Volgens mij is de controle best wel streng ja, maar dat is meer voor vrachtwagens en bussen ivm illegalen!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 03:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Controleren ze op dat soort dingen als je de boot of trein afkomt?
Liverpool is een leuke middelgrote stad, waar je als je muziekliefhebber bent zeker een keer moet zijn geweest in je leven. Genoeg te beleven voor een weekendje.quote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef RuutR het volgende:
Weet iemand of Liverpool, York, Blackpool en Manchester leuke steden zijn, en wat er zoal te beleven is?
Yorkquote:Op woensdag 13 december 2006 23:38 schreef RuutR het volgende:
Weet iemand of Liverpool, York, Blackpool en Manchester leuke steden zijn, en wat er zoal te beleven is?
Vliegen naar Manchester of Leeds is zeer goedkoop met www.jet2.com en met www.easyjet.com naar Liverpool hoeft ook niet veel te kosten, mits je tijdig boekt. Anders nog www.bmibaby.com naar Nottingham, de stad van Robin Hood. Is ook leuk als je nog door de Midlands wil rijdenquote:Op donderdag 14 december 2006 10:48 schreef RuutR het volgende:
Ah okee.
wat is eigelijk goedkoper als je een beetje wil touren in UK?
Met de boot naar Hull of met het vliegtuig naar Manchester of Liverpool?
Jaaaaaaquote:Op donderdag 14 december 2006 09:27 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
YorkHeeel erg gezellig, veel winkels... York Dungeon
Ghost tours... heel veel. Musea.... super!
YORK![]()
Bellen met je NL'se prepaid in Engeland of dat er prepaid paketten bestaan in Engeland?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:30 schreef Erasmusch het volgende:
Iemand die meer weet over prepaid bellen in Engeland?
Dat laatste. Ik ga een paar maanden naar de UK en een abo is voor minimaal 12mnd, dus is prepaid de enige optie Voor gebruik binnen Engeland dusquote:Op maandag 8 januari 2007 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bellen met je NL'se prepaid in Engeland of dat er prepaid paketten bestaan in Engeland?
=> https://www.v-store.co.uk/index.cfm?go=checkout.freesims gratis simkaart, moet je dan zelf nog wat minuten of sms'jes bij kopenquote:Op maandag 8 januari 2007 22:36 schreef Erasmusch het volgende:
edit: daar zijn de meesten inc telefoon. Ik moet zeg maar zo'n sim-only hebben
tnx, vodafone zal alleen wel 1 vd duurderen zijn. Ik vraag wel ff rond als ik daar benquote:Op maandag 8 januari 2007 22:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
=> https://www.v-store.co.uk/index.cfm?go=checkout.freesims gratis simkaart, moet je dan zelf nog wat minuten of sms'jes bij kopen
Je bedoelt gewoon aan je sim?quote:Op maandag 8 januari 2007 23:55 schreef Public_NME het volgende:
Ik had/heb Orange UK 'pay as you go', erg handig! Je koopt een simkaartje voor nog geen GBP10 en dan vraag je om een 'top up card'. Dat is een soort bankpasje die aan je account
Tnx, zal wel zoiets worden danquote:vast zit; je kan dan overal naar van die kleine kiosken (waar ze travelcards verkopen) en dan geef je ze 10 pond cash en 5min. later heb je automatisch weer credit! Kan trouwenso ook in een geldautomaat.
Deze cards kan je ook bij de kiosk halen en je moet dan ff Orange bellen om hem in te stellen geloof ik. (Tijd geleden voor mij al hehe)
Op een gegeven moment had ik hem zelfs op mijn credit card ingesteld; kon ik een gratis nummer bellen en via een menu geld erop gooien! Ideaal!
Nee, daar was ik al voor gewaarschuwd.quote:Ga je een bankrekening regelen? If so, veel succes!(duurde bij mij een maand...)
Ja, je krijgt zo'n pasje en dan moet je hem attachen aan je IMEI code geloof ik. (Orange bellen, maar dat leggen ze allemaal uit)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
[quote]Je bedoelt gewoon aan je sim?
1,39 is op zich vrij gunstig! Weet alleen niet wat de fee van GWK is? Als je verwacht dat de koers niet gaat stijgen kan je misschien beter pinnen in de UK zelf. (ff kijken wat je pinkosten zijn!)quote:Nee, daar was ik al voor gewaarschuwd.zal wel alles met creditcard en giropasje doen
Op gwk.nl staat de pond op 1.39, is het slimmer om daar vast een paar honderd om te wisselen?
OK, die IMEI moet ik dan maar ff opzoekenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:06 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, je krijgt zo'n pasje en dan moet je hem attachen aan je IMEI code geloof ik. (Orange bellen, maar dat leggen ze allemaal uit)
[..]
Op andere sites staat ie rond de 1.48. Met pinnen in buitenland kreeg ik laatst een hele andere koers dan op GWK stond, plus die paar ¤ fees.quote:1,39 is op zich vrij gunstig! Weet alleen niet wat de fee van GWK is? Als je verwacht dat de koers niet gaat stijgen kan je misschien beter pinnen in de UK zelf. (ff kijken wat je pinkosten zijn!)
Ja het station van Birmingham Newstreet waar je de Virgin trein naar London kan pakken!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:40 schreef Erasmusch het volgende:
Iemand nog tips voor omgeving Birmingham?
Hmm... ik zit net te denken, volgens mij is het je IMEI niet, maar een code op de envelop van je simkaart (die je gekocht hebt). Dacht dat het de IMEI was, maar IMEI is van je telefoonquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
OK, die IMEI moet ik dan maar ff opzoeken
[..]
Ja idd je IMEI heeft er niets mee te maken; dat is het 'framenummer' van je telefoon. Je moet natuurlijk wel zorgen dat je telefoon niet geblokkeerd is op je NL netwerk. (subsidized) Als dat wel zo is ga dan ff langs de GSM turk om het eraf te halen. (is volledig legaal nu ook)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:28 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hmm... ik zit net te denken, volgens mij is het je IMEI niet, maar een code op de envelop van je simkaart (die je gekocht hebt). Dacht dat het de IMEI was, maar IMEI is van je telefoon![]()
Dus gewoon langs een kiosk gaan waar ze pre-paid kaartjes verkopen en dan komt alles goed.
Zoiets had ik al verwachtquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja het station van Birmingham Newstreet waar je de Virgin trein naar London kan pakken!![]()
Zag dat ik de trein voor 1pond naar Bournemouth/Southampton kan pakkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:05 schreef DutchieBre het volgende:
Ik ben voor werk vorig jaar een aantal maal in Bournemouth geweest. Ook een erg leuke stad waar veel te bleven is voor studenten. In Engeland ook wel zo'n beetje het epicentrum voor taalscholen. Erg de moeite waard.
Ja hoor, lijkt me geen probleem.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:57 schreef Flowerpower_ het volgende:
Bedankt voor de links en het advies.
Dus inprincipe kan je met de trein (Interrail) daar ook goed reizen?![]()
Liften is wel een mogelijkheid. Leer je ook nog de locals kennen. Maar niet ideaal voor 2 dames dacht ik zo..quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is echter, zoals ik al zei: je komt niet op alle afgelegen plekjes.
Ja want Scandinavie is natuurlijk ook erg goedkoop!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zit ook met mn vriendin te brainstormen om dit van de zomer te doen. Alleen is GB zo ongelofelijk duur. En scandinavie lijkt ons ook erg gaaf!
Daarom dus Interrailquote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:43 schreef Individual het volgende:
OT: Waarom zou de trein hier gevaarlijk zijn? (voor je budget misschien als je geen kaartjes vantevoren hebt)
En wat vinden de Schotten, Noord-Ieren en Welsh dat ze nu allemaal 'Engeland' heten?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
Het centrale UK topic is: Engeland
Deze topics worden samengevoegd.
hhoelang wil je? En hoe ga je naar Newcastle?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:52 schreef RuutR het volgende:
Weet iemand op welke site ik een jeugdherberg of goedkoop hostel in Newcastle kan boeken?
Van de site van de Britse YHA word ik ook niet echt veel wijzer (of ze moeten nu al volgeboekt zijn voor eind juni)
De treinen zijn soms nog wel beter dan in nederland... vind ik dan!quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:14 schreef Flowerpower_ het volgende:
Ik zag er niet zo snel een topic over staan.
Mijn plannen zijn om samen met een goede vriendin te gaan trekken door deze landen. Nu heb ik het al een paar keer eerder gedaan, met Interrail wel te verstaan. Alleen nu hoor ik dat de treinen niet al te veilig zijn, en dat je beter kan reizen per bus door GB + Ierland. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, en kan mij iets vertellen hoe anders te reizen door deze landen?
Alvast bedankt.
Heibel in het hok!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:02 schreef Individual het volgende:
[..]
En wat vinden de Schotten, Noord-Ieren en Welsh dat ze nu allemaal 'Engeland' heten?![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 8 februari 2007 00:09 schreef Grimm het volgende:
Ow en ik wilde nog even wat vragen, mijn vriendin heeft een vakantie gewonnen.
Nu een paar nachten ergens in de UK verblijven, iemand leuke ideeen? Zij komt dus uit notthingham dus eastmidlands valt af
Zijn we al geweest! sorry die had ik er ook bij moeten zetten jaquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Ik zou zeggen: Edinburgh. Erg mooie stad en genoeg te doen.
Glasgow dan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:52 schreef Grimm het volgende:
[..]
Zijn we al geweest! sorry die had ik er ook bij moeten zetten ja![]()
Hoeveel nachten?quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:09 schreef Grimm het volgende:
[..]
Heibel in het hok!
Ow en ik wilde nog even wat vragen, mijn vriendin heeft een vakantie gewonnen.
Nu een paar nachten ergens in de UK verblijven, iemand leuke ideeen? Zij komt dus uit notthingham dus eastmidlands valt af
Goed te combineren met Bristol. En als je in de zomer gaat, schijn je daar te kunnen overnachten op boten die je 's nachts door het kanalensysteem naar een andere plek brengen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:13 schreef _Boo_ het volgende:
Bath (en omgeving) is leuk als je iets gemoedelijks zoekt.
Klopt, maar ik vind Bristol niet echt een aanrader, jij wel?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Goed te combineren met Bristol. En als je in de zomer gaat, schijn je daar te kunnen overnachten op boten die je 's nachts door het kanalensysteem naar een andere plek brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |