abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 2 september 2026 @ 19:43:46 #51
485843 crew  Jippie
pi_221713899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:42 schreef 007700 het volgende:

[..]
Liever doen jullie gewoon een keer wat aan de trollen ipv achteraf gedoe
Stuur een DM aan de FOK! - bazen ^O^
pi_221713910
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
Stuur een DM aan de FOK! - bazen ^O^
Ik denk dat jullie kortere lijntje hebben..
pi_221713925
quote:
19s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:43 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
KeRnLOOoroLOog!!!11!! :')
Gewoon vasthouden aan iets waarvan iedereen al weet dat het vrijwel onmogelijk is.
pi_221713930
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Om Mikeytt even op zijn tenen te staan voor het lopen kloten in de OP , wees gerust het gaat zo weg.
Niet doen. Ik ben geen fan van Mikey, maar om nu zijn berichten te verwijderen, vind ik ook niet terecht.
Ik ben ook niet de meest populaire figuur hier, hoef ik ook niet te zijn.
Maar mijn mening en de mening van Mikey zijn allebei tekens van deze tijd.
Jullie willen toch geen geschiedenis herschrijven, standbeelden omgooien, boeken verbieden en wat dies meer zij?
Juist in deze tijd met internet die de kans geeft om aan elke knakworst zijn of haar onbenullige mening te geven, zou van levensbelang moeten zijn.

Al is het maar zodat onze nakomelingen in het jaar 3481 hartelijk om ons kunnen lachen.
  woensdag 2 september 2026 @ 19:46:44 #55
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221713931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:40 schreef theunderdog het volgende:
Nee, dat heb je niet liever. Je bent gewoon een erg goede gaslighter.
Dat is wat heel veel mensen willen. De representatie in dit topic is natuurlijk geen spiegelbeeld van de samenleving.

Als je op de FP Rusland berichten leest, zijn de reacties bijvoorbeeld meestal het tegengestelde van dit topic, zoals deze van net: Rutte en Von der Leyen waarschuwen: "Rusland wordt roekelozer"
Bijna 1 op de 5 jongeren is niet eens neutraal, maar juist positief over Rusland.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  woensdag 2 september 2026 @ 19:47:23 #56
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221713937
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet doen. Ik ben geen fan van Mikey, maar om nu zijn berichten te verwijderen, vind ik ook niet terecht.
Jullie willen toch geen geschiedenis herschrijven, standbeelden omgooien, boeken verbieden en wat dies meer zij?
Juist in deze tijd met internet die de kans geeft om aan elke knakworst zijn of haar onbenullige mening te geven, zou van levensbelang moeten zijn.

Al is het maar zodat onze nakomelingen in het jaar 3481 hartelijk om ons kunnen lachen.
Er is een TT aangepast, geen bibliotheek verbrand _O-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221713940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Trollen is van deze tijd ja, koekoek. Het is juist in deze tijd zaak om nepinfo tegen te gaan.
pi_221713943
quote:
88s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dat is wat heel veel mensen willen. De representatie in dit topic is natuurlijk geen spiegelbeeld van de samenleving.

Als je op de FP Rusland berichten leest, zijn de reacties bijvoorbeeld meestal het tegengestelde van dit topic, zoals deze van net: Rutte en Von der Leyen waarschuwen: "Rusland wordt roekelozer"
Bijna 1 op de 5 jongeren is niet eens neutraal, maar juist positief over Rusland.
Rusland is dan ook een prachtig mooi land. Alleen zo jammer van die hatende en kortzichtige regering.
pi_221713946
quote:
88s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Een partij als de FvD doet het relatief goed onder jongeren, inderdaad. Ik was ook 'edgy' toen ik 14 was.

Het staat je geheel vrij om je daar mee te identificeren.
pi_221713952
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:47 schreef 007700 het volgende:

[..]
Trollen is van deze tijd ja, koekoek. Het is juist in deze tijd zaak om nepinfo tegen te gaan.
Hoezo dan? Waarom juist in deze tijd?
Mensen hebben altijd al de geschiedenis vervalst en/of mooier gemaakt.
pi_221713962
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoezo dan? Waarom juist in deze tijd?
Omdat er in deze tijd misschien meer en meer nepnieuws verspreid wordt. Die ook steeds moeilijker van echt te onderscheiden is.
pi_221713978
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:50 schreef 007700 het volgende:

[..]
Omdat er in deze tijd misschien meer en meer nepnieuws verspreid wordt. Die ook steeds moeilijker van echt te onderscheiden is.
Juist niet. Nepnieuws bestond vroeger ook al. En was toen veel moeilijker te herstellen.
  woensdag 2 september 2026 @ 19:54:16 #63
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221713987
Russische wetgeving inzake inbeslagname van bezittingen:
Wetgeving geeft de overheid de bevoegdheid om eigendommen te confisqueren

wie gaat emigreren die is alles kwijt en hun ouders ook

quote:
De nieuwe, ingrijpende wet op de inbeslagname van bezittingen in Rusland treedt dinsdag in werking.
.De wet geeft de overheid de bevoegdheid om banktegoeden en fysieke eigendommen van Russische burgers die in het buitenland wonen te confisqueren.

De wetgeving is gericht tegen dissidenten, journalisten en activisten en breidt het harde optreden van het Kremlin tegen critici van de oorlog in Oekraïne uit
Bekijk deze YouTube-video
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221713991
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Juist niet. Nepnieuws bestond vroeger ook al. En was toen veel moeilijker te herstellen.
Vroeger had je het ook inderdaad, maar minder dan nu. Komt daarbij dat het hier op het forum nu nauwelijks aangepakt word.
pi_221713996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een partij als de FvD doet het relatief goed onder jongeren, inderdaad. Ik was ook 'edgy' toen ik 14 was.

Het staat je geheel vrij om je daar mee te identificeren.
Juist. Is volgens mij ook een soort natuurwet. Menselijke jongeren die altijd de kont tegen de krib gooien.
Is het niet linksom dan is het wel rechtsom.
pi_221714014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Juist. Is volgens mij ook een soort natuurwet. Menselijke jongeren die altijd de kont tegen de krib gooien.
Is het niet linksom dan is het wel rechtsom.
Uiteraard. En gelukkig maar. Het is zelfs heel gezondheid om de behoefte heel je leven te hebben, gezien politici er toch maar een rotzooi van maken.
  woensdag 2 september 2026 @ 19:59:49 #67
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221714022
Voor de eigen bevolking is er telkens "echt geen geld" en centenwerk binnen de begroting. Bezuinigingen op essentiële diensten zijn *echt* noodzakelijk.

Ik vind het dan bijzonder dat er elke keer ineens miljarden beschikbaar is voor het buitenland.

Ondertussen mogen veel bejaarden hier in Nederland maar eens in de week douchen en is er niet genoeg capaciteit om de luiers vaak genoeg te verschonen. 8)7
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221714031
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
Russische wetgeving inzake inbeslagname van bezittingen:
Wetgeving geeft de overheid de bevoegdheid om eigendommen te confisqueren

wie gaat emigreren die is alles kwijt en hun ouders ook
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Rusland wordt nog steeds geregeerd door tsaren. Volgevreten decadente slappe machtwellustelingen met teveel geld en macht en geen greintje menselijkheid of gezond verstand.

Dit geldt dus niet voor de gewone Jan Lulski. Die moet maar zien hoe hij zijn gezin elke dag te eten geeft zonder zichzelf verdacht te maken bij dit stelletje schizofrene maniakken.
pi_221714049
quote:
88s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:59 schreef Mikeytt het volgende:
Voor de eigen bevolking is er telkens "echt geen geld" en centenwerk binnen de begroting. Bezuinigingen op essentiële diensten zijn *echt* noodzakelijk.

Ik vind het dan bijzonder dat er elke keer ineens miljarden beschikbaar is voor het buitenland.

Ondertussen mogen veel bejaarden hier in Nederland maar eens in de week douchen en is er niet genoeg capaciteit om de luiers vaak genoeg te verschonen. 8)7
waarom is het de beste uitkomst dat rusland wint?
pi_221714054
quote:

Tja dat kan, en kan ik me enigszins in vinden dat mensen dat vinden/denken. Ook dikke prima dat je het daar niet mee eens bent. Blijft dan alleen ontzettend vreemd dat je een agressor steunt die zomaar een ander land binnen valt. En hier vervolgens ook nog gaat lopen trollen om een informatief topic over deze oorlog compleet te vernaggelen
pi_221714075
quote:
88s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
O.a. het opgeven van de Donbas, NATO ambities laten varen en geen buitenlandse militaire basissen in Oekraïne,
[..]
Dat is niet alles.

quote:
Oekraïne idem.
[..]
Die heeft geen andere keuze dan zich verdedigen tegen de Russische agressie.

quote:
https://ncpn.nl/verklarin(...)-oorlog-in-oekraine/
Ik vind de verklaring van de NCPN prima. Niet geheel mee eens, maar in grote lijnen wel.
[..]
Nogmaals, ik vind het prima dat jij dit denkt.
En ik snap dat dit soort feiten te pijnlijk zijn voor je
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_221714120
quote:

In Rusland was het ook geen pretje om een doodgewone Iwan te zijn. Iwan kan dan nog zoveel houden van zijn Natjasje, als de Russische regering bepaalt dat Iwan naar Siberie moet omdat Iwan een supertalent is met het ontwerpen van wapens of dat Natasja een briljante balletdanseres is, dan moeten Iwan en Natasja precies doen wat de regering hun opdraagt. En zo niet, dan zullen Iwan en Natasja ongetwijfeld het slachtoffer worden van een heel dom ongelukje. Een val uit een raam, een scheurende ladderzatte automobist, een ontsnapte leeuw uit een Russische dierentuin, een verkeerd afgesteld gasstel, een lekkere warme douche nemen waarbij heel toevalig een stroomstoring de pret bederft. Enz.
  woensdag 2 september 2026 @ 20:14:35 #73
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221714155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
In Rusland was het ook geen pretje om een doodgewone Iwan te zijn. Iwan kan dan nog zoveel houden van zijn Natjasje, als de Russische regering bepaalt dat Iwan naar Siberie moet omdat Iwan een supertalent is met het ontwerpen van wapens of dat Natasja een briljante balletdanseres is, dan moeten Iwan en Natasja precies doen wat de regering hun opdraagt. En zo niet, dan zullen Iwan en Natasja ongetwijfeld het slachtoffer worden van een heel dom ongelukje. Een val uit een raam, een scheurende ladderzatte automobist, een ontsnapte leeuw uit een Russische dierentuin, een verkeerd afgesteld gasstel, een lekkere warme douche nemen waarbij heel toevalig een stroomstoring de pret bederft. Enz.
Klopt helemaal en ben ik het met je eens.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  woensdag 2 september 2026 @ 20:20:53 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714211
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:06 schreef Wantie het volgende:
Heb je nog de link naar deze tekst, Wantie?
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 18:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, jawel.
Want het klopt wel bijna, maar net niet helemaal. Dus benieuwd van welke officiele site jij hem gehaald hebt, ik vind niks.
The End Times are wild
pi_221714226
quote:
88s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Klopt helemaal en ben ik het met je eens.
In China hanteren ze dezelfde methodes. Mannen moeten doen wat de overheid hun opdraagt, en vrouwen hebben zo goed als geen rechten.
Baren en je bek houden. Dat is China voor de vrouw.

Maar hebben we een mannenprobleem? Welnee, hoe kom je erbij?
Want het zijn toch de vrouwen die vandaag de dag de grootste problemen veroorzaken?
Nou dan!

:|W
pi_221714253
:')
pi_221714303
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2026 18:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, jawel.

De basisregel is helder: burgerdoelen mogen nooit het doelwit van aanvallen zijn. Een object is pas een legitiem militair doel als het aan twee cumulatieve voorwaarden voldoet:
1. De twee wettelijke criteria
Een militair doel wordt gedefinieerd door de aard, de locatie, het doel of het gebruik van een object, en moet voldoen aan:
Effectieve bijdrage aan militaire acties: Door de aard, locatie, het doel of het gebruik levert het object een daadwerkelijke bijdrage aan de militaire inspanningen van een partij.
Definitief militair voordeel: De volledige of gedeeltelijke vernietiging, verovering of neutralisering ervan levert in de gegeven omstandigheden een concreet en definitief militair voordeel op voor de aanvallende partij.
2. Voorbeelden van militaire doelen
Klassieke militaire objecten: Kazernes, munitiedepots, militaire voertuigen, oorlogsschepen, gevechtsvliegtuigen en militaire communicatienetwerken.
Vracht en infrastructuur in gebruik voor oorlogvoering: Bruggen, wegen, spoorwegen of vliegvelden die door het leger worden gebruikt om troepen of materieel te verplaatsen.
Industriële objecten met een dubbel doel (dual-use): Fabrieken die wapens, munitie of militaire uitrusting produceren, of energiecentrales die rechtstreeks het leger en militaire installaties van stroom voorzien.

Ik kan hier niet direct uithalen dat een civiele olietanker met een civiele bemanning een legitiem militair doel zou zijn. De oorlogseconomie ondersteunen is niet genoeg om het een legitiem militair doel te laten worden. Bijdragen aan de militaire actie zou het wel een legitiem militair doel laten worden.

quote:
Insofar as objects are concerned, civilian objects are protected against attack and only military objectives may be targeted. These are objects that make an effective contribution to military action by their nature, location, purpose or use, and an attack on which offers a definite military advantage in the circumstances ruling at the time. In order to constitute a military objective, an object must be closely connected to the fighting. Objects that merely support the war effort, including financially, are not lawful targets.
Bron
  woensdag 2 september 2026 @ 20:35:15 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714349
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik kan hier niet direct uithalen dat een civiele olietanker met een civiele bemanning een legitiem militair doel zou zijn. De oorlogseconomie ondersteunen is niet genoeg om het een legitiem militair doel te laten worden. Bijdragen aan de militaire actie zou het wel een legitiem militair doel laten worden.
[..]

Het ging mij meer om het onderscheid tussen een militair doel en een legitiem doel. Een militair doel is in principe altijd een legitiem doel, maar een niet-militair doel kan nog steeds legitiem zijn maar vraagt een andere benadering.

Een tank met soldaten erin is een militair doel dat zonder meer uitgeschakeld mag worden. Een civiele tankauto die door een burger over de weg verplaatst is geen militair doel, maar uitschakeling, al dan niet inclusief chauffeur is afhankelijk van de context wel legitiem. De benadering is anders.

Ook kun je trouwens in sommige situaties vraagtekens zetten bij de legitimiteit van het uitschakelen van militaire doelen. Als een militair zich helemaal buiten het conflict bevind in zijn thuissituatie, zonder wapen en uniform en op geen enkele wijze betrokken bij gevechtshandelingen, is hij dan een legitiem doelwit?
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2026 @ 20:35:25 #79
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_221714351
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 17:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar niemand zegt dat we Rusland altijd hun zin moeten geven.
Ik reageer op jou als je zegt:
[..]
en dat na aanleidng van dit:
[..]
Dus omdat ik de uitspraak
[ afbeelding ]
dus een oorlogsverklaring en volkomen absurd vind.

Of je kunt heel slecht lezen, of je volgt de draad helemaal niet en probeert het topic te slopen met getrol en simplistische one-liners.
Sorry, maar de spasmen van Medvedev zijn bekend en consistent gedurende dit conflict. Dat jij er nu over struikelt vind ik bijzonder omdat ik het idee heb dat je best goed op de hoogte bent normaal gesproken.

Daarnaast zit je al vanaf het begin op de de-escalatie stoel en je begon vrij snel hysterisch te doen bij het idee dat we (Ukraine of de EU of FOK!-users) iets terug moesten doen en ons niet bang moesten laten maken door gedreig met kernwapens. Je sprak mij een keer aan alsof Putin hier zelf mee las en alsof jij bang was voor een pak op je broek.

Dat zijn 2 concrete zaken die mij opvallen en dat heeft niets te maken met hersenloos getrol.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 september 2026 @ 20:39:01 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714372
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Sorry, maar de spasmen van Medvedev zijn bekend en consistent gedurende dit conflict. Dat jij er nu over struikelt vind ik bijzonder omdat ik het idee heb dat je best goed op de hoogte bent normaal gesproken.

Daarnaast zit je al vanaf het begin op de de-escalatie stoel en je begon vrij snel hysterisch te doen bij het idee dat we (Ukraine of de EU of FOK!-users) iets terug moesten doen en ons niet bang moesten laten maken door gedreig met kernwapens. Je sprak mij een keer aan alsof Putin hier zelf mee las en alsof jij bang was voor een pak op je broek.

Dat zijn 2 concrete zaken die mij opvallen en dat heeft niets te maken met hersenloos getrol.
Ik vind het raar om over die escalatie-vrees te beginnen wanneer ik zeg dat ik een bepaalde post van Medvedev erg raar of vergaand vind. Ook voor zijn doen. Ik zie daar de relatie helemaal niet in. Vond jij die post dan niet raar of vergaand?

Dan over die 'escalatie-vrees'. Ja, ik ben al vanaf het begin voor de-escalatie en onderhandelingen geweest en ben dat nog steeds. Wat is nu in die vijf jaar eigenlijk bereikt, behalve meer dan een miljoen slachtoffers, honderden miljarden aan oorlogsuitgaven en duizenden miljarden aan schade? Niet veel.

Het is niet zo dat er mogelijk een catastrofe onstaat bij escalatie, die escalatie hebben we gehad en de catastrophe ook. Dat is ook onmogelijk nog terug te draaien.

Daar is mi ook niets 'lafs' aan. Meehuilen met de wolven in het bos en ongedefinieerde one-liners plaatsen, dat vind ik veel laffer.
The End Times are wild
pi_221714406
quote:

Als ik google vraag:
quote:
De wettelijke pensioenleeftijd in Rusland is in 2026 64 jaar voor mannen en 59 jaar voor vrouwen.

Overgangsperiode Rusland voert een geleidelijke verhoging van de pensioenleeftijd door die loopt tot 2028.
Mannen: Stijgt naar uiteindelijk 65 jaar in 2028.
Vrouwen: Stijgt naar uiteindelijk 60 jaar in 2028 (aanvankelijk was sprake van 63 jaar, maar dit is later bijgesteld).
quote:
Als je de levensverwachting (de gemiddelde leeftijd die mensen bereiken) bedoelt: Gemiddeld: ongeveer 69 tot 73 jaar (afhankelijk van de bron en het jaar).
Mannen: rond de 64 tot 66 jaar.
Vrouwen: rond de 74 tot 77 jaar.
Lekker man met pensioen gaan als je dood bent. Zal die sociale Russen wel veel geld kosten. 14.gif
pi_221714416
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind het raar om over die escalatie-vrees te beginnen wanneer ik zeg dat ik een bepaalde post van Medvedev erg raar of vergaand vind. Ook voor zijn doen. Ik zie daar de relatie helemaal niet in. Vond jij die post dan niet raar of vergaand?

Dan over die 'escalatie-vrees'. Ja, ik ben al vanaf het begin voor de-escalatie en onderhandelingen geweest en ben dat nog steeds. Wat is nu in die vijf jaar eigenlijk bereikt, behalve meer dan een miljoen slachtoffers, honderden miljarden aan oorlogsuitgaven en duizenden miljarden aan schade? Niet veel.

Het is niet zo dat er mogelijk een catastrofe onstaat bij escalatie, die escalatie hebben we gehad en de catastrophe ook. Dat is ook onmogelijk nog terug te draaien.

Daar is mi ook niets 'lafs' aan. Meehuilen met de wolven in het bos en ongedefinieerde one-liners plaatsen, dat vind ik veel laffer.
Het hele probleem met deëscalatie en onderhandelingen is dat beide partijen daar voor open moeten staan en dat lijkt bij Poetin overduidelijk niet het geval. Die wenst totale overgave, even adempauze en dan weer een volgende verovering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 2 september 2026 @ 20:49:08 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het hele probleem met deëscalatie en onderhandelingen is dat beide partijen daar voor open moeten staan en dat lijkt bij Poetin overduidelijk niet het geval. Die wenst totale overgave, even adempauze en dan weer een volgende verovering.
Dat is het mantra van een deel van de politiek om rücksichtlos door te gaan met de oorlog, ongeacht de kosten en de risico's en ieder verder argument. Op een aantal momenten is een bestand wel degelijk nabij geweest, vooral in het begin.
Het wordt wel steeds lastiger omdat beide partijen nu zó immens veel verloren hebben dat een compromis steeds meer als een nederlaag (kosten/baten) gaat lijken.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2026 @ 20:51:22 #84
pi_221714461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, dat past perfect in zijn MO gedurende dit conflict.
quote:
Dat is geen reden om het niet te doen. Wil je met terugwerkende kracht Ukraine cadeau doen omdat Putin nog niet heeft opgegeven?
quote:
Waarom doe je dan net alsof mensen zich in moeten houden? De oorlog is er al, er is geen reden om voorzichtig te zijn.
quote:
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_221714477
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is het mantra van een deel van de politiek om rücksichtlos door te gaan met de oorlog, ongeacht de kosten en de risico's en ieder verder argument. Op een aantal momenten is een bestand wel degelijk nabij geweest, vooral in het begin.
Het wordt wel steeds lastiger omdat beide partijen nu zó immens veel verloren hebben dat een compromis steeds meer als een nederlaag (kosten/baten) gaat lijken.
Het mantra van Poetin is inderdaad doorgaan met de oorlog.
  woensdag 2 september 2026 @ 20:54:11 #86
pi_221714488
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft sowieso geen optie om Ukraine aan Putin uit te leveren. Ten eerste gewoon uit principe, maar vooral omdat Rusland doet zoals ze altijd doen. Ze verzinnen een conflict, verdedigen naar voren en iedere meter land is winst. En iedere voorzichtigheid van het slachtoffer en zijn medestanders is een meevaller.

Jij speelt die strategie netjes in de kaart met je voorzichtigheid en menselijkheid.
pi_221714498
De EU en de NAVO hebben even weinig te zoeken in Oekraïne.
  woensdag 2 september 2026 @ 20:57:04 #88
pi_221714507
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:55 schreef Since2003 het volgende:
Ze zijn er dan ook nauwelijks, en uitsluitend op uitnodiging van Ukraine.
  woensdag 2 september 2026 @ 20:58:16 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714516
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dat past perfect in zijn MO gedurende dit conflict.
[..]
Het gaat om de denkslag: "lxiv zegt dat Medvedev zelfs voor zijn doen ver gaat met deze uitspraak" => LXIV heeft escalatie-angst. Die connectie zie ik niet, hoe je van het een naar het ander komt.

quote:
Dat is geen reden om het niet te doen. Wil je met terugwerkende kracht Ukraine cadeau doen omdat Putin nog niet heeft opgegeven?
Ik heb nooit gezegd dat we Oekraine cadeau moeten doen, dat Oekraine zich moet overgeven, dat Rusland zich moet overgeven. Ik zeg consequent dat de rationele uitweg van dit conflict onderhandeling is.
quote:
Waarom doe je dan net alsof mensen zich in moeten houden? De oorlog is er al, er is geen reden om voorzichtig te zijn.
[..]
Dat het oorlog is wil niet zeggen dat we geen grenzen moeten willen trekken of dat alles maar moet kunnen of dat we er maar eindeloos mee door moeten gaan of dat het zich maar wereldwijd mag uitbreiden.
Zoiets als je houden aan het HOR is belangrijk en niemand heeft er belang bij als dat niet gebeurt. Zelfs wanneer je tegenstander het niet doet is het nog wijs om het zelf wel te doen.
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2026 @ 20:58:33 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het mantra van Poetin is inderdaad doorgaan met de oorlog.
Maar dat van jou toch ook, dat zeg je zelf
The End Times are wild
  woensdag 2 september 2026 @ 20:59:17 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714527
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft sowieso geen optie om Ukraine aan Putin uit te leveren. Ten eerste gewoon uit principe, maar vooral omdat Rusland doet zoals ze altijd doen. Ze verzinnen een conflict, verdedigen naar voren en iedere meter land is winst. En iedere voorzichtigheid van het slachtoffer en zijn medestanders is een meevaller.

Jij speelt die strategie netjes in de kaart met je voorzichtigheid en menselijkheid.
Ik heb het ook niet over uitleveren, dat probeer jij me in de mond te leggen.
The End Times are wild
pi_221714538
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ze zijn er dan ook nauwelijks, en uitsluitend op uitnodiging van Ukraine.
Maar natuurlijk.
pi_221714558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:35 schreef LXIV het volgende:

Het ging mij meer om het onderscheid tussen een militair doel en een legitiem doel. Een militair doel is in principe altijd een legitiem doel, maar een niet-militair doel kan nog steeds legitiem zijn maar vraagt een andere benadering.

Een tank met soldaten erin is een militair doel dat zonder meer uitgeschakeld mag worden. Een civiele tankauto die door een burger over de weg verplaatst is geen militair doel, maar uitschakeling, al dan niet inclusief chauffeur is afhankelijk van de context wel legitiem. De benadering is anders.

Ook kun je trouwens in sommige situaties vraagtekens zetten bij de legitimiteit van het uitschakelen van militaire doelen. Als een militair zich helemaal buiten het conflict bevind in zijn thuissituatie, zonder wapen en uniform en op geen enkele wijze betrokken bij gevechtshandelingen, is hij dan een legitiem doelwit?
Je kunt het nog eenvoudiger stellen natuurlijk, op het moment dat een militair voertuig voorzien is van een rood kruis en ook daadwerkelijk gewonden vervoert is het feitelijk een militair doel maar geen legitiem militair doel.

Maar goed, dit lijkt me meer juridische haarkloverij voor de Directie Juridische Zaken... :D
pi_221714568
Bizarre video van SBU vs HUR in Kyiv waar ik gisterancht ook over poste, zo even kijken of ik hem ergens van kan embedden.
  woensdag 2 september 2026 @ 21:05:29 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 21:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt het nog eenvoudiger stellen natuurlijk, op het moment dat een militair voertuig voorzien is van een rood kruis en ook daadwerkelijk gewonden vervoert is het feitelijk een militair doel maar geen legitiem militair doel.
Ja, inderdaad.
quote:
Maar goed, dit lijkt me meer juridische haarkloverij voor de Directie Juridische Zaken... :D
Nou, begrip hierover is toch ook nodig voor de dagelijkse militaire praktijk. Als je een legitiem niet-militair doel wil aangrijpen dan moet je dus veel meer rekening houden met colleteral damage. Bij een militair doel speelt dat minder een rol, vanuit legitimiteitbeginsel in ieder geval.
Dat zijn gewoon discussies die ik ook in de praktijk mee gevoerd heb.
The End Times are wild
pi_221714612
twitter

Bizarre beelden, SBU die midden op straat mensen van de HUR neerschieten

Blijkbaar zijn er wat mensen van de SBU inmiddels opgepakt. Ik vertrouw de SBU ook voor geen meter.
pi_221714652
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dat van jou toch ook, dat zeg je zelf
Nee dat zeg ik niet, maar je kunt natuurlijk niet eenzijdig stoppen met een oorlog. Zo werkt dat niet. En dat is de hele tragiek hier. Uiteindelijk vrees ik toch dat bijvoorbeeld Poetin omgelegd moet worden om voortgang in dit conflict te kunnen bewerkstelligen.
  woensdag 2 september 2026 @ 21:16:46 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221714660
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 21:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet, maar je kunt natuurlijk niet eenzijdig stoppen met een oorlog. Zo werkt dat niet. En dat is de hele tragiek hier. Uiteindelijk vrees ik toch dat bijvoorbeeld Poetin omgelegd moet worden om voortgang in dit conflict te kunnen bewerkstelligen.
Maar dat zeg ik toch ook nergens, dat er eenzijdig gestopt moet worden.
En ik ontken ook niet dat onderhandelingen tot zover altijd heel moelzaam verlopen zijn. Maar wat is dan het alternatief? En wat kost het en wat zijn de risico's?
The End Times are wild
pi_221714672
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 20:55 schreef Since2003 het volgende:
Volgens het door Rusland opgestelde verdrag over europa samen met de navo in 1997, hebben alle landen het recht hun eigen veiligheid te organiseren en zelf te kiezen welke samenwerkingen ze aangaan.

Dus volgens Rusland heeft Navo en EU heel te zoeken in Oekraine als Oekraine dit wil.

Moet je voorstellen hoe extreem goed het voor ons was geweest als Oekraine de gasvoorraden van de donbas Kon gebruiken en ons van zeer goedkoop gas kan voorizen. Dat was zo goed geweest voor ons land, vind je niet.
pi_221714686
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dat zeg ik toch ook nergens, dat er eenzijdig gestopt moet worden.
En ik ontken ook niet dat onderhandelingen tot zover altijd heel moelzaam verlopen zijn. Maar wat is dan het alternatief? En wat kost het en wat zijn de risico's?
Laten we eerlijk zijn.

Onderhandelingen lopen moeizaam omdat Oekraïne geen strobreed wil toezeggen, geen enkel gebied van de Donbass willen opgeven. Dat is geen basis voor echte stoppen van de oorlog.

Voor de roeptoeters, ja wat Rusland doet is illegaal en volgens geen enkel recht geoorloofd en ze zouden eigenlijk rechtsomkeer moeten maken.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')