En hieraan wil ik toevoegen: Open Water.quote:Op donderdag 22 april 2004 21:18 schreef Tokay het volgende:
American History X
8MM
Rosemary's Baby
Schindler's List
The Killing Fields
Se7en
Boys Don't Cry
Wat is daar nou feel-bad aan? Ik kwam met een erg goed gevoel uit de zaal. De aftiteling is erg fijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:47 schreef Falco het volgende:
The Pianist
Hij was net weer op TV, niet ultiem maar wel zeer hoog waanzin-/zinloosheidsgehalte met betrekking tot de oorlog.quote:Een Bosnische en een Servische militair treffen elkaar in een tussen de linies gelegen loopgraaf. De drang om elkaar om zeep te helpen verdwijnt spoedig als ze beseffen dat samenwerking de enige kans is op een uitweg. Ze treffen een gewonde Bosnische soldaat die ze per ongeluk op een mijn leggen die zal ontploffen mocht de gewonde bewegen. Alle partijen van de Bosnië-oorlog krijgen er van langs in deze absurde, maar vinnige satire. Versloeg favoriet Amelie bij de Oscars van 2002.
Ik zie Grave of the Fireflies juist heel vaak genoemd worden in dit soort topics. Iedereen vindt het zo mooi en zo zielig. Dus ben ik van de week maar eens gaan kijken... Wat een tegenvaller. Sorry hoor, maar ik denk dat getekende personen nou eenmaal weinig emotie bij mij oproepen. Ik had echt het gevoel alsof ik naar een matige serie op Nickolodeon aan het kijken was.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:34 schreef Terecht het volgende:
Het valt me op dat Grave of the fireflies nog maar heel weinig genoemd is, want die staat echt MIJLENver voor als het gaat om de feel-bad-movie allertijden.
verder nomineer ik:
Lilja-4-ever
Das Expiriment
Deze natuurlijk.quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:59 schreef Jed1Gam het volgende:
De rest verbleekt van feel-goodheid vergeleken met the Elephant man
Misschien helpt het om te weten dat Grave Of The Fireflies (semi)autobiografisch is. De schrijver van het verhaal is daadwerkelijk op zo'n manier zijn zusje kwijtgeraakt in de oorlog.quote:Op zondag 14 januari 2007 11:22 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Ik zie Grave of the Fireflies juist heel vaak genoemd worden in dit soort topics. Iedereen vindt het zo mooi en zo zielig. Dus ben ik van de week maar eens gaan kijken... Wat een tegenvaller. Sorry hoor, maar ik denk dat getekende personen nou eenmaal weinig emotie bij mij oproepen. Ik had echt het gevoel alsof ik naar een matige serie op Nickolodeon aan het kijken was.
Eigenlijk hoort Grave of the Fireflies misschien toch niet in een top 10 van feel-bad movies. Ja, de hoofdpersonen ondergaan een heel triest lot maar er is wel de suggestie van een soort "spirituele redding". Het einde is wel triest maar toch ook wel weer mooi. En bij een echte feel-bad movie zou het einde juist ook heel deprimerend moeten zijn. Ik zou hem een volgende keer niet meer in m'n lijstje zetten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:23 schreef beantherio het volgende:
4. Hotaru no haka (1988)
Lees de OP nog eens.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:15 schreef k_i_m het volgende:
[afbeelding]
Mên, wat een kutfilm!
[afbeelding]
En deze is zo mogelijk nog erger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |