Om maar wat (plaatsnamen/gebieden/counties) te noemen:
Devon, Norfolk, Suffolk, Cornwall, Sussex, Essex
Exmoor, New Forest, Dartmoor
Eastbourne, Beer, Sidmouth, Hastings, Norwich, Lewes, etc, etc...
Waar zijn jullie geweest? Nog leuke/mooie foto's? Bed 'n Breakfast/hotel/camping?
[Dit bericht is gewijzigd door FunnyValentine op 13-05-2003 14:29]
En natuurlijk paar keer Londen en een kee Cambridge (concert van Jewel in Londen en Cambridge in 1999)
Maar ik denk dat er weinig kunnen zeggen dat ze "ingebroken" hebben in het Arsenal stadion! En daarna even over het veld hebben gelopen - en toen weer weg zijn gegaan! Altijd leuk zo'n herinnering!
Ik heb tevens voor 10 euro een prive rondleiding gehad op het Wembley (Zo'n schoonmaker is makkelijk om te kopen!)
Hele leuke week gehad in Londen!
Edit: Ben ook nog in Canteburry (hoe je dat ook schrijft?) geweest
[Dit bericht is gewijzigd door Hollie op 13-05-2003 14:18]
Btw, met bus van Hall naar York
in York is grootste kathedraal van engeland (ook gweest)
[Dit bericht is gewijzigd door hooiberg op 13-05-2003 14:19]
Als je aan de kust in Sidmouth staat en naar Beer kijkt, in Devon (zuiden)
Een mini-cruise vanuit IJmijden.
quote:Farnborough...niet dat ik weet...de vliegshow vast niet..plaatsje zelf grote kans...Nu ik de website bekijk, zou ik weleens naar die vliegshow willen!!!
Op dinsdag 13 mei 2003 14:53 schreef Blutus het volgende:
Red arrows waren ook op Farnborough (natuurlijk, zou ik bijna zeggen) Ben je wel eens in Farnborough geweest? Ze hebben daar de grootste show van europa, eens in de twee jaar. Het andere jaar is er een grote show bij parijs, op Le Bourget. Vorig jaar was super! Gloeiend heet en alle nieuwste fighterjets aanwezig bij de show!
Ik ben in Old Trafford geweest (Manchester geloof ik) om daar de wedstrijd Nederland - Schotland te zien tijdens het EK van 1996. Was wel tof eigenlijk!
Verder vond ik Wembley onwijs gaaf (Londen natuurlijk), alleen jammer dat het zo'n klote wedstrijd was (Engeland - Nederland (4-1))
Verder vind ik Harrods altijd erg leuk om te zien en is Londen gewoon leuk om rond te wandelen.
quote:Als je denkt dat je bv een eurofighter die de afterburner aanzet op 50m boven de grond, en dan ook ca. 50 meter voor je neus leuk vind, dan moet je er zeker een keer heen gaan, maar dus wel oordoppen meenemen
Op dinsdag 13 mei 2003 15:02 schreef FunnyValentine het volgende:[..]
Farnborough...niet dat ik weet...de vliegshow vast niet..plaatsje zelf grote kans...Nu ik de website bekijk, zou ik weleens naar die vliegshow willen!!!
quote:-newquay: open britse golfsurfkampioenschappen
Op dinsdag 13 mei 2003 15:08 schreef Liejannuh het volgende:
Vertel er ook even bij wat je er dan zo ongeveer hebt gedaan en wat je het leukste vond in de UK.
En het leukste aan engeland vind ik de prachtige natuur en de geweldige humor en aardigheid van de mensen op het platteland, die vaak best arm zijn trouwens, vooral daar in het zuiden!
quote:okay het zuid-oosten dan, de punt van engeland en zo. Maar eigenlijk zijn ze overal op het platteland best arm vind ik. 3 a 4 pond voor een klein pakje sigaretten en weet ik hoeveel pond voor een liter benzine, en absoluut geen hoge lonen die er tegen over staan... Je ziet mensen daar in het (zuid
Op dinsdag 13 mei 2003 15:22 schreef FunnyValentine het volgende:
Zuiden is niet arm, het Oosten is arm
Doe mij maar ergens waar de zon echt schijnt.
leuke tips voor het Britse eiland altijd welkom!
London, Southhampton, Salisbury, Portsmouth, Stonehenge (geen stad), en een heel zootje kleine dorpjes tussen Southhampton en London.
Schotland:
Newcastle (eigenlijk England), Edinburgh, Kilmartin, Eyr, Glasgow, Inverness, Perth, Carlisle e.o (Ook weer Engeland), John O'Groats (meest noordelijke punt in Schotland) en nog een hoop kleine plaatsje die ik me nu echt niet meer herrinner Hadrians Wall ook nog gezien trouwens en dat is ook weer in Engeland
Ierland:
Dublin, en een paar plaatsen binnen een half uur ten noorden en half uur ten zuiden van Dublin.
Wij hebben trouwens alles met bed&breakfasts gedaan, en in Southhampton zijn we bij vrienden blijven slapen.
Ik vindt zelf Engeland, Schotland e.o. (naast Nederland natuurlijk ) het mooiste land van Europa! Als ik niet in de USA zou wonen zou ik zeker daar naar toe willen.
En als je Heathrow mag meerekenen ben ik nog veel vaker in Engeland geweest.... maakte er vaak gebruik van om een goedkope vlucht naar de USA te krijgen. Wat een klotevliegveld is dat trouwens, Heathrow....
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 21-05-2003 01:38]
quote:De vraag was 'waar ben je in Engeland geweest' maar goed.
Op woensdag 21 mei 2003 01:32 schreef maartena het volgende:
Engeland:London, Southhampton, Salisbury, Portsmouth, Stonehenge (geen stad), en een heel zootje kleine dorpjes tussen Southhampton en London.
Schotland:
Newcastle (eigenlijk England), Edinburgh, Kilmartin, Eyr, Glasgow, Inverness, Perth, Carlisle e.o (Ook weer Engeland), John O'Groats (meest noordelijke punt in Schotland) en nog een hoop kleine plaatsje die ik me nu echt niet meer herrinner
Hadrians Wall ook nog gezien trouwens en dat is ook weer in Engeland
Ierland:
Dublin, en een paar plaatsen binnen een half uur ten noorden en half uur ten zuiden van Dublin.
Wij hebben trouwens alles met bed&breakfasts gedaan, en in Southhampton zijn we bij vrienden blijven slapen.
Ik vindt zelf Engeland, Schotland e.o. (naast Nederland natuurlijk
) het mooiste land van Europa! Als ik niet in de USA zou wonen zou ik zeker daar naar toe willen.
En als je Heathrow mag meerekenen ben ik nog veel vaker in Engeland geweest.... maakte er vaak gebruik van om een goedkope vlucht naar de USA te krijgen. Wat een klotevliegveld is dat trouwens, Heathrow....
Harwich
York - erg mooie oude stad
Newcastle
Derby
Nottingham
Bath - nog mooiere oude stad, kan iedereen aanraden deze stad te bezoeken
Newquay - strand en surfen!
Winchester
Salisbury
Windsor (Windsor Castle)
voor mijn werk kom ik er regelmatig, heb heel engeland gezien, schotland en wales nog niet, maar ja daar heb ik ook geen klanten
Leukquote:Op dinsdag 13 mei 2003 15:08 schreef Liejannuh het volgende:
Vertel er ook even bij wat je er dan zo ongeveer hebt gedaan en wat je het leukste vond in de UK.
Ik ben in Old Trafford geweest (Manchester geloof ik) om daar de wedstrijd Nederland - Schotland te zien tijdens het EK van 1996. Was wel tof eigenlijk!
B&B's zijn er in Zuid-West Engeland vanaf 45 pond per nacht.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:21 schreef Klonk het volgende:
Zijn er Fokkers die wat weten over de overnachtingsprijzen, ik heb al eens rondzitten kijken en kom prijzen tegen van 75 a 80 per nacht, per kamer in een B&B en nog wat hoger in een hotel, dit is voornamelijk in Zuid Engeland, is dat nu een dure streek of is Engeland gewoon een duur land qua overnachtingen ?
Samen met Wales was dat ook mijn ouders' favoriete vakantiebestemming dus daar ben ik in m'n jonge jaren ook veel geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:03 schreef Litman het volgende:
Vroeger ben ik vaak met mijn ouders aan de Engelse zuid-kust op vakantie geweest, dus dat ken ik wel redelijk goed.
Hee, da's ook toevallig... ik ook!!quote:Op maandag 4 april 2005 10:11 schreef Hik het volgende:
Met mijn middelbare school zijn we destijds ook naar Engeland geweest en hebben we onder meer Brighton (herinner me vooral die ontzettende gok-pier!) bezocht. We zaten toen bij een gastgezin in Tunbridge Wells.
Je hebt de echte cultuur van het land meegekregen!quote:Op zaterdag 9 april 2005 07:12 schreef Hilzillah het volgende:
Newcastle... Bij een vriendin op visite... week lang lazerus geweestsoms wel 2x per dag lazerus geweest
Zeer zeker wel... in de s'middags in de oude mannen kroeg (kruipen naar huis) S'avonds het jonge mensen uitgaans gebeurenquote:Op maandag 11 april 2005 09:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Je hebt de echte cultuur van het land meegekregen!![]()
Zit zo rond de 90p, valt wel mee vind ik. Ik snap ook niet dat iedereen Engeland zo ontzettend duur vind. Ik woon er nu 7 maanden (Ely, Cambridgeshire), maar gemiddeld gezien is het niet eens veel duurder als Nederland. Ja, je boodschappen, je geeft een pond uit als een euro, alcohol en sigaretten zijn erg duur, maar kleding is vrij goedkoop in vergelijking met Nederland, ziektekosten betaal je niet (behalve een klein gedeelte via je salaris) en cd's en dvd's zijn ook goedkoper. Natuurlijk, Londen, uitgaan en een hotel is wat veel mensen ervaren als het prijsniveau in Engeland, maar werken/wonen maakt het een stuk aanvaardbaarder. En dan nog: de prijs van een pint bier is rond de 2,30 pond, dat is 3,50 euro voor meer dan een halve liter bier. In Nederland lukt je dat niet!quote:Op donderdag 14 april 2005 21:54 schreef Klonk het volgende:
weet iemand eigenlijk hoe de benzine prijzen in Engeland zijn ? (euro 95)
Hahahahahaha! Ja ongelovelijk.. korte mouwen in de winter!quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:18 schreef Tooheys het volgende:
Het vooroordeel wat wij van Engelsen hebben: de mannen in trainingspakken en voetbalshirts (ook in de winter!) en en dikken wijven met leggings en zo'n witte blubberbuikkan ik helaas nog niet loslaten, ik zie het te veel om mij heen
![]()
Ik denk niet dat de chavs blij met jouw opmerking zouden zijn...quote:Op maandag 18 april 2005 10:34 schreef Public_NME het volgende:
De mensen in trainingspakken en dat soort ongein zijn meestal pikey's, oftewel het laagste van het laagste.
True, maar Chav's (Council Housed And Violent) is ook een hele algemene term. Veek mensen noemen de aso's ook gewoon pikey's terwijl dit zigeuners zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 12:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de chavs blij met jouw opmerking zouden zijn...
Pikeys/Gypsies/Travelers (zigeuners of kampers) zie ik (gelukkig) maar heel weinig, chavs (Tokkies) zijn overal wel te vinden. Beide dragen idd trainingspakken voor elke gelegenheid.
Pikeys zijn vaak chavs, maar chavs zijn lang niet altijd een pikey.
Volgens mij is de controle best wel streng ja, maar dat is meer voor vrachtwagens en bussen ivm illegalen!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 03:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Controleren ze op dat soort dingen als je de boot of trein afkomt?
Liverpool is een leuke middelgrote stad, waar je als je muziekliefhebber bent zeker een keer moet zijn geweest in je leven. Genoeg te beleven voor een weekendje.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef RuutR het volgende:
Weet iemand of Liverpool, York, Blackpool en Manchester leuke steden zijn, en wat er zoal te beleven is?
Yorkquote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef RuutR het volgende:
Weet iemand of Liverpool, York, Blackpool en Manchester leuke steden zijn, en wat er zoal te beleven is?
Vliegen naar Manchester of Leeds is zeer goedkoop met www.jet2.com en met www.easyjet.com naar Liverpool hoeft ook niet veel te kosten, mits je tijdig boekt. Anders nog www.bmibaby.com naar Nottingham, de stad van Robin Hood. Is ook leuk als je nog door de Midlands wil rijdenquote:Op donderdag 14 december 2006 10:48 schreef RuutR het volgende:
Ah okee.
wat is eigelijk goedkoper als je een beetje wil touren in UK?
Met de boot naar Hull of met het vliegtuig naar Manchester of Liverpool?
Jaaaaaaquote:Op donderdag 14 december 2006 09:27 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
YorkHeeel erg gezellig, veel winkels... York Dungeon
Ghost tours... heel veel. Musea.... super!
YORK![]()
Bellen met je NL'se prepaid in Engeland of dat er prepaid paketten bestaan in Engeland?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:30 schreef Erasmusch het volgende:
Iemand die meer weet over prepaid bellen in Engeland?
Dat laatste. Ik ga een paar maanden naar de UK en een abo is voor minimaal 12mnd, dus is prepaid de enige optie Voor gebruik binnen Engeland dusquote:Op maandag 8 januari 2007 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bellen met je NL'se prepaid in Engeland of dat er prepaid paketten bestaan in Engeland?
=> https://www.v-store.co.uk/index.cfm?go=checkout.freesims gratis simkaart, moet je dan zelf nog wat minuten of sms'jes bij kopenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef Erasmusch het volgende:
edit: daar zijn de meesten inc telefoon. Ik moet zeg maar zo'n sim-only hebben
tnx, vodafone zal alleen wel 1 vd duurderen zijn. Ik vraag wel ff rond als ik daar benquote:Op maandag 8 januari 2007 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
=> https://www.v-store.co.uk/index.cfm?go=checkout.freesims gratis simkaart, moet je dan zelf nog wat minuten of sms'jes bij kopen
Je bedoelt gewoon aan je sim?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:55 schreef Public_NME het volgende:
Ik had/heb Orange UK 'pay as you go', erg handig! Je koopt een simkaartje voor nog geen GBP10 en dan vraag je om een 'top up card'. Dat is een soort bankpasje die aan je account
Tnx, zal wel zoiets worden danquote:vast zit; je kan dan overal naar van die kleine kiosken (waar ze travelcards verkopen) en dan geef je ze 10 pond cash en 5min. later heb je automatisch weer credit! Kan trouwenso ook in een geldautomaat.
Deze cards kan je ook bij de kiosk halen en je moet dan ff Orange bellen om hem in te stellen geloof ik. (Tijd geleden voor mij al hehe)
Op een gegeven moment had ik hem zelfs op mijn credit card ingesteld; kon ik een gratis nummer bellen en via een menu geld erop gooien! Ideaal!
Nee, daar was ik al voor gewaarschuwd.quote:Ga je een bankrekening regelen? If so, veel succes!(duurde bij mij een maand...)
Ja, je krijgt zo'n pasje en dan moet je hem attachen aan je IMEI code geloof ik. (Orange bellen, maar dat leggen ze allemaal uit)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
[quote]Je bedoelt gewoon aan je sim?
1,39 is op zich vrij gunstig! Weet alleen niet wat de fee van GWK is? Als je verwacht dat de koers niet gaat stijgen kan je misschien beter pinnen in de UK zelf. (ff kijken wat je pinkosten zijn!)quote:Nee, daar was ik al voor gewaarschuwd.zal wel alles met creditcard en giropasje doen
Op gwk.nl staat de pond op 1.39, is het slimmer om daar vast een paar honderd om te wisselen?
OK, die IMEI moet ik dan maar ff opzoekenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, je krijgt zo'n pasje en dan moet je hem attachen aan je IMEI code geloof ik. (Orange bellen, maar dat leggen ze allemaal uit)
[..]
Op andere sites staat ie rond de 1.48. Met pinnen in buitenland kreeg ik laatst een hele andere koers dan op GWK stond, plus die paar ¤ fees.quote:1,39 is op zich vrij gunstig! Weet alleen niet wat de fee van GWK is? Als je verwacht dat de koers niet gaat stijgen kan je misschien beter pinnen in de UK zelf. (ff kijken wat je pinkosten zijn!)
Ja het station van Birmingham Newstreet waar je de Virgin trein naar London kan pakken!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:40 schreef Erasmusch het volgende:
Iemand nog tips voor omgeving Birmingham?
Hmm... ik zit net te denken, volgens mij is het je IMEI niet, maar een code op de envelop van je simkaart (die je gekocht hebt). Dacht dat het de IMEI was, maar IMEI is van je telefoonquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
OK, die IMEI moet ik dan maar ff opzoeken
[..]
Ja idd je IMEI heeft er niets mee te maken; dat is het 'framenummer' van je telefoon. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je telefoon niet geblokkeerd is op je NL netwerk. (subsidized) Als dat wel zo is ga dan ff langs de GSM turk om het eraf te halen. (is volledig legaal nu ook)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:28 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hmm... ik zit net te denken, volgens mij is het je IMEI niet, maar een code op de envelop van je simkaart (die je gekocht hebt). Dacht dat het de IMEI was, maar IMEI is van je telefoon![]()
Dus gewoon langs een kiosk gaan waar ze pre-paid kaartjes verkopen en dan komt alles goed.
Zoiets had ik al verwachtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja het station van Birmingham Newstreet waar je de Virgin trein naar London kan pakken!![]()
Zag dat ik de trein voor 1pond naar Bournemouth/Southampton kan pakkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:05 schreef DutchieBre het volgende:
Ik ben voor werk vorig jaar een aantal maal in Bournemouth geweest. Ook een erg leuke stad waar veel te bleven is voor studenten. In Engeland ook wel zo'n beetje het epicentrum voor taalscholen. Erg de moeite waard.
Ja hoor, lijkt me geen probleem.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:57 schreef Flowerpower_ het volgende:
Bedankt voor de links en het advies.
Dus inprincipe kan je met de trein (Interrail) daar ook goed reizen?![]()
Liften is wel een mogelijkheid. Leer je ook nog de locals kennen. Maar niet ideaal voor 2 dames dacht ik zo..quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is echter, zoals ik al zei: je komt niet op alle afgelegen plekjes.
Ja want Scandinavie is natuurlijk ook erg goedkoop!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zit ook met mn vriendin te brainstormen om dit van de zomer te doen. Alleen is GB zo ongelofelijk duur. En scandinavie lijkt ons ook erg gaaf!
Daarom dus Interrailquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:43 schreef Individual het volgende:
OT: Waarom zou de trein hier gevaarlijk zijn? (voor je budget misschien als je geen kaartjes vantevoren hebt)
En wat vinden de Schotten, Noord-Ieren en Welsh dat ze nu allemaal 'Engeland' heten?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
Het centrale UK topic is: Engeland
Deze topics worden samengevoegd.
hhoelang wil je? En hoe ga je naar Newcastle?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:52 schreef RuutR het volgende:
Weet iemand op welke site ik een jeugdherberg of goedkoop hostel in Newcastle kan boeken?
Van de site van de Britse YHA word ik ook niet echt veel wijzer (of ze moeten nu al volgeboekt zijn voor eind juni)
De treinen zijn soms nog wel beter dan in nederland... vind ik dan!quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:14 schreef Flowerpower_ het volgende:
Ik zag er niet zo snel een topic over staan.
Mijn plannen zijn om samen met een goede vriendin te gaan trekken door deze landen. Nu heb ik het al een paar keer eerder gedaan, met Interrail wel te verstaan. Alleen nu hoor ik dat de treinen niet al te veilig zijn, en dat je beter kan reizen per bus door GB + Ierland. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, en kan mij iets vertellen hoe anders te reizen door deze landen?
Alvast bedankt.
Heibel in het hok!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:02 schreef Individual het volgende:
[..]
En wat vinden de Schotten, Noord-Ieren en Welsh dat ze nu allemaal 'Engeland' heten?![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:09 schreef Grimm het volgende:
Ow en ik wilde nog even wat vragen, mijn vriendin heeft een vakantie gewonnen.
Nu een paar nachten ergens in de UK verblijven, iemand leuke ideeen? Zij komt dus uit notthingham dus eastmidlands valt af
Zijn we al geweest! sorry die had ik er ook bij moeten zetten jaquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Ik zou zeggen: Edinburgh. Erg mooie stad en genoeg te doen.
Glasgow dan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Grimm het volgende:
[..]
Zijn we al geweest! sorry die had ik er ook bij moeten zetten ja![]()
Hoeveel nachten?quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:09 schreef Grimm het volgende:
[..]
Heibel in het hok!
Ow en ik wilde nog even wat vragen, mijn vriendin heeft een vakantie gewonnen.
Nu een paar nachten ergens in de UK verblijven, iemand leuke ideeen? Zij komt dus uit notthingham dus eastmidlands valt af
Goed te combineren met Bristol. En als je in de zomer gaat, schijn je daar te kunnen overnachten op boten die je 's nachts door het kanalensysteem naar een andere plek brengen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:13 schreef _Boo_ het volgende:
Bath (en omgeving) is leuk als je iets gemoedelijks zoekt.
Klopt, maar ik vind Bristol niet echt een aanrader, jij wel?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goed te combineren met Bristol. En als je in de zomer gaat, schijn je daar te kunnen overnachten op boten die je 's nachts door het kanalensysteem naar een andere plek brengen.
Ik herinner het mij als een levendig havenstadje, waar je je wel een dagje kan vermaken (om dan snel naar Bath of richting Wales door te reizen). Is al iets te lang geleden, maar hoor heb er geen negatieve verhalen over gehoord en kom de stad af en toe tegen als tip om naar toe te gaan maar dat kan natuurlijk ook aan de citymarketig liggenquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef _Boo_ het volgende:
Klopt, maar ik vind Bristol niet echt een aanrader, jij wel?
Als je bij York naar het treinsation loopt, hebben ze dara een VVV kantoor. Ze hebben daar heeeeeeeeeeeeel veel foldertjes over ghosttours…. Veel verschillende, en ook 1 van de beste. Als je in York ben vergeet dan niet naar York dungeon te gaan…. Is erg leuk… niet echt eng...quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:48 schreef CherryLips het volgende:
Weet iemand hier misschien een site ofzo met meer uitleg over ghost tours door heel Engeland? Dus dan je van Londen naar York naar Derby ofzo gaat voor de most haunted locations en er ook in verblijft?.
Dat ga ik binnenkort ook ff doen, ochtendje Bath en dan 2daagjes Bristol+Cardiffquote:Op donderdag 8 februari 2007 11:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik herinner het mij als een levendig havenstadje, waar je je wel een dagje kan vermaken (om dan snel naar Bath of richting Wales door te reizen).
Vanwaar die haast?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dat ga ik binnenkort ook ff doen, ochtendje Bath en dan 2daagjes Bristol+Cardiff![]()
York ben ik twee keer eerder geweest, schijnt een van de meest 'haunted' steden van de UK te zijn. Maar er was eens bij jouw vakantie mijn vakantie of zo een gezin dat naar Engeland ging om allerlei haunted locaties aan te doen, dat leek me wel heel gaaf. Alleen jammer dat je niet meer in Chingle Hall kunt overnachten. Ben nu een beetje aan het google-en naar haunted hotels in London, maar die zijn takkeduur en ik vraag me af of ze echt haunted zijn...quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Als je bij York naar het treinsation loopt, hebben ze dara een VVV kantoor. Ze hebben daar heeeeeeeeeeeeel veel foldertjes over ghosttours…. Veel verschillende, en ook 1 van de beste. Als je in York ben vergeet dan niet naar York dungeon te gaan…. Is erg leuk… niet echt eng...
Hoe het zit met van londen naar york naar derby en overnachten in een Most haunted locations weet ik ook niet. Maar als je wat gevonden heb, dan zou ik het graga ook willen weten...
Bath lijkt me niet zo boeiend met al die Jappen, yanks etc, maar wil ff die Romeinse shit zien. En dan een dikke dag voor Bristol en Bath elk lijkt me genoegquote:
quote:Roman Romp - Bath - Wednesday 21st March 2007
A night where thousands of students descend on the ancient city of Bath, sporting that traditional Roman attire, the toga!
Aston University?quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:39 schreef Erasmusch het volgende:
Daar had ik ook heen gekund op exchange. Ben blij dat ik toch maar voor het pittoreske Birmingham heb gekozen![]()
Ik meen dat de 'standaard' winkeltrip daar bestaat uit een bustocht naar Sheffield. en Sheffield is best aardig om een paar uurtjes rond te lopenquote:Op donderdag 22 februari 2007 10:30 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ga van Europoort naar Hull met de ferry. We nemen 1 overnachting in Engeland. Welke leuke plaatsen liggen in de buurt? Met winkels... en leuke dingen om te bezoeken? Iemand tips?
we moeten 2 dagen vullen... we willen/hebben 1 overnachting in een leuke plaats dichtbij Hull.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik meen dat de 'standaard' winkeltrip daar bestaat uit een bustocht naar Sheffield. en Sheffield is best aardig om een paar uurtjes rond te lopen
Is dat niet meer dan 1 uur en een kwartier reizen vanaf York?quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Leeds, York, Scarborough?
Is Scarborough leuk? veel winkels?quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Leeds, York, Scarborough?
Lang geleden dat ik er was, maar volgens mij een lange boulevard langs het strand en wat kasteeltjes enzo. Leeds ben ik nog nooit geweest.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 12:25 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Is Scarborough leuk? veel winkels?
Voor zover ik me de prijzen in Engeland kan herinneren van mijn tijd daar: een ritje van ongeveer 10 minuten kostte destijds (2003/2004) ongeveer £4. Maar pin me er niet op vast. Het geheugen is wat wazig, omdat ik meestal een taxi nam na een middagje/avondje pubquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:29 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vroeg me af of de taxi's in engeland duur zijn?
B&B's zijn letterlijk op elke hoek, vooral in toeristische gebieden. In Cornwall vind je dan ook zonder problemen iets leuks door gewoon rond te kijken. Zeker als je alleen bent (of met z'n tweeen). Met meer kan, afhankelijk van het seizoen, moeilijker worden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:56 schreef Rhanna het volgende:
Is het te doen om met de auto naar Engeland te gaan? En hoe kom je aan leuke adresjes voor B&B's?
Ik reis alleen, dus zou het liefst wel een eenpersoonkamertje willen... Ik wil richting Cornwall gaan.
We zijn met z´n tweetjes... we willen niet gaan lopen zoeken naar het hotel... dus wilden we weten hoe duur een taxi isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:42 schreef Erasmusch het volgende:
Taxis zijn hier wel cheap. Bovendien kan je er met 6man in.
Het is 3.1 Km... 4 minuten rijden... dus ben niet veel taxigeld kwijt dusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:42 schreef Erasmusch het volgende:
Taxis zijn hier wel cheap. Bovendien kan je er met 6man in.
Zou je mij kunnen vertellen waar je daar meer informatie over kunt vinden? Zou ik graag willen weten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goed te combineren met Bristol. En als je in de zomer gaat, schijn je daar te kunnen overnachten op boten die je 's nachts door het kanalensysteem naar een andere plek brengen.
Op de website van yorin travel: http://www.rtl.nl/(/reize(...)/bath_narrowboat.xmlquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:58 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Zou je mij kunnen vertellen waar je daar meer informatie over kunt vinden? Zou ik graag willen weten.
Thanks. Ik hoef niet verder te googlen want het lijkt me verschikkelijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:50 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Op de website van yorin travel: http://www.rtl.nl/(/reize(...)/bath_narrowboat.xml
En verder ff googlen op narrow boat of canal boath Bath.
Bath is wel mooi, maar ik was er een week en dat was iets te veel van 't goeiequote:Op zondag 16 maart 2008 14:33 schreef Wokkel1982 het volgende:
Mijn lijstje:
- Bath
- Bristol en omgeving
- Bury St. Edmunds + de rest van Suffolk
- Canterbury
- Swansea
- London
- Dover
- De rest van Zuid-Wales
Prachtige natuur
Een paar pond, niet zo bar veel volgens mij.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Omnifacer het volgende:
Wat ksot het bijvoorbeeld om van Liverpool naar Manchester te gaan, met de trein?
megabus.com vanaf 1 pondquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:04 schreef BOKA het volgende:
Dankje.
Ik hoorde ook iets van een goedkope buslijn, weet iemand misschien hoe die heet?
Verder was ik al van plan om naar London te gaan, kost volgens mij iets van 30 pond voor een retourtje met de trein (1,5 uur), of zijn er goedkopere alternatieven? (ik wil geen 2/3 uur per enkele reis bezig zijn).
Was ook liever naar Newcastle gegaan, maar dat kwam sommige reisgenoten niet goed uit. Hebben dus al Hull geboekt.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:44 schreef charmed_angel het volgende:
Hull is geen reet aan! Ben er 1 keer gweest.
Je kan beter de ferry naar Newcastle pakken (DFDS SEAWAYS) goedkoper en Newcastle is een leuke stad met veel winkels ook....
Anders de trein of bus naar York pakken. Super gezellige stad!![]()
Dat is echt jammer en zeker een tip voor de volgende keer!quote:Op maandag 26 januari 2009 00:36 schreef Strooper het volgende:
[..]
Was ook liever naar Newcastle gegaan, maar dat kwam sommige reisgenoten niet goed uit. Hebben dus al Hull geboekt.
York zaten we inderdaad al aan te denken. Wat is daar zoal te doen?
anders raad je westminster abbey en harrods ook nog even aan! En natuurlijk buckingham palace niet te vergeten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Traveling_Skippy het volgende:
Haaiii
Ik ben een week in Londen geweest!! Heel erg leuk!! Ik heb een hoop gezien. Vooral LONDON EYE is erg leuk!!. Voor wie niet weet wat dat is: dat is dat mega reuzenrad, 1 rondje duurt 3 kwartier geloof ik!!
London's Dungeon vond ik helemaal nix! Maar das persoonlijk natuurlijk!
Londen is echt een aanrader!!
groetjes
Londen heeft natuurlijk veel meer moois maar dat is puur afhankelijk wat je er komt doen en hoe oud je bent. Zo vond ik harrods bijv. niks speciaals en de St.Paul een stuk indrukwekkender dan de westminster abbey. Buckhim Palace vind ik zelf ook lichtelijk 'overrated'. Oh ja, ik woon in londenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef somegirl het volgende:
[..]
anders raad je westminster abbey en harrods ook nog even aan! En natuurlijk buckingham palace niet te vergeten.
zo, hebben we alle hotspots ook weer gehad.
![]()
Fijn dat je het leuk gehad hebt trouwens!
Westkust toevallig aangedaan? Das echt heel erg mooi daar!quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:32 schreef buachaille het volgende:
Zit er aan te denken om in januari één of twee weekjes naar Schotland te gaan om even van de rust te gaan genieten. Waarschijnlijk met DFDS en het liefst onderdak(en) een beejte in de buurt van centraal schotland in beetje in de buurt van Edingburg en Glasgow. Ik neem aan dat er in die tijd geen pak sneeuw ligt van 3 meter hoog maar dat het zo'n 0 tot 5 graden is overdag. Ik zit er aan te denken om er voor die tijd nog even een paar winterbanden onder te leggen maar als het niet echt noodzakelijk is, normaal gesproken rij ik met een snelheid van een 80-jarige, dan doe ik het niet. Iemand enige ervaring?
Portsmouth? Why? Dat vond ik dus echt niet intressant. Maar misschien vind ik het wel normaal omdat vrienden daar wonen. Norwich is toch ook niet veel te doen?quote:Op maandag 20 april 2009 16:31 schreef Individual het volgende:
London > Dover > Rye > Hastings > Brighton > Portsmouth > Stonehenge > Bath > Bristol > Cardiff > Swansea en Mumbles > Gloucester > Oxford > Cambridge > Norwich > Nottingham > Sheffield > Manchester > Liverpool > Leeds > York.
Oftwel zigzaggend van zuid naar noord.
Ten noorden van York heb je Hadrians Wall, maar achter die muur is er geen beschaving meer dus daar wil je niet heen.
Het Lake District staat hier op het lijstje voor de komende jaren.quote:
Ik ga sowieso nooit in het hoogseizoen op vakantie. Meestal ga ik in mei/juni en eind augustus/begin september.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is zóóóóó mooiben er jaren geleden een keer met mn ouders geweest, maar eigenlijk moet je niet gaan midden in de zomer ofzo, dan is 't er echt druk... voorjaar, met een beetje geluk met lekker weer
Leuk! Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Waar ga je heen in Schotland? Of ga je rondreizen?
Mijn ouders zijn ook echte anglofielen.. die zitten er ook 2 of 3 keer per jaarmaar ik ben maar 2 keer met ze er heen geweest op zomervakantie. Daarna was ik te oud
Bij mij is het zelfs zo erg dat ik toch, ondanks het kloterige baanperspectief waarschijnlijk, eindelijkEngelse Taal en Cultuur
ga studeren vanaf komend jaar
Ik ga de Great Glen Way lopen en verder ga ik in ieder geval naar Glasgow, Stirling en Edinburgh. Verder verblijf ik waarschijnlijk nog een paar dagen in de Cairngorms, maar dat is nog niet zeker.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Waar ga je heen in Schotland? Of ga je rondreizen?
En inmiddels ben je de trotse eigenaresse van een gerenommeerd vertaalbedrijf.quote:
Het is wel de bedoeling dat het gaaf wordtquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Great Glen Way.. even googlen....
wow!!!!!!!!!!!![]()
Wat gaaf!
Dan zou ik eens op deze site kijken, daar staan heel veel lange afstandswandelingen in het VK op:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik had net tijdens de vorige vakantie tegen Mr.MoBlo gezegd dat ik best wel 's een gecombineerde motor/wandel vakantie zou willen doen..
klinkt goed dit!
Ja vet hequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En inmiddels ben je de trotse eigenaresse van een gerenommeerd vertaalbedrijf.
ziet er goed uit, alleen wel een beetje duur voor ons studenten (jaja, met een motorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan zou ik eens op deze site kijken, daar staan heel veel lange afstandswandelingen in het VK op:
http://www.contours.co.uk/
Zo bedoelde ik het ook. Die website biedt gewoon een mooi overzicht van heel veel langeafstandswandelingen in het VK, maar je kunt het uiteraard ook ongeorganiseerd doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ziet er goed uit, alleen wel een beetje duur voor ons studenten (jaja, met een motor)
maar ongeorganiseerd kan dat vast ook wel
Niets is teveel om mijn vriendin een onvergetelijke trip te bezorgen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet hoeveel geld je hebt te besteden, maar www.dfds.nl heeft altid leuke aanbiedingen voor York!
http://www.dfdsseaways.nl(...)tedentrips/York/York
Monkbar Hotel schijnt echt heel leuk te zijn![]()
![]()
Wij zaten in het Newington, ook prima, mijn ouders een keer in de Monkbar
ja!quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:33 schreef Fargo het volgende:
[..]
Niets is teveel om mijn vriendin een onvergetelijke trip te bezorgen.
Van York had ik inderdaad al het een en ander gelezen. Schijnt inderdaad populair en heel mooi te zijn. Is het groot genoeg om bijvoorbeeld twee volle dagen te kunnen vertoeven?
Ik heb nog nooit bij ze geboekt, maar dat zal ik zeker een keer gaan doen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:45 schreef drWho het volgende:
Voor de mensen die Contours gevonden hadden: Doen!
Persoonlijk prefereer ik het vliegtuig, ik vind veerboten oersaai. Ik ben nooit met de boot naar het VK geweest, maar wel van Denemarken naar Noorwegen en daar vond ik echt niks aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
geen idee, maar als je er wat leuks van wilt maken zou ik persoonlijk lekker de boot vanaf IJmuiden nemen
lekker dineren aan boord (eten is er zeer lekker vind ik), wat drinken in de bar, op de deinende golven in slaap vallen
Ik woon al enkele jaren op loopafstand van het Scheveningse strand, maar dat heeft niet tot een voorkeur voor boten geleid, dus kennelijk is het iets persoonlijksquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ben echt een zee-mens als Scheveningse
woon je er of ben je er geboren?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik woon al enkele jaren op loopafstand van het Scheveningse strand, maar dat heeft niet tot een voorkeur voor boten geleid, dus kennelijk is het iets persoonlijks.
wij vervelen ons echt nooitquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:05 schreef CherryLips het volgende:
maar met z'n tweeën zou ik me kapot vervelen.
Ik vond twee uur vliegen al langquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wij vervelen ons echt nooit
lekker ouwehoeren, spelletje kaarten mee, mensen kijken, plannen maken voor wat we allemaal niet gaan doen (op de heenreis), foto's kijken op de terugreis
Nee, ik ben er niet geboren en heb ook geen zeelieden in mijn familiequote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
woon je er of ben je er geboren?
Mijn vader heeft nog gevaren, mn beide opa's, overgrootopa's, etc.ik zeg: genen
Ik ga zo'n 3 keer per jaar naar Engeland en had enorme vliegangst. Maar wanneer ik van de boot af kom ben ik gesloopt, ook al heb ik aardig geslapenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind 't een heerlijk begin van een vakantie of een uitje
wij zijn alleen nog maar met de boot geweest en vliegtuig zou ik zelf niet zo snel doen
Lekker eten, drankje drinken, buiten op dek staan en genieten van de zonsondergang
Ben echt een zee-mens als Scheveningse
Palmbomen? Een aantal, maar niet zoals Hawaii.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:47 schreef casual010 het volgende:
Ik had een vraagje voor de England maniacs;)
Voor komende zomer zijn mijn ouders van plan naar Cornwall/Devon te gaan. Op internet zag ik dat de gemiddelde temperatuur rond de 20 graden ligt in juli/augustus, niet veel warmer als bij ons dus. Klopt dit? want ik had altijd het idee dat het hier toch wat warmer zou zijn ivm de palmbomen enzo
Ik heb ook op de boot IJmuiden - Newcastle gezetenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben drie keer met de boot geweest, twee keer naar Hull en één keer naar Newcastle. Newcastle is wel een heel eind hoor, mijn god. Het waaide, de boot was bevolkt met dronken rugby'ers die alles hadden ondergekotst... Nee, dat was niet mijn favoriete reis.
Ik was telkens met een groep van zo'n 30 mensen dus dan verveel je je niet zo snel, maar met z'n tweeën zou ik me kapot vervelen.
heb met windkracht 12 op die boot gezeten, in de oktoberstorm van een jaar of 6 geleden.. ik vond 't wel leukquote:Op zondag 17 januari 2010 21:37 schreef Bilderberger het volgende:
Geloof me, dié storm was niet grappig![]()
(Faithy en Wolve, veel plezier op huwelijksreis)
Ik heb die route ook gereden in september 2005.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:14 schreef Bilderberger het volgende:
Ik heb in Engeland gewoond dus wel op veel plaatsen geweest eigenlijk.
Vorig jaar voor het eerst naar Schotland geweest, vanaf Newcastle langs de kust opgereden richting Aberdeen. Onderweg ook nog gestopt in Roslin (Roslin Chapel)![]()
Schotland ga ik zeker nog eens heen
Ik ben toen ook bijna de hele nacht opgebleven, ook omdat er om 3 uur 's nachts nog karaoke wasquote:Op zondag 17 januari 2010 21:25 schreef Bilderberger het volgende:
[..]
Ik heb ook op de boot IJmuiden - Newcastle gezeten![]()
Heenreis de Queen of Scandinavia .... dikke storm, ik heb gekótst op die boot, geen oog dichtgedaan.
Terugreis King of Scandinavia![]()
Supermooi gebied! in 2008 ben ik van St Davids naar Dale gefietst over de Pembokeshire Coast NP. De volgende keer ga ik ook met de motor want 95km fietsen over bergweggetjes is afzien!quote:Op zondag 17 januari 2010 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
whehestorm
![]()
Wij hebben een huisje geboekt voor onze huwelijksreis!!!!!
http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/GB-10038-03.html deze, om precies te zijn![]()
Lekker met de motor daarheen, rondrijden in Wales, en de tent gaat ook mee als we langer willen blijven als het weer erg meevalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |