Maar goed heeft er iemand meer info over Glorioius Bastards??
P
quote:Ja, klopt.
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:34 schreef E_Motion het volgende:
Als ik me niet vergis heet ie toch Inglorious Bastards?
*titel aanpast*
quote:bron
Set in World War 2, Tarantino's story revolves around group of soldiers on their way to be executed, only they get the chance for a reprieval. He describes them as "Not your normal hero types that are thrown into a big deal in World War II."
maarja wat niet van QT.
bedankt!
P
quote:Hij is nog in pre-productie maar jij hebt em dus al op divx
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:50 schreef Paul_Brummen het volgende:
Ik begrijp dat er nog niet zo heel veel over bekend is. Ik denk wel dat het weer iets is wat in de gate gehouden moet worden.maarja wat niet van QT.
bedankt!
P
quote:lezen????? kill bill op divx.
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:53 schreef Thomas B. het volgende:[..]
Hij is nog in pre-productie maar jij hebt em dus al op divx
quote:ow sorry
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:56 schreef Paul_Brummen het volgende:[..]
lezen????? kill bill op divx.
quote:dat beloofd dan sowieso al wat goeds.. michael madson. Die zet altijd goed zijn rol neer.
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:39 schreef E_Motion het volgende:
Verder weet ik er ook niks over eigenlijk. O ja, Michael Madsen zou er in spelen, maar verder?
P
quote:ok dan, kzal er aan denken. hheheheheh
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:57 schreef Thomas B. het volgende:
ow sorry
Moet je het maar niet over 2 films te gelijk hebben zo laat
P
Lijkt een beetje op The Dirty dozen.quote:Plot Outline: A group of disgraced U.S. soldiers during World War Two manage to escape the execution squad by going on a daring mission to help the Allies in the fight against the Nazis.
Ik heb er net 2006 van gemaakt. Ook goed?quote:Op dinsdag 21 oktober 2003 23:34 schreef Mike het volgende:
Die film is nog niet eens in pre-productie, dus maak er maar 2005 van.
Dat weet je 2 jaar voor dat je 'm gezien hebt al? Mag ik jouw glazen bol ook eens lenen?quote:Op woensdag 28 november 2007 00:07 schreef PDOA het volgende:
Ik vond het een slechte film.
Oké, het ismijn humor ook niet, maar ik neem aan dat je weet wat hij bedoelt.quote:Op woensdag 28 november 2007 00:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat weet je 2 jaar voor dat je 'm gezien hebt al? Mag ik jouw glazen bol ook eens lenen?
Sorry.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:36 schreef Doff het volgende:
[..]
Oké, het ismijn humor ook niet, maar ik neem aan dat je weet wat hij bedoelt.
quote:* Brad Pitt as Lt. Aldo 'The Apache' Raine.
* Adam Sandler as Sgt. Donnie 'The Jew Bear' Donowitz.
* Tim Roth as Hicox.
* Michael Madsen as Hirschberg.
* Seth Green as Utivich.
* Vinnie Jones as Stiglitz.
* Steve Buscemi as Marcel.
* Bruce Campbell as Fredrick.
* Taylor Cole as Shosanna.
* Leonardo DiCaprio as Nazi Col. Hans 'The Jew Hunter' Landa.
* Al Pacino as Hitler.
* Scott Patterson as Goebble.
quote:Inglorious Bastards in twee delen?
Geplaatst op 20-06-2008 om 13:38
De Amerikaanse filmwebsite Ain't It Cool News zou naar eigen zeggen een belangrijk detail hebben ontdekt in een interview van Quentin Tarantino met Enzo Castellari, de regisseur van het originele Italiaanse Inglorious Bastards (Quel maledetto treno blindato) uit 1978. Volgens AICN zal Tarantino de film, gepland voor 2010, in twee delen uitbrengen.
Als reden voor de opdeling wordt de enorme schat aan informatie aangehaald die Tarantino zou ontdekt hebben tijdens zijn research m.b.t. de Tweede Wereldoorlog. Tarantino bleef maar schrijven aan het scenario, dat steeds verder aangroeide en uiteindelijk te groot werd voor één film. Net als Kill Bill zou Inglorious Bastards - over een groep Amerikaanse soldaten in het door de nazi's bezette Frankrijk - dus twee films gaan beslaan.
Acteur Michael Madsen (Reservoir Dogs, Kill Bill) liet zich drie jaar geleden al iets dergelijks ontvallen in een interview.
Bron.
Het worden blijkbaar 2 films, net als met Planet Terror en Grindhouse, persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van om films in 2 delen op te splitsen. Toch kijk ik er wel weer naar uit, ben benieuwd hoe die gaat worden..quote:Begin Bastards al in oktober?
Geplaatst op 09-07-2008 om 15:24
Zou het er dan eindelijk van komen? Quentin Tarantino praat al jaren over zijn geplande project Inglorious Bastards. Het zou geen echte remake zijn van de film uit 1978 (ook wel Quel maledetto treno blindato genoemd) maar eerder een hommage. Michael Madsen is ook al jaren "gecast" als hoofdpersoon, maar of de film ooit zou worden gemaakt...
Kennelijk dus wel. Een aantal maanden geleden meldde Tarantino dat het script eindelijk af is. Toen werd bekend dat het waarschijnlijk twee films zouden worden. En nu zijn Harvey Weinstein en Lawrence Bender, die vaak met Tarantino samenwerken, aangekondigd als producers, en is er zelfs een startdatum: oktober dit jaar nog zal er met filmen begonnen worden. Er wordt zelfs gehoopt de film voor het festival van Cannes (in mei 2009) al af te hebben.
Overigens meldt Nikki Fincke van Deadline Hollywood Daily dat de Weinstein's de film niet (geheel) zullen financieren, en dat Tarantino het script daarom naar vier van de grote studio's heeft gestuurd. Verder meldde zij dat er kennelijk met Brad Pitt wordt gepraat over een van de andere hoofdrollen.
Bron.
Matig nieuws. Rare trend dat uitbrengen van films in twee delen van QT.quote:Op zondag 20 juli 2008 16:36 schreef Tism het volgende:
[..]
[..]
Het worden blijkbaar 2 films, net als met Planet Terror en Grindhouse, persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van om films in 2 delen op te splitsen. Toch kijk ik er wel weer naar uit, ben benieuwd hoe die gaat worden..
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=11718quote:Pitt officieel een bastaard
Geplaatst op 08-08-2008 om 09:03 door Hedwig
Quentin Tarantino houdt ons wel bezig deze afgelopen paar dagen. Eerst kwam het bericht dat Eli Roth (regisseur van o.a. Hostel) in onderhandeling was voor een rol, toen dat B.J.Novak(The Office (US)) dat ook was, en nu komt dan de bevestiging dat Brad Pitt zeker weten de rol van de aanvoerder van de Inglorious Bastards zal spelen.
Er zijn ook nog wat andere dingen te melden. Zo is Nastassja Kinski (boven) in onderhandeling om de enige vrouwelijke rol van betekenis, die van een Duitse filmster, te spelen. Ook Simon Pegg (Shaun of the Dead, Hot Fuzz) en David Krumholz (Numbers) doen waarschijnlijk mee.Pegg zou een Britse officier spelen, Krumholz een van de Bastards.
Ook is er een officiele startdatum aangekondigd: op 13 oktober zal Tarantino de camera's laten rollen.
Buiten de titel lijkt-ie niet op die andere film.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:15 schreef Herald het volgende:
het is een remake! snel afkraken deze film snel snel!
Die namen zie ik nu nergens meer terug. Ik wil Michaelquote:Op zondag 17 augustus 2008 20:09 schreef HassieBassie het volgende:
Michael Madsen, Steve Buscemi en Tim Roth. O Resevoir Dogs, wat ben je fijn
Wie zijn dat?quote:Op maandag 1 september 2008 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Diane Kruger, Christoph Waltz, Paul Rust en Daniel Bruhl gaan ook meedoen. Waltz speelt de rol die DiCaprio zogezegd ging spelen.
Het wordt echt een ontzettende sterrencast.
Hij speelt ook Jack Carver in Far Cryquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weer een nieuwe naam: Til Schweiger. Karakteracteur die veel prijzen won voor zijn prestaties in King Arthur, Driven, Tomb Raider en Deuce Bigalow: European Gigolo.
* BroesWillems reserveert kaartje...quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:00 schreef Timo20 het volgende:
Tarantino`s Basterds get gets it`s date
Was een teaser.quote:
Ik ben niet echt onder de indruk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef Timo20 het volgende:
nu ook op yahoo movies in HD:
http://movies.yahoo.com/premieres/11990378
quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:15 schreef Mainport het volgende:
Mensen met een geromantiseerd beeld van dit soort rotzooi.
Jullie staan allemaal op je neus te kijken als het een echte flater blijkt te zijn.
Ik wel, ziet er wel tof uitquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:01 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik ben niet echt onder de indruk.
Heel fijn....quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef Timo20 het volgende:
nu ook op yahoo movies in HD:
http://movies.yahoo.com/premieres/11990378
Je kan niet alles hebbenquote:Op donderdag 12 februari 2009 01:57 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Heel fijn....komen wij morgen met ons postzegel-trailertje op onze website. Goede actie... Maar de onze is dan wel weer Nederlands ondertiteld! Vanaf 11 uur te zien (hoop ik)
Uit die beelde van de trailer krijg ik juist het idee dat dit het soort film is waarin dat eigenlijk totaal niet uitmaakt, waarin er juist overgeacteerd "hoort" te wordenquote:Op donderdag 12 februari 2009 06:59 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb het idee dat Brad te overacteert
Jezelf quotenquote:
Ben ik tot nu toe wel met je eens... maar misschien is er een brute verklaring voor dat litteken om z'n hals.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Wordt er niet echt warm van. Vond Pitt meer comedy uitstralen dan actie oid.
quote:He bears a rope burn on his neck, which will never be mentioned in the film (the script hints that he might have survived a lynching).
Tot zover de 'brute actie' naar aanleiding daarvan dus... Ben alsnog toch erg benieuwd naar de film hoor!quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:59 schreef Jor_Dii het volgende:
wiki zegt:
He bears a rope burn on his neck, which will never be mentioned in the film (the script hints that he might have survived a lynching).
Een vreemd maar rete-sterk verhaal..quote:
Waaaat?? Ik had echt iets van, deze MOET Ik echt zien, lekker QT stijl ala grindhouse, nazi's afslachten in QT stijl! what more do u want?quote:
ik wil weer zijn genialiteit zoals bij bijv. pulp fictionquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Waaaat?? Ik had echt iets van, deze MOET Ik echt zien, lekker QT stijl ala grindhouse, nazi's afslachten in QT stijl! what more do u want?
Dramatisch slecht? Noem eens een scene of een element uit die film die je niet aansprak als QT fan zijnde neem ik aan? Hoe bizar of hoe vreemd de film was, des te meer ik er van genoot.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:12 schreef Hankster het volgende:
Ik word nou niet echt warm van de trailer. Ik vrees dat ik nu toch echt definitief afhaak bij QT. Death Proof was al dramatisch slecht, en dit lijkt niet heel veel boeiender te worden.
/zet Reservoir Dogs nog maar een keertje op...
hij is fucking saai en de dialogen zijn kut.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:51 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Dramatisch slecht? Noem eens een scene of een element uit die film die je niet aansprak als QT fan zijnde neem ik aan?
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:44 schreef Superheld het volgende:
Interessant, wil ik wel zien.
TVP dus!
quote:Eli Roth as Sgt. Donny Donowitz: "A baseball bat-swinging Nazi hunter" who is known as "The Bear Jew" among Nazis. Some of them seem to believe that Donowitz is in fact, a vengeful golem, summoned by an angry rabbi. The role was originally conceived for Adam Sandler, who was in talks with Tarantino before declining due to schedule conflicts with the film Funny People.
Nazi's afmaken politiek incorrect?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:05 schreef TJLinden het volgende:
For the sake of Brad Pitt en Samm Levine ga ik deze in de gaten houden.![]()
De trailer ziet er bijzonder politiek incorrect uit en het kiezen van dit gegeven lijkt vooral gedaan om te shoqueren. Ik wordt er nog niet heel warm van.
Maar ja, ik weet het nooit met Tarantino-films tot ik ze gezien heb.
Heel veel QT liefhebbers vonden Deathproof fantastisch. En terecht, want het heeft wel goeie QT dialogen en een van de beste auto achtervolging scenes van de laatste jaren. Oh, en Kurt Russel gillend als een klein meisje.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef JelleS het volgende:
Heel veel QT liefhebbers vonden Death Proof dramatisch slecht. Terecht, want op 2,3 scènes na is er geen reet aan.
Idd bullshit. En ik genoot ook al van het acteer werk van Brad Pittquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:10 schreef japzooi het volgende:
...Deatth Proof dramatisch slecht......niet goed bij je hoofd...
misschien niet dramatisch slecht maar echt goed vond ik m absoluut niet. met afstand zijn minste film.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:10 schreef japzooi het volgende:
...Deatth Proof dramatisch slecht......niet goed bij je hoofd...
Lijkt me toch nog meer WIN als die honkbalknuppel in contact zou komen met Roth zelf. Als 't moet, wil ik het zelf doen.quote:
Dat zijn eigenlijk al zijn films (Reservoir Dogs iets minder).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:00 schreef Roi het volgende:
Death Proof is gewoon niet een film voor het grote publiek (en zo is het gebracht) maar meer voor de film-freaks/nerds!
quote:
Diane Krugerquote:
Waar concludeer je uit dat Tarantino weer op oud niveau (neem aan dat je het niveau van RD en PF bedoelt) zit?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:54 schreef Ruder het volgende:
Op deze film verheug ik me al zo lang he
Tarentino weer terug op niveau
De Trailers en voorstukjes spreken me nogal aanquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:04 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Waar concludeer je uit dat Tarantino weer op oud niveau (neem aan dat je het niveau van RD en PF bedoelt) zit?
Ik begin eigenlijk steeds meer twijfels te krijgen bij dit project, maar ik word graag verrast.
Ik hoop heel retro, of heel fout duitsquote:Op donderdag 16 april 2009 21:52 schreef fratsman het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de muziek, wat zou Tarantino voor zo'n film aan muziek uitkiezen...?
Waaat? jij verkiest de Nagesynchroniseerde versie boven het origineel dan...quote:Op donderdag 16 april 2009 21:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ga hem zeker in de bioscoop kijken. In Duitsland..
Zelfs in Duitsland draaien ze ook de originele versiequote:Op donderdag 16 april 2009 22:25 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Waaat? jij verkiest de Nagesynchroniseerde versie boven het origineel dan...
quote:
quote:You might notice that both words are misspelled [...]. That is the official title of the film, likely in an attempt to distinguish itself from the 1978 Enzo Castellari film which inspired Tarantino.
Bron
Hij zal toch eerst gescreened moeten worden en da's nog niet gebeurd. Gebeurt later deze week.quote:
quote:I was frogmarched into Inglourious Basterds expecting the worst. I’d enjoyed what I’d seen of the script, but that first trailer terrified me more than a wet shave from Mr Blonde listening to K-Billy’s Super Sounds of the ‘70s.
Quentin Tarantino had started shooting this thing in October ’08, and it showed. The footage looked cheap, rushed, shot on locations they’d stumbled upon in the woods.
I had been led into the Lumiere against my will. I haven’t loved a QT flick since Jackie Brown, and here I was, expected to sit through two hours and forty minutes of what appeared to be a hobby movie, featuring Eli Roth barking orders in a whiny voice at a bunch of TV actors?
Well, I was wrong to be cynical. Completely and totally.
Not only did I love every minute, if the French projectionist wanted to cue it up and roll it again from the start, I would have sat through the whole film again, with the biggest grin on my face.
This is Quentin’s best film since Jackie Brown. It might even be his best film since Pulp Fiction.
From the opening image of a French farmer chopping wood from a distance, you’re thrown face first into a war movie that looks and feels like a spaghetti western.
From there we’re led into a ten-minute sequence that’s the equal to anything Tarantino has shot, scripted and scored.
Hans Landa steps into the frame, grabs the film roughly by the arm and dominates it for the full duration.
Make no mistake, this is Landa’s film. He is the Blonde Jules of the movie; the stand-out character that will be on everyone’s lips when they’re walking out of the screen.
It would be a star-making performance if it wasn’t for the fact that Christoph Waltz is already a star in his native Austria. When he’s on form, Tarantino sure knows how to pluck an actor.
Which is why it’s such a shame that Eli Roth is a Basterd. He’s the only weak link I could spot, and I was searching for flaws like a projectionist examining a film reel.
Tellingly, his character’s big scene in the script has been cut from the finished flick. Why, we’ll never know, but let’s just say it’s a relief whenever he’s offscreen.
But that minor quibble can’t take away from a film that’s this incredible. It contains Tarantino dialogue at its best – the subtitle gags, and nods to the Cannes audience betray the film’s origins; surely this is the first film shot specifically for a film festival – but that’s not all.
QT’s magpie eye has never been sharper, swooping down on Italian cinema and plucking the very best shots, framing and music to create a deserving homage to the spaghetti westerns of my youth.
But Basterds is packed with images and moments that could only have come from Quentin’s manic mind. I can’t tell you about my favourite frames, for fear of ruining the conclusion, but look out for a red dress moment at one point, and some laughing smoke at another and you’ll see two reasons why I loved it so much.
Hiier stop ik met lezenquote:Well, I was wrong to be cynical. Completely and totally
quote:Empire has just seen Quentin Tarantino's eagerly-awaited WWII flick, Inglourious Basterds, and it's rather brilliant. Every bit as idiosyncratic as the spelling of its title, it's a wonderfully-acted movie that subverts expectation at every turn. And it may represent the most confident, audacious writing and directing of QT's career.
Forget what you think you know is such a cliché, but here it more than applies. Tarantino has made a career out of subverting expectations – this is the man who made a heist flick without a heist, after all – but he’s outdone himself with Basterds. It’s an action movie that has barely any action. The Basterds themselves, including Brad Pitt’s Lt. Aldo Raine, are off-screen for long periods of time. And it takes wild liberties with history.
But that’s all set up by the opening title card (the film is divided into five chapters), ‘Once Upon A Time In… Nazi-Occupied France’. Not only does that allow Tarantino to use Spaghetti Western-esque musical cues and swipe the odd shot and convention from the likes of Sergio Leone, but it frees him up to take those liberties. This is a fairytale world, in which American soldiers can ghost behind enemy lines, scalp hundreds of Nazis and never get caught. And in which… no, we won’t go there. Not yet. But the ending is so thrillingly audacious that this reporter laughed out loud when it happened. Even when, having read the script, I knew it was coming.
The performances are superb across-the-board. Pitt is hilarious throughout, lending his lines that air of cocky movie-star insouciance that was a touchstone of his turns in the Ocean’s movies. But the standouts for me were Michael Fassbender, who deserves to become a star on the basis of his turn as British officer Lt. Archie Hicox, and Christoph Waltz, as the movie’s villain, Col. Hans Landa, aka The Jew Hunter.
A complex creation, refined, calculating and yet utterly monstrous when the time comes, Landa was the role that Tarantino struggled to fill, so much so that he might have had to pass on making the movie had he not filled it. But in Waltz, he’s found gold. He may look like an evil Rob Brydon, but the Austrian actor is fantastic: oleaginous, chilling and often devilishly charming. He may be a shoo-in for a Best Supporting Oscar nom, and even though it’s mighty early yet, he could become the first actor to win for a Tarantino film.
There are flaws, of course – what film doesn’t have flaws? But they may be exaggerated depending on your feelings about Tarantino. Some of his Grindhouse flourishes – large captions stamped on screen, the usual flirting with structure and chronology, offbeat musical cues (a David Bowie track shows up at one point) and the sudden introduction of a hip narrator (Samuel L. Jackson) – may irk some, but this movie-movie approach has been Tarantino’s forte since Uma Thurman drew a box on the screen in Pulp Fiction.
It’s certainly very talky, and there’s no doubt that Tarantino is in love with the sound of his characters’ voices, but QT dialogue is so much better than most other screenwriters that it’s hard to quibble. If all scenes in movies are about control, Tarantino understands that perhaps better than anybody, and some of the scenes here – the opening exchange between Landa and a French dairy farmer, and the Reservoir Dogs-esque scene in French bar, La Louisiane – are masterclasses in how to switch control from character to character. Indeed, both scenes are as tense as anything Tarantino has ever done in his career.
Remember, though: this is not the official Empire review, simply a reaction to this morning’s screening. Empire’s official verdict may differ from mine, so bear that in mind.
quote:Inglourious Basterds finished 20 minutes ago. That’s 20 minutes that’s been filled with argument and counter-argument between TF staffers Jonathan Dean and Sam Ashurst.
As you will see from Sam’s post, he is a Basterd – a lover of Quentin Tarantino’s latest that just received its world premiere in Cannes. But I am less effusive.
While the opening, gripping chapter – set in a French peasant house in 1941 – is excellent and a final cinema (where else?) foyer scene is epic in its grandeur with sweeping cameras and impeccable set design, much of Basterds felt flat, with a schizophrenic spaghetti western style that blasts Ennio Morricone at the start and then David Bowie later on.
It is hugely confident, sure, with Tarantino clearly making the film he wanted complete with much blood, more gore, lengthy chats and even his mate Eli Roth and the humour works more often than not. This is confidence that will be of massive appeal to QT’s yes-men fanboys.
Acting-wise, no one disappoints – even if Pitt and the American contingent are acted off the screen by the exceptional scene-stealing Christoph Waltz (SS Colonel Hans Landa) and there are even witty newsreel asides and plenty of playful subtitle gags – always bound to go down well over here in Cannes.
But that the applause at the end was muted at best says a lot. This is a film debuting in Cannes that includes the line “I am French. We respect directors in this country” and yet when the huge, OTT final scene ends, where you’d expect big cheers and standing ovations, there was a deathly silence.
Perhaps this is nothing to do with Tarantinos’ filmmaking touch – still unique, always inventive – or even the director of Hostel taking second billing, but rather the tone of the movie itself.
It is – and QT would have to admit this– immature. From Pitt’s ’tache to a mad hatter Hitler, it’s war seen through the eyes of a film geek, taking outrageous liberties with history and national sensibilities.
Thus, the Germans leer, the Americans are brave and the Brits posh. Enjoyable? Sure. But for 2 hours and 40 minutes it’s a big ask to keep brattishness exhilarating.
So well worth watching and admirably ambitious and single-minded, but as you can see from totalfilm.com, Inglourious Basterds will split viewers. We’re going to mull it over for a bit longer and video diary a debate later on.
This is war.
Hehe, dit tovert dan gelijk een glimlach op mijn gezicht hé. Daarom hou ik zo van die Taratino klassiekers. Hopelijk kan deze in het rijtjequote:but that first trailer terrified me more than a wet shave from Mr Blonde listening to K-Billy’s Super Sounds of the ‘70s.
quote:Tarantino verrast Cannes met wreed sprookje
Uitgegeven: 20 mei 2009 14:36
Laatst gewijzigd: 20 mei 2009 14:44
CANNES - Maandenlang was het project met geheimzinnigheid omgeven. Maar woensdag presenteerde regisseur Quentin Tarantino op het Filmfestival van Cannes eindelijk zijn zevende speelfilm 'Inglourious Basterds' aan de wereld.
De fans kunnen opgelucht ademhalen: de film werd onthaald met applaus en positieve reacties.
Inglourious Basterds vertelt over een Joods-Amerikaans elitepeloton (onder leiding van Brad Pitt) dat in de Tweede Wereldoorlog in Frankrijk landt om op wrede wijze zo veel mogelijk nazi's af te maken.
Een tweede verhaallijn volgt een Joodse vrouw die in Parijs onder valse naam een bioscoop runt. Als de nazi's in haar theater een speciale voorstelling voor Adolf Hitler willen organiseren, zien de 'Basterds' hun kans schoon om de loop van de geschiedenis te veranderen.
Joodse wraakkomedie
Tarantino vindt het zelf ook lastig om een label op zijn nieuwste film te drukken. ''Het is misschien een Joodse wraakkomedie, of een wreed sprookje'', filosofeert hij.
''Er zitten zo veel elementen in de film: ik denk dat geen enkele sectie in de videotheek zou voldoen. Maar ik vind het een mooie gedachte dat het allemaal daadwerkelijk mogelijk was geweest, als álle personages uit mijn film echt hadden bestaan.''
Metafoor
De 46-jarige filmmaker wilde altijd al een oorlogsfilm maken. ''Bovendien bevat het verhaal volgens mij een mooie metafoor voor de macht die film in mijn ogen kan hebben'', legt hij uit.
Behalve een ode aan film is Inglourious Basterds óók een ode aan taal. Een belangrijke spil in het verhaal is een SS-officier die vloeiend diverse talen spreekt. ''Ik heb serieus overwogen het project af te blazen toen het ons niet leek te lukken om voor die ene rol de juiste acteur te vinden.''
Geen tikfout
Over het waarom van de alternatieve spelling van de titel laat Tarantino zich niet publiekelijk uit ''Het is geen tikfout, maar een bewuste artistieke keuze'', grinnikt hij. ''Maar dat soort keuzes moet je niet altijd uitleggen. Er moet ook nog wat te raden blijven voor het publiek.''
Inglourious Basterds is de derde film van Tarantino die meedraait in de competitie om de Gouden Palm. ''Cannes is de plek op de wereld waar film er nog echt toe doet'', vindt hij.
Emotie
''Zelfs als mensen films waardeloos vinden. Dan betekent dat namelijk wél dat ze een emotie voelen bij die beelden. Dat kan alleen maar als iedereen in de zaal passie voor film ervaart. En dat is in Cannes het geval.''
Inglourious Basterds gaat eind augustus in Nederland in premiere. Fans kunnen woensdagavond via msn al een eerste clip uit de film zien, die door Tarantino persoonlijk wordt ingeleid.
© ANP
behalve dan dat True Romance geen Tarantino-film is...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef agentstarling het volgende:
MUUUUSSTSTT SEEEE ik hou echt zoooo van de film true romance, na alle films van tarantino meermaals gezien te hebben kan ik met zekerheid zeggen dat dát de beste is!
quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef agentstarling het volgende:
MUUUUSSTSTT SEEEE ik hou echt zoooo van de film true romance, na alle films van tarantino meermaals gezien te hebben kan ik met zekerheid zeggen dat dát de beste is!
Maar het script is wel van hemquote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:34 schreef Retarded het volgende:
[..]
behalve dan dat True Romance geen Tarantino-film is...
True romancequote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:34 schreef Retarded het volgende:
[..]
Brad Pittquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:59 schreef Prisonbreaker het volgende:
[..]
True romanceChristopher Walken - Dennis Hopper
![]()
Blijk ik toch weer gelijk te krijgen.quote:Op zondag 20 juli 2008 16:33 schreef Mainport het volgende:
Dit gaat weer net zo hard falen als alle andere films van Tarantino. Overgewaardeerde prutser.
En een shot vanuit een kofferbakquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:02 schreef Rory78 het volgende:
Ben benieuwd of er ook weer een 'foot fetish scene' in voorkomt; iets dat toch een onderliggende rode draad lijkt te vormen in alle QT films..
Mike Meyers!quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:19 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.iwatchstuff.co(...)sterds_theatrica.php
Veeeeeet
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:19 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.iwatchstuff.co(...)sterds_theatrica.php
Veeeeeet
Jezelf gelijk geven telt nietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:11 schreef Mainport het volgende:
[..]
Blijk ik toch weer gelijk te krijgen.
Daarom is hij ook zo goedquote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:34 schreef Retarded het volgende:
[..]
Daarom waren Pulp Fiction en Reservoir Dogs ook zo goed. Dat was wel innovatief. Daarboven hadden beide ook nog een goed verhaal en PF zelfs meerdere goede verhalen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:47 schreef Komakie het volgende:
Verder geen spannende of innovatieve film. Alles hebben we al een keer gezien en meestal maakt het op mij dan geen indruk meer. In ieder geval niet de dingen die hij laat zien.
Heb je dat plaatje in 1680x1050 of groter?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:14 schreef Muck het volgende:
Vanaf 27 augustus draait Inglorious Basterds, de nieuwe film van Quentin Tarantino in de Nederlandse bioscopen. De film draait om een groep, bekend als The Basterds. Zij krijgen tijdens de Tweede Wereldoorlog de opdracht om in Frankrijk terreur te zaaien bij de nazi's.
Met o.a:
Brad Pitt
Diane Kruger
Eli Roth
Mike Myers
FOK! kan jullie in samenwerking met Universal Pictures alvast laten genieten van deze toffe trailer. En houd FTR goed in de gaten, want wellicht volgt er meer!
<object width="480" height="300"> <param name="movie" value="http://www.universalpictures.nl/bioscoop/data/basterds/inglouriousbasterds-D-480.swf"/> <param name="allowscriptaccess" value="always"></param> <embed src="http://www.universalpictures.nl/bioscoop/data/basterds/inglouriousbasterds-D-480.swf" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="480" height="300"></embed> </object>
Neem ook eens een kijkje op de website
pulp fiction is echt geniaal. de humor, verhaallijn, personages, dialogen. heerlijk origineel ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:47 schreef Komakie het volgende:
Gelukkig kunnen meningen en smaken verschillen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
pulp fiction is echt geniaal. de humor, verhaallijn, personages, dialogen. heerlijk origineel ook.
dat is het leuke, ik mag niks spoilenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:34 schreef Oksel het volgende:
Het is hier nu woensdag.. Jimbo, vertel!
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:01 schreef Jimbo het volgende:
[..]
dat is het leuke, ik mag niks spoilen
maar wat ik je wel kan zeggen, gast die film moet je zien !ik vond hem echt super gaaf en je kan echt merken dat het een torrentino movie is, gewoon hoe het geheel geschreven is
als ie uit is in de bios ga ik er nog een keer heen, z'n persvoorstelling bios heeft toch een hele andere sfeer en dan kan ik wat verder van het scherm zitten
maar ik vind het een aanrader
tarantino natuurlijkquote:
Typfout van de week!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:25 schreef Jimbo het volgende:
[..]
tarantino natuurlijkde tering wat een mongool ben ik afentoe
Naions pride bestaat dus echt ? hihi dat wist ik nietquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:26 schreef Mike het volgende:
In Inglourious Basterds komt een andere film voor. De premiere van deze film speelt een belangrijke rol in IB. Zie hier de trailer: http://www.apple.com/trailers/independent/nationspride/index.html
Gast, jij bent ook niet het meest scherpe mes in de la of wel?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:00 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Naions pride bestaat dus echt ? hihi dat wist ik niet, perspakje nog maar eens lezen
staat t vast in.
laat maargewoon een viral
wel heel gaaf dat ze dat gedaan hebben
Kill Bill > Reservoir en Pulpquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Topfilm dus. Jackie Brown, de Kill Bill's en Death Proof vielen me allemaal wat tegen, maar met Inglourious Basterds heeft QT (al wil ik 'm eigenlijk eerst nog eens zien voor een definitief oordeel) het niveau van Reservoir Dogs en Pulp Fiction opnieuw bereikt of toch zeker dicht benaderd.
In België draait-ie al sinds woensdag en een plaats of tien had dit weekend in Nederland al voorpremieres.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:28 schreef superjojo het volgende:
De film gaat toch donderdag pas in premiere? Dat iedereen 'm al gezien heeft hier?
Ah, oké. Nouja die paar dagen kan ik nog wel wachten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef Mike het volgende:
[..]
In België draait-ie al sinds woensdag en een plaats of tien had dit weekend in Nederland al voorpremieres.
Ik begreep het ook niet, maar toen ik vrijdag zag dat hij zaterdag om half 12 savonds in één bioscoop hier draaide heb ik meteen gereserveerdquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:28 schreef superjojo het volgende:
De film gaat toch donderdag pas in premiere? Dat iedereen 'm al gezien heeft hier?
Nog niet gehoord van het legendarische Nine Inch Nailes FOK! muziek topic??quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:11 schreef JDx het volgende:
Wel geniaal, 1 topic die al 6 jaar speelt, en nog is ie niet uit in NL
Deze film moet je gewoon in de bios gaan kijken. Heb hem vandaag in Maasmechelen gezien. Echt super film. De film ademt gewoon Tarantino. En Hans Landa wordt echt geweldig neer gezet!quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:26 schreef Qwea het volgende:
Eens kijken wat MM wil... of vrijdag bios of wachten op de download
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |