Tories over Callaghan 1977.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:07 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Heb je ooit een oppositie horen verklaren hoe geweldig het zittende kabinet is?
Of de antirevolutionairen over Pieter Philip van Bosse in 1869.quote:
Succes is een keuze.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:14 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Of de antirevolutionairen over Pieter Philip van Bosse in 1869.
Het is vooral wereldschokkend dat er mensen zijn die dachten dat een andere uitkomst mogelijk was. De partijen die keuzes wilden maken geven dat weer weg, dus blijft er niets over.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie had durven denken dat iedereen chagrijnig is als je geen keuzes maakt.
Wereldschokkend.
Links wilt niks, rechts wilt niks. Als rechts iets wilt dan verliezen ze kiezers aan de flanken, als links iets wilt idem.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is vooral wereldschokkend dat er mensen zijn die dachten dat een andere uitkomst mogelijk was. De partijen die keuzes wilden maken geven dat weer weg, dus blijft er niets over.
Al dat politieke theater met zelf opgelegde deadlines, je zou denken dat mensen het een keer saai zouden gaan vinden
Laat PRO het maar proberen. Ik verheug mij nu al op het falen en door de mand vallen van al die "deugers". Dat ze gaan falen is wel duidelijk, zie Halsema, de meest incompetente burgemeester ooit.quote:Op dinsdag 1 september 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Links wilt niks, rechts wilt niks. Als rechts iets wilt dan verliezen ze kiezers aan de flanken, als links iets wilt idem.
We hebben ook geen visie. Waar willen we in 2030 staan? 2035? Onze (vice) premier(s) zijn vooral bezig met hockey, ruzie maken op Twitter of het F woord.
En het gaat ook te veel om de poppetjes. Een Halsema, Wilders of Keijzer, die al sinds vorige eeuw in de politiek zitten en maar wat doen. Halsema die als burgemeester alleen bezig is met crisisbestrijding, Den Haag of de Telegraaf, Wilders alleen bezig met twitter of Israel of Keijzer die alleen bezig is met partijhoppen en de Nederlandse versie van project 2025.
Mocht PRO de grootste worden met nieuwe verkiezingen dan zie ik het ook somber in. Een nieuwe partij, met oude koppen en geen nieuwe aanwas.
Den Uyll moet terug komenquote:Op dinsdag 1 september 2026 19:36 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Links wilt niks, rechts wilt niks. Als rechts iets wilt dan verliezen ze kiezers aan de flanken, als links iets wilt idem.
We hebben ook geen visie. Waar willen we in 2030 staan? 2035? Onze (vice) premier(s) zijn vooral bezig met hockey, ruzie maken op Twitter of het F woord.
En het gaat ook te veel om de poppetjes. Een Halsema, Wilders of Keijzer, die al sinds vorige eeuw in de politiek zitten en maar wat doen. Halsema die als burgemeester alleen bezig is met crisisbestrijding, Den Haag of de Telegraaf, Wilders alleen bezig met twitter of Israel of Keijzer die alleen bezig is met partijhoppen en de Nederlandse versie van project 2025.
Mocht PRO de grootste worden met nieuwe verkiezingen dan zie ik het ook somber in. Een nieuwe partij, met oude koppen en geen nieuwe aanwas.
ach pauperrechts , beetje sneuquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Wel lollig dat pauperrechts zo woestwoedend is dat er naar links wordt afgebogen.
De hele situatie in Nederland is weinig lollig aan. Op ieder gebied rolt het in rap tempo de afgerond in. Onderwijs, sociaal stelsel, woningmarkt, asiel, kosten rijzen de pan uit, netheid en veiligheid in de steden is een drama en ga zo maar door. En iedereen zeurt maar over links/rechts. Had liever eens wat samenwerking en echt goed uitgewerkte ideeën van een partij die niet in links/rechts denkt, maar de Nederlandse burger op 1 zet. Maar ze zitten er bijna allemaal alleen maar voor zichzelf.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Wel lollig dat pauperrechts zo woestwoedend is dat er naar links wordt afgebogen.
Ik zat een beetje filmpjes te kijken op youtube waaronder woeste commentaren stonden over kniebuigingen van de VVD voor PRO van scribenten waarvan ik sterk vermoed dat ze beter af zijn met wat meer sociale zekerheid, maar slecht want Links.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach pauperrechts , beetje sneu
D66 heeft de voorkeur gegeven aan PRO voor een kamerbrede meerderheid en dat gaat ten koste van de HRA eis van de VVD , dat is wel duidelijk
Heeft niets met pauper te maken , meer met de VVD die geen mot wil in de coalitie ,
een meerderheid op rechts is te link ivm steun in de eerste kamer
Yesilgoz wil haar toffe baaantje als minister van oorlog niet kwijt
minder sociale zekerheid is dom geblaatquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik zat een beetje filmpjes te kijken op youtube waaronder woeste commentaren stonden over kniebuigingen van de VVD voor PRO van scribenten waarvan ik sterk vermoed dat ze beter af zijn met wat meer sociale zekerheid, maar slecht want Links.
Daar hebben de linkse partijen ook uitreksels gemaakt hoe dat te fiancierenquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
minder sociale zekerheid is dom geblaat
Twee jaar doorbetaling wegens ziekte ten koste van de kaasboer is absurd
Dat hoef niemand te financieren ,de hulp bij de kaasboer krijgt geen geld meerquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Daar hebben de linkse partijen ook uitreksels gemaakt hoe dat te fiancieren
Want dat kost geen geldquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hoef niemand te financieren ,de hulp bij de kaasboer krijgt geen geld meer
Ze komt thuis werk te doen bij de kinderen en zoekt een baantje bij PostNL of ze gaat eerder in de WAO
Moet dat nou? Wordt zo moe van dat pauperrechts/domlinks geneuzel.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:24 schreef -XOR- het volgende:
Precies dit inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:43 schreef DobbyDobby het volgende:
De hele situatie in Nederland is weinig lollig aan. Op ieder gebied rolt het in rap tempo de afgerond in. Onderwijs, sociaal stelsel, woningmarkt, asiel, kosten rijzen de pan uit, netheid en veiligheid in de steden is een drama en ga zo maar door. En iedereen zeurt maar over links/rechts. Had liever eens wat samenwerking en echt goed uitgewerkte ideeën van een partij die niet in links/rechts denkt, maar de Nederlandse burger op 1 zet. Maar ze zitten er bijna allemaal alleen maar voor zichzelf.
Nou zo erg is het allemaal ook weer niet hoor. Uiteindelijk keert de wal het schip wel, tot die tijd kunnen we zo doormodderen met heen en weer geschuif.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
De hele situatie in Nederland is weinig lollig aan. Op ieder gebied rolt het in rap tempo de afgerond in. Onderwijs, sociaal stelsel, woningmarkt, asiel, kosten rijzen de pan uit, netheid en veiligheid in de steden is een drama en ga zo maar door. En iedereen zeurt maar over links/rechts. Had liever eens wat samenwerking en echt goed uitgewerkte ideeën van een partij die niet in links/rechts denkt, maar de Nederlandse burger op 1 zet. Maar ze zitten er bijna allemaal alleen maar voor zichzelf.
Domrechts paupervolk heeft een teringhekel aan mij, ik heb een teringhekel aan domrechts paupervolk, de Toppers zijn de Toppers, het concertgebouworkest is het concertgebouworkest en never the twain shall meet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:56 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Moet dat nou? Wordt zo moe van dat pauperrechts/domlinks geneuzel.
Die zitten er, bij PRO, CDA, D66.quote:Op dinsdag 1 september 2026 20:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Niet zo netjes om dan terug te rijden, maar verder lijkt me dat niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef nostra het volgende:
Van Dantzig (acht jaar partijleider D66 A'dam) gepakt met mdma, cocaïne én cannabis. Dat was een wild weekend.
Het ging ook om het rijden ja, het gebruik zal me wat.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo netjes om dan terug te rijden, maar verder lijkt me dat niet zo'n probleem.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Het ging ook om het rijden ja, het gebruik zal me wat.
Mwahhh na het geweld van vandaag.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet zo netjes om dan terug te rijden, maar verder lijkt me dat niet zo'n probleem.
Lijkt wel correct. Ja.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:14 schreef RotatoR het volgende:
Jetten krijgt er flink van langs bij Nieuwsuur. Rommeltje, geen regie, geen afstemming. Positie van Jetten is "beschadigd".
Dacht dat dat alleen bij de PVV gebeurde..quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef nostra het volgende:
Van Dantzig (acht jaar partijleider D66 A'dam) gepakt met mdma, cocaïne én cannabis. Dat was een wild weekend.
Achter het stuur nog wel.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef nostra het volgende:
Dat niet alleen, maar als je zegt dat iemand recht heeft op 12 maanden WW, gaan ze pas bij maand 11 denken om de solicitaties te gaan doen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Sommige hebben geen flauw benul hoelang sollicitatieprocedures zijn.
Dan zou je eigenlijk moeten pleiten voor een afnemende inkomstenverzekering.quote:Op woensdag 2 september 2026 03:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar als je zegt dat iemand recht heeft op 12 maanden WW, gaan ze pas bij maand 11 denken om de solicitaties te gaan doen.
Eén keer raden wie dat zei: de oppositie?quote:Op woensdag 2 september 2026 00:14 schreef RotatoR het volgende:
Jetten krijgt er flink van langs bij Nieuwsuur. Rommeltje, geen regie, geen afstemming. Positie van Jetten is "beschadigd".
Feitelijk relaas van de gebeurtenissen.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:14 schreef RotatoR het volgende:
Maar de NOS is toch D66?quote:Op woensdag 2 september 2026 06:46 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Eén keer raden wie dat zei: de oppositie?
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die willen aanhoren wat politici zeggen. Willen ze soms besodemieterd worden? Heel raar allemaal.
Is toch al het plan, twee maanden 100, dan naar 70. Of iets in die trant.quote:Op woensdag 2 september 2026 04:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk moeten pleiten voor een afnemende inkomstenverzekering.
Stel je verdient 2000 netto, dan ontvang je de eerste maand 2000, de tweede 1950, 1900, iets in die richting althans.
Dat was de duiding van Noorlander.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:46 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Eén keer raden wie dat zei: de oppositie?
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die willen aanhoren wat politici zeggen. Willen ze soms besodemieterd worden? Heel raar allemaal.
De oppositie 'in de wandelgangen' aanhorende.quote:Op woensdag 2 september 2026 08:12 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat was de duiding van Noorlander.
Bij PVV is het een randvoorwaarde om mee te mogen doenquote:Op woensdag 2 september 2026 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dacht dat dat alleen bij de PVV gebeurde..
Wordt vervelend functioneringsgesprek voor die agent...quote:Op woensdag 2 september 2026 02:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Achter het stuur nog wel.![]()
'Reinier van Dantzig (D66) achter stuur gepakt met én cocaïne én cannabis én mdma én mda in z'n mik'
Gewoon die 2 jaar behouden. Kost slechts 850 miljoen oid.quote:Op woensdag 2 september 2026 07:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Is toch al het plan, twee maanden 100, dan naar 70. Of iets in die trant.
Achter het stuur kruipen is uiteraard not done.quote:Op woensdag 2 september 2026 02:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Achter het stuur nog wel.![]()
'Reinier van Dantzig (D66) achter stuur gepakt met én cocaïne én cannabis én mdma én mda in z'n mik'
PRO wil ook het 2e jaar ziektewet afschaffen en vervangen door een collectieve verzekeringquote:Op dinsdag 1 september 2026 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hoef niemand te financieren ,de hulp bij de kaasboer krijgt geen geld meer
Ze komt thuis werk te doen bij de kinderen en zoekt een baantje bij PostNL of ze gaat eerder in de WAO
Of ze is opeens miraculeus weer beter en gaat weer aan de slag in kaaswinkel
Straffen is niet de oplossing.quote:Op woensdag 2 september 2026 04:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Stel je verdient 2000 netto, dan ontvang je de eerste maand 2000, de tweede 1950, 1900, iets in die richting althans.
Nee. Net zoals je flink bezatten ook niet vreemd is.quote:Op woensdag 2 september 2026 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Achter het stuur kruipen is uiteraard not done.
Maar die drugs combineren op een festival is verder ook weer niet wereldschokkend.
Vreemde gedachte.quote:Op woensdag 2 september 2026 04:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
ja prima tochquote:Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
PRO wil ook het 2e jaar ziektewet afschaffen en vervangen door een collectieve verzekering
Kijk maar op je loon strookje wat er wat ingehoudenquote:Op woensdag 2 september 2026 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja prima toch
dat moet je dan maar zelf verzekeren
Een zelfstandige die moet alle verzekeringen zelf betalen , waarvan een minimale WAO dekking verplicht is
Ik ben AOW erquote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Kijk maar op je loon strookje wat er wat ingehouden
quote:AI-overzicht
er is een belangrijk verschil tussen deze twee premies.
De premies voor de Ziektewet (ZW) en de Werkloosheidswet (WW) zijn inderdaad werkgeverspremies,
Hieronder zie je precies hoe het zit per wet:
1. WW-premie (Werkloosheidswet)
Wie betaalt? De werkgever betaalt deze premie volledig via de AWf-premie (Arbeidsdosfondspremie).
Zichtbaarheid:
Deze staat wel op je loonstrook.
Omdat het een werkgeverspremie is, wordt dit bedrag niet van jouw brutoloon afgetrokken.
Het staat er puur ter informatie op, vaak onder de noemer 'werkgeverslasten'.
2. ZW-premie (Ziektewet)
Wie betaalt? De werkgever betaalt deze premie via de Gedifferentieerde premie Whk (Werkhervattingskas).
Zichtbaarheid:
Deze staat meestal niet gespecificeerd op je loonstrook.
De werkgever mag deze premie namelijk niet inhouden op jouw loon.
Als het een vvd'er betrof dan was het minder erg?quote:Op woensdag 2 september 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Net zoals je flink bezatten ook niet vreemd is.
Wel als je dat doet als wethouder van een partij die anderen nogal de maat neemt als die over de scheef gaan.
Volgens mij is D66 is behoorlijk liberaal als het op drugs aankomt.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als je dat doet als wethouder van een partij die anderen nogal de maat neemt als die over de scheef gaan.
Die vent heeft superprogressieve MS, laat hem lekker de tijd pakken die hij nog heeft. Alleen de auto instappen is gewoon totale no-go.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt niet. De Whk mag wel, gedeeltelijk, worden doorbelast naar de werknemerquote:Op woensdag 2 september 2026 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben AOW er
ik kan wel ziek worden, maar ik bleef al thuis \
loonstrook
[..]
en je totale pensioenafdracht valt ook onder de loonkostenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klopt niet. De Whk mag wel, gedeeltelijk, worden doorbelast naar de werknemer
je spaar geld dat niet van jou is, en dat 40 jaar langquote:AI-overzicht
De totale pensioenafdracht bij een bruto modaal loon dat is aangesloten bij het ABP bedraagt ¤ 8.848,15 per jaar.
Dit bedrag is gebaseerd op het door het CPB vastgestelde bruto modale inkomen van ¤ 48.000 per jaar (inclusief vakantiegeld) en de geldende ABP-premiepercentages.
quote:Bij een jaarlijks rendement van 6% over een periode van 40 jaar bedraagt het kapitaal ¤ 1.475.759,48,
mits de berekende modale ABP-jaarpremie van ¤ 8.848,15 in maandelijkse termijnen (¤ 737,35) wordt ingelegd. .
Ja. Dat is mijn punt ook niet Hans.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij is D66 is behoorlijk liberaal als het op drugs aankomt.
Dat is prima. Ben nooit dogmatisch anti drugs geweest, hoewel ik zelf geen drugs gebruik op alcohol na en bij tijd en wijlen wel eens rook.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vent heeft superprogressieve MS, laat hem lekker de tijd pakken die hij nog heeft. Alleen de auto instappen is gewoon totale no-go.
Ik zie hier afgelopen dagen anders genoeg users posten aan beide kanten van het politieke spectrum. Vertrokken users worden wel degelijk gemist, maar zulk soort posts dragen niks bij aan de lopende discussies/gesprekken in POL.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dit topic lijkt wel redelijk uitgestorven te zijn met het vertrek van Hanca en Klopkoek en verworden tot een echokamer
Blijkbaar komt er iets…?quote:
Haha, zoiets goedpratenquote:Op woensdag 2 september 2026 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Achter het stuur kruipen is uiteraard not done.
Maar die drugs combineren op een festival is verder ook weer niet wereldschokkend.
Wacht even, wij moeten niet reageren op domme trolls maar mods mogen dat wel?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie hier afgelopen dagen anders genoeg users posten aan beide kanten van het politieke spectrum. Vertrokken users worden wel degelijk gemist, maar zulk soort posts dragen niks bij aan de lopende discussies/gesprekken in POL.
Wel ff gecheckt dat het niet vol loden balletjes zit?quote:
Ehm.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is prima. Ben nooit dogmatisch anti drugs geweest, hoewel ik zelf geen drugs gebruik op alcohol na en bij tijd en wijlen wel eens rook.
Alleen weekends.quote:
Ik ben geen standaard roker. Maar als ik rook, dan is dat bij leven.quote:
roken bij tijd en wijlen klonk een beetje alsof je een voorkeur voor cremeren hebtquote:Op woensdag 2 september 2026 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben geen standaard roker. Maar als ik rook, dan is dat bij leven.
Het is sinds Rutte al een zooi. Wat is er nou echt verbeterd? Verder zijn ze drukker met het klimaat en andere landen dan hier eens wat te verbeteren. Met als dieptepunt het onderwijs, waarin we jaarlijks verder zakken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou zo erg is het allemaal ook weer niet hoor. Uiteindelijk keert de wal het schip wel, tot die tijd kunnen we zo doormodderen met heen en weer geschuif.
Dat heb ik liever dan dat iemand als Hugo het weer op de heupen krijgt en de woningmarkt verder verziekt, of de VVD die weer anti-liberaal stemt. De overheid die letterlijk niets doet is beter in deze situatie.
Hij zou ze de vinger moeten geven en uitsluiten. Trollen die losers.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:11 schreef -XOR- het volgende:
Klaver zou er trouwens goed aan doen om wel enig enthousiasme te tonen over de ommezwaai van de VVD.
Bruls was in die tijd ook wel een enorm misselijkmakend kutfiguur.quote:Op woensdag 2 september 2026 17:30 schreef nostra het volgende:
Bruls kon volgens Grapperhaus 'de ziekte krijgen', onderwijsminister Slob was 'jankerd'
De coronacommissie confronteert Grapperhaus opnieuw met zijn appverkeer. Dit keer gaat het om berichtjes waarin hij onderwijsminister Slob van destijds een "soepjurk" en een "jankerd" noemde en de Amsterdamse burgemeester Halsema iemand die "zeurt". De burgemeester van Breda, Paul Depla, had een "gebrek aan ruggengraat" en die van Nijmegen (Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad) kon "de ziekte krijgen". Ook schreef hij een keer: "Morgenochtend vertrouw ik het Veiligheidsberaad voor geen cent". De burgemeesters, verenigd in het Veiligheidsberaad, moesten het beleid uitvoeren en handhaven dat mede door Grapperhaus was vormgegeven.
Uiteraard slechts geinig bedoeld.
Ook D66 en PRO zijn ontzettend kinderachtig. Een PRO in de gemeente Amsterdam doet ook maar wat het wil om maar wat te noemen. Dat D66 loopt zelfs op hun social media te janken over klimaatverandeirng, wanneer bossen bewust in de fik worden gezet. Dan denk ik, waar ben je mee bezig man. Check het even als je een serieuze partij bent. Dezelfde fake news als Geert Wilders zal kunnen plaatsen. Dat VVD enorm is afgegleden is wel een feit en dat gaat nog wel verder afglijden. Wat een verschrikkelijk mens die Yesilgoz.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Die zitten er, bij PRO, CDA, D66.
Het is alleen de VVD die niks meer moet hebben van besturen. De vice premier is iemand die ruzie maakt op Twitter met Douwe Bob, half Den Haag uitsluit. Karremans zit alleen de hele dag op social media filmpjes met influencers te maken, Heijnen heeft NSC het vorige kabinet uitgepest, Van der Burg zat toen ruzie te maken met Ouwehand, Aartsen straalt niks uit behalve spijt(knor/bal).
Sinds Rutte vertrokken is heeft niemand echt meer de leiding. Ik geloof niet dat Yesilgoz boven de rest staat. De VVD is verworden tot dochterpartij de PVV, het enige wat ze missen is Wilders die terugkeert en dan als partijleider.
Geen zorgen.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)r-nu-niet.html#nujij
Ah ja box 3 dat was er ook nog.
Wel een enorm insinueerend artikel overigens waarbij het begrip "kosten" voor de staatskas en "belastingverhoging voor iedereen" nogal door elkaar worden gehaald.
maar nu gaat dus de fictieve winst weer belast worden ??????????????????quote:Op woensdag 2 september 2026 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)r-nu-niet.html#nujij
Ah ja box 3 dat was er ook nog.
Wel een enorm insinueerend artikel overigens waarbij het begrip "kosten" voor de staatskas en "belastingverhoging voor iedereen" nogal door elkaar worden gehaald.
Weinig, maar er is dan ook weinig ruimte voor. Rutte was daar eerlijk over, we hebben heel veel soevereiniteit weg gegeven aan de EU. Of dat goed of slecht is hangt van het onderwerp af, wat betreft migratie en natuurbeheer is een fiasco geworden.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:21 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Het is sinds Rutte al een zooi. Wat is er nou echt verbeterd?
Dat, plus zeer eng. Die kerel had met pek en veren uit het publieke leven gejaagd moeten worden. Hij wordt geil van repressie, zo lijkt het.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Bruls was in die tijd ook wel een enorm misselijkmakend kutfiguur.
Wat een verrassing zeg, de werkende middenklasse met een bescheiden spaarpotje voor later wordt weer eens uitgekleed door de leugenaars van PRO.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:05 schreef nostra het volgende:
"De allerrijksten", dixit Jesse.
[ afbeelding ]
PRO zit niet in de regering. Terwijl de huidige regering de gewone mensen wilt uitkleden met die bezuinigen. En wel mensen die toch al minder inkomen hebben,quote:Op woensdag 2 september 2026 20:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat een verrassing zeg, de werkende middenklasse met een bescheiden spaarpotje voor later wordt weer eens uitgekleed door de leugenaars van PRO.
Mwah, >100.000e spaargeld is meer dan een bescheiden spaarpotje van de werkende middenklasse.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat een verrassing zeg, de werkende middenklasse met een bescheiden spaarpotje voor later wordt weer eens uitgekleed door de leugenaars van PRO.
Wel een beetje misleidend aangezien ze hier de verwachte opbrengst per vermogensklasse weergeven en niet hoeveel mensen er in die klasse zitten. Als 10.000 mensen samen 2x meer ophoesten dan 10 mensen in de hoogste klasse, dan betalen die 10 mensen natuurlijk heel fors meer.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:05 schreef nostra het volgende:
"De allerrijksten", dixit Jesse.
[ afbeelding ]
Het is in principe een flat tax, dus dat is gewoon de opbrengst delen door de mediaan. Het onderstreept juist het punt dat de bulk van de opbrengsten (of lasten vanuit het perspectief van de burger) gedragen worden door 'modaal+'. Daar zou je juist als PRO iets tegenover kunnen zetten zodat dat verschuift, alleen is dat vrij illusoir, want dan zou je met marginale tarieven moeten gaan werken die ver boven de 50% zouden moeten gaan liggen onder de assumptie dat belastingplichtigen dan ook netjes blijven zitten waar ze zitten.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel een beetje misleidend aangezien ze hier de verwachte opbrengst per vermogensklasse weergeven en niet hoeveel mensen er in die klasse zitten. Als 10.000 mensen samen 2x meer ophoesten dan 10 mensen in de hoogste klasse, dan betalen die 10 mensen natuurlijk heel fors meer.
Of even wachten totdat alle plannen bekend zijn. We weten enkel wat er gelekt is, er is nog een enorm deel wat niet gelekt is.quote:Op woensdag 2 september 2026 19:11 schreef -XOR- het volgende:
Klaver zou er trouwens goed aan doen om wel enig enthousiasme te tonen over de ommezwaai van de VVD.
Veel ervan zal van ZZPers zijn die het voor hun pensioen gebruiken, zoals ondergetekende.quote:Op woensdag 2 september 2026 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, >100.000e spaargeld is meer dan een bescheiden spaarpotje van de werkende middenklasse.
Zitten alle lijfrentes en privépensioenspaarrekeningen ook in box 3?quote:Op donderdag 3 september 2026 08:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Veel ervan zal van ZZPers zijn die het voor hun pensioen gebruiken, zoals ondergetekende.
Als je de pensioenpotten mee gaat rekenen dan komen er een hele hoop mensen in Nederland boven de 100k uit.
Is niet letterlijk hetzelfde uiteraard want pensioenpot is niet liquide maar het is wel een eerlijkere vergelijking.
De EU bepaald is correct. Je kan er wel tegenin gaan, maar dat doen we toch niet. Of het goed of slecht is laat ik ook in het midden.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weinig, maar er is dan ook weinig ruimte voor. Rutte was daar eerlijk over, we hebben heel veel soevereiniteit weg gegeven aan de EU. Of dat goed of slecht is hangt van het onderwerp af, wat betreft migratie en natuurbeheer is een fiasco geworden.
Rutte lulde maar wat want dat was wel lekker makkelijk voor hem. "Nee, ik ben met handen en voeten gebonden, het is de EU, ik kan hier verder ook weinig aan doen".quote:Op woensdag 2 september 2026 20:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weinig, maar er is dan ook weinig ruimte voor. Rutte was daar eerlijk over, we hebben heel veel soevereiniteit weg gegeven aan de EU. Of dat goed of slecht is hangt van het onderwerp af, wat betreft migratie en natuurbeheer is een fiasco geworden.
Het volk heeft in meerderheid rechts gestemd en krijgt zometeen links beleid. Gewoon niet oké. Schaf de democratie maar af.quote:Op woensdag 2 september 2026 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
PRO zit niet in de regering. Terwijl de huidige regering de gewone mensen wilt uitkleden met die bezuinigen. En wel mensen die toch al minder inkomen hebben,
O ja.... en de bovenmodalen krijgen nog meer vermogen in de plannen
Als ik voor mijzelf spreek dan spreid ik mijn pensioenopbouw. Gedeelte aandelen, gedeelte pensioenrekening, gedeelte vastgoed (klinkt groter dan het isquote:Op donderdag 3 september 2026 09:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zitten alle lijfrentes en privépensioenspaarrekeningen ook in box 3?
Links beleid? Lijkt er voorlopig niet op. En de bevolking kan wel rechts stemmen, maar als rechts alleen maar ruzie met elkaar maakt of er zaken op nahoudt die puur voor het belang van een bepaalde groep zijn en/of zaken die aan een periode in het verleden doen denken, komt rechts er samen natuurlijk niet uit.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:55 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het volk heeft in meerderheid rechts gestemd en krijgt zometeen links beleid. Gewoon niet oké. Schaf de democratie maar af.
Als er een meerderheid is dan is er toch sprake van democratie?quote:Op donderdag 3 september 2026 09:55 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Het volk heeft in meerderheid rechts gestemd en krijgt zometeen links beleid. Gewoon niet oké. Schaf de democratie maar af.
Nee, als de boven-ons-gestelden gewoon lekker doen waar zij zin in hebben.quote:Op donderdag 3 september 2026 12:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Als er een meerderheid is dan is er toch sprake van democratie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |