abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45913442
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:20 schreef Escaflowne het volgende:
Nagels die reeds lang zijn, heb ik niet veel problemen mee, daar blijf ik wel van af! Maar oh wee als ze scheuren en vooral als er dan echt een groot stuk afbreekt, kan er dan bijna niet vanaf blijven,
Dit herken ik wel.

Ik heb ook dat als ik ze allemaal mooi lang heb, en er scheurt een nagel, ik zoiets heb van: dan de rest ook maar kort. Meestal krijg ik dan een aanval en bijt dan alle nagels weer kort ....
pi_45995216
mee eens, half maart moet ik terug komen bij de tandarts, ik kom er met korte nagels, ieder hoekje en randje knip ik af, niet te kort, maar t moet eraf. 2 weken niet gebeten,
tussendoor een vraag, nagelbijten en of duimen, heeft dat iets met elkaar te maken?
De Puta Madre
pi_45995998
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:15 schreef Killer_Mom het volgende:
tussendoor een vraag, nagelbijten en of duimen, heeft dat iets met elkaar te maken?
Geen idee, voor mij heeft het iig niets met elkaar te maken. Zelf heb ik bijna niet geduimd, maar bijt dus wel op mijn nagels enzo van kinds af aan.

Lange nagels vind ik echt wel mooi, ben ook altijd reuze trots als het me gelukt is om ze te krijgen, maar het is gewoon gruwelijk irritant dat ze soms afbreken en dan is bij mij ook het hek van de dam, kan ik er maar niet vanaf blijven, met alle gevolgen

Ook jammer vind ik het te constateren dat sommige mensen het echt vies vinden en er een heel verkeerd idee bij krijgen. Is het nou werkelijkzo vies vraag ik me dan af? Ik ben verder heel schoon op mezelf, was regelmatiger mijn handen dan de gemiddelde persoon zeg maar. Het is wel cru soms als je dan puur op grond van het hebben van onverzorgde nagels/vingers soms zo bevooroordeeld wordt Niet dat ik het vaak meemaak, maar toch.. elke keer dat het gebeurt komt wel hard aan.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:42:26 #244
65918 IBAZ
broeinest
pi_46210366
quote:
Op maandag 5 februari 2007 00:15 schreef Killer_Mom het volgende:
mee eens, half maart moet ik terug komen bij de tandarts, ik kom er met korte nagels, ieder hoekje en randje knip ik af, niet te kort, maar t moet eraf. 2 weken niet gebeten,
Deze snap ik even niet.
  zondag 11 februari 2007 @ 21:30:08 #245
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46218361
Ik ben (of eigenlijk was) ongeveer 8 maanden geleden eindelijk weer gestopt met nagelbijten. Het was al jaren geleden dat dat gelukt was. Ik had er niet echt iets voor gedaan maar het lukte gewoon.
Tot iets van 1,5 a 2 maanden geleden. Ik had al even geen zin om te veilen (dat duurt altijd zo lang!!!) dus ze waren niet meer zo stevig. Ik zat in de wachtkamer bij de fysio en toen scheurde er een nagel (ik zat vast wel te plukken). Ik scheurde die nagel af en ging aan een andere zitten plukken.... gevolg was dat ik bijna al m'n nagels eraf scheurde
Sinds toen is het me niet meer gelukt ze te laten groeien, terwijl ik zo'n mooie nagels heb als ze lang zijn.
De ellende is gewoon dat je er wat voor moet doen om ze mooi te houden (veilen, eventueel lakken) en dat ik daar dan geen zin in heb (ik kan het ook niet zo mooi).
Ik zit dus weer met stompjes
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_46283537
Wat de nagels trouwens wel merkbaar sterker maakt is kiezelzuur (siliciumoxide) (iets wat tevens in bv. groene klei zit) en een zonnebankuurtje (vit D/E?). Heb ook gemerkt dat de nagels sneller groeien tijdens een zonnebankkuur.
pi_46283699
Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb uit het niets sinds anderhalve week opeens witte uiteindes op mijn nagels, in plaats van de stompjes die ik al 20 jaar lang heb. Ik hoop dat ik het vol kan houden, het is wel heel raar opeens.

En dat teasen doe ik ook hoor, vaak genoeg even mijn nagel over mijn tand schuiven, maar niet bijten en dan weer weghalen, het helpt wel .
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:12:48 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_46810997
Ik ga NU pleisters op mn duimen plakken nadat ik mijn handen heb ingesmeerd met vette herome-creme. Ik ben het zat!!

Ik heb tot 2 jaar terug nagels gebeten en op een gegeven moment zomaar vanzelf mee gestopt. Maar de velletjes zijn echt nog erger! Tot bloedens aan toe, ik eet mezelf nog eens op!

Tevens schopje...
pi_46814538
vanaf morgen begin ik met niet meer nagelbijten.

Even voor de statistiek:
- Poging 32 dit, langste poging was 7 weken.
- Ik bijt nagels sinds ik tanden heb. M'n vingers tintelen door dingen aan te raken tegenwoordig.

Ben benieuwd hoe lang ik het volhoudt zonder byte-x. (met byte-x redde ik de 7 weken, maar na 'n tijd was ik gewoon aan de smaak gewend)
pi_46821848
Poging 418 gestart. Voorzien van Byte-X. Gaat lukken. Smerig.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_46824221
Ik kan ook weer helemaal opnieuw beginnen. Alles er in een keer afgebeten, balen.

Heb nu byte-x op, maar het lukt nog niet echt er helemaal van af te blijven. Een wat dikkere laag erop smeren helpt vaak wel, maar dan moet ik het wel tweemaal daags aanbrengen.
pi_46825375
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 07:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik he b overigens alleen nog een probleem met velletjesbijten
als ik veel stress heb ga ik happen, en wel zo tot ontstekingen aan toe
dan doet het zeer, en moet ik weer stoppen van mezelf, waarna het een tijdje redelijk gaat, op wat 'bijwerken' na
Same here
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_46831865
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 00:20 schreef Blivox het volgende:
Ik zie dit topic nu pas, maar ik heb uit het niets sinds anderhalve week opeens witte uiteindes op mijn nagels, in plaats van de stompjes die ik al 20 jaar lang heb. Ik hoop dat ik het vol kan houden, het is wel heel raar opeens.

En dat teasen doe ik ook hoor, vaak genoeg even mijn nagel over mijn tand schuiven, maar niet bijten en dan weer weghalen, het helpt wel .
teasen is zo lekker. je nagelsl lijken langer en witter en zachter en hap, eraf.
eraf is nog niet gebeurd, vijlen en kort houden, ik heb nog niet gebeten .
nagelverharder werkt echt goed, en als je TV kijkt handcreme op je nagels en handen. beste tip ooit.
De Puta Madre
  vrijdag 2 maart 2007 @ 07:15:35 #254
3542 Gia
User under construction
pi_46835319
Ben een week voor kerst gestopt met bijten en heb het volgehouden. Ik heb nu normale nagels. Ik wil ze nog iets langer laten groeien en dan als beloning van die glittertjes erop.
Het is zo moooooi!!

Dus, kom op allemaal, volhouden.
pi_46847464
Zolang ik me kan herinneren heb ik al stompjes
Even een vraagje: bijten jullie echt altijd je nagels af of scheur je ze ook vaak? Het probleem bij mij is namelijk dat ik bijna nooit m'n nagels echt afbijt, maar ze er gewoon afpulk. Daarom werken middeltjes zoals bite-x ook niet, ik stop m'n vingers niet in mn mond, dus heb geen last van een vieze smaak.
Heeft iemand hier nog een geniale oplossing voor? Anders wordt het toch maar handschoentjes gaan dragen...
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:14:27 #256
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_46850016
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:07 schreef mjan het volgende:
Zolang ik me kan herinneren heb ik al stompjes
Even een vraagje: bijten jullie echt altijd je nagels af of scheur je ze ook vaak? Het probleem bij mij is namelijk dat ik bijna nooit m'n nagels echt afbijt, maar ze er gewoon afpulk. Daarom werken middeltjes zoals bite-x ook niet, ik stop m'n vingers niet in mn mond, dus heb geen last van een vieze smaak.
Heeft iemand hier nog een geniale oplossing voor? Anders wordt het toch maar handschoentjes gaan dragen...
Ik doe alles wat d'r op lijkt! Zouden de mensen die 2 jaar terug zouden stoppen met nagelbijten een foto van hun nagel kunnen maken als bemoediging (uiteraard wel van een mooie nagel )
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:17:57 #257
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_46864644
Hmm ik bijt ook al nagels/velletjes zolang als ik me kan herinneren. Soms kan ik periodes van enkele weken stoppen (eigenlijk ook onbewust), maarja en dan komt er een hapertje aan m'n langere nagel en dan kan ik er niet vanaf blijven.
Ook als ik stress heb dan ga ik sneller en meer bijten. Natuurlijk wil ik ook wel stoppen want dat ziet er gewoon wat fijner uit, maar ik vind dus dag mijn nagels (op die van m'n duimen na) altijd zo dun en breekbaar zijn; er komen vlug van die hapertjes waarmee je dan achter kleine draadjes blijft hangen (bijvoorbeeld bij een trui ofzo). Iemand een tip?
klerkje
  vrijdag 2 maart 2007 @ 23:19:56 #258
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_46864711
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 23:17 schreef Spiegelei het volgende:
Hmm ik bijt ook al nagels/velletjes zolang als ik me kan herinneren. Soms kan ik periodes van enkele weken stoppen (eigenlijk ook onbewust), maarja en dan komt er een hapertje aan m'n langere nagel en dan kan ik er niet vanaf blijven.
Ook als ik stress heb dan ga ik sneller en meer bijten. Natuurlijk wil ik ook wel stoppen want dat ziet er gewoon wat fijner uit, maar ik vind dus dag mijn nagels (op die van m'n duimen na) altijd zo dun en breekbaar zijn; er komen vlug van die hapertjes waarmee je dan achter kleine draadjes blijft hangen (bijvoorbeeld bij een trui ofzo). Iemand een tip?
Vijlen vijlen vijlen en vijlen, je ziet d'r misschien wel als een wijf uit maarja je wil toch wat

Ik heb alleen m'n pinken die ik mag verrotten Ik hoop dat ik het volhoud!
pi_46869486
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 23:19 schreef Luigi_ het volgende:

[..]

Vijlen vijlen vijlen en vijlen, je ziet d'r misschien wel als een wijf uit maarja je wil toch wat

Ik heb alleen m'n pinken die ik mag verrotten Ik hoop dat ik het volhoud!
na 4 of 5 weken de hele avond " zachtjes " vijlen heb ik de vijl buiten bereik gelegd. ik moet wennen dat t echte nagels worden.
aan mijn linker hand groeit t wel,....... sleutelbeen gebroken. ik kan niet eens mijn hand naar mijn mond brengen . ook een optie . pijnlijk ook.
De Puta Madre
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:23:39 #260
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_46871741
*meldt
nagelbijten heb ik nooit begrepen, waarom je dat toch zou doen? lijkt me totaal niet fijn.
Velletjes daarentegen
Ik merk dat vooral tijdens perioden van stress ik dat doe. In de zomervakantie kan ik een aantal weken amper velletje bijten/trekken. Als school weer begint is het echter een drama, mijn vingers zien er niet uit maar ik kán er gewoon niet mee stoppen.

Misschien ben ik wel endorfine verslaafd (stof die je aanmaakt bij pijn), en dat lijkt best wel op heroine/morfine. Moeilijk vanaf te komen dus. Misschien moet ik gaan hardlopen ofzo, maar daar heb ik geen tijd voor. Na sportklimmen heb ik er bijvoorbeeld helemaal geen behoefte aan, waarschijnlijk door voldoende endorfine.

Maargoed ik wil er vanaf, het ziet er niet uit en het ziet er ook niet uit om er mee bezig te zijn. Heeft iemand tips, of heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')