Ik ben AOW erquote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Kijk maar op je loon strookje wat er wat ingehouden
quote:AI-overzicht
er is een belangrijk verschil tussen deze twee premies.
De premies voor de Ziektewet (ZW) en de Werkloosheidswet (WW) zijn inderdaad werkgeverspremies,
Hieronder zie je precies hoe het zit per wet:
1. WW-premie (Werkloosheidswet)
Wie betaalt? De werkgever betaalt deze premie volledig via de AWf-premie (Arbeidsdosfondspremie).
Zichtbaarheid:
Deze staat wel op je loonstrook.
Omdat het een werkgeverspremie is, wordt dit bedrag niet van jouw brutoloon afgetrokken.
Het staat er puur ter informatie op, vaak onder de noemer 'werkgeverslasten'.
2. ZW-premie (Ziektewet)
Wie betaalt? De werkgever betaalt deze premie via de Gedifferentieerde premie Whk (Werkhervattingskas).
Zichtbaarheid:
Deze staat meestal niet gespecificeerd op je loonstrook.
De werkgever mag deze premie namelijk niet inhouden op jouw loon.
Als het een vvd'er betrof dan was het minder erg?quote:Op woensdag 2 september 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Net zoals je flink bezatten ook niet vreemd is.
Wel als je dat doet als wethouder van een partij die anderen nogal de maat neemt als die over de scheef gaan.
Volgens mij is D66 is behoorlijk liberaal als het op drugs aankomt.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel als je dat doet als wethouder van een partij die anderen nogal de maat neemt als die over de scheef gaan.
Die vent heeft superprogressieve MS, laat hem lekker de tijd pakken die hij nog heeft. Alleen de auto instappen is gewoon totale no-go.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt niet. De Whk mag wel, gedeeltelijk, worden doorbelast naar de werknemerquote:Op woensdag 2 september 2026 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben AOW er
ik kan wel ziek worden, maar ik bleef al thuis \
loonstrook
[..]
en je totale pensioenafdracht valt ook onder de loonkostenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klopt niet. De Whk mag wel, gedeeltelijk, worden doorbelast naar de werknemer
je spaar geld dat niet van jou is, en dat 40 jaar langquote:AI-overzicht
De totale pensioenafdracht bij een bruto modaal loon dat is aangesloten bij het ABP bedraagt ¤ 8.848,15 per jaar.
Dit bedrag is gebaseerd op het door het CPB vastgestelde bruto modale inkomen van ¤ 48.000 per jaar (inclusief vakantiegeld) en de geldende ABP-premiepercentages.
quote:Bij een jaarlijks rendement van 6% over een periode van 40 jaar bedraagt het kapitaal ¤ 1.475.759,48,
mits de berekende modale ABP-jaarpremie van ¤ 8.848,15 in maandelijkse termijnen (¤ 737,35) wordt ingelegd. .
Ja. Dat is mijn punt ook niet Hans.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij is D66 is behoorlijk liberaal als het op drugs aankomt.
Dat is prima. Ben nooit dogmatisch anti drugs geweest, hoewel ik zelf geen drugs gebruik op alcohol na en bij tijd en wijlen wel eens rook.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Die vent heeft superprogressieve MS, laat hem lekker de tijd pakken die hij nog heeft. Alleen de auto instappen is gewoon totale no-go.
Ik zie hier afgelopen dagen anders genoeg users posten aan beide kanten van het politieke spectrum. Vertrokken users worden wel degelijk gemist, maar zulk soort posts dragen niks bij aan de lopende discussies/gesprekken in POL.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dit topic lijkt wel redelijk uitgestorven te zijn met het vertrek van Hanca en Klopkoek en verworden tot een echokamer
Blijkbaar komt er iets…?quote:
Haha, zoiets goedpratenquote:Op woensdag 2 september 2026 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Achter het stuur kruipen is uiteraard not done.
Maar die drugs combineren op een festival is verder ook weer niet wereldschokkend.
Wacht even, wij moeten niet reageren op domme trolls maar mods mogen dat wel?quote:Op woensdag 2 september 2026 16:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie hier afgelopen dagen anders genoeg users posten aan beide kanten van het politieke spectrum. Vertrokken users worden wel degelijk gemist, maar zulk soort posts dragen niks bij aan de lopende discussies/gesprekken in POL.
Wel ff gecheckt dat het niet vol loden balletjes zit?quote:
Ehm.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is prima. Ben nooit dogmatisch anti drugs geweest, hoewel ik zelf geen drugs gebruik op alcohol na en bij tijd en wijlen wel eens rook.
Alleen weekends.quote:
Ik ben geen standaard roker. Maar als ik rook, dan is dat bij leven.quote:
roken bij tijd en wijlen klonk een beetje alsof je een voorkeur voor cremeren hebtquote:Op woensdag 2 september 2026 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben geen standaard roker. Maar als ik rook, dan is dat bij leven.
Het is sinds Rutte al een zooi. Wat is er nou echt verbeterd? Verder zijn ze drukker met het klimaat en andere landen dan hier eens wat te verbeteren. Met als dieptepunt het onderwijs, waarin we jaarlijks verder zakken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou zo erg is het allemaal ook weer niet hoor. Uiteindelijk keert de wal het schip wel, tot die tijd kunnen we zo doormodderen met heen en weer geschuif.
Dat heb ik liever dan dat iemand als Hugo het weer op de heupen krijgt en de woningmarkt verder verziekt, of de VVD die weer anti-liberaal stemt. De overheid die letterlijk niets doet is beter in deze situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |