abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:02:40 #1
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_22601776
Op het moment woon ik voor 6 maanden in Londen voor studie, maar ik wil graag wat meer zien van het Verenigd Koninkrijk dan Londen alleen. Daarom wil ik een paar weken gaan rondreizen hier als ik mijn studie heb afgerond. Dit zal begin april zijn en ik heb maximaal 3 weken de tijd voordat ik weer in Nederland moet zijn.

Ik wil graag naar Dublin en naar Edinburgh, voor de rest staat het nog open. Heeft iemand tips voor leuke plaatsen of dingen die ik echt moet zien? Ik reis in principe met de trein en de bus, en met het vliegtuig naar Ierland. Mijn plan is een beetje als volgt: via Wales naar Ierland, vandaar vliegen naar Edinburgh en dan met de trein of de bus weer naar Londen. Erg globaal dus ik kan er nog van alles in opnemen. Ik heb geen groot budget (ben dan bijna blut na al die weken Londen ) dus slaap het liefst in een jeugdherberg. Ik heb een Stay Okay card dus dat komt mooi van pas.

Even wat dingen die ik interessant vind: ik hou erg van mooie oude gebouwen, van geschiedenis, natuur, kunst en cultuur (leuke artistieke wijkjes, musea enz.) Iemand tips voor leuke plekken?
NSJ & Lowlands still on my mind
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:15:56 #2
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_22602036
Wat grappig, ik woon ook in London voor mijn studie (stage)! Woon vlakbij Wimbledon (Southfields).
Een collega van me gaat naar Cardiff per bus voor bijna niks. (www.megabus.com)
Tevens zou je nog Ryan air, Easyjet, Air Lingus kunnen gebruiken... Ik ga ook binnenkort een trip naar Leeds/Manchester boeken...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:22:50 #3
13857 Nokia3310
pi_22602159
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:15 schreef Public_NME het volgende:
Wat grappig, ik woon ook in London voor mijn studie (stage)! Woon vlakbij Wimbledon (Southfields).
Een collega van me gaat naar Cardiff per bus voor bijna niks. (www.megabus.com)
Tevens zou je nog Ryan air, Easyjet, Air Lingus kunnen gebruiken... Ik ga ook binnenkort een trip naar Leeds/Manchester boeken...
Leuk om te horen dat ik niet de enige Nederlander in Londen ben voor studie Woon zelf in West Hampstead, relaxte buurt. Maar dit is een beetje off-topic. Als je het leuk vind om te kletsen over wonen in Londen kun je me ook mailen op journaliste2003@yahoo.com

Ik zat zelf ook aan Cardiff te denken, is dat een mooie stad? Ik wil inderdaad een goedkope vliegtuigmaatschappij gebruiken. Heb net uitgezocht dat ik met Ryan Air van Cardiff naar Dublin kan vliegen, en van Dublin naar Glasgow. In totaal is dit 30 pond! Is Glasgow een mooie stad?

Ben vooral op zoek naar tips over leuke steden/bezienswaardigheden in England/Wales/Ierland/Schotland.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nokia3310 op 13-10-2004 18:31:36 ]
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:25:30 #4
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_22603443
Ik ben afgelopen zomer 3 weken door Schotland gereisd en ik heb het enorm naar mijn zin gehad, kan het je zeker aanraden. Maximaal 3 weken voor Wales, Ierland, Schotland en Engeland is wel kort hoor, er is zo verschrikkelijk veel te zien
Ik kan je in ieder geval voor Schotland de Lonely Planet aanraden, staat erg veel nuttige informatie in.
Wat ik leuke dingen vond in Schotland:

- Edinburgh
Prinsess street, the royal mile en hier ook een erg leuk wiskymuseum en een tartanweverij, Edinburgh castle (wel erg duur), One O'Clock Gun en gewoon lekker rondwandelen. Helaas was het erg mistig en regenachtig toen ik hier was.

- Oban
In het westen van Schotland gelegen kustplaatsje, erg gezellig, leuk stadscentrum, mooi uitzicht op een aantal van de eilanden eromheen (Kerrera, Mull, Iona, Coll, Tiree, Islay, Jura, Colonsay). Je kunt erg lekker wandelen op het eiland Kerrera en ook nog zeehonden zien als het helder weer is, het eiland is te bereiken is met het pondje over the sound of Kerrera. Je kunt links op de boulevard heerlijke en goedkope vissandwiches en seafood eten (Shellfish bar). Ik heb het hier echt heel erg naar mijn zin gehad.

- De rit vanaf Oban via Loch Ness naar Inverness
Erg mooi, soms erg steile smalle weggetjes, maar een prachtige rit langs het water en langs Urquhart castle, veel te duur om te bezoeken, maar vanaf de weg heb je ook een mooi uitzicht het is toch een ruïne.

- Fort George nabij Black Isle
Een fort gebouwd om ervoor te zorgen dat de Jacobites zich gedeisd hielden, nooit hiervoor gebruikt. Het wordt nu gebruikt om soldaten te trainen en touristen kunnen er rondkijken, erg leuk om te zien, je kunt ook dolfijnen spotten als je geluk hebt.

- Dunrobin Castle nabij Golspie in het noord-oosten
Het grootste bewoonde huis in the Highlands (187 kamers!!!), prachtig om te zien en met ene mooie tuin met roofvogelshows.

- Helmsdale iets boven Golspie
Dorpje wat erg lijkt op Helmsdeep uit LOTR, grappig om te zien, hier kun je ook zeehonden en soms dolfijnen zien.

- Durness in het hoge noorden
Klein minidorpje (maar het enige in de wijde omgeving) met supermooie en romantische strandjes, de bizarmooie Smoo-cave, walvissen zien op zee en een grappig hippiedorpje aan de rand van Durness. Ook de weg naar Durness toe is erg mooi (maar ook wel gevaarlijk met loslopende schapen op de erg smalle eenbaanswegen). Lekker eten kun je bij restaurant MacKays, van oud Schots aardewerk lekkere Schotse gerechten eten (wilde zalm of Hooglandersteak, mjam!).
Je kunt een mooie wandeling maken naar Faraid Head, een "uitstekend stuk land", waar in het broedseizoen Puffins nestelen (papegaaiduikers). Het is een leuke, rustige en erg mooie wandeling waarop je ook nog straaljagers door de geluidsbarrierre kunt horen gaan. Trek je wind/regenjack aan want het waait hier als een bezetene.

- Isle of Skye in het westen.
Hier moet je echt heen, er is een brug naar Skye tegenwoordig dus met de ferry hoef je niet meer tegenwoordig. Prachtig landschap, steile rotskliffen, hele mooie rondrit te maken aan de linkerkant van het eiland langs Dunvegan Castle (zonde van je geld als je denkt dat het gebouw mooi is, waar voor je geld als je iets van de historie van de clan wil weten, je kunt ook hier weer zeehondjes zien). De rechterkant van het eiland is nog mooier (langs Uig), hierbij zie je Kilt Rock, een rots die de plooien uit een kilt heeft, en The Old Man of Storr, een rotsformatie die vanaf de weg van Portree naar Uig op je neerkijkt en lijkt op een oude man (heel mooi!).

Glasgow vond ik wat te druk na al die kleine dorpjes
The Isle of Arran schijnt wel heel erg mooi te zijn, maar dit heb ik alleen maar van horen zeggen.

Ik hoop dat je een beetje mooi weer hebt en ik hoop dat je wat aan mijn info hebt (heb ik tenminste niet voor niks alles zitten opzoeken en tikken )
Have fun!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:33:24 #5
13857 Nokia3310
pi_22603654
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 19:25 schreef BBQ-kip het volgende:

Lang verhaal
Wow bedankt voor alle info! 3 weken is inderdaad niet echt lang, maar heb helaas maar een maand tussen dat school hier is afgelopen ik weer stage moet lopen. Van Ierland ga ik denk ik alleen naar Dublin, heb wel eens gehoord dat dat het enige echte interessante is. In Schotland wil ik wel wat langer blijven, en vooral ook naar kleine dorpjes enzo, zoals jij het ook beschrijft. Erg interessant! Bedankt voor de moeite en ik laat tegen die tijd wel even weten waar ik precies ben geweest.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 19:37:11 #6
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_22603755
Lijkt me leuk, ik ben echt helemaal fan geworden van Schotland dus ik lees graag je verhalen
Aangezien er toch waarschijnlijk geen vacatures zijn in mijn vakgebied als ik klaar ben met studie wil ik voor een tijdje naar het buitenland toe. Eerst zat ik aan Engeland, maar Schotland lokt toch ook wel heel erg
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:11:01 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_22641811
Je kan ook ticket kopen met EUjet. Vanaf 1 pond! Vlieg je vanaf Kent Int. Airport (ong 2 uur met de trein vanuit victoria). Ze vliegen zelfs naar schiphol! www.eujet.com
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 00:25:17 #8
13857 Nokia3310
pi_22652378
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:11 schreef Public_NME het volgende:
Je kan ook ticket kopen met EUjet. Vanaf 1 pond! Vlieg je vanaf Kent Int. Airport (ong 2 uur met de trein vanuit victoria). Ze vliegen zelfs naar schiphol! www.eujet.com
Bedankt voor de tip! Ga zeker even op die site kijken, thanks!
pi_22734537
In Engeland vond ik de plaatsen Bath en York echt zeer de moeite waard. Het zijn beide historische steden met veel verhalen. Bath is van de Romeinen geweest en de stad straalt dat zeker nog uit. Zo is er nog een Romeins badhuis en het is de mooiste stad die ik in Engeland gezien heb. 's Zomers stikt het er ook van de bloemen, oa in hanging baskets. Erg mooi daar! Het verhaal achter York weet ik niet precies meer, maar het is wel een prachtige stad.
pi_22737958
tvpost Ik ga misschien volgend jaar een jaartje in Engeland/Europa studeren/werken/reizen! .
pi_22742909
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 19:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Veel tips voor schotland...
Ik heb zelf een half jaar in Schotland gezeten. BBQ-kip heeft inderdaad een aantal goede tips.

Isle of Arran is inderdaad erg mooi, metname qua natuur. Het eiland wordt ook wel Scotland in Miniature genoemd omdat je alle landschappelijke karakteristieken van Schotland hier tegenkomt (ruig in het Noorden, wat milder in het zuiden). Qua plaatsen op zich is er niet veel te doen, alleen in Brodick zou je je een dag kunnen vermaken. Wel leuk is om een mountainbike te huren en rond (een deel van) het eiland te fietsen. Ook het beklimmen van de Goatfell (van waar je bij goed weer een prachtig uitzicht hebt) is een aanrader als je van dat soort dingen houdt. Vergeet dan niet op de terugweg bij de Isle of Arran Brewery langs te gaan. (niets te zien qua brouwerij, wel 4 soorten ale voor 1,5 pond). Ook kun je op Arran zeehonden spotten (behalve toen ik er was).

Probleem begin april is wel het OV, metname op de Schotse eilanden. Vaak gaat er maar 1 of 2x per dag een bus. Goed plannen dus.

Skye is schitterend, maar op de natuur na is er helemaal niets te doen. Als dat is wat je wilt, zeker doen. Kies dan als standpunt Portree. Lekker centraal, het enige dorp met nog een beetje fatsoenlijke busverbindingen en ook het enige dorp waar nog iets van leven te bespeuren is.

Andere tip: Pitlochry. Heel kenmerkend stadje. Net buiten het stadje zit de kleinste whiskybrouwerij van schotland (tip).

Als je van techniek houdt: the Falkirk wheel; een ronddraaiend rad met dezelfde functie als een sluis. Ligt tussen Glasgow en Edinburgh.

Zoals BBQ-kip al zegt, is Edinburgh zeker een bezoek waard. Simpelweg de mooiste stad van Schotland. Glasgow is niet echt bijzonder. Om te wonen is het een geweldige stad, maar eigenlijk is er niets speciaals te zien. Als je toch gaat, ga dan naar de West-End. Leuke cafeetjes en Glasgow University is een fraai gebouw om te zien.

Tot slot: Als je rond pasen gaat, zorg dan dat je reserveert in de jeugdherbergen.
"Wie men heeft zien slapen kan men nooit meer haten."
--- Elias Canetti ---
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:08:32 #12
13857 Nokia3310
pi_22752632
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 10:37 schreef middagdutje het volgende:

[..]

-knip-
Hartstikke bedankt voor de tips! Als ik dit zo lees en ook het verhaal van BBQ-kip dan lijkt Schotland me echt geweldig! Heb er superveel zin in om lekker rond te reizen, al duurt het nog wel even
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:11:12 #13
13857 Nokia3310
pi_22752691
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 22:07 schreef BushRanger het volgende:
In Engeland vond ik de plaatsen Bath en York echt zeer de moeite waard. Het zijn beide historische steden met veel verhalen. Bath is van de Romeinen geweest en de stad straalt dat zeker nog uit. Zo is er nog een Romeins badhuis en het is de mooiste stad die ik in Engeland gezien heb. 's Zomers stikt het er ook van de bloemen, oa in hanging baskets. Erg mooi daar! Het verhaal achter York weet ik niet precies meer, maar het is wel een prachtige stad.
Bedankt voor de tip. Ben je in meer Engelse steden geweest? Zat er aan te denken om ook naar Manchester, Liverpool en Leeds te gaan. Is dat een beetje de moeite waard? Ben laatst wel een dag naar Birmingham geweest en vond het niet echt bijzonder. Als deze steden ongeveer hetzelfde zijn ga ik liever voor steden als Bath en York. Zoals jij het beschrijft klinkt het echt geweldig! Thanks.
pi_22752715
Schotland is bloedmooi inderdaad!

Wales ken ik niet, maar trekt me ook niet... in Engeland kan ik je Cornwall aanraden en vooral Yorkshire, dat heeft een tijdloze schoonheid ook.
Ierland ken ik een beetje, maar dat heeft ook oogverblindende stukken
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_22756436
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:11 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Ben je in meer Engelse steden geweest? Zat er aan te denken om ook naar Manchester, Liverpool en Leeds te gaan. Is dat een beetje de moeite waard? Ben laatst wel een dag naar Birmingham geweest en vond het niet echt bijzonder. Als deze steden ongeveer hetzelfde zijn ga ik liever voor steden als Bath en York. Zoals jij het beschrijft klinkt het echt geweldig! Thanks.
Manchester ben ik doorheen gereden, vond ik niet de moeite waard. Volgens mij zijn alle drie de steden die je noemt meer industriesteden dan steden waar je echt als toerist heen zou willen. Maar misschien dat er hier mensen zijn die er geweest zijn... En ja, ik ben wel in meer steden geweest, bijvoorbeeld Newquay (golfsurfen) en Salisbury (dichtbij Stonehenge), maar die zijn lang niet zo mooi als Bath en York.
pi_22758113
Tvp, ga volgend jaar ook in Engeland studeren en ben ook van plan in maart/april een beetje rond te reizen.
Megabus.com is echt een goede tip! Daar heb ik zeker wat aan.
pi_22871304
Voor Ierland-tips kun je terecht in Éireann (oftewel Ierland) . Mijn meest relevante post uit dat topic:

Ik ben in januari voor de derde keer in Ierland geweest Deze keer vijf daagjes in Dublin en omgeving

Wat een prachtig land blijft 't toch

Vóórafgaand aan de reis heb ik als voorbereiding ook wat op internet zitten zoeken. Kwam wat sites tegen die wellicht ook voor jou handig zijn, Rosean:

- http://www.railtours.ie/ je stapt 's morgens vroeg op een trein of in een bus en dan ga je aan de andere kant van Ierland ff de Ring of Kerry of de Cliffs of Moher bekijken en dan ben je 's avonds laat weer terug in Dublin. Maar je hebt ook uitstapjes dichter bij Dublin. Wellicht een mogelijkheid om méér dan alleen Dublin te zien.

Andere handige sites:
- http://www.buseireann.ie --> Buslijnen
- http://www.irishrail.ie/home/ -->
- Treindiensten; http://ierland.pagina.nl --> vanzelfsprekend handig. Wellicht ff het prikbord op die pagina doorlezen of daar nog handige tips staan

Owja, aanraders voor het geval je in de omgeving van Dublin blijft: Howth Head (Ten noordwesten van Dublin; kom je waarschijnlijk met het vliegtuig overheen als je per vliegtuig gaat). Schitterende wandeling over het schierland. Indrukwekkende rotskusten en veel unieke vogels en plantensoorten. En errug rustig.

Andere aanrader: Bray en Greystones (ten zuiden van Dublin).
De Martello-toren in Bray is van Bono Bray is sowieso een goede mogelijkheid. Je kunt daar namelijk acht kilometer zuidelijk richting Greystones wandelen (cliff walk). Langs de kust. En: Fine views of the Wicklow Mountains. Heel gaaf! En ook weer heel rustig. Mooi uitzicht. En volgens mij heb ik drie weken geleden de bergen van Wales zien liggen. Da's best een eindje verderop (maar kan goed; Bij Bray is de afstand tussen Ierland en Wales ongeveer het kleinst).

Het plaatsje Dalkey (iets noordelijker van Bray) is de thuisbasis van "several members of U2, racing driver Damon Hill en film director Neil Jordan". Goede restaurants (zal wel duur zijn) en pubs en een "superb" coastline en beaches.

Qua openbaar vervoer in Dublin: je kunt 't beste een kaart kopen die een paar dagen geldig is. Van vliegveld naar Dublin City kost ongeveer 5 euro met een speciale bus. Kun je allemaal ter plekke regelen. Enkeltje Dublin - Howth of Dublin - Bray kost ongeveer 1,50 euro. Dus niet duur

In 2002 heb ik een rondrit gemaakt met eigen auto en een vriend van me. Bij Dublin begonnen en met de klok mee letterlijk het hele land rond. Zie m'n foto gallery voor foto's. Mocht je meer info willen, hoor ik 't wel .

In elk geval veel plezier
Sláinte!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 02:12:41 #18
13857 Nokia3310
pi_22879211
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

- knip -
Bedankt voor de tips, hier heb ik zeker wat aan! Vroeg me alleen wel af wie Rosean is?
Ik heb nu erg veel info over Ierland, Schotland en England. Zijn er ook mensen die tips hebben over Wales?
pi_22880576
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 02:12 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips, hier heb ik zeker wat aan! Vroeg me alleen wel af wie Rosean is?
Dat was de poster uit het vorige topic, aan wie mijn tips waren gericht .
quote:
Ik heb nu erg veel info over Ierland, Schotland en England. Zijn er ook mensen die tips hebben over Wales?
Onderweg naar Ierland (2 jaar geleden dus) ben ik heen en terug door Wales gereden. Ben er te kort geweest om heel veel tips te geven. Ik weet wel dat we daar op een afgelegen plek op een geweldig mooie plek hebben gestaan met het tentje . Als je naar Wales gaat, moet je niet vergeten een bezoek te brengen aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (Angelsey, Wales) . Dat is de plek met waarschijnlijk de langste plaatsnaam ter wereld . Zie http://www.bbc.co.uk/h2g2/guide/A403642
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:31:59 #20
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_22882672
Die eer is voorbehouden aan Bangkok, alwaar de officiële ceremoniële luidt:
"Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit".
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 15:05:24 #21
13857 Nokia3310
pi_22885659
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat was de poster uit het vorige topic, aan wie mijn tips waren gericht .
[..]

Onderweg naar Ierland (2 jaar geleden dus) ben ik heen en terug door Wales gereden. Ben er te kort geweest om heel veel tips te geven. Ik weet wel dat we daar op een afgelegen plek op een geweldig mooie plek hebben gestaan met het tentje . Als je naar Wales gaat, moet je niet vergeten een bezoek te brengen aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch (Angelsey, Wales) . Dat is de plek met waarschijnlijk de langste plaatsnaam ter wereld . Zie http://www.bbc.co.uk/h2g2/guide/A403642
Bedankt voor de tip! Dacht dat je een grapje maakte maar het is echt zo Ga er zeker even langs om een foto te maken van het plaatsnaambord ofzo (dat was ook de enige reden dat ik naar 'Nokia' geweest ben in Finland )

Iemand wel eens in Cardiff geweest? Aangezien dit de enige plaats in Wales is die bekend is (qua naam) wil ik daar wel even buurten.
pi_22885893
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 15:05 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Dacht dat je een grapje maakte maar het is echt zo Ga er zeker even langs om een foto te maken van het plaatsnaambord ofzo (dat was ook de enige reden dat ik naar 'Nokia' geweest ben in Finland )
Die foto heb ik al voor je gemaakt .
http://gallery.roelonline.net/Ierland2002/ierland2003_42
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:41:13 #23
13857 Nokia3310
pi_22891807
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 15:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die foto heb ik al voor je gemaakt .
http://gallery.roelonline.net/Ierland2002/ierland2003_42
Geweldige foto! Moet zeker even gaan buurten daar. Of deze foto aan mijn familie laten zien en zeggen dat IK er geweest ben
  woensdag 27 oktober 2004 @ 00:14:40 #24
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_22895265
Afgelopen zomer een vrouwtje uit Wales leren kennen die het vloeiend kon uitspreken, die langste plaatsnaam...
Ik doe het haar niet na
  woensdag 16 maart 2005 @ 01:41:52 #25
13857 Nokia3310
pi_25527141
Over 3 weken is het zover, dan ga ik rondreizen door the UK. De plannen zijn wel ietwat veranderd, ik heb maar 2 weken (helaas) en ga met de auto (mijn moeder gaat mee). Door het tijdgebrek slaan we Wales en Ierland over. We hebben niet een heel vast plan maar willen ons vooral focussen op Schotland, omdat ik daar altijd positieve verhalen over hoor. In ieder geval naar Edinburgh en the highlands. Ik zal een paar tips van BBQ-kip ook in gedachte houden, klinkt echt geweldig! In Engeland gaan we in ieder geval Liverpool (Beatles!), Bath, York en New Castle aan doen. Omdat we met de auto gaan is het allemaal best flexibel, en kunnen we onderweg ook dingen wijzigen. Ik zal over een paar weken laten weten waar we precies geweest zijn en hoe ik het ervaren heb. In ieder geval bedankt voor alle tips!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')