abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:29:50 #201
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_63885088
Dank!

De auto huren was eigenlijk alleen voor stonehenge en omgeving ivm matig openbaar vervoer (heb niet zo'n zin om 1000 keer over te stappen).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_63887811
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:04 schreef BOKA het volgende:
Dankje.

Ik hoorde ook iets van een goedkope buslijn, weet iemand misschien hoe die heet?
Verder was ik al van plan om naar London te gaan, kost volgens mij iets van 30 pond voor een retourtje met de trein (1,5 uur), of zijn er goedkopere alternatieven? (ik wil geen 2/3 uur per enkele reis bezig zijn).
megabus.com vanaf 1 pond
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:37:36 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_63891879
Megabus.. Ben er van Aberdeen naar Londen mee gegaan 12 uur lang, maar kostte me maar 40 pond ofzo. Verder prima te doen
pi_63959716
Zit er aan te denken om in januari één of twee weekjes naar Schotland te gaan om even van de rust te gaan genieten. Waarschijnlijk met DFDS en het liefst onderdak(en) een beejte in de buurt van centraal schotland in beetje in de buurt van Edingburg en Glasgow. Ik neem aan dat er in die tijd geen pak sneeuw ligt van 3 meter hoog maar dat het zo'n 0 tot 5 graden is overdag. Ik zit er aan te denken om er voor die tijd nog even een paar winterbanden onder te leggen maar als het niet echt noodzakelijk is, normaal gesproken rij ik met een snelheid van een 80-jarige, dan doe ik het niet. Iemand enige ervaring?
pi_63962908
Ik gebruik ook vaak megabus (woon in Cardiff) helaas is de enige megabus vanuit hier de bus naar Londen. Verder zijn er voor de langere afstanden goedkope vluchten (bv BMIbaby) die goed te doen zijn
pi_64124153
Helaas geen London aangezien je die megabus/train-kaartjes minimaal 24 uur van tevoren moet bestellen en geen auto omdat een buitenlandse pinpas niet werd geaccepteerd.
Maar wel een toffe vakantie gehad, met iets teveel pints.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_65401235
Wij gaan eind maart met de ferry naar Hull toe. We zijn maar één dag daar. Nu vroeg ik me af: is het aan te raden om in Hull te blijven of zijn er steden in de buurt die de extra reistijd waard zijn t.o.v. Hull?
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_65402389
Hull is geen reet aan! Ben er 1 keer gweest.

Je kan beter de ferry naar Newcastle pakken (DFDS SEAWAYS) goedkoper en Newcastle is een leuke stad met veel winkels ook....

Anders de trein of bus naar York pakken. Super gezellige stad!

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2009 22:47:28 ]
pi_65406578
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:44 schreef charmed_angel het volgende:
Hull is geen reet aan! Ben er 1 keer gweest.

Je kan beter de ferry naar Newcastle pakken (DFDS SEAWAYS) goedkoper en Newcastle is een leuke stad met veel winkels ook....

Anders de trein of bus naar York pakken. Super gezellige stad!
Was ook liever naar Newcastle gegaan, maar dat kwam sommige reisgenoten niet goed uit. Hebben dus al Hull geboekt.

York zaten we inderdaad al aan te denken. Wat is daar zoal te doen?
pi_65408175
Tvp. Binnenkort voor tijd naar UK totdat ik er genoeg van heb
pi_65410392
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:36 schreef Strooper het volgende:

[..]

Was ook liever naar Newcastle gegaan, maar dat kwam sommige reisgenoten niet goed uit. Hebben dus al Hull geboekt.

York zaten we inderdaad al aan te denken. Wat is daar zoal te doen?
Dat is echt jammer en zeker een tip voor de volgende keer!

In York heb je gezellige straatjes met pubs en goede eetcafe's. Ook gezellige winkels. En ook wel bezienswaardigheden.

York is een van Engeland's mooiste historische steden. Het kan terugvallen op meer dan 2000 jaar geschiedenis en het centrum bezit daar nog vele getuigen van. York is vandaag een stad die perfect zijn historisch verleden weet te combineren met de hedendaagse noden: shops, restaurants, bars, ... De inwoners weten als geen ander de toeristen te plezieren door allerlei attracties: de vikingenstad Jorvic, het grootste spoorwegmuseum ter wereld en de grootste gotische kathedraal van Noord-Europa.

meer info: http://www.euroreizen.be/citytrips/york/york.htm

Hull heeft zich aangepast aan de toestroom van toeristen en heeft je dan ook heel wat te bieden. The Deep, een reusachtig zeeaquarium, is wellicht de topattractie. De talrijke andere musea in de stad zijn bovendien gratis toegankelijk en er is van alles wat. Uiteraard is Hull ook een shoppingstad. Honderden winkels en boetiekjes vind je in de oude havenbuurt (Princess Quay Shopping), in de binnenstad met het Prospect Centre en de autovrije winkelstraten.

meer info: http://www.euroreizen.be/citytrips/york/hull.htm
pi_65410537
York is leuk, ben er nu twee keer geweest en wil graag nog een keertje terug . Leuke Romeinse straatjes (de oudste van Engeland), de Minster, oude vervallen kerkjes en je kunt er leuk winkelen. En als je een auto huurt kun je Yorkshire zelf in met vervallen ruïnes, ook erg mooi.
Tap tap tap
pi_65413548
Bedankt voor de tips!
pi_65548351
ik kom regelmatig voor mn werk in heel de uk en dan voornamelijk op t platteland..
een van de dingen die nog op mn verlanglijstje staat is door heel de uk roadtrippen en dan overnachten in pubs met slaap gelegenheid. (maar dan eens zonder werk)

das dan ook gelijk mn tip:
zoek pubs met slaapgelegenheid! betaalbaar, gezellig en erg vaak erg goed eten!
suck my asshole taco bender
pi_65770174
Haaiii

Ik ben een week in Londen geweest!! Heel erg leuk!! Ik heb een hoop gezien. Vooral LONDON EYE is erg leuk!!. Voor wie niet weet wat dat is: dat is dat mega reuzenrad, 1 rondje duurt 3 kwartier geloof ik!!
London's Dungeon vond ik helemaal nix! Maar das persoonlijk natuurlijk!

Londen is echt een aanrader!!

groetjes
pi_65770491
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Traveling_Skippy het volgende:
Haaiii

Ik ben een week in Londen geweest!! Heel erg leuk!! Ik heb een hoop gezien. Vooral LONDON EYE is erg leuk!!. Voor wie niet weet wat dat is: dat is dat mega reuzenrad, 1 rondje duurt 3 kwartier geloof ik!!
London's Dungeon vond ik helemaal nix! Maar das persoonlijk natuurlijk!

Londen is echt een aanrader!!

groetjes
anders raad je westminster abbey en harrods ook nog even aan! En natuurlijk buckingham palace niet te vergeten.

zo, hebben we alle hotspots ook weer gehad.

Fijn dat je het leuk gehad hebt trouwens!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65771774
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:19 schreef somegirl het volgende:

[..]

anders raad je westminster abbey en harrods ook nog even aan! En natuurlijk buckingham palace niet te vergeten.

zo, hebben we alle hotspots ook weer gehad.

Fijn dat je het leuk gehad hebt trouwens!
Londen heeft natuurlijk veel meer moois maar dat is puur afhankelijk wat je er komt doen en hoe oud je bent. Zo vond ik harrods bijv. niks speciaals en de St.Paul een stuk indrukwekkender dan de westminster abbey. Buckhim Palace vind ik zelf ook lichtelijk 'overrated'. Oh ja, ik woon in londen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65772038
was lichtelijk sarcastisch bedoeld hoor,

maar anyway, ik geloof dat we hier te maken met een spammer die ongeveer het zelfde bericht in alle topics post
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_65779835
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:32 schreef buachaille het volgende:
Zit er aan te denken om in januari één of twee weekjes naar Schotland te gaan om even van de rust te gaan genieten. Waarschijnlijk met DFDS en het liefst onderdak(en) een beejte in de buurt van centraal schotland in beetje in de buurt van Edingburg en Glasgow. Ik neem aan dat er in die tijd geen pak sneeuw ligt van 3 meter hoog maar dat het zo'n 0 tot 5 graden is overdag. Ik zit er aan te denken om er voor die tijd nog even een paar winterbanden onder te leggen maar als het niet echt noodzakelijk is, normaal gesproken rij ik met een snelheid van een 80-jarige, dan doe ik het niet. Iemand enige ervaring?
Westkust toevallig aangedaan? Das echt heel erg mooi daar! Hebben er een rondje door Schotland van gemaakt afgelopen zomer, en de westkust was het mooiste. Wel zo dichtmogelijk bij de kust in de buurt blijven btw..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 20 april 2009 @ 14:35:59 #220
146823 Marcel_V
Were Back!
pi_68203001
Ik ga in augustus 3 weken lang samen met een vriend rondtrekken door Engeland.
We gaan met het vliegtuig naar Londen, daar 1 of 2 dagen blijven en dan verder door Engeland per huur auto.

Waarschijnlijk word het eerst het zuiden verkennen en daarna richting noorden.
Wat zijn de plaatsen waar je eigenlijk heen moet in het zuiden? Ik heb echt geen id waar heen te gaan of waar wat te doen is
  maandag 20 april 2009 @ 15:55:15 #221
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68205668
Het zuiden + noorden is vrij groot.

Wat wil je doen/ waar liggen je intresses? Nachtleven? Architectuur? Geschiedenis? Natuur?
reset
  maandag 20 april 2009 @ 16:05:20 #222
146823 Marcel_V
Were Back!
pi_68206012
Het is echt een "roadtrip" dus wil veel van het land zien.
Maar vooral het nachtleven, cultuur en de natuur is wat we willen zien/beleven.

Mij gaat het vooral om de plekken waar we willen stoppen. Er word vooraf niks gepland, maar als we wat weten wat er in bepaalde gebieden te beleven valt kunnen we toch een beetje richting geven aan de route.

Verder is dit zo'n beetje mijn eerste echte vakantie, afgelopen 4 jaar naar lowlands geweest
  maandag 20 april 2009 @ 16:31:56 #223
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68206928
London > Dover > Rye > Hastings > Brighton > Portsmouth > Stonehenge > Bath > Bristol > Cardiff > Swansea en Mumbles > Gloucester > Oxford > Cambridge > Norwich > Nottingham > Sheffield > Manchester > Liverpool > Leeds > York.

Oftwel zigzaggend van zuid naar noord.

Ten noorden van York heb je Hadrians Wall, maar achter die muur is er geen beschaving meer dus daar wil je niet heen.
reset
pi_68207108
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:31 schreef Individual het volgende:
London > Dover > Rye > Hastings > Brighton > Portsmouth > Stonehenge > Bath > Bristol > Cardiff > Swansea en Mumbles > Gloucester > Oxford > Cambridge > Norwich > Nottingham > Sheffield > Manchester > Liverpool > Leeds > York.

Oftwel zigzaggend van zuid naar noord.

Ten noorden van York heb je Hadrians Wall, maar achter die muur is er geen beschaving meer dus daar wil je niet heen.
Portsmouth? Why? Dat vond ik dus echt niet intressant. Maar misschien vind ik het wel normaal omdat vrienden daar wonen. Norwich is toch ook niet veel te doen?

York Cardiff London
  maandag 20 april 2009 @ 16:48:54 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68207541
Portsmouth omdat je er de boot naar de Isle of Wight kan nemen. Had het bijgevoegd omdat het dan toch op de weg ligt. Veel langer dan een dag zou ik er niet blijven idd.

Norwich is een mooi stadje met een grote cathedraal, groot centrum en grote markten. Daar zou je wel langer dan een dag kunnen blijven. Norwich heeft ook een mooie omgeving en een rijke geschiedenis.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')