?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inland Empire.
Zowiezo ongeveer alle oorlogsfilms (kijk ik liever niet) en ongeveer alles van David Lynch (maar dat vind ik dan ook weer geniaal).
Die Amerikaanse is echt zo slecht. Maar Spoorloos (hij heet toch niet Buried alive??) is ook gruwelen. Moet ook nog denken aan 1984 en The boys from Brazil.quote:Op donderdag 22 april 2004 21:19 schreef AgeEll het volgende:
schiet er nog 1 binnen.
Dat was zo erg dat kan gewoon niet nagespeeld kan worden ..en dat allemaal uit naam van Jezus.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:52 schreef bob1234 het volgende:
An american crime
The girl next door (2007)
Erg feel bad movies en dan te weten dat het in het echt nog 10 keer zo erg was :S
och och helemaal vergeten ... Bringing out the Dead. Neerslachig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:38 schreef BB-boy het volgende:
Kids
Traffic
Mystic River
Bringing out the dead
One Hour Photo
Hotel Rwanda (al heeft die film een semi happy end)
Babel
Magnolia
Maar het ergst blijft Requim.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |