abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:29:50 #201
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_63885088
Dank!

De auto huren was eigenlijk alleen voor stonehenge en omgeving ivm matig openbaar vervoer (heb niet zo'n zin om 1000 keer over te stappen).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_63887811
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:04 schreef BOKA het volgende:
Dankje.

Ik hoorde ook iets van een goedkope buslijn, weet iemand misschien hoe die heet?
Verder was ik al van plan om naar London te gaan, kost volgens mij iets van 30 pond voor een retourtje met de trein (1,5 uur), of zijn er goedkopere alternatieven? (ik wil geen 2/3 uur per enkele reis bezig zijn).
megabus.com vanaf 1 pond
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:37:36 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_63891879
Megabus.. Ben er van Aberdeen naar Londen mee gegaan 12 uur lang, maar kostte me maar 40 pond ofzo. Verder prima te doen
pi_63959716
Zit er aan te denken om in januari één of twee weekjes naar Schotland te gaan om even van de rust te gaan genieten. Waarschijnlijk met DFDS en het liefst onderdak(en) een beejte in de buurt van centraal schotland in beetje in de buurt van Edingburg en Glasgow. Ik neem aan dat er in die tijd geen pak sneeuw ligt van 3 meter hoog maar dat het zo'n 0 tot 5 graden is overdag. Ik zit er aan te denken om er voor die tijd nog even een paar winterbanden onder te leggen maar als het niet echt noodzakelijk is, normaal gesproken rij ik met een snelheid van een 80-jarige, dan doe ik het niet. Iemand enige ervaring?
pi_63962908
Ik gebruik ook vaak megabus (woon in Cardiff) helaas is de enige megabus vanuit hier de bus naar Londen. Verder zijn er voor de langere afstanden goedkope vluchten (bv BMIbaby) die goed te doen zijn
pi_64124153
Helaas geen London aangezien je die megabus/train-kaartjes minimaal 24 uur van tevoren moet bestellen en geen auto omdat een buitenlandse pinpas niet werd geaccepteerd.
Maar wel een toffe vakantie gehad, met iets teveel pints.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_65401235
Wij gaan eind maart met de ferry naar Hull toe. We zijn maar één dag daar. Nu vroeg ik me af: is het aan te raden om in Hull te blijven of zijn er steden in de buurt die de extra reistijd waard zijn t.o.v. Hull?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_65402389
Hull is geen reet aan! Ben er 1 keer gweest.

Je kan beter de ferry naar Newcastle pakken (DFDS SEAWAYS) goedkoper en Newcastle is een leuke stad met veel winkels ook....

Anders de trein of bus naar York pakken. Super gezellige stad!

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2009 22:47:28 ]
pi_65406578
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:44 schreef charmed_angel het volgende:
Hull is geen reet aan! Ben er 1 keer gweest.

Je kan beter de ferry naar Newcastle pakken (DFDS SEAWAYS) goedkoper en Newcastle is een leuke stad met veel winkels ook....

Anders de trein of bus naar York pakken. Super gezellige stad!
Was ook liever naar Newcastle gegaan, maar dat kwam sommige reisgenoten niet goed uit. Hebben dus al Hull geboekt.

York zaten we inderdaad al aan te denken. Wat is daar zoal te doen?
pi_65408175
Tvp. Binnenkort voor tijd naar UK totdat ik er genoeg van heb
pi_65410392
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:36 schreef Strooper het volgende:

[..]

Was ook liever naar Newcastle gegaan, maar dat kwam sommige reisgenoten niet goed uit. Hebben dus al Hull geboekt.

York zaten we inderdaad al aan te denken. Wat is daar zoal te doen?
Dat is echt jammer en zeker een tip voor de volgende keer!

In York heb je gezellige straatjes met pubs en goede eetcafe's. Ook gezellige winkels. En ook wel bezienswaardigheden.

York is een van Engeland's mooiste historische steden. Het kan terugvallen op meer dan 2000 jaar geschiedenis en het centrum bezit daar nog vele getuigen van. York is vandaag een stad die perfect zijn historisch verleden weet te combineren met de hedendaagse noden: shops, restaurants, bars, ... De inwoners weten als geen ander de toeristen te plezieren door allerlei attracties: de vikingenstad Jorvic, het grootste spoorwegmuseum ter wereld en de grootste gotische kathedraal van Noord-Europa.

meer info: http://www.euroreizen.be/citytrips/york/york.htm

Hull heeft zich aangepast aan de toestroom van toeristen en heeft je dan ook heel wat te bieden. The Deep, een reusachtig zeeaquarium, is wellicht de topattractie. De talrijke andere musea in de stad zijn bovendien gratis toegankelijk en er is van alles wat. Uiteraard is Hull ook een shoppingstad. Honderden winkels en boetiekjes vind je in de oude havenbuurt (Princess Quay Shopping), in de binnenstad met het Prospect Centre en de autovrije winkelstraten.

meer info: http://www.euroreizen.be/citytrips/york/hull.htm
pi_65410537
York is leuk, ben er nu twee keer geweest en wil graag nog een keertje terug . Leuke Romeinse straatjes (de oudste van Engeland), de Minster, oude vervallen kerkjes en je kunt er leuk winkelen. En als je een auto huurt kun je Yorkshire zelf in met vervallen ruïnes, ook erg mooi.
Tap tap tap
pi_65413548
Bedankt voor de tips!
pi_65548351
ik kom regelmatig voor mn werk in heel de uk en dan voornamelijk op t platteland..
een van de dingen die nog op mn verlanglijstje staat is door heel de uk roadtrippen en dan overnachten in pubs met slaap gelegenheid. (maar dan eens zonder werk)

das dan ook gelijk mn tip:
zoek pubs met slaapgelegenheid! betaalbaar, gezellig en erg vaak erg goed eten!
suck my asshole taco bender
pi_65770174
Haaiii

Ik ben een week in Londen geweest!! Heel erg leuk!! Ik heb een hoop gezien. Vooral LONDON EYE is erg leuk!!. Voor wie niet weet wat dat is: dat is dat mega reuzenrad, 1 rondje duurt 3 kwartier geloof ik!!
London's Dungeon vond ik helemaal nix! Maar das persoonlijk natuurlijk!

Londen is echt een aanrader!!

groetjes
pi_65770491
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Traveling_Skippy het volgende:
Haaiii

Ik ben een week in Londen geweest!! Heel erg leuk!! Ik heb een hoop gezien. Vooral LONDON EYE is erg leuk!!. Voor wie niet weet wat dat is: dat is dat mega reuzenrad, 1 rondje duurt 3 kwartier geloof ik!!
London's Dungeon vond ik helemaal nix! Maar das persoonlijk natuurlijk!

Londen is echt een aanrader!!

groetjes
anders raad je westminster abbey en harrods ook nog even aan! En natuurlijk buckingham palace niet te vergeten.

zo, hebben we alle hotspots ook weer gehad.

Fijn dat je het leuk gehad hebt trouwens!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65771774
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef somegirl het volgende:

[..]

anders raad je westminster abbey en harrods ook nog even aan! En natuurlijk buckingham palace niet te vergeten.

zo, hebben we alle hotspots ook weer gehad.

Fijn dat je het leuk gehad hebt trouwens!
Londen heeft natuurlijk veel meer moois maar dat is puur afhankelijk wat je er komt doen en hoe oud je bent. Zo vond ik harrods bijv. niks speciaals en de St.Paul een stuk indrukwekkender dan de westminster abbey. Buckhim Palace vind ik zelf ook lichtelijk 'overrated'. Oh ja, ik woon in londen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65772038
was lichtelijk sarcastisch bedoeld hoor,

maar anyway, ik geloof dat we hier te maken met een spammer die ongeveer het zelfde bericht in alle topics post
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65779835
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:32 schreef buachaille het volgende:
Zit er aan te denken om in januari één of twee weekjes naar Schotland te gaan om even van de rust te gaan genieten. Waarschijnlijk met DFDS en het liefst onderdak(en) een beejte in de buurt van centraal schotland in beetje in de buurt van Edingburg en Glasgow. Ik neem aan dat er in die tijd geen pak sneeuw ligt van 3 meter hoog maar dat het zo'n 0 tot 5 graden is overdag. Ik zit er aan te denken om er voor die tijd nog even een paar winterbanden onder te leggen maar als het niet echt noodzakelijk is, normaal gesproken rij ik met een snelheid van een 80-jarige, dan doe ik het niet. Iemand enige ervaring?
Westkust toevallig aangedaan? Das echt heel erg mooi daar! Hebben er een rondje door Schotland van gemaakt afgelopen zomer, en de westkust was het mooiste. Wel zo dichtmogelijk bij de kust in de buurt blijven btw..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 20 april 2009 @ 14:35:59 #220
146823 Marcel_V
Were Back!
pi_68203001
Ik ga in augustus 3 weken lang samen met een vriend rondtrekken door Engeland.
We gaan met het vliegtuig naar Londen, daar 1 of 2 dagen blijven en dan verder door Engeland per huur auto.

Waarschijnlijk word het eerst het zuiden verkennen en daarna richting noorden.
Wat zijn de plaatsen waar je eigenlijk heen moet in het zuiden? Ik heb echt geen id waar heen te gaan of waar wat te doen is
  maandag 20 april 2009 @ 15:55:15 #221
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68205668
Het zuiden + noorden is vrij groot.

Wat wil je doen/ waar liggen je intresses? Nachtleven? Architectuur? Geschiedenis? Natuur?
reset
  maandag 20 april 2009 @ 16:05:20 #222
146823 Marcel_V
Were Back!
pi_68206012
Het is echt een "roadtrip" dus wil veel van het land zien.
Maar vooral het nachtleven, cultuur en de natuur is wat we willen zien/beleven.

Mij gaat het vooral om de plekken waar we willen stoppen. Er word vooraf niks gepland, maar als we wat weten wat er in bepaalde gebieden te beleven valt kunnen we toch een beetje richting geven aan de route.

Verder is dit zo'n beetje mijn eerste echte vakantie, afgelopen 4 jaar naar lowlands geweest
  maandag 20 april 2009 @ 16:31:56 #223
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68206928
London > Dover > Rye > Hastings > Brighton > Portsmouth > Stonehenge > Bath > Bristol > Cardiff > Swansea en Mumbles > Gloucester > Oxford > Cambridge > Norwich > Nottingham > Sheffield > Manchester > Liverpool > Leeds > York.

Oftwel zigzaggend van zuid naar noord.

Ten noorden van York heb je Hadrians Wall, maar achter die muur is er geen beschaving meer dus daar wil je niet heen.
reset
pi_68207108
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:31 schreef Individual het volgende:
London > Dover > Rye > Hastings > Brighton > Portsmouth > Stonehenge > Bath > Bristol > Cardiff > Swansea en Mumbles > Gloucester > Oxford > Cambridge > Norwich > Nottingham > Sheffield > Manchester > Liverpool > Leeds > York.

Oftwel zigzaggend van zuid naar noord.

Ten noorden van York heb je Hadrians Wall, maar achter die muur is er geen beschaving meer dus daar wil je niet heen.
Portsmouth? Why? Dat vond ik dus echt niet intressant. Maar misschien vind ik het wel normaal omdat vrienden daar wonen. Norwich is toch ook niet veel te doen?

York Cardiff London
  maandag 20 april 2009 @ 16:48:54 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68207541
Portsmouth omdat je er de boot naar de Isle of Wight kan nemen. Had het bijgevoegd omdat het dan toch op de weg ligt. Veel langer dan een dag zou ik er niet blijven idd.

Norwich is een mooi stadje met een grote cathedraal, groot centrum en grote markten. Daar zou je wel langer dan een dag kunnen blijven. Norwich heeft ook een mooie omgeving en een rijke geschiedenis.
reset
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2009 @ 05:31:03 #226
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68325824
Binnenkort weer even terug naar Manchester
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_68336960
Anglofiel meldt!

Alle uithoeken behalve Wales heb ik nu gezien.
Oorspronkelijk stond Wales voor deze zomer op de agenda, maar vanwege geld (sparen voor wereldreis) hebben we dat voor een andere bestemming ingeruild

Schotland is tot nu toe favoriet. 2 weken met prachtig weer met de motor in heel Schotland rondgereden, en vooral de Westkust is echt
Ja doei.
pi_68346508
Ik moet echt weer ff naar de UK. Zat zelf aan Bournemouth/Leeds te denken, schijnen allebei wel een goed nightlife te hebben. Ervaringen?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:27:26 #229
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71514749
Kleine topickick. Over drie weken ga ik voor drie weken naar Schotland en in de eerste helft van december waarschijnlijk nog een kleine twee weken naar Zuid-Engeland.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71514909
aaaaaaaw

*jaloezie*

Wij zijn dit jaar naar Frankrijk op verkansie geweest was wel leuk.. maargoed.. hè, geen UK
Dus volgend jaar, hoe dan ook, UK... Zuid Engeland of Wales óf Lake District, aangezien we Schotland al gezien hebben.

Zou daar nog wel 's terug willen met de motor, maar eerst de rest maar per motor bekijken.

Ondertussen op zoek naar een aanbieding voor een stedentripje Newcastle, York, Edinburgh en Canterbury hebben we al gehad... wellicht toch een keer London (al trekt dat me niet zo heel erg) of anders Glasgow ofzo
Ja doei.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:39:16 #231
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71514988
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:35 schreef motorbloempje het volgende:

Lake District,
Het Lake District staat hier op het lijstje voor de komende jaren.
pi_71515176
Dat is zóóóóó mooi ben er jaren geleden een keer met mn ouders geweest, maar eigenlijk moet je niet gaan midden in de zomer ofzo, dan is 't er echt druk... voorjaar, met een beetje geluk met lekker weer
Ja doei.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:01:50 #233
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71515398
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is zóóóóó mooi ben er jaren geleden een keer met mn ouders geweest, maar eigenlijk moet je niet gaan midden in de zomer ofzo, dan is 't er echt druk... voorjaar, met een beetje geluk met lekker weer
Ik ga sowieso nooit in het hoogseizoen op vakantie. Meestal ga ik in mei/juni en eind augustus/begin september.

In het Lake District ben ik helaas nog nooit geweest, ik heb naar mijn smaak sowieso nog te weinig van het VK en Ierland gezien, dat is de schuld van mijn ouders, die wilden daar nooit heen . Pas sinds ik zelf op vakantie ga kom ik dus in het VK. Van Engeland heb ik al het nodige gezien, Schotland wordt eind deze maand de eerste keer.
pi_71515473
Waar ga je heen in Schotland? Of ga je rondreizen?

Mijn ouders zijn ook echte anglofielen.. die zitten er ook 2 of 3 keer per jaar maar ik ben maar 2 keer met ze er heen geweest op zomervakantie. Daarna was ik te oud

Bij mij is het zelfs zo erg dat ik toch, ondanks het kloterige baanperspectief waarschijnlijk, eindelijk Engelse Taal en Cultuur ga studeren vanaf komend jaar
Ja doei.
pi_71515518
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:

Mijn ouders zijn ook echte anglofielen.. die zitten er ook 2 of 3 keer per jaar maar ik ben maar 2 keer met ze er heen geweest op zomervakantie. Daarna was ik te oud

Bij mij is het zelfs zo erg dat ik toch, ondanks het kloterige baanperspectief waarschijnlijk, eindelijk Engelse Taal en Cultuur ga studeren vanaf komend jaar
Leuk! Heb ik ook gedaan .
Tap tap tap
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:09:47 #236
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71515552
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga de Great Glen Way lopen en verder ga ik in ieder geval naar Glasgow, Stirling en Edinburgh. Verder verblijf ik waarschijnlijk nog een paar dagen in de Cairngorms, maar dat is nog niet zeker.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:10:34 #237
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71515571
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Leuk! Heb ik ook gedaan .
En inmiddels ben je de trotse eigenaresse van een gerenommeerd vertaalbedrijf.
pi_71515582
Great Glen Way.. even googlen....

wow!!!!!!!!!!!

Wat gaaf!
Ja doei.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:21:11 #239
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71515746
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
Great Glen Way.. even googlen....

wow!!!!!!!!!!!

Wat gaaf!
Het is wel de bedoeling dat het gaaf wordt .

Het is 1 van de minder zware Highland trails, en daar heb ik bewust voor gekozen aangezien ik anders van te voren echt had moeten gaan trainen en dat zag ik niet zo zitten.
pi_71515860
ik had net tijdens de vorige vakantie tegen Mr.MoBlo gezegd dat ik best wel 's een gecombineerde motor/wandel vakantie zou willen doen..

klinkt goed dit!
Ja doei.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:32:33 #241
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71515917
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik had net tijdens de vorige vakantie tegen Mr.MoBlo gezegd dat ik best wel 's een gecombineerde motor/wandel vakantie zou willen doen..

klinkt goed dit!
Dan zou ik eens op deze site kijken, daar staan heel veel lange afstandswandelingen in het VK op:

http://www.contours.co.uk/
pi_71520381
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En inmiddels ben je de trotse eigenaresse van een gerenommeerd vertaalbedrijf.
Ja vet he .
Tap tap tap
pi_71521659
hipheid!

wat vertaal je?
Ja doei.
pi_71521923
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:32 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dan zou ik eens op deze site kijken, daar staan heel veel lange afstandswandelingen in het VK op:

http://www.contours.co.uk/
ziet er goed uit, alleen wel een beetje duur voor ons studenten (jaja, met een motor )

maar ongeorganiseerd kan dat vast ook wel
Ja doei.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:01:00 #245
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71522032
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ziet er goed uit, alleen wel een beetje duur voor ons studenten (jaja, met een motor )

maar ongeorganiseerd kan dat vast ook wel
Zo bedoelde ik het ook. Die website biedt gewoon een mooi overzicht van heel veel langeafstandswandelingen in het VK, maar je kunt het uiteraard ook ongeorganiseerd doen.
pi_71522223
het geeft me wel meteen een hoop inspiratie en zin
Ja doei.
pi_71522865
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
hipheid!

wat vertaal je?
Ik ondertitel en vertaal games en websites enzo .
Tap tap tap
pi_71523136
ah

ik heb nu als bijbaan onder andere het vertalen van handleidingen van Software, technisch vertalen dus
Zou het alleen niet voor de rest van mn leven willen doen (technisch dus )
Ja doei.
pi_71523224
Ik ben niet zo technisch ingesteld, dus zulke dingen gaan waarschijnlijk langs me heen .
Tap tap tap
pi_71523299
er is werkelijk waar geen flikker aan en het is heel onlogisch soms..
aangezien iedereen gewend is aan Engelse termen, zoals bijvoorbeeld 'radiobuttons' en 'checkboxes'.

Dat worden 'keuzerondjes' en 'selectievakjes' en ja, het klopt, maar als je een tekst aan het schrijven bent met een softwarehandleiding, dan klinkt het zo debiel.. daarom maak ik nog wel eens wat 'foutjes' door gewoon de Engelse termen te blijven gebruiken
Ja doei.
pi_71523421
Nou, als ze nog mensen zoeken, hou ik me altijd aanbevolen .
Tap tap tap
pi_71523456
*grin*

als ik 't niet kan bijbenen naast mn studie, wie weet tot die tijd hebben ze maar één iemand nodig
Ja doei.
pi_71565729
Oké, augustus is nog maar net begonnen. Maar mijn vriendin en ik willen eind november graag Kerstinkopen doen in Engeland. Waar moeten wij heen als we Londen willen uitsluiten van deelname?
pi_71565747
York!
Ja doei.
pi_71565801
Jaaa, York is leuk!!!
Tap tap tap
pi_71565804
Weet niet hoeveel geld je hebt te besteden, maar www.dfds.nl heeft altid leuke aanbiedingen voor York!

http://www.dfdsseaways.nl(...)tedentrips/York/York

Monkbar Hotel schijnt echt heel leuk te zijn

Wij zaten in het Newington, ook prima, mijn ouders een keer in de Monkbar
Ja doei.
pi_71565957
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
Weet niet hoeveel geld je hebt te besteden, maar www.dfds.nl heeft altid leuke aanbiedingen voor York!

http://www.dfdsseaways.nl(...)tedentrips/York/York

Monkbar Hotel schijnt echt heel leuk te zijn

Wij zaten in het Newington, ook prima, mijn ouders een keer in de Monkbar
Niets is teveel om mijn vriendin een onvergetelijke trip te bezorgen.

Van York had ik inderdaad al het een en ander gelezen. Schijnt inderdaad populair en heel mooi te zijn. Is het groot genoeg om bijvoorbeeld twee volle dagen te kunnen vertoeven?
pi_71566006
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:33 schreef Fargo het volgende:

[..]

Niets is teveel om mijn vriendin een onvergetelijke trip te bezorgen.

Van York had ik inderdaad al het een en ander gelezen. Schijnt inderdaad populair en heel mooi te zijn. Is het groot genoeg om bijvoorbeeld twee volle dagen te kunnen vertoeven?
ja!
je hebt zelfs te kort!

Je kunt er mega-goed winkelen, maar ook ontzettend leuke dingen bezichtigen en bezoeken.

Ik weet niet of je bekend bent met bijvoorbeeld geocachen ( www.geocaching.com ) en een gps apparaat hebt/kunt lenen van iemand? Maar daarmee kun je de stad echt super verkennen. Je komt op plekken waar je normaal nooit zou komen.

Wij hebben op deze manier al Canterbury, York en Newcastle ontdekt en echt geweldige plekken gezien

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 03-08-2009 15:40:31 ]
Ja doei.
pi_71566125
De kathedraal is erg mooi en het barst er verder ook van de snoezige kleine kerkjes . Moet je ook maar net van houden natuurlijk . En veel musea en 's avonds ghost tours, want het schijnt er te spoken als een gek.
Tap tap tap
pi_71566437
Klinkt goed, dames! Dank voor de leuke info. Ik ga vanavond eens lekker op onderzoek uit...
pi_71566466
dat ik niet eerder in dit topic zat

maargoed.. ergens ook wel handig, want in mn google toolbar-ding van firefox staat nu " Vakantie Goedkoop Engeland "

nadat er " Stedentrip VK " en " Goedkoop Edinburgh " stond

en ik ben net een week terug van vakantie
Ja doei.
pi_71570939
Voor de mensen die Contours gevonden hadden: Doen! Zijn nu 2 keer wezen wandelen via contours(Lake District en Isle of Wight), was 2 keer geweldig. Leuke plekken om te overnachten, bagagevervoer geregeld en natuurlijk alle beschrijvingen en kaarten erbij. TOP!

Schaamteloze X post, Juni 2009 in het Lake district:

pi_71571718
wat mooi!
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:29:39 #264
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71575824
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:45 schreef drWho het volgende:
Voor de mensen die Contours gevonden hadden: Doen!
Ik heb nog nooit bij ze geboekt, maar dat zal ik zeker een keer gaan doen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:59:43 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71609821
Cornwall
Mijn eerste vakantie video op YouTube . Gisteren opgenomen

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 04-08-2009 23:42:21 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71615520
Is York ook aan te vliegen?
pi_71616784
geen idee, maar als je er wat leuks van wilt maken zou ik persoonlijk lekker de boot vanaf IJmuiden nemen

lekker dineren aan boord (eten is er zeer lekker vind ik), wat drinken in de bar, op de deinende golven in slaap vallen
Ja doei.
pi_71617225
Met windkracht 8 vond ik de boot wat minder.
Tap tap tap
pi_71617369
met windkracht 12 (ja echt ) vond ik 't stoer
Ja doei.
pi_71617501
En hoe lang doe je er dan over om vanuit Hull naar York te rijden?
pi_71617534
IJmuiden gaat naar Newcastle (DFDS)

Rotterdam Europoort gaat naar Hull (P&O)

York ligt ergens in het 'midden'. Maar met een uurtje vanuit beide plaatsen ben je er geloof ik wel
Ja doei.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:53:55 #272
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71617583
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
geen idee, maar als je er wat leuks van wilt maken zou ik persoonlijk lekker de boot vanaf IJmuiden nemen

lekker dineren aan boord (eten is er zeer lekker vind ik), wat drinken in de bar, op de deinende golven in slaap vallen
Persoonlijk prefereer ik het vliegtuig, ik vind veerboten oersaai. Ik ben nooit met de boot naar het VK geweest, maar wel van Denemarken naar Noorwegen en daar vond ik echt niks aan.
pi_71617659
ik vind 't een heerlijk begin van een vakantie of een uitje

wij zijn alleen nog maar met de boot geweest en vliegtuig zou ik zelf niet zo snel doen
Lekker eten, drankje drinken, buiten op dek staan en genieten van de zonsondergang

Ben echt een zee-mens als Scheveningse
Ja doei.
pi_71617697
Thnx weer voor alle uitleg. En klopt het ook dat je bij P&O verplicht een busrit naar York toe hebt en dat je via DFDS met de auto de boot op kan?
pi_71617712
P&O kun je ook met de auto, maar dat ligt aan de aanbieding of het arrangement dat je boekt

Heb vorig jaar zelf een bus-arrangement gedaan met Mr.MoBlo samen, en dat was ideaal!
Je stapt de boot af, de bus in, wordt in het centrum (bij station) gedropped en wordt op de afgesproken tijd daar weer afgehaald. Wij hadden toen 1 overnachting in York, dus dat was de volgende dag ergens rond 5 uur
Ja doei.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:02:56 #276
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71617822
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik woon al enkele jaren op loopafstand van het Scheveningse strand, maar dat heeft niet tot een voorkeur voor boten geleid, dus kennelijk is het iets persoonlijks .
pi_71617926
Ik ben drie keer met de boot geweest, twee keer naar Hull en één keer naar Newcastle. Newcastle is wel een heel eind hoor, mijn god. Het waaide, de boot was bevolkt met dronken rugby'ers die alles hadden ondergekotst... Nee, dat was niet mijn favoriete reis .
Ik was telkens met een groep van zo'n 30 mensen dus dan verveel je je niet zo snel, maar met z'n tweeën zou ik me kapot vervelen.
Tap tap tap
pi_71617975
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik woon al enkele jaren op loopafstand van het Scheveningse strand, maar dat heeft niet tot een voorkeur voor boten geleid, dus kennelijk is het iets persoonlijks .
woon je er of ben je er geboren?
Mijn vader heeft nog gevaren, mn beide opa's, overgrootopa's, etc. ik zeg: genen
Ja doei.
pi_71618002
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:05 schreef CherryLips het volgende:
maar met z'n tweeën zou ik me kapot vervelen.
wij vervelen ons echt nooit

lekker ouwehoeren, spelletje kaarten mee, mensen kijken, plannen maken voor wat we allemaal niet gaan doen (op de heenreis), foto's kijken op de terugreis
Ja doei.
pi_71618027
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wij vervelen ons echt nooit

lekker ouwehoeren, spelletje kaarten mee, mensen kijken, plannen maken voor wat we allemaal niet gaan doen (op de heenreis), foto's kijken op de terugreis
Ik vond twee uur vliegen al lang .
Tap tap tap
pi_71618088
ik ben makkelijk te vermaken gok ik zo
Ja doei.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:13:00 #282
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71618135
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

woon je er of ben je er geboren?
Mijn vader heeft nog gevaren, mn beide opa's, overgrootopa's, etc. ik zeg: genen
Nee, ik ben er niet geboren en heb ook geen zeelieden in mijn familie .
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:52:31 #283
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_72087820
Morgen vertrek ik voor drie weken naar Schotland .
pi_72236442
Iemand al eens op de Scilly-Eilanden geweest? Ik zat erover na te denken om daar mijn allereerste zelfstandige vakantie door te brengen. Gewoon, paar daagjes eropuit.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72280724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind 't een heerlijk begin van een vakantie of een uitje

wij zijn alleen nog maar met de boot geweest en vliegtuig zou ik zelf niet zo snel doen
Lekker eten, drankje drinken, buiten op dek staan en genieten van de zonsondergang

Ik ga zo'n 3 keer per jaar naar Engeland en had enorme vliegangst. Maar wanneer ik van de boot af kom ben ik gesloopt, ook al heb ik aardig geslapen Het enige voordeel is dat ik dan in Engeland de auto vol kan laden met boodschappen Ik woon er praktisch naast (HvH), da's wel een voordeel. Met 5 minuten zitten we op de boot.

Maar een paar weken terug naar Londen gevlogen en ik vond het geweldig. Een uurtje later net zo fris weer uitstappen. Dus mijn voorkeur heeft momenteel vliegen, al wil ik in april zeker weer met de auto gaan.. Vanwege die boodschappen (al heb ik momenteel ruzie met Stena Line, mocht dat niet opgelost worden gaan we door de tunnel).
pi_76822384
Ik had een vraagje voor de England maniacs;)

Voor komende zomer zijn mijn ouders van plan naar Cornwall/Devon te gaan. Op internet zag ik dat de gemiddelde temperatuur rond de 20 graden ligt in juli/augustus, niet veel warmer als bij ons dus. Klopt dit? want ik had altijd het idee dat het hier toch wat warmer zou zijn ivm de palmbomen enzo
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:57:31 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_76822815
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:47 schreef casual010 het volgende:
Ik had een vraagje voor de England maniacs;)

Voor komende zomer zijn mijn ouders van plan naar Cornwall/Devon te gaan. Op internet zag ik dat de gemiddelde temperatuur rond de 20 graden ligt in juli/augustus, niet veel warmer als bij ons dus. Klopt dit? want ik had altijd het idee dat het hier toch wat warmer zou zijn ivm de palmbomen enzo
Palmbomen? Een aantal, maar niet zoals Hawaii.

Het blijft Engeland he
pi_76823029
Haha nee dat weet ik, maar ik had eerlijk gezegd een gemiddelde temperatuur van min. 25 graden verwacht. Dit is dus niet zo begrijp ik?
pi_76939567
Ik heb in Engeland gewoond dus wel op veel plaatsen geweest eigenlijk.
Vorig jaar voor het eerst naar Schotland geweest, vanaf Newcastle langs de kust opgereden richting Aberdeen. Onderweg ook nog gestopt in Roslin (Roslin Chapel)

Schotland ga ik zeker nog eens heen
  zondag 17 januari 2010 @ 21:17:18 #290
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_76939730
Is er wel eens iemand op de Kanaal Eilanden geweest? En hoe was dat?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_76940257
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben drie keer met de boot geweest, twee keer naar Hull en één keer naar Newcastle. Newcastle is wel een heel eind hoor, mijn god. Het waaide, de boot was bevolkt met dronken rugby'ers die alles hadden ondergekotst... Nee, dat was niet mijn favoriete reis .
Ik was telkens met een groep van zo'n 30 mensen dus dan verveel je je niet zo snel, maar met z'n tweeën zou ik me kapot vervelen.
Ik heb ook op de boot IJmuiden - Newcastle gezeten
Heenreis de Queen of Scandinavia .... dikke storm, ik heb gekótst op die boot, geen oog dichtgedaan.
Terugreis King of Scandinavia
pi_76940529
whehe storm

Wij hebben een huisje geboekt voor onze huwelijksreis!!!!!

http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/GB-10038-03.html deze, om precies te zijn
Lekker met de motor daarheen, rondrijden in Wales, en de tent gaat ook mee als we langer willen blijven als het weer erg meevalt
Ja doei.
pi_76940945
Geloof me, dié storm was niet grappig

(Faithy en Wolve, veel plezier op huwelijksreis )
pi_76941021
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:37 schreef Bilderberger het volgende:
Geloof me, dié storm was niet grappig

(Faithy en Wolve, veel plezier op huwelijksreis )
heb met windkracht 12 op die boot gezeten, in de oktoberstorm van een jaar of 6 geleden.. ik vond 't wel leuk

enneh, dank! Welke MF-er ben jij?
Ja doei.
pi_76941745
Vodkat
  zondag 17 januari 2010 @ 22:12:39 #296
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_76942775
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:14 schreef Bilderberger het volgende:
Ik heb in Engeland gewoond dus wel op veel plaatsen geweest eigenlijk.
Vorig jaar voor het eerst naar Schotland geweest, vanaf Newcastle langs de kust opgereden richting Aberdeen. Onderweg ook nog gestopt in Roslin (Roslin Chapel)

Schotland ga ik zeker nog eens heen
Ik heb die route ook gereden in september 2005.
Plus 3 uur sightseeing in Edinburgh omdat ik er verdwaald was. Verkeerde afslag.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_76943619
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:25 schreef Bilderberger het volgende:

[..]

Ik heb ook op de boot IJmuiden - Newcastle gezeten
Heenreis de Queen of Scandinavia .... dikke storm, ik heb gekótst op die boot, geen oog dichtgedaan.
Terugreis King of Scandinavia
Ik ben toen ook bijna de hele nacht opgebleven, ook omdat er om 3 uur 's nachts nog karaoke was en omdat ik buiten op het dek minder last had van de kotsdampen en eigen misselijkheid. Toen ik wel eindelijk eens in slaap viel, werd ik snel wakker van een hutgenootje die binnen kwam zetten. Heb toen nog een uurtje ofzo op de rand van het bed gezeten met m'n kop tussen de knieën, ben weer in slaap gevallen om vervolgens wakker te worden van het bericht dat we over tien minuten van boord konden.
Mooie tijden .
Tap tap tap
  zondag 17 januari 2010 @ 22:55:34 #298
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_76945040
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
whehe storm

Wij hebben een huisje geboekt voor onze huwelijksreis!!!!!

http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/GB-10038-03.html deze, om precies te zijn
Lekker met de motor daarheen, rondrijden in Wales, en de tent gaat ook mee als we langer willen blijven als het weer erg meevalt
Supermooi gebied! in 2008 ben ik van St Davids naar Dale gefietst over de Pembokeshire Coast NP. De volgende keer ga ik ook met de motor want 95km fietsen over bergweggetjes is afzien!

Een cottage is ook te gek. Ik doe het wel eens en je voelt je je meteen thuis.
reset
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:45:39 #299
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_77072056
Mijn volgende Britse vakantie staat er weer aan te komen. Ik heb nog niets geboekt, maar zoals het er nu uitziet ga ik eind mei/begin juni circa 10 dagen tot twee weken een deel van het South West Coast Path in Cornwall lopen.
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 09:18:23 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_77085629
Tijd voor een nieuw deel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')