quote:Horeca Amsterdamse binnenstad dreigt te verzuipen: ’Echt elke zaak staat te koop, ook de succesvolle’
Amsterdam- Nooit eerder stonden zo veel horecazaken in de Amsterdamse binnenstad te koop.
Dat bevestigen bronnen in de horeca, makelaardij en ondernemersorganisaties.
Diverse bedrijven staat het water tot aan de lippen.
Volgens makelaars is het aanbod van horecazaken in het centrum overweldigend.
Ze willen vanwege de belangen van hun klanten niet met naam en toenaam reageren.
Algemeen verslaggever
1 minuut geleden
Een groot deel van het aanbod blijft buiten beeld: tientallen cafés en restaurants worden in stilte te koop aangeboden. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) Amsterdam: „
Het aanbod is groter dan wat er zichtbaar is”, zegt voorzitter Pim Evers.
quote:Forse kostenstijgingen
Oorzaak: de marges in de horeca waren al klein, maar daar kwamen forse kosten- en loonstijgingen bovenop. Sommige ondernemers betalen bovendien nog altijd coronaschulden af. ,,
Daardoor draaien sommige zaken zelfs verlies", aldus Evers.
quote:Schüssler benadrukt de optelsom van hoge personeels-, inkoop- en huurkosten, regelgeving en slechte bereikbaarheid.
Zo is het volgens haar 's nachts lastig voor zowel horecapersoneel als bezoekers om met het openbaar vervoer thuis te komen.
Onderhoud wordt duurder doordat schilders, aannemers en loodgieters moeilijker de binnenstad in komen, plus extra kosten voor parkeren, reistijd en het aanvoeren van materiaal.
lekker met mooi weer thuis blijven , badje erbij , buur kletsen, primaquote:Op dinsdag 29 september 2026 20:23 schreef superniger het volgende:
Gewoon lekker thuis Schultenbräu zuipen.
Dat is dan 25 clquote:Op dinsdag 29 september 2026 20:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat noemen we marktwerking, met je 8 euro voor een Heineken
Honderden miljoenen steken in afbraak?quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:49 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Honderden miljoenen investeren om de horeca en toerisme af te breken de afgelopen jaren heeft dat effect ja. Maar laten we de schuld geven aan Gen Z/X en Corona.
Dit.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat noemen we marktwerking, met je 8 euro voor een Heineken
St bernardus abt12 2,25.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ijskoud blik Schultenbrau kost 60 cent in de tuin
Ja waarom in Amsterdam wonen?quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
de bevolking kan geen feest meer vieren
het wonen is onbetaalbaar door de dure gemeentelijke capriolen en verstandige mensen kopen een fraaie woning achter de heuvelrug, voordat Amsterdam weg zakt in het zeewater
En dan mag je nog roken ook, en je eigen eten meenemen.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ah, kijk, een horeca expertquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:16 schreef GerryDV het volgende:
De meeste uitbaters zijn gewend geraakt aan een dure auto, meerdere zonvakanties en een zelftoegekend salaris van 1 ton+. Als de zaken nou zo slecht gaan dan zou je ook eens kunnen proberen daar wat op in te leveren en je prijzen te verlagen zodat mensen juist naar jouw kroeg komen.
zal er eens een paar halenquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
St bernardus abt12 2,25.
En zo zo zooooooooooveel lekkerder.
Nog steeds goedkoper dan lauwe smakeloze zijk op het rembrandts.
Horeca een van de weinige branches waar nog veel contant geld om gaatquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:16 schreef GerryDV het volgende:
De meeste uitbaters zijn gewend geraakt aan een dure auto, meerdere zonvakanties en een zelftoegekend salaris van 1 ton+. Als de zaken nou zo slecht gaan dan zou je ook eens kunnen proberen daar wat op in te leveren en je prijzen te verlagen zodat mensen juist naar jouw kroeg komen.
Lijkt me goed plan, vast dat Heineken dan zo aardig is om de inkoopprijs van een fust te verlagenquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:16 schreef GerryDV het volgende:
Daar ligt het ook niet aan.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:05 schreef thedeedster het volgende:
Elke keer - en dat is vaak - dat ik ik de binnenstad loop, zijn de terrassen vol.
Waar moeten die mensen heen? De rest van Nederland zit niet te wachten op arrogante schreeuwers en prullenbakkengraaiers.quote:Op woensdag 30 september 2026 07:56 schreef ToT het volgende:
Gefaald project, dat Amsterdam. Trek de stekker er maar uit en laat het maar in een dorp veranderen door uitstroom.
Dan ben je tegenwoordig nog te jong om alcohol te drinken.quote:Op woensdag 30 september 2026 05:24 schreef de_boswachter het volgende:
Eigen schuld. Niemand wil meer naar een café met die idiote prijzen. Als je 16 bent en wil zuipen moet je twee uur vakken vullen voor een biertje in de pub.
Maar theehuizen en sisha lounges die openen ze bij de vleet!
Shithole Amsterdam
Doen ze toch zelf? GroenLinks/PvdA en nu Pro zijn al tientallen jaren de grootste daar. Dat trekt allemaal naïeve hippiekutjes en -knotjes aan die nul langetermijnvisie hebben en ja, dan zit je nu met de gevolgen. Laat ze het lekker utizoeken daarquote:Op woensdag 30 september 2026 08:43 schreef jakosi het volgende:
Velen hier maken grapjes, maar het is natuurlijk verschrikkelijk hoe import-extreem linksen (PRO lieden die uit de provincie komen en in Amsterdam de scepter zwaaien) feitelijk de dictator zijn geworden in Amsterdam.
Ja, maar dat geldt niet voor de rechtsere Amsterdammers die onder dit juk moeten leven.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Doen ze toch zelf? GroenLinks/PvdA en nu Pro zijn al tientallen jaren de grootste daar. Dat trekt allemaal naïeve hippiekutjes en -knotjes aan die nul langetermijnvisie hebben en ja, dan zit je nu met de gevolgen. Laat ze het lekker utizoeken daar
Terug naar eigen land?quote:Op woensdag 30 september 2026 08:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waar moeten die mensen heen? De rest van Nederland zit niet te wachten op arrogante schreeuwers en prullenbakkengraaiers.
Klopt, maar volgens mij zijn veel daarvan al uitgewaaid naar dorpen en steden buiten Amsterdam.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:50 schreef jakosi het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt niet voor de rechtsere Amsterdammers die onder dit juk moeten leven.
Er wonen er genoeg. Rond de 75.000 op zijn minst.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Klopt, maar volgens mij zijn veel daarvan al uitgewaaid naar dorpen en steden buiten Amsterdam.
De echte Amsterdammers zijn helaas allang verdwenen. Wat over is gebleven zijn de yuppen en de expats.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Doen ze toch zelf? GroenLinks/PvdA en nu Pro zijn al tientallen jaren de grootste daar. Dat trekt allemaal naïeve hippiekutjes en -knotjes aan die nul langetermijnvisie hebben en ja, dan zit je nu met de gevolgen. Laat ze het lekker utizoeken daar
Begin er maar met 1quote:
Precies. A-merk bier is ook veel goedkoper in de supermarkt, en smaakt me net zo goed in de tuin. Beter zelfs, want veel rustiger, geen gedring om je heen, geen krijsende koters, alleen rust.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind het wel prettig hier vanuit het zuiden, dat al die mensen daar samen in 1 kamp zitten. Hebben wij er geen last van.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:25 schreef Haags het volgende:
Verdween heel Amsterdam maar @:wereldgozer
Ik woon vlak bij de (Belgische) grens. Daar haal ik ze na het tanken voor de helft. Ik vind ze ook heerlijk en meer van dat soort. Maar bizar inderdaad wat je er op sommige plaatsen in de horeca voor betaalt. Het zelfde geldt voor grappa, dat ik graag drink na een Italiaanse maaltijd. ¤ 12 voor een borrelglaasje. In Italië ¤ 2,50.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
St bernardus abt12 2,25.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 29 september 2026 20:49 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Honderden miljoenen investeren om de horeca en toerisme af te breken de afgelopen jaren heeft dat effect ja. Maar laten we de schuld geven aan Gen Z/X en Corona.
Oh, toen ik jong was moest ik ook 2 uurtjes werken voor 1 pilsje.quote:Op woensdag 30 september 2026 05:24 schreef de_boswachter het volgende:
Eigen schuld. Niemand wil meer naar een café met die idiote prijzen. Als je 16 bent en wil zuipen moet je twee uur vakken vullen voor een biertje in de pub.
Maar theehuizen en sisha lounges die openen ze bij de vleet!
Shithole Amsterdam
Dat café is ook al weer jaren dichtquote:Op woensdag 30 september 2026 09:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
8 jaar geleden al
Kop in het zand en doorgaan, gelukkig wordt dat nu niet meer gesubsidieerd.quote:Oorzaak: de marges in de horeca waren al klein, maar daar kwamen forse kosten- en loonstijgingen bovenop. Sommige ondernemers betalen bovendien nog altijd coronaschulden af. ,,
Daardoor draaien sommige zaken zelfs verlies", aldus Evers.
De meeste mensen die dat roepen denken dat de hele stad eruit ziet als het Rembrandsplein.quote:Op dinsdag 29 september 2026 21:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja waarom in Amsterdam wonen?
Als ik daar een huis zou hebben dan zou ik dat nu gelijk verkopen, blijkbaar zijn er idioten die veel geld willen betalen.
Dit bier iddquote:Op dinsdag 29 september 2026 21:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
St bernardus abt12 2,25.
Sterker nog, in veel van dit soort cafes verkopen ze ook gewoon flesjes van de supermarkt omdat daar meer marge op zit dan een tapje.quote:Op woensdag 30 september 2026 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De allermeeste horecapanden zijn huur, niet in bezit van de kroegbaas. Dat betekent dat je
1. Veel huur betaald
2. Je een brouwerijcontract heb waarbij je verplicht bent tegen hoge prijzen drank af te nemen en een minimale afname er ook vaak bij komt.
Niemand verplicht je om een wurgcontract aan te gaan he. Als je zo nodig kroegbaasje wil spelen op een top locatie dan moet je ook de berekening maken wat je nodig hebt om dat wurgcontract het waard te maken. Gewoon stukje gezond ondernemerschap. Als je die berekening maakt en tot de conclusie komt dat je zelfs met woekerprijzen op z'n best kiet zou draaien... misschien gewoon een andere locatie zoeken.quote:Op woensdag 30 september 2026 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De allermeeste horecapanden zijn huur, niet in bezit van de kroegbaas. Dat betekent dat je
1. Veel huur betaald
2. Je een brouwerijcontract heb waarbij je verplicht bent tegen hoge prijzen drank af te nemen en een minimale afname er ook vaak bij komt.
Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding.quote:Op woensdag 30 september 2026 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste mensen die dat roepen denken dat de hele stad eruit ziet als het Rembrandsplein.
Ik woon zelf in Oud-West, ik ben overal zo, geen auto nodig, redelijk groen en weinig ellende.
Dan moet je dat niet doen?quote:Op woensdag 30 september 2026 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
1. Veel huur betaald
De meeste mensen die in dit soort Horeca stappen staan nou niet echt bekent om hun talent of denkvermogen.quote:
Dat blijkt; dat hele merken gedoe is ook één grote farce.quote:Op woensdag 30 september 2026 10:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
De meeste mensen die in dit soort Horeca stappen staan nou niet echt bekent om hun talent of denkvermogen.
men heeft afspraken over een minimale afname hequote:Op woensdag 30 september 2026 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterker nog, in veel van dit soort cafes verkopen ze ook gewoon flesjes van de supermarkt omdat daar meer marge op zit dan een tapje.
Bedrijven in Nederland nemen dit ook over. Bedrijven denken tegenwoordig dat je blij moet zijn dat jij, als klant, hun hebt gevonden en het een eer is dat je klant bent van dat bedrijf.quote:Op woensdag 30 september 2026 10:49 schreef Kottnauer het volgende:
Op een of andere manier is de horeca in geheel Nederland naar de kloten geholpen.
Hoge prijzen, lage kwaliteit, onbeschofte bediening.
Dat geldt niet alleen voor cafés en restaurants, maar zeker ook voor hotels, die tegenwoordig vooral migranten huisvesten.
Er zijn uitzonderingen: zoek naar kleine particuliere zaken buiten de stedelijke gebieden. Daar vind je soms nog kwaliteit.
Of eenvoudiger: ga naar het buitenland. Zodra je de grens van België of Duitsland passeert zijn al deze problemen voorbij.
Vaak wel hoor. Heel veel horecapanden zijn in eigendom van een brouwerij.quote:Op woensdag 30 september 2026 10:23 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Niemand verplicht je om een wurgcontract aan te gaan he. Als je zo nodig kroegbaasje wil spelen op een top locatie dan moet je ook de berekening maken wat je nodig hebt om dat wurgcontract het waard te maken. Gewoon stukje gezond ondernemerschap. Als je die berekening maakt en tot de conclusie komt dat je zelfs met woekerprijzen op z'n best kiet zou draaien... misschien gewoon een andere locatie zoeken.
Dat klopt. En het ergste is dat het nog waar is ook. Het is niet zo dat je in elke branch flexibel naar een ander kunt stappen. Vind maar eens een elektricien, tandarts, kinderopvang, accountant wordt al moeilijk. Omdat er veel te veel mensen zijn is alles vastgelopen hier in NL.quote:Op woensdag 30 september 2026 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bedrijven in Nederland nemen dit ook over. Bedrijven denken tegenwoordig dat je blij moet zijn dat jij, als klant, hun hebt gevonden en het een eer is dat je klant bent van dat bedrijf.
Ja maar niemand dwingt jou om DAT pand te huren als de voorwaarden in het contract onredelijk zijn. Daar kiest de uitbater zelf voor.quote:Op woensdag 30 september 2026 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vaak wel hoor. Heel veel horecapanden zijn in eigendom van een brouwerij.
Als er veel teveel mensen zijn zou je een overschot aan werknemers verwachten.quote:Op woensdag 30 september 2026 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat klopt. En het ergste is dat het nog waar is ook. Het is niet zo dat je in elke branch flexibel naar een ander kunt stappen. Vind maar eens een elektricien, tandarts, kinderopvang, accountant wordt al moeilijk. Omdat er veel te veel mensen zijn is alles vastgelopen hier in NL.
Er zijn veel te veel mensen die iets nodig hebben. En dan nog te weinig die dat kunnen bieden. Dat snap je zelf toch ook wel. Zoals het nu is.quote:Op woensdag 30 september 2026 13:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als er veel teveel mensen zijn zou je een overschot aan werknemers verwachten.
Jij schetst een tekort aan vakmensen.
Dat rijmt niet.
Er is niet veel keus, of liever geheel niet. Maar goed, dat is niet relevant, dat is wat doorberekend wordt aan de klant, en wanneer er dan geen marges genoeg overblijven, dan vertrek je, en dat is de reden achter het probleem in de OPquote:Op woensdag 30 september 2026 13:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja maar niemand dwingt jou om DAT pand te huren als de voorwaarden in het contract onredelijk zijn. Daar kiest de uitbater zelf voor.
Ik snap wel dat er te weinig vakmensen zijn..quote:Op woensdag 30 september 2026 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er zijn veel te veel mensen die iets nodig hebben. En dan nog te weinig die dat kunnen bieden. Dat snap je zelf toch ook wel. Zoals het nu is.
De 'leningen' in de vorm van NOW en TOGS zouden niet of minder marktverstorend hebben gewerkt, als er niet tegelijkertijd ook uitstel van loonheffing en omzetbelasting werd verleend.quote:Op dinsdag 29 september 2026 20:34 schreef Richestorags het volgende:
De Coronaleningen waren dan ook marktverstoringen om (weliswaar onbedoeld) te verhullen dat we te veel matige uitbuiters hadden. Nu komt de verlate marktcorrectie alsnog om de hoek kijken omdat we door het geprinte Coronageld een lekker hoge inflatie hebben waardoor de uitbuiters gedwongen zijn meer geld uit te geven. Make it make sense.
Dit klopt. Mijn accu van de auto was kapot. De garage is 50 meter verderop. Maar die willen geen tijd steken in het vervangen van de accu. Ik zei, ik ben zo flexibel als wat : "Bel maar als er deze week een gaatje in jullie planning zit, want ik zit toch vlakbij.", maar de balieman van de garage zei; "Nee, bel maar de ANWB".quote:Op woensdag 30 september 2026 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bedrijven in Nederland nemen dit ook over. Bedrijven denken tegenwoordig dat je blij moet zijn dat jij, als klant, hun hebt gevonden en het een eer is dat je klant bent van dat bedrijf.
Als je denkt dat klantenservice slecht is in Nederland, moet het in Duitsland meemaken.quote:Op woensdag 30 september 2026 15:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit klopt. Mijn accu van de auto was kapot. De garage is 50 meter verderop. Maar die willen geen tijd steken in het vervangen van de accu. Ik zei, ik ben zo flexibel als wat : "Bel maar als er deze week een gaatje in jullie planning zit, want ik zit toch vlakbij.", maar de balieman van de garage zei; "Nee, bel maar de ANWB".
Grappig dat jij bij horeca alleen aan kroegen denkt.quote:Op woensdag 30 september 2026 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Amerikanen hebben geen kroegcultuur en proberen er hooguit een paar keer echte vrienden te maken, Zuid-Euorpeanen hebben ook geen kroegcultuur, Indiërs evenmin. Hoezo zou de vraag niet enorm afgenomen zijn?
Leuk bedacht, maar de horeca in Amsterdam wordt druk bezocht.quote:Op woensdag 30 september 2026 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
De halve stad weggeven aan buitenlanders is hier de voornaamste marktverstoring. Een kwart van de stad drinkt niet vanwege woestijnredenen en de helft daarvan mag niet uit dansen want onzedig, zodat de mannelijke helft de portier niet voorbij komt om agressieve sausage festen te vermijden. Dansen en losgaan in het algemeen is sowieso een aflopende zaak vanwege smartphones overal en een veranderde sfeer.
Nou, nergens wordt beweerd dat het probleem komt door te weinig klandizie.quote:Amerikanen hebben geen kroegcultuur en proberen er hooguit een paar keer echte vrienden te maken, Zuid-Euorpeanen hebben ook geen kroegcultuur, Indiërs evenmin. Hoezo zou de vraag niet enorm afgenomen zijn?
zielige asielzoekers mogen niet werken van de D66 en PRO, die moeten in het AZC zitten, verblijven op de cruisseschepen, de kop soep wachtenquote:Op woensdag 30 september 2026 13:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als er veel teveel mensen zijn zou je een overschot aan werknemers verwachten.
Jij schetst een tekort aan vakmensen.
Dat rijmt niet.
Vanaf de eerste lockdown tot het einde van de coronacrisis heeft de invordering van de belastingdienst stil gelegen.quote:Op woensdag 30 september 2026 15:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De 'leningen' in de vorm van NOW en TOGS zouden niet of minder marktverstorend hebben gewerkt, als er niet tegelijkertijd ook uitstel van loonheffing en omzetbelasting werd verleend.
Dat was dubbele of driedubbele subsidie. De NOW bedoeld was om ondersteuning van de loonkosten, maar dan moest wel de loonheffing en sociale lasten over deze lonen betaald worden. Maar dat hoefde niet![]()
![]()
![]()
En uitstel van betaling van de omzetbelasting ws ook van de zotte. Je leert de ondernemers de hele tijd, dat ze exclusief omzetbelasting moeten rekenen, en dat de door hun ontvangen (consumenten)omzetbelasting moet worden doorgestort naar de fiscus.
Pro zit niet in de regering.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zielige asielzoekers mogen niet werken van de D66 en PRO, die moeten in het AZC zitten, verblijven op de cruisseschepen, de kop soep wachten
https://www.telegraaf.nl/(...)k-aan/162379365.htmlquote:Op woensdag 30 september 2026 17:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pro zit niet in de regering.
En asielzoekers mogen al decennialang niet werken voordat ze een verblijfsstatus hebben.
quote:Bizarre moties' van Pro en D66 stevenen af op meerderheid
Woede om woning én geld voor verslaafde daklozen in Amsterdam: 'Bieden nog net geen gratis crack aan!'
Amsterdam- Terwijl verslaafde daklozen de hoofdstad overspoelen, willen Pro en D66 specifiek voor deze doelgroep extra woningen (inclusief gebruikersruimte) en zelfs beloningen.
Tot groot ongeloof van oppositiepartijen. Zij spreken van 'de meeste bizarre' voorstellen.
Marijn Schrijver
,,Doe dit nou niet, je weet niet wat je losmaakt", smeekte VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants woensdag bijna. Hij wil dat Oost-Europese daklozen in Amsterdam niet allerlei voorzieningen aangeboden krijgen, maar terug naar huis gaan. ,.
,Die moeten hier weg, die hebben hier geen plaats."
Ik dacht dat ik de Speld aan het lezen wasquote:Op woensdag 30 september 2026 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)k-aan/162379365.html
Niemand is illegaal zegt PRO
nou dan moet je eens 2 weken overstay hebben in thailand dan zal je wat meemaken ,
niks gratis drugs , niks woning
je vraagt je ambassade maar om eens flink te gaan dokken voor je
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)k-aan/162379365.htmlquote:Op woensdag 30 september 2026 17:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de Speld aan het lezen was
Criminele, verslaafde oostblokkers die hier niets te zoeken hebben, bieden we een huis en geld aan, want niemand is illegaal.
Koekoek
ga maar gauw terug naar Marokko jij, stelletje naïeve dwazen, gratis drugsquote:Volgens fractievoorzitter Yasmine Bentoumya (Pro) haalden de critici oorzaak en gevolg door elkaar.
Ze sprak van een systeem dat arbeidsmigranten naar Nederland lokt en vervolgens van de ene op de andere dag op straat zet.
Hoeveel daklozen kan Amsterdam aan?
„Dakloosheid is geen natuurwet”, zei ze. „De dakloosheidcrisis is eigenlijk een wooncrisis.”
Totdat de woningen zijn ’gefixt’ wil Bentoumya daklozen helpen. Juist haar aanpak zou realistisch zijn.
Hoe komen dat soort onvoorstelbare naïeve kutjes in die posities terecht?quote:Op woensdag 30 september 2026 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gestoorde amsterdammers
totdat de woningcrisis gefixt is, krijgen ze woonruimte zegt PRO
[..]
Ja en daarom zit het gros van de jeugd op die leeftijd al aan de snuif.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:47 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dan ben je tegenwoordig nog te jong om alcohol te drinken.
Die maken een groot deel uit van het aantal gelegenheden omdat ze doorgaans de kleinste horeca-gelegenheden zijn, met doorgaans meer omzet per klant dan havermelk en macha bars.quote:Op woensdag 30 september 2026 16:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grappig dat jij bij horeca alleen aan kroegen denkt.
Dat is gemeenteraad.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)k-aan/162379365.html
Niemand is illegaal zegt PRO
nou dan moet je eens 2 weken overstay hebben in thailand dan zal je wat meemaken ,
niks gratis drugs , niks woning
je vraagt je ambassade maar om eens flink te gaan dokken voor je
[..]
Op koffie zit veel meer marge, en daar gaat het om. De horeca in de Amsterdamse binnenstad is vooral eetgelegenhedenquote:Op woensdag 30 september 2026 18:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die maken een groot deel uit van het aantal gelegenheden omdat ze doorgaans de kleinste horeca-gelegenheden zijn, met doorgaans meer omzet per klant dan havermelk en macha bars.
Ze heeft wel een punt m.b.t. de arbeidsmigratie: dat is al decennia lang extreem slecht geregeld.quote:Op woensdag 30 september 2026 17:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe komen dat soort onvoorstelbare naïeve kutjes in die posities terecht?
Dit is toch te bezopen voor woorden?
Ja dat is niet onhandig, dat is zeer onbeschoft naar je dakloze landgenoten toe , die vaak al jaren op de wachtlijst staanquote:Op woensdag 30 september 2026 21:28 schreef CarbonC het volgende:
Dat helpen van daklozen is dom: dat heeft alleen maar een aanzuigende werking.
Dakloze Nederlanders zijn zwervers die onder een brug slapen. Die willen geen hulp.quote:Op woensdag 30 september 2026 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat is niet onhandig, dat is zeer onbeschoft naar je dakloze landgenoten toe , die vaak al jaren op de wachtlijst staan
en kale mensen willen graag de regen op hun hoofd voelen, die willen geen parapluquote:Op woensdag 30 september 2026 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dakloze Nederlanders zijn zwervers die onder een brug slapen. Die willen geen hulp.
Heineken zal daar wel snitc inspecteurs voor hebben rondlopen?quote:Op woensdag 30 september 2026 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterker nog, in veel van dit soort cafes verkopen ze ook gewoon flesjes van de supermarkt omdat daar meer marge op zit dan een tapje.
Niet alle cafes zijn eigenaar van de brouwerijen, maar van die inspecteurs klopt, mijn partner was barman in een cafe, en daar kwam minimaal 1 keer per jaar iemand van Heineken een pilsje bestellen, en dan kreeg je achteraf te horen of het goed getapt was. In Amsterdam zijn trouwens ook best veel cafes eigenaar van de gene die de gokkasten exploiteert.quote:Op woensdag 30 september 2026 23:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heineken zal daar wel snitc inspecteurs voor hebben rondlopen?
Die inspecteurs waren een service van Heineken.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 03:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet alle cafes zijn eigenaar van de brouwerijen, maar van die inspecteurs klopt, mijn partner was barman in een cafe, en daar kwam minimaal 1 keer per jaar iemand van Heineken een pilsje bestellen, en dan kreeg je achteraf te horen of het goed getapt was. In Amsterdam zijn trouwens ook best veel cafes eigenaar van de gene die de gokkasten exploiteert.
Oh klopt hoor, volgens mij waren het ook gewoon vertegenwoordigers, en de meeste mensen die in een cafe werken kunnen echt wel een pilsje tappenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 06:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die inspecteurs waren een service van Heineken.
Geen snitches die het cafe verlinken.
Daar hebben we de klimaatverandering voor, die zorgt ervoor dat de houten palen gaan wegrottenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Nu Amsterdam zelf nog en we zijn weer onder elkaar.
Heb van jou nog niets gezienquote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Even stil boertje, de grote mensen praten.
Ben je 12 ofzo?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Even stil boertje, de grote mensen praten.
Ook als je in boerenschijthol woont, mag je een mening hebben.quote:Op woensdag 30 september 2026 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Ohje de zolderkamer in boerenschijthol meldt zich ook weer eens met betrekking tot de hoofdstad.
En die telt net zo zwaar als die van een bewoner van die 'hoofdstad'.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Eightyone het volgende:
Ook als je in boerenschijthol woont, mag je een mening hebben.
nou dit boerenschijthol heeft tegenwoordig 25.000 inwoners en er staan prachtige vrijstaande huizen en een mooi Bosbad ,quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
ja je maakt thuis je eigen horeca met je eigen gastenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:25 schreef Hathor het volgende:
Net weer even 12 liter Chardonnay ingeslagen, mij zien ze niet in de horeca.
Dit ja. Waar zou ik horeca nog voor nodig hebben? 1-2x per jaar de afhaalchinees, meer geef ik er niet uit.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je maakt thuis je eigen horeca met je eigen gasten
De mening van de mannen met een abject gedachtegoed tellen gewoon niet mee, o.a. omdat ze geen bewapende militairen op iedere straathoek van het land willen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En die telt net zo zwaar als die van een bewoner van die 'hoofdstad'.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:37 schreef torentje het volgende:
[..]
De mening van de mannen met een abject gedachtegoed tellen gewoon niet mee, o.a. omdat ze geen bewapende militairen op iedere straathoek van het land willen.
Nog niet eens gasten, die 12 liter zijn helemaal voor mij alleen. Lekker s'avonds een beetje gamen, glaasje wijn erbij, heerlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je maakt thuis je eigen horeca met je eigen gasten
Ik heb echter geen abject gedachtegoed. Dat kan jij en jouw leider niet zeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:39 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Altijd goed voor een (schamper) lachje, die reacties van jou.
quote:Op donderdag 1 oktober 2026 13:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb echter geen abject gedachtegoed. Dat kan jij en jouw leider niet zeggen.
Ah, kijk, de gefrustreerde "intellectueel" haar bijdrage aan deze discussiequote:Op woensdag 30 september 2026 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Ohje de zolderkamer in boerenschijthol meldt zich ook weer eens met betrekking tot de hoofdstad.
kenmerk van de inwoners van boerenschijthollen is dat ze niet , lees NIET op een zolderkamer bivakkeren,quote:Op woensdag 30 september 2026 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Helemaal eens hoor, en ik ben een ras-Amsterdammer. Echter moet je 1 ding niet vergeten, wat hier nu speelt is jullie voorbode, helaas.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kenmerk van de inwoners van boerenschijthollen is dat ze niet , lees NIET op een zolderkamer bivakkeren,
maar in een keurig vrijstaand woonhuis wonen met een fraaie tuin aangeschaft voor een zeer ordentelijk prijs
dat is een typisch boerenschijthollerig kenmerk
nee hoor laat Amsterdam maar in de zee zakken las de palen doorgerot zijn, mist niemand iets aanquote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor, en ik ben een ras-Amsterdammer. Echter moet je 1 ding niet vergeten, wat hier nu speelt is jullie voorbode, helaas.
Bedankt voor de, inmiddels heel normale blijkbaar, doodsverwensing. Maar verwacht van mij wel sympathie voor de rest van de wereld natuurlijk terwijl mijn buren me gewoon dood willen zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor laat Amsterdam maar in de zee zakken las de palen doorgerot zijn, mist niemand iets aan
je kan toch zwemmen??quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bedankt voor de, inmiddels heel normale blijkbaar, doodsverwending. Maar verwacht van mij wel sympathie voor de rest van de wereld natuurlijk terwijl mijn buren me gewoon dood willen zien.
Dan is die mening in ieder geval ergens op gebaseerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 12:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
(Scheelt dat ik er tot wat jaren terug regelmatig kwam.)
De meeste tijd zijn die ruimwonende bewoners toch op zoek naar handige mensen die hun goedkoop willen voorzien van elektriciteit, gas en schoon water of andere niet schadelijk drinken en voedzame voeding?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kenmerk van de inwoners van boerenschijthollen is dat ze niet , lees NIET op een zolderkamer bivakkeren,
maar in een keurig vrijstaand woonhuis wonen met een fraaie tuin aangeschaft voor een zeer ordentelijk prijs
dat is een typisch boerenschijthollerig kenmerk
Als ik in de mid 00's naar de vlooienmarkt in de Ij-hallen ging, voelde ik me iig in het geheel opgaan. Er liep van alles.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan is die mening in ieder geval ergens op gebaseerd.
Waar baseer je dit op. Brouwerijen waren juist zeer coulant tijdens de Corona-crisis.quote:Op woensdag 30 september 2026 10:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men heeft afspraken over een minimale afname he
daar gingen veel zaken met de corona heel erg stuk aan , de afname hoeveelheid werd gewoon gebracht
ja uitstel van levering en uitstel van betalingquote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op. Brouwerijen waren juist zeer coulant tijdens de Corona-crisis.
Maar waar baseer je op dat de afname verplichten niet werden aangepast of opgeschort? Heb je een bron dat dit structureel (niet) gebeurde?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja uitstel van levering en uitstel van betaling
dat kon ook niet anders
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |