Gestopt:
* BlaatschaaP op 1 januari 2004
* Tom_Tom- op 5 januari 2004
* RedGuy op 5 januari 2004
* rilla op 5 januari 2004
* Anthraxx op 5 januari 2004
* poebeertjuh op 6 januari 2004
* Pandorah op 6 januari 2004
* Qwea op 6 januari 2004
* Puur op 6 januari 2004
* Dr.Marten op 6 januari 2004
* Piro op 6 januari 2004
* Douwe op 6 januari 2004
* kees_zenuwpees op 6 januari 2004
* Allan24 op 7 januari 2004
* WheeleE op 7 januari 2004
* Unihoc_ACE op 7 januari 2004
* MooNliGhT84 op 8 januari 2004
* myxomatosekonijn op 8 januari 2004
* cLau- op 24 januari 2004
* Dizer op 9 januari 2004
* AKnynke op 9 januari 2004
* Bolderbast op 9 januari 2004
* Isabeau op 9 januari 2004
* sassa_s op 9 januari 2004
* TheWizz op 10 januari 2004
* Joene op 10 januari 2004
* juss op 12 januari 2004
* H20 op 12 januari 2004
* Retuobak op 13 januari 2004
* ForumFokker op 13 januari 2004
* Ludacriss op 24 januari 2004
* ChimeraOffline op 24 januari 2004
Ik heb ergens gelezen dat stoppen met nagelbijten vergelijkbaar is met het stoppen met roken.
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 24-01-2004 23:04]
[edit]
Sinds een half jaartje gestopt mert nagel bijten
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door SkipZ op 24-01-2004 22:55]
quote:Niet zozeer, lijkt me. Het is wél vergelijkbaar in het feit dat het moeilijk is om er mee te stoppen, maar stoppen met roken heeft te maken met verslaving en stoppen met nagelbijten met onbewustheid
Op zaterdag 24 januari 2004 22:51 schreef Duiveltja het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat stoppen met nagelbijten vergelijkbaar is met het stoppen met roken.
Roken heb ik trouwens ook geen ervaring mee, maar ik ga vanaf vandaag iig stoppen met nagelbijten
quote:kheb er zelf ook last van.
Op zaterdag 24 januari 2004 22:55 schreef JeRa het volgende:[..]
Niet zozeer, lijkt me. Het is wél vergelijkbaar in het feit dat het moeilijk is om er mee te stoppen, maar stoppen met roken heeft te maken met verslaving en stoppen met nagelbijten met onbewustheid
quote:Op wilskracht of met een soort van middel?
Op zaterdag 24 januari 2004 22:54 schreef SkipZ het volgende:
Roken geen ervaring mee, maar weet wat dat je ook snel weer aan je vel/nagel gaat bijten[edit]
Sinds een half jaartje gestopt mert nagel bijten![]()
[/edit]
quote:Ehm, als je bedoelt hoe ik gestopt ben ->
Op zaterdag 24 januari 2004 22:56 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Op wilskracht of met een soort van middel?
Daarna gewoon vanzelf gestopt
quote:Als AJAX Europees speelt moeten mijn nagels het vooral ontgelden
Op zaterdag 24 januari 2004 22:55 schreef ijsvries het volgende:[..]
kheb er zelf ook last van.
vooral als ik een film zit te kijken of als ik me verveel
quote:niet alleen europees
Op zaterdag 24 januari 2004 22:58 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Als AJAX Europees speelt moeten mijn nagels het vooral ontgelden
quote:Doen we goed!
Op zaterdag 24 januari 2004 23:02 schreef ChimeraOffline het volgende:
ik stop ook bij deze
Als ik naar mn nagels kijk zie ik alleen 1 niet mooi recht stukje. Heb dus in mijn onderbewustzijn toch een hapje genomen. En er niet eens van genoten
quote:foei
Op zaterdag 24 januari 2004 23:12 schreef Douwe het volgende:
Still going strongAls ik naar mn nagels kijk zie ik alleen 1 niet mooi recht stukje. Heb dus in mijn onderbewustzijn toch een hapje genomen. En er niet eens van genoten
quote:ik al een kwartier
Op zaterdag 24 januari 2004 23:14 schreef cLau- het volgende:
oeh! al bijna een uur ofzo gestopt
Af en toe bijt ik nog weleens maar me nagels zijn geen stompies meer .
Ben er wel blij mee .
Weet je wat, zet mij er ook maar bij, ik ga het nog een kee proberen.
quote:Dat gaat vanzelf wel weg.
Op zondag 25 januari 2004 09:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Still going strong!.
Het gaat echt met de dag beter, alleen die witte velletjes zitten er nog
.
Heb zelfs m'n nagels geknipt
Al minstens 5 jaar niet meer gedaan
Deze draad is een mooi initiatief geweest BS
Inmiddels bijt al zo'n 6 jaar geen nagels meer. Ik heb er nooit meer behoefte aan gehad.
Alleen krijg je nu te maken met rauwrandjes he... nu zit ik half met vijl, half met een papiertje die zooi weg te halen maar iemand betere tips?
quote:ik ook als ik me verveel maar meestal als ik zenuwachtig ben
Op zaterdag 24 januari 2004 22:55 schreef ijsvries het volgende:[..]
kheb er zelf ook last van.
vooral als ik een film zit te kijken of als ik me verveel
quote:Opschepper
Op zondag 25 januari 2004 21:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
Als het te vergelijken is met stoppen met roken... Nou, dan ga ik even roken en stoppen hoor. Easy als hell!
Zou plaknagels kopen helpen?
Wel heb ik vandaag na lange lange lange tijd voor het eerst mijn nagels geknipt! Nadeel is weer wel dat je weer hoekjes krijgt waar je weer zin in hebt om vanaf te knagen. Na een klein hoekje ongemerkt te bijten heb ik er maar snel te vijl erbij gepakt!
quote:Ik wordt hier in huis al wel voor wijf uitgemaakt omdat ik mijn nagels vijl
Op dinsdag 27 januari 2004 22:48 schreef Pandorah het volgende:
Oei, is het soms nationale terugslagdag vandaag?Wel heb ik vandaag na lange lange lange tijd voor het eerst mijn nagels geknipt!
Nadeel is weer wel dat je weer hoekjes krijgt waar je weer zin in hebt om vanaf te knagen. Na een klein hoekje ongemerkt te bijten heb ik er maar snel te vijl erbij gepakt!
quote:Gewoon net als ik een hele mannelijke, bruine vijl kopen
Op dinsdag 27 januari 2004 22:55 schreef DrMarten het volgende:[..]
Ik wordt hier in huis al wel voor wijf uitgemaakt omdat ik mijn nagels vijl
iemand nog tips die me kunnen helpen bij het stoppen?
[Dit bericht is gewijzigd door MissyMirjaM op 28-01-2004 11:41]
en nou volhouden
voor de anderen: succes! hou vol!
quote:Was dat maar waar.
quote:Zelfverering
Op zondag 1 februari 2004 19:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Still going strong!! En de velletjes verdwijnen heeeeel langzaam!Hulde voor de TS!
.
.
Maar nog steeds niet gebeten.
quote:Dat heb ik nou precies hetzelfde. Maar ook nog niet gebeten nee.
Op dinsdag 3 februari 2004 00:29 schreef DrMarten het volgende:
Ik moet echt leren nagels knippen. Ik heb ze nu afgeknipt alsof het lijkt dat ik ze heb afgebeten, dat terwijl ze zo mooi warenMaar nog steeds niet gebeten.
quote:Tjonge, ik knip vermoedelijk mijn nagels ook te kort af. Gaat nu goed met mijn nagels
Op dinsdag 3 februari 2004 09:36 schreef WheeleE het volgende:
Dat heb ik nou precies hetzelfde. Maar ook nog niet gebeten nee.
Misschien is zo'n nagelknipper een idee in plaats van een nagelschaartje...
Ennuuh roken is was (ook mee gestopt) dus echt wel verslavender!!!
quote:Uhuh
Op maandag 9 februari 2004 18:21 schreef kees_zenuwpees het volgende:
Goh![]()
Wat is het stil hier...
Geen nieuws, goed nieuws?
quote:Same here
Op maandag 9 februari 2004 19:39 schreef WheeleE het volgende:[..]
Uhuh
. Ik hou t nog steeds netjes vol. Ben erg trots op mezelf
.
heb ik toch een beetje van mezelf gewonnen, namelijk 9-1
maar ik ga liever voor 10-0
quote:ben er al mee gestopt.! omdat beugel heb en dan wordt het moeilijk!! je krijgt dan ook geen velletjes meer als je je nagels laat groeien tip!
Fok!kers stoppen met vel/nagelbijten Deel 1Gestopt:
* BlaatschaaP op 1 januari 2004
* Tom_Tom- op 5 januari 2004
* RedGuy op 5 januari 2004
* rilla op 5 januari 2004
* Anthraxx op 5 januari 2004
* poebeertjuh op 6 januari 2004
* Pandorah op 6 januari 2004
* Qwea op 6 januari 2004
* Puur op 6 januari 2004
* Dr.Marten op 6 januari 2004
* Piro op 6 januari 2004
* Douwe op 6 januari 2004
* kees_zenuwpees op 6 januari 2004
* Allan24 op 7 januari 2004
* WheeleE op 7 januari 2004
* Unihoc_ACE op 7 januari 2004
* MooNliGhT84 op 8 januari 2004
* myxomatosekonijn op 8 januari 2004
* cLau- op 24 januari 2004
* Dizer op 9 januari 2004
* AKnynke op 9 januari 2004
* Bolderbast op 9 januari 2004
* Isabeau op 9 januari 2004
* sassa_s op 9 januari 2004
* TheWizz op 10 januari 2004
* Joene op 10 januari 2004
* juss op 12 januari 2004
* H20 op 12 januari 2004
* Retuobak op 13 januari 2004
* ForumFokker op 13 januari 2004
* Ludacriss op 24 januari 2004
* ChimeraOffline op 24 januari 2004
quote:me too eigenlijk al sinds beugel heb! kun je dan bijna namelijk niet meer! velletjes zijn dan ook verleden tijd! alleen m'n wijsvingers zie je dat die klein beetje scheef staan doordat je vinger gaat vervormen als je lang nagel bijt! weet niet of dat nog ooit goed komt!
Op zaterdag 24 januari 2004 22:54 schreef SkipZ het volgende:
Roken geen ervaring mee, maar weet wat dat je ook snel weer aan je vel/nagel gaat bijten[edit]
Sinds een half jaartje gestopt mert nagel bijten![]()
[/edit]
quote:pardon voor de dubbele post
Op maandag 9 februari 2004 20:30 schreef BALE het volgende:[..]
me too eigenlijk al sinds beugel heb! kun je dan bijna namelijk niet meer! velletjes zijn dan ook verleden tijd! alleen m'n wijsvingers zie je dat die klein beetje scheef staan doordat je vinger gaat vervormen als je lang nagel bijt! weet niet of dat nog ooit goed komt!
Weet je ik ga ook weer eens proberen te stoppen. thx2fok!
Ik begin nu.
* Chrizzly pakt wat anders om te eten.
quote:Ik heb anders altijd prima kunnen nagelbijten met beugel hoor
Op maandag 9 februari 2004 20:28 schreef BALE het volgende:[..]
ben er al mee gestopt.! omdat beugel heb en dan wordt het moeilijk!! je krijgt dan ook geen velletjes meer als je je nagels laat groeien tip!
Mn nagels maar weer eens geknipt. Denk dat ik er wel redelijk vanaf ben, al betrap ik mezelf nog wel eens op 'teasen': dat ik mn nagel langs mn tand wrijf. Ook een foute gewoonte
en wat denk je ?
Ik kom vanavond thuis kijk naar mn nagels , allemaal afgekauwd
quote:Tssk
Op maandag 16 februari 2004 20:57 schreef Joene het volgende:
Vandaag een stress dag...op het werk alles ging mis...en wat denk je ?
Ik kom vanavond thuis kijk naar mn nagels , allemaal afgekauwd
![]()
.
Hier gaat het nog steeds goed .
quote:Vind het echt niet leuk ,want had net mooie nagels
Op maandag 16 februari 2004 21:08 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Tssk
.
.
Hier gaat het nog steeds goed
.
Helemaal mee eens, vooral pronken bij mijn moeder met mijn nagels. Het is haar namelijk nog niet gelukt!!!quote:Op woensdag 25 februari 2004 20:14 schreef juss het volgende:
Ik ben nog steeds gestopt! Heb nu echt supermooie nagels, lijkt net of het niet mijn handen zijn.
Ik heb nu een verhardernagellak gehaald, dan worden je nagels wat harder en breken ze niet af, waardoor ze langer kunnen worden. Ben er erg trots op, vooral dat tikken met je nagels is leuk
.
Iedereen wordt gek van mij, zovaak laat ik mijn nagels zienquote:Op woensdag 25 februari 2004 22:59 schreef teig het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, vooral pronken bij mijn moeder met mijn nagels. Het is haar namelijk nog niet gelukt!!!
zo'n kuurtje nagelverharder wil best helpen!!!!!!!
Je kan wel stoppen als je het ECHT wil...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:58 schreef Miss_mini het volgende:
ikke doe niet nagelbijten ook niet het vel daaromheen....ik knabbel als ik zenuwachtig ben m,n hele vingers kaal,tot het begint te bloeden tis echt erg doet ook super zeer maar ik kan het niet laten,behalve als ik bezig ben met iets doe ik het neit
quote:Op maandag 24 mei 2004 18:30 schreef Miss_mini het volgende:
Soms zo erg tot bloedens toe.......en soms doet t echt pijn.
Ik weet niet waarom ik het doe maar volgens mij is het gewoon omdat ik dan wat te doen moet hebben,en dan doen sommige mensen op hun nagels bijten,en ik op m,n vingers gewoon velletjes eraf trekken en steeds verder krabben tot er weer nieuwe velletjes komen en ik weer verder kan krabben tot het bloed en tot ik pijn heb...dan is het goed en doe ik het ook niet meer tot het geneest maar daarna begin ik weer opnieuw....
IK leer het echt nooit af uit mezelf,wie doet dit ook en wie kan me helpen?
Goed zoquote:Op maandag 24 mei 2004 18:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hoe gaat het met m'n medestoppers?
Hier nog steeds alles goed.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga niet eens zeggen wat ik met mijn duimnagel heb gedaan want het is nog nooit zo erg geweest.quote:Op maandag 24 mei 2004 18:40 schreef schatje het volgende:
Uit gesloten topic:
[..]
Ehmquote:Op maandag 24 mei 2004 18:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Hoe gaat het met m'n medestoppers?
Hier nog steeds alles goed.
rare velletjesquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:59 schreef Douwe het volgende:
Ik ben nog steeds gestopt! Sinds 6 januari dit jaar, mede dankzij dit topic. Af en toe gezondigd maar hey, mn nagels zijn nu ineens weer prachtig om te zien. Ook geen rare velletjes er meer omheen, ik ben tevreden
Ik ben het met je eens! Wat betreft dat stoer danquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben. Nee. was. een velbijter. Een echte die-hard wel te verstaan. Ik beet alle velletjes er af en mijn vingers zagen er dan ook niet uit. Maar vorig jaar ben ik daarmee gestopt. En het ging perfect. Ik ging alleen wel door met velpulken. En sinds januari dit jaar ben ik daar ook mee gestopt
. Dus mijn vingers zien er nu geweldig uit
. Ik ben zo stoer
.
Ik heb de neiging na dik een jaar nog wel eens... dan verveel ik me ofzo, zie ik mn nagels die eigenlijk net iets te lang gegroeid ziijn...quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:01 schreef shoque het volgende:
Ik zag dit topic en ik dacht ik meld me ook ff... ben paar dagen terug ook gestopt met nagelbijten en het gaat me goed af moet ik zeggen, het ziet er gewoon veeeeel mooier uit. Verleiding om te gaan bijten is wel redelijk groot (tenslotte zo'n gewoonte) maar tot nu toe is het me gelukt om die te weerstaan![]()
Welkom op Fok!quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:10 schreef Liesenzo het volgende:
Hallo ik ben hier nieuw! (hoe krijg ik zo'n leuk plaatje links van de tekst zoals jullie?)
quote:Op het forum kun je op 2 manieren een plaatje onder je naam zetten: als "webicon" of als upload-plaatje. Het eerste houdt in dat je de URL (beginnend met http:// ) van een plaatje invult in het daarvoor bestemde vakje in je profiel. Let op dat je hierbij niet de [img]-tag gebruikt; die is alleen voor in je posts. Het tweede houdt in dat je via je profiel een plaatje uploadt naar de forumserver.
Dat uploaden doe je door in de manager op de "bladeren" of "browse" knop te drukken, en een plaatje op je harde schijf te selecteren. Let erop dat je plaatje aan de volgende eisen voldoet:
# Het formaat moet 60x60 pixels zijn (Als je een groter plaatje hebt zou je in een tekenprogramma naar de optie 'resize' kunnen zoeken en daar het plaatje naar 60x60 omzetten. Let erop dat het plaatje dan erg kan vervormen.)
Het plaatje mag niet groter zijn dan 10240 bytes (10 kilobyte)
# De bestandsnaam mag niet langer zijn dan 20 tekens (inclusief de extensie)
# Het moet een .gif of .jpg plaatje zijn
# Je hebt ruimte voor 10 plaatjes van 10 kilobyte. Dat betekent dat je ook 20 plaatjes van 5 kilobyte kunt uploaden, etcetera.
Webicons mogen maximaal 100k groot zijn, anders kunnen users problemen krijgen bij het tonen van de topics, vooral als ze geen snelle internetverbinding hebben of als het plaatje op een trage webserver gehost wordt.
Uploadplaatjes en webicons kun je gewoon tegelijk gebruiken. Welk plaatje een andere user (of jij zelf) ziet, hangt af van de persoonlijke instellingen van die user.
Damn, echt vlak na mijn vorige post zat ik alweer te kluivenquote:Op donderdag 10 maart 2005 15:52 schreef DrMarten het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort ook maar weer een poging ga wagen. Heb vorig jaar ook al een poging gedaan (zoals in het lijstje te zien is en dit ongeveer een half jar volgehouden. Toen kwam er weer een stressperiode aan en ging het weer helemaal mis, nu is het helemaal dramatisch gesteld met de nagels en de velletjes. Ik denk dat ik straks direct maar een nieuwe nagelvijl ga kopen en een poging ga doen
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:59 schreef Fatality het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn nagels voor het eerst in 6 jaar geknipt!!!
Ik kan t nog niet laten mijn vingers uit mijn mond te houden, maar de neiging wordt al minder.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Helpt het als ik (alweer) zeg dat het mij gelukt is? Ik ben echt jarenlang een hardnekkige velbijter geweest en ik ben ermee gestopt! Al anderhalf jaar clean.
Hoe krijg je die gelnagels er weer netjes af zonder dat je je eigen nagels beschadigd? Weet iemand dat?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:24 schreef miesjuh het volgende:
Ik ben een echte DIE HARD nagelbijtster helaas... Alles geprobeerd, slapen met handschoenen, bytex etc. Nu heb ik maandag Gelnagels laten zetten en volgens mij is dit de oplossing! Het is moeilijk er vanaf te blijven, maar 60 E bijt je toch niet zomaar even van de nagels af. Heb inmiddels dus een week niet gebeten, en ondertussen groeien mijn nagels gewoon. Echt een aanrader hoor!
Nauwelijks? Of nietquote:Op donderdag 21 april 2005 21:55 schreef furanku het volgende:
* furanku heeft nu sinds zaterdag 16 april nauwelijks aan zijn vingernagels gebeten.
Voor het eerst dat het langer dan 2 dagen duurt.. heeft ook meer met mijn werk te maken nu.
Koop een nagelvijl.quote:Op maandag 25 april 2005 21:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Nu komt een moeilijker gedeelte want nu kan ik met mijn nagels mijn nagels afscheuren of kleine haakjes weghalen door te bijten waardoor ik alsnog geen nagel meer overhou... Maar ik blijf proberen!
Beide duimen en middelvinger zijn aangetast door mijquote:Op donderdag 21 april 2005 21:55 schreef furanku het volgende:
* furanku heeft nu sinds zaterdag 16 april nauwelijks aan zijn vingernagels gebeten.
Voor het eerst dat het langer dan 2 dagen duurt.. heeft ook meer met mijn werk te maken nu.
Mijn nagels leven nog...quote:Op maandag 25 april 2005 21:44 schreef Allan24 het volgende:
* Allan24 begint *NU* met stop-poging 3 in twee jaar.
Dankquote:Op zaterdag 17 september 2005 19:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mag ik trouwens iedereen die gestopt is even een schouderklopje geven? Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is, dus ik ben trots op jullie!.
Mag ik jou nog een schouderklopje geven voor het openen van dit topic?quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mag ik trouwens iedereen die gestopt is even een schouderklopje geven? Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is, dus ik ben trots op jullie!.
Nou, die poging was dus ook mislukt... balenquote:Op maandag 25 april 2005 21:44 schreef Allan24 het volgende:
* Allan24 begint *NU* met stop-poging 3 in twee jaar.
Ja, dat is mogelijk en niets gay aanquote:Op woensdag 25 januari 2006 23:25 schreef teknomist het volgende:
Ik las ergens een keer over extensions voor je nagels die je in een nagelstudio kunt krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee en zo ja, werkt het? Het klinkt me allemaal heel gay in de oren maar is het ook geschikt voor mannen zeg maar?.
Hier nog wat later.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:24 schreef hxkclan het volgende:
Misschien een beetje laat, maar ik ben sinds een weekje ook gestopt en heb zowaar lange(re) nagels.
Zijn er nog andere mensen met ervaringen? of is dit topic gewoon extreem dood.
Dit doe ik ook. Mijn vriend wijst me er altijd op, maar als ik me verveel en hij is er niet dan is het snel gebeurd. Bloeden...quote:Op woensdag 24 januari 2007 07:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik he b overigens alleen nog een probleem met velletjesbijten
als ik veel stress heb ga ik happen, en wel zo tot ontstekingen aan toe
dan doet het zeer, en moet ik weer stoppen van mezelf, waarna het een tijdje redelijk gaat, op wat 'bijwerken' na
Mijn man zat vroeger ook steeds te waarschuwen als ik beet. Dat vond ik zo irritant dat ik nog harder ging bijten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:59 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dit doe ik ook. Mijn vriend wijst me er altijd op, maar als ik me verveel en hij is er niet dan is het snel gebeurd. Bloeden...
in iedere studio ben je welkom. ook met kleine nagels opzetten,quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:23 schreef Basso het volgende:
iemand tips voor nepnagels? wat, waar, hoe duur? ik wil zo de eerst 2 weken van het stoppen met nagelbijten doorkomen..
zijn er ook speciale voor mannen?
quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:15 schreef Gia het volgende:
En mijn duimnagels zijn zo lang dat ik gerust de hele avond kan vijlen.
quote:Ik kijk nu al uit naar de dag dat ik mijn nagels hoor tikken als ik zit te typen.
Die handschoenen kun je ook 's avonds bij het tv-kijken aandoen. Zelf bijt ik vaak (ongemerkt) tijdens lezen of computeren. Ook dan kun je handschoenen dragen. Of je handen goed insmeren, dat helpt ook.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:20 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
in iedere studio ben je welkom. ook met kleine nagels opzetten,
ik doe t nooit meer, die nepnagels deden gewoon pijn, ze waren kort, maar ik kon er niks mee. . zo onnatuurlijk, en ik beet ze ook af,
handschoenen aan met autorijden is een gouden tip.
Je kunt ook een pleister op je duim plakken.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:54 schreef Armageddon het volgende:
Ik heb dat ik de hele dag aan mijn duimen zit te pulken met mijn wijsvinger. Daar kom ik ook maar niet vanafIs dat een beetje hetzelfde als nagelbijten?
Pleister heb ik er in 3 minuten vanafquote:Op maandag 29 januari 2007 14:05 schreef Molline het volgende:
[..]
Je kunt ook een pleister op je duim plakken.
Bij nagelbijten wordt de duim vaak als 'voeler' voor haakjes e.d.gebruikt. De pleister voorkomt dit.
en de prijswinner is........ Armageddon, hij heeft t begrepen, je bent off topic,, bemoei je er niet mee,quote:Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Armageddon het volgende:
hmzzzz
http://www.realisatietrainingen.nl/pb/tillomanie.html
Mens ik was gewoon even aan het zoeken op google voor waar ik last van heb. Je moet niet zo bijdehand doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:13 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
en de prijswinner is........ Armageddon, hij heeft t begrepen, je bent off topic,, bemoei je er niet mee,
dit is geen persoonlijke aanslag. bijdehand ben ik welquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:13 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Mens ik was gewoon even aan het zoeken op google voor waar ik last van heb. Je moet niet zo bijdehand doen.![]()
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:20 schreef Gia het volgende:
Kan al met mijn nagels op het bureau trommelen. Nog een weekje of twee en ik ga nagellakken.![]()
quote:
Dit herken ik wel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:20 schreef Escaflowne het volgende:
Nagels die reeds lang zijn, heb ik niet veel problemen mee, daar blijf ik wel van af! Maar oh wee als ze scheuren en vooral als er dan echt een groot stuk afbreekt, kan er dan bijna niet vanaf blijven,
Geen idee, voor mij heeft het iig niets met elkaar te maken. Zelf heb ik bijna niet geduimd, maar bijt dus wel op mijn nagels enzo van kinds af aan.quote:Op maandag 5 februari 2007 00:15 schreef Killer_Mom het volgende:
tussendoor een vraag, nagelbijten en of duimen, heeft dat iets met elkaar te maken?
Deze snap ik even niet.quote:Op maandag 5 februari 2007 00:15 schreef Killer_Mom het volgende:
mee eens, half maart moet ik terug komen bij de tandarts, ik kom er met korte nagels, ieder hoekje en randje knip ik af, niet te kort, maar t moet eraf. 2 weken niet gebeten,
tussendoor een vraag, nagelbijten en of duimen, heeft dat iets met elkaar te maken?
Same herequote:Op woensdag 24 januari 2007 07:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik he b overigens alleen nog een probleem met velletjesbijten
als ik veel stress heb ga ik happen, en wel zo tot ontstekingen aan toe
dan doet het zeer, en moet ik weer stoppen van mezelf, waarna het een tijdje redelijk gaat, op wat 'bijwerken' na
teasen is zo lekker. je nagelsl lijken langer en witter en zachter en hap, eraf.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:20 schreef Blivox het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb uit het niets sinds anderhalve week opeens witte uiteindes op mijn nagels, in plaats van de stompjes die ik al 20 jaar lang heb. Ik hoop dat ik het vol kan houden, het is wel heel raar opeens.
En dat teasen doe ik ook hoor, vaak genoeg even mijn nagel over mijn tand schuiven, maar niet bijten en dan weer weghalen, het helpt wel.
Ik doe alles wat d'r op lijkt! Zouden de mensen die 2 jaar terug zouden stoppen met nagelbijten een foto van hun nagel kunnen maken als bemoedigingquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:07 schreef mjan het volgende:
Zolang ik me kan herinneren heb ik al stompjes
Even een vraagje: bijten jullie echt altijd je nagels af of scheur je ze ook vaak? Het probleem bij mij is namelijk dat ik bijna nooit m'n nagels echt afbijt, maar ze er gewoon afpulk. Daarom werken middeltjes zoals bite-x ook niet, ik stop m'n vingers niet in mn mond, dus heb geen last van een vieze smaak.
Heeft iemand hier nog een geniale oplossing voor? Anders wordt het toch maar handschoentjes gaan dragen...![]()
Vijlen vijlen vijlen en vijlen, je ziet d'r misschien wel als een wijf uit maarja je wil toch watquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:17 schreef Spiegelei het volgende:
Hmm ik bijt ook al nagels/velletjes zolang als ik me kan herinneren. Soms kan ik periodes van enkele weken stoppen (eigenlijk ook onbewust), maarja en dan komt er een hapertje aan m'n langere nagel en dan kan ik er niet vanaf blijven.![]()
Ook als ik stress heb dan ga ik sneller en meer bijten. Natuurlijk wil ik ook wel stoppen want dat ziet er gewoon wat fijner uit, maar ik vind dus dag mijn nagels (op die van m'n duimen na) altijd zo dun en breekbaar zijn; er komen vlug van die hapertjes waarmee je dan achter kleine draadjes blijft hangen (bijvoorbeeld bij een trui ofzo). Iemand een tip?
na 4 of 5 weken de hele avond " zachtjes " vijlen heb ik de vijl buiten bereik gelegd. ik moet wennen dat t echte nagels worden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Vijlen vijlen vijlen en vijlen, je ziet d'r misschien wel als een wijf uit maarja je wil toch wat
Ik heb alleen m'n pinken die ik mag verrottenIk hoop dat ik het volhoud!
Pinken zijn bij velletjes het lekkerst, lekker gevoeligquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Ik heb alleen m'n pinken die ik mag verrottenIk hoop dat ik het volhoud!
Ik heb ook zo lang ik me kan herinneren gebeten. Echt tot bloedens toe. De nagel kwam niet verder dan halverwege het nagelbed.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 02:30 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
na 4 of 5 weken de hele avond " zachtjes " vijlen heb ik de vijl buiten bereik gelegd. ik moet wennen dat t echte nagels worden.
aan mijn linker hand groeit t wel,....... sleutelbeen gebroken. ik kan niet eens mijn hand naar mijn mond brengen . ook een optie . pijnlijk ook.![]()
Ik laat eerst al m'n nagels groeien(als het luktquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb ook zo lang ik me kan herinneren gebeten. Echt tot bloedens toe. De nagel kwam niet verder dan halverwege het nagelbed.
Ik ben toen begonnen met eerst de duimen te laten groeien, makkelijk met geld of pasjes oppakken.
Die mooie nagels waren weer een motivatie om de rest te laten groeien.
Dat heb ik echter gedaan met elke avond zachtjes vijlen. Dan groeit het wel wat langzamer, maar tijd om te bijten heb je dan niet.
Als ze echt zo lang zijn dat het kunstnagels lijken, laat ik mijn zus ze opleuken. Dan zal ik eens kijken of ik er een foto van kan plaatsen. Ben niet zo'n held met dat foto gedoe op internet.
Da's voor mij geen reden meer, heb toch al een gebit. (vanwege openhartoperatie)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 02:15 schreef Killer_Mom het volgende:
door de waarschuwing van de tandarts heb ik een knop omgezet, gewoon niet doen.
Ik ga er ook maar weer eens Byte-X op smerenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:12 schreef Allan24 het volgende:
Poging 418 gestart. Voorzien van Byte-X. Gaat lukken. Smerig.
Ik denk dat het op de korte termijn wel helpt maar op de langere termijn niet. Bij mij was het gewoon. van de 1 op de andere dag radicaal stoppen, alleen je pinken mogen als het echt niet anders kan. Het probleem is ook vaak dat je onbewust begint te knagen. Het is niet zo dat je eerst iets moet doen om je nagels te kunnen bijten, voor je het weet zit je te bijten. Ik heb het nog maar 3/4 weken vol gehouden denk ik in totaal maar nu ik al flinke randjes zie wil ik niet eens meer bijten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik ga er ook maar weer eens Byte-X op smeren.
Goede tip! Ga ik halen van de week.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:30 schreef Molline het volgende:
Een nieuwe stop-met-nagelbijten-hulp:
Ik heb sinds kort een busje "Hansaplast pleisterspray" in m'n tas, werkt perfect tegen haakjes en het grote voordeel: het gaat er niet af na handen wassen en douchen!Plus makkelijk aan te brengen.
Voorlopig op pure wilskracht. Al 2 dagen relatief geslaagd. Heel soms nog wel eens een velletje bijten, maar 't is echt een heel stuk minder dan anders. Nu zal het feit dat ik m'n nagels iets te enthousiast heb zitten bijten en dus m'n vingers wat pijnlijk zijn daar ook wel in meespelen want dan bijt ik zowieso een stuk minder al.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:54 schreef Stereotomy het volgende:
Laat even weten welke methode je probeert en of het werkt.
Steer, sleep je me er door heen? Ik wil ook stoppen!quote:
Ik stond gisteren met plakkende vingers in de badkamer... Toen heb ik het maar verwijderd met acteonquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Steer, sleep je me er door heen? Ik wil ook stoppen!
Ik ga ook van die pleisterspray kopen vandaag, kijken of het werkt!
Koken met huishoudhandschoenen aan, druifquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb 8 witte randjes nu. Byte-X helpt heel aardig. Weekje niet gebeten.
Het probleem van Byte-X is dat al je voedsel naar een aceton-achtige substantie gaat smaken.
Voorlopig doe ik met je meequote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:26 schreef AKnynke het volgende:
ik ga gewoon cold turkey.
Tot nu toe doe ik het goed!
Hoe ging het?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:03 schreef Stereotomy het volgende:
Net tentamen gehad. 1 wit randje minder (links, middelvinger)
7 left.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |