quote:According to the CIA and other Intelligence Services (European, Asian, African) this is the tally - based on a Combination of Manpower, Technology, Firepower, Training, Resources, Available Reserves, and Nuclear Potential (Current or Likely):
1. USA
2. China
3. Germany
4. India
5. France
6. Russia
7. UK
8. Italy
9. Israel
10. Pakistan
mee eensquote:Op zondag 28 maart 2004 11:48 schreef JaZekerZ het volgende:
gelukkig is die lijst realistischer dan die van de FIFA.
Israel had ik hoger verwacht btw en India lager
1. USAquote:Op zondag 28 maart 2004 11:51 schreef Urukusaki het volgende:
Over 10 jaar ziet deze lijst er helemaal anders uit.
Bewijs?quote:Op zondag 28 maart 2004 11:57 schreef NiXz het volgende:
NL heeft wel kernwapens, (welliswaar van de USA)
200 kernkoppen zegt niet zoveel over de sterkte van een leger, wel over de kracht.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:08 schreef Drugshond het volgende:
Vreemd lijstje,
- Israel heeft 200 kernkoppen.
India ook!quote:Op zondag 28 maart 2004 12:08 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
China moet het vooral hebben van Manpower![]()
Rusland heeft op papier een sterk leger. Maar het leger is slecht onderhouden. En de manschappen zijn zwaar onderbetaald. Het moreel van het leger is zeer laag. En dat gaat ook op voor de paraatheid van dat leger.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:10 schreef Greyfox het volgende:
Overigens had ik Rusland ook hoger ingeschat.
Vliegbasis Volkel, zoek daar meer eens op bij Google.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Bewijs?
Verwacht het niet, als je de vliegtuigreserves van de Amerikanen meeneemt in deze vergelijking.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:11 schreef MokroKees het volgende:
Ehm een jaar geleden stond turkije volgens mij ook nog in de lijst op nummer 6 ofzo .. mogen ze niet meer meedoen ? bovendien zitten we als europa niet zo slecht met de gecombineerde legers van Duitsland , Frankrijk , Italië , Spanje en over een paar jaar Turkije en Polen erbij ..
de VS moet dan toch echt effe hun plekkie afstaan..
Dat vind ik te makkelijk.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Vliegbasis Volkel, zoek daar meer eens op bij Google.
Waaom moet ik opeens denken aan Kees Koning ?!quote:Op zondag 28 maart 2004 12:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Inderdaad, vergeet ook niet dat de VS meer geld uitgeven aan defensie dan alle andere landen die in die top 10 staan.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:17 schreef Drugshond het volgende:
Verwacht het niet, als je de vliegtuigreserves van de Amerikanen meeneemt in deze vergelijking.
Daar staan nog ruim enkele duizenden toestellen in de woestijn, welke in het geval van oorlog nog steeds vliegklaar gemaakt kunnen worden.
Typisch vredesactivisten geneuzel.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:23 schreef Misanthropist het volgende:
ff gezocht op google: http://vredessite.nl/nieu(...)l
Duitsland heeft veel meer inwoners als Fa en GB, veel meer economische en technologische macht en die schroeft zo veel meer tanks, vliegtuigen en ook kernwapens in elkaar. Plus dat het nu eenmaal in hun cultuur ingebakken zit.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:19 schreef JAG het volgende:
Duitsland lijkt me niet het derde sterkste leger ter wereld hebben: ze wedijveren al jaren met Luxemburg om het laagste percentage van het BNP aan defensie uit te geven. Het leger van de UK is veel sterker lijkt me dan dat van Duitsland en ook dan dat van Frankrijk. En Duitsland heeft niet eens kernwapens, dus zouden ze hier hooguit op de 10de plaats moeten komen.
quote:this is the tally - based on a Combination of Manpower, Technology, Firepower, Training, Resources, Available Reserves, and Nuclear Potential (Current or Likely):
Je hebt gelijk hoor, maar de regering heeft nog steeds niet toegegeven dat ze er liggen. Niemand weet het tot dan zeker. Een bewijs van de autoriteit zal je dan ook niet zo een twee drie krijgen.quote:Typisch vredesactivisten geneuzel.
Aangeven dat ze belangrijke documenten in handen hebben enzo, maar niet ff die dingen inscannen.
Ik zie deze site niet als een autoriteit.
Jemig : Inmens wat die Amerikanen uitgeven aan oorlogspotentieel.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:46 schreef N_I_ het volgende:
Rusland ontbreekt helaas.
lijkt me duidelijk he.. machtquote:Op zondag 28 maart 2004 12:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jemig : Inmens wat die Amerikanen uitgeven aan oorlogspotentieel.
Terwijl zoveel landen honger en/of aids hebben. Als ze daar een fatsoenlijke oplossing voor bedenken dat zou de wereldvrede er beter uitzien dan nu.
Wat heeft het eigenlijk voor nut om de aarde in een veelvoud op te kunnen blazen.
Amerika had anders tegen japan genoeg aan 2 atoombommen.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:10 schreef Greyfox het volgende:
[..]
200 kernkoppen zegt niet zoveel over de sterkte van een leger, wel over de kracht.
Je moet er vanuit gaan dat je met een leger een conflict kunt winnen, dat doe je meestal niet met 200 kernkoppen.
Overigens had ik Rusland ook hoger ingeschat.
en niet-te-vergeten extreem ervaren! wat een erg groot voordeel is.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:59 schreef scollon het volgende:
[..]
Amerika had anders tegen japan genoeg aan 2 atoombommen.
Maar onderschat Israel echt niet. Daar moet je 30 dagen per jaar in dienst (groot leger in verhouding tot het aantal inwoners), bovendien hebben zij een erg modern leger (steun van amerika) en zijn zij een kernmacht
Valt best mee, tel maar de uitgaven vd EU bij elkaar op.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Terwijl zoveel landen honger en/of aids hebben. Als ze daar een fatsoenlijke oplossing voor bedenken dan zou de wereldvrede er beter uitzien dan nu.
Wat heeft het eigenlijk voor nut om de aarde in een veelvoud op te kunnen blazen.
Relatief valt het wel mee. Noord-Korea, bijvoorbeeld, geeft ruim genomen zo'n tien keer zo veel uit aan defensie.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:53 schreef Drugshond het volgende:
Ja, inderdaad, en nog blijven die landen militair materiaal kopen terwijl ze bij Amerika komen smeken als ze plotseling geen geld meer hebben. Honger is geen financiëel probleem, het is een binnenlands (politiek) probleem. Als Amerika daar iets aan zou willen doen, moeten ze die landen binnenvallen, maar goed, dat mag niet volgens sommigen. Amerika draagt trouwens heel veel bij aan de mondiale voedselhulpquote:Terwijl zoveel landen honger en/of aids hebben.
Die dertig vliegtuigen van Nederland zijn beter dan de gehele Britse luchtmacht? Lijkt mij sterk.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is natuurlijk redelijk betrekkelijk, Nederland heeft een veel betere luchtmacht dan bv de UK en zonder luchtoverwicht verlies je tegenwoordig een oorlog.
Nederland zou ik zelf dus hoger plaatsen dan de Britten.
Kijk eens naar de Golfoorlog I en II in Irak. Ik denk dat GB wel degelijk beter materieel heeft dan NL.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is natuurlijk redelijk betrekkelijk, Nederland heeft een veel betere luchtmacht dan bv de UK en zonder luchtoverwicht verlies je tegenwoordig een oorlog.
Het zijn er een stuk of 75, het gaat niet zozeer om aantallen maar meer om klasse van het toestel en de bemanning.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
Die dertig vliegtuigen van Nederland zijn beter dan de gehele Britse luchtmacht? Lijkt mij sterk.
De Duitsers hebben ook een nogal hoog BNP he. Het is de derde economie ter wereld.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:19 schreef JAG het volgende:
Duitsland lijkt me niet het derde sterkste leger ter wereld hebben: ze wedijveren al jaren met Luxemburg om het laagste percentage van het BNP aan defensie uit te geven. Het leger van de UK is veel sterker lijkt me dan dat van Duitsland en ook dan dat van Frankrijk. En Duitsland heeft niet eens kernwapens, dus zouden ze hier hooguit op de 10de plaats moeten komen.
Die vliegtuigen die ze toen hadden, hebben ze nu nog altijd.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Golfoorlog I en II in Irak. Ik denk dat GB wel degelijk beter materieel heeft dan NL.
Ook qua ervaring (Falklands) en vliegdekschepen.... gaan ze ons hard voorbij.
Je kunt het beter andersom zeggen. De Nederlandse luchtmacht kan makkelijk tot een van de besten ter wereld gerekend worden. In de oorlog tegen Servië, toen Nederland een keer mee deed aan een oorlogje, gingen ze samen met de Amerikanen in de eerste aanvallen mee. Van de 3 neergeschoten Servische toestellen was er 1 door een Nederlander neergeschoten.quote:Toch zou ik als Nederlandse F16 piloot niet graag een Harrier GR.5 tegenkomen.
Het zijn er minimaal 90. Zoveel JSF's krijgen ze namelijk (vind ik toch schandalig weinig voor de 10e economische macht van de wereld)quote:Die dertig vliegtuigen van Nederland zijn beter dan de gehele Britse luchtmacht? Lijkt mij sterk.
De Britten hebben zeker geen beter materieel dan de Nederlanders. Hun leger zit nog vol moet ouwe troep uit de jaren 60. De Leopard IIA5 en zeker de A6 zijn de beste MBT tanks die er op dit moment zijn. (Maar die 180 die Nederland heeft is voor de 10e economische macht van de wereld weer schandalig weinig)quote:Kijk eens naar de Golfoorlog I en II in Irak. Ik denk dat GB wel degelijk beter materieel heeft dan NL.
Daar heb je gelijk in. De belangrijkste reden dat de Britten meer ervaring hebben, komt doordat de Nederlandse regering geen ruggegraat heeft om het leger ook echt een keer te laten vechten (zie Srebrenica). De laatste keer dat het Nederlandse leger echt gevochten heeft is naar mijn weten de 2e politionele actie en de verdiging van Nederlands Nieuw Guinea. Het enige wat wij nu doen zijn vredesmissies. Daar zijn we overigens wel goed in geworden.quote:Ook qua ervaring (Falklands) en vliegdekschepen.... gaan ze ons hard voorbij.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, zou ik denken. Wat voor kist was het eigenlijk die ze hebben neergehaald ?!. Mig 29/Su27/Su35 ?!quote:Je kunt het beter andersom zeggen. De Nederlandse luchtmacht kan makkelijk tot een van de besten ter wereld gerekend worden. In de oorlog tegen Servië, toen Nederland een keer mee deed aan een oorlogje, gingen ze samen met de Amerikanen in de eerste aanvallen mee. Van de 3 neergeschoten Servische toestellen was er 1 door een Nederlander neergeschoten.
In mijn optiek hadden ze beter voor een prikkie de A10's van de Amerikanen kunnen kopen. Voor vredesmissies de ideale kist.quote:Het zijn er minimaal 90. Zoveel JSF's krijgen ze namelijk (vind ik toch schandalig weinig voor de 10e economische macht van de wereld)
http://www.army-technology.com/projects/challenger2/quote:De Britten hebben zeker geen beter materieel dan de Nederlanders. Hun leger zit nog vol moet ouwe troep uit de jaren 60. De Leopard IIA5 en zeker de A6 zijn de beste MBT tanks die er op dit moment zijn. (Maar die 180 die Nederland heeft is voor de 10e economische macht van de wereld weer schandalig weinig)
Volkomen mee eens, mits de coallitie genoten de gelederen gesloten houden.quote:Daar heb je gelijk in. De belangrijkste reden dat de Britten meer ervaring hebben, komt doordat de Nederlandse regering geen ruggegraat heeft om het leger ook echt een keer te laten vechten (zie Srebrenica). De laatste keer dat het Nederlandse leger echt gevochten heeft is naar mijn weten de 2e politionele actie en de verdiging van Nederlands Nieuw Guinea. Het enige wat wij nu doen zijn vredesmissies. Daar zijn we overigens wel goed in geworden.![]()
Ben ik met je eens. Maar het bewijst wel dat als de Nederlandse luchtmacht mag meedoen met een oorlogje, mogen ze vooraan, en doen ze het goed.quote:1 zwaluw maakt nog geen zomer, zou ik denken.
quote:In mijn optiek hadden ze beter voor een prikkie de A10's van de Amerikanen kunnen kopen.
Ik doelde daar niet helemaal op. De Britse gevechtseenheden hebben goed en modern materieel. De Challenger II is een goede tank. Ik doelde meer op de beelden van de oorlog in Irak waar de Britse aanvoer colonnes die uit oude roestbakken uit de jaren 60 bestond voorbij trokquote:Maar ben je de Challenger 2 niet vergeten ?!
De vraag zou je eigenlijk om moeten draaien, welke eisen worden er gesteld aan een militair vliegtuig van de Nederlandse luchtmacht. ? offensief, defensief, ondersteuning, lucht gevecht, bereik, incasseringsvermogen, payload, prijskaartje, betrouwbaarheid, communicatie equipment,quote:Je bedoelt die ouwe warthogs die de Amerikanen net weg wilden doen omdat ze te oud waren? Wat moet er dan van de Nederlandse luchtmacht worden? Beter een modern vliegtuig met een paar kinderziektes dan een 2e hands vliegtuig met techniek van de jaren 60.
Mee eens, er zijn wel een paar andere leuke alternatieven te bedenken (van toestellen welke reeds operationeel zijn). Maar met de Amerikanen weet je gewoon dat je enkele tientallen jaren support hebt (en er zijn onderdelen in overvloed).quote:Nederland heeft geen grote luchtmacht, maar als ze een beetje slagvaardig willen blijven, moeten ze wel modern en goed materiaal hebben. De JSF is het beste alternatief.
Dan zullen die Amerikanen wel gelachen hebben met hun moderne Hum-vees.quote:Ik doelde daar niet helemaal op. De Britse gevechtseenheden hebben goed en modern materieel. De Challenger II is een goede tank. Ik doelde meer op de beelden van de oorlog in Irak waar de Britse aanvoer colonnes die uit oude roestbakken uit de jaren 60 bestond voorbij trok
Ach gut heb je haar weerquote:Op maandag 29 maart 2004 09:22 schreef pro_jeex het volgende:
Het Leger van Mohammed natuurlijk
Een leger van meer dan een miljard mensen kun je niet wegflappenquote:Op maandag 29 maart 2004 09:28 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ach gut heb je haar weer
India heeft een behoorlijk geavanceerd nucleair programma... (niet zo gek, met die maffe pakistanen als buren :S) en dat kost een paar cent.quote:Op zondag 28 maart 2004 11:48 schreef JaZekerZ het volgende:
gelukkig is die lijst realistischer dan die van de FIFA.
Israel had ik hoger verwacht btw en India lager
Zullen we van het westen ook maar 1 leger maken dan.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:32 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Een leger van meer dan een miljard mensen kun je niet wegflappen
Daar zijn ze veel te verdeelt voor.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Zullen we van het westen ook maar 1 leger maken dan.
maar 1 miljard islamieten zijn wel eensgezind.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:46 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Daar zijn ze veel te verdeelt voor.
Makkelijk zelfsquote:Op maandag 29 maart 2004 09:32 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Een leger van meer dan een miljard mensen kun je niet wegflappen
Dat zeg ik niet, maar als de Islam zoals nu gebeurt aangevallen wordt dan zijn ze dat wel.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
maar 1 miljard islamieten zijn wel eensgezind.![]()
![]()
. Je wordt met de dag grappiger.
Waar blijft het tegenoffensief na de aanval op Irak dan?quote:Op maandag 29 maart 2004 09:48 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als de Islam zoals nu gebeurt aangevallen wordt dan zijn ze dat wel.
Daar roeien ze zichzelf ook mee uit, als ze die veel inzetten, daarbij komt dat ze niet de enige zijn met die wapens.quote:
irak was een seculier landquote:Op maandag 29 maart 2004 09:48 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Waar blijft het tegenoffensief na de aanval op Irak dan?
Welnee.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:49 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Daar roeien ze zichzelf ook mee uit, als ze die veel inzetten,
Ik zou het verschil tussen een lullige kern- en een waterstofbom eens gaan lerenquote:daarbioj komt dat ze niet de enige zijn met die wapens.
Afghanistan ook.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:49 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
irak was een seculier land
Klopt, als er een land op de wereld teruggrijpt naar nucleaire wapens, zal het onmiddelijk door een ander land of offensief worden weggevaagd.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:49 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Daar roeien ze zichzelf ook mee uit, als ze die veel inzetten, daarbij komt dat ze niet de enige zijn met die wapens.
Dat word op mijn Trinity and Beyond DvD goed uitgelegd hoorquote:Op maandag 29 maart 2004 09:49 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Welnee.
[..]
Ik zou het verschil tussen een lullige kern- en een waterstofbom eens gaan leren.
De Taliban is een geisoleerde minderheid binnen de moslim wereld (Wahabisme), maar ik ben met je eens, er had meer mogen gebeuren.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:50 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Afghanistan ook.
Tja das lastig te bedenken, ik denk alleen het aankomende kalifaat zal dat terweeg brengen.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:52 schreef ShaoliN het volgende:
Vertel dan eens wijze Pro-jeex, welk land moet men aanvallen om een leger van 1 miljard islamieten te vormen?
Wat is een Kalifaat? Opvolger van Mohammed ofzo?quote:Op maandag 29 maart 2004 09:52 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Tja das lastig te bedenken, ik denk alleen het aankomende kalifaat zal dat terweeg brengen.
Nee een Kalief heeft de leiding. Een kalifaat is bijna de gehele molsim wereld.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Wat is een Kalifaat? Opvolger van Mohammed ofzo?
Dat is het Dritte Reich der moslimfundis.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:54 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Wat is een Kalifaat? Opvolger van Mohammed ofzo?
ja ze kunnen verticaal landen (opstijgen is al niet de bedoeling want dat kost treinladingen brandstof) Britse Harrier piloten willen geeneens meer tegen Nederlandse F16's oefenen omdat ze geen schijn van kans makenquote:Op zondag 28 maart 2004 13:56 schreef Drugshond het volgende:
Toch zou ik als Nederlandse F16 piloot niet graag een Harrier GR.5 tegenkomen.
Denk eens aan de flexibele inzetbaarheid van deze toestelen.
en Bosnië Herzegovina?quote:Op maandag 29 maart 2004 09:49 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
irak was een seculier land
Duitsland onder de UKquote:Op maandag 29 maart 2004 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ze kunnen verticaal landen (opstijgen is al niet de bedoeling want dat kost treinladingen brandstof) Britse Harrier piloten willen geeneens meer tegen Nederlandse F16's oefenen omdat ze geen schijn van kans maken
verder doet het lijstje me weinig, gemaakt door de CIA dus Amerika staat bovenaan.
Volgens mij hebben ze gekeken naar de grootte van de strijdkrachten en zijn daarbij vergeten wat voor oppervlakte ze moeten verdedigen.
Ik zou Israel bovenaan zetten, en Duitsland onder de UK en Frankrijk en de VS zou ik op de tweede plaats zetten oid ... Pakistan zou ik ergens rond de 100 plaatsen ofzo.
maar dan reken ik Nukes niet mee
ik dacht altijd van welquote:Op maandag 29 maart 2004 15:03 schreef sp3c het volgende:
vergeleken met de Britten???
niet bepaald hoor
Ja nou. En nog geen fractie van het Duitse landmaterieel hebben. De Britten hebben nog nooit vd Duitsers kunnen winnen op het land.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:21 schreef sp3c het volgende:
De Britten maken rundergehakt van de Duitsers omdat ze veel mobieler/flexibeler kunnen optreden
Van een Duitse piloot gestationeerd in Texas en op vakantie in Banff hoorde ik dat In dogfights de Nederlanders schijnbaar steevast als beste uit de bus komen met (als ik me het goed herinner) een gemiddelde van 5 neergehaalde toestellen per eigen toestel.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:52 schreef HarigeKerel het volgende:
Het zijn er een stuk of 75, het gaat niet zozeer om aantallen maar meer om klasse van het toestel en de bemanning.
dat is algemeen bekend, sinds de koude oorlog, nederland vuurt ze zelfs zelf af in samenspraak met de vs. een stuk of 13 hebben ze dr. Ik weet alleen niet meer waar. turkeie heft er ook..van de vs, zo hebben een heleboel landen kernwapens, de vs hebben ze overal. Het is misschien interessant om uit te zoeken wat voor kernwapens ze overal hebben gestationeerd. Het is ook interessant wat voor geheime wapens de vs zouden hebben. Ik heb wel is van de Aurora gehoord, een spionagevliegtuig dat mach 7 haalt ofzow. Zoek dat maaris uit.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Bewijs?
zo gaat dat ook bij de marine. Ik heb een paar jaar geleden in de kijk, ik neem aan dat iedereen hier dat kent, gelezen dat een nederlandse onderzeeboot, de walrus ofzow, tijdens een oefening met de amerikaanse marine door een bepaalde grens was heengekomen zonder te worden gedetecteerd. en dat ze vervolgends voor ze zelf waren afgeschoten een paar fregatten ,nog wat andere schepen en het vliegdekschip roosevelt hadden vernietigd. Best grappig als je bedenkt dat 1 van hun vliegdekschepen exclusief vliegtuigen evenveel kost als de GEHELE nederlandse marine. Dat is geloof ik zo´n 7 miljard, ook uit de kijk. Zo lijkt het net alsof de VS niet zoveel voorstellen.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
Van een Duitse piloot gestationeerd in Texas en op vakantie in Banff hoorde ik dat In dogfights de Nederlanders schijnbaar steevast als beste uit de bus komen met (als ik me het goed herinner) een gemiddelde van 5 neergehaalde toestellen per eigen toestel.
Alleen hoor je nooit wat van de keren dat ze gelijk de richting de bodem gingen, een beetje het klassieke verhaal van de oom die in een ruzie in het cafe helemaal alleen 4 grote kerels in mekaar ramde die een deerne lastig hadden gevallenquote:Op maandag 29 maart 2004 16:54 schreef robodorK het volgende:
[..]
zo gaat dat ook bij de marine. Ik heb een paar jaar geleden in de kijk, ik neem aan dat iedereen hier dat kent, gelezen dat een nederlandse onderzeeboot, de walrus ofzow, tijdens een oefening met de amerikaanse marine door een bepaalde grens was heengekomen zonder te worden gedetecteerd. en dat ze vervolgends voor ze zelf waren afgeschoten een paar fregatten ,nog wat andere schepen en het vliegdekschip roosevelt hadden vernietigd. Best grappig als je bedenkt dat 1 van hun vliegdekschepen exclusief vliegtuigen evenveel kost als de GEHELE nederlandse marine. Dat is geloof ik zo´n 7 miljard, ook uit de kijk. Zo lijkt het net alsof de VS niet zoveel voorstellen.![]()
dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 29 maart 2004 16:22 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja nou. En nog geen fractie van het Duitse landmaterieel hebben. De Britten hebben nog nooit vd Duitsers kunnen winnen op het land.
ik geloof er dan ook niet in.quote:Zelfs in deze lijst staan ze op nummer 3, maar jij wilt er gewoon nooit aan dat het HET land is om rekening mee te houden in Europa. Ze zijn het grootst, ze hebben veruit de meeste inwoners, de grootste economie, de grootste oorlogsindustrie en ga zo maar door. Simpel rekensommetje hoor.
een harrier is de eend onder de jachtvliegtuigen. het enige voordeel is dat het verticaal kan opstijgen en landen, het is sloom en komt niet eens door de geluidsbarriere, niet wendbaar, kan weinig meenemen, en vliegt niet ver. De Nederlandse f16´s zijn uiterst gemoderniseerd, een groot deel ervan altans, en pissen die harriers zo uit de lucht, net als de mirages warvan engeland er ook nog veel heeft. Het vliegdekschip dat ze hebben is ook al ERG oud en klein. Op n. Geagrafic channel is zo af en toe een docu over hoe de engelse mariene morus werd geleerd bij de falklandeilanden door 2 of 3 Argentijnse oude pruttelstraaljagers. Maargoed hier lat ik het bij want ik vind het wel een beetje raar om de ze te vergelijken want ik wet niet zo veel van de engelse luchtmacht en marine.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:56 schreef Drugshond het volgende:
mjah een dieselsub die uit het water wordt geschoten in een oefening gebeurt dan ook 3x per dag, een Amerikaans vliegdekschip overkomt dit wat minderquote:Op maandag 29 maart 2004 17:03 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Alleen hoor je nooit wat van de keren dat ze gelijk de richting de bodem gingen, een beetje het klassieke verhaal van de oom die in een ruzie in het cafe helemaal alleen 4 grote kerels in mekaar ramde die een deerne lastig hadden gevallen![]()
Ik schat de CIA toch wat hoger als bron in dan jij.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik toch niet
DAT IS DE VRAAG OOK NIET![]()
[..]
ik geloof er dan ook niet in.
De luchtmacht van de Duitsers is een stuk minder als dat van de britten zeker nu de migs weg zijn, de Marine hoeven we het al helemaal niet over te hebben, de duitsers hebben geen gepantserd rupsvoertuig (voor troepenvervoer), nauwelijks speciale frontlinie-eenheden geen lange afstandsraketten zo kan ik nog wel ff door gaan
industrie, inwoners en economie doet er hier niet toe aangezien het gaat over de sterkste legers op dit moment, niet de grootste en niet dat leger met de meeste potentie en op dit moment zijn de Britten zeer zeker sterker als de Duitsers en de Fransen waarschijnlijk ook.
zo geven de Fransen bijvoorbeeld meer geld uit aan defensie, dan kun je de grootste economie en industrie hebben maar als je daar nix van in je leger steekt blijft het behoplen, kijk maar naar Nederland, het is een geluk dat onze buurlanden er wat dat betreft nog armzaliger voorstaan als ons maar anders zou ik toch echt schuilkelders gaan graven.
nou en?????quote:Op maandag 29 maart 2004 17:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik schat de CIA toch wat hoger als bron in dan jij.
ik dacht dat de luftwaffe toch sterker was heeft als het goed is toch ook de f16quote:Op maandag 29 maart 2004 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik toch niet
[..]
De luchtmacht van de Duitsers is een stuk minder als dat van de britten zeker nu de migs weg zijn, de Marine hoeven we het al helemaal niet over te hebben, de duitsers hebben geen gepantserd rupsvoertuig (voor troepenvervoer), nauwelijks speciale frontlinie-eenheden geen lange afstandsraketten zo kan ik nog wel ff door gaan
industrie, inwoners en economie doet er hier niet toe aangezien het gaat over de sterkste legers op dit moment, niet de grootste en niet dat leger met de meeste potentie en op dit moment zijn de Britten zeer zeker sterker als de Duitsers en de Fransen waarschijnlijk ook.
zo geven de Fransen bijvoorbeeld meer geld uit aan defensie, dan kun je de grootste economie en industrie hebben maar als je daar nix van in je leger steekt blijft het behoplen, kijk maar naar Nederland, het is een geluk dat onze buurlanden er wat dat betreft nog armzaliger voorstaan als ons maar anders zou ik toch echt schuilkelders gaan graven.
dan hebben we het denk ik niet over hetzelfde voertuig, dan raak ik wel geintigreerd dus als je wat meer info hebt dan zie ik het graag.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik dacht dat er al prototypes warenlas ik op zo`n defensie site erder zouden de eerste iets van volgens jaar geleverd worden.
verder heeft/krijgt de luftwaffe toch de eurofighter.
quote:Op zondag 28 maart 2004 12:18 schreef flex01 het volgende:
Volgens mij klopt lijstje nie echt, ik zie Turkije namelijk niet eens in de top 5 terwijl ze een van de sterksten zijn
Kalifaat heeft daarentegen eeuwen bestaanquote:Op maandag 29 maart 2004 10:02 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Dat is het Dritte Reich der moslimfundis.
Het 'verenigde rijk van alle moslims onder Shai'ra-wetgeving'.
Een aftrekpop voor fundis en net zo realistisch als Hitlers 1000-jarige speeltje.
een geisoleerde enclave. Das lekker makkelijk te bereiken.quote:Op maandag 29 maart 2004 10:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
en Bosnië Herzegovina?
volgens mij wordt het niet echt op prijs gesteld dat je zulke info naar buiten brengt, landverradertjequote:Op maandag 29 maart 2004 21:45 schreef the_Napster het volgende:
NL heeft volgens mij wel kernwapensen ik ben geen pacifist hoor
ik heb kennissen bij de verbindingsdienst van de mariniers in Doorn, ik mocht een keertje mee, ook in het geheime gedeelte, vol met documenten met een stempeltje waarop stond "Nato Secret"
daaruit heb ik dus vernomen dat in doorn kernwapens liggen opgeslagen
dat vroeg ik ook zo aan die gasten( die waren overigens wel erg aan t relaxen) red alert aan t spelen
, en die gaven geen bevestigend antwoord, maar ze durfden ook weer geen nee te zeggen, omdat ik wel vrij goed kenden
info naar buiten brengen????quote:Op maandag 29 maart 2004 21:50 schreef klokjesluider het volgende:
[..]
volgens mij wordt het niet echt op prijs gesteld dat je zulke info naar buiten brengt, landverradertje
Het feit dat de F16 meschien al een verouderd toestel is heeft wel zeer morderne wapensystemen.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:56 schreef Drugshond het volgende:
no way. De technologische superioriteit van de VS loopt China niet zomaar in. Ze moeten nu zelfs, als gevolg van het wapenembargo, Finse losse dieselmotoren kopen om hun schepen uit te rusten en hun straalljagers zijn doorontwikkelde jaren 50 MiG's met Israelische technologie. Zero kans tegen een F15, F14 en laat staan een F22 of een JSF.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:08 schreef Megumi het volgende:
China gaat zijn leger in de komende 20 jaar moderniseren. Verwacht dat ze dan op de 1e plaats komen. Wat mankracht aangaat zijn ze al nummer een.
Dat in Volkel kernwapens liggen is niet echt iets nieuws, er wordt al jaren gedemonstreerd door mafketels.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:17 schreef Greyfox het volgende:
[..]
Dat vind ik te makkelijk.
Alsof het bewijs van de moord op JFK ook bij Google te halen is.
Kom eens met een echt bewijs en niet met documenten van een of andere pacifistische organisatie.
Kom eens op man, zo'n trage (haalt niet eens mach 1) jet maakt weinig kans tegen een goed uitgeruste F16.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:56 schreef Drugshond het volgende:
Hebben ze die MiG-29's weggedaan? Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:06 schreef sp3c het volgende:
Dat dachten de Duiters voor WO II ook. Toen de Sovjet troepen in de Reichstag aan het balalaiken waren zijn ze daar erg op terug gekomen.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland heeft op papier een sterk leger. Maar het leger is slecht onderhouden. En de manschappen zijn zwaar onderbetaald. Het moreel van het leger is zeer laag. En dat gaat ook op voor de paraatheid van dat leger.
wapens van de agressor Amerika blootgeven is geen landverraad knul.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:50 schreef klokjesluider het volgende:
[..]
volgens mij wordt het niet echt op prijs gesteld dat je zulke info naar buiten brengt, landverradertje
for your information, knul, amerika is navo, net als nederland, dat betekend, knul, dat in tijd van oorlog, knul, we elkaar dienen te verdedigen, knul, en dus , knul, is het dan wle handig, knul, als je gezamelijke vijand niet weet waar je wapens liggen, knul, want,. knul, dan mieteren ze namelijk preventief een kernbom op Volkel knul, en dan geven we tot aan de waddeneilanden spontaan licht, knul, en gaan we allemaal harstikke kapot, knul, dankzij een stel landverraders die zich pacifisten noemen, knul.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:15 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
wapens van de agressor Amerika blootgeven is geen landverraad knul.
Is fijn voor je knul. Voor mij is Amerika de vijand knullie.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:52 schreef klokjesluider het volgende:
[..]
for your information, knul, amerika is navo, net als nederland, dat betekend, knul, dat in tijd van oorlog, knul, we elkaar dienen te verdedigen, knul, en dus , knul, is het dan wle handig, knul, als je gezamelijke vijand niet weet waar je wapens liggen, knul, want,. knul, dan mieteren ze namelijk preventief een kernbom op Volkel knul, en dan geven we tot aan de waddeneilanden spontaan licht, knul, en gaan we allemaal harstikke kapot, knul, dankzij een stel landverraders die zich pacifisten noemen, knul.
Knul een stopwoordje van je. Daarnaast is de VS op dit moment de grootste agressor op het toneel van de wereldpolitiek.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:52 schreef klokjesluider het volgende:
[..]
for your information, knul, amerika is navo, net als nederland, dat betekend, knul, dat in tijd van oorlog, knul, we elkaar dienen te verdedigen, knul, en dus , knul, is het dan wle handig, knul, als je gezamelijke vijand niet weet waar je wapens liggen, knul, want,. knul, dan mieteren ze namelijk preventief een kernbom op Volkel knul, en dan geven we tot aan de waddeneilanden spontaan licht, knul, en gaan we allemaal harstikke kapot, knul, dankzij een stel landverraders die zich pacifisten noemen, knul.
Naja onbegrijpelijk...quote:Op maandag 29 maart 2004 23:02 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Hebben ze die MiG-29's weggedaan? Onbegrijpelijk.
Klopt, maar dat heeft met veel meer factoren te doen: luchtoverwicht, ervaring van de piloot, beschikbaarheid van wapensystemen, een goede strategische leiding, etc. Ik meen dat in een dogfight de MiG-29 heel veel Westerse jets de baas is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Naja onbegrijpelijk...
nog nooit heeft een MIG -29 een Westers vliegtuig uit de lucht geschoten en andersom wel.
Bv boven Syrie, Joegeslavie en Etheopie.
zitten genoeg moslimslanden in de VN waar waren die toen Bosnië onder aanval lag?quote:Op maandag 29 maart 2004 20:39 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
een geisoleerde enclave. Das lekker makkelijk te bereiken.
die mig-29's boven Ethiopië zijn neergehaald door Su27 Flankers (nieuwste typen van beide toestellen tijdens de laatste oorlog tussen Ethiopië en Eritrea.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Naja onbegrijpelijk...
nog nooit heeft een MIG -29 een Westers vliegtuig uit de lucht geschoten en andersom wel.
Bv boven Syrie, Joegeslavie en Etheopie.
jij hebt het niet helemaal begrepen met dat knul een paar posts terug reageerde pro_jeex met knul en als ironie of sarcasme heeft hij dat overdreven gedaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Knul een stopwoordje van je. Daarnaast is de VS op dit moment de grootste agressor op het toneel van de wereldpolitiek.
Is het niet duidelijk dat pro_jeex een relkloon is? Zijn overdreven taalgebruik... zijn avatar.. zijn standpunten...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij hebt het niet helemaal begrepen met dat knul een paar posts terug reageerde pro_jeex met knul en als ironie of sarcasme heeft hij dat overdreven gedaan.
+pro-jeex wat ben jij voor iemand? een terrorist of zo zal niet zeggen dat de vs een lieverdje is maar om ze de vijand te noemen gaat ook weer ver
quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef sioux_ het volgende:
[..]
1. USA
2. -deleted-
3. -deleted-
4. -deleted-
5. -deleted-
6. -deleted-
7. -deleted-
8. -deleted-
9. -deleted-
10. -deleted-
Weet iemand ook waar Nederland staat, of is er niet echt rekening gehouden met Nederland?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:19 schreef rub1615 het volgende:
Ik open de bron en ik zie een totaal ander lijst.
1. USA
2. China
3. Germany
4. India
5. France
6. Russia
7. UK
8. Italy
9. Israel
10. Pakista
Edit:Ik lees de reacties door en ik zie 5 verschillende lijsten.Wat betrouwbaar allemaal...
Die zaten opgescheept met een VS vetoquote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
zitten genoeg moslimslanden in de VN waar waren die toen Bosnië onder aanval lag?
Ze zijn zeker de vijand! Hun land zal ten ondergaan, dat kan hun leger niet voorkomen, doen anderen het niet, dan sterft dat land van binnenuit wel, want die decadente maatschappij lijdt tot decadent verval; overgewicht, drugs gebruik, straatgeweld, etc, etc.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij hebt het niet helemaal begrepen met dat knul een paar posts terug reageerde pro_jeex met knul en als ironie of sarcasme heeft hij dat overdreven gedaan.
+pro-jeex wat ben jij voor iemand? een terrorist of zo zal niet zeggen dat de vs een lieverdje is maar om ze de vijand te noemen gaat ook weer ver
welke VN missie in Bosnië heeft een VS veto gekregen???quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:00 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Die zaten opgescheept met een VS veto
Een terroristische dictatuur als Iran steunen wel.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 07:15 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
wapens van de agressor Amerika blootgeven is geen landverraad knul.
Gelet op de wereldpolitiek zit Amerika nog steeds een een shock fase na 11-09.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:02 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Ze zijn zeker de vijand! Hun land zal ten ondergaan, dat kan hun leger niet voorkomen, doen anderen het niet, dan sterft dat land van binnenuit wel, want die decadente maatschappij lijdt tot decadent verval; overgewicht, drugs gebruik, straatgeweld, etc, etc.
Engeland boven India ??quote:[b]
1Usa
2China
3Rusland
4Engeland
5Isreal
6india
7Pakistan
8Duitsland
9Frankrijk
10Italy
Want...? India heeft geen goede luchtmacht en is niet in staat om een oorlog te voeren aan de andere kant van de wereld, ze hebben alleen een hoop low-tech infantrie.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:52 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Engeland boven India ??![]()
Volgens mij ben je sterk in de war met Nederland anno 2004.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:02 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Ze zijn zeker de vijand! Hun land zal ten ondergaan, dat kan hun leger niet voorkomen, doen anderen het niet, dan sterft dat land van binnenuit wel, want die decadente maatschappij lijdt tot decadent verval; overgewicht, drugs gebruik, straatgeweld, etc, etc.
Een leger van, wat zou het zijn, 1 miljoen man ( ? ) en beschikken over nucleaire wapens...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:07 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Want...? India heeft geen goede luchtmacht en is niet in staat om een oorlog te voeren aan de andere kant van de wereld, ze hebben alleen een hoop low-tech infantrie.
Een oorlog win je niet door zoveel mogelijk mensen om te leggen, maar door de harten van het volk te winnen. Ik vermoed dat als ze de zaakjes in Irak niet snel op orde krijgen ze daar ook een (gevoelige) nederlaag zullen gaan leiden.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:07 schreef Andjing het volgende:
Tja, zeg dat maar tegen die Amerikanen ( op nummer 1) toen ze dachten de Vietcong plat te gooien...
Ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:07 schreef Andjing het volgende:
Een leger van, wat zou het zijn, 1 miljoen man ( ? ) en beschikken over nucleaire wapens...
Nee niet altijd, maar dat is hier wel het geval.quote:Heb je alleen een sterk leger als je aan de andere kant van de wereld oorlog kan voeren?!![]()
Ja, of doel je op die MIG21's die om de week uit de lucht komen vallen? het aantal werkende moderne vliegtuigen momenteel is erg beperkt.quote:Geen goede luchtmacht? Wuhahahaha lol!
Dus kan India prima oorlog voeren!quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:53 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ja.
Waarom is dat hier wel het geval dan of heb ik iets gemist, over aan de andere kant van de wereld vechten?quote:[..]
Nee niet altijd, maar dat is hier wel het geval.
een luchtmacht is zo goed als zijn piloten en die van de Zuid Vietnamezen was toen de Amerikanen terugtrokken om te janken.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:09 schreef Andjing het volgende:
Trek mijn tekst niet ff uit zijn context...
Geen goed luchtmacht sloeg deels op de Amerikanen... Die wel een goede luchtmacht hadden (net als Zuid-Vietnam dankzij de VS), waar je volgens Harige Kerel aan moet voldoen om een goed leger te hebben...
1 op de 3 neergeschoten toestellen boven Vietnam dat was Russisch materiaal en dat was in die tijd een stuk beter dan Amerikaans materiaal.quote:Wat dus bleek tegen de Vietcong ey?! Hoeveel vliegtuigen zijn er uit de lucht geschoten gekeken naar de 'armoedige' vietcong strijders...
Je kan me wat vertellen, maar al zijn je vliegtuigen nog zo goed... Boven de jungle gebruik je ze niet!
logisch ... het was dan ook een dienstplichtig leger dus proffesionaliteit en motivatie zullen altijd te wensen over laten, de Noord Vietnamezen zullen dezelfde problemen gehad hebben maar dat hoor je niet want daar worden geen films over gemaakt. Een ander probleem is dat elk exces van elke Amerikaanse militair in beeld werd gebracht door de media als je dus een paar honderdduizend man hebt dan hoeft er maar 1 duizendste deel ervan over de schreef te gaan en je hebt jarenlang iedere dag een nieuwe oorlogsmisdaad daardoor komt het leger idd niet al te proffesioneel over maar een erg realistisch beeld geeft het nietquote:Spec, het Amerikaanse leger is niet verslagen... Maar de Vietcong ook niet!![]()
Daarnaast was het Amerikaanse leger op geen moment de baas op (Noord-)Vietnamees grondgebied (en ook niet eronder)... En kijkend naar de staat van het leger dat dienst deed tijdens de Vietnam oorlog kan ik zeggen dat deze er alles behalve professioneel en gemotioveerd was.
Ze hebben wel degelijk verloren, waarvoor voerden ze deze oorlog ?quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar het Amerikaanse leger heeft niet verloren en daar ging het mij om
nou niet bepaald, het communisme zal ze een worst wezen ze wilden voorkomen dat de Russische invloeden zich verder uitbreidde en dat is ze wel degenlijk gelukt.quote:Op woensdag 31 maart 2004 13:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ze hebben wel degelijk verloren, waarvoor voerden ze deze oorlog ?
Om te voorkomen dat via het z.g.n. domino-effect steeds meer landen onder de communistische vlag gingen varen.
(Domino Theory Principle, Dwight D. Eisenhower, 1954)
Wat was de eindconclusie.
1975 vertrokken de Amerikanen en Vietnam/Laos/Cambodja werden/bleven een communistisch bolwerk.
Owke de vietcong heeft vele mensen en materieel verloren in de strijd, maar de eerste doelstelling om deze oorlog uberhaupt te beginnen hebben ze nooit gehaald. En was dat achteraf al die levens waard ?!.
tja als dat het doel was geweest en niet het vergaren van lebensraum voor minstens 1000 jaar dan zou je het idd een klein succesje kunnen noemen ... maar dat was het echter niet de joden waren meer een 'means to an end' ze zijn als oppervijand verklaard om het Duitse volk te verenigen en de oorlog te justificeren.quote:-- Straks krijgen we de conclusie dat Duitsland de oorlog heeft gewonnen omdat ze bijna alle (Europese) joden in WO-II hebben omgebracht. De doelstelling was hier het opbouwen van een 1000 jr. germaans rijk en het stichten van een arisch ras. --
Je leest teveel Amerikaanse propagandaquote:Op woensdag 31 maart 2004 13:25 schreef rancunus het volgende:
het amerikaanse leger had een beetje boel heel erg veel last van de president die voor het leger bepaald wat wel en wat niet gebombardeerd mocht worden. Op een bepaald moment werd de publieke opinie ook fataal voor de militairen, maar de amerikanen hebben NOOIT verloren.
het hele Tet offensief was militair gezien een ramp, de VC kreeg keer op keer zwaar op hun klote en de amerikanen wonnen elke veldslag die er gevochten is. de Ho-chi-minh route was een continue inferno van arc light strikes waardoor hele massas Vc nooit aan vechten toegekomen zijn, mar al op weg naar het zuiden letterlijk van de aardbodem zijn geveegd. Letterlijk, van het overgrote deel is nooit meer wat terug gevonden. De massale VC aanval op Khe Sanh liep uit op een slachtpartij van VC en de amerikanen gooiden meer tonnen explosieven in die paar maanden op vietnamese hoofden dan ze in de hele 2e wereldoorlog bij elkaar lieten vallen. Human wave attacks helpen niet echt tegen een professioneel leger dat b-52`s op afroep heeft, en zo kunnnen we nog wel even doorgaan
het amerikaanse leger won keer op keer op keer op keer, ondanks de zware restricties die de politiek hen oplegde. Kun je nagaan wat er gebeurt was als de politiek de militaire specialisten de vrij hand gegeven had, dan was Vietnam nu nog amerikaans.
sure, d`r waren genoeg verliezen, maar de amerikanen leren oha wel van hun fouten en dat deden ze in vietnam ook.
wat de amerikanen wel verloren hebben is de propaganda oorlog, dat moet toegegeven worden en DAT is ze uiteindelijk op gaan breken en daarom werden ze gedwongen om te vertrekken.
Hoe deze dan?quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:28 schreef sp3c het volgende:
overigens zeg ik nergens dat de Amerikanen de oorlog hebben gewonnen, dat maak je er zelf van.
Wat een ontzettende goede tegenargumentquote:Op woensdag 31 maart 2004 14:42 schreef Andjing het volgende:
[..]
Je leest teveel Amerikaanse propaganda![]()
Vind je?quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:47 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Wat een ontzettende goede tegenargument![]()
de term 'stalemate' zegt je nix?quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:45 schreef Andjing het volgende:
[..]
Hoe deze dan?
Ze zijn niet verslagen...
Maar ik zeg ook niet dat ze gewonnen hebben...![]()
Nee, ik heb nog nooit van de term "Stalemate", hoe spreek je dat uit, gehoord...quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
de term 'stalemate' zegt je nix?
niet heel de wereld is zwart/wit you know
Ik gaf nergens in mijn tekst een referentie aan "dat dat de amerikanen hebben gewonnen" ?!quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:28 schreef sp3c het volgende:
overigens zeg ik nergens dat de Amerikanen de oorlog hebben gewonnen, dat maak je er zelf van.
Klopt deels : Het debacle van de cuba crisis (1962) was het eerste keerpunt waarbij de russen de koude oorlog begonnen te verliezen. Frankrijk had op dat moment zijn handen vol aan de vietnamesen en wilde eruit stappen (de kolonie opgeven). De Amerikanen wilden niet dat vietnam + omringende landen onder de invloedssfeer van Rusland zouden komen. President Johnson en later Nixon zijn toen begonnen om naast militaire adviseurs ook gevechtseenheden te sturen (in grote getalen).quote:nou niet bepaald, het communisme zal ze een worst wezen ze wilden voorkomen dat de Russische invloeden zich verder uitbreidde en dat is ze wel degenlijk gelukt.
Toen de Amerikanen zich uit Vietnam terugtrokken hadden de Russen de koude oorlog feitelijk al verloren en was die regio van weinig tot geen belang meer voor de Amerikaanse interesses
steelmeetquote:Op woensdag 31 maart 2004 15:16 schreef Andjing het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog nooit van de term "Stalemate", hoe spreek je dat uit, gehoord...
pat, remise, gelijkspel, niet winnen/niet verliezen maar dan in oorlog (waar iedereen feitelijk verliest).quote:wat is dat?
nee je gaf de suggestiequote:Op woensdag 31 maart 2004 15:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik gaf nergens in mijn tekst een referentie aan "dat dat de amerikanen hebben gewonnen" ?!
same deal imoquote:-- Straks krijgen we de conclusie dat Duitsland de oorlog heeft gewonnen
nee positief is het zeer zeker niet maar ook dat beweer ik niet, het enige positieve wat er uit die oorlog is voortgekomen is de serie Tour of Duty maar dat maakt het nog geen verloren oorlog imo. Vietnam is opgeofferd als het ware en de Amerikaanse soldaten erbij, daar is nix positiefs aan maar als ze nix hadden gedaan en die hele regio uit sovjetstaten was gaan bestaan dan was het nogal negatief voor de Amerikanen, want de springplank naar Indonesië (waar ook nogal wat communistische invloeden waren) is dan niet zo heel groot en van daaruit kun je op Australië pissen.quote:[..]
Klopt deels : Het debacle van de cuba crisis (1962) was het eerste keerpunt waarbij de russen de koude oorlog begonnen te verliezen. Frankrijk had op dat moment zijn handen vol aan de vietnamesen en wilde eruit stappen (de kolonie opgeven). De Amerikanen wilden niet dat vietnam + omringende landen onder de invloedssfeer van Rusland zouden komen. President Johnson en later Nixon zijn toen begonnen om naast militaire adviseurs ook gevechtseenheden te sturen (in grote getalen).
Maar om nu te zeggen dat de oorlog in Vietnam het aflopen van de koude oorlog in positieve zin heeft bijgedragen is een mening wat ik niet deel (ik denk dat deze de koude oorlog alleen maar heeft verlengd). Daardoor was deze oorlog in mijn optiek (en volgens velen critici) een onnodige oorlog die niks/weinig heeft opgeleverd. Behalve alleen humanitaire ellende.
- De zuid vietnameese bevolking heeft hierbij het meeste te lijden gehad want toen de Amerikanen weg gingen kwam de bootvluchtelingen stroom op gang (dit heeft tienduizenden mensen het leven gekost). Ook was op dat moment de Rode Khmer bezig om zijn invloedssfeer uit te breiden (en ondervond geen weerstand) en dat heeft miljoenen mensen het leven gekost.
Ik denk dat als de politieke/militaire beslissers van de jaren '60 in de toekomst hadden kunnen kijken dan was de Vietnam oorlog nooit begonnen (daardoor spreek ik van een verloren oorlog, want niemand is er beter van geworden).
Maar in 1980 had de invloedssfeer van rusland nog wat stuiptrekkingen (denk aan Afganistan), maar toen waren de politieke betrekkingen al zodaning geharmoniseerd dat er van een concrete bedreiging geen sprake meer was. (Glasnost/perestrojka). En met het overeenkomen van de bekende Salt I en II verdragen was de koude oorlog voorgoed beslecht.
Leuke stelling, daar ben ik het wel mee eens. Ofschoon ik moeilijk kan geloven dat Australie een concreet (haalbaar) communistisch doelwit was.quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:27 schreef sp3c het volgende:
nee positief is het zeer zeker niet maar ook dat beweer ik niet, het enige positieve wat er uit die oorlog is voortgekomen is de serie Tour of Duty maar dat maakt het nog geen verloren oorlog imo. Vietnam is opgeofferd als het ware en de Amerikaanse soldaten erbij, daar is nix positiefs aan maar als ze nix hadden gedaan en die hele regio uit sovjetstaten was gaan bestaan dan was het nogal negatief voor de Amerikanen, want de springplank naar Indonesië (waar ook nogal wat communistische invloeden waren) is dan niet zo heel groot en van daaruit kun je op Australië pissen.
ik beweer enkel en alleen dat het Amerikaanse leger niet heeft verloren.
Maar politiek gezien hebben ze in de optiek van vele landen wel gezichtsverlies geleden.quote:ik beweer enkel en alleen dat het Amerikaanse leger niet heeft verloren.
- lang genoeg om de koude oorlog te winnenquote:Op woensdag 31 maart 2004 16:20 schreef Dian-Wei het volgende:
Mijn mening is ook dat Amerika verloren heeft in de Vietnam oorlog.
- Ze hebben het communisme niet tegengehouden.
- Ze hebben de Vietcong niet verslagen.
- Ze zijn uiteindelijk teruggetrokken.
dat was het ook niet maar dit had wel een doelwit kunnen worden als die hele omliggende regio sovjet unie zou zijn geworden.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Leuke stelling, daar ben ik het wel mee eens. Ofschoon ik moeilijk kan geloven dat Australie een concreet (haalbaar) communistisch doelwit was.
ja maar we hadden het dan ook over 'sterkste leger op aarde'quote:[..]
Maar politiek gezien hebben ze in de optiek van vele landen wel gezichtsverlies geleden.
Strategisch/militair gezien hebben ze niet verloren (als je het groote plaatje erbij pakt). Maar het imago dat Amerika elke vreemde macht/bezetter uit het zadel kan wippen heeft wel een deuk opgelopen.
(Recentelijk : Somalie is daar weer een mooi voorbeeld van).
punt 1:De koude is door heel andere zaken gewonnen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
- lang genoeg om de koude oorlog te winnen
- ze hebben de vietcong niet vernietigd bedoel je
- het is nooit hun land geweest en ze zijn nooit van plan geweest om het te bezetten.
ongetwijfeld, maar ze (de Amerikanen dus) hebben het in Vietnam lang genoeg volgehouden zodat die andere zaken de oorlog konden winnen zonder dat de sovjets er hun hebberige pootjes op konden zetten.quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:34 schreef Dian-Wei het volgende:
[..]
punt 1:De koude is door heel andere zaken gewonnen.
ja dat probeerde ik aan te geven ja, dat ze de Vietcong niet hebben verslagen doet er namelijk niet toe. De Vietcong hebben de Amerikanen namelijk ook niet verslagen.quote:punt 2: ? heeft er niks mee te maken
alleen politiek.quote:punt 3: het gaat er niet om of ze het wilden bezetten of niet, ze hebben zich terug getrokken omdat de druk zowel politiek als militait te groot werd.
Het is wel bekend dat de Amerikanen een DMZ (Demilitarized Zone) in vietnam hadden maar doordat de ze niet konden inschatten aan welke kant het volk stond werd deze scheidingslijn steeds vager op de kaart. Een mooi voorbeeld is het Tet-offensief. De Amerikanen hadden nooit verwacht dat er in meerdere zuidelijke steden van Vietnam gevochten zou worden (er was geen sprake van een 1-lijns offensief). Ofschoon het tet-offensief uiteindelijk rampzalig uitpakte voor de Vietnamezen was het wel een teken aan de wand dat de Amerikanen geen afdoende bescherming aan de zuid-vietnamezen kon geven. En de Amerikaanse politiek heeft toen besloten om het aantal troepen in Vietnam te verminderen (dat was het begin van de uittocht)..quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:34 schreef Dian-Wei het volgende:
punt 3: het gaat er niet om of ze het wilden bezetten of niet, ze hebben zich terug getrokken omdat de druk zowel politiek als militait te groot werd.
Mjah, de bezetter vertrok.quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:44 schreef Dian-Wei het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant :
Heeft de Vietcong bereikt wat ze wilden ?![]()
ik zeg dan ook niet dat de Amerikanen hebben gewonnen, lees eerst het topic is door voor je reageertquote:Op woensdag 31 maart 2004 17:44 schreef Dian-Wei het volgende:
Bekijk het eens van de andere kant :
Heeft de Vietcong bereikt wat ze wilden ?![]()
ja ik heb dat idee wel jaquote:Op woensdag 31 maart 2004 17:42 schreef Dian-Wei het volgende:
Alleen politiek zeg je ?
Heb je enig idee hoeveel doden er aan Amerikaanse zeide zijn gevallen en hoe ze er op het laatst voorstonden in Vietnam ?
En ik weet wel zeker dat Amerika ook niet op een communistisch Vietnam zat te wachten.
? ik heb alles doorgelezen en weet ook wel dat je niet beweerd dat de Amerikanen gewonnen hebben. Maar de Vietcong heeft bereikt wat ze wilden = gewonnen. Amerika heeft niet ( alles: lees discutabel ) bereikt wat ze wilden ( en dan is het volgens jou een tie ? )quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg dan ook niet dat de Amerikanen hebben gewonnen, lees eerst het topic is door voor je reageert
Het gaat niet om het winnen van de veldslagen, maar om het winnen van de oorlog.quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik heb dat idee wel ja
noem mij anders is 1 klinkende Noord Vietnameze overwinning op de Amerikanen tegen een eenheid groter dan bataljonssterkte??
http://www.vwam.com/vets/equal.htmlquote:Op woensdag 31 maart 2004 17:39 schreef sp3c het volgende:
Vietnam is nu een communistische staat, geen Sovjet staat en dat was de bedoeling van het geheel.
naab, dat was toch puur en alleen om een signaal te geven zo van we willen echt niet dat jullie amerikanse militairen berechten in den haag. Heeft nix met DREIGING te maken.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat ik mij afvraag de VS heeft een wet waarin staat dat ze NL mogen aanvallen. Als er VS militairen zitten opgesloten in het internationale strafhof.
wie wint er dan, realistisch gezien dus realistisch gezien.
want ze kunnen moeilijk heel hun vloot in de noordzee parkeren. Als ze landen hebben ze een goed getraint modern leger tegenover zich staan.
de kans is groot dat ze een vliegdekschip verliezen. En dat er meer doden zijn dat het opleverd.
+ dan hebben ze het helemaal verspeelt bij de europeanen.
dus zullen ze de moeite nemen of laten ze de oorlogs misdadigers gewoon zitten.
Maar die kernwapens zijn van de VS en niet van NL. of...?quote:Op maandag 29 maart 2004 21:45 schreef the_Napster het volgende:
NL heeft volgens mij wel kernwapensen ik ben geen pacifist hoor
ik heb kennissen bij de verbindingsdienst van de mariniers in Doorn, ik mocht een keertje mee, ook in het geheime gedeelte, vol met documenten met een stempeltje waarop stond "Nato Secret"
daaruit heb ik dus vernomen dat in doorn kernwapens liggen opgeslagen
dat vroeg ik ook zo aan die gasten( die waren overigens wel erg aan t relaxen) red alert aan t spelen
, en die gaven geen bevestigend antwoord, maar ze durfden ook weer geen nee te zeggen, omdat ik wel vrij goed kenden
vind hem maar vaag daar staat nederland onder eritreia en ethiopie.quote:Op woensdag 31 maart 2004 19:44 schreef robodorK het volgende:
de link waar ik het over had; als je wil weten waar een variable voor staat klik dan op de afkosting dan krijg je de uitleg.
http://www.strategypage.c(...)p
Onder eritrea en Ethiopie?! wat bazel je nou. NL staat onderquote:Op woensdag 31 maart 2004 21:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
vind hem maar vaag daar staat nederland onder eritreia en ethiopie.![]()
en net onder griekenland![]()
Landen als EUROPA?! Wuhahahahaquote:Op woensdag 31 maart 2004 19:37 schreef robodorK het volgende:
Ik denk dat landen als Europa of China....
Dat is exact wat ik bedoel, een groot en sterk socialistisch Europa.quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat bedoel je hiermee?
het enigste wat logisch zou zijn is een gezamenlijk europa wat voor 1000 jaar kan bestaan
WO-IIIquote:Op woensdag 31 maart 2004 19:37 schreef robodorK het volgende:
Ik denk dat er niet veel mer valt te discussieren met betrekking tot militaire macht in de wereld.
Zodra ik op mijn eigen computer zit zal ik eve een link posten waar van bijna elk land ter wereld (elke land met leger) is aangegeven hoe sterk het is. Het is verdeld in verschillende werelddelen en per werelddeel staat een top 20 ofzow. Er staan ook factoren als uitgaven per manschap, militair economische kracht, ervaring, mobiliteit, en nog een hele hoop factoren die meespelen.
Ik denk dat we het moeten gaan hebben over ( dat lijkt me interessanter) wie de 3e wereldoorlog start, waarom, wanneer, hoe die verloopt, hoe die eindigt. En wie erbij betrokken raakt. Welke rol gat propaganda hierin spelen?
Ik denk dat landen als Europa of China, ik denk China, machtiger gaan worden als de vs, dat er een wapenwedloop gaat komen tussen de VS en China en dat er uiteindelijk door 1 of ander foutje van een majoor ofzow oorlog uitbreekt. Of dat de VS het aan ziet komen en voor China machtiger word het land aanvalt zodat het geen kernwapens hoeft te gebruiken.
Iemand suggesties?
Die zouden best wel eens in oorlog kunnen komen idd, alleen dat zou geen wereldoorlog worden.quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:34 schreef Drugshond het volgende:
[..]
WO-III
Wie -> India en Pakistan
Outcome -> Everywhere BBQ bodies (Koot en Bie).
Je hebt 100% gelijk.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik hoef zeker niet om je rank en nummer te vragen?quote:Op donderdag 1 april 2004 00:19 schreef Inn0cent het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
Ben militair op Volkel, ze liggen weliswaar op Amerikaans grondgebied, maar ze liggen er wel degelijk.
Bron: Mezelf.
http://www.contrast.org/o(...)tmlquote:Op donderdag 1 april 2004 00:53 schreef robodorK het volgende:
Is dat openbare informatie?
style="font-size: 10px;">quote:
heb je ze met eigen ogen gezien dan????quote:Op donderdag 1 april 2004 00:19 schreef Inn0cent het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
Ben militair op Volkel, ze liggen weliswaar op Amerikaans grondgebied, maar ze liggen er wel degelijk.
Bron: Mezelf.
ik kijk goed eerste kolom geeft aantal landmacht/legerpunten aan NL heeft er 31 en ethiopie 40 of zoquote:Op woensdag 31 maart 2004 21:47 schreef robodorK het volgende:
[..]
Onder eritrea en Ethiopie?! wat bazel je nou. NL staat onder
Russia
United Kingdom
Turkey
Germany
France
Italy
Switzerland
Poland
Spain
Ukraine
Greece
NEDERLAND
En dit is de lijst van Europa en de landen eromheen, niet-azie en niet-middenoosten en ook niet AFRIKA dus waarom heb je het over et. en eri.?
Als je info over die landen wil moet je ff een andere lijst pakken die staat er ook.
Je moet wel ff goed kijken, waarom zou nederland nu onder Griekenland staan? Vind jij misschien vremd omdat de griekse economie zoveel minder goed is als de onze. maar ze hebben 20000 manschappen meer in hun landmacht. sterker nog, hun aantal combat units is bijna 70 procent groter als de onze. Maar de onze zijn beter, als je dat soms bedoeld. Voor kwaliteit van het leger moet je nar total quality kijken en qua kwaliteit staan van alle 40 op die lijst vermelde landen nederland op een vierde plaats NET onder Frankrijk. , bovenaan staat engeland, dan duitsland dan Frankrijk en DAN NL.
Je zou denken dat NL dan toch boven Griekenland staat maar als je dan kijkt hoe groot de griekse landmacht in totaal is, dus support units en al die zooi, dan zie je dat de grieken een veel groter leger hebben dan NL Dat zie je bij 'act men'.
Ik denk dat deze lijst behoorlijk goed is. Ik ben het er gewoon mee eens.
lijst : http://www.strategypage.c(...)p
geen gepantserd rupsvoertuig voor troepen vervoer nee Robert_Jensenquote:Op zaterdag 3 april 2004 09:42 schreef Robert_Jensen het volgende:
http://homepage.tinet.ie/~steven/german_army.htm
Geen gepantserd transport sp3c?.
DAT HET EEN RUPS VOERTUIG MOEST ZIJN HEB JE NIET GEZEGT. Want dat heeft bijna geen een land (waar noemens waardig aantal soldaten in kan en geen 4 of 6 in de m113quote:Op zaterdag 3 april 2004 11:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen gepantserd rupsvoertuig voor troepen vervoer nee Robert_Jensen
elk land heeft dat, Nederland heeft de YPR, de UK heeft de Warrior, de US heeft de Bradley, Spanje de Ascod, Zweden de CV90 (1 van die laatste 2 gaat in NL de YPR vervangen) en Duitsland had de Marder maar die doet het voor zover ik weet niet meerquote:Op maandag 29 maart 2004 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik toch niet
[..]
De luchtmacht van de Duitsers is een stuk minder als dat van de britten zeker nu de migs weg zijn, de Marine hoeven we het al helemaal niet over te hebben, de duitsers hebben geen gepantserd RUPSvoertuig (voor troepenvervoer), nauwelijks speciale frontlinie-eenheden geen lange afstandsraketten zo kan ik nog wel ff door gaan
[..]
quote:France Invades U.S.
After months of build up, the French government, led by Jacques Chirac, launched a preemptive attack on the United States of America.
.
Declaring the US "a rogue nation in violation of international law and in defiance of UN resolution 1441," France launched a major ground offensive to overturn what they called "the illegitimate regime of George W. Bush." Citing the 2000 election as proof of an unlawful government, the French claimed they are invading the US to bring democracy to the American people. Termed Operation American Freedom, Jacques Chirac declared on French National TV: "the failure of the US to disarm and the threats against France by the unelected president has created the need to invade America in order to protect us against the inevitable aggression by the US along with Bush's stockpiling of weapons of mass destruction. The US, he declared, was part of an axis of evil along with the United Kingdom and Israel.
After a relentless bombing campaign termed "Le Shock e Le Awe," French along with a German coalition forces captured Washington DC and surrounding areas. German troops controlled territory from North Carolina to Florida.
Chirac appointed Dominique de Villepin as interim president and established a governing council of Americans. The complete transition to the American leadership is scheduled to occur on June 30 2004. Made up of African Americans, Native Americans, Mexican Americans, and a few white "Conservatives," this council will govern the newly liberated US beginning on July 1, 2004.
Meanwhile, former President George W. Bush has been arrested after a tip led to his capture in a "spider hole" just outside of Crawford, Texas. Bush was met by French soldiers with the greeting: "Jacques Chirac sends his regards." The American informant received 25 million Euros for the information and was given French citizenship and a change of identity. The former undisclosed American citizen who revealed "W's" whereabouts was hailed as a hero by the French media. George W. Bush was in good health and seen on TV with a beard, long hair and his trademark cowboy hat. His daughters vanished and his wife's whereabouts are unknown. President Bush has vowed his innocence and declared the French invasion illegal.
Meanwhile American Insurgents have fought the French army using guerrilla tactics and terrorist strikes. According to Chirac, these terrorists "hate freedom and will not succeed in our desire to bring peace, security and democracy to America." Chirac, when told of the upsurge in American resistance said: "Le' bring em on."
In a recent event, American insurgents attacked an SUV carrying four French Foreign Legion Mercenaries. Dragged from their vehicle, the four Frenchmen were executed and dragged through the streets of Arlington, Virginia. Burned and hacked the French "contractors" were despicably hung from a bridge over the Potomac. The French government promised to "pacify" the American terrorists "at a time and place of our choosing."
The French forces, equipped with helicopters, missiles and advanced weaponry, attacked Arlington, Virginia inflicting 490 American deaths and over 1000 injuries. Called operation Vigilant Resolve, the government of Jacques Chirac claimed the action was justified to avenge the killing and humiliation of the so-called French "contractors". Terrorism, Chirac declared, must be fought at all costs and France will never accept the approval of the anyone to protect it's citizens."
Meanwhile back in the US , American insurgents have retaken Charlotte, Savannah and Jacksonville. Chirac, declared these terrorists will be defeated and the will of the French people is unshakable. Chirac, after landing on the French Aircraft Carrier Napoleon, and declaring, "Mission Accomplished," has admitted over 500 French soldiers have been killed and 3000 were wounded by the criminals and terrorists of "freedom hating" Americans.
A spokesman for the Chirac announced today that Donald Rumsfeld has been captured but his detention remains classified. Donald Rumsfeld, the Ace of Diamonds in the Chirac's deck of cards, was the former Defense Secretary under the brutal undemocratic administration of George W. Bush. Rumsfeld, according to Chirac, was wanted "dead or alive". "The world today is a safer place with Rumsfeld in custody, "said Chirac.
With the French death toll now surpassing 650 and the American death toll in the tens of thousands, according to Chirac, "all human life is precious, even sometimes American, but such is the price of freedom and democracy."
In an extraordinary event, "High Priest" and former presidential candidate Pat Robertson declared today "Christian Jihad" against what he called the French "Atheists". Citing, "better to die as a martyr," Robertson appealed to all Christians to expel the French invaders and return the US to it's Christian traditions. Robertson has issued a "Fatwa" declaring the French "Atheists" as illegal invaders and to attack them with passion. "Jesus is Great," declared Robertson. The French government met in Paris this morning and declared Robertson an enemy of the American people and issued a warrant for his arrest.
In a stunning new development, the French government announced an estimated 10,000 Americans have been detained by French, German, Bulgarian, Ukrainian and Polish coalition forces in newly built "rehabilitation" camp in West Virginia. Branded as "terrorists" these detainees, according to interim president de Villepin, are treated in accordance with Geneva Convention rules. However, he has denied the Red Cross or any human rights groups access to inspect living conditions in the West Virginia "rehabilitation" camp.
Today Chirac and Schroeder issued a communiqué announcing their scheduled meeting in Paris later this week to discuss the ever increasing terrorist violence in the the US. Chirac and Schroeder will discuss the transfer of power the American council on June 30 and how to combat the growing American insurgency.
Chirac and Schroeder concluded their communiqué stating: Vive la France and Deutschland Uber Alles.
quote:France Invades United States (part 2)
Heavy fighting continued across major US cities today as French "Liberation" forces surrounded Virginia Beach, Va. in a showdown with Christian fundamentalist and High Priest Pat Robertson. Robertson was believed to be hiding in a church in Virginia Beach.
Robertson's 700 "Club" was bracing for the French assault and vowed to "die fighting rather than surrender."
French Général Jean Abizaid, in a news conference in occupied Washington, D.C., vowed to "capture Robertson and bring him to justice."
Robertson, a little-known evangelist, became a symbol of national American resistance after the interim president and U.S. civilian administrator Dominique de Villepin closed Robertson's Christian Broadcasting Network. De Villepin claimed the CBN was fomenting Christian radicalism and inciting violence.
Robertson mockingly referred to de Villepin as "de villain man" and said that God told him "George Bush will soon be returned to power."
A spokesman for French President Jacques Chirac said such remarks "are not helpful" and can only serve to inflame an already delicate situation. Bush was recently arrested after a tip from an American "patriot" led French forces to his spider hole near his ranch in Crawford, Texas .
Over 1,000 American civilians have been killed this month by French snipers, while hellicopter de cobra fired rockets and German made machine-guns strafed homes and churches.
Americans, initially in fear of French and German coalition forces are now turning to anger as mounting casualties stretch along wider portions of the United States.
The fragile American council, set to take power on June 30, has become increasing concerned about the heavy handed military tactics used by the French forces against the occupied Americans. German coalition forces occupying the southeast portion of the country expressed growing dissatisfaction as well. One anonymous German Field Marshall criticized the French for excessive use of force and declared the French “are behaving like Nazis."
In a news conference Chirac defended the use of force against the American civilians saying that the insurgency was caused by troublemakers and "freedom hating" terrorists. Coupled with former Republican "God" remnants and Conservative Party loyalists, these holdovers of the former regime of George W. Bush "will be defeated and they will not deter the French from bringing peace and democracy to the silent majority of American people, " noted Chirac.
Chirac looked somber and tired during the news conference but felt that the American occupation was going well. When asked about the growing number of French casualties, Chirac replied, “C'est La Guerre.”
With his poll numbers dropping below 50 percent approval for the first time in his presidency, Chirac is coming under increased criticism by the French media and socialist candidate for president, Jean Francois Kerre'.
Kerre', a decorated war hero who served during the French occupation of Vietnam in the 1950s, is the likely candidate from the Socialist party to oppose Chirac in France's November elections. Wounded at France's defeat at Dien Bien Phu, Kerre' returned to Paris in the 1950s and opposed the French occupation of Vietnam and later Algeria. Kerre' initially supported Chirac’s decision to invade the United States but now, with French public support collapsing, he has become harshly critical of Chirac's policies. In a recent speech Kerre' mocked Chirac with, "I have three words for Chirac: ’C'est La Guerre.’”
If elected president, Kerre's plan to bring peace and democracy to the United States is to share authority in America with "Old Europe."
Chirac's vice president, Alphonse Francois de Sade, known as "Marquis," continues to insist that America is stockpiling weapons of mass destruction and that the American invasion is going according to plan.
According to Vice President de Sade, it is likely that chemical, biological and nuclear weapons were moved to either Canada or Mexico.
Vice President de Sade warned Canadian Prime Minister Paul Martin and Mexican President Vicente Fox that they, too, risk invasion if they don't stop American terrorists from smuggling banned weapons into Canada and Mexico respectively.
De Sade added, "Canada and Mexico must improve security along their borders with America."
Prime Minister Martin and President Fox vehemently denied storing banned American weapons. French separatists in Quebec concurred with de Sade's remarks and supported his ultimatum.
Short on food and clean water, with no electricity, and casualties estimated to be nearing 50,000 dead and 200,000 wounded, the plight of the Americans under French occupation is beginning to attract world condemnation.
Chirac, at a press conference with Egyptian President Hosni Mubarak on Easter Sunday, said that he was praying for casualties to ebb in America.
"Every day I pray there are fewer French casualties, but I know what we are doing in America is right," noted Chirac. He mentioned nothing about American casualties.
"C'est la vie," concluded Chirac.
In verhouding tot bevolking of grondgebied of ??quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:33 schreef The_Viper het volgende:
Nederland heeft gewoon een te klein grondgebied... Als Nederland zo groot was als zeg maar Frankrijk ofzo dan was het absoluut de sterkste ter wereld geweest
Is er trouwens een lijst waar op staat wie de sterkste ter wereld is in verhouding?
Wat is er zoveel beter aan dan ? Die 100 bejaarde f-16,squote:Op zondag 28 maart 2004 13:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Ergens onderaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:59 schreef cultheld het volgende:
Waar zou Nederland ongeveer staan?
Volgens mij heeft Zwitserland een van de duurste legers.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef piet_pelle het volgende:
Ik dacht dat Zwitserland zo'n groot leger had, sterker nog, dat ze het sterkste leger van europa zo'n beetje hadden.
quote:
Waar baseer je dat op? Van Israël, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Canada wint Nederland het kwalitatief niet Absoluut gezien staat Nederland nog niet eens in de top 100, denk ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Kwalitatief staat Nederland behoorlijk hoog hoor.
Met wat we hebben zouden we, in procenten uitgedrukt, bij de top 5? horen vermoed ik.
En waar baseer jij dat dan op?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Van Israël, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Canada wint Nederland het kwalitatief niet Absoluut gezien staat Nederland nog niet eens in de top 100, denk ik.
Tja, dan heeft San Marino of Luxemburg misschien wel het beste leger of aarde. Volgens mij kun je militair alleen absoluut of innovatief uitblinken. Nederland lijkt me op geen van beide vlakken een top-5 land. Ik denk dat de sterkste legers op aarde Rusland, de VS, China, Noord-Korea, India, Israël, Duitsland, Engeland, Japan en Zuid-Korea zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En waar baseer jij dat dan op?
Ik stel dat, als je kijkt naar wat we kunnen met wat we hebben (en dat is best weinig in vergelijking met de landen die jij noemt) we behoorlijk veel kunnen. Daarom denk ik dat wij een heel goed en sterk leger hebben.
De enige manier om daar echt achter te komen is op het slagveld, maar uiteindelijk komt het dan op aantallen neer en op dat punt scoort Nederland wel wat slecht ja.
Daarom gaf ik al aan dat wij in vergelijking heel sterk zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tja, dan heeft San Marino of Luxemburg misschien wel het beste leger of aarde. Volgens mij kun je militair alleen absoluut of innovatief uitblinken. Nederland lijkt me op geen van beide vlakken een top-5 land. Ik denk dat de sterkste legers op aarde Rusland, de VS, China, Noord-Korea, India, Israël, Duitsland, Engeland, Japan en Zuid-Korea zijn.
Zijn heel wat landen die gelijkwaardig zijn aan nederland Onderaan is ook weer te laagquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Kwalitatief staat Nederland behoorlijk hoog hoor.
Met wat we hebben zouden we, in procenten uitgedrukt, bij de top 5? horen vermoed ik.
Hoe kom je erbij dat de Goalkeeper de beste CIWS is? Zelfs je eigen bron meldt dat de Phalanx in de buurt komt van de goalkeeper qua vuursnelheid. Plus de goalkeeper is erg toegespitst op schepen en kan niet op landvoertuigen geplaatst worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daarom gaf ik al aan dat wij in vergelijking heel sterk zijn.
Overigens doet Nederland ook heel veel aan onderzoek (Thales) en daarin zijn wij best wel goed. Zo is de goalkeeper nog steeds het beste CIWS. En ook hun radar schijnt niet zo aardig te zijn voor de Amerikaanse stealth-vliegtuigen.
Verder: als ik zie aan hoeveel vredesmissies Nederland meedoet, in vergelijking met grotere landen, dan zijn wij beter ja. Zeker als je kijkt naar de resultaten.
De Phalanx is goed, maar lang niet zo goed als de Goalkeeper.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:45 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de Goalkeeper de beste CIWS is? Zelfs je eigen bron meldt dat de Phalanx in de buurt komt van de goalkeeper qua vuursnelheid. Plus de goalkeeper is erg toegespitst op schepen en kan niet op landvoertuigen geplaatst worden.
Hier wat specifications op een rijtje:
[knip]
Na 1942 zat de soviet uitrusting op gelijk of zelfs hoger niveau dan dat van de Duitsers.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De Phalanx is goed, maar lang niet zo goed als de Goalkeeper.
Ik heb niet echt gezocht naar de kwaliteit van alternatieven. Die zullen ongetwijfeld ook goed zijn. Ik weet wel dat de Goalkeeper gewoon extreem goed is.
Waarom?
De combinatie van goede radar met goed vuursysteem (zeg maar: extreem goede radar, de vuursystemen verschillen onderling niet zo heel veel).
Maar voordat dit een hele specifieke discussie gaat worden: mijn mening is dat het Nederlandse leger, ondanks alle bezuinigingen en missies, heel erg goed is.
Als je een uitkomst zou willen hebben welk leger het beste is: ik denk niet dat die vraag beantwoord kan worden.
Voorbeeld:In de Tweede Wereldoorlog had Duitsland een uiterst goed leger, beter dan de Sovjets en Amerikanen en Britten (ook bij elkaar). Ze hadden alleen veel te weinig, de kwaliteit won het dus niet van de kwantiteit (overigens hadden de geallieerden technisch ook goed spul). In de Vietnamoorlog hadden de VS zowel in kwaliteit als kwantiteit een redelijk groot overwicht ten opzichte van de Vietcong. Toch is die oorlog verloren (en nee, dat kwam i.m.h.o. niet echt door het thuisfront, alhoewel dat wel meespeelde).
Het Franse leger heeft een geschiedenis waaraan het nederlandse leger nooit in de buurt zal komen. De afgelopen eeuw is het Franse leger helaas gehandicapt door de politiek. De politici waren in Algerije zelfs zo ver gegaan dat het FVL (vreemdelingenlegioen) een aanslag wilde plegen op de president.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Na 1942 zat de soviet uitrusting op gelijk of zelfs hoger niveau dan dat van de Duitsers.
Alles wat de duitsers toen konden inzetten was verouderd of nog lang niet uit zijn experimentele fase, panther/tiger daargelaten.
En las ik nu ergens lof over de fransen![]()
Kan iemand me 1 noemenswaardige eervolle Franse militaire overwinning van de afgelopen 100 jaar geven?
BlaBlablabla....quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:07 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Het Franse leger heeft een geschiedenis waaraan het nederlandse leger nooit in de buurt zal komen. De afgelopen eeuw is het Franse leger helaas gehandicapt door de politiek. De politici waren in Algerije zelfs zo ver gegaan dat het FVL (vreemdelingenlegioen) een aanslag wilde plegen op de president.
quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef sioux_ het volgende:
[..]
1. USA
2. -deleted-
3. -deleted-
4. -deleted-
5. -deleted-
6. -deleted-
7. -deleted-
8. -deleted-
9. -deleted-
10. -deleted-
Maar de Panther en Tiger waren dan ook net enorme sprongen vooruit. Als we zo'n sprong in de techniek nu hadden, dan kan je spreken van echte vooruitgang.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Na 1942 zat de soviet uitrusting op gelijk of zelfs hoger niveau dan dat van de Duitsers.
Alles wat de duitsers toen konden inzetten was verouderd of nog lang niet uit zijn experimentele fase, panther/tiger daargelaten.
En las ik nu ergens lof over de fransen![]()
Kan iemand me 1 noemenswaardige eervolle Franse militaire overwinning van de afgelopen 100 jaar geven?
techniek van de panther is gewoon gekopieerd van de T-34quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar de Panther en Tiger waren dan ook net enorme sprongen vooruit. Als we zo'n sprong in de techniek nu hadden, dan kan je spreken van echte vooruitgang.
De Fransen zijn zeker goed, zeker het vreemdelingenlegioen. Ik schat ze vrij hoog in als er een lijstje gemaakt zou kunnen worden.
Nou, in de laatste 40-50 jaar is Frankrijk zonder oorlog geweest, dus daar krijg je al niets van*. Sterker nog, in de afgelopen 40-50 jaar zijn er best wel weinig oorlogen geweest (link.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
techniek van de panther is gewoon gekopieerd van de T-34
En ik wil graag nog een eervolle noemenswaardige franse militaire overwinning horen van de afgelopen 100 jaar![]()
Moet ik hier nu echt op reargeren of...?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, in de laatste 40-50 jaar is Frankrijk zonder oorlog geweest, dus daar krijg je al niets van*. Sterker nog, in de afgelopen 40-50 jaar zijn er best wel weinig oorlogen geweest (link.
[edit]
Frankrijk werd daarvoor 2 x aangevallen door Duitsland. Beide aanvallen zijn onderdeel van wat de 'wereldoorlog' noemen, dus ik neem het Frankrijk helemaal niet kwalijk dat ze die niet in hun eentje hebben gewonnen. En dan zijn je 100 jaar op.
[/edit]
Kan jij dan een winnaar van de Wereldoorlogen noemen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Moet ik hier nu echt op reargeren of...?![]()
Ik wil graag een franse militaire overwinning horen, vol eer en nut..
Die zijn er gewoon niet.. en jij vergeet denk ik Viëtnam.
zowel in de 1e als de 2e wereldoorlog zijn ze elke keer superhard op hun kanus gegaan, ze maakten niets klaar.
het is echt.. belachelijk. En frankrijk is in de afgelopen eeuw genoeg betrokken geraakt in veldslagen en oorlogen dus dat lijstje daar reargeer ik niet eens op. 2 wereldoorlogen die zich hoofdzakelijk in Frankrijk afspeelden en in juist dat land werd het echt op gang gezet, tot 2 keer toe niet willen erkennen als een slag van Frankrijk..
tjah..
Tsjaad+Frankrijk vs Lybiaquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
techniek van de panther is gewoon gekopieerd van de T-34
En ik wil graag nog een eervolle noemenswaardige franse militaire overwinning horen van de afgelopen 100 jaar![]()
dat lag wel een stukje anders. de 1ste werd gedropt om te kijken wat er gebeurde als er een kernkop ontpolfte. alleen jammer dat maar 2,5 kilo afging van de 67 kilo die erin zat. wat er ook bijkwam was dat het geen goed weer was, dus dropte ze de 2de om nog meer testdata te krijgen.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:59 schreef scollon het volgende:
[..]
Amerika had anders tegen japan genoeg aan 2 atoombommen.
nee, ik had altijd 1,5 procent in me hoofd, en de totale bom had 'maar' 67 kilo aan verarmd uranium in zich, dus uiteindelijk maar minder dan 1 kilo ontploft. de rest is opgelost in de lucht, zonder al te veel schade aan te richtenquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:49 schreef Pumatje het volgende:
volgens mij ging er een stukkie meer dan 2,5 kilo af..
Net zoals de rest van Europa.quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:53 schreef Pumatje het volgende:
zowel in de 1e als de 2e wereldoorlog zijn ze elke keer superhard op hun kanus gegaan, ze maakten niets klaar.
Als je land bezet wordt kun je moeilijk oorlogvoeren, tenzij het een guerillaoorlog wordt of als je land 2 continenten bestrijkt (zoals SU).quote:het is echt.. belachelijk. En frankrijk is in de afgelopen eeuw genoeg betrokken geraakt in veldslagen en oorlogen dus dat lijstje daar reargeer ik niet eens op. 2 wereldoorlogen die zich hoofdzakelijk in Frankrijk afspeelden en in juist dat land werd het echt op gang gezet, tot 2 keer toe niet willen erkennen als een slag van Frankrijk..
tjah..
Groot-Britannië wat : Blonk uit in Noord-Afrikaquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:56 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Net zoals de rest van Europa.
[..]
Als je land bezet wordt kun je moeilijk oorlogvoeren, tenzij het een guerillaoorlog wordt of als je land 2 continenten bestrijkt (zoals SU).
Kun jij mij een westers land noemen die een 'militaire overwinning horen, vol eer en nut..' heeft behaald in de 20ste eeuw? Het enige land dat hiervoor in aanmerking zou kunnen komen is Rusland die meer dan 80% van Hitlers leger heeft weggevaagd in de WOII. De rest van oorlogen en conflicten werd met coalities uitgevochten waarin geen enkel land uitblonk en helemaal in zijn eentje een 'militaire overwinning horen, vol eer en nut..' heeft behaald. Of het moet een '1ste wereld' land zijn geweest die tegen een 3de rangs leger vocht.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat lag wel een stukje anders. de 1ste werd gedropt om te kijken wat er gebeurde als er een kernkop ontpolfte. alleen jammer dat maar 2,5 kilo afging van de 67 kilo die erin zat. wat er ook bijkwam was dat het geen goed weer was, dus dropte ze de 2de om nog meer testdata te krijgen.
oftewel: de oorlog werd als excuus gebruikt om te nuken..
noem er nog is 1?quote:Op maandag 27 augustus 2007 03:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Groot-Britannië wat : Blonk uit in Noord-Afrika
Rusland : Zorgde voor ineenstorting van Duitse rijk
Duitsland : Vervoverde praktisch heel europa
Yougoslavië : Prachtige oorlog tegen de Nazi's , italianen en roemenen gevoerd
etc.
Buiten dat, ik heb het over frankrijk, daar alleen over. Ga nu niet andere landen erbij betrekken ik heb het over frankrijk. Daarnaast om inhoudelijk in te gaan op je opmerking, jawel.. er zijn genoeg landen die lof te geve zijn. GB is met de Falkland oorlog ook goed uit de bus gekomen etc.
next.
dan zou hij spontaan ontploffen die bom had nog geen 20kg aan verrijkt uraniumquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee, ik had altijd 1,5 procent in me hoofd, en de totale bom had 'maar' 67 kilo aan verarmd uranium in zich, dus uiteindelijk maar minder dan 1 kilo ontploft. de rest is opgelost in de lucht, zonder al te veel schade aan te richten
Zoals Sp3c al zei, Frankrijk heeft ook een aantal succesvolle operaties gehad.quote:Op maandag 27 augustus 2007 03:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Groot-Britannië wat : Blonk uit in Noord-Afrika
Meer omdat Rusland een vernietigingsoorlog vocht en helemaal geen keus had.quote:Rusland : Zorgde voor ineenstorting van Duitse rijk
Yep, Duitsland was zeer innovatief in het begin vd oorlog. De succes van de Duitsers lag dan niet zozeer aan hun superieure intelligentie, maar aan het gebrek aan innovatie van andere wereldleiders. Niemand wilde hun legers omvormen tot tanklegers terwijl die technologie en know-how er was. Duitsland was er al eerste bij.quote:Duitsland : Vervoverde praktisch heel europa
Zal wel..quote:Yougoslavië : Prachtige oorlog tegen de Nazi's , italianen en roemenen gevoerd
Ik betrek andere landen erbij om te laten zien dat er vrijwel niemand aan je criteria voldoet. GB deed het goed omdat het een 1ste wereld land is, met superieure technologie en de troepen die eraan meededen waren het beste wat Engeland te bieden had en dus niet representatief. Het was meer een kleine slag dan een oorlog. De Argentijnen hadden de Falkland uberhaupt niet bezet als ze wisten dat de engelsen zo snel zouden reageren.quote:etc.
Buiten dat, ik heb het over frankrijk, daar alleen over. Ga nu niet andere landen erbij betrekken ik heb het over frankrijk. Daarnaast om inhoudelijk in te gaan op je opmerking, jawel.. er zijn genoeg landen die lof te geve zijn. GB is met de Falkland oorlog ook goed uit de bus gekomen etc.
next.
mwah ze hadden veel schepen gevorderd de landing was wel gelukt als de raf dood was maar of hij succesvol was geweest is een 2de zeker omdat hij ook al met rusland zat te klooienquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:29 schreef sp3c het volgende:
dat en het feit dat de Duitsers uberhaupt niet in staat waren een amphibische landing op engeland uit te voeren
Ik had het over Engeland vs de Agrentijnen in de Falklands.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:26 schreef Pumatje het volgende:
Engeland was in wo2 qua leger en technologie echt enorm achter..
het was improviseren en improviseren tot het begin van 43, toen kregen ze eindelijk beter spul.
Ik zie het juist omgekeerd, ik heb van jou nog helemaal niets gezien wat erop wijst dat ze militair over de laatste 100 jaar enige lof verdienen dat je van een danig groot land als Frankrijk zou mogen verwachten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:02 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Nogmaals, je argument om de Fransen belachelijk te maken gaat dus niet op. Je kunt een land neit beoordelen op het aantal 'military victories' in de afgelopen eeuw.![]()
Dat heb ik inderdaad ook gelezen in een boekje over kornwerderzand.. duitsers die door hun meerderen op bootjes werden gezet om dan maar via het ijsselmeer aan de andere kant van de stelling amsterdam uit te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:46 schreef sp3c het volgende:
ja rivieraken enzo, het plan sloeg gewoon nergens op en ze hadden (en hebben) totaal geen verstand van zaken.
ze probeerde het tijdens de meidagen (na de capitulatie) eens over het ijsselmeer omdat ze Kornwerderzand niet hebben kunnen innemen als een soort statement dat ze er gewoon omheen konden, nou dat konden ze dus niet
ik zal de details is opzoeken morgen ofzo maar daar zijn echt militairen verdronken
Dat is toch wat ongeinformeerd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:10 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zie het juist omgekeerd, ik heb van jou nog helemaal niets gezien wat erop wijst dat ze militair over de laatste 100 jaar enige lof verdienen dat je van een danig groot land als Frankrijk zou mogen verwachten.
stelletje paupers.
waarschijnlijk hetzelfde boekje ... ik moest er in elk geval een beetje om grinnikenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:32 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad ook gelezen in een boekje over kornwerderzand.. duitsers die door hun meerderen op bootjes werden gezet om dan maar via het ijsselmeer aan de andere kant van de stelling amsterdam uit te komen.
ze kwamen pas een week later ofzo aan, toen nederland zicht allang had over gegeven..
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:59 schreef enes111 het volgende:
Amerika heeft heel wat oorlogen verloren dus ik denk
1.Rusland
2.Turkije
3.Duitsland
4.China
5.Thailand
6.VS
7.Brazilie
8.India
9.Noord Korea
10.Frankrijk
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:59 schreef enes111 het volgende:
Amerika heeft heel wat oorlogen verloren dus ik denk
1.Rusland
2.Turkije
3.Duitsland
4.China
5.Thailand
6.VS
7.Brazilie
8.India
9.Noord Korea
10.Frankrijk
de Amerikanen niet?quote:Op woensdag 5 november 2008 23:57 schreef Pumatje het volgende:
ze hebben de afgelopen 40 jaar in ieder geval niets gewonnen..als jij het niet verloren wilt noemen
Amerika heeft waarschijnlijk het sterkste leger, maar of ze er ook een oorlog mee kunnen winnen? Het simpele voorbeeld van Irak of Afghanistan geeft dat al meer dan genoeg aan: genoeg bommen en kogels, maar ze kunnen de strijd niet winnen. Helaas beseffen ze dat zelf bijna niet (bijna geen enkel land/leger overigens)quote:Op donderdag 6 november 2008 00:14 schreef AryaMehr het volgende:
Om maar even op zijn Cruijffiaans te spreken:
Amerika heeft misschien een aantal oorlogen verloren, maar is daarbij niet verslagen.
Amerika is gewoon militair gezien de sterkste van de wereld. De technologische voorsprong die ze hebben op andere landen is dusdanig groot dat ze qua sterkte op eenzame hoogte staan. Natuurlijk moeten ze rekening houden met landen die op economisch gebied en dus ook op militair gebied aan het opkomen zijn, maar de komende jaren voorzie ik – ondanks de economische crisis – geen echte problemen, en denk ik dat Amerika toch de militaire supermacht blijft.
Noord-Korea heeft geen zeemacht (voor zover ik weet)quote:Op woensdag 12 november 2008 22:42 schreef cultheld het volgende:
Vreemd dat je Zuid-Korea, Israël en Noord-Korea niet noemt.
als het erom gaat dat je "je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken" dan zouden zowel Italie als Frankrijk een stuk hoger op je lijst moeten staan dan Duitsland en China ... Pakistan zou er helemaal niet in voor mogen komen want die hebben nog moeite om aan de andere kant van hun land te komenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:36 schreef Burakius het volgende:
Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. Wat dat betreft: Verenigste staten van Amerika met stip op 1. Laten we nou eens de nuclaire raketten en de kernkopjes buiten de beschouwing laten aannemende dat de strijdende partijen dat echt niet willen doen:
1. VS
2. UK
3. Rusland
3. China --> 2070- 2080 boven Rusland
4. Duitsland
5. Frankrijk
6. India
7. Pakistan
8. Turkije
9. Italie
Het lijstje veranderd natuurlijk wat betreft "land battles" . Zo zou UK het echt niet kunnen afleggen tegen Duitsland of een Rusland als het puur om land gevechten gaat. Maar je moet natuurlijk altijd je geologische ligging nemen. Daarom zet ik UK heel hoog. Ze kunnen de marine van China gewoon wegvagen en wat wil China dan nog doen?
Noord-Korea heeft wel 5 miljoen veldsoldaten; ziek hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft geen zeemacht (voor zover ik weet)
Zuid-Korea is een regionaal kracht en zou wellicht idd wel op nummer 10 of 9 kunnen zijn. Ik weet echter niet hoe de marine van hen is.
Israël heeft qua geologische positie niet en gunstige en verder vind ik ze te afhankelijk van de VS. De VS is zelf-providend als het ware, waar Israël dit niet is. Het is niet een prestatie om te winnen van Arabieren met oud-Russische meuk.
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt. Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn. Frankrijk die verliest alleen oorlogenquote:Op woensdag 12 november 2008 23:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft wel 5 miljoen veldsoldaten; ziek hoor.
Israël heeft na de V.S. de grootste luchtmacht ter wereld en ontwikkelt ook steeds meer vliegtuigen/wapens/militaire technieken. Bovendien profiteren de V.S. ook ontzettend veel van Israëlische militaire innovaties.
Pakistan is, net als India, vooral gevaarlijk vanwege diens kernmacht; maar dat wilde jij nou net buiten beschouwing laten.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt. Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn. Frankrijk die verliest alleen oorlogen
als ze genoeg tijd hebben dan kunnen ze van alles uit de grond stampen ja maar dat kan iedereenquote:Op woensdag 12 november 2008 23:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt.
stuk effectiever als wanneer Pakistan met haar marinie Italie probeert aan te vallenquote:Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn.
blaquote:Frankrijk die verliest alleen oorlogen
tja duitsland heeft een doctrine van tegen rusland vechten dus een grote land en luchtmacht en een kleine marinequote:Op donderdag 13 november 2008 02:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ze genoeg tijd hebben dan kunnen ze van alles uit de grond stampen ja maar dat kan iedereen
we hebben het over wat ze nu hebben en dat is niet allemaal even geweldig
[..]
stuk effectiever als wanneer Pakistan met haar marinie Italie probeert aan te vallen
[..]
bla
jaquote:Op donderdag 13 november 2008 11:17 schreef sp3c het volgende:
dat is het punt niet
Burakius komt met een criterium (Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. ) en stelt vervolgens een lijstje samen dat er geen rekening mee houdt
verder is de Duitse luchtmacht ook nog zo heel indrukwekkend niet
ik schat zeker Frankrijk zowieso een stuk hoger in als Duitsland op het moment
misschien Italie ook wel
want?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja![]()
De fransen kan ik nog begrijpen maar italie
belachelijk slecht nog welquote:Op donderdag 13 november 2008 12:21 schreef Pumatje het volgende:
gaat op het moment, nou ja al een tijdje... enorm belachelijk slecht met de Franse Strijdkrachten hoor..
geloof dat het wel vooral te maken had met de landstrijdkrachten.
frankrijk is 1 van de weinige landen die niet of weinig bezuinigd heeft op zijn leger na de KO en die in elk onderdeel groot zijnquote:Op donderdag 13 november 2008 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
want?
[..]
belachelijk slecht nog wel
waar is dit op gebaseerd?
niets maar ik schat ze lager in dan duitslandquote:
"confidential defence documents leaked to the French press"quote:Op donderdag 13 november 2008 13:12 schreef Pumatje het volgende:
According to confidential defence documents leaked to the French press, less than half of France's Leclerc tanks – 142 out of 346 – are operational and even these regularly break down.
Less than half of its Puma helicopters, 37 per cent of its Lynx choppers and 33 per cent of its Super Frelon models – built 40 years ago – are in a fit state to fly, according to documents seen by Le Parisien newspaper.
Two thirds of France's Mirage F1 reconnaissance jets are unusable at present.
According to army officials, the precarious state of France's defence equipment almost led to catastrophe in April, when French special forces rescued the passengers and crew of a luxury yacht held by pirates off the Somali coast.
Although ultimately a success, the rescue operation nearly foundered at an early stage, when two of the frigates carrying troops suffered engine failure, and a launch laden with special forces' equipment sunk under its weight.
Later, an Atlantic 2 jet tracking the pirates above Somali territory suffered engine failure and had to make an emergency landing in Yemen.
"External operations, in the Ivory Coast and Lebanon are a fig leaf: we are able to keep up the pretence but in ten years our defence apparatus will fall apart," one high-ranking official said.
The disclosure comes just ten days before President Nicolas Sarkozy announces a major reform of the armed forces, with a defence white paper outlining France's military priorities for the next 15 years.
He is expected to argue that the situation can only improve by reducing the number of France's operational troops from 50,000 to 30,000, and its fighter aircraft, as well as closing military bases.
He will also use the occasion to push for greater military integration in Europe, an issue that France will highlight when it takes over the EU's six-month rotating presidency in July.
French proposals circulating in Brussels show that France wants a new EU military headquarters based in the Belgian capital and run by Europe's new foreign policy chief. It is also calling for a bigger rapid reaction force and for countries to spend more on defence.
France has played down its European defence ambitions for fear of boosting the No vote in Ireland's referendum on the Lisbon treaty on June 12.
In parallel to beefing up the EU's defence capability, Mr Sarkozy is keen on France becoming a full member of Nato's integrated military command structure, which Charles de Gaulle left in 1966. But he is unlikely to make a decision on this until next year.
http://www.telegraph.co.u(...)-documents-show.html
http://www.strategypage.com/htmw/htmurph/articles/20080609.aspx
http://www.brusselsjournal.com/node/3326
ik geloof helemaal niet dat dit per ongeluk is gebeurd maar zolang het niet ieder jaar gebeurt blijft het een incidentquote:zo hebben we nog het schietincident wat gewoon echt never niet had kunnen/mogen gebeuren, daar mag nog wel een topic of 400 over worden geopend want o god wat zijn daar fouten gemaakt zeg. Dat zegt gewoon enorm veel..
denk jij nu ook al dat we honderdduizenden militairen hebben?quote:ook gaan ze flink resizen naar een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland...
ik ga me niet rot lopen zoeken om jouw beweringen te bekrachtigenquote:en ga zelf maar eens zoeken op internet anders.
ja die snapte ik al, de daaropvolgende vraag wasquote:Op donderdag 13 november 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
niets maar ik schat ze lager in dan duitsland
fingerspitzen gefuhlquote:Op donderdag 13 november 2008 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die snapte ik al, de daaropvolgende vraag was
want?
dat ben ik helemaal niet?quote:Op donderdag 13 november 2008 13:40 schreef Pumatje het volgende:
Kijk, dat je helemaal vol bent van de Franse strijdkrachten is prima,
ja daar ben ik op in gegaan maar ik ben niet onder de indruk van uitgelekte geheime rapporten niet als die gaan over de Nederlandse krijgsmacht, niet als die gaan over de Amerikaanse krijgsmacht en nu ook nietquote:maar ik heb mijn beweringen zojuist bekrachtigd met bovenstaande links en notities. Take it or leave it.
nou dat ze gingen inkrimpen wist ik wel (was feitelijk al voor die eerder genoemde documenten werden uitgelekt bekend) maar dat dit uit zou komen op "een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland..." kwam me wat onbekend in de orenquote:
Het scheelt mij enkel werk jou te laten zien dat het Franse leger geen fluit voorsteld, zo had je er zelf ook achter kunnen komen hoe ze gaan inslinken.
ok 225.000 is tegenwoordig bijna even groot als de Nederlandse krijgsmachtquote:maargoed, zal het wel even snel voor je zoeken.
The changes mean slashing some fifty-four thousand defense jobs, both uniformed and civilian.The size of the uniformed component of the French army, now the largest in the European Union, will drop by 24 percent, a continuation of a trend which began at the end of the Cold War and picked up pace when France ended its national draft in 2001. Since 1989, according to Defense Ministry figures, the army has decreased from nearly a half million to just about 250,000 today (including reserves), and will fall to 225,000 under the new plan. The combat ready force would shrink to 88,000. This force would be organized into smaller, more rapidly deployable ground units—again, a reform the U.S. and British militaries already have made. New investments are planned in human espionage efforts, spy satellites, and homeland security efforts. The "slimming" of the current force will also alleviate readiness and reliability problems, which have become serious. A recently leaked internal defense document described appalling maintenance problems (Telegraph) across all services.
je zou je natuurlijk niet iedere keer als een kutkleuter kunnen gedragen als iemand het niet met je eens is want op een gegeven moment praat niemand meer met je want het is gewoon irritantquote:daar ga je.
En natuurlijk, je lijkt wel Muhammed Saeed al-Sahaf ...
nou super zal het niet gaan maar belachelijk slecht is een ander verhaal een quote uit een van jouw artikelenquote:
Alles loopt in de soep! maar het gaat nog wel hardstikke goed, we hebben gewoon meer geld nodig, helft van cavalerie strijdkrachten kunnen geen kant op, tanks vallen uit elkaar omdat we geen nieuwe onderdelen hebben en alles te versleten is, maar het gaat super.
wat hier staat is gewoon niet zo heel erg bijzonder, het Nederlandse leger kampt met exact dezelfde problemen als hier beschreven staan reserveonderdelen zijn op, boten zijn lek blablabla en echt belachelijk slecht gaat het nietquote:The French problem is a common one throughout Europe,
natuurlijk is het algemeen aanvaard, er zullen geen onwaarheden in staan neequote:gast open je ogen eventjes.
Dat rapport is algemeen aanvaard..
eat wat?quote:eat it.
het komt qua grootte iig al een stuk dichter bij onze krijgsmacht van Nederland dan Frankrijkquote:
Dat hebben we gezien ja toen Georgie onder werd gelopen in 2 dagenquote:Op zondag 28 maart 2004 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland heeft op papier een sterk leger. Maar het leger is slecht onderhouden. En de manschappen zijn zwaar onderbetaald. Het moreel van het leger is zeer laag. En dat gaat ook op voor de paraatheid van dat leger.
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russenquote:Op zondag 23 november 2008 22:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien ja toen Georgie onder werd gelopen in 2 dagen
Die hebben zich er jaren, met behulp van Israel en de VS, op voorbereid. Daarnaast hebben ze via Oekraine nog e.e.a. aan moderne wapens aangeschaft.quote:Op maandag 24 november 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russen
Én Amerikaanse soldaten die hun meehielpen met amerikaanse wapens.quote:Op maandag 24 november 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russen
Welke inmiddels in Russische dienst zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 13:40 schreef MoChe het volgende:
[..]
Én Amerikaanse soldaten die hun meehielpen met amerikaanse wapens.
De VS heeft ook gevraagd om ze terug te geven. Daar hebben de Russen vooralsnog geen antwoord op gegeven. En terecht ook. Het is oorlogsbuit. Hadden die rednecks maar niet die laffe Georgiers moeten ondersteunen.quote:Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef Pumatje het volgende:
hehe zullen die yanks niet zo tof vinden.
zit best wat werk in die Mil-humvee's
Leukste oorlogsbuit is misschien wel de Israelische Spyder-SR, die in 2008 geleverd is aan Georgie.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
De VS heeft ook gevraagd om ze terug te geven. Daar hebben de Russen vooralsnog geen antwoord op gegeven. En terecht ook. Het is oorlogsbuit. Hadden die rednecks maar niet die laffe Georgiers moeten ondersteunen.
Relatief gezien zeg ik Israel.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:21 schreef Marble het volgende:
Relatief gezien/verhoudingsgewijs: Pakistan.
Of de CIA wil niet dat Iran als sterk gezien word. Of er is te weinig informatie over in vergelijking met de andere landen. Of ze zijn inderdaad niet zo sterk.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:44 schreef AryaMehr het volgende:
Kan me nog herinneren dat Iran ten tijde van de Shaj (zo'n 30 jaar geleden) op de 5de plek stond. Nu stellen ze geen reet meer voor.
nope de UK, Rusland en frankrijk ook (china weet ik niet zeker) de rest heeft zover ik weet alleen fissie bommenquote:Op donderdag 18 december 2008 15:20 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft alleen amerika waterstofbommen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_sharingquote:Op zondag 28 maart 2004 12:34 schreef dahei het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar de regering heeft nog steeds niet toegegeven dat ze er liggen. Niemand weet het tot dan zeker. Een bewijs van de autoriteit zal je dan ook niet zo een twee drie krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |