Die is wel veel gegroeid de laatste tijdquote:Riann (1m72) (28,1) was 102 kg, is nu 83 kg en wil graag 65 kg wegen -19 kg en 85 cm
Ja, dat herken ik. Ik heb het ook een paar gehad met eerdere delen waarbij ik zo sjaggo werd dat het niets deed. In een opwelling heb ik laatst de post van Schatje (waarvoor nog dank Schatje!quote:Op woensdag 21 april 2004 20:53 schreef Funnie het volgende:
Pandorah, ik had idd ook al lopen zoeken en kon het niet vinden. Was begonnen met nieuwe thread te maken. Maar allesliep in de soep doordat je niet meer in berichten mag kijken om te kunnen kopieren. Links en niets deed het daardoor niet.
Ik geef de update van het weekend en dan doe ik er gelijk een roulatielijstje bij + uitleg... goed?quote:Op donderdag 22 april 2004 08:18 schreef jolene het volgende:
Up-date lijstje Als jullie me duidelijk kunnen uitleggen hoe.
Wil ik wel helpen
Gefeliciteerd en nu gewoon door blijven gaanquote:Op donderdag 22 april 2004 09:29 schreef Koningin het volgende:
*uit lurkstand*
Hallo allemaal,
Ik heb me hier in het verleden wel eens aangemeld, maar door verschillende redenen niet echt bijgehouden.
Mijn lijnen heb ik wel bijgehouden, wilde effe tussendoor melden dat ik al 3,8 kilo kwijt ben (een begin moet er zijn).
Jullie ook veel sterkte he!!
*terug in lurkstand*
Mag ik nou meedoen, of hebben jullie zoiets van nahhh, doe maar nietquote:Op woensdag 21 april 2004 19:33 schreef Weopj het volgende:
Mag ik ook meedoen?
Ben 1,67m BMI=26,9 en mijn gewicht was 8 weken geleden 81,9kg en is momenteel 74,9kg ik wil graag 60 kg wegen.
Ik ben dus al 9 weken bezig met een dieet, ben ook bij een diėtiste. Heb momenteel een dieet waarmee ik per week 1 kg af kan vallen.
nee, niet heen en terug. Totaal fiets ik een km of 20, flink door, per dag. Dus km of 21/22 per uur al met al.quote:Sportief hoor Stout! Oei, vorige keer vergeten op je verhaal te reageren![]()
Die 12 km (heen en weer?) moet je ook zien als sporten hoor. Als je heel erg hard doorfietst raak je flink bezweet van en bouw je weer conditie op.
Da's een mooi stukjequote:Op vrijdag 23 april 2004 06:31 schreef Stout het volgende:
nee, niet heen en terug. Totaal fiets ik een km of 20, flink door, per dag. Dus km of 21/22 per uur al met al.
Wisten jullie dat als je hartslag onder de 130 blijft met sporten, je vet verbrand ? er boven verbrand je koolhydraten !
Dat wist ik niet. Maar ik vermoed dat ik dan altijd koolhydraten verbrand, en blijkbaar val je daar toch ook wel van af. Resultaat is dus hetzelfde, denk ik?quote:Op vrijdag 23 april 2004 06:31 schreef Stout het volgende:
Wisten jullie dat als je hartslag onder de 130 blijft met sporten, je vet verbrand ? er boven verbrand je koolhydraten !
Wat bedoel je hier precies meequote:Op woensdag 21 april 2004 19:21 schreef Unneoetech het volgende:
[..]
Die is wel veel gegroeid de laatste tijd
Ik had ff terug gelezen en gezien dat Fannetje me er uit heeft gehaaldquote:Op zondag 25 april 2004 16:26 schreef Pandorah het volgende:
Ai! Je staat er niet eens in miss_D? Heb ik mijn snuggere kop niet op gelet maar da's een beetje gek. Iemand uit het lijstje halen terwijl die hier toch best vaak post. Ik zal even kijken of mijn post te editten valt en dan ga je er gelijk weer in!
Eikel!quote:Op woensdag 21 april 2004 19:21 schreef Unneoetech het volgende:
[..]
Die is wel veel gegroeid de laatste tijd
Goed gedaan hoor!!!!!quote:Op donderdag 22 april 2004 09:29 schreef Koningin het volgende:
*uit lurkstand*
Hallo allemaal,
Ik heb me hier in het verleden wel eens aangemeld, maar door verschillende redenen niet echt bijgehouden.
Mijn lijnen heb ik wel bijgehouden, wilde effe tussendoor melden dat ik al 3,8 kilo kwijt ben (een begin moet er zijn).
Jullie ook veel sterkte he!!
*terug in lurkstand*
quote:Op vrijdag 23 april 2004 10:36 schreef HorrorGirl het volgende:
Mijn nieuwe regeltje:
HorrorGirl (1m65) (28,2) was 80 kg, is nu 76,9 kg en wil graag 65 kg wegen -3,1
Nee, wat is dat precies?quote:Heeft iemand ervaring met het slingerland dieet (ook wel ziekenhuis dieet) genoemd?
Precies, 15 kilo lijkt me onmogelijk en idd erg ongezond... Overeten ben ik niet zo bang voor, aangezien ik toch al weinig eet, maar goed ik begin er nog maar niet aan, zit ook niet echt lekker in m'n vel op dit moment, dus dan lijkt een dieet me sowieso al niet slimquote:Op zondag 25 april 2004 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
HorrorGirl, ik ben altijd wat huiverig voor dit soort dingen, eerlijk gezegd. Het risico is dat je tussendoor veel gaat snoepen, stiekem, of het drie weken keurig volhoudt en dan zo blij bent dat je normaal kunt eten, dat je gaat over-eten. Voor mij zou het dus niets zijn. Bovendien is vijftien kilo in drie weken absoluut teveel. Al val je dat af (wat sowieso al ongezond is), het komt er waarschijnlijk toch weer aan, omdat je met een dieet niet je levensstijl voorgoed aanpast.
Groot gelijk heb je meid....eerst maar even aansterken en je operatie, daarna kan je er weer met frisse moet tegenaan toch?quote:Op zondag 25 april 2004 21:59 schreef Funnie het volgende:
Ik heb het wel ff gehad met alles hoor. Heb nu nog maar 0,5 cc in mijn band zitten in totaal. Ik wil ff bijkomen. Het komt er gewoon op neer dat ik helemaal opnieuw kan beginnen. Met gelukkig start gewicht -38 .
Tuurlijk, daar heb je ook gelijk in. Maar je hebt nog niet echt je lifestyle aan kunnen passen door de problemen die je ermee hebt, toch? Ik bedoel, je valt wel af, maar chocomel en McFlurry horen toch niet echt in een gezond dieetquote:Op zondag 25 april 2004 21:59 schreef Funnie het volgende:
Ach zijn werk doet ie op zich wel goed. Was vanmorgen 92.1 kilo ben dus 38 kilo kwijt. Dat vind ik al heel wat waard
Kan ik me ook goed voorstellen, het is een behoorlijke ellende op dit moment voor jequote:Ik heb het wel ff gehad met alles hoor. Heb nu nog maar 0,5 cc in mijn band zitten in totaal. Ik wil ff bijkomen. Het komt er gewoon op neer dat ik helemaal opnieuw kan beginnen. Met gelukkig start gewicht -38 .
Rosean 1.70 (29,0) weegt nu 84 wil graag 79 wegenquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:04 schreef jolene het volgende:
Hoi![]()
Degene die in dit topic zitten hebben een bmi boven de 25.
Jij bent 1.70 en je weegt nu hoeveel precies? en hoeveel wil je wegen?
Dan gaan we gewoon een regel voor je maken.
Is dat goed
Lees weer eens niet goed
Rosean 1.70 (29,0) weegt nu 84 wil graag ??,?? wegen
Welkom _Flea_quote:Op maandag 26 april 2004 11:29 schreef _Flea_ het volgende:
_Flea_ (1m86) (26.4) is 91.4 kg en wil graag 85 kg wegen
Die 85 kg is om te beginnen. Daarna wil ik naar de 80 kg.
Dus voeg mij maar toe.
Ik ben op mijn zwaarst net zo zwaar geweest als jij nu (en ongeveer even lang) (ben nu 2 kilo lichterquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:08 schreef Rosean het volgende:
...verhaal...
Ik weet dat ik aanleg heb om dik te worden, ik lijk in alles veel op een nichtje van me en jaja, ook dat hebben we gemeenquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:36 schreef Rosean het volgende:
jolene rare grapjes ... stiekem eten is wel herkenbaar ja, mensen zeiden ook altijd dat ze niet begrepen dat ik zo zwaar was omdat ik toch niet veel at. En als dan wel eens tegen iemand durf te zeggen dat ik zoveel gewicht kwijt ben dan vragen ze: maar at je zo veel dan... ja natuurlijk! Anders weeg je echt geen 145 kilo (bij mij ten minste, het iig geen medisch oorzaak).
Opschrijven is heel verstandig: heb ik ook gedaan, dan krijg je ten minste overzicht. Dat is wel iets wat ik nodig heb: overzicht.
Ik voel me mooier, ik straal meer, dus ja, dat heeft ook wel invloed op mijn hele gestel. Bovendien vind ik mezelf nu als ik naar mijn vetribbels kijk best ongezond, het 'hoort' niet zeg maar. Maar ik voel me ook niet lelijk, ik heb geaccepteerd dat ik deze maat heb, dat het tijdelijk is omdat ik ermee bezig ben, en koop wel leuke kleren en zo, maar dan vooral in de aanbieding, omdat ik het zonde vind dure kleren te kopen die ik over een half jaar niet meer aankan.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:48 schreef jolene het volgende:
of ik me gezonder voel miss-d weet ik niet.
Ik zit dan wel beter in mijn vel.
Oke op die manier bedoel je...quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik voel me mooier, ik straal meer, dus ja, dat heeft ook wel invloed op mijn hele gestel. Bovendien vind ik mezelf nu als ik naar mijn vetribbels kijk best ongezond, het 'hoort' niet zeg maar. Maar ik voel me ook niet lelijk, ik heb geaccepteerd dat ik deze maat heb, dat het tijdelijk is omdat ik ermee bezig ben, en koop wel leuke kleren en zo, maar dan vooral in de aanbieding, omdat ik het zonde vind dure kleren te kopen die ik over een half jaar niet meer aankan.
Ben je helemaal niet, dat deed ik in het begin ook niet. Pas toen ik besloten had iets aan mijn gewicht te gaan doen, ben ik ook weer wat meer aan mezelf gaan doen. Maar wel zo goedkoop mogelijkquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:55 schreef jolene het volgende:
En nu, nu krijg ik er weer plezier in.
Ben ook zo'n dombo.
Maar wij zijn natuurlijk allebei thuis en tegelijkertijd ook weer niet (werk). Ik denk dat ik het tussen de middag even doe voortaan. En helaas hebben we hier geen Lidl of Dirk, bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:07 schreef jolene het volgende:
dat is gaaf miss-d.
Huh ik sta voor dat ik 's ochtends de deur uit ga.
De groentes te wassen en aardappels schillen.
Beide laat thuis...
soms maak ik het ook een avond van te voren klaar.
misschien klein ideetje
Had je nog gelezen voor de mais?
Dankjewelquote:Op woensdag 28 april 2004 08:01 schreef jolene het volgende:
Miss-D wat ga je tussen de middag koken voor vanavond.
Hoop dat je de energie ervoor kan vinden. ook voor jou wat aanmoediging
Je moet ook niet op direct resultaat rekenen. Soms is er 'zomaar' een kilo af, zonder dat je precies weet hoe. Gewoon volhouden dus!!!!!quote:Op woensdag 28 april 2004 08:42 schreef _Flea_ het volgende:
Het schiet bij mij niet echt op
Ik beweeg de laatste week behoorlijk, let op m'n eten, snoep niet meer. Maar volgens mij is er nog niets van af.
Heerlijk, dan kom ik wel bij jou etenquote:Op woensdag 28 april 2004 09:30 schreef jolene het volgende:
Met mij gaat het goed.
Gisteren niet gesport want had weer last van zware hoofdpijn.
Vandaag vol goede moed de oefeningen van lurky uitgeprint.
Voor vanavond de kipfilet in een sambal marinade gezet.
Dus avond eten is klaar.
Ja, maar ons toestel is niet helemaal goed.... mister_d zegt net dat hij het 45 minuten aan heeft gehad voor het warm genoeg werd (dat had ik dus ff niet meegekregen). Dat vind ik ook zonde van de stroom en zo, en zo heel duur is zo'n ding niet (bovendien in de stijl waarin ik de nieuwe keuken wil hebben, dussehquote:Als de olie eenmaal heet is gaat het best snel hoor Miss-D, ik vind die popcorn makers dus zonde van me geld.
Ik heb het nu ook al twee weken niet nodig gehad op een zaterdagavond
Ik hoop het ookquote:Asperges is ook een goed idee...
Ik hoop dat dit een manier is wat misschien werkt voor je.
Dat je gewoon weer langzaam wat gewicht kan verliezen.
De huisarts moet nog een klein beetje gebeld worden....quote:Hou gaat het verder met tussendoor snoepen enz.
Enne, ik kon nergens lezen hoe het bij de HA was afgelopen![]()
Tja, lurken he in die andere topics
Dan wordt het maandagquote:Op woensdag 28 april 2004 09:49 schreef Rosean het volgende:
miss_dynastie vrijdag is het koninginnedag... ik denk niet dat je huisarts er dan is
Dat moet ik ook doen! Ik wil het gewoon graag.quote:Op woensdag 28 april 2004 09:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je moet ook niet op direct resultaat rekenen. Soms is er 'zomaar' een kilo af, zonder dat je precies weet hoe. Gewoon volhouden dus!!!!!
Dat bedoel ik!!! Het enige wat je moet doen als je echt niet afvalt, is kritisch naar jezelf kijken. Zo bleek ik toch meer te snoepen dan ik zelf dacht en dan wil het natuurlijk niet. Maar als jij je keurig aan je sporten en eten houdt, komt het resultaat echt wel!!!quote:Op woensdag 28 april 2004 10:00 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Dat moet ik ook doen! Ik wil het gewoon graag.
Gisteren 2x50 situps gedaan. Als het vanavond goed weer blijft weer op de skeelers. Even een uurtje bezig zijn. Vanavond weer situps en niet te veel eten.
Heb gisteren zelfs koeken overgeslagen! En dat terwijl ik een echte snoeperd ben.
quote:Op woensdag 28 april 2004 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heerlijk, dan kom ik wel bij jou eten
Is je hoofdpijn een beetje over of dat niet?
Ga je vanavond sporten?
Vanavond gaan we weer gewoon op de cross trainer en daarbij beginnen met de oefeningen van lurky
[..]
Ja, maar ons toestel is niet helemaal goed.... mister_d zegt net dat hij het 45 minuten aan heeft gehad voor het warm genoeg werd (dat had ik dus ff niet meegekregen). Dat vind ik ook zonde van de stroom en zo, en zo heel duur is zo'n ding niet (bovendien in de stijl waarin ik de nieuwe keuken wil hebben, dusseh)
Dan valt het mee, gewoon doen
[..]
Ik hoop het ook
Zal vast wel, als je hierdoor de snelle hap weer vermijdt.
Komt het allemaal goed
[..]
De huisarts moet nog een klein beetje gebeld worden....
Ik ben veel te druk geweest de afgelopen week (met de verjaardag van mister_d en zo), dus daar moet ik eerst ff van bijkomen. Dan bel ik vrijdag denk ik voor een afspraak. Met tussendoor snoepen gaat het goed.... uh, met het eraf blijven dan. Heb me wel vol overgave op tic tac gestort, maar das niet zo erg, geloof ik. Gisteravond dus wel popcorn gegeten, maar das beter dan ongezonde dingen. Hier gaat het dus wel aardig, geloof ik.
Gaat dus weer goed.
Die HAnog niet gebeld...
Neen morgen!!!!quote:Op woensdag 28 april 2004 09:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan wordt het maandag![]()
Inderdaad! miss_d, bel nou morgen (of vandaag), dan ben je er weer vanafquote:Op woensdag 28 april 2004 10:05 schreef jolene het volgende:
Neen morgen!!!!
Ik sta nu op het punt van vertrekkenquote:Op woensdag 28 april 2004 12:23 schreef jolene het volgende:
Miss-D Al boodschappen gedaan en aan het koken geslagen?
Oke dan, mmm hier in Harderwijk GIET het momenteel. zou maar opschieten.quote:Op woensdag 28 april 2004 12:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik sta nu op het punt van vertrekken
Moest nog even facturen schrijven, het leukste gedeelte van mijn werk
Als je wilt afvallen en een verantwoord tussendoortje wil, lijkt het mij juist niet verstandig om nou Liga's aan te gaan schaffen. Weliswaar zit daar weinig vet in maar weer wel een boel suikers (kijk eens voor de grap naar de koolhydraten... Voor een lange wandel/fietstocht is dat juist weer goed omdat je daarbij altijd wel extra energie kan gebruiken.quote:Op woensdag 28 april 2004 12:46 schreef _Flea_ het volgende:
Heb net Liga Milkbreak en Liga Continue gekocht. Maar is dat eigenllijk wel goed. Want in die Continue zit behoorlijk wat vet en calorien.
Nee, ik vroeg me af of het wel goed was.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:03 schreef Rosean het volgende:
_Flea_ ik denk dat ik wat mis, maar waarom is het goed dat je een koek hebt gekocht waar veel calorien in zitten?
Hmmm, heb ff gekeken op de fles.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:31 schreef jolene het volgende:
_Flea_ Nee, het is dus niet erg verstandig omdit soort dingen tussendoor te eten of te drinken.
Met deze manier krijg je heelveel cal. binnen.
Maar hoeveel zit er in de fles.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:56 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hmmm, heb ff gekeken op de fles.
Energie per 100ml: 28Kcal
Koolhydraten: 6,9g
Vet: 0g
Wat is die vent van mij toch een lekker dingquote:Op woensdag 28 april 2004 12:29 schreef jolene het volgende:
[..]
Oke dan, mmm hier in Harderwijk GIET het momenteel. zou maar opschieten.
Laat ff weten wat het wordt.
Die van mij eet nu zijn chips voor het etenquote:Op woensdag 28 april 2004 14:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat is die vent van mij toch een lekker ding
Hier lieverd, neem nou een saucijzenbroodje, je doet zo goed je best, proest... maar ff uitgelegd dat dat niet de bedoeling wasToen kreeg ik extra lekkere vleeswaren mee
Vandaag wordt het babi pangang, morgen prei, vrijdag zal het wel iets in de stad worden in verband met koninginnedag en zaterdag wordt het groene kool. En het is hier heerlijk weer
Herkenbaar.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:18 schreef Rosean het volgende:
je ook thee en light dranken kunt nemen. gebruik de light dranken ook niet teveel
Zoetstof geeft ook een signaal naar de hersens.
Wat ik doe als ik ergens trek in krijg is me af vragen of ik er echt, echt, echt trek in heb of dat er een andere reden achter zit waarom ik gekocht heb of waarom ik het wil eten (of denk te willen eten). Meestal kom je er dan achter dat je maag niet zegt dat je honger hebt maar dat je hersens het zeggen. Het klink misschien een beetje vaag, maar toen ik zo heel ben afgevallen hielp mij dit wel. Is het je maag die knort of is het je hersens die zeggen: en nu moet je wat nemen.
En ik kijk heel erg goed op de verpakkingen wat er allemaal in zit: vind het de moeite waard om te zondigen en zo vreselijk veel calorieen in een keer naar binnen te werken? (Het blijft natuurlijk niet bij 1 koekje, de hele rol of het hele pak moet op.) Ik kwam en kom er meestal achter dat dat niet het geval is.
Tuurlijk sta ik wel eens met iets in mijn handen maar tegenwoordig heb ik de kracht (als ik het zo mag noemen) om het weer terug te leggen. Ik heb ook regelmatig gehad dat ik aan iets begonnen was en dacht: wil ik dit wel? Eigenlijk altijd was het antwoord: nee. En spuugde ik het uit (als ik het nog in mijn mond had, want ik heb nooit mijn vinger in mijn keel gestoken) en gooide ik de zak waar het in zat op zijn kop de vuilnisbak in. Als ik dat niet deed dan was ik bang dat ik de zak er weer uitnam en het vervolgens alsnog op at.
Ik bel morgenquote:Op woensdag 28 april 2004 10:34 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Inderdaad! miss_d, bel nou morgen (of vandaag), dan ben je er weer vanaf
Ja, dat is wat ik gister ook bedoelde!! Te slank is niet goed, maar ik heb wel het idee dat Nederland steeds dikker wordt. Een voorbeeldje: vijf jaar geleden was in de aanbieding gelijk maat 36 en 38 weg. Nu zie ik steeds meer grotere maten in de aanbieding en die zijn dus ook vrij snel uitverkocht. Maat 36 en 38 blijft het langst hangenquote:Aan die anti-dieetdag zal ik niet meedoen thaleia. Ik vind dat een beetje overdreven in een tijd waar 40% van de Nederlanders overgewicht heeft. Tuurlijk is te slank niet goed maar te dik zijn is ook niet goed. Misschien moeten ze daar gewoon maar een ander soort dag van maken "wees bewust met eten dag" ofzo… Zelf vind ik niet dat ik bezig met een dieten maar wijzig ik mijn eetpatroon… Maar zelf vind ik fijner dat ik wat dunner ben: ik kan leukere kleding aan, ik heb meer conditie, er wordt niet meer gevraagd of ik zwanger ben… kortom: ik voel me gewoon beter als ik slanker ben…
Halen doen we niet, ik ben een te grote krent daarvoorquote:Die avondmaaltijden maak ik gewoon in de avond miss_d en jolene, alleen maak ik wat snellere maaltijden klaar op de dagen dat ik werk (zoals couscous/rijst prutjes, gebakken aardappelen of halen (maar da's maar 1 keer in de week)) en op de vrije dagen (weekend + atv dag) zijn de maaltijden wat uitgebreider. Dan maak ik wel eens maaltijden met gekookte aardappels klaar… (ai! Ik bemerk nu dat ik het vlees vergeten ben uit de vriezer te halen
)
2 KCal per stuk, dus dat valt reuze meequote:En tictacs vallen inderdaad best mee miss_d. Ik weet niet hoeveel kcal erin zitten maar bij de WW telt een heel doosje als 1 punt. Alleen niet te veel doosjes gaan leegsnoepen want da's weer niet goed.
Hij vindt het allemaal bestquote:Op woensdag 28 april 2004 14:19 schreef jolene het volgende:
[..]
Die van mij eet nu zijn chips voor het etenom mij te ontzien...
Jaja, gewoon gekeken in de pan en dat zal hem wel niet aanstaan![]()
Nee, soms denken ze je te helpen maar ze doen het tegenovergestelde.
Nou dat is toch lekker eten vanavond.
Wat zei hij dat je boodschappen ging doen en het eventueel vanmiddag zou klaarmaken?
Volgens mij komt dat omdat kinderen veel beweegelijker zijn dan volwassenen en dus automatisch meer verbranden.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Liga's zijn heel slecht _Flea_, voor kleine kinderen wordt het vaak als gezond tussendoortje gezien, maar dat snap ik ook niet eigenlijk. En ik zou echt gewoon water drinken. 28 KCal per 100 milliliter is niet veel, maar bedenk je wel dat je op een dag minstens 2 liter moet drinken en dan loopt het aardig op!! In een glas zit tussen de 150 en 200 milliliter, dus reken maar uit. Ik weet niet of het nu echt zo lekker smaakt, maar anders zou ik de voorkeur geven aan water en een écht lekker drankje, Ik drink thee, water en cola light.
Tja, hier is het dus anders.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij vindt het allemaal bestHij is ook mee geweest boodschappen doen en ik vond dat hij een aardig buikje begon te krijgen, nu blijkt zijn BMI ook 27 te zijn
... hij drinkt graag en veel cola en dat mag ook, maar dan moet hij wel andere dingen gaan minderen.... hij heeft het wel een beetje moeilijk (lust geen fruit
) en vandaag toch een frikandelbroodje meegenomen (maar hij mag ook veel meer KCal dan ik, dus das logisch
) met de mededeling: wat ontzettend knap, blabla. We gaan altijd samen boodschappen doen, dus das wel gezellig. Chips heb ik hier (in overleg, ben geen kenau
) min of meer afgeschaft. Door de week popcorn, in het weekend chips. Ook nog een heeeeeeeeel stuk goedkoper
Dat is ook weer waar. Maar wanneer ga je ze dat dan afleren? Ik bedoel, het blijft niet gezond, op een bepaalde leeftijd is het echt een koek in plaats van een gezond iets. Nou ja, hoef ik me nu ook nog niet druk om te makenquote:Op woensdag 28 april 2004 14:35 schreef Rosean het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat kinderen veel beweegelijker zijn dan volwassenen en dus automatisch meer verbranden.
hihihi, nee we gaan eerst heel goed afvallen...en daarna een mooi zwanger buikje kweken.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Maar wanneer ga je ze dat dan afleren? Ik bedoel, het blijft niet gezond, op een bepaalde leeftijd is het echt een koek in plaats van een gezond iets. Nou ja, hoef ik me nu ook nog niet druk om te maken
Uh.... eerst heel goed afvallen, dan daar een jaar of drie van genieten en dan pas een zwanger buikjequote:Op woensdag 28 april 2004 14:45 schreef jolene het volgende:
[..]
hihihi, nee we gaan eerst heel goed afvallen...en daarna een mooi zwanger buikje kweken.
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Uh.... eerst heel goed afvallen, dan daar een jaar of drie van genieten en dan pas een zwanger buikje
/Miss-d moet aan haar studie denken
Nou, het kindje van een vriendin van mij werd op die manier stilgehouden dmv het geven van iedere keer een liga'tje want dat is toch zo gezond. Het kindje (1 jaar oud) was wel 12 kg zwaar! Vriendjelief zat dat zo te bekijken en die zei later tegen mij dat het kindje toch best zwaar was toen hij in zijn boek "kindergeneeskunde" erbij pakte (hij loopt trouwens bij jou in de buurt in het ziekenhuis rond miss_d (in Ede)!). Dus let goed op wat je kind te eten geeft en maak er geen gewoonte van om een kindje met eten stil te houden.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Liga's zijn heel slecht _Flea_, voor kleine kinderen wordt het vaak als gezond tussendoortje gezien, maar dat snap ik ook niet eigenlijk. En ik zou echt gewoon water drinken. 28 KCal per 100 milliliter is niet veel, maar bedenk je wel dat je op een dag minstens 2 liter moet drinken en dan loopt het aardig op!! In een glas zit tussen de 150 en 200 milliliter, dus reken maar uit. Ik weet niet of het nu echt zo lekker smaakt, maar anders zou ik de voorkeur geven aan water en een écht lekker drankje, Ik drink thee, water en cola light.
Ga nu maar gewoon weer staan, je wordt helemaal moe van al dat rondhupsenquote:Op woensdag 28 april 2004 14:49 schreef jolene het volgende:
[..]
Dat is ook zo.
Maar ik hoop dat je weer een beetje ritme kan vinden in het eten.
Niet meer snoepen..en gewoon langzaam weer wat kwijtraken.
Nog ff aanmoedigen![]()
![]()
![]()
Het is ook niet zo dat ik 2 liter van dat spul drink. De ene dag een flesje, de andere dag cola light. Ik drink ook de hele dag door water. En het is al minimaal 1 liter aan water wat ik sowieso drink. Thee lust ik niet, maar misschien moet ik er maar mee beginnen.quote:Op woensdag 28 april 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, tuurlijk, dat begrijp ik, maar ik wilde je laten zien hoe snel het oplooptquote:Op woensdag 28 april 2004 15:01 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat ik 2 liter van dat spul drink. De ene dag een flesje, de andere dag cola light. Ik drink ook de hele dag door water. En het is al minimaal 1 liter aan water wat ik sowieso drink. Thee lust ik niet, maar misschien moet ik er maar mee beginnen.
is goede lichaamsbeweging...kan het nu al heel vaak zonder moe te wordenquote:Op woensdag 28 april 2004 15:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ga nu maar gewoon weer staan, je wordt helemaal moe van al dat rondhupsen
* jolene wordt er een beetje verlegen van
Wat eet jij nu op een dag.quote:Op woensdag 28 april 2004 15:01 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Heb wel een licht gevoel in m'n hoofd als ik niet eet. Ook word ik moe en sloom. Hopelijk gaat dit vanzelf weg, want het dwingt me tot eten omdat ik anders niets kan en continue zit te gapen.
Ik ben toen ik zoveel ben afgevallen wel gelijk begonnen met het slikken van vitaminepillen. Ik weet niet of het echt heeft geholpen, maar ben me nooit slap, moe of licht in mijn hoofd gaan voelen.quote:Op woensdag 28 april 2004 15:01 schreef _Flea_ het volgende:
Heb wel een licht gevoel in m'n hoofd als ik niet eet. Ook word ik moe en sloom. Hopelijk gaat dit vanzelf weg, want het dwingt me tot eten omdat ik anders niets kan en continue zit te gapen.
Ik zie net in je profiel dat je een man bent (sorry heb er niet eerder op gelet) maar dan is twee boterhammen om 12:30 wel een beetje weinig denk ik en ik denk dat het dus niet zo veel kwaad kan om die twee boterhammen tussendoor te nemen. (Alleen ligt het er wel aan wat je er op doet natuurlijkquote:Op woensdag 28 april 2004 15:30 schreef _Flea_ het volgende:
Ik kan het bijv. ook niet volhouden als ik om 12.30 uur 2 boterhammen heb gegeten en dan om 17.00 uur pas weer m'n avondeten. Ik eet meestal tussendoor nog 2 boterhammen omdat ik het anders niet trek.
Zal vanavond even opschrijven wat ik normaal neem.quote:Op woensdag 28 april 2004 15:40 schreef Rosean het volgende:
[..]
Ik zie net in je profiel dat je een man bent (sorry heb er niet eerder op gelet) maar dan is twee boterhammen om 12:30 wel een beetje weinig denk ik en ik denk dat het dus niet zo veel kwaad kan om die twee boterhammen tussendoor te nemen. (Alleen ligt het er wel aan wat je er op doet natuurlijk).
Over het algemeen valt het wel mee met wat ik eet. Het is misschien ook wel wat weinig.quote:Op woensdag 28 april 2004 15:56 schreef Pandorah het volgende:
_Flea_: ik ken het gevoel van licht in je hoofd worden (en sjaggo enzo). Dat heb ik zelf ook.
Volgens mij eet jij voor een man best weinig want als vrouw eet ik al (staat ook al in een paar deeltjes eerder van wat iedereen eet geloof ik:
ochtend: 2 boterhammen met light kaas (dubbelgeklapt)
tussendoor: appel
middageten: 3 boterhammen met rauwkost of jam en lightkaas en een bekertje melk
tussendoor: banaan
Omdat ik tot 18.00 werk, kan ik nog wel eens trek krijgen en dan eet ik nog een boterham met appelstroop. En rond 19.00 gewoon avondeten.
Ik heb ergens thuis nog een dieetoverzicht liggen voor een man. Als je wil, kan ik dat wel eens opzoeken voor je.
Denk dat het altijd moeilijk zal blijven vooral nu jij het zegt die ook al zoveel kwijt is...quote:Op woensdag 28 april 2004 16:40 schreef YPPY het volgende:
Wat posten jullie veel!
De afgelopen twee dagen was ik op cursus in een mooi hotel met allemaal lekker eten en chocolaatjes.Gelukkig hadden ze ook veel fruit en salade, maar wat moeilijk om eraf te blijven!
nou die van mij krijgen naast 1x per dag ontbijtkoek en 1x per dag een biscuitje niks aan snoeperij, drinken halfvolle melk en hebben toch ook flink gewicht in hun billen......... dus t is ook wel erfelijk bepaald denk ik......... En warm eten eten ze hier goed, t vlees weeg ik af, aardappelen en groenten zoveel als ze lusten. + een mager toetje.....quote:Op woensdag 28 april 2004 14:56 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Nou, het kindje van een vriendin van mij werd op die manier stilgehouden dmv het geven van iedere keer een liga'tje want dat is toch zo gezond. Het kindje (1 jaar oud) was wel 12 kg zwaar! Vriendjelief zat dat zo te bekijken en die zei later tegen mij dat het kindje toch best zwaar was toen hij in zijn boek "kindergeneeskunde" erbij pakte (hij loopt trouwens bij jou in de buurt in het ziekenhuis rond miss_d (in Ede)!). Dus let goed op wat je kind te eten geeft en maak er geen gewoonte van om een kindje met eten stil te houden.
[..]
Volgens mij blijft het voor mij moeilijk, alleen is het makkelijker om nee te zeggen. Maar als ik (in mijn eentje) een pak koekjes open maak gaat ie nog steeds regelmatig helemaal op. Daarom doe ik het maar niet meer, en dat wordt wel makkelijker: gewoon niet meer doen. Alleen als ik eenmaal bezig ben dan kan ik nog steeds schranzen. En wat ook makkelijker is: gelijk de draad weer oppakken, niet denken: vandaag is toch al verpest dus er kan nog wel een zak chips bij.quote:Op woensdag 28 april 2004 16:48 schreef jolene het volgende:
[..]
Denk dat het altijd moeilijk zal blijven vooral nu jij het zegt die ook al zoveel kwijt is...
wat -29
Ik gebruikte dat 'eens in de maad' altijd 3 weken als excuusquote:Op woensdag 28 april 2004 17:03 schreef YPPY het volgende:
Het laten staan van snoep gaat inmiddels best goed en makkelijk, alleen de chocolade blijft verleidelijk. Vooral eens in de maand.
Yep, want ik was ook zo zielig.quote:Op donderdag 29 april 2004 07:58 schreef Rosean het volgende:
[..]
Ik gebruikte dat 'eens in de maad' altijd 3 weken als excuus
week 1: ik moet volgende week ongesteld worden
week 2: ik ben ongesteld
week 3: ik ben net ongesteld geweest
Allemaal smoesjes natuurlijk en inmiddels kan ik er wel om lachen, maar toen geloofde ik het nog ook
Als je je dat realiseert ben je al een heel eind op weg, volgens mij.quote:Op donderdag 29 april 2004 08:23 schreef jolene het volgende:
[..]
Yep, want ik was ook zo zielig.
Nu gaat het al beter. Ik weet dat ik zelf de veroorzaker ben en dat ik het zelf aan moet pakken
Ja, het is een begin en als ik zo doorga hoop ik de 85 te breiken.quote:Op donderdag 29 april 2004 08:33 schreef Rosean het volgende:
[..]
Als je je dat realiseert ben je al een heel eind op weg, volgens mij.
_Flea_ lekker he? Dat je al gelijk resultaat ziet?
Dat heb ik niet gelukkig. Ik heb het alleen een paar dagen ervoor en daarna is de ontzettende behoefte aan chocolade ook weer weg en kan ik het redelijk eenvoudig 3,5 weken laten liggen.quote:Op donderdag 29 april 2004 07:58 schreef Rosean het volgende:
[..]
Ik gebruikte dat 'eens in de maad' altijd 3 weken als excuus
Nu heb ik dat meer hoor, want het is en blijft natuurlijk een heel erg slecht excuus om zoveel te snoepen en te eten.quote:Op donderdag 29 april 2004 09:25 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gelukkig. Ik heb het alleen een paar dagen ervoor en daarna is de ontzettende behoefte aan chocolade ook weer weg en kan ik het redelijk eenvoudig 3,5 weken laten liggen.
Je bent helemaal geen watje!! Iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke momenten, en als het je dan aangeboden wordt.... heb je er lekker van genoten? Ik hoop het!! Dan kan je er weer met frisse moed tegenaan! De boog kan niet altijd gespannen zijn meisquote:Op donderdag 29 april 2004 10:24 schreef jolene het volgende:
Eigenlijk ben ik een goot watje.
Ik weiger om op mijn werk te vertellen dat ik wil afvallen.
Heb tot nu toe gebak, ballen gehakt altijd met een smoes afgeslagen.
Heb net dus een saucijzebroodje gehad?
Vind me zelf zo zwak
Ik werk met alleen mannen als kan verteld worden.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je bent helemaal geen watje!! Iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke momenten, en als het je dan aangeboden wordt.... heb je er lekker van genoten? Ik hoop het!! Dan kan je er weer met frisse moed tegenaan! De boog kan niet altijd gespannen zijn meis!!!!
Ik ben dus iemand die tijdens zo'n broodje zich zelf afvraagt hoe ik dit kan compenseren.quote:Op donderdag 29 april 2004 11:46 schreef Rosean het volgende:
jolene Ik heb eigenlijk nooit mensen vertelt dat ik bezig was met mijn eetpatroon veranderen. Voor mij werkte dat goed. Zo kon ik zelf bepalen wanneer ik iets af wilde slaan en wanneer ik wel graag iets wilde hebben. Ik heb echt een hekel aan mensen die voor jou bepalen wat je wel en niet mag/kan eten: jij hoeft zeker niet... dat bepaal ik lekker zelf wel!!! Ik word daar heel opstandig van en neem dan dus juist wel wat lekkers.
Ik was juist altijd extra trots op mezelf als ik een lekker gebakje kon afslaan. Want dat had IK bepaald en niemand anders. Je hoeft dus helemaal niet tegen iemand te zeggen dat je wil afvallen.
Je moet jezelf ook aanleren dat een keer een saucijzenbroodje niet zo heel erg veel kwaad kan. Ik weet het: het is heel erg vet. Maar je zult zien dat wanneer je je de rest van de week weer aan je eetpatroon houdt er gewoon weer wat af is. Alleen moet je nu natuurlijk niet denken: vandaag is al verziekt dus dat gebakje kan er ook nog wel bij. Gewoon het hier bij laten en verder niks. Je hebt er van genoten, het was lekker en nu ga je gewoon weer verder.
Ow funnie wat een goed nieuws.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:30 schreef Funnie het volgende:
Nou hier is er gelukkig goed nieuws. Mijn bandje is dus niet lek. Reservoir wiebelt idd aardig. Maar dat wordt met operatie vaster gezet. Alles kan doorgaan![]()
Dus maandag wordt ik gewoon opgenomen. Dinsdag geopereert. En hopelijk ben ik met moederdag er weer.. we zullen zien.
Zenuwen voor de operatie zit er echt goed in dit keer bij mij. Maar goed. Moethet echt maar over mij heen laten komen.
Mijn maagband is nu wel helemaal leeg. En nagespoeld ivm de contrast vloeistof.
Hoi welkom.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:45 schreef knuppelhout het volgende:
hoi mensen, dit is de 1e x dat ik hier post, ik zal me even voorstellen:
ik ben 112 kilo, 1m88 en 22j en dus veel te zwaar.
wat ik moeilijk vind: consequent minder eten en vooral ook minder drinken. ik heb zo'n typische bier-lichaam: eigenlijk niet zo heel dik, alleen een grote buik.
sporten vind ik lekker en ik kan het ook best aardig.
Mn vriendin is enorm dun (zo'n ideale maten-lijf zeg maar; 62kilo weegt ze) en ze heeft een enorm snelle stofwisseling (vaak eten om een hypo te voorkomen) met als gevolg dat ik vaak aan eten herinnerd word.
Ik heb de laatste t ijd het hardlopen weer opgepakt, maar het blijft moeilijk...
nou goed, nu weten jullie in ieder geval wie ik ben
Gelukkig!!!!quote:Op donderdag 29 april 2004 16:30 schreef Funnie het volgende:
Nou hier is er gelukkig goed nieuws. Mijn bandje is dus niet lek. Reservoir wiebelt idd aardig. Maar dat wordt met operatie vaster gezet. Alles kan doorgaan![]()
Heel veel sterkte... ik kan niets zeggen om je op te fleuren, maar er wordt aan je gedacht en voor je geduimd hierquote:Dus maandag wordt ik gewoon opgenomen. Dinsdag geopereert. En hopelijk ben ik met moederdag er weer.. we zullen zien.
Zenuwen voor de operatie zit er echt goed in dit keer bij mij. Maar goed. Moethet echt maar over mij heen laten komen.
Mijn maagband is nu wel helemaal leeg. En nagespoeld ivm de contrast vloeistof.
Prima! Heb alleen een groot glas Cola Light gehad. Verder geen problemenquote:Op vrijdag 30 april 2004 10:33 schreef jolene het volgende:
_Flea_ Hoe is het gisteren in de bioscoop gegaan.
Oke perfect dus, zolang je zelf dit wil kun je het makkelijker weerstaan.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:52 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Prima! Heb alleen een groot glas Cola Light gehad. Verder geen problemen. Zag er wel tegenop, maar het viel gelukkig mee. M'n vriendin zat het me wel lekker te maken, maar ik heb het kunnen weerstaan.
Funnie, oeiquote:Op zaterdag 1 mei 2004 10:07 schreef Funnie het volgende:
Oeepsss
Ik zag hem wel aankomen hoor. Heb overal van genoten afgelopen week. Nu de band leeg is kan ik aardig wat eten wegwerken. En ik hoop eigenlijk dat mijn darmen nu ook beter hun best gaan doen. Want dat is nog steeds 3x niets. Vandaag verjaardag, morgen verjaardag.. En sjah.dan is het
afgelopen met het feest...
het is meer dat ALS ik uitga, ik ook veel drink. De laatste tijd heb ik het erg druk met mn studie geneeskunde dus ik ga wat minder uit (en dus drink ik ook wat minder). da's dus goed, en ik val ook langzaam wat af. het probleem is dat ik heel bewust de keuze moet maken om NIET te eten als mijn vriendin dat WEL doet. Alleen eten wanneer je echt honger hebt is moeilijker dan het lijkt. Ik leef echt best gezond (bijna nooit friet, weinig vlees, veel vis en verse groente, alleen cola light, koffie en thee enz enz) Ik eet alleen te veel.quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Welkom knuppelhout!!! Drink je veel bier of dat niet? Mijn vriendje heeft ook een bierbuik, maar drinkt alleen maar cola, vandaar dat ik het vraag
Als dit doorzet het afvallen ga ik niet stoppen met herbalifequote:Op zondag 2 mei 2004 17:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Wow Riann!!! Betekent dit dat je toch niet gaat stoppen met herbalife? Als je wel stopt, doe dat dan alsjeblieft niet zonder begeleiding. Een vriendin van me en haar moeder hebben dat dus wel gedaan en zijn er beide dikker uitgekomen zonder noemenswaardig veel te eten. Herbalife is echt een way of life en het is vrij moeilijk er weer vanaf te komen.
zo'n apparaat heb ik ook!quote:Op zondag 2 mei 2004 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Had ik al verteld hoe blij ik ben met de popcornmaker? Het ding werkt op hete lucht en ik eet het zonder zout, dus dat is al een stuk beter dan wat ik eerst verorberde! Het enige wat je dus eet zijn gepofte maiskorrels en dat is niet zo slecht
![]()
Nee hoor... ik ben heel handig met het openmaken, dus voor mij is het heeeeeeeeel ongezondquote:Op zondag 2 mei 2004 17:38 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
zo'n apparaat heb ik ook!
wat ook een goede snack is: zonnepitten met schil, duurt uren voordat je er een paar open hebt gemaakt, dus ookal zijn die pitjes zelf niet heel gezond, dan eet je er toch maar weinig.
jolene, lief dat het het vraagt, met mij gaat het nu wel redelijk.quote:Teigan hoe is het nu
Zeker. En dat is iets wat ik de laatste tijd echt bijna niet gedaan heb. Ben benieuwd wanneer dat z'n vruchten gaat afwerpen.quote:Op maandag 3 mei 2004 08:16 schreef jolene het volgende:
Oke _flea_ dat klinkt allemaal erg goed.
Vooral het bewegen is erg belangrijk.
En dat is waar het om draait.quote:Op maandag 3 mei 2004 08:40 schreef Rosean het volgende:
Ik ga gewoon weer lekker verder waar ik voor het weekend gebleven was en dan zien we wel. Ik geef de moed niet op!!
In het begin gaat het ook heel hard. Wees echter niet teleurgesteld als het de weken daarna wat minder gaat, het resultaat zie je uiteindelijk toch wel!!!quote:Op maandag 3 mei 2004 08:14 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb gisteren op de weegschaal gestaan bij m'n vriendin thuis. Daar zat ik tussen de 89 en de 89,5. Maar het is zo'n oude weegschaal met van die streepjes. Ik ga me ook maar eens thuis wegen, want als het echt zo zou zijn dat ik daar ergens zit, dan gaat het heel hard
Skeeleren durf ik nietquote:Gisteren eindelijk weer eens een uurtje op de skeelers gestaan. Ging wel lekker. Gaat ook steeds beter. Vanavond met de vader van m'n vriendin een stukje hardlopen. Eens kijken hoe ik het vol kan houden.
Tevens doe ik elk avond 50-100 situps en 50 situps voor de zij-buikspieren aan beide kanten.
Voeding heb ik ook redelijk aangepast. Geen vet meer, niet meer snoepen en 's ochtends ontbijten.
De laatste keer dat ik het probeerde woonde ik nog bij mijn ouders thuis en kostte het twee wasrekjes...om de val te breken dacht ik daar aan te gaan hangen.quote:Op maandag 3 mei 2004 09:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Skeeleren durf ik niet
Ben veel te bang dat ik iets breek met mijn lompe lijf
Anders niet. Je moet ook lekker durven genieten van een keertje uit eten. En brood teveel is toch beter dan chips teveel, moet je maar denkenquote:Op maandag 3 mei 2004 08:40 schreef Rosean het volgende:
Ik heb niet een supergoed weekend gehad qua eten. Zaterdag zijn we uiteten geweest, maar de rest van de dag heb ik weinig gegeten. Gisteren heb ik niet overdreven veel gesnoept, maar wel wat brood te veel gegeten.
Misschien valt het allemaal wel mee, misschien niet.
Ik heb ook een nieuwe weegschaal gekocht, het is erg fijn om ook die onsjes te kunnen zien (of nietquote:Ik denk trouwens dat ik misschien een andere weegschaal moet kopen. Ik heb een analoge weegschaal waarbij je niet in onsjes kunt zien hoeveel er af is (of bij is gekomen). Toen het nog met kilo's ging was dat ook niet zo'n probleem, maar ik verwacht niet dat het er zo snel afgaat als toen de 60 kilo er af is gegaan.
Goed zoquote:Ik ga gewoon weer lekker verder waar ik voor het weekend gebleven was en dan zien we wel. Ik geef de moed niet op!!
Mister_d heeft mijn popcorn opgegetenquote:Op maandag 3 mei 2004 08:52 schreef jolene het volgende:
Miss_D Hoe is het bij jou en je popcorn?
quote:Op maandag 3 mei 2004 09:31 schreef jolene het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik het probeerde woonde ik nog bij mijn ouders thuis en kostte het twee wasrekjes...om de val te breken dacht ik daar aan te gaan hangen.
Die waren niet op mij berekend.
Ik kan denk ik sowieso tot aan de 85 komen. Het liefst wil ik er daarna nog wat van af, maar dat wordt moeilijk.quote:Op maandag 3 mei 2004 09:30 schreef miss_dynastie het volgende:
In het begin gaat het ook heel hard. Wees echter niet teleurgesteld als het de weken daarna wat minder gaat, het resultaat zie je uiteindelijk toch wel!!!
Ik weet niet zeker of ik het goed heb maar.quote:Op maandag 3 mei 2004 11:01 schreef _Flea_ het volgende:
Maar hoe zit het nou met die walnoten waar ik wat over schreef?
Sterkte!quote:Op maandag 3 mei 2004 12:08 schreef Funnie het volgende:
dag allemaal !
We gaan nu weg.. kom tijd te kort![]()
ik wil niehieettt![]()
Volgens mij is de gewone magere yoghurt nog steeds het best.quote:Op maandag 3 mei 2004 14:24 schreef Pandorah het volgende:
[
Omdat in de kantine bananen waren uitverkocht, heb ik - dacht ik - een overgezonde beker vifit gekocht. Ahum... in een beker van 250 ml zit nog best veel: 75 kcal (koolhydraten 12g / vet 1,4 g) per 100 ml... En ik maar denken dat dat spul gezond is! Volgende keer koop ik maar gewoon een kiwi en ga dan maar op mijn werkplek lekker knoeien
![]()
Welkom Riannuh! Ik zet je er inderdaad vandaag nog bij. Pilletjes werken bij mij ook niet, heb een tijdje chroomtabletten geslikt, maar dat was niet zo'n succes, het hielp voor geen meterquote:Op maandag 3 mei 2004 10:35 schreef Riannuh het volgende:
Heej,
Ik lees hier al een tijdje mee voor wat tips enzo en nu bedacht ik me laat ik me ook eens aanmelden in dit topic. Dit aangezien ik een overgewicht heb en ik wat kilo's kwijt wil..
ben al eventjes bezig proberen wat kwijt te raken het lukt niet echt.. had eerst pilletjes die moesten helpen maar toen werd ik alleen maar zwaarder en had ik het gevoel dat ik vocht vast hield. Hiermee ben ik dus gestopt en nu hou ik het maar bij gezond eten, 2 l water per dag drinken en proberen wat te sporten. Het sporten gaat moeizaam aangezien ik astma heb maar ik probeer twee keer in de week naar mijn werk te fietsen. (26 km totaal p dag) en dit gaat wel redelijk. Ook ga ik beginnen met pilates, niet om af te vallen maar om mijn lichaam iets meer vorm te geven.
Riannuh (1m68) (26,6) was 75 kg, is nu 75 en wil graag 65 wegen
pssst, heb het boek besteld.quote:Op maandag 3 mei 2004 14:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welkom Riannuh! Ik zet je er inderdaad vandaag nog bij. Pilletjes werken bij mij ook niet, heb een tijdje chroomtabletten geslikt, maar dat was niet zo'n succes, het hielp voor geen meterKun je wat meer vertellen over pilates?
Er staat hier ook nog een pakje in de koelkast, ik had ooit eens iemand hier horen vertellen dat het gezond was... nou, gezond zal het zijn, maar mager nietquote:Op maandag 3 mei 2004 14:24 schreef Pandorah het volgende:
Omdat in de kantine bananen waren uitverkocht, heb ik - dacht ik - een overgezonde beker vifit gekocht. Ahum... in een beker van 250 ml zit nog best veel: 75 kcal (koolhydraten 12g / vet 1,4 g) per 100 ml... En ik maar denken dat dat spul gezond is! Volgende keer koop ik maar gewoon een kiwi en ga dan maar op mijn werkplek lekker knoeien
![]()
Ik eet wel vlees. Maar niet zo heel veel. Klein stukje meestal. Als het goed is val ik nog afquote:Op dinsdag 4 mei 2004 08:23 schreef Rosean het volgende:
_Flea_ eet je geen vlees bij de avondmaaltijd?
Je eet zeker niet te veel (volgens mij). Bovendien: je valt af, toch? Dan doe je het blijkbaar goed.
Dat is geen zondigen hoor, dat is lekker etenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 08:13 schreef _Flea_ het volgende:
Oh oh, gisteren een beetje gezondigd. Heb lasagne gehad. En dat vind ik toch lekker!
Maar ook hardgelopen gisteren. Een kilometer of 5 in een half uurtje met de vader van m'n vriendin. Dus ik heb het iig al verbrand.
2 aardappels en twee lepels groentequote:Verder eet ik:
Ochtend: 2 knackebrod en 1 boterham met kaas
Middag: 4 boterhammen met 2 plakken kipfilet
Avond: 2 aardappels en 2 lepels groente.
Is dit teveel?
Ja, ik heb gebeld, 16 keerquote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:25 schreef Rosean het volgende:
miss_d Heb je de dokter al gebeld? (Geen idee waarvoor, maar ik begreep dat je dat moest doen)
Daar heb ik juist gekeken. En ik mag volgens overgewicht.nl 1611 KCal en 54 gr. vet. Om over een aantal maanden (dacht 3) op 85 kg uit te komen. Ook heb ik ingevuld dat ik 3-5 uur per week sport.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
_Flea_, je eet niet teveel, je eet zelfs veel te weinig, pas alsjeblieft op!!! Ik heb je ingevoerd in mijn lijstje op overgewicht, aangegeven dat je niet sport (dat is dus niet waar!), dan mag je al 1921 KCal eten. Als ik je lijstje invoer met wit melkbrood en 40+ kaas, dan kom ik maar op 760 KCal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is echt hartstikke fout hoor, je pleegt roofbouw! Waarom kijk je niet eens op www.overgewicht.nl hoeveel je werkelijk mag eten en probeer je daar toch aan te houden!
Ik heb 2x opgescheptquote:Op dinsdag 4 mei 2004 09:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is geen zondigen hoor, dat is lekker eten
Pas als je een hele schaal leegeet, kun je van zondigen spreken.
[..]
2 aardappels en twee lepels groenteHoe groot zijn die lepels dan? Ik vind het vrij weinig eerlijk gezegd, pas op voor de spaarstand!!!
Ik heb vanmiddag een tijdje op www.overgewicht.nl doorgebracht......daar al mijn gegevens ingevuld en wat ik wil afvallen (10 kilo dus) daar kwam uit dat ik 1232 cal en 41,9 vet mag/moet eten/drinken per dagquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:34 schreef Pandorah het volgende:
HorrorGirl: schrijf eens op wat je allemaal eet en ga daarbij de caloriėen uitrekenen. Je kan het altijd hier kwijt of je kan een no nonsense boek kopen met tips over dieeten...
Ik eet het niet elke dag, maar zeker wel een paar keer per week. Als het er is neem ik het mee, is het er niet, jammer dan. Ik weet dat ik elke dag 2 stuks moet hebben.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:34 schreef Pandorah het volgende:
_Flea_: eet jij eigenlijk wel fruit? Want dat mis ik een beetje in je overzichtje. Als je wilt snoepen of een tussendoortje wilt, kan je het beste fruit nemen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |