abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46100314
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef _Boo_ het volgende:
Klopt, maar ik vind Bristol niet echt een aanrader, jij wel?
Ik herinner het mij als een levendig havenstadje, waar je je wel een dagje kan vermaken (om dan snel naar Bath of richting Wales door te reizen). Is al iets te lang geleden, maar hoor heb er geen negatieve verhalen over gehoord en kom de stad af en toe tegen als tip om naar toe te gaan maar dat kan natuurlijk ook aan de citymarketig liggen
pi_46100371
Weet iemand hier misschien een site ofzo met meer uitleg over ghost tours door heel Engeland? Dus dan je van Londen naar York naar Derby ofzo gaat voor de most haunted locations en er ook in verblijft? .
Tap tap tap
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:49:06 #153
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_46100375
En ierland dan? of die kleine eilanden groep?
pi_46100874
Brighton e.o.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_46102397
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:48 schreef CherryLips het volgende:
Weet iemand hier misschien een site ofzo met meer uitleg over ghost tours door heel Engeland? Dus dan je van Londen naar York naar Derby ofzo gaat voor de most haunted locations en er ook in verblijft? .
Als je bij York naar het treinsation loopt, hebben ze dara een VVV kantoor. Ze hebben daar heeeeeeeeeeeeel veel foldertjes over ghosttours…. Veel verschillende, en ook 1 van de beste. Als je in York ben vergeet dan niet naar York dungeon te gaan…. Is erg leuk… niet echt eng...

Hoe het zit met van londen naar york naar derby en overnachten in een Most haunted locations weet ik ook niet. Maar als je wat gevonden heb, dan zou ik het graga ook willen weten...
pi_46104112
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik herinner het mij als een levendig havenstadje, waar je je wel een dagje kan vermaken (om dan snel naar Bath of richting Wales door te reizen).
Dat ga ik binnenkort ook ff doen, ochtendje Bath en dan 2daagjes Bristol+Cardiff
pi_46106556
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat ga ik binnenkort ook ff doen, ochtendje Bath en dan 2daagjes Bristol+Cardiff
Vanwaar die haast?
pi_46108173
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Als je bij York naar het treinsation loopt, hebben ze dara een VVV kantoor. Ze hebben daar heeeeeeeeeeeeel veel foldertjes over ghosttours…. Veel verschillende, en ook 1 van de beste. Als je in York ben vergeet dan niet naar York dungeon te gaan…. Is erg leuk… niet echt eng...

Hoe het zit met van londen naar york naar derby en overnachten in een Most haunted locations weet ik ook niet. Maar als je wat gevonden heb, dan zou ik het graga ook willen weten...
York ben ik twee keer eerder geweest, schijnt een van de meest 'haunted' steden van de UK te zijn. Maar er was eens bij jouw vakantie mijn vakantie of zo een gezin dat naar Engeland ging om allerlei haunted locaties aan te doen, dat leek me wel heel gaaf. Alleen jammer dat je niet meer in Chingle Hall kunt overnachten. Ben nu een beetje aan het google-en naar haunted hotels in London, maar die zijn takkeduur en ik vraag me af of ze echt haunted zijn...

York kan ik trouwens iedereen aanraden, is zo snoezig daar . En die man van de ghost tour .
Tap tap tap
pi_46111829
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:48 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Vanwaar die haast?
Bath lijkt me niet zo boeiend met al die Jappen, yanks etc, maar wil ff die Romeinse shit zien. En dan een dikke dag voor Bristol en Bath elk lijkt me genoeg
pi_46111938
Bath is hartstikke leuk . En je rent niet even door de Roman Baths heen hoor, vooral niet als het er druk is . En even lekker duur maar heel lekker chocoladetaart eten in de Pump Room natuurlijk .
Ik zat er een week, toen had ik het wel meer dan gezien ja .
Tap tap tap
pi_46112098
Hm, nou ja het is meer een drinking trip dus misschien moet dat Bath nog maar ff wachten
pi_46112349
Voor degenen die in maart in de buurt van Bath zijn,
quote:
Roman Romp - Bath - Wednesday 21st March 2007

A night where thousands of students descend on the ancient city of Bath, sporting that traditional Roman attire, the toga!
pi_46112692
Daar had ik ook heen gekund op exchange. Ben blij dat ik toch maar voor het pittoreske Birmingham heb gekozen
pi_46113125
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:39 schreef Erasmusch het volgende:
Daar had ik ook heen gekund op exchange. Ben blij dat ik toch maar voor het pittoreske Birmingham heb gekozen
Aston University?
pi_46113280
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:54 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Aston University?
Juistem
pi_46551614
Ik ga van Europoort naar Hull met de ferry. We nemen 1 overnachting in Engeland. Welke leuke plaatsen liggen in de buurt? Met winkels... en leuke dingen om te bezoeken? Iemand tips?
pi_46551924
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:30 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ga van Europoort naar Hull met de ferry. We nemen 1 overnachting in Engeland. Welke leuke plaatsen liggen in de buurt? Met winkels... en leuke dingen om te bezoeken? Iemand tips?
Ik meen dat de 'standaard' winkeltrip daar bestaat uit een bustocht naar Sheffield. en Sheffield is best aardig om een paar uurtjes rond te lopen
pi_46552183
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:42 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik meen dat de 'standaard' winkeltrip daar bestaat uit een bustocht naar Sheffield. en Sheffield is best aardig om een paar uurtjes rond te lopen
we moeten 2 dagen vullen... we willen/hebben 1 overnachting in een leuke plaats dichtbij Hull.

Sheffield staat nu op de lijst

Nog meer tips?
pi_46557108
Leeds, York, Scarborough?
pi_46563211
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Is dat niet meer dan 1 uur en een kwartier reizen vanaf York?

York is een uurtje, maar daar ben ik al geweest.
pi_46590065
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 13:42 schreef Erasmusch het volgende:
Is Scarborough leuk? veel winkels?
pi_46624396
Het wordt waarschijnlijk Leeds, we hebben een supermooi Aparthotel gevonden.... midden in het centrum en vlakbij het station.

Maar nu willen we graag weten... als we naar leeds gaan, zijn daar genoeg leuke winkels? Markten? En nog bezienswaardigheden?

Iemand enig idee?
pi_46660983
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 12:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Is Scarborough leuk? veel winkels?
Lang geleden dat ik er was, maar volgens mij een lange boulevard langs het strand en wat kasteeltjes enzo. Leeds ben ik nog nooit geweest.
pi_46802795
Ik vroeg me af of de taxi's in engeland duur zijn?
pi_46842547
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:29 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vroeg me af of de taxi's in engeland duur zijn?
Voor zover ik me de prijzen in Engeland kan herinneren van mijn tijd daar: een ritje van ongeveer 10 minuten kostte destijds (2003/2004) ongeveer £4. Maar pin me er niet op vast. Het geheugen is wat wazig, omdat ik meestal een taxi nam na een middagje/avondje pub
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_46842666
Is het te doen om met de auto naar Engeland te gaan? En hoe kom je aan leuke adresjes voor B&B's?
Ik reis alleen, dus zou het liefst wel een eenpersoonkamertje willen... Ik wil richting Cornwall gaan.
pi_46843499
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:56 schreef Rhanna het volgende:
Is het te doen om met de auto naar Engeland te gaan? En hoe kom je aan leuke adresjes voor B&B's?
Ik reis alleen, dus zou het liefst wel een eenpersoonkamertje willen... Ik wil richting Cornwall gaan.
B&B's zijn letterlijk op elke hoek, vooral in toeristische gebieden. In Cornwall vind je dan ook zonder problemen iets leuks door gewoon rond te kijken. Zeker als je alleen bent (of met z'n tweeen). Met meer kan, afhankelijk van het seizoen, moeilijker worden.
Mocht je toch vantevoren willen kijken, kijk dan eens hier: http://www.bedbreakfastcornwall.com/
En zoek op google. er zijn -tig sites te vinden met B&B's in Engeland.
Eenpersoonskamers krijg je niet (of nauwelijks). Je kunt uiteraard wel tweepersoonskamers krijgen, waar je gwoon alleen slaapt.

Met de auto naar Engeland is geen probleem. Via Hoek van Holland kom je in Harwich, net ten noorden van London. Met Stena Line. Bedenk wel dat je in Engeland links moet rijden (wat na een uurtje daar rijden geen enkel probleem meer is).

PS: Ik ben eens alleen, in het donker, met veel mist en regen, door het Dartmoor National Park gereden. Geen mens op de weg, nergens lichten, alleen het schijnsel van mijn eigen koplampen. Daarbij kwam ook nog dat ik in een auto van 14 jaar oud reed, die er af en toe willekeurig mee stopte. En aangezien ik net ten noorden van London woonde, kende ik de omgeving niet erg goed. Ik heb 7 kleuren stront gescheten Ik was blij weer in de bewoonde wereld te zijn

[ Bericht 19% gewijzigd door spijkerbroek op 02-03-2007 13:33:03 ]
pi_46984446
Taxis zijn hier wel cheap. Bovendien kan je er met 6man in.
pi_46991987
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:42 schreef Erasmusch het volgende:
We zijn met z´n tweetjes... we willen niet gaan lopen zoeken naar het hotel... dus wilden we weten hoe duur een taxi is
pi_47007816
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:42 schreef Erasmusch het volgende:
Het is 3.1 Km... 4 minuten rijden... dus ben niet veel taxigeld kwijt dus
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:58:15 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47045699
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Goed te combineren met Bristol. En als je in de zomer gaat, schijn je daar te kunnen overnachten op boten die je 's nachts door het kanalensysteem naar een andere plek brengen.
Zou je mij kunnen vertellen waar je daar meer informatie over kunt vinden? Zou ik graag willen weten.

Ik wil graag binnenkort naar Engeland, waarschijnlijk met een vriend en mijn dochter. Zijn er hier toevallig mensen die weleens in Engeland in zo'n soort van gruwelijk Center Parcsachtig complex hebben gezeten? Zo ja, hoe was dat?
pi_47050793
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 10:58 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Zou je mij kunnen vertellen waar je daar meer informatie over kunt vinden? Zou ik graag willen weten.
Op de website van yorin travel: http://www.rtl.nl/(/reize(...)/bath_narrowboat.xml

En verder ff googlen op narrow boat of canal boath Bath.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:11:59 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47053715
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 13:50 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Op de website van yorin travel: http://www.rtl.nl/(/reize(...)/bath_narrowboat.xml

En verder ff googlen op narrow boat of canal boath Bath.
Thanks. Ik hoef niet verder te googlen want het lijkt me verschikkelijk ik had me er iets heel anders bij voorgesteld:o Maar goed, weten we dat ook weer.
pi_47191232
Afgelopen week naar Bath, Bristol en Cardiff geweest. Met name Bristol was erg rlx. Mooie stad, laidback studentenwijk, goed nightlife, grappig piratenaccent.
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:23:56 #185
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_47315294
Wij zijn met de auto de boot Ijmuiden-Newcastle opgegaan.
Vanuit Newcastle een leuke rit gehad naar Edinburgh (Schotland) en daarvandaan naar Crieff dat ca 60mijl te westen van Perth ligt. Daar zijn we een week gebleven en toen weer terug Newcastle.

Crieff is een leuk pittoresk plaatsje dat ligt in hartje Schotland. Ik zou er best nog eens naar toe willen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 00:26:50 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_47322641
Inmiddels overal. Ben tenslotten half Schots .

Ik heb ook 3 maanden stage gelopen in Aberdeen, verlang er wel weer naar haha .
Mis m'n familie ook wel stiekem, toch al een jaar geleden..

Ik zal even een idee geven waar ik het meest kom:
Perth
Glasgow
Aberdeen
Inverness
Banff

Zwijmel .
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:33:01 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_47466047
Veel van t land gezien, krijg je als je er een jaar woont....

Dus:

- Noord-Wales (Bangor, Anglesey, Snowdonia National park) heel veel gezien in een jaar, vooral Snowdonia is een must-see voor de wandelaars en klimmers
- Peak District (ook erg mooi voor wandelen en klimmen, probeer wel uit de stad te blijven, Sheffield is LELIJK)
- Lake District (erg mooi, alleen wel wat regenachtig als je -net als ik- in het verkeerde seizoen gaat)
- York (als je dan toch een stad wil zien )
- Liverpool (niet zo heel veel aan, al was t Beatles museum wel grappig)
- Chester (leuk oud stadje, je moet ergens heen als je zit in t landelijke Noord-Wales)
- Londen, meerdere keren (weekendjes en twee weken gezeten voor werk, was leuk, maar had niet langer moeten wezen)
- Schotland => West Highland Way gelopen, zeker een aanrader!
- En verder ook nog wat van Noord-Ierland en Ierland gezien, Dublin is leuk, Belfast maakt je depressief....
pi_57375302
De zomer komt er weer bijna aan dus is het tijd om de vakantie te plannen! Vorig jaar zo'n beetje heel Portugal gezien met de trein en nu wilde ik hetzelfde weer doen bij Engeland. Alleen moet ik het wel doen met een studentenbudget, zijn de prijzen daar echt zo hoog als het lijkt? Of is dat alleen in Londen?

Idee is om te starten in Londen, vervolgens paar dagen Oxford, Liverpool, Leeds/York die kant op en weer terug naar Londen. Evt een stukje Wales erbij. Zijn de treinverbinden daar een beetje goed?
pi_57410784
De Britse Pond is aardig aan het dalen tov de euro dus het valt wel mee. Je zou ervoor kunnen kiezen om niet naar London te gaan, dat scheelt een hoop en is ook niet echt bijzonder in de zomer. Ga daar bijvoorbeeld een weekendje voor de Kerst naar toe.

Treinen zijn erg duur, dus als je op een budget reist, dan kun je ofwel kiezen om te boeken via megatrain.com of nationalexpress.co.uk. Voor sommige verbindingen zijn daar ook goedkope treinreizen te krijgen. Door de verschillende low-cost maatschappijen kun je ook makkelijk van zuid naar noord reizen, zonder terug te hoeven gaan; kijk bij jet2.com, bmibaby.com , flybe.com of easyjet.com voor de vele veschillende bestemmingen.
pi_57412499
Mijn lijstje:

- Bath
- Bristol en omgeving
- Bury St. Edmunds + de rest van Suffolk
- Canterbury
- Swansea
- London
- Dover
- De rest van Zuid-Wales
Prachtige natuur
pi_58072041
ik ben dus vorig jaar met school naar engeland geweest. Canterbury, London, dover etc. op de terug weg richting dover (om weer gezellig met de boot terug naar frankrijk te gaan) gingen we even stoppen bij een Shopping outlet. nu ben ik zoooo ontiegelijk dom geweest om niet op het plaatsje te letten.. dus Wie of WIE weet hoe deze shopping outlet heet en waar hij ligt? hij ziet er van buitenaf uit als allemaal grote indianententen (geel) met outlets zoals donnay, calvin klein etc. in de richting van dover...

nog even opletten, sinds vorig jaar is de grens voor roken omhoog gegooit dus je moet 18! zijn om buiten in het openbaar te mogen roken.

[ Bericht 13% gewijzigd door nasty-kipje op 15-04-2008 19:41:57 ]
pi_58076217
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:33 schreef Wokkel1982 het volgende:
Mijn lijstje:

- Bath
- Bristol en omgeving
- Bury St. Edmunds + de rest van Suffolk
- Canterbury
- Swansea
- London
- Dover
- De rest van Zuid-Wales
Prachtige natuur
Bath is wel mooi, maar ik was er een week en dat was iets te veel van 't goeie ,
Canterbury cathedral is heel mooi, leuke rondleiding ook gehad van een lief oud mannetje ,
Tap tap tap
  woensdag 16 april 2008 @ 11:14:05 #193
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_58084230
Binnenkort staan een paar dagen Schotland op het programma. We gaan met de boot van IJmuiden naar Newcastle, en het plan is om van daaruit via Edinburgh en Fort William naar Skye te rijden. We hebben ongeveer vijf dagen, dus veel verder weg lijkt me niet verstandig. Iemand nog tips voor onderweg, of andere suggesties?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_58104480
Partyboot DFDS Seaways
  donderdag 17 april 2008 @ 13:25:13 #195
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_58110516
Ik moet binnenkort naar Manchester, is het dan handig om op Liverpool te vliegen? Wat ksot het bijvoorbeeld om van Liverpool naar Manchester te gaan, met de trein?
pi_58110698
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:25 schreef Omnifacer het volgende:
Wat ksot het bijvoorbeeld om van Liverpool naar Manchester te gaan, met de trein?
Een paar pond, niet zo bar veel volgens mij.
Maar check http://www.nationalrail.co.uk voor nadere info.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:48:05 #197
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_63880796
Grote schop.
Vrijdag vertrek ik voor een paar dagen naar Southampton voor een congres, maar ik heb nog 3 dagen extra om wat van Engeland te zien. Nu wilde ik naar Stonehenge gaan en naar nog wat plaatsen in de omgeving, is dat met het openbaar vervoer een beetje te doen?
Ik zat ook te denken om een auto te huren maar ik heb nog nooit in Engeland gereden, hoe lastig is dat eigenlijk?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:32:46 #198
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63882015
Stonehenge is zo'n 60km van Southampton dus makkelijk te doen.

Je kan een auto huren, maar ook met de trein naar Salisbury (tussen Southampton en Stonehenge) (30 min) en vandaar een tour boeken of een lokale bus nemen. (30 min) De makkelijkste maar ook duurste optie is om een taxi tour te boeken en dan heb je meteen een prive gids.

Salibury is het ook waard te bezoeken evenals Bath, Windsor en zelfs London.

Autorijden in engeland is voor de meeste mensen wel te doen. Het is makkelijker als er al wat verkeer op de weg is zodat je alleen hoeft te 'volgen'.

veel plezier
reset
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:04:03 #199
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_63882863
Dankje.

Ik hoorde ook iets van een goedkope buslijn, weet iemand misschien hoe die heet?
Verder was ik al van plan om naar London te gaan, kost volgens mij iets van 30 pond voor een retourtje met de trein (1,5 uur), of zijn er goedkopere alternatieven? (ik wil geen 2/3 uur per enkele reis bezig zijn).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 9 december 2008 @ 17:18:45 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63883206
Goedkope bus (en trein soms) is van National Express en heb net een dagretour van £16 gezien. Het is wel 2.35 uur. Misschien zijn er nog wel andere maatschappijen, maar dan moet je google even vragen of tourist information bellen in Southampton.

Met de trein is een retour £31.30 en kost 1,5 uur per enkele reis.

Mocht je een auto gaan huren parkeer je auto dan bij een metrostation buiten het centrum en ga verder met de metro.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')