abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 20:01:07 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_62979485
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:59 schreef enes111 het volgende:
Amerika heeft heel wat oorlogen verloren dus ik denk

1.Rusland
2.Turkije
3.Duitsland
4.China
5.Thailand
6.VS
7.Brazilie
8.India
9.Noord Korea
10.Frankrijk
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 5 november 2008 @ 23:45:00 #252
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_62987218
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:59 schreef enes111 het volgende:
Amerika heeft heel wat oorlogen verloren dus ik denk

1.Rusland
2.Turkije
3.Duitsland
4.China
5.Thailand
6.VS
7.Brazilie
8.India
9.Noord Korea
10.Frankrijk
Vietnam hebben ze verloren ja, maar in Irak etc zijn ze nog. Voor de rest hebben ze niks verloren. Is ook niet heel vreemd aangezien het land ook nog niet een enorme (krijgs) geschiedenis heeft. Israel is nummer 1 btw.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  woensdag 5 november 2008 @ 23:57:56 #253
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62987545
ze hebben de afgelopen 40 jaar in ieder geval niets gewonnen..als jij het niet verloren wilt noemen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 6 november 2008 @ 00:14:32 #254
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_62987858
Om maar even op zijn Cruijffiaans te spreken:

Amerika heeft misschien een aantal oorlogen verloren, maar is daarbij niet verslagen.

Amerika is gewoon militair gezien de sterkste van de wereld. De technologische voorsprong die ze hebben op andere landen is dusdanig groot dat ze qua sterkte op eenzame hoogte staan. Natuurlijk moeten ze rekening houden met landen die op economisch gebied en dus ook op militair gebied aan het opkomen zijn, maar de komende jaren voorzie ik – ondanks de economische crisis – geen echte problemen, en denk ik dat Amerika toch de militaire supermacht blijft.
  Moderator donderdag 6 november 2008 @ 04:25:28 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_62989473
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:57 schreef Pumatje het volgende:
ze hebben de afgelopen 40 jaar in ieder geval niets gewonnen..als jij het niet verloren wilt noemen
de Amerikanen niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:57:36 #256
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_62993274
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:14 schreef AryaMehr het volgende:
Om maar even op zijn Cruijffiaans te spreken:

Amerika heeft misschien een aantal oorlogen verloren, maar is daarbij niet verslagen.

Amerika is gewoon militair gezien de sterkste van de wereld. De technologische voorsprong die ze hebben op andere landen is dusdanig groot dat ze qua sterkte op eenzame hoogte staan. Natuurlijk moeten ze rekening houden met landen die op economisch gebied en dus ook op militair gebied aan het opkomen zijn, maar de komende jaren voorzie ik – ondanks de economische crisis – geen echte problemen, en denk ik dat Amerika toch de militaire supermacht blijft.
Amerika heeft waarschijnlijk het sterkste leger, maar of ze er ook een oorlog mee kunnen winnen? Het simpele voorbeeld van Irak of Afghanistan geeft dat al meer dan genoeg aan: genoeg bommen en kogels, maar ze kunnen de strijd niet winnen. Helaas beseffen ze dat zelf bijna niet (bijna geen enkel land/leger overigens)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  Moderator donderdag 6 november 2008 @ 12:17:24 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_62995712
nu ja de strijd winnen kunnen ze wel hoor, iedereen kan dat tot op zekere hoogte, gewoon de een of andere slappeling opzoeken en in elkaar slaan

nationbuilding is alleen een stuk moeilijker omdat daar geen formule voor bestaat, het is voor elk land (elk volk anders). Dat is niet uitsluitend of per se een militaire aangelegenheid ... je wil voorkomen dat je 1 of 2 of 20 jaar na dato het hele verhaal nog eens over moet doen.

als je simpelweg zwart/wit oorlog gaat voeren om te winnen dan krijg je zoiets als Desert Storm met de problemen van vandaag de dag min of meer als resultaat.
dat deden we vroeger gewoon niet met als resultaat dat je om de 3 jaar een Nederlands/Engelse oorlog had extremer geval is Duitsland/Frankrijk met als voorlopig hoogtepunt de twee wereldoorlogen

Je kunt nu eenmaal niet zwart/wit naar dit soort dingen kijken. Je kunt niet zeggen, 0w het is nog steeds vechten geblazen in Irak dus kunnen ze niet winnen ... ze hebben al gewonnen.
De doelen zijn alleen nog niet bereikt

daarom zijn dit soort lijstjes dom
pi_63175225
Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. Wat dat betreft: Verenigste staten van Amerika met stip op 1. Laten we nou eens de nuclaire raketten en de kernkopjes buiten de beschouwing laten aannemende dat de strijdende partijen dat echt niet willen doen:

1. VS
2. UK
3. Rusland
3. China --> 2070- 2080 boven Rusland
4. Duitsland
5. Frankrijk
6. India
7. Pakistan
8. Turkije
9. Italie

Het lijstje veranderd natuurlijk wat betreft "land battles" . Zo zou UK het echt niet kunnen afleggen tegen Duitsland of een Rusland als het puur om land gevechten gaat. Maar je moet natuurlijk altijd je geologische ligging nemen. Daarom zet ik UK heel hoog. Ze kunnen de marine van China gewoon wegvagen en wat wil China dan nog doen?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_63175549
Vreemd dat je Zuid-Korea, Israël en Noord-Korea niet noemt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63176146
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:42 schreef cultheld het volgende:
Vreemd dat je Zuid-Korea, Israël en Noord-Korea niet noemt.
Noord-Korea heeft geen zeemacht (voor zover ik weet)
Zuid-Korea is een regionaal kracht en zou wellicht idd wel op nummer 10 of 9 kunnen zijn. Ik weet echter niet hoe de marine van hen is.

Israël heeft qua geologische positie niet en gunstige en verder vind ik ze te afhankelijk van de VS. De VS is zelf-providend als het ware, waar Israël dit niet is. Het is niet een prestatie om te winnen van Arabieren met oud-Russische meuk.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  Moderator woensdag 12 november 2008 @ 22:56:12 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63176240
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:36 schreef Burakius het volgende:
Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. Wat dat betreft: Verenigste staten van Amerika met stip op 1. Laten we nou eens de nuclaire raketten en de kernkopjes buiten de beschouwing laten aannemende dat de strijdende partijen dat echt niet willen doen:

1. VS
2. UK
3. Rusland
3. China --> 2070- 2080 boven Rusland
4. Duitsland
5. Frankrijk
6. India
7. Pakistan
8. Turkije
9. Italie

Het lijstje veranderd natuurlijk wat betreft "land battles" . Zo zou UK het echt niet kunnen afleggen tegen Duitsland of een Rusland als het puur om land gevechten gaat. Maar je moet natuurlijk altijd je geologische ligging nemen. Daarom zet ik UK heel hoog. Ze kunnen de marine van China gewoon wegvagen en wat wil China dan nog doen?
als het erom gaat dat je "je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken" dan zouden zowel Italie als Frankrijk een stuk hoger op je lijst moeten staan dan Duitsland en China ... Pakistan zou er helemaal niet in voor mogen komen want die hebben nog moeite om aan de andere kant van hun land te komen
pi_63176736
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Noord-Korea heeft geen zeemacht (voor zover ik weet)
Zuid-Korea is een regionaal kracht en zou wellicht idd wel op nummer 10 of 9 kunnen zijn. Ik weet echter niet hoe de marine van hen is.

Israël heeft qua geologische positie niet en gunstige en verder vind ik ze te afhankelijk van de VS. De VS is zelf-providend als het ware, waar Israël dit niet is. Het is niet een prestatie om te winnen van Arabieren met oud-Russische meuk.
Noord-Korea heeft wel 5 miljoen veldsoldaten; ziek hoor.

Israël heeft na de V.S. de grootste luchtmacht ter wereld en ontwikkelt ook steeds meer vliegtuigen/wapens/militaire technieken. Bovendien profiteren de V.S. ook ontzettend veel van Israëlische militaire innovaties.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63177336
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Noord-Korea heeft wel 5 miljoen veldsoldaten; ziek hoor.

Israël heeft na de V.S. de grootste luchtmacht ter wereld en ontwikkelt ook steeds meer vliegtuigen/wapens/militaire technieken. Bovendien profiteren de V.S. ook ontzettend veel van Israëlische militaire innovaties.
Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt. Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn. Frankrijk die verliest alleen oorlogen
pi_63178204
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt. Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn. Frankrijk die verliest alleen oorlogen
Pakistan is, net als India, vooral gevaarlijk vanwege diens kernmacht; maar dat wilde jij nou net buiten beschouwing laten.

Israël zou het dankzij intelligence & brute luchtmacht van alle landen winnen behalve Rusland, China, Duitsland, Engeland, de V.S. en de overige kernmachten.

Turkije heeft weliswaar heel veel manschappen en een goede landmacht, maar de Israëlische luchtmacht zou half militair Turkije binnen een paar dagen kunnen verwoesten, gok ik. Niet dat dat ooit zal gebeuren, want Turkije is een belangrijke bondgenoot van Israël. Iran heeft praatjes, maar als Israël wil, is Teheran binnen een week volledig verwoest.
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 02:29:00 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63180281
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar Israël zou gezien de locatie niet veel hebben aan vliegtuigen als we het erover hebben dat het Turkse leger toch regionaal sterker is dan Israel. Dat is mijn inzicht althans. En ik heb altijd het gevoel gehad dat als Duitsland echt in oorlog gaat het een goed geoliede machine wordt die zo een zeemacht eruit stampt waar je U tegen zegt.
als ze genoeg tijd hebben dan kunnen ze van alles uit de grond stampen ja maar dat kan iedereen

we hebben het over wat ze nu hebben en dat is niet allemaal even geweldig
quote:
Verder heb ik het idee dat zelfs mocht Italie met haar marine bij Pakistan komen dat het niet effectief genoeg zal zijn.
stuk effectiever als wanneer Pakistan met haar marinie Italie probeert aan te vallen
quote:
Frankrijk die verliest alleen oorlogen
bla
pi_63185069
quote:
Op donderdag 13 november 2008 02:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

als ze genoeg tijd hebben dan kunnen ze van alles uit de grond stampen ja maar dat kan iedereen

we hebben het over wat ze nu hebben en dat is niet allemaal even geweldig

[..]

stuk effectiever als wanneer Pakistan met haar marinie Italie probeert aan te vallen
[..]

bla
tja duitsland heeft een doctrine van tegen rusland vechten dus een grote land en luchtmacht en een kleine marine
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 11:17:46 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63185296
dat is het punt niet
Burakius komt met een criterium (Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. ) en stelt vervolgens een lijstje samen dat er geen rekening mee houdt

verder is de Duitse luchtmacht ook nog zo heel indrukwekkend niet

ik schat zeker Frankrijk zowieso een stuk hoger in als Duitsland op het moment
misschien Italie ook wel
pi_63186634
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:17 schreef sp3c het volgende:
dat is het punt niet
Burakius komt met een criterium (Het gaat erom of je met je legertje naar de andere kant van de wereld kan varen en verdoemenis kan veroorzaken. ) en stelt vervolgens een lijstje samen dat er geen rekening mee houdt

verder is de Duitse luchtmacht ook nog zo heel indrukwekkend niet

ik schat zeker Frankrijk zowieso een stuk hoger in als Duitsland op het moment
misschien Italie ook wel
ja
De fransen kan ik nog begrijpen maar italie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:21:21 #269
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63187009
gaat op het moment, nou ja al een tijdje... enorm belachelijk slecht met de Franse Strijdkrachten hoor..

geloof dat het wel vooral te maken had met de landstrijdkrachten.
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 12:38:41 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63187425
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja
De fransen kan ik nog begrijpen maar italie
want?
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:21 schreef Pumatje het volgende:
gaat op het moment, nou ja al een tijdje... enorm belachelijk slecht met de Franse Strijdkrachten hoor..

geloof dat het wel vooral te maken had met de landstrijdkrachten.
belachelijk slecht nog wel

waar is dit op gebaseerd?
pi_63187817
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

want?
[..]

belachelijk slecht nog wel

waar is dit op gebaseerd?
frankrijk is 1 van de weinige landen die niet of weinig bezuinigd heeft op zijn leger na de KO en die in elk onderdeel groot zijn
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 12:58:43 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63187971
ja maar wat is er nu mis met Italie
  donderdag 13 november 2008 @ 13:12:54 #273
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63188300
According to confidential defence documents leaked to the French press, less than half of France's Leclerc tanks – 142 out of 346 – are operational and even these regularly break down.

Less than half of its Puma helicopters, 37 per cent of its Lynx choppers and 33 per cent of its Super Frelon models – built 40 years ago – are in a fit state to fly, according to documents seen by Le Parisien newspaper.

Two thirds of France's Mirage F1 reconnaissance jets are unusable at present.

According to army officials, the precarious state of France's defence equipment almost led to catastrophe in April, when French special forces rescued the passengers and crew of a luxury yacht held by pirates off the Somali coast.

Although ultimately a success, the rescue operation nearly foundered at an early stage, when two of the frigates carrying troops suffered engine failure, and a launch laden with special forces' equipment sunk under its weight.

Later, an Atlantic 2 jet tracking the pirates above Somali territory suffered engine failure and had to make an emergency landing in Yemen.

"External operations, in the Ivory Coast and Lebanon are a fig leaf: we are able to keep up the pretence but in ten years our defence apparatus will fall apart," one high-ranking official said.

The disclosure comes just ten days before President Nicolas Sarkozy announces a major reform of the armed forces, with a defence white paper outlining France's military priorities for the next 15 years.

He is expected to argue that the situation can only improve by reducing the number of France's operational troops from 50,000 to 30,000, and its fighter aircraft, as well as closing military bases.

He will also use the occasion to push for greater military integration in Europe, an issue that France will highlight when it takes over the EU's six-month rotating presidency in July.

French proposals circulating in Brussels show that France wants a new EU military headquarters based in the Belgian capital and run by Europe's new foreign policy chief. It is also calling for a bigger rapid reaction force and for countries to spend more on defence.

France has played down its European defence ambitions for fear of boosting the No vote in Ireland's referendum on the Lisbon treaty on June 12.

In parallel to beefing up the EU's defence capability, Mr Sarkozy is keen on France becoming a full member of Nato's integrated military command structure, which Charles de Gaulle left in 1966. But he is unlikely to make a decision on this until next year.

http://www.telegraph.co.u(...)-documents-show.html

http://www.strategypage.com/htmw/htmurph/articles/20080609.aspx

http://www.brusselsjournal.com/node/3326

zo hebben we nog het schietincident wat gewoon echt never niet had kunnen/mogen gebeuren, daar mag nog wel een topic of 400 over worden geopend want o god wat zijn daar fouten gemaakt zeg. Dat zegt gewoon enorm veel..

ook gaan ze flink resizen naar een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland...

en ga zelf maar eens zoeken op internet anders.
pi_63188430
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:58 schreef sp3c het volgende:
ja maar wat is er nu mis met Italie
niets maar ik schat ze lager in dan duitsland
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 13:28:40 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63188753
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:12 schreef Pumatje het volgende:
According to confidential defence documents leaked to the French press, less than half of France's Leclerc tanks – 142 out of 346 – are operational and even these regularly break down.

Less than half of its Puma helicopters, 37 per cent of its Lynx choppers and 33 per cent of its Super Frelon models – built 40 years ago – are in a fit state to fly, according to documents seen by Le Parisien newspaper.

Two thirds of France's Mirage F1 reconnaissance jets are unusable at present.

According to army officials, the precarious state of France's defence equipment almost led to catastrophe in April, when French special forces rescued the passengers and crew of a luxury yacht held by pirates off the Somali coast.

Although ultimately a success, the rescue operation nearly foundered at an early stage, when two of the frigates carrying troops suffered engine failure, and a launch laden with special forces' equipment sunk under its weight.

Later, an Atlantic 2 jet tracking the pirates above Somali territory suffered engine failure and had to make an emergency landing in Yemen.

"External operations, in the Ivory Coast and Lebanon are a fig leaf: we are able to keep up the pretence but in ten years our defence apparatus will fall apart," one high-ranking official said.

The disclosure comes just ten days before President Nicolas Sarkozy announces a major reform of the armed forces, with a defence white paper outlining France's military priorities for the next 15 years.

He is expected to argue that the situation can only improve by reducing the number of France's operational troops from 50,000 to 30,000, and its fighter aircraft, as well as closing military bases.

He will also use the occasion to push for greater military integration in Europe, an issue that France will highlight when it takes over the EU's six-month rotating presidency in July.

French proposals circulating in Brussels show that France wants a new EU military headquarters based in the Belgian capital and run by Europe's new foreign policy chief. It is also calling for a bigger rapid reaction force and for countries to spend more on defence.

France has played down its European defence ambitions for fear of boosting the No vote in Ireland's referendum on the Lisbon treaty on June 12.

In parallel to beefing up the EU's defence capability, Mr Sarkozy is keen on France becoming a full member of Nato's integrated military command structure, which Charles de Gaulle left in 1966. But he is unlikely to make a decision on this until next year.

http://www.telegraph.co.u(...)-documents-show.html

http://www.strategypage.com/htmw/htmurph/articles/20080609.aspx

http://www.brusselsjournal.com/node/3326
"confidential defence documents leaked to the French press"

ik lees hier niet 'het gaat belachelijk slecht' ik lees hier 'geef ons meer geld'
dit soort verhaaltjes hoor je vaker en over vrijwel elk leger ter wereld, hoeveel F16's hadden wij ook weer operationeel?

hele hoop blabla maar weinig substantieels, ze staan er wel gewoon iedere keer als ze dat nodig vinden.
2 fregatten stuk, patrouillevliegtuig stuk, bootje te vol geladen en gezonken en toch klaren ze de klus
vind ik indrukwekkend
quote:
zo hebben we nog het schietincident wat gewoon echt never niet had kunnen/mogen gebeuren, daar mag nog wel een topic of 400 over worden geopend want o god wat zijn daar fouten gemaakt zeg. Dat zegt gewoon enorm veel..
ik geloof helemaal niet dat dit per ongeluk is gebeurd maar zolang het niet ieder jaar gebeurt blijft het een incident
quote:
ook gaan ze flink resizen naar een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland...
denk jij nu ook al dat we honderdduizenden militairen hebben?
quote:
en ga zelf maar eens zoeken op internet anders.
ik ga me niet rot lopen zoeken om jouw beweringen te bekrachtigen
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 13:29:11 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63188773
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

niets maar ik schat ze lager in dan duitsland
ja die snapte ik al, de daaropvolgende vraag was

want?
  donderdag 13 november 2008 @ 13:40:35 #277
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63189094
Kijk, dat je helemaal vol bent van de Franse strijdkrachten is prima, maar ik heb mijn beweringen zojuist bekrachtigd met bovenstaande links en notities. Take it or leave it.

Het scheelt mij enkel werk jou te laten zien dat het Franse leger geen fluit voorsteld, zo had je er zelf ook achter kunnen komen hoe ze gaan inslinken.

maargoed, zal het wel even snel voor je zoeken.

The changes mean slashing some fifty-four thousand defense jobs, both uniformed and civilian.The size of the uniformed component of the French army, now the largest in the European Union, will drop by 24 percent, a continuation of a trend which began at the end of the Cold War and picked up pace when France ended its national draft in 2001. Since 1989, according to Defense Ministry figures, the army has decreased from nearly a half million to just about 250,000 today (including reserves), and will fall to 225,000 under the new plan. The combat ready force would shrink to 88,000. This force would be organized into smaller, more rapidly deployable ground units—again, a reform the U.S. and British militaries already have made. New investments are planned in human espionage efforts, spy satellites, and homeland security efforts. The "slimming" of the current force will also alleviate readiness and reliability problems, which have become serious. A recently leaked internal defense document described appalling maintenance problems (Telegraph) across all services.

daar ga je.

En natuurlijk, je lijkt wel Muhammed Saeed al-Sahaf ...
Alles loopt in de soep! maar het gaat nog wel hardstikke goed, we hebben gewoon meer geld nodig, helft van cavalerie strijdkrachten kunnen geen kant op, tanks vallen uit elkaar omdat we geen nieuwe onderdelen hebben en alles te versleten is, maar het gaat super.

gast open je ogen eventjes.

Dat rapport is algemeen aanvaard.. eat it.
pi_63189701
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja die snapte ik al, de daaropvolgende vraag was

want?
fingerspitzen gefuhl
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 14:07:33 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63189921
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:40 schreef Pumatje het volgende:
Kijk, dat je helemaal vol bent van de Franse strijdkrachten is prima,
dat ben ik helemaal niet?
quote:
maar ik heb mijn beweringen zojuist bekrachtigd met bovenstaande links en notities. Take it or leave it.
ja daar ben ik op in gegaan maar ik ben niet onder de indruk van uitgelekte geheime rapporten niet als die gaan over de Nederlandse krijgsmacht, niet als die gaan over de Amerikaanse krijgsmacht en nu ook niet
dan kun je drie artikels over hetzelfde artikel over dat uitgelekte geheime rapport posten maar dat maakt je relaas niet indrukwekkender

ik zeg leave it
quote:

Het scheelt mij enkel werk jou te laten zien dat het Franse leger geen fluit voorsteld, zo had je er zelf ook achter kunnen komen hoe ze gaan inslinken.
nou dat ze gingen inkrimpen wist ik wel (was feitelijk al voor die eerder genoemde documenten werden uitgelekt bekend) maar dat dit uit zou komen op "een grootte wat gewoon in de buurt komt van onze strijdkrachten van Nederland..." kwam me wat onbekend in de oren

uit 2006:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7459214.stm
Sarko wil daar een schepje bovenop doen en ineens zijn al spulletjes kapot

de Duitsers besloten in 2004 al over te stappen naar een leger ter grootte van de krijgsmacht van Nederland
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3395575.stm
quote:
maargoed, zal het wel even snel voor je zoeken.

The changes mean slashing some fifty-four thousand defense jobs, both uniformed and civilian.The size of the uniformed component of the French army, now the largest in the European Union, will drop by 24 percent, a continuation of a trend which began at the end of the Cold War and picked up pace when France ended its national draft in 2001. Since 1989, according to Defense Ministry figures, the army has decreased from nearly a half million to just about 250,000 today (including reserves), and will fall to 225,000 under the new plan. The combat ready force would shrink to 88,000. This force would be organized into smaller, more rapidly deployable ground units—again, a reform the U.S. and British militaries already have made. New investments are planned in human espionage efforts, spy satellites, and homeland security efforts. The "slimming" of the current force will also alleviate readiness and reliability problems, which have become serious. A recently leaked internal defense document described appalling maintenance problems (Telegraph) across all services.
ok 225.000 is tegenwoordig bijna even groot als de Nederlandse krijgsmacht
I stand corrected
quote:
daar ga je.

En natuurlijk, je lijkt wel Muhammed Saeed al-Sahaf ...
je zou je natuurlijk niet iedere keer als een kutkleuter kunnen gedragen als iemand het niet met je eens is want op een gegeven moment praat niemand meer met je want het is gewoon irritant

als ik kinderen wil opvoeden dan maak ik er wel een paar
quote:

Alles loopt in de soep! maar het gaat nog wel hardstikke goed, we hebben gewoon meer geld nodig, helft van cavalerie strijdkrachten kunnen geen kant op, tanks vallen uit elkaar omdat we geen nieuwe onderdelen hebben en alles te versleten is, maar het gaat super.
nou super zal het niet gaan maar belachelijk slecht is een ander verhaal een quote uit een van jouw artikelen
quote:
The French problem is a common one throughout Europe,
wat hier staat is gewoon niet zo heel erg bijzonder, het Nederlandse leger kampt met exact dezelfde problemen als hier beschreven staan reserveonderdelen zijn op, boten zijn lek blablabla en echt belachelijk slecht gaat het niet
quote:
gast open je ogen eventjes.

Dat rapport is algemeen aanvaard..
natuurlijk is het algemeen aanvaard, er zullen geen onwaarheden in staan nee

de conclusie die je eraan verbind is echter volledig uit de lucht gegrepen
quote:
eat it.
eat wat?
  Moderator donderdag 13 november 2008 @ 14:08:46 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63189959
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

fingerspitzen gefuhl
het komt qua grootte iig al een stuk dichter bij onze krijgsmacht van Nederland dan Frankrijk
  zondag 23 november 2008 @ 22:55:11 #281
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_63464358
quote:
Op zondag 28 maart 2004 12:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Rusland heeft op papier een sterk leger. Maar het leger is slecht onderhouden. En de manschappen zijn zwaar onderbetaald. Het moreel van het leger is zeer laag. En dat gaat ook op voor de paraatheid van dat leger.
Dat hebben we gezien ja toen Georgie onder werd gelopen in 2 dagen
пусть всегда будет солнце
pi_63476046
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:55 schreef MoChe het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien ja toen Georgie onder werd gelopen in 2 dagen
ja kom op die hadden 100 militairen en nog oudere meuk dan de russen
pi_63476177
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die hebben zich er jaren, met behulp van Israel en de VS, op voorbereid. Daarnaast hebben ze via Oekraine nog e.e.a. aan moderne wapens aangeschaft.
pi_63476687
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Én Amerikaanse soldaten die hun meehielpen met amerikaanse wapens.
pi_63478222
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:40 schreef MoChe het volgende:

[..]

Én Amerikaanse soldaten die hun meehielpen met amerikaanse wapens.
Welke inmiddels in Russische dienst zijn.

maandag 24 november 2008 @ 16:29:09 #286
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63481366
hehe zullen die yanks niet zo tof vinden.
zit best wat werk in die Mil-humvee's
pi_63482472
Dat Duitsland op 3 staat. Had ik nooit verwacht. Hopelijk staan ze over een tijdje niet op nr. 1
History became legend, legend became myth.
  maandag 24 november 2008 @ 17:28:46 #288
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63483086
Is onze grootste bondgenoot in Europa denk ik zo..,

prima dus
pi_63512478
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef Pumatje het volgende:
hehe zullen die yanks niet zo tof vinden.
zit best wat werk in die Mil-humvee's
De VS heeft ook gevraagd om ze terug te geven. Daar hebben de Russen vooralsnog geen antwoord op gegeven. En terecht ook. Het is oorlogsbuit. Hadden die rednecks maar niet die laffe Georgiers moeten ondersteunen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:44:54 #290
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_63512691
Kan me nog herinneren dat Iran ten tijde van de Shaj (zo'n 30 jaar geleden) op de 5de plek stond. Nu stellen ze geen reet meer voor.
pi_63517196
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:37 schreef MoChe het volgende:

[..]

De VS heeft ook gevraagd om ze terug te geven. Daar hebben de Russen vooralsnog geen antwoord op gegeven. En terecht ook. Het is oorlogsbuit. Hadden die rednecks maar niet die laffe Georgiers moeten ondersteunen.
Leukste oorlogsbuit is misschien wel de Israelische Spyder-SR, die in 2008 geleverd is aan Georgie.
Hypermodern short-range anti-air missile system.

En geruchten over aanhouding van tenminste één afro-Amerikaanse soldaat. http://life.ru/news/30077
  woensdag 26 november 2008 @ 11:21:59 #292
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_63531649
Relatief gezien/verhoudingsgewijs: Pakistan.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_63532208
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:21 schreef Marble het volgende:
Relatief gezien/verhoudingsgewijs: Pakistan.
Relatief gezien zeg ik Israel.

Maar goed, leg eens uit.
pi_63727499
tvp
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:49:19 #295
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_63804823
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:44 schreef AryaMehr het volgende:
Kan me nog herinneren dat Iran ten tijde van de Shaj (zo'n 30 jaar geleden) op de 5de plek stond. Nu stellen ze geen reet meer voor.
Of de CIA wil niet dat Iran als sterk gezien word. Of er is te weinig informatie over in vergelijking met de andere landen. Of ze zijn inderdaad niet zo sterk.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  donderdag 18 december 2008 @ 15:20:13 #296
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_64121186
Heeft alleen amerika waterstofbommen?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_64125703
quote:
Op donderdag 18 december 2008 15:20 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft alleen amerika waterstofbommen?
nope de UK, Rusland en frankrijk ook (china weet ik niet zeker) de rest heeft zover ik weet alleen fissie bommen
pi_64606064
quote:
Op zondag 28 maart 2004 12:34 schreef dahei het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, maar de regering heeft nog steeds niet toegegeven dat ze er liggen. Niemand weet het tot dan zeker. Een bewijs van de autoriteit zal je dan ook niet zo een twee drie krijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapons_sharing
Feit is dat er op volkel iets ligt dat door de us bewaakt wordt en dat onze f16's prima instaat zijn dit soort wapens te dragen en af te vuren.
1+1 is best wel vaak 2 ^^
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 04:44:15 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64606085
ze kunnen ook het idee dat er kernwapens liggen bewaken
pi_64606096
Op een Amerikaans forum waar ik weleens kwam (ar15 was dat) poste ook een kerel die die kernwapens in NL bewaakte, een groot deel van die Ami's die daar gestationeerd waren was in die tijd zwaar aan de heroine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')