quote:Op donderdag 3 september 2026 13:00 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nee, als de boven-ons-gestelden gewoon lekker doen waar zij zin in hebben.
Hoi @torentjequote:Op donderdag 3 september 2026 13:00 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Pensioen valt niet in Box3. Of tenminste, als je het vastzet voor dat doel.quote:Op donderdag 3 september 2026 08:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Veel ervan zal van ZZPers zijn die het voor hun pensioen gebruiken, zoals ondergetekende.
Als je de pensioenpotten mee gaat rekenen dan komen er een hele hoop mensen in Nederland boven de 100k uit.
Is niet letterlijk hetzelfde uiteraard want pensioenpot is niet liquide maar het is wel een eerlijkere vergelijking.
Omdat rechts er gewoon helemaal niks van terecht brengtquote:Op donderdag 3 september 2026 13:00 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom stop ik er ook geld in.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Pensioen valt niet in Box3. Of tenminste, als je het vastzet voor dat doel.
Ja, dat kan zeker. En al zou je het vrij te besteden hebben op je 45e, ben je nou ook niet "erg rijk". Of PRO moet eerlijk zijn en vertellen dat ze dat bedoelen met "rijk", dan gaan er nog wel wat mensen steigeren in hun stempotentieel.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom stop ik er ook geld in.
Het ging over vermogen en dat van de mensen die 100k+ hebben niet per se rijk zijn maar dat het ook gewoon hun pensioengeld kan zijn. Als in, geld voor pensioen wat niet in een echte pensioenpot zit.
Hij had gelijk en het was juist een van keren dat hij echt eerlijk was. Maar eerlijkheid wordt niet gewaardeerd in de politiek, dat wist en weet Rutte ook wel.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte lulde maar wat want dat was wel lekker makkelijk voor hem. "Nee, ik ben met handen en voeten gebonden, het is de EU, ik kan hier verder ook weinig aan doen".
Discussie voeren met hardliners die met feestboek oneliners komen lijkt mij knap lastig.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat rechts er gewoon helemaal niks van terecht brengt
Zit wat in hoor. Dat er altijd wel een vorm van vermogensbelasting zal zijn, zal vrijwel niemand ontkennen. Maar welke variant het ook wordt, het levert altijd bakken met gezeik op…quote:Op donderdag 3 september 2026 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me wel eens af of de mensen die destijds zaten te mekkeren over de 4 % rendementsheffing, die 16 jaar is geweest en welk mekkeren geleid heeft tot de differentiatie in de tarieven en uiteindelijk tot de Kerstarresten waar door nu het hele box 3 stelsel al jaren op de schop ligt daar nu geen spijt van hebben.
En of als ze niet hadden gemekkerd het nog steeds diezelfde 4 % zou zijn. Dat was het immers ook in perioden dat er 12 % rendement gemaakt werd.
Rechts heeft voor grote welvaart gezorgd. Rechts wil meer banen, links wil hogere uitkeringen.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat rechts er gewoon helemaal niks van terecht brengt
Vind het altijd zo bijzonder er tig landen minder welvarend zijn zoals ons (Italie) maar waar de normen veel ruimer liggen.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. En al zou je het vrij te besteden hebben op je 45e, ben je nou ook niet "erg rijk". Of PRO moet eerlijk zijn en vertellen dat ze dat bedoelen met "rijk", dan gaan er nog wel wat mensen steigeren in hun stempotentieel.
Vanuit keuzes in kaartquote:Op donderdag 3 september 2026 13:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeker. En al zou je het vrij te besteden hebben op je 45e, ben je nou ook niet "erg rijk". Of PRO moet eerlijk zijn en vertellen dat ze dat bedoelen met "rijk", dan gaan er nog wel wat mensen steigeren in hun stempotentieel.
Heb je een onderbouwing bij je stelling dan maar drie zinnen?quote:Op donderdag 3 september 2026 17:13 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Rechts heeft voor grote welvaart gezorgd. Rechts wil meer banen, links wil hogere uitkeringen.
Te simplistisch, de samenwerking juist tussen deze richtingen heeft geleid tot vooruitgang. Maar de basis is vooral door technologische vooruitgang.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:13 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Rechts heeft voor grote welvaart gezorgd. Rechts wil meer banen, links wil hogere uitkeringen.
Ja en ze plakken bewust geen getallen of cijfers op waar die schijven dan beginnen of eindigen of hoeveel ze bedragen (ja, zesde @ 60% op 150k geloof ik). Anyway, met een ton ben je dus gewoon zwaar de lul en met 70k waarschijnlijk ook al. Dat zijn dan de ultrarijken in la-la-land van Jesse.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:38 schreef Kickinalfa het volgende:
"De tarieven van het vijfschijvenstelsel liggen tot en met een inkomen van 30.000
euro lager dan de tarieven van het huidige stelsel, maar daarboven juist hoger. Daardoor is het nieuwe
vijfschijvenstelsel voor midden- en hoge inkomens een lastenverzwaring".
Dus een inkomen van 30.000 is rijk bij Klaver.
Het inkomen van jan modaal staat overigens op 48k.
Zet Pels er maar neer, beetje kleur bekennen. Met haar erfpachtontwijkingsconstructietje voor haar mio+ pandje.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
Klaver raakt ook over zijn houdbaarheidsdatum heen. Wordt echt een apparatsjiek zo.
Ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Te simplistisch, de samenwerking juist tussen deze richtingen heeft geleid tot vooruitgang. Maar de basis is vooral door technologische vooruitgang.
En zonder de sociaaldemocratie was het leven echt kutter hoor, als je weinig had kon je niet studeren en kreeg je slecht betaalde baan, nou dat is tegenwoordig wel anders. Als je ruzie met je baas hebt heeft je baas een probleem, werktempo en veiligheid op het werk is gereguleerd. En als je als burger een foutje maakt word je niet gelijk kapot gemaakt. En ruime voorzieningen als het echt niet lukt.
Bovenstaande is natuurlijk niet meer waar sociaaldemocraten zich dagdagelijks mee bezig houden. Die vinden het belangrijker dat mannen hun nagels lakken, verlichtingsdenken in het buitenland propageren, asielzoekers binnenhalen, en dat allemaal ten koste van de ooit zo mythische arbeider waar deze groep ooit zo (succesvol) voor op kwam.
Wat moet hij dan doen na te zijn weggestuurd? Hij heeft nog nooit een echte baan gehad. Het bedrijfsleven zit deze wereldvreemde utopist al aankomen.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
Klaver raakt ook over zijn houdbaarheidsdatum heen. Wordt echt een apparatsjiek zo.
Pels lijkt mij wel leuk voor avondje uit.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Zet Pels er maar neer, beetje kleur bekennen. Met haar erfpachtontwijkingsconstructietje voor haar mio+ pandje.
Jij kent duidelijk de baantjes carrousel van de de PvdA niet.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:10 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen na te zijn weggestuurd? Hij heeft nog nooit een echte baan gehad. Het bedrijfsleven zit deze wereldvreemde utopist al aankomen.
Pas je op dat je niet teveel op een Annemarie van Gaal gaat lijken? Is niet zo charmant.quote:Op donderdag 3 september 2026 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en ze plakken bewust geen getallen of cijfers op waar die schijven dan beginnen of eindigen of hoeveel ze bedragen (ja, zesde @ 60% op 150k geloof ik). Anyway, met een ton ben je dus gewoon zwaar de lul en met 70k waarschijnlijk ook al. Dat zijn dan de ultrarijken in la-la-land van Jesse.
Je stelt het echt te sober hoor, we hebben het nog steeds heel goed. En er is geen baas die makkelijk (tenzij be-omstandigheden) van z'n personeel af komt, tenzij personeel gewillig meewerkt.quote:Op donderdag 3 september 2026 18:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Rechts heeft allang geen visie meer. Toen Mark Rutte premier werd was er nog een visie, een klassiek liberale wereld waar iedereen moest werken voor zijn rechten en/of privileges. Dat zie je nu niet meer terug op rechts met het zoveelste afsplitsing groepje dat dezelfde punten draagt.
Alleen in Ja21 heb ik enige vertrouwen met Joost Eerdmans. Durft een nee te verkopen aan de SGP als het gaat om abortus rechten. Al vrees ik dat Nanninga vroeg of laat full wappie gaat en haar FvD verleden de partij verpest.
Verder bestaat de sociaal-democratie niet meer. Misschien in Noorwegen. Maar in Nederland bepalen sociaal-economische factoren grotendeels je kansen. Ook de problemen in de arbeidsmark met mensen met een burn-out, personeel dat makkelijk op straat wordt gezet is iets wat vroeger niet speelde. En je hebt natuurlijk de Toeslagenaffaire en andere misstanden waar burgers door een onbetrouwbare overheid gemalen werden.
Rechtse media (propaganda) verkondigen dat het vooral bij links gaat om "mannen die hun nagels lakken". Maar als dat waar was dan zou Klaver allang bij het kruisje hebben getekend en de VVD hem allang verwelkomd hebben.
Ik ben het wel eens dat PRO zich te veel richt op de grachtengordel. En te weinig oog heeft voor arbeiders, gentrificatie en integratie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |