Same herequote:Op woensdag 24 januari 2007 07:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik he b overigens alleen nog een probleem met velletjesbijten
als ik veel stress heb ga ik happen, en wel zo tot ontstekingen aan toe
dan doet het zeer, en moet ik weer stoppen van mezelf, waarna het een tijdje redelijk gaat, op wat 'bijwerken' na
teasen is zo lekker. je nagelsl lijken langer en witter en zachter en hap, eraf.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:20 schreef Blivox het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb uit het niets sinds anderhalve week opeens witte uiteindes op mijn nagels, in plaats van de stompjes die ik al 20 jaar lang heb. Ik hoop dat ik het vol kan houden, het is wel heel raar opeens.
En dat teasen doe ik ook hoor, vaak genoeg even mijn nagel over mijn tand schuiven, maar niet bijten en dan weer weghalen, het helpt wel.
Ik doe alles wat d'r op lijkt! Zouden de mensen die 2 jaar terug zouden stoppen met nagelbijten een foto van hun nagel kunnen maken als bemoedigingquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:07 schreef mjan het volgende:
Zolang ik me kan herinneren heb ik al stompjes
Even een vraagje: bijten jullie echt altijd je nagels af of scheur je ze ook vaak? Het probleem bij mij is namelijk dat ik bijna nooit m'n nagels echt afbijt, maar ze er gewoon afpulk. Daarom werken middeltjes zoals bite-x ook niet, ik stop m'n vingers niet in mn mond, dus heb geen last van een vieze smaak.
Heeft iemand hier nog een geniale oplossing voor? Anders wordt het toch maar handschoentjes gaan dragen...![]()
Vijlen vijlen vijlen en vijlen, je ziet d'r misschien wel als een wijf uit maarja je wil toch watquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:17 schreef Spiegelei het volgende:
Hmm ik bijt ook al nagels/velletjes zolang als ik me kan herinneren. Soms kan ik periodes van enkele weken stoppen (eigenlijk ook onbewust), maarja en dan komt er een hapertje aan m'n langere nagel en dan kan ik er niet vanaf blijven.![]()
Ook als ik stress heb dan ga ik sneller en meer bijten. Natuurlijk wil ik ook wel stoppen want dat ziet er gewoon wat fijner uit, maar ik vind dus dag mijn nagels (op die van m'n duimen na) altijd zo dun en breekbaar zijn; er komen vlug van die hapertjes waarmee je dan achter kleine draadjes blijft hangen (bijvoorbeeld bij een trui ofzo). Iemand een tip?
na 4 of 5 weken de hele avond " zachtjes " vijlen heb ik de vijl buiten bereik gelegd. ik moet wennen dat t echte nagels worden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Vijlen vijlen vijlen en vijlen, je ziet d'r misschien wel als een wijf uit maarja je wil toch wat
Ik heb alleen m'n pinken die ik mag verrottenIk hoop dat ik het volhoud!
Pinken zijn bij velletjes het lekkerst, lekker gevoeligquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef Luigi_ het volgende:
[..]
Ik heb alleen m'n pinken die ik mag verrottenIk hoop dat ik het volhoud!
Ik heb ook zo lang ik me kan herinneren gebeten. Echt tot bloedens toe. De nagel kwam niet verder dan halverwege het nagelbed.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 02:30 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
na 4 of 5 weken de hele avond " zachtjes " vijlen heb ik de vijl buiten bereik gelegd. ik moet wennen dat t echte nagels worden.
aan mijn linker hand groeit t wel,....... sleutelbeen gebroken. ik kan niet eens mijn hand naar mijn mond brengen . ook een optie . pijnlijk ook.![]()
Ik laat eerst al m'n nagels groeien(als het luktquote:Op zaterdag 3 maart 2007 10:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb ook zo lang ik me kan herinneren gebeten. Echt tot bloedens toe. De nagel kwam niet verder dan halverwege het nagelbed.
Ik ben toen begonnen met eerst de duimen te laten groeien, makkelijk met geld of pasjes oppakken.
Die mooie nagels waren weer een motivatie om de rest te laten groeien.
Dat heb ik echter gedaan met elke avond zachtjes vijlen. Dan groeit het wel wat langzamer, maar tijd om te bijten heb je dan niet.
Als ze echt zo lang zijn dat het kunstnagels lijken, laat ik mijn zus ze opleuken. Dan zal ik eens kijken of ik er een foto van kan plaatsen. Ben niet zo'n held met dat foto gedoe op internet.
Da's voor mij geen reden meer, heb toch al een gebit. (vanwege openhartoperatie)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 02:15 schreef Killer_Mom het volgende:
door de waarschuwing van de tandarts heb ik een knop omgezet, gewoon niet doen.
Ik ga er ook maar weer eens Byte-X op smerenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:12 schreef Allan24 het volgende:
Poging 418 gestart. Voorzien van Byte-X. Gaat lukken. Smerig.
Ik denk dat het op de korte termijn wel helpt maar op de langere termijn niet. Bij mij was het gewoon. van de 1 op de andere dag radicaal stoppen, alleen je pinken mogen als het echt niet anders kan. Het probleem is ook vaak dat je onbewust begint te knagen. Het is niet zo dat je eerst iets moet doen om je nagels te kunnen bijten, voor je het weet zit je te bijten. Ik heb het nog maar 3/4 weken vol gehouden denk ik in totaal maar nu ik al flinke randjes zie wil ik niet eens meer bijten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:27 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik ga er ook maar weer eens Byte-X op smeren.
Goede tip! Ga ik halen van de week.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:30 schreef Molline het volgende:
Een nieuwe stop-met-nagelbijten-hulp:
Ik heb sinds kort een busje "Hansaplast pleisterspray" in m'n tas, werkt perfect tegen haakjes en het grote voordeel: het gaat er niet af na handen wassen en douchen!Plus makkelijk aan te brengen.
Voorlopig op pure wilskracht. Al 2 dagen relatief geslaagd. Heel soms nog wel eens een velletje bijten, maar 't is echt een heel stuk minder dan anders. Nu zal het feit dat ik m'n nagels iets te enthousiast heb zitten bijten en dus m'n vingers wat pijnlijk zijn daar ook wel in meespelen want dan bijt ik zowieso een stuk minder al.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:54 schreef Stereotomy het volgende:
Laat even weten welke methode je probeert en of het werkt.
Steer, sleep je me er door heen? Ik wil ook stoppen!quote:
Ik stond gisteren met plakkende vingers in de badkamer... Toen heb ik het maar verwijderd met acteonquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Steer, sleep je me er door heen? Ik wil ook stoppen!
Ik ga ook van die pleisterspray kopen vandaag, kijken of het werkt!
Koken met huishoudhandschoenen aan, druifquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb 8 witte randjes nu. Byte-X helpt heel aardig. Weekje niet gebeten.
Het probleem van Byte-X is dat al je voedsel naar een aceton-achtige substantie gaat smaken.
Voorlopig doe ik met je meequote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:26 schreef AKnynke het volgende:
ik ga gewoon cold turkey.
Tot nu toe doe ik het goed!
Hoe ging het?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:03 schreef Stereotomy het volgende:
Net tentamen gehad. 1 wit randje minder (links, middelvinger)
7 left.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |