In verhouding tot bevolking of grondgebied of ??quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:33 schreef The_Viper het volgende:
Nederland heeft gewoon een te klein grondgebied... Als Nederland zo groot was als zeg maar Frankrijk ofzo dan was het absoluut de sterkste ter wereld geweest
Is er trouwens een lijst waar op staat wie de sterkste ter wereld is in verhouding?
Wat is er zoveel beter aan dan ? Die 100 bejaarde f-16,squote:Op zondag 28 maart 2004 13:40 schreef HarigeKerel het volgende:
Het is natuurlijk redelijk betrekkelijk, Nederland heeft een veel betere luchtmacht dan bv de UK en zonder luchtoverwicht verlies je tegenwoordig een oorlog.
Nederland zou ik zelf dus hoger plaatsen dan de Britten.
Ergens onderaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:59 schreef cultheld het volgende:
Waar zou Nederland ongeveer staan?
Volgens mij heeft Zwitserland een van de duurste legers.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef piet_pelle het volgende:
Ik dacht dat Zwitserland zo'n groot leger had, sterker nog, dat ze het sterkste leger van europa zo'n beetje hadden.
quote:
Waar baseer je dat op? Van Israël, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Canada wint Nederland het kwalitatief niet Absoluut gezien staat Nederland nog niet eens in de top 100, denk ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Kwalitatief staat Nederland behoorlijk hoog hoor.
Met wat we hebben zouden we, in procenten uitgedrukt, bij de top 5? horen vermoed ik.
En waar baseer jij dat dan op?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Van Israël, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Canada wint Nederland het kwalitatief niet Absoluut gezien staat Nederland nog niet eens in de top 100, denk ik.
Tja, dan heeft San Marino of Luxemburg misschien wel het beste leger of aarde. Volgens mij kun je militair alleen absoluut of innovatief uitblinken. Nederland lijkt me op geen van beide vlakken een top-5 land. Ik denk dat de sterkste legers op aarde Rusland, de VS, China, Noord-Korea, India, Israël, Duitsland, Engeland, Japan en Zuid-Korea zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En waar baseer jij dat dan op?
Ik stel dat, als je kijkt naar wat we kunnen met wat we hebben (en dat is best weinig in vergelijking met de landen die jij noemt) we behoorlijk veel kunnen. Daarom denk ik dat wij een heel goed en sterk leger hebben.
De enige manier om daar echt achter te komen is op het slagveld, maar uiteindelijk komt het dan op aantallen neer en op dat punt scoort Nederland wel wat slecht ja.
Daarom gaf ik al aan dat wij in vergelijking heel sterk zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tja, dan heeft San Marino of Luxemburg misschien wel het beste leger of aarde. Volgens mij kun je militair alleen absoluut of innovatief uitblinken. Nederland lijkt me op geen van beide vlakken een top-5 land. Ik denk dat de sterkste legers op aarde Rusland, de VS, China, Noord-Korea, India, Israël, Duitsland, Engeland, Japan en Zuid-Korea zijn.
Zijn heel wat landen die gelijkwaardig zijn aan nederland Onderaan is ook weer te laagquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Kwalitatief staat Nederland behoorlijk hoog hoor.
Met wat we hebben zouden we, in procenten uitgedrukt, bij de top 5? horen vermoed ik.
Hoe kom je erbij dat de Goalkeeper de beste CIWS is? Zelfs je eigen bron meldt dat de Phalanx in de buurt komt van de goalkeeper qua vuursnelheid. Plus de goalkeeper is erg toegespitst op schepen en kan niet op landvoertuigen geplaatst worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Daarom gaf ik al aan dat wij in vergelijking heel sterk zijn.
Overigens doet Nederland ook heel veel aan onderzoek (Thales) en daarin zijn wij best wel goed. Zo is de goalkeeper nog steeds het beste CIWS. En ook hun radar schijnt niet zo aardig te zijn voor de Amerikaanse stealth-vliegtuigen.
Verder: als ik zie aan hoeveel vredesmissies Nederland meedoet, in vergelijking met grotere landen, dan zijn wij beter ja. Zeker als je kijkt naar de resultaten.
De Phalanx is goed, maar lang niet zo goed als de Goalkeeper.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:45 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de Goalkeeper de beste CIWS is? Zelfs je eigen bron meldt dat de Phalanx in de buurt komt van de goalkeeper qua vuursnelheid. Plus de goalkeeper is erg toegespitst op schepen en kan niet op landvoertuigen geplaatst worden.
Hier wat specifications op een rijtje:
[knip]
Na 1942 zat de soviet uitrusting op gelijk of zelfs hoger niveau dan dat van de Duitsers.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De Phalanx is goed, maar lang niet zo goed als de Goalkeeper.
Ik heb niet echt gezocht naar de kwaliteit van alternatieven. Die zullen ongetwijfeld ook goed zijn. Ik weet wel dat de Goalkeeper gewoon extreem goed is.
Waarom?
De combinatie van goede radar met goed vuursysteem (zeg maar: extreem goede radar, de vuursystemen verschillen onderling niet zo heel veel).
Maar voordat dit een hele specifieke discussie gaat worden: mijn mening is dat het Nederlandse leger, ondanks alle bezuinigingen en missies, heel erg goed is.
Als je een uitkomst zou willen hebben welk leger het beste is: ik denk niet dat die vraag beantwoord kan worden.
Voorbeeld:In de Tweede Wereldoorlog had Duitsland een uiterst goed leger, beter dan de Sovjets en Amerikanen en Britten (ook bij elkaar). Ze hadden alleen veel te weinig, de kwaliteit won het dus niet van de kwantiteit (overigens hadden de geallieerden technisch ook goed spul). In de Vietnamoorlog hadden de VS zowel in kwaliteit als kwantiteit een redelijk groot overwicht ten opzichte van de Vietcong. Toch is die oorlog verloren (en nee, dat kwam i.m.h.o. niet echt door het thuisfront, alhoewel dat wel meespeelde).
Het Franse leger heeft een geschiedenis waaraan het nederlandse leger nooit in de buurt zal komen. De afgelopen eeuw is het Franse leger helaas gehandicapt door de politiek. De politici waren in Algerije zelfs zo ver gegaan dat het FVL (vreemdelingenlegioen) een aanslag wilde plegen op de president.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Na 1942 zat de soviet uitrusting op gelijk of zelfs hoger niveau dan dat van de Duitsers.
Alles wat de duitsers toen konden inzetten was verouderd of nog lang niet uit zijn experimentele fase, panther/tiger daargelaten.
En las ik nu ergens lof over de fransen![]()
Kan iemand me 1 noemenswaardige eervolle Franse militaire overwinning van de afgelopen 100 jaar geven?
BlaBlablabla....quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:07 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Het Franse leger heeft een geschiedenis waaraan het nederlandse leger nooit in de buurt zal komen. De afgelopen eeuw is het Franse leger helaas gehandicapt door de politiek. De politici waren in Algerije zelfs zo ver gegaan dat het FVL (vreemdelingenlegioen) een aanslag wilde plegen op de president.
quote:Op zondag 28 maart 2004 12:03 schreef sioux_ het volgende:
[..]
1. USA
2. -deleted-
3. -deleted-
4. -deleted-
5. -deleted-
6. -deleted-
7. -deleted-
8. -deleted-
9. -deleted-
10. -deleted-
Maar de Panther en Tiger waren dan ook net enorme sprongen vooruit. Als we zo'n sprong in de techniek nu hadden, dan kan je spreken van echte vooruitgang.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Na 1942 zat de soviet uitrusting op gelijk of zelfs hoger niveau dan dat van de Duitsers.
Alles wat de duitsers toen konden inzetten was verouderd of nog lang niet uit zijn experimentele fase, panther/tiger daargelaten.
En las ik nu ergens lof over de fransen![]()
Kan iemand me 1 noemenswaardige eervolle Franse militaire overwinning van de afgelopen 100 jaar geven?
techniek van de panther is gewoon gekopieerd van de T-34quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar de Panther en Tiger waren dan ook net enorme sprongen vooruit. Als we zo'n sprong in de techniek nu hadden, dan kan je spreken van echte vooruitgang.
De Fransen zijn zeker goed, zeker het vreemdelingenlegioen. Ik schat ze vrij hoog in als er een lijstje gemaakt zou kunnen worden.
Nou, in de laatste 40-50 jaar is Frankrijk zonder oorlog geweest, dus daar krijg je al niets van*. Sterker nog, in de afgelopen 40-50 jaar zijn er best wel weinig oorlogen geweest (link.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
techniek van de panther is gewoon gekopieerd van de T-34
En ik wil graag nog een eervolle noemenswaardige franse militaire overwinning horen van de afgelopen 100 jaar![]()
Moet ik hier nu echt op reargeren of...?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, in de laatste 40-50 jaar is Frankrijk zonder oorlog geweest, dus daar krijg je al niets van*. Sterker nog, in de afgelopen 40-50 jaar zijn er best wel weinig oorlogen geweest (link.
[edit]
Frankrijk werd daarvoor 2 x aangevallen door Duitsland. Beide aanvallen zijn onderdeel van wat de 'wereldoorlog' noemen, dus ik neem het Frankrijk helemaal niet kwalijk dat ze die niet in hun eentje hebben gewonnen. En dan zijn je 100 jaar op.
[/edit]
Kan jij dan een winnaar van de Wereldoorlogen noemen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Moet ik hier nu echt op reargeren of...?![]()
Ik wil graag een franse militaire overwinning horen, vol eer en nut..
Die zijn er gewoon niet.. en jij vergeet denk ik Viëtnam.
zowel in de 1e als de 2e wereldoorlog zijn ze elke keer superhard op hun kanus gegaan, ze maakten niets klaar.
het is echt.. belachelijk. En frankrijk is in de afgelopen eeuw genoeg betrokken geraakt in veldslagen en oorlogen dus dat lijstje daar reargeer ik niet eens op. 2 wereldoorlogen die zich hoofdzakelijk in Frankrijk afspeelden en in juist dat land werd het echt op gang gezet, tot 2 keer toe niet willen erkennen als een slag van Frankrijk..
tjah..
Tsjaad+Frankrijk vs Lybiaquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
techniek van de panther is gewoon gekopieerd van de T-34
En ik wil graag nog een eervolle noemenswaardige franse militaire overwinning horen van de afgelopen 100 jaar![]()
dat lag wel een stukje anders. de 1ste werd gedropt om te kijken wat er gebeurde als er een kernkop ontpolfte. alleen jammer dat maar 2,5 kilo afging van de 67 kilo die erin zat. wat er ook bijkwam was dat het geen goed weer was, dus dropte ze de 2de om nog meer testdata te krijgen.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:59 schreef scollon het volgende:
[..]
Amerika had anders tegen japan genoeg aan 2 atoombommen.
nee, ik had altijd 1,5 procent in me hoofd, en de totale bom had 'maar' 67 kilo aan verarmd uranium in zich, dus uiteindelijk maar minder dan 1 kilo ontploft. de rest is opgelost in de lucht, zonder al te veel schade aan te richtenquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:49 schreef Pumatje het volgende:
volgens mij ging er een stukkie meer dan 2,5 kilo af..
Net zoals de rest van Europa.quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:53 schreef Pumatje het volgende:
zowel in de 1e als de 2e wereldoorlog zijn ze elke keer superhard op hun kanus gegaan, ze maakten niets klaar.
Als je land bezet wordt kun je moeilijk oorlogvoeren, tenzij het een guerillaoorlog wordt of als je land 2 continenten bestrijkt (zoals SU).quote:het is echt.. belachelijk. En frankrijk is in de afgelopen eeuw genoeg betrokken geraakt in veldslagen en oorlogen dus dat lijstje daar reargeer ik niet eens op. 2 wereldoorlogen die zich hoofdzakelijk in Frankrijk afspeelden en in juist dat land werd het echt op gang gezet, tot 2 keer toe niet willen erkennen als een slag van Frankrijk..
tjah..
Groot-Britannië wat : Blonk uit in Noord-Afrikaquote:Op zondag 26 augustus 2007 20:56 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Net zoals de rest van Europa.
[..]
Als je land bezet wordt kun je moeilijk oorlogvoeren, tenzij het een guerillaoorlog wordt of als je land 2 continenten bestrijkt (zoals SU).
Kun jij mij een westers land noemen die een 'militaire overwinning horen, vol eer en nut..' heeft behaald in de 20ste eeuw? Het enige land dat hiervoor in aanmerking zou kunnen komen is Rusland die meer dan 80% van Hitlers leger heeft weggevaagd in de WOII. De rest van oorlogen en conflicten werd met coalities uitgevochten waarin geen enkel land uitblonk en helemaal in zijn eentje een 'militaire overwinning horen, vol eer en nut..' heeft behaald. Of het moet een '1ste wereld' land zijn geweest die tegen een 3de rangs leger vocht.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dat lag wel een stukje anders. de 1ste werd gedropt om te kijken wat er gebeurde als er een kernkop ontpolfte. alleen jammer dat maar 2,5 kilo afging van de 67 kilo die erin zat. wat er ook bijkwam was dat het geen goed weer was, dus dropte ze de 2de om nog meer testdata te krijgen.
oftewel: de oorlog werd als excuus gebruikt om te nuken..
noem er nog is 1?quote:Op maandag 27 augustus 2007 03:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Groot-Britannië wat : Blonk uit in Noord-Afrika
Rusland : Zorgde voor ineenstorting van Duitse rijk
Duitsland : Vervoverde praktisch heel europa
Yougoslavië : Prachtige oorlog tegen de Nazi's , italianen en roemenen gevoerd
etc.
Buiten dat, ik heb het over frankrijk, daar alleen over. Ga nu niet andere landen erbij betrekken ik heb het over frankrijk. Daarnaast om inhoudelijk in te gaan op je opmerking, jawel.. er zijn genoeg landen die lof te geve zijn. GB is met de Falkland oorlog ook goed uit de bus gekomen etc.
next.
dan zou hij spontaan ontploffen die bom had nog geen 20kg aan verrijkt uraniumquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee, ik had altijd 1,5 procent in me hoofd, en de totale bom had 'maar' 67 kilo aan verarmd uranium in zich, dus uiteindelijk maar minder dan 1 kilo ontploft. de rest is opgelost in de lucht, zonder al te veel schade aan te richten
Zoals Sp3c al zei, Frankrijk heeft ook een aantal succesvolle operaties gehad.quote:Op maandag 27 augustus 2007 03:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Groot-Britannië wat : Blonk uit in Noord-Afrika
Meer omdat Rusland een vernietigingsoorlog vocht en helemaal geen keus had.quote:Rusland : Zorgde voor ineenstorting van Duitse rijk
Yep, Duitsland was zeer innovatief in het begin vd oorlog. De succes van de Duitsers lag dan niet zozeer aan hun superieure intelligentie, maar aan het gebrek aan innovatie van andere wereldleiders. Niemand wilde hun legers omvormen tot tanklegers terwijl die technologie en know-how er was. Duitsland was er al eerste bij.quote:Duitsland : Vervoverde praktisch heel europa
Zal wel..quote:Yougoslavië : Prachtige oorlog tegen de Nazi's , italianen en roemenen gevoerd
Ik betrek andere landen erbij om te laten zien dat er vrijwel niemand aan je criteria voldoet. GB deed het goed omdat het een 1ste wereld land is, met superieure technologie en de troepen die eraan meededen waren het beste wat Engeland te bieden had en dus niet representatief. Het was meer een kleine slag dan een oorlog. De Argentijnen hadden de Falkland uberhaupt niet bezet als ze wisten dat de engelsen zo snel zouden reageren.quote:etc.
Buiten dat, ik heb het over frankrijk, daar alleen over. Ga nu niet andere landen erbij betrekken ik heb het over frankrijk. Daarnaast om inhoudelijk in te gaan op je opmerking, jawel.. er zijn genoeg landen die lof te geve zijn. GB is met de Falkland oorlog ook goed uit de bus gekomen etc.
next.
mwah ze hadden veel schepen gevorderd de landing was wel gelukt als de raf dood was maar of hij succesvol was geweest is een 2de zeker omdat hij ook al met rusland zat te klooienquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:29 schreef sp3c het volgende:
dat en het feit dat de Duitsers uberhaupt niet in staat waren een amphibische landing op engeland uit te voeren
Ik had het over Engeland vs de Agrentijnen in de Falklands.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:26 schreef Pumatje het volgende:
Engeland was in wo2 qua leger en technologie echt enorm achter..
het was improviseren en improviseren tot het begin van 43, toen kregen ze eindelijk beter spul.
Ik zie het juist omgekeerd, ik heb van jou nog helemaal niets gezien wat erop wijst dat ze militair over de laatste 100 jaar enige lof verdienen dat je van een danig groot land als Frankrijk zou mogen verwachten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:02 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Nogmaals, je argument om de Fransen belachelijk te maken gaat dus niet op. Je kunt een land neit beoordelen op het aantal 'military victories' in de afgelopen eeuw.![]()
Dat heb ik inderdaad ook gelezen in een boekje over kornwerderzand.. duitsers die door hun meerderen op bootjes werden gezet om dan maar via het ijsselmeer aan de andere kant van de stelling amsterdam uit te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:46 schreef sp3c het volgende:
ja rivieraken enzo, het plan sloeg gewoon nergens op en ze hadden (en hebben) totaal geen verstand van zaken.
ze probeerde het tijdens de meidagen (na de capitulatie) eens over het ijsselmeer omdat ze Kornwerderzand niet hebben kunnen innemen als een soort statement dat ze er gewoon omheen konden, nou dat konden ze dus niet
ik zal de details is opzoeken morgen ofzo maar daar zijn echt militairen verdronken
Dat is toch wat ongeinformeerd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:10 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zie het juist omgekeerd, ik heb van jou nog helemaal niets gezien wat erop wijst dat ze militair over de laatste 100 jaar enige lof verdienen dat je van een danig groot land als Frankrijk zou mogen verwachten.
stelletje paupers.
waarschijnlijk hetzelfde boekje ... ik moest er in elk geval een beetje om grinnikenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:32 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad ook gelezen in een boekje over kornwerderzand.. duitsers die door hun meerderen op bootjes werden gezet om dan maar via het ijsselmeer aan de andere kant van de stelling amsterdam uit te komen.
ze kwamen pas een week later ofzo aan, toen nederland zicht allang had over gegeven..
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:59 schreef enes111 het volgende:
Amerika heeft heel wat oorlogen verloren dus ik denk
1.Rusland
2.Turkije
3.Duitsland
4.China
5.Thailand
6.VS
7.Brazilie
8.India
9.Noord Korea
10.Frankrijk
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:59 schreef enes111 het volgende:
Amerika heeft heel wat oorlogen verloren dus ik denk
1.Rusland
2.Turkije
3.Duitsland
4.China
5.Thailand
6.VS
7.Brazilie
8.India
9.Noord Korea
10.Frankrijk
de Amerikanen niet?quote:Op woensdag 5 november 2008 23:57 schreef Pumatje het volgende:
ze hebben de afgelopen 40 jaar in ieder geval niets gewonnen..als jij het niet verloren wilt noemen
Amerika heeft waarschijnlijk het sterkste leger, maar of ze er ook een oorlog mee kunnen winnen? Het simpele voorbeeld van Irak of Afghanistan geeft dat al meer dan genoeg aan: genoeg bommen en kogels, maar ze kunnen de strijd niet winnen. Helaas beseffen ze dat zelf bijna niet (bijna geen enkel land/leger overigens)quote:Op donderdag 6 november 2008 00:14 schreef AryaMehr het volgende:
Om maar even op zijn Cruijffiaans te spreken:
Amerika heeft misschien een aantal oorlogen verloren, maar is daarbij niet verslagen.
Amerika is gewoon militair gezien de sterkste van de wereld. De technologische voorsprong die ze hebben op andere landen is dusdanig groot dat ze qua sterkte op eenzame hoogte staan. Natuurlijk moeten ze rekening houden met landen die op economisch gebied en dus ook op militair gebied aan het opkomen zijn, maar de komende jaren voorzie ik – ondanks de economische crisis – geen echte problemen, en denk ik dat Amerika toch de militaire supermacht blijft.
Noord-Korea heeft geen zeemacht (voor zover ik weet)quote:Op woensdag 12 november 2008 22:42 schreef cultheld het volgende:
Vreemd dat je Zuid-Korea, Israël en Noord-Korea niet noemt.
als het erom gaat dat je "je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken" dan zouden zowel Italie als Frankrijk een stuk hoger op je lijst moeten staan dan Duitsland en China ... Pakistan zou er helemaal niet in voor mogen komen want die hebben nog moeite om aan de andere kant van hun land te komenquote:Op woensdag 12 november 2008 22:36 schreef Burakius het volgende:
Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. Wat dat betreft: Verenigste staten van Amerika met stip op 1. Laten we nou eens de nuclaire raketten en de kernkopjes buiten de beschouwing laten aannemende dat de strijdende partijen dat echt niet willen doen:
1. VS
2. UK
3. Rusland
3. China --> 2070- 2080 boven Rusland
4. Duitsland
5. Frankrijk
6. India
7. Pakistan
8. Turkije
9. Italie
Het lijstje veranderd natuurlijk wat betreft "land battles" . Zo zou UK het echt niet kunnen afleggen tegen Duitsland of een Rusland als het puur om land gevechten gaat. Maar je moet natuurlijk altijd je geologische ligging nemen. Daarom zet ik UK heel hoog. Ze kunnen de marine van China gewoon wegvagen en wat wil China dan nog doen?
Noord-Korea heeft wel 5 miljoen veldsoldaten; ziek hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft geen zeemacht (voor zover ik weet)
Zuid-Korea is een regionaal kracht en zou wellicht idd wel op nummer 10 of 9 kunnen zijn. Ik weet echter niet hoe de marine van hen is.
Israël heeft qua geologische positie niet en gunstige en verder vind ik ze te afhankelijk van de VS. De VS is zelf-providend als het ware, waar Israël dit niet is. Het is niet een prestatie om te winnen van Arabieren met oud-Russische meuk.
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt. Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn. Frankrijk die verliest alleen oorlogenquote:Op woensdag 12 november 2008 23:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft wel 5 miljoen veldsoldaten; ziek hoor.
Israël heeft na de V.S. de grootste luchtmacht ter wereld en ontwikkelt ook steeds meer vliegtuigen/wapens/militaire technieken. Bovendien profiteren de V.S. ook ontzettend veel van Israëlische militaire innovaties.
Pakistan is, net als India, vooral gevaarlijk vanwege diens kernmacht; maar dat wilde jij nou net buiten beschouwing laten.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt. Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn. Frankrijk die verliest alleen oorlogen
als ze genoeg tijd hebben dan kunnen ze van alles uit de grond stampen ja maar dat kan iedereenquote:Op woensdag 12 november 2008 23:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt.
stuk effectiever als wanneer Pakistan met haar marinie Italie probeert aan te vallenquote:Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn.
blaquote:Frankrijk die verliest alleen oorlogen
tja duitsland heeft een doctrine van tegen rusland vechten dus een grote land en luchtmacht en een kleine marinequote:Op donderdag 13 november 2008 02:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ze genoeg tijd hebben dan kunnen ze van alles uit de grond stampen ja maar dat kan iedereen
we hebben het over wat ze nu hebben en dat is niet allemaal even geweldig
[..]
stuk effectiever als wanneer Pakistan met haar marinie Italie probeert aan te vallen
[..]
bla
jaquote:Op donderdag 13 november 2008 11:17 schreef sp3c het volgende:
dat is het punt niet
Burakius komt met een criterium (Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. ) en stelt vervolgens een lijstje samen dat er geen rekening mee houdt
verder is de Duitse luchtmacht ook nog zo heel indrukwekkend niet
ik schat zeker Frankrijk zowieso een stuk hoger in als Duitsland op het moment
misschien Italie ook wel
want?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja![]()
De fransen kan ik nog begrijpen maar italie
belachelijk slecht nog welquote:Op donderdag 13 november 2008 12:21 schreef Pumatje het volgende:
gaat op het moment, nou ja al een tijdje... enorm belachelijk slecht met de Franse Strijdkrachten hoor..
geloof dat het wel vooral te maken had met de landstrijdkrachten.
frankrijk is 1 van de weinige landen die niet of weinig bezuinigd heeft op zijn leger na de KO en die in elk onderdeel groot zijnquote:Op donderdag 13 november 2008 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
want?
[..]
belachelijk slecht nog wel
waar is dit op gebaseerd?
niets maar ik schat ze lager in dan duitslandquote:
"confidential defence documents leaked to the French press"quote:Op donderdag 13 november 2008 13:12 schreef Pumatje het volgende:
According to confidential defence documents leaked to the French press, less than half of France's Leclerc tanks – 142 out of 346 – are operational and even these regularly break down.
Less than half of its Puma helicopters, 37 per cent of its Lynx choppers and 33 per cent of its Super Frelon models – built 40 years ago – are in a fit state to fly, according to documents seen by Le Parisien newspaper.
Two thirds of France's Mirage F1 reconnaissance jets are unusable at present.
According to army officials, the precarious state of France's defence equipment almost led to catastrophe in April, when French special forces rescued the passengers and crew of a luxury yacht held by pirates off the Somali coast.
Although ultimately a success, the rescue operation nearly foundered at an early stage, when two of the frigates carrying troops suffered engine failure, and a launch laden with special forces' equipment sunk under its weight.
Later, an Atlantic 2 jet tracking the pirates above Somali territory suffered engine failure and had to make an emergency landing in Yemen.
"External operations, in the Ivory Coast and Lebanon are a fig leaf: we are able to keep up the pretence but in ten years our defence apparatus will fall apart," one high-ranking official said.
The disclosure comes just ten days before President Nicolas Sarkozy announces a major reform of the armed forces, with a defence white paper outlining France's military priorities for the next 15 years.
He is expected to argue that the situation can only improve by reducing the number of France's operational troops from 50,000 to 30,000, and its fighter aircraft, as well as closing military bases.
He will also use the occasion to push for greater military integration in Europe, an issue that France will highlight when it takes over the EU's six-month rotating presidency in July.
French proposals circulating in Brussels show that France wants a new EU military headquarters based in the Belgian capital and run by Europe's new foreign policy chief. It is also calling for a bigger rapid reaction force and for countries to spend more on defence.
France has played down its European defence ambitions for fear of boosting the No vote in Ireland's referendum on the Lisbon treaty on June 12.
In parallel to beefing up the EU's defence capability, Mr Sarkozy is keen on France becoming a full member of Nato's integrated military command structure, which Charles de Gaulle left in 1966. But he is unlikely to make a decision on this until next year.
http://www.telegraph.co.u(...)-documents-show.html
http://www.strategypage.com/htmw/htmurph/articles/20080609.aspx
http://www.brusselsjournal.com/node/3326
ik geloof helemaal niet dat dit per ongeluk is gebeurd maar zolang het niet ieder jaar gebeurt blijft het een incidentquote:zo hebben we nog het schietincident wat gewoon echt never niet had kunnen/mogen gebeuren, daar mag nog wel een topic of 400 over worden geopend want o god wat zijn daar fouten gemaakt zeg. Dat zegt gewoon enorm veel..
denk jij nu ook al dat we honderdduizenden militairen hebben?quote:ook gaan ze flink resizen naar een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland...
ik ga me niet rot lopen zoeken om jouw beweringen te bekrachtigenquote:en ga zelf maar eens zoeken op internet anders.
ja die snapte ik al, de daaropvolgende vraag wasquote:Op donderdag 13 november 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
niets maar ik schat ze lager in dan duitsland
fingerspitzen gefuhlquote:Op donderdag 13 november 2008 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die snapte ik al, de daaropvolgende vraag was
want?
dat ben ik helemaal niet?quote:Op donderdag 13 november 2008 13:40 schreef Pumatje het volgende:
Kijk, dat je helemaal vol bent van de Franse strijdkrachten is prima,
ja daar ben ik op in gegaan maar ik ben niet onder de indruk van uitgelekte geheime rapporten niet als die gaan over de Nederlandse krijgsmacht, niet als die gaan over de Amerikaanse krijgsmacht en nu ook nietquote:maar ik heb mijn beweringen zojuist bekrachtigd met bovenstaande links en notities. Take it or leave it.
nou dat ze gingen inkrimpen wist ik wel (was feitelijk al voor die eerder genoemde documenten werden uitgelekt bekend) maar dat dit uit zou komen op "een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland..." kwam me wat onbekend in de orenquote:
Het scheelt mij enkel werk jou te laten zien dat het Franse leger geen fluit voorsteld, zo had je er zelf ook achter kunnen komen hoe ze gaan inslinken.
ok 225.000 is tegenwoordig bijna even groot als de Nederlandse krijgsmachtquote:maargoed, zal het wel even snel voor je zoeken.
The changes mean slashing some fifty-four thousand defense jobs, both uniformed and civilian.The size of the uniformed component of the French army, now the largest in the European Union, will drop by 24 percent, a continuation of a trend which began at the end of the Cold War and picked up pace when France ended its national draft in 2001. Since 1989, according to Defense Ministry figures, the army has decreased from nearly a half million to just about 250,000 today (including reserves), and will fall to 225,000 under the new plan. The combat ready force would shrink to 88,000. This force would be organized into smaller, more rapidly deployable ground units—again, a reform the U.S. and British militaries already have made. New investments are planned in human espionage efforts, spy satellites, and homeland security efforts. The "slimming" of the current force will also alleviate readiness and reliability problems, which have become serious. A recently leaked internal defense document described appalling maintenance problems (Telegraph) across all services.
je zou je natuurlijk niet iedere keer als een kutkleuter kunnen gedragen als iemand het niet met je eens is want op een gegeven moment praat niemand meer met je want het is gewoon irritantquote:daar ga je.
En natuurlijk, je lijkt wel Muhammed Saeed al-Sahaf ...
nou super zal het niet gaan maar belachelijk slecht is een ander verhaal een quote uit een van jouw artikelenquote:
Alles loopt in de soep! maar het gaat nog wel hardstikke goed, we hebben gewoon meer geld nodig, helft van cavalerie strijdkrachten kunnen geen kant op, tanks vallen uit elkaar omdat we geen nieuwe onderdelen hebben en alles te versleten is, maar het gaat super.
wat hier staat is gewoon niet zo heel erg bijzonder, het Nederlandse leger kampt met exact dezelfde problemen als hier beschreven staan reserveonderdelen zijn op, boten zijn lek blablabla en echt belachelijk slecht gaat het nietquote:The French problem is a common one throughout Europe,
natuurlijk is het algemeen aanvaard, er zullen geen onwaarheden in staan neequote:gast open je ogen eventjes.
Dat rapport is algemeen aanvaard..
eat wat?quote:eat it.
het komt qua grootte iig al een stuk dichter bij onze krijgsmacht van Nederland dan Frankrijkquote:
Dat hebben we gezien ja toen Georgie onder werd gelopen in 2 dagenquote:Op zondag 28 maart 2004 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland heeft op papier een sterk leger. Maar het leger is slecht onderhouden. En de manschappen zijn zwaar onderbetaald. Het moreel van het leger is zeer laag. En dat gaat ook op voor de paraatheid van dat leger.
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russenquote:Op zondag 23 november 2008 22:55 schreef MoChe het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien ja toen Georgie onder werd gelopen in 2 dagen
Die hebben zich er jaren, met behulp van Israel en de VS, op voorbereid. Daarnaast hebben ze via Oekraine nog e.e.a. aan moderne wapens aangeschaft.quote:Op maandag 24 november 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russen
Én Amerikaanse soldaten die hun meehielpen met amerikaanse wapens.quote:Op maandag 24 november 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russen
Welke inmiddels in Russische dienst zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 13:40 schreef MoChe het volgende:
[..]
Én Amerikaanse soldaten die hun meehielpen met amerikaanse wapens.
De VS heeft ook gevraagd om ze terug te geven. Daar hebben de Russen vooralsnog geen antwoord op gegeven. En terecht ook. Het is oorlogsbuit. Hadden die rednecks maar niet die laffe Georgiers moeten ondersteunen.quote:Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef Pumatje het volgende:
hehe zullen die yanks niet zo tof vinden.
zit best wat werk in die Mil-humvee's
Leukste oorlogsbuit is misschien wel de Israelische Spyder-SR, die in 2008 geleverd is aan Georgie.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:37 schreef MoChe het volgende:
[..]
De VS heeft ook gevraagd om ze terug te geven. Daar hebben de Russen vooralsnog geen antwoord op gegeven. En terecht ook. Het is oorlogsbuit. Hadden die rednecks maar niet die laffe Georgiers moeten ondersteunen.
Relatief gezien zeg ik Israel.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:21 schreef Marble het volgende:
Relatief gezien/verhoudingsgewijs: Pakistan.
Of de CIA wil niet dat Iran als sterk gezien word. Of er is te weinig informatie over in vergelijking met de andere landen. Of ze zijn inderdaad niet zo sterk.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:44 schreef AryaMehr het volgende:
Kan me nog herinneren dat Iran ten tijde van de Shaj (zo'n 30 jaar geleden) op de 5de plek stond. Nu stellen ze geen reet meer voor.
nope de UK, Rusland en frankrijk ook (china weet ik niet zeker) de rest heeft zover ik weet alleen fissie bommenquote:Op donderdag 18 december 2008 15:20 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft alleen amerika waterstofbommen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_sharingquote:Op zondag 28 maart 2004 12:34 schreef dahei het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar de regering heeft nog steeds niet toegegeven dat ze er liggen. Niemand weet het tot dan zeker. Een bewijs van de autoriteit zal je dan ook niet zo een twee drie krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |