SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 02-09-2026 19:54:54 ]🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
Kortom, er zullen nog veel meer Russen dood moeten voordat Poetin het op gaat geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gezien de huidige situatie is het niet heel gek dat de Russen zulke eisen stellen. Zij hebben het voordeel in de onderhandelingen mochten die ooit starten.
Zowel het leven van een Rus en het leven van een Oekraïner zijn niets waard in de ogen van Putin en Zelensky.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, er zullen nog veel meer Russen dood moeten voordat Poetin het op gaat geven.
En aangezien het leven van een Rus niets waard is gaat dat nog wel even duren.
Niet zo druk om maken, dit is zijn laatste keer.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:22 schreef MaxMark het volgende:
Lekker de OP aangepast. Achterbakse gedrag checks out.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Militaire goederen, dus militair doel.
En brandstof is aan het front nodig, dus militair doel.
Wist niet dat de OP enkel door een select aantal users aangepast mag worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:22 schreef MaxMark het volgende:
Lekker de OP aangepast. Achterbakse gedrag checks out.
Ik dacht dat jij niet pro Rusland wasquote:Op woensdag 2 september 2026 18:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wist niet dat de OP enkel door een select aantal users aangepast mag worden.
Ligt eraan hoe je dat definieert. Ik ben niet pro-Rusland of pro-Oekraïne.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:33 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niet pro Rusland was
het bombarderen van Dresden was ook geen militair doel het oprichten van 12 vernietigingskampen ook nietquote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef LXIV het volgende:
N
[..]
Nee. Dat zou een 'groen' militair logistiek knooppunt wel zijn. Maar dit is een civiel bedrijf, dat voor een relatief klein deel ook wat militaire goederen distribueert. Dat maakt het nog geen militair doel. Net zo goed als dat een raffinaderij van Lukoil geen militair doel is.
Maar een doel kan dus prima geen militair doel zijn, maar wel een legitiem doel. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Klopt.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Rusland, maar ik wil wel dat Rusland de oorlog wint.
Oekraïne heeft geen keus.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zowel het leven van een Rus en het leven van een Oekraïner zijn niets waard in de ogen van Putin en Zelensky.
Die hoeven zelf immers niet aan het front te staan. Daar staat enkel de minderwaardige werkende klasse van die landen.
Oh, jawel.quote:Op woensdag 2 september 2026 18:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet.
Een fregat dat bemand met militairen en uiteraard bewapend over zee vaart is een militair doel.
Een commerciële olietanker met een civiele bemanning, die olie vervoert, misschien wel voor het leger, is geen militair doel.
Ja het opheffen van Oekraïne als de beste uitkomst zienquote:Op woensdag 2 september 2026 18:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Rusland, maar ik wil wel dat Rusland de oorlog wint.
Wat een klucht.
Jawel. de eisen zijn bekend.quote:
Ook rusland heeft een keuze inderdaadquote:Rusland wèl.
Het leven van een proleet is weinig waard voor de bourgeoisie gezien dit een oorlog is tussen de Russische bourgeoisie en de Oekraïense bourgeoisie, de EU en Amerika.quote:Maar ook voor de Rus is het leven van de mederus niets waard.
Ik vind het helemaal prima dat jij dat denkt.quote:Ik begreep dat de verhouding nu 2 op 8 is.
Voor elke uitgeschakelde Oekraïeners zijn 8 Russen uitgeschakeld...
Jij denkt dat Fok er iets aan gaat doen?quote:Op woensdag 2 september 2026 18:25 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Niet zo druk om maken, dit is zijn laatste keer.
Die hebben geen probleem met kankerfakende trollen heb ik het ideequote:Op woensdag 2 september 2026 19:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat Fok er iets aan gaat doen?
Beter je best doen. Rusland is de agressor.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:07 schreef Mikeytt het volgende:
Denk niet dat er veel mensen zijn die stellen dat de onenigheid tussen de landen gerechtvaardigd is.
Ja, best, mag jij vinden.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:10 schreef havanagila het volgende:
[..]
Beter je best doen. Rusland is de agressor.
Russen afknallen, zoals het hoortquote:Op woensdag 2 september 2026 19:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, best, mag jij vinden.
Zou niet weten wat men heeft bereikt in deze jaren door elke keer te schreeuwen dat Rusland de agressor is.
Onwaarheden en desinformatie tegenhouden. En het blijft een discussieforum.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, best, mag jij vinden.
Zou niet weten wat men heeft bereikt in deze jaren door elke keer te schreeuwen dat Rusland de agressor is.
Prima hoor, maar dan ook accepteren dat er aanvallen terug komen en Oekraïners ook en masse worden afgeknald.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:12 schreef 007700 het volgende:
[..]
Russen afknallen, zoals het hoort
Vertelquote:Op woensdag 2 september 2026 19:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jawel. de eisen zijn bekend.
[..]
En kiest voor het de dood in jagen van tienduizenden Russische soldaten..quote:Ook rusland heeft een keuze inderdaad
[..]
Nee hoor, dit is gewoon een van de vele Post Sovjet conflicten die we de afgelopen 30 jaar hebben gezien.quote:Het leven van een proleet is weinig waard voor de bourgeoisie gezien dit een oorlog is tussen de Russische bourgeoisie en de Oekraïense bourgeoisie, de EU en Amerika.
[..]
Nou,het is 1 op 8.quote:Ik vind het helemaal prima dat jij dat denkt.
Zelfde discussie die al duizend keer gevoerd is: Oekraïne heeft geen andere keus dan verdedigen, tegen een terreurbeleid van Rusland.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Prima hoor, maar dan ook accepteren dat er aanvallen terug komen en Oekraïners ook en masse worden afgeknald.
Ik heb liever geen oorlog dan dode burgers, maar jouw mening doet er ook toe.
Je draait de rollen om:quote:Op woensdag 2 september 2026 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Prima hoor, maar dan ook accepteren dat er aanvallen terug komen en Oekraïners ook en masse worden afgeknald.
Jou mening doet er dan weer niet toe. Trollen die de agressor ondersteunen hebben we niks aan als maatschappijquote:Op woensdag 2 september 2026 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb je hier een link van?quote:Op woensdag 2 september 2026 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, jawel.
De basisregel is helder: burgerdoelen mogen nooit het doelwit van aanvallen zijn. Een object is pas een legitiem militair doel als het aan twee cumulatieve voorwaarden voldoet:
1. De twee wettelijke criteria
Een militair doel wordt gedefinieerd door de aard, de locatie, het doel of het gebruik van een object, en moet voldoen aan:
Effectieve bijdrage aan militaire acties: Door de aard, locatie, het doel of het gebruik levert het object een daadwerkelijke bijdrage aan de militaire inspanningen van een partij.
Definitief militair voordeel: De volledige of gedeeltelijke vernietiging, verovering of neutralisering ervan levert in de gegeven omstandigheden een concreet en definitief militair voordeel op voor de aanvallende partij.
2. Voorbeelden van militaire doelen
Klassieke militaire objecten: Kazernes, munitiedepots, militaire voertuigen, oorlogsschepen, gevechtsvliegtuigen en militaire communicatienetwerken.
Vracht en infrastructuur in gebruik voor oorlogvoering: Bruggen, wegen, spoorwegen of vliegvelden die door het leger worden gebruikt om troepen of materieel te verplaatsen.
Industriële objecten met een dubbel doel (dual-use): Fabrieken die wapens, munitie of militaire uitrusting produceren, of energiecentrales die rechtstreeks het leger en militaire installaties van stroom voorzien.
O.a. het opgeven van de Donbas, NATO ambities laten varen en geen buitenlandse militaire basissen in Oekraïne,quote:
Oekraïne idem.quote:[..]
En kiest voor het de dood in jagen van tienduizenden Russische soldaten..
[..]
https://ncpn.nl/verklarin(...)-oorlog-in-oekraine/quote:Nee hoor, dit is gewoon een van de vele Post Sovjet conflicten die we de afgelopen 30 jaar hebben gezien.
Alleen heeft Rusland zich flink verslikt in dit conflict.
Nogmaals, ik vind het prima dat jij dit denkt.quote:[..]
Nou,het is 1 op 8.
Typfout.
En ik snap dat dat te pijnlijk voor je is.
Daarom sluit je daar je ogen voor.
en waarom is dat de beste uitkomst?quote:Op woensdag 2 september 2026 18:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je dat definieert. Ik ben niet pro-Rusland of pro-Oekraïne.
Ik ben wel voorstander van dat Rusland deze oorlog wint, want dat is de beste uitkomst.
Waarom wijzig je de OP zo drastisch ?quote:Op woensdag 2 september 2026 18:03 schreef Mikeytt het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo drastisch is dat toch niet? bronnen toegevoegd.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waarom wijzig je de OP zo drastisch ?
Welke link? Dit had je gewoon kunnen melden in NWS-Feedback.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zo drastisch is dat toch niet? bronnen toegevoegd.
En er was blijkbaar door iemand een link toegevoegd die de FOK! abo opties omzeilt wat niet de bedoeling is.
Kwam er laatst pas achter.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Welke link? Dit had je gewoon kunnen melden in NWS-Feedback.
Die laatste bij "noodzakelijk"quote:Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wijs aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds pak hem beet halverwege mei 2025 zitten ze op een kilometer of 15-20 van Sumy. En sinds die tijd zit er nul komma nul beweging in dat stukje. Daar gebeurt verder niet heel veel.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef Korenfok het volgende:
[ x ]
@ de Neutrale users,
Liegt Poetin hier of Loog hij de eerste keer of de 2e keer.
WTF?? Kun je scripts draaien via posts op dit forum?? Of snap ik het nu nietquote:Op woensdag 2 september 2026 19:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die laatste bij "noodzakelijk"
Violentmonkey is het script-programma en de link ernaast is de script
Nee, dat heb je niet liever. Je bent gewoon een erg goede gaslighter.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Om Mikeytt even op zijn tenen te staan voor het lopen kloten in de OP , wees gerust het gaat zo weg.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:37 schreef Hiddendoe het volgende:
De topictitel nodigt niet echt uit om deze discussie nog langer te volgen.
Waarom moet een bloederige en gewelddadige oorlog hier worden voorgesteld als een soort burgerlijke zaterdagavond spelshow?
Zoals het nu gespeeld wordt is het een chicken game (klassiek). Dus wie het eerst knippert verliest... Maar als niemand knippert dan verliest iedereen veel zwaarder.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, je weet dat de Russen willen dat je bang voor escalatie bent?
[..]
Donetsk/Loehansk is maar een klein deel van de Donbas.quote:Oké, je bedoelt Donetsk.
Moet Oekraïne de fortengordel dan opgeven? Dat zou een groot gat slaan in de Oekraïense verdediging.
En trekt Rusland zich dan terug uit Loehansk, Zaporizja en Cherson? (Dat gaat niet gebeuren hoor).
Wat is je alternatief dan? Doorgaan totdat alle Oekrainers op zijn? Of totdat het uitmondt in een kernoorlog? Of totdat de verliezen zó enorm zijn opgelopen dat iedereen nihilistisch wordt en het geen zak meer kan schelen?quote:Zelfs als je Poetin zou vertrouwen, accepteert Rusland helemaal niets. Onderhandelen is vrij zinloos.
Ik ben natuurlijk niet neutraal, maar deze leugen was iets grover en beter te bewijzen.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:42 schreef Korenfok het volgende:
[ x ]
@ de Neutrale users,
Liegt Poetin hier of Loog hij de eerste keer of de 2e keer.
KeRnLOOoroLOog!!!11!!quote:Op woensdag 2 september 2026 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoals het nu gespeeld wordt is het een chicken game (klassiek). Dus wie het eerst knippert verliest... Maar als niemand knippert dan verliest iedereen veel zwaarder.
[..]
Donetsk/Loehansk is maar een klein deel van de Donbas.
[..]
Wat is je alternatief dan? Doorgaan totdat alle Oekrainers op zijn? Of totdat het uitmondt in een kernoorlog? Of totdat de verliezen zó enorm zijn opgelopen dat iedereen nihilistisch wordt en het geen zak meer kan schelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |