Hehe, dit tovert dan gelijk een glimlach op mijn gezicht hé. Daarom hou ik zo van die Taratino klassiekers. Hopelijk kan deze in het rijtjequote:but that first trailer terrified me more than a wet shave from Mr Blonde listening to K-Billy’s Super Sounds of the ‘70s.
quote:Tarantino verrast Cannes met wreed sprookje
Uitgegeven: 20 mei 2009 14:36
Laatst gewijzigd: 20 mei 2009 14:44
CANNES - Maandenlang was het project met geheimzinnigheid omgeven. Maar woensdag presenteerde regisseur Quentin Tarantino op het Filmfestival van Cannes eindelijk zijn zevende speelfilm 'Inglourious Basterds' aan de wereld.
De fans kunnen opgelucht ademhalen: de film werd onthaald met applaus en positieve reacties.
Inglourious Basterds vertelt over een Joods-Amerikaans elitepeloton (onder leiding van Brad Pitt) dat in de Tweede Wereldoorlog in Frankrijk landt om op wrede wijze zo veel mogelijk nazi's af te maken.
Een tweede verhaallijn volgt een Joodse vrouw die in Parijs onder valse naam een bioscoop runt. Als de nazi's in haar theater een speciale voorstelling voor Adolf Hitler willen organiseren, zien de 'Basterds' hun kans schoon om de loop van de geschiedenis te veranderen.
Joodse wraakkomedie
Tarantino vindt het zelf ook lastig om een label op zijn nieuwste film te drukken. ''Het is misschien een Joodse wraakkomedie, of een wreed sprookje'', filosofeert hij.
''Er zitten zo veel elementen in de film: ik denk dat geen enkele sectie in de videotheek zou voldoen. Maar ik vind het een mooie gedachte dat het allemaal daadwerkelijk mogelijk was geweest, als álle personages uit mijn film echt hadden bestaan.''
Metafoor
De 46-jarige filmmaker wilde altijd al een oorlogsfilm maken. ''Bovendien bevat het verhaal volgens mij een mooie metafoor voor de macht die film in mijn ogen kan hebben'', legt hij uit.
Behalve een ode aan film is Inglourious Basterds óók een ode aan taal. Een belangrijke spil in het verhaal is een SS-officier die vloeiend diverse talen spreekt. ''Ik heb serieus overwogen het project af te blazen toen het ons niet leek te lukken om voor die ene rol de juiste acteur te vinden.''
Geen tikfout
Over het waarom van de alternatieve spelling van de titel laat Tarantino zich niet publiekelijk uit ''Het is geen tikfout, maar een bewuste artistieke keuze'', grinnikt hij. ''Maar dat soort keuzes moet je niet altijd uitleggen. Er moet ook nog wat te raden blijven voor het publiek.''
Inglourious Basterds is de derde film van Tarantino die meedraait in de competitie om de Gouden Palm. ''Cannes is de plek op de wereld waar film er nog echt toe doet'', vindt hij.
Emotie
''Zelfs als mensen films waardeloos vinden. Dan betekent dat namelijk wél dat ze een emotie voelen bij die beelden. Dat kan alleen maar als iedereen in de zaal passie voor film ervaart. En dat is in Cannes het geval.''
Inglourious Basterds gaat eind augustus in Nederland in premiere. Fans kunnen woensdagavond via msn al een eerste clip uit de film zien, die door Tarantino persoonlijk wordt ingeleid.
© ANP
behalve dan dat True Romance geen Tarantino-film is...quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef agentstarling het volgende:
MUUUUSSTSTT SEEEE ik hou echt zoooo van de film true romance, na alle films van tarantino meermaals gezien te hebben kan ik met zekerheid zeggen dat dát de beste is!
quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:24 schreef agentstarling het volgende:
MUUUUSSTSTT SEEEE ik hou echt zoooo van de film true romance, na alle films van tarantino meermaals gezien te hebben kan ik met zekerheid zeggen dat dát de beste is!
Maar het script is wel van hemquote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:34 schreef Retarded het volgende:
[..]
behalve dan dat True Romance geen Tarantino-film is...
True romancequote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:34 schreef Retarded het volgende:
[..]
Brad Pittquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:59 schreef Prisonbreaker het volgende:
[..]
True romanceChristopher Walken - Dennis Hopper
![]()
Blijk ik toch weer gelijk te krijgen.quote:Op zondag 20 juli 2008 16:33 schreef Mainport het volgende:
Dit gaat weer net zo hard falen als alle andere films van Tarantino. Overgewaardeerde prutser.
En een shot vanuit een kofferbakquote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:02 schreef Rory78 het volgende:
Ben benieuwd of er ook weer een 'foot fetish scene' in voorkomt; iets dat toch een onderliggende rode draad lijkt te vormen in alle QT films..
Mike Meyers!quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:19 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.iwatchstuff.co(...)sterds_theatrica.php
Veeeeeet
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:19 schreef One_conundrum het volgende:
http://www.iwatchstuff.co(...)sterds_theatrica.php
Veeeeeet
Jezelf gelijk geven telt nietquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:11 schreef Mainport het volgende:
[..]
Blijk ik toch weer gelijk te krijgen.
Daarom is hij ook zo goedquote:Op vrijdag 22 mei 2009 07:34 schreef Retarded het volgende:
[..]
Daarom waren Pulp Fiction en Reservoir Dogs ook zo goed. Dat was wel innovatief. Daarboven hadden beide ook nog een goed verhaal en PF zelfs meerdere goede verhalen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:47 schreef Komakie het volgende:
Verder geen spannende of innovatieve film. Alles hebben we al een keer gezien en meestal maakt het op mij dan geen indruk meer. In ieder geval niet de dingen die hij laat zien.
Heb je dat plaatje in 1680x1050 of groter?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:14 schreef Muck het volgende:
Vanaf 27 augustus draait Inglorious Basterds, de nieuwe film van Quentin Tarantino in de Nederlandse bioscopen. De film draait om een groep, bekend als The Basterds. Zij krijgen tijdens de Tweede Wereldoorlog de opdracht om in Frankrijk terreur te zaaien bij de nazi's.
Met o.a:
Brad Pitt
Diane Kruger
Eli Roth
Mike Myers
FOK! kan jullie in samenwerking met Universal Pictures alvast laten genieten van deze toffe trailer. En houd FTR goed in de gaten, want wellicht volgt er meer!
<object width="480" height="300"> <param name="movie" value="http://www.universalpictures.nl/bioscoop/data/basterds/inglouriousbasterds-D-480.swf"/> <param name="allowscriptaccess" value="always"></param> <embed src="http://www.universalpictures.nl/bioscoop/data/basterds/inglouriousbasterds-D-480.swf" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="480" height="300"></embed> </object>
Neem ook eens een kijkje op de website
pulp fiction is echt geniaal. de humor, verhaallijn, personages, dialogen. heerlijk origineel ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:47 schreef Komakie het volgende:
Gelukkig kunnen meningen en smaken verschillen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
pulp fiction is echt geniaal. de humor, verhaallijn, personages, dialogen. heerlijk origineel ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |