Hallo iedereen,
Hier een aantal tips waar jullie misschien wat aan hebben:
Het belangrijkste is:
VERZORG je handen, ook al zien ze er niet uit door de afgekloven nagels.
-
Duw je nagelriemen goed terug met een bokkepootje. Je nagels lijken meteen wat langer en groeien ook sneller. Blijf dit ook wekelijks doen.
-
Smeer je handen een paar keer op een dag in met een goede (niet helemaal intrekkende) handcrème. Evt haakjes aan je nagels voel je dan minder en je doet je handen ook niet zo gauw in de mond omdat de crème vaak ook niet lekker smaakt. Ook heb je dan minder last van velletjes. 's Avonds kun je voor het slapen gaan evt een vettere of dikkere laag crème opbrengen en dit in laten werken. Vooral het merk HEROME heeft zeer goede producten voor het verzorgen van nagels en handen (bijv. nagelriemolie, handcrème, enz.) Zorg ervoor dat je nagels steeds vet aanvoelen, dus na het handenwassen direct weer crème aanbrengen.
-
Ga onder de zonnebank of zo veel mogelijk met je handen in de zon zitten. Daardoor worden je nagels sterker en groeien ze ook sneller.
-
Plak op de koelkast of een andere in het oog springende plaats een plaatje van een hand met mooie nagels (bijv. uit een handcrème-reclame). Dit werkt zeer motiverend.
-
Gebruik Bite-x. Ook al weet ik dat de echte die-hards er dwars door heen kauwen, het helpt wel tegen onbewust nagelbijten: de vieze smaak waarschuwt je dat je weer zit te kauwen.
-
Gebruik de eerste weken nepnagels, om alvast een begin te krijgen. Als je de nepnagels verwijdert, zijn je eigen nagels immers alweer een stukje langer gegroeid.
-
Plak een pleister op beide duimen. Als je gaat pulken gebruik je meestal je duimen, de pleister voorkomt dat je kunt "voelen" aan je nagels.
-
Trek ‘s avonds voor de tv of op andere moeilijke momenten handschoenen aan, ga op je handen zitten of zorg dat je iets in je handen hebt (mag je zelf bedenken).
-
Wanneer de nagels wat langer zijn, ongeveer na twee weken, een goede nagelverharder gebruiken. Die van HEROME is zeer goed! Omdat je nagels er dan mooier uit gaan zien, bijt je ook minder snel nagels.
-
Ga nooit de deur uit zonder een vijl bij je te hebben. Mocht je een haakje ontdekken, kun je deze meteen wegvijlen (en niet bijten).
-
Als je nagels lang zijn: gebruik af en toe nog nagelverharder, liever geen nagellak, daar worden ze vaak weer ‘week' van.
- Helpt dit allemaal niet,
maak dan een afspraak bij een nagelstudio voor gelnagels. Daar hebben ze ervaring met nagelbijters en kunnen ze nagels aanmeten die bij jouw handen passen (dus ook voor mannen) en erg natuurlijk lijken.
Geloof me, ik weet waar ik het over heb. Ik bijt al praktisch mijn hele leven (inmiddels ongeveer 30 jaar lang) op mijn nagels. Sinds een jaar of 10 lukt het mij af en toe mijn nagels lang te laten groeien (het klinkt raar, maar meestal is dat ‘s zomers). Ik heb ongeveer de helft van het jaar lange nagels en de rest van het jaar korte stompjes. En met kort bedoel ik ook echt kort. Ik baal iedere keer vreselijk en neem me voor het niet weer te doen, maar ja ... Alle bovengenoemde tips heb ik zelf toegepast en hebben me steeds weer geholpen mijn nagels lang te krijgen.
Momenteel heb ik hele mooie lange nagels en deze hoop ik nu te houden. Ik hoop echt dat jullie wat met deze tips kunnen en dat iedereen op dit forum straks ook mooie handen en nagels heeft. Ik wens jullie heel veel succes toe. Zet 'm op