quote:Op donderdag 3 september 2026 13:00 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nee, als de boven-ons-gestelden gewoon lekker doen waar zij zin in hebben.
Hoi @torentjequote:Op donderdag 3 september 2026 13:00 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Pensioen valt niet in Box3. Of tenminste, als je het vastzet voor dat doel.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Veel ervan zal van ZZPers zijn die het voor hun pensioen gebruiken, zoals ondergetekende.
Als je de pensioenpotten mee gaat rekenen dan komen er een hele hoop mensen in Nederland boven de 100k uit.
Is niet letterlijk hetzelfde uiteraard want pensioenpot is niet liquide maar het is wel een eerlijkere vergelijking.
Omdat rechts er gewoon helemaal niks van terecht brengtquote:Op donderdag 3 september 2026 13:00 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom stop ik er ook geld in.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Pensioen valt niet in Box3. Of tenminste, als je het vastzet voor dat doel.
Ja, dat kan zeker. En al zou je het vrij te besteden hebben op je 45e, ben je nou ook niet "erg rijk". Of PRO moet eerlijk zijn en vertellen dat ze dat bedoelen met "rijk", dan gaan er nog wel wat mensen steigeren in hun stempotentieel.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom stop ik er ook geld in.
Het ging over vermogen en dat van de mensen die 100k+ hebben niet per se rijk zijn maar dat het ook gewoon hun pensioengeld kan zijn. Als in, geld voor pensioen wat niet in een echte pensioenpot zit.
Hij had gelijk en het was juist een van keren dat hij echt eerlijk was. Maar eerlijkheid wordt niet gewaardeerd in de politiek, dat wist en weet Rutte ook wel.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte lulde maar wat want dat was wel lekker makkelijk voor hem. "Nee, ik ben met handen en voeten gebonden, het is de EU, ik kan hier verder ook weinig aan doen".
Discussie voeren met hardliners die met feestboek oneliners komen lijkt mij knap lastig.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat rechts er gewoon helemaal niks van terecht brengt
Zit wat in hoor. Dat er altijd wel een vorm van vermogensbelasting zal zijn, zal vrijwel niemand ontkennen. Maar welke variant het ook wordt, het levert altijd bakken met gezeik op…quote:Op donderdag 3 september 2026 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me wel eens af of de mensen die destijds zaten te mekkeren over de 4 % rendementsheffing, die 16 jaar is geweest en welk mekkeren geleid heeft tot de differentiatie in de tarieven en uiteindelijk tot de Kerstarresten waar door nu het hele box 3 stelsel al jaren op de schop ligt daar nu geen spijt van hebben.
En of als ze niet hadden gemekkerd het nog steeds diezelfde 4 % zou zijn. Dat was het immers ook in perioden dat er 12 % rendement gemaakt werd.
Rechts heeft voor grote welvaart gezorgd. Rechts wil meer banen, links wil hogere uitkeringen.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat rechts er gewoon helemaal niks van terecht brengt
Vind het altijd zo bijzonder er tig landen minder welvarend zijn zoals ons (Italie) maar waar de normen veel ruimer liggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. En al zou je het vrij te besteden hebben op je 45e, ben je nou ook niet "erg rijk". Of PRO moet eerlijk zijn en vertellen dat ze dat bedoelen met "rijk", dan gaan er nog wel wat mensen steigeren in hun stempotentieel.
Vanuit keuzes in kaartquote:Op donderdag 3 september 2026 13:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. En al zou je het vrij te besteden hebben op je 45e, ben je nou ook niet "erg rijk". Of PRO moet eerlijk zijn en vertellen dat ze dat bedoelen met "rijk", dan gaan er nog wel wat mensen steigeren in hun stempotentieel.
Heb je een onderbouwing bij je stelling dan maar drie zinnen?quote:Op donderdag 3 september 2026 17:13 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Rechts heeft voor grote welvaart gezorgd. Rechts wil meer banen, links wil hogere uitkeringen.
Te simplistisch, de samenwerking juist tussen deze richtingen heeft geleid tot vooruitgang. Maar de basis is vooral door technologische vooruitgang.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:13 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Rechts heeft voor grote welvaart gezorgd. Rechts wil meer banen, links wil hogere uitkeringen.
Ja en ze plakken bewust geen getallen of cijfers op waar die schijven dan beginnen of eindigen of hoeveel ze bedragen (ja, zesde @ 60% op 150k geloof ik). Anyway, met een ton ben je dus gewoon zwaar de lul en met 70k waarschijnlijk ook al. Dat zijn dan de ultrarijken in la-la-land van Jesse.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:38 schreef Kickinalfa het volgende:
"De tarieven van het vijfschijvenstelsel liggen tot en met een inkomen van 30.000
euro lager dan de tarieven van het huidige stelsel, maar daarboven juist hoger. Daardoor is het nieuwe
vijfschijvenstelsel voor midden- en hoge inkomens een lastenverzwaring".
Dus een inkomen van 30.000 is rijk bij Klaver.
Het inkomen van jan modaal staat overigens op 48k.
Zet Pels er maar neer, beetje kleur bekennen. Met haar erfpachtontwijkingsconstructietje voor haar mio+ pandje.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
Klaver raakt ook over zijn houdbaarheidsdatum heen. Wordt echt een apparatsjiek zo.
Ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Te simplistisch, de samenwerking juist tussen deze richtingen heeft geleid tot vooruitgang. Maar de basis is vooral door technologische vooruitgang.
En zonder de sociaaldemocratie was het leven echt kutter hoor, als je weinig had kon je niet studeren en kreeg je slecht betaalde baan, nou dat is tegenwoordig wel anders. Als je ruzie met je baas hebt heeft je baas een probleem, werktempo en veiligheid op het werk is gereguleerd. En als je als burger een foutje maakt word je niet gelijk kapot gemaakt. En ruime voorzieningen als het echt niet lukt.
Bovenstaande is natuurlijk niet meer waar sociaaldemocraten zich dagdagelijks mee bezig houden. Die vinden het belangrijker dat mannen hun nagels lakken, verlichtingsdenken in het buitenland propageren, asielzoekers binnenhalen, en dat allemaal ten koste van de ooit zo mythische arbeider waar deze groep ooit zo (succesvol) voor op kwam.
Wat moet hij dan doen na te zijn weggestuurd? Hij heeft nog nooit een echte baan gehad. Het bedrijfsleven zit deze wereldvreemde utopist al aankomen.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
Klaver raakt ook over zijn houdbaarheidsdatum heen. Wordt echt een apparatsjiek zo.
Pels lijkt mij wel leuk voor avondje uit.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Zet Pels er maar neer, beetje kleur bekennen. Met haar erfpachtontwijkingsconstructietje voor haar mio+ pandje.
Jij kent duidelijk de baantjes carrousel van de de PvdA niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:10 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen na te zijn weggestuurd? Hij heeft nog nooit een echte baan gehad. Het bedrijfsleven zit deze wereldvreemde utopist al aankomen.
Pas je op dat je niet teveel op een Annemarie van Gaal gaat lijken? Is niet zo charmant.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en ze plakken bewust geen getallen of cijfers op waar die schijven dan beginnen of eindigen of hoeveel ze bedragen (ja, zesde @ 60% op 150k geloof ik). Anyway, met een ton ben je dus gewoon zwaar de lul en met 70k waarschijnlijk ook al. Dat zijn dan de ultrarijken in la-la-land van Jesse.
Je stelt het echt te sober hoor, we hebben het nog steeds heel goed. En er is geen baas die makkelijk (tenzij be-omstandigheden) van z'n personeel af komt, tenzij personeel gewillig meewerkt.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Rechts heeft allang geen visie meer. Toen Mark Rutte premier werd was er nog een visie, een klassiek liberale wereld waar iedereen moest werken voor zijn rechten en/of privileges. Dat zie je nu niet meer terug op rechts met het zoveelste afsplitsing groepje dat dezelfde punten draagt.
Alleen in Ja21 heb ik enige vertrouwen met Joost Eerdmans. Durft een nee te verkopen aan de SGP als het gaat om abortus rechten. Al vrees ik dat Nanninga vroeg of laat full wappie gaat en haar FvD verleden de partij verpest.
Verder bestaat de sociaal-democratie niet meer. Misschien in Noorwegen. Maar in Nederland bepalen sociaal-economische factoren grotendeels je kansen. Ook de problemen in de arbeidsmark met mensen met een burn-out, personeel dat makkelijk op straat wordt gezet is iets wat vroeger niet speelde. En je hebt natuurlijk de Toeslagenaffaire en andere misstanden waar burgers door een onbetrouwbare overheid gemalen werden.
Rechtse media (propaganda) verkondigen dat het vooral bij links gaat om "mannen die hun nagels lakken". Maar als dat waar was dan zou Klaver allang bij het kruisje hebben getekend en de VVD hem allang verwelkomd hebben.
Ik ben het wel eens dat PRO zich te veel richt op de grachtengordel. En te weinig oog heeft voor arbeiders, gentrificatie en integratie
Al die Polen en Bulgaren die door uitzendbureaus letterlijk en figuurlijk op straat worden gezet zijn het niet met je eens.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je stelt het echt te sober hoor, we hebben het nog steeds heel goed. En er is geen baas die makkelijk (tenzij be-omstandigheden) makkelijk van z'n personeel af komt, tenzij personeel gewillig meewerkt.
We hebben een gepamperde dikke rokende onderklasse met allerlei ziektes door de welvaart. Niemand heeft honger, iedereen heeft werk of een vette uitkering. Je mag echt in je handen knijpen dat je hier geboren bent.
Maar het is niet vanzelfsprekend dat dat zo blijft.
Ja je kan altijd zoeken naar de kwade kanten van een systeem.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Al die Polen en Bulgaren die door uitzendbureaus letterlijk en figuurlijk op straat worden gezet zijn het niet met je eens.
Tenzij je dat harde en vieze werk wat ze doen niet ziet als arbeid
Klopkoek schreef ooit dat wij de meest flexibele arbeidsvoorwaarden van de EU hebben
Echt dom rechts geblaat meer komt er niet uitquote:Op donderdag 3 september 2026 17:45 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb je een onderbouwing bij je stelling dan maar drie zinnen?
De commissie Borstlap was niet bepaald positief en gaf het advies om de arbeidsmarkt te hervormen. Zeker als je de misstanden in de zorg, het onderwijs en de kinderopvang terug ziet.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja je kan altijd zoeken naar de kwade kanten van een systeem.
Ik kan bij een Ferrari of McLaren ook wel wat slechte punten opzoeken, of een aantal zaken aanmerken die matig functioneren.
Wij zijn inderdaad de koplopers op dit geied, maar we zijn er nog niet. Een arbeidscontract voor onbepaalde tijd is echt een achterhaald concept. Een werkgever kan nooit weten of een werknemer over twintig jaar nog steeds waardevol voor hem is.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Klopkoek schreef ooit dat wij de meest flexibele arbeidsvoorwaarden van de EU hebben
Commissie borstlap was dacht ik voor ingrepen in de sociale zekerheid meen ik mij te herinneren. Anyway Borslap was onlangs nog in een podcast bij de T. Wat hij voorstaat qua ingrepen is zwaarder dan wat VVD of JA21 willen. Deze man wil serieus de WW halveren en daarbij ook deze WW (en andere zaken) afhankelijk maken van de CAO/bedrijfstak. Dat zal inhouden dat wat nu het UWV collectief (goed) regels straks afhankelijk is van de financiële prestaties van een bedrijfstak. Ik zou deze kwibus op grote afstand houden.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De commissie Borstlap was niet bepaald positief en gaf het advies om de arbeidsmarkt te hervormen. Zeker als je de misstanden in de zorg, het onderwijs en de kinderopvang terug ziet.
"Minister Van Hijum benadrukt dat flexibiliteit op de arbeidsmarkt mogelijk blijft via zelfstandigen, uitzendwerk en tijdelijke contracten.
"Maar we hebben kunnen zien dat het Nederland compleet is doorgeschoten: 43 procent van de beroepsbevolking is afhankelijk van een onzeker contract en weet dus niet hoeveel werk en inkomen er volgende maand weer beschikbaar is."
'Wetsvoorstel tegen flexibilisering arbeidsmarkt lost kernproblemen niet op' https://share.google/ZbHCTxc0EpxlSEIYw
De match is eigenlijk opvallend sterk. Een aantal details uit de beschikking komt vrijwel één-op-één overeen met Patrick van Schie en de TeldersStichting:quote:Op donderdag 3 september 2026 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
@:nostra
Zie beschikking kantonrechter in ontbindingsprocedure ao werknemer wetenschappelijk bureau.
Zou het die van Schie van de VVD zijn? Ik lees'm ff door.
https://uitspraken.rechts(...)howbutton=true&idx=6
Dat was ook wel aan het bericht af te lezen.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat klinkt iig alsof het niet gezellig was.
Je had het een tijdje terug wel genoemd volgens mij. Maar verbazingwekkend dat de VVD zo’n idioot zo lang tolereerde…quote:Op donderdag 3 september 2026 19:02 schreef nostra het volgende:
Dit had ik volgens mij al gepost, maar niet zeker.
Subtiel.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je had het een tijdje terug wel genoemd volgens mij. Maar verbazingwekkend dat de VVD zo’n idioot zo lang tolereerde…
Stop aub met AI gebruik in deze context. En lees en schrijf zelf.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
De match is eigenlijk opvallend sterk. Een aantal details uit de beschikking komt vrijwel één-op-één overeen met Patrick van Schie en de TeldersStichting:
• Van Schie werkt sinds 1991 bij de TeldersStichting.
• Hij werd in 2001 directeur, wat aansluit bij de arbeidsovereenkomst uit oktober 2001.
• In 2024 werd zijn functie opgesplitst in een algemeen en een wetenschappelijk-directeurschap; Van Schie werd wetenschappelijk directeur.
• Juist die wetenschappelijke functie moest vervolgens bij de reorganisatie verdwijnen.
• De beschikking noemt specifiek de zomerschool als een jarenlang onderdeel van zijn werkzaamheden. Dat was ook aantoonbaar een verantwoordelijkheid van Van Schie.
• De beschreven organisatie -- een klein wetenschappelijk bureau met een curatorium -- past precies bij de TeldersStichting.
• De ontbinding van het dienstverband wordt vastgesteld op 18 september 2026, dezelfde datum waarop Van Schie volgens berichtgeving vertrekt.
Vooral de combinatie van 1991 -> directeur vanaf 2001 -> functieverdeling in 2024 -> wetenschappelijk directeur -> zomerschool -> vertrek op 18 september 2026 maakt een toevallige overeenkomst eigenlijk zeer onwaarschijnlijk.
Van Schie verliest zijn baan, krijgt geen ¤523.000 billijke vergoeding, moet ruim ¤10.000 bruto terugbetalen en de proceskosten dragen. Daar staat tegenover dat hij zijn transitievergoeding behoudt en dat de rechter hem niet verwijtbaar acht aan het einde van het dienstverband.
Ja. Maar dat is niet terug te lezen in de beschikking. Ik wil weten of wg of wn verantwoordelijk is voor de onwerkbare situatie.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was ook wel aan het bericht af te lezen.
quote:[verweerder] onterecht heeft beschuldigd van het aanhangen van extreemrechts gedachtegoed.
Je mag dat soort zaken best benoemen. Er is altijd wel een stukje VVD geweest dat bovenal conservatief is maar dit soort types passen toch niet bij een partij die beweert in elk geval iets met het liberalisme te hebben?quote:
Jezus dit ga ik zelf allemaal niet handmatig napluizen hoor. Doe het zelf!quote:Op donderdag 3 september 2026 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stop aub met AI gebruik in deze context. En lees en schrijf zelf.
Ergens in de jaren zeventig schijnt de VVD iets liberaals gehad te hebben.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je mag dat soort zaken best benoemen. Er is altijd wel een stukje VVD geweest dat bovenal conservatief is maar dit soort types passen toch niet bij een partij die beweert in elk geval iets met het liberalisme te hebben?
Een minderheidskabinet kan zich geen meerderheidsgedrag veroorloven.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:06 schreef nostra het volgende:
Oké de roddel over Heinen is nu ook publiek gelekt dus kan ik ook posten:
Telefoontje naar de verkeerde, teruggefloten minister en te weinig koffie: zo mislukte de prinsjesdagdeal
https://www.ad.nl/politie(...)jesdagdeal~a47322b0/
Gewoon diagonaal doorlezen en dan samenvatten.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jezus dit ga ik zelf allemaal niet handmatig napluizen hoor. Doe het zelf!
Subtiel.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:06 schreef nostra het volgende:
Telefoontje naar de verkeerde, teruggefloten minister en te weinig koffie: zo mislukte de prinsjesdagdeal
quote:Als Jetten en Heinen langsgaan bij PRO-leider Jesse Klaver pakt de premier snel de stoel naast Klaver. Zo leggen de camera’s vast dat Jetten in ieder geval op beeld náást de oppositie zit, niet tegenover. Geen twee-tegen-één. Maar als de camera’s weg zijn, gaat Jetten gewoon naast Heinen tegenover Klaver zitten.
Stukje mediamanagement. Laat dat maar aan Jetten over.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Als Jetten en Heinen langsgaan bij PRO-leider Jesse Klaver pakt de premier snel de stoel naast Klaver. Zo leggen de camera’s vast dat Jetten in ieder geval op beeld náást de oppositie zit, niet tegenover. Geen twee-tegen-één. Maar als de camera’s weg zijn, gaat Jetten gewoon naast Heinen tegenover Klaver zitten.
In de jaren tachtig en negentig ook nog wel. Met zelfs een paar restantjes deze eeuw.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ergens in de jaren zeventig schijnt de VVD iets liberaals gehad te hebben.
Ik ben hier altijd uitermate mild, anders krijg ik pompompom achter me aan.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
Pas je op dat je niet teveel op een Annemarie van Gaal gaat lijken? Is niet zo charmant.
Dus woke-zijn is niet bepaald een voordeel voor het ambt van MP.quote:Op donderdag 3 september 2026 19:06 schreef nostra het volgende:
Misschien hebben vrij weinig mensen door dat de VVD een onbestuurbare partij is geworden, dat was eigenlijk met de kwestie Yesilgoz en Douwe Bob al duidelijk.quote:Op donderdag 3 september 2026 22:48 schreef TheVulture het volgende:
Dit straalt toch met name wel slecht af op Heinen en de VVD en hopelijk heeft Jetten nu ook door dat hij veel meer de regie moet pakken
Ondertussen vind ik ook wel dat Klaver wat minder butthurt moet gaan doen want hij krijgt voor een heel belangrijk deel wel zijn zin.
Links is opgeschoven van verontwaardiging over miljardairs naar een groeiende wrevel tegen de hogere middenklasse.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:05 schreef nostra het volgende:
"De allerrijksten", dixit Jesse.
[ afbeelding ]
Hun eigen grachtengordel stemvee?quote:Op donderdag 3 september 2026 23:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Links is opgeschoven van verontwaardiging over miljardairs naar een groeiende wrevel tegen de hogere middenklasse.
Nou de VVD weet donders goed wat ze doenquote:Op donderdag 3 september 2026 23:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
De VVD doet maar wat, Yesilgoz heeft haar eigen koers, Heijnen heeft zijn eigen koers, Karremans heeft zijn eigen koers.
Allemaal willen ze partijleider blijven of worden.
GL is wokequote:Op vrijdag 4 september 2026 00:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hun eigen grachtengordel stemvee?
Wanneer gaan ze bij rechts een keuze maken. GL kan niet de PVDA overnemen om vervolgens tegen hun eigen GL grachtengordel te zijn
Een ouwelul op Fok drukt weer ergens een woke stempel op.quote:Op vrijdag 4 september 2026 01:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou de VVD weet donders goed wat ze doen
het gaat om geld he
[..]
GL is woke
Bekijk deze YouTube-video
Je overdrijft wat, maar de VVD heeft wel een intern verdeeldheidsprobleempje ja. De communis opinio bij de leden wordt ook steeds meer om maar eens vier jaar op de oppositiebank te gaan zitten. Nog wel met als meest voorkomende reden DAN ZULLEN ZE ZIEN DAT ZE NIET ZONDER ONS KUNNEN11!!, maar bon.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Misschien hebben vrij weinig mensen door dat de VVD een onbestuurbare partij is geworden, dat was eigenlijk met de kwestie Yesilgoz en Douwe Bob al duidelijk.
De VVD doet maar wat, Yesilgoz heeft haar eigen koers, Heijnen heeft zijn eigen koers, Karremans heeft zijn eigen koers. Allemaal willen ze partijleider blijven of worden.
Raymond Mens zei het zelf, in de publieke opinie zouden ze elkaar niet afvallen. Maar een mes in de rug zouden ze zo doen. Het is een partij die dringend aan vernieuwing toe is zoals een CDA na Rutte 3/4. Of een VVD na Balkende 3/4
Laat PRO het maar doen met de linkse wolk. Laat de grote verbinder Klaver met zijn grote bek het maar zien.quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Je overdrijft wat, maar de VVD heeft wel een intern verdeeldheidsprobleempje ja. De communis opinio bij de leden wordt ook steeds meer om maar eens vier jaar op de oppositiebank te gaan zitten. Nog wel met als meest voorkomende reden DAN ZULLEN ZE ZIEN DAT ZE NIET ZONDER ONS KUNNEN11!!, maar bon.
Dat is de volgende reden ja.quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:25 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Laat PRO het maar doen met de linkse wolk. Laat de grote verbinder Klaver met zijn grote bek het maar zien.
![]()
Dan klinkt het christendemocratische “herbronnen” toch sympathieker.quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Je overdrijft wat, maar de VVD heeft wel een intern verdeeldheidsprobleempje ja. De communis opinio bij de leden wordt ook steeds meer om maar eens vier jaar op de oppositiebank te gaan zitten. Nog wel met als meest voorkomende reden DAN ZULLEN ZE ZIEN DAT ZE NIET ZONDER ONS KUNNEN11!!, maar bon.
Nou ja, buiten de VVD lijken de meeste partijen wel redelijk constructief. Blijkbaar schakelt Klaver zelfs op positieve wijze met BBB, SGP en JA21. Dat is meer communicatie dan vanuit de VVD mogelijk bleekquote:
Gezellig met elkaar babbelen en een land besturen zijn wel twee tamelijk verschillende disciplines.quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, buiten de VVD lijken de meeste partijen wel redelijk constructief. Blijkbaar schakelt Klaver zelfs op positieve wijze met BBB, SGP en JA21. Dat is meer communicatie dan vanuit de VVD mogelijk bleek.
Uiteraard. Maar beide beheerst de VVD momenteel matigquote:Op vrijdag 4 september 2026 07:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezellig met elkaar babbelen en een land besturen zijn wel twee tamelijk verschillende disciplines.
Ik ben ervan overtuigd dat PRO het veel beter zou kunnen dan de VVD al jaren laat zien (met de coalitiepartners).quote:Op vrijdag 4 september 2026 07:25 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Laat PRO het maar doen met de linkse wolk. Laat de grote verbinder Klaver met zijn grote bek het maar zien.
![]()
Achter de schermen hoor ik dat ze bij de VVD vooral bezig lijken te zijn met de volgende verkiezingen en ondertussen zand in de raderen strooien.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Misschien hebben vrij weinig mensen door dat de VVD een onbestuurbare partij is geworden, dat was eigenlijk met de kwestie Yesilgoz en Douwe Bob al duidelijk.
De VVD doet maar wat, Yesilgoz heeft haar eigen koers, Heijnen heeft zijn eigen koers, Karremans heeft zijn eigen koers. Allemaal willen ze partijleider blijven of worden.
Raymond Mens zei het zelf, in de publieke opinie zouden ze elkaar niet afvallen. Maar een mes in de rug zouden ze zo doen. Het is een partij die dringend aan vernieuwing toe is zoals een CDA na Rutte 3/4. Of een VVD na Balkende 3/4
Het is wel de VVD mentaliteit in een notendop. Eigen belang boven algemeen belang. Weinig normbesef zolang het persoonlijk gewin oplevert en opportunisme boven een lange termijn visie.quote:Op donderdag 3 september 2026 23:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Raymond Mens zei het zelf, in de publieke opinie zouden ze elkaar niet afvallen. Maar een mes in de rug zouden ze zo doen.
Omgekeerd is de redenering bij PRO niet wezenlijk anders: wie nog iets te missen heeft, moet vooral meer afdragen, zodat de onderkant zo lang mogelijk buiten schot kan blijven. Eigenbelang heet daar alleen 'solidariteit'.quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is wel de VVD mentaliteit in een notendop. Eigen belang boven algemeen belang. Weinig normbesef zolang het persoonlijk gewin oplevert en opportunisme boven een lange termijn visie.
Dat is wel weer bijzonder simplistisch geredeneerd.quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omgekeerd is de redenering bij PRO niet wezenlijk anders: wie nog iets te missen heeft, moet vooral meer afdragen, zodat de onderkant zo lang mogelijk buiten schot kan blijven. Eigenbelang heet daar alleen 'solidariteit'.
Ongetwijfeld. Maar 'simplistisch' is meestal het woord dat valt wanneer iets nét wat te dicht bij een ongemakkelijke waarheid komt.quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel weer bijzonder simplistisch geredeneerd.
Want de Paarse jaren waren zo verschrikkelijk voor de middenklasse :’).quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar 'simplistisch' is meestal het woord dat valt wanneer iets nét wat te dicht bij een ongemakkelijke waarheid komt.
Toch ging het toen ook lang niet over in Europa zo goed…quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:55 schreef Perrin het volgende:
Dat was geen uitgesproken links tijdperk, maar eerder een vrij liberale en pragmatische coalitie, die bovendien profiteerde van gunstige economische omstandigheden en zelf ook de nodige hervormingen doorvoerde.
Dat de middenklasse het in die periode relatief goed deed, zegt vooral iets over de omstandigheden van toen.
Dat is sinds Rutte 4 aan de gang.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:07 schreef -XOR- het volgende:
Als er iets slecht is is het inderdaad wel het kleuterschoolpleingedrag van de VVD.
Het is struikroverspolitiek van PRO.quote:Op vrijdag 4 september 2026 08:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omgekeerd is de redenering bij PRO niet wezenlijk anders: wie nog iets te missen heeft, moet vooral meer afdragen, zodat de onderkant zo lang mogelijk buiten schot kan blijven. Eigenbelang heet daar alleen 'solidariteit'.
U bent duidelijk niet solidair. Er zijn heel veel mensen die uw centjes hard nodig hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:32 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het is struikroverspolitiek van PRO.
De krant van wakker Nederland slaat op de tijd dat de Telegraaf iedere ochtend om 6 uur ochtends in de brievenbus lag ,quote:Op vrijdag 4 september 2026 06:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een ouwelul op Fok drukt weer ergens een woke stempel op.
De krant van woke Nederland leest mee.
[ afbeelding ]
Vandaar dat van PRO de grenzen onbelemmerd open moeten voor alle verworpenen der aarde. Er is zoveel ongelijkheid en onrecht in de wereld en dat moeten wij Nederlanders, volgens PRO, gaan rechtzetten. Lekker de deugzame wokert uithangen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
U bent duidelijk niet solidair. Er zijn heel veel mensen die uw centjes hard nodig hebben.
Ik bespeur enige scepsis over de maakbaarheid van de wereld en, niet geheel onbelangrijk, over de bereidheid om al dat idealisme zelf te financieren.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:49 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Vandaar dat van PRO de grenzen onbelemmerd open moeten voor alle verworpenen der aarde. Er is zoveel ongelijkheid en onrecht in de wereld en dat moeten wij Nederlanders, volgens PRO, gaan rechtzetten. Lekker de deugzame wokert uithangen.
Het zijn weer verzonnen onzinbeschuldigingen, Zo ontwricht je een politiek debat. Maar dat wil je ook ?quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:49 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Vandaar dat van PRO de grenzen onbelemmerd open moeten voor alle verworpenen der aarde. Er is zoveel ongelijkheid en onrecht in de wereld en dat moeten wij Nederlanders, volgens PRO, gaan rechtzetten. Lekker de deugzame wokert uithangen.
Zo lang politici zich gedragen als utopistisch in plaats van rationeel, zal er altijd onrecht in de wereld bestaan.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik bespeur enige scepsis over de maakbaarheid van de wereld en, niet geheel onbelangrijk, over de financierbaarheid van al dat idealisme door uzelf.
Toch zouden veel partijen graag een poging met uw geld willen wagen.
Het zijn geen onzinbeschuldigingen, het zijn reële verwachtingen:quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn weer verzonnen onzinbeschuldigingen, Zo ontwricht je een politiek debat. Maar dat wil je ook ?
quote:De overwinning van PRO sloeg in als een bom in Den Haag en ver daarbuiten. Binnen een week veranderde het Nederlandse landschap toen alle remmen op het asielbeleid werden losgegooid. De grenzen gingen volledig open waardoor eindeloze stromen asielzoekers het land binnenkwamen. Direct werd er een dwingende verdeelsleutel opgelegd die gemeenten verplichtte enorme aantallen mensen op te nemen. Al snel liepen burgemeesters en wethouders tegen onmogelijke muren van praktijkproblemen aan. Bezorgd en wanhopig stelden ze kritische vragen op het stadhuis: "maar hoe lang gaat dit nog door en waar moeten we al die woningen vandaan halen?" Het antwoord vanuit de centrale linkse machthebbers liet niet lang op zich wachten en was angstaanjagend kordaat. Iedere gemeente die weigerde of durfde te tegensputteren, werd direct met draconische maatregelen en directe boycots bedreigd. Het lokale verzet smolt als sneeuw voor de zon onder de ijzeren vuist van de nieuwe politieke orde. Nederland keek ademloos toe hoe het hele openbare bestuur werd herschikt.
Ga lekker ergens anders achterlijk trollen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:49 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Niets is goed of deugt blijkbaar als ik je hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2026 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik bespeur enige scepsis over de maakbaarheid van de wereld en, niet geheel onbelangrijk, over de bereidheid om al dat idealisme zelf te financieren.
Toch zouden veel partijen graag nog een poging met uw geld wagen. Gezien de huidige staat van ons land hebben we het duidelijk nog niet grondig genoeg geprobeerd.
Als je dan iets quote, plaats de bron er dan ook even bij. Dit leest als opinie.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:05 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het zijn geen onzinbeschuldigingen, het zijn reële verwachtingen:
[..]
Of een AI prompt van Wilders of een andere uiterst rechtse dwaas.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je dan iets quote, plaats de bron er dan ook even bij. Dit leest als opinie.
Het zijn mijn verwachtingen en die van honderdduizenden andere rechtsgeoriënteerden vaderlanders. Ik heb nul komma nul vertrouwen in linkse politici. Ik vind ze verschrikkelijk hypocriet en dom.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als je dan iets quote, plaats de bron er dan ook even bij. Dit leest als opinie.
Tenenkrommend gisteren naar zijn hervatting van het programma 'Sander en de kloof' gekeken.quote:
https://nos.nl/artikel/26(...)ezingen-volgend-jaarquote:PvdA-prominent Hamer lijsttrekker Pro bij Eerste Kamerverkiezingen volgend jaar
PvdA-prominent Mariëtte Hamer wordt lijsttrekker namens de linkse fusiepartij Pro, voorheen GL-PvdA, bij de Eerste Kamerverkiezingen volgend jaar mei. Het partijbestuur heeft dit zojuist bevestigd, nadat bronnen dit hadden gemeld aan de NOS. Hamer is daarmee de opvolger van GroenLinks-politicus Paul Rosenmöller die vorige week bekend maakte dat hij in mei stopt.
Het partijbestuur heeft Hamer voorgedragen als lijsttrekker vanwege haar lange staat van dienst. Ze was eerder lid van de Tweede Kamer en ook fractievoorzitter van de PvdA. Tijdens het laatste kabinet Balkenende van CDA, PvdA en CU speelde zij achter de schermen een belangrijke rol bij het oplossen en dempen van allerlei conflicten. Ze was ook voorzitter van de SER, een belangrijk adviesorgaan van het kabinet, regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag en kabinetsinformateur.
Wat naast haar ervaring ook een rol speelt is dat zij uit de PvdA komt en vrouw is, want binnen fusiepartij Pro moeten de topfuncties voorlopig een beetje evenwichtig over PvdA en GL verdeeld worden. En over mannen en vrouwen. Aangezien partijleider Klaver uit GroenLinks komt en man is, moest de opvolger van Rosenmöller een PvdA-vrouw worden.
Ook nieuwe partijvoorzitter
Vandaag maakt het partijbestuur ook officieel bekend dat er drie kandidaten zijn om de eerste partijvoorzitter van Progressief Nederland te worden. De huidige twee, Esther-Mirjam Sent uit de PvdA en Katinka Eikelenboom uit GL hebben het fusieproces geleid en stoppen ermee.
De kandidaat-opvolgers zijn oud-Kamerlid Michiel Servaes, tegenwoordig de directeur van Oxfam Novib, oud-vicevoorzitter Kitty Jong van vakcentrale FNV en Frank van de Wolde, organisatiedeskundige en de voorman van RoodGroen, een actiegroep binnen GL-PvdA die een beslissende rol heeft gespeeld bij de totstandkoming van de fusie.
Ze vinden alle drie dat zij zelf de beste kandidaat zijn. Van de Wolde: "Ik geloofde in progressief Nederland voordat het bestond. De fusie is nog niet klaar, nu wil ik er een succes van maken. Ik denk dat ik heb laten zien dat ik dingen voor elkaar krijg in de partij."
Jong noemt zichzelf de enige die, als voormalig vice-voorzitter van de FNV, ervaring heeft met het besturen van een grote vereniging. "We kunnen het ons niet permitteren om nu te experimenteren met mensen die nog nooit een vereniging hebben geleid, want dat is best complex." En Servaes tenslotte: "Ik breng politieke ervaring mee en heel veel ervaring als directeur van Oxfam Novib waar ik geleerd heb hoe je heel veel mensen op de been krijgt en dat is heel belangrijk de komende jaren."
Spannende verkiezingsstrijd
De leden kiezen deze maand wie van de drie het wordt. Naar verwachting wordt het een spannende verkiezingsstrijd. Ze hebben alle drie hun kwaliteiten, maar er valt ook wat op ze af te dingen. Van de Wolde is cruciaal geweest voor de fusie, maar is het minst ervaren als het gaat om het leiden van een grote vereniging.
Jong heeft wat dat betreft veel meer te bieden, maar toen zij FNV-bestuurder was werd de vakcentrale geteisterd door interne ruzies, al had zij daar zelf niet zoveel mee te maken. En Servaes is ervaren actievoerder, denk aan de Rode Lijn-demonstraties voor de Palestijnen, maar heeft ook best een scherp politiek profiel dat hem in botsing kan brengen met de politiek leider van Pro, Jesse Klaver.
Politieke familie
Tegelijk met de verkiezing van de nieuwe partijvoorzitter mogen leden antwoord geven op de vraag bij welke politieke 'familie' Pro zich in het Europees Parlement moet aansluiten, bij de 'rode' sociaaldemocraten of bij de Groenen. Pro heeft nu acht afgevaardigden in het Europees Parlement, vier van de PvdA en vier van GL.
Die zijn nu verdeeld over de sociaaldemocraten en over de Groenen, maar het partijbestuur wil dat ze zich na de volgende verkiezingen aansluiten bij de sociaaldemocraten. Dat doet zeer, vooral in het GroenLinks-kamp. Onder andere de GL-Europarlementariërs zijn uitgesproken tegen.
In de kern gaat het om een keus tussen macht en principes. De sociaaldemocraten in het Europees Parlement zijn veel groter en invloedrijker, er zijn bijvoorbeeld wel sociaaldemocratische Eurocommissarissen en ook premiers in Europa. Dat geldt niet voor de Groenen.
De leden mogen zich in een referendum uitspreken over de partijvoorzitter en de politieke Europese 'familie'. Op 25 september worden de uitkomsten van het referendum bekendgemaakt.
Opinie dus. Dat staat je vrij, maar het zegt niet zo veel. Die honderdduizenden grijp je voor het gemak even uit de lucht.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:13 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het zijn mijn verwachtingen en die van honderdduizenden andere rechtsgeoriënteerden vaderlanders. Ik heb nul komma nul vertrouwen in linkse politici. Ik vind ze verschrikkelijk hypocriet en dom.
Hahahah Hamer.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:15 schreef Cyan9 het volgende:
In ander nieuws:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)ezingen-volgend-jaar
Helemaal mee eens. Ik doe niets anders hier dan mijn mening geven. Soms met feiten onderbouwd, soms alleen met mijn gezond verstand. Net zoals de linksgeoriënteerde users hier, hoewel daar het gezond verstand vaak te wensen overlaat. Maar dat is ook maar mijn mening.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Opinie dus. Dat staat je vrij, maar het zegt niet zo veel. Die honderdduizenden grijp je voor het gemak even uit de lucht.
Nee, zo zwart-wit zie ik het zeker niet. En ik ben ook geen Jacob Rees-Mogg in vermomming.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niets is goed of deugt blijkbaar als ik je hoor.
Wat zie jij dan wel als route met enig perspectief? Hoop niet dat dat een te grote dosis Jacob Rees-Mogg bevat…
Het is een succesvolle Nederlander die laat zien hoe de onderklasse van Nederland zichzelf te kakken zet. Daar is niks mis mee.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tenenkrommend gisteren naar zijn hervatting van het programma 'Sander en de kloof' gekeken.
Het leuke is dat hij écht doet alsof hij iets om de onderklasse geeft. Maar het heeft een nogal hoog maligne gehalte.
In 16 jaar kan er natuurlijk niks veranderen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 10:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hahahah Hamer.
Dan was die dame die in 2010 werd overschaduwd door Wouter Bos omdat Hamer zich niet staande kon houden in debatten met Wilders, Rutte en Marijnissen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |